עושים הפיכה בגלוי השלטון בידיים שלהם
מי עוצר אותם ?!
ביבי הגיע הזמן שגם אתה תוריד את הכפפות
אתה בזירת רחוב
והחוקים שונים לגמרי
מפחיד מה שקורה פה
תשמור עליינו
אותך בחרנו לא אותם.
עושים הפיכה בגלוי השלטון בידיים שלהם
מי עוצר אותם ?!
ביבי הגיע הזמן שגם אתה תוריד את הכפפות
אתה בזירת רחוב
והחוקים שונים לגמרי
מפחיד מה שקורה פה
תשמור עליינו
אותך בחרנו לא אותם.
זה כמו שנבקש מבן גביר להפעיד יד קשה נגד הקפלניסטים. יש אנשים שיודעים לדבר, אך אינם מסוגלים לעשות מעשים. חבל שביבי התקדם אל תפקיד ראש ממשלת ישראל במקום להישאר שר החוץ/שר האוצר, שני תפקידים שבהם הרטוריקה שלו שיחקה תפקיד חשוב.
אני לא מתאר לעצמי מנהל מפעל שאוכל מרורים מהמזכירה שלו ולא מפטר אותה. אז ביבי ובהרב מיארה. כנ"ל בן גביר והמשטרה, משילות היא בעיקר תכונה גנטית, כמו כריזמה. או שיש אותה, או שאין.
האם מנהל מפעל יפטר את המזכירה שלו גם אם ועד העובדים יבטיח להשבית לו את המפעל לחודש שלם? התושבה היא לא. הוא לא יפטר. כי זה יעלה לו בפשיטת רגל.
הוא יצטרך להתאמץ מאוד כדי למצוא דרך חכמה במיוחד איך גם להשיג את רצונו וגם להתמודד עם הכוח של התאגדות העובדים.
הרשות השופטת ביא דה פקטו רשות שלטונית שכוחה שווה או גדול מזה של הרשות המבצעת והמחוקקת. וגם התקשורת מגוייסת לטובת האופוזיציה הזו.
על סעיף פתטי של עילת הסבירות ראינו פה טרור קלפניסטי שלא היסס לבצטרף לכוחות BDS בחו"ל, אז על פיטור היועמשית מה יהיה? עכשיו שמתעוררים זה כבר אולי מאוחר מידי.
הבעיה של ביבי לא היתה חוסר משילות אלא טעות בקריאת המציאות המשפטית-חברתית ובזילזול ברעיונות של דיפ סטייס.
ההסתה והקיטוב של אלו שהיום נזכרים בבגין בערגה נגדו - היתה לא פחות מההסתה שלהם נגד נתניהו. קראו לו רוצח, קראו לו היטלר, קראו לו פשיסט. האווירה נגד 'הצ'כצ'כים' ש'גנבו את המדינה' ל'יפי הבלורית והתואר', והקיטוב נגד ה'דוד לויים' שהעיזו לצאת מהמעברה, לא היתה פחות מהיום.
ההבדל היחיד הוא שאת בגין הם הצליחו לשבור אחרי קדנציה וחצי ואת נתניהו לא.
בית המשפט שבגין דיבר עליו, לא פסל חוקים, לא ניסה לנהל את המדינה במקום הרשויות הנבחרות, לא פגע בבטחון המדינה וברח מהתערבות בנושאים שעלולים להחשב פוליטיים.
מי ששינה את המבנה, זה אהרון ברק.
נ.ב.
אגב, לא פתחת שרשור על ההפקרות האנטישמית של ראש ממשלת אוסטרליה.
לא הבנתי איך התגובה שלך קשורה לדברים שכתבתי,
אבל בכל מקרה אני ממש לא "יעקב הגרוש האוסטרלי".
זה מעליב להשוות בינינו. אם תעבור על הכרטיס האישי שלי,
אתה תראה שאין ביני לבין הטרול ההוא שום דמיון.
כולם הסתדרו עם מערכת המשפט, כי היא ידעה את מקומה. היא לא המציאה "ציבור נאור", ולא אנסה את "עילת הסבירות, המידתיות, והתכליתיות", ילא התבלבלה לחשוב בטעות שהיא אדון הארץ אלא היא רק משרתת וכלי לפיתרון סכסוכים בכפוף לחוק.
למה שבגין לא יסתדר עם זה? וגם על איזו פסיקה הוא אמר את זה? על כך שלמדינת ישראל יש את הזכות להפקיע איזה קרקעות שהיא צריכה.
השנאה שלך לא מצליחה להתחבא מאחורי ההאשמות שלך על אחרים. השמאל המציא את השיסוי וההסתה, ומנסה להלביש את זה על אחרים. אף אחד לא קונה את זה ולכן שתי גופות של מפלגות שמאל שמאל נאלצו להתמזג.
מי שנבחר לא עובד רק בשביל מי שבחר בו.
הכנסת והממשלה הם לטובת כולם. אם נבחר בוחר צד זה הסוף
(שלום לכולם, דווקא יותר בריא לי לא להכנס להתבחבשויות כאן. לא התאפקתי)
אגודה אמנם מאיימים כבר שנתיים, אבל ברגע האחרון מתקפלים. הדבר האחרון שהם רוצים זו מערכת בחירות כשהנושא שהפיל את הממשלה הוא הגיוס. זה היה נכון לפני המלחמה ונכון שבעתיים באוירה הציבורית הנוכחית. בן גביר 'קירר את האמבטיה' וכולם קופצים אחריו.
גם בפעם הקודמת, לבן גביר היתה אחריות משותפת לבזבוז הקדנציה של טראמפ על מערכות בחירות. אם האירוע יחזור, הפעם האשמה כולה תהיה עליו. בקרן החדשה ובשלום עכשיו כבר מכינים לו את הזר פרחים.
בשבוע שעבר נזכרתי בסיפור מזמן השואה שיכול לתת לנו טיפ איך לנהוג עכשיו.
