שרשור חדש
סקר ניקיםימבמבם
הניקים כאן מסקרנים אותי...
 
אז..
 
מדוע בחרת דוקא את הכינוי שלך? מה עומד מאחורי הכינוי?...
 
מי מתחיל ראשון?!
מבאס אתהמישהו10
הצעה חשובה מאודאנונימי (פותח)

ב"ה

 

ידועה הסגולה הגדולה: כל שמתפלל על השני והוא צריך גם כן לאותו הדבר- הוא נענה תחילה.
מתארגנת קבוצה חדשה שכל יום תזכיר רשימת שמות בתפילה שיזכו לזרע חי וקיים.
המעונינים להוסיף שמות המחכים לישועה קרובה- בכתובת אי מייל :tanyakadisha@walla.com
יש לרשום את השם + שם האמא.
הרשימה מתעדכנת פעם בחודש, שכן ישנן גם "בשורות טובות"...

חתונה נפרדת בשבילmor_1116
בס"ד
 
בזמן האחרון ועוד לפני, אני שומעת זוגות שאומרים אני אעשה חתונה נפרדת בשביל...{הורים משפחה ,חברים}
האם זה נכון לעשות זאת? חתונה זה דבר שצריך להיות כל כך אמיתי והוא משהו שהוא באמת שלך!
מה חושבים על כך...
אבל ושלא נשכח, בסוף הערב הם פותחים את המחיצה ורוקדים מעורב...
אני ממש מכבדת זוגות כאלו שבאמת מתחשבים במשפחות שלהם, אבל אם הם לא נהנים בכך האם זה שווה...
אני בטוחה שגם אתם מכירים את המקרה הזה...
 
שנשמע בשורות טובות מכולם...ברכת ה', שלום ואחדות בעם ושבאמת נזכה לעשות הכל למען שמו באהבה, מתוך הבנה של המשפט ואמונה בכך!!!
את ממש צודקת!אבא שמואל
צריך לעשות את החתונה נפרדת בעיקר בשבילנ"ו. ולא כ"כ בשביל ההורים/משפחה/חברים.
ודרך אגב, אם יש ריקודים מעורבים, יתכן ויש בעיה לברך "שהשמחה במעונו".
חס וחלילה!!!יהודי מרמ"ג
צריך לעשות את החתונה נפרדת בשביל המשפחה!!!
בשביל אבא שבשמים....
וגם אם הם לא נהני צריך לעשות נפרד כי זאת ההלכה.
פנאט- לא הדרךmor_1116
הלכה היא לא רק הלכה וזהו..
כי התורה שלנו היא לא רק תורה וזה מה שיש...
מעבר לחובה הזאת ולפני, יש את האהבה לתורה והשתוקקות לה' ולקיום המצוות הרצון לעשות אותן מתוך אמונה בה' יתברך, כי תורת חיים נתן לנו, מעבר לתורת חוקים...
אנחנו צריכים קודם לרצות לקבל אותה, להאמין בקב"ה, לאהוב אותה...
ואתה ממש לא יכול לבוא לזוג חילוני ולומר לה הלכה זאת הלכה, וגם אנחנו כדתיים לא תמידים מוכנים לשמוע את המשפט הלכה זאת הלכה, מבררים לומדים מתחברים ומקיימים!!!
 
תשנה את הגישה שלך ותראה ניסים גדולים..
באמונה ובאהבה צריך לפעול עם עמ"י, סבלנות..
בסוף תבוא הגאולה...!!!
בעז"ה
שטויות...יהודי מרמ"ג
ברור שצריך לעשות זאת מתוך אמונה בקב"ה....
אבל אם אין אמונה בקב"ה זה לא מתיר לעשות דברים אסורים.
התירוץ הכי דפוק שאני שומ כל היום:
"אני לא מתחבר"....
ו-כן אני כן יכול לבוא לזוג חילוני ולהגיד להם "זאת ההלכה".
אם אתם לא מסכימים אני לא אבוא לחתונה.....
המשך....יהודי מרמ"ג
ואם מישהו לא מתחבר עם האיסור לרצוח?
זה לא תירוץ נכון?
בכל אופן בצניעות צריך להחמיר כמה שיותר....
וזאת ממש הנקודה החלשה אצל הדור!
אין שום עניין לשמוח בחתונה ע"י עבירה.....
אז גם אם עושים את זזה בשביל ההורים,
זה עדיין מציל אותם מעבירה.
ויש עניין להציל יהודים שאינם דתיים מעבירה.
כמו שאסור לעצור מכונית בשבת כי אז גורמים לו ללחוץ על כפתור,
ככה גם בצניעות....
 
באהבה ננצח!mor_1116
אני אישית הייתי עונה לך "אל תבוא"....
 תיהיה מציאותי לרגע.
רק באהבה ננצח....
אם הקב"ה סולח לנו על כל החטאים שלנו, ומתנהג איתנו בכזאת סבלנות יתרה ובמידת הרחמים מי אנחנו שלא נתנהג ככה עם יהודי..
איזה זכות יש לך?
למה אתה מקיים את כל המצוות בשלמות????
יכול להיות שאותו זוג חילוני ידם כיד מלאכים בנתינת צדקה?!?
התורה זה לא רק צניעות ושבת...
יש עוד המון הלכות קדושות ב"ה....
אבל אסור לראות פריצותעדיאל
ברור שלאmor_1116
בס"ד
ברור שלא עדיאל
אז איך הוא ילך לחתונה?עדיאל
.mor_1116
שלא ילך..
{פריצות יש בכל מקום, גם ברחוב, שמירת עינים} והבחירה האישית שלו זה אם ללכת או לא...
 
ובלל זה ברחוב אני הולך עם עיניים ברצפה....יהודי מרמ"ג
בואו נלך כולנו לחוף מעורב כי פריצות יש גם ברחוב.....
ל-מור פנאט ממש צודק.. גם הראש ישיבה שלי אמר ש...-משה ר-
היו כמה זוגות שהיה צריך לחתן אותם והוא אמר להם שאם הם יעשו מעורב שישכחו שהוא יקדש אותם ושהישיבה תבוא לשמח... בנושא צניעות אין פשרות והטענות האלה של אמונה שמחה לא רלוונטי בכלל תראי לי רב אחד שיסכים איתך ויתיר לעשות מעורב אין דבר כזה בדוק!!!!!!!!!!
מקיימים גם אם לא נוח לי ולא נעים ליאנונימי (פותח)
מכאן- מי שמחפף כי הוא לא מבין למה - יש לו בעיה,
צריך להבין שאנחנו מקיימים את המצוות קודם כי הם ציווי מאת ה' כי אנחנו מאמינים בני מאמינים שיודעים שה' הוא בורא העולם והוא נתן לנו חוקים ומשפטים צדיקים(- שעפ"י חוקים אלו ועל ידי קיומם העולם עומד..), ולכן אנו מקיימים את מצוותיו, אחרי זה אפשר גם לנסות ולהבין את הטעם ואת היופי והאמת שיש בכל מצווה ומצווה , מתוך הידיעה הברורה באמיתות התורה והמצוות!

"כל שחכמתו קודמת ליראת חטאו-אין חכמתו מתקיימת"

מכאן שפשוט הוא שזה עניין של "זו ההלכה", ואם לא נוח לך אז אתה צריך להתחזק אבל זה לא עושה את זה לדבר טוב ומותר!
או שאתה מקיים את ההלכה או שאתה מעוות את ההלכה עפ"י רצונך או רגשותיך....
כללו של דבר-לא תמיד הרצונות או הכיף שלך באים מתוך ההלכה
הפרדה - בריקודים או באוכל?משה
ריקודיםmor_1116
ריקודים..
ואני לא שואלת נתתי סיטואציה שכואבת לי...
לפחות אצלי במשפחה רוב הצעירים שמתחתנים עושים הפרדה בשביל..
ולא כי הם מאמינים בזה, וזה כואב לי עליהם
מור..עדיאל
"נעשה ונשמע.. " קודם עושים אחר כך מבינים זה יסוד פשוט ביהדות (למרות שאני לא אומר שזו הלכה לעשות נפרד)
עדי-אלmor_1116
בס"ד
 
יפה יפה משפט מהיהדות...
מציאות, אני מדברת על היום...
כן תגיד לזוג חילונים נשמע ונעשה, "הם בשניה יפרידו את החתונה"...
היום אנשים רוצים להאיר את הנשמה, להגדיל את האמונה ואז הם מתעסקים בתורה
נכון שהם לא ישמעועדיאל
אבל את שאלת על אידיאל ולא על מצב מקולקל
עדיאל צודק, יש להבדיל בין המצב הבריא, למצב הקייםברוךש
האם יהודי שלא מתחבר ומבין את השבת, אך לא מחלל אותה, מכל סיבה שהיא (מבחינתי בשביל כיבוד הורים), האם זה נכון שיעשה כך?
כמובן! יהודי מחויב לשמור ולקיים את התורה. 
והבעיה שהוא אינו מבין את ערך השבת, היא בעיה בפני עצמה, שפתרונות לה. אבל אין בכך קשר לקיום עצמו.

