שרשור חדש
דיברתי עם מישישיראל.
על זה שלצערינו שתינו נכנסות לפעמים ללא אישור הורים.
היא טענה שהשהייה פה ממש תורמת לה [ואני הסכמתי עם זה] ולכן מותר לה להיות פה למרות האיסור הגמור של ההורים.
היא אמרה שצריך לאזן בין הדברים,ואם לפעמים ההורים לא מסכימים שנהייה פה ואנחנו יודעים שזה ממש תורם לנו-נעבור בעצם על דבריהם [אני מנסחת את זה בוטה כדי שתבינו..זה לא היה עד כדי כך בוטה,אבל זה הרעיון].
אני התנגדתי לגמרי.טענתי שזה מעוות.שזו מצווה הבאה בעבירה וזה לא הגיוני.
ואז עלו לנו שתי שאלות שהן בעצם אחת..-
ניקח דוגמאות מלשון הרע ומשקר.
לשון הרע-למען מטרה חינוכית או אם יקרה משו מסוכן אם לא תספר-מותר לספר.
שקר-למען השלום מותר לשנות מין האמת..
אז למה פה אסור לעבור באמת על דברי ההורים אם אנחנו יודעים שזה יותר טוב לנו?
ובכלל-זו באמת שאלה-למה מותר לעשות כביכול "מצווה הבאה בעבירה"-ולעבור על איסור לשון הרע או שקר למטרות מסויימות?
 
תודה לכל העונים,
אני והחַברה..
לא כל כך הבנתי מה שאלת..שמחה ואמונה
התכוונת שאתן נכנסות לפה בלי אישור הורים?
קצת בילבלת:סוג'וק
אין היתר למצווה הבאה בעבירה.
מה שציינת דוגמאות זה עניין אחר - לספר בתנאים מסוימים איננו לשון הרע כלל, לכתחילה. וכן לשנות מפני השלום כיוון שהשלום הוא ערך גדול ממילא יש מקרים שגובר על האמת הצרופה, וגם שם זה לא "לשקר" אלא "לשנות".
 
ולעצם העניין: ראשית אל תרגישו אשמה. תבינו את עצמכן. תבינו יש הבדל ביניכם להוריכם בכמה רבדים.
חשוב לזהות את המניע הפנימי החיובי הטהור שבכן.
הלכה למעשה צריך למצוא את האיזון. אם ע"י שאלת ת"ח או יועץ אחר ואם ע"י הכרת עצמכן. אם אתן יודעות בוודאות אמיתית וכנה עם עצמכן שזאת דרך בריאה וטובה לכם יתכן ושמיעה להורים חלילה תפיל אח"כ.
 
אני חושבת שההבדל הוא..יעל =)
בע"ה

למה מותר לעשות כביכול "מצווה הבאה בעבירה"-ולעבור על איסור לשון הרע או שקר למטרות מסויימות?
כי זה למען הכלל.
כשאת משקרת בשביל השלום - את משקרת כדי שהאדם שאיתו את מדברת לא יפגע.
כשאת מדברת לשון הרע לתועלת - את עושה את זה כדי לעזור לאדם המדובר.
כלומר, את עושה את אותם דברים למען אנשים אחרים. למען האדם שאיתו\עליו את מדברת.
ושתדעי שבד"כ - אין היתר לומר לשון הרע\לשקר - רק במקרים בודדים.

לעומת זאת פה, אני חושבת ש-
קודם כל, אי אפשר להיכנס לפה אם ההורים לא מסכימים כי זה אישור גורף לעצמך.
ובינינו - אני לא יודעת מה איתך, אבל אני לפחות לא עושה פה ר--ק דברים שתורמים לי.
ואם עשית אפילו רק דבר אחד (!) שלא מועיל לך - היית פה בלי אישור מאף אחד..

לדעתי, את יכולה לדבר עם ההורים שלך ולהסביר להם את המצב.
ואפילו לקבל על עצמך תנאים מסויימים, כמו לא לדבר בש"א עם מי שאת לא מכירה (אולי יסכימו לך לדבר עם מי שאת בערך מכירה -כמו ב"חוק דתיים שלובים" ).
אני לא יודעת את ההיבט ההלכתי של השאלה, אבל זאת נקודה למחשבה..

מקווה שעזרתי
אם צריך עוד משהו - אני פה!
מה עבירה בלעבור על דברי ההורים?golani
כל מתבגר נורמלי עושה זאת, זה לא סותר את כיבודם.
מצוות כיבוד הוריםשמחה ואמונה
אתה מחוייב להקשיב לכל מה שהם אומרים,אלא אם כן זה עובר על מה שה' ציווה אותנו..
אם אתה רוצה לנסוע בטרמפים וההורים לא מרשים לך, אתה תיסע?. לא, כי אתה מחוייב להקשיב להם,וגם פה,אני בטוחה שאם אדם רוצה להתחזק הוא יכול גם לא דרך הפורום,אם זה מה שההורים ביקשו..
כיבוד הורים - רם אם זה ציווי שנוגע אליהם.golani
*רק.golani
בילוק"י הוא כותב...כל הזמן שמח
שכותב שאם זה קשור לתורה ומצוות ואפילו רק לעוד תוספת קדושה וזה לא קשור להורים בכלל....רק אז מותר לא לשמוע להורים וזה לא חובה לא לשמוע להם
 
אבל צריך הגדרה מדויקת של תוספת קדושה כי הוא כותב למשל על פאות ארוכות שאם ההורים מתנגדים אפילו שזה מוסיף לו יר"ש כדאי שיגזור אז כאן ק"ש שצריך לשמוע להורים ובימיוחד שההורים חושבים שזה לא נכון לבן שלהם לא כי זה לא נוח להם אלה בשביל קדושה של הילד..
 
גדר מצוות כיבוד הורים לכל המעוניין -דני-יהונתן
לעניין אם האב אומר לבן שלא לקנות מוצר מסוים, אומר הליקו"י (כיבוד או"א ב פרק ט סעיף א-ב) "ודעת רוב הפוסקים שאין בזה מצוות כיבוד אב ואם (=שלא שייך כאן חיוב לכבד את האב), וכן עיקר לדינא, ואין הבן חייב לשמוע לאביו ובפרט במקום שיש לו (=לבן) צער, או שהדבר קשה לו (=לבן). אבל בסתם (=בלי סיבה) לא יימנע מלקיים ציווי אביו (=עדיף). ויש אומרים דבכל גוונא (=בכל מקרה) שאין לאב הנאה ישירה מהדבר (אותו הוא מבקש מבנו) אף אם יהיה לו צער - אין חיוב לציית לאביו מצד כיבוד אב ואם.
 
 
והבן...
לא הבנתי..שיראל.
אז אתם אומרים שאין בעיה לעבור על איסור מפורש של ההורים ולהכנס לפה [אגב,לא בכלל,רק בזמנים מסויימים,כשהייתי פה יותר מדי זמן..]? 
 
ולעניין השקר ולשוה"ר-שאלתי למה בהן זה שונה מאשר פה? למה בהן זה לא נחשב "מצווה הבאה בעבירה" ופה כן?
 
 
ואגב-זה מכספם..המחשב והחשמל שלהם..
נראה לי שלא כדאי לכן "לעבוד" על ההורים.נועמיק
אני בטוח שההורים שלכן לא 'אוסרים עליכן' להיות באתר כאן כדי לעצבן אתכן,אלא בגלל שהם חושבים שזה לא כל כך טוב בשבילכן.

