
אמן שלאאא
מי שגם שיתפקד (מוזמנים גם לפצל"ש
)★בונוס★ למה? זה כבר ממש פדיחחחחח


)

לאישה יש קירבה אוטומתית לקב״ה מעצם היותה אישה אבל בגלל שהגבר צריך לעבוד על זה קשה יותר הוא גם מקבל את התפקידים החשובים בעשיית רצון השם ובקרבה אליו... (דוגמה מאוד טובה זה שרק הגבר יכול להיות כהן במקדש שזה הקירבת השם הכי גדולה)
לאותה קרבה אוטומטית לקב"ה?
מראה מקום?
זה מאוד תמוה להגיד דבר כזה.
אבל אני אשתדל למצוא לך מקור
זה עובד הפוך. ככל שחייבים ביותר מצוות, כך הקדושה עולה.
בהמה - גוי - אשה - ישראל - כהן.
שעשני כרצונו לא מדבר על הקדושה. לאף שיטה.
מה אתה מוצא שסותר את דברי?
האשה.
דברי הרב זצ"ל:
"עם כל היתרון של האיש הפועל והרושם את רשמי השפעתו ומפעלותיו בחיים ובעולם, הנה יש לעומת זה ג"כ יתרון להאשה הנפעלת, שהיא עשויה בתכונה כזאת של קבלת רשמים, בזה שהפעולות והתעוררות המעשה העצמיות ירשם האדם על ידן בצמצום של כחו החמרי והרוחני, ויוכל לפעמים לסור עי"ז מהמגמה האלהית העליונה, מה שא"כ התכונה הנפעלת של האשה כשהיא ישרה, היא עלולה להרשם ולהפעל מתכונת השפע של המעשה אשר עשה האלהים, מהתכונה הישרה, כאשר עשה את האדם ואת העולם, את התכן החמרי והרוחני שבהויה, ישר מכוון לרצונו העליון הפשוט והישר, וע"כ מברכת היא האשה בהודאה על חלקה הטוב: שעשני כרצונו"
בהודאה על חלקה הטוב. לא התנצלות ולא כלום
אני יודע.
עניתי למטה.
בנוסף, בהודעתך הראשונה, כתבת ע"פ דברי הרב על האשה, ועל הגבר לא.
מבחינתי.
שוב, לא הבנתי מה אתה טוען. אתה כרגע רק מנסה להצדיק את עצמך והדיון כבר לא ענייני לטעמי
בניגוד למה שכיום אנשים רבים חושבים? כמו הראש, הטור והט"ז?
אני לא מנסה להצדיק את עצמי, אתה מציג פה צד אחד בלבד.
כותב כך (לעניין קדימות בהצלת חיים).
צודק, הדוגמא שלי של בהמה לא מוצלחת.
אבל, בבני אדם זה לפי חיוב. זה מפורש ברמב"ם.
לשיטתך, יוצא שישראל קדוש יותר מכהן.
אז כנ"ל. גבר יותר קדוש מאשה.
לכאורה מלאך. אבל מאחר ולמלאכים ולבהמות אין בחירה, הם לא כל כך רלוונטיים.
זה לא אומר בהכרח קדוש
תראה שניה את דברי נפש החיים (עכשיו ראיתי..):
"על פי זה יבואר פשר דבר בענין שינוי דעת שבין גדולי הראשונים ז"ל, אם האדם מישראל גדול מהמלאך או מלאך גדול ממנו, וכל אחד משני הדעות מביא ראיות מפורשות ממקראות מפורשים. ועל פי דברינו הנ"ל יתבאר, אשר באמת אלו ואלו דברי אלקים חיים, רק בבחינות חלוקים. כי ודאי מלאך גדול מהאדם, הן בעצם מהותו הן בגודל קדושתו ונפלאות השגתו, אין ערך ודמיון ביניהם כלל. וכמו שכתוב בזהר חדש בראשית ויקרא אלקים לאור יום, השגת המלאכים היא השגה גדולה, מה שאין כן למטה מהם, השגה שניה וכו' השגה שלישית היא השגת המדרגה התחתונה אשר בעפר יסודה, והיא השגת בני אדם, ושם ט"ז ב' המלאכים הקרובים מקבלים כח שפע אספקלריא של מעלה תחלה, ומהם יורד לשמים וכל צבאם, ... אמנם בדבר אחד יתרון גדול לאדם מהמלאכים, והוא העלאת והתקשרות העולמות והכחות והאורות אחד בחבירו, אשר זה אין בכח כלל לשום מלאך, והוא מטעם הנ"ל, כי המלאך הוא בעצם כח אחד פרטי לבד, שאין בו כלילות כל העולמות יחד... אבל נשמת האדם בכל ג' החלקי נפש רוח נשמה שלו היא כלולה מכל העולמות, לכן אין בכח ויכולת המלאך כלל להעלות ולקשר ולייחד כל עולם בהעולם נטוי על ראשיהם, כיון שאינו כלול ומשותף מהם, וגם עליית עצמותו של המלאך עד מדרגתו להתקשר בעולם שעליו, אין תלוי בו בעצמו, ולכן נקראים המלאכים עומדים... ורק האדם לבד הוא המעלה והמקשר ומייחד את העולמות והאורות בכח מעשיו, מחמת שהוא כלול מכולם. ואז גם המלאך משיג עליה ותוספת קדושה על קדושתו אשר באה בכח מעשה האדם, מפני שגם הוא כלול בהאדם... (שער א פרק י)"
קדוש.
ואם אתה רוצה לחלק בין קדוש לעליון, אז אשאל שוב:
מי קדוש יותר, גוי או יהודי? בן חורין או עבד? ישראל או כהן?
יש קדושות שהקב"ה קידש אותנו. אתה משתמש בטרמינולוגיה.
הקב"ה קבע שישראל הוא עם קדוש ביחס לגויים, וכן את קדושת הכהונה בתוך עמ"י. זה נתון
מצד המעלה? מניין לך שגברים יכולים להוציא את הנשמה שלהם יותר מן הכח אל הפועל מאשר נשים?
זה השאלה
אני מביא מקורות, אולי אביא גם את השם משמואל:
"במדרש רבה... הוי המשלח גדול מן המשתלח, ודעת הרבה ראשונים שמעלת המלאך גדולה ממעלת האדם, ונראה דאלו ואלו דברי אלקים חיים, דאיתא בספר שערי אורה, שגם המלאך מורכב מגוף ונפש, ועל כן כשנערוך מהות הגוף של האדם קרוץ מחומר למהות הגוף של המלאך, שגם גופו רוחני, בודאי מעלת המלאך גדולה, אך כשנערוך מעלת נשמתו של האדם למעלת נשמתו של המלאך, מעלת נשמתו של האדם גדולה, שהוא פנימי ביותר, וכתיב בנים אתם לה' אלקיכם, ואיתא בשער הקדושה להרב חיים ויטל (חלק ג' שער ב') כי אור מחצב הנשמות פנימי ועליון מן אור מחצב המלאכים, ועל כן אם האדם הולך אחר נשמתו ומבטל את הגוף להנשמה, להיות כעבד נשמע בכל בחינותיו, האיש הזה נחשבת מהותו הנשמה, ושוב מעלתו גדולה ממלאך, אבל אם עושה את הגוף עיקר, הרי מהותו הוא הגוף, אלא שיש בו נשמה, וגוף המלאך מעלתו גדולה כנ"ל.
והנה לפי זה, האיש העושה ועובד כפי כחו וטבעו עדיין לא נגע בכח נשמתו, ובמהות גופו הרי המלאך גדול, ועל כן עדיין יש בכח המלאכים המקטרגים ולהיצר הרע להמציא לו מניעות שונות להפריעו מעבודתו, אך אם עובד בכח גדול למעלה מכפי טבעו והרגלו, בזה מעורר כח הנשמה. וכמו שכתוב בזוהר הקדש, כל אשר תמצא ידך לעשות בכחך עשה, בכוחך דא נשמתא דבר נש, הרי דאם עובד בכח גדול נחשבים ומתיחסים מעשיו אל הנשמה, וכבר השרשנו שבמהות הנשמה מעלת האדם גדולה, על כן אין ביכולת המלאכים המקטרגים והיצר הרע בכללם להפריעהו ולמנעו..." (בראשית וישלח תרע"ג)
על הרמב"ם, שקבע שגבר מקודש מאשה.
ועל הראשוינים, שכתבו טעמים למה אשה פטורה ממצוות עשה שהזמן גרמן.
ועל הטור והט"ז, שהסבירו את שעשני כרצונו.
על מה אתה מתבסס?
בצורה יותר כללית ושלימה מכפי שאתה מביא.
