בסוף כל אדם שפוגשים הוא משהו בפני עצמו ולא יעזור כמה הכרטיס יהיה כזה או אחר, זאת לא יותר מאשר התרשמות מאוד ראשונית ושטחית
אז מצאנו את ההבדל בין רצון לצורך, כעת השאלה איך מבדילים בין השניים, תשובה, אם זה משהו מהותי מבחינת חז"ל אז זה בוודאי צורך, או אם זה משהו שמהווה דיל ברייקר מוחלט שלא ניתן להתפשר עליו בשום פנים ואופן, אחרת זאת העדפה, במקומות שבהן ההעדפה האישית תואמת לצורך מה טוב, במקומות שהיא סותרת צריך עבודה עצמית, במקומות שהיא לא קשורה באופן ישיר צריך לדעת מתי להתגמש ומתי לא, ארץ השוקולד ניסחה באופן מצוין - מה שמהווה דיל ברייקר או לא מהווה דיל ברייקר
אני לא חושב שגלשתי כי הנקודה שאני מתעקש עליה חשובה לדעתי, אפשר לחפש ולחפש ולפסול בגלל א' ולפסול בגלל ב' אבל בסוף מה משנה זה שנכון לרגע החתונה זה מה שנראה מתאים אם צריך אחרי זה לחיות חיים שלמים ביחד? אפשר לראות איך אדם נראה אולי קצת סגנון דיבור אבל מי יודע איזו אימא היא תהיה לילדים? למה גם צריך לחפש בדיוק מישהי מתאימה אחד לאחד לתבנית שבנינו לנו של "בחורה שקטה עם שיער חום שאוהבת את הרב קוק"? צריך "התאמה מושלמת" בשביל חתונה?
עבודה זה משהו שנמצאים בו 9 שעות ביום במקרה הטוב, במקרה הפחות טוב 12 שעות עם משמרות לילה וימי שישי (להרדקור שבינינו גם מוצ"ש), האם צריך לחפש מתחת לאדמה או פשוט לבחור משהו שנראה מתאים ולסמוך על ה'? מה לגבי חברותא בישיבה? עורכים מבחני אופי לכולם או שבוחרים מישהו שנראה מתאים (אם יש אי־התאמה מהותית מקסימום משנים) וזורמים?
אני מכיר רבנים שהתחתנו אחרי פגישה שנייה או שלישית תוך פחות מחודש ולטענתם חיים באושר עד עצם היום הזה, ובכלל נראה לי יש קהילות שככה נהוג בהן, האם זה גרוע באופן מהותי? האם זה בהכרח לא שורד את מבחן התוצאה?
הכוונה שלי, כמה מחשבה שלא נשקיע בזה, נראה לי ר' יוסי הגלילי יותר חכם מאיתנו ועדיין אשתו הייתה כל־כך רעת מזג שנאלץ להתגרש ממנה, לא מה שנקרא "אחרי החתונה נסתדר", אז אם היא הולכת להיות "עזר" אז זכינו ואם "כנגדו" אז לא יעזרו בירורים
זאת ההסתכלות האישית שלי על הדברים, אפשר להסכים ואפשר שלא, אפשר לומר שאני "פטליסטי", אני אומר את מה שאני אומר בהתבסס על היכרות אישית עם זוגות שהתחילו טוב וסיימו באירוע אלמ"ב ומשטרה מעורבת