דיברתי עם מישישיראל.
לא כל כך הבנתי מה שאלת..שמחה ואמונה
קצת בילבלת:סוג'וק
אני חושבת שההבדל הוא..יעל =)
למה מותר לעשות כביכול "מצווה הבאה בעבירה"-ולעבור על איסור לשון הרע או שקר למטרות מסויימות?
כי זה למען הכלל.
כשאת משקרת בשביל השלום - את משקרת כדי שהאדם שאיתו את מדברת לא יפגע.
כשאת מדברת לשון הרע לתועלת - את עושה את זה כדי לעזור לאדם המדובר.
כלומר, את עושה את אותם דברים למען אנשים אחרים. למען האדם שאיתו\עליו את מדברת.
ושתדעי שבד"כ - אין היתר לומר לשון הרע\לשקר - רק במקרים בודדים.
לעומת זאת פה, אני חושבת ש-
קודם כל, אי אפשר להיכנס לפה אם ההורים לא מסכימים כי זה אישור גורף לעצמך.
ובינינו - אני לא יודעת מה איתך, אבל אני לפחות לא עושה פה ר--ק דברים שתורמים לי.
ואם עשית אפילו רק דבר אחד (!) שלא מועיל לך - היית פה בלי אישור מאף אחד..
לדעתי, את יכולה לדבר עם ההורים שלך ולהסביר להם את המצב.
ואפילו לקבל על עצמך תנאים מסויימים, כמו לא לדבר בש"א עם מי שאת לא מכירה (אולי יסכימו לך לדבר עם מי שאת בערך מכירה -כמו ב"חוק דתיים שלובים"
).אני לא יודעת את ההיבט ההלכתי של השאלה, אבל זאת נקודה למחשבה..
מקווה שעזרתי

אם צריך עוד משהו - אני פה!
מה עבירה בלעבור על דברי ההורים?golani
מצוות כיבוד הוריםשמחה ואמונה
כיבוד הורים - רם אם זה ציווי שנוגע אליהם.golani
*רק.golani
בילוק"י הוא כותב...כל הזמן שמח
גדר מצוות כיבוד הורים לכל המעוניין -דני-יהונתן
לא הבנתי..שיראל.

נראה לי שלא כדאי לכן "לעבוד" על ההורים.נועמיק
אם אתן חושבות שאתן מבינות יותר טוב מהם מה טוב לכן(שזה יכול להיות,כי אתן מכירות את עצמכן הכי טוב,אבל בדרך כלל זה לא נכון-כי ההורים מכירים את העולם הרבה יותר טוב,ויש להם הרבה יותר נסיון),אתן יכולות פשוט להסביר להם:"תקשיבו,אני יודעת שאתם אוסרים עלי להיכנס לאתר לטובתי,אבל האתר הזה ממש ממש עוזר לי(ותסבירו להם איך זה עוזר לכם,גם אם אתן מתביישות) ונראה לי שיעזור לי להכנס אליו יותר זמן"
תאמיני לי,ההורים שלך רוצים רק את טובתך.
אם תסבירי להם למה את חושבת שזה עוזר לך,ובכל זאת הם לא יסכימו,כנראה שהם צודקים.
ובכל מקרה,כדאי לדבר על זה עם ההורים,כי בדרך כלל,התרומה של האתר/פורום לאנשים,יכולה להגיע מההורים במקום מהאתר.
הסבר לעניין השקר והלשון הרע:דני-יהונתן
כתב הרב אליהו דסלר (מכתב מאליהו א 94), זו לשונו: בתחילת חינוכנו הבנו, ש'אמת' היא כשמספרים עובדות כמו שאירעו, ו'שקר' כשמשנים מזה. אך זהו רק באופנים פשוטים, אבל למעשה יש הרבה אופנים שבהם אין הדבר כן. לפעמים אסור לומר דברים כמו שהם, למשל לספר מה שיש בו פגם לחבירו, בלי תועלת והכרח, ולפעמים צריך דווקא לשנות כשהאמת תזיק ולא תועיל. כי אז מה שנראה כאמת, הוא שקר - שמוליד תוצאות של רע. ומה שנראה כשקר מביא לתכלית של אמת. נמצא שאמת הוא מה שמביא לטוב ולרצון הבורא, ושקר הוא מה שנותן הצלחה לעסקיו של שר השקר, ה'סיטרא אחרא'. עד כאן לשונו. ובדומה לכך כתב הרב משה צוריאל: "כשם שצריכים לעבוד את ד' במידת האמת, כך צריכים לעבוד את ד' ולשקר מתי שהתורה מצווה על כך, חכמינו זיכרונם לברכה לימדו אותנו בהרבה מקומות איך ומתי לעשות כך".
ואשאל אותך עוד שאלה: הרי ידוע לך בוודאי שאסור לגבר לגעת באישה זרה. אם כן, התוכלי להסביר לי מדוע מותר לרופא לגעת באישה חולה? תשובה: בגלל שהוא רופא והיא אישה חולה! באותה מידה: מדוע מותר לשקר בשביל השלום? כי זה בשביל השלום! זאת אומרת, כשיש שני ערכים שמתנגשים, חז"ל הורו לנו את הדבר מה להעדיף! ודוגמא אחרונה, אם אומרים לאדם: חלל שבת או שנהרוג אותך- מה עליו לעשות? לחלל שבת - אך הרי זו עבירה?! נכון, אך חז"ל הורונו שרק אם אומרים לאדם לעבוד עבודה זרה או לגלות עריות או לרצוח - עליו להימנע מכך אפילו אם יהרגוהו.
מקווה שהסברתי בצורה ברורה.
כמו שכבר הסביררו פה לפני אסור לעשותרותי7
אבל בקשר לזה שההרוים שלכן לא מרשים לכן להכנס לפה-אני חושבת שכדאי לכן לדבר עם ההורים שלכן להגיד לכן כמה זה תורם לכן ותנסו להתפשר...אולי ההורים יסכימו שעה ביום או אפילו יגבילו את זה לשעה מסויימת ביום אבל לפחות תוכלו להכנס...
מקווה שעזרתי!!!
ערב מעולה!!!