שיש בחינות לכאן ולכאן.
אני מתבסס על המהר"ל, השל"ה, השם משמואל והנפה"ח (שהבאתי עכשיו), הרב קוק זצ"ל ועוד גדולים רבים בדורות האחרונים
מקור כלשהוא לקדושה יתרה בנשים?
(בוא נראה... תגדיר את המושג קודש)
כי זה מבלבל. תתייחס למהות.
המהות היא שלאשה יש יכולת להוציא מהכח אל הפועל את הנשמה שלה, אולי אף יותר מגבר
שהתעקשת על קדושה דווקא.
תביא מקור.
ובכל אופן, ידועה שיטת הרמב"ם בענין לגבי המלאכים שמדרגתם גבוהה משל בני האדם.
ובכל זאת, הרבה ראשונים ואחרונים דעתם לא נוחה מדברי הרמב"ם הנ"ל. למשל האבן עזרא, וכן הרמב"ן שהאדם קרוב יותר לבריאה ולכן מעלתו גדולה יותר.
וכתב רבי יצחק עראמה:
"דברי הרמב"ם הם היפך מה שנראה מהחוש, וממה שאמרו "כל הנברא אחר חברו - שליט בחברו", וממה שאמר הכתוב "נעשה אדם בצלמנו וגו' "
וכותב הרב קוק על דברי הרמב"ם (אוצרות הראי"ה ב', מ"ד):
"כל דברי רבינו בעניין: מצד השכל - אינם מוכרחים, ומצד ההבחנה - מוכרחים לשלילה, ומצד הקבלה - נדחים לגמרי. וכבודו הגדול במקומו מונח, אך האמת אהובה מכל"
אלא על הרמב"ם בפירוש על הוריות ג ז:
האיש קודם לאשה: כבר ידעת שהמצות כולם חייבין בהן הזכרים והנקבות בקצתם כמו שנתבאר בקידושין והוא מקודש ממנה ולפיכך קודם להחיות.
איך מה שהבאת קשור בדיוק?
הרב קוק לא כותב זאת.
אין לי מקור (כי לא חיפשתי עדיין)
אבל סתם נקודה למחשבה: מי שחטא בחטא העגל זה הגברים ולא הנשים, חטא המרגלים זה היו הגברים ולא הנשים ויש עוד הרבה דוגמאות..
אתה רואה שהגברים יכולים לעלות מאוד ולרדת מאוד כך אולי אין לנשים מצוות כמונו אבל הם גם לא חוטאות כמונו..אתה רואה שיש להם קרבת השם גדולה מאוד ובהירות מאוד גדולה לרצון השם..
גם נשים חטאו בחטא העגל, אף שלא היו היוזמות.
אני לא רואה את זה.
מה אתה טוען
פרקי דרבי אליעזר פרק מה
דָּן אַהֲרֹן דִּין בֵּינוֹ לְבֵין עַצְמוֹ, אָמַר אִם אֲנִי אוֹמֵר לָהֶם תְּנוּ לִי כֶּסֶף וְזָהָב, מִיָּד הֵם מְבִיאִים, אֶלָּא הֲרֵינִי אוֹמֵר לָהֶם תְּנוּ נִזְמֵי נְשֵׁיכֶם בְּנֵיכֶם וּבְנוֹתֵיכֶם, וּמִיָּד הַדָּבָר בָּטֵל, שֶׁנֶּאֱמַר [שם ב] וַיֹּאמֶר [אֲלֵהֶם] אַהֲרֹן פָּרְקוּ וְגוֹ'. שָׁמְעוּ הַנָּשִׁים, וְלֹא רָצוּ, וְלֹא קִבְּלוּ עֲלֵיהֶן לִתֵּן נִזְמֵיהֶן לְבַעֲלֵיהֶן, אֶלָּא אָמְרוּ לָהֶם לַעֲשׂוֹת שִׁקוּץ וְתוֹעֵבָה שֶׁאֵין בּוֹ כֹּחַ לְהַצִּיל לֹא נִשְׁמַע לָכֶם...
לא יזמו.
אבל כן עבדו לעגל.
כמבואר בגמרא יומא סו: ובעין יעקב ובתוס'.
ולא כתוב שם בשום מקום שהנשים ישתתפו בעגל
שם. ובעין יעקב.
ועיין באר בשדה על רש"י בוזאת הברכה.
מדרש תנחומא (ורשא) פרשת כי תשא סימן יט
אמר להם אהרן פרקו נזמי הזהב אשר באזני נשיכם, אמר אהרן להם דבר קשה שהנשים מתעכבות בו שהם ראו כל הנסים והגבורות שעשה הקדוש ברוך הוא במצרים ובים ובסיני, הלכו אצל הנשים עמדו עליהם ואמרו ח"ו שנכפור בהקב"ה שעשה לנו כל הנסים וגבורות האלו ונעשה ע"ז..
להגיד שהם לא יזמו אבל עבדו זה שיבוש, אתה רואה שלא רק שהם לא יזמו הם גם נלחמו בזה הם אמרו שהם לא יעבדו..
ראיתי את המקורות שהבאת אז מה אני הגיד לך.. מחלוקת..
ליישב כך, מאשר להגיד שזו מחלוקת.
מקווה שלא תוציא אותם בסוף מכלל ישראל..
אין לזה שום קשר, אבל עדיף ליישב דעות אם הן לא סותרות.
(מה הקשר לכלל הנשים? מדובר על נשי דור המדבר)
לכך שאשה שלמה יותר מאיש?
היא מברכת שעשני כרצונו!
<צ>
מי אמר ששעשני כרצונו אומר שהיא שלמה יותר?
הרא"ש, הטור, הט"ז ועוד הבינו אחרת.
אם אתה שואל אל לשון הברכה, אז הכוונה שהקב"ה רצה שתהיה אשה, ולכן בראה כך.
אם יש לך מישהו שכותב שהכוונה שאשה מטבע בריאתה מכוונת לרצון ה', הבא מקור.
תראה מה עניתי לו, זה עונה גם לך.
הטענה שלך הייתה, שברכת שעשני כרצונו היא לא ברכה על הרעה, אלא על חיבור ישר יותר לרצון האלוקי. ולעומתה, ברכת שלא עשני אשה, היא על המצוות שמביאות את הגבר למצב כזה.
א. להגיד שברכת האשה היא לא על הרעה, זה למחוק את דעת הטור בהינף יד.
ב. אין קשר בין כיוון האשה לרצון האלוקי, לבין פטורה ממצוות מסוימות. הרב זצ"ל במפורש קושרזאת למבנה נפשי של נפעלת - מתרשמת.
שכתב "הודאה על חלקה הטוב".
לזה אני התנגדתי בדבריך
אז אמרתי.. תקרא שוב את דברי הרב זצ"ל
הרב מפרש שם את היתרון שאצל האיש (פיסקה לפני) ואת היתרון של - לקראת נישואין וזוגיות
אגב, אין קשר בין נפעלות לבין נחיתות.
נפעל זה אופי ומצב. הגבר פועל והאשה נפעלת
אמרתי שזו דעת הטור.
א. אתה ביטלת את דברי הטור, כאילו זו מחשבה מוטעית.
ב. אתה קשרת את דברי הרב לחיוב במצוות, כשבפועל הוא מדבר על מבנה נפשי.
ג. אתה כתבת שהגבר מודה על המצוות, ולא על מבנה הנפש הפועלת שלו, נגד דברי הרב.
ולא כתבתי שהמחשבה של הטור היא מוטעית.
הבאתי פירוש של הרב אלי הורביץ הי"ד, לדברי הרב זצ"ל וניסיתי להסביר את הכיוון הזה
לא מוצא חן בעיניך אל תקבל.
אבל זה מאוד לא ענייני מה שעשית
כתבת שהמחשבה הרווחת (דעת הטור) אינה נכונה.
אף שלדעתו זה כן נעבעכיות כזאת, כדבריך.
אבל ישר כח על הדיוק!
תודה! ואשריך
אל תתחמק.
התכוונתי לדעת העולם.
במה בדיוק אתה רואה התחמקות?
בזה שהודיתי במידה מסויימת לדבריך???
אל תנסה להוציא אותי לא טוב
אז יהיה אפשר לדון.
אתה הצגת את התפיסה לפיה זו ברכה על הרעה כשגויה.
זה חלק מהענין.
מגדולי המתנשאים
ובאופן ענייני, אגיב.
תביא מקור. אל תגיד מסברה
אני אמרתי דברים שראיתי באחרונים
ראיתי בטור.
הרב קוק לא כותב כך.
סביון
בא לי בירה
פצל"פ(נציין שלא הסכמתי איתו)
בא לי בירה"האנשים הרבים" האלה כולל את הרא"ש, הטור והט"ז.
