אתם קובעים לדייט..הוא בא לאסוף אותך עם הרכב שלו..
איפה את מתישבת? לידו (כלומר במושב ליד הנהג) או מאחורה??...
אשמח לשמוע את דעתכם..=)
עצה - אני רוצה לקנות ספר מתנה לבחור שאני יוצאת איתו לקראת אלול והימים הנוראים. אני צריכה ספר קליל ושזורם אבל שכן יהיה ברמה.
למישהו יש רעיון...?
תודה רבה ושבת שלום
לא יודע מה הסגנון אז נירה לכל הכיוונים (בעדינות אל דאגה)
הרב פינקוס על ימים נוראים קולח זורם ומכין רוחנית לחגים
הרב נבנצל ראש השנה
שמעתי שיצא שיחות ר' שלוימה קרליבך
מתוק האור של הרב שלמה לווינשטיין ללקק את האצבעות (אפשר לראות דוגמאות באתר שלו)
האחרון לא קשור ישירות לימים נוראים אבל כדאי להכיר:
דע את עצמך - מבוא להכרת כוחות הנפש ספר שמומלץ לכל מי שרוצה להכיר את עצמו קצת לעומק בשפה קלילה
המחבר הוא מי שכתב את סדרת "בלבבי משכן אבנה" מעוטר בהמלצות של כל גדולי ישראל
בסוף הספר יש דודבן, מאמר נרחב בנושא בניין הבית היהודי (זוגיות)
הפשטות שבעומק מומלץ בחום (בלי קשר לימים נוראים)
בקשה מהחברים
תכתבו כל אחד למה הוא מתחבר בימים האלו
(לאור ההצלחה של שרשור זוגיות. אני הכרתי שם דברים שהיו חדשים לי)
לב הדבריםיש חוברת לחודש אלול והימים הנוראים
פנקס ריק ועט
שיכתוב בו כל מה שעולה על לבבו בעיתים אלו
את יכולה לצרף לזה קטע על חשבון נפש וכד'
ספר חסידות.
עמוק אבל קליל.
ממש ממש מומלץ.
אפשר להשיג נראה לי בדברי שיר.
ואם לא, אז יש את הטלפון הזה על הספר-
0506754766
אני אהבתי את הספר ומתוק האור של הרב שלמה לוונשטיין..
זה 2 כרכים
אלול וראש השנה
עשרת ימי תשובה ויום כיפור
ננשמה!כ"א לוקח כמה פרקים שיכול להשתדל להתחייב לומר,
אפשר לומר מהיום ועד למוצ"ש...
יישר כח, תזכו למצוות!
שבת שלום 
תודה נשמה ![]()
לא חושבת שזה יזיק..~א.לאחרונה
יותר שווה מדייט!!metorafiואז נדע!
אבל אולי לא נצטרך נשק יותר אחרי ספטמבר חחחחח ואולי כן נראה מה יהיה!
metorafiאז זה הנקודת מחשבה שלי!
זה יותר מעניין יותר בלאגן יותר צחוקים יותר כיף ויותר אקסטרים!
וזה גם אימון למלחמה אז זה בכלל שווה !
עכשיו ב"ה נחכה לראות שלא שיקרו לי ושהכל יתגשם 
לחשוב על זה ששנה שעברה עוד אהבתי את זה....
קח אותי לסופשבוע כזה 
אלירז כבר ביקרה פה כמה פעמים!metorafiהאימונים היו נחמדים ! השאלה מה יהיה במבחן המציאות! חחחח
קרן אור ברוכה הנמצאת
וצדיקה אני ב"ה בריא
אפילו בכושר סביר! חוץ מזה אכלתי השובע המון חול חחחח

מאמע צאדיקהבס"ד
בפרשתנו אנחנו מצווים למנות מלך: “שום תשים עליך מלך אשר יבחר ה’ אלוקיך בו מקרב אחיך תשים עליך מלך” (דברים יז, טו). הציווי הזה מעורר כמה שאלות:
לכאורה הדת שייכת לתחום הרוחני, למה התורה מצווה אותנו למנות מלך? משטר מלוכני יותר שייך לתחום המדיני ולאומי.
האם התורה בהכריח מצווה על משטר מלוכני? בימינו אנחנו רואים שברוב המדינות המפותחות, יש משטר דמוקרטי.
עכשיו שעם ישראל חוזר ארצה, מה עלינו לעשות?
ספר דברים – שגם נקרא משנה תורה – הוא מעין חזרה על התורה טרם כניסת העם לארץ ישראל. בו, מודגשים הקשר החזק בין ארץ ישראל לתורת ישראל והרעיון של ערבות. התורה וקיום המצוות אינם רק עניין פרטי אלא עניין כללי. המטרה שלנו כעם הוא להיות “ממלכת כוהנים וגוי קדוש”, תפקיד זה אינו מתקיים כשאנחנו מפוזרים בתוך הגויים אלא רק בתור אומה. ולשם זה, צריכים ארץ וגם משטר פוליטי כדי לנהל את החיים הלאומיים של העם.
