פעם אחת לקחתי כפול שזה 30 מג
אם מחר אני אקח 60 מג זב ממש גרוע?
כלומר אינלי ממש הרבה ברירות כמו שזה נראה עכשיו
יכול להיות שזה בסדר
אבל 30 לא הספיק לך?
אולי תקחי 3 כדורים שזה 45?
כי גם לי יש 30 AL..וזה בכלל לא משפיע..
דורשת קרבתךתמיד תמיד מהיסודי כעסו עליי שאני לא מקשיבה, לא מרוכזת, שאני מדברת וקופצנית וכו'
והציונים בהתאם..
(אתם בטח כבר מאבחנים אותי לבד
)
ומאז שהתחלתי תיכון אמרתי לאמא שלי שאני רוצה אבחון כי אולי זה יעזור..
אבל יש לי אח שיש לו ADD אז היא אמרה שאם היו לי ליקויי למידה, הייתי כמוהו..
אז רק השנה (י''א) שכנעתי אותה ואכן גילו שזה לא אני אשמה בהכל זה הקשב וריכוז
וההיפר.. ב''ה![]()
אז הנה השאלה שלי-
המאבחנת אמרה שריטלין. אבל עוד לא היינו אצל הנוירולוג שיגיד כמה.. (צדקתי? זה הנוירולוג אומר?)
בכ''מ, לקחת ריטלין למבחנים, או ללמידה למבחנים?
ביום יום אני סבבה..
או שזה הנוירולוג אומר גם את זה..
אשמח להסברים..
אם את לא מצליחה לשבת ללמוד בכלל - אז ריטלין גם בלמידה למבחנים. אם את כן יושבת - אז אל תפחדי שאת לא זוכרת הכל, כי ריטלין מסדר את הראש. במבחנים ברור ברור ברור - זה עושה ניסים ופלאות!!!! חומר שלא זכרת שידעת פתאום צץ במוח
. זה באמת יכול לעזור הרבה אם מודעים לבעיות שזה גורם ואיך זה עוזר. את המינון נוירולוג קובע, וזה לפי רמת לקות הלמידה וגם לפי המשקל
.
דורשת קרבתך
שרבובאחרונה
שטות
ריטלין? הסברת להן? אני בעד לדבר, ולהסביר מה עובר עלייך.
באמת לא נעים, ואני מקווה בשבילך שזה יעבור מהר.
למה לקחת?
האם ניסית לפני כן לשנות הרגלי תזונה ושינה?
שרבובנעימים שבעולם, אני איתך מתוקה, ומשתתפת בצערך,
האם ניסית לפני כן לשלול דברים אחרים כדי לדעת שמדובר באמת בהפרעת קשב?
כמו למשל חרדות?
משהו אחר שמפריע לך?
ספורט?
שינוי בהרגלי תזונה?
אוי!!שרבובממש קשה לי לקרא את זה..
באמת!
הדר!ש=)
שרבובאחרונהכמו תחליף מוזר לרטלין לפי מה שהבנתי![]()
|לא באמת מבין|
בוקר בראשו של ADHD
אני בדיוק בדיוק ככה..
ההורים שלי משתגעים 
מה עושים?
מזכירים לעצמך כל הזמן. דואגים ששכבות הקשר לא יתבלגנו יותר מדי. חיים 
הקשב!!
באמת חשבת שאני מסוגלת לקרוא כל כך הרבה ? הכל באותו הצבע?
איזה אורך מאיים!!!!!!
אגב, מאוד הזדהתי, עם הכתבה!!!!!!!!!
(כמו ספר) אני ורא שעות, חשבתי שיעניין אותכם
קראתי בדילוגים ..
שטות
מודה שריפרפתישרבובהאם אני מסכימה?
אני מסכימה עם זה שאנחנו מרגישים מאכזבים.
אבל האמת שאני מרגישה בעיקר מאוכזבת מעצמי.
אני מאכזבת את עצמי.
בעיקר שאני מתכננת לעשות מלא דברים והקשב בורח לי ו...
ולגבי טיפול-
ברור שצריך ללכת לטפל ולא לסבול
הבעיה שגם לא תמיד ניתן לטפל 100%
במקביל לטיפול צריך לעבוד גם על הרבה
סבלנות
הכלה
ביטחון עצמי ודימוי עצמי
לדעתי זה הכי חשוב.
עשיתי על קצה מזה סמנריונית, בקרוב הד"ר 
גם עם ריטלין וגם בלי, אני פשוט לא מצליח לשבת. כשהתחילה תקופת בחינות ישבתי יפה יפה אבל עכשיו יש לי 2 מתכונות ו3 בגרויות בשבוע ואני אובד עצות - אני מבזבז כל כך הרבה זמן ואני לא מתקדם בחומר!!!!!!!! אני מתחרפן
.
נמאס ליייייייי אוף.
לפחות המתכונת בדינים ומבוא עברה. מחר בגרות בלשון(איזה מציק זה שהייתי שישיסט אידיוט עם מגן 56, ואני תקוע איתו עד סוף התיכון
). ואז להשלים מתכונת בלקט מצוות, ושתי בגרויות ביום אחד. אוף למהה?!!?!
שרבובכשאני בזמן ריטלין אני מרגיש מאוד חלש פיזית - ניסיתי לשחק כדורסל ביום שני, ואחרי המשחק הרגשתי חולשה מזעזעת.