אם אתן חושבות שאתן מבינות יותר טוב מהם מה טוב לכן(שזה יכול להיות,כי אתן מכירות את עצמכן הכי טוב,אבל בדרך כלל זה לא נכון-כי ההורים מכירים את העולם הרבה יותר טוב,ויש להם הרבה יותר נסיון),אתן יכולות פשוט להסביר להם:"תקשיבו,אני יודעת שאתם אוסרים עלי להיכנס לאתר לטובתי,אבל האתר הזה ממש ממש עוזר לי(ותסבירו להם איך זה עוזר לכם,גם אם אתן מתביישות) ונראה לי שיעזור לי להכנס אליו יותר זמן"
תאמיני לי,ההורים שלך רוצים רק את טובתך.
אם תסבירי להם למה את חושבת שזה עוזר לך,ובכל זאת הם לא יסכימו,כנראה שהם צודקים.
ובכל מקרה,כדאי לדבר על זה עם ההורים,כי בדרך כלל,התרומה של האתר/פורום לאנשים,יכולה להגיע מההורים במקום מהאתר.
הסבר לעניין השקר והלשון הרע:דני-יהונתן

כתב הרב אליהו דסלר (מכתב מאליהו א 94), זו לשונו: בתחילת חינוכנו הבנו, ש'אמת' היא כשמספרים עובדות כמו שאירעו, ו'שקר' כשמשנים מזה. אך זהו רק באופנים פשוטים, אבל למעשה יש הרבה אופנים שבהם אין הדבר כן. לפעמים אסור לומר דברים כמו שהם, למשל לספר מה שיש בו פגם לחבירו, בלי תועלת והכרח, ולפעמים צריך דווקא לשנות כשהאמת תזיק ולא תועיל. כי אז מה שנראה כאמת, הוא שקר - שמוליד תוצאות של רע. ומה שנראה כשקר מביא לתכלית של אמת. נמצא שאמת הוא מה שמביא לטוב ולרצון הבורא, ושקר הוא מה שנותן הצלחה לעסקיו של שר השקר, ה'סיטרא אחרא'. עד כאן לשונו. ובדומה לכך כתב הרב משה צוריאל: "כשם שצריכים לעבוד את ד' במידת האמת, כך צריכים לעבוד את ד' ולשקר מתי שהתורה מצווה על כך, חכמינו זיכרונם לברכה לימדו אותנו בהרבה מקומות איך ומתי לעשות כך".

 

ואשאל אותך עוד שאלה: הרי ידוע לך בוודאי שאסור לגבר לגעת באישה זרה. אם כן, התוכלי להסביר לי מדוע מותר לרופא לגעת באישה חולה? תשובה: בגלל שהוא רופא והיא אישה חולה! באותה מידה: מדוע מותר לשקר בשביל השלום? כי זה בשביל השלום! זאת אומרת, כשיש שני ערכים שמתנגשים, חז"ל הורו לנו את הדבר מה להעדיף! ודוגמא אחרונה, אם אומרים לאדם: חלל שבת או שנהרוג אותך- מה עליו לעשות? לחלל שבת - אך הרי זו עבירה?! נכון, אך חז"ל הורונו שרק אם אומרים לאדם לעבוד עבודה זרה או לגלות עריות או לרצוח - עליו להימנע מכך אפילו אם יהרגוהו.

 

מקווה שהסברתי בצורה ברורה.



 

כמו שכבר הסביררו פה לפני אסור לעשותרותי7
מצווה הבאה בעבירה-וזה לא נחשב מצווה הבאה בעבירה..

אבל בקשר לזה שההרוים שלכן לא מרשים לכן להכנס לפה-אני חושבת שכדאי לכן לדבר עם ההורים שלכן להגיד לכן כמה זה תורם לכן ותנסו להתפשר...אולי ההורים יסכימו שעה ביום או אפילו יגבילו את זה לשעה מסויימת ביום אבל לפחות תוכלו להכנס...

מקווה שעזרתי!!!
ערב מעולה!!!
שההורים**רותי7אחרונה
אני לא ידעתי אולי גם אתם שווה!!!כל הזמן שמח
היה שיעור של הרב שמואל אליהו שואלים אותו שאלות על ימי בין המצרים חזק תלחצו כאן
ממש ממש חשוב ויפה-אני ממליצה לכולם לראות!!שמחה ואמונה
תודה**דוד**אחרונה
הרב קוק והרב צבי יהודה זצ"ל<שאלה>שמחה ואמונה
תגידו, זה ידוע שהרב צבי יהודה  לא הלך בדרך של הרב קוק?..
ואם זה נכון, אז למה?...
 
קראי בספר "נסיכי אדם" של הרב אבינר,שיראל.
בפרק "רבנו,הרב צבי יהודה כממשיך אביו".מדהים מדהים.מומלץ ממש.
האא, שבת. אתה עוד תשנה את העולם... אח..
מי רוצה גרסה יותר "זקנה" לד"ת, שילחץ פה.
--
 
הד"ת מוקדש לעילוי נשמת הבחור היקר אמיתי בן אלכסנדר רון ז"ל.
הבחור שהזלנו עליו דמעה, אך ה' אמר לא, בן מתוק שכזה אני רוצה הכי קרוב אלי...

 

 

"ותחת אשר קינא לאלוקיו" -

כך נאמר על פנחס.
רגע,
מזה אלוקיו? למה לא כתוב 'קנא לאלוקים'?!
הרי אלוקים הוא של כולנו פה..

 
אלא - בואו נשים לב: 
עשרת הדיברות נאמרו בלשון יחיד [לדוגמא: כתוב 'לא תרצח', ולא 'לא תרצחו'].  למה?
כדי להמחיש לנו שכל ציווי וציווי מעשרת הדיברות מופנה אל כל אחד ואחת מאיתנו באופן אישי.

טוב, אבל איך עשרת הדברות קשורות אלינו פה?...
פנחס ראה שכל 'גדולי הדור' לא עשו כלום כנגד מה שהתרחש. (מעשה הזנות שנעשה)
הוא היה יכול להגיד: 'וואלה מה אני קשור לפה?! אם כל האנשים החשובים בעם לא עושים כלום עם המצב,
למה שאני פתאום אקום ואעשה?!'
א"כ - אז למה באמת הוא לא אמר את זה?
אומר לנו הפסוק - פנסח קנא ל - "אלוקיו", פנחס התייחס לה' כאילו הוא רק האלוקים שלו.
כאילו ה' ציווה רק אותו בכל מצווה ומצווה, לכן הוא קם ועשה הוא את המעשה.

(חומת אש)

אז איך זה קשור לחיים שלנו?!

>> קודם כל, שכל אחד ואחת מאיתנו צריך לקיים את המצוות כאילו הם ניתנו אך ורק לו.
ז'תומרת כמו (להבדיל מיליון הבדלות) שכשהמורה מבקשת רק ממך משהו אתה תתייחס לזה יותר ברצינות מאשר כשהמורה מבקשת מכל הכיתה, כי ככל שהבקשה פחות אישית, היא פחות מחייבת.
ככה גם פה אתה צריך להתייחס לכל מצווה כאילו היא נתנה רק לך.

>> דבר שני שאפשר ללמוד זה שלא לחכות שמישהו אחר יפעל, אלא לפעול בעצמנו.
לדוגמא, כשאת רואה שחברה שלך נמצאת בבעיה\בדיכי, אל תחכי שמישהי אחרת תעזור לה, כי לא תמיד תהיה מישהי אחרת שתעשה את העבודה.

>> ודבר שלישי ואחרון שאפשר ללמוד מפה הוא לא להסתכל על מה שהאחרים עושים, אלא פשוט לעשות.
כלומר לא לחשוב שאם ***** לא עושה מצווה (נגיד לדוגמא, לא הולכת בצניעות) כזו או אחרת, גמאני לא אעשה את זה.
כי זה לא משנה מה אחרים עושים - אני צריכה לעשות מה שה' ציווה אותי לעשות, בלי להסתכל על האחרים.

 
 
ראיתם מזה?
שלוש מחשבות כולה מד"ת אחד...
 
 
--
 
 
הגעתם לפה?
אז רק עוד משהו שיא הפצפון >>

"לאזני משפחת האזני".
רש"י - זוהי משפחת אצבון.

איך למען ה' רש"י החליט שזו משפחת אצבון??
כאילו, מה הקשר בין האצבע לאוזן?!

הופה, תשמעו איזה יופי של וורט:
האצבע נבראה ארוכה ודקה כדי שכאשר נשמע דברים שלא צריך לשמוע (לשון הרע, קללות וכו'..) -
נכניס את באצבע לתוך האוזנים, וככה לא נשמע כלום...
 
 
 
אין, תודו שזה חמוד!

 
 
הופ למעלה. תקפיצו בבקשה בשביל האחרים...
 