למרות שאי אפשר חס וחלילה לדמות המצב כיום למצב שהיה אז רחמנא ליצלן. אבל בקטע אחד יש דמיון אבסולוטי: שנאת ישראל תהומית.
כל שבוע שעובר מחוסלים עשרות מחבלים, נהרסים בתי מחבלים, יחד עם בתי "חפים מפשע" שמתוכם פועלים המחבלים. מאות אלפים נעקרו מבתיהם וגרים באוהלים. שבויים שלהם נמצאים אצלנו, וישראל מוכנה לשחרר אם הם ישחררו את החטופים כולם.
ובכל זאת לא בוער להם עסקת חטופים. למה? כי הם רואים עד כמה זה חשוב לנו, וכמה שזה חשוב לנו, ככה הם יותר מסרבים, כי המטרה שלהם לגרום לנו כאב וצער, ובטח לא לגרום לנו נחת רוח.
נזכרתי בסיפור מזמן השואה: יהודי במחנות השמדה הגניב למחנה קצת תפוחי אדמה בניגוד להוראות הנאצים, למרות שידע שעל דבר כזה אם ייתפס יוציאו אותו להורג. כאשר נתפס על חם שאל אותו הקצין הנאצי: למה הגנבת תפוחי אדמה? הרי ידעת שבגלל זה יוציאו אותך להורג? היהודי חשב שאולי לקצין ההוא יש קצת רחמים אבל לא יוכל לעשות כלום מול כל שאר הנאצים. ואז עלה לו רעיון הבא, וזה הצליח לו. היהודי ענה לקצין הנאצי: נמאס לי לחיות אבל לא מסוגל להתאבד, לכן הגנבתי תפוחי אדמה שיוציאו אותי להורג. הקצין ענה: אם ככה אני לא מוציא אותך להורג, אני משאיר אותך בחיים שתמשיך לחיות ולסבול.
אם רוצים שהמחבלים יסכימו לעסקת חטופים, הדרך היחידה שהיהודים יצהירו ויראו בשטח שהם לא מעוניינים בשום עסקה, רק אז יש סיכוי. כי אם המחבלים יבחינו שאנחנו רוצים עסקה, הם לא ירצו לתת לנו את התענוג.
וכמובן, לתת צדקה ולהתפללּ.
אימא שלי בימי האינתיפדה השנייה אם אני לא טועה
פספסה בערך בדקה איזה אוטובוס בחיפה, ניסתה לצעוק או לסמן לו שיעצור, והוא לא רצה לקחת אותה
אותו אוטובוס התפוצץ
מאז, אני לא חייב שום כלום וכלום גמור לפלישתים הקניבלים
צר לי אבל הפלסטינים הם ברמת התפתחות תרבותית של ניאנדרטלים או אילו־שהם אבות קופיים של ההומו ספיינס
כשיגיעו לאיזושהי תרבות, הערכת חיי אנוש, הומניות, אפשר יהיה לדבר.
הגענו למצב שבו כל ניסיון תיקון מנוצל נגדנו, ומעמיק את ההפיכה המשטרית של אהרון ברק. ישראל כבר איננה דמוקרטיה, אבל שינויים נוספים יהפכו את הבעיה לבלתי-הפיכה ובלתי ניתנת לתיקון.
השיחה הזו פורסמה אחרי שכתבתי את התגובה שלי.
עוברים לשקרים אחרים...
הישג גדול: 35 מיליון שקלים נתרמו להשלמת בניית מרכז רפואי ראשון בבנימין
בערב התרמה גדול בניו-יורק, במעמד השגריר המיועד מייק האקבי, גוייס סכום עתק להשלמת מרכז רפואי ראשון שיהווה מרכז חירום וטראומה בבנימין. ראש המועצה ישראל גנץ: "בזכות שותפים וידידים נגשים חלום להצלת חיים"
ערוץ 7
בסוף הכי טוב זה שלטון יציב
בינתיים הם מהפכנים אבל לך תדע מה יהיה בעתיד
עוד צרות ועוד מלחמות
המלחמה מתמשכת וכמה זמן עוד היא תמשך?
זה ממש לא אופייני למדינת ישראל לנהל מלחמה כזאת.
אציין כי בשנה שעברה אמר "צדיק" מסויים שהמלחמה תיגמר בפסח ושיבוא משיח. אולי לא שמתי לב, אבל למיטב ידיעתי המלחמה לא הסתיימה ומשיח לא בא. גם לא טילפן.
אבל לא מבין את התלונה שלך, אתה רוצה שעוד פעם נעצור לפני שאנחנו משמידים את חמאס?? עשינו את זה המון פעמים בעבר וראינו לאן זה הוביל
זה לא נקרא מלחמה, הלחימה נןרא מהוססת ונמרחת, שלוש פעמים כיבוש ג'באליה באותה מלחמה. מדינת ישראל כרגע לא רוצה לעצור את המלחמה, לא באופן של עיסקה, ולא באופן של הכרעה.
והשאלה למה באמת מתבקשת, למרות שיש לי שלל תיאוריות בנידון
אבל לצערנו נכנעים ללחץ של ממשל ביידן, ולכן זה נמרח.
אבל בכ"מ להכניע ארגון טרור שמתחבה בתוך אוכלוסייה לוקח זמן.
ובכל אופן, שלוש פעמים בג'באליה?! כל ילד מבין שזה חשוד על השביעית
קמו פה דורות של מפקדים שטופי מוח שלמדו בכל הפורומים האפשריים על כך ש"סכסוכים פותרים על ידי דיפלומטיה" וכד'. מבחינתם, אסור להשמיד ולהביס אויב, אלא לכל היותר, "להפעיל עליו לחץ צבאי". התוצאות בהתאם.
… היה מבצע אנטבה ב1976.
נכון שמאז 1977 היה שינוי. החזרנו את סיני ושטח האימונים הצטמצם לגמרי .
בקיצור בצועי צהל תלויים מאוד גם בניהול מדיניות
וברגע שהליכוד עלה לשלטון החלה הירידה.