לגבי חתונה מעורבת, מבלי להיכנס לפולמוס, מה כן מותר, מה בדיוק אסור, ובמקרים המיוחדים שכולנו אוהבים. הרי יש בעיה הלכתית, ולכן לא שייך לעבור על ההלכה. גם אם אנו לא מבינים את ההלכה. וצריך לבחון את המקרה לגופו.


היהדות 'תקיפה' גם היוםאנונימי (פותח)
התורה היא נצחית-תחשבי על זה...



נעשה ונשמע-קודם כל תקבל עול מלכות שמים -אם לא, מי ערב לך שתמשיך בדרך התורה? הרי בסופו של דבר הרגש שלך קובע...
כמו שנאמר: כל שחכמתו קודמת ליראת חטאו אין חכמתו מתקיימת..." ההסבר הוא כנ"ל...(כבר כתבתי את זה לעיל^)
גם אם הם עושים את זה בשביל המשפחה זה טוב! נכון, זה עדיין לא מושלם כי הם לא באמת מבינים למה זה באמת חשוב, אבל זה עדיין טוב!
הנשמה תקבל את שלה מהמעשים הטובים...


הגיון צרוףשפתי צדיק
בס"ד

הדברים פשוטים

אם החתן והכלה מכבדים את משפחתם ואינם מעוניינים לפגוע ברגשותיהם
כמובן שעליהם לעשות חתונה נפרדת
לא יכול להיות מציאות שבה אבי החתן או הכלה לא יוכלו להיות בחתונת ילדיהם

כמובן שאם החתן והכלה מצד עצמם אינם מעוניינים בחתונה נפרדת
בשלב מאוחר יותר של הערב
לאחר החופה וסיבוב ריקודים קצר
הם ישחררו את כל ה"יראים" בחום ובתודה
ויעשו בחתונתם ככל העולה על רוחם.
ואין שום סיבה מהותית שיגרם להם "עגמת נפש"
בגלל ההתחלה הנפרדת של חתונתם

ברור לי שאין לכפות עליהם שום דין תורה אם הם לא מעוניינים בו מעריכים אותו
דבר כזה רק יכול להזיק
אבל לבקש מהם לכבד את הוריהם או שאר משפחתם זה דבר שהוא בהחלט לגיטימי






הייתי בעבר בחתונה כזומשה
להקה חסידית בחלק הראשון של הארוע, DJ חילוני בחלקו השני. היה כיף (כי כשהיה ה-DJ כבר הלכנו הביתה).
 
ישיבה משפחתית (שזה בסדר), ריקודים נפרדים...
עעוד משהו יש כלל בחז"ל-משה ר-
שאומר שלא התירו לעשות עבירה כדי לקיים מצווה או במילים אחרות מצווה הבאה בעבירה אינה מצווה.....
מורר- יש גם מבט הפוךמאמע צאדיקה
אשריהם של הצעירים שיש להם רגישות לעשות לפי הרצון של המשפחה.
אשריהם של המשפחות שיש להם השפעה על הילדים לעשות לפי מה שצריך.
 
וגם מה שלא עושים "לשמה"=כי מאמינים בזה- משפיע על הנפש, על הנשמה, על הקדושה של הנישואין...
 
ואשריך שכואב לך על מי שעדיין לא "שומע" את כל מה שהוא עושה.
מדובר על דתיים או חילוניים?השם הוא המלך!
ומה תגידו על מקרה הפוך?הקולה טובה
חברה שלי חזרה בתשובה. בעלה שיחיה חזר גם הוא בתשובה ב"ה המשפחות והחברים- חילונים לחלוטין. הזוג רצה חתונה קדושה ונפרדת לחלוטין (הם חזרו בתשובה דרך רב חרדי). מה שקרה בסופו של דבר שהקבלת פנים היתה מעורבת- כי ההורים התעקשט החופה היו מעורבת- כי אפחד לא שם על הרב שביקש שכל הגברים ילכו לצד אחד והנשים לצד השני, האוכל היה מעורב- כי ההורים לא הסכימו "להפריד משפחות", סבב ראשון של הריקודים היה חצי נפרד (גברים נכנסו כל הזמן לנשים כדי לתת חיבוק לכלה שלא ידעה לאן לברוח..) והסבב השני היה דיסקוטק מעורב לחלוטין כשזוג הצעיר ברח החוצה כי זה צרם להם...
מה לעשות הכפייה החילונית בא"י זה דבר שקשה להתמודד איתו...  
טוב -זה שאלה של מי מזמינים...מאמע צאדיקה
כמה חבר'ה דתיים מתלהבים יש לאומת החילונים...
ועד כמה המחיצה אטומה
ועד כמה יש לחילונים הצפציפים האלו- טאקט
לא לפספס את המסר...אנונימי (פותח)
חתונה הינה ברית בין בני זוג,
ברוכים הבאים למשפחה החדשה בחיק המשפחות הישנות והרבה מזל טוב.
לא הייתי מציע לריב ולהתכתש, סך הכל השמחה היא לש כל הצדדים,
של החתן והכלה וגם של ההורים.
 
לכן, בואו לכלל פשרה אם אין הסכמות.
אם בני הזוג רוצה ריקודים מעורבים, טוב יעשו אם את הדיסקו ישמרו לסוף...
יש אנשים שמאוד מאוד רוצים לכבד את הזוג, הורים  וזה צורם להם...
אסור גם בשעת האכילה!135
ציטוט מקיצור שולחן ערוך: (סימן קמ"ט, סעיף א')
"...צריכים להזהר שלא יאכלו אנשים ונשים בחדר אחד. שאם אוכלים אנשים ונשים בחדר אחד, אין אומרים שהשמחה במעונו, כי אין שמחה כשיצר הרע שולט."
ושלא יבואו ויגידו, אני לא ראיתי שיצא מזה משהו רע, כי מחבר השולחן ערוך כנראה ראה וידע...
135רחלי3
אני חושבת שיש מעט קיצוניות בדברך...אי אפשר להזמין אנשים לחתונה ולשם אותם ב2 אולמות שונים.
 
הלוואי והיינו ברמת קדושה כזו שזה היה מקובל על כולם והיה נראה בעין יפה להפריד ב2 אולמות שונים.
, אמנם אנחנו תמיד בשאיפה ליותר אבל צריך גם קצת פרופורציה וזה לא נראה לי כ"כ מתאים בעיני לפחות.
 
אני מבינה את העניין של ההפרדה בריקודים
וגם אצל אלה שרוצים מחיצה בישיבה.
אבל 2 אולמות שונים?! אז אולי תעשה כבר 2 חתונות אחת לגברים ואחת לנשים?
ידוע שהשו"ע קיצוניט'
שהשו"ע קיצוני???135
אולי גם התורה מאד קיצונית???
מי שהולך לפי השו"ע (חלק מהספרדים נראלי) - הולך לפיו! וזה המון מהעם! והוא חייב לפעול כך.. איזה מין תשובה לא ברורה ולא מחייבת.. 
בקשר למה שרחלי אמרה, נראלי מספיק מחיצה בתוך האולם (שהרי כך נוהגים כולם - ולא בשתי אולמות) וכנראה זו הלכה שנפסקה.
 
אך לבוא ולומר שהשו"ע קיצוני - שוב - הפתעת...
אני לא מבין. 135 צודק להגיד שהשולחן ערוך קיצוני-משה ר-
זה הדבר הכי מטומטם ששמעתי סליחה שאני אומר את זה כך למי שאמר את זה על פי מי את/ה הולך על פי הברית החדשה? שולחן ערוך פוסך להרבה מבית ישראל וכן זה הלכה ואין רבנים שמקלים עם זה כי בצניעות לא מקילים אז לא להתחיל לפסוק הלכה מהראש...
להפרדה בין בני זוג אין בסיס בהלכהמשה
אגב, שמעתי בעבר אאל"ט שחתונתו של פוסק חרדי מפורסם, הרב שלמה-זלמן אויירבעך הייתה בישיבה משפחתית-מעורבת.
אבל הפרדה בין בעלי לאשתך יש בסיס בהלכה.ט'
וואי חבריה הציניות פה הלכה לעולמה.....
ולהפרדה הזו קוראים- אתמאמע צאדיקה
כלומר- "בעלי"- "את"- "אשתך" -אתה"
עיין בספר ה"לבוש" (ר' מרדכי יפה) באלו מצבים נאנונימי (פותח)אחרונה
כדאי לוותר!אנונימי (פותח)
מנסיון כמעט תמיד מיתפשרים בחתונה על משהו. זה לעולם לא החלום היפהפה שחלמת שיהיה.אז אם זה לא יותר מידי קשה  ולא מוותרים על הכל , אפשר לבוא לקראת.
ולזכור שזו רק חתונה - רק יום אחד ולא זה הופך את חיי הנישואין לטובים או ח"ו לא.
אסור שיחליטו בשבילכם על חיי המישפחה אבל חתונה...זה אמנם קשה , אבל שווה.אגב בד"כ ההורים הם המשלמים על הכל , אז יש להם זכויות..
בהצלחה רבה.
מה זאת אומרת אין בסיס הלכתי צניעות זה הבסיס ההלכתי-משה ר-
ברור שלא תמצא במשנה ברורה שכתוב על רחבות ריקודים ו-d.j אבל לא צריך להוציא תואר בשביל להבין מה זה יוצר ישיבה או ריקודים מעורב...
הזמנהכלנית1
אחת לחודש מתקיימת הרצאה של רבנים ואישים תורניים לפנויים/ות תורניים עד גיל 35.
המיקום: בית כנסת בית יהודה, רחוב שושנה 18, קרית משה (למי שלא יודע - ירושלים). ההרצאה בחסות הרב שרקי . לאחר ההרצאה כיבוד קל. התשלום: 10 ש"ח לכיסוי ההוצאות (המקום ניתן בשכירות). פרטים נוספים: 052-5802459
ההרצאה הבאה תינתן ביום א, י"ט כסלו בשעה 18:30
הזוגיות בתוך נפשית כמקור לבניין המשפחה / דר' אבולעפיה
כולכם מוזמנים!
=>אנונימי (פותח)

כמה לכלוך יכול להידבק אלינו בחמש שניות?