דרך אגב חסדי ה' - קיבלתי 98 במתכונת דינים ומבוא ועכשיו צריך תפילות למגן טוב. על לקט מצוות אני לא יודע אבל גם מקווה לטוב. וכנראה שיפרתי לשון.
שטותאם ידפקו אותך במגן..יש אפשרות לערער

ילדה מיוחדת!!
צבי-ליזציהאני סוחב 60 בתנ"ך שבדיעבד לא אכפת לי מזה וסוחב 56 מלשון שאני מאוד מתוסכל מזה. פעם הבאה - אל תגשי על מגן כזה!!! יש לך מספיק מועדים עד סיום שמינית, אין סיבה שידפקו אותך.
ש:
א. תזונה מאוד עוזרת!
ב. שינה עוזרת שאין לי מילים איך לתאר! אל תטעו לישון פחות כדי ללמוד יותר! אם אני הייתי ישנה שמונה שעות בלילה, הייתי לומדת אחלה בחלה! בלי רטלין בלי נעליים.
ג. אם ריטלין לא עוזר, יתכן ומדובר במשהו אחר. לעיתים רבות אני נתקלת במטופלים ובסיפורים על אנשים שמשהו פשוט נפשית הטריד אותם , כמו הלחץ, חרדה ממשהו, מחלה של מישהו במשפחה לא עלינו, ואז טיפול רגשי עזר ולא היה צורך בריטלין או בשילוב.
ד. אם משהו סובל מחרדה, אז הרטלין לידעתכם מגביר את החרדות!!!!!!!!! ואז המצב נהיה יותר גרוע
ה. רטלין במינון לא נכון גם יכול לא להשפיע, חשוב למצוא מטפל מקצועי, נוירולוג או פסיכיאטר שיתאים לך את הריטלין ולא לקחת סתם,
ו. את האמת? אני חרקתי שיניים, התאמצתי , והיום יש לי אסטרטגיות למידה וכולי.
צריך הרבה כוח רצון, התמדה, יכולת להחליט מה אני רוצה כרגע,
ז. אסטרטגיות למידה, חשוב לקבל עזרה ממשהו.
כמו למשל: למרקר, לעשות סכום, לבדוק באיזו דרך הכי קל לך ללמוד: שמיעה, קריאה, אני למשל הייתי לומדת הכי טוב דרך הערוץ השמיעתי, דהיינו חברה היתה מלמדת ואני הייתי מקשיבה.
לפני הכל, אני מאוד בגישה של לקחת ריטלין במידה ואני מאוד נגד אלה שאומרים ש"הכל בראש" בלי לשמוע עובדות.
א. תפרטי. מה כוונתך?
ב. ידוע. שינה טובה יותר טובה מכל שעת לימוד נוספת. אבל זה לא מבטיח לימוד טוב.
ג. ריטלין כן עוזר. שמתי לב שהוא עוזר יותר בבחינה ולא בלימוד, וככה חסכתי ב"ה כמה עשרות מיליגרמים והרבה מאוד כוחות נפש.
ד. לכן התעכבתי המון בלקחת ריטלין. הייתי דכאוני מאוד (ועדיין.) ופחדתי שזה יחמיר. זה מחמיר ברמות מטורפות אבל הציונים שווים את זה.
ה. גם לזה אני מודע. אני כנראה לא לוקח מספיק אבל קופת חולים מאשרת לי רק את הכדורים הפשוטים(10 מ"ג ואני לוקח מנה כפולה כל פעם. מחזיק בקושי שעתיים).
ו. אסטרטגיית למידה לא אומרת שהריטלין מחוץ לתחום!!! בכלל לא.
ז. ^^^^^^
קודם כל אם ענית על ראשון ראשון ואחרון אחרון לפי הסדר, בלי להתבלבל, כנראה שהרטלין עוזר יופי!
(שים לב שבכוונה תחילה כתבתי א', ב', כי ידעתי שקשה לנו לקרוא במחשב יותר......)
לגבי תזונה:
להפחית בסוכרים כמה שניתן, דהיינו : רק סוכר מפירות, אבל לא עוגות, וגם לא סוכר חום,
אתה יכול דרך הקופה לקבל ייעוץ יחסית בזול של נטורופת, או שתקרא באנטרנט
לא קמח לבן, לא סוכר, לא קפה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הרבה ירקות, הרבה פירות, בעיקר בבוקר פרי! לשתות מיץ תפוזים סחוט, מיץ גזר סחוט, אנחנו קנינו מסחטה מיוחדת לכך, כמה שפחות עוגות, ממתקים, שוקולדים אבל כמובן- אני לא דיאטנית, אז לך לנטורופטית
לגבי הדכאון פה הבעיה, מי שנתן לך היה אמור לטפל קודם בדכאון כי זה ממש מסוכן ולא יעיל.
אחרון :
ספורט!!!!!!!!!!! עוזר בטירוף!
שינה: לעיתים הבעיית קשב נובעת מבעיית שינה לך למעבדת שינה קודם כל , ואז תראה אם אכן יש קשב או אין.
פשוט: קודם לשלול את כל השאר, אחר כך לקחת ריטלין.
יתכן שהדכאון נבע בעבר מחוסר ההצלחה, אבל אתה חייב טיפול פסיכולוגי לדעתי במקביל, גם את זה יש בקופת חולים במחיר כמעט אפסי או חנמי , תלוי באיזו קופה אתה.
תמשיך לשאול, אשמח לענות..........