שההורים**רותי7אחרונה
אני לא ידעתי אולי גם אתם שווה!!!כל הזמן שמח
ממש ממש חשוב ויפה-אני ממליצה לכולם לראות!!שמחה ואמונה
תודה**דוד**אחרונה
הרב קוק והרב צבי יהודה זצ"ל<שאלה>שמחה ואמונה
קראי בספר "נסיכי אדם" של הרב אבינר,שיראל.
האא, שבת. אתה עוד תשנה את העולם...
אח..
הבחור שהזלנו עליו דמעה, אך ה' אמר לא, בן מתוק שכזה אני רוצה הכי קרוב אלי...
"ותחת אשר קינא לאלוקיו" -
כך נאמר על פנחס.
רגע, מזה אלוקיו? למה לא כתוב 'קנא לאלוקים'?!
הרי אלוקים הוא של כולנו פה..

כדי להמחיש לנו שכל ציווי וציווי מעשרת הדיברות מופנה אל כל אחד ואחת מאיתנו באופן אישי.
טוב, אבל איך עשרת הדברות קשורות אלינו פה?...
פנחס ראה שכל 'גדולי הדור' לא עשו כלום כנגד מה שהתרחש. (מעשה הזנות שנעשה)
הוא היה יכול להגיד: 'וואלה מה אני קשור לפה?! אם כל האנשים החשובים בעם לא עושים כלום עם המצב,
למה שאני פתאום אקום ואעשה?!'
א"כ - אז למה באמת הוא לא אמר את זה?
אומר לנו הפסוק - פנסח קנא ל - "אלוקיו", פנחס התייחס לה' כאילו הוא רק האלוקים שלו.
כאילו ה' ציווה רק אותו בכל מצווה ומצווה, לכן הוא קם ועשה הוא את המעשה.