 
פססט, שנזכה בעז"ה, כמה שיותר להתקרב לאבאל'ה למעלה.
שתהיה בע"ה שבת מבורכת ושמחה מלא בקדושה לכל עם ישראל,
א-מ-ן-!

 

 

יישר כח..שמני כחותם
ממש יפה...
אפילו שעכשיו כבר יום ראשון...HDאחרונה
בכ"ז הקפצתי...
ר' יהושע בן פרחיה ויש"ונעמה*
בס"ד

מכירים את הסיפור שלהם? עם האכסניה ו"ימין מקרבת ושמאל דוחה"?

מה בדיוק הסיפור?
ניסיתי להבין מכמה מקורות ותרגומים שונים, ולא הבנתי..
מי שמכיר יכול להסביר- אני אשמח..

תודה!
זה נמצא במס' סנהדרין בגמרות ללא צינזור, כשטיינזלץסוג'וק
ראיתי את זה שם, רק לא הבנתי את הסיפור..נעמה*
הסיפור-נעמה*
תנו רבנן: לעולם תהא שמאל דוחה וימין מקרבת.
לא כאלישע שדחפו לגחזי בשתי ידים,
ולא כיהושע בן פרחיא שדחפו לישו הנוצרי בשתי ידיו.
מה היה המעשה ביהושע בן פרחיה?
כשהרג ינאי המלך את החכמים, הלכו יהושע בן פרחיה וישו לאלכסנדריא.
כשנעשה שלום, שלח לו שמעון בן שטח: 'מיני ירושלים עיר הקדש ליכי אלכסנדריה של מצרים: אחותי, בעלי שרוי בתוכך ואנכי יושבת שוממה'.
עמד ובא (יהושע) ונזדמנה לו אכסניא אחת.
עשו לו בה כבוד מרובה.
אמר: כמה יפה אכסניא זו!
אמר לו (ישו): רבי, עיניה טרוטות (מכוערות).
אמר לו: רשע, בכך אתה עוסק? הוציא 400 שופרות והחרימו.
בא לפניו כמה פעמים, ואמר לו: קבלני (בתשובה)
לא היה שם לב אליו.
יום אחד היה קורא קריאת שמע. בא לפניו.
חשב לקבלו, הראה לו בידו (שימתין עד שיסיים את התפילה).
הוא חשב: הוא דוחה אותי. הלך והעמיד לבנה והשתחווה לה.
אמר לו: חזור בך!
אמר לו: כך מקובלני ממך: כל החוטא ומחטיא את הרבים אין מספיקין בידו לעשות תשובה.

ואמר מר: ישו כישף והסית והדיח את ישראל.
[תניא, אמר רבי שמעון בן אלעזר: יצר תינוק ואשה - תהא שמאל דוחה וימין מקרבת.] [סנהדרין קז ב].
 
לא הבנתי מה הקשר למשפט שאותו האיש אומר בסוף ["כל החוטא והמחטיא.."] למה שקרה,
ומה הסיפור עם מה שעשה ר' יהושע עם היד בזמן התפילה..
 
אשמח להסברים.
תודה
פשוט מאוד.golani
ישו הגיע אצל יהושוע בן פרחיה בזמן התפילה בניסיון נוסף לבקש שיקבלהו בתשובה, רצה ר' יהושוע לקבלו (לא ברור לי האם מדובר בקבלתו בתשובה או סתם הסכמה לדבר איתו)   אבל היה באמצע התפילה וסימן לו בידו שימתין עד שייסים. ישו חשב שמדובר בתנועה שבעצם אומרת "לך, אני לא מקבל אותך" והתיאש מלחזור בתשובה, העמיד לבנה והשתחווה אליה, קרא לו יהושוע בן פרחיה "חזור!" (כלומר, חזור בתשובה) ענה לו שמקובל לו(לישו) ממנו (מרב יהושוע) שמי שמחטיא את הרבים (כמו ישו) אין לו תשובה וניהיה מכשף, מסית ומדיח.
תודה..נעמה*
הערה לבירורשלומי20104
אני יבדוק את מה שאני אומר אבל אם אני זוכר נכון כניראה שזה לא ישו שאנחנו מכירים והיו כמה.
 
מה פתאום?golani
גם אני שמעתי על זה..נעמה*אחרונה
מסתבר שהיו כמה יש"ואים חוץ מאותו אחד המפורסם..

כמו שסוג'וק כתב למעלה- יש במסכת סנהדרין הלא מצונזרת את כל הסיפורים האלה.
יפה. תודה.רחלקה
בעזהי"ת.
 
נעמה, בעיקרון היה לנו שיעור במדרשה על המדרש הזה...
אם את רוצה את הסיכום של השיעור- בכיף..
כואב לי. כואב לי כ"כ..אוהבת את אבא
בס"ד לק"י

המנהיגים שלנו. הרבנים שלנו. 
מי אנחנו שנדבר עליהם ככה?
מי אנחנו שנכפיש ככה את שמם?
מה, אנחנו יודעים יותר טוב?
אנחנו יותר גדולים מהם?
מאיפה זה בא לנו?
גם פה "הרשות נתונה"? 
להגיד מה שאנחנו חושבים? 
להגיד שהרב הזה בכלל לא רב. ולא פוסק?

זה כואב לי. זה צורם לי.
"קטונתי". 
כל המחלוקות שיש, אני אפילו לא מבינה אותם.
אני לא מבינה. וזה לא בושה.
לפעמים זה אפילו גדולה!
אבל לבוא ולהגיד על רב שהוא לא רב?
לבוא ולהגיד שהוא לא מבין מהחיים שלו?
לאן הגענו? 
איפה הכבוד? זה זילזול בתלמידי חכמים!
זילזול עצום.
אתם קולטים מה זה אומר? לזלזל.
זה נובע כ"כ ממקום לא טהור, ממקום לא אמיתי..
די עם זה! די. 
אתה אולי לא מסכים עם דעתו.
אתה אולי אפילו קצת "כועס" עליו,
אבל לעולם אל תכפיש את שמו.
לעולם. 
הוא רב. ועל רבנים לא מדברים ככה.
יש דין ויש דין. תזהר. 
אל תחשוב שהאמת בידך. שלא תעז.
אל תחשוב שאתה צודק, ושהרב טועה..
הרב חכם. הרב גדול בתורה.
הוא יודע מה הוא עושה, אומר.
ואתה..מצטערת להגיד, אתה קטן.
כ"כ קטן. כולנו קטנים.
מי אנחנו שנצביע ונגיד "זה רב" ו"זה לא".
מי אנחנו? מי? אנחנו אלה שגמרנו את כל הש"ס?
אנחנו אלה שלומדים גמרא?
אנחנו אלה שמבינים בתורה?
פעם אחרונה שבדקתי, 
כאשר מידת הזלזול קיימת בתוכי,
כנראה שבי הבעיה.
ולא ברב שעומד מולי..

איי. עבודת המידות. 
בבקשה, שכל אחד מכאן יעשה חשבון נפש קטן עם עצמו.


סרט: הרב המקובל זאב גרינגלאס אומר שהרבי חיבן ציון גגולה
חשובב.. >אביב
אני יודעת שזה לא לגמרי קשור לעניין של הפורום שלכם, אבל זה כ"כ חשוב אז אני מפרסמת גם כאן:
ביום שלישי הקרוב יש הפגנה בירושלים נגד הקמת חוות הגז..
זה עניין חשוב ביותר ונוגע לחיים של כולנו. חשוב שנפגין נוכחות.
אז פרטים וכד': http://gas-out.com/

אבל הכי חשוב זה להגיע לשם ממש לפחות לכמה שעות.. עם הרבה מרץ ואכפתיות..

