הלוואי שאני טועה, אבל זה הצפי שלי לעתידו של היישוב אביתר>>אריאל יוסף

לאחר שהסכימו לכך שהצבא לבדו יישאר במקום, הם גזרו את גורלו של היישוב לחורבן.

ברגע שהם יוצאים והצבא נכנס, הלחץ משמאל להרוס יישוב ריק יהיה מטורף.

גנץ יורה תוך זמן קצר להרוס הכל (הוא כבר לא יצטרך להורות על פינוי...).

יהיו לו כבר תירוצים שמורכב לצבא להישאר במקום וכיו"ב.


הוא יעשה את זה בשקט, בלילה. עד שמישהו ישים לב לא יישאר כלום.

גם את בית הכנסת הוא יהרוס (מה שאפילו שרון לא העז לעשות).

לא יהיו תמונות אלימות. לכל היותר תמונות של שופלים.

בלי תמונות של פינוי אלים, גם לאף אחד לא יהיה באמת אכפת.

יהיו שיעשו בלגן ויחטפו מכות, אבל זה לא יתקרב בשום צורה לפינוי משפחות עם נשים וילדים.

רק זה מפחיד את הממשלה. שום דבר אחר לא יגרום לה להימנע מהריסת המקום.

 

אולי שרת הפנים מבטיחה לאנשי אביתר שגנץ לא יהרוס, אבל אם הוא יהרוס מה יישאר להם?...
הממשלה תתפרק על הריסת בתים ריקים? לכל היותר תצא הודעה נזעמת לתקשורת שגנץ לא עמד בסיכומים.

זה לא יחזיר לאביתר ס"מ אחד של קיר וכדי לבנות מחדש את מה שבנו עד כה יצטרכו להמתין זמן רב עד שתגיע שעת כושר
ולהשקיע מאמצים וכספים רבים שחלק ניכר מהבונים והתורמים כעת כבר לא ישקיעו שוב.

 

שלום וברכה. לעניות הבנתי הם לקחו זאת בחשבוןהסטורי
(כבר הרבה זמן לא משתתף כאן בדיונים, לפעמים קורא ומתאפק לא להגיב. מניח שהשרשור הזה לא ימשוך אותי מידי להמרח באינטרנט.)

איני תושב אביתר, איני ממקבלי ההחלטות שם, אבל כן הייתי שם די הרבה בחודשיים האחרונים.

1. עד כמה שהבנתי מהמובילים של העניין, הם מראש לא רואים טעם בהגעה למאבק פיזי עם הצבא. (אפשר להסכים או לו, אבל זו עמדתם). ממילא צריך למשוך למקסימום הישגים, עד נקודת הרתיחה הזאת.
2. לאביתר יש הישגים משמעותיים בעצם 'הפריצה התודעתית' שנעשתה שם כלפי הציבור. נראה לי שמאז הגירוש, או מקסימום מהעליות הגדולות לחומש (לפני 13 שנה), לא היתה כזאת התעוררות ציבורית, שבה לא רק נוער, אלא משפחות על זיקניהם וטפם עולות ומישבות את הארץ בתנאים קשים. מי באופן קבוע ומי ליום/שבת/כמה ימים. הרוח הציונית שהתעוררה, בעז"ה תמשיך בכל מיני חזיתות.
3. אני מניח שהם לוקחים בחשבון, שהתחייבות של השקרנים בנט-שקד, לא שווה את האוויר שמוציאים מהפה בשביל להבטיח. אם משהו מזה יתקיים, זה יהיה מאוד משמח, אבל אין שום סיבה לבנות על זה.
4. בכל זאת, בעצם ההסכמות יש אמירה שהמדינה מוכנה להתיישבות שאינה 'צמודת גדר'. זו בהחלט פריצת דרך שגם אם הפעם לא תתבצע, תוכל להיות נקודת מוצא להמשך.
חשוב לדעת, כבר שנים הסיכום עם הממשל האמריקאי הוא שאת מעט העצמות שצריך לזרוק להתיישבות, בונים רק בתוך הגדרות של היישובים, או מקסימום צמוד אליהם. כבר שנים המשמעות של ההתנהלות הזאת היא שגם אם ההתיישבות גדלה בכמות - רוב השטח מופקר והערבים הולכים ומשתלטים עליו.
גם תוכנית ההונאה של המאה של נתניהו, היתה בנויה על זה. לציבור בישראל הבטיחו 'ריבונות', בפועל התכנית היתה תוכנית לחנק רוב מוחלט של הישובים כבלונים על חוטים בתוך מדינה ערבית.
הטעות של אנשי אביתר ושל מועצת יש''עאיתן גיל
הם קודם נאחזו בקרקע ואחר כך פנו לברר אם מדובר באדמות מדינה או אדמות פרטיות. אפכא מסתברא, אם יוסי דגן ואנשיו היו אומרים: בדקנו והפכנו כל אבן והגענו למסקנה שמדובר באדמות מדינה כל הטרללת הזו היתה נחסכת. יש לזכור שהישוב הוקם בחופזה ימים אחדים לפני הבחירות וסביר להניח שהוקם כדי לשים למישהו אצבע בעין.
רחמי על אנשי אביתר שחשים בצדק רב שיוסי דגן, אלחייני, ודניאלה ויס עשו עליהם סיבוב.
היישוב הוקם בעת מבצע שומר החומות. לא לפני הבחירות.אריאל יוסף

תושבי אביתר ערכו הצבעה וקיבלו החלטה באופן דמוקרטי. אף אחד לא עשה עליהם סיבוב.

טעות שלי, היישוב הוקם תוך כדי ניסיונות להרכיב ממשלה חדשהאיתן גיל

זה מחזק את הטיעון שלי. המטרה היתה לאתגר את הממשלה החדשה, ולשים למישהו אצבע בעין... כל השאר היסטוריה.

רע לך אצבע בעין של סער, בנט, ושות'?אריאל יוסף


טעות שלך שוב, היישוב הוקם בעקבות רצח יהודה גואטה בצומת תפוחמתנחל בראבק

ובזמן מבצע שומר החומות, אם זה היה מוקם כדי לאתגר מישהו זה היה מוקם שבועיים אחרי.

הם כן בדק שמדובר באדמות מדינהמתנחל בראבק


יכול להיות אבל ככה הוקמו הרבה יישוביםבן מכיר
בימי גוש אמונים - בסיס צבאי שלידו לאט לאט קם יישוב
לכן הם דרשו שתהיה שם ישיבה ולא קיבלו ואין הנידון דומה לראיהאריאל יוסף


נחיה ונראהבן מכיר


אתה השווית דבר לא שווה. מה יש לראות?!אריאל יוסף

גוש אמונים קיבל נוכחות אזרחית מלאה בבסיס צבאי.

הם לא קיבלו אפילו ישיבה. טעית בהשוואתך. זהו.

גוש אמונים קיבלובן מכיר

נוכחות אזרחית, בלי ערובות לשום דבר נוסף, אביתר קיבלו ערובות ליישוב

סמוך על שלום עכשו שימצאו פלשתיני שיגיד שהקרקע שלואיתן גיל

במקרה כזה תוגש עתירה לבג"ץ שהוא כידוע "אוהב מתנחלים מובהק". בקיצור, זה לא נגמר עד שזה לא נגמר.