נדנדה כתומה.[אינלי אנטרים. זה מעצבן נוראא.כי א"א לקרוא אתזה ככה.. אז אפשר להוסיף לי אנטרים אם באלכן] - הוספתי
בקושי תופעות לוואי. ב"ה. כילו, היו, אבל ממש בקטנה..
והצלחתי לפתור 3 תרגילים במתמטיקה!ברצף! זה נראלי בחיים לא קרא לי. בלי לקום מהמקום ובלי לרחף תוכדי. פשוט לעשות מתמטיקה. ועשיתי הכי הרבה מכל הכתה, ובד"כ אני הכי מעפנה ועושה הכי קצת והכי דפוק
וגם היה מין בוחן כזה מוזר באנגלית. והצלחתי לשכנע ת'צמי לנסות, אפילו שאני לא יודעת לכתוב. והצלחתי.דיי.ומאיזושהי סיבה לא ברורה אפילו סיימתי ראשונהה!!
וזה בכלל נס. ואפילו הצלחתי לישון כשהייתי בהשפעת הרטלין, שזה מווזר.
בעיקרון התכוונתי לכתוב אתזה בשרשור של התופעות לוואי, ואז החלטתי בעצם לפתוח אתזה בשרשור חדש. כדי שייראו שאני יודעת גם לא להתבכיין

זהו. יומקסים.
שטות
נדנדה כתומה.ואיי. באמת שרק כאן אני יכולה לספר איך הדברים הקנטנים האלה הם הצלחות מבחינתי.. כשלא יפתחו לי עיינים.. כי הם באמת לא מבינים מה זה בשבילי-כילו, 'כולה' פתרתי תרגיל ברצף.. אבל כן. זה משמעותי. מאוד. אז תודה
תמיד כאן
ילדה מיוחדת!!ב"ה!
שכולנו נזכה..כמה שיותר!
אני לא מצליחה לסדר את הבית ברצף והוא ממש דורש!
מתגעגעת לתחושה
תהני נשמה!
את פשוט וחמודה 
התכנסות חוסר תיאבון מטורף מפריע לישון בחילות חשק להקיא חוסר יכולת להתרכז בכמה דברים, לעופף (להתרכז במשהו אחד ולא באמת חשוב) אם אני אזכר בעוד אני אכתוב.
וכן עזר לי ממש וגם התופעות לוואי עוברות עם הזמן (שנים) וזה משתלם
שטותוגם הקביעות כל יום... שחלק מהימים לוקחים וחלק לא - זה מבלבל את הגוףף והתופעות יותר חזקות.
וגם לא להיכנע להם נלחמתי עם עצמי על כל ביס לאכול למרות שאין לי חשק לשחק שיחקתי עם חברים הכרחתי את עצמי ללמוד וכו אחריכמה זמן שנלחמים (חודש חודשיים) זה כבר לא כלכך קשה (לפחות לי)
נפתלי הדגחוסר תיאבון- גרם לי להרזות מאוד...
טעם מגעיל בפה- שותים קצת מים וזה עובר. אוכלים מסטיק.
קור- גרם לי לשמור על עצמי בחורף 
הולך לשירותים בדחיפות הרבה יותר גבוהה.
שירים שנתקעים בראש מציקים.
אפשר לדעת מה המינון שאתה לוקח?
]נדנדה כתומה.60 LA
(שזה המון ואין לי מושג למה)
ואז נגמר ה20 
אז אני על 40 וזה הרבה יותר טוב..
נפתלי הדגמה שלך?
(האמת שאני ממש לא סומך על הנוירולוגית שרשמה לי..היינו שם בערך 5 דקות והיא רק שאלה איך אני מרגיש עם ובלי ובלי ורשמה גובה ומשקל)
זה לא נגמר, בעיקרון.
בחילות-עוזר לא לשכוח לאכול ולשתות.. אבל לא תמיד ולא לגמריי
כאב ראש מטורף- בד"כ אם לא שתיתי מספיק. אבל לפעמים גם אם כן שתיתי.
סחרחורות- כנ"ל
עצבנות- להתרחק מבני אנוש(?)
עייפות
קושי בהירדמות [וזה בא ביחד וזה מתסכל
]
אדישות ואפאתיות
א"א לעשות 2 דברים במקביל[אבל זאת המטרה בעיקרון
]
יובש בפה, וטעם מגעיל-מסטיק/משו מנטה אחר
יובש בעיניים.
ריחוק, אל תתקרבו אלי ואני לא אתקרב אליכם..
צמורמורות של קור וחום. ובאמת היה לי קריר. וזה מוזר כי אני אחת שחםםם לה.
הקאות.אבל אין מה להקיא כי לא אוכלים כלוםם. אבל אם אוכלים אז מקיאים פחות..
להתחרפן מדברים שאני עושה אוטומאטית. למצוא ת'צמי מתרכזת בעט שאני פותחת וסוגרת או ברעש של המזגן או משו כזה..
ויש עוד.אבל נגמר לי הסבלנות לכתוב.
ניראלי ניצחתי. ישלי הכי הרבה תופעות לוואי מכולם
אבל אני ממשיכה לקחת רטלין. כי אני צכה תעודת בגרות. וכי ככה. וכי אולי התופעות לוואי נהיות יותר חלשות ככל שעובר הזמן.. או שסתם אני מתרגלת לאיכות חיים דפוקה.
)שטות
[ראיה מטושטשת רק פעם במלאמלא זמן.. אבל קיים.]
אולי פשוט אפשר לשים במקום הרשימה שלי את החוברת של התופעות לוואי
חחח...מקופלת ונפתחת ונפתחת ונפתחת...
