שרשור חדש
מכירת החמץ הבלוע בכלים??מתן יפרח

אמא שלי מוכרת כל שנה חמץ.. אבל אין לנו חמץ בבית אף פעם! אנחנו תמיד מסיימים אותו לפני פסח או זורקים.

אז מה היא מוכרת? היא מוכרת את "החמץ הבלוע בכלים".

 

זה היה נראה לי קצת מטופש.. הרי איזה בנאדם ירצה לקנות חמץ שבלוע בכלים.. ואם ככה- אז על מי אנחנו עובדים?

וזה אמור להיות מכירה. מכירה לכל דבר ועניין, כי נניח שהגוי רוצה באמצע הפסח את החמץ - הוא יכול לקחת. אבל אף אחד לא יבוא לקחת את החמץ הבלוע בכלים..

 

יש למישהו הסבר?

אם אתה מוכר את הכלים לגוימושיקו

תצטרך לטבול אותם אחרי פסח.

 

 

^^^^^^ וכן- זה בהחלט מוזר..~א.לאחרונה


שכל ורגשבועית מחשבה

בס"ד ובהשתדלותי

 

הרבה פעמים אני שומעת על זה שהכוח הדומיננטי אצל בנים הוא השכל ואצל בנות הוא הרגש. הייתי שמחה לדעת מהם בדיוק כוחות השכל והרגש? במה הם מתבטאים?

שכל הוא כושר הניתוח האנליטי של מידע,עוגי פלצת

והסקת מסקנות ממנו.

 

רגש הוא העירנות והיכול לחוות ולחוש לעומק את המתרחש סביבי,

לא להיות אטום כלפיו.

 

עזרתי?

אז איך השכל הוא הכוח הדומיננטי אצל בנים?בועית מחשבה

בס"ד ובהשתדלותי

 

אחרי כל החוויות - כולם עושים איזו הסקת מסקנות וניתוח. במה זה מתבטא שזה דווקא הכוח הדומיננטי של גברים? ובמה זה מתבטא שיש להם כביכול פחות 'רגש'?

אני לא הכי מסכים שרגש יותר דומיננטי משכל אצל בנותעוגי פלצת

אלא שאצלן הוא יותר בולט מאשר הוא אצל הגברים.

 

 

אני חושב שזה עשוי להתבטא אצל גברים בכך שהם לעיתים חשים מבוכה

מסיטואציות של הבאת רגש לידי ביטוי...

 

(יכול להיות שזה עניין של סטראוטיפ שמייצר את זה מלכתחילה -

לא יודע )

יש טעם רב בדבריך...בועית מחשבה

 

 

השכל פועל. הרגש מגיב.אני77

השכל  מגדיר דברים מנתח אותם ונותן להם ערך. ע"פ זה האדם יוצר לעצמו מטרות.

את כל הפעולות האלו השכל עשה באופן עצמאי-בלי שמישהו גירה אותו לחשוב, וכשהוא הציב לעצמו מטרה הוא לא עושה אותה בגלל משהו שקרה וכדו' אלא כי היא נראית לו בעלת ערך (ערך מוסרי/רווחי וכדו').

הרגש מקבל נתונים ועל פי הערכים והשקפת העולם של המרגיש מתקבלת ההחלטה מה היא התגובה הראויה.

 

לכל אדם יש שכל ורגש. השאלה היא למי הוא פונה כשהוא רוצה החלטה מה לעשות.

 

עוד נקודה קטנה-שאלה בעלמא
עבר עריכה על ידי שאלה בעלמא בתאריך כ"ב בניסן תשע"ג 00:17

התורה תפקידה לפעול על השכל,התפילה תפקידה לפעול על הרגש.

 

"שלמות האדם ומעשים טובים שני ראשים עקרים, והמה ההרגש והשכל [הכשרת] השכל ולהשלימו אחת [היא] תורת השי"ת המחכמת פתי שבידה סגולה זאת. ולהכשיר את ההרגש להשלימו בציורים קדושים ע"ז נבנתה עבודת התפילה"

(עין איה ברכות א', לא')

 

"לשלימות האמיתית של האדם צריך שישתלם בשני חלקיו, שלמות השכל ושלימות הכח המדמה, שממנו נובעות כל המדות והמעשים. ובהיות כח המדמה שלם וציורי הלב עולים בדרך התורה והיראה, תהיינה התוצאות מעשים טובים והנהגות קדושות. והנה לעומת אלה שני חלקי השלימות מיוסדים התורה והתפילה, התורה משלמת את הנפש והתפילה יסודה בלב. הלב הוא הכלל אל המדות הטובות והציורים הטובים בטובו, ע"כ היא משלמת את המדמה לצייר את הקדוש והטוב. והנה קבלת התפילה בפרט ושינויי הטבע בכלל, שהם כלל הניסים, לפי כח השכל לא יושג אפשרותם, ואם יושג יהי' מוגבל מאד. כי השכל משיג לפעמים נמנעות חיוביות, שמסלק אותם מגדר היכולת, אמנם לפי הציור והמדמה הכל אפשר..."

(שם פ"ג, לה')

 

אדם לומד לומד לומד,וע"מ שהרעיונות שהוא לומד יהפכו גם לרצונות-שאיפות-רגשות באה התפילה,שחורטת את אותם ערכים-רעיונות-אידאות-תורות בתוך נשמת האדם.

 

מה שנקרא בלשון ר' נחמן: "להפוך את התורות לתפילות".

 

ועוד נק' קטנה בקשר לשאלה-

למדתי (לא זוכר מקור מדוייק בלנ'ד אחפש ואביא) שההבדל בין גברים לנשים הינו ב"סטטוס הרוחניות הטבעית שלהם",

אצל גברים הרוחניות הינה בתנודה תמידית,עליות וירידות ..ולעומת זאת אצל נשים הרוחניות יותר "יציבה",

זו גם אחת הסיבות שלגברים יש יותר מצוות לקיים,ע"מ לבסס ולייצב את רוחניותם.

מח ולבמשיחי

מח-זה הגבר-הכח הדומיננטי בו הוא השכל.

לב-זו האישה-הכח הדומיננטי בה זה הרגש.

 

שניהם פועלים גם עם המח וגם עם הרגש,והשאיפה היא לפחות בהתחלה של קשר להשליט את המח על הלב ולפעול יותר על פי שכל,להניח את הרגש בצד ואז רק כאשר על פי שכל זה נראה לך זה זה להפעיל את הרגש.