מאת בקי ברמן

את 'כלל חמש השניות' שמעתי בפעם הראשונה מגיסי הצעיר. הוא ביקר אותנו לסופשבוע, ואני בדיוק גיליתי חתיכת אוכל עסיסית על הרצפה. בעודי משגרת לעברה מבט פרידה אומלל אחרון, הוא הרים אותה והכניס לתוך פיו.

"כלל חמש השניות," הוא אמר לי בשמחה, ולמבטי השואל סיפק כמה פרטים נוספים: "כל מזון שנמצא פחות מחמש שניות על הרצפה עדיין אינו מזוהם. אפשר לאכול אותו – אין שום בעיה".

פעמוני אזהרה בראשי אותתו לי שעצות כאלה עדיף לקבל מרופא המשפחה ולא מצעיר בעל כוונות טובות, אבל הכלל באמת נשמע הגיוני – לא חייבים להשליך מעדנים טעימים רק בגלל שהם נגעו ברצפה. פשוט מרימים אותם במהירות ולא חושבים יותר מדי. בכלל, כמה חיידקים יכולים להיתפס על חתיכת סטייק במשך שלוש שניות?

אף פעם לא אימצתי את הכלל באופן רשמי, אבל עם חלוף השנים, כשראיתי שגיסי מרשה לעצמו שוב ושוב להשתמש בפתח הנוח, מצאתי את עצמי חוטפת מדי פעם משהו שנפל על הרצפה. כמה גרוע זה כבר יכול להיות?

בשבוע שעבר עברתי על כותרות מאמרים שקיבלתי במייל. כותרת אחת לכדה את תשומת לבי: "כלל חמש השניות נחקר, או: כמה מלוכלך הנקניק הזה?" הקלקתי בסקרנות על הלינק לברר מה עוד כתוב שם. היה שם דיווח על מחקר מיקרוביולוגי שנערך על ידי פרופסור באוניברסיטת קלמסון, שיצא לברר את האמת שעומדת מאחורי כלל חמש השניות. הממצאים היו מפחידים.

כפי שפירטה עבודתו של קלמסון, החלוצה האמיתית של השדה הבלתי-נחקר הזה הייתה נערה בשם ג'יליאן קלרק, תלמידת תיכון שהתמחתה ברפואה באוניברסיטת אילינוי. קלרק ערכה סקר וגילתה ש-70% מהנשים שנשאלו ומעט יותר מ50% מהגברים שמעו על כלל חמש השניות, ורבים אף פעלו על פיו (טוב, לפחות אני לא היחידה).

צעדה הבא של קלרק היה לזהם אריחי קרמיקה בחיידקי אי-קולי, להניח עליהם עוגיות וסוכריות ג'לי (כן, רואים שהיא הייתה בגיל ההתבגרות) ואז לבדוק את המזון. כולם היו מזוהמים בחיידק.

כמה שנים אחר כך, החליטו פרופסור פול ל. דאוסון וחבריו בקלמסון, לקדם את המחקר הזה צעד אחד קדימה. בסדר, אז אוכל שנופל על חיידק מזדהם – אבל עדיין נשארת השאלה, עד כמה? וחשוב יותר, באיזו מהירות?

החוקרים השתמשו בתרבית סלמונלה שאותה התיזו על שטיח, עץ, ואריח קרמיקה, מספר מיליוני חיידקים לסנטימטר רבוע, הכמות האופיינית למזון נגוע מאוד. אחר כך הם הניחו פיסות מזון על המשטחים הנגועים וספרו כמה חיידקים חיים עברו למזון.

התוצאה? על משטחים שזוהמו שמונה שעות קודם, אספו חתיכת לחם ונקניקיה שנשארו במשך חמש שניות כמות של בין 150 ל-8,000 חיידקים. אם נשארו שם דקה שלמה, הן ספגו בערך פי עשר מהכמות שעל אריח ושטיח, ועוד יותר על עץ.

אלה היו חדשות מעוררות. התנחמתי מעט בכך שג'יליאן קלרק מצאה שמספר החיידקים על רצפת האוניברסיטה של אילינוי היה כל כך נמוך שהיא לא יכלה למדוד אותה (והרצפה שלי חייבת להיות נקייה יותר משלהם, או ככה לפחות אני מקווה), אבל המחבר מיהר לציין שדרושים חיידקי סלמונלה בודדים, 10 בלבד, ופחות ממאה חיידקי אי-קולי, כדי לגרום למחלה. הוא הציע שננסח גירסה חדשה לכלל 5 השניות: אם נופלת לך חתיכת אוכל על הרצפה, הרם אותה במהירות, ואז קח 5 שניות כדי להיזכר שחיידקים בודדים מספיקים כדי לגרום לך להיות חולה.

חסל סדר טעימות מהרצפה בשבילי. אני חייבת לשמור על הגוף שלי.

בדיוק כמו הנקניקייה על הרצפה, גם אנחנו כבר לא אותו הדבר

ומה באשר לנשמה?

בואו נהיה כנים: האם אין לנו 'כלל חמש שניות' מקביל שבו אנו משתמשים עבור השטח הרוחני? האם אנחנו לא מרשים לעצמנו מדי פעם לראות/ לשמוע/ לקרוא דברים שיורידו את הרמה הרוחנית או מוסרית שלנו? האם אנחנו לא מרגיעים את עצמנו בהבטחה שזה רק רגע חולף, הנאה חד פעמית? כמה פעמים אנחנו מחשבים שזה רק חמש שניות, חמש דקות, חמש שעות...?

אולי זה נראה לך בלתי מזיק לפלרטט עם חבר/ה נשוי מהעבודה. המגזין הגרוע הזה נראה אולי כמו הנאה בלתי מזיקה. לנצל את נשיותך כדי להתחמק מדו"ח על עבירת תנועה או כדי לזכות במנת קינוח נוספת במסעדה, נראית אולי כמו טקטיקה תמימה. בדיחות תפלות נפטרות בתור "סתם בדיחה". אפשר אפילו לנסות לפטור פגישה אגבית בתור הנאה חד פעמית ללא השלכות רציניות.

אבל תמימות שאבדה לעולם לא תשוב. לא משנה כמה קצרה המעידה, החיידקים נצמדים לנשמותינו ועורכים פלישה חודרנית, ובדיוק כמו הנקניקייה על הרצפה, גם אנחנו כבר לא אותו הדבר.

אפילו חמש שניות שחולפות עלינו במעורבות בדברים לא נכונים, הן חמש שניות יותר מדי.

אהבתי חזק ביותר...חשבשבת
חזקט'אחרונה
מישו יודע מה הפורום של שאלות באמונה?תודה ה'
פורום ראש יהודיעדיאל
תודה!תודה ה'אחרונה
ברוך דיין האמת!רק אני123
הבחור שלרפואתו נפתח השירשור על התהילים החזיר את נשמתו לבורא הבוקר
אוי.. עצוב וכואב לקרוא. אור77
אוי.. עצוב וכואב לקרוא. אור77אחרונה
אשמח לעזרהיהוזבד
מי שיש לו שירי חתונה ויכול לשלוח לי אשמח מאוד! די דחוף!
 
לכתובת yytt@inn.co.il 
תיקון טעות בכתובתיהוזבד
לשלוח לכתובת                    hatuna@inn.co.il
ניגון ארבע בבות, רוצה ?מישהו10
דווקא את זה יש לייהוזבדאחרונה
 
מחכים.~א.לאחרונה
וחשוב.
 
תודה
מכתב לתמיכה הטכנית- שווה לקרא.חשבשבת
בדרך כלל אני לא מעביר ספאמים למיניהם, אבל זה פשוט חזק...
בהנאה!
אל:       שירותי התמיכה
מאת:    מנוי
הנדון:   בקשה לתמיכה טכנית
א"נ,
לפני כשנה שדרגתי מגרסה Girlfriend 7 לגרסה Wife 1 . שמתי-לב כי התוכנה החלה להריץ תוכנת מישנה בשם Children 1 ,
אשר גוזלת זמן ומשאבים רבים. בנוסף, הדבר יוצר עומס רב על הכונן הקשיח.
 
בחוברת ההוראות של התוכנה לא תוארה התופעה, מה עוד שתוכנת Wife1 מתקינה עצמה באופן עצמאי כ-Resident בתוכנות אחרות, מנטרת אותן בעת האתחול שלהן ומנסה להשתלט על כל מערכת ההפעלה.
כך למשל, תוכנות ותיקות כגון Pickup-Bars 2.5; Beer-with-the-Guys 10.3 והתוכנה הוותיקה והמוצלחת Soccer_at_Saturday 5 , לא רק שהפסיקו לתפקד כלל, אלא שכל מערכת ההפעלה נתקעת בכל פעם שאני מנסה להפעילן.
 