(ויש שם גם מוות פתאומי ועוד כמה דברים מזעזעים לא פחות..)
)
**]נדנדה כתומה.למה אני כן לוקחת רטלין?
כי אני צריכה תעודת בגרות.
ובלעדיו אני לא מצליחה להושיב ת'צמי ללמוד רצוף.
וב"ה, לאטלאט אני כבר פחות ברוגז איתו, אפילו שהוא עושה אווצ', כי הוא עושה גם המון טוב.
ובערך פעם ראשונה בחיי שאני מצליחה לשבת ולהקשיב בשיעור, בלי להתעסק בדברים אחרים.
או לפתור תרגיל שלם.רצוף. בלי לאבד ת'ריכוז כל חמש שניות ולקפוץ משורה לשורה.
וזה מלמד אותי להקשיב לגוף שלי.
ולהבין מתי אני צריכה לדאוג לו.
ומתי אני צריכה לאכול, או צריכה להתרחק מאנשים, או צריכה להירגע, או לעשות משו שעושה לי טוב.
וכי זה מחזק את הביטחון עצמי. ועוזר לי להתמודד עם הלקויות שלי, ולתת להן את המקום הנכון והכבוד הראוי.
וכן, זה קשה נורא, ומתסכל. ויש לי המווווון תופעות לוואי,ראיתם.
ובכ"ז אני לוקחת רטלין. כי זה חשוב לי.
ועוד משו חשוב- הגוף מתרגל לרטלין. ובעיקרון עכשיו התופעות כבר פחות חזקות ממה שהן היו בהתחלה..וגם לומדים להסתדר איתן, וזה פחות נורא..
[אגב, אני לוקחת כרגע SR20, והוא הכי התאים לי.. אחרי שניסיתי קונצרטה 18 שהיה זוועה, ורטלין 10 שרק עשה מליון תופעות לוואי ובקוי השפיע. אבל כל אחד ומה שטוב לו!]
צבי-ליזציה
דיכאון, עצבנות, חוסר חשק להעסיק את עצמך, חוסר תיאבון, כאבי ראש, פעימות לב מואצות,
סחרחורות, עייפות כללית, קושי להירדם, והכי גרוע- ריכוז ל"ע! [בצחוק, כן? שלא יקפצו עליי כל האוהבי ריטלין.
]
ו... למה אני הפסקתי לקחת?!
לקחתי שנה וחצי, והגעתי ב"ה למסקנה שזה פשוט לא שווה את זה.
אמרתי לעצמי שאני אעשה את ההשתדלות בלי הריטלין, והכי גרוע לא יהיה לי תעודת בגרות.
שאני מעדיפה שלא יהיה לי מלקחת... וקרעתי את עצמי. והוצאתי תעודה בחסדי ה'.
בגדול אני חושבת שזה נורא נקודתי ושכל אחד יעשה את החשיבה שלו עם עצמו אם הוא רוצה או לא.
אבל היד של המורים והמאבחנים יותר מדי קלה עם הריטלין.. שינסו להתמודד עם הילד לפני שהם דוחפים לו סמים.
) ועוד כל מיני תופעות שלא כתובות..
(עכשיו רק תבינו מה מצבי) 
תופעות לוואי-
ממש חוסר תאבון ובמקרא שאני אוכלת אני מקיאה,עצבנית,שינוי מצבי רוח, בוהה כל הזמן,ומתרכזת בדברים קטנים(כמו למשל מה המורה לובשת היום וכו..
)
למה אני לוקחת-
בעקרון אני ממש נגד,אבל אמרו שחייבים אז לקחתי..ואז הפסקתי כי זה ממש לא עשה לי טוב
אבל אז האולפנה אמרה שאי אפשר ככה, אז חזרתי לקחת פשוט ברמה אחרת..וב"ה מאוד עוזר לי למרות הכל
ברוך הבא לעולם..ילדה מיוחדת!!אחרונה
ילדה מיוחדת!!לא שנתייאש!!!!!!
כולכם!!! יוצאים עם בגרות!!!! גם אם תצטרכו בשבביל זה לקרוע תצורה! מובן?!?
עדיךף לך פסיכו הם מחוייבים לקבל או פסיכו או בגרות ואם הבגרות לא משהו - הפסיכו לבד יכול להעלות...
ולא! לא בשביל הבגרות! אלא בשביל ללמוד להתאמץ, כשיהיה לך קשה בזוגיות גם תתפרקי? תאמיני לי! עברתי יותר מהרבה כאן כולל חינוך מיוחד תקופה קצרה. לברוח ולוותר לא עוזר!
בסוף נלחמתי לא על תעודת בגרות אלא על בגרות!!!
כן זו בגרות להתמודד!!! לקחת אתגר ולעבור אותו!!!
תראי זה בדיוק מה שכתבתי לך בשירשור שאמרת שהילדים שלך לא ילכו לבית ספר... זה לא התעודה זאת הבגרות!
"אנשים שהולכים לאיבחון לא באמת צריכים את ההתאמות.. גם אני הייתי יכול לשלם הרבה כסף ולקבל הקלות במבחן...
הכל בראש,והם יכולים להצליח אם ינסו"



הרגע מישו אמר לי אתזה.. לא ספציפית לי, אלא כהערה כללית...
אבל ארר.
זה מוציא אותי מפגרת.
כי אם אני לא באמת צריכה את ההתאמות האלה- זה אומר שהציונים שלי אמורים להיות מה שהם בלי ההתאמות והרטלין??