גורלם של שאר יישובי יו"ש יהיה זההshaulreznik

השמאל מזמן אימץ את הנרטיב הערבי ולפיו "התנחלויות הן מכשול לשלום, בלה בלה בלה". הימין הרופס, בין אם מדובר בביבי הדמגוג או בבנט הנוכל, אף הוא מאמץ את הנרטיב הזה בעל כורחו. חזרה לגבולות 1967 היא עניין של זמן (ואז כולנו נהפוך לעוטף עזה ורמאללה, ואז השמאל יאמץ נרטיב חדש כלשהו, כגון "מדינת כל אזרחיה").

אתה טועה לגמריאינליאז

זה בעצם ניצחון לגנץ. הוא ישמור עליו.

אין לו שום אינטרס להרוס משהו.

יש לו, הוא ג אמר "דין אביתר להתפנות"מתנחל בראבק


אז אמר ו?אינליאז


הוא רוצה להציג את עצמו כאחד שמתנגד ליישוביםמתנחל בראבק

ולכן יש לו רצון לעשות לפחות קצת נגד ההתיישבות. 

יש סיפור על אחד שכל הזמן חזה עתידותאינליאז

אמרו לו , אם באמת היית יודע מה יקרה , היית לוקח 12 בטוטו.

 

אנא ממך , זכור מה שאמר יצחק לאור 

1. ההיסטוריון אריק הובסבום כתב על הפופולאריות של הסוציאליזם במחצית השניה של המאה העשרים (״הקצרה״), וכדוגמה לכך הביא את הנשיא מיטראן, כמי שזיהה מוקדם בחייו את הסיכוי להגיע לשלטון באמצעות סוציאליזם, אף שלא היה אף פעם סוציאליסט.

2. מאקרון הוא המאה העשרים-ואחת.

3. אני מציע לעזוב לרגע את ה״תכנים״ של הפוליטיקה כדי לשוב ולראות עד כמה רחוקים מנהיגי המפלגות וסיעותיהם ממחויבות כלשהי זולת משהו בשם נבוב כמו ״טובת המדינה״.

4. נסו רגע לחשוב כך: בנט ימני בערך כמו שתמר זנדברג שמאלית . נסו כך: בנט פנה לימין כי רק מהימין, האמין, יוכל להיות ראש ממשלה. קהל בוחריו היה ימני, זה כן, ואשכנזי.

5. הוא אינו ציני יותר ממרב מיכאלי. לא שהיא חושבת על ראשות ממשלה, אבל בהחלט על טיפוס לצמרת. ננסח מחדש את הביוגרפיה שלה, בדיעבד: מתישהו בחייה גילתה מיכאלי שבדרניות טלויזיה או מגישות של חדשות, זמנן עובר, והיא עשתה את דרכה באמצעות פמיניזם ועמדות שמאליות כלשהן כדי להוביל את מפלגת העבודה. זה לא שהעניין עלה אצלה מיד כשהחלה לפרסם מאמרים שמאליים ב״הארץ״, אלא שעמדותיה באמת כבר לא חשובות. היא מנהיגה בזכות עמימותן את מפלגת העבודה. ונראה שתגדיל את כוחה עוד יותר. שום מלחמה או חקיקה גזענית לא יעצרו אותה. אני מניח שהמלים ״דרכו של יצחק רבין״ ישמשו גם אותה.

6. יאיר לפיד הוא כמובן הדוגמה הטובה ביותר למה שתיארתי עד כאן. הקלישאה החוזרת ״באנו לעבוד״ היא הצבע היחיד שלא השתנה אצלו מאז הגיע לפוליטיקה. הוא גדל על ברכי אולמרט המושחת מאוד, ניתק ממנו בשם המאבק בנתניהו, חוץ מזה אין לו עמדות אחרות. הציבור שלו אוהב אותו בדיוק בגלל זה.

7. ממש כך נוהג אביגדור ליברמן. מי שיראה את השינויים שעבר, אל לו להתחיל עם ״הוא נעשה פרגמטי״. הוא מחפש קהל.

8. אפשר להמשיך בתיאור הזה. ניצן הורביץ? איש שמאל? איך?

9. בקצגה, אין לכל אלה בעייה לזכות באהדה מצד מצביעיהם. כולם נגד ביבי. הם אשכנזים, בדרך כלל. הם נמנים על המעמד הבינוני והם רוצים מפלגה עם ״ערכים״.

10. כל המפלגות שסקרתי את מנהיגיהם מצוידות ב״ערכים״. ״ערכים״ זה נעים. כולם אנשים מהוגנים. לכל אחד יש ערכים. בעזרתם הוא אוהב את עצמו ואת מנהיגו ואת עדרו, ושונא איזה ״אחר״.

11. נתניהו עצמו הגיע ממש כך לימין. השמאל היה אז בנסיגה, הוא הצליח לסחוב אחריו, ברוח בגין, את המזרחים מהמעמד הבינוני הזעיר בעזרת הליכוד.

12. נוח ללעוג למירי רגב על בחירתה בליכוד ולא ב״עבודה״, אחרי התחבטות. תמיד נוח לראות על המסך את מי שאינו ״אני״.

13. איילת שקד מניחה שהליכוד היום לא בשל למנהיגותה וכאשר תצטרף לשם עם שובו של גדעון סער, יוכלו אולי לטפס. בינתיים היא נגררת אחרי ״נפת׳לי״, ודואגת להזכיר שהיא ימנית.

14. לא מדובר בציניות יוצאת דופן. האקזיט שאתה מבקש לפתח אינו קשור לדיעות שלך, אין לך דיעות, חוץ מאמביציה. נכשלת? תתחיל מחדש עם אקזיט חדש בכיוון אחר. גם רופאים אינם שואפים להיות פרוקטולוגים או אורולוגים, זה מה שהוצע בהתמחות. ככה יצא.

15. הממשלה לא תיפול. הם רוצים להיות ממשלה. ביבי ישרת אצלם כדחליל עד סוף הימים. הם יעשו כל נבלה בשם ״ביבי עלול לחזור״. טוב להם.

🙄אריאל יוסף

מציע להאזין לכל מילה של שמחה רוטמן:

ח"כ שמחה רוטמן: "תושבי אביתר עוברים ניצול ציני"
כל מילה!

שמחה רוטמן שקרן נלעג , שלמעשה לא אמר כלוםאינליאז

נחזור ונגיד את הידוע

על פי מדיניות רבת שנים של משרד הביטחון ורצונו החד משמעי של שר הביטחון הנוכחי , גורל אביתר היה צריך להיות כגורל קומי אורי.

לשסות את מג"ב במתיישבים ולעלות על המקום בדחפורים.

 

עכשיו הצבא שומר על המבנים , מה שלא נעשה מעולם.

 

במקום המתישבים הייתי מקים אנדרטה לבנט

אפרופו קומי אורי,מתנחל בראבק

בנט הוא זה שהרס שם והתחיל את המצור.

אתה מחזק מאוד את דבריאינליאז

הנה גם בנט וגם גנץ שרצו להרוס את אביתר , החליפו את עורם ועשו מה שלא נעשה עד היום.

אז הנה המתווה המלא שלא נותן שום דבר לתושבי אביתר>>אריאל יוסף
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך כ"א בתמוז תשפ"א 04:33
 

20210701014247.pdf

 

על שני הסעיפים הראשונים אדלג.

 

מה המדינה מתחייבת?

 

לשון ההסכם:

 

3. הצבא יבטיח באופן מידי נוכחות רציפה של כוח במקום, באופן ובהיקף שייקבע ע"י המפקד הצבאי ולפי הדין.

