מפלגת נועם פורשת. ואלפי קולות עוברים ומתווספים לעוצמה.
השאלה היחידה שכל אחד ישאל את עצמו, האם ה' הוא המלך, או ביבי (שהחליט שלא מתאים לו עוצמה) הוא המלך.
מפלגת נועם פורשת. ואלפי קולות עוברים ומתווספים לעוצמה.
השאלה היחידה שכל אחד ישאל את עצמו, האם ה' הוא המלך, או ביבי (שהחליט שלא מתאים לו עוצמה) הוא המלך.
מצביעי נועם הצביעו בסקרים נועם.
רק בגלל שלא הגיעו לאחוז, הסוקרים לא דיווחו עליהם, כי הם מחוייבים לדווח רק על מפלגה שעוברת אחוז אחד.
עכשיו, רובם של הקולות יעברו לעוצמה. תוספת כח משמעותית.
הערכות מדברות על בין 10,000 קולות ל30,000 קולות.
עוצמה יהודית, תכתיר את אחמד טיבי ויאיר לפיד כשרים בכירים, ובצצדק מבחינתם.
אני בעד לתת להם מקום שלישי בימינה והכל, המו"מ עם ימינה היה לא פחות מגועל נפש
ימינה היא לא באמת ימינה בפרט עם בנט, אבל אתם?!
אתם כן ימין, אמיתי.
אל תקחו סיכון על סמול אמיתי, כזה של אוסלו ג' ופתרון היהודים לאוגנדה.
מצצביעים רק מפלגה שעוברת בוודאות.
כמו ג'
יהדות התורה
מה יותר חכם?
או 50,000 קולות.
מנדט וחצי שיכלו ללכת לימין ולשנות את מערך הכוחות.
לעוצמה לא יהיו חסרים 1,500 קולות. צאו מהסרט. חסרים לה רבבות.
ובכ"מ לא כולם עוברים לעוצמה
חלק לא קטן ילכו לג'
בס"ד
רוב מצביעי נעם לא יצביעו למפלגה חרדית ובטח ובטח לא יחזרו לימינה. מי שחושב שהם יכלו לימינה הוא לא יותר מאשר פטתי. לא סתם הקמפיין האחרון של נעם היה שבנט עושה סיבוב על הציונות הדתית. בעניהם ימינה היא בכלל לא אופציה (וראיה מהרב אבינר היא לא ראיה, הוא תמיד היה יותר עצמאי מאשר שאר תלמידי הקו).
גם ג' היא לא אופציה וכבר לפני מספר שבועות היה ברור לאנשי נעם שלאחר הפרישה לא תהיה שום קריאה של הרב טאו להצביע לג'. הערב פורסם בכיכר השבת שכל עוד אין התנצלות מראשי יהדות התורה על היחס כלפי הרב קוק, אין בכלל על מה לדבר. ויש עוד סיבות נוספות למה לא תהיה תמיכה בג'.
אלא שרוב הקולות של נעם עומדים להגיע לעוצמה יהודית, ואני יודע את זה מאחד הסוקרים הגדולים במדינה שבדק עבור עוצמה יהודית בסקר עומק את הדבר הזה. נכון, לא כולם יגיעו, אבל בהחלט רובם הגדול.
בכמה קולות מדובר בתכלס?
אלפיים?
בהתחשב בעובדה שרוב הרבנים שתמכו בנעם לא אמרו את דברם,
ואלו שאמרו - ועוד יאמרו - יקראו להצביע ימינה,
סביר שרוב תומכי נעם ילכו אליהם.
משום מה החלטת, שרב המצביעים שלהם הם לא תלמידים שלו אלא של שאר רבני הקו...
לא איפה אלפי המצביעים הפוטנציאליים.
שוב - כמו בעבר בעניין עוצמה וזהות - אתה מנתח לפי הפעילים בגרעין הקשה ולא לפי כלל הציבור המזדהה עם המפלגה.
נכון, היו שיתופי פעולה - אקטואליה וחדשות
טענתי שוב ושוב שנתניהו לא באמת אתכם. להבנתי הוא עשה לכם תרגיל אכזרי אך אכמ"ל.
ואם כבר הגענו עד כאן -
היה את הפגיעה של נתניהו אתמול - אקטואליה וחדשות
טענת שבגלל ה"פגיעה" של נתניהו ירדתם קצת בסקרים אל מתחת לאחוז החסימה.
אחרי שהוא חוזר שוב ושוב על כך שאתם לא עוברים - ובפרט הסרטון שהוציא לפני כניסת שבת - מה הסיכוי בכלל?!
טענת גם: "אין איש מספרים יותר גדול מנתניהו, והוא אומר שיש סיכוי".
אין איש מספרים יותר גדול מנתניהו, והוא אומר שיש סיכוי - נסיון בתקווה לאיכותי
עכשיו כשהוא אומר שאין סיכוי, הוא כבר לא איש המספרים הגדול?
אני חושב שהוא גם אומר את זה בקול גדול -
טענת שבגלל ה"פגיעה" של נתניהו ירדתם קצת בסקרים אל מתחת לאחוז החסימה.
אחרי שהוא חוזר שוב ושוב על כך שאתם לא עוברים - ובפרט הסרטון שהוציא לפני כניסת שבת - מה הסיכוי בכלל?!
היה את הפגיעה של נתניהו אתמול - אקטואליה וחדשות
גם אם היו סקרים שמהם הוא הבין שאתם עוברים,
הוא גורם לכך שלא תעברו, גם לשיטתך.
בס"ד
יש לי ימים עמוסים,ולא רק בגלל הבחירות, ולא לכל הדברים אני שם לב, ועל כך התנצלותי.
אני חושב שבסופו של דבר זה היה משבר שממנו עלינו. בכל הסקרים האחרונים, ובמיוחד האלה עם כמות הנשאלים הגדולה יותר, עוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה. אנשים ראו את הזיגזוג של נתניהו, יודעים שזה לא אופייני לו, ומבינים שיש סיפור שעומד מאחורי זה, וגם ההתקפות שלו על ימינה עוזרות. הם גם שומעים את הסוקרים שעולים בזה אחר זה לתחנות הרדיו וכולם בלי יוצא מן הכלל מראים את אותה התמונה.