 

כי הטבע שלנו בנוי על זה ש"מח שליט על הלב"

 

בהצלחה!

זה בהחלט נכון. כמובן, שיש יוצאי דופן ומינוניםאוהבת את אבא
שונים.
אך בפועל, נשים רגישות בהרבה יותר מגברים.
וגברים יותר שכלתנים מבנות.
כמובן שיכול להיות נשים שכלתניות, אך הרוב לא כך.
נשים עדינות, רגישות וזו לא סתם סטיגמה.
גברים יותר מחוספסים, זו גם עובדה וממש לא סטריאוטיפ
הנק' מוצא שלנו שונה בתכלית, ולכן השוני הזה.
ארחיב בהמשך.
אבל מה זה אומר שאדם הוא "שכלתני"?בועית מחשבה

בס"ד ובהשתדלותי

 

שהשכל שלו יותר חד? שהוא לא מודע למה שהוא מרגיש? שהוא מתעלם ממה שהוא מרגיש? אחר?

יש כמה רמות של שכלתנות.אוהבת את אבאאחרונה
יש אנשים שהשכל שלהם עדיף ברמה מאוד עדינה על פני הרגש.
יש אנשים שהשכל שלהם זהה לרמה של הרגש (אין מקום להשוות, אך יש איזון) שזה המצב האידיאלי.
ויש אנשים שכלתניים מחודדים.
ויש אנשים שהשכל עבד עליהם ולפתע נהפכו להיות שכלתניים, ובזה יש לי ניסיון עמוק מדהים וכואב. (בתור אחת שהיתה מלאת רגש)
לסיכום, יש המון סוגים שלא מניתי, אבל הכל קיים.
בכל אופן, שכלתנות זו תכונה נרכשת שבאה לידי ביטוי בחוזקה אם באדם יש את הנטיה הטבעית. היא יכולה לבוא לידי ביטוי אצל גברים ונשים כאחד.
אבל אל תתבלבלי.
יש תכונות טבעיות ויש נרכשות.
אך יכול להיות יוצאי דופן.
מישהו מכיר מאמר על כך שהתנ"ך הינו לא ספר היסטוריה?שבת שטח
כמה מקורות.פרח זהב

בס"ד

 

בתורה:

 

-המחלוקת בין התנאים, האם הפרשיות נכתבו לפי סדר היסטורי או לא, מה שנקרא 'אין מוקדם ומאוחר בתורה' (לדוג': מעמד הר סיני וחטא העגל; בספר במדבר).

 

-בספר הכוזרי - התורה השמיטה הרבה פרטים מ-2000 שנות תוהו, והתמקדה דווקא באישים מעבירי הסגולה מדור לדור.

-שיחות הרצי"ה - שמבאר איך הפרשיות בתורה כתובות בסדר מאוד מסוים.

 

לגבי הנביאים:

 

ברור שהנביאים שכתבו את ספרי נביאים-כתובים העבירו את ההיסטוריה, אבל יש דברים שלא כתבו. כמו 'נביאים כפלים מיוצאי מצרים' שעמדו לישראל, אבל מתוכם רק כמה עשרות נזכרו, כי זו נבואה שנצרכה לדורות.

המורה שלי לנביא...ממשיך לצעודאחרונה

הוא חפר לנו על זה בתחילת שנה

 

לצערי קלסר נביא בכיתה כך שאין לי פה...

חשיבות השבתEliezer Shimon
עבר עריכה על ידי Eliezer Shimon בתאריך כ"ד באדר תשע"ג 21:32
עבר עריכה על ידי Eliezer Shimon בתאריך כ"ד באדר תשע"ג 14:23

 

השבת וגאולת האדם

                                                                  

                                                    מאת גדליהו רחמן  ז"ל                                   

                                                                   

  ההגות היהודית המסורתית רואה בשבת .יום מנוחה וקדושה", יום שהוא תחילה לחיי המעשה שיש בהם קדושה , יום שנותן טעם למותר האדם מן הבהמה .  

ההגות של המהפכה הצרפתית ניסחה  "אני מאמין"  על זכויתיו של האדם      

שהן, בין היתר "בני אדם נולדים חופשיים  וכבעלי זכויות שוות" . לכאורה, "ואהבת לרעך כמוך" וזכויות חירות לאדם הינן מחשבות דומות.          

אך הגשמתה במציאות של כל מחשבה אנושית גדולה מותנית בביסוסה.       

הביסוס ההגותי של השבת הינו גם ב"זכר למעשה בראשית" (המרכיב            

של בורא העולם ומנהיגו) וגם ב"זכר ליציאת מצרים" (המרכיב של גאולת האדם 

מעבדות לחרות עקב השגחת ה' על ברואים בצלמו). אין שלמות ליצירה האנושית 

אם אינה ממלאת את הפונקציה שלה במסגרת היעוד שהועיד לה מי שאמר והיה    

צולמו, אין הפרט יכול להשיג את שלמותו והשלמתו בלי כיבוד מלוא הזכויות  

של הזולת, שגם הוא כמוהו נברא בצלם א-להים. לפיכך -מנוחה וקדושה פירושם  

אמת וצדק (וזאת יוסבר להלן).                