>> קודם כל, שכל אחד ואחת מאיתנו צריך לקיים את המצוות כאילו הם ניתנו אך ורק לו.
ז'תומרת כמו (להבדיל מיליון הבדלות) שכשהמורה מבקשת רק ממך משהו אתה תתייחס לזה יותר ברצינות מאשר כשהמורה מבקשת מכל הכיתה, כי ככל שהבקשה פחות אישית, היא פחות מחייבת.
ככה גם פה אתה צריך להתייחס לכל מצווה כאילו היא נתנה רק לך.
>> דבר שני שאפשר ללמוד זה שלא לחכות שמישהו אחר יפעל, אלא לפעול בעצמנו.
לדוגמא, כשאת רואה שחברה שלך נמצאת בבעיה\בדיכי, אל תחכי שמישהי אחרת תעזור לה, כי לא תמיד תהיה מישהי אחרת שתעשה את העבודה.
>> ודבר שלישי ואחרון שאפשר ללמוד מפה הוא לא להסתכל על מה שהאחרים עושים, אלא פשוט לעשות.
כלומר לא לחשוב שאם ***** לא עושה מצווה (נגיד לדוגמא, לא הולכת בצניעות) כזו או אחרת, גמאני לא אעשה את זה.
כי זה לא משנה מה אחרים עושים - אני צריכה לעשות מה שה' ציווה אותי לעשות, בלי להסתכל על האחרים.

אז רק עוד משהו שיא הפצפון >>

"לאזני משפחת האזני".
רש"י - זוהי משפחת אצבון.
איך למען ה' רש"י החליט שזו משפחת אצבון??
כאילו, מה הקשר בין האצבע לאוזן?!
הופה, תשמעו איזה יופי של וורט:

האצבע נבראה ארוכה ודקה כדי שכאשר נשמע דברים שלא צריך לשמוע (לשון הרע, קללות וכו'..) -
נכניס את באצבע לתוך האוזנים, וככה לא נשמע כלום...


יישר כח..שמני כחותם
אפילו שעכשיו כבר יום ראשון...HDאחרונה

ר' יהושע בן פרחיה ויש"ונעמה*

זה נמצא במס' סנהדרין בגמרות ללא צינזור, כשטיינזלץסוג'וק
ראיתי את זה שם, רק לא הבנתי את הסיפור..נעמה*
הסיפור-נעמה*
לא כאלישע שדחפו לגחזי בשתי ידים,
ולא כיהושע בן פרחיא שדחפו לישו הנוצרי בשתי ידיו.
מה היה המעשה ביהושע בן פרחיה?
כשהרג ינאי המלך את החכמים, הלכו יהושע בן פרחיה וישו לאלכסנדריא.
כשנעשה שלום, שלח לו שמעון בן שטח: 'מיני ירושלים עיר הקדש ליכי אלכסנדריה של מצרים: אחותי, בעלי שרוי בתוכך ואנכי יושבת שוממה'.
עמד ובא (יהושע) ונזדמנה לו אכסניא אחת.
עשו לו בה כבוד מרובה.
אמר: כמה יפה אכסניא זו!
אמר לו (ישו): רבי, עיניה טרוטות (מכוערות).
אמר לו: רשע, בכך אתה עוסק? הוציא 400 שופרות והחרימו.
בא לפניו כמה פעמים, ואמר לו: קבלני (בתשובה)
לא היה שם לב אליו.
יום אחד היה קורא קריאת שמע. בא לפניו.
חשב לקבלו, הראה לו בידו (שימתין עד שיסיים את התפילה).
הוא חשב: הוא דוחה אותי. הלך והעמיד לבנה והשתחווה לה.
אמר לו: חזור בך!
אמר לו: כך מקובלני ממך: כל החוטא ומחטיא את הרבים אין מספיקין בידו לעשות תשובה.
ואמר מר: ישו כישף והסית והדיח את ישראל.
[תניא, אמר רבי שמעון בן אלעזר: יצר תינוק ואשה - תהא שמאל דוחה וימין מקרבת.] [סנהדרין קז ב].

פשוט מאוד.golani
תודה..נעמה*
הערה לבירורשלומי20104
מה פתאום?golani
גם אני שמעתי על זה..נעמה*אחרונה
יפה. תודה.רחלקה
כואב לי. כואב לי כ"כ..אוהבת את אבא
סרט: הרב המקובל זאב גרינגלאס אומר שהרבי חיבן ציון גגולה
חשובב.. >אביב