 

4. מערכת הביטחון תבצע הליך של סקר קרקע במקום והוא יושלם במהירות האפשרית. במקביל, תוכן הצעה עקרונית לתוכנית מתאר.

 

5. מיד בתום הליך הסקר, האדמות שיימצאו כי ניתן להכריז עליהן כאדמות מדינה, יוכרזו, והשטח שימצא מחוץ להכרזה יפונה.

צו התיחום וצו בדבר סילוק מבנים חדשים, לא ימומשו עד מועד זה. לאחר פינוי המבנים שיימצאו מחוץ להכרזה הם יבוטלו.

 

6. בהקדם האפשרי לאחר ההכרזה הראשונית על השטח כאדמת מדינה, ובכפוף להשלמת ההליכים התכנוניים הנדרשים ולכל דרישה שבדין, תתאפשר הקמת ישיבה ומגורים נלווים לה ולמשפחות צוות הישיבה. לשם כך יעשה ככל הניתן שימוש בצו תכנון מיוחד.

 

7. בהקדם האפשרי לאחר השלמת ההליכים הקרקעיים והתכנוניים הנדרשים, ככל שיתאפשר, ובכפוף לכלל אישורי הממשלה הנדרשים, המדינה תאפשר נוכחות קבע אזרחית במקום. אופיה המדויק ייקבע בתיאום בין ראש הממשלה, שר הביטחון וראש המוא"ז שומרון.

 

עד כאן.

 

מכאן ואילך, ניתוח שלי:

 

4. "במהירות האפשרית" - בהתאם לטוב ליבם וזריזותם הידועים של פקידי המנהל האזרחי וסדרי העדיפויות שלהם.

 

5. לאחר נצח אחד או שניים, כשהמנהל יועיל בטובו לסיים את עבודתו, יפונו חלק מהמבנים. אולי כבר עדיף שהוא לא יסיים...

זאת כמובן, בתנאי שבג"ץ לא יורה על הריסתם הרבה לפני כן.

 

6. "בהקדם האפשרי" - כנ"ל סעיף 4. אין במתווה שום לוחות זמנים מחייבים. כל שלב יכול לקחת שנים.

 

7. "ככל שיתאפשר, ובכפוף לכלל אישורי הממשלה הנדרשים" -

א. בהנחה שהממשלה תחליט לאשר, דבר שלרה"מ החלופי יש עליו זכות ווטו.

ב. היא גם כלל לא מתחייבת לאשר, אבל מתנה נוכחות קבע אזרחית באישורה.

 

"המדינה תאפשר נוכחות קבע אזרחית במקום" -

הנוכחות הזו לא חייבת להיות "יישוב" דווקא.

היא יכולה גם לא לאשר הקמת יישוב ואכמ"ל. בדיוק בגלל זה הלשון מעורפלת.

כאמור, היא גם יכולה לא לאשר בכלל שום דבר.

 

"אופיה המדויק ייקבע בתיאום בין ראש הממשלה, שר הביטחון וראש המוא"ז שומרון".

מה עושים אם רה"מ ושהב"ט חולקים על ראש המוא"ז באשר לצביון הנוכחות הזו?

 

כמובן, כל זאת בהנחה שההסכם ליבתי וגורלו לא יהיה כגורל המסמך שחתם ראש המנהלת לפני הבחירות מול המצלמות...

אז הנה מאמר ניתוח של בר סמכא קצת יותר ממני -אריאל יוסף

מחבר המאמר הוא בעל תואר ראשון ושני במשפטים, תואר שני במינהל עסקים, מאוניברסיטת בר אילן, ורשיון עו"ד.

בעבר עבד כעו"ד בקרן לגאולת קרקע כיועץ אסטרטגי, שימש כחבר דירקטור בחברות אפריקה ישראל, דור אנרגיה, אלון דלק, דור גז, פקר פלדה, נגב קרמיקה. בעל נסיון עסקי רב. היה מעורב בעסקאות ענק בהיקפים של מליארדי שקלים, בענפים רבים ומגוונים מאד.

 

בקיצור, מבין דבר או שניים בנדל"ן ובדיני הקרקעות ביו"ש...

 

עכשיו תקראו:

הסעיפים שמוכיחים שהסכם אביתר הוא עבודה בעיניים - סרוגים

אורית סטרוק על הסכם אביתר ביום רביעי האחרון>>אריאל יוסף
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך כ"ה בתמוז תשפ"א 03:28

ההדגשות שלי:


"תמכתי בהסכם הפשרה המקורי ואף עודדתי את ראשי היישוב לקבל אותו.

נכון, זה כלל מחיר לא פשוט, אבל בסוף ככה בנו את רוב ההתיישבות ביהודה ושומרון.

התחילו בישיבה או משהו בסגנון ומשם זה התפתח.

השכונה שבה אני גרה בחברון התחילה עם בית כנסת, גבאי, חזן ושמש, ולאט לאט התפתחה למקום גדול.

הבעיה היא שההסכם החדש הוציא את כל הערבונות שהיו להם שאכן בסוף יקום שם יישוב.

לצערי מה שהם קיבלו זאת הבטחה על הקרח מפי אנשים שכבר צברו מוניטין בהפרת הבטחות לציבור".

 

כלומר, את לא חושבת שבסוף היישוב אביתר יקום.

 

"אני מאוד מקווה שכן, אבל יודעת שזה יהיה קשה מאוד.

המתיישבים נותרו בלי שום ערובות לכך שהממשלה אכן תעמוד במילתה.

אנחנו מתכוונים להיות ערובות הבטיחות שלהם, ולא נניח לממשלה עד שהיא תעמוד בהבטחה שלה".

 

מקור:
"אני רואה את הפרצופים של הצד הימני בממשלה, גם הם מבינים את הטעות שעשו"

ממש בסוף.

 

@בן מכיר, אמרת משהו על ערובות?

גוש אמונים קיבלו - אקטואליה וחדשות

והנה יאיר לפיד מבהיר שיתנגד אפילו להקמת ישיבה באביתראריאל יוסף
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך כ"ה בתמוז תשפ"א 18:33

ו"יש לו הרגשה" שזה לא יקרה כ"כ מהר... מעניין על מה היא מבוססת...

 

"הסיכום הוא לא בין הממשלה לבין המתיישבים אלא בין שר הביטחון לראש הממשלה.

אנחנו נכנסים לתהליך ארוך. אם זה יגיע לשולחני אני אתנגד להקמת ישיבה אבל אני אקשיב לכל גורמי המקצוע.

יש לי הרגשה שזה לא קורה מחר ולא מחרתיים".

 

מקור: לפיד לסרוגים: אתנגד להקמת ישיבה באביתר - סרוגים

עמית סגל

וזו עמדת תנועת נחלה על הסכמים קודמים ועל ההסכם שלה>>>אריאל יוסף
סטרוק יוצאת מנקודת הנחה שגויהפארמיז

כאילו הסכם עם ניסוח טוב יותר היה פותר את הבעיה.

הסכמים כאלה אינם משפטיים באופים, ולכן אין שום דרך לצד המלין לאכוף אותם - כי אין שום בית משפט שידון בהם.

 

דה פקטו: ברגע שמחלה התפנו בבזיון, הם יכולים לחלום על הגשמת הסעיף ההזוי האחרון בפמפלט שלהם.