ישנה מחלוקות בין הראשונים על הצורה הראויה ביותר של המשטר המדיני. ידועה הדעה של הרמב"ם – והלכה עמו – שיש מצווה למנות מלך, אומנם רבנו יצחק אברבנאל כותב שאין חיוב למנות מלך, אלא התורה דברה נגד יצר הרע, ואם רוצים לחקות את הגוים אז זה יהיה מותר, אבל לפי דעתו משטר דמוקרטי עדיף.
בכל התורה, אין ציווי שדומה למינוי המלך: לפני שהתורה מצווה :”שום תשים עליך מלך” מקדים התורה את הפסוק: “ואמרת אשימה עליי מלך ככל הגוים אשר סביבותיי”. אם זאת מצווה, למה התורה צריכה לתלותה ברצון העם?
הנצי"ב מסביר שבאמת התורה אינה מחייבת על משטר מסוים, אלא תולה אותו ברצון העם. לעומת זאת, הרמב"ם מסביר, שהכוונה היא שרצונו של העם למנות מלך עלולי להיות מתוך חיקוי לעמים אשר מסביב, ולכן התורה מצווה: “שום תשים עליך מלך – אשר יבחר ה’ אלוקיך”.
הרב יעקב אריאל שליט"א מסכם את שתי הדעות האלה ואומר שאפשר להגיד שמשטר מלוכני עדיף רק במקרה שקיים מלך אידאלי. אבל אם לא קיים מלך שכזה, אז "אחרי רבים להטות", ודמוקרטיה עדיפה. הרב מסביר שמה שחשוב זה לא כ"כ הצורה של השלטון אלא יותר איכותו, והערכים שהוא מעביר.
מלך אידאלי הוא מלך דומה לדוד המלך: מלא ענווה "ואנוכי תולעת ולא איש" (תהלים כב, ז), “והייתי שפל בעיני” (שמואל ב ו, כב). מלך שכל מעשיו הם לשם שמיים, מלך שיודע לשאת את עול העם, המצליח לרעות את העם כמו רועה רועה את צאנו (זה לא מקרה שמשה רבנו ודוד המלך היו רועי צאן...). מלך שיודע לעביר יראת שמיים ואהבת ה’ לעמו. זה מלך אידאלי.
כל המטרה של השלטון לפי התורה, זה לא דמות או קבוצה של אנשים השולטים בכח על העם אלא שלטון שיודע להטיב את העם, לתת לו מוסר ותורה, ואם קיים מלך מבית דוד שמתאים לזה הנה מטוב ומה נעים!
ומה קורה עכשיו?
בחסדו הגדול הקב"ה החזיר את עמו למקומו אחרי אלפיים שנות גלות. תנועת ההשכלה פגעה בלבו של העם וגרמה להפרדה בין קודש לחול, להתבוללות (שממשיכה להרוג נשמות יהודיות עד עצם היום הזה) ולהופעה של המושג החילוניות. זה עם כזה שהיגיע ארצה והקים את מדינת ישראל. כשמסתכלים על המצב הנוכחי ותקוותנו להחזרת מלכות בית דוד כואבת היא המציאות.
הראי"ה קוק, שאזכרתו בערב שבת, מתייחס הרבה למציאות הזאת. כל ספר אורות הוא מעין חזון על המצב הנוכחי. הוא לא רק שם דגש על החשיבות של ארץ ישראל באומה הישראלית והקשר שלה עם התורה ועם ישראל, אלא גם כותב על התחייה של האומה, על החשיבות להעמיד אנשי רוח על מנת לאחד דגל התורה ודגל הלאומיות. לא רוצים מדינה כמו כל המדינות של הגוים, אלא מדינת ה’, החזרת מלכות בית דוד עוברת דרך התורה, הנבואה והכהונה.
שנזכה להצליח בדרך הזאת, לתקן את המדינה ברוח התורה, להחזרת מלכות בית דוד ולקיים מה שכתוב:”ממלכת כוהנים וגוי קדוש”, ושנדע שהכל להקב”ה אליו פונות עינינו ושהוא המלך: ה’ מלך, ה מלך, ה’ ימלוך לעולם ועד!
בס"ד לע"נ של מלכא בת שרה
דבר תורה פרשת שופטים
לפי דרשה של הרב שרקי שליט"א
כתוב בפרשתנו: « ובאת אל הכהנים הלוים ואל השופט אשר יהיה בימים ההם. ». הבנת הפסוק תמוהה ביותר: איך ניתן ללכת אל שופט אחר? הרי מוכרחים אנחנו ללכת אל השופט שבימינו! ופרש"י: « ואפילו אינו כשאר שופטים שהיו לפניו, אתה צריך לשמוע לו, אין לך שופט ש אלא שבימיך. ». השאלה עדיין נשארת: גם אם השופט פחות טוב אין לי ברירה אלא ללכת אליו! אז כנראה שיש רמז יותר עמוק בפירוש של רש"י.