חשוב אבל לא קשור לפורום!זית שמן ודבשאחרונה
סוכריות בר מצווה בכשרות טובהנחשונית
תחפשי בגאולהנח"תיסטית
האם יש 'כשרות' לזריקת סוכריות בבית הכנסת?.......דני-יהונתןאחרונה
אוניות מטורקיה בנבואת אחרית הימים של בלעם ובזוהרסוג'וק
"וְצִים מִיַּד כִּתִּים וְעִנּוּ אַשּׁוּר וְעִנּוּ עֵבֶר וְגַם הוּא עֲדֵי אֹבֵד"
תרגום יונתן: "וְצִיצִין יִצְטַרְחַן בְּמָנֵי זַיְינָא וְיִפְקוּן בְּאָכְלוּסִין סַגִיאִין מִן לַמְבַּרְנְיָא (אוניות) וּמֵאַרַע אִטַלְיָא וְיִצְטַרְפוּן בְּלִגְיוֹנִין דְיִפְקוּן מִן קוּסְטַנְטִינֵי (איסטנבול - טורקיה) וִיצַעֲרוּן לַאֲתוּרָאֵי וִישַׁעַבְּדוּן כָּל בְּנוֹי דְעֵבֶר בְּרַם סוֹפֵהוֹן דְאִלְיֵין וְאִלְיֵין לְמֵיפַּל בְּיַד מַלְכָּא מְשִׁיחָא וִיהַווֹן עַד עַלְמָא לְאוּבְדָנָא"
ובדעת זקנים בעלי התוס' כתבו שהספינות יוצאות מארם.
מתוארים כאן קרבות ימיים היוצאים מאיזור טורקיה - קושטא, שהיתה בעבר בירת האימפריה הרומית והפכה לישמעאלית...
[מתוך ויקי': קונסטנטינופול או בשמה המלא, "עיר קונסטנטינוס, רומא החדשה", הייתה בירתה של האימפריה הרומית (330-395), האימפריה הביזנטית (395-1204, 1261-1453), האימפריה הלטינית (1204-1261) והאימפריה העות'מאנית (1453-1922). העיר ממוקמת בנקודה אסטרטגית שבה יבשת אירופה ואסיה נפגשות. קונסטנטינופול עמדה במקום בו ניצבת כיום העיר המודרנית איסטנבול. במקורות ובדפוסים העבריים נקראה בשם קושטנדינא ובקיצור קושטא או קוסטא]
זוהר חדש כי תבוא:
זְמִינִין כָּל בְּנֵי עָלְמָא לְמֵיתֵי עֲלַיְיהוּ דְיִשְׂרָאֵל עַל סְפִינָן דְּיַמָּא, וְיַחְשְׁבוּן לְשֵׁיצָאָה לוֹן מִן עָלְמָא, וְכָלְהוֹ טְבִיעִין גּוֹ יַמָּא, כְּמָה דַּעֲבַד בְּיוֹמִין קַדְמָאִין. וְתַמָּן אִיהוּ חֶדְוָה סַגִּיאָה. כְּתִיב הָכָא בָּאֳנִיּוֹת, וּכְתִיב הָתָם (ישעיה מג) בָּאֳנִיּוֹת רִנָּתָם. מַה לְּהַלָּן רִנָּה אַף כָּאן רִנָּה.
תרגום: עתידים כל בני העולם לבוא על ישראל על ספינות ים ויחשבו להאבידם מן העולם וכולם יטבעו בים כמו הנסים בימים קדמונים...
היום פורסם ברדיו עוד רמז נחמד מישעיה ל י"ז:
"אֶלֶף אֶחָד מִפְּנֵי גַּעֲרַת אֶחָד מִפְּנֵי גַּעֲרַת חֲמִשָּׁה תָּנֻסוּ עַד אִם נוֹתַרְתֶּם כַּתֹּרֶן עַל רֹאשׁ הָהָר וְכַנֵּס עַל הַגִּבְעָה"
רש"י: "אלף אחד . מכם . מפני גערת אחד . מן האויבים או כולכם מפני גערת חמשה תנוסו : אם נותרתם . כמו אשר נותרתם : כתורן . עץ גבוה תקוע בארץ כמין תורן הספינה שקורין מש''ט בלע''ז : וכנס . אף הוא כלונס גבוה שנותנים בראש הגבעה וכשרוא' הצופה גייסות באין נותן עליו סודר והרוח מוליכו והוא סימן שינוסו או יתקבצו"
...
יא, אז זה אומר שגוג ומגוג בדרך!עוזיה
אפשר תרגום לכל זה??.שמחה ואמונה
יש תרגום כללי בגוף ההודעהסוג'וק
יהודי ארץ ישראל הכי בטוחים בעולם, אין מה לדאוג:סוג'וק
"אמר רבי יצחק: שנה שמלך המשיח נגלה בו כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה, מלך פרס מתגרה במלך הערבי והולך מלך הערבי לאדום ליטול עצה מהם וחוזר מלך פרס ומחריב את כל העולם וכל אומות העולם מתרעשים ומתבהלים ונופלים על פניהם ויאחוז אותם צירים כצירי יולדה וישראל מתרעשים ומתבהלים ואומרים להיכן נבוא ונלך ואומרים להיכן נבוא ונלך ואומר להם [הקב"ה לעם ישראל] בני אל תתייראו כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם מפני מה אתם מתייראים הגיע זמן גאולתכם!" [מדרש פסיקתא, מובא בילקוט שמעוני ישעיה ס].
עוזיה אין לך מה ליפחוד
Breathing Fire
שיו, עכשיו נרגעתי.עוזיה
הוא צחק עליכם!golani