שעשני כרצונו היא ברכה על הרעה לפי הטור, ולפי הט"ז היא על התועלת לעולם (אשה מולידה ילדים).
הרב זצ"ל ממש לא כותב את סוף דבריך, את ההתחלה בערך.
נכון, זה לא מה שאמרת.
אלה שני עניינים שונים.
הרב זצ"ל טוען שהברכה בכלל לא מדברת על חיוב במצוות.
זה לא נובע משום יתרון, זה נובע מעניין פרקטי, או מחסרון נפשי.
דבריך לא נכנסים בלשון הטור, או בלשון הט"ז.
עולת ראיה.
בדיוק הפוך ממה שאנשים טועים לחשוב ש'שעשני כרצונו' זה מין נעבעכיות כזאת... - על זה הגבתי.
אין בעיה, אבל בפורפורציה. אף אחרון עוד לא כתב שהאיש מחוייב ביותר מצוות כי הוא נחות (גם לא הרב הירש).
מבטא ש.. אמנם הגבר לא לגמרי מכוון כנגד הרצון האלוקי, ועל כן עליו לעמול ולקיים יותר מצוות. - תראה לי אחרון שקושר בין השניים.


בואי פשוט נתייחס לרובד שעושה לנו טוב!!!

לא עשיתי כדי לא לצאת חנפנית
ארצ'יבלד
ארצ'יבלד
אם זו לא משמעות הברכה, אין טעם לכוון כך.
הרב קוק לא כתב כך.
והפירושים והכוונות שיש בעניין לא עוזרים עם הקושי שלי.
הפירושים הם מה כוונת הברכה.
בא לי בירהגם לי, לפעמים.
לאשה יש התמודדות כפולה.
וקדושה.
אבל נשים חייבות במה שגבר חייב, ובנוסף בצניעות.
מצד קדושה, הן חייבות כמו גברים (כמו שכתבתי לאניוהוא, יש הבדל קטן, שהוא לא משמעותי: ע.י. - לקראת נישואין וזוגיות)
אם אין לך, אשרייך.
ספרות השו"ת מוכיחה שהתופעה של נשים שמסתכלות על גברים לשם הנאה, קיימת (והיו שאסרו בגלל זה לעשות עזרת נשים שממנה אפשר לראות את הגברים).
התאמה? בגיל חמש עשרה?
בשמחת תורה האחרון עזרת נשים אצלנו הייתה מלאה בבנות. לא נראה לי שהן חיפשו 'התאמה'.
שלוש שעות? קשה לי להאמין.
וכמו שאמרתי, מהשותים שעוסקים בזה לא נשמע ככה.
ולכן שאלתי מזה להסתכל לצורך הנאה
זה יותר כזה כמו להסתכל על משהו יפה..
כמו בגד או נעליים..

זה ממש לא ברור.
אאלט זה מחלוקת אחרונים.
אם זה היה מעגל של בנות, הן גם היו מסתכלות במשך שלוש שעות? ונוסעות במיוחד למדרשות בשביל לצפות?
אני בספק גדול.
ומה שכתבת בכותרת - אאלט זה מחלוקת. הרבה אחרונים אסרו כל הנאה שהיא.
אז למה על בנים זה כן מעניין?
נכון. וזה אסור.
הסתכלות שיש בה הנאה, אסורה.
אני ממליץ לך לקרוא במאמר של הרבנים סתיו בתחומין, הם מסבירים את זה ממש יפה.
ואם כולכן תגידו לי שמותר לחלל שבת זה יהיה מותר?
מה זה קשור? הן אומרות שזה מותר, הפוסקים אומרים שזה אסור.
למי להקשיב?
בלי שחוק וקלות ראש? כן.
אנחנו לא מחדשים איסורים סתם. אני משתדל מאוד לא להגיע לזה, ב"ה בינתיים זה עובד.
אאלט הרב חיים נבון מתיר מפגשים ודיבורים כאלה.
את באה להגיד שאין איסור בהסתכלות של הנאה?
או שאת אומרת שההסתכלות הזו היא בלי הנאה?
או שניהם?
במשך שלוש שעות? ונוסעות במיוחד לישיבות צפופות בשביל זה? קשה להאמין.
אין שום מצווה להתעלות רוחנית. יש איסור להסתכל.
נשים חייבות בלא תתורו ובלא תקרבו.
מהלאווים האלה נגזר האיסור.
את מוזמנת לקרוא את המאמר הנ"ל.
יש סברא לומר כמוך.
למעשה, הפוסקים לא פסקו כך.
לכל מה שאתה אומר הוא מתייחס שם.
אתה מערב דברים שלא בהכרח קשורים. האיסור על נשים להסתכל על גברים, נלמד מהסתכלות ביופי, לא הסתכלות של הרהור.
זה אסור לרוב הדעות גם אם אין בזה שום ממד של הרהור תאווה. עיין שם.
לפי השו"ע, כל הסתכלות שיש בה הנאה היא לא תתורו.
תעיין שם במאמר, הוא מציג את העניין הרבה יותר טוב ממני.
לא כמו אצל גבר, כי לגבר אסורה כל הסתכלות מכוונת.
תקרא שוב מה שכתבתי.
אני לא אגיב על זה.
נראה שההבנה שלך על המציאות נלקחת מהספרים אז בוא נחדש לך משהו: לא לומדים את המציאות מספרים. הספרים (התורה) באים לכוון אותנו בכל מציאות שהיא אבל המציאות משתנה.
ניקח דוגמא: כתוב במסכת אבות ״על תרבה שיחה עם האישה״ (ומדובר באישתו של האדם) כי ״גורם רעה לעצמו ובוטל מדברי תורה וסופו יורש גהינום״ (ויש לי עוד מלא דוגמאות)
אדם היום שלא יהיה מוכן לדבר אם אישתו כי כך כתוב הוא טיפש גמור וסופו יירש גהינום המציאות משתנת, התורה לא. ואם במציאות של פעם לשוחח עם אישתך זה חסר טעם לקשר בניכם אז אין סיבה לדבר. אבל אם המציאות כיום אומרת שהדבר הכי גדול כדי לחזק את הקשר ואהבה אחד לשני זה לשוחח עם אישתך אז זה הדבר הכי נכון לעשות על פי התורה!
ותפסיק לחשוב שאתה מבין איך הראש של בנות עובד, אתה לא! ואם הרבה בנות פה אומרות לך שאין להם את הבעיות שלך! (ושל גברים בכללי) אז אין להם. על תחשוב שאתה יודע הכל כי אתה לא (למרות שאתה לא מפסיק להשוויץ פה שכן) ואתה לעולם לא תדע הכל.
הקב״ה נתן לאדם דרך חשיבה משלו ולאישה דרך חשיבה משלה כל אחד למטרה שלו. אז איך הדרך חשיבה של בנות עובד (אם זה בעבודת ה׳, תאוות, רצונות, ולא משנה מה) אתה לא מבין לא תבין ולא צריך להבין!
מביא סקרים שהוא ערך בשביל המאמר.
סלח לי שאני מאמין לו, לחז"ל ולפוסקים, במקום לשתיים שלוש בנות באינטרנט (שכנגדן יש אחרות, כמובן).
אם אתה לא מסוגל לדון בצורה מכבדת, בלי טענות לגופו של אדם, אל תגיב.
בצורה הכי מכבדת שיש. ואני ממשיך להגיב כי אתה אומר שטויות ולא מודע למציאות. לא יודע.. אולי היית תקוע בבית מדרש כל חייך..אשריך! אבל אתה אומר פה דברים לא נכונים מלאים בשטויות בגלל שאתה לא מודע למציאות.
גם הרב סתיו לא מבין את דרך החשיבה של בנות לא משנה כמה סקרים יעשה.
על פי השרשור פה נראה שגם עם כל הבנות בעולם היו אומרות לך כמו שאמרו לך הבנות פה בפורום לא היית מקשיב להם, כי נראה שלפי השרשור הארוך הזה התשובה שלך תהיה ״כתוב שנשים דעתם קלה ולכן אין מה להקשיב להם ואני יחפש בכל התורה מישהו שחושב כמוני כדי להצדיק את דברי גם אם אני אקח רק את מה שמתאים לי ממה שהוא כתב״.
למה עשרות (אם לא מאות) בנות שהרב סתיו שאל, יודעות פחות משלוש בנות פה?
מה המקורות שלך? למה אתה כל כך בטוח בהם, נגד חז"ל, פוסקים ורבנים?
מה שכתבת בסוף הוא השמצה פרועה. מעולם לא עשיתי זאת (ולמען האמת, הצד השני, אלא שמחפשים ציטוטים לרצות נשים, עושים זאת הרבה יותר).