זה אומר בעצם שאני לא צריכה תעודת בגרות? כי אם הייתי באמת רוצה הייתי יכולה להצליח בלי ההתאמות???
אבל עובדה שלא.
אנשים מעצבנים.
ואני לוקחת קשה.
[יש לי גם מישי בכתה, יחסית חברה שלי.. שאני ממש אוהבת אותה בד"כ.. עד שהיא מתחילה לפתוח פה על לקויי למידה.
]
אין מה לכעוס, הם לא מסוגלים להבין...
ברור שזה מרגיז מעצבן ודוחה אבל קשה להבין את זה והם לא עושים מאמץ הם חוזרים על אמירות של מורים / הורים מרוגזים
זה רק עושה כואב
אבל:
1. די ברור למה זה יציק למישהו שאחרים מקבלים הקלות..אין מה לעשות. זה טבעי ונסלח.
2. לא חסרים אנשים שבאמת לא צריכים את זה ומקבלים- רק בגלל שהם שילמו כסף.
והטענה הטפשית הזאת שאני עצלנית ובגלל זה אני לא לומדת
איזה שטות
איזה אדם רוצה להיכשל באופן כרוני??
אולי יש מעט אמת מצד הקטע שמרוב יאוש מכישלונות אני פחות מנסה
אבל מי הם שישפטו?
|מעט מרוגז|

ותבקשי שתקדיש שעה ותראה את הסרט. נראה לי שאחרי זה היא כבר לא תדבר ככה.
וזה באמת מדכא האנשים שלא מבינים..
לי זה קורה לפעמים עם מרצים או סטודנטים וזה גורם לי לשנוא אותם..
ואו לא ללמוד איתם (בהנחה שזה מרצה) או שהחברות שלנו נפגעת (בהנחה שזה חברה)
נדנדה כתומה.שמתי לך קישור עוקף רימון...
https://www.youtube.com/watch ?v=wAkAoxaFWtQ
תמחקי את הרווח באמצע... שמתי רווח כדי שזה לא ישים רק סרט... תעתיקי את הקישור למקום אחר, תמחקי את הרווח ששמתי באמצע תעתיקי לדפדפן אקספלורר וזה יעבוד...
מה לעשות לעקוף רימון צריך להתאמץ...
) הענין הוא שאני עושה בעז"ה 3שאלונים רצופים ככה שיוצא שמ12.5 עד 6 אני צכה להיות עם הריטלין....כי אחרי שנגמר הריטלין אז את לא חוזרת למצב למידה של בלי ריטלין אלא למצב ירוד בהרבה... חבל על הציון!
אוווף לוותר על השאלון האחרון?שטות
אוווף לוותר על השאלון האחרון?שטות
אוווף לוותר על השאלון האחרון?שטות
אוווף לוותר על השאלון האחרון?שטות
אוווף לוותר על השאלון האחרון?שטותאחרונהורצוי לפני שהקודם נגמר.. כי אחרת מקבלים ת'סוף של הרטלין פעמיםם. וזה בעע.
נדנדה כתומה.
שרבוב
, ולא תמיד צריך להכניס את האדם בכוח לתוך המסגרת שכולם חיים בה
ואת הדעות תשמרי לעצמך;)שטות
שרבוב
נפתלי הדגאחרונהבתי ספר מיוחדים לילדים היפראקטיבים או עם הפרעות קשב?? 
זה ממש יעזור לי!
עדיף לדעתי מסגרת רגילה
בעצמי אני חושבת לעשות בבית ספר כזה שירות!
מכירים עוד בתי ספר? אפילו רק שמות בלי המלצות?
אני לא מוצאת באינטרנט. 
תשאלי אותם... הם מכירים את כל המקומות...
שטות
מבין את ההרגשה כ"כ
צבי-ליזציה
(עכשיו אני כבר צושטותאחרונהצוחקת- בבוקר רציתי רק להרוג מישו)
מפחדת....שטות
תשמרי על עצמך!!!צבי-ליזציה
צבי-ליזציהלמה? כי אני חושב ויודע שזה עוזר לי ללמוד! \(תורה, אני בישיבה גבוהה)
אז אני לא לוקח ריטלין (אצלי קונצרטה) כדי לא להיות היפר אקטיבי, מי שלוקח על מנת להיות שקט ממש ממש מפסיד!
אני לוקח על מנת להתרכז יותר ולהצליח ללמוד עוד - עם הריטלין. אני יכול ולפעמים אני לא לוקח קונצרטה ואני ברוך ה' בסוף תהליך של כמה שנים טובות (כמיתה ג') שהיום אני הרבה פחות היפר אקטיבי - גם בלי כדור. מסוגל לשבת ללמוד הרבה זמן ולהתרכז - גם בלי כדור.
אבל הקומצרטה עוזרת לי ללמוד יותר זמן! יותר באיכות! יותר טוב! כבר בכיתות יא' ויב' לא לקחתי בצורה יומיומית כי לא הייתי צריך, לקחת רק שלמדתי למבחנים/בגרויות ובימים של המבחנים.
אם אתם רוצים שאני אפתח שירשור ואכתוב את כל מה שאני חושב על ריטלין, איך הוא עובד כימית ומה הוא עושה במוח, למה כדאי, למה אנשים חושבים שלא כדאי וכו' אשמח... יש לי ברוך ה' ניסיון בהסבר....