נחמד, לא יותר מזה.golani
האמת שזה נחמד+אלעד
לא דניאל. תרגום יונתן בן עוזיאל על נבואת בלעםסוג'וקאחרונה
במה אפשר למלא את היום?בעל התפילה
הרבה דבריםשמחה ואמונה
תודה=)בעל התפילה
2 דבריםשמחה ואמונה
בעיה נפוצה..נח"תיסטיתאחרונה
פחות (!) מדקה - משהו ליז' תמוז >>>אח..
'חג לה' מחר' (כך אמר אהרון לעם לפני חטא העגל)
על העגל אומרים חג לה'?!
אלא, ידוע שיום אחרי עשיית העגל היה יז' בתמוז - שבו נשתברו הלוחות.
והרי הנביא אומר שלעתיד לבוא יהפכו הצומות לימים טובים.
״צום הרביעי (יז' בתמוז) וצום החמישי וצום השביעי וצום העשירי יהיה לבית יהודה לששון ולשמחה ולמועדים טובים״
א"כ מסתדר נפלא >>>״מחר״ - כלומר, ביז' בתמוז -יהיה מתישהו (לפעמים המילה 'מחר' = לאחר זמן)
חג לה' = חג אמיתי...
(שבלת של לקט)
----
מישהי פה בקשה עם דמעות שנקדיש דבר תורה לע"נ הבחור היקר -
אמיתי בן אלכסנדר רון ז"ל.
תודה רבה.!אבן העזר!
שכויייחשמני כחותם
מדוע אנו מייחלים תמיד שימי התענית יהפכו לשמחה?סוג'וקאחרונה
פ-רייר מי שמוותר... ;)אח..

יש בחירה, אבל 1 מתוך 2 חובה.

וואלה, תחשבו רגע - למה ממשילים את עמ"י לעפר = לחול?
כאילו, אם רוצים להעביר את המסר שאי אפשר לספור את עמ"י,
אפשר גם להשתמש בדוגמא של כוכבים, טיפות מים - יותר יפה, יותר מכובד..
למה דווקא ממשילים את עמ"י לחול?...
נכון תמיד שחופרים (לא חפירות בשכל, אלא חפירות אמיתיות
) אפשר למצוא אוצרות ענקיים?ואפילו - יש מכרות זהב מתחת לאדמה, שאפשר למצוא אבנים טובות, כסף וזהב בתוך האדמה, נכון?
אז, כמו שכאשר משקיעים וחופרים הרבה, אפשר למצוא בתוך האדמה אוצרות גדולים,
כך בדיוק בכל יהודי יש בתוך תוכו - איפשהו, אוצרות ענקיים של עבודת ה' - אהבת ה', אהבת תורה, יראת שמים וכו'
שאם קצת נחפור בתוכו, קצת נתאמץ לגלות אותם, כל אחד יוכל לגלות את אותם האוצרות.
איך מגלים את האוצרות בנשמה, שהעפר - הבילבולים בעולם הזה כ"כ מכסות אותן?
כך בדיוק אנחנו - נאהב את ה' - "לאהבה את ה' אלהיכם ללכת בכל דרכיו ולדבקה בו" - אבל גם לא נשכחת'כלס
לעשות את מה שהוא מבקש מאיתנו - את קיום המצוות.


ב) עמהם.
אני הולך עימהם = אני הולך אחריהם [איתם] באותה הדעה! עמהם. ממש כמותם.