אין שום קשר בין גודל שטח סיני להחלטות של הרמטכל. זה שטויות במשקל. לפני שסיני הייתה בידינו נלחמנו, וגם אחרי שסיני נפלה חזרה למצרים. המימוש המבצעי לא קשור לזה.
לפי זה, אולי דווקא אם נכבוש את כל מצרים אז נוכל לעשות ממש תרגילים אמיתיים. קשקוש כמובן.
.אתה אולי לא מסכים וזה בסדר אבל אל תגיד שטויות.
כשיש שטח צבאי גדול אפשר:
1. להתאמן בצורה יותר קרובה למציאות בלי
כל מיני סימולטורים למיניהם.
2. אפשר להחזיק צבא יותר גדול.
3. יש יותר הגנה טבעית לגבי ישובים אזרחיים.
4. במקרה של התקפת פטע יש יותר מרחב פעולה לצבא.
אז מה לעשות , החזרת סיני פגעה בכל זה.
1. המציאות היחידה שקרובה לסיני היא סיני בעצמה. לבנון אינה סיני, סוריה אינה סיני, ירדן אינה סיני. לפי הטענה הזו צריך לכבוש את כל העולם כדי שהסימולציה תהיה "אותנטית". זה הבל.
2. זה הבל בריבוע. לצבא לא חסר מקום בשביל גודל. והגודל הנוכחי שלו לא תלוי בשטחים בגאוגרפים. צורכי צבא מחושבים אחרת.
3. עוד הבל ורעות רוח. וגם צביעות, כי אתה הרי רוצה להפקיר את כל יהודה ושומרון לנאצים, וההגנה על שאר חלקי הארץ לא מעניינת אותך.
4. זה הדבר היחיד שהגיוני בתוך הנונסנס שכתבת.
ובכל מקרה, בגין אמנם חתם שם בטעות - אבל השמאל השתכר מרוב אושר על ההסכם הזה. אז מוטב שתשתוק.
מלחמת לבנון הראשונה = התבוססות בבוץ, מלחמת לבנון השנייה = עוד מבצע מובגל שסופו סיסמאות על הרתעת החיזבאללה, וכן הלאה.
במלחמת יום הכיפורים הגענו להפסקת אש, לאחר שהצלחנו לשחרר את מה שכבשו מאיתנו בגולן, לשחרר חלק ממה שכבשו מאיתנו בסיני, לכתר את הכוחות המצריים שנשארו בסיני, ולהמשיך ולכבוש הלאה.
הצבא הסורי והמצרי לא הושמד, חאפז אסאד ואנואר סאדאת המשיכו לשלוט במדינותיהם. ונותרו חיילי צה"ל שבויים בידי האויב. [אך גם היו שבויי אויב בידינו]
במלחמה הנוכחית, אם היו רוצים, היה אפשר ח"ו לסיים את המלחמה בהפסקת אש במצב דומה מול חמאס אחרי חודשיים, אבל זה לא היה ניצחון מזהיר אלא כישלון נוראי.
ירושלמי כותב:
אתמול אחי הקטן עבר פיגוע נפצע באורח בינוני עד קשה ובנס לא רצחו אותו
המשטרה משום מה מתייחסת לסיפור כתיגרה אפילו שלא היה לו שום קשר אליהם ולא התגרה בהם
המשטרה אמרה שהיא סיווגה את האירוע כפלילי משום שאחי לא הגיע להגיש תלונה בה בעת שהוא איבד הכרה והובהל עם שברים בארובות העיניים שטפי דם מטורפים בפנים ובתוך העיניים תפרים בלסת שגם נשברה ותפרים ברקה
אלו הפרטים המלאים
אתמול (10.12.24) בסביבות השעה 15.00 בצהריים אחי הקטן בן 20 עבר פיגוע על ידי בני מיעוטים כשהוא רכוב על אופניו בשכונת רמות בירושלים.
אחי רכב על אופניו כשבן מיעוטים נעמד לו באמצע הכביש וחסם לו את הדרך, אחי צפר לו כדי שיזוז ולא יפגע בו, בלית ברירה הוא סטה עם אופניו לצד הכביש ונעצר בעץ בצד הדרך בן המיעוטים רץ לכיוונו בצעקות אללה אכבר דחף אותו בכח וקרא לחבריו באתר בניה שיש כאן יהוד ותוך כדי זרק עליו כלי עבודה גדול מברזל (מפתח צינורות גדול) שבנס לא פגע בו.
המחבלים תפסו את האופניים שלו פירקו לו אותם עם אלות ברזל, אחי ניסה למשוך את האופניים ואחד המחבלים נתן לו לום בראש אחי נפל על הריצפה שותת דם ומחוסר הכרה כשהוא שוכב על הכביש והם בועטים לו בראש ואז הגיע מחבל אחר עם בלטה כדי לרוצץ לו את הראש ר"ל באותו הרגע הגיע בחור שבסייעתא דשמיא הצליח להסיט לו את הבלטה והיא לא פגעה באחי.
אחי הובהל לבית חולים מחוסר הכרה ומוגדר במצב בינוני עד קשה שברו לו את שתי ארובות העיניים, יש לו חורים ברקה ובסנתר שבוצעו שם תפרים.
יש לו שטפי דם קשים מאוד בפנים ובעיקר באיזור העיניים וסריטות בכל חלקי גופו.
המשטרה מסיבה הזויה מגדירה את האירוע כקטטה בגלל שאחי לא הגיע להגיש תלונה בה בעת שהיה מחוסר הכרה ומאושפז בבית חולים.
ניסו להתקשר אליו אבל כמובן שלא היה מענה ומסיבה שאין לה שום הצדקה התקשרו לאבא שלנו שהוא יהודי מבוגר ואמרו לו את זה בלי שום הכנה אציין שאחי הוא הבן זקונים במשפחה והוריי שיחיו קשורים אליו מאוד דבר שיכל לסכן אותם מאוד.