האדם בהגותו מדמה בנפשו כאילו כביכול, הכל תלוי באדם בלבד. רוצה        

הוא האדם הריהו מנסח עיקרים ותצהירים והצהרות ומכתיב לה למציאות כללי   

התנהגות. האמנם ? - וכי בני האדם נולדים על פי ה"דקלרציה" ?! האם נתוני

ההתחלה הביולוגיים-תורשתיים שווים ? כלום נתוני התחלה אלה בכושר פיסיולוגי

מלידה, בכשרונות רוחניים מלידה, בסביבה אקלימית, כלכלית, תרבותית, וכיוצא

באלה, - כלום כל אלה שווים הם מלידתו של האדם ? ! בודאי, חותרים אנו לכך

שעקרונות של שוויון יונחו ביסוד כל חוקה מדינית וחברתית, ושערכי החרות   

והשוויון יוגשמו בפועל  אך הצהרה שאינה מדייקת להבדיל בין מצוי לראוי, בין

אמת לכוונה טובה, בין דרך נכונה לדרך פסולה, בין מנוחה שאין עמה קדושה  

למנוחה וקדושה, כל הצהרה מעין זו סופה להצמיח מחלוקת, מאבקים אלימים    

לעוות את אמות-המידה של מאזני- צדק ולאחז עיני הבריות ולבלבלם, כדי       

שלא יבחינו בין ימין לשמאל ובין אמת לתחליפי-אמת, (הדוגמאות לכך רבות   

מאד והדמגוגים התמחו בשימוש לרעה במושגי החופש, הדמוקרטיה, המאבק       

באימפריאליזם, וכיוצא באלה מונחים פוליטיים מובהקים, שמשמעויותיהם מתחלפות

לפי הפה המבטא אותם),                   

השיא של מועדי ישראל הינו יום השוויון האמיתי היחיד שיש לה לאנושות      

- יום צום כפור: יום שבני האדם שווים בלבושם ושווים בשבת-שבתון של חמשה 

עינויי גוף. במעשים אין-שוויון, יש שוני רב בתפקידים, ובאותו תפקיד עצמו

יש שוני רב בין בצוע של אחד לבצועו של אחר. אולם יש ויש שוויון כשכל       

המבצעים גם יחד שובתים יום אחד ודואגים שבאותו היום תופגן הלכה למעשה הזכות לשוויון בין כל הדרגים ובין כל העושים "למען ינוח עבדך ואמתך כמוך". זאת ועוד, ההגות היהודית מרחיקה ראות ומדגישה כי דווקא הדוגמה הקיצונית של שוויון אינה בלידה אלא ביום המיתה : "...והגות לבי תבונות... ...כי יראה חכמים ימותו יחד כסיל ובער יאבדו..." (תהלים, מ"ט). כשם שאין מנוס משוויון ביום המיתה אין מנוס גם מקבלת עצת ה' "ובחרת בחיים", דהיינו אורח חיים המגשים בפועל חיים של "ואהבת לרעך כמוך" "דעלך סני לרעך לא תעביד".                         

באופן פרדוכסלי אפשר לומר גם את ההפך, אלה שהתבססו על שוויון           

לידה, הוכיחו בפועלם ובשיטותיהם, כי כשם שלא היתה אמת בקביעתם, שאין       

שוויון לידה כך, אין אמת בהרבה טיעונים, הסברים, שידולים ובייחוד אין אמת     

בדוקטרינות השונות, שבפועל נוהגות כאילו המטרה מקדשת אמצעים פסולים        

בכל מחיר -ואין הדבר כן!                     

שוויון במנוחה הינה אמת מוחשית. קדושה היא התייחדות נפשית (בפרישה         

מחולין) מזווית ראיה של ריחוק לזמן מה ; - היא תנאי לצדק, שהרי בלי זווית    

ראיה של ריחוק, של הימצאות מחוץ לשאון הרדיפה אחרי סיפוק הצרכים למיניהם,  

בלי הדאגה להעדר אינטרס כלשהו אצל מי שהפקידו בידיו מעשה בית דין          

של צדק, בלי קדושה אין צדק !  לפיכך, מנוחה וקדושה פירושם אמת וצדק !       

יום מנוחה וקדושה שואב האדם כוחות נפשיים ואנרגיה-נפשית להוסיף להיאבק      

למען הגשמת ערכים, על אף שכה רבים המשתמשים במושגי הערכים שימוש           

בלתי-טהור של אהבה-התלויה-בדבר לסיפוק שאיפה וצורך גשמי - ולא לסיפוק      

ערך כערך ! רק הצרוף של קדושה למנוחה מחנך את האדם לריסון ובלעדי הריסון   

העצמי רואים אנו עד כמה הערכים הפכו למליצות נדושות. רק יום מנוחה וקדושה  

אחד בשבוע יכול לחנך, (אם יובן ואם ינהגו בו לפי הפונקציה של האדם כברוא   

בצלם אל-הים), ל"ואהבת לרעך כמוך" ל,,דעלך סני לרעך לא תעביד" ואידך       

פירושה הוא זיל גמור"                                               

לא למותר הוא להדגיש כי הפוגע בקדושתה של השבת בעמנו פוגע בראש ובראשונה בערכיותו של האדם כברוא בצלם אל-הים! עובדה היא כי בראשית דרכו של נמל אשדוד צצה ועלתה בעיית ה"חיוניות" המדומה של עבודה בשבת בנמל המודרני... מאז ועד היום, מכיוון שלא חנכו ליום אחד של מנוחה וקדושה,הפכו ששת ימי השבוע למוקד של שביתות, שרבים רואים בהן שביתות פראיות *).     

ועומדים חסרי-אונים מול העדר ריסון עצמי והעדר אהבת מותר האדם מן              

הבהמה... הלוואי שנתבדה, אך ראשיתה של הטלוויזיה הכללית צועדת גם היא           

בדרך של פגיעה תחילה בקדושת השבת - וכבר רבים הם המתאוננים על רמה             

נמוכה של השידורים במעט הימים שמשדרים בהם... אם לא יחזרו בהם מהחלטה          

זו של הפעלת הטלוויזיה בשבת, נפגע בראש ובראשונה בערכיותו של הברוא            

בצלם. דהיינו, הפוגעים בקדושת השבת, יפגעו קודם כל בהם עצמם. בתולדותינו       

הוכח מדור דור כי יותר מששמרו בני ישראל את קדושת השבת שמרה קדושת             

השבת על עם ישראל. ואידך פירושה הוא זיל גמור.            

---------------

 

 

*) אנו האחרונים לזלזל חלילה בהישגים הסוציאליים שהעניקו המהפיכות החברתיות למיניהן . אולם כשם שבסעודה דשנה אין טעם, אם לא נילווית לאוכליה ,הידיעה כי זוהי סעודתו של הנדון למות, כך גם הישגים סוציאליים, טובים ככל שיהיו יש בהם טעם אם לא נלווית להם הידיעה כי ניתנים הם לפני המבול  בידי אדם נגד אדם !

 

פורסם ב-  מ.ת.ת. - בטאון להגות יהודית (גיליון ה-ו, תמוז תשכ"ט)                                                                                                        

מה גורם לאנשיםdoni

לא לראות את השקר שרוקד מול העיניים שלהם?

אני מדבר ברמה הכי מילולית שיש

ברמה המילולית?מוטיז

אז איך זה קשור ל"בראש יהודי"?