מדי פעם מופעלת תוכנה סמויה (וירוס או תולעת?) בשם Mother-in-Law1 החבויה במקום כלשהו בזיכרון והגורמת לכל המערכת להיתקע, או לחילופין, גורמת לתוכנה Wife1 להתנהג בצורה בלתי צפויה לחלוטין, כאשר למשל היא מפסיקה לבצע פקודות כלשהן.
לא הצלחתי לבצע Uninstall  של התוכנה, וכמו-כן איני מצליח לגרום ל- Wife 1 לעבוד ברקע, בזמן שאני מנסה להריץ תוכנות אחרות, האהובות עליי.
 
אני שוקל לחזור ל- Girlfriend 7, אך כאמור איני מצליח להפעיל את ה- Uninstall.
אודה לך על עזרתך,
בכבוד רב,
מנוי מודאג.
 
 
-----------------------------------
מענה התמיכה הטכנית :
 
משתמש יקר,
הבעיה מוכרת והיא מקור לתלונות רבות מצד המנויים.
הגורם לבעיה היא שגיאה בסיסית בהבנת מושגים:
רבים עוברים מגרסת girlfriend X לגרסת Wife 1, בחושבם כי זוהי עוד תוכנת בידור ועזרים, ואינם מודעים לכך כי תוכנת
Wife  1 הנה תוכנת הפעלה מלאה לכל דבר, המתוכננת לנהל את המערכת כולה.
 
יתכן ותצליח למחוק מהמערכת את Wife 1 ולחזור לאחת מגרסאות girlfriend X, אלא שקיימות תיקיות סמויות גם בתוכה הגורמות לה להשתנות, להתפתח ולעבור שינוי, וכך, בסופו של דבר, תהפוך גם היא ל-Wife 1 , וכך למעשה לא השגת דבר.
מהרגע שתיקיות התוכנה הותקנו, לא ניתן למחוק אותן, או לבטל אותן, או לעשות להן Uninstall . אי-אפשר לחזור לגרסת girlfriend X, היות ומי שתיכן את התוכנה Wife 1 לא אִפשר מצב כזה כלל, והיא אינה בנויה לכך. המצב זהה גם לגבי תכנת Mother-in-Law 1 , שהינה תוכנת תולעת סמויה, המתקינה עצמה במערכת בזמן ש-Wife 1 עובדת.
היו כאלה שניסו לפרמט את כל המערכת ולהתקין בה את Girlfriend-Plus , או Wife 2 , אך בדרך-כלל הם נתקלו בבעיות הפעלה קשות אף יותר.
 
קרא בעיון בחוברת ההוראות, את פרק האזהרות, סעיפים – (1) "תשלומי מזונות"; (2) "תחזוקת צאצאים".
 
מאידך, במידה ותחליט לעבור לגרסת Girlfriend 8, אל תנסה לעבור לאחר-מכן ל- Wife 2, היות והבעיות הצפויות לך במערכת הפעלה זו תהיינה קשור יותר מאלו שהיו לך במערכת Wife1 .
 
יש לציין, כי קיימות גם גרסאות של Wife 3 ואף של Wife 4 , אך הן שמורות לאנשי מקצוע מומחים ומיומנים בלבד. בנוסף – מחירן גבוה ביותר. תוכנות אלו אינן מומלצות למשתמש הרגיל, בגלל הקושי הרב בהפעלתן.
 
אם כל ניסיונותיך נכשלו, רצוי לבחור במערכות המתבססות על פלטפורמות שונות לחלוטין, כגון Celibate1 או Gayguy 5.3 . יחד עם זאת, אני ממליץ לך להישאר עם גרסת Wife1 , ולהשתדל לשרוד עִמה כמיטב יכולתך.
 
אני אישית התקנתי את Wife 1 ועצתי לך כי תקרא בחוברת ההפעלה של התוכנה Wife 1 את הפרק הדן בתקלות חברתיות וכלליות (Social & General Faults – SGF), שם תראה כי בהפעלה נכונה וזהירה, זוהי תוכנה יציבה בדרך-כלל, המגיבה נכון לפקודות וכן עמידה למדי בפני קריסות.
משמעות הדבר היא כי עליך לשאת לבדך בנטל אחריות, הנובעת לכל תקלה המתרחשת בתוכנה, היות והתוכנה מניחה באופן אוטומטי, כי כל תקלה בה, נגרמת משגיאת משתמש, אותה אתה ביצעת.
 
אחד הפתרונות היעילים הוא שימוש בפקודה I AM SORRY.EXE\:, אותה יש להפעיל מיד בעת זיהוי השגיאה, או כאשר המערכת נתקעת. אל תנסה לעשות Reboot , היות וזה לא יועיל והתוכנה לא תחזור לתפקד.
 
כמו-כן הימנע משימוש יתר ב- Escape או ב- Ctrl-Alt-Del . הדבר רק יביא לכך כי בפעם הבאה תצטרך לעשות שימוש ב-C\I AM SORRY.EXE/flowers , המורכבת יותר, כדי לגרום למערכת לשוב ולתפקד באופן תקין.
 
מערכת ההפעלה תתפקד היטב אם תמיד תיקח על עצמך מיידית כל אשמה בנוגע לכל שגיאה מסוג SGF .
 
באופן כללי Wife1 היא תוכנה מעניינת, אם כי מעט יקרה לאחזקה. שקול התקנת תוכנות עזר, שתייעלנה את הפעלתה. אני ממליץ על Flowers5 , או אף על Jewelry2.3 , וכמוצא אחרון, גם על Holiday-in-Europe3.2 .
 
תוכנות עזר נוספות שרצוי לשקול הנן Yes-my-Dear8 וכמובן את Whatever-you-say-Darling14.7 . אלו הנן תוכנות חינמיות (shareware) , שניתן להוריד ולהתקין בקלות והמתפקדות היטב כ-residents בתוך המערכת. הן קיימות וניתנות להורדה כמעט בכל אתר.
 
לעולם אל תתקין את Good-Looking-Secretary 3.3 או את She-is-just-an-Old-Friend1.1. תוכניות אלו אינן עובדות בסביבת Wife 1 , ועלולות לגרום לנזק בלתי הפיך למערכת ההפעלה כולה.
 
בהצלחה,
התמיכה הטכנית
 אהבתי לחלוטין!!!! תודה!שתי צמות
זה בעצם מעביר דברים מהחייםמעשיה נאה
לתוכנות מחשב, ומעביר מסרים על חיי הזוגיות, ההעברה בין נושאים מהחיים עצמם  והפיכתם בדמיון לתוכנות מחשב יוצרת הרגשה מפתיעה והומוריסטית, שזה בעצם ההומור הגנוז בהודעה של חשבשבת.
בקיצור - חסר (ה) בכותרת ההודעה....שתי צמות
לא לבעלי לב רגיש להומור....
קורע...אליסף ט
חביב ביותר..אנונימי (פותח)
ישן ממש, אבל גדול !משה
משה.........חשבשבת
נבהלת?
לא! הוא צחק.... צחק כל הדרך לחופה...מאמע צאדיקה
כן...חשבשבת
אבל בכל זאת הוא התמיכה הטכנית
אל תדאגי לכל תוכנה יש BUCK DOOR -רק צריך להכיר.moson
מוכר אבל חמוד!רחלקה
 
למה להקפיץ??? למה???וופל אמריקאי
טוף...
אז אם הקפיצו (אני אפנה לגורמים האחראים שיטפלו במי שעשה זאת....)
 
