רצינו לעשות מנוי לילדים ( שיפסיקו עם המסכים)
נשמח להמלצה למגזין ערכי וחינוכי ( הם מנויים כבר לאותיות)
חשבנו על ידי טבע הדברים
או אדם צעיר.
נשמח להמלצות
חשוב לציין שנשמח שהמגזין יתאים לילדים במשפחה תורנית
משפצים את הבית ושוקלים להתקין תת ריצפתי. (לא ממש מעוניינת בגז כי עלויות בשימוש גבוהות מבחינתי)
כל דבר כזה, לדעתי, תסבירי בנינוחות למה זה לא כך.. (והיכן שהיא צודקת, תסכימי איתה, ותשימי בפרופורציות)
אח"כ תגידי לה בחיוך, כעת בואי נחפש כמה דברים טובים. ותעזרי לה למצוא.
הרגלים למבט חיובי יותר.
צריך הרבה סבלנות.
לא "לשחרר" ילד בן שנה וחצי, אם את חושבת שלא תהיי מספיק זריזה לתפוס אותו כשמתרחק. אפשר למצוא מקום מגודר ללא סכנות, ושם לתת לו יותר חופשי. או מקום מספיק רחב, שאת עוקבת די מקרוב כל הזמן, ושמה בהחלטה שלך גבול עד היכן תתני לו ללכת חופשי. יש להניח שאת הולכת מהר ממנו, גם אם הוא "זריז".. זה רק ענין של הכמה שניות עד שמגיעה אליו.
והוא לא בדיוק מבין למה את הולכת איתו כך. אם את לא תשדרי לו שזו חרדה, אלא פשוט תנהגי כפי שנראה לך, גם הוא לא יהפוך ל"חרדתי"...
ואל תשמיע ל"חברה" בענין הזה. זה לא מועיל כלום.
אם יש דברים שאת לא מסכימה אז אפשר להשתדל לצפות אותם ופשוט לשמור עליו בנחת
לדוג' אם מתקרבים לכביש אז להגיד לו מספיק זמן מראש ש"עכשיו זה כביש זה מסוכן, כאן אני מרימה אותך עד שנעבור"
בלי לחץ אבל באסרטיביות, בלי להבהל מהתלונות שלו.
מצד שני תשתדלי גם לעבוד על עצמך להאמין שיש לו אינסטינקט להזהר עד מידה מסויימת
לפעמים הם קולטים את הלחץ שלנו ואז כאילו עושים "דווקא"
וכל עוד את משגיחה תני לו להוציא מרץ איפה שכן אפשר
ונגיד בגינה תני לו לנסות דברים שהם אולי טיפה מפחידים אותך אבל לא מאד מסוכנים, בהשגחה כמובן
ליתר ביטחון
לא אמרתי לתת לו לעשות מה שהוא רוצה בכל מקום
אבל כן כשיש אמא לחוצה מדי כדאי לה לשחרר טיפה לחץ ולסמוך קצת יותר על היכולות שלו
*לדעתי*
הוא לא מבחין מה זה כביש, ואין לו בעיה לטפס למגלשה וליפול בין השלבים וכו'..
האיזון הנכון הוא באמת, כמו שכתבת, עם השגחה מקרוב. זה יכול לגרום ל"התנסות" בלי סיכון.
ובקשר לגן שעשועים זה בדיוק המקום לדעתי להתנסות
כשאני הולכת עם הקטן לגינה אני לא נלחצת מכל נסיון שלו לטפס (לפחות משתדלת...)
להפך אני עומדת מאחוריו מראה לו איפה שמים את היד איפה את הרגל
אם הוא כמעט מחליק - מורידה למטה ומראה לו שוב, בלי לחץ
אם אני מניחה אותו על המשטח שליד המגלשה שהוא גבוה
אני נותנת לו להתקרב לקצה של זה (כמובן צמודה אליו... אבל לוקחת נשימה עמוקה ונושמת בלי לחץ!...)
ברגע שהוא מנסה לזחול לקצה ולהוריד יד למטה אני אומרת לו "לא!"
מראה לו שזה גבוה שאין איפה לשים את היד
חוזרים על זה כמה פעמים
*אז בסדר אני לא משאירה אותו שם לבד בלי השגחה*
אבל אני משתדלת לא להגיע למצב שזה נהיה מין משחק כזה של תשומת לב
שהוא ירוץ כל רגע לקצה הכי מסוכן ואני אצעק וארדוף אחריו
אלא שירגיש שזה קצה, שאין מה לזחול לשם וכו'
וזו גישה נכונה. כמובן, כל אחת עם אישיותה.
לפי מה שכתבה, גם היא לא רצה אחריו.. הולכת איתו יד ביד.
ונכון, צריך למצוא מקומות ששם אין סכנה. או לשהות ממש קרוב, היכן שצריך לתפוס אם קצת מפספס.