איפה שקר עוד יכולdoni

לרקוד, חוץ מאשר בתוך הראש?

העיוורון.טליה

וגם זה באותה רמה שלך..

עברית?doni
למה אנשים לא רואים?בועית מחשבה

בס"ד ובהשתדלותי

 

כי יש אגו, וזה מביך להודות שטועים ולהודות שיש תאוות שלא שולטים בהן, ומה שהולכים לעשות עכשיו הוא באמת לא בסדר (למרות שזה מאוד נוח....).

 

ואולי לא תמיד חושבים על מה שעושים, ופשוט עושים כי זה מה שרגילים לעשות ולחשוב, ולא יודעים אחרת.

 

ואולי אנשים באמת לא מסוגלים לראות. הם פשוט עוורים, ולא מסוגלים לראות שמה שמול עיניהם הוא פשוט שקר. כמו שאדם עוור מסוגל לראות את מה שיש מולו (יש לו דפקט בעיניים או במוח), אז גם אנשים לא רואים את השקר - אין להם את הכלים לראות את זה....

 

למה אני לא יכולה לראות את האמת האלוקית במלוא הדרה ועצמתה? כי אין לי בדיוק את הכלים להכיל את זה, וכן על זה הדרך....

מסכימה עם כל מילה.אוהבת את אבא
יפהdoni

תודה

ותודה רבה לבועית למחשבה שהוסיפה נופך מבהיר לדברייטליה
נקודות אחרות שתופסות את תשומת הלב.לב אדום.

או העדפה של האפשרות השנייה והשקרית, כי היא נוחה יותר.

הדחקהאלעד
לעניות דעתי.טובי =][=

עצם האמירה "איש באמונתו יחיה" או "כל אחד והאמת שלו" וכו'  יכולים להפוך את השקר אצל אנשים לאמת גמורה לדעתם,

עד שהם יסכימו להלחם בשביל אותו שקר.

 

וגם הקושי ללכת בדרך הנכונה באמת. היא פחות נוחה, ומושכת כמו האחרות.

ואולי כל מיני הוכחות שכליות שונות ומשונות. ששינוי קטן בהנחת יסוד שלך - אתה באמת יכול להפוך דבר שיקרי או רע - לדבר הכי לגיטימי ונורמאלי שיש.

הפסוק הנכון הוא "צדיק באמונתו יחיה".נתנאל ואודיהאחרונה
שאלה טיפה מעצבנת...אבודה!

לא רשום לך מול העיניים שזה שקר!!
ומי קבע מה האמת ומה השקר?! אולי מה שאתה חושב זה שקר?

אוקי זה קצת קשור לקטע של האמת...... אז ככה:מישהי8
עבר עריכה על ידי מישהי8 בתאריך ט"ז באדר תשע"ג 21:07
עבר עריכה על ידי מישהי8 בתאריך ט"ז באדר תשע"ג 20:47

יש לי מישהי בכיתה שאני לא יוכלה לסבול אותה !!!!!!

ולמה?

בגלל שהיא אפעם לא אומרת את האמת!!

ואיך אני יודעת את זה?

לדג' אני והיא היינו באותה סיטואציה(ואני יודעת בדיוק מה קרה  שם!!!)

למחרת בכיתה אני והילדה הזאת מדברות עם עוד כמה בנות על הסיטואציה שהיתה אתמול.... ואאאזזזזזזז...........

היא פשוט מתחילה להגיד דברים שבכלל לא קרו .עכשיו הדברים השקריים שהיא אומרת מלהיבות את הבנות וסתם גורמות לה לספר עוד ולהמציא דברים שבככל לא קרו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ואני יושבת לי ופשוט מזועזעתת!!! איך היא יכולה לשקר לבנות ככה בעניים?????????!!! מול הפרצוף שלה????????? הזויייי!!!!!!! מזעזע!!!!!!!!!!!!!!!!!

וגם בלי כול הדברים האלה היא חושבת שהיא יודעת הכול ומותר לה להגיד מה שהיא חושבת על על אותה ילדה בפנים! !!!! היא פשוט עוקצת אותי ועוד כמה בנות(ניראלי שזה נובע מיקנאה או מליודעת מה...) וזה פשוט מתסכלללל!!!!!!!!!!!!!!!!! ואני שותקת..... כי לי אישית לא נעים להחזיר לה עקיצות....(פעם אחת עשיתי החזרתי לה עקיצה ..חח

ובנוסף היא תמיד מנסה להרשים בנות שיהיו חברות שלה...

לדג'-1. יש קבוצה אצלינו בכיתה שכול הזמן מדברות על בנים ואז כשהיא נימצאת איתם היא מדברת איתם על בנים +משקרת להםם!!!!!!! ואני יודעת את זה ועוד 2 בנות שהיא משקרת להם.

2.כשהיא נימצאת ליד בנות דוסות היא  משחקת'אותה דוסה.

3.כשהיא ליד בנות חננות פתאום כול מה שמעניין אותה זה רק לימודים.

קיצוורר ניראלי שהבנתם!!!!

אז מה אני עושה ?

איך אני יכולה לדבר איתה  שאני לא יודעת אם מה שהיא אומרת לי זה אמת?

ואיך בכלל חיים עם ילדה כזאת?

איך מתייחסים אליה?

פשוטט מתוסכללתת!!!!!

 

 

חזק ! תהנו גם אנונימי (פותח)
וואו איזה יופי... תודה!אנונימי (פותח)אחרונה


למישהו יש מפה של כל הערים המוקפות חומה מזמן יהושע?גפן36

 

יחד נציל את פולארדאלישיבד50

אני לא מבקש ש"תבזבזו" זמן

אני גם לא מבקש שתצאו לרחובות ותפגינו

אני בסך הכל מבקש

אנא, אם אכפת לכם מיהודי

שהקריב את חייו, חירותו, ושפיותו למען המולדת,

יהודי שיושב כבר קרוב ל 10,000 (!!!) ימים בכלא 

בארה"ב, על תרומתו למדינה,

 

אם אכפת לכם- הקדישו 1/2 דקה כדי לחתום על

עצומה הקוראת לנשיא ארה"ב אובמה, לשחרר

את פולארד לרגל ביקורו בארץ.

הקדישו 1/2 דקה מזמנכם למען אדם היושב יותר

מ-28 שנים בשביל להגן עליכם.

