שקד ואורבך בבית משפחת דימנטמן
שקד ואורבך בבית משפחת דימנטמןצילום: דוברות

שרת הפנים איילת שקד הגיעה לניחום את בני משפחתו של יהודה דימנטמן הי״ד היושבת שבעה במבשרת ציון.

השרה הגיעה לניחום האבלים יחד עם יו״ר סיעת ימינה ח״כ ניר אורבך, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וראש המועצה המקומית מבשרת ציון יורם שמעון.

‏״הגעתי לנחם את משפחתו של יהודה דימנטמן הי״ד שנרצח ביום חמישי בידי מחבלים ארורים", סיפרה שקד בצאתה מהבית. "הוריו של יהודה העמידו משפחה לתפארת של 12 אחים ואחיות כולם ערכיים, אוהבי העם והארץ וחדורי תחושת שליחות עמוקה למען מדינת ישראל.

"משפחתו סיפרה לי בהתרגשות על מסירות הנפש של יהודה למען ארץ ישראל עם ישראל ותורת ישראל.
יהודה היה הרוח החיה בכל מקום בו נכח, הרקיד את כולם בחתונות והוביל את הטיולים המשפחתיים. אלמנתו היקרה אתיה סיפרה כמה הוא אהב ללמוד בחומש וכמה חשוב היה לו שהישיבה תמשיך לפעול ולשגשג''.

שקד סיפרה עוד כי "הוריו הודו לצה״ל ולכוחות הביטחון על הנחישות והתפיסה המהירה של המחבלים.
השבת קראנו בבתי הכנסת את ברכתו של יעקב לבנו, 'יְהוּדָה אַתָּה יוֹדוּךָ אַחֶיךָ, יָדְךָ בְּעֹרֶף אֹיְבֶיךָ', יהודה - אנחנו ממשיכים בדרכך ומבטיחים לקיים את ברכה זו״.

אנשי ישיבת חומש טוענים כי מערכת הביטחון בגיבוי הדרג המדיני החליטה לפנות באופן סופי את הישיבה בחומש שאחד מתלמידיה, יהודה דימנטמן הי"ד, נרצח בפיגוע ירי ביום חמישי האחרון.

גורמי ביטחון אמרו מנגד כי טרם התקבלה החלטה בנוגע לפינוי ישיבת חומש, וציינו כי לא תתקבל החלטה כזו עד לתום השבעה.

אלמנתו של יהודה, אתיה דימנטמן, אמרה בצהריים (שני) באוהל המנחמים של המשפחה: "לצערי הרב נודע לי שהולכים להרוס את חומש. משחקים במשפחה שיושבת שבעה כאילו אנחנו בובות, משחקים בלי רגש.

אלמנתו של יהודה שנרצח בפיגוע: נודע לי שהולכים להרוס את ישיבת חומש

אתיה פנתה לראש הממשלה: "בנט, גדלת על ערכים של תורה ומוסריות, ויהודה היה איש של צדק. זה נראה משהו קטן לבקש שהישיבה תישאר בחומש אבל זה משהו גדול שקשור לגאולה. ביום חמישי נעלה לקבר ומשם נצעד חזרה לחומש.

"אנחנו מזמינים את כל עם ישראל לצעוד איתנו, בואו לצעוד איתי ועם דוד ועם כל המשפחה. מי שיבנה את חומש לא יצטער", הוסיפה האלמנה.

אביו של יהודה הי"ד, הרב מרדכי דימנטמן, הגיב ללכידת המחבלים: "הידיעה שהשב"כ תפסו את המחבלים חשובה אבל זה כמו שמבשרים על פעולה צבאית בדמשק. להגביר את הרתעה זו נחמה כללית ולא נחמה למשפחה.

"יהודה לא יחזור אלינו", המשיך האב השכול. "הנחמה שלנו היא רק אם דמו לא נשפך לריק. אם חס ושלום יפנו את הישיבה דמו ישפך לריק ונרגיש שפוגעים בנו. נתנחם רק בבניין חומש. מבית הקברות לא נשוב לביתנו, נלך למקום הרצח ולישיבה ששם יהודה היה בשעותיו האחרונות. אני קורא לציבור הרחב - בואו איתנו''.

ראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן סיפר לכלי התקשורת: "אנחנו יודעים מגורמים בכירים שנעשתה החלטה להרוס את חומש, כולל הערכות של הדרג הצבאי וכוחות הביטחון במקום.

"15 שנה מאז שנעקרנו משם, 15 שנה שבהן נהגנו לכבד את כולם ולא עשינו רע לאדם ורק הפצנו אור ותורה בשם כל ישראל. יהודה אהב את חומש בכל נימי נפשו. יהודה היה מלא באור ובטוב. אנחנו בשעה הזאת מזועזעים והמומים מההחלטה להרוס את הישיבה ולעקור אותה ולתת פרס לרוצחים ולתת פרס לטרור", הוסיף ראש הישיבה.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר במסיבת עיתונאים: "ארבעה ימים עברו מהפיגוע ותשובה שתחזיר את ההרתעה לא נמסרה מהממשלה. הממשלה הזאת בלי לדון קיבלה החלטה מעשית להמשיך את המגמה של הפגיעה בהתיישבות ולהרוס את הישיבה עד עפר, אין פרס יותר גדול לטרור.

"הממשלה אחראית על הביטחון ואני קורא לראש הממשלה ולכל הממשלה - תסתכלו להם למשפחה הזו בעיניים ותתנו אישור להקים את הישיבה בחומש מחדש". דגן הזהיר כי "הריסת חומש תביא לגל של פיגועים נוספים".

דגן: הריסת חומש תביא לגל של פיגועים נוספים