רק הדגשתי, לא לסמוך על אינסטינקט הזהירות, כי אצל ילד, בפרט קטן, זה ממש לא אמין.
כבר ראיתי גדולים בהרבה מגיל כזה, שנוסעים עם אופניים קטנות היישר לתוך הכביש ממגרש חניה, בלי להעיף עין ימין ושמאל. ילד שרץ אחרי כדור ישר אל הכביש, ממש לפני המכונית שלי.. לא הסתכל לשום כיוון.
וגם ילדה קטנה במגרש המשחקים, שעלתה על הסולם אל המגלשה למעלה, ואמא שלה פטפטה עם חברה (כמקובל..), לא הסתכלה לרגע, הנפילה נגמרה באמבולנס לבי"ח.. ב"ה, לא קרה כל נזק...
והחשיבות ליצור שיח ערכי של ההורים על כל מיני תופעות
אבל סטטיסטית זה ממש לא בטוח מה שכתבת.
בזמנו היה את כל הרעש וההתנגדות (בעיקר מהכיוון השמאלי והליברלי יותר של הציבור הדת"ל]
למחקרים שהרב שמואל אליהו הביא, שאחוז החילון הרבה יותר גבוה במקומות פתוחים יותר.
אני גרה במקום מאד מגוון אבל יש לי הרבה הכרות גם עם מקומות הומוגניים הרבה יותר
והרושם שלי הוא שאפשר להצליח בחינוך במקומות מאד סגורים וגם במקומות יותר מגוונים
וגם בדיוק להפך לראות מצבים מאד עגומים בכל סוגי המקומות. (אבל שוב הרושם שלי או שלך הוא לא הקובע]
מסתבר שצריך הרבה הרבה מחשבה והשתדלות (אותם כל אחד עושה לפי הבנתו],
תפילות וסייעתא דשמיא בלי גבול.
בהצלחה רבה לכולנו!!
מישהו שאל מקודם על הר המור אז אם זה אופציה יש את שכונות קרית יובל והר חומה. מומלץ בחום.
כלומר, למצות את הגמילה הנכונה.
וגם לבדוק צד פסיכולוגי, אצל מישהו מומחה.
בכללי, את אומרת שמגיעה לרופא אז מתביישת. טבעי לגמרי. תלכו לרופאה ולא לרופא. וכנ"ל אם צריך - םסיכולוגית.
שלום לכולם,
אשמח לדעת איך עובדת עצמאית מגישה/מצהירה על שעות העבודה שלה כדי לקבל דרגה
תודה.
עוד חודש וחצי בת שלוש.
התחלנו גמילה באוגוסט האחרון. התחיל מעולה, עד החזרה לגן.
שם היתה סאגה של פחד מהאסלה, שנפתרה בסיר שהבאתי לה ועם הזמן גם למדה לעלות על האסלות שם.
בין לבין היו פיספוסים, אבל לא משהו נורא.
היתה תקופה יחסית שקטה, עם התקדמות ולמידה.
בשלושת החודשים האחרונים בערך התחילה הדרדרות. בהתחלה קראתי לזה "פספוסים", אבל התדירות כ"כ גדולה, שבשלב מסויים כבר ברור שפספוסים זה לא.
גם בשלושת החודשים האלה, היו ימים שלמים מצויינים, שבהם היתה הולכת בבית לשירותים מיוזמתה, או הולכת לסיר. בגן ההרטבות לא הפסיקו. השיא היה החלפות של 5 זוגות תחתונים ומכנסיים ביום אחד.
בימים האחרונים, בערך מחופשת פסח, שוב הרטבות, גם מחוץ לבית וגם בבית.
ביום העצמאות כבר נשברתי. כשהתעוררה מתנומת צהריים לא החזרתי לה את התחתונים, לראשונה. השארתי אותה עם טיטול. אני מותשת.
היום שאלתי אותה מידי פעם אם יש פיפי. התשובה כל הזמן היתה לא. שתי דק' אחרי הפעם האחרונה ששאלתי, אמרה שכבר עשתה על האופניים שישבה עליהם.
המקום היחיד שהיא (כנראה) עושה לבד, זה כשהיא אצל המטפלת, שמכירה מגיל קטן מאד.
בלי לומר "גונב", אלא לשאול מדוע לוקח כספים ללא רשות?
אולי במושגים שלו, לקחַת כסף מהבית זה דבר לגיטימי?
[יש משפחות שאכן זה כך. כסף מהארנק שבתיק של האמא, נחשב "של הבית"...]
[מה שציינתי בסוף בסוגריים, היה שיש משפחות שאצלם זה כך. אבל גם אם "אצלם", ההורים, לא כך - לא בטוח שמנקודת המבט של הילד זה נתפס כמו שהם רואים..]