לחתימה: לחצו על הקישור הבא:

http://www.atzuma.co.il/presidentobama

ותהיו חלק מלמעלה מ 60,000 איש שכבר חתמו!

אם אכפת לכם- הקדישו עוד 5 דקות כדי לשכנע

כמה שיותר אנשים לחתום על העצומה בהקדם 

האפשרי.

תודה.

שיעוריו המרתקים של הרב חגי לונדיןאליעזר לוין

http://www.shoresh.org.il/forums/Room.aspx?ForumID=12&SID=3913

בתור אחד שמאד נהנה משיעוריו של הרב חגי לונדין אני ממליץ בחום.

תודה!ג'נדס
תודה! ננעל אוהבת את אבאאחרונה
חשוב ממש!!batzi

בס"ד

בבקשה בבקשה להחתים כמה שיותר אנשים לעצומה למען פולארד!!

      דחוף ממש!! צריך עוד 10 אלף..

רוצים את פולארד בבית!!!!!!

 

www.atzuma.co.il/presidentobama

        זה הקישור..

             שבת שלום ומבורך!!

עד כמה עושים מה שצדיק אומר?צמח בר

בהלכה? בקטע אפור של הלכה?

 

האמת היא שגם אם אני הייתי כותב דבר כזה מאנונימיאריאל דל"ת

אם זה באמת היה קורה.

 

צנעת הפרט...

 

מחפש מאמר בנוגע למחיית עמלק בימינו..eyulis

לפני שנה- שנתיים קיבלתי במייל לפני פורים מן סיפור דמיוני של פרופסור שגילה שהוא נצר לעמלק, והחליט להקריב את עצמו כדי שעמ"י יוכלו לקיים כיום את מצוות מחיית עמלק, אבל בגלל מחלוקות המצווה התפספסה. למישהו יש במקרה את המאמר הזה?

תודה,

לא מאמין שקראתי הכלאנונימי (פותח)אחרונה

חזק !! 

דחוף!!דרום

מישהו יודע למה לא יתכן שקיום העולם אינסופי (קיים אינסוף שנים).

וגם למה לא יתכן שהחומר היה קיים תמיד ורק לצורת ההרכב שלו יש לה גיל.

 

תודה

דבר ראשון אין אף מדען שטוען שהעולם קדמון.שלומי20104

היום התאוריה הרווחת זה שילוב של המפץ הגדול בשילוב האבולציה.(אני חוזר בי מ'אף מדען' ל'כמעט אף מדען' אולי יש כמה שעוד מאמינים בזה)

 

 

דבר שני האמונה בחידוש העולם(בעברית שהוא נברא ולא היה מאז ומתמיד) היא הבסיס הראשוני של האמונה באל שברא את העולם ונמצא מעליו(להבדיל מהפילוסופים שטוענים שהאל הוא חלק ממציאות העולם ונתון לחוקים שלו) כי אם העולם קדמון ואינסופי אז אף אחד לא ברא אותו. במילים אחרות אין בורא- אלוהים.

זה השאלה שלידרום

א. למה באמת המדענים טוענים ככה? כלומר מה הכריח אותם שיש לעולם גיל.

ב. לפי מה שהבנתי לפי תאוריית המפץ החומר למפץ היה קיים לפני המפץ והוא התפוצץ ויצר את העולם שאנחנו מכירים היום.

שאלתי למה מוכרח שזה לא נכון.

ג. (לגבי מש"כ "דבר שני...") אם באמת מוכרחים שני הדברים הנ"ל ולפי כללי העולם לא יתכן דבר שגליו אינסופי על כרחך אתה אומר שהיוצר אין נוהגים הו כללי העולם. (וע"כ הוא אינסופי)

הקב"ה ברא את העולם...קריגתית

בצורה כזו שכל הדברים כבר היו מוכנים... ולא התחילו מגיל 0.

כך אדם וחוה ביום שנוצרו, ילדו.

כך העצים כבר הניבו פרות.

וכך החיות  לא היו גורים או תינוקים...

 

כך השמש נבראה כאילו שהיא בת ..... שנים...... מי שיודע שיגיד...

 

וכך הסלעים וכו'

 

האמונה בבריאה כפי שהיא בתורה מיישבת ומסדרת את כל הנושא בצורה הכי מובנת. אך דורשת אמונה!

 

העולם אמור להיות קיים 6000 שנים!

כאשר השנים האחרונות יהיו שנים של עולם שכולו טוב... ע"ד שבת... יום שכולו שבת ומנוחה...

 

(מהזיכרון מלבד ע"ס שיחות של הרבי מליובאוויטש  ומקורות בחסידות)

 

המדענים מתבססים על השערות בלבדמושיקו

אין להם בסיס מוצק לכל הטענות האלו, הם לוקחים נתונים מוסיימים וכיוון חשיבה מסוים (למרות שיש הרבה שחולקים עליו)ולפי זה הם מבססים את המסקנות שלהם.

 

בכל אופן כל הזמן המסקנת שלהם סותרות אחת את השניה.

 

ועל פי מה שכוב בתורה הכול יכול להסתדר.

 

לדוגמא, אף פעם לא לקחו בחשבון את השינוי של החומר תחת המים במשך כמה חודשים (המבול) יכול להיות שנעשו שינויים בחומר בצורה שהם לא שיערו.

 

כמו כן מרחק שנות אור  - ה' יכול לברוא כוכב עם קרן אור במרחק מסויים וכדו'.

 

 

בכל אופן הנוקדה העיקרית שאין להם בסיס אמיתי ומוחלט למסקנות שלהם גם על פי המדע.

ורוב המחקרים נעים לפי תזה מסויימת אחת שהחליטו שהיא האמיתית למרות שאם ילכו לפי תזות אחרות הכל יוסבר ויראה

אחרת

 

ועל פי מה שכתוב בתורה הכול יכול להסתדר מדעית ואמונית.

 

כך שגם לפי המדע מה שנאמר  בתורה הוא הדבר המוחלט ביותר  - כולל אופן בריאתו וסיומו

 

 

אני ינסה לענות על הכל.שלומי20104

א. ההנחה אומרת שאם כל דבר בעולם נולד ומת(כולל דוממים שגם הם נוצרים ומתפרקים בחזרה רק שלרוב מסגרת החיים שלהם הרבה יותר גדולה) אז כנראה גם העולם מוגבל בהווצרות ופירוק(הגדרת החיים בדומם).

