חנות בשם "עופר" וחנות בשם "מודיל".
(ראינו שם מיטות קומותיים לילדים, וכעת אנחנו רוצים לדעת על האיכות של הרהיטים שלהם ועל האחריות שלהם).
מעדיפה לקבל את חוות הדעת באישי, כדי להימנע מלשון הרע.
תודה!
חנות בשם "עופר" וחנות בשם "מודיל".
(ראינו שם מיטות קומותיים לילדים, וכעת אנחנו רוצים לדעת על האיכות של הרהיטים שלהם ועל האחריות שלהם).
מעדיפה לקבל את חוות הדעת באישי, כדי להימנע מלשון הרע.
תודה!
@ירושלמית טרייה - זו החנות שדיברת עליה בשרשור בהיריון ולידה?
זו החנות שמצאנו בבניין של עצמל'ה. אבל אולי היו שם שינויים...
"...ויותר יעקב לבדו ויאבק איש עמו עד עלות השחר"
השיר הראשון שפרסם הרב יהושע אנגלמן הנפלא, לפני 20 שנה. מלים של אבן גבירול.
Yehoshua Engelman - Early Years Collection, by Yehoshua Engelman יהושע אנגלמן
של הרב אנגלמן. ביצוע מומלץ - של יזהר פלורסהיים. שיר נשמה יפהפה.
יש ללהקת המדרגות, המילה 'שחר' מוזכרת רק פעם אחת, בטח לא יהיה לך טוב:
אבל אין לי את הדיסק. היתה תקופה ששאלתי מחברה.
דיסק יפה בלי קשר ומומלץ
הביצוע ממש יפהפה, עברתי קצת ביוטיוב ולעניות דעתי הוא יותר יפה ממה שיש שם.
מאד מאד יפה!
נמצא בדיסק שפת היום.
אשמח לקבל עיצה איך מפסיקים את ההרגל הזה.
האם מישהו מההורים או האחים נוהג לכסוס צפורניים ?
לא הייתי ממהרת עם מרה ודומיו.
חשוב לדעתי למצוא את שורש הבעיה.
אם יש גננת שאת סומכת עליה - הייתי מתייעצת איתה.
אם לא, אז אפילו עם רופא ילדים.
חשוב למצוא מה סיבה לכסיסה.
מבינה את תסכולך אבל תודי להשם שהוא מוציא מילים.
אם את רואה שעד גיל שנתיים וחצי בערך הוא לא מובן בכלל שווה להתייעץ
אבל שנתיים זה עוד בסדר גמור. מניסיון אישי.
בהצלחה והרבה נחת
תלמדי אותו מילים ותגידי לו את המשמעות ותשאלי שאלה שיש בו את המילה הזאת ותשאלי אותו מה למדנו ואתכם והוא יחזור על המילה ולאט לאט הוא יבין גם מתי להגיד שכיף לא וכל מיני כאלה
והעיקר-לא להתייאש!! אתאזרי בסבלנות ותראי מה יוליד יום![]()
גם שלי לפעמים נותן נאום שלם שאני לא יכולה להבין את כל העלילה
זה לגמרי נורמלי ותקין כמובן.
אז אני שואלת אותו: "כן? באמת?" ואז הוא מבסוט שהבנתי
אולי אם מתסכל אתכם אפשר מראש לנסות להמנע משאלות שצפויות להתקע בתשובות לא מובנות
)לאט וברור ואם את בטוח מבינה אז גם תרחיבי.
לדוגמא שאמר "אוצה" תחזרי אחריו בטון איטי ברור " אני רוצה ללבוש חולצה עם פסים"
ככה כל דבר שאומר לחזור לאט וברור ולהרחיב.
זו שיטה שמרפאה בעיסוק לימדה אותי. היא קראה לזה הדהוד ואמרה שמנסיון זה מאד עוזר שהדיבור יהפך לברור, לוקח איזה שלוש שבועות שישפיע.
לדעתי,
כדאי פחות לחקור אותו אחרי שהוא מספר,
לתת לו לספר חופשי בלי לנסות לפענח מה שאומר.
זה ייתן לו ביטחון להמשיך לספר
ועם הזמן ילד להיות יותר מובן.
כמו שבבי"ס בתחילה נותנים לילדים לכתוב סיפור חופשי ולא מתקנים להם שגיאות כתיב או ניסוח,
העיקר הביטחון והרצון להמשיך לכתוב,
כך במיוחד בבית - תנו לו לספר, תחייכו, תשבחו באופן כללי מידי פעם לפי מה שכן הבנתם.
כשמחזירים ילד כל הזמן אחורה, לדייק במילים או בצליל,
זה עלול לסגור אותו.
בגיל שנתיים זה עדיין בסדר, אפילו שנתיים וחצי.
מן הסתם בחוץ/במסגרת יידרש יותר להיות מובן וזה לא קל בכל החזיתות.
ילדים במסגרות באמת מתמודדים הרבה על המקום שלהם ויש שימוש רב במילים שלי, שלנו וכו'.
אם את מודאגת מהשינוי במצב הרוח שלו וזה נראה לך קיצוני בהשוואה לבית, אולי נסי לדבר עם אימהות אחרות ולהתרשם.
לפעמים ילדים מתנהגים שונה במקום אחר, לא כי רע להם אלא כי הם מתאימים את עצמם לסביבה ולכללים, שזה טוב.
אני חושבת שאפשר בגבול הטעם הטוב, לומר למטפלת שחשוב לך לשמוע גם על דברים פחות נעימים שקורים לילד בגן כדי שתוכלי לדובב אותו בבית לספר מה קרה. כשתדעי מה קרה, תוכלי לכוון אותו.


ב"ה 'לפי הספר' הכל תקין ואף יותר מכך...
האמת שלא חששתי שיש אצלו בעיה כלשהי, יותר חיפשתי עצות או הזדהות כי כמו שכתבתי למעלה שהוא מספר דברים שעברו עליו במעון ולא מבינה אותו.
הנה, היום גיליתי שאני לא סתם חוששת... יש ילדים בקבוצה שלו (בני שנתיים וחצי) שמפטפטים בחופשיות וסיפרו לאמא שלהם שהמטפלת צועקת וכל מיני כאלה שאני לא אפרט כאן בגלל אאוטינג. מההתחלה היא נראתה לי קשוחה![]()
גם הבן שלי היה רגיש לרעשים אבל מסתבר שלא שמע טוב וזה עיכב לו את הדיבור. נוזלים באזניים לדוגמא, זה כמו לשמוע בתוך בריכה.
הסתכלו עלי בהלם ! אני ממש לא מבינה מה הבעיה אם לא רואים שום דבר משום מקום.
הם ישבו ספסל לידי ופערו את פיהם
אופטימיתתבוודאות.
אני מניח שאת מתכוונת "הסתכלו", נשים.
כנראה צריך להתחשב ב"מנהג המקום", שהוא משפיע הרבה על שימת הלב.