שבוע טוב!!
חשוב אבל לא קשור לפורום!זית שמן ודבשאחרונה
סוכריות בר מצווה בכשרות טובהנחשונית
איפה בירושלים והסביבה אפשר להשיג סוכריות מיוחדות לבר מצווה, לא סתם טופי, בכשרות טובה ומהודרת? מה שם הסוכריות, החברה המייצרת ונותן הכשרות? תודה.
תחפשי בגאולהנח"תיסטית
או במאה שערים...
אבל נראה לי גם בשוק מחנה יהודה את יכולה למצוא בד"ץ...
האם יש 'כשרות' לזריקת סוכריות בבית הכנסת?.......דני-יהונתןאחרונה
אוניות מטורקיה בנבואת אחרית הימים של בלעם ובזוהרסוג'וק

"וְצִים מִיַּד כִּתִּים וְעִנּוּ אַשּׁוּר וְעִנּוּ עֵבֶר וְגַם הוּא עֲדֵי אֹבֵד"

תרגום יונתן: "וְצִיצִין יִצְטַרְחַן בְּמָנֵי זַיְינָא וְיִפְקוּן בְּאָכְלוּסִין סַגִיאִין מִן לַמְבַּרְנְיָא (אוניות) וּמֵאַרַע אִטַלְיָא וְיִצְטַרְפוּן בְּלִגְיוֹנִין דְיִפְקוּן מִן קוּסְטַנְטִינֵי (איסטנבול - טורקיה) וִיצַעֲרוּן לַאֲתוּרָאֵי וִישַׁעַבְּדוּן כָּל בְּנוֹי דְעֵבֶר בְּרַם סוֹפֵהוֹן דְאִלְיֵין וְאִלְיֵין לְמֵיפַּל בְּיַד מַלְכָּא מְשִׁיחָא וִיהַווֹן עַד עַלְמָא לְאוּבְדָנָא"

 

ובדעת זקנים בעלי התוס' כתבו שהספינות יוצאות מארם.

 

מתוארים כאן קרבות ימיים היוצאים מאיזור טורקיה - קושטא, שהיתה בעבר בירת האימפריה הרומית והפכה לישמעאלית...

 

[מתוך ויקי': קונסטנטינופול או בשמה המלא, "עיר קונסטנטינוס, רומא החדשה", הייתה בירתה של האימפריה הרומית (330‏-395), האימפריה הביזנטית (395‏-1204, 1261‏-1453), האימפריה הלטינית (1204‏-1261) והאימפריה העות'מאנית (1453‏-1922). העיר ממוקמת בנקודה אסטרטגית שבה יבשת אירופה ואסיה נפגשות. קונסטנטינופול עמדה במקום בו ניצבת כיום העיר המודרנית איסטנבול. במקורות ובדפוסים העבריים נקראה בשם קושטנדינא ובקיצור קושטא או קוסטא]

 

זוהר חדש כי תבוא:

זְמִינִין כָּל בְּנֵי עָלְמָא לְמֵיתֵי עֲלַיְיהוּ דְיִשְׂרָאֵל עַל סְפִינָן דְּיַמָּא, וְיַחְשְׁבוּן לְשֵׁיצָאָה לוֹן מִן עָלְמָא, וְכָלְהוֹ טְבִיעִין גּוֹ יַמָּא, כְּמָה דַּעֲבַד בְּיוֹמִין קַדְמָאִין. וְתַמָּן אִיהוּ חֶדְוָה סַגִּיאָה. כְּתִיב הָכָא בָּאֳנִיּוֹת, וּכְתִיב הָתָם (ישעיה מג) בָּאֳנִיּוֹת רִנָּתָם. מַה לְּהַלָּן רִנָּה אַף כָּאן רִנָּה.

 

תרגום: עתידים כל בני העולם לבוא על ישראל על ספינות ים ויחשבו להאבידם מן העולם וכולם יטבעו בים כמו הנסים בימים קדמונים...

 

היום פורסם ברדיו עוד רמז נחמד מישעיה ל י"ז:

"אֶלֶף אֶחָד מִפְּנֵי גַּעֲרַת אֶחָד מִפְּנֵי גַּעֲרַת חֲמִשָּׁה תָּנֻסוּ עַד אִם נוֹתַרְתֶּם כַּתֹּרֶן עַל רֹאשׁ הָהָר וְכַנֵּס עַל הַגִּבְעָה"

רש"י: "אלף אחד . מכם . מפני גערת אחד . מן האויבים או כולכם מפני גערת חמשה תנוסו : אם נותרתם . כמו אשר נותרתם : כתורן . עץ גבוה תקוע בארץ כמין תורן הספינה שקורין מש''ט בלע''ז : וכנס . אף הוא כלונס גבוה שנותנים בראש הגבעה וכשרוא' הצופה גייסות באין נותן עליו סודר והרוח מוליכו והוא סימן שינוסו או יתקבצו"

...

יא, אז זה אומר שגוג ומגוג בדרך!עוזיה
איזה פחדדדד......
אפשר תרגום לכל זה??.שמחה ואמונה
יש תרגום כללי בגוף ההודעהסוג'וק
יהודי ארץ ישראל הכי בטוחים בעולם, אין מה לדאוג:סוג'וק
וכך מובא במדרש על המלחמה:
"אמר רבי יצחק: שנה שמלך המשיח נגלה בו כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה, מלך פרס מתגרה במלך הערבי והולך מלך הערבי לאדום ליטול עצה מהם וחוזר מלך פרס ומחריב את כל העולם וכל אומות העולם מתרעשים ומתבהלים ונופלים על פניהם ויאחוז אותם צירים כצירי יולדה וישראל מתרעשים ומתבהלים ואומרים להיכן נבוא ונלך ואומרים להיכן נבוא ונלך ואומר להם [הקב"ה לעם ישראל] בני אל תתייראו כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם מפני מה אתם מתייראים הגיע זמן גאולתכם!" [מדרש פסיקתא, מובא בילקוט שמעוני ישעיה ס].
עוזיה אין לך מה ליפחוד Breathing Fire
שיו, עכשיו נרגעתי.עוזיה
ממש הלב שלי החסיר פעימה.
הוא צחק עליכם!golani
חזק עוזיה! שיחקת אותה!
נחמד, לא יותר מזה.golani
האמת שזה נחמד+אלעד
בגלל שקוּסְטַנְטִינֵי הזאת בכלל לא היתה קיימת בזמן הנבואה של דניאל
לא דניאל. תרגום יונתן בן עוזיאל על נבואת בלעםסוג'וקאחרונה
האזור מן הסתם היה מיושב ויתכן שכבר היתה העיר בזמן התנאים הראשונים
במה אפשר למלא את היום?בעל התפילה
הרבה דבריםשמחה ואמונה
טיול עם חברים
התנדבות
ללסדר את החדר יסודי
ללמוד לתיאוריה\נהיגה[אם זה הגיל]
ללמוד תורה
ללמוד מוסר
אם יש אחים גדולים אז ללכת ולהיות איתם
אם הם קטנים אז לטייל איתם
לקרוא איזה ספר עלילתי מעניין
ללכת לשיעורי תורה..
 
משהו נשמע לך מעשי?..
תודה=)בעל התפילה
בס"ד
 
טיול עם חברים-סבבה לפעמים.
התנדבות-ב"ה יש.
ללסדר את החדר יסודי-מידי שבוע(יסודי ...=(...)
ללמוד לתיאוריה\נהיגה[אם זה הגיל]-לא רוצה ללמוד...
ללמוד תורה-לפעמים.
ללמוד מוסר-לפעמים.
אם יש אחים גדולים אז ללכת ולהיות איתם-לא יוצא..
אם הם קטנים אז לטייל איתם אין
לקרוא איזה ספר עלילתי מעניין-לא מכירה ספרים יפים .יש הצעות???
ללכת לשיעורי תורה..-ממממ..
וממש תודה =)
אבל זה מבאס כי רוב הזמן אני מעסיקה את עצמי במחשב..
 
 
2 דבריםשמחה ואמונה
1- רעיון לספרים מעניינים.. -"בגן החכמה"-זה ספר עלילתי מיוחד חח
"בא מלבנון"-אני עכשיו באמצע וזה מאוש יפה..
המליצו לי גם על"ימים אדומים" שעוד לא התחלתי אבל אם זה צנועה נראה לי אני אקרא[זה נראה על תק' המנדט]
יש עוד אחד על דרור ויינברג שכחתי מה שמו..
אבל לא בעיה למצוא..
 