ישנם שני סוגי שופט: הזה שבימיך המבין את הדור, והשופט שאינו בימיך – אולי יותר צדיק מהשופט השני – אלא שדן לפי קריטריונים השייכים לתקופה אחרת. ולכן ר"י מגדיש ללכת דווקא אל השופט שבימיך המבין את בעיות הדור.
בתחילת פרשתנו כתוב: « צדק צדק תרדוף ». ופרש"י: « צדק צדק, למה פעמים? אלא שאתה חייב ללכת אחר בית דין יפה. ». ומה זה בית דין יפה? הפסוק ממשיך: « למען תחיה וירשת את הארץ אשר ה' א-לקיך נותן לך. ». רש"י: « כדאי הוא מינוי הדיינים הכשרים להחיות את ישראל ולהושיבן על אדמתן. ». ולכן בית דין יפה הוא בית דין עם דיינים כשרים שפסיקי הדין שלהם יגרמו לכך שעם ישראל יחיה וישב על אדמתו.
מעניין לראות שלפי רש"י, אין סתירה בין שני התנאים של דיין כשר שיגרום שישראל יחיה וישוב על אדמתו, ששני התנאים קשורים. ולכן כדאי מינוי דיינים כשרים להחיות את ישראל ובכך להושיב אותם על אדמתם.
שבת שלום!
לאחר העדרות מה, חזרתי במשנה מרץ וחדורת מוטיבציה, להעביר לכם מקצת הידע בקורס:
כיצד נשרשר נכון בעולם הוירטואלי.
(מי שהחמיץ את השיעורים הקודמים, יוכל לעיין כאן .)
בשיעור היום נעסוק בשני נושאים שרבים משורצי הפורום מתקשים בהם, כדלהלן:
1. פיסוק נכון (פסיקים ונקודות)
2. אנטרים (מרווחים בין שורות ופסקאות)
פסיקים ונקודות:
סימני פיסוק חשובים מאד להבנת המשפט.
נקודה באה בסוף כל משפט חיווי.
לדוגמא:
אתמול הייתי בדייט.
אף אחד לא יגיד לי עם מי להתחתן.
הסנפירים האלה ממש לא מתאימים לטוניקה.
פסיק -הפסיק מורה על הפסקה בדיבור בתוך המשפט. ראוי שלא להרבות בפסיקים יתר על המידה ולכתוב במשפטים קצרים יחסית.
דוגמא לשימוש בפסיקים:
אתמול הייתי בדייט ודיברנו בעיקר על משפחה, חברים, שאיפות וכו'.
האקס המיתולוגי, למשל, לא ידע איך משרשרים נכון.
שלומית, החברה של אחי, באה אלינו הרבה הביתה.
דוגמא למשפט ללא פסיקים ונקודות:![]()
" ב"ה לא קראתי את התגובות מעלי אבל אני רוצה לומר שאי אפשר להיפרד בצורה כזו מהחברה שלך צריך להשתדל יותר תביא לה איזה שוקולד או פרחים או סוכריות!11אחדאחד."
ניק שירשום בצורה כזו, ינודה ויוחרם מהפורום לאלתר.![]()
אנטרים, מרווחים בין שורות.
בעולם הוירטואלי בכלל, ובפורומים בפרט, לאנשים אין כח לקרוא הרבה מלל.
בוודאי לא כשהוא צפוף ומעיק על העיניים והשכל. לכן, באופן כללי, עדיף לכתוב בקיצור ובתמצות. (חוק 12 התווים של וופל אמרקאי
)
הרבה פעמים, תגובות ארוכות יכולות להתקצר בחצי, אם המגיבים היו חושבים קצת לפני..
במידה והתגובה ארוכה,יש להוסיף (כמעט) אחרי כל משפט רווח (אנטר), ובטח אחרי כל פסקה.
אנא, הוסיפו רווחים וכך תקלו על חבריכם לפורום.
דוגמא לחוסר שימוש באנטר:![]()
אתמול היה זה דייט ראשון. שנינו התביישנו בתחילה. "שלום, מה נשמע?" היא שאלה בחיוך נבוך. "ב"ה, מה שלומך?" חייכתי חזרה. היא הנהנה קצרות ושתקה. "אז..את רוצה שנלך לשבת בגן?" ניסיתי. היא הנהנה בשתיקה והתחלנו לצעוד לכיוון ספסל. "ערב נעים" היא חיוותה את דעתה. "כן, חמים" עניתי. שתיקה. התיישבנו על ספסל והצאתי את המיץ-פז-בטעם-תפוזים וארבע כוסות חד פעמיות. ככה חיים, החברותא שלי הורה:"תמיד 4 כוסות, זו הלכה בהלכות דייטים". התחלנו לנהל שיחה על דא ועל הא. משפחה, חברים, ישיבה, מכללה. היא לומדת חינוך לגיל הרך. (כמה מפתיע..) אני מתכוון להמשיך עוד שנה בישיבה. שתיקה. שתיקה. "את מכירה את הבדיחה על ביינישים, איך מתכוננים לשבת? מוציאים את העט מהכיס" ניסיתי לשבור את הקרח. היא חייכה ::"כן, אני מכירה". שתיקה. שתיקה. לגימה מהמיץ-פז. "אז, איך את רואה את שולחן השבת שלך?" ניסיתי לדלות שאלה מהמלאי שהכנתי. "מעץ מהגוני מלא" היא ענתה בחיוך שובב. הופתעתי. בדיחה. גיחכתי קלות ושיניתי תנוחה על הספסל. 4 אמות. שתיקה. "טוב...אז נתחיל ללכת לכיוון האוטובוס?" שאלה בהיסוס. הצצתי בשעון שהתקדם ב-45 דק' מתחילת הפגישה. "כן" עניתי. קמנו והלכנו.