אני לא מסכים לך ללכת איתם באותה העיצה שלהם.
הרי אמרתי לך שלא תלך "עמהם" אלא "איתם", אז למה אתה הולך "עימהם" - באותה העיצה?!

אחרי זה כתוב - 'ויאמר מלאך ה' אל בלעם לך עם האנשים'.
הנה, לך עמם. באותה העיצה.

להקפיץ? טוב..ורק כי זה יפה=]אוסקר
יפעע אהבתי נורא שבת שלום!!אבן העזר!
בדיוק...
אח..

יפה מאוד.. השתמשתי בו בשבת ונורא אהבו
תודה.נעמונת!!!
יווווו, איזו שמחה...
אח..


וואאושמני כחותםאחרונה
דחווף!חייבים להתפלל ערבית כדי להוציא את הצום?שואף להתנחל
לא, אבל עדיף.עוזיהאחרונה
תוכנית מיוחדת י"ז בתמוז...אנונימי (פותח)
שמי מתניה בן חיים תושב רמלה, חדש בפורום אז נעים להכיר.
רציתי להציע לכל הגולשים היקרים להאזין מחר (יום ג') בשעה 15:00 לתוכנית מיוחדת על י"ז בתמוז ושלושת השבועות, מי שגר ברמלה והסביבה יכול לשמוע ברדיו 106FM ומי שלא מצליח לשמוע או גר רחוק יכול להאזין דרך האתר r106.co.cc
אני שמעתי על זה דרך חבר בבית הכנסת, יכול להיות שאחרים גם שמעו על זה
מחילה אם לא פרסמתי את זה במקומות הנכונים, פשוט רציתי לזכות את הרבים
בשורות טובות וצום קל
בסיעתא דשמיא!אוסקר
הלכות לשון הרע, כלל ה', סעיף ז'
הלכות לשון הרע, כלל ה', סעיף ח'

את צדיקה! תודה שוב.!אבן העזר!
יישר כח.אח..

פעם אחת קראתי באיזה מקום..שובי אמונה
נגיד אתה לומד הלכות לשון הרע באותו זמן נולדים מלאכים שיגינו עליך בזמן שאתה מדבר לשון הרע
וככה זה בכל דבר.. שנזכה לא לדבר על אף אדם מישראל.
באמת? למה לא סיפרת לי את זה עד עכשיו???הוד':)
חחח נשמה את אשרייך!שובי אמונה
תודה רבה! יישר כח!נעמונת!!!
תודה, שכוייח!חיוכיםאחרונה
כרטיס אדיטימון!
--באג2000
לגבי מה שהרב שמואל אליהו כתב במעייני הישועה- תנסי לחפש כאן- http://myim.co.il/main.php?mod=search פשוט לא היה לי כוח לפתוח את כל הקישורים..
בין הדוגמאות הידועות לפסיקתו אפשר לציין:
- קריאה שלא לחתום על "כרטיס אדי" לתרומת איברים, למרות שותפותו להחלטה של מועצת הרבנות הראשית[6] שמתירה עקרונית השתלת לב ממי שמת מוות מוחי (ראו ערך רגע המות), בגלל בעיית אמון ברופאים. הוא המליץ להעדיף להשאיר את ההחלטה לשעת הצורך ולא לתת היתר מראש.[7]
וראה עוד בספרו של מרן הראשל"צ הרב מרדכי אליהו שליט"א שו"ת מאמר מרדכי חלק ב סימן ל מש"כ
שם באורך בדין השתלת איברים והמסתעף מזה לגבי קביעת רגע המוות.
הרב אבינר,לעומת זאת, אמר בראיון לnrg:
כרטיס אדי
יש לי. מה יותר גדול מלהציל נפשות? התקשרו מיד: 1-800-609-610.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/585/227.html)
נושא ארוך....בהזדמנות.אינטרנט?!
א.ישר כוח על הרצון...
ב.הרב ישראלי הי נגד הכרטיס הספציפי הזה.(למרות הסעיף על איש דת.)
חשוב, חשוב, חשוב!אוסנת
יסכה..אווף!!!נצח לנצח!!!