ואם אין בדיוק אוכל והתינוק רעב ואין אופציה להניק במקום אחר זה עניין אחר.
אבל מכאן ועד לא להרגיש בושה להניק מול כולם (גם שמכוסה) ולא להבין מה הבעיה זה נראה לי הזוי. איפה נעלמה הצניעות הטבעית של האישה??
לא הזוי לדעתי שאת מכוסה . מי אמר שאת מניקה ? לא הנקתי בלי כיסוי בכלל . זה דבר טבעי לחלוטין בעיני.
וברור שלא מול כולם! אני לא אשב עם גיסים ואניק.. אבל במקום שיש רק אמהות וילדים קטנים מה בדיוק הבעיה? ועוד גינה צדדית וחשוכה
קודם כל, אפשר לדאוג לא להגיע לכך. הרי יודעים שתינוק יצטרך לאכול.
ולהגדי "שיסתכלו עד מחר" וכו' - לא ישנה את המציאות, במקום שזה כך. זו עצימת עיניים.
ולהגיד, "אין שום בעיה מבחינה הלכתית", כאשר מדובר במקום שזה אכן מושך שימת לב, מי אמר?.. וגם מעבר ל"הלכתית", צריך חושים נורמליים.
אני לא אומר שמכונה ח"ו... אבל מתוך נסיון עם ילדים, שכן חוו מה שכתבת, לא חייבים להגיע לזה (לפעמים בקבוק עם מים רתוחים לכמה דק' וכד').
דבר שני, אני לא אומר שזה "ייהרג ואל יעבור". בוודאי לא במקום שהדברים מקובלים.
אלא שגם לא להגזים לכיוון השני, "שיסתכלו עד מחרו יקפצו להם".. זה נסיון להנדס את המציאות.
כמו בכל דבר, צריך איזון נכון בין הערכים והצרכים שעומדים על הפרק באותו זמן ובאותה מציאות.
אז כל המשפחה תכנס למעצר בית כי אמא לא יכולה לצאת לגינה כי עוד 45 דק' התינוק ירצה לינוק?
חושים נורמליים - כידוע כל אחד מגדיר את הנורמה לפי המיקום שלו...
ולתת בקבוק מים רתוחים לתינוק שעדיין לא אוכל מוצקים זה עלול להיות מסוכן. אז לעשות את זה רק כדי לא להיניק בחוץ?
בעיני הקטנות זה ממש מוגזם. וברור לי שלא הייתי מצליחה להיניק את ילדי הנקה מלאה אם הייתי מנסה לא להיניק בחוץ.
האחד -אמרתי מנסיון שאפשר. זו עובדה. יתכן שלאחרים יש קשיים אחרים, לא נכנָס לזה. וגם כל אחד עם כמה שזה עקרוני לו.
דבר שני, אישית אינני מתפעל מהענין הזה כלל וכלל - אבל לכתוב "שיסתכלו עד מחר" וכו', זה מוגזם. התעלמות ממציאות. על זה כתבתי, שזה לא רק ענין הלכתי, אלא חושים נורמליים. כלומר, במקום ש"כולם מסתכלים", כפי שהיא כתבה, אז החוש הנורמלי אומר שזו הגזמה לנהוג כך.
אז אכן לפעמים יש מציאות מורכבת, שיש בה צדדים לכאן ולכאן. להגיד בקיצוניות "שיסתכלו עד מחר", לא ישנה את המציאות. צריך שיקול לגופו של ענין ולגופו של מקום.
לגבי הרישא - אני מסכים איתך שלא מובנת הבעיה מצד עצמה. כנראה, בגלל ההרגל שלהם להניק בצניעות בבית, עצם הענין "הרעיש" אותן. אבל את צודקת שאם זו כל החברה שנמצאת שם, אין בעיה אמיתית.
[אני לא הבעתי "התנגדות" או ההיפך. הסברתי מה יכולה להיות הבעייתיות, ושלכן מוגזם לומר - על גברים, שזו ההודעה עליה הגבתי כאן - "שיסתכלו עד מחר"... אני מניח שגם לדעתך זה מוגזם..]
פשוט מסתובבים לצד, מכסים, ומניקים.
מי שנמנע לדעתי נקרא "חסיד שוטה".
שמחנו לעזור! 
הייתי עם תינוקת בת חודש במנשא והלכנו לקניות במקום מסוים.
כל העיינים הופנו אלי. הילדים סובבו אותי עם עיניים פעורות ואמהות הסתכלו עלי מרחוק בתמיהה.
כן, כן, הם אף פעם לא ראו תינוק במנשא. שאלתי אותם.
אז כנראה שזה פחות או יותר מה שקרה לך, רק עם ההנקה...
כפי שמשתקפת גם בספרות ההלכתית.
אז נכון, צריך להשתדל, ונשים מניקות יראות שמיים נוהגות כך בפועל ומשתדלות להניק בצניעות מירבית.
יחד עם זה, צריך להיזהר מלהיסחף לקיצוניות מהצד השני.
מובא במשנה ברורה, לגבי כיפה, שהיום זו כבר הלכה ברורה. אע"פ שלא ברור שבאופן מקורי זה כך.
בענייני צניעות, הרבה תלוי במנהג המקובל. ודברים כאלה, אצל גברים צעירים, במקום שזה לא "שטאנץ" רגיל, אכן בעייתיים. לא התעלמות תפתור את זה.
לגבי השאלה מה "הטבעיות והנורמליות" בענין זה, אני לא בטוח מה משתקף מהספרות ההלכתית. תמיד אפשר לקחת פינה מכאן או מכאן. וגם - צריך להיזהר מלקרוא "טבעיות" לכל דבר שהוא נעלה וטבעי מצד עצמו, אך לא דווקא ברה"ר.
אבל אני מסכים שיש צד כמו שאת אומרת. אבל, זה מה שכתבתי, צריך להיזהר מקיצוניות לצד השני..... (השני מזה שאת הערת עליו..). וההערה שלי היתה על אמירה "קיצונית" לצד הזה.

אני מניחה שתחושת אשמה לא מתפתחת בעקבות מקרה אחד.
בבית שבו מאשימים הרבה יגדל ילד שמרגיש אשם ואז גם הוא יהפוך למאשים.
אי אפשר ממש להסכים או לא- כי זה לא מתמטיקה...
...)
תודהרחפת..(חדשה כאן בפורום, ולא רוצה להידחף, זה פשוט ה-תחום שלי.)
כגננת, וכבת ראשונה במשפחה, אני יכולה להגיד שחשבתי לפני שילדתי (במיוחד לפני הבן השני. הראשון די מלאך.) שזה פשוט לא לצעוק על הילדים. זה לא.
רמת הקרבה הנפשית היא כזאת גדולה, רמת העומד והאחריות מכבידה. ההתמסרות באימהות מטשטשת גבולות בינינו ובין הילדים, וזה עלול לגרום לתסכול, אם לא יודעים להתנהל נכון רגשית. ולכולנו יש מה להשתפר.