 

אז לאט לאט אביתר הולך ומושמד ולא ממש יהיה לאן לחזור...אריאל יוסף
נטזפארק חוסםחסוי מאוד
תוכל לכתוב כאן את הדברים כהוויתם?
ערבים שרפו מבנים באביתר.אריאל יוסף
תודהחסוי מאוד
זה קרה אפילו יותר מהר משחשבתי.
הליכודניקים צדקו. כבר היה עדיף פינוי אלים בכח ולהרוויח על הדרך את חשיפת פרצופה המכוער של הממשלה.
(אם כי, בנטיסטים לא מסוגלים להודות באמת גם כשהיא צועקת להם מתחת לאף...)
טענתי כך מלכתחילה. ראה בראש השרשור ובמהלכו.אריאל יוסף


מה מצער אותך בזה שהיה ברור שכך זה ייגמר?אריאל יוסף


עצוב שהתחזית התבררה כנכונהחסוי מאוד
היה לי איזה ספק ותקווה בלב שזה לא ייגמר כך.
פחחחחחחאריאל יוסף
 
ולמי שמעניינות אותו עובדות ולא ניסיונות להחניף לממשלת המיעוט:
מה, הממשלה לא עומדת בהסכם?! המום
דגן, אלחייני, ובנט עבדו על המתיישבים בעינייםאיתן גיל
מלכתחילה היה ברור שההתחייבות של הארכי נוכל בנט תתגשם כמו יתר ההתחייבויות הציבוריות שלו.
מצד שני לא ברור איזה טיעון משפטי עומד לצבי סוכות ולחבריו. הרי אין חולק שהם אינם הבעלים החוקיים של הקרקע. זה כמו שאני אסכים להעביר את הבית שלך למישהו אחר.
אז נראה שגם דניאלה מתחילה להבין. ברכותיי!אריאל יוסף

"הממשלה הזאת אין לה זכות קיום. יחד עם זאת, כל ממשלה שמסתמכת על ערבים אין לה זכות קיום".

"אנחנו נביא את הציבור להוריד את הממשלה הזאת ולא לאפשר לאף ממשלה שתומכת בערבים אי פעם לעמוד".

 

https://www.inn.co.il/news/537413

נקווה שעד שהיא תבין לגמרי זה לא יהיה מאוחר מדינוגע, לא נוגע
לא טעיתי ועכשיו גם נחלה מבינה שלא יקיימו הבטחות על הנייר.אריאל יוסף
חייב להגיד שאני מסכים איתך עקרוניץנחשון מהרחברון

וגם אני חושב שהמתווה פח. אבל כל מה שצפית בשרשור הזה - התבדת

 

לאחר שהסכימו לכך שהצבא לבדו יישאר במקום, הם גזרו את גורלו של היישוב לחורבן.

ברגע שהם יוצאים והצבא נכנס, הלחץ משמאל להרוס יישוב ריק יהיה מטורף.

גנץ יורה תוך זמן קצר להרוס הכל (הוא כבר לא יצטרך להורות על פינוי...). לא קרה

יהיו לו כבר תירוצים שמורכב לצבא להישאר במקום וכיו"ב.


הוא יעשה את זה בשקט, בלילה. עד שמישהו ישים לב לא יישאר כלום.

גם את בית הכנסת הוא יהרוס (מה שאפילו שרון לא העז לעשות). לא קרה

לא יהיו תמונות אלימות. לכל היותר תמונות של שופלים.

בלי תמונות של פינוי אלים, גם לאף אחד לא יהיה באמת אכפת.

יהיו שיעשו בלגן ויחטפו מכות, אבל זה לא יתקרב בשום צורה לפינוי משפחות עם נשים וילדים.

רק זה מפחיד את הממשלה. שום דבר אחר לא יגרום לה להימנע מהריסת המקום. לא קרה. לא הרסו למרות השמחה שלך אחרי שאמרו שהרסו ושרפו בתים פחחחחחח - אקטואליה וחדשות אכן, לא נשרפו בתים ועוד יש לאן לחזור

 

אולי שרת הפנים מבטיחה לאנשי אביתר שגנץ לא יהרוס, אבל אם הוא יהרוס מה יישאר להם?... כרגע היא הבטיחה וקיימה
הממשלה תתפרק על הריסת בתים ריקים? לכל היותר תצא הודעה נזעמת לתקשורת שגנץ לא עמד בסיכומים.

זה לא יחזיר לאביתר ס"מ אחד של קיר וכדי לבנות מחדש את מה שבנו עד כה יצטרכו להמתין זמן רב עד שתגיע שעת כושר
ולהשקיע מאמצים וכספים רבים שחלק ניכר מהבונים והתורמים כעת כבר לא ישקיעו שוב.

 

ברור שהתרחיש הקונקרטי לא התקיים (לע"ע).אריאל יוסף

ולמרות זאת לא נמנעתי מ"להקפיץ" את השרשור הזה. יכולתי "להסתפק" בשרשור השני.

בהמשך לשרשור הקודם על אביתר: הסבר אידאולוגי להתנגדות למתווה. - אקטואליה וחדשות

אין לי בעיה לטעות בתרחישים שאני מעלה בדמיוני כל עוד לא טעיתי ביסוד העניין

(בפרט שכתבתי "הלוואי שאתבדה" וזה עדיין יכול לקרות כדי לשים סוף לבלגן בנושא אם נחלה תתחיל להציק).

 

בשורה התחתונה המתווה לא התקיים. נתתי דוגמה איך ימסמסו אותו. מסמסו אותו אפילו בלי זה. פשוט לא מאכלסים אותו וזהו.

 

אבל חשבתי ש"מיצית את הדיונים והפלפולים איתי"...

לא נראה לי - בית המדרש

 

באמת היה נשמע לי מוזר שרק עכשיו אושר...אריאל יוסףאחרונה

קרוב אליך של שבת האחרונה. המאמר המלא בקישור: הגיע הזמן לחזור לאביתר

 

אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

עוד הוכחה לאפסיות של ביבירועישםטוב

פשוט לא נתפס

 

 

 

 

ביבירועישםטוב

ביבי מתנהל *בדיוק* לפי התפיסה השמאלנית שאומרת - 

יש בעזה מיליון-2 חפים מפשע, אנשים ממש טובים.

למרבה הצער קבוצה טרוריסטית איכשהו השתלטה עליהם.

בגלל 7.10 ישראל נאלצה בלית ברירה לצאת למלחמה וחבל על כל הרוג ופצוע "לא מעורב".

עכשיו שחמאס כמעט נעקר אז ישראל כמובן תעזור לעזתים, האנשים הטובים והאיכותיים, להשתקם חזרה.

 

אתה קורא את מה שאתה מעלה כאן?!הסטורי
אין כאן שום דבר על ראש הממשלה. ארה"ב דורשת, נו שוויין. היו גם כותרות כאלו, רק לפני קצת יותר מחודש, על המחבלים ברפיח ש"ארה"ב דורשת שניתן להם לצאת" וכל שונאי נתניהו חגגו כאן. היא דרשה, הוא סירב. היום המחבלים הללו מתים או בכלא.
אתה קורא את מה ששלחת?ארץ השוקולדאחרונה

כי נראה שלא.

מדובר פה על דרישה אמריקאית, לא על מה שישראל עושה או מבצעת, אז אין פה הוכחה לכלום על נתניהו.


אפשר לנסות ללחוץ שלא יקרה אם באמת אכפת לך.

חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
"ירידה חדשה"סיעתא דשמייא1
עכשיו אפשר להיות בטוחבינייש פתוח

חוק הגיוס לא יעבור בשום מתכונת. אלא אם כן יחליפו ממשלה (לא חייב בחירות, אבל זה תלוי במרכז הפוליטי שיפסיק להחרים את נתניהו) ויביאו לחוק שבאמת יגייס חרדים.

אני מקווה שכולם הבינו מזמן שלעולם לא נשיג שינוי בהידברות, שיתוף פעולה ובאופן הדרגתי.

במיוחד שהחוסר בחיילים די גדול וקריטי, אבל הוא קטן מאוד ביחס למיצוי המקסימלי של החרדים הבריאים בגיל גיוס.

אף אחד לא רוצה ולא צרייך לגייס את כל פונוביץ וכל מיר וכל ישיבת חברון ואת כל חסידות סאטמר ותולדות אהרון.

לא זו כוונת איתן גילהסטורי
כדי להצדיק את אי גיוס החרדים, הוא מנופף בגיוס הערבים. כשטוענים לו שהדבר האחרון שאנחנו רוצים בצבא זה את האוייב הערבי - הוא ממציא שיתגייסו למשימות אזרחיות.
שאלות שכל אדם חושב צריך לשאול את עצמו על כיפת ברזלסביר11

💡שאלות שכל אדם סביר צריך לשאול את עצמו לגבי כיפת ברזל וטיל החץ:

1. האם ראיתם אי פעם בעיניים שלכם- כשנאלצתם להיות בחוץ בזמן אזעקה -יירוט אמיתי של רקטה או טיל שעף בצורה אופיינית, וכיפת ברזל שמזנקת אליו ואכן פוגעת בו באמת? לא ראיתם.


ואם ראיתם סרטון כזה- כל איש מולטימדיה שעוסק בעיבוד סרטים ובפוטושופ יכול להראות שהסרט הוא מפוברק, אולי ברמה מקצועית יותר מהסרט המפוברק של שדה תימן, אך נוצר במסך המחשב ולא במציאות.

( יש ברשת כמה סרטים מפוברקים של פגיעה ,עם הסברים משכנעים של איש מקצוע שמראים שהם מפוברקים והפגיעה לא קרתה)


2. טילי תמוז ,גיל ,וכל טיל מכובד,  מראה צלב שהטיל מצלם בעצמו כיצד הוא מתקרב למטרה,

שהולכת וגדלה, עד שהמסך שחור כשהוא מפוצץ אותה.

האם ראיתם אי פעם סרטון כזה מכיפת ברזל?

אני בטוח שלא ראיתם.

ואם כן, איש מקצוע כנ"ל -יוכל להראות לכם שזה סרט מפוברק.


וכן לגבי יירוט של טיל על ידי טיל חץ.


האם לדעתכם קיימים סרטים של יירוט, אלא שמסתירים אותם מהציבור?

לא הגיוני לחשוב כך, כי סרטים כאלה יכולים רק להועיל ולהגביר את אמון הציבור במערכות.


3. 📢מדוע ,כשמתפרסם שהגיע טיל=רקטה לאיזור מסוים, ושהוא יורט בהצלחה, נשמעים באזור כמה פיצוצים .למה יותר מפיצוץ אחד,

כמה פעמים יכולה רקטה של האויב להתפוצץ?

הרי לאחר הפיצוץ הראשון הרקטה כבר לא קיימת יותר. אולי זה חתול בעל תשע נשמות?


4. ידוע שארהב השתתפה ומשתתפת בפיתוח  כיפת ברזל והחץ . האם אין לה אינטרס להגן על עצמה? הרי היא נמצאת בסכנת ירי טילים מכל ספינה רוסית שמתקרבת לחופי ארה"ב גם ממרחק גדול, כגון אלף/ אלפיים קילומטר.

אם כן ,למה ארה"ב לא רוכשת טילי כיפת ברזל או חץ מישראל?

ולהיפך, היא ביטלה עסקאות רכישה של הכיפה מישראל. למשל חפשו בגוגל : "ארה"ב לא תרכוש את מערכת כיפת".

מה שאומר שאין לארה"ב אמון 🤏 בטילים שהיא מייצרת על ידי ישראל.

🐣אבל לקידום מכירות- למה לא? כלומר ארה"ב, שמושקעת בכיפת ברזל וב- חץ,  יש לה אינטרס שמדינות שונות ירכשו מישראל את המערכות הללו, והיא תגזור קופון ברווח , מה שיכול להסביר מדוע גרמניה רכשה לאחרונה חץ3,

ומי יכול לשלול את הטענה שזהו תרגיל של איש העסקים טראמפ , שנתן לגרמניה את הכסף לרכישה?

אגב, גם סינגפור, שסיכמה שתרכוש מערכת כיפת ברזל מישראל- חזרה בה ולא ולא רכשה. חפשו בגוגל "סינגפור לא תרכוש כיפת".



כן ראיתי. פיזית.נקדימון
ולא אכפת לי איך קוראים לזה - זה פוגע ומציל חיים.
ראיתי מלאזוזיק העכבראחרונה

גם אתה היית רואה אם היית גר באיזורים מסויימים בארץ.

ראיתי כיפת ברזל רודף אחרי טיל ופוגע בו לפחות שלושים פעמים. ראיתי שיגורים של כיפת ברזל יוצאים מהקנים. ראיתי והחזקתי בידיים המון רסיסים - גם של מיירטים.

אולי מישהו השתיל לי שבב עם דמיונות לתוך הראש, כשנכנסים לעולם הקונספירציות אפשר להיות מאד פוריים ואין גבול לאפשרויות. 

ענין טכני פשוט -למה כדאי ליועמשיט והחבר'ה למרוחסביר11


לעיל בדקה 24:00 בימים אלה של  תחילת ואמצע דצמבר  מתבצע מהלך רוחבי של מחיקת כל השיחות וההתכתבויות

ביניהם ,כנראה כולל נשיא העליון והיועמשית,

פרט לכך שבווטסאפ הרבה התכתבויות מוגדרות למחיקה אוטומטית אחרי חודש עד שלושה , ולזה בדיוק הם מחכים ,שיעברו חודש עד שלושה חודשים מאוקטובר

ממילא לא ימצא שופט חוקר להחליף את היועמשיתכמו🐌תמס

שעומד בדרישות של השר לוין ושל בגץ גם יחד

כך או כך הפרשה ירדה מסדר היום הציבורי

מקווה שהפצר החדש יעשה ניקיון בפצריה

או לפחות תשתנה שם רוח המפקד

אבל תודה שהחזרת את הנושא החשוב הזה לדיון

ספוילרזיויק
לא יקרה
כבר קורה הם מגלגלים כולם אחריות על הפצריתכמו🐌תמסאחרונה

ומתנערים מזה.

עכשיו יש להם מפקד חדש

שימו לב: התרמות לישיבת פוניבז'שלג דאשתקד

חברים, אני מבקש לתאר כאן תופעה שנרמזה בכל מיני כתבות מוזרות שגוגל מעלה לי, אך על מימדיה לא פיללתי. אלמלא ראיתיה בבית כנסת אצלינו - לא האמנתי:

כידוע, לפני תקופה קצרה התקבלה הכרעה סופית - לכאורה - בנוגע למריבת רבת השנים בישיבת פוניבז'. המריבה הייתה, כזכור, בין הרבנים הוותיקים והיורשים הישירים של הישיבה, ובין הרב שמואל מרקוביץ' שראה בעצמו יורש אולטימטיבי לחלק גדול מהסמכויות בישיבה. הפסק של השופט חעשין, הדהד סברות של הרבה אנשים, ודרש מהרב מרקוביץ לסגת מכל הנכסים והסמכויות שהוחזקו על ידו, ולהסתלק עם תלמידיו מהישיבה לקראת סוף שנה"ל הנוכחית.