המגמות של עוצמה יהודית מראות עלייה בימים האחרונים למרות הדיבורים של נתניהו, ואני בהחלט מאמין שהאפשרות שעוצמה יהודית תעבור את אחוז החסימה ריאלים מאי פעם.
ומסוקרים.
בתשע"ג דרום ת"א היה מלא "עוצמה לישראל".
בבחירות האחרונות השטח בבת ים "צעק" איחוד הימין.
אנחנו יודעים מעולה מה אנשים אומרים ברחוב ומה הם מצביעים בסוף.
@מחליטים!!, @הסטורי ואחרים כתבו על כך כבר.
לדוגמה: אם זה - אקטואליה וחדשות
ראה תגובתי שם.
שאתם לא שואלים את עצמכם למה התקשורת לאחרונה מקבלת בשיויון נפש ולא מזדעזעת מזה שאתם עוברים את אחוז החסימה..
אתם הרי מוקצה מחמת מיאוס, מיאוס שבמיאוס,המיץ של הזבל האנושי מבחינתם(ח"ו!!).
לדעתי התשובה היא שכל האגף השמאלי מגוייס ומתואם איכשהו להפיל את גוש הימין ובכללם מכוני הסקרים בין אם הנסקרים מטעים אותם ובין אם הם "עוזרים" קצת בעצמם.
באחת ממערכות הבחירות האחרונות שמעתי ריאיון עם מינה צמח ועוד אחד שעבד איתה (לא זוכרת את שמו) - הם לא התביישו לומר שהם עצובים (לא זוכרת את המינוח הנכון) שהימין שוב ניצח..
דווקא אתם שיודעים כמה השמאל רקוב מבפנים אמורים לחשוד יותר מכולם..
אבל לא, הפעם הפנטזיה עונה על המאוויים שלכם..
ושלא יהיו טעויות-אם תרוצו עד הסוף ותעברו בנס לא תהיה שמחה יותר ממני..
עיתונאים חייבים כתבת צבע.
מה יותר צבע? ימינה או בן גביר?
עבודה-גשר או בן גביר?
אין שום קשר לשאלת מספר המנדטים.
או שהם עוברים לראשונה ובזכותם יש ממשלת ימין, או שהם מבזבזים קולות ובגלל אין ממשלת ימין..
כי היא ככה"נ תהיה סיפור הבחירות -המפלגה הכהניסטית גיבורת השמאל!
תהיה זאת שהביאה סופסוף גאולה לשמאל אחרי הרבה מאוד שנים שהם ישבו באופוזיציה..
סיפור מאוד מעניין בכל קנה מידה ,
אם הייתי עיתונאית גם אני היייתי רודפת אחריו.
https://www.inn.co.il/News/News.aspx/399042
(ואל תתחיל לקשקש על כותרת המשנה).
וגם לזה:
"אנחנו ציפינו לתוצאה יותר גבוהה – אבל יחד עם זאת אני מרגיש שאני חייב חוב לכל הפעילים המתוקים והנהדרים שלנו ולכל האנשים שפגשתי ביום הזה" (כתבה אחרת בסרוגים מאותו ערב).
איכשהו, תמיד עוצמה "מופתעת" מהפער בין השטח לתוצאות...
הוא בטוח שיקבל X ומקבל Y.
אני ממשיך לעבוד להצלחת הימין.
בס"ד
תלמידי הרב מאזוז לדוגמה -
דרמה: הגר"מ מאזוז בירך את איתמר בן גביר - בחדרי חרדים
(מוקדם יותר היום הגיע פורוש לרב והוא לא זכה לברכה, בן גביר כן)
איתמר לא קיבל מכתב וברור גם לך למה.
הרב מאזוז פרסם אתמול מכתב שהוא לא מתערב בבחירות.
בס"ד
זה לא מכתב, זאת לא אמירה, אבל יש לדבר הזה משמעות מאוד גדולה אצל תלמידי הרב מאזוז.
כבר הערב הגיעו טלפונים מאנשים שאמרו שאם יש את הברכה מהרב מאזוז, גם הם מצביעים לעוצמה יהודית.
אז נכון, לא מדובר בכל תלמידי הרב, אבל מדובר בעוד קבוצה ועוד קבוצה שבעז"ה תגרום לכך שעוצמה יהודית תכנס אל הכנסת.
"אין ספק שבערב הזה אנחנו מאוד מאוכזבים. ציפינו לתוצאות אחרות"...
בן גביר: "נתחזק ונתמודד גם בפעם הבאה" - סרוגים
בס"ד
בשידור חי שקיים נתניהו בדף הפייסבוק שלו, יחד עם סוקר קמפיין הליכוד ג'ון מקלוקלן, נשאל ראש הממשלה בין היתר "האם יש סיכוי אמיתי לעוצמה יהודית לעבור את אחוז החסימה?" ראש הממשלה השיב: "אנחנו לא יודעים". כשהסוקר מקלוקלן עצמו אמר "it's to close right now" – "זה קרוב מידי עכשיו", כשהוא ככל הנראה מתכוון לסיכויה של עוצמה יהודית לעבור את אחוז החסימה.
שמעתי גם ראיון היום עם נתניהו והוא לא הזכיר בכלל את עוצמה..
נתניהו זיהה נתח מצביעי ליכוד בעוצמה ובראשם "הצל".
הוא חזר שוב ושוב על כך שעוצמה לא עוברת,
עד ש"הצל" ירד מהתמיכה בעוצמה ומצביעי הליכוד חזרו הביתה.
עכשיו הנתח המשמעותי שם הוא מצביעי ימינה.
את הקולות האלה לא אכפת לנתניהו לזרוק לפח.
העיקר לדפוק את בנט ושקד...
אני חושב שהכי חשוב לנתניהו כרגע זה להגיע ל 61 בימין
כל עתידו הפוליטי תלוי בזה
כרגע הוא מניח שלאף צד לא יהיה רוב,
והקמת הממשלה תוטל על מי שיהיו לו יותר מנדטים ולא יותר ממליצים.