(אמא שלי מאבחנת... התחילה ללמוד כשאני התחלתי לקחת ריטלין והתנאי שלי היה שהיא תלמד אותי כל מה שהיא לומדת, הגעתי למצב שלמדתי איתה הכל וניתחתי איבחונים שהיא עשתה ביחד איתה... לא להשוויץ רק שתבינו שאני מדבר מידע ולא מהבטן)
ור ומוסיף קצת
http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t581400#6566120
הדבר שהכי הכי מציק זה התופעת לוואי בעיקר זאת שאנחנו "סגורים, קרי רגש ומכונסים" זה לא חייב להיות ככה! יכול להיות שזה לא מינון מתאים אבל יכול להיות שזה בגלל שאנחנו נותנים לזה לכבות אותנו אחרי שמתרגלים מספר חודשים לריטלין אפשר להילחם בזה, להכריח את עצמי ללכת לשחק למרות שלא בא לי, יהיה קשה שבועיים בערך ואחר כך ז עובר... להשתדל להמשיך כרגיל למרות קשה.
בכללי תופעות הלוואי יורדות קצת אם אוכלים טוב לפני שבולעים את הכדור. טוב זה לא נישנוש או קורנפלקס עם חלב... לאכול ירקות, סנדוויצ'ים (עם דגש על ה "ים") חביתה... תשקיעו בארוחת בוקר. ממילא בדרך כלל לא אוכלים צהרים כי לא רעבים. הריטלין נותן כלי אדיר. רק צריך לקחת אותו כמשהו שמסייע ללמוד! לא יוצר למידה ולא משתיק תלמיד היפר אקטיבי.
הרבה טוענים שריטלין זה לא בריא. זה סם/פוגע ביכולות של התלמיד, משתק אותו ושזה לא הוא באמת - פוגע באני שלו. אז ככה. לא ברי?!? וממתקים זה כן בריא? וקולה זה כן בריא? וכל החומרים המשמרים זה כן בריא? נכון ריטלין כמו כל תרופה היא לא בריאה אבל ביחס של הדברים הלא בריאים שאנחנו מאכילים את עצמנו (גם אם נוריד ממתקים, רק החומרים משמרים באוכל) זה החלק הקטן ואם בשביל טעם של ממתק זה שווה אז בשביל לימודים לא? סמים, זה לא ממכר ואפשר להפסיק! מניסיון זה עובד על חומר נרקוטי ולכן טוענים שזה סם אבל חומר נרקוטי זה חומר שגורם למוח להפריש חומרים מסויימים אצלנו זה דופמין ובסמים זה הורמונים של הנאה והזיות. זה כל הקשר לסמים! פוגע ביכולות? ממש לא! רק מעצים אותם! פוגע באני האמיתי של התלמיד... מה פוגע? יוזר לו להתרכז טוב יותר בלימודים? ואם האני העצמי של בן אדם זה לרצוח אז לתת לו? לא! לפעמים האני העצמי צריך טיפה כיוון וזה לא בושה. מה גם שאני חושב שאני עם ריטלין שלם יותר, שקול יותר ואפילו אני יותר אבל זה הרגשה שלי, הרגשה פנימית אין לי הוכחה לזה.
טענה נוספת היא שפעם גדלנו בלי ריטלין. איך פתאום יש כלכך הרבה ילדים שצריכים ריטלין? תשובה: פעם כולם היו משחקים ורצים ומשתוללים כל היום בחוץ.. כמעט לא היו בבית וגם הלימודים לא היו השגיים כמו היום... היום דורשים מילד לשבת כל היום, ושהוא יוצא לחצר להפסקה וטיפה משתולל מתנפלים עליו... אין לו איפה להוציא את המרץ הזה... אז וודאי שהיום הריטלין נצרך יותר... חוץ מזה שזה גם התרבה במספרים, גם סרטן לא היה פעם ולאט לאט עלה המספרים שלו עד איפה שזה היום... זה נכון שהיום יש יותר לקויות למידה מאשר פעם.
בנוסף, פעם מישהו היה עובד ברפת, בשדה במפעל, ומוציא את פרנסתו בכבוד ומוציא אנרגיה. היום המקצועות הנחשבים הם אלה שצריך ללמוד להם שנים, ולשבת ולכתוב עבודות, ושעות מול מחשב, ומבחנים... הסביבס דורשת יותר ריכוז מפעם וממעטת את המקום להוצאת האנרגיה מאידך ומוסיפה המון גירויים ללא אפשרות הגשמה (טלוויזיה,סרטי פעולה, משחקי מחשב) אז אלו הטיעונים העיקריים למה לא לקחת ריטלין והתשובות אליהם... יש לכם עוד שאלות? טיעונים נוספים שאין לכם תשובות? בשמחה. ואם אני לא עונה בפורום אז תשלחו באישי
שטותואני ממש מתה מפחד
אוף כל הדיבורים פה רק יותר מלחיצים אותי
למה אני צריכה לקחת רעל כדי לספק את המורות שלי?|מתוסכל|
הקדמה:
לא מעמידים אדם בניסיון שהוא לא יכול לעמוד בו, אם קיבלת ניסיון את היכולה לעמוד בו. ואם לא עמדת אז |מנחית פצצה| לא נורא!!!!!! כולה נפילה!!!!!!!! שבע יפול צדיק וקם... אלוקים ברא אותנו עם יצר הרע והוא יודע שאנחנו נופלים וזה לא מפריע לו. הוא מחכה רק שנקרא אליו מלמטה והוא ירים אותנו. אם אסק שמים שם אתה ואציע שאול הינך. ולכן המטרה שלנו בעולם הזה היא לא "לא ליפול" אלא "לקום מהנפילה" אז יאללה, לקום!!!!!!! צדיקים!!!!!! אם קיבלת ניסיון קשה אז יש לך כוחות גדולים! יצר הרע עובד שעות נוספות להפיל אותך כי ההתקדמות שלך מפחידה אותו!