אחד מהדברים שעלול לגרום ליותר צעקות הוא: לחשוב שאת /אמורה/ לא לצעוק.
אני חושבת שיש איזה פחד סביב הנושא של אחריות ואשמה. העמדת גבולות לילד מאפשרת לו לפתח את המרחב שלו. בו הוא חש גם אחריות וגם אשמה. שתי התחושות האלו בריאות ותקינות כשהן מגיעות במקום הנכון: אחריות על המעשים ותחושת אשמה על השגיאות שעוזרת לנו לחזור בתשובה ולהתקדם. לא היינו רוצים לחיות עם אדם שאין לו את התחושות האלו, וזה יכול להיות אפילו פסיכוטי.
גם כאן, בהרצאה מקצועית ששמעתי הסבירו שהתחושה של הלופ וההתבלגנות עם רגשות אשם, שמגיעים לתחושה שאין לי סיכוי וכמה גרועה אני - כל זה קורה בתהליך כזה:
אדם חש רגש כלשהו -> הוא מרגיש שאסור לו להרגיש אותו -> חשש רגשות אשמה -> חש שאסור לו להרגיש רגשות אשמה (כי זה סימן לחולשה, כי זה בקשת עזרה. מכל מיני סיבות) ->חש על זה רגשות אשמה חמורים יותר -> וכו וכו.
אחד מהרגשות האנושיים הוא אשמה. כדי להתנהל איתה נכון חייבים לחוש בה, לעבוד איתה. אם נתעלם ממנה או נכחיש אותה ייסתם צינור הרגשות כולו. מותר לחוש אשמה, צריך לחוש אשמה לפעמים, קטנה כזאת. להרפות ולדעת שגם כשאני מרגישה אשמה וגם כשאני אשמה - אני עדיין בסדר גמור. להתנצל אם צריך, ולקבל לעתיד לבקש עזרה או להתנהל אחרת.
וככה להתנהל גם עם הילדים: אני כועסת עליך (עדיף לא בצעקה, ברור.) ואני עוזרת לך לקחת אחריות על המעשים שלך, להתנצל ולהשתדל להיות יותר טוב. ובכל מקרה, גם כאשני כועסת עליך - אני אוהבת אותך! ולהדגיש את זה שוב ושוב.
וכמובן, אצל כל ילד זה אחרת, בצורה ובמינונים.
(כתבתי על זה קצת בבלוג שלי,
כאן על החזרה בתשובה הַיוֹם הֲרַת עוֹלָם
וכאן על הצעקות היום נדבר על צעקות.
מוזמנת לקרוא.)
מאחלת לך להיות בדיוק האמא שאת רוצה להיות, כשתהיי 
רחפת..תינוק, זורק כפית (אז מה..); צועקים עליו - הוא לא מבין מה רוצים בזה.
אז היא טוענת שדבר כזה שחוזר בקביעות בכל מיני אופנים, מפתח רגשי אשם לא בריאים. מרגיש בכללי, "אשם".
למה? כי הוא הרי אינו מבין מה לא עשה בסדר. למה היה אמור לעשות אחרת. ממילא מרגיש שהוא כנראה מישהו כזה שעושה דברים שצועקים עליהם... אם היה יודע שבאמת לא כך צריך לעשות ומבין למה, אז היה מבין את הגערה.
אבל:
קודם כל, זה לא קורה כ"כ מהר. בד"כ, תינוק שצועקים עליו (למה..), שזרק כפית באמצע האוכל, באמת לא מבין, עובר הלאה, לפעמים משתעשע גם מזה, וימשיך לזרוק..
אבל זה נכון שסתם "גערות" באופן קבוע, ללא הבנה למה היה אמור לנהוג אחרת, זה יכול לגרום לחששנות. לא יודע אם דווקא "אשם", אבל תחושה כזו שהוא "לא בסדר"... וזה כמובן דבר גרוע.
ובכללי, ילד קטן לא אמור להרגיש "אשֵם", לדעתי, גם בדברים שמבין. הוא קטן מידי בכדי לעכל את הענין, לקחת את זה על עצמו. הוא לא בגיל להרגיש "אני לא הייתי בסדר". זה לא השלב. אבל, לפי הגיל, מתפתחת אמירה גם של מה לא עושים, וזה לא יפה שאמרת לו כך, הוא מצטער, תבקש ממנו סליחה, תעשה "טובה"; ואם פיזרת את כל המשחקים, אז כעת צריך לאסוף, וכד'. אבל לא במובן של רגש אשָם אישי, אלא הערה על המעשה.
בגיל יותר מבוגר, יש מקום ל"רגש אשם" מקומי אצל האדם. כמו שאנו אומרים: אשמנו, בגדנו... בצער.
והרב קוק זצ"ל כותב, שאחד מהיסודות של התשובה במחשבת האדם זה הכרת האחריות על מעשיו, שבא מתוך אמונת הבחירה החופשית של האדם. וזה גם תוכן הוידוי, שמודה האדם שאין שום ענין אחד שיש להאשימו על החטא ותוצאותיו כי אם את עצמו - ובזה הוא מברר לעצמו את חפש הרצון ואת היכולת שלו, וכך מפנה את הדרך לשוב לה'.
כלומר, בשלב בשל, הכרת האחריות גורמת לתחושת אשמה על מה שנעשה לא כהוגן, כי האדם יכול אחרת - וממילא גם יכול לחזור בתשובה ולעלות על דרך טובה.
ה"בהלה" כיום לפעמים, בסגנונות תרבות מסויימים, שח"ו "לא תרגיש אשם", היא לא מדוייקת... למה לא? אם אתה אשם במשהו - אתה אשם.. אז תתקן. זה ההיפך מ"רגש אשם" קבוע, לא-יוצלחיות כזו. אדרבה, אדם אופטימי, רואה שעשה משהו לא כראוי - אומר, אוי, אני אשם בזה (אם הוא באמת אשם.. לא תמיד). קדימה - תיקון.. נגמר.
כמובן, צריך גם ללמד זכות - לפעמים גם על עצמו - על למה דברים קרו אבל לארגן מחדש את הבחירה בצורה טובה יותר.
ובכללי, אין ענין לכעוס ולצעוק על ילדים. אפשר לגעור כשצריך גם בלי זה. ואם קורה, לא צריך להיבהל יותר מידי, כשזה בתוך מכלול טוב ובצורה לא מופרזת ממש.
לפעמים יש מקום להראות - בצורה לא מוגזמת - "כעס הפנים"; כלומר, כלפי חוץ להראות הבעה/אמירה של אי שביעות רצון מהתנהגות כלשהי.
בד"כ, עם השנים לומדים גם דברים כאלו לומר בצורה מתונה, שיש בה לא פחות חד משמעיות.
וגם אין ענין, לדעתי, להשתמש במילה הזו יותר מידי "כועס/ת" עליך. בשביל מה.. כעס זו לא מידה טובה. אפשר להעיר על הענין המדובר עצמו.
אני יכולה לראות יותר שזה נכון.