כתבת פה הרבה שטויות.
תצביע בבקשה על משהו שאמרתי, שהוא לא נכון.
אם אין להן שום הנאה, למה הן מסתכלות במשך שלוש שעות? ונוסעות במיוחד לישיבות?
לא מדובר בכלל על ראיית פריצות.
מדובר על הנאה שלא היו משיגות מהסתכלות על בת.
היית מתירה בסיטואציה הפוכה? זה אותו דבר.
כל תשובה שנתת פה, תקפה גם הפוך.
איסור לא תתורו הוא דאורייתא, משמעותי לא פחות.
לא תתורו הוא איסור לאו דאורייתא.
הוצאת ז"ל לרוב הדעות היא דרבנן, או ביטול עשה. זה לא באמת שפיכות דמים, ולא יהרג ואל יעבור (ירמיהו עבר ולא נהרג).
תראה במאמר הנ"ל בתחומין.
לרוב הדעות אסורה הסתכלות של הנאה, לחלק מהפוסקים כל הסתכלות מכוונת.
השו"ע פסק שכל הסתכלות של הנאה היא בלא תתורו, גם בלי הרהור עבירה.
הוא מביא את כל הפוסקים, כולל הרב עובדיה, ומסכם את המסקנה להלכה.
הוא מתייחס לשאלה שלך.
(אגב, בילקוט יוסף כתב במפורש, שאף שלדעת אביו אין בזה איסור יבש, זה לא דבר כשר).
בנוסף, לדבריך, שבהסתכלות הזו אין הנאה מינית, אז אין חשש כזה.
ראיתי נשים מבוגרות שממש מתמוגגות מלראות את הבנים רוקדים
זה ממש לא קשור להנאה
זה קשור ללראות את השמחה הזאת. את הדביקות. את הריקודים..
זה לא משהו שייקרה לדעתי לפחות אצל בנות..
אבל אם ייקרה. זה גם יכול להיות מאוד לגרום להרגשת התעלות..
אם זו ההרגשה היחידה, אז לא נראה לי שיש בעיה.
אבל כמו שאמרתי, מהשו"תים משמע שלא...
אבל הרבה פחות מאשר אצל גברים.
כמו שגם גברים צריכים להתלבש צנוע, אבל לנשים יש יותר התמודדות עם זה.
כל הנסיונות האלה להשוות נשמעים לי מוזר,
ה' ברא אותנו שונים עם כוחות שונים ועם תפקידים שונים.
אין כאן מישהו מעל מישהו או שלאחד יותר קשה מלשני.
איזו שרלטנות דתית? מה אתה רוצה ממני?
לא חושבים מה?
לא טענתי שום דבר עליה. טענתי שמהשותים משמע שלנשים כן יש ניסיון בשמירת העיניים, כתגובה לזה: לא הבנתי את עניין הקדושה - לקראת נישואין וזוגיות.
לא טענתי שאסור לנשים להסתכל על גברים מעזרת נשים סתם (אף שיש שפסקו כך), אלא שהסתכלות לשם הנאה, אסורה.
אין רוב שאומר שזה מותר (מאיפה הבאת את המספרים האלה?). ואין רוב שעושה ההפך. אתה בודק במגזר ספציפי.
אתה מעוות את דברי, ואז קורא לי שרלטן. אתה מאוד לא ישר.
ואני לא חותר לזה.
עזרת נשים מעל עזרת גברים הייתה נהוגה בעמ"י מאז שמחת השואבה בבית שני.
אבל, יש הבדל בין הסתכלות לשם השתתפות בתפילה, לבין הסתכלות לשם הנאה, שאסורה.
אתה מוזמן לכתוב איפה טענתי מה שאתה אומר בשמי.
תשורת ש"י. שבט הלוי.
אבל צניעות של גברים הרבה יותר קלה בפועל.
מכל מקום, בפועל, בעניינים האלה לנשים יש התמודדות כפולה.
כי הנ"מ בין גברים לנשים בזה הוא לא משמעותי.
מה למה? לא הבנתי.
כי הסתכלות מכוונת סתמית שאין בה הנאה היא לא עיקר הניסיון.
כל פעם שאתה יוצא לרחוב ולא טרוד באיפור, פן, ומה ללבוש, אתה אמור להיות אסיר תודה 
כמו:
להתעורר מחלום שהבן זוג שלה עיצבן אותה ולכעוס עליו במציאות..![]()
לבכות פתאום - סתם בלי סיבה. ![]()
פחות לוותר...סיפרו לי שבמשחק כדורגל של נשים נשרקה עבירה (ועוד על פי המצלמות..)
ובכל זאת מהכעס הבנות עשו דווקא ולא רצו להמשיך לשחק.
ראית פעם משהו כזה במשחק של גברים?! 

גם עצם הניסוח מראה שאנחנו פחות טובים - אנחנו לא פחות טובים, בדיוק להפך.
נשים מברכות שעשני כרצונו כלומר הם שמחות - שעשני כרצונו היא ברכה על הרעה (לפי הטור).
ובלי לעשות השוואות - נשים לא מברכות שלא עשני גוי?
פצל"פמה שהבנתי ממך זה שאתה סופר שמח שנולדת גבר.
ואני טוענת שהגזמת ברמת השמחה

ואז אתה שואל למה אנחנו לא מעריכות את עצמנו?






אמנם עולם הרגש הרבה יותר משמעותי אצל אישה
אבל לגבר יש משיכה ברמה אחרת....
ואל תשאל כמה בנות מתוסכלות יש על פני האדמה שמפחדות שהן לא נמשכות לגברים. וזה לא שהן נמשכות לנשים. פשוט המשיכה לא כזאת משמעותית בחייהן.
קיצר זה ברכה המשיכה הזאת
ממשש לא נעים לצאת עם מישהו רציני ולחתוך.
כי לא מבינים איפה הוא מול הקשר.
קיצר...........


![]()



ארצ'יבלד
ארצ'יבלד
) אז את צריכה לנסות למזער את הדברים שגורמים לטשטוש הדברים החשובים.
) אנשים להמעיט בחשיבות אותה המידה, ולהתפשר.


ארצ'יבלד
פצל"פ
@בנות לא לריב
אתה בן מידי!!!!!
ואתה הורס את הדיון!!!!!
,,,,,,,,לפי רוב ככל הפירושים, הברכה היא על חיוב במצוות.
וכשהיא תיעלם לגמרי כבר לא נברך את הברכה. - אתה טוען שבעתיד נשים תהיינה חייבות כגברים? ועבדים כנ"ל?
מצד הפשט של הברכות, הכוונה למצוות. אין שום מעלה אחרת בלא להיות גוי.
ואת הפאן של "לא ניתנו המצוות אלא לצרף בהן את הבריות" היא פחות צריכה כי מעלתה גבוהה יותר (וגוי פטור לא כי הוא בדרגה גבוהה אלא בדיוק להיפך. כי לא דורשים ממי שלא יצליח). - גם מאשה לא דורשים כי היא לא תצליח.
למה הגמרא שואלת על הכפילות 'שלא עשני עבד' שלא עשני אשה'?
ואתה טועה. מאישה לא דורשים כי היא עוסקת בדברים חשובים אחרים - עיין בזית רענן על המדרש בשמואל (לא זוכר מ"מ), הוא כותב מה שאמרתי.
יש מפרשים שהיא פטורה כי היא משועבדת לבעלה (אבודרהם).
יש. האחרונים מתרצים.
אתה כתבת שזה לא כמו גוי, הראתי שיש שפירשו שכן.
זה לא פטור עצמי כי היא לא ב"דרגה" כדבריך. - הן פטורות כי בכל מקרה לא היו מקיימות, כי יצר טוב לא שולט בהן כ"כ.
מדבריך (גם למעלה) נשמע שברור לך שההבנה שהן נחותות ולכן פטורות ממצוות היא הנכונה. - זה ההסבר הפשוט וההגיוני, זה שעולה מדברי חז"ל.
פצל"פ
) על זה שפצלש ראשון פתחתי כזאתי זירת האבקות של שיעורים כללים ועצבים
דוסים 



בכ"פ עיין בדברי רבי קלונימוס בן קלונימוס על הברכה. (אחד מהראשונים)
וכן בהקדמתו כאן
Sefaria Source Sheet: Even Bochan, Kalonymus ben Kalonymus
לא תמיד, אבל לפעמים.

בהחלט חשוב תמונה מושקעת שמציגה אותנו בטוב, וגם אני מביא כזאת.