לכן לא אכפת לו לזרוק מנדט וחצי של ימינה.
אני מדבר בעיקר על חסינות/המשך כהונה עם כתב אישום, לא רק על מי ירכיב את הממשלה.
הוא יסתדר עם השאר, אך אכמ"ל.
בס"ד
מדובר בהודעת פייק שימינה הוציאה על מנת להמשיך ולפגוע בעוצמה יהודית. אלייאס עצמו אמר לנו הבוקר שמדובר בשטויות וזיופים.
https://www.facebook.com/TheShadow69/posts/10157222906300255?comment_id=10157224156400255

פייק?
ספר לנו על כך.
אין זכר לעוצמה ביממה האחרונה בפייס' שלו.
כאן הוא כותב "מחל בקלפי":
מקור:
גם כאן:

מקור:
בס"ד

ומצד שני כאן כתוב אחרת:

טען שהם הכי נורמליים...
תמך גם במפלגת יחד למיטב זיכרוני.
לא יודע במי אחיו תומך היום.
מצביעי הפלג הירושלמי - חלקם מתכוונים להצביע עוצמה (פורסם בכיכר השבת)
תלמידי הרב מזוז - גם כן, לאחר שהרב מזוז סרב לתמוך פומבית במפלגה אחת, חלקם לפחות על פי הערכות יצביעו עוצמה.
כל הדברים האלו קורים מתחת לראדר. אך מדובר בעוד אלפי קולות.
מלבד זאת - יש ביממה האחרונה סחף בחב"ד חזרה לעוצמה.
הסיכויים שלה קרובים הרבה יותר מתמיד. למרות ההכפשות וההסתה נגדם.
אבל כנראה שבסוף אלו שיכריעו זה דוקא אלו שמאוד אוהדים את עוצמה ומזדהים איתה הרבה יותר מכל מפלגה אחרת, כמו משתתפי הפורום כאן, אבל מילה של ביבי שווה אצלם פתאום יותר מהאידואלגיה שלהם.
חלקם מתנגדים לעצם ההצבעה בבחירות.
אבל יש קבוצות בתוכם שיצביעו עוצמה. אני יודע זאת מעוד מקורות, אבל הנה מקור שכבר פורסם:
'הפלג': הרב אוירבך לא אסר את הבחירות - כיכר השבת
ציטוט:
מתוך עמדתו של הרב דויטש עולה, כי הבעיה בהצבעה ליהדות התורה הינה ההצבעה לדגל התורה, וככל שהיתה אפשרות - תיאורטית - להצביע עבור אגודת ישראל לבדה, אין כל בעיה להצביע.
יש מאנשי 'הפלג' הרואים בכך היתר לכתחילה להצביע למפלגת 'עוצמה יהודית', שמנהיגה איתמר בן גביר אף שימש בעבר, בהתנדבות, כעו"ד לעריקי ועצורי הפלג.
אף אחד שם לא יצביע לכהניסטים.
שכח מזה.
אני מכיר כמה שאפילו עולים להר הבית (אבל זה בסדר, אתה נבער באופן שווה גם בנוגע לחב"ד, להר המור, לכסא רחמים ולכל קבוצה אחרת שהיא לא תקומה....וזו הסיבה שימינה היא כשלון כזה קולוסאלי)
מצביעים למפלגה אחרת שלא מסכימים איתה כדי להראות ש"אנחנו לא איתם"
ע"ע הסיבוב השני בירושלים
אבל קריאה פשוטה בדבריו מוכיחה את ההפך:
רב הפלג: להצביע לג' זה כמו להצביע לדת"ל - כיכר השבת
בעקבות הכתבה הזו, נכתב שם במקום אחר:
"מתוך עמדתו של הרב דויטש עולה, כי הבעיה בהצבעה ליהדות התורה הינה ההצבעה לדגל התורה, וככל שהיתה אפשרות - תיאורטית - להצביע עבור אגודת ישראל לבדה, אין כל בעיה להצביע.
יש מאנשי 'הפלג' הרואים בכך היתר לכתחילה להצביע למפלגת 'עוצמה יהודית', שמנהיגה איתמר בן גביר אף שימש בעבר, בהתנדבות, כעו"ד לעריקי ועצורי הפלג".
מקור:
'הפלג': הרב אוירבך לא אסר את הבחירות - כיכר השבת
אם "דגל" זה "הצבעה לדת"ל", עוצמה לא?
עצם הרעיון הזה מופרך ואיש לא קונה אותו.
סך הכל הבאתי שזה גם נרמז בכיכר השבת.
אתה רוצה להתכחש למציאות שיש ביניהם שמצביעים עוצמה - תתכחש
(דרך אגב, לא אמרתי שהם רבים, אבל מדובר על קבוצות שלימות)
זה נראה שגם אחרי שיוכיחו לך בכל ההוכחות שעוצמה לא עוברת אתה תמשיך להצהיר את אותם הצהרות.
לא יותר פשוט לקפוץ מהעגלה ולא להיות שותף לכישלון?
באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.
בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים. איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?
מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?
אני לצערי לא מכיר.
פשוט לא נתפס

ביבי מתנהל *בדיוק* לפי התפיסה השמאלנית שאומרת -
יש בעזה מיליון-2 חפים מפשע, אנשים ממש טובים.
למרבה הצער קבוצה טרוריסטית איכשהו השתלטה עליהם.
בגלל 7.10 ישראל נאלצה בלית ברירה לצאת למלחמה וחבל על כל הרוג ופצוע "לא מעורב".
עכשיו שחמאס כמעט נעקר אז ישראל כמובן תעזור לעזתים, האנשים הטובים והאיכותיים, להשתקם חזרה.
כי נראה שלא.
מדובר פה על דרישה אמריקאית, לא על מה שישראל עושה או מבצעת, אז אין פה הוכחה לכלום על נתניהו.
אפשר לנסות ללחוץ שלא יקרה אם באמת אכפת לך.