תקראו, תהנו ותתחתנו (למי שצריך ורוצה כמובן..),
 
ואל דאגה.. תמיד יש תמיכה טכנית...
מזל שהקפיצו-מהנה מאוד -תודהשפתי צדיק
מחושב ...אמור לחכמה
אהבתי!
יפה וחמוד אבל..בתאל1
כבר העלו פה...
חבר'ה תתחדשו!
אה, לא שמתי לב שזה מוקפץ ומעלה אבק...בתאל1
חחח...לקח לי זמן להביןמסכת יומה
שצריך לקרוא גם את האותיות ההם...שלא בעברית...
כן, את המילים באנגלית, ה"מושגים" במחשבים,
שני מקצועות "בלתי אהודים" אצלי בעליל.
משום מה התייחסתי אליהן בהתחלה כאל שגיאות כתיב .
אמנם כבר ישן נושן...Curious
אבל אני נהנית לקרוא את זה כל פעם מחדש...
כל האנגלית עשה לי שחור בעינים (כלו' לא הבנתי כלום)אליהועיני
חח גם אני הייתי ככה פעם ראשונהמאמע צאדיקהאחרונה
כדאי לך להשקיע קצת- רק אם תבין את המילים באנגלית תבין את כל הבדיחה...
יפה מאודarale44
מה אתם אומרים על זה?עדיאל
האם בחור מתלבט נוהג כשורה
שאלה: אני בחור דתי בן שלושים ואחת, מסודר בעבודה טובה, ממשפחה מכובדת, שמעוניין מאוד להינשא. כבר נפגשתי עם עשרות בנות כדי לבדוק התאמה לנישואין, ועדיין לא מצאתי בחורה שמתאימה לי באופן מושלם. אמנם פגשתי בנות טובות מאוד, שאף רצו להתחתן איתי, אבל לא היתה בתוכי ודאות שאחת מהן מתאימה לי. ניסיתי לחזק את הקשר איתן, אבל לא היה לי ביטחון שאכן זו בת הזוג שלי, ולבסוף נאלצתי להפסיק את הקשר. טוענים כנגדי שאני בררן. אבל לפי אמונתי כאשר אפגש עם הבחורה המתאימה אדע זאת בוודאות, ולכן כל זמן שאינני מרגיש שלם במאת האחוזים עם עצמי אינני מוכן להמר בהחלטה גורלית שכזו. האם אני נוהג כראוי, ומה עלי לעשות?
תשובה: כפי הנראה אתה בעל רגישות גבוהה לכל פגם קטן במראה או באופי. לכן, למרות המעלות הגדולות של הבנות שעימן אתה נפגש - החסרון שאתה חש בחריפות מקשה עליך לחשוב ולהתקדם באופן חיובי. לתכונת הרגישות הגבוהה שלך מעלות רבות, אבל לבחירת בת הזוג היא מכשול. ההחלטה צריכה לבוא מתוך מבט כללי, ומי שמתקשה להתעלם מפרטים מסוימים מתקשה מאוד בהחלטה זו, וככל שהוא מבוגר יותר כך נעשית ההחלטה קשה יותר.
הדרך הטובה לצאת ממעגל הסיבוכים, היא על ידי חזרה אל התורה שציוותה אותנו להינשא ולהוליד בן ובת, ומתוך קדושת המצווה תקבל את הכוח להחליט.


האם אפשר להתחתן בלי לאהוב
שאלת המשך: האם אפשר להתחתן בלי לאהוב?
תשובה: ברור שאי אפשר לקיים את מצוות הנישואין בלא לאהוב את בת זוגך. וככל שהאהבה בינך לבין בת זוגך תהיה גדולה יותר כך תקיים את מצוות הנישואין באופן נעלה יותר, וכן אמרו בשם האר"י הקדוש, שמצוות "וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ" מתקיימת באופן השלם ביותר בין בני הזוג. אבל גם אם האהבה שבינך לבין אשתך תהיה אהבה רגילה יהיה לה ערך גדול. וודאי שהיא טובה מלחיות ערירי בלא אהבה.
יתר על כן, כפי הנראה לפי אופייך, נגזר עליך להגיע לחופה עם ספקות. וספקות אלו מעכבים את האהבה. אבל קרוב לוודאי שאם בחירת בת הזוג תיעשה על פי שיקולים הגיוניים של התאמה, רוב הספקות יעלמו אחר הנישואין. מפני שמרבית הספקות בנויים על ההתלבטות שמא יש בחורה טובה יותר, ואחר שההחלטה קיבלה תוקף של קידושין, ספקות אלו הופכים לחסרי משמעות ועם הזמן מתפוגגים. ואם אחר הנישואין תבנה את הקשר עם זוגתך כראוי, תגיעו לבסוף לאהבה שלימה.

כללו של דבר, כיוון שכבר נפגשת עם עשרות בנות, עליך לפשפש בזיכרונך בין כל הבנות שהיו מעוניינות להמשיך בקשר איתך, ולחשוב מי מביניהן הטובה והמתאימה ביותר עבורך, ולנסות לבנות עימה את הנישואין.
ממש נכון לדעתי.אנונימי (פותח)
זה נשמע קשה אולי כל ההתלבטויות שלך מצד אחד,ומצד שני הלחץ מבחוץ שאתה בררן. אבל ת'כלס אנחנו לא יכולים לשאוף לשלמות,וזה לא להתפשר זה פשוט להכיר במציאות.
וגם אני מסכימה שברגע שבוחרים במישהי מסויימת,ומחליטים שאיתה רוצים לבנות בית, אז מתחילים לראות בה את האישה הטובה ביותר בשבילך. לא המושלמת ביותר בעולם,אלא מישהי שאיתה אתה יכול לבנות בית אמיתי,חזק ויציב.
 
לדעתי הרב בסוף הקטע הראשון לקח את זה בצורה מוקצנת בכוונה-את הקטע שהמצווה היא להינשא ולהוליד ילדים.לכאורה טכני ביותר, אפשר עם כמעט כל אחת. ואם נבוא בגישה כזאת אבל יותר מעודנת,יהיה לנו יותר קל להבין את הציווי, ולהבין את המשמעות..ואולי נוכל מתוך זה לבוא עם הסתכלות שונה.
על הצורה המוקצנת...arale44אחרונה
ידוע מהרמב"ם שע"מ לתקן מידה קיצונית, יש ללכת לקיצוניות השנייה.
ואני לא רואה כמעט שום דבר נכון בבררנות הזאת. ע"פ תשובה שקיבלתי יש לבחור כ3 דברים שהם חשובים באמת כמו גמילות חסד, רצון לבניית בית יהודי ועוד משהו בסגנון ועל כל השאר אפשר להתפשר פחות או יותר, כמובן בתנאי שיש חיבור נפשי בסיסי ובטח ובטח שאין דחיה.
לדעתי*שלי*
הוא צודק בזה שהוא מחפש בחורה שמתאימה לו וכו', אבל הוא הגזים, אם הוא הגיע לגיל כזה כנראה שהוא באמת בררן, והוא צריך להוריד פרופיל ודרישות.
זה בעיה....יהודי מרמ"ג
קוראים לזה בררנות יתר....
שלום רב לך, לדעתי עליך לבדוקיהודית פוגל
שני דברים: א. יתכן כי אתה סובל מקושי ביצירת קשר, זה קורה כאשר נפגשים עם אין סוף בנות או בנים כולם כבר נראים ונשמעים אותו הדבר , וב.: אולי אתה גם סובל מפחד מקבלת החלטה/פחד מכשלון בד"כ אלו שני דברים המונעים מאדם לקשור קשר של קיימא. מומלץ לפנות לאיש מקצוע.
אהבתי את התשובה.מאמע צאדיקה
במיוחד את מה שאמר על השאלה השניה.
בתירגום- לא. אי אפשר להיות נשוי בלי מצוות אהבה, שנאמר: "ואהבת לרעך כמוך"
לדעתיבתאל1
הוא ענה לו תשובות נכונות ומתאימות...
מה לעשות שיש אנשים שזה הבעיה שלהם... ככה צריך לענות להם...
שעת רצוןרחל 238

הי לכולם,

 השנה התשיעית משנת היובל, בחודש התשיעי, ביום התשיעי ובשעה התשיעית – לפי חישוב של רבנים זו השעה 13.34 למשך 12 דקות-

 ביום חמישי הקרוב בע"ה, בשעה המצוינת לעיל, זוהי שעת רצון גדולה, משהו שקורה פעם בתשע שנים, בדקות האלו כל אחד/ת יכול/ה להתפלל תפילה אישית ולבקש בקשות, אתם/ן מוזמנים/ות להפיץ ולזכות את הרבים!

 תישמע תפילתכם/ן ותתקבל בברכה וברצון, אמןJ

רגע של חשבוןאבא שמואל
שנה תשיעית ביובל יוצא בדיוק פעם ב 50 שנה.

לגבי החשבון של שעה תשיעית, מעט הסתבכתי, לי יצא ששעה תשיעית מתחילה ב 14:01.

ולעצם הענין, אשמח לראות מקורות המייחסים לזמן זה "עת רצון".
הנה פירוט מהרבנית חוה שמילוביץאנונימי (פותח)
צר לי 'לקלקל' אבל -ממילא איננו יודעים את זמן היובלהשם הוא המלך!
יודעים יודעיםאלעד
לא קשה לחשב.
ומה שאנו לא נוהגים בו היום רק מפני שרוב ישראל אינם על אדמתם וממילא לפי רוב הפוסקים אין חיוב מדאורייתא
גם לוממש יודעים, וגם אין לו חשיבות כשהוא אינו נוהגהשם הוא המלך!
זה לא משנה מתי תתפללו...Talratsאחרונה
רעיון התפילה הוא תיקון מעשינו ולא לכוון לאיזושהי "שעת רצון" שבה יתרחש איזשהו קסם וכל משאלות לבנו יתגשמו 
נשים,זוגיות ומה שבניהם...אי''ה
קיבלתי באימל...
 

 

 

מצד אחד אני שואלת אם השמנתי...
מצד שני יש רק תשובה אחת שמותר לו לענות

 

אני יכולה להשמיץ את המשפחה שלי...
אבל אוי לו אם הוא מסכים.

 

גם את המשפחה שלו אני יכולה להשמיץ...
ואם הוא לא מסכים איתי, הוא עיוור!

 

כשהוא לא מנקה, זה מעצלנות.
כשאני לא מנקה, זה מתשישות.

 

אם לא נאה לו, אפשר להתגרש...
אבל  רק לי מותר לחשוב על זה.

 

אני לא צריכה להגיד, הוא צריך לדעת!
מצד שני, אם הוא לא אומר לי, איך אני אדע?

 

הוא לא יודע לבקש סליחה.
אני יודעת לבקש סליחה, אבל אף פעם אין לי על מה.

