הצעה חשובה מאודאנונימי (פותח)
ב"ה
ידועה הסגולה הגדולה: כל שמתפלל על השני והוא צריך גם כן לאותו הדבר- הוא נענה תחילה.
מתארגנת קבוצה חדשה שכל יום תזכיר רשימת שמות בתפילה שיזכו לזרע חי וקיים.
המעונינים להוסיף שמות המחכים לישועה קרובה- בכתובת אי מייל :tanyakadisha@walla.com
יש לרשום את השם + שם האמא.
הרשימה מתעדכנת פעם בחודש, שכן ישנן גם "בשורות טובות"...
חתונה נפרדת בשבילmor_1116
את ממש צודקת!אבא שמואל
ודרך אגב, אם יש ריקודים מעורבים, יתכן ויש בעיה לברך "שהשמחה במעונו".
חס וחלילה!!!יהודי מרמ"ג

פנאט- לא הדרךmor_1116
שטויות...יהודי מרמ"ג
המשך....יהודי מרמ"ג
באהבה ננצח!mor_1116
אבל אסור לראות פריצותעדיאל
ברור שלאmor_1116
אז איך הוא ילך לחתונה?עדיאל
.mor_1116
ובלל זה ברחוב אני הולך עם עיניים ברצפה....יהודי מרמ"ג
ל-מור פנאט ממש צודק.. גם הראש ישיבה שלי אמר ש...-משה ר-
מקיימים גם אם לא נוח לי ולא נעים ליאנונימי (פותח)