לדוגמא, ילד שנוסע על בימבה יתקדם 100 מטר בשעה אבל אם הוא יתנגש אז הוא יפול, יקבל מכה בברך יקבל נשיקה וזה יעבור לו לעומת זאת אדם שנוסע באופנוע 500 סמ"ק יסע בשעה 150 קילומטר אבל שהוא יתנגש ... זה יכאב הרבה יותר.
ככה אנחנו מי שמקבל מנוע גדול, יכולות גדולות - יכול להגיע רחוק אבל הנפילות שלו חזקות מי שעם מנוע קטנטן גם היכולות שלו לא משהו והוא לא יתקדם יותר מידי אבל גם הנפילות שלו הם בקטן
אז מה קורה בקשב וריכוז?
"כולנו יודעים שזה תקלה במעבר הדופמין במוח (סוג של קצר חשמלי) אבל מה זה עושה :
אני אתוודה על האמת התחלתי לקחת ריטלין בגיל מאוחר יותר, מפוקח יותר, ונכון יש תופעות לוואי (שעוברות לאחר שימוש רציף) ויש את ההתכנסות הזאתי פנימה כמו איזה מערה שרק אני כאן (ואז פחות חברותיים) זה כי פתאום אנחנו יותר ממוקדים
ההגדרה השלי למה שהיה זה שכמו שנוסעים באוטו בגשם ואז מפעילים את המגבים... רואים הכל הרבה יותר טוב.
תחשבו על זה, אנחנו בעצם רואים את העולם בהילוך מהיר יותר מכל אחד אחר... בכמה "מסכים" - פיצול קשב.
ופתאום כיבו את הכל ושמו רק סרט אחד עם הילוך נורמלי. אז זה שקט, חסר לי משהו בעין/אוזן אבל כשמתרגלים כל הריכוז בא למקום אחד ואני אסביר.
(סבתא שלי מאבחנת היא אמרה את זה ככה... עוד לפני שידענו שאני כזה)
לכולם יש 100% ריכוז הם ממקדים 70-90% במשהו אחד וכל השאר בהסחות דעת.
אנחנו עם 400% אבל מפוזרים ל8 חלקים (לא מדוייק, +-) ואז כל אחד=50 אבל החברה שמדברת עם זאת שלידה מקבלת את אותו ריכוז כמו המורה שמלמדת ואותו ריכוז כמו הציפור בחלון.
הריטלין עוזר למקד את זה לאחד גדול. והשאר קטנים.
הייתרון הגדול הוא שהאחד הגדול שלנו שווה 300 פי שלש מאחרים ולכן מרגישים את ההתכנסתו לתוך עצמנו אנחנו מאד מאד ממוקדים!
הסכנה היא שנתמקד בכל ה300 על הציפור בחלון ואז המצב יותר גרוע מאשר ללא ריטלין. כך שזה לא קסם צריך לבחור במה להתרכז
אז נכון אם לומדים (ולומדים עם השנים) להתרכז במה שרוצים, גם בלי הריטלין ואז אפשר להתרכז בכמה דברים במקביל שזה ממש כיף, שימושי ומפתיע אנשים אחרים זה נקרא פיצול קשב" (קרדיט לטוקבק) מכאן אני...
הדבר שהכי הכי מציק זה התופעות לוואי בעיקר זאת שאנחנו "סגורים, קרי רגש ומכונסים" זה לא חייב להיות ככה! יכול להיות שזה לא מינון מתאים אבל יכול להיות שזה בגלל שאנחנו נותנים לזה לכבות אותנו אחרי שמתרגלים מספר חודשים לריטלין אפשר להילחם בזה, להכריח את עצמי ללכת לשחק למרות שלא בא לי, יהיה קשה שבועיים בערך ואחר כך ז עובר... להשתדל להמשיך כרגיל למרות קשה.
בכללי תופעות הלוואי יורדות קצת אם אוכלים טוב לפני שבולעים את הכדור. טוב זה לא נישנוש או קורנפלקס עם חלב... לאכול ירקות, סנדוויצ'ים (עם דגש על ה "ים") חביתה... תשקיעו בארוחת בוקר. ממילא בדרך כלל לא אוכלים צהרים כי לא רעבים. הריטלין נותן כלי אדיר. רק צריך לקחת אותו כמשהו שמסייע ללמוד! לא יוצר למידה ולא משתיק תלמיד היפר אקטיבי.