 

מה יש אם יוותר כשזה חשוב לי.
מצד שני הכל חשוב לי.

 

כשהוא לא מגיב אני צועקת שיגיד משהו.
כשהוא מגיב אני צועקת שישתוק.

 

זה מרגיז כשהוא לוקח לי מהצלחת.
מצד שני אני רק רוצה לטעום.

 

כשאני מחליטה על הילדים, חשוב שהוא יתן לי גיבוי.
כשהוא מחליט על הילדים, טוב שהם ישמעו מגוון דעות...

 

אסור לו לצעוק על הילדים ככה!
אסור לילדים לגרום לי לצעוק עליהם ככה!

 

מה יש אם הוא יכין לי קפה?
מצד שני אני לא המשרתת שלו.

 

כשהוא קונה, הוא מבזבז.
כשאני קונה, אני חיה רק פעם אחת

שנזכה לא להכיר את זה...בע"ה!קראתיך
דבר אחד צרם ליבין השמשות
בס"ד
 
כשהוא לא מנקה, זה מעצלנות.
כשאני לא מנקה, זה מתשישות
 
אצלי זה בדרך כלל להיפך
 
כשהוא לא מנקה, זה מתשישות ("עבדתי מספיק קשה היום").
כשאני לא מנקה, זה מעצלנות (הוא: "אפשר לחשוב מה כבר עשית היום")
צודקת. אבל המציאות היא זו שקובעת ותכל'סט'
כשהוא לא מנקה, זה מעצלנות.
כשאני לא מנקה, זה מתשישות.
 
לא נכון?
אמאל'ה.. זה באמת עובד ככה?~א.ל
זה לא נשמע כמו זוגיות
זה נשמע כמו משהו אחר שפחות טוב..
 
 
לא, זה בדיחה חמודה ומשעשעת...תאנה.
אולי יש לה טיפ בסיס,
אבל לא יותר מזה...

קצת חוש הומור
אה אם ככה זה מצוין נרגעתי..~א.ל
נראה לי שזה נכון אבל לא מעצלנותעדיאל
אלא מזה שזה לא מפריע כל כך
חחח-כ"כ נכון!אמור לחכמה
מה רע בקצת לכלוך?!
אוי....~א.ל
חזק!גלוק17
חמוד לגמרי!אנונימי (פותח)
ברור לך...Curiousאחרונה
שישנם פה הרבה דברים שיכולים להיות גם ההיפך...
עזרה דחופה!רק אני123
ישנו בחור צעיר אשר חלה במחלה הנוראית 4 פעמים והחלים אך כנראה שהבורא יתברך כך רצה והוא קיבל את המחלה בשנית בדם ובכליה אחד האדמורים אמר שעלינו לקרוא 1000ספרי תהילים בשבת הקרובה לרפואתו!זה עצום וגדול מימדים לכן כל מי שיכול לקחת על עצמו ספר מ5 ספרי התהילים תבוא עליו הברכה!פרטים ינתנו לאומרים.נא לשלוח מסרים אישים או לפנות למס 0542251013תזכו למצוות
בשביל לשמור על החיוך עדיין בדרך
בדיחות שידוכים, חלקן מוצלחות יותר וחלקן פחות.. ותודה לאתר "שורש"
 
 
מה המשותף לאתרוג ולחתן חדש?
שניהם נמצאים שבוע בצמר גפן ואחר כך החותנת עושה מהם ריבה..

***

משווים את קריעת ים-סוף לשידוכים...
בשידוכים כמו בקריעת ים סוף
לפני שאתה נכנס מוצף אח"כ יבש...

***

בחור ובחורה יושבים בפגישה נועצים מבטים זה בזה ובמשך 3 דקות שותקים
ואז הבחור פונה לבחורה ושואל... אולי עכשיו נשתוק 3 דקות על נושא אחר?

***

בחורה צדיקה נפגשה עם בחור מאוד "מודרני"...

באמצע הפגישה שואלת הבחורה את הבחור : "קראת את הספר 'מסילת ישרים' ?"
עונה לה הבחור: "לא, אבל ראיתי ת'סרט..."

***

בחורה אחת מגיעה הביתה מהלימודים,
ההורים ניגשים אליה ואומרים לה: שרה , את מתארסת היום.
שרה: עם מי?
ההורים: אל תהיי יכנע!! (רכלנית)

***

בחור אמריקאי נפגש עם בחורה אמריקאית
הבחורה אחרה ולכן פתחה עם: I am sorry
אז הבחור אומר לה: I am Yanki

***

שאל מישהו על מה מדברים בפגישות, ענו לו, על אהבה, על משפחה ועל פילוסופיה. בפגישה, שאל את הבחורה: את אוהבת יוגורט? לא. ענתה הבחורה.
ואביך, אוהב יוגורט? אבי נפטר. ענתה הבחורה.
ואם היה לך אבא, הוא היה אוהב יוגורט? שאל הבחור.

***

במסיבת אירוסין שואלים הורי החתן את הזוג שחזרו בתשובה
-"כיצד תתחתנו?"
"השם יעזור" עונה הכלה,
-"ואיפה תגורו?"
"השם יעזור" היא מוסיפה.
-"וכיצד תתפרנסו?"
"השם יעזור".
אביה של הכלה פונה בתמהון לאשתו ולוחש באוזנה "הבת שלך השתגעה, היא חושבת שאני אלוקים."
 
 
חחח בדיחות מעולות ~בת ציון~
חחח...חזק!!קראתיך
נחמד אבל די חרושות וגם לא כזה מצחיקות! סורי עלבנדא מצוי!!
היבוש!
קבלו משהו שמביע את כל ההבדל בין בנין לבנות.אינטרנט?!
שניים יושבים בפגישה על שפת הים.הבחורה אומרת "איזו שקיעה יפה" הוא מסתכל בשעון "10 דקות" חחחחחחחחחחחח.
טוב אולי לא כל ההבדל אבל הרבה ממנו...... 
רצח של בדיחה....יהודי מרמ"ג
בייניש ובת דודתו (אתם יודעים מה הכוונה....)יושבים על חוף הים....
הבת דודה: יואוו! איזו שקיעה יפה....
הבייניש:Iמצקצק עם הלשוןI יש עוד שבע דקות, יש עוד שבע דקות....
הבדיחה היא עם 3  ! והוא גם מסתכל בשעון..אליסף ט
הרדתם לגמרי ת'בדיחהץ
---------אינטרנט?!
התנצלותי הכנה!!!! בטוחני שהמחדל גרם לכם לזעזוע עמוק ולשברון לב.
אני עושה את דרכי למטוס שיחלץ אותי מניקמתכם הכואבת!
באם נגרם לכם נזק מוכח אתם יותר ממוזמנים לפנות לביטוח הלאומי ולדרוש את קיצבת הנכות המגיעה לכם.
בהצלחה!!!!!

ניסיתי לפצות אותכם.
אני הסתומה היחידה שלא הבנתי?קראתיך
שקיעה=זמן תפילת ערבית(מושג מקביל אצל ביינישים)שפתי צדיק
יותר נכון סוף זמן מנחה..עדיאל
לא....יהודי מרמ"ג
אפשר 12.5 דקות אחרי השקיעה....
אבל ערבית אפשר להתפלל כבר מהשקיעה.
לפי דבריך ערבית אפשר כבר מפלג המנחה...עדיאל
לא. מהשקיעה....יהודי מרמ"ג
חחח תבדוקעדיאל
קריאת שמע צריך מצאת הכוכבים אבל ערבית....יהודי מרמ"ג
אפשר מהשקיעה.
 
תעשו את זה בשיחה אישית ~א.ל
זה לא נכנס שם עדיאל
בבקשהעדיאל
תחילת זמן תפילה לחכמים ורבי יהודה
זמן תפילת ערבית נתקן כנגד העלאת איברים ופדרים של קרבן התמיד על המזבח. כבר למדנו, שנחלקו בדבר חכמים ורבי יהודה. לחכמים זמן מנחה עד הלילה, ומצאת הכוכבים הוא זמן ערבית. ולרבי יהודה זמן מנחה מסתיים בפלג המנחה, שהוא שעה ורבע לפני סוף היום, ומיד אחריו מתחיל זמן תפילת ערבית. למעשה, רשאי אדם לבחור לנהוג כחכמים או כרבי יהודה, ובתנאי שיאחז במנהג אחד. שאם ינהג כרבי יהודה, אזי יקפיד שלא יתפלל מנחה אחר פלג המנחה. ואם ינהג כחכמים, אזי יקפיד להתפלל ערבית אחר צאת הכוכבים. אבל אסור להתפלל מנחה אחר פלג המנחה כדעת חכמים, וערבית לפני צאת הכוכבים כדעת רבי יהודה. אף שלדעת רבי יהודה זמן תפילת ערבית וברכות קריאת שמע מתחיל מפלג המנחה, מכל מקום זמן קריאת שמע מצאת הכוכבים. לפיכך צריך המתפלל לפני צאת הכוכבים לחזור ולקרוא את שלוש פרשיות שמע אחר צאת הכוכבים (שו"ע רלה, א) 2 .