הפרדה - בריקודים או באוכל?משה
ריקודיםmor_1116
מור..עדיאל
עדי-אלmor_1116
נכון שהם לא ישמעועדיאל
עדיאל צודק, יש להבדיל בין המצב הבריא, למצב הקייםברוךש
היהדות 'תקיפה' גם היוםאנונימי (פותח)
הגיון צרוףשפתי צדיק
הייתי בעבר בחתונה כזומשה
עעוד משהו יש כלל בחז"ל-משה ר-
מורר- יש גם מבט הפוךמאמע צאדיקה
מדובר על דתיים או חילוניים?השם הוא המלך!
ומה תגידו על מקרה הפוך?הקולה טובה
טוב -זה שאלה של מי מזמינים...מאמע צאדיקה
לא לפספס את המסר...אנונימי (פותח)
אסור גם בשעת האכילה!135
135רחלי3
ידוע שהשו"ע קיצוניט'
שהשו"ע קיצוני???135
אני לא מבין. 135 צודק להגיד שהשולחן ערוך קיצוני-משה ר-
להפרדה בין בני זוג אין בסיס בהלכהמשה
אבל הפרדה בין בעלי לאשתך יש בסיס בהלכה.ט'
ולהפרדה הזו קוראים- אתמאמע צאדיקה
כדאי לוותר!אנונימי (פותח)
מה זאת אומרת אין בסיס הלכתי צניעות זה הבסיס ההלכתי-משה ר-
הזמנהכלנית1
המיקום: בית כנסת בית יהודה, רחוב שושנה 18, קרית משה (למי שלא יודע - ירושלים). ההרצאה בחסות הרב שרקי . לאחר ההרצאה כיבוד קל. התשלום: 10 ש"ח לכיסוי ההוצאות (המקום ניתן בשכירות). פרטים נוספים: 052-5802459
ההרצאה הבאה תינתן ביום א, י"ט כסלו בשעה 18:30
הזוגיות בתוך נפשית כמקור לבניין המשפחה / דר' אבולעפיה
כולכם מוזמנים!
=>אנונימי (פותח)
כמה לכלוך יכול להידבק אלינו בחמש שניות?
מאת בקי ברמן
את 'כלל חמש השניות' שמעתי בפעם הראשונה מגיסי הצעיר. הוא ביקר אותנו לסופשבוע, ואני בדיוק גיליתי חתיכת אוכל עסיסית על הרצפה. בעודי משגרת לעברה מבט פרידה אומלל אחרון, הוא הרים אותה והכניס לתוך פיו.
"כלל חמש השניות," הוא אמר לי בשמחה, ולמבטי השואל סיפק כמה פרטים נוספים: "כל מזון שנמצא פחות מחמש שניות על הרצפה עדיין אינו מזוהם. אפשר לאכול אותו – אין שום בעיה".
פעמוני אזהרה בראשי אותתו לי שעצות כאלה עדיף לקבל מרופא המשפחה ולא מצעיר בעל כוונות טובות, אבל הכלל באמת נשמע הגיוני – לא חייבים להשליך מעדנים טעימים רק בגלל שהם נגעו ברצפה. פשוט מרימים אותם במהירות ולא חושבים יותר מדי. בכלל, כמה חיידקים יכולים להיתפס על חתיכת סטייק במשך שלוש שניות?
אף פעם לא אימצתי את הכלל באופן רשמי, אבל עם חלוף השנים, כשראיתי שגיסי מרשה לעצמו שוב ושוב להשתמש בפתח הנוח, מצאתי את עצמי חוטפת מדי פעם משהו שנפל על הרצפה. כמה גרוע זה כבר יכול להיות?
בשבוע שעבר עברתי על כותרות מאמרים שקיבלתי במייל. כותרת אחת לכדה את תשומת לבי: "כלל חמש השניות נחקר, או: כמה מלוכלך הנקניק הזה?" הקלקתי בסקרנות על הלינק לברר מה עוד כתוב שם. היה שם דיווח על מחקר מיקרוביולוגי שנערך על ידי פרופסור באוניברסיטת קלמסון, שיצא לברר את האמת שעומדת מאחורי כלל חמש השניות. הממצאים היו מפחידים.
כפי שפירטה עבודתו של קלמסון, החלוצה האמיתית של השדה הבלתי-נחקר הזה הייתה נערה בשם ג'יליאן קלרק, תלמידת תיכון שהתמחתה ברפואה באוניברסיטת אילינוי. קלרק ערכה סקר וגילתה ש-70% מהנשים שנשאלו ומעט יותר מ50% מהגברים שמעו על כלל חמש השניות, ורבים אף פעלו על פיו (טוב, לפחות אני לא היחידה).
צעדה הבא של קלרק היה לזהם אריחי קרמיקה בחיידקי אי-קולי, להניח עליהם עוגיות וסוכריות ג'לי (כן, רואים שהיא הייתה בגיל ההתבגרות) ואז לבדוק את המזון. כולם היו מזוהמים בחיידק.