חוק הגיוס לא יעבור בשום מתכונת. אלא אם כן יחליפו ממשלה (לא חייב בחירות, אבל זה תלוי במרכז הפוליטי שיפסיק להחרים את נתניהו) ויביאו לחוק שבאמת יגייס חרדים.
אני מקווה שכולם הבינו מזמן שלעולם לא נשיג שינוי בהידברות, שיתוף פעולה ובאופן הדרגתי.
במיוחד שהחוסר בחיילים די גדול וקריטי, אבל הוא קטן מאוד ביחס למיצוי המקסימלי של החרדים הבריאים בגיל גיוס.
אף אחד לא רוצה ולא צרייך לגייס את כל פונוביץ וכל מיר וכל ישיבת חברון ואת כל חסידות סאטמר ותולדות אהרון.
לגופם של דברים:
א.אני לא מדבר על 'שוויון בנטל' והמושג שוויון כשלעצמו לא מעניין אותי.
אין שוויון ולא היה שוויון. אי אפשר שיהיה שוויון - לא בין לוחמים ביחידות קרביות לג'ובניקים, לא בין אנשים עם מסוגלויות שונות ותפקידים שונים. הכי מביך זה לשמוע עיתונאים בוגרי גלי צה"ל, שהשירות הצבאי שלהם היה חסר כל סיכון, חסר כל מאמץ אמיתי והתרומה של השירות שלהם לבטחון ישראל היתה 0 עגול במקרה הטוב ובעיקר מקפצה לג'ובים הבאים בתקשורת, כזאת שאין לבוגרי שירות צבאי אמיתי - מדברים על הנטל והשוויון בו.
ב. צה"ל צריך להבנות מחדש, ליישר את המטרות, לחזור להיות צבא שמשימתו הראשית היא בטחון ישראל, שהקוד האתי שלו הוא כזה שעמינו וחיילנו קודמים לאוייב וקודמים לכל מיני ניסויים חברתיים של שוויון מדומה וקדמה עקומה. כחלק מזה, הצבא גם יתעדף את הצרכים של הלוחמים בקדושת המחנה, על פני דחיפת נשים לכל מיני מקומות, תוך הורדת הרף והעמדת שרפרף בבוחן מסלול.
ג. חלק מהבניין מחדש הזה, הוא צורך בהרבה יותר חיילים אמיתיים. הצורך הזה מצדיק גם גיוס חובה. צריך לוחמים בשדה הקרב, צריך בשביל שהם יוכלו להלחם תומכי לחימה בהתאם וצריך אנשי 'חזית שבעורף' כמו אנשי מודיעין וכד'.
ד. שאר משימות שאינן צורך ביטחוני ממשי, בין אם עושים אותן על מדים (גלי צהל, מורים חיילים, בדיקות קורונה, סיוד מעונית של מסתננים וכד') ובין אם לא (מה שמוגדר היום שירות לאומי/אזרחי לסוגיו) - אינן אמורות להיות באחריות הצבא (למעט אולי מצבי חירום ממשיים) ואין שום סיבה להתייחס אליהן כשירות צבאי משום בחינה.
ה. זה נכון גם הלכתית - למחלמת מצווה הכל יוצאין, למשימות אחרות גם אם הן חשובות - מי שנדבו ליבו.
ו. ממילא איני רואה שום מקום להשוואה בין אחי החרדים, לאויבים הערבים.
את הערבים (למעט יחידים מהם שחפצים להיות בצד שלנו על מלא לשמוח בשמחתינו ולהצטער בצרתינו) צריך לגרש מהארץ. גם אם לא בשלו התנאים לכך - חובה להרחיק אותם מכל הקשר ביטחוני לא לאמן אותם בנשק, לא לתת להם להתקרב לנשק, לא לשפץ בסיסים של צה"ל (השתגענו לגמרי?!).
שירות לאומי למי שנשאר כאן? לא יודע, אולי זה יכול להיות סוג מודרני של ה'יהיו לך למס ועבדוך' של התורה. אין לזה קשר לחובה ההלכתית והלאומית של יציאה למלחמת מצווה.
הרתעה היא דבר דינמי, ואפשר להחזיר אותה בקלות.
עונש מוות למחבלים זו הרתעה מצויינת למשל.
לא כל הערבים הם אוייבים, נכון. כל אלה שנמצאים בישראל- הם אוייב נקודה. לא כולם פגעו בנו, נכון. אבל כלל האוכלוסייה הפלסטינית מחפה על הפשע, ולא מוקיעה מתוכה את המחבלים. להיפך, הם מרוממים אותם ומגדלים אותם ומחנכים את ילדיהם על ערכיהם.
הוי שוטה, ערבי אחד באוסטרליה הציל מטבח גדול יותר. חסיד אומות העולם. מליוני ערבים אחרים רצחו אותנו שוב ושוב בשנים האחרונות, תקפו אותנו באין ספור מלחמות, והערבי הבודד ההוא ישנה את המאזן?!?!
תיפח רוחך רשע אדיוט ושקרן!
💡שאלות שכל אדם סביר צריך לשאול את עצמו לגבי כיפת ברזל וטיל החץ:
1. האם ראיתם אי פעם בעיניים שלכם- כשנאלצתם להיות בחוץ בזמן אזעקה -יירוט אמיתי של רקטה או טיל שעף בצורה אופיינית, וכיפת ברזל שמזנקת אליו ואכן פוגעת בו באמת? לא ראיתם.
ואם ראיתם סרטון כזה- כל איש מולטימדיה שעוסק בעיבוד סרטים ובפוטושופ יכול להראות שהסרט הוא מפוברק, אולי ברמה מקצועית יותר מהסרט המפוברק של שדה תימן, אך נוצר במסך המחשב ולא במציאות.
( יש ברשת כמה סרטים מפוברקים של פגיעה ,עם הסברים משכנעים של איש מקצוע שמראים שהם מפוברקים והפגיעה לא קרתה)
2. טילי תמוז ,גיל ,וכל טיל מכובד, מראה צלב שהטיל מצלם בעצמו כיצד הוא מתקרב למטרה,
שהולכת וגדלה, עד שהמסך שחור כשהוא מפוצץ אותה.