לכתחילה אין לשנות משיטה לשיטה, אלא כל אדם צריך לנהוג תמיד כחכמים או כרבי יהודה, ומנהגנו לנהוג תמיד כחכמים. אמנם בשעת הצורך, רשאי אדם לשנות משיטת חכמים ולנהוג כשיטת רבי יהודה. למשל, בשבתות הקיץ, כשהשבת נכנסת מאוחר, יש שרוצים להקדים ולקבל את השבת מוקדם כדי שהילדים הקטנים יוכלו להשתתף בתפילה ובסעודה, ולשם כך מתפללים מעריב כשיטת רבי יהודה לפני השקיעה. וכן מי שנקלע למקום שנוהגים כרבי יהודה, אע"פ שהוא רגיל להתפלל ערבית אחר צאת הכוכבים, מוטב שיתפלל במניין כרבי יהודה מאשר ישמור על מנהגו ויתפלל ביחידות כחכמים 3 .

כן אבל מותר 12.5 דקות אח"כ....יהודי מרמ"ג
חח!~א.ל
^^זה מה שנקרא: בנות חופרוווות......וופל אמריקאיאחרונה
יש פה עוד אנשים שזוכרים אותי?כפרגניסטית
מה שלומכם?
ימבבבבהה זמן לא הייתי פה..
מה שלמכם?
 
בהחלט כן.משה
וואי כפרגניסטיתחשבשבת
שנים.......
 
לאן נעלמת?????
 
חיפשנוך...
כןמאמע צאדיקהאחרונה
כל הבנות ---- לצאן. כן , לרעות עם הכבשים... אח..
 
זה משו שם. משו מדהים. מקום המועד לשידוכין.
רחל הולכת לצאן ו - בום. שידוך.
רבקה , גמלים וכו' - בום. שידוך.
 
וואו וואו. לא לדחוף. זהירות בנות , יש שם בוץ. אוו'ץ.
 
אגב , בנים - זה הקטע שבו אתם אמורים להראות שרירים ולגול את האבן מעל פי הבאר...
'אמורים'. קודם כל נראה אתכם שוטפים כלים...  
 
 
 
 
 
איזה בחור ג'בר עם קוקו ארוך נכנס לישיבת 'מרכז הרב'.
שואל אותו איזה מרכזניק אחד:
- תגיד , אתה רוצה להיות הרב הנזיר?
עונה לו הבחור:
- תגיד , אתה רוצה להיות מרן הרב זצ"ל...?
 
 
 
 
 
 
 
 
קיצור >     
 
יעקב נודר:
"אִם יִהְיֶה אֱלהִים עִמָּדִי, וּשְׁמָרַנִי בַּדֶּרֶךְ... וְנָתַן לִי לֶחֶם...וְשַׁבְתִּי בְשָׁלוֹם אֶל בֵּית אָבִי וְהָיָה יְהוָ-ה לִי לֵאלהִים"
 
רש"י במקום:
(ושבתי) בשלום = שלם מן החטא.
 
לא מובן. מדוע רש"י (חכמים) לוקח את המילים 'ושבתי בשלום' ומפרשם ל - 'מן החטא'. למה לא לפרש כפשוטו:
שיעקב מבקש מה' שיחזירהו לביתו בשלום. מה לא טוב בפירוש הזה? הא?
 
עוד מוזר. "ושמרני" - ה' ישמור עלי. "ונתן לי" - ה' יתן לי. אבל פתאום כתוב ----
"ושבתי" =  אני בכוחות עצמי. רגע , אבל הרי עד עכשיו יעקב בקש שה' יעשה את הפעולה בשבילו.
אז למה כאן לא בקש "והשיבני בשלום" - שה' ישיב אותי? למה לשנות לשון דיבור??
 
אלא , מה הדבר שישנו רק ביד האדם וה' לא מתערב בו?
יראת שמים. ממילא - אם יעקב לא מבקש מה' שיעשה את הפעולה , משמע שזה דבר שרק הוא עצמו יכול
לעשות את הפעולה. מה הדבר? יראת שמים = לחזור שלם מן החטא. לא להתרחק מה'.
ממילא , אם כך - מובנים בטוב טעם שני דברים:
א) מדוע חז"ל לקחו את 'שבתי' לפירוש של - 'שלם מן החטא'.
ב) מה פרש השינוי כאן שלא נכתב 'והשיבני' אלא 'ושבתי'.
ובעצם > שני הדברים האלה עונים ומשלימים אחד את השני ממש...
 
 
 
"הכל בידי שמים , חוץ - מיראת שמים".
 
 
 
 
שנזכה.
 
 
 
 
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל. שבת מלאה אור של שמחה.
בעז"ה , כולנו בתפילה להתקרב לגאולה השלימה.
תענו אמן חזק -- א-מ-ן!
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
?אנונימי (פותח)
לא הבנתי*שלי*
איזה חלק?אח..
בשמחה אסביר.
 
 
 
שבת שלום ומבורכת!
יפה מאוד, שבת שלום. פשוטת העם
פרסומות-בתשלוםרחלקה
בעזהי"ת.
 
[גם 'מרכז', גם מאחזים... באמת! ]
אההה אני חושבת שהבנתי*שלי*
בטח רוצות שידוך , נכון?אח..
אולי כולן הלכו לצאן ולכן השרשור נפל?
 
 
בהצלחה.
שב"ש!
ו..עדיין לא הבנתי..יש מצב לתרגום למתקשים?אנונימי (פותח)
בטח. הנה:אח..
הפשט של הפסוק "ושבתי בשלום אל בית אבי" הוא:
שאני אחזור בשלום לבית.
 
רש"י מביא פירוש -
בשלום (שאנצל) מן החטא.
 
 
למה להוציא את הדברים מידי הפשט שלהם??
 
 
תשובה:
כתוב "ושבתי". למה לא כתוב "והשבני" - מקביל ל: "ונתן לי".
למה יעקב אומר שהוא יעשה את הפעולה? אני אשוב - ושבתי.
הרי עד עכשיו הוא בקש מה' שיעזור לו - "ונתן לי" וכדו'.
 
אלא - הדבר שה' לא מתערב בו הוא:
יראת שמים.
 
לכן - אומר יעקב שהוא יעשה את הפעולה - "ושבתי" , ולא שה' ישיב אותו.
כי - "הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים"!
 
א"כ מוכח שיעקב מדבר על - יראת שמים.
עכשיו מובן מדוע חכמים אומרים "ושבתי" - מן החטא בשלום.
 
 
יעקב אומר לה' שהוא ישתדל לחזור בשלום מן החטא. שלא יכשל חלילה.
 
 
 
 
מקוה שהובנתי. אם צריך להרחיב , בשמחה.
שבת שלום ומוברכת לכל עם ישראל!
 
 
 
יפה מאוד! יישר כח!!*^שלמה-בת-ים^*
שבוע טוב!אבא שמואלאחרונה
עדיין שייך (רלוונטי) לפחות עד יום ג'...

או במילה אחרת: מקפיץ
מצב משונה מה דעתכם?אנונימי (פותח)
אחרי קשר ארוך יש קושי להמשיך ולהפגש עם בנות אחרות אבל מצד שני לא בטוח שהקשר הראשון מתאים..
 
מה אתם אומרים? הגיונני?  תובנות..
 
 
לגמרי הגיוני....שבלול
במיוחד אחרי שיצאת איתה הרבה זמן, המוח כבר מתחיל להתרגל ולהבין שזאת היא ופתאום לשנות הכל זה קשה.
זה שקשה לך הפרידה לא אומר בהכרח שזאת הבחורה המתאימה אלא שפשוט נורא התחברת אליה ועכשיו כזה נגמר אז קשה.
לדעתי תתן לעצמך קצת זמן ואז תתחיל לצאת שוב, זה הדרך היחידה להפסיק את או געגוע...
תובנותשפתי צדיק
בס"ד

ראשית אני מניח שהקשר הראשון הסתיים לחלוטין
אם לא - אין שום טעם להיפגש עם מישהי נוספת

תקופת התאוששות- זה דבר שהוא בהחלט לגיטימי ומומלץ
לא כדאי לגרור משקעים שלילים מפגישות קודמות
עדיף להגיע צלולים ורעננים


לא הבנתי מה יחסך אל הקשר הראשון
מה זאת אומרת "אבל אני לא בטוח שהקשר הראשון מתאים..."?
אולי מחשבה שזה יכל להיות זה?
שאריות של תלות רגשית?

על כל פנים ,כפי שאמרתי בהחלה, תתנקה מכל המשקעים ורק אז תתפנה
לפגישות נוספות

מז"א להתנתק מכל המשקעים?~א.לאחרונה
אולי צריך להגדיר את זה מדויק יותר...
 
זה יכול לקחת המון המון זמן. ואני לא מדברת על חודש חודשיים
זה יכול לקחת אפילו שנה פלוס. מנסיון.
 
משהו ששמעתי מרב- אפשר לקחת טיפה זמן אבל ככלל- כשדברים בשכל סגורים אצלך, גם אם הרגש טיפה מקשה [הוא תמיד יקשה] אפשר להמשיך הלאה. הרגש יעבור כשתגיע מישהי אחרת שגם אליה תרגיש דברים..
הגיוני~א.ל
- בגלל שזה קשר ארוך- אז לרוב גם נקשרים.
- יכול להיות שזו סתם תשישות ואין לך כח להמשיך הלאה במסגרת כל העסק של השידוכים. בפרט שזה היה קשר ארוך שאולי העלה תקווה שאולי הפעם "זה זה". ( אא"כ אתה רגיל לקשרים כאלה או שיש סיבה יוצאת דופן שגרמה לקשר להיות ארוך)
- יכול להיות שאתה לא מספיק סגור על מה שקרה בקשר הקודם מה שמקשה עלייך להמשיך הלאה.
 