פסקה כנ"ל, גם אם התוכן מעניין ביותר, אף אחד לא יקרא.
שיעורי בית:
כתבו פסקה מעניינת, עם פסיקים, נקודות ורווחים!
את הפסקה יש לשרשר לתגובה הזו והיא תהווה כ-10% מהציון הסופי בקורס.
נושא השיעור הבא עוד לא הוחלט סופית. להצעות- אפשר לפנות אלי.
שלומות ואור,
ד"ר תול, S.B.A במדעי הפורומים המדויקים.![]()
בין השורות..
הרווח המוצע הוא קטן מידי (לטעמי..) וכשקופצים שורה זה גדול מידי..
זה בהחלט יכול לפתור הרבה בעיות..
קישור למתקשים:
בין השמשותרווחים בין פסוקיות:
כמובן שיש להוסיף רווח בין מילים, זאת כולם יודעים, אך סוד הוא לחלקנו שמקום הרווח הוא גם לאחר נקודה, פסיק, נקודה-פסיק, נקודותיים וכד'. נא להפנים וליישם.
בתודה מראש,
קוראי התגובות שלכם.

ב"הלאקראתימהכתבולפניבשירשוראבלד"רתולאתבאמתמוכשרת!!!1111וכתבתמהמםםםםםםם!!הלוואישאנשיםילמדוליישםאתהעיצותשלך
מלבד זאת-
הקטע שאינו-מרווח היה מצחיק. שווה מעט השקעה לקרוא אותו.
הצעה שלי לשיעור הבא-
כיצד לנסח כותרת להודעה
את מלכה!! ![]()
אין עלייך!! ![]()
גמרת עלי מצחוק
נהנתי!
ולמי שרוצה לעשות רווח קטן יותר מהסטנדרט- נסו ללחוץ על shift+enter בו"ז..
שבת שלום 
בס"ד
כנסו:
/News/News.aspx/225333

תתפנקי על האנטר!!!
הכניסה לארמון
ישנו משל מר' ישראל הבעל שם טוב, בו מסופר על ניסיונות בני אדם להיכנס לארמון המלך.
בזה אחר זה מנסים להתקרב לארמון המלך, אך נתקלים בשומרים ומעצורים שונים החוסמים אותם בדרך.
הנה לבסוף לאחר ניסיונות, מצליח האחרון להיכנס לארמון המלוכה ומסתובב לו בחופשיות.
בהתרגשות הוא מגלה את אוצרות המלוכה השמורים ונסתרים מהמון העם.
עולה ה'תייר' לקומה השניה ומתקרב לחלון להביט בחצר הארמון המפואר.
במבטו הוא רואה את הכניסה לארמון- אותה כניסה שהוא עצמו נכנס דרכה בקושי רב ולאחר ניסיונות.
והנה משהו מוזר ושונה – הכניסה חופשית לגמרי! לא שומרים ולא מעצורים, לא דובים ולא יער...
כך המשיל הבעש"ט את הדרך לאוצרות מלכו של עולם – הדרך חופשית לגמרי, פתוחה ונגישה וכל המחסומים דמיוניים בלבד!
כל המגבלות מקורם בתפיסת האדם המצומצמת ומוגבלת בשכלו הנברא, אבל נשמת ישראל חלק אלוה ממעל ודרכה לבית מחצבתה סלולה ומוכנה.
השפע האינסופי נמצא וניתן לגילוי, הדרך לעץ החיים ולתיקון עולם, עץ החיים האינסופיים הקודם לעץ הדעת השכלי המגביל.
השפע כבר נמצא
האדם, בפעולותיו ותפילותיו, איננו משנה את בורא עולם או את המציאות, אלא מתחבר ומחבר מחדש את צינורות השפע האינסופי, עד שדבריו פועלים בחיבור אלוהי למקור.
ממילא במציאות מתגלה השפע, שבעצם כבר ישנו ומוכן, אלא שהמניעות לקבלתו הם מתוך צמצומי עולם הזה.
אם כן מה מיוחד למשל בחודש אלול שהוא יותר עת רצון ו"המלך בשדה" ?
עת הרצון מגיעה מתוך האדם עצמו.
בזמנים מיוחדים, תפילת האדם ומעשיו מגיעים ממקום פנימי אשר המניעות והמחסומים לקבלת השפע, מתמוססים בפני אותו מקום.