כשהם היו קטנים השתדלנו להימנע מנתינת משמעות שלילית
למעשים שנעשו מתוך כוונה פשוטה או תמימה,
ובאמת הם היו רגועים ולא היו בעמדת התגוננות והאשמה.
ככל שהם נחשפו יותר במקומות הלימוד
ליחס (שהרבה פעמים בלתי נמנע ובצדק) נוזף ומעניש כלפי הילדים,
כך הם הפכו להיות יותר מתגוננים, יותר מתקיפים,
יותר מאשימים אחרים בכוונות לא טובות כלפיהם ובכלל.
אני רואה קשר ישיר
ולכן חשוב במיוחד בגיל הצעיר להפריד בין הפירוש שלנו את המעשים שלהם
לבין הכוונה האמיתית שלהם.
לתת להם מידי פעם ללכלך, לצעוק, לקפוץ,
כי הם רק ילדים שצריכים להוציא מרץ
וזו הדרך שלהם להוציא.
חשבנו על כזאת שנקשרת לכסא כדי שיתפוס פחות מקום
אשמח לתובנות ממנוסים
זול
קומפקטי
מתפרק ומורכב ב10 שניות אז אפשר לקחת לכל מקום
מגש שנאפשר להפריד אז אשר לנרות
גם את הכיסא עצמו קל לנקות
ויש אפשרות לקנות גם ריפוד שמלבישים מבפנים עם רוצים
שהיו לו 3 פונקציות
כסא אוכל
ואז אפשר להשכיב וזה כסא עם "שולחן עבודה" לצייר/ לשחק/גם לאכול
ואם משכיבים לצד השני זה כסא נדנדה
משהו מבין למה אני מתכוונת?
הלוואי ויכולתי להשיג אחד כזה
כנראה שחזק
גם קצת יקר.. מצד שני זה כמו לקנות משחק ושולחן כתיבה...
אולי שווה לנסות ביד 2?
תודה רבה לכולם על התגובות!!
שירה דרמוןאחרונה
איקיאה
קל לניקוי ולתנועה בבית..
כל המרופדים למינהם צוברים לכלוך, קשים לניקוי
ופשוט סתם יקרים..
משהו יכול להמליץ לי על מדביר בירושלים?
כמובן רק מדביר עם אישורים וכ"ו
תודה!
יש לכם רעיונות?
גם אצלכם לוקחים? מישהו יודע אם זה חוקי?
אם זה חוקי או לא אבל במהלך חיינו בדרך כלל התמרון הוא שונה לחלוטין. אם כל ההורים ישלמו יהיה קשה לעמוד בלחץ ולא לשלם גם אם זה לא 'חוקי'.
אם זה לא חוקי? נעשה מלחמה ולא נשלם? נאמר שיקר לנו מדיי וננסה לגבש קבוצת הורים?
לא תמיד זה יהיה שווה לנו.
תעשי מה שטוב לך. בין אם זה חוקי ובין אם לא תנסי למצוא עם מי אפשר לדבר ולהעלות מולו את הבעיות, אם יש. בהצלחה!![]()
על שיטת "מצליח" שמעת?
כבר קרה לי לא פעם שמוסדות החינוך ניסו לעשות דברים שאסור להם לעשות פשוט כי רוב האנשים שותקים, גם אם הם מתעצבנים בינם לבין עצמם
וכשבאתי ואמרתי שזה לא מקובל עלי הם נסוגו. כי באמת אסור להם לעשות את זה
רק שלפני שאני באה ואומרת למעון שזה לא מקובל עלי אני צריכה לדעת אם בכלל יש לי קייס או לא.
אם אסור להם לגבות דמי שכלול אז הנושא הוא מאד ברור. אני לא משלמת. ואין פה שום מלחמה (אולי שגם אני אבקש מהם לשלם דמי שכלול לי?
)
אם מותר להם חוקית והסכום נראה לי מופרז אני יכולה לדבר איתם אבל השיחה תהיה בסגנון אחר....
או שבכלל זה באמת מותר להם וזה מה שמקובל וזו רק אני שלא הכרתי ואאלץ להשלים עם הרעיון ![]()
הבנת?
קודם כל את חייבת לדאוג לעצמך ומשפחתך זה ברור לכולנו.
דבר שני צריך לבדוק האם זה חוקי, למי הולך הכסף, כמות כסף הגיונית או מופרזת ולאיזה מטרות.
אני לא אמרתי לך לא לפעול אלא הסבתי את תשומת ליבך שכדאי לחשוב איך לפעול.
תעשי את הבירורים שלך, תראי מה לגיטימי בעינייך ומה מוגזם ולפי זה תראי כיצד לפעול בדרך שלא תפגע בך, בילד ובטווח הרחוק.
לו יצוייר שיאמרו לך שהכסף נאסף כהחלטה של וועד הורים והצוות של הגן לשכלול [כשמו כן הוא] של הציוד, האירועים, האוכל שיהיה באירועים ועוד ועוד שבסופו של דבר זה לטובת כל משתתפי הגן. במקרה כזה חוקי או לא, לא רלוונטי, הבנת?
ואז מה תגידי?
אני מכוון אותך לפעול גם אם זה יהיה חוקי וגם אם לא. כשאת באה ושואלת האם זה חוקי? את נתפסת ככוחנית גם אם זה לא ככה [ואת לא נשמעת לי כוחנית בכלל אלא אחת שכבר נפגעה ממוסד שלקח כסף בצורה רשלנית בעבר] וחבל. כדאי לברר יותר מעבר לחוקי ולא חוקי [לדעתי
] ולאור זה להתנהל.
למעשה אנחנו לא ממש חלוקים בדעותינו
רק שהחוליה החסרה לי פה זה האם זה חוקי או לא חוקי
לא כי אני באה לנפנף בזה בצורה כוחנית, ממש לא.
אלא בגלל שזה משפיע על הגישה שלי לעניין. כמו שכבר הסברתי בהודעה הקודמת
וחוץ מכל הפלפול הנ"ל, שורה תחתונה - ידוע לך אם זה חוקי או לא?
התשלום היחיד שהוא חובה על פי חוק הוא הביטוח של הילד [בבתי ספר יש עוד תשלום קטן של עניינים רפואיים]
בכל אופן אף פעם לא תראי גן ללא דמי שכלול כי לגן יש צרכים שהמדינה רואה אותם כמותרות וההורים לא. מכאן יש תוקף של החלטה ציבורית [לא יודע מבחינה משפטית מה זה אומר על הסטטוס] להחלטות וועד ההורים. הורה במקום עשיר שוועד ההורים החליט שיהיו משחקים יקרים בגן ישלם דמי שכלול יקרים, כנראה, ולהפך.
האם ההורה יכול למחות? כמובן, השאלה למי? הרבה פעמים הגננת לא הכתובת ונמצאת בין ההורים שיש להם ורוצים לשפר את כל תדמית הגן ומבקשים לקחת דמי שכלול גבוהים לבין הורים שלא רוצים להוציא דמי שכלול יקרים מסיבותיהם.