כמה שנים אחר כך, החליטו פרופסור פול ל. דאוסון וחבריו בקלמסון, לקדם את המחקר הזה צעד אחד קדימה. בסדר, אז אוכל שנופל על חיידק מזדהם – אבל עדיין נשארת השאלה, עד כמה? וחשוב יותר, באיזו מהירות?
החוקרים השתמשו בתרבית סלמונלה שאותה התיזו על שטיח, עץ, ואריח קרמיקה, מספר מיליוני חיידקים לסנטימטר רבוע, הכמות האופיינית למזון נגוע מאוד. אחר כך הם הניחו פיסות מזון על המשטחים הנגועים וספרו כמה חיידקים חיים עברו למזון.
התוצאה? על משטחים שזוהמו שמונה שעות קודם, אספו חתיכת לחם ונקניקיה שנשארו במשך חמש שניות כמות של בין 150 ל-8,000 חיידקים. אם נשארו שם דקה שלמה, הן ספגו בערך פי עשר מהכמות שעל אריח ושטיח, ועוד יותר על עץ.
אלה היו חדשות מעוררות. התנחמתי מעט בכך שג'יליאן קלרק מצאה שמספר החיידקים על רצפת האוניברסיטה של אילינוי היה כל כך נמוך שהיא לא יכלה למדוד אותה (והרצפה שלי חייבת להיות נקייה יותר משלהם, או ככה לפחות אני מקווה), אבל המחבר מיהר לציין שדרושים חיידקי סלמונלה בודדים, 10 בלבד, ופחות ממאה חיידקי אי-קולי, כדי לגרום למחלה. הוא הציע שננסח גירסה חדשה לכלל 5 השניות: אם נופלת לך חתיכת אוכל על הרצפה, הרם אותה במהירות, ואז קח 5 שניות כדי להיזכר שחיידקים בודדים מספיקים כדי לגרום לך להיות חולה.
חסל סדר טעימות מהרצפה בשבילי. אני חייבת לשמור על הגוף שלי.
בדיוק כמו הנקניקייה על הרצפה, גם אנחנו כבר לא אותו הדבר
ומה באשר לנשמה?
בואו נהיה כנים: האם אין לנו 'כלל חמש שניות' מקביל שבו אנו משתמשים עבור השטח הרוחני? האם אנחנו לא מרשים לעצמנו מדי פעם לראות/ לשמוע/ לקרוא דברים שיורידו את הרמה הרוחנית או מוסרית שלנו? האם אנחנו לא מרגיעים את עצמנו בהבטחה שזה רק רגע חולף, הנאה חד פעמית? כמה פעמים אנחנו מחשבים שזה רק חמש שניות, חמש דקות, חמש שעות...?
אולי זה נראה לך בלתי מזיק לפלרטט עם חבר/ה נשוי מהעבודה. המגזין הגרוע הזה נראה אולי כמו הנאה בלתי מזיקה. לנצל את נשיותך כדי להתחמק מדו"ח על עבירת תנועה או כדי לזכות במנת קינוח נוספת במסעדה, נראית אולי כמו טקטיקה תמימה. בדיחות תפלות נפטרות בתור "סתם בדיחה". אפשר אפילו לנסות לפטור פגישה אגבית בתור הנאה חד פעמית ללא השלכות רציניות.
אבל תמימות שאבדה לעולם לא תשוב. לא משנה כמה קצרה המעידה, החיידקים נצמדים לנשמותינו ועורכים פלישה חודרנית, ובדיוק כמו הנקניקייה על הרצפה, גם אנחנו כבר לא אותו הדבר.
אפילו חמש שניות שחולפות עלינו במעורבות בדברים לא נכונים, הן חמש שניות יותר מדי.
אהבתי חזק ביותר...חשבשבת
גם אנימאמע צאדיקה
חזקט'אחרונה
אשמח לעזרהיהוזבד
תיקון טעות בכתובתיהוזבד
ניגון ארבע בבות, רוצה ?מישהו10
דווקא את זה יש לייהוזבדאחרונה
מכתב לתמיכה הטכנית- שווה לקרא.חשבשבת
בהנאה!
מאת: מנוי
הנדון: בקשה לתמיכה טכנית
אשר גוזלת זמן ומשאבים רבים. בנוסף, הדבר יוצר עומס רב על הכונן הקשיח.
בחוברת ההוראות של התוכנה לא תוארה התופעה, מה עוד שתוכנת Wife1 מתקינה עצמה באופן עצמאי כ-Resident בתוכנות אחרות, מנטרת אותן בעת האתחול שלהן ומנסה להשתלט על כל מערכת ההפעלה.
מדי פעם מופעלת תוכנה סמויה (וירוס או תולעת?) בשם Mother-in-Law1 החבויה במקום כלשהו בזיכרון והגורמת לכל המערכת להיתקע, או לחילופין, גורמת לתוכנה Wife1 להתנהג בצורה בלתי צפויה לחלוטין, כאשר למשל היא מפסיקה לבצע פקודות כלשהן.