כך למשל בעת צרה, כך בעת בכי, בתפילת רבים, בזמנים יחודיים בשנה, במקום מיוחד או אצל צדיק גדול ועוד. מתוך שגרת החיים האנושיים, זקוק האדם ל'מיוחדות' אשר תבטא את רצונותיו ממקום פנימי ואמיתי ומשם תתעלה התפילה ותתגשם.
יתכן שאם נהיה תמיד ב'מקום' מעין זה , לא נצטרך את המיוחדות שהרי הוא יתברך עושה נסים לכל הבוטחים בו. צריך 'רק' אמונה ובטחון.
חודש אלול הוא סיום השנה, זמן חשבון נפש של מיצוי השנה העוברת ולקיחת מטענים לקראת שנה חדשה.
כשם שבסוף כל שבת ישנה שעת רצון בעת המנחה, שעה שהנה השבת עוברת ועוד ניתן לממש אותה ולקחת ממנה לשבוע חדש.
בזמן כזה טבעי וראוי לו לאדם לעשות חשבונות נפש שונים ולהתעורר לשעת רחמים ועת רצון, רצון נשמתי פנימי המתחבר לצינור הרצון האלוהי. תשובה למקור הנשמתי אלוהי.
הוי אומר: המון העם הטרודים בענייני עולם הזה, יתכן וזקוקים לזמנים בהם 'המלך בשדה', אבל ה'מקורבים' – כל אשר חפץ ליבם להתקרב לארמון המלוכה, יכולים תמיד פשוט להיכנס לארמון ולגלות שגם להם חלק בו...
עוד מעט עקיבא יגיד שזה שרשור לאשכנזים בלבד
מותר להגיד כוזרים .
מותר להגיד סטלנים .
מה עוד היה שם ?
העיקר לא להגיד פרעעע******ים
כי האשכנזים נפגעים מזה![]()
חותם לפני שעקיבא יבוא....
קודם כל, אני מוחה בתוקף כנגד מי שנעל את השרשור הקודם וגם אמרתי לה את זה באישי.
חוץ מזה:
פרענקים, פרענקים, פרענקים. 



ובשביל שנמשיך את מסורת אתמול
אנשים פשוטים
מומלץ בחום
גם לאשכנזים
זו חוויה של אלפים ביחד. ממש חזק!!!!!
(איזה מזל לפורום לנ"ו
שיש לכם מנהל קפיטליסט...
שעושה סדר בטרור
שאני משליטה פה.)
(אלירז נא לספק כמה סמיילים רלוונטיים לזה^^ תודה צידקניה)
אלירז - אין צורך. עשיתי את העבודה בשבילך 
תודה!
מקווה שבקרוב כבר לא.... |מפהקת|
אז אני צריך להשאר בעצמי ![]()
בֶּן אָדָם מַה לְּךָ נִרְדָּם קוּם קְרָא בְּתַחֲנוּנִים
שְׁפֹךְ שִׂיחָה דְּרֹשׁ סְלִיחָה מֵאֲדוֹן הָאֲדוֹנִים
רְחַץ וּטְהַר וְאַל תְּאַחַר בְּטֶרֶם יָמִים פּוֹנִים
וּמְהֵרָה רוּץ לְעֶזְרָה לִפְנֵי שׁוֹכֵן מְעוֹנִים
וּמִפֶּשַׁע וְגַם רֶשַׁע בְּרַח וּפְחַד מֵאֲסוֹנִים
אָנָּא שְׁעֵה שִׁמְךָ יוֹדְעֵי יִשְׂרָאֵל נֶאֱמָנִים
לְךָ אֲדֹנָי הַצְּדָקָה וְלָנוּ בֹּשֶׁת הַפָּנִים
עֲמֹד כְּגֶבֶר וְהִתְגַּבֵּר לְהִתְוַדּוֹת עַל חֲטָאִים
יָהּ אֵל דְּרֹשׁ בְּכֹבֶד רֹאשׁ לְכַפֵּר עַל פְּשָׁעִים
כִּי לְעוֹלָם לֹא נֶעְלָם מִמֶּנּוּ נִפְלָאִים
וְכָל מַאֲמָר אֲשֶׁר יֵאָמַר לְפָנָיו הֵם נִקְרָאִים
הַמְרַחֵם הוּא יְרַחֵם עָלֵינוּ כְּרַחֵם אָב עַל בָּנִים
לְךָ אֲדֹנָי הַצְּדָקָה וְלָנוּ בֹּשֶׁת הַפָּנִים
אז מי ער? 
(כמובן שהשאלה מופנית לאשכנזים בלבד כי הספרדים בטוח ערים בסליחות
)
בשבילכם שיר להתעורר!!
אלירז מוקדש
- לא לא לפספס את השיר!!!
הייתי בחתונה אתמול של חברה קרובה היה שמח!!!! ב"ה יש הרבה חתונות החודש
יאללה שמח!!!
חודש אלול טוב לכולםםםם אני בדרך לפסיכו!!
שרון כהןנראה לי שהיא כן תפספס..
לא פה בשביל לשמוע... וכן זה שיר יפה..
גם כאן אני יכול להחליף אותה?