האם ראיתם אי פעם סרטון כזה מכיפת ברזל?
אני בטוח שלא ראיתם.
ואם כן, איש מקצוע כנ"ל -יוכל להראות לכם שזה סרט מפוברק.
וכן לגבי יירוט של טיל על ידי טיל חץ.
האם לדעתכם קיימים סרטים של יירוט, אלא שמסתירים אותם מהציבור?
לא הגיוני לחשוב כך, כי סרטים כאלה יכולים רק להועיל ולהגביר את אמון הציבור במערכות.
3. 📢מדוע ,כשמתפרסם שהגיע טיל=רקטה לאיזור מסוים, ושהוא יורט בהצלחה, נשמעים באזור כמה פיצוצים .למה יותר מפיצוץ אחד,
כמה פעמים יכולה רקטה של האויב להתפוצץ?
הרי לאחר הפיצוץ הראשון הרקטה כבר לא קיימת יותר. אולי זה חתול בעל תשע נשמות?
4. ידוע שארהב השתתפה ומשתתפת בפיתוח כיפת ברזל והחץ . האם אין לה אינטרס להגן על עצמה? הרי היא נמצאת בסכנת ירי טילים מכל ספינה רוסית שמתקרבת לחופי ארה"ב גם ממרחק גדול, כגון אלף/ אלפיים קילומטר.
אם כן ,למה ארה"ב לא רוכשת טילי כיפת ברזל או חץ מישראל?
ולהיפך, היא ביטלה עסקאות רכישה של הכיפה מישראל. למשל חפשו בגוגל : "ארה"ב לא תרכוש את מערכת כיפת".
מה שאומר שאין לארה"ב אמון 🤏 בטילים שהיא מייצרת על ידי ישראל.
🐣אבל לקידום מכירות- למה לא? כלומר ארה"ב, שמושקעת בכיפת ברזל וב- חץ, יש לה אינטרס שמדינות שונות ירכשו מישראל את המערכות הללו, והיא תגזור קופון ברווח , מה שיכול להסביר מדוע גרמניה רכשה לאחרונה חץ3,
ומי יכול לשלול את הטענה שזהו תרגיל של איש העסקים טראמפ , שנתן לגרמניה את הכסף לרכישה?
אגב, גם סינגפור, שסיכמה שתרכוש מערכת כיפת ברזל מישראל- חזרה בה ולא ולא רכשה. חפשו בגוגל "סינגפור לא תרכוש כיפת".
גם אתה היית רואה אם היית גר באיזורים מסויימים בארץ.
ראיתי כיפת ברזל רודף אחרי טיל ופוגע בו לפחות שלושים פעמים. ראיתי שיגורים של כיפת ברזל יוצאים מהקנים. ראיתי והחזקתי בידיים המון רסיסים - גם של מיירטים.
אולי מישהו השתיל לי שבב עם דמיונות לתוך הראש, כשנכנסים לעולם הקונספירציות אפשר להיות מאד פוריים ואין גבול לאפשרויות.
לעיל בדקה 24:00 בימים אלה של תחילת ואמצע דצמבר מתבצע מהלך רוחבי של מחיקת כל השיחות וההתכתבויות
ביניהם ,כנראה כולל נשיא העליון והיועמשית,
פרט לכך שבווטסאפ הרבה התכתבויות מוגדרות למחיקה אוטומטית אחרי חודש עד שלושה , ולזה בדיוק הם מחכים ,שיעברו חודש עד שלושה חודשים מאוקטובר
שעומד בדרישות של השר לוין ושל בגץ גם יחד
כך או כך הפרשה ירדה מסדר היום הציבורי
מקווה שהפצר החדש יעשה ניקיון בפצריה
או לפחות תשתנה שם רוח המפקד
אבל תודה שהחזרת את הנושא החשוב הזה לדיון
ומתנערים מזה.
עכשיו יש להם מפקד חדש
חברים, אני מבקש לתאר כאן תופעה שנרמזה בכל מיני כתבות מוזרות שגוגל מעלה לי, אך על מימדיה לא פיללתי. אלמלא ראיתיה בבית כנסת אצלינו - לא האמנתי:
כידוע, לפני תקופה קצרה התקבלה הכרעה סופית - לכאורה - בנוגע למריבת רבת השנים בישיבת פוניבז'. המריבה הייתה, כזכור, בין הרבנים הוותיקים והיורשים הישירים של הישיבה, ובין הרב שמואל מרקוביץ' שראה בעצמו יורש אולטימטיבי לחלק גדול מהסמכויות בישיבה. הפסק של השופט חעשין, הדהד סברות של הרבה אנשים, ודרש מהרב מרקוביץ לסגת מכל הנכסים והסמכויות שהוחזקו על ידו, ולהסתלק עם תלמידיו מהישיבה לקראת סוף שנה"ל הנוכחית.
בפניבז', כצפוי, מריבה לא מסתיימת מהר כל כך. כבר יש דיבורים על ערעור (בפעם המי יודע כמה), וכן על דינר להקמת ישיבה חדשה, ועוד. ההפתעה שחיכתה לי מחוץ לבית הכנסת השכונתי, הייתה שני תלמידי ישיבה חינניים, שסיפרו שהם מישיבת פוניבז' ו"כידוע" רוצים לזרוק את הישיבה שלהם לרחוב, ולכן הם מבקשים את עזרת הציבור. כמובן שהם לא סיפרו מי זה פוניבז', ואת מי רוצים לזרוק ולאן (הרי אם נער רוצה ללמוד תורה, לא תחסרנה ישיבות שתכלנה אותו ולא יחסרו רבנים שילמדו אותו בבחינת "ספי ליה כתורא"). ובכלל, ממתי בחורים צריכים לאסוף כסף לישיבה שלהם, הרי כל מטרת הישיבה היא כדי שיוכלו ללמוד תורה ללא טרדות (למעט זריקת סטנדרים/ לבנים/ ג'ורה, כתיבת גרפיטי, גניבת פראק או למצער, חסימות כבישים ברחבי הארץ).