אבקש ממך אם תוכל לפרסם את הפיגוע הזה.
לא מתקבל על הדעת שבחור תמים לא יכול ליסוע באופניים בירושלים לצערי התקיים בנו הפסוק: "צדו צעדינו מלכת ברחובותינו"
אחי כאמור מאושפז בבית חולים ומחכה ל-2 ניתוחים בארובות העיניים ובלסתות.
תודה רבה.
עם כל הכבוד לרב, אין שום סיבה לתת לו במה בצבא אם הוא נגד.
שלא אומר שמי שלא לומד לא צריך להתגייס.
הרב יוסף התייחס לשאלה של מאזין שלדבריו כולם מורידים את הכיפה במהלך השרות הצבאי.
למרבה הבושה עשו מניפולציה על דבריו.
זה חדש ש"הגדה המערבית" זה מושג פסול.
מי שמאמין שממלכת ירדן היא בסה"כ "הגדה המזרחית" של ארץ ישראל ומצפה להתיישב בנחלות ראובן וגד,
לא רואה שום פסול בביטוי הזה.
@שמחה רוטמן
במקום לקדם מערכת כבישים מודרנית ובטיחותית, שלא תותיר ספק למי שייכת ארץ ישראל, הוא מתעסק בטרמינולוגיה.
אף שגם הם נמצאים בעבר הירדן המערבי.
הסיבה לכך היא, שהמושג הזה מתייחס למה שהיה החלק של ממלכת ירדן שנמצא ממערב לירדן.
לכן, השימוש במושג הזה לא מבטא קשר שלנו לעבר הירדן המזרחי, אלא להפך, קישור לעבר (הקצר) שלהם כחלק ממדינת ירדן, וניתוק משימוש במונחים יהודה ושומרון, שמחברים אותם לעבר ההסטורי שלהם.
מרוב זירות להתעדכן בהן הכל מבולגן לי..
קול קצת מונוטוני, אבל עושה סדר בכל מה שקשור למלחמה.
אם זה מדבר על צבא ולא על אומנות?
לאומנות זה כמו מוזיאון תל־אביב לאומנות
ויש תכונה בשם חתוליוּת
אבל מה זה חתולנות
כל עוד שהקהל הדתי לאומי לא יראה שזה מפריע להם, זה יימשך ולא ייפסק מעצמו.
כמובן שסרבנות צבאית לא בא בחשבון, אבל אפשר לסרב לחגיגות יום עצמאות.
להפסיק עם חגיגות יום עצמאות, כי אין לנו מדינה יהודית על אמת. אולי לשקול להפסיק גם הטקסים הקשורים ליום העצמאות כמו עמידת דום.
חוץ מזה לא הכל פוליטיקה
ההשקפה הדת"ל רואה ערך בעצמי במדינת ישראל, ערך רוחני בעצם הריבונות של יהודים על אדמת ישראל, ערך גאולי בתקומה הגשמית של עם ישראל גם אם לא הרוחנית בינתיים (כמובן יש גם השקפות אחרות בנושא)
לכן חוגגים יום העצמאות, חלק בעד לנתב את זה לאפיקים דתיים (הלל, יום שכולו תורה כו') חלק בעד דווקא להזדהות עם הישראליוּת כפי שהתפתחה לה מאז קום המדינה (על האש מוזיקה כו')
כנ"ל לגבי עמידת דום יש שרואים ערך בזהות הישראלית (ביחס למדינה לפחות) כפי שהתעצבה לה,
וגם אלו שפחות, אינם בעד לעשות מהומות, ולדעתי במיוחד לנוכח השכול של השנה האחרונה אין עניין להביע את התסכול בדרך הזאת
אני לא אוהב לעומתיות
אם בפנים בתוכך אתה לא מזדהה עם התכנים של יום העצמאות כו' אז מוזמן גם לעשות צום וסליחות לא משנה כמה יסתכלו עליך מוזר
ואם אתה חושב שראוי לשמוח או עכ"פ להודות בדרך כזאת או אחרת אז זה לא משהו שצריך להיות מושפע מאיך אנשים אחרים מתנהגים
לדעתי צריך להתעסק בעיקר במי אנחנו ופחות לעצב את עצמנו לפי ריאקציה
נגלה שמרבית הזמן הממלכה המאוחדת/ממלכת יהודה/ממלכת ישראל לא היו מדינות יהודיות על אמת. תככים, חטאים, מעשים בלתי מוסריים, עבודה זרה ומה לא, הן ברמת ההנהגה, הן ברמת החברה.
הסוף ידוע (מלחמות בלתי פוסקות למעט שנים/עשורים של הפוגה יחסית), פילוג, גלות. מן הסתם, סופה של מדינת ישראל יהיה דומה. רוב הסיכויים שאנחנו בתוך לופ היסטורי ארוך מאשר בתקופה של אתחלתא דגאולה.
ובאותה מידה גרוע יותר בגלל השפעות הקדמה הטכנולוגית על יכולות החימוש והתקיפה של אויבינו. לפני השואה גירושים ופוגרומים היו מוגבלים בהיקפם, ואז הטכנולוגיה הראתה שאפשר לבצע גירוש ואח"כ טבח של מיליונים, כמעט ללא יכולת להסתתר ולהינצל. כנ"ל היום אנחנו מאוימים על ידי כטב"מים חודרי מערך ההגנה האווירית, שלא לדבר על הפוטנציאל הגרעיני של איראן.
מצב בטחוני שבו יש לנו צבא שנלחם מול אויבינו בארצנו,
מצב כלכלי טוב,
יכולות בסיסיות שיש לנו,
עם יחסית מאוחד,
שליטים יחסית טובים
ועוד
"אם בחוקותיי תלכו" וגו', כשמדובר על כל העם ולא רק על מגזר כזה או אחר.