אבל חייב גם שתהיה משקפת ומציאותית.. לא פילטרים ומשחקים עם זוויות וכאלה.
זה עלול לגרום הרבה תסכול מדייטים ראשונים מביכים בו סתם מחכים לברוח ברגע שמנומס מספיק. (לא שזה מעלה גדולה לגבר כזה, אבל כך עובד העולם)
הצד השני מצפה לרחל כמו בתמונה ואז מגיעה לאה..
שידכתי לחבר של בעלי מישי ובפגישה הגיעה מישהי מאוד מאוד מלאה
ממש לא ראו את זה בתמונה שהעבירה
החבר הזה נסע שעה נסיעה כדי להפגש איתה ובסוף זה היה ברור שהפגישה הלכה לפח כי זה נפל כבר על זה
הוא כמובן כיבד ונשאר עד סוף הפגישה
אבל חייב להעביר תמונה תואמת מציאות..חבל על שניכם
או יפסיקו לבקש תמונות אז דבריי יהיו מיותרים.
עד אז אני גאה להגיד לבנות- דאגו לאינטרסים שלכן,שיהיו לכן הצעות.
(אני לא שדכנית.אני מדברת כחברה שמנסה לעזור)
גברים. לא ככה האידיאל להתחתן.
אני לא אומר מה לעשות מבחינה פרקטית.
כל הקטע הזה של תמונות יכול להיות מורכב ומסובך.
לא כולם מרגישים שיש להם בכלל תמונה וואו.
לא כולם רוצים בכלל לשתף תמונה שלהם.
בכנות, את חושבת שיש מישהי שמשתפת תמונה ואומרת - הנה אני ביודעין ומתוך כוונה ברורה משתפת תמונה מכוערת שלי?
האם נראה לך שמי שבוחרת תמונה, אומרת לא אכפת לי מהתמונה, זאת פשוט התמונה האחרונה שלי?
האם נכון לשתף דווקא תמונה מאירוע, או אולי יש שיקולים אחרים שבעקבותיהם בוחרים דווקא תמונה מחיי היום יום?
האם את, כשדכנית, מסוגלת לכבד בחירה כזאת?
מחפש תמונה עדכנית יחסית ושולח. אין לי כח לכל ההתעסקות הזו.
ובאמת שהגיע הזמן להפסיק עם כל מחול השדים סביב התמונות.
אני לא שדכנית אלא חברה שמנסה לעזור לחברות שלה ולא התחתנתי צעירה בכלל וגם אני שנאתי כל כך את זה
אבל
כש'עברתי צד' והתחלתי לשדך פשוט הזדעזעתי מכמה בנים פוסלים על תמונה. בחורות שהן זכיה בלוטו פשוט נפסלות בחור אחר בחור והן לא יודעות את זה כי זה עוד לא הגיע לשלב שאני מציעה להן והן מתייבשות תקופות
ונשרף לי הלב
אז אני כותבת כאן כדי שיגיע לכמה שיותר בנות מהממות- תעשו הכל כדי לצאת הכי טוב שלכן!!
ומי שכתב פה שקר החן- בא לי להגיד אנחנו פועלים בתוך הכללים של העולם הזה שיש בו גם מקום לשקר החן.
ואין לי דעה מגובשת בנושא
אבל פעם אחת ביקשו סתם עוד תמונה יותר טובה וזה עצבן אותי אז חברה שלי צילמה אותי מחזיקה דף שמסתיר את הפנים וכתוב עליו
"והיו עיניך רואות את מוריך (ישעיהו ל, כ)"
יש לי חברות הרבה מעל היופי הממוצע
דווקא שהן שולחות תמונות מאירועים/ צילום מקצועי לגברים יש תחושה של איום
לעומת זאת שהן מחייכות למצלמה בסלפי חמודי או שמצלמים אותן שותות קפה בבוקר או בטבע מתי שרואים את היופי הטבעי זה הכי כובש
בהנחה והן נראות טוב בלי איפור
. בלי אודם בלי תסרוקות בלי שטויות ..הכי פשוט
הכי אומרים כן..
ותתפלאו לנשים יפות הרבה יותר מאתגר למצוא
הרבה פעמים הצעתי לגברים והן דווקא פסלו על שטויות כמו על מקום וכו' .. ( וזה היה נראה לי קטנוני אבל לא התערבתי ) ובדיעבד הם ספרו לי שלא היה להם אומץ להגיד להצעה כזו טובה ( כי גם הפרטים שלהן טובים) כן.
אז גברים אומרים הרבה יותר מהר כן להצעה לבחורה שנראת ממוצעת - חמודה מאשר בחורה יפיפיה .
זה לא שהם לא רוצים אותה .. הם מרגישים איום או בדייט מקטלגים אותה כסנובית
לא יודעת אם שמעת אבל תשאלי חברה שלך הכי יפה שאת מכירה תשאלי אותה מה קורה אצלה בדייטים
ותבני ששם זה הכי כואב
כל גבר רוצה אשה יפה
מה יש לו להיות מאוים, הוא לא עוד אישה שיכולה לקנא ולהרגיש מאוימת
השפיעו על העיצוב השקפות ודעות שלכם בכללי? למדתם פעם משהו מעצב מהמדוייט? פרידה בקשר גרמה לכם לעצב דעות הפוכות?
זה מעניין שבארה"ב יש עכשיו את כל המחלוקת בימין לגבי תמיכה בישראל או דווקא לגנות. יש משפיען אחד ימני שיחסית קיצוני נגד ישראל, והוא מספר שאחד הרגעים המכוננים היה ויכוח עם ופרידה ממישהי שהתחילה בתהליך גירות, ועכשיו היא קשורה לבית הלבן ומשפיעה שם בעד ישראל.
מעניין מה איתכם לגבי השפעה של דעות או ריחוק מהדעות של המדוייט?
כמו כל אדם שמכירים ואפשר ללמוד ממנו
בטח אם יש הרבה חוויות משותפות ושיחות עומק
לשינוי בתפיסות ובעמדות שלי לגבי כל מיני דברים.
פחות בדברים פוליטיים...
לא בהכרח שינוי אבל כן דיוק ועיסוק בערכים חשובים ומשמעותיים שהיו נראים לי פשוטים מובנים מאילהם ופתאום כשלצד השני ברור כל כך משהו שלי לא כזה סגור זה פתח להתבוננות והתעמקות בנושא
וממילא נראה לי שגם שינויים קלים מתרחשים בהתעצבות הכללית שלי כאדם אחרי כל פעם שהיתה לי התבוננות כזאת
חוצמזה שאני נורא מנסה לקחת משהו טוב מכל הפגישות שהיו לי מתוך אמונה שה' שלח אותם בשבילי אם לא להתחתן אז כדי להשתפר וללמוד משהו
לאחרונה יצאתי עם בחורה שהרגשנו פערים מסויימים בהשקפה הדתית (עניין יותר של ניואנסים, לא הכי גרונדזים)
מרגיש שזה נתן הפרייה מסויימת, זה אתגר אותי וזה זה הוסיף טוב בהקשר הזה, בהחלט למדתי מזה על עצמי.
מצד שני, שנינו אנשים שאוהבים לדבר על השקפה ויצא שלא מצאנו את זה בתור נושא משותף בגלל השוני בעניין ולשנינו זה היה בסדר גמור.
בהחלט יצא לי בעבר להתרם בעניין הזה, אפילו קניתי ספר שמישהי ספרה לי שהיא קוראת אותו... אבל לא זוכר הרבה פעמים כאלה.
ספרים שהמדוייטים המליצו, או שחקרתי תחום או נושא מסויים שעניין אותן.
חבר'ה אני צריך ייעוץ.
אני די חדש בעולם הדייטים. לא מזמן הציעו לי מישהי שאני מכיר מלפני כמה שנים כשעבדנו ביחד לתקופה מסוימת. אני יודע שהיא בעלת אישיות מיוחדת ובעלת מידות, ולפי מה שהבנתי מחברה שלה היא גם התקדמה יותר מבחינה תורנית (צניעות כמובן וכו).
אבל בסוף, למרות שהיא כן נשמעה לי כיוון טוב, החלטתי לא ללכת על זה בגלל המשפחה שהיא באה ממנה. היא באה ממשפחה חוזרת בתשובה, אבל לא כל כך חזקים בדת, כמה אחיות חילוניות וכו. וזה דבר שהפחיד אותי להיכנס אליו. אני רוצה שאישתי תהיה אישה מאוד תורנית (ואני גם משתדל להיות כזה), וזה לא כל כך היה נראה לי הכיוון.
אני מאוד חושש שאולי איבדתי פה משהו טוב, אבל מה לעשות? הרגיש לי שזה מורכב לי מדי!!