אני שוקל לחזור ל- Girlfriend 7, אך כאמור איני מצליח להפעיל את ה- Uninstall.
בכבוד רב,
מנוי מודאג.
-----------------------------------
מענה התמיכה הטכנית :
משתמש יקר,
הבעיה מוכרת והיא מקור לתלונות רבות מצד המנויים.
הגורם לבעיה היא שגיאה בסיסית בהבנת מושגים:
רבים עוברים מגרסת girlfriend X לגרסת Wife 1, בחושבם כי זוהי עוד תוכנת בידור ועזרים, ואינם מודעים לכך כי תוכנת
Wife 1 הנה תוכנת הפעלה מלאה לכל דבר, המתוכננת לנהל את המערכת כולה.
יתכן ותצליח למחוק מהמערכת את Wife 1 ולחזור לאחת מגרסאות girlfriend X, אלא שקיימות תיקיות סמויות גם בתוכה הגורמות לה להשתנות, להתפתח ולעבור שינוי, וכך, בסופו של דבר, תהפוך גם היא ל-Wife 1 , וכך למעשה לא השגת דבר.
היו כאלה שניסו לפרמט את כל המערכת ולהתקין בה את Girlfriend-Plus , או Wife 2 , אך בדרך-כלל הם נתקלו בבעיות הפעלה קשות אף יותר.
קרא בעיון בחוברת ההוראות, את פרק האזהרות, סעיפים – (1) "תשלומי מזונות"; (2) "תחזוקת צאצאים".
מאידך, במידה ותחליט לעבור לגרסת Girlfriend 8, אל תנסה לעבור לאחר-מכן ל- Wife 2, היות והבעיות הצפויות לך במערכת הפעלה זו תהיינה קשור יותר מאלו שהיו לך במערכת Wife1 .
יש לציין, כי קיימות גם גרסאות של Wife 3 ואף של Wife 4 , אך הן שמורות לאנשי מקצוע מומחים ומיומנים בלבד. בנוסף – מחירן גבוה ביותר. תוכנות אלו אינן מומלצות למשתמש הרגיל, בגלל הקושי הרב בהפעלתן.
אם כל ניסיונותיך נכשלו, רצוי לבחור במערכות המתבססות על פלטפורמות שונות לחלוטין, כגון Celibate1 או Gayguy 5.3 . יחד עם זאת, אני ממליץ לך להישאר עם גרסת Wife1 , ולהשתדל לשרוד עִמה כמיטב יכולתך.
אני אישית התקנתי את Wife 1 ועצתי לך כי תקרא בחוברת ההפעלה של התוכנה Wife 1 את הפרק הדן בתקלות חברתיות וכלליות (Social & General Faults – SGF), שם תראה כי בהפעלה נכונה וזהירה, זוהי תוכנה יציבה בדרך-כלל, המגיבה נכון לפקודות וכן עמידה למדי בפני קריסות.
אחד הפתרונות היעילים הוא שימוש בפקודה I AM SORRY.EXE\:, אותה יש להפעיל מיד בעת זיהוי השגיאה, או כאשר המערכת נתקעת. אל תנסה לעשות Reboot , היות וזה לא יועיל והתוכנה לא תחזור לתפקד.
כמו-כן הימנע משימוש יתר ב- Escape או ב- Ctrl-Alt-Del . הדבר רק יביא לכך כי בפעם הבאה תצטרך לעשות שימוש ב-C
\I AM SORRY.EXE/flowers , המורכבת יותר, כדי לגרום למערכת לשוב ולתפקד באופן תקין.מערכת ההפעלה תתפקד היטב אם תמיד תיקח על עצמך מיידית כל אשמה בנוגע לכל שגיאה מסוג SGF .
באופן כללי Wife1 היא תוכנה מעניינת, אם כי מעט יקרה לאחזקה. שקול התקנת תוכנות עזר, שתייעלנה את הפעלתה. אני ממליץ על Flowers5 , או אף על Jewelry2.3 , וכמוצא אחרון, גם על Holiday-in-Europe3.2 .
תוכנות עזר נוספות שרצוי לשקול הנן Yes-my-Dear8 וכמובן את Whatever-you-say-Darling14.7 . אלו הנן תוכנות חינמיות (shareware) , שניתן להוריד ולהתקין בקלות והמתפקדות היטב כ-residents בתוך המערכת. הן קיימות וניתנות להורדה כמעט בכל אתר.
לעולם אל תתקין את Good-Looking-Secretary 3.3 או את She-is-just-an-Old-Friend1.1. תוכניות אלו אינן עובדות בסביבת Wife 1 , ועלולות לגרום לנזק בלתי הפיך למערכת ההפעלה כולה.
בהצלחה,
התמיכה הטכנית
אהבתי לחלוטין!!!! תודה!שתי צמות
זה בעצם מעביר דברים מהחייםמעשיה נאה
בקיצור - חסר (ה) בכותרת ההודעה....שתי צמות