כך או כך, ובאמת לא מתוך נקודת מבט של צד מסוים. דומני שרוב הציבור לא רואה בעין יפה את ההיאחזות של הרב מרקוביץ בקרנות המזבח, ודווקא הוא שבכל כך הרבה הזדמנויות היה יכול לסגת ולכבד את עצמו ואת התורה, ותמורת זאת הותיר את המריבה המסריחה הזו באוויר. כך, שגם אם הוא צודק ובאמת מגיע לו הכבוד המפוקפק הזה של "יורש ראשות ישיבת פוניבז' על פי פסק בית משפט", הרי שמרב ומרביץ תורה הציפייה היא אחרת.
לכן, אני מבקש ליידע את הציבור, שהתרומות הללו אינן לישיבת פוניבז' (אם מישהו כ"כ משתוקק לתרום לה), אלא לרב מרקוביץ, שעדיין מנסה לשוות אווירה של מלחמה, וגם אם יילך - רבים היו מצפים ממנו לעמוד בכוחות עצמו, כמו כל ראש ישיבה אחר (ואולי זו הבעיה התמידית, שבמקום לקבל דברים בזכות, מנסים לקבל דברים בכוח הירושה), ולא לשלוח את תלמידיו לקבץ נדבות.
כי פגשתי אותם בבית כנסת באזור שלי, שהוא כללי, לאו דווקא חרדי.
הם אוספים כסף במקומות שאנשים תורמים, וזה לא בהכרח מקומות של חרדים. אז מחר אתה יכול לפגוש אותם מתחת לבית שלך.
ועכשיו כשפסק נגדם, פתאום זה לא מתאים.
הם עושים חילול השם של הרמה השפלה ביותר.
באמת לא מעניין אותי מי צודק ולמי מותר לקרוא לעצמו פוניבז'. בעיקרון מהמעט שאני מבין, רק מתחילת שנהל תשפ"ז יחול עליהם האיסור הזה, אבל זה באמת לא משנה.
ממה שאני מכיר בעולם החרדי, בחורים שאוספים כסף לישיבה, זה או לת"ת (תומכי תורה - עזרה של הישיבה לתלמידים וחתנים מעוטי יכולת) או אסיפת כספים נקודתית לבניית ספרייה וכדו' (כשהייתי בישיבה קטנה חרדית, היו אוספים לפני פורים לספרייה של הישיבה. אבל היה סתם בכמה רחובות ליד הישיבה, בעיקר כדי להעסיק את הילדים). וגם זה, בדרך כלל באזור מסוים או לפי כתובות של בוגרים. ככלל, תלמידים לא עומדים כמו בבית כנסת קבצנים ומתרימים בשביל האחזקה השוטפת של הישיבה שלהם.
נראה שאתה מזדהה כנראה עם צד אחד, ומעמיד פני תם כאילו אין לך דעה בעניין,
אני יושב בבית כנסת שאליו מגיעים המון בחורים לא פעם ולא פעמיים, לא בהכרח אוהב את זה,
אבל לא רואה בזה דבר כזה הזוי,
מה שאתה כותב זו דמגוגיה זולה במיטבה,
כמובן שיש הרבה ישיבות, אבל יש משפחות רבות שמבחינתם זו הישיבה שמייצגת את תפיסת עולמם, כמובן שזכותך המלאה כפי שנראה עשית לא לתרום, אבל כזו צרות עין, שאכפת לך שחלילה מישהו יתרום להם כמה פרוטות,
עוד לא ראיתי
אבל אני חייב לפתוח בזה שאתה משתמש בהרבה מילים שיפוטיות (מעמיד פני תם, דמגוגיה זולה במיטבה, כזו צרות עין). זה לא תמיד נעים לקרוא את זה. אבל זו הערת אגב.
לגופו של עניין:
אין לי דעה לגבי מי צודק בדיון עצמו. אין לי מושג על סמך מה הרב מרקוביץ חושב שמגיע לו והרב פלוני חןשב שלא מגיע לו. באמת אין לי מושג.
ברמה האישית, מבחינתי יש אנשים טובים בכל צד ובימים שהייתי בחרדי היו לי חברים משני הפלגים והערכתי מאוד את הנחמדעם והחכמים שביניהם, ללא הבדל. מבחינת קשר לצד מסוים בפוניבז' - צר לי ידידי, אין לי חיבה לישיבה הזו ולא למגזר שהיא מייצגת, משום כיוון.
מבחינת התנהלות, כתבתי בצורה ברורה בהודעה הראשונה, שלטעמי הרב מרקוביץ לא נהג בהגיון ובאחריות בכך שהוא לא עזב את פוניבז' מזמן והקים לו ישיבה משלו. הוא אדם אחד ועד כמה שהוא ראוי, הוא יוכל לבסס טת מעמדו בעצמו. בצד השני יושבים הרבה אנשים שנמצאים שם הרבה שנים וחלקם אינטגרליים בישיבה (כמו המנהל ואוספי הכספים וכו'), אז טבעי שהציפייה תהיה ממנו, לקום וללכת, לא מתוך צדק אלא דווקא מתוך אחריות לכבוד התורה (אתה לא תאמין, אבל ממש לאחרונה אמר לי את זה בדיוק, אדם שמאוד מחובר ושותף בהגיונות הפלג הירושלמי וכו).
עד כאן דברים שלא מאוד רלוונטיים לפתיחת השרשור, אבל הוצהרו בפירוש בפתיחת הדברים.
אני מדבר על תופעה שרב מבוגר רוצה לפתוח ישיבה, אז שיילך ויפתח ישיבה. למה הוא שולח בחורים לקבץ נדבות בבתי כנסת? קורה שישיבה עושה אירוע התרמה גדול והיא פונה לציבור, אבל זו תמיד ישיבה קיימת שפונה בדרכים יחסית מכובדות, לבוגרים, שכנים ומקסימום בפרסומות באינטרנט, ובוודאי לא שולחת תלמידים לשוטט ולקבץ נדבות. מה גם, שתמיד סרטון הישיבה וההיסטוריה שלה חשוף לציבור כפרסומת.