מה דעתכם? כמה משקל לתת לדבר כזה?
א. מתחנתים גם עם המשפחה. בין אם אנחנו רוצים, ובין אם לא - כולנו באים ממשפחה ומרקע מסוים. ברוב המקרים, זה גם אומר שתהיה אינטראקציה בין המשפחה שתקים למשפחת המוצא, ברמה ובתדירות כזאת או אחרת.
האם זה אומר שהיא עצמה לא תורנית? איפה רבקה גדלה? רחל ולאה? וכו' וכו'
ב. מורכבות אפשר למצוא בכל מקום. אף אחד לא מבטיח לנו חיים קלים.
ג. יכול להיות שיכלת לבנות איתה בית תורני נהדר - אבל זה ממש לא אומר שלא תוכל לבנות משהו דומה עם מישהי אחרת. ב"ה יש בנות תורניות רבות, ותוכל עם לא מעט מהם לבנות משהו טוב, ואפילו יותר מזה. הכל פוטנציאלי כל עוד זה לא נעשה...
מה זה אומר מתחתנים עם המשפחה?
בנאדם לא מנהל זוגיות עם המשפחה.
כן מנהל מערכת יחסים מסיומת שצריך לתת עליה את הדעת, אך היא בשום מקרה לא חתונה.
גם אין יותר מדי כלים להעריך את מידת המורכבות ביחס למשפחת המוצא.
לפעמים יכול להיות פערים מאוד גדולים אבל שמסתדרים מעולה, לפעמים להיפך.
תמיד כיף שדברים משותפים, זה פשוט.
בתור מישהו חדש בעולם הדייטים, הוא אולי מדמיין לעצמו שיפגוש בקרוב את הנסיכה שלו, והם יחיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה.
כלומר,
אני חוששת שיש כאן דברים שהוא לא לוקח בחשבון:
לאיזה סוג של קשר אני מצפה עם חמי וחמותי? עם הגיסים והגיסות?
האם נוסעים אליהם לשבתות וחגים? איך זה נראה?
האם יהיו מפגשים משפחתיים? מה התוכן שלהם?
האם הדודים וסבא וסבתא שותפים פעילים בגידול הילדים? (בייביסיטר וכו')?
האם הנ"ל הם גם משענת כלכלית?
כמובן שאפשר להמשיך לדבר על מערכות יחסים לא בריאות - כמו התערבות בזוגיות וכו'. אנחנו לא חיים במציאות סטרילית, ואני בטוחה שאם תלך לפורומים המקבילים תמצא שרשורים על בעיות בתוך המשפחה.
בעיני יש מחירים לשני הכיוונים - בין אם נמצאים בקשר (וצריך להגדיר משהו), ובין אם נמצאים בניתוק (מה המסר שזה מעביר לילדים?)
מסכימה איתך שאין דרך להעריך את המורכבות, ובטח כשאין לנו מושג מה צופן העתיד.
אבל זה טעות בעיני לחיות בתודעה שאנחנו נחיה בבועה שזה רק שנינו והילדים שיבואו...
זה נכון מאוד, לאו דווקא בהקשר הזה. כמובן שבכל דבר שקשור לזוגיות.
זה מעגל יחסית חיצוני.. אבל כמובן חשוב לתת עליו את הדעת.
לא מבין למה ענית בהקשר הזה, הרי השואל אמר שהוא דווקא דחה הצעה על רקע משפחתי. משמע, הוא מבין שזה נושא רגיש שיכול להיות משמעותי.
נראה לי שיותר מועיל להגיד מה כן ולא מה לא בהקשר הזה.
לכן השאלות הללו שהבאת הן נועדו רק כדי להבין שזה יכול מורכב.
כמו שאת בעצמך אמרת, קשה מאוד לענות על השאלות האלה, אם בכלל אפשרי לענות עליהם..
לכן, נראה לי שיש צורך בשאלות בירור ביחס למקום החשיבות של השואל ביחד לנושא.
שאלות שיעוררו להבין מה היחס שלו לזה וה המקום אותו הוא צריך לתת לנושא.
את כל ההלכות שנוגעות לכולם כמו שבת כשרות וכו' נוהגים לפי בעלי, שחלק מהדברים עושה כמו המשפחה שלו בחלק מחמיר יותר. מה שנוגע רק אלי כמו צניעות זה עניין שלי.
ברור שהמקום התורני שלה משנה, אבל נשמע שהיא החזקה. המקום התורני של המשפחה לא משנה בכלל בעיני.
תהיה מודע לזה שמה שחשוב זה האדם העצמו, והסביבה שלו זה בנוסף. גם האבות והאמהות לא תמיד היו עם משפחה 100 אחוז...
תחשוב על ההורים והאחים של אברהם. אח של יצחק... אח של יעקב... המשפחה של רבקה... ושל רחל ולאה..
לאו דווקא רק בפן התורני.
לאחרונה עלו לי מחשבות, שמבחינה מסויימת
בפרט אצל אשה, יותר חשוב לי המשפחה שלה
מאשר היא.
אין לי כוחות סוס להסביר את עצמי
אבל לפי מה ששמתי לב אשה זה המון
עניין של הרגלים, והיא רוצה להמשיך את מה
שהיה בבית שממנו באה.
אולי זה רק מהניסיון מהזוית הצרה שדרכה
אני רואה את המציאות, סה"כ הייתי נשוי לאשה אחת.
אבל גם לפי המקורות,
כתוב בשולחן ערוך לישא
בת תלמיד חכם, ולא ישא בת עם הארץ.
המיקוד לא עליה, אלא על הבית ממנו הגיעה.
וגם אם החליטה לשנות כיוון
מי יודע כמה שנים, וכשהיא תתעייף
תזכר במנהגי הוריה.
אני יודע רציתם לשמוע שהכל אפשרי
וכל מה שאתם צופים בסטטוסים של מוטיבציה
אבל בתכלס האנשים לא כאלה גמישים
ולא כאלה חזקים.
מה דעתכם?
תאמת אני לא יודע כל כך למה זה ככה.
תקח דף ועט ותרשום לעצמך את כל החששות שעולים ותראה אם אתה יכול להתמודד איתם.
המטרה של המשימה הזאת ליצור אצלך יותר בהירות ופחות להתבחבש ולהתבלבל בגלל חוסר הבהירות
יכול להיות שכבר כתבו בדומה
תמיד יש שונו בין אנשים ומורכבות ויתרונות וחסרונות לכל אחד בעיניו לפי ענייניו.
החשש מאוד מובן אבל עם חששות צריך להיפגש ולא לברוח כדי לראות במה האם יש ממה לחשוש.
תפגוש את הבחורה תשמע ממנה על המשפחה שלה על היחס שלהם למקום שלה...
גם לא הייתי מעלב את זה בכלל בהתחלה.
תראה שיש ביניכם התאמה וכו'
אולי זו אשתך?
ומשם כבר תגיע לנקודב הזאת...
האם מדובר באנשים קשים שיש להם רק את הדרך שלהם זו בעיה והאמת שזה לא משנה אם הם דתיים מאוד או לא בכלל.
אנשים קשים זו התמודדות
וגם בזה כשיש זוגיות טובה ונכונה אפשר לדעת איך לנהל את הדבקים בצורה ישרה וחכמה
בהצלחה וה יתן לך עצה טובה
שהתחתנה עם בעל תשובה - המשפחה לא קשורה לרמת הרוחניות של האישה. בכלל. מה שקשור זה ההחלטה שלה איפה להיות וכמה היא נחושה להישאר שם ולא להיות מושפעת.
הקשר היחיד למשפחה, זה כמה הם גמישים ביכולת להכיל את השוני ואם לא אזמה היא חושבת לעשות עם זה. ואת זה כדאי לבדוק ולברר כי אם זה בכיוון טוב ויש פתיחות - זה מעולה.
המשפחה שלי אפילו לא שומרים שבת חוץ מאחות אחת (ואנחנו משפחה גדולה) ואף אחד לא היה מהמר בחוץ שאני לא נראית דתייה מבית
נכון, זה אומר שעושים החלטות שהרבה פעמים הן לא פוטוגניות מבחוץ כזוג אבל הן כן תואמות את אורח החיים שבחרנו.
ואגב,גם בתוך משפחות דתיות ודוסיות יש הבדלים בהרבה דברים שצריך להכיל. אזלא בטוחה שיש לך איך לברוח מזה
להוציא את החנוכיה ולראות שהדברים שביקשת משנה שעברה לא התגשמו .. לחשוב שהתפילות לא נענות לך שנה ועוד שנה ו..
למרות שממש התכוונתי אז אז יותר מזה? אני לא אצליח..להתפלל יותר חזק.
