עולם קטן
עולם קטןעולם קטן

סערת רשת התחוללה לאחר שנמתחה ביקורת על העלון הדתי 'עולם קטן' שכבר כמה חודשים מפרסם פינה קבועה של פובליציסטית יהודייה הנשואה לנוצרי.

הביקורת על העלון נמתחה משום שדלית סוטר, המזוהה בכינוי גלי בת חורין, נשואה לגבר נוצרי ומפרסמת טור הנמתח על שני עמודים בעלון בשם "הקתדרה של פורום קפה שפירא, הבית האינטלקטואלי של הימין".

הרב ד"ר אהוד נהיר, מרצה במכללת אורות ישראל, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "כמו שאני חש זעזוע מזה שנתנו ללוסי אהריש (ערביה מוסלמית שנשואה ליהודי) להנחות פאנל בתנ"ך, כך אני מזועזע מכך שנותנים פעם אחר פעם לגלי בת חורין (יהודיה שנשואה לבריטי נוצרי) טור בעלון דתי שמחולק בבתי כנסת".

"הטענה שלי לא היתה למי שמתחתן עם אינו יהודי. לא חושב שאני ראוי לשפוט מישהו", הוא הוסיף לאחר מכן. "הטענה שלי היתה כלפי אנשים מסוגו של יוסף רוסו, עורך עולם קטן, שמארח את גלי בקביעות בעיתון האולטרה דתי שלו, ונותן לה במה כאילו מדובר בדברי תורה. מבין התגובות הבנתי שיש בציונות הדתית כאלו שעבורם להיות שמאלני זה עבירה, ולהשתייך לימין זה מצווה. אשכרה יש מי שכתבה לי שאין להזכיר לגלי בת חורין את חטאיה לאחר שהיא חזרה בתשובה".

לדבריו, "לגישה הרעיונית הזו יש השלכה סוציולוגית - רבים מבני המגזר עוזבים את הדת, אך נשארים בימין. מצער ככל שזה יהיה, זוהי מסקנה עקבית ממה שהם קוראים ב עולם קטן".

יוסף רוסו עורך 'עולם קטן' הגיב לרב נהיר: "תודה לה' על הבירור החשוב הזה. מחילה אבל אשכרה שמים וארץ. גלי בת חורין היא יהודייה שכמו כל אחד מאיתנו עשתה גם בחירות לא נכונות בחייה. להתחתן עם גוי זאת בחירה לא נכונה באופן הכי ברור ופשוט. אבל בדיוק כאן מתחיל האירוע – מה אנחנו עושים עם בחירות לא נכונות שעשינו – מקדשים אותן ועושים מהן אידאולוגיה או שמים אותן בצד של החולשות שלנו?"

לדבריו, "בעוד אהריש הפכה לסמל לקידוש הקלקול וההתבוללות, גלי ועוד נשים וגברים כמותה הפכו לסמל מופלא לחזרה למקורות, לחיפוש אמיץ אחר האמת, לחתירה לקדושה מתוך התהומות. לא סתם אנשים בקושי מכירים את הפרט הביוגרפי הזה, וזה לא רק שלא תשמעו אותה לרגע מקדשת את המורכבות הזאת בחייה, אלא שמדובר בטיפוס עצמתי שכנראה בגלל עברה וההיכרות שלה עם זרמי העומק במלחמת התרבות הזו היא בוחרת באומץ שאין שני לו לשכב על הגדר ולשכב על הרימון התודעתי כפי שהרבה דתיים כמונו לא יכולים ולא חולמים בכלל. כך הפכה למעשה להיות אחת מהלוחמות הגדולות היום כנגד התבוללות ולמען העמקת הזהות היהודית. עולם קטן גאה לתת במה לאישה החכמה והגיבורה הזאת''.

גלי בת חורין עצמה הגיבה לסערה ברשת וכתבה: "ההבדל הוא שאני עשיתי שלושה יהודים מגוי אחד, ולוסי קיבלה במה לעשות ממיליוני יהודים - גויים".