הרבה טוענים שריטלין זה לא בריא. זה סם/פוגע ביכולות של התלמיד, משתק אותו ושזה לא הוא באמת - פוגע באני שלו. אז ככה. לא ברי?!? וממתקים זה כן בריא? וקולה זה כן בריא? וכל החומרים המשמרים זה כן בריא? נכון ריטלין כמו כל תרופה היא לא בריאה אבל ביחס של הדברים הלא בריאים שאנחנו מאכילים את עצמנו (גם אם נוריד ממתקים, רק החומרים משמרים באוכל) זה החלק הקטן ואם בשביל טעם של ממתק זה שווה אז בשביל לימודים לא? סמים, זה לא ממכר ואפשר להפסיק! מניסיון זה עובד על חומר נרקוטי ולכן טוענים שזה סם אבל חומר נרקוטי זה חומר שגורם למוח להפריש חומרים מסויימים אצלנו זה דופמין ובסמים זה הורמונים של הנאה והזיות. זה כל הקשר לסמים! פוגע ביכולות? ממש לא! רק מעצים אותם! פוגע באני האמיתי של התלמיד... מה פוגע? יוזר לו להתרכז טוב יותר בלימודים? ואם האני העצמי של בן אדם זה לרצוח אז לתת לו? לא! לפעמים האני העצמי צריך טיפה כיוון וזה לא בושה. מה גם שאני חושב שאני עם ריטלין שלם יותר, שקול יותר ואפילו אני יותר אבל זה הרגשה שלי, הרגשה פנימית אין לי הוכחה לזה.
טענה נוספת היא שפעם גדלנו בלי ריטלין. איך פתאום יש כלכך הרבה ילדים שצריכים ריטלין? תשובה: פעם כולם היו משחקים ורצים ומשתוללים כל היום בחוץ.. כמעט לא היו בבית וגם הלימודים לא היו השגיים כמו היום... היום דורשים מילד לשבת כל היום, ושהוא יוצא לחצר להפסקה וטיפה משתולל מתנפלים עליו... אין לו איפה להוציא את המרץ הזה... אז וודאי שהיום הריטלין נצרך יותר... חוץ מזה שזה גם התרבה במספרים, גם סרטן לא היה פעם ולאט לאט עלה המספרים שלו עד איפה שזה היום... זה נכון שהיום יש יותר לקויות למידה מאשר פעם.
בנוסף, פעם מישהו היה עובד ברפת, בשדה במפעל, ומוציא את פרנסתו בכבוד ומוציא אנרגיה. היום המקצועות הנחשבים הם אלה שצריך ללמוד להם שנים, ולשבת ולכתוב עבודות, ושעות מול מחשב, ומבחנים... הסביבס דורשת יותר ריכוז מפעם וממעטת את המקום להוצאת האנרגיה מאידך ומוסיפה המון גירויים ללא אפשרות הגשמה (טלוויזיה,סרטי פעולה, משחקי מחשב) אז אלו הטיעונים העיקריים למה לא לקחת ריטלין והתשובות אליהם... יש לכם עוד שאלות? טיעונים נוספים שאין לכם תשובות? בשמחה. ואם אני לא עונה בפורום אז תשלחו באישי
אני שמה קישור בשרשור הנעוץ למעלה.
מקווה שאתם מרוכזים כדי לקרא 

ילדה מיוחדת!!
בהצלחה לכולנו 
מדוייק.
אני ניסיתי ריטלין la וריטלין רגיל כל אחד כמה מינונים ועוד 2 מינונים של קונצרטה עד שמצאתי את זה שמתאים לי...
בכל מקרה, לא בודקים מינון שבוע-שבועיים נותנים לזה חודש לכל סוג כי בשבוע-שבועיים הראשונים הגוף עוד לא מכיר ואז התופעות לוואי חזקות... כל כדור צריך לבדוק חודש.
צריך רק אמונה שתשלב
פעם הייתי מסוגל לפזר את הריכוז שלי בין כמה דברים, אבל מאז שהתחלתי לקחת ריטלין גם כשאני לא לוקח ריטלין ואפילו שבועות אחרי הפעם האחרונה, אני כבר לא מסוגל לשים לב ליותר מדבר אחד! אני מפוזר אבל כלום לא נכנס. למשל פעם יכולתי לשמוע מוזיקה ולדבר וכו' והיום זה כבר לא עובד
. זה הגיוני?
צבי-ליזציה
ילדה מיוחדת!!כי לי קרו דברים לא נחמדים במיוחד 
צבי-ליזציה
ואני מרגישה טוב עם עצמי.שטותאבל אחרי תקוה ממושכת שלא לקחתי זה עבר
שאחרי תקופה המוח לאט לאט נכנס לקצב רגיל...מה שהיה לך לפני נקרא פיצול קשב וזה אחד הייתרונות הענקיים של קשב וריכוז (בכוונה זה לא "הפרעת קשב וריכוז") הריטלין גורם למוח להפריש יותר חומר שנקרא דופמין, נאצלנו יש תקלה/קצר במעבר שלו ועובר פחות - אז כנגד זה הריטלין מורה למוח להפריש יותר ואז גם יעבור יותר (כי זה עובד באחוזים) לאט לאט המוח מתרגל ומתחיל להפריש לבד עוד דופמין, ואז הפיצול קשב יורד אבל גם הבעיה מצטמצמת אחרי מבפר שנים עם ריטלין הפכתי מלהיות המופרע של הבית ספר אחד שיכול לשבת גם בלי ריטלין יום שלם בשיעורים, וללמוד... ולהמשיך לחיות ואני לא מדחיק את זה אני פשוט מתעסק בדברים קטנים (נניח באצבעות או בניירות קטנים) אף אחד לא שם לב, אני לומד ולא מפריע...
אבל בקשר לפיצול קשב עצמו (יכולת להתרכז בכמה דברים במקביל) אפשר לשמר אותה! פשוט להתאמן על זה... וזה יחזור אליך (מניסיון) להתאמן לדוגמא, לשמוע ממוזיקה ולכתוב משהו בכוונה ולהתאמץ אחרי כמה פעמים זה יבוא בטיבעי
מסכים עם כל מילה!!!!!!!