קורע...אליסף ט
ישן ממש, אבל גדול !משה
משה.........חשבשבת

לא! הוא צחק.... צחק כל הדרך לחופה...מאמע צאדיקה
כן...חשבשבת

אל תדאגי לכל תוכנה יש BUCK DOOR -רק צריך להכיר.moson
מוכר אבל חמוד!רחלקה
למה להקפיץ??? למה???וופל אמריקאי
)
,
מזל שהקפיצו-מהנה מאוד -תודהשפתי צדיק
מחושב ...אמור לחכמה

יפה וחמוד אבל..בתאל1
אה, לא שמתי לב שזה מוקפץ ומעלה אבק...בתאל1
חחח...לקח לי זמן להביןמסכת יומה
.אמנם כבר ישן נושן...Curious
כל האנגלית עשה לי שחור בעינים (כלו' לא הבנתי כלום)אליהועיני
חח גם אני הייתי ככה פעם ראשונהמאמע צאדיקהאחרונה
יפה מאודarale44
מה אתם אומרים על זה?עדיאל
שאלה: אני בחור דתי בן שלושים ואחת, מסודר בעבודה טובה, ממשפחה מכובדת, שמעוניין מאוד להינשא. כבר נפגשתי עם עשרות בנות כדי לבדוק התאמה לנישואין, ועדיין לא מצאתי בחורה שמתאימה לי באופן מושלם. אמנם פגשתי בנות טובות מאוד, שאף רצו להתחתן איתי, אבל לא היתה בתוכי ודאות שאחת מהן מתאימה לי. ניסיתי לחזק את הקשר איתן, אבל לא היה לי ביטחון שאכן זו בת הזוג שלי, ולבסוף נאלצתי להפסיק את הקשר. טוענים כנגדי שאני בררן. אבל לפי אמונתי כאשר אפגש עם הבחורה המתאימה אדע זאת בוודאות, ולכן כל זמן שאינני מרגיש שלם במאת האחוזים עם עצמי אינני מוכן להמר בהחלטה גורלית שכזו. האם אני נוהג כראוי, ומה עלי לעשות?
תשובה: כפי הנראה אתה בעל רגישות גבוהה לכל פגם קטן במראה או באופי. לכן, למרות המעלות הגדולות של הבנות שעימן אתה נפגש - החסרון שאתה חש בחריפות מקשה עליך לחשוב ולהתקדם באופן חיובי. לתכונת הרגישות הגבוהה שלך מעלות רבות, אבל לבחירת בת הזוג היא מכשול. ההחלטה צריכה לבוא מתוך מבט כללי, ומי שמתקשה להתעלם מפרטים מסוימים מתקשה מאוד בהחלטה זו, וככל שהוא מבוגר יותר כך נעשית ההחלטה קשה יותר.
הדרך הטובה לצאת ממעגל הסיבוכים, היא על ידי חזרה אל התורה שציוותה אותנו להינשא ולהוליד בן ובת, ומתוך קדושת המצווה תקבל את הכוח להחליט.
האם אפשר להתחתן בלי לאהוב
שאלת המשך: האם אפשר להתחתן בלי לאהוב?
תשובה: ברור שאי אפשר לקיים את מצוות הנישואין בלא לאהוב את בת זוגך. וככל שהאהבה בינך לבין בת זוגך תהיה גדולה יותר כך תקיים את מצוות הנישואין באופן נעלה יותר, וכן אמרו בשם האר"י הקדוש, שמצוות "וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ" מתקיימת באופן השלם ביותר בין בני הזוג. אבל גם אם האהבה שבינך לבין אשתך תהיה אהבה רגילה יהיה לה ערך גדול. וודאי שהיא טובה מלחיות ערירי בלא אהבה.
יתר על כן, כפי הנראה לפי אופייך, נגזר עליך להגיע לחופה עם ספקות. וספקות אלו מעכבים את האהבה. אבל קרוב לוודאי שאם בחירת בת הזוג תיעשה על פי שיקולים הגיוניים של התאמה, רוב הספקות יעלמו אחר הנישואין. מפני שמרבית הספקות בנויים על ההתלבטות שמא יש בחורה טובה יותר, ואחר שההחלטה קיבלה תוקף של קידושין, ספקות אלו הופכים לחסרי משמעות ועם הזמן מתפוגגים. ואם אחר הנישואין תבנה את הקשר עם זוגתך כראוי, תגיעו לבסוף לאהבה שלימה.
כללו של דבר, כיוון שכבר נפגשת עם עשרות בנות, עליך לפשפש בזיכרונך בין כל הבנות שהיו מעוניינות להמשיך בקשר איתך, ולחשוב מי מביניהן הטובה והמתאימה ביותר עבורך, ולנסות לבנות עימה את הנישואין.
ממש נכון לדעתי.אנונימי (פותח)
על הצורה המוקצנת...arale44אחרונה
ואני לא רואה כמעט שום דבר נכון בבררנות הזאת. ע"פ תשובה שקיבלתי יש לבחור כ3 דברים שהם חשובים באמת כמו גמילות חסד, רצון לבניית בית יהודי ועוד משהו בסגנון ועל כל השאר אפשר להתפשר פחות או יותר, כמובן בתנאי שיש חיבור נפשי בסיסי ובטח ובטח שאין דחיה.
לדעתי*שלי*
זה בעיה....יהודי מרמ"ג
שלום רב לך, לדעתי עליך לבדוקיהודית פוגל
אהבתי את התשובה.מאמע צאדיקה
לדעתיבתאל1
שעת רצוןרחל 238
הי לכולם,
השנה התשיעית משנת היובל, בחודש התשיעי, ביום התשיעי ובשעה התשיעית – לפי חישוב של רבנים זו השעה 13.34 למשך 12 דקות-
ביום חמישי הקרוב בע"ה, בשעה המצוינת לעיל, זוהי שעת רצון גדולה, משהו שקורה פעם בתשע שנים, בדקות האלו כל אחד/ת יכול/ה להתפלל תפילה אישית ולבקש בקשות, אתם/ן מוזמנים/ות להפיץ ולזכות את הרבים!
תישמע תפילתכם/ן ותתקבל בברכה וברצון, אמןJ