"וגם אנכי מנעתי מכם את־הגשם בעוד שלשה חדשים לקציר והמטרתי על־עיר אחת ועל־עיר אחת לא אמטיר חלקה אחת תמטר וחלקה אשר־לא־תמטיר עליה תיבש:"
"אם זנה אתה ישראל אל יאשם יהודה ואל תבאו הגלגל ואל תעלו בית און ואל תשבעו חי יי:" (כלומר אם יהודה לא ילכו בחטאות ישראל, אחלה להם)
כי ינאי המלך טבח בחכמי ישראל?
סוף החשמונאים היה עם הורדוס שעל רשעותו אפשר להאריך אבל נראה לי שאין צורך.
או אולי נדבר על המדינה היהודית שקמה עם מלכות חשמונאי שעברו תוך דורות בודדים לכהנים גדולים ומלכים שאפילו לא שמרו על שם יהודי?
אלא נס פך השמן בלבד. כי מבחינת חז"ל, מלכות החשמונאים נולדה בחטא ולא פלא שהסתאבה תוך דור וחצי. לא אתפלא אם עוד אלף שנה כל מה שיישאר מתולדותיה של מדינת ישראל העכשווית בתודעה היהודית, יסתכם ביום ירושלים, מבלי להזכיר את התנועה הציונית ואת הקמת המדינה.
כולל כל הקשיים וכו'
(גם לא היו בישראל מעולם כ"כ הרבה לומדי תורה כיום.)
ועל זה אנחנו שמחים ומודים.
כן. יש קשיים. לא הכל מושלם
אבל המצב טוב מאות מונים מכמעט כל רגע אחר בהיסטוריה של עמ"י
יש לנו יכולת להגן על עצמנו, עול הגויים ירד משמעותית מעל צווארינו, יש קיבוץ גלויות, השממה נסוגה מפני שיבת ציון, עולם התורה נמצא לראשונה בהיסטוריה במצב הפריחה הזה.
רק חסירה תשובה המונית של העם. זה הרבה יותר ממה שהיה חסר לפני קום המדינה ולפני השואה.
איך אפשר לא להודות להקב"ה על זה?
רק בגלל שזה לא חופף לדמיונות בנוגע לגאולה?
רבים ממאמרי חזל ומהמסורות מתקיימים בנו.
אפשר להעביר את אותה נקודה מבלי לזבל במוח.
הולכים לגוגל טנרדס ומגלים שעד ה-7.10 אף אחד לא ממש חיפש את המונח "נוחבה"
אז כן, הייתה איזושהי כתבה איזוטרית ב-2014 עם אזכור המילה המפורשת. וואו. הציבור ברובו, כולל ציבור הפוליטיקאים, לא היה מודע ליחידה הצבאית הזאת.
האם לפני טבח שמיני עצרת במסגרת הקבינט נערך דיון שבו הוזכרה המילה המפורשת "נוחבה"? כל השאר זה ספקולציות.
איני יודע איך נראות ההדרכות המקצועיות של חברי הקבינט, והאם מירי רגב, שאף היא חברה בו, מתמצאת במבנה של החמאס ושאר ארגוני הטרור.
והיום הנרטיב הוא שנתניהו שמר על החמאס מכל משמר.
עיתונאות.
הכתבה הזאת קיימת בוריאציות שונות באתרים שונים ומעניין להסתכל על התגובות,
נתניהו רוצה לגרור אותנו להרפתקה, מנסה להציל את עצמו ממשפט, עוקף את הדרג הצבאי, ממשלת הרס וחורבן כו' כו' כו' "טוב שבלמו אותו ברגע האחרון"
OK מה יש לומר עכשיו?
ולא לשאר דברי ההבל שהופצו ומופצים בתקשורת- בזמנים שונים.
כל חפ"ש בגזרת עזה ידע מה נוחבה
כל חייל בחמ"ן (גם לא עזה) ב10 שנים האחרונות הכירו מה זה נוחבה.
לכן. מצופה משר במשרד הביטחון + חבר קבינט
כשנה לפני 7.10
להכיר את האיומים הביטחוניים יותר מאשר חפ"ש בעזה.
ואם לא עשה את זה. זאת בושה למערכת.
וכן. בושה גם לו כשר במשרד הבטחון וחבר קבינט
מפעם לפעם אני מרגיש שאני מוכרח להציף את הנושא שוב...
כולנו מאמינים שהתורה מטרתה להוסיף טוב בעולם.. שהיא הופכת (או אמורה להפוך..) אותנו לאנשים טובים יותר, מוסריים יותר..
אני מניח פה הנחות שאפשר להתווכח עליהם.
1. רוב מי שזה היה הבן שלו שם היה תומך בעסקה.
2. אני חושב שססטטיסטית אם תשאל אדם מסורתי או חילוני או חרדי אם לעשות עסקה עכשיו הוא יגיד כן.
3. גם בציונות הדתית המתונה לענד יש תמיכה לעסקה עכשיו.
המכנה המשותף הוא שכולם חושבים ש מעשה המוסרי הוא עסקה עכשיו.
אם זה כך.. אני קצת לא מבין את הצד שמתנגד. אני מרגיש שהוא בא מתוך השקפת עולם תורנית או אידיאליסטית שזה לא מוסרי לשחרר מחבלים שסיכוי גבוה שיהרגו אנשים אחרים.. או שיש משהו יותר חשוב מהחיים של הבן שלי.. ובכנות העם לא שם..
הקדמתי שלא כתבתי ברור אבל לסיום מה שבעיקר באתי להגיד זה שאני מרגיש שסמוטריץ ובן גביר ומי שרואה בהם את הקול שלו בנושא הרגיש הזה נתפסים בעיני הציבור הרחב כאנשים לא מוסריים בנושא ככ רגיש וקשה ואני מקווה ממש שלא יצא חילול ה' מכך..
אולי בהמשך אצליח לדייק יותר בהתאם לתגובות אם יהיו..
תפילות, ובשורות טובות..
עריכה - עוד משהו שבאתי להגיד זה שאשמח לשמוע הסברה המתנגדת לעסקה שהצד התומך יוכל להבין, "בשפה שלו"..