נגיד שכן...השיר באמת חזק!!!!
אפילו שעכשיו צהריים עכשיו התעוררתי מהשינה של הצהריים....
שרון כהןאיך היה הפסיכו?????
[כמה טוב לראות שחושבים עליי גם כשאני לא פה..
]
וכל הזמן שמח יקירי - אתה יכול להחליף אותי באופן כללי מתי שתרצה 
היי,
אני יוצאת עם בחור תקופה של חודש+, בהתחלה הכל היה נראה ורוד ומבטיח, למרות שהיו לי כמה ספקות והתלבטויות..אבל בכללי הכיוון היה נראה לי מאוד טוב ומתאים.
לפני שבוע בערך יצאנו והבחור הציע לי חברות, אני כמובן הסכמתי בלי להסס.. הייתי בעננים לגמרי.. מאז הספקנו לצאת שוב, וגם לראות חברים שלו ושלי.. עד כאן הכל סבבה.
מה שקורה זה שאתמול שמתי לב, שפתאום נוצרו בשיחות בינינו שתיקות- אני לא יודעת עד כמה זה בסדר בשלב כמו שלנו.. כי בתחילת הקשר היינו יושבים ומדברים שעות בלי לשים לב איך הזמן עף, ופתאום עכשיו, כאילו נגמרו לנו הנושאי שיחה העיקריים והחשובים (שאותם הבהרנו ודיברנו עליהם כבר בהתחלה) ונוצרות שתיקות מביכות כאלה.. אני חשבתי שאחרי ההצעה אנחנו נרגיש פתוחים לגמרי- תמיד יהיה לנו על מה לדבר.. כי בסה"כ אנחנו נהנים מאוד לדבר אחד עם השני, ויש בינינו כימיה מצוינת!
יכול להיות שזה רק אתמול היה ככה, וזה חד פעמי.. כי אתמול גם פגשתי זוג חברים שלו בפעם הראשונה ודי התרגשתי.. אז אולי זה מה שגרם לשתיקות, אבל מה שמפחיד אותי זה שאולי נעלם הקסם של ההתחלה- ועכשיו הכל יהפוך למשעמם ורדוד?
אני ממש אשמח לשמוע מה אתם חושבים/ משתפים מהחויות שלכם.. אני די מודאגת :/
תודה רבה!!
הרי אתם כבר ביחד מעל חודש... התכוונת שהציע נישואים?
בכולופן,
גם אצל זוג נשוי יש שתיקות לפעמים, זה הגיוני וטבעי, אין לך מה להלחץ מזה...
ב"הצלחה 
בני כמה אתם? זה חבר ראשון שלך?
וגם מתי בדיוק נהיו השתיקות ? בזמן שהייתם עם החברים שלו?
אממ אני בת 19, וזה סוג של חבר ראשון.. לפניו היה לי קשר רציני אבל לא באותה רמה, קשר שאני חתכתי.
כשהיינו עם החברים די שתקתי כי הם כל הזמן פשוט דיברו (הזוג עצמו), לא היו לנו יותר מדי הזדמנויות לדבר..
השתיקות היו בעיקר אחרי, כשהוא הקפיץ אותי הביתה.. האמת שגם הייתי ממש מותשת מהיום הזה בלי קשר, יש מצב שזה גם תרם למצב..
זו טעות גמורה (וגם התוצאה היא אולי המשך שלה..):
אין קשר "רשמי" לפני אירוסין. וגם ה"אירוסין" של ימינו זו בעצם הצהרת כוונות שהאנשים האלו החליט להתחתן.
וזה גם לא יותר "רציני" מדייטים. בדיוק ההיפך. כל זמן שהמפגשים הם "מוכווני נישואין", אז גם אם לוקח קצת זמן עד שבטוחים ומחליטים, הם בשאיפה מתמדת מאחריהם לבירור אפשרות הקמת בית ביחד. זה רציני.
אבל איזו "הגדרת ביניים" שאין לה כל תוקף וממשות מצד האמת , אלא פנטזיה של "ביחד" בעלמא, זה מצד האמת לא רציני.
וגם התוצאה לדעתי לא מפליאה. אולי היא באה דווקא כי אתם חבר'ה רציניים ופתאום מרגישים כאילו "זהו".. הגענו למשהו.. אבל אתם מרגישים שהמשהו הוא לא באמת משהו.
ה"משהו" צריך להיות הנישואין. שם יש בנין תמידי - ומה שמחיה את הלפני כן הוא החתירה לכך, ולא השגת "יעדי ביניים" כביכול.
וזה בלי לדבר על התוצאות המאד עגומות שעלולות להיות כשמרגישים שאפשר "לנוח" על הסטטוס המדומה הזה של "חברים" ואם בסוף מתברר שלא שייך - אז מה עם שיברון הלב, ומה עם הפגימה באפשרות של בנין מחודש לגמרי עם מי שכן?..
ואת הרי בגיל שמבררים לקראת נישואין.