 

ב. מי אמר שזה לא נכון? ד.א. כמה זמן לפני הפיצוץ החומר היה קיים? חייב להיות שהוא נוצר מתי שהוא כי אם לא מה גרם לו פתאום ברגע מסוים להתפוצץ? דבר שהוא אינסופי לא אמור ברגע מסוים לעבור שינוי, הוא אמור להמשיך להתמיד(דבר שראינו אותו גדל מ100 ל200 כנראה מתישהוא היה 50 ולפני זה 10 ולפני זה גם נוצר).

 

ג. הבורא אכן אינסופי ולא נכלל בשום אחד מחוקי העולם! גם זה מחויב המציאות כי בשביל שיהיה לטבע חוקים והגבלות צריך שיהיה מישהו שקבע אותם(בלשונו של הרב אמנון יצחק(לא מסכים איתו בכלל!!! זה רק בבדיחותא! "העולם מוגבל, נכון? לכל מוגבל יש מגביל, מי המגביל של העולם?) כלומר מעל כל מערכת חוקים קיים המחוקק שקבע אותם.

 

נ.ב. אכן הרב קוק בכמה מקומות התייחס לתאוריית המפץ הגדול בצורה יחסית חיובית. להמשך עיון אתה יכול להסתכל בספר בראשית ברא של פרופסור נתן אביעזר נ"ל. לא קראתי אותו אבל שמעתי את הרצאה של המחבר, הוא מסביר איך כל התאוריות המדעיות מסתדרות עם התורה ולא סותרות כלום)

 

לא נראה לי שזה מוכרח..מוטיז

אני לא יודע איפה אבל הרב קוק כותב איפנשהו שהתיאוריות השונות מסתדרות יופי עם הקבלה.

לא נראה לי שיש סתירה בכלל.

 

חוץ מזאת..שלומי20104

כל תאוריה יכולה להסתדר חוץ מתאוריות של אינסוף,

כל הבסיס של היהדות זו האמונה בחידוש העולם .

 

"המחדש בטובו בכל יום מעשה בראשית".

ממ... מזתומרת...מוטיז

גם לפני הבריאה, היה תוהו ובוהו...

אז היה משהו.

 

וזה מסתדר עם תיאוריות של מפצים וכו'.. (לעניות דעתי ולרוב בורותימבולבל)

 

הפסוק כמובן לא קשור. שום תיאוריה לא מסתדרת עם "בכל יום.."

עיין,-רשימות-

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%97%D7%95%D7%A7_%D7%94%D7%A9%D7%A0%D7%99_%D7%A9%D7%9C_%D7%94%D7%AA%D7%A8%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%9E%D7%99%D7%A7%D7%94

 

ציטוט משם - "למרות השימור הפורמלי של האנרגיה בעולם, למעשה חלק מהאנרגיה כאילו "הולך לאיבוד" כיוון שהוא הופך לחום אשר מתפזר ואשר לא ניתן לאספו מחדש ולהפכו לאנרגיה שימושית ללא השקעת אנרגיה נוספת."

 

ואם העולם היה קיים אינסוף שנים, באיזהו שלב לא היתה יותר אנרגיה להשתמש בה, ולא היה אפשר לקיים חיים, לדוג'...

מגיבים כאן אנשים שאין להם מושג ירוק במדעי הטבע.מי האיש? הח"ח!
עבר עריכה על ידי מי האיש? הח"ח! בתאריך כ"ד בשבט תשע"ג 22:48

(אני רק מבקש להוסיף - התגובה בנושא האנטרופיה אכן מכובדת ושייכת לנושא, אבל לצורך העניין איננה מספיקה לשאלות ששאלת)

לכן אתרום אני ברשותך את מה שדרוש להשלמה.

יש הבדל גדול בין הציפייה שלך לתשובות מדעיות לבין התשובות שתקבל מעולם המדע המחקרי, וזה מפני שאין שום יומרה של מדענים לדעת מהי האמת המחקרית המדוייקת, בפרט לאור עקרונות של פיזיקת הקוונטים ואפילו עקרונות מתמטיים מסויימים שנוגעים לאי-וודאות.

תמונת העולם הקוסמולוגית מכל מקום, נכון לתאריך ההודעה הנוכחית, הינה של גיל ידוע של היקום, של אירוע מפץ גדול בראשיתו ושל תשובה מסויימת אפשרית בנושא קיום חומר לפני אותה ראשית. הגיל האמור הנו 13.8 ביליון שנים (בשנות ארץ של כ - 365.25 יממות), וזאת לפי שני סוגי חישובים עיקריים, אורך הגל של קרינת הרקע ביקום (Cosmic Microwave Background radiation) שנתגלתה כבר בשנות ה - 1960, וכחיזוק לכך, תצפיות בגופים העתיקים ביותר של היקום ע"י הטלסקופים הלווייניים האבל, צ'נדרה וקפלר החל מאמצע שנות ה - 1990 (וכן מצפי כוכבים חדשניים מהשנים האחרונות).

אין כל טעם לנהל ויכוחים פילוסופיים בנושא התצפיות האלו, תקפותן או מידת התאמתן לתיאוריות בלתי אמפיריות (כגון הקבלה וכדומה). לצורך העניין התצפיות האלו נחשבות לנתונים מדעיים נצפים ומאומתים. התיאוריות הליובאוויטשיות כגון שהתצפיות האלו מגלות לעינינו מראות מטעים וכיו"ב אינן רלוונטיות לצורך המחקר המוסיף להתנהל בנושא חוקי הטבע המכוונים והשולטים בנתונים אלו שנצפים. עובדה היא שאנו יודעים בוודאות שתיאוריות הכבידה של ניוטון ושל איינשטיין נסתרות ממש לפי כמה מהנתונים הללו, כגון קיומו (לפחות כך אנו מסיקים) של חומר אפל, ומעל הכול התפשטות היקום שמואצת בניגוד לאינטואיציה הפיסיקלית המוכרת לנו (תגלית שלכבודה הוענק פרס נובל בשנת 2011), שוודאי אין לה כל הסבר ידוע.