בפניבז', כצפוי, מריבה לא מסתיימת מהר כל כך. כבר יש דיבורים על ערעור (בפעם המי יודע כמה), וכן על דינר להקמת ישיבה חדשה, ועוד. ההפתעה שחיכתה לי מחוץ לבית הכנסת השכונתי, הייתה שני תלמידי ישיבה חינניים, שסיפרו שהם מישיבת פוניבז' ו"כידוע" רוצים לזרוק את הישיבה שלהם לרחוב,  ולכן הם מבקשים את עזרת הציבור. כמובן שהם לא סיפרו מי זה פוניבז', ואת מי רוצים לזרוק ולאן (הרי אם נער רוצה ללמוד תורה, לא תחסרנה ישיבות שתכלנה אותו ולא יחסרו רבנים שילמדו אותו בבחינת "ספי ליה כתורא"). ובכלל, ממתי בחורים צריכים לאסוף כסף לישיבה שלהם, הרי כל מטרת הישיבה היא כדי שיוכלו ללמוד תורה ללא טרדות (למעט זריקת סטנדרים/ לבנים/ ג'ורה, כתיבת גרפיטי, גניבת פראק או למצער, חסימות כבישים ברחבי הארץ).

כך או כך, ובאמת לא מתוך נקודת מבט של צד מסוים. דומני שרוב הציבור לא רואה בעין יפה את ההיאחזות של הרב מרקוביץ בקרנות המזבח, ודווקא הוא שבכל כך הרבה הזדמנויות היה יכול לסגת ולכבד את עצמו ואת התורה, ותמורת זאת הותיר את המריבה המסריחה הזו באוויר. כך, שגם אם הוא צודק ובאמת מגיע לו הכבוד המפוקפק הזה של "יורש ראשות ישיבת פוניבז' על פי פסק בית משפט", הרי שמרב ומרביץ תורה הציפייה היא אחרת.

לכן, אני מבקש ליידע את הציבור, שהתרומות הללו אינן לישיבת פוניבז' (אם מישהו כ"כ משתוקק לתרום לה), אלא לרב מרקוביץ, שעדיין מנסה לשוות אווירה של מלחמה, וגם אם יילך - רבים היו מצפים ממנו לעמוד בכוחות עצמו, כמו כל ראש ישיבה אחר (ואולי זו הבעיה התמידית, שבמקום לקבל דברים בזכות, מנסים לקבל דברים בכוח הירושה), ולא לשלוח את תלמידיו לקבץ נדבות.

מפליא אותי שאתה בכלל מביא את הסיפור/ידיעה הזו כאןזמירות
כי מה לציבור שלנו, דתי לאומי - ולחרדים של פוניבז'?
ביטלתי את הוראת הקבע לצדקה למוסד חרדיסודית
ונותנת לדתי לאומי שלומד בישיבה ועשה למעלה מ250 ימים בצבא 
הבאתי את הידיעהשלג דאשתקד

כי פגשתי אותם בבית כנסת באזור שלי, שהוא כללי, לאו דווקא חרדי.

הם אוספים כסף במקומות שאנשים תורמים, וזה לא בהכרח מקומות של חרדים. אז מחר אתה יכול לפגוש אותם מתחת לבית שלך.

הם הסכימו לקבל את הבורר הזהנקדימון

ועכשיו כשפסק נגדם, פתאום זה לא מתאים.

הם עושים חילול השם של הרמה השפלה ביותר.

בפעם הבאהברגוע
תגיד להם שלפי הפסק אסור להם לקרוא לעצמם פוניבז'.


ד"א זה לא כ"כ חריג שבחורי ישיבה מתרימים לישיבה שלהם

אולישלג דאשתקד

באמת לא מעניין אותי מי צודק ולמי מותר לקרוא לעצמו פוניבז'. בעיקרון מהמעט שאני מבין, רק מתחילת שנהל תשפ"ז יחול עליהם האיסור הזה, אבל זה באמת לא משנה.

ממה שאני מכיר בעולם החרדי, בחורים שאוספים כסף לישיבה, זה או לת"ת (תומכי תורה - עזרה של הישיבה לתלמידים וחתנים מעוטי יכולת) או אסיפת כספים נקודתית לבניית ספרייה וכדו' (כשהייתי בישיבה קטנה חרדית, היו אוספים לפני פורים לספרייה של הישיבה. אבל היה סתם בכמה רחובות ליד הישיבה, בעיקר כדי להעסיק את הילדים). וגם זה, בדרך כלל באזור מסוים או לפי כתובות של בוגרים. ככלל, תלמידים לא עומדים כמו בבית כנסת קבצנים ומתרימים בשביל האחזקה השוטפת של הישיבה שלהם.

לא הבנתיאוהב כל יהודי

נראה שאתה מזדהה כנראה עם צד אחד, ומעמיד פני תם כאילו אין לך דעה בעניין,

אני יושב בבית כנסת שאליו מגיעים המון בחורים לא פעם ולא פעמיים, לא בהכרח אוהב את זה,

אבל לא רואה בזה דבר כזה הזוי,

מה שאתה כותב זו דמגוגיה זולה במיטבה,

כמובן שיש הרבה ישיבות, אבל יש משפחות רבות שמבחינתם זו הישיבה שמייצגת את תפיסת עולמם, כמובן שזכותך המלאה כפי שנראה עשית לא לתרום, אבל כזו צרות עין, שאכפת לך שחלילה מישהו יתרום להם כמה פרוטות,

עוד לא ראיתי

אסביר לךשלג דאשתקד

אבל אני חייב לפתוח בזה שאתה משתמש בהרבה מילים שיפוטיות (מעמיד פני תם, דמגוגיה זולה במיטבה, כזו צרות עין). זה לא תמיד נעים לקרוא את זה. אבל זו הערת אגב.

לגופו של עניין:

אין לי דעה לגבי מי צודק בדיון עצמו. אין לי מושג על סמך מה הרב מרקוביץ חושב שמגיע לו והרב פלוני חןשב שלא מגיע לו. באמת אין לי מושג.

ברמה האישית, מבחינתי יש אנשים טובים בכל צד ובימים שהייתי בחרדי היו לי חברים משני הפלגים והערכתי מאוד את הנחמדעם והחכמים שביניהם, ללא הבדל. מבחינת קשר לצד מסוים בפוניבז' - צר לי ידידי, אין לי חיבה לישיבה הזו ולא למגזר שהיא מייצגת, משום כיוון.

מבחינת התנהלות, כתבתי בצורה ברורה בהודעה הראשונה, שלטעמי הרב מרקוביץ לא נהג בהגיון ובאחריות בכך שהוא לא עזב את פוניבז' מזמן והקים לו ישיבה משלו. הוא אדם אחד ועד כמה שהוא ראוי, הוא יוכל לבסס טת מעמדו בעצמו. בצד השני יושבים הרבה אנשים שנמצאים שם הרבה שנים וחלקם אינטגרליים בישיבה (כמו המנהל ואוספי הכספים וכו'), אז טבעי שהציפייה תהיה ממנו, לקום וללכת, לא מתוך צדק אלא דווקא מתוך אחריות לכבוד התורה (אתה לא תאמין, אבל ממש לאחרונה אמר לי את זה בדיוק, אדם שמאוד מחובר ושותף בהגיונות הפלג הירושלמי וכו).