רגע של חשבוןאבא שמואל
לגבי החשבון של שעה תשיעית, מעט הסתבכתי, לי יצא ששעה תשיעית מתחילה ב 14:01.
ולעצם הענין, אשמח לראות מקורות המייחסים לזמן זה "עת רצון".
צר לי 'לקלקל' אבל -ממילא איננו יודעים את זמן היובלהשם הוא המלך!
יודעים יודעיםאלעד
גם לוממש יודעים, וגם אין לו חשיבות כשהוא אינו נוהגהשם הוא המלך!
זה לא משנה מתי תתפללו...Talratsאחרונה
נשים,זוגיות ומה שבניהם...אי''ה
|
מצד אחד אני שואלת אם השמנתי...
אני יכולה להשמיץ את המשפחה שלי...
גם את המשפחה שלו אני יכולה להשמיץ...
כשהוא לא מנקה, זה מעצלנות.
אם לא נאה לו, אפשר להתגרש...
אני לא צריכה להגיד, הוא צריך לדעת!
הוא לא יודע לבקש סליחה.
מה יש אם יוותר כשזה חשוב לי.
כשהוא לא מגיב אני צועקת שיגיד משהו.
זה מרגיז כשהוא לוקח לי מהצלחת.
כשאני מחליטה על הילדים, חשוב שהוא יתן לי גיבוי.
אסור לו לצעוק על הילדים ככה!
מה יש אם הוא יכין לי קפה?
כשהוא קונה, הוא מבזבז. |
שנזכה לא להכיר את זה...בע"ה!קראתיך
דבר אחד צרם ליבין השמשות
כשאני לא מנקה, זה מתשישות
כשאני לא מנקה, זה מעצלנות (הוא: "אפשר לחשוב מה כבר עשית היום")
צודקת. אבל המציאות היא זו שקובעת ותכל'סט'
כשאני לא מנקה, זה מתשישות.
אמאל'ה.. זה באמת עובד ככה?~א.ל

לא, זה בדיחה חמודה ומשעשעת...תאנה.
אבל לא יותר מזה...
קצת חוש הומור
אה אם ככה זה מצוין
נרגעתי..~א.ל
נראה לי שזה נכון אבל לא מעצלנותעדיאל
חחח-כ"כ נכון!אמור לחכמה

אוי....~א.ל
חזק!גלוק17
ברור לך...Curiousאחרונה
עזרה דחופה!רק אני123
בשביל לשמור על החיוך
עדיין בדרך