כדאי לך לראות את הנושא ב"פניני הלכה"אביעד הנחמד
תשאלי את הרב האישי שלך.הסנה-בוער
הוא נפטר לפני שבועיים..מוריה(!)
אז את הבן שלואלעד
אז תבדקי אם תרמו את האיברים של הרב הזה...תודה ה'
לא משתמשים באברים של אנשים אחרי גיל 50שלומי20104
!!אלעד
הגבתה לי?שלומי20104אחרונה
יישר כח על הרעיון.מלמעלה אלוקים
מועד המועדיםחשבשבת
........חשבשבת
אצל החב"דניקים כל יום יש חג כזה..זה כבר לא מיוחד.שיראל.
אם תיכנסי לקישורחשבשבת
אני מכירה את הסיפור ע"פ..שיראל.
זה הכי מיוחד בעולם.. אשרינו שזכינושובי אמונה
אשריכם שזכיתם
שיראל.
ביום הזה כל אחד נגאל...חשבשבת
אחלה דבר
בצי.גאחרונה
מה כ"כ מיוחד בשיר השירים?אורושקוש
שיר אהבהחשבשבת
כי יש בו דברים בתורת"נסתר" עמוקים מאודהבעטליר החמישי
זה אחד ה-ספרים!!הסנה-בוער
הוא ספר מדהים!חיוכים
בסיעתא דשמיא!אוסקר
דווקא לדעתי יש גם לא מעט פשט.עוזיה
תודה!חבל שלא מלמדים שיר שהירים בבי"ס.אורושקוש
שיר השירים נקרא קודש קודשים כי..נועמיק
שיר השירים הוא ספר שבו אין בכלל משמעות לפשט(אהבת איש ואישה),אלא רק לפנימיות שלו והמדרש(בין באופן של אהבה בין עמ"י לקב"ה,ובין באופן של אהבת הבורא והבריאה).
יש עוד דוגמאות לדברים כאלה בתנ"ך כמו:"וקצותה את כפה""עין תחת עין""פרי עץ הדר" שבהם לא לומדים את הפשט בכלל אלא רק את הדרש,אבל שיר השירים הוא ספר שלם שכות ככה.
בספר "נסיכי אדם" של הרב אבינר,שיראל.
יש ביאור פשוט ע"פ הפרשנים הקדמוניםאריאל יוסף
מהו קודש ומהו קודש קודשיםסוג'וקאחרונה
גניזה-פעימה
סיכומים של שיעורי תנ"ך, מבחנים, בגרויות- אפשר לזרוק לפח רגיל או שצריך גניזה?
אני גונזת כל מה שכתוב בו דברי תורהרחלקה
בעיקרון-נעמה*
^^ גונזים גם ד"תים.שיראל.אחרונה
שירות לאומישמחה ואמונה
הרב דב ליאור ממלכתיאוריין
חדשה קצת...וצריכה את עזרתכם..נח"תיסטית
"גדולה צדקה שמקרבת את הגאולה"ט'
עלה כרגע בזכרונידני-יהונתן
מקרבת- שמירת שבת (גמ'). אהבת חינם (גמ' יומא, הרב קוק). לימוד תורת המקדש והקורבנות.
מרחיקה- ההיפך.
עצם לימוד הנושאים הללו מקרב את הגאולהאלעד
אמממ... שנגיע ללמוד את הנושא במכללה יהיה טובנח"תיסטית
ע"ז, גילוי עריות, שפיכות דמים ושנאת חינם=אוריה שמחה
אהבת חינם- מקרב.
לומר דבר בשם אומרואביעד הנחמד
התשובה. מעשים טובים.אוהבת את אבא
מרחקים - חישובי קיצין, משיחי שקר.golani
לימוד עניני גאומ"שחשבשבת
יש מונפול שנקראחשבשבת
את יודעת של איזה חברה המשחק הזה?נח"תיסטית
לא..חשבשבת
תודה רבה...נח"תיסטית
גאולה מקרבת את הגאולה!!! הכי פשוט לא?סוג'וק
גם כל אלה שעומדים מרחוק או שמתנגדים לכל הפעולות המביאות את הגאולה הגלויה, גם הם בכלל הזוכים הם, מפני שעל ידי תביעותיהם, התוכן של התעסקות הגאולה מתבהר ומתברר יותר, ונעשה יותר זך, יותר מאיר, יותר חיוני, ויותר ישראלי אמתי, יותר שואב ממקור החיים הטהורים המפכים ממקור ישראל, ממעין היוצא מבית ה', ירויון מדשן ביתך ונחל עדניך תשקם"