שרשור חדש
נערךטינאייג'ר

ץץץ נערך

אהלן כלם! יש למישו רעיון למקומות שצריכים עובדיםהילת ההילות

בחופש?(נוער) אני אשמח שתתנו לי מקומות ספציפים... לא רעיונות.. באיזור המרכז... תודה רבה

בהצלחה לכולם!עמיחי הוויט

בהצלחה לכולם!

כנראה שזו אמירה כללית, אבל בעיקר על סופשנהסוזנה ושות'

והמבחנים/עבודות/חפירות הכרוכות בכך..

@עמיחי הוויט, תקן אותי אם אני טועה..

אבל אם אני צודק- תודה! אני [ומאמין שכולם] באמת צריך את זה

 

מאחלים לכם בהצלחה מה אכפת לכם במה??היי זה אני

לדעתי זה באופן כללי בחיים

מסכים ומחזקסוזנה ושות'אחרונה


תודה! גם לך!היי זה אני


עודף רגשג'ורג

אני עם עודף רגשות בכללי מרגישה הכל עוצמתי וחזק, לא הרבה יוכלו להבין את זה רק מי שהוא גם כזה. מישהו מבין את הכוונה שלי? קרא אי פעם שאתם חשבים מרגישים משהו ואף אחד לא יבין אותכם?

ואייי יש לי מה לכתוב בעזה מחר או משהו..החיים מאושרים

לילה טובב!

גיל ההתבגרות;)ישראלית2❤🇮🇱
ברור קורה לי מלא
בלי קשר לגיל התבגרותג'ורג


ואייי זה פשוט הדבר הכי חמודדד בעולםםםםהחיים מאושרים

(אולי אני יכתוב שוב...)

תקשיבי יש לי חברה שיאהה טובה שפעם היינו כזה בשחנש והיא פשוט בכתה בגלל איזה מריבה משהו כאילו ממש קטן כזה אבל אנשים כאלה הם פשוט האנשים שמבאים תמשיח אני אומרת לכם יש להם (כנראה גם לך) פשוט משהו מזה אכפתי ואוהב ואווו אני בלי להכיר אותך באמת אני אומרת לך אשרייך!!

אלווי שאני גם יזכה להיות כזאת שאכפת לה ברמה כזאת או אולי אפילו פחות אבל ואוו באמת שאת פשוט צדיקה אשרייך!!!

יש פורום במיוחד בשבילךJewiceאחרונה
הדרכהישראלית2❤🇮🇱
מה אתם חושבים על הדרכה?
הייתם מדריכים? למה אתם חושבים שזה חשוב?
ובכללי מה שיש לכם לומר על זה
...אני:))))
זה תלוי איפה
אריאל,לא סניף חוץישראלית2❤🇮🇱
עוקבתבת סוד
ועוד שאלה אם כבר למדריכים
מה ההדרכה נתנה לכם? ומה אומרים על הדרכת חוץ? ומה אומרים על הדרכת פנים?
עוד שאלההחנונית

איך זה הסתדר עם הלימודים והבגרויות? אתם מרגישים שזה פגע\פוגע לכם בלימודים? ומה על הדרכה בסניף בנ"ע נפרד\עזרא- שבו הישב"צים מעורבים, ויש קשר מסוים בין המדריכים והמדריכות?

מבחינת הבגרויות זה באמת בעייתיאנונימי12456

בתקופות של בגרויות ההדרכה נדחפת הצידה ובקושי יש זמן להדרכה.
ובתור מדריך בבני עקיבא, המצב נוראי מבחינת הצניעות ואפשר להגיד שאני רק מחכה שאני אסיים את ההדרכה (רק בגלל זה, אם לא היו בעיות צניעות כנראה הייתי ממשיך לעוד שנה).

חשוב למי? למדריך או לחניכים?סוזנה ושות'

אז כן, הייתי מדריך באריאל במשך שנה. לא הייתי אומר שאני הייתי מדריך טוב... וזה גם אחד הדברים שמפריעים לי עכשיו כקומונר (חוסר כריזמה, למשל).