עוד נקודה היא האופן שזה נגבה והניהול והפיקוח של הכסף. הרבה פעמים הגננת אוספת ולא ידוע לאיזה צינורות זה הולך... הכסף על פי חוק צריך להיגבות על ידי הורה במקרה כזה ולהיכנס לחשבון בנק על שם הגן עם אחראים מטעם ההורים והגן [אולי אני טועה זה מה שאני יודע].
הכל אמור להופיע במה שמכונה חוזר מנכ"ל. תחפשי בגוגל...
ואין ועד הורים. זו דרישה של מנהלת המעון
אותי מטריף דוקא דמי שכלול בבי"ס.
לא בטוחה שזה חוקי הנושא הזה.
ביתי בת השלוש וחצי מתקשטת לעיתים בפצעונים על פניה
משהו שנראה ממש כמו אקנה...
מאד מוזר לי לראות את זה על הפנים החלקות והיפות שלה..
אתם או בעיקר אתן מכירות את התופעה??
איזשהי דרך התמודדות??
זה מלווה אותנו כבר למעלה מחודש
ורק מתפתח ומשתבח...
מדאיג אותי!!
יש לנו שני ילדים.
הגדול בן 2.5 והקטנה חצי שנה.
הגדול ילד חמוד מאד. באמת. חכם ונדיב וחם ומתוק. ואהוב מאד מאד
אבל אני כל הזמן מרגישה שהוא עצבני הרבה יותר מהממוצע לחברת בני גילו
הרבה פעמים מרביץ לחברים
או לאחותו הקטנה
או לנו (שזה בעיני קו אדום זורח, אבל אנחנו פשוט לא מצליחים לגרום לו להפסיק. כשהוא מתוסכל ממשהו - גם אם לא קשור ישירות אלינו- הוא מרביץ לנו) לנו הכוונה הורים
מרביץ באמת יותר מהממוצע
אני מרגישה שכאילו המנוע הפנימי שלו תמיד דולק על טורבו. תמיד עצבים.
כל דבר הכי קטן שלא הולך כמו שציפה (לדוגמא מישהו נגע לי בבימבה, נגמר הבננה ואני רוצה)- עובר להיות התקפת עצבים. מכות וצרחות.
אנחנו ממש מקפידים על גבולות ואם החלטנו בדבר מסויים שאין עוד שוקולד נגיד, אז גם אם הוא יצרח עד לב השמים לא ניתן עוד. זתומרת אנחנו לא נלחצים מהבכי ברמה שמשנים את דעתנו ובזכות האלימות הוא משיג דברים. ממש לא
ובכל זאת הוא אלים. גם מרביץ. גם צורח. גם מדבר בתקיפות.
כאילו מאד נדיר לראות אותו משחק בנינוחות
וכשאני במעון או בגינה או במשחקיה אני רואה ילדים בני גילו הרבה יותר שלווים
והוא כמעט אף פעם לא
בסתר הלב יש לי תחושה שהייתי גם רוצה ילד כזה שבנחת עם החיים ולא נלחם כל היום בכולם.
והתחושה הזאת הכי מכאיבה לי בעולם
כי הוא הבן שלי האהוב
אשמח לעצות ותובנות
בעיקר על מכות כלפינו ההורים
וגם סתם חיזוק....
הכוונה - אם את מסתכלת אחורה - זה תמיד היה שם? או שלאחרונה צץ השלב הזה?
מזדהה.
קחי אותו לטיפול הומאופתי. אצלנו הטיפול עזר מאוד (וכבר היתה לנו אבחנה מראש המחלקה הנוירולוגית בשער"צ, וגורמי מקצוע נוספים).
תודה על התגובה...
אפשר לשאול אבחנה של מה?
את ממש גיבורה!
לא קל להתמודד עוד כשיש קטנה בת חצי שנה שמן הסתם הרבה על הידיים ומגבילה את יכולת התנועה שלך.
ברוך ה' "צרות" מבורכות, שתזכו לגדלם בנחת.
לפעמים בגיל הזה עדיין לא מדברים טוב, וקשה לבטא את עצמם,
אז משתמשים בידיים ונכנסים למתח וכעס ותסכול.
אם את מרגישה שזה משהו מעבר,
ואם במסגרת גם רואים את זה כמשהו יחסית יוצא דופן או עוצמתי יותר,
שווה לבדוק ריפוי בעיסוק,
לתת לו הזדמנויות לפרוק מתח ועוצמות על "עצים ואבנים".
ב"ה אוצר מילים מלא.
רק שהרבה פעמים בוחר לא להשתמש בו...
נגיד אם הגשתי לו אוכל בצלחת שהוא לא אוהב, והוא רצה בצלחת אחרת, התגובה הרגילה שלו זה משהו בסגנון לזרוק את הצלחת או להשטתח על הרצפה ולצרוח.
באחוז קטן מאד מהמקרים הוא יגיד- אמא אני רוצה צלחת אחרת
במסגרת עד עכשיו וגם שנה שעברה לא אמרו לי כלום- ולא הייתי רוצה להגיד בעצמי למטפלת- שלא תסמן אותו ככזה...
ביסקוטיהבת שלי בת שנתיים ושלוש. גם מרביצה לאחותה הקטנה
וזה קשה מאוד.. אין שניה שאני יכולה להשאיר אותם לבד.
מתנחמת שזו תקופה זמנית שתעבור!
לגבי ההקפדות על הגבולות.
כאילו אם אני מנסה להיכנס לראש של הילד, הוא בן אדם עם רצונות. וזה ממש מבאס שמבטלים לך את הרצון (לא מדברת על דברים מסוכנים)
אני מנסה להיות יותר גמישה אם זה לא משהו עקרוני.
בדוגמא שלך אולי כן לתת עוד קוביה ולהגיד לו שזהו.
אין שום קשר בין השאלה לבין זה שהן תאומות, לא היה שום צורך לציין את זה..
אבל יש קשר. בהחלט.
את אמא לתאומים?
כשיש לך שני ילדים בני אותו גיל בדיוק, אתה לא חולם כל לילה שהם יעשו בדיוק אותו דבר, אבל הם מושווים אחד לשני באופן אוטומטי. וזה בריא ותקין. כמובן שחובה להזכיר לעצמנו שכל אחד והקצב שלו, אבל למה שלא אשווה? שוב, לא ממקום תחרותי, אבל עומדים לנגד עיניי כל הזמן שני ילדים שאחד מתקדם כך והשני כך. זה לא שאני צרה וכאובה איך ה"איטי" כזה איטי... אבל אני חושבת ובודקת ותוהה אם זה תקין. זה בדיוק מה שעשתה פותחת השרשור.
ציון העובדה שהן תאומות אולי לא רלוונטי לשאלה אם זה תקין/בטווח. אבל רלוונטי לסיבה שהתהיה הזו עלתה במוחה.