ואז
לחשוב על כמה שהעם הזה עובר והכל מתחבר
ואולי זה הולך לשם ?
גאולה כללית ופרטית
חג שמח
לכל המקווים לישועה לעם למשפחה לכם..
מאז ששמעתי על הטבח הנורא אני בוכה. ב'מעוז צור' שרתי בבכי ובכלל פרצתי בבכי ב'נקום נקמת דם עבדיך' והוספתי לאומה הרשעה את ישמעאל.
אבל ב"בִּבְכִי יָבֹאוּ וּבְתַחֲנוּנִים אוֹבִילֵם אוֹלִיכֵם אֶל נַחֲלֵי מַיִם בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לֹא יִכָּשְׁלוּ בָּהּ כִּי הָיִיתִי לְיִשְׂרָאֵל לְאָב וְאֶפְרַיִם בְּכֹרִי הוּא".
הבכי מטהר את ה'יסוד' להכל, ומביא מהר לידי זיווג, כדברי החתם סופר.
הבכי הוא כמו מקווה לרצון, ומעלה את הרצון למקום גבוה וטהור, וכמו שמאריך הרב קוק באורות הקודש חלק ג' על עליית הרצון כמטהרת את מידת ה'יסוד'.
כשרצון נפגש עם רצון נוצר זיווג.
כל עם ישראל קדושים וטהורים, כפך השמן הטהור של הכהן הגדול, כמו שכתוב בעין אי"ה שבת.
ה' תרחם על כולנו! אנחנו ראויים!
גם הטוב הוא פה אצלנו , אצל כל אחד
רק נותר לנו למשוך אותו
מבין?
אני מגיב במקומו הוא לא נמצא פה הרבה
ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.
לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,
מה דעתכם על זה?
אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..
כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.
קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.
אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.
העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.
ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות
אולי זה יותר הצורה.
מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?
ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.
באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.
לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.
ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..
אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.
ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.
ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.
אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.
אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק".
אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.
כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.
לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם.
השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.
"שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית."
יש לי קצביה, שכל פעם שהיה צריך לעשות הזמנה, זה נעשה דרך הטלפון.
אני רק מהמחשבה שאני מפריע למישהו באמצע עבודה מסויימת או שהוא עם לקוח בחנות.
זה כבר גורם לי לחשוב 3 פעמים לפני שאני מזמין.
מרגע שאפשר להזמין דרך אפלקציה,
אני מזמין הרבה יותר, הזמנות קטנות במקום אחת מרוכזת (חנות קרובה מאוד).
אבל לא הבנתי משהו.
מה הבעיה שלך להמתין 3 ימים ?
אני מנסה להבין אם אתה מכוון למשהו כללי או שזה רק משהו נקודתי שמפריע -לך-.
יכול להסביר ?
אם יגידו לי "תקשיב, נכיר לך מישהי שאנחנו חושבים שהיא מתאימה לך, אבל תמתין שבועיים"
אז אני לא מבין באיזה מקרה אני אגיד "לא, לא, שבועיים אני לא ממתין". מה אכפת לי "להמתין" ?
יכול להסביר. לצרכי מחקר כמובן.
אני יכול להשיג הצעות בצורה יחסית מהירה ולכן אם אדם חושב שאחכה להצעה שלו אז כנראה שהוא טועה.
זה שה"שוק" עובד בצורה מאוד מהירה גורם לי לחוסר סבלנות, לפעמים מוצדק ולפעמים שלא, ביחס לעיכוב בהצעות.
אין בעיה שישלח לי הצעה עוד שבועיים, שלא יחשוב שאני אחכה. יום יומיים כנראה שאחכה אם זה מישהו שאני סומך עליו.
אבל שואל כדי להיות בטוח.
כי באמת נושא השידוכים זה דבר מרתק וגם חשוב.
כרגע לא בשימוש אישי שלי, אבל זה יכול להשתנות ביום אחד.
כשאתה אומר "שלא יחשוב שאני אחכה",
זה אומר שאם אתה כן מסכים "לחכות" שבועיים,
אז אתה למעשה מתחייב לא לצאת לדייטים אחרים, להמתין להצעה ואז להחליט אם אתה נפגש או לא עם אותה הצעה ?
הבנתי נכון ?
אני לא חושב שאף אחד לא יסכים סתם לעצור שבועיים אז זה זמן יחסית מוגזם אבל כן הבנת.
ישר כוח!
באמת נראה שגברים ונשים חווים את זה אחרת.
אני באמת כמעט תמיד מקבלת (ומבקשת..) רק אחרי שהצד השני אישר. [בהנחה שזה פנייה דרך צד ג]
וזה בעצם אומר שהצד השני פנוי ומעוניין. אבל זה גם אומר שיש מצב שאני לא פנויה, או לא מעוניינת. וגם שמבחינתי יכולות לעבור תקופות שבהם אין לי שום הצעה, כאשר בפועל יכול להיות שהיו כאלה שביררו והחליטו שלא...
תודה על ההסבר על השוק.
נתקלתי בשדכני וואטסאפ שפשוט מעבירים כרטיסים, בלי לקרוא יותר מידי. אבל מסתבר שגם להם יש הצלחות - אבל אף אחד מאלו שאני קיבלתי בדרך הזאת לא היו רלוונטיים.
זה עדיין צורם לי המילה הזאת, וזה לא שיש לי פתרון קסם לאיך אפשר לעשות את זה יותר טוב..
שיש כרטיסים, שהם מנסים לשווק משהו, וברור שיש מאוחריהם אדם עם סיפור שלם, אבל הכרטיס עצמו הוא לא הבנאדם. לכן אני אולי מרגיש בנוח עם המונח שוק. למרות שגם יכול להיות שאצלי השימוש הזה יכול ליצור חוסר נוחות בהקשרים כאלה ואחרים.
נראה לי גם חשוב לומר שעצם הפלטפורמה של הכרטיסים (גם בוואטסאפ, אבל גם במיזמים שונים) היא פלטפורמה מאוד מוגבלת ולכן גם אם השדכן הוא מעולה ומקסים עדיין יהיה בזה מימד פחות "אנושי" וממילא מאוד מוגבל. ובודאי, התחושה האישית היא גם חשובה שמתעסקים עם שדכנים וחשוב מצד אחד לדעת לצאת מאיזור הנוחות או להרחיב אותו כדי שיהיה עוד אופציות להצעות, מצד שני חשוב גם להיות במודעות ריגשית ולשים גבולות גזרה ביחס ליציאה מאיזור הנוחות
שבזמן הזה קיבלת כבר הצעה אחרת? כי אם כן לגיטימי לקבל אותה .
אבל אם לא קיבלת הצעה ואתה סתם מעניש את מי שהציע כי שלח שבוע אחרי זה מיותר
אני שואל את עצמי מה הוא התכוון שהוא שלח לי את זה תוך שלושה ימים
מן הסתם אנשים עסוקים ולא תמיד פנויים אבל בדרך כלל נראה לי הכיוון זה להציע ישר
אצלי אני לא מרגישה ככה
הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..
וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש
אני לא חושב,
אנשים לא רוצים לחכות ימים כי ההנחה שזה עוד כמה ימים עד שייפגשו, ומן הסתם יהיו הרבה נסיונות כך שזמן רב לברר יקח עוד זמן.
בגלל שהפלטפורמה הזאת מאוד מהירה אז הציפייה שזה לא יקח כמה ימים אלא יהיה באותו יום.
על עצם ההצעה.
אני אשלח לך הצעה ואז לוקח כמה ימים עד ששולח את ההצעה.
תאמת היה ממש לאחרונה שרשור על זה.
אני גם לא מלין על כך... אני תוהה על כך.
ולכן הכל נהיה מהר מאוד מאוד.. ולכן גם קיימת ציפייה שדברים יעברו מהר.
מאמין שלפני הוואטסאפ היתה ציפייה לזמן יותר ממושך, דהיינו היתה יותר סבלנות כי זה לקח יותר זמן.
לפני הפלאפונים בכלל מן הסתם היתה ציפייה לזמן עוד יותר ממושך.
ככה מסתבר לי
מקווה שהפעם זה מובן חח
הלבד קשה ולהיות בזוג זה הרצון האולטימטיבי.
לכן בגלל שמדובר בדחף, אז יש גם סבלנות יכולה להוות טריגר.
אני מדבר על דברים שאם לא קיימים אצל אצל הצד שני, זה לא מפריע,
אבל אם כן קיימים, אז זה בונוס נחמד מאוד.
אני לא מכיר בן אדם נורמלי, שלא יכול להמציא רשימה של עשרות ואולי מאות דברים כאלה.
