אמיר מויאל
אמיר מויאלצילום: שי מאיר

המשיח נעמד בכניסה לירושלים ושאף לקרבו אוויר הרים צלול כיין.

הראש שלו כאב אחרי שלאורך כל הדרך אלפי רכבים צפרו לו שיזוז לשוליים- והוא גם הספיק לחטוף דו"ח על שימוש בנתיב תחבורה ציבורית.

הסימנים הראשונים להגעתו של המשיח, היו עשרות דיווחים בווייז על מפגע בצד הדרך - ותמונות של תימהוני מזוקן שרוכב על חמור לבן.

ירושלים, שכבר ראתה כל כך הרבה אנשים שהכריזו על עצמם כמשיח, הגיבה באופן די מנומנם ורק אתר חדשות אחד שלח כתב מפוהק שימתין לאיש עם הזקן הלבן מתחת לגשר המיתרים.

מאחוריו נעמדו גם כמה סקרנים שלא היה להם משהו טוב יותר לעשות.

דגם בית המקדש השני
דגם בית המקדש השניiStock

"בוקר טוב אדון משיח", אמר הכתב המנומנם בשעה שהמשיח הגיע סוף סוף לגשר המיתרים ולא הצליח להסתיר את הציניות.

המשיח קצת התאכזב מהכמות הדלה של האנשים שהתגודדו מאחורי הכתב. בתוך תוכו הוא ציפה למשהו הרבה יותר מרשים- הוא זכר איך סגרו את ירושלים כשביידן הגיע לביקור לא מזמן.

"בוקר טוב עם ישראל היקר!" ענה המשיח ובחיוך צחור שיניים, ולא ידע ממש לאן להסתכל - ומה זה החפץ המוזר שמכוונים אליו, ואז הוסיף "הגיע זמן גאולתכם!".

הכתב הירושלמי גלגל עיניים וחשב שהנה, הוא שוב שרף לעצמו שעה מהבוקר על עוד חולה נפש, אבל אז – נשמע פתאום רעש חזק שלא נשמע כמוהו מעולם.

ברגע אחד, השמים התקדרו עננים, הכל נעשה חשוך, מסביב נשמעו צרחות - ורק המשיח המשיך לחייך והקרין רוגע מוחלט.

בכמה מוקדים בירושלים אלפי בני אדם הוציאו את הניידים והחלו לצלם. הר הזיתים החל להיבקע לשניים, זרם של מים פרץ והציף את מנהרות הכותל.

מבזקים מיוחדים בכל העולם החלו להופיע בזה אחר זה. מאות אנשים ברחבי ירושלים פתחו לייב טיקטוק, או העלו תמונות לסטורי עם האשטאג #משיח_בירושלים.

אלפי סטטוסים וציוצים שדנו בתופעה ניסו לטעון שמדובר בזיוף מתוחכם וחדשני שנועד לפרסם טכנולוגיה חדשה, בעוד אחרים טענו שמדובר בצירוף מקרים של צינור מים שהתפוצץ ותזוזה של לוחות טקטוניים.

כמה חובבי קונספירציה טענו שהכול זה תוצאה של הנדסת האקלים שהממשלה מבצעת כבר שנים. אבל כשבית המקדש עטוף באש ירד מהשמים וריחף מעל הר הבית- לאיש כבר לא היה ספק.

מאותו רגע, מאות אזרחים התגודדו סביב המשיח וניסו להשיג סלפי קדוש, והכתבים שכבר הספיקו להגיע בהמוניהם - נלחמו על הניסיון להשחיל שאלה למשיח.

"אני אשיב לכולכם", אמר המשיח וליטף ברוגע את זקנו הלבן "כן, אתה נערי" הוא הצביע לכיוונו של יאיר שרקי. שרקי הנרגש והמקצועי לא איבד את העשתונות ושאל: "למה בית המקדש ממשיך לרחף ולא יורד למטה?"