אז לצורך העניין, אף אחד לא יודע "למה לא ייתכן שקיום העולם אינסופי (קיים אינסוף שנים)" כשאלתך. אבל המחקר המדעי נכון להיום מצא שאכן העולם קיים מזה משך זמן סופי. מה הסיבה לכך, או אולי אם נצמצם את שאלתך - מה הסיבה לאירוע המפץ הגדול? את זה אף-אחד לא ממש יודע להסביר, אך קיימות תיאוריות, כולל למשל תיאוריה ולפיה מפצים גדולים כאלו הם אירועים אקראיים לחלוטין, וייתכן בהחלט שנשאר כאן מקום לאמונה אישית שנובעת מהתודעה הפנימית ללא תשובה מחקרית.

לשאלתך המקורית השנייה "למה לא יתכן שהחומר היה קיים תמיד", ובכן המדענים לא בהכרח יסכימו עם הנחה כזו, שכן כעיקרון ניתן תיאורטית "לברוא" יקום מלאכותי מאיזו שהיא מאסה מינימלית אך לא-אפסית, אולי אפילו 50 גרם של חומר לצורך העניין. לא אכנס כאן לפרטים, אך אני יכול לסכם בכך שלא ברור לנו האם ישנה בריאה מתמטית-פיסיקלית שמערבת יצירת חומר יש מאין באופן מורגש, כגון החומר ביקום הנצפה.

לכל בריאה יש התחלה וסוף - הידבק בחכמי האמתמלקט..ניצוצות

הבורא ב"ה, הוא האינסוף. כל התיאוריות שיש בידינו - הם תוצר של סברות אנוש, ושל תצפיות, שאינן מלמדות אותנו על מה שהיה באמת. צא ולמד ממהירות ההתפתחות המשתנה קיצונית - של עובר, לאורך ציר הזמן. 

כל מדען, או אדם אחר שהוא חכם בעיני עצמו, ובפרט שפגם בריתו, ואין לו דעת אמת, ואשר שמזלזל בדברי חכמים, או "בתיאוריה הליובאביטשית" לדברי טעותו - תברח ממנו ומדברי טעותו כמו אש.

אנחנו נבראים, לא יודעים כלום , והופכים לרימה ותולעה.

 

אין מצב, שמשהו ייברא מבלגן, אין מצב שיתהווה סדר במקרה, אין מצב שמשהו יברא את עצמו.  אלו שאלות מהחלל הפנוי. עיין ליקוטי מוהרן, תורה ס"ד.

 

הידבק בחכמי האמת, נוטרי ברית קודש, הידבק בבורא עולם, באהבה, כדברי המשורר, לך אני בעודי חי, וגם כי אחרי מותי.

 

אמן.  מיכאל, העני והשפל ומבקש אמונה ותשובה.

לא ענית לשאלה,-רשימות-

רק הבאת מקורות לכך.

השואל ביקש הוכחה רציונלית, ולא דברי רבנים וכד'.. [לא שאני מזלזל בכך, ח"ו, אלא שלא לזאת כוונתו].

 

למרות שאולי אחת התשובות היא שאכן אין הוכחה רציונלית, והכל נובע מאמונה.

בטח שיש סוף.אנונימי (פותח)

שמעתי שיעור על זה.

אם זכור לי נכון זה כתוב בגמרא

חחחח..מוטיזאחרונה

אחד האנונימים הפחות אנונימיים שהכרתי....

הרב אמנון יצחק אמר באחד השיעורים שלו שיש סוף!!!אנונימי (פותח)
בדיחה מצחיקהמוטיז

נהג אוטובוס הסיע קבוצה של זקנות מבית האבות לטיול.

כל כמה דקות, הזקנה שמאחוריו מציעה לו חופן של בוטנים..

אחרי כמה פעמים שהוא נענה ואכל בתיאבון - הוא שאל אותה

"למה את לא אוכלת אותם בעצמך?"

"כי אין לי שיניים..."

"אז למה קנית אותם בכלל?"

"כי אני אוהבת למצוץ את הציפוי שוקולד שלהם"

 

 

בשם העליזותתת!!!!!1

ליצירתיים ולחכמים בלבד מותר להגיב כ-א-ן. המשימה:אוהבת את אבא

 

למצוא קשר בין הבדיחה העליזה משנות ה-50 לתורה, אמונה, או מוסר השכל.

 

בהצלחה!!

משנות החמישים?? מוטיז

קראתי לפני שבועיים במקור לילדים....

 

(לתשומת ליבכם, השרשור לא מיועד לבוגרים.)

מוטיז הראה לנו איזו תגובה לא להגיב. נא ללמוד ממנו.אוהבת את אבא

אחחח... איפה קיש חצילים שיעשה פה קצת סדר...מוטיז
סתירת זקנים - בניין.עוגי פלצת
מוטי תיאר לנו כרגע אסכולה שלמה,אלעדאחרונה

הגורסת כי השגחה פרטית עשויה להרע לאדם

ולהוות גחמה אכזרית מצד רבש"ע.

 

משפט המפתח של המחזיקים בשיטה זו נהנים לומר

"ה' נותן אגוזים למי שאין לו שיניים"

 

 

ואידך זיל גמור

העולם נברא בפוריםאלעד

תיאוריית הנפץ הגדול - בקרוב בחנויות הספרים המובחרות!

מיקרופון רב מכר בחסות ערוץ 7 מיקרופון

הדבר המוחשי ביותר שאנו חווים בימים אלהעוגי פלצת

איננו "תיאוריה"!

אתה מתכוון לזה?אלעד

אה? ננעל בשל חוסר הסבר.אוהבת את אבאאחרונה
עין הרע?אני והוא

מה עושים נגד עין הרע?

ואיך יודעים שזה לא סתם "מזל רע"?

תקראי את שני המאמרים האלהנפשי תערוג

הם יעשו לך קצת סדר בראש:

 

עין הרע מתוך האינציקלופדיה היהודית באתר דעת

 

מה עושים נגד עין הרע? - הרב ערן טמיר

 

בעז"ה הכל יהיה טוב

הרבה בהצלחה

 

אם תהינה עוד שאלות,

מוזמנת לשאול

וואי שמעתי כ"כ הרבה שיעורים בנושאdoniאחרונה

השורה התחתונה - מי שלא מתייחס לעין הרע - עין הרע לא משפיעה עליו.

(לא שהיא לא קיימת, רק לא משפיעה עליו).