שלום רב,
במסגרת עבודת מחקר בתואר שני בעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית, נרצה ללמוד על חווית הזוגיות של הורים לילדים עם מוגבלות.
אני מחפשת לראיין הורים לילדים עם מוגבלות בגלאי 0-23 (נבקש לראיין את שני בני הזוג). הראיונות תתקיימנה בזום.
פרטיות המשתתפים תישמר.
אם זה רלוונטי לכם.ן ולבן.ת זוגכם.ן אשמח שתפנו אלי.
אם יש לכם.ן מכרים שזה יכול להתאים נשמח שתפיצו להם.
לפרטים נוספים ולשאלות אפשר לפנות אלי בשמחה 
avig89@gmail.com
לכל אחד יש נקודות שבהם הוא מרגיש שזה גדול עליו \ לא בשבילו \ מחרפן אותו וכדומה
לא הרחבת בשאלתך מה לגבי הצלע השנייה בסיפור, אני מניח שהיא רואה את מצוקתך. אולי תשבו ותנסו לברר ולמפות את הסיטואציות הקשות ביותר ותחלקו ביניכם את העבודה. על מנת להימנע מלהגיע לקצה. באמת צריך המון סבלנות. אני יכול לשתף מנסיוני הדל (אב ל9) שאצל הגדול שלי גם הרגשתי כמוך, את הכל לקחתי נורא אישי כאילו הוא עושה את זה בכוונה נגדי. היום במבט לאחור אני צוחק וגם קצת כועס על עצמי, הוא בסך הכל ילד, תן לו להעביר את השנים האלה בכיף - שיצרח , שיבכה, שיקלל אפילו, שישבור רהיטים. הוא ילד והדברים האלה לא ממש בשליטתו. ואתה תסתכל עליו מהצד, בלי יותר מדי התערבות. וכשתראה שהוא ממש צריך עזרה תיגש - תלטף , תנחם. זה הדבר הטוב ביותר שתוכל לעשות. מנסיון
. בהצלחה
אכן קשה. חשוב לתת לו מרחב ולתת לו לעשות לבד כמה שיותר. פעילות גופנית בגינה כדי שהוא יבזבז את הכוח שלו על דברים אחרים.
לקרוא הרבה חומר על מה שקורה בראש של ילד בגיל הזה, וללמוד סמכות הורים.
פרופורציות. הם רוב הזמן במסגרות, אפשר "לסבול" כמה שעות ביום. בגיל 3/4 מסתדר כי קל יותר לתקשר.
בהצלחה רבה רבה
יש באתר הבנק
"בהטבות שלי" למטה בדף הבית הטבה של 50 ש"ח לקסטרו
מי שלא צריך את הקופון ויוכל לתת לי אותו אשמח מאוד
תודה רבה
[כלומר, לא רגישות למגע וכד']
מכיר את הענין.
לדעתי, הכלל הכולל הוא, שצריך רגישות חוזרת אליהם.. בנחת, בסבלנות, בהכלה והאזנה ודיבוב מתון. תגובות מתונות, דיבור נינוח, אוירה שמחה ורגועה.
התנהלות נכונה יכולה להיות בעלת השלכות לטווח ארוך, וגם למנוע בעיות.
זו ענ"ד.
כשאת רואה את זה ש"איתם הכי קשה" להיות כך... זה כבר טוב.
אז זה ענין של עבודת המידות, עבודה על הסבלנות, וגם ילד תופס שההורה הוא בן אדם.
הבעיה הגדולה יותר, היא אם ילד מסתיר את רגישותו, לא מדבר, לא מראה, מתנהג "כאילו הכל בסדר", מרוב רגישות.. שלא להיפגע. חששות שווא לפעמים.
זה יכול להתפוצץ אחרי שנים..
אז כנראה צריכים להיות כך גם אל כולם...
וצריך הרבה תפילות. ולהקרין לילדים תחושת ביטחון, אמון, ואהבה. גם להיות קשובים לפעמים לרמזים ואיתותים, לא בצורה אובססיבית כמובן... הכל בנחת, בהאזנה.
יש ילדים שמתפתחים גופנית מוקדם, ואז כשמגיעים לגיל 10, החברים שלהם עדיין נראים ילדים והם נראים גברים,זה לא נעים. אצל בנות זה יותר גרוע.
צריך לשקול ברצינות.
קודם כל לראות שאין לו בעיות לימודיות
בעיות חברתיות
ואם בכללי הוא רגשית מפותח פחות מבני גילו
והכי טוב להתייעץ עם מישהו שמכיר אותו,ועם הורים שהשאירו ילד שנה
בהצלחה
לא פעם, משולב עם גיל גבולי.
עיקר החשבון הוא, כמה לא יהיה לילד קשה להשתלב בביה"ס עם החברה שסביבו. חברתית, התפתחותית, לימודית.
(