2-
תראי לדוגמא מה את יכולה לעשות, פעם הייתי עושה את זה וזה מאוד עוזר..
 
8:00-9:00=התארגנות+תפילה
 
9:00-9:30=אוכל
 
9:30-10:00-לסדר את החדר
 
10:00-11:30=התנדבות
קיצור וככה תמשיכי את כל היום שלך.. תעשי לךא תזה מסודר.. אולי לא תעמדי בהכל אב לפחות זה היה לך מסודר בראש..
 
את גם יכולה סתם ללמוד דברים מעניינים לידע ככלי כמו לדוגמא על גוף האדם.. או אולי על ארץ ישראל או מלחמות שהיו.. קיצור..
אפשר להיות יצירתיים לא?..=]
בעיה נפוצה..נח"תיסטיתאחרונה
אבל עצם המודעות אליה והרצון שתקן זה התחלה טובה.
 
אני ממש מסכימה עם שמחה ואמונה שממש כדאי להכין לו"ז יומי וגם לוח חופש שלם
 
אפשר גם לנצל את החופש כדי ללמוד משהו שאת אוהבת או לעבוד.
למשל: תפירה, יצירה, קורסי טולים.
 
התנדבות מעבר לחניכים בבני עקיבא/עזרא/אריאל משהו שהוא לא קבוע במהלך השנה
 
לעזור להורים
 
להשלים חומר לימודי ממהלך השנה.
 
ונראה לי הכי חשוב להגדיר זמן מוגדרק לשהיה מול המחש...
פחות (!) מדקה - משהו ליז' תמוז >>>אח..

'חג לה' מחר' (כך אמר אהרון לעם לפני חטא העגל)
על העגל אומרים חג לה'?!

 

 

אלא, ידוע שיום אחרי עשיית העגל היה יז' בתמוז - שבו נשתברו הלוחות.

והרי הנביא אומר שלעתיד לבוא יהפכו הצומות לימים טובים.

״צום הרביעי (יז' בתמוז) וצום החמישי וצום השביעי וצום העשירי יהיה לבית יהודה לששון ולשמחה ולמועדים טובים״

א"כ מסתדר נפלא >>>״מחר״ - כלומר, ביז' בתמוז -יהיה מתישהו (לפעמים המילה 'מחר' = לאחר זמן)
חג לה' = חג אמיתי...

 

(שבלת של לקט)

 

 

----

 

 

מישהי פה בקשה עם דמעות שנקדיש דבר תורה לע"נ הבחור היקר -

אמיתי בן אלכסנדר רון ז"ל.

 

 
אותו בחור שקראנו עליו תהילים לאחר התאונה,
אבל ה' החליט לקטוף את הפרח הבשל כי הוא רוצה אותו קרוב אליו.
 
 
 
ת.נ.צ.ב.ה.
 
 
 
שנזכה שיתקיים בנו בקרוב נבואת זכריה - אמן.
צום מועיל לכל עם ישראל.
 
 
 
תודה רבה.!אבן העזר!
שכויייחשמני כחותם
מדוע אנו מייחלים תמיד שימי התענית יהפכו לשמחה?סוג'וקאחרונה
למה לא שפשוט יתבטלו וזהו?!
העניין הוא שימים אלו כבר ממקורם היו מיועדים לטובה ושמחה, אלא שבמציאות שהיתה הם נפלו לשליליות, אולי דווקא מרוב גודל הימים.
י"ז בתמוז היה אמור להיות יום קבלת התורה שמשה יורד מהר סיני. מועד זה נדחה אז ליום כיפור(!) אבל הטובה של היום הזה לא יכולה להיתבטל ולכן הוא יהפוך חזרה לגילוי הטובה...
כך ט באב היה אמור להיות יום העליה לא"י כשהמרגלים היו חוזרים כראוי
וכן צום גדליה שקשור למלכות ישראל (שהי הוא היה אחרון השליטים בארץ לפני חורבן ראשון) ויום זה בדיוק לאחר ר"ה - ימי המלכת ה'...
וכן י' בטבת הוא יום של טובה בהשפעה בריאה מישראל לעולם, אלא שהפך לתחילת המצור של הגויים עלינו...
 
בעצם, ימים אלו של בין המיצרים מכילים עוצמה גנוזה נסתרת ודווקא בימים אלו ניתן לתקן ולהתעלות ולהוציא יקר מזולל כפי שכתוב בספרים וכפי שרמזו "כל רודפי י-ה השיג ו-ה בין המיצרים"...
שנזכה!
פ-רייר מי שמוותר... ;)אח..
מי שרוצה גירסת "זקנים" בכל זאת, שילחץ כאן. 
 
---
 
 
השבת אני רציני, נראה לי ש-כ-ו-ל-ם יהנו ממש מהד"ת.
יש בחירה, אבל 1 מתוך 2 חובה.
 
 
יאלה, מתחילים בקצרה ---->
 
"מי מנה עפר יעקב ומספר את רבע ישראל" (פרשת בלק)

וואלה, תחשבו רגע - למה ממשילים את עמ"י לעפר = לחול?
כאילו, אם רוצים להעביר את המסר שאי אפשר לספור את עמ"י,
אפשר גם להשתמש בדוגמא של כוכבים, טיפות מים - יותר יפה, יותר מכובד..
למה דווקא ממשילים את עמ"י לחול?...


נכון תמיד שחופרים (לא חפירות בשכל, אלא חפירות אמיתיות ) אפשר למצוא אוצרות ענקיים?
ואפילו - יש מכרות זהב מתחת לאדמה, שאפשר למצוא אבנים טובות, כסף וזהב בתוך האדמה, נכון?

אז, כמו שכאשר משקיעים וחופרים הרבה, אפשר למצוא בתוך האדמה אוצרות גדולים,
כך בדיוק בכל יהודי יש בתוך תוכו - איפשהו, אוצרות ענקיים של עבודת ה' - אהבת ה', אהבת תורה, יראת שמים וכו'
שאם קצת נחפור בתוכו, קצת נתאמץ לגלות אותם, כל אחד יוכל לגלות את אותם האוצרות.

 
אז חופרים אל הנשמה. אבל רגע. בואנה, איך?
איך מגלים את האוצרות בנשמה, שהעפר - הבילבולים בעולם הזה כ"כ מכסות אותן?
 
כשעושים דבר שה' רוצה, מתקרבים אליו. בדיוק כמו שבחים השתדלות מקפיצהאותך למעלה,
כך בדיוק אנחנו -  נאהב את ה' - "לאהבה את ה' אלהיכם ללכת בכל דרכיו ולדבקה בו" - אבל גם לא נשכחת'כלס
לעשות את מה שהוא מבקש מאיתנו - את קיום המצוות.
כך, ע"י המצוות - נוכל הכי קרוב להתחבר לנשמה שלנו ולגלות את האוצרות שבתוכינו...

 
 
 
 
בומבה של שאלה. בומבה של שאלה. בומבה של שאלה. בומבה של שאלה בומבה של שאלה. בומבה של שאלה. בומבה של שאלה. בומבה של שאלה.
 
 
 
לא זכור לי ששמעתי שאלה יותר טובה מהשאלה הזו --->    
 
 
1) "ויאמר אלוהים אל בלעם לא תלך עמהם"
 
2) "ויאמר לו אם לקרוא לך באו האנשים קום לך איתם"
 
3) "ויקם בלעם בבוקר ויחבוש את אתונו וילך עם שרי מאוב"
 
4) "ויחר אף אלוהים כי הולך הוא"
 
 
--------------------------
 
 
ה' אומר לא ללכת. כמה פסוקים אחרי ה' אומר - לך איתם.
בלעם הולך. ו - ה' כועס עליו על זה שהלך.
 
 
מה זה? מה קורה פה?...
 
אם נשים לב בפסוקים שהבאנו יש שני מטבעות לשון שהוזכרו:
א) איתם.
ב) עמהם.
 
מה ההבדל בניהם?
 
אני הולך איתם = אני הולך אחריהם. הם לכיוון שם - אני לכיוון שם. אבל לא באותה הדעה כמו שלהם.
אני הולך עימהם = אני הולך אחריהם [איתם] באותה הדעה! עמהם. ממש כמותם.
 