הדרכה זה חשוב בעיקר לחניכים.. נכון שיש תועלת מסוימת מהדרכה (עצם החוויה, לתרום למישהו אחר, ניצול זמן למטרות ערכיות וכו')- אבל זה לא העיקר.. השאלה שבאמת צריכה להישאל היא לא כמה אני מרוויח מזה (או לחלופין, עד כמה זה חשוב לאותו אדם להיות מדריך) אלא יותר למה להדריך ולמה עצם ההדרכה היא דבר חשוב. (אם כי יכול להיות שפשוט לא הבנתי אותך נכון.. מתנצל מראש)

או לפחות זה מה שאני חושב עכשיו ממרום כסאי כקומונר..

..ישראלית2❤🇮🇱
מסכימה ממש,בקטע של השפעה על חניכים? איך אתה רואה את זה?
זה קשור בעיקר לקשר ביניהם ולקשר חניך-מדריךסוזנה ושות'

כי הם לא יזכרו 90% מהמסרים.. וזה די ברור. זה אמור להישאר בתת מודע.. עוד כמה שנים יש סיכוי שהם ייזכרו בפעולה שווה על נושא מסוים שהעבירו לו..

אבל העיקר זה שיש מסגרת (מסוימת) לקשר החברתי בין החניכים- קצת יותר פתוח מבית ספר וגם מקום של מדריך כסוג של "אח גדול" (רק בלי המכות).. ולזה יש הרבה השפעה למרות שלא רואים בטווח הקצר. זה בדברים הכי קטנים..

ככה זה נראה לי.

ממש התחברתי לגישה,תודההישראלית2❤🇮🇱
רוצה להוסיףהחנונית

לי אישית יש מדריכה אחת שהשפיעה עליי מאוד לטובה, ואני יודעת בוודאות שזה לא היה קורה בלעדיה. אם היא לא היתה בוחרת להיכנס להדרכה עדיין הייתה לי מדריכה, אבל היא ספיציפית באמת שינתה לי את החיים ואת הגישה שלי להמון דברים. מדריך טוב באמת יכול להיות מאוד משמעותי לחניכים...

ואיי ממש מסכימהישראלית2❤🇮🇱
וואי איזה זכות יש לה...הָיוֹ הָיָה
אז ככהר ג

הייתי מדריך שנתיים בסניף נפרד, כמו אריאל רק בבני עקיבא.

אמנם השנה השנייה הייתה בקורונה, אבל בעיניי בגרויות מול הדרכה זהו שאלה של העדפה... מי שרוצה לעשות 5 5 וכמה שיותר מגמות וכו' לא יוכל להיות גם מדריך במקביל, זה לא יפה לעשות את זה למד"ש/ית וגם לחניכים עצמם. אבל מי שעושה בגרות פחות מושקעת נגיד 4 4 ומטה, יכול יותר בקלות כי זה באמת לא דורש יותר מדי.

אם הסניף נפרד באמת, לא רק החניכים אלא גם הצוות, ברמה שאין אפילו קומונרית אלא קומונר, ממש כמו באריאל, אז אין כל כך בעיה מבחינת הצניעות למעט בהכנות למחנות ובמחנות וכו', אבל זה די תלוי במדריך ובמי שאיתו... צריך פשוט להיות אחראי ולעמוד על שלך- מול הקומונר/ית, רכז המחוז וכל מי שזה קשור אליו... זה קשה הרבה יותר למדריכים מאשר למדריכות, שלהם קצת יותר פשוט הלכתית להיות במקומות מעורבים וכד'. 

אני חושב שההדרכה שווה את זה, ואפשר גם לומר שלמחנה יוצא רק מדריך אחד אם זה ממש לא בא בחשבון. בשאלה של החשיבות- ההדרכה נותנת המון, זה משהו שקשה מאוד לקבל בלי זה...

זה חשוב בעיניי בעיקר כי זה היכולת שלי להשפיע על אחרים, ללמד אותם דברים שנראים לי חשובים ועוד יותר כי מי שעוזר הרבה לאחרים זה מקדם אותו מאוד...

 

באופן הפרטני- כדאי להתייעץ על זה עם אנשים שמכירים אותך, כמו ההורים, מורה, אח/ות גדול/ה וכד'... גם המדריכים בסניף הם אחלה כתובת לזה.