לכן, הייתי מציע לכם לעשות "רברס" קל.. להגיד אחד לשני - יאללה, מספיק עם השטויות האלה של "חברים".. בוא ניפגש, נדבר, נתברר, ונראה אם מגיעים לשלב שיכולים לתכנן חתונה. כלומר - תחזרו "לחתור לקראת". בלבד. ולא כאילו אתם "בתוך" סטאטוס. לצורך זה כמובן נפגשים בנחת, מדברים. שנכיר קצת יותר.
יכול להיות שההיכרות תתעורר מחדש.
ואגב, יש כאלה (לא כולם) שמדווחים על מצב דומה בתקופת האירוסין. מאותה סיבה: כאילו הגענו למשהו, אבל זה לא באמת המשהו, שבו יש התחדשות ובנין תמידיים. אל תקדימו את המאוחר. תבררו, תכירו, ותחליטו אם מתאים לכם להתחתן.
שתזכי להקים בית נאמן, טהור ושמח בישראל, בלי סיבוכים ובלי בלבולים...
אבל יש כל מיני הגבלות מסוימות (לימודים, צבא) שבעקבותם שנינו כביכול "כבולים" מחתונה לשנה הקרובה +-
לכן גם נורא התלבטתי לפני שנכנסתי לקשר, אם כדאי להתחיל לצאת יותר מאוחר, לדחות בכמה חודשים..
בכל אופן במצב הנוכחי אין יותר מדי ברירות, בטוחה שבסוף הכל יסתדר לטובה. (עם עבודה משותפת כמובן..)
תודה על התשובה המפורטת!
ה"רשמיות" הללו שאין בהן כל צורך ויש בהן בעיתיות. להיפגש בתדירות מתאימה לצורך ההגעה בבריאות ורעננות לנישואין (גם כשמחליטים שזה זה, קורה שיש אילוצים להתעכב קצת). גם צבא ולימודים לתקופה לא ארוכה אינם חיייבים "לכבול" לגמרי. וממילא בין אירוסין - אם זה אכן יהיה מתאים - לנישואין חולף עוד זמן מסוים.
ואפילו בתחילת קשר. איכות הקשר לא נמדדת בהכרח בכמות השיחות שמקיימים, אלא בתחושות שאותן שיחות מעבירות לך- כאדם שנמצא בקשר..
אם זה נותן לך תחושה לא טובה- כנראה שיש בסיס לתחושה הזו..
בכ"א אם תגיעי לפגישות בגישה לחוצה שתוהה האם זה בסדר, ממילא כל שתיקה תקבל אופי לא טוב.
אז בנחת, ובשמחה.. 
הרבה אור, ברכה ושמחה בעזהי"ת
מה הבעיה לשתוק? (יש כאלה שכבר שנים מחכים לזה...)
לא שהייתי נשוי, אבל נראה לך שבחיי הנישואין כל הזמן מדברים?
לגיטימי מאד לשבת ולשתוק, לחשוב, לפנטז...
זה אפילו היה לי מאד כיף.
נכון שבשלב הראשון של הקשר זה קצת מלחיץ.
אבל סה"כ, אין עם זה שום בעיה- ולא צריך להתמודד עם זה ע"י הנפצת נושאים ממאחורי האוזן...
אני לא מכירה אותך מספיק טוב... אבל ממה שראיתי זה פשוט..
מותר לשתוק לפעמים... זה יכול להיות שכמו שאת היית מותשת ועייפה גם הוא היה מותש ועייף..
לפעמין גם השתיקות בונות(שוב את אומרת שבדרך כלל אתם מדברים בלי סוף.. לא תמיד צריך למלה את החלל בדיבורים ולא תמיד שתיקה חייבת להיות מביכה..)
אז זה אני אומרת בשיא הזהירות וממש לא מתוך רצון לפגוע!
יש מצב שאת חושבת שהכול ימשיך ככה גם בנשואים שלכם?? תזהרי מלחיות בעננים וורודים!! תתכונני לעבודת המידות בקיצור נישואים זה לא "קל" נכון שיש המון יופי בנשואים, אבל גם יש קושי!!!
חברי'ה נשואים עזרה תגידו את דעתכם!!
בלי שום קשר שיהיה בהצלחה!!
טוב, אני אנסה גם כאן.. מקווה שבע"ה זה יעזור..
העניין..
אני מחפשת למישהו יקר לי שידוך...
23.
דתי לאומי, השקפה חרדית, לבוש סגנון ישיבת מרכז. עדין, גבוה, נראה טוב, משקיע, מתמיד.. וכו'..
לא עשה צבא מסיבות אידואלוגיות.
מי שאולי זה מתאים לה.. או לחברה שלה.. שתפנה אלי בבקשה..
שבוע טוב!
אז יש הרבה בנות טובות בשבלו
תפני לנשות וושט!!
מה הבעיה במה שאמרתי? אצל נשות וואשט הוא בטוח ימצא!
(מרכז הרב) ולומר שיש לו סיבות 'אידיאולוגיות' לא ללכת לצבא. -חוחה ואיטלולה ...
היא בסה"כ אמרה שהוא "לבוש סגנון ישיבת מרכז הרב", לא שהוא לומד שם.