כאן מדובר בפנייה לציבור שמבזה את התלמידים, במצג שווא לציבור התורמים ובכלל בהקמת מוסד שלא ברור למה הוא מוקם. הרי אם מדובר בישיבה שנפתחת, למה שלא יסדרו את ההיבט הכלכלי בדיוק כמו כל ישיבה שמוקמת. הרי לא מדובר באנשים טיפשים או חסרי ניסיון.
זה מה שאני מבהיר, וכמובן מי שבא לו - שיתרום לאן שבא לו.
אני לא בא להצדיק שום צד מבעלי המחלוקת. למעשה, כמעט מאז שהתחיחו המחלוקות היו אנשים טובים שניסו לשבת על הגדר או אפילו לפשר. המציאות היא ששני הצדדים דחו והפריעו לכל גורם כזה, וזה ממש לא כבוד גדול לאף אחד.
כן אציין שהתופעה הזו חוזרת על עצמה הרבה. גם במחלוקת היעב"ץ והרב אייבשיץ, היו רבנים שניסו לפשר וכמדומני הרב חיים רפפורט כתב אז בכאב שחבל שאף צד לא מוכן להקשיב ולהגיע להבנות.
כשלא עובדים, כסף הופך לאישיו ובסוף פועלים באופן לא ראוי להשיג כסף.
כך כבר פירשו רבותינו על המשנה במסכת אבות:
"רַבָּן גַּמְלִיאֵל בְּנוֹ שֶׁל רַבִּי יְהוּדָה הַנָּשִׂיא אוֹמֵר:
יָפֶה תַּלְמוּד תּוֹרָה עִם דֶּרֶךְ אֶרֶץ,
שֶׁיְּגִיעַת שְׁנֵיהֶם מְשַׁכַּחַת עָוֹן.
וְכָל תּוֹרָה שֶׁאֵין עִמָּהּ מְלָאכָה,
סוֹפָהּ בְּטֵלָה וְגוֹרֶרֶת עָוֹן.
וְכָל הָעֲמֵלִים עִם הַצִּבּוּר,
יִהְיוּ עֲמֵלִים עִמָּהֶם לְשֵׁם שָׁמַיִם;
שֶׁזְּכוּת אֲבוֹתָם מְסַיַּעְתָּן,
וְצִדְקָתָם עוֹמֶדֶת לָעַד.
וְאַתֶּם,
מַעֲלֶה אֲנִי עֲלֵיכֶם שָׂכָר הַרְבֵּה כְּאִלּוּ עֲשִׂיתֶם:" (מסכת אבות פרק ב משנה ב)
רש"י שם:
"שיגיעת שניהם משכחת עון. שמתוך שהוא לומד ועוסק בתורה ובסחורה להתפרנס אינו חומד וגוזל ממון אחרים:"
הרמב"ם שם:
"רוצה לומר בדרך ארץ הנה - העוסק בפרנסה.
ואמרו וגוררת עון - כמו שבארנו במקום אחר, אמרו "סופו, שהוא מלסטם את הבריות"."
הרב עובדיה מברטנורא שם:
"דרך ארץ - מלאכה או סחורה:
שיגיעת שניהם משכחת עון - שהתורה מתשת כחו של אדם, והמלאכה מפרכת ומשברת את הגוף, ומתוך כך יצר הרע בטל ממנו:
וכל תורה שאין עמה מלאכה - ואם תאמר יהא עמל בתורה תמיד ויגיעתה תהא משכחת עון, ומה צורך למלאכה, לכך הוזקק לומר וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה, לפי שאי אפשר לו בלא מזונות, ומלסטם את הבריות ומשכח תלמודו:"
הטור:
"ואחר כך ילך לעסקיו, דכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עון, שאם אין לו מה יאכל העוני יעבירנו על דעת קונו.
ומ"מ לא יעשה מלאכתו עיקר אלא עראי ותורתו קבע, כמו שמצינו בחסידים הראשונים שהיו עושין מלאכתן עראי ותורתן קבע וזה וזה נתקיים בידן, כי אין מעצור לה' להושיע ברב או במעט.
וישא ויתן באמונה, ויזהר מלהזכיר שם שמים לבטלה, שבכל מקום שהזכרת השם מצויה מיתה מצויה.
ומאד מאד יזהר אדם בענין השבועה, שהרבה הפליגו רבותינו בענין שבועת שקר, ואפילו לישבע באמת, כמו שאמרו אלף עיירות היו לו לינאי המלך וכולם נחרבו מחמת שבועת אמת.
ויזהר מלהשתתף עם העו"ג, דשמא יתחייב לו שבועה וישבע בשם יראתו ועובר משום לא ישמע על פיך. מיהו אם נשתתף ונתחייב לו שבועה, יכול לקבלה. ומיהו אין כל אדם יכול לעמוד בזו, וגם רש"י התירם שאין עכשיו עו"ג." (טור אורח חיים סימן קנו)
הבית יוסף:
"ואח"כ ילך לעסקיו וכו' כלומר ולא תימא למה אתה אומר ילך לעסקיו יותר טוב היה לו שילמוד לעולם בתורה לכך אמר מדה טובה הוא שילך לעסקיו כדתנן (פ"ב דאבות) כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה כלומר שיכלה ממונו ואח"כ יצטרך לחזור אחר פרנסתו ולא יוכל אפי' לקבוע עתים לתורה וגם יגרום לו עון כי העוני יעבירנו על דעת קונו." (על הטור באורח חיים סימן קנו וכך הוא פסק בשולחן ערוך)
"ואחר כך ילך לעסקיו דכל תורה שאין עמה מלאכה מה שהביא רבינו הסיפא ולא הביא הרישא יפה ת"ת עם ד"א וכו' הוא לפי דנראה דהתנא מדבר בשתי כתות מישראל הא' הם התגרים דפורשין בספינות הים והולכים בסחורות בדרך רחוקה וארז"ל ולא מעבר לים היא לא תמצא תורה בתגרין ועליהם אמר יפה תורה עם ד"א דאצל כת זו ד"א עיקר והתורה טפלה ולכן אמר יפה הוא דיהיה יודע מה שכתוב בתורה שיגיעת שניהם משכחת עון וכת אחרת הם לומדי תורה ויושבים בביתם שהתורה אצלם הוא עיקר אמר עליהם וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון דבכת זו צריך שיתפרנס במלאכה והוא יושב בביתו ועוסק בתורה כי בזה יש לתורה קיום אצל כת זו. ורבינו מדבר כאן בכת זו שיושבי' בביתם ומתפרנסים במלאכה או בשאר עסקים כגון רבית וכיוצא כדי שיוכל לישב בביתו וללמוד תורה על כן הביא על זה הסיפא נ"ל אמת וצדק:" (על הטור באורח חיים סימן קנו)
רבותינו היו חכמים, מי שמשנה ופועל נגדם בסוף משלם מחיר.