 
יוווווווו. עכשיו תראו משהו מתוק -
 
ה' אומר לבלעם - "לא תלך עמהם" - אל תלך עמהם = באותו העיצה שלהם, לקלל את עם ישראל - "כי ברוך הוא".
אני לא מסכים לך ללכת איתם באותה העיצה שלהם.
לאחר מכן - אומר בלעם לה' - אבל אני כן רוצה ללכת עם זקני בלק.
אומר לו ה' - יודע מה? "קום לך איתם". איתם = לא באותה עיצה. לכיוון שלהם, אבל לא לקלל את עם ישראל.
מה עושה בלעם? "וילך עם שרי מואב". עם = באותה העיצה. ללכת לקלל את עמ"י.
אומר ה' - מה?! אתה לא מבין?! אתה עובר על דבריי?! 
הרי אמרתי לך שלא תלך "עמהם" אלא "איתם", אז למה אתה הולך "עימהם" - באותה העיצה?!
 
לכן > "ויחר אף ה' כי הולך הוא" = ה' כעס על בלעם שהרי הולך עימהם.
 
 
תודו חמוווווד.
 
 
רק בואו נסגור ת'מעגל בשלימות --->
אחרי זה כתוב - 'ויאמר מלאך ה' אל בלעם לך עם האנשים'.
יודע מה, אומר ה' - רוצה לאבד לעצמך את החיים?!
הנה, לך עמם. באותה העיצה.
 
(הגר"א)
 
 
 
"בדרך שאדם רוצה לילך בה מוליכין אותו"
 
 
 
 
בבקשה מי שיכול שיקפיץ לטובת האחרים.
אגב, זו הקבוצה שלנו בפייסבוק, מוזמנים - פה.
 
 
 
שנזכה. גם לגלות את האבנים הטובות שבתוכינו וגם ללכת בדרך האמת.
שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת, מלאה שמחה ורק כל טוב בעז"ה.
א-מ-ן-!
 
להקפיץ? טוב..ורק כי זה יפה=]אוסקר
יישר כוח.
יפעע אהבתי נורא  שבת שלום!!אבן העזר!
בדיוק... אח..
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל!
יפה מאוד.. השתמשתי בו בשבת ונורא אהבו תודה.נעמונת!!!
יווווו, איזו שמחה... אח..
מאוד שימחת אותי!
ואם הם אהבו, אז בכלל...
 
 
 
תודה רבה על מה שכתבת.
שיהיה בעז"ה שבוע מבורך ומלא שמחה!
וואאושמני כחותםאחרונה
אהבתי לגמרי את הראשון
 
יישר כח
דחווף!חייבים להתפלל ערבית כדי להוציא את הצום?שואף להתנחל
לא, אבל עדיף.עוזיהאחרונה
תחשוב, יום שכולו צום ופניה לקב"ה, מן הראוי שיסתיים בתפילה.
תוכנית מיוחדת י"ז בתמוז...אנונימי (פותח)
שלום לכולם

שמי מתניה בן חיים תושב רמלה, חדש בפורום אז נעים להכיר.

רציתי להציע לכל הגולשים היקרים להאזין מחר (יום ג') בשעה 15:00 לתוכנית מיוחדת על י"ז בתמוז ושלושת השבועות, מי שגר ברמלה והסביבה יכול לשמוע ברדיו 106FM ומי שלא מצליח לשמוע או גר רחוק יכול להאזין דרך האתר r106.co.cc

אני שמעתי על זה דרך חבר בבית הכנסת, יכול להיות שאחרים גם שמעו על זה

מחילה אם לא פרסמתי את זה במקומות הנכונים, פשוט רציתי לזכות את הרבים

בשורות טובות וצום קל
בסיעתא דשמיא!אוסקר

הלכות לשון הרע, כלל ה', סעיף ז'

דע, שכשם שאסור להוציא דיבה על חבירו, כך אסור להוציא דיבה על חפציו. ומצוי מאוד בעוונתינו שחנווני מוציא דיבה על נכסי חנווני אחר, וזו היא לשון הרע גמורה מדאורייתא.

 

הלכות לשון הרע, כלל ה', סעיף ח'

איסור סיפור לשון הרע שאסרה התורה, הוא אפילו על אמת , אפילו ביחידי, וכל שכן בשניים. כי בשניים העוון גדול יותר כיון שהשומעים מאמינים יותר, ונגרום יותר בוז למי שמסופר עליו
 
רק טוב ושמחה
שיהיה שבת של שלום!
את צדיקה! תודה שוב.!אבן העזר!
יישר כח.אח..
אדיר. כל השונה 2 הלכות.
תודה רבה מאוד.
 
 
רק בשורות טובות.
שבת שלום ומבורכת!
פעם אחת קראתי באיזה מקום..שובי אמונה
בר"ה
 
נגיד אתה לומד הלכות לשון הרע באותו זמן נולדים מלאכים שיגינו עליך בזמן שאתה מדבר לשון הרע
וככה זה בכל דבר.. שנזכה לא לדבר על אף אדם מישראל.

באמת? למה לא סיפרת לי את זה עד עכשיו???הוד':)
חחח נשמה את אשרייך!שובי אמונה
תודה רבה! יישר כח!נעמונת!!!
תודה, שכוייח!חיוכיםאחרונה
כרטיס אדיטימון!
אהלן!
חתמתי על כרטיס אדי דרך הטלפון. והם שואלים כל מיני שאלות ואחת מהם היא-
האם את/ה רוצה לתרום את כל האיברים או רק חלק מהם?
אז אמרתי שהכל. כי אם כבר- אז עד הסוף.. =]
 
ואז חברה שלי אמרה לי שהיא שמעה שאם רוצים שהתרומה תהיה כהלכה צריך רק לתרום חלק מהאיברים כי נגיד אם רוצים לתרום את הלב צריך להוציא אותו כשהוא עוד פועל, ואז התרומה לא ממש כשאדם מת.. בקיצור, יש בעיות.
 
ואני רוצה לשאול אם מישו יודע מהדבר הזה? האם זה באמת נכון? או שאפשר בלי בעיה לתרום את כל האיברים? [כמובן שביקשתי שיהיה איש דת יהודי במקום..]
אני זוכרת שפעם הרב שמואל אליהו כתב על זה מאמר במעייני הישועה נראה לי..
בקיצור, אם אתם יודעים משו, ביררתם או יש לכם קישורים להסברים דתיים על הכרטיס אני אשמח..=]
 
תודה ושנזכה באמת להציל נפשות גם בעודנו חיים.
--באג2000
דבר ראשון- בעקרון,אפשר לבקש שכל תרומה שהיא תהיה באישור איש דת שתבר המשפחה. ככה ראתי בדף הבית של הארגון שאחראי על זה (http://www.agudatadi.org.il/)

לגבי מה שהרב שמואל אליהו כתב במעייני הישועה- תנסי לחפש כאן- http://myim.co.il/main.php?mod=search פשוט לא היה לי כוח לפתוח את כל הקישורים..
 
ציטוט מאתר ויקי ישיבה לגבי הרב מרדכי אליהו- 
  

בין הדוגמאות הידועות לפסיקתו אפשר לציין:

  • קריאה שלא לחתום על "כרטיס אדי" לתרומת איברים, למרות שותפותו להחלטה של מועצת הרבנות הראשית[6] שמתירה עקרונית השתלת לב ממי שמת מוות מוחי (ראו ערך רגע המות), בגלל בעיית אמון ברופאים. הוא המליץ להעדיף להשאיר את ההחלטה לשעת הצורך ולא לתת היתר מראש.[7]

וראה עוד בספרו של מרן הראשל"צ הרב מרדכי אליהו שליט"א שו"ת מאמר מרדכי חלק ב סימן ל מש"כ

 שם באורך בדין השתלת איברים  והמסתעף  מזה לגבי קביעת רגע המוות.