זו עבודה קשה, אבל משתלמת

ש"ס משניות לע"נ יעל בת אסתר ע"השמואלג
מהי מעלת הדיבור?בועית מחשבה

בס"ד ובהשתדלותי

 

מה כ"כ נעלה בדיבור? מה מיוחד בו שהאדם התייחד ביכולת הזאת? אפשר מקורות?

 

תודה ולילה טוב

הדיבור הוא הכלי.. או התוצר\ביטוי של הדעת, לא?מוטיז

גם כתיבה כלולה בזה מסתמא, סוג של תקשורת.

 

 

"מוות וחיים ביד לשון, ואוהביה יאכל פריה".עוגי פלצת

"ויהי האדם לנפש חיה" (פרשת בראשית) - "לרוח ממללא" (אונקלוס שם).

 

גם למשל בנדרים, רואים שיהודי יכול לאסור דברים בכוח דיבורו.

 

בכוזרי קורא למדרגת האדם "מדבר", מעל ל"חי" "צומח" "דומם".

 

כאן יש הרבה מקורות בנושא.

מעניין להבין את הקשר ביןמוטיז

כוח הדיבור בנדרים.... ובין המעלה שלו בהקשרים אחרים...

(יופי.. מעניין... זה מספיק)

דיבור זה מעשה רוחנימושיקו

כשאדם חושב המחשבה לא יורדת לשום מקום והיא נשארת רוחנית.

 

כשהוא מוציא אותה בדיבור הוא מגשם אותה כך שהיא נעשית מציאות אמנם רוחנית - אבל היא כבר משהו בעולם.

 

למשל בנדרים וכדו' יש הבדל בין מחשבה לביטוי שפתיים.

 

למרות שגם מחשבה היא משהו, ראוים מהלכות שבת שאפשר לייחד כלי במחשבה

 

 

אממאנונימי (פותח)אחרונה

ע"י דיבור אפשר ליצור חברה אנושית.

ע"י דיבור אפשר לטמא, לטהר,לאסור להתיר.

ע"י דיבור אפשר ללמוד תורה.

ע"י דיבור אפשר להתפלל, לדבר עם ה'.

ע"י דיבור אפשר לומר לשו"הר, ע"י דיבור אפשר לברך.

ע"י דיבור אפשר לקדש חומר.

ע"י דיבור אפשר לנדור,להקדיש..

ע"י דיבור אפשר לקיים מצוות.

ע"י דיבור אפשר לרחק בין אנשים,אפשר גם לקרב..

 

 

השאלה היא מהי מעלת השתיקהשאלה רטורית..

מחר יש לי מבחן בתורה אשמח לעזרה בשאלה קטנהסמיילי...

איזו אות מיותר בשמו של אברהם ובכול זאת קיימת?

לפי רש"י.

אצטט קטע מרש"י:

"... ואפילו רי"ש שהייתה בו מתחלה לא זזה ממקומה שאף יו"ד של שרי נתרעמה על השכינה עד שהוסיפה ליהושע..."

 

תודה מראש.

האות ה'אני והוא

למיטב ידיעתי

לפי רשי הכוונה לרישאנונימי (פותח)

שלא התבטלה כשנוספה האות ה' 

להבדיל מהיוד של שרי שהתבטלה(והתרעמה(
 
לפי תחילת רשי עד עכשיו אברם היה אב לארם (ריש) 
מעכשין אב המון גויים והריש של ארם מיותרת
  
אבל למה האות ה' נשארה לא הבנתיסמיילי...
שניהם קיבלו אות ה'אנונימי (פותח)אחרונה

 

ה לשרה  והיוד שמיותרת הלכה ליהושוע אחרי שנתרעמה

 

ה לאברהם "אב ה'מון גוים" נוספה (ולא נשארה) זה עיקר השינוי (זה מה שלא הבנת? מקווה שעניתי)

 

ולמרות התוספת של הה' בשמו של אברהם, הריש ה"מיותרת"  לא נמחקה אלא נשארה (תשובה לשאלה הראשונה)

 

אשמח אם מישהו יעזור לי במציאת מקור-יהונתן..

זו שורה מפיוט:

"אשישת שלוחתו בקטב תלה אשישות להניץ בתיחוח קרזולה"

 

[מובא בתוספות בסוכה לו:]

 

תודה

>>>אנונימי (פותח)

ב"ה אחרי שחיפשתי פה-

http://aranne5.lib.ad.bgu.ac.il/others/LehnardtPeterSh.pdf

שזה מלאנתה דפים.

 

מצאתי משהו קטנטן-

'אשישת שלוחתו בקטב תילה'- 

 

העניין  יוצר לשבת

כותב הפיוט  אנונימי

סוג הפיוט איטליה.

 

פה הפיוט במלואו אם מתחשמק לך -

http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/hebrewbooks_org_34863_8.pdf

 

מקווה שאכשהו עזרתי.


$  

 "     
תודה!יויו2
זה עזר קצת?אנונימי (פותח)
כן,זה לכא' המקור..תודה רבהיהונתן..
איזה כיף.אנונימי (פותח)אחרונה

אז היה שווה את המאמץ ;)

חודש טוב שיהיה בע"ה.

אוף...אנונימי (פותח)

בס"ד

 

בחסדי ה' הגדולים אני חיה בבית שלא שומר תורה ומצוות כ"כ, וזה פשוט קשה לי.

בא לי כבר להקים בית משלי,

שלא אצטרך לבדוק את רמת הכשרות, ומתי קנו ואיפה.

שלא ארגיש רע עם זה שאני אוכלת בכלים לא טבולים.

שיהיה לי מקום שאוכל לקרוא לו - בית.

שתהיה לי אוירה אמיתית של שבת בבית שהוא שלי.

שתהיה ספריה נורמלית של ספרי קודש ולא מדף מסכן בחדר שלי.

שאזכה לקום בבוקר ולהרגיש מוקפת בתורה.

 

פשוט רוצה להתחתן כבר ולהקים בית תורני...

טבול או לא טבולאנונימי (פותח)אחרונה

את יכולה להרגיש טוב לאכול בכלים הלא טבולים, מתוך הנחה שאימך לא מבשלת מרק בשר עם חמאה ולא אופה פיצה עם נקניק. הרי את אוכלת מהכלים של הורייך וזו זכות גדולה כי לא כל אחת גדלה עם הורים זמן ממושך.