(אגב, לא ברור לי למה הרגשת צורך להעיר לה כך ש"לא היה צורך לציין את זה". זכותה אגב.. אבל מקווה שהבנת מתשובתי איך הגיעה ל'טעות הנוראה' הזו...)
שיניים צמחו לה רק בגיל שנה ו-4.
מבחינה רגשית ומילולית היא תקינה לחלוטין ברוך ה'.
לא יודעת אם זה עוזר. מקווה שמעודד.
וגם ילד בן 3.
הם רוצים לישון בלי, אבל בפועל פשוט לא נרדמים ועצבניים!!!
שלוש ילדות שלי שגמלנו ותן ממוצץ עברו לאצבע ועכשיו לכי תפטרי מהאצבע.
מוצץ הן מעצמן יזרקו באיזשהו שלב בכל מקרה.
+mp8עם המוצץ היה נוחר כבר ב8. והיום 9:30-10:00 לא לפני.
מצד שני כל יום עם מוצץ הוא נזק לשיניים ולדיבור...
יש לי 3 בנות שהיו עם מוצץ ובלי עין הרע הם מממשות את כל 9 קבין של שיחה שכל אחת מהן קיבלה.
גם הרביעית שעוד עם מוצץ מדברת יפה מאוד.
גם לא ראיתי נזק לשיניים. יותר מזיק האצבע...אוף...
בגלל ההרגל לדבר עם מוצץ ולשון בין השיניים,
ונהיה לו רווח מוזר בין השיניים העליונות לתחתונות.
להביא לו את המוצץ רק כשהוא עייף או בוכה. ובשאר הזמן הוא יכול להתנחם בדובוני שלו.![]()
כבר שבועיים בלי מוצץ, ב"ה.
מיומהולדת ארבע.
הבטחנו לו על כל לילה שהוא ישן בלי מוצץ- יקבל בבוקר שקל,
הוא אוסף אותם בקופסא, וביום שישי יוצאים לקנות ארטיק שהוא בוחר לו לכבוד שבת ![]()
אצלינו קראנו את הסיפור מ"הספר המתוק הזה" יש שם סיפור על ילד שלא רצה לזרוק את המוצץ שלו..בסוף הסיפור הוא זורק דרך החלון את המוצץ..וזה מה שעשינו פשוט קראנו איתו ביחד וזרקנו את המוצץ....זה עבד!![]()
שווה נסיון. בהצלחה!
אין מצב שאגיע לדילמה הזאת בגיל חמש ולא בגיל שלוש, מוצץ זה לתינוק שלא יודע כלום ולא מבין כלום גג עד שנה וחצי. פשוט ההורה מחליט מתי הזמן. הכל תלוי בנו!!! ובגיל שנה וחצי מספרים סיפור לפני השינה שמים דיסק עם מנגינות שהילד אוהב והם שוכחים תוך יומיים מהמוצץ. ככל שעובר הגיל הם מפתחים תלות חזקה וגם ההורים בטוחים שבלי זה לא ירדמו.
אני במיקצועי בגיל הרך רואה הרבה בעיות סביב מוצץ.. כולל הוצאת ריר מהפה שיניים עקומות ועוד.. וזה חבל.
אנחנו קובעים ומחליטים וצריך לדעת בזמן. לשדר לילד שהוא גדול.
אל תכריזי אין מצב לפני שאת שם...
ילדים מפתיעים אותנו לפעמים...
כל ילד בגיל אחר
גם לא מבקבוק
גם לא מחפץ מעבר
כל עוד זה מספק לילד איזהשהוא צורך לא הרגשתי שנכון לי לקחת לו את זה בכוח
כן דברנו על זה, הצעתי להם, ניסיתי להסביר שהם גדולים וכבר אין בזה צורך אבל אם הילד התנגד, או ניסה והיה לו מאד קשה - הרפיתי.
כל ילד אצלי בגיל אחר החליט שזה כבר לא מתאים לגיל שלו ועזב את זה. למיטב זכרוני טווח הגילאים שבו הם גמלו את עצמם נע בערך בין 3 ל 6 אפילו היו בגיל יותר מאוחר
כיום במבט לאחור - לא נוצר שום נזק לטווח ארוך (גם לא לטווח קצר) - לא בדיבור, לא בשיניים, לא בבגרות הנפשית והרגשית.
מעניין לציין שבעיות אורטודנטיה יש אצלי דוקא לילד שנגמל ממוצץ הכי מוקדם מכולם - בסביבות גיל שנתיים.
שבגיל היחסית גדול אם עדיין היו זקוקים למוצץ או לחפץ מעבר בלילה כן הגבלתי את השימוש בזה ביום.
ז"א אם בגיל קטן כשיוצאים לגינה למשל הייתי לוקחת את כל הציוד אז בגיל גדול כבר לא הרשיתי. מוצץ היה רק לשינה.
גם לא להסתובב עם זה כל היום בבית, אבל זה כבר בגיל גדול שילד יכול להבין שאנחנו שומרים את המוצץ במקום שלו עד הלילה ולא כדאי להסתובב איתו שלא יאבד וכו' לא בגיל שנה שנתיים
אחרי שקראתי את כל העצות והתגובות
החלטתי לעשות כעצתך-לא לגמול, הרי הם לא יתחתנו עם מוצץ...
תודה!
רווית 1אחרונהכתבת שיש ניבולי פה אצל הילדים שלך או אצל ילדים של אחרים?
אתם לא מקללים אבל אולי הורים אחרים מדברים בלי לצנזר מילים כאלו ואחרות..ואם הילדים שלהם שומעים אז הם לומדים לדבר ככה ואם הילדים שלך נמצאים איתם בגן - אז כנ"ל...
להיכנס לעובי הקורה מבחינתי זה להעניש - למנוע טוב בגלל שקודם לכן הוא אמר מילה שסיכמנו שלא אומרים יותר.
אחרי אמירת מילה גסה - ללכת לשירותים ולשטוף את הפה במים וסבון - זה ממש ממחיש לו שאנחנו מתכוונים במלוא מובן המילה שאלו מילים מלוכלכות.
לא חסרות דרכים..
הם יודעים טוב מאד (סביר ששמעו במעון או בגן) שזה מילים שלא תרצי לשמוע ושזה מעליב ולכן הם אומרים את זה.
לפני המילים האלה זה, אצלנו זה היה- "אתה לא!" (שזה ממש מעליב מבחינתם בגיל הזה... הבן שלי היה מתלונן אלי "הוא אמר שאני לא.."וגם היה אומר את זה לילדים אחרים כדי לעצבן אותם.. אז עכשיו זה עבר למשהו אחר... )
אנחנו פשוט הסברנו שאנחנו מדברים רק מילים יפות ונעימות... כל פעם שהוא אמר את זה.. וגם אם רצה להגיד את זה. עזר קצת..אבל הוא יותר קטן משלך נראה לי (שנתיים ושמונה)
שהבת שלי קיללה את אחותה- אולי מטומטמת או משהו בסגנון,
הייתי כ"כ המומה (גם בהבעת פני) והבעתי צער בפניה
ובנוסף הסברתי שאנחנו שומרים על הפה שלנו נקי לדיבורים טובים ולדברי תורה
ולכן היא צריכה ללכת עכשיו לשטוף אותו היטב בכיור.