 

הרב אבינר,לעומת זאת, אמר בראיון לnrg:

 

כרטיס אדי
יש לי. מה יותר גדול מלהציל נפשות? התקשרו מיד: 1-800-609-610.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/585/227.html)

 

 

נושא ארוך....בהזדמנות.אינטרנט?!
בס"ד
א.ישר כוח על הרצון...
ב.הרב ישראלי הי נגד הכרטיס הספציפי הזה.(למרות הסעיף על איש דת.)
חשוב, חשוב, חשוב!אוסנת
הבעיה שבעקבותיה החרדים מתנגדים לכרטיס (אבל הוציאו כרטיס אחר), זה שאלת קביעת רגע המוות.
יש מחלוקת אם המוות מתרחש עם מות גזע המוח, או עם מות הלב.
כדי לתרום את הלב, אסור לו להפסיק לפעום! ולכן ניתן להוציא לב רק מאדם שעבר מוות מוחי.
כלומר - לפי דעות מסוימות האדם טרם מת בעת הוצאת הלב, ודבר זה גורם למותו.
לגבי שאר האיברים (קרנית, טחול, וכל הפירוט המרתק בכרטיס) - למיטב ידיעתי אין בעיה.
 
מכיון שלרופאים יש רצון גדול מאוד לתרום את האיברים של אדם, משום שהוא לא יחזור לחיים וסתם מוחזק ע"י מכונות (ותכל'ס, זה נותן תחושת בזבוז) - הם עלולים למהר מדי ולקבוע מוות לפני שהוא מתרחש.
לכן אנחנו חותמים שאנחנו רוצים שהתרומה תהיה באישור רב.
 
נקודה נוספת - אסור להזיק לחולה שנוטה למות, כי כל נגיעה קלה בו עלולה להחיש את מותו. אבל בנקודה זו יש יותר קולות להקל, משום שמדובר בהצלת חיים.
 
החלטת הרבנות הראשית היא להתיר תרומת איברים. מבחינתי זה מספיק, ואני חתומה.
 
 
 
 
 
יסכה..אווף!!!נצח לנצח!!!
הסתבכתי רציני עם הכרטיס הזה!
אני אומרת לך..
חלק ככה חלק ככה..
וואלה אם את מוצאת רב גדול שאומר שזה פסדר תודיעי לי..
אני רוצה לראות פסק..
בנתיים אני משאירה אותו..
ונראה מה נעשה..
יום טוב
כדאי לך לראות את הנושא ב"פניני הלכה"אביעד הנחמד
הרב אליעזר מלמד שליט"א דן בזה באחד הכרכים של הליקוטים.
תשאלי את הרב האישי שלך.הסנה-בוער
הוא נפטר לפני שבועיים..מוריה(!)
אז את הבן שלואלעד
אז תבדקי אם תרמו את האיברים של הרב הזה...תודה ה'
לא משתמשים באברים של אנשים אחרי גיל 50שלומי20104
אבל "אותו" הרב ומי שהיה הרב הראשי ביחד איתו הם הוציאו את הפסק המהפכני בעולם התורה שקובע את רגע המוות וע"P זה מכשיר את תרומת האברים.
אבל בפרטים יותר  צריך לברר איך בדיוק מותר, יש בעיה בחתימה על כרטיס א.ד.י
אני לא ממש יודע בדיוק מה היא אבל ככה אומר הרב בורשטיין.
 
!!אלעד
לא מתאים לך
הגבתה לי?שלומי20104אחרונה
מה לא מתאים לי?
יישר כח על הרעיון.מלמעלה אלוקים
לא עלינו שלא נזדקק לעיניין- הרעיון מבורך.
זה עיניין מסובך מאוד מבחינת ההלכה יש הרבה רבנים והרבה דעות אני ימסור לך משהו בשם הראש ישיבה שלי-
 
תיידעי את המשפחה שיש "חוקים" של הרבנות הראשית בנוגע לעיניין ותגידי להם שרק אם הבית חולים מסכים לכל החוקים שמה אז את מסכימה לתרום את האיברים, ואם לא אז לא.
 
(הבעיה היא בכללי שהרופאים מגיעים למשפחה בזמן הלא נעים מראים להם את הכרטיס אדי ולוחצים על המשפחה שהאיש דת זה רב שהם יביאו להם- ובקיצור הם מסכימים בגלל המצב הרגשי וכמובן זה מאוד בעייתי. לכן רוב הפוסקים אומרים לא לחתום כרטיס אדי- כי למען האמת זה לא באמת משנה את יכולה לחתום עם ובלי הכרטיס- הכרטיס יותר רשמי.)
 
זה הדבר הכי נכון לעשות עכשיו ואת יכולה גם לבטל את הכרטיס אדי כדי למנוע אי נעימויות עם המשפחה במקרה ו... ח"ו...
אז ממש כל הכבוד! ושלא נדע מצרות!
 
חברה בקרוב ממש הגאולה בואו נעזור הקב"ה מאמין בנו. (רבה אמונתך!)
מועד המועדיםחשבשבת
היום יומולדת וחג הגאולה של אדמו"ר הריי"ץ, שאמר על יום זה:
 
לא אותי בלבד גאל ה' ביום זה אלא את כל חובבי תורה שומרי מצווה וכל מי שבשם ישראל יכונה
 
לסיפור חג הגאולה
 
יום סגולה לקבלת החחלטות בעניין חיזוק היהדות.
 
אז לחיים לחיים!
שנזכה לגאולה שלימה נאו!
........חשבשבת
אצל החב"דניקים כל יום יש חג כזה..זה כבר לא מיוחד.שיראל.
אם תיכנסי לקישורחשבשבת
תראי עד כמה זה חג מיוחד
 
 
אני מכירה את הסיפור ע"פ..שיראל.
אבל את מבינה-כשכל יומיים נפטר/נולד/השתחרר מהשבי/כל דבר אחר -רב,ואתם עושים מזה חגיגות שלמות,התוועדויות בלי סוף וחגים מדהימים זה כבר שוחק ונשחק..
זה הכי מיוחד בעולם.. אשרינו שזכינושובי אמונה
אשריכם שזכיתם שיראל.
ביום הזה כל אחד נגאל...חשבשבת
ומה כ,כ נמאס שיש עוד ימים שמחים ובני ישראל חוגגים אדרבה זה דבר טוב...
 
שבוע טוב!
אחלה דברבצי.גאחרונה
מה כ"כ מיוחד בשיר השירים?אורושקוש
אני אוהבת את המגילה הזאת. ב"ה שאצל הספרדים אומרים את זה כל ערב שבת זכיתי לדעת את זה בע"פ.
אבל מה עד כדי כך מיוחד שהוא נקרא ממש קודש קודשים?
שיר אהבהחשבשבת
בין כנסת ישראל לקב"ה-עד כמה ה' אוהב אותנו באמת.
 
אין דברים כאלה, זה היחיד- וזה מראה לנו עד כמה אהבה היא דבר מקודש ביותר ביהדות.בניגוד לעולם שהמושג אהבה זה חיצוניות בלבד ביהדות אהבה הינה דבר שורשי עמוק ונסתר שאין לנופף בו בחוצות העיר.
 
 
ואמר רבי עקיבא, כי "כל הכתובים קודש, ושיר-השירים קודש קודשים" (משנה, ידיים ג, ה).
כי יש בו דברים בתורת"נסתר" עמוקים מאודהבעטליר החמישי
ולא שאני יודע "נסתר", אבל פעם אחת פתחתי "עולת ראיה", פחד...
וחוץ מזה הוא מתאר את הקשר המיוחד שיש לנו עם הקב"ה(מה שלא כתוב במגילות אחרות),
ועוד דבר:חבר שלי סיפר לי שהרב זצ"ל אומר שלא אומרים את "שיר השירים" בחג השבועות(למרות שלכאורה זה הכי מתאים-קשר בין עמ"י לה'=מתן תורה) כי אם היינו אומרים הגוף שלנו לא יכול היה לסבול את כל הקדושה הזו, ולכן אנו קוראים את מגילת רות שהאור שבה הוא גנוז. ככה שמעתי ואני ישמח אם לא תשאלו אותי מה הכוונה.... 
 