עד כאן דברים שלא מאוד רלוונטיים לפתיחת השרשור, אבל הוצהרו בפירוש בפתיחת הדברים.


אני מדבר על תופעה שרב מבוגר רוצה לפתוח ישיבה, אז שיילך ויפתח ישיבה. למה הוא שולח בחורים לקבץ נדבות בבתי כנסת? קורה שישיבה עושה אירוע התרמה גדול והיא פונה לציבור, אבל זו תמיד ישיבה קיימת שפונה בדרכים יחסית מכובדות, לבוגרים, שכנים ומקסימום בפרסומות באינטרנט, ובוודאי לא שולחת תלמידים לשוטט ולקבץ נדבות. מה גם, שתמיד סרטון הישיבה וההיסטוריה שלה חשוף לציבור כפרסומת.

כאן מדובר בפנייה לציבור שמבזה את התלמידים, במצג שווא לציבור התורמים ובכלל בהקמת מוסד שלא ברור למה הוא מוקם. הרי אם מדובר בישיבה שנפתחת, למה שלא יסדרו את ההיבט הכלכלי בדיוק כמו כל ישיבה שמוקמת. הרי לא מדובר באנשים טיפשים או חסרי ניסיון.


זה מה שאני מבהיר, וכמובן מי שבא לו - שיתרום לאן שבא לו.

עוד מילה, אם זה חשוב ככשלג דאשתקד

אני לא בא להצדיק שום צד מבעלי המחלוקת. למעשה, כמעט מאז שהתחיחו המחלוקות היו אנשים טובים שניסו לשבת על הגדר או אפילו לפשר. המציאות היא ששני הצדדים דחו והפריעו לכל גורם כזה, וזה ממש לא כבוד גדול לאף אחד.

כן אציין שהתופעה הזו חוזרת על עצמה הרבה. גם במחלוקת היעב"ץ והרב אייבשיץ, היו רבנים שניסו לפשר וכמדומני הרב חיים רפפורט כתב אז בכאב שחבל שאף צד לא מוכן להקשיב ולהגיע להבנות.

ההסבר יותר פשוטארץ השוקולד

כשלא עובדים, כסף הופך לאישיו ובסוף פועלים באופן לא ראוי להשיג כסף.

כך כבר פירשו רבותינו על המשנה במסכת אבות:

"רַבָּן גַּמְלִיאֵל בְּנוֹ שֶׁל רַבִּי יְהוּדָה הַנָּשִׂיא אוֹמֵר:


 

יָפֶה תַּלְמוּד תּוֹרָה עִם דֶּרֶךְ אֶרֶץ,

שֶׁיְּגִיעַת שְׁנֵיהֶם מְשַׁכַּחַת עָוֹן.

וְכָל תּוֹרָה שֶׁאֵין עִמָּהּ מְלָאכָה,

סוֹפָהּ בְּטֵלָה וְגוֹרֶרֶת עָוֹן.

וְכָל הָעֲמֵלִים עִם הַצִּבּוּר,

יִהְיוּ עֲמֵלִים עִמָּהֶם לְשֵׁם שָׁמַיִם;

שֶׁזְּכוּת אֲבוֹתָם מְסַיַּעְתָּן,

וְצִדְקָתָם עוֹמֶדֶת לָעַד.

וְאַתֶּם,

מַעֲלֶה אֲנִי עֲלֵיכֶם שָׂכָר הַרְבֵּה כְּאִלּוּ עֲשִׂיתֶם:" (מסכת אבות פרק ב משנה ב)

 

רש"י שם:

"שיגיעת שניהם משכחת עון. שמתוך שהוא לומד ועוסק בתורה ובסחורה להתפרנס אינו חומד וגוזל ממון אחרים:"
 

הרמב"ם שם:

"רוצה לומר בדרך ארץ הנה - העוסק בפרנסה.


 

ואמרו וגוררת עון - כמו שבארנו במקום אחר, אמרו "סופו, שהוא מלסטם את הבריות"."


 

הרב עובדיה מברטנורא שם:

"דרך ארץ - מלאכה או סחורה:


 

שיגיעת שניהם משכחת עון - שהתורה מתשת כחו של אדם, והמלאכה מפרכת ומשברת את הגוף, ומתוך כך יצר הרע בטל ממנו:


 

וכל תורה שאין עמה מלאכה - ואם תאמר יהא עמל בתורה תמיד ויגיעתה תהא משכחת עון, ומה צורך למלאכה, לכך הוזקק לומר וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה, לפי שאי אפשר לו בלא מזונות, ומלסטם את הבריות ומשכח תלמודו:"

 

הטור:

"ואחר כך ילך לעסקיו, דכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עון, שאם אין לו מה יאכל העוני יעבירנו על דעת קונו.

ומ"מ לא יעשה מלאכתו עיקר אלא עראי ותורתו קבע, כמו שמצינו בחסידים הראשונים שהיו עושין מלאכתן עראי ותורתן קבע וזה וזה נתקיים בידן, כי אין מעצור לה' להושיע ברב או במעט.

וישא ויתן באמונה, ויזהר מלהזכיר שם שמים לבטלה, שבכל מקום שהזכרת השם מצויה מיתה מצויה.

ומאד מאד יזהר אדם בענין השבועה, שהרבה הפליגו רבותינו בענין שבועת שקר, ואפילו לישבע באמת, כמו שאמרו אלף עיירות היו לו לינאי המלך וכולם נחרבו מחמת שבועת אמת.

ויזהר מלהשתתף עם העו"ג, דשמא יתחייב לו שבועה וישבע בשם יראתו ועובר משום לא ישמע על פיך. מיהו אם נשתתף ונתחייב לו שבועה, יכול לקבלה. ומיהו אין כל אדם יכול לעמוד בזו, וגם רש"י התירם שאין עכשיו עו"ג." (טור אורח חיים סימן קנו)

 


הבית יוסף:

"ואח"כ ילך לעסקיו וכו' כלומר ולא תימא למה אתה אומר ילך לעסקיו יותר טוב היה לו שילמוד לעולם בתורה לכך אמר מדה טובה הוא שילך לעסקיו כדתנן (פ"ב דאבות) כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה כלומר שיכלה ממונו ואח"כ יצטרך לחזור אחר פרנסתו ולא יוכל אפי' לקבוע עתים לתורה וגם יגרום לו עון כי העוני יעבירנו על דעת קונו." (על הטור באורח חיים סימן קנו וכך הוא פסק בשולחן ערוך)

 

"ואחר כך ילך לעסקיו דכל תורה שאין עמה מלאכה מה שהביא רבינו הסיפא ולא הביא הרישא יפה ת"ת עם ד"א וכו' הוא לפי דנראה דהתנא מדבר בשתי כתות מישראל הא' הם התגרים דפורשין בספינות הים והולכים בסחורות בדרך רחוקה וארז"ל ולא מעבר לים היא לא תמצא תורה בתגרין ועליהם אמר יפה תורה עם ד"א דאצל כת זו ד"א עיקר והתורה טפלה ולכן אמר יפה הוא דיהיה יודע מה שכתוב בתורה שיגיעת שניהם משכחת עון וכת אחרת הם לומדי תורה ויושבים בביתם שהתורה אצלם הוא עיקר אמר עליהם וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון דבכת זו צריך שיתפרנס במלאכה והוא יושב בביתו ועוסק בתורה כי בזה יש לתורה קיום אצל כת זו. ורבינו מדבר כאן בכת זו שיושבי' בביתם ומתפרנסים במלאכה או בשאר עסקים כגון רבית וכיוצא כדי שיוכל לישב בביתו וללמוד תורה על כן הביא על זה הסיפא נ"ל אמת וצדק:" (על הטור באורח חיים סימן קנו)

 

רבותינו היו חכמים, מי שמשנה ופועל נגדם בסוף משלם מחיר.