לא ביקשתי מים וסבון.
היתה לזה השפעה עצומה והדבר לא חזר על עצמו.
גם עם בני הגדול היה מקרה כזה שנה קודם והגבתי באותו האופן.
אולי לא כדי לשלול, אני חושבת שהאפקט של זה עצום בהנחה שהדיבור של האם יוצא מלב אל לב.
ולא מילות שירותים למינהן- שמהן אני לרוב מתעלמת או מתייחסת עינינית. (לדוג' -קקי זו פסולת שיוצאת לנו בשירותים, נראה לי שאחיך לא עונה להגדרה הזו! זה קצת מצחיק אותם ופשוט עובר מאליו)
ובכל זאת הילד קולט בחוץ דברים. הם כל כך חכמים בגילאים האלה , שמספיק שהוא שמע מישהו אומר מילה אחת ש'קרצה' לו הוא עף עליה
ולא מפסיק להגיד את זה.
המשפחה של בעלי עושה מהמילים האלו פרצופים אבל אני פשוט הפנמתי והשלמתי שהוא ילד! וילדים בגיל הזה הם תוכים. כמובן שהעמדתי אותו במקום והוא כל הזמן מזמר 'אמא ,נכון שלא אומרים מילות כאלה' חחח
ואל תדאגי,
לרוב עובר עם הגיל.
במיוחד אצל בנים - הם נחשפים למילים בגן או בבית ספר, מספיק מילד אחד, וזה מתרבה במהירות...
אני מסבירה, כמו שאמרו, שזה מילים של שירותים.
אני גם מסבירה שלא כל מה ששומעים נכנס אלינו הביתה. יש מילים שבבית שלנו לא אומרים. ואם אלו מילים שכן אומרים אבל הן לא "צנועות" אז רק כשצריך, לדוגמא בשירותים, או כדי להסביר לאמא איפה כואב ודברים כאלה.
כשהילד קצת יותר גדול - אולי כמו הגדול שלך, לא יודעת מה הגיל ומה ההבנה, אני מסבירה שה' נתן לנו פה ולא לחיות, כי הוא יודע וסומך עלינו שנשתמש בו לדברים טובים (שואלת אותם - תנו לי דוגמא לדברים טובים? לברך, להתפלל, לומר תודה, מחמאות וכו'), ה' סומך עלינו שלא נשתמש בו לדברים רעים (לקלל, לומר דברים לא צנועים, להתחצף וכו') אם אומרים מספיק פעמים ומספיק עקביים זה עובר, לבן שלי הצורך להגיד דברים כאלה מדי פעם עבר רק בתחילת כיתה ג (ומילים אחרות.. שהיית יותר מזדעזעת..) אבל עבר.. ולדעתי - לא צריך להתרגש. אצל הבת בכלל לא הופיע, ואצל זה שבגן - מופיע אבל בתדירות יותר נמוכה. ושוב - הסברים.
אם הוא חוזר באותה פעם אחרי שהזכרת לו שלא - אפשר גם להעניש, פחות על המילה ויותר על החוצפה שעושה מה באמא אמרה כרגע לא (אני לפעמים כן שולחת לחדר). אבל אם זה מן הרגל, יכול להיות גם בגלל שזה עובר בגן (גם בגנים דוסיים...), צריך קודם להזכיר.
נראה לי במקום להגיד לילד שלא מדברים על דברים כי הם 'לא צנועים', לומר לו שלא מדברים עליהם בפומבי כי הם 'צנועים', ולכן אומרים אותם רק כשצריך ולא בכל מקום ולא עם כל אחד.. (איזה ניסוח שנוח לכם).
לא ליצור מצב שהילד ירגיש שאסור לו לדבר על נושאים שקשורים לגוף שלו עם אבא ואמא, כי אז במקרה של פגיעה חס ושלום, יש הרבה יותר סיכוי שהוא לא ידבר (מה שגם ככה קורה, וחבל לעודד ולהחמיר את זה..)
אולי זה מוזר אבל כמו שאת אומרת: ״מילים של שרותים״
אני אומרת לילדים שלי להכנס לשרותים עד שהם גומרים להוציא את כל המילים האלה מהפה כי לשם זה מתאים
כך אני מרגישה שיש להם דרך להוציא תא זה אם הם צריכים
מועבר מסר לאן זה מתאים
ובצורה מאוד יפה אנחנו לא צריכים להנות מזה
בדרך כלל אנילא צריכה להתעקש או להכריח הם הולכים או מפסיקים
גם מנסה ״לא לשמוע״ כשאפשר
אבל בגדול מאמינה שקורה בכל מגזר כמו שאמרו פה רק בטח התוכן טיפה שונה...
מה שיש לי להוסיף על כל הדברים החכמים של כולם, שהבנתי מבעלי שניבולי פה זה אחד הדברים שעליהם נאמר חוסך שבטו שונא בנו - דהיינו, חמור עד כדי שלפי חכמים מכים על זה (כמובן כדאי שיתקבל על דעתו של הילד, וללא צורך בזה).
מעבירים מסר ברור שלא מדברים ככה.
לקטנים אני אומרת להם שהנשמה הטהורה שלהם מצטערת כשהיא שומעת מילים כאלה.
לגילאי העשרה שלפעמים מגלגלים מילים ששמעו בחוץ על הלשון, אני מבקשת שיפסיקו, ואם צריך, אני מסבירה במילים ראויות מה כוונת המילה הגסה שהם אומרים, ובזה זה נגמר.
וצריך איזון- לא להתרגש ולהתעצבן מזה יותר מדי ומצד שני- לא להתעלם לגמרי אם זה מפריע.
מזכיר לי שבחופש נסענו באוטו והבנות התחילו להשתעשע ברעיון של ילד עם שמות מוזרים. הן הכריזו, אחת אחרי השניה: "ויקרא שמו בישראל: קקי!" וכולן נקרעו מצחוק מאחורה. וכו' וכו'. הרבה "מילים של שרותים" רצו שם...
באיזהשו שלב גם אנחנו התחלנו לצחוק מהצחוק שלהן והוספנו משלנו, דברים קצת יותר עדינים כמו "נזלת", וכד'....
אחרי כמה דקות הרגשנו שזה עובר את הגבול אז הפסקנו את זה.
לפעמים בשולחן שבת הילדה בת 4 וחצי (הגיל לזה) אומרת כל מיני מילים ובאמת אני אומרת לה שזה מתאים לשרותים ולא לשולחן שבת אז שתלך לשרותים אם היא ממש רוצה להמשיך להגיד את המילים הללו.
ולגבי מגזרים- אני לא באמת חושבת שזה משנה אם ילד אומר "פיפי" או "קטנים" מבחינתו זה אותו דבר. רק מבחינת המבוכה של ההורה זה אולי שונה, אבל זה כבר בעיה של ההורה, לא של הילד.