זה אחד ה-ספרים!!הסנה-בוער
יש כזו חוברת של רועי אביחי שהוא מסביר את זה, כדאי לחפש..
הוא ספר מדהים!חיוכים
כי זה פשוט מבטא את היחסים בין ה' לעמ"י
בסיעתא דשמיא!אוסקר
בשאר הספרים יש פשט וסוד.בשיר השירים יש רק סוד ומשל,
אין פשט בכלל.
דווקא לדעתי יש גם לא מעט פשט.עוזיה
תודה!חבל שלא מלמדים שיר שהירים בבי"ס.אורושקוש
זה ספר מקסים. ואני מניחה שיש בו גם הרבה פשט ככה שלא צריך להכנס לדברים קשים מדי.חוץ מזה אפילו סתם לקרוא אותו.
 
 
שיר השירים נקרא קודש קודשים כי..נועמיק
בניגוד לשאר הספרים בתנ"ך שיש בהם משמעות לפשט וגם לדרש,
שיר השירים הוא ספר שבו אין בכלל משמעות לפשט(אהבת איש ואישה),אלא רק לפנימיות שלו והמדרש(בין באופן של אהבה בין עמ"י לקב"ה,ובין באופן של אהבת הבורא והבריאה).

יש עוד דוגמאות לדברים כאלה בתנ"ך כמו:"וקצותה את כפה""עין תחת עין""פרי עץ הדר" שבהם לא לומדים את הפשט בכלל אלא רק את הדרש,אבל שיר השירים הוא ספר שלם שכות ככה.
בספר "נסיכי אדם" של הרב אבינר,שיראל.
הוא מסביר שם בפירוט על שיר השירים (עפ"י הרבה רבנים,ובעיקר הרב קוק).מדהים.ממש.מומלץ לקרוא שם.
יש ביאור פשוט ע"פ הפרשנים הקדמוניםאריאל יוסף
לשיה"ש ב'תהילים' עם ביאור 'כוונת הלב' של מכון 'שירה חדשה' (-יש בסוף גם שיה"ש עם הביאור הזה)
מהו קודש ומהו קודש קודשיםסוג'וקאחרונה
זה די פשוט:
קודש - יש גלוי ויש נסתר. כמו בהיכל הקודש במקדש ששם יש את המנורה שמסמלת את השכינה בישראל ואת התורה המאירה ויש גם את השולחן שהוא ממש עניין חומרי אבל גם הוא קודש רק נסתר יותר, הקודש שבחול שבגילויו הוא אפילו גדול מהקודש הגלוי (ע' באורות התחיה בפסקאות המ"מים)
קודש קודשים - הוא איחוד הקודש הגלוי עם הקודש הנסתר, כמו בקודש הקודשים במקדש ששם יש את הארון עם התורה והלוחות ומעליהם את הכרובים - דמות ילד וילדה מקורבים המסמלים את האהבה בין הקב"ה לכנסת ישראל.
באותה מידה בדיוק הוא שיר השירים - מקור האהבה העליון בין הדוד לרעיה (הקב"ה וכנסת ישראל) שנראה על פניו חול אבל הוא קודש קודשים והוא מקור כל האהבות.
קו"ק=קודש קודשים, גילוי הקודש שבכל הרבדים...
גניזה-פעימה
בס"ד

מה זורקים ומה לא?
סיכומים של שיעורי תנ"ך, מבחנים, בגרויות- אפשר לזרוק לפח רגיל או שצריך גניזה?

תודה

אני גונזת כל מה שכתוב בו דברי תורהרחלקה
בעזהי"ת.
 
אז זה כולל סיכומים, מחברות, מבחנים ושות'.
בעיקרון-נעמה*
גניזה בעיקרון זה רק מה שיש בו שם ה'. אבל גונזים גם פסוקים.
את יכולה את כל השאר לשים בשתי שקיות ולהניח בפח.
^^ גונזים גם ד"תים.שיראל.אחרונה
ואז זה כולל את המחברות,הסיכומים,המבחנים וכדו'.
שירות לאומישמחה ואמונה
משהו יודע איזה גדול דור מתיר לעשות שירות לאומי?..
אני רוצה לעשות.. אבל ההלכה אומרת שלא.. ושום רב פוסק[שאני מכירה] לא פסק אחרת...
הרב דב ליאור ממלכתיאוריין
חדשה קצת...וצריכה את עזרתכם..נח"תיסטית
בס"ד
 
אני סטודנטית לגרפיקה ואני צריכה את עזרתכם.
 
אני מכינה משחק על בית המקדש. המשחק המטרה שלו להגיע לבית המקדש (שנמצא במרכז הלוח) ובדרך יש שאלות ומסימות... קצת כמו סולמות וחבלים שהמטרה להגיע ל100 ז רק שהמטרה להגיע לבית המקדש ובמקום סולמות וחבלים יש משימות שקשורות לקרוב הגאולה.
 
עד כאן היתה הקדמה... ופה אני צריכה את עזרתכם.
 
אילו דברים מקרבים את הגאולה ואלו לצערנו מרחיקים?
 
אלו צריכים להיות דברים שאפשר יהיה להכניס אותם בתור כרטסיות למשחק...
 
תודה רבה רבה
"גדולה צדקה שמקרבת את הגאולה"ט'
תלמוד בבלי, בבא בתרא י' ע"א
עלה כרגע בזכרונידני-יהונתן

מקרבת- שמירת שבת (גמ'). אהבת חינם (גמ' יומא, הרב קוק). לימוד תורת המקדש והקורבנות.

מרחיקה- ההיפך.

עצם לימוד הנושאים הללו מקרב את הגאולהאלעד
אמממ... שנגיע ללמוד את הנושא במכללה יהיה טובנח"תיסטית
אשמח לעוד עזרה...
 
ע"ז, גילוי עריות, שפיכות דמים ושנאת חינם=אוריה שמחה
מרחיק..

אהבת חינם- מקרב.
לומר דבר בשם אומרואביעד הנחמד
התשובה. מעשים טובים.אוהבת את אבא
בס"ד לק"י

מקרבת.
מרחקים - חישובי קיצין, משיחי שקר.golani
מקרבים - לימוד תורה, ארץ ישראל.
(כמובן זה רק חלק מהמאגר העצום של הרעיונות)
לימוד עניני גאומ"שחשבשבת
ברבים ביחיד
 
מדרשים אגדות
 
בעצם כל מצווה שעושים מקרבת את הגאולה
יש מונפול שנקראחשבשבת
מונפול משיח מעניין מלא במשימות ושאלות שווה לבדוק
את יודעת של איזה חברה המשחק הזה?נח"תיסטית
לא..חשבשבת
אבל אניח יכולה לנסות למצוא את זה או לשלוח לך את המשימות שיש שם
 
אני אשתדל
 
שבת שלום!
תודה רבה...נח"תיסטית
את ממש עוזרת לי..
גאולה מקרבת את הגאולה!!! הכי פשוט לא?סוג'וק
הרב קוק: "שואלים במה זכה דורנו לגאולה - התשובה פשוטה היא, הוא זכה מפני שעסק במצוה היותר גדולה שבכל המצוות, במצוה השקולה ככל התורה כולה, מפני שעסק בגאולת ישראל, ולא רק עסק, אלא הוא עוסק ויעסוק ללא הרף בגאולתו, וכח אלהי זה מרוממהו ומשגבהו בישועה.

גם כל אלה שעומדים מרחוק או שמתנגדים לכל הפעולות המביאות את הגאולה הגלויה, גם הם בכלל הזוכים הם, מפני שעל ידי תביעותיהם, התוכן של התעסקות הגאולה מתבהר ומתברר יותר, ונעשה יותר זך, יותר מאיר, יותר חיוני, ויותר ישראלי אמתי, יותר שואב ממקור החיים הטהורים המפכים ממקור ישראל, ממעין היוצא מבית ה', ירויון מדשן ביתך ונחל עדניך תשקם"

וואוו זה מדהים!!!נח"תיסטיתאחרונה
בס"ד
 
דבר ראשון תודה רבה רבה לכולם!!!
 
דבר שני סוג'וק אפשר את המקור לקטע המדהים שהבאת? אומנם למשחק זה כבר לא יעזור אבל למשהו אחר שאני עושה זה ממש יעזור לי...