אני חש שאנחנו התחנכנו על כך שכלל ישראל חשוב יותר מהחיים הפרטיים שלנו וזאת שפה שמאוד קשה להזדהות איתה וממילא היא בקלות יותר נתפסת ככזו ה"מערימה קשיים" על ההסכם..
א. זה לא מתחלק בין אנשים שרוצים עסקה לאלה שלא, גם סמוטריץ יתמוך בעסקה לא מופקרת (לגבי בן גביר אני לא בטוח).
ב. אני בכלל לא בטוח שרוב הציבור חושב אחרת מסמוטריץ (יש כל מיני סקרים סותרים, זה תלוי באיך מנסחים את השאלה).
ג. אי אפשר לשפוט בני משפחה, אבל מי שמקבל החלטות חייב לחשוב על טובת הכלל.
ד. בן גביר וסמוטריץ לא מתנגדים לעסקה מופקרת מסיבות תורניות, אלא בגלל צורך ביטחוני.
ה. ולכן הם חייבים להשמיע את דעתם ולהתנגד בפועל לעסקה מופקרת, גם אם רוב הציבור היה חושב אחרת מהם.
אכן התורה מטרתה להפוך אותנו למוסריים יותר לפי אמות המידה של התורה עצמה. זה יכול לא למצוא חן בעיני כל העולם כולו, "אחד היה אברהם", וזה ממש לא משנה.
אם התורה הייתה כה אינטואיטיבית ומובנת מאליו, לא היה צריך לתת אותה בקולות וברקים, ועם ישראל לא היה חוטא מיד בחטא העגל.
משמע שבתור התחלה האנושות הייתה רחוקה מאוד מדרישות התורה וזה תהליך מאוד ארוך ולא פשוט להגיע לשם.
לשאלות:
1. OK זה פשוט אומר שרוב העם חושב שעדיף את המשפחה שלו ושימותו כל השאר. גם אם זאת השקפה נפוצה זה לא אומר שזה טוב, נכון, או צודק. "האומר לאביו ולאמו לא ראיתיו ואת אחיו לא הכיר ואת בניו לא ידע כי שמרו את אמרתך ובריתך ינצורו". לפי ההלכה, בפדיון שבויים, הרב קודם לאב. האם רוב העם היה מסכים עם זה? האם גם אז לא היו יורים טיעונים רגשיים לכל עבר? זה עדיין לא משנה את התורה.
2. בסדר לבריאות להם השאלה היא בסוף מהי דעת תורה.
3. בציונות הדתית למיטב הבנתי יש תמיכה לעסקה סבירה שלא תפגע בביטחון המדינה. דוגמאות לעסקאות טובות הן כסף תמורת חטופים, מעבר בטוח למנהיגות חמאס למדינה שלישית, אולי שחרור אסירות בעלות מסוכנות נמוכה, כו' כו'.
ממש כל כמה ימים מתרחש בארץ פיגוע ל"ע. בתקופה האחרונה היו לי שתי נסיעות לבאר שבע וברצף פספסתי פיגוע בתחנה המרכזית בחמש דקות. באחד מהם נרצחה שוטרת מג"ב. אנחנו נמצאים במצב של מלחמה מול אויב שעולה באכזריותו על גרמניה הנאצית. אם הנאצים היו תופסים כמה שבויים, זהו, היינו נכנעים להם? היינו מתקפלים? איזו מין מדינה זאת? יש תקדים למדינה שמפסידה במלחמה כי לקחו לה שבויים? ברור שאנחנו רוצים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה אבל זה בלתי־אפשרי.
יודעים מה יאללה בואו נעשה עסקה. משחררים חצי מהחטופים, חצי אחר נשאר לנצח בעזה, צה"ל נסוג מהרצועה, חמאס בונה הכל מחדש, אנחנו מפסידים חבל ארץ שלם כי אף־אחד לא יגור יותר בעוטף עזה, שדרות חוזרת ל"שגרת טפטופים" (געוולד אם אזעקה אחת נשמעת בתל־אביב כולם כבר בפוסט טראומה), פה ושם מת ילד מפגיעת פצמ"ר, פה ושם מחבל שוחט חייל או חיילת ביו"ש או בבאר שבע או במרכז הארץ, בקטנה. למי אכפת אם ימותו עוד 1000, 2000, 3000 חיילים (כאילו מדובר בשכירי חרב ולא ילדים בני 19 או אבות), העיקר קרובי משפחה.
אבל מה לעשות החשיבה איכשהו נקטעת אחרי המילים "בואו נעשה עסקה". וזאת בדיוק הבעיה שהנושא הזה "רגיש" ו"כואב" כלומר זה הופך לקלישאה עוצרת חשיבה. זה אומר שאי־אפשר לשים את כל הדברים על השולחן ולהסתכל מה באמת כל דבר אומר.
לגבי חילול ה' אין בזה סרך חשש. אם זה הדבר הנכון והצודק אז גם אם זה לא מוצא חן בעיני אנשים זה מלמד יותר עליהם מאשר על מה שנכון לעשות. אם התורה לא מתאימה למישהו ברור שהוא יתלונן שהיא לא טובה ולא מתאימה לרוח התקופה כו' בעיה שלו. התורה גם אומרת שצריך להילחם בעמלק, לא לנסוע בשבת, ומחזיקה בעמדה נחרצת נגד להט"ב. מאוד לא מוסרי בעידן הפוסטמודרני שלנו. אבל מה לעשות??? התורה היא בניגוד לעולם, בניגוד לטבע, לא משהו שצומח מתוך העם.
השפה ששמה ערכים מסוימים מעל החיים הפרטיים, אם קשה להזדהות איתה, אז מה לעשות? מה לעשות שיש אנשים שחושבים שאין דבר יותר חשוב מהחיים הפרטיים שלהם, גם לא החיים הפרטיים של אנשים אחרים?