יש הבדל כלשהו...
ווטש
אם בכלל יתנו לי להתגייס
ובכ"ז - יש הרבה סיבות תורניות ובאמת קדושות - לא להתגייס לצבא.
[לא שאני בעד..ואני למשל לא הייתי רוצה כזה מלכתחילה.. אבל להירגע ומהר לגבי השיפוטיות על הבחור!!]
הייתה התנגדות לאי עשיית צבא מסיבות אידאולוגיות!
----------------------------------------------------------------------
אף אחד לא הביע התנגדות (עכ"פ לע"ע) לסיבות 'תורניות ובאמת קדושות לא להתגייס לצבא'.
ההבדל מובן?
'סיבות אידאולוגיות'=הצבא עושה [גם] דברים רעים (=פוגע בעמ"י, בא"י וכדו').
סיבות אחרות (וגם הן יכולות להיות ערכיות!)=לימוד תורה וכיו"ב.
מובן?
"סיבות אידיאולוגיות"??
אם לימוד תורה אינו "אידיאל" אז מה כן?!
המשוואה הראשונה שלך אינה נכונה כלל.
ביארתי דברי פותח השרשור, שפשוט שכוונתו באומרו 'לא עושה צבא מסיבות אידאולוגיות'-היא כך.
(וכפה"נ, כך מקובל לומר כיום)
אם ת"ת הינו אידיאל בעיניך, מדוע לא יכול להיות כי הבחור "לא עשה צבא מסיבות אידואלוגיות"?
היי, אם זה באמת רלוונטי את מוזמנת ליצור איתי קשר במסר או בשיחה אישית.
זה באמת רציני, לא סתם פתחתי על זה שירשור, ומסרתי פה מספיק פרטים...
אז אם את באמת רצינית... בשמחה!
ואגב, מישהי פה האירה את עיני.. הוא לא דתי לאומי, הוא חרד"ל.. כמו שכתבתי, השקפה חרדית אבל לבוש סגנון מרכז..
שבוע מבורך לכולנו! בשורות טובות בע"ה! 
איזה טוב ה'!!!!שאז אתחפף לסליחות..
נקדש את שמך..
נקדש את שמך..בעזהי"ת.
לרגל חג עיד אל פיטר חברת פלאפון מעניקה לכלל לקוחותיה 1000 סמסים חינם, עד ה2/9 בחצות [בשבילנו- עד כניסת השבת הקרובה], במבצע הנקרא "שיגעון הסמס".
נרשמים דרך *2424. נכנסים לתפריט בערבית ע"י לחיצה על הספרה 2, ולאחר מכן 1. ממתינים על הקו עד לקבלת סמס אישור (בעברית), ואז מנתקים.
תחגגו!
מן הסתם מעפנים..
ומן הסתם נשלם עליהם טוב טוב אח"כ..
אבל למה להרגיש מקופחת?
זו אפליה מתקנת כלפיהם..
אמאמא של ה<צ>
בעזהי"ת.
עד ה2/9 [מחר! ב12 בלילה]..
קיבלתי ת'הודעה הבאה:
"לקוח יקר, ההרשמה להטבת SMS חופשי נקלטה. השימוש בהטבה בכפוף לתנאי ההטבה"
רק עד מחר? קמצנים. אורנג נתנו חודש. טוב, כנראה גם הם שונאים ת'ערבים..
בעזהי"ת.
אני מעתיקה את תוכנה. תקראי, ואם יש לך עוד שאלות, תשאלי 
לרגל חג עיד אל פיטר חברת פלאפון מעניקה לכלל לקוחותיה 1000 סמסים חינם, עד ה2/9 בחצות [בשבילנו- עד כניסת השבת הקרובה], במבצע הנקרא "שיגעון הסמס".
נרשמים דרך *2424. נכנסים לתפריט בערבית ע"י לחיצה על הספרה 2, ולאחר מכן 1. ממתינים על הקו עד לקבלת סמס אישור (בעברית), ואז מנתקים.
תחגגו!
תמיד מעניין אותי איך יהודים יודעים על מבצעים כאלה..
את מבינה ערבית?!
חיפשתי בכל הרשת...אין זכר....
אני יכולה להשיג לך אותו..
וולשטיין מיכל/משה
פינס 4 ,נתניה, 42471
077-4416810
שגרה בר"ג.
היא לימדה אותי במדרשה לפני די הרבה שנים....יועצת זוגיות או משהו כזה...
בתקופה האחרונה נשמע הרבה על ייעוץ לרווקים מתבגרים ויועצים למניהם עם כל מיני שיטות אבחונים ודרכי פתרון למצוקה.
תהיתי לעצמי אם באמת אפשר לאבחן או לאמר הבעיה היא כזו או הדרך היא כזו או שזה סתם שטויות...
(לא שאין פיתרון אבל הפיתרון הוא אישי וזוקק תהליך אישי ורציני לא פגישת ייעוץ.)

את עושה הצפה עם שרשורי "מצב הרוח" האלו..
מנהלים... ![]()