זה יכול להיות צבע מכונית, סוג מכונית, תוספות לפיצה, סוג מוסיקה, זמר, אלבום, שיר, עיר בירה בעולם לטייל בה...וכל דבר שהוא בעיקרון לא משמעותי
להצלחה ותחזוקת קשר אבל הוא בונוס שתמיד נחמד לדעת שהוא קיים ושבני הזוג באותו ראש שלכם גם בחלק מהדברים הקטנים שבחיים.
אז לכבוד החנוכה, יש 2 דברים שהם בונוס די נחמד עבורי. זה משהו סמלי כזה.
אגב, רק השנה למדתי שאין כזה דבר "חג החנוכה" יש "ימי החנוכה". חנוכה זה לא חג ביהדות כמו ראש השנה, פסח.
אם יש תלמיד חכם בקהל, הוא מוזמן לאשר שלא חירטטו אותי.
לעניין עצמו :
א. בונוס 1 - שהיא אוכלת סופגניות רק בחנוכה, לא חודש וחצי לפני כמו שרשתות השיווק היו שמחות כי זה טוב לביזנס.
היום למעשה היא היתה אמורה לטעום את הסופגניה -הראשונה- שלה השנה ובאמת להנות ממנה בימי החנוכה ( לא לכעוס ! זה רק בונוס אם היא כן אוכלת בחנוכה בלבד ! )
ב. כאן אני מודה שזה קשוח יותר. אבל שוב, זה בעיקר בונוס. אז.. אה-אהמ ..
בונוס 2 - בחנוכה היא אוכלת סופגניות...רגילות. בצק, ריבה, אבקת סוכר.
ולא את כל ה"סופגניות" שהקשר בינהם לסופגניה זה כמו הקשר בין מכונית לרכבת.
עכשיו לפני שמישהו קופץ עם :
"מה נסגר בן אדם ? זה ..ח.. סליחה זה..ימי החנוכה, תן לאנשים להנות מ "סופגניה" עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק חלבי-כנאפה- מלוח- מתוק"
אני בעד לאכול קינוחים שווים ומפנקים אבל שזה הופך מסופגניה ל..אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה..זה מבחינתי...לא בונוס.
יש לך את כל השנה לאכול את זה. תשאירי את חנוכה, חנוכה.
הסבר על הבונוס במימד החילוני-מסורתי-רוחני.
אני רואה את זה (במיוחד בשנים האחרונות) כסוג של...אני לא רוצה להגיד סדום ועמורה כי אז לא יבינו אותי בכלל,
אבל סוג של השתוקקות שהיא שורש יצר הרע ומקור הסבל.
כלומר, זה בכלל לא משנה מה היו מוכרים ברשתות השיווק, אנשים פשוט רוצים את מה
שכולם רוצים בלי לחשוב לרגע אחד אם הם -באמת- צריכים את זה ואם זה באמת קשור לאירוע שבשבילו התכנסנו.
יש לכם דברים קטנים שחשובים לכם, לא קריטיים, אבל יהוו בונוס נחמד אם הצד השני מעדיף אותם גם ?
ספרו בכיף.
לא בא לכם לשתף ורוצים לשמור את זה רק לעצמכם ? גם בכיף. רק קחו בחשבון שבסוף הכל יתגלה אז לפחות כאן תקבלו פידבק.
נ.ב - אם במקרה התחלתם לאכול סופגניות עם קצפת וקרם קמבודי בטעם פיסטוק-חלבי-כנאפה-מלוח-מתוק, כבר לפני חודש וחצי...אז..לבריאות.
ימי חנוכה שמחים לכולם.
כי היא לא תראה כמו אחת כזאת בסוף החג
אופס ימי החנוכה😂
ותודה על התזכורת שיש לי כל מיני העדפות קטנטנות כאלו שאסור לשכוח בתוך כל ההתרכזות בערכים החושבים והגדולים,
כי הדברים המשותפים הקטנים הם הרבה פעמים הבסיס לקשר טוב
שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי
אני מעוניין לחזור לדייטים
מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?
אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?
תודה לכולם תזכו למצוות
נראה לי כדאי למקד קצת יותר לפחות לעצמך.
מה זה אומר ראש פתוח?
האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע גם רבנים מהר המור וגם ממרכז?
האם זה אומר שאתה מוכן לשמוע רבנים חרדים ו/או דמויות מהשמאל?
האם זה אומר שאתה לומד ספרים של הרב בני לאו?
האם זה אומר שאתה רואה סרטים? איזה סגנון?
מה זה אומר מתייעץ עם רבנים?
האם ההתייעצות אומרת שאתה מחפש הסכמה שלהם לאופי הכלה שתבחר או שתצטרך אישור שלהם בטרם תצא?
או שזה רק בשאלות ערכיות כגון ענייני פוליטיקה/השקעות? או שאולי גם ביחס לעבודה וחיי חברה?
כל תשובה פה לגיטימית, אבל לפחות לעצמך ורצוי גם לטובת מי שתחפש שתצא איתך כדאי לדעת מה הכותרות שאמרת אומרות
המון בהצלחה
זה אומר שאני דתי בראש פתוח לעולם תרבות מערב מתערבב בין אנשים\קהילות אם זה חילוניים אז לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל תרבות) אם זה דתיים לוקח מהם את הדברים הטובים (למשל אהבת חינם וחיבור בין אנשים) ומהחרדים לקחתי את ללכת לפי הלכה לא דתי לפי דעתי ולעשות מה שבראש שלי בלי להייעץ אם אני נמצא בבעיה או שיש לי בעיה אני פונה לרב שייעץ לי ויעזור לי אני לא ישר הולך לבעל מקצוע רק כי יש לו תואר בדבר הזה למשל פסיכולוג
מקווה שדי הגדרתי את עצמי טוב
ולכן חשוב לי משהי מאמינה בדרך הזאת בחיבור בין העולמות
אבל לפחות לי עדיין לא ברור איפה אתה נמצא.
התרבות החילונית טובה לדעתך? רק לדתיים יש אהבת חינם וחיבור בין אנשים? רק חרדים הולכים לפי ההלכה?
בדברים שאינם הלכתיים, למשל מצב נפשי, תפנה לרב לפני שתפנה לפסיכולוג?
אולי יהיה יותר נח להגדיר לאיזה רבנים אתה הולך? איזה ישיבות מתאימות לתפסית עולמך? עם מי אתה מתייעץ? לפי איזו השקפת עולם הלכתית אתה הולך?
איך אתה מחליט מה מהתרבות החילונית אתה לוקח ומה לא?
במה מתבטאת הפתיחות שלך?
בעיני לא צריך לענות על זה כאן, רק שמדברך אין לי מושג איפה אתה נמצא על הציר הדתי.
יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.
אבל מעבר לזה,
הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,
אבל לא רק.
להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,
ככל שיש לך כח להתמודד..
אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.
"הוי בחורים גיבורים וחזקים כארזים, הוי בנות בנויות חטובות כמגדלים.
חשבתם מחשבת חוץ לזמנו, כאילו ה' איננו משגיח בעתו.
האם ה' עזב אתכם גלמוד וערירי? האם הוא לא מכריז עלכים 'שלי'?
הקורא מראש דורות לא ראה? האם השגחתו הפרטית נסתרה?
יש לכם עוד תקווה ואחרית, בסוף הקשיים תגיעו לתכלית.
אהבתי אתכם אומר ה' אל נורא וחומל, מעיניי לא חבוי הקושי והסבל.
הנני בא לגואלכם כאם על בנים, בנפלאות אדירות ורחמים עצומים.
בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה.
יצאתי לישע חשמונאים צדיקים, אצא כיום לישע הבדידות והמכאובים.
הכנתי לך גבר בחורה כלילת המעלות, ולך יפהפיה הכנתי איש חמודות.
נס פך השמן יאיר ויצהיר לעולם, ללבבות הנשברים לחזקם בריא אולם.
לרוממם לחשבם ממש כבני עליון, להסיר מהם כל פחד וחדלון.
לנטוע בהם כוחות וצפיות חדשים, להצמיח בהם חלומות כיוסף נרהבים.
עוד יהיה לכם ממלכת משפחה חמה, שבו מאיר באור יקרות השכינה הקדושה.
השכינה שורה על הנרות הקטנים היפים, זה ישרה על ביתכם באהבת עולמים."
התבוננתי על המראה וזה פלא עצום שגיליתי מסר כזה חזק לרווקים לפני חנוכה.
😂😂😂
מחזק מאוד! במיוחד המשפט "בית ה' נחנך בימי החנוכה, את הבית שלכם אבנה מהרה" נגע בי.
תודה!