בכ"א בהצלחה ובשורות טובות!
לכל החברים והחברות שבת שלום!!am42
בס"ד
 
 
שתיהיה לכולם שבת שלום ומבורך מאי שם בגולן [תרגעו לא מסגרת צבאית אלא שבת אצל אחותי..]
 
הייתי אומר וורט קטן אך הוא נכתב לפניי יישר כח עליו מאוד יפה!
 
שבת שלום לכולם ובמקרה של הקפצת אמת ניתן לצור קשר עם החמ"ל 24 שעות ביממה 
שירו למלךאחרונה
שבת שלום
דבר תורה, פרשת ויצא.. אחד מאלף

בס"ד

 

כדי שגם כאן ירוויחו, מצורפים שני דברי תורה. הראשון קצר, השני פחות..

שכל אחד יקרה מה שנוח לו..

שבת שלום!

 

 

דבר תורה קצר

בתחילת הפרשה אנו קוראים על בריחת יעקב מביתו אל לבן דודו. כשהוא מגיע לחרן – ארץ מגורי לבן התורה מספרת לנו שהוא הגיע אל בארה של העיר, וראה את כל הרועים מקובצים סביבה, אפילו שעוד לא הגיע הערב, יושבים הרועים ומחכים. יעקב מתפלא, מדוע הרועים מחכים ליד הבאר בכזו שעה מוקדמת? ואם הם כבר מחכים, מדוע הם אינם שואבים מים מהבאר? בתשובה עונים לו הרועים שהאבן המכסה את הבאר, אבן כבידה היא. וצריכים אנשים רבים כדי להרימה, אז הם מחכים לכל שאר הרועים.

יעקב כועס על גזל הזמן שנעשה למעסיקיהם של הרועים, ועל סבלם של הבהמות, והוא מרים לבדו את מכסה הבאר.

מדוע התורה מספרת לנו מקרה זה? אלא, שמיעקב עומד לצאת עם ישראל. מספרת לנו התורה מי זה יעקב אבינו. יעקב הוא אחד – שאינו סובל חוסר צדק. יעקב הוא אחד שמוכן להתאמץ קשות כדי להביא לאמת ויושר. יעקב איננו רק "איש תם יושב אהלים", הוא יודע להתערב במציאות כשצריך.

מפרשה זו נלמד גם אנו. לא די בצדיקות כלפי בורא עולם, צדקתו של האדם צריכה לבוא לידי ביטוי גם בייחסו לשאר בני האדם.

שבת שלום!

 

 

דבר תורה מקיף

בפרשה אותה נקרא השבת בעז"ה, מספרת לנו התורה על "סולם יעקב". יעקב אבינו בורח מפני עשו אחיו אל לבן- אחי אימו. הוא יוצא מבאר שבע- מקום מגוריו לכיוון חרן. בלילה, מתגלה ליעקב בשנתו מחזה מדהים המכונה "סולם יעקב". יעקב רואה בחלומו סולם המוצב על הארץ, וראשו מגיע עד לשמיים, ומלאכים עולים ויורדים בסולם.

לעיתים, לחלומות ישנה משמעות. ידוע לנו שדרך חלומות דיבר בורא עולם אל חלק מהנביאים. וישנם מצבים בהם הקב"ה מעביר מסר ע"י חלום גם לאדם פשוט.

מפרשים רבים ביארו את החלום אותו יעקב חולם והעניקו לו משמעות ותוכן. ואנו כאן נביא בעז"ה כיוון נוסף להסברת העניין.

יעקב אבינו נמצא בפרשת דרכים מיוחדת במינה. הוא בורח מביתו מפחד מנקמתו של אחיו החפץ במותו, וזאת לאחר שהיה צריך להתחכם כדי להשיג את הברכות מאביו – יצחק. יעקב עוזב את ביתו ומשפחתו ופניו אל העתיד הלא ידוע – בחרן, בנכר. לראשונה בחייו יוצא יעקב את ארץ ישראל – הארץ שהובטחה לו כממשיך דרכם של אברהם ויצחק ועוזב אותה לשנים ארוכות, בלי לדעת מתי יחזור הביתה. יעקב עומד לפני שנים ארוכות ללא קשר לביתו, אף במשמעותם הרוחנית של הדברים. אין נבואה בחו"ל (למעט מקרים נדירים ומיוחדים) והוא הולך לשהות בין אנשים רמאים העובדים לפסלים. יעקב ניצב לקראת תקופה בה יעבוד קשה לפרנסתו ולא יזכה לקבל שכר הולם. יחליפו את הנשים שהבטיחו לו, וגם כשהוא יזכה לקבל אותם הוא יחכה שנים רבות לפרי בטן מרחל.

חייו של יעקב באופן כללי לא היו קלים. המריבות בין בניו, מכירתו של יוסף כשיעקב בטוח שהוא נטרף, הירידה למצרים וכו' וכו' – ליעקב היו חיים קשים...

וכאן, יעקב ניצב בלילה הראשון לפני "חייו העצמאיים". לילה ראשון מחוץ לביתם של הוריו הקדושים יצחק ורבקה, ורגע לפני התחלת המסע הארוך ביותר העומד לפניו – חייו.

ברגע זה, שולח לו בורא עולם מסר חשוב מאין כמותו – את מחזה הסולם. דרך חלום זה משדר לו ה' שלושה עקרונות חשובים מאין כמותם, כדי שייקח אותם צידה לדרכו. לחייו.

א. הסולם מוצב על הקרקע וראשו מגיע השמיימה. במקומות רבים הובא סולם זה כרומז על חייו של האדם. תפקידו של האדם הוא להיות סולם מוצב ארצה, להיות מונח בקרקע ולהתעסק בענייני העולם. אולם ראשו- מקומו בשמיים. תפקידנו הוא לקשר בין שני העולמות. הרוחני והגשמי. להוריד את הרעיונות ה"גדולים" וליישמם במציאות, ואת ה"דברים הקטנים" לקשר למציאות הרוחנית.

 

ב. "מלאכים אלוקים עולים ויורדים בו". לאדם יש בחייו עליות וירידות, זמנים של הצלחה וזמנים בהם הוא מצליח פחות... ככה החיים בנויים. אומר ה' ליעקב בחלום – גם מלאכים עולים ויורדים בסולם. אין מה לפחד מירידות ועליות, להיפך – זו דרך חיים טבעית ובריאה. (בעז"ה בלי נדר בהזדמנות נרחיב יותר בנושא). החיים בנויים מעליות וירידות. רוחנית, נפשית ופיזית. החוכמה היא להמשיך להתקדם בכל המצבים, להישאר על הסולם, לא להרפות ממנו..

 

ג. כשיעקב מתעורר מחלומו, הוא אומר נפעם: "אכן יש ה' במקום הזה, ואנוכי לא ידעתי.. אין זה כי אם בית אלוקים, וזה שער השמיים". ה' מעביר ליעקב מסר בחלום. גם מקום סתמי – יכול להיות בית אלוקים. גם שינה רגילה – באפשרותה להיות שער השמיים. "בכל מקום אשר תזכיר את שמי, אבוא אליך וברכתיך" אומר בורא עולם במקום אחר.  ביכולת האדם להכניס את ה' לכל מקום בחייו. גם יהודי שנאלץ לצאת מהארץ – יכול למצוא את ה' בכל מקום בו הוא נמצא. שער השמיים נקבע גם על פי מעשינו ורצונותינו, ואנו יכולים לעבוד את ה', להתקרב אליו ולהתקשר איתו מכל מקום.

 

כמו יעקב, לקחים אלו חשובים אף לחיינו אנו. הידיעה שתפקידו של האדם לקשר בין העולמות – הכרחית היא אף עבורנו. ההשלמה עם הירידות בדרכנו – נותנת לנו עוצמה ומעניקה לנו כוח. הזכירה שביכולתנו להכניס את ה' לכל מקום בחיינו – מועילה היא מאין-כמוה. לפעמים, אנחנו מחפשים את ה' בדברים הגדולים. מפרשיה זו אנו למדים כי את ה' ניתן למצוא בכל מקום בחיינו. בכל מקום פיזי, בכל מקום רוחני ובכל מקום נפשי שאנחנו נמצאים בו. כל מקום יכול להיות שער השמיים ובית אלוקים, סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמיימה – הדבר תלוי אך ורק בנו.

 

שבת שלום!
 
 
דברי התורה לקוחים מתוך הקבוצה: "דברי תורה - זכרון יפתח". כולם מוזמנים:
משובח!!!אמור לחכמהאחרונה
אשרינו זכינו ואשריך שזיכית!!
תהילים לשבת!'ערבות הדדית'
ספר אחד נילקח כבר,
ספר שני יאלה!
לשמירה על א"י הקודש!
א'-כ'(כולל)קראתיך
כ'- ל'. בל"נ.אנונימי (פותח)אחרונה