מי אמר שהוא לא עובד? ראשות ישיבה זה עבודהקעלעברימבאר

בפני עצמה, ניהול חינוכי של המוסד.

 

אחרת גם הטענה שלך צריכה להיות מופנת לראשי ישיבה/רבני עיר/ר"מים בציונות הדתית שמקבלים על זה משכורת.

 

חוץ מזה שכל ישיבה זקוקה לתקציב, כמו שתיאטרון הבימה זקוק לתקציב או כל מוסד

מי אמר שדיברתי עליו?ארץ השוקולד

לגבי ראשות ישיבה והיתר להתפרנס מלימוד תורה - זה אכן נושא השרוי במחלוקת בין הפוסקים.

(בכלל, זה קצת עצוב שכל כך הרבה לומדים תורה בישיבות ובודדים מהם למדו הלכות תלמוד תורה מהתחלה ועד סוף ברמב"ם או בטור או בשולחן ערוך...

זה כמו שאנשים לא ילמדו הלכות חגים לקראת החגים.)


 

זה שהטענה נכונה על רבים בציונות הדתית זה לא סותר את נכונותה.


 

לא הבנתי איך הטענה שלך בסוף רלוונטית להלכה או לדברי רבותינו.

(ואגב, אפשר לוותר על התקציבים לשניהם)

לא מצדיק רק מסבירדרור אל
לגמרי מחוץ לעניין, אני דתי לאומי, ולא הייתי תורם לאף צד שם.


אבל ממה שאני מבין, זה הרבה יותר מסכסוך פרטי בין גיסים. זה הפך לוויכוח מגזרי בין פלגים אידיאולוגים ליטאים.


הנקודה היא לא למצוא מקום ללמוד. באמת שיש הרבה מקומות. הויכוח הוא מיהו הפלג האידיאולוגי שממשיך את המותג "פוניבז', אם הישיבות". לכן זה לא סתם לפרוש ולהקים במקום אחר.


כמובן שמבחינתי זו בדיוק הסיבה לא לתרום, רק מסביר למה זה לגיטימי מבחינתם.

זה בערךדרור אל
כמו שאם בישיבת מרכז נגיד, היה קם פלג אידיאולוגי שמתנגד להנפת דגלי ישראל וגיוס לצבא. ומצליח משפטית לקבל את הזכויות על הישיבה.


ברור שלא הינו בקלות מוותרים.

אני נתקלתי גם, אבל בעיקר בעולם החרדימשה

שאני קצת עובד בו.

אני לא חושב שאתה מציג את הרב מרקוביץ בצורה נאמנה.ימח שם עראפת
ניכר שיש לך דעה אישית אודותיו ואתה דוחף אותה. אני מזכיר שמי שהתחילו את האלימות לא היו תלמידי הרב מרקוביץ.
צר לישלג דאשתקד

אין לי שום דעה אישית עליו. כעיקרון למדתי בבני ברק בשנים קשות וחוויתי את האלימות שהייתה בעת הפילוג עצמו (לפני כ21 שנה, לאחר פטירת הרב ברמן זצ"ל). היו לי חברים משני הצדדים, כולל בנו של הרב מקרוביץ עצמו.

עדיין אני חושב, שאם אדם אחד חושב שמגיע לו משהו ובכדי להשיג את זה הוא יצטרך לבלגן סדרי בראשית, הייתי מאוד מעריך אם הוא היה מוותר - וכל עוד מדובר בתלמיד חכם ובבלגן כל כך עוצמתי, בפירוש הייתי מצפה שהוא יעשה את הצעד הזה - זה לא אומר שהוא טועה או שהוא לא בסדר, הבהרתי את זה קודם ואני חוזר ומבהיר את זה שוב.

אני לא בטוח שאת האלימות הפעיל צד פלוני או אלמוני, המריבות הראשוניות בפוניבז' התחילו עוד לפני הרב מרקוביץ (כמדומני שגם אז צד "המחבלים" היה אלים ומחלל שם שמים גדול בהרבה מ"השונאים", ואכן השונאים הבינו את משמעות המחלוקת ולקחו צעד אחורה כפי שראוי לנהוג). לכן כלל לא הזכרתי את האלימות בדבריי (רק לגלגתי שיש לזה לגיטימציה בישיבת פוניבז', אבל לא התכוונתי בהכרח לצד מסוים).

כדי להבין איך כן אמורים להתנהג במצב כזה, אני מציע לך להסתכל על מריבות דומות שאירעו בישיבות שונות: במרכז הרב, הרצי"ה לא הסתדר עם הרב אריאלי, אז הרב אריאלי עזב והמשיך את הרבצת התורה שלו באופן שכולם היו מרוצים; הרב שפירא לא הסתדר עם הרב טאו, אז הרב טאו עזב והקים לעצמו ישיבה משלו, היה קצת מריבות הם לא הפכו את הישיבה לזירת קרב ואת התלמידים ללוחמים/קבצנים; בישיבת חברון היו לא מעט מריבות - עם הרב חיים סרנא (ובכלל זה עם הרב פרבשטיין), הרב אזרחי, הרב זקס ועוד ועוד - איכשהו הישיבה הצליחה להישאר שפויה, ומקסימום הלך תלמיד חכם ומימן בעצמו ישיבה למי שאוהב אותו ורוצה לשתות את דבריו בצמא (ולא תמיד זה קל, תבדוק כמה היה קשה לתחזק כלכלית את ישיבת עטרת ישראל, וכמה כסף וזמן ודיני תורה היו עד שישיבת כנסת הגדולה עמדה על הרגליים). גם אם היו מריבות קטנות, הן הסתיימו מהר, ובוודאי שלא ציפו שהתלמידים יסתובבו ברחובות כדי לגייס כסף. בישיבת גרודנא, איך שהתחילו מריבות, הרבנים המבוזים הודיעו שכל התלמידים הולכים הביתה עד להודעה חדשה, ואכן קבוצת התומכים שלהם פתרה את הבעיה תוך שבוע-שבועיים.

נתתי לך רשימה די ארוכה של אנשים לא פחות יפים, חכמים וצודקים מהרב מרקוביץ, ואתה רואה ארסנל של פרקטיקות שמשאירות את המריבות במקום מכובד ופותרת את הבעיה בלי להפוך את התלמידים ל"מוציאים לפועל" של הרב שלהם. על זה אני מדבר, ופירוש לא על צדק ויושר ולמי מגיע.

תמונה AI של סופת ביירון. מה דעתכם על זה?נ א

אהבתיסודיתאחרונה

אולי יעניין אותך