המשיח היה מרוצה מהשאלה, בכל זאת, הוא שתל אותה במוחו של שרקי. הוא הישיר מבט למצלמה ואמר: "כל עוד לא ימונה כהן גדול, בית המקדש לא ירד למטה"

ב'רשת' ו'קשת' הציעו מיד לצלם תוכנית ריאליטי חדשה בהנחיתו של אסי עזר, שתקבע מי יהיה הכהן הגדול הבא או לפחות לזרוק כמה כהנים על אי ושהשורד האחרון יהיה הכהן הגדול.

ראש הממשלה התקשר ליו"ר הכנסת שימנה בבהילות ועדה שתחליט, בכל הארץ אנשים התרגשו והחלו לרקוד באופן ספונטני משמחה, הרב אמנון יצחק לבש חולצה שכתוב עליה "אמרתי לכם" אבל אז, בשיא ההתרגשות- פוסט אחד בפייסבוק שינה את הכל.

"למה דווקא כהן?" כתב ערן פרידמן מחולון "מדובר באפליה בלתי מתקבלת על הדעת. צריך לפתוח את התפקיד גם לישראלים ולויים!"

הפוסט עלה מיד ב'סטטוסים מצייצים' וב'צינור' וגרף עשרות אלפי לייקים ומאות שיתופים של הזדהות.

במקביל, שרונה מרום-שטרית העלתה פוסט שקו המחשבה הפטריארכלי שהכהן הגדול חייב להיות דווקא גבר, הוא מיזוגני ושוביניסטי ואחרי שתפקיד המשיח כבר ניתן לגבר, צריכה להיות העדפה מתקנת ולמנות אישה לתפקיד.

"דווקא אישה?" הדהד את המסר שלה גדי טסמה מחדרה "אם כבר מדברים על אפליה, אז ברור שהכהן הגדול צריך להיות אתיופי- מה גם שאחרי עשרות שנים בהן אנחנו חוטפים מהמשטרה, אנחנו מבינים הכי טוב בקורבנות!"

מאות נהגים שהיו על איילון יצאו מיד מהכביש מחשש לחסימות מחאה.

נציגי המפלגות הסרוגות והמפלגות החרדיות צייצו בטוויטר שמכיוון שמדובר באירוע דתי- פשוט שהכהן הגדול צריך להיות חובש כיפה, אבל לא הצליחו להסכים האם סרוגה או שחורה. והאם הוא צריך להיות בוגר מרכז הרב או הר המור, ספרדי או אשכנזי, מכיניסט או בוגר ישיבת הסדר, תלמיד כיסא רחמים או פוניבז'.

מסביב למשיח החלו להתאסף הפגנות ענק. קבוצה אחת מחתה נגד העלאת מחירי הנדל"ן המטורפת שתתרחש כתוצאה מירידת בית המקדש ויוקר המחיה שצפוי לעלות, אחרים מחו על בחירתה של ירושלים, כרגיל, בלי להתחשב בפריפריה.

מאות טבעונים מרחו דם מזויף על המדרכות והפגינו על מנהג הקורבנות שצפוי להתחדש, פעילי איכות הסביבה מחו נגד האש היוקדת שעוטפת את בית המקדש ופולטת גזי חממה לאטמוספרה, ונוער מרצ התנגד לקביעה שגואל העם היהודי חייב להיות דווקא יהודי.

המשטרה נאלצה להפריד בין מפגינים שהחלו לזרוק כיסאות אחד לכיוון השני, פחי אשפה ותחנות אוטובוס הוצתו, קללות איומות הוטחו בכל מי שהציע שהכהן הגדול יהיה מהמחנה שלו והמפלגות הדתיות איימו להפיל את הממשלה ולצאת לבחירות חוזרות

המשיח הביט סביב. הוא עצם את העיניים בייאוש, הזיל דמעה, נקש באצבעו והחזיר את העולם כמה ימים אחורה. הוא חזר לשבת מתחת לכיסא הכבוד ואמר "כל שנה אותו דבר".