בגדול זה ככה (יש כמה גרסאות) - נניח ואתה בחדר הבקרה של הרכבת, רואה שיש אדם על המסילה, אתה מסיט את הרכבת למסילה השניה?
ואם במסילה שהיא עכשיו בה יש בן משפחה שלך ובשנייה אדם אחר?
ואם במסילה עכשיו יש 3 אנשים, אבל בשניה יש בן משפחה שלך (רק הוא)?
כמובן זה שאלות מורכבות שקשורות במוסר… המוסר הוא לא שחור ולבן לפעמים. אודה ואתוודה שאני לא לגמרי יודעת מה דעתי בנוגע לעסקה, אבל אכתוב את הסיבות נגד עסקה כפי הבנתי.
קודם כל, חשבון פשוט. משחרר אלפי מחבלים, תמורת 101 חטופים (שחלקם לצערי כבר לא חיים), המחבלים הללו יעשו כנראה פיגועים ופעולות איבה שיגרמו למוות של מאות אנשים. מאות זה יותר מ101 ולכן בהסתכלות כוללנית, עסקה היא לא כדאית אם אנחנו רוצים לשמור על בטחון העם.
שנית, יוצר תקדים לא טוב - מסתבר שכל מה שצריך בשביל להשיג את כל מבוקשך כאויב (נסיגה מעזה, שחרור מחבלים וכו) זה לחטוף אזרחים. ובינינו - יספיקו גם 20.
שלישית, (וזאת דעה שקשה לי איתה), יש עוד הרבה עבודה לעשות בעזה כדי למנוע את ה7 באוקטובר הבא. אנחנו לא יכולים לוותר על זה, כי זה שוב החשבון וההסתכלות הכוללנית של כמה אנשים אני מציל בכל אופציה.
כנראה שיש עוד דעות נגד, אבל אלו למשל בהסתכלות מוסרית… בגדול זה להסתכל גם על המחיר העתידי של העסקה, ולעשות את השיקול המוסרי משם…
לי אישית מאוד חזקות גם הדעות בעד עסקה, אבל אותן אתה מכיר… (או את? אין לי מושג…)
(בעקרון לקחתי הפסקה מהפורומים. לחשיבות העניין נכנסתי בכל זאת)
מוסר זה בשום פנים ואופן לא לעשות את מה שאופנתי או נתפס טוב בתקשורת. מוסר נמדד בערכים אמיתיים. להעמיד את כל מליוני היהודים בארץ בסכנת השמדה, זה לא מוסרי ולא תורני משום כיוון.
לגבי הנקודות שציינת:
1. אפילו אם מציאותית הייתה צודק, ואתה לא, זה לא רלוונטי. מקבלי ההחלטות צריכים לשקול את הדבר הנכון למדינת ישראל ועם ישראל. לעשות עיסקא לא נכונה, בגלל מתח רגשי של 'הבן שלי' זה הפקרות. אם בן של מי ממקבלי ההחלטות היה שם - הוא היה חייב להרחיק את עצמו ממעגל קבלת ההחלטות.
אגב, גם הטענה כשלעצמה לא נכונה. תראה את המשפחות מ'אזור החיוג' של הציונות האמונית שבן שלהם נמצא שם (או חשבו שנמצא שם) - הם בהחלט דורשים החזרת החטופים, אבל מתוך זקיפות קומה. מסתבר שאם הבן של... היה שם, הוא היה נוהג כמו צביקה מור ודיצה אור ולא כמו אלו שרתמו את מאבק החטופים לעוד סבב של הפגנות להפלת הממשלה.
2-3. כדי לוודא על איזו עסקא אתה מדבר, שלטענתך הלא מוכחת רוב הציבור החילוני/החרדי/הדתי תומך בה. מה המחירים שלה?
כשהיתה עיסקה יחסית אחראית, סמוטריץ' תמך בה. אני לא בטוח שהוא צדק אז, אבל גם היום הוא אומר שיתמוך בעסקה אחראית.
מה שהציבור הלא גדול שתומך ב'עסקה בכל מחיר' לא מבין (ומובילי דעת הקהל מטשטשים זאת), זה מה כולל ה'כל מחיר' הזה.
העיסקה היחידה שהיתה רלוונטית מבחינת חמאס, היא החזרת חלק מהחטופים, תמורת נסיגה ישראלית מכל הרצועה, החזרת שלטונם ושיקומו על כל המשתמע מכך.
האם אתה מכיר ישראלי שפוי אחד שתומך בכך?!
כל פעולה קובעת. ולכן שחרור של חלק מין החטופים בעסקה שתשחרר מחבלים שאחר כך יפגעו יותר זה לא רק אפשרות לפגיעה עתידית אלא גם פעולה שמחלישה אותנו בעיני האויב, מה שמסוכן מאוד. מי התיר לך לעשות את זה? הרגש זה יפה אבל בגלל שדאגו לטפטף לנו עסקה בכל מחיר הרגש נמצא שם , אם היינו דואגים להבין מה זה אומר מצב של מלחמה, האחריות שלנו בין מי שלוחם ובין מי שנמצא בעורף והרוח שצריכה להיות לנו הרגש היה מתהפך. מומלץ מאוד אגב ללמוד על מצב המלחמה.
אנחנו לא רק מנסים לסיים את המערכה הנוכחית עם כמה שפחות פגיעות, אנחנו נמצאים בתהליך של בירור נוקב מאוד בין הטוב לרע, אי אפשר לשחק משחקים ולדבר מתוך מקום של רגש.
יש לנו אחריות על גורל העם והמדינה. צריך גבורה כדי לעמוד בתודעה הזאת, אבל זאת האמת.
(בסוגריים אגיד שעסקה ממש לא מבטיחה שחרור של כל החטופים- אין לך שאלה על זה? וגם שהאויב שלנו לא בעד עסקה חמודה כזאת אז אין כל כך אופציה. כמובן שהרבה יותר נוח לחשוב שראה"מ ביבי או כל מי שנגד עסקה מזלזל בנפשות החטופים , אבל אתה לא שם לב שזה מה שמנסים לטפטף מבוקר ועד ערב כל הזמן? מעבר למלחמה מול האויב הערבי יש לנו מלחמה מול האויב התודעתי מלחמה על הרוח של עמ"י, ואפשר להרחיב.)