בקיצור- זה ככה, ובגיל 15 הם לא ידברו ככה, אז כנראה שאין מה להילחץ מזה. יותר מזה- לא כדאי שזה יהפך להיות קלף בידיהם לעצבן את ההורים בשעת הצורך...אז עדיף פשוט לא לעשות מזה סיפור ואם זה לא שייך או מפריע אז לשלוח אותם לחדר או לשרותים שיגידו שם כמה מילים שהם רוצים.
ולא נראה לי שזה קשור למה שהן שומעות מאיתנו. באמת שאנחנו לא מכנים זה את זו במילים כאלו...![]()
משעשע אותי..זה אחד הדברים שהכי קשים לנו כהורים.
הייתי מציעה לשדך לה את הספרים של חיים ולדר "ילדים מספרים על עצמם".
זה יכול גם לתת לה כלים להקשיב לרגשות שלה ולבטא אותם,
להרגיש שהיא לא לבד ויש הרבה ילדים שמתמודדים עם זה,
גם להסתכל נכון על הסיטואציה החברתית
וגם לנסות להתמודד עם המצב נכון.
בגלל שזה ישוב ומן הסתם רוב הילדות לומדות יחד באותה כיתה/שכבה,
כדאי ליידע את המחנכת ולבקש ממנה להקדיש זמן לשיעורי חברה שמתייחסים לערכים האלו.
חודש אלול ותשרי יכולים להוות מפתח לשינוי בעניינים של בין אדם לחברו.
מעבר לזה - תאמינו בה שהיא חזקה ומסוגלת להתמודד.
אולי הייתי מעודדת אותה להתמקד בחברה אחת טובה שיכולה לשנות את כל התמונה.
נשמע לא פשוט בכלל.
אולי כדאי לנסות לתת לה כלים להתמודד עם זה. לחזק לה את הבטחון העצמי.
למצוא חברה או שתיים שכן מסתדרות ולהזמין אותן הרבה כך שיווצר קשר.
ילדות שמתנהגות כך מעליבות וכו' תשמרי מהן מרחק.
בדור שלפני ימות המשיח. אין לנו בית מקדש. ותחושת החוסר הזה מתבטאת אצלינו
בחוסר שמחה וחוסר חיות. אני חושבת שאין אישה שאינה חווה במידה זו או אחרת את מה שאת מתארת.
אין פתרונות אינסטנט לבעיה, רק המון שיעורי תורה, למידה של משהו קבוע. לי באופן אישי עוזר מאוד ללמוד חסידות.
הרב מיכי יוספי באתר שמיים, הרב אייל ורד בערוץ מאיר, הרב יורם אליהו בערוץ מאיר, נורית איילון הירש המתוקה באתר אשירה. וכל אילו בחינם חינם. אם אפשר אז כדאי גם ללמוד במקום קבוע, לימוד קבוע עם עוד נשים.
אבל כל הזמן לשמוע ולצפות בשיעורי תורה. זה מים חיים לנפש עייפה.
תנסי לקחת לך זמן בכל יום, כשלא נמצאים "מסביבך", ולהתבונן בנינוחות במה שיש לך, מה שכתבת. לחוות את הטוב שבזה. את חסד ה'. כמה אצית - ומה שב"ה יש. גם להגיד תודה.
זה תירגול.
אח"כ, לנסות גם תוך-כדי, לשים לב לרגע פה ושם, למה שחשבת עליו לפני כן.
ועוד - להתבונן מידי פעם על המגמה הכללית של הכל. הערך של בניית בית טוב בישראל, עם מידות טובות, מעשים טובים, רצון ה'. לא רק "חיים פשוטים ונינוחים".. אדם מחפש משמעות.... בכוונה ה' עשה אותו כך. כי יש.
ואז גם אפשר, בהדרגה, לראות בתוך היום-יום, איך כל ניקוי ובישול וטיפול, הוא חלק מזה. כשכל דבר קטן הוא חלק ממשהו גדול וערכי ומשמח, אז הדבר הקטן אינו כבר קטן ושגרה חולפת בלבד - אלא עוד שלב, עוד נדבך, בבנין של משהו גדול ומשח. גם בנין בפנים הנפש, וגם בנין בערך העצמי שלו, הכללי.
אני לא יודעת בדיוק לענות.
אבל עלו לי שני דברים:
א. אני חושבת שהמצב שלך הוא מצב טוב. כלומר- התסכול הזה הוא בעצם מתנה מה' לדחוף אותך קדימה- אל היעד הבא...בעצם יש לך הזדמנות להתבונן רגע על החיים שלך ולראות מה את עושה איתם מעבר למה שיש בהם עכשיו. הרבה אנשים אין להם את כל מה שיש לך, והעבודה שלהם היא התחזקות במקום שלהם. לך יש הרבה, אז העבודה שלך היא מה לעשות עם זה.
ב. שמעתי עכשיו שיעור של הרב מיכי יוספי ביוטיוב, ואולי זה ידבר אלייך בהקשר הזה. חפשי"על כל פשעים תכסה אהבה".בעיקר תחילת השיעור.
בית ומשפחה
חיכיתי לכם...
ר"ה תשע"ג-
תפילות קורעות לב מתי אזכה להינשא ולהקים בית.?
אני כמהה למקום משלי. ליעוד ולתכלית.
ר"ה תשע"ד-
התחתנתי תודה לך רבש"ע .אבל זרש"ק.בני..
כולן מסביבי כבר מצפות -
ואני כעקרה לא ילדה..
ר"ה תשע"ה-
מדדה לחלק מהתפילות
ד' תעזור שיהיה בשעה טובה...
ר"ה תשע"ו-
בת השנה בידיים .
הודו לד' כי טוב .
עכשיו יש דמעות וכח להתפלל
ואין אפשרות.
כמהה לחזור לביהכנ"ס
להתפלל על הכל
מהתחלה...
) אבל מה שהספקתי חיזק אותי ונתן לי כיווני מחשבה. איש מיוחד עם מחשבה חופשית.
נפטר לפני כמה שעות.
סליחה על הבורות...
תודה
שופכת לסיר, מוסיפה מים ומבשלת, ממתיקה עם דבש
או בלי לבשל- שמה בצלחת עם חלב ומים ונותנת לזה כמה דקות להתרכך
כדאי לקנות קואקר מהיר הכנה, אפשר גם בואקום
אני מכינה את זה מיד כשאני קמה ואז מתחילה להתארגן, כך שזה מוכן כשכבר צריך לאכול
אבל עדיין טעים ובעיני עדיף
ולפעמים נותנת שקית עם משהו לדרך- ביגלה או פרי או עוגיה ביתית.
קוואקר דק, טחינה, דבש או סילאן ומים.
מערבבים ולשים ויוצרים כדורים. אפשר גם להוסיף תמרים קצוצים, חמוציות וכד'.
חליטה.
ואח"כ להוסיף את שאר החומרים. לא כדאי לאכול אותו ככה.