שניהם נמצאים שבוע בצמר גפן ואחר כך החותנת עושה מהם ריבה..
***
משווים את קריעת ים-סוף לשידוכים...
בשידוכים כמו בקריעת ים סוף
לפני שאתה נכנס מוצף אח"כ יבש...
***
בחור ובחורה יושבים בפגישה נועצים מבטים זה בזה ובמשך 3 דקות שותקים
ואז הבחור פונה לבחורה ושואל... אולי עכשיו נשתוק 3 דקות על נושא אחר?
***
בחורה צדיקה נפגשה עם בחור מאוד "מודרני"...
באמצע הפגישה שואלת הבחורה את הבחור : "קראת את הספר 'מסילת ישרים' ?"
עונה לה הבחור: "לא, אבל ראיתי ת'סרט..."
***
בחורה אחת מגיעה הביתה מהלימודים,
ההורים ניגשים אליה ואומרים לה: שרה , את מתארסת היום.
שרה: עם מי?
ההורים: אל תהיי יכנע!! (רכלנית)
***
בחור אמריקאי נפגש עם בחורה אמריקאית
הבחורה אחרה ולכן פתחה עם: I am sorry
אז הבחור אומר לה: I am Yanki
***
שאל מישהו על מה מדברים בפגישות, ענו לו, על אהבה, על משפחה ועל פילוסופיה. בפגישה, שאל את הבחורה: את אוהבת יוגורט? לא. ענתה הבחורה.
ואביך, אוהב יוגורט? אבי נפטר. ענתה הבחורה.
ואם היה לך אבא, הוא היה אוהב יוגורט? שאל הבחור.
***
במסיבת אירוסין שואלים הורי החתן את הזוג שחזרו בתשובה
-"כיצד תתחתנו?"
"השם יעזור" עונה הכלה,
-"ואיפה תגורו?"
"השם יעזור" היא מוסיפה.
-"וכיצד תתפרנסו?"
"השם יעזור".
אביה של הכלה פונה בתמהון לאשתו ולוחש באוזנה "הבת שלך השתגעה, היא חושבת שאני אלוקים."



חחח בדיחות מעולות
~בת ציון~
חחחח(:'ערבות הדדית'
חחח...חזק!!קראתיך
נחמד אבל די חרושות וגם לא כזה מצחיקות! סורי עלבנדא מצוי!!
קבלו משהו שמביע את כל ההבדל בין בנין לבנות.אינטרנט?!
טוב אולי לא כל ההבדל אבל הרבה ממנו......
רצח של בדיחה....יהודי מרמ"ג
הבדיחה היא עם 3 ! והוא גם מסתכל בשעון..אליסף ט
---------אינטרנט?!
אני עושה את דרכי למטוס שיחלץ אותי מניקמתכם הכואבת!
באם נגרם לכם נזק מוכח אתם יותר ממוזמנים לפנות לביטוח הלאומי ולדרוש את קיצבת הנכות המגיעה לכם.
בהצלחה!!!!!
ניסיתי לפצות אותכם.
אני הסתומה היחידה שלא הבנתי?קראתיך
שקיעה=זמן תפילת ערבית(מושג מקביל אצל ביינישים)שפתי צדיק
יותר נכון סוף זמן מנחה..עדיאל
לא....יהודי מרמ"ג
לפי דבריך ערבית אפשר כבר מפלג המנחה...עדיאל
לא. מהשקיעה....יהודי מרמ"ג
חחח תבדוקעדיאל
קריאת שמע צריך מצאת הכוכבים אבל ערבית....יהודי מרמ"ג
תעשו את זה בשיחה אישית
~א.ל
זה לא נכנס שם
עדיאל
בבקשהעדיאל
זמן תפילת ערבית נתקן כנגד העלאת איברים ופדרים של קרבן התמיד על המזבח. כבר למדנו, שנחלקו בדבר חכמים ורבי יהודה. לחכמים זמן מנחה עד הלילה, ומצאת הכוכבים הוא זמן ערבית. ולרבי יהודה זמן מנחה מסתיים בפלג המנחה, שהוא שעה ורבע לפני סוף היום, ומיד אחריו מתחיל זמן תפילת ערבית. למעשה, רשאי אדם לבחור לנהוג כחכמים או כרבי יהודה, ובתנאי שיאחז במנהג אחד. שאם ינהג כרבי יהודה, אזי יקפיד שלא יתפלל מנחה אחר פלג המנחה. ואם ינהג כחכמים, אזי יקפיד להתפלל ערבית אחר צאת הכוכבים. אבל אסור להתפלל מנחה אחר פלג המנחה כדעת חכמים, וערבית לפני צאת הכוכבים כדעת רבי יהודה. אף שלדעת רבי יהודה זמן תפילת ערבית וברכות קריאת שמע מתחיל מפלג המנחה, מכל מקום זמן קריאת שמע מצאת הכוכבים. לפיכך צריך המתפלל לפני צאת הכוכבים לחזור ולקרוא את שלוש פרשיות שמע אחר צאת הכוכבים (שו"ע רלה, א) 2 .
לכתחילה אין לשנות משיטה לשיטה, אלא כל אדם צריך לנהוג תמיד כחכמים או כרבי יהודה, ומנהגנו לנהוג תמיד כחכמים. אמנם בשעת הצורך, רשאי אדם לשנות משיטת חכמים ולנהוג כשיטת רבי יהודה. למשל, בשבתות הקיץ, כשהשבת נכנסת מאוחר, יש שרוצים להקדים ולקבל את השבת מוקדם כדי שהילדים הקטנים יוכלו להשתתף בתפילה ובסעודה, ולשם כך מתפללים מעריב כשיטת רבי יהודה לפני השקיעה. וכן מי שנקלע למקום שנוהגים כרבי יהודה, אע"פ שהוא רגיל להתפלל ערבית אחר צאת הכוכבים, מוטב שיתפלל במניין כרבי יהודה מאשר ישמור על מנהגו ויתפלל ביחידות כחכמים 3 .
כן אבל מותר 12.5 דקות אח"כ....יהודי מרמ"ג
חח!~א.ל
^^זה מה שנקרא: בנות חופרוווות......וופל אמריקאיאחרונה
יש פה עוד אנשים שזוכרים אותי?כפרגניסטית
בהחלט כן.משה
וואי כפרגניסטיתחשבשבת
כןמאמע צאדיקהאחרונה
כל הבנות ---- לצאן. כן , לרעות עם הכבשים...
אח..