בפני עצמה, ניהול חינוכי של המוסד.
אחרת גם הטענה שלך צריכה להיות מופנת לראשי ישיבה/רבני עיר/ר"מים בציונות הדתית שמקבלים על זה משכורת.
חוץ מזה שכל ישיבה זקוקה לתקציב, כמו שתיאטרון הבימה זקוק לתקציב או כל מוסד
לגבי ראשות ישיבה והיתר להתפרנס מלימוד תורה - זה אכן נושא השרוי במחלוקת בין הפוסקים.
(בכלל, זה קצת עצוב שכל כך הרבה לומדים תורה בישיבות ובודדים מהם למדו הלכות תלמוד תורה מהתחלה ועד סוף ברמב"ם או בטור או בשולחן ערוך...
זה כמו שאנשים לא ילמדו הלכות חגים לקראת החגים.)
זה שהטענה נכונה על רבים בציונות הדתית זה לא סותר את נכונותה.
לא הבנתי איך הטענה שלך בסוף רלוונטית להלכה או לדברי רבותינו.
(ואגב, אפשר לוותר על התקציבים לשניהם)
אבל ממה שאני מבין, זה הרבה יותר מסכסוך פרטי בין גיסים. זה הפך לוויכוח מגזרי בין פלגים אידיאולוגים ליטאים.
הנקודה היא לא למצוא מקום ללמוד. באמת שיש הרבה מקומות. הויכוח הוא מיהו הפלג האידיאולוגי שממשיך את המותג "פוניבז', אם הישיבות". לכן זה לא סתם לפרוש ולהקים במקום אחר.
שאני קצת עובד בו.
אין לי שום דעה אישית עליו. כעיקרון למדתי בבני ברק בשנים קשות וחוויתי את האלימות שהייתה בעת הפילוג עצמו (לפני כ21 שנה, לאחר פטירת הרב ברמן זצ"ל). היו לי חברים משני הצדדים, כולל בנו של הרב מקרוביץ עצמו.
עדיין אני חושב, שאם אדם אחד חושב שמגיע לו משהו ובכדי להשיג את זה הוא יצטרך לבלגן סדרי בראשית, הייתי מאוד מעריך אם הוא היה מוותר - וכל עוד מדובר בתלמיד חכם ובבלגן כל כך עוצמתי, בפירוש הייתי מצפה שהוא יעשה את הצעד הזה - זה לא אומר שהוא טועה או שהוא לא בסדר, הבהרתי את זה קודם ואני חוזר ומבהיר את זה שוב.
אני לא בטוח שאת האלימות הפעיל צד פלוני או אלמוני, המריבות הראשוניות בפוניבז' התחילו עוד לפני הרב מרקוביץ (כמדומני שגם אז צד "המחבלים" היה אלים ומחלל שם שמים גדול בהרבה מ"השונאים", ואכן השונאים הבינו את משמעות המחלוקת ולקחו צעד אחורה כפי שראוי לנהוג). לכן כלל לא הזכרתי את האלימות בדבריי (רק לגלגתי שיש לזה לגיטימציה בישיבת פוניבז', אבל לא התכוונתי בהכרח לצד מסוים).
כדי להבין איך כן אמורים להתנהג במצב כזה, אני מציע לך להסתכל על מריבות דומות שאירעו בישיבות שונות: במרכז הרב, הרצי"ה לא הסתדר עם הרב אריאלי, אז הרב אריאלי עזב והמשיך את הרבצת התורה שלו באופן שכולם היו מרוצים; הרב שפירא לא הסתדר עם הרב טאו, אז הרב טאו עזב והקים לעצמו ישיבה משלו, היה קצת מריבות הם לא הפכו את הישיבה לזירת קרב ואת התלמידים ללוחמים/קבצנים; בישיבת חברון היו לא מעט מריבות - עם הרב חיים סרנא (ובכלל זה עם הרב פרבשטיין), הרב אזרחי, הרב זקס ועוד ועוד - איכשהו הישיבה הצליחה להישאר שפויה, ומקסימום הלך תלמיד חכם ומימן בעצמו ישיבה למי שאוהב אותו ורוצה לשתות את דבריו בצמא (ולא תמיד זה קל, תבדוק כמה היה קשה לתחזק כלכלית את ישיבת עטרת ישראל, וכמה כסף וזמן ודיני תורה היו עד שישיבת כנסת הגדולה עמדה על הרגליים). גם אם היו מריבות קטנות, הן הסתיימו מהר, ובוודאי שלא ציפו שהתלמידים יסתובבו ברחובות כדי לגייס כסף. בישיבת גרודנא, איך שהתחילו מריבות, הרבנים המבוזים הודיעו שכל התלמידים הולכים הביתה עד להודעה חדשה, ואכן קבוצת התומכים שלהם פתרה את הבעיה תוך שבוע-שבועיים.
נתתי לך רשימה די ארוכה של אנשים לא פחות יפים, חכמים וצודקים מהרב מרקוביץ, ואתה רואה ארסנל של פרקטיקות שמשאירות את המריבות במקום מכובד ופותרת את הבעיה בלי להפוך את התלמידים ל"מוציאים לפועל" של הרב שלהם. על זה אני מדבר, ופירוש לא על צדק ויושר ולמי מגיע.
ימח שם עראפתאחרונה