 

ודבר אחרון- צריך באמת להיכנס לזה, עד הסוף. אחרת זה לא הולך טוב לאף אחד, לא לך ולא לחניכים

 

מסכים עם כול מילה!אנונימי12456

בתור מדריך שבחמש יחידות בהכול וגם הרחיב שתי מגמות, אני אומר שזה אסון!


 

מסכימה ממשירושלמית:)
אני מדריכה באריאל, וההדרכה זאת באמת אחת המתנות היפות והמשמעותיות שקיבלתי. ההדרכה נותנת הרבה תחושות סיפוק, משמעות, שמחה ובאופן כללי מלמדת כל כך הרבה. באותו הזמן זה גם לחניכות היא תורמת הרבה.
אבל, כמו שאמרו, ההדרכה יכולה לבוא על חשבון הרבה דברים אחרים. התמקדו פה בעיקר על לימודים (אצלי כן יש קושי אבל עדיין מצליחה לשלב למרות שאני מרחיבה בהרבה יחידות), אבל ההדרכה יכולה לבוא גם על חשבון הזמן לעצמך, חברות, משפחה, תחביבים, ודברים אחרים שחשובים לך. הכמות פעמים שהייתי צריכה באמת לקחת שעה-שעתיים לעצמי בשביל להתאושש קצת ולאגור כוחות אבל הייתי צריכה בדיוק לצאת לפעולה, היא גדולה, וזה באמת היה משהו שהשפיע עלי. כי ההדרכה זאת באמת מחוייבות גדולה, הרבה הקדשת זמן.
עוד משהו, למרות שהדרכה זה דבר כל כך מדהים וכל הזמן אומרים לנו כמה הוא דבר יפה, חשוב לזכור שהוא עדיין מתיש ויש לו חסרונות וקשיים. לא כל החניכות יקשיבו לך כל הזמן, רוב הסיכויים שלא הכל יעבור חלק ובהסכמה עם המדשית. .
מקווה בשבילך שתצליחי לבחור במה שהכי טוב לך
בהצלחה גדולה!
אממ אוקייתגל הארץ
מדריכת חוץ בבנ"ע עוד מעט מסיימת שנה ראשונה(אשכרה עברה כמעט שנה, לא מאמינה😅)
בגדול בהתחלה ממש זלזלתי בהדרכה, אמרתי שתכלס זה לא באמת דבר משמעותי וממש לא רציתי להיכנס להדריך...
אבל בסוף נכנסתי וגיליתי שזה משמעותי בטירוף!
ובמיוחד בסניף שאני מדריכה בו...
לומדים בזה המון, גם מהחניכים, מההורים של החניכים, מהמדריכים שאיתנו בצוות...
מה שכן לפני שנכנסים להדרכה צריך לברר טוב עם עצמינו מה באמת המטרה בהדרכה, כי חבר'ה שנכנסים כי זה מגניב או כיף בד"כ פורשים באיזה שהוא שלב או שהם לא בדיוק משקיעים בהדרכה...
ולגבי לימודים-
בכיתה י' זה לא ממש מפריע... כשיש תקופת מבחנים אז כן טיפה לחוץ ואצלנו למשל העברנו עכשיו את הפעולות לימי חמישי(במקום שלישי) כדי שהשבוע יהיה פנוי ללימודים...
לגבי העניין של מעורב-
זה ממש תלוי בבנאדם ותלוי ממש בצוות
אני יכולה להגיד שאצלנו אין ממש קשר טוב בין הבנים לבנות בצוות...מדברים איתם בישבצים אבל רובנו לא מדברים מעבר, ויש גם בנים שבכלל לא מדברים איתנו(הבנות)...קיצור זה ממש תלוי באיזה סניף זה...
בכללי יש לי מלא מה לומרג'ורג

אני בגרעין אבל יש גם משמעות להדרכה וגם לגרעין יפרט אם תרצי בפרטי

 

נשמע טוב, למי שאוהבנעה ונדה

אידיאליסטי.

רוצה להיות מדריך בשנה הבאה!!!!היי זה אניאחרונה
עבר עריכה על ידי היי זה אני בתאריך ג' בסיון תשפ"ב 23:10

אני חושה שזה טוב להיות מדריך מכיוון שזה תורם לתחושת שליחות שלך, למנהיגות, לחניכים ועוד..