שיעקב מבקש מה' שיחזירהו לביתו בשלום. מה לא טוב בפירוש הזה? הא?
לעשות את הפעולה. מה הדבר? יראת שמים = לחזור שלם מן החטא. לא להתרחק מה'.


לא הבנתי*שלי*
איזה חלק?אח..

יפה מאוד, שבת שלום.
פשוטת העם
פרסומות-בתשלוםרחלקה
]אההה אני חושבת שהבנתי*שלי*
בטח רוצות שידוך , נכון?אח..

בטח. הנה:אח..

יפה מאוד! יישר כח!!*^שלמה-בת-ים^*
שבוע טוב!אבא שמואלאחרונה
או במילה אחרת: מקפיץ

לגמרי הגיוני....שבלול
זה שקשה לך הפרידה לא אומר בהכרח שזאת הבחורה המתאימה אלא שפשוט נורא התחברת אליה ועכשיו כזה נגמר אז קשה.
לדעתי תתן לעצמך קצת זמן ואז תתחיל לצאת שוב, זה הדרך היחידה להפסיק את או געגוע...
תובנותשפתי צדיק
מז"א להתנתק מכל המשקעים?~א.לאחרונה
הגיוני~א.ל
דבר תורה, פרשת ויצא..
אחד מאלף
בס"ד
כדי שגם כאן ירוויחו, מצורפים שני דברי תורה. הראשון קצר, השני פחות..
שכל אחד יקרה מה שנוח לו..
שבת שלום!
דבר תורה קצר
בתחילת הפרשה אנו קוראים על בריחת יעקב מביתו אל לבן דודו. כשהוא מגיע לחרן – ארץ מגורי לבן התורה מספרת לנו שהוא הגיע אל בארה של העיר, וראה את כל הרועים מקובצים סביבה, אפילו שעוד לא הגיע הערב, יושבים הרועים ומחכים. יעקב מתפלא, מדוע הרועים מחכים ליד הבאר בכזו שעה מוקדמת? ואם הם כבר מחכים, מדוע הם אינם שואבים מים מהבאר? בתשובה עונים לו הרועים שהאבן המכסה את הבאר, אבן כבידה היא. וצריכים אנשים רבים כדי להרימה, אז הם מחכים לכל שאר הרועים.
יעקב כועס על גזל הזמן שנעשה למעסיקיהם של הרועים, ועל סבלם של הבהמות, והוא מרים לבדו את מכסה הבאר.
מדוע התורה מספרת לנו מקרה זה? אלא, שמיעקב עומד לצאת עם ישראל. מספרת לנו התורה מי זה יעקב אבינו. יעקב הוא אחד – שאינו סובל חוסר צדק. יעקב הוא אחד שמוכן להתאמץ קשות כדי להביא לאמת ויושר. יעקב איננו רק "איש תם יושב אהלים", הוא יודע להתערב במציאות כשצריך.
מפרשה זו נלמד גם אנו. לא די בצדיקות כלפי בורא עולם, צדקתו של האדם צריכה לבוא לידי ביטוי גם בייחסו לשאר בני האדם.
שבת שלום!
דבר תורה מקיף
בפרשה אותה נקרא השבת בעז"ה, מספרת לנו התורה על "סולם יעקב". יעקב אבינו בורח מפני עשו אחיו אל לבן- אחי אימו. הוא יוצא מבאר שבע- מקום מגוריו לכיוון חרן. בלילה, מתגלה ליעקב בשנתו מחזה מדהים המכונה "סולם יעקב". יעקב רואה בחלומו סולם המוצב על הארץ, וראשו מגיע עד לשמיים, ומלאכים עולים ויורדים בסולם.
לעיתים, לחלומות ישנה משמעות. ידוע לנו שדרך חלומות דיבר בורא עולם אל חלק מהנביאים. וישנם מצבים בהם הקב"ה מעביר מסר ע"י חלום גם לאדם פשוט.
מפרשים רבים ביארו את החלום אותו יעקב חולם והעניקו לו משמעות ותוכן. ואנו כאן נביא בעז"ה כיוון נוסף להסברת העניין.
יעקב אבינו נמצא בפרשת דרכים מיוחדת במינה. הוא בורח מביתו מפחד מנקמתו של אחיו החפץ במותו, וזאת לאחר שהיה צריך להתחכם כדי להשיג את הברכות מאביו – יצחק. יעקב עוזב את ביתו ומשפחתו ופניו אל העתיד הלא ידוע – בחרן, בנכר. לראשונה בחייו יוצא יעקב את ארץ ישראל – הארץ שהובטחה לו כממשיך דרכם של אברהם ויצחק ועוזב אותה לשנים ארוכות, בלי לדעת מתי יחזור הביתה. יעקב עומד לפני שנים ארוכות ללא קשר לביתו, אף במשמעותם הרוחנית של הדברים. אין נבואה בחו"ל (למעט מקרים נדירים ומיוחדים) והוא הולך לשהות בין אנשים רמאים העובדים לפסלים. יעקב ניצב לקראת תקופה בה יעבוד קשה לפרנסתו ולא יזכה לקבל שכר הולם. יחליפו את הנשים שהבטיחו לו, וגם כשהוא יזכה לקבל אותם הוא יחכה שנים רבות לפרי בטן מרחל.
חייו של יעקב באופן כללי לא היו קלים. המריבות בין בניו, מכירתו של יוסף כשיעקב בטוח שהוא נטרף, הירידה למצרים וכו' וכו' – ליעקב היו חיים קשים...
וכאן, יעקב ניצב בלילה הראשון לפני "חייו העצמאיים". לילה ראשון מחוץ לביתם של הוריו הקדושים יצחק ורבקה, ורגע לפני התחלת המסע הארוך ביותר העומד לפניו – חייו.
ברגע זה, שולח לו בורא עולם מסר חשוב מאין כמותו – את מחזה הסולם. דרך חלום זה משדר לו ה' שלושה עקרונות חשובים מאין כמותם, כדי שייקח אותם צידה לדרכו. לחייו.
א. הסולם מוצב על הקרקע וראשו מגיע השמיימה. במקומות רבים הובא סולם זה כרומז על חייו של האדם. תפקידו של האדם הוא להיות סולם מוצב ארצה, להיות מונח בקרקע ולהתעסק בענייני העולם. אולם ראשו- מקומו בשמיים. תפקידנו הוא לקשר בין שני העולמות. הרוחני והגשמי. להוריד את הרעיונות ה"גדולים" וליישמם במציאות, ואת ה"דברים הקטנים" לקשר למציאות הרוחנית.
ב. "מלאכים אלוקים עולים ויורדים בו". לאדם יש בחייו עליות וירידות, זמנים של הצלחה וזמנים בהם הוא מצליח פחות... ככה החיים בנויים. אומר ה' ליעקב בחלום – גם מלאכים עולים ויורדים בסולם. אין מה לפחד מירידות ועליות, להיפך – זו דרך חיים טבעית ובריאה. (בעז"ה בלי נדר בהזדמנות נרחיב יותר בנושא). החיים בנויים מעליות וירידות. רוחנית, נפשית ופיזית. החוכמה היא להמשיך להתקדם בכל המצבים, להישאר על הסולם, לא להרפות ממנו..
ג. כשיעקב מתעורר מחלומו, הוא אומר נפעם: "אכן יש ה' במקום הזה, ואנוכי לא ידעתי.. אין זה כי אם בית אלוקים, וזה שער השמיים". ה' מעביר ליעקב מסר בחלום. גם מקום סתמי – יכול להיות בית אלוקים. גם שינה רגילה – באפשרותה להיות שער השמיים. "בכל מקום אשר תזכיר את שמי, אבוא אליך וברכתיך" אומר בורא עולם במקום אחר. ביכולת האדם להכניס את ה' לכל מקום בחייו. גם יהודי שנאלץ לצאת מהארץ – יכול למצוא את ה' בכל מקום בו הוא נמצא. שער השמיים נקבע גם על פי מעשינו ורצונותינו, ואנו יכולים לעבוד את ה', להתקרב אליו ולהתקשר איתו מכל מקום.
כמו יעקב, לקחים אלו חשובים אף לחיינו אנו. הידיעה שתפקידו של האדם לקשר בין העולמות – הכרחית היא אף עבורנו. ההשלמה עם הירידות בדרכנו – נותנת לנו עוצמה ומעניקה לנו כוח. הזכירה שביכולתנו להכניס את ה' לכל מקום בחיינו – מועילה היא מאין-כמוה. לפעמים, אנחנו מחפשים את ה' בדברים הגדולים. מפרשיה זו אנו למדים כי את ה' ניתן למצוא בכל מקום בחיינו. בכל מקום פיזי, בכל מקום רוחני ובכל מקום נפשי שאנחנו נמצאים בו. כל מקום יכול להיות שער השמיים ובית אלוקים, סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמיימה – הדבר תלוי אך ורק בנו.