ועל זה אתה בונה מגדלים.
1. יש סיבה, למשל, שאדם לא יכול להעיד בנוגע לאח שלו או בן שלו במשפט. זה נקרא "נוגע בדבר" והחשש הוא שאדם יעדיף את האינטרס האישי שלו על פני המוסר והאמת.
החלטות כאלה לא מקבלים מהבטן אלא מהראש.
2. אני בטוח לחלוטין שאתה טועה.
3. כנ"ל.
אתה זוכר שיחיא סינוואר שוחרר בעסקת שליט, נכון?
בדיעבד, אתה לא חושב שזו היתה טעות - בהתחשב בתוצאות?
אותם אנשים שנטבחו בעוטף עזה, גם הם היו בנים של מישהו - במה דמם פחות סמוק מדמם של אותם חטופים? היית מוכן לעסקה כזאת לא היית יודע שאחד הקרבנות של עסקה כזאת יהיה הבן שלך?
אם כן, למה זה מוסרי?
אם לא, אז עסקה היא לא מוסרית.
חלק גדול מאוד מהנרצחים בפיגועים ובפרט בטבח בשמחת תורה הם כתוצאה מעסקאות קודמות.
שלא נדבר על המחיר בקיום חמאס שהוא מחיר גדול יותר כי זה בעצם אומר לאויבינו, אם תבצעו דברים נוראיים אבל גם תחטפו אז יהיה בסדר.
העבירה לכאורה המיוחסת לו פחותה באופן משמעותי מזו המיוחסת לפלדשטיין
השאירו אותו במעצר כי הוא לא מספק להם את הסחורה. זהו.
וכשיוצאים לאזרחות מתפרסם שמם.
בכ"מ אין קשר בין חומרת האישום לאיסור פרסום השם
אז מה היה לנו פה כפי שמספר נצמ וייס?
א.הורידו בסתר את הסיווג הביטחוני של פלדשטיין כדי להפוך את הנגד לפושע ,בלי שהייתה לו שום סיבה להעריך שירד הסיווג של פלדשטיין.
ב. לחצו על השופט הימני אלרון כדי שיסרב לשחרר, וזאת באמצעים נסתרים, אולי באיומים.
ג. אנשי השבכ עצרו את פלשטיין/ הרסר/הנגד בלי סמכות ,
בניגוד לחוק שמאפשר להם לעצור רק אם הם מזדהים בפני החשוד ו מציגים תעודת שוטר.
ד. הפסיכיאטרית המקובלת כ חוו"ד בבתי משפט ,ד"ר טלי וישנה, אומרת שבוצעה כאן מחיקת זיכרון- החזרתו של פלדשטיין לילדות והשתלת זיכרון חדש כנראה, כפי שבוצעה השתלת זיכרון של דבר שלא היה ולא נברא במוחו של פילבר ועוד עד.
הוא שכר עורך דין קפלניסטי על סטרואידים שהאסטרטגיה שלו היא לתפור את ראש הממשלה, אולי באמצעות הסכם עד מדינה.
מנגד אנשי נתניהו יוצאים להגנת החשוד המתפקר הזה, כדי שחלילה לא יחשוב לתפור את ראש הממשלה.
אותו לעד מדינה.
פורסם שהוא תומך במתווה ביידן לסיום המלחמה בעזה.
ועל זה נאמר: חסד לאומים חטאת.
אני ראיתי רק שהוא רוצה שתהיה עסקה לפני 20 בינואר, לא אמר איזה עסקה
הוא ישמח שהמלחמה תגמר, אבל זה לא אומר שהוא ילחץ את נתניהו להגיע לעסקה לא טובה.
הוא בעד מדיניות בדלנית שלא להתערב בסכסוכים מחוץ לגבולות ארצות הברית, כמו במלחמת העולם השניה.
כל ההצהרות שלו, ושל אנשיו, כוחן היה יפה לקמפיין בחירות, די מוצלח יש לומר.
במשמרת השניה שלו הוא נחוש להתעסק בענייני פנים בלבד: כלכלה, הגירה, בריאות, תעשיה, ושאר ירקות.
משכתבים את המציאות לפי האג'נדה שלהם. זה בולט מאוד בערך "מלחמת חרבות ברזל",
כל אחד מכם יכול לעשות שם משתמש ולעזור, למחוק שקרים ולכתוב את האמת .
ראיתי דוגמא לסילוף- תכתובת פנימית של הכותבים.
חשוב :
הערכים שנוגעים במלחמת חרבות ברזל הם גרועים מאוד מכל בחינה, לא אנציקלופדיים, כל הזמן מקבלים הטייה פוליטית לפי הלך הרוח של הקהילה המעפנה יחסית והמשתמשים ה"בכירים"
אינפלציה מטורפת של ערכים, שום בקרת איכות, שום בקרת מקורות,
כמו היצירות האקלקטיות שעושים בגן בשעת יצירה שמדביקים כל־מיני פלסטיקים, ניירות, עיתונים, מדבקות, קרטונים, ויוצא מזה משהו
חוץ מזה בדר"כ אפשר לראות את מקור הדברים
מי אמר שטיפלו במנהרות בצפון, של שלושה מפלסים שנבנו על ידי צפון קוריאה,
ומאות קילומטרים של מנהרות בגבול העוטף ?
אפילו דובר צהל לא העז לומר שחיסלנו את רוב המנהרות בצפון או בדרום.
לא יאומן-מחרימים את הפתרון המהיר והזמין לגילוי מנהרות של הגיאולוג ד"ר אל"מ לנגוצקי בעל עיטור העוז, כנראה כי זה פוגע ביוקרה של מפא"ת ,שלא רוצה לנצח