 

דוגמא אישית לחניכים גורמת לך להיות חייב להיות טוב כי הם לומדים ממך..

היוש מיי פה? משעמם לייי תעלו נושא מענייןהילת ההילות


השחפים בעמק החולה?נעה ונדה

סתם, בעיקרון בשביל זה יש את נסיו"פ - פורום נסיונות פעילים | ערוץ 7

מצב החסה בשטחים?היי זה אניאחרונה


איזה באסה זה יום הולדת בל''ג בעומרThe Lion
יש כאן אולי עוד מישו כזה?
יש לי מלא קרובי משפחה...14

אבל למה באסה?

מכירה כמה, אבל מה מבאס?ישראלית2❤🇮🇱
מכירה כמה (:לראות בטוב
למה באסה ?
תגידי תודה שזה לג בעומר ולא יום השואה..החיים מאושרים

יש לי חברות ביום השואה מסכנות כולם בוכים ביומלדת שלהם...

וחברה בתשעת הימים...

קיצור תגידי תודה שמותר לעשות לך שירים זה גם משהו...

יש לי 2 חברות שנולדו בול בתשעה באב.נעה ונדה


אני יודע שזה זכות וזה, אבלThe Lion

ל”ג בעומר זה אחד החגים עם הכי הרבה התעסקות במדורה ובלילה עצמו (בשונה מחגים אחרים שבערב החג בגדול צריך רק לבשל). ואם בחגים אחרים יחגגו ביום בל”ג כולם שבוזים אחרי המדורה..

חחח יש בזה..גלי הים

אבל אפשר לחגוג סביב המדורה

מה באסה??? דווקא די מגניב..היי זה אניאחרונה

אני מחזור לג.. זה די מגניב אבל אין איך לבטא את זה..

גרעין זוהרהיי זה אני

מה אומרים על השם החדש לגרעין בעזרא?

לא יודעת...החיים מאושרים

רק בני עקיבאאא

 

סתםסתם אל תהרגו אותי יש לי אחים באריאל

נעם יותר יפהבת סוד

סתם זוהר זה גם יפה 
אבל דומה קצת לצוהר...

יש על זה הרבה בדיחות..היי זה אניאחרונה

על הדימיון בן זהר לצהר

להציל את השבת!!!בימאית דמיונות

משרד התחבורה משיק את סקר התחבורה הגדול
הועברת לדף אחר


*הודעה חשובה*

משרד התחבורה השיק עכשיו סקר, שבין מטרותיו כנראה להראות שרוב הציבור מעוניין בתח"צ בשבת.

יתכן שככל שיהיו יותר משתתפים שלא יצביעו בעד תח"צ בשבת זה יסייע להמשך שמירת השבת בתח"צ בישראל.

שימו לב למילים "סופי שבוע", זה שם מכובס ל"שבתות".
חשוב להתנגד לכל סוג של תחבורה ציבורית בסופי שבוע, גם לבתי חולים ולצרכים חיוניים.

..א.י.

בלי קשר לשבת כדאי להצביע, המצב בתחבורה די נוראי (ואני נוסעת כל יום הלוך חזור באוטובוס)

אופס. לא הבנתי את זהנעה ונדה


התחבורה הציבורית בשבת לא תלויה בשום סקרפשוט אני..אחרונה
אלא בהיתכנות פוליטית.

כל עוד יהיו בממשלה אנשים שמאוד מאוד מתנגדים, זה לא יקרה.
אם תהיה ממשלה שבה כולם תומכים אז התחבורה הציבורית תעבוד בשבתות.
קניון, מה הוא עושה לנו בלב?דבדב

קניון, מה הוא עושה לנו בלב?
פודקאסט חדש:"קניונים ורגשות".
להאזנה>>

אולי גם פה ידעו לסייע...תילי חורבות
יש פה כאלה שעדיין בקשר עם חס"ן?
יודעים מה המספר? אם רלוונטי שאגיע בחמישי?
ברכהשולי עדיין שם??
מה זה חס"ן?הילת ההילות


מי שיודע יודעתילי חורבות
חחח סתםתילי חורבותאחרונה

זה חסדי נעמי

אהלןמלך הגברים

יש איזה בחורה שאני ממש אשמח לקשר איתה ואני יכול לראות את זה גם מתפתח לחתונה

צריך עזרה ממנוסים איך עושים את הצעד הראשון?

אני אחלה בחור עם בטחון עצמי ואני יודע שהיא שמה עין גם עליי אבל לא רוצה חס וחלילה לעשות משהו לא מתאים שיכול לפגוע בה...

אשמח לעצות

נראלי מתאים יותר ללקראת נישאוין וזוגיותתולעת ספריםם


לפורום לנ"וחצילושאחרונה
אהלן! בריקודגלים של הבנות היו כל מיני צלמים...הילת ההילות

מישו יודע איך אני משיגה את התמונות שהם צילומו?

אני גם ישמח..14

תודה!

חלק מהתמונות בערוצי חדשותמתנחל בראבק

ואפשר לנסות לשאול מישהו שעבד שם

אין לי מי... אם תוכל לשאול אתה אני אשמחהילת ההילותאחרונה


ואייי אם את משיגה שלחי לי טוב??החיים מאושרים

 

 

שאלה לחקר שליג'ורג

כמה אנשים ניפגעו מינית? אם כן סיפרתם או לא?

..ירושלמית:)
אם אני הייתי במקומך הייתי פותחת גוגל פורמס אנונימי ככה שיהיו יותר סיכויים שאנשים יענו על זה, וגם את תראי כמה אנשים מתוך כמות האנשים שענו נפגעו.
יפה לא חשבתי על זהג'ורג


872,389 אנשים נפגעו מינית, נכון לאתמול בשעה 13:24.פשוט אני..

ה' ישמור, ככה עושים מחקר?

כמה אנשים נפגעו איפה?אלפיניסטית

אם אתה מעוניין לשאול כמה *מפה* נפגעו אז תשאל ככה ואז רוב הסיכוי שלא יענו, אתה יכול לפתוח סקר אנונימי ואז רוב הסיכוי שזה יהיה מלא בשטויות ואי דיוקים.

קיצער, זה לא יעיל בכל מקרה, הכי יעיל פשוט לבדוק מחקרים באינטרנט שטרחו לחקור וסקרו בצורה מקצועית

כן..אני גם חושבת..14אחרונה

למרות שבאונה לא צריך להתבייש מזה..זה לא אשמתך..

אבל אפשר לעשות אנונימי..

מישהו פה למד מדעי המחשב?סוזנה ושות'

פשוט אני באמצע הפרוייקט במסדי נתונים (access), ואני מרגיש תקוע..

אשמח אם מישהו יוכל לשלוח לי בפרטי עצות/טיפים/פרוייקט גמור להשראה..

[ולא, אחרי שעבדתי כ"כ הרבה זמן על מה שיש לי ביד אני לא מתכוון לעשות העתק-הדבק..]

עוד כמה שנים אוכל לעזור לך😉בהצלחה! אוליתולעת ספריםם

תכתוב בפורום של תכנות

רעיון טוב. תודה!סוזנה ושות'אחרונה


מסתבר שגם עם "הושיע את עמך" אסור לספור יהודיםבימאית דמיונות

וגם אם סופרים אצבעות (למשל), ולא אנשים

צריך שזה יהיה לצורך

 

(זה עוזר לזכור שמסכמים.)

 

 

השיעור של הרב שמואל אליהו 

זה באמת ליגה אחרת

 

מרחף

שלחתי להם שאלה לבירור הנושאבימאית דמיונות

אם בא למישהו פה לדעת מה הם ענו 

שיגיד

אשמחבת סוד
מותר לספור חולצות???החיים מאושריםאחרונה


חידה. מה יותר גדול?בינייש פתוח
הגלגל הקדמי או האחורי?
האחורי?מנ-דוס


נראה שהגלגל הקדמי הוא הגדולסוזנה ושות'


...לראות בטוב
שניהם באותו גודל..
בגלל שהקדמי דק יותר מהאחורי הוא נראה כביכול יותר גדול (;
רק אני שמתי לב ש..היי זה אני

החותמת שלו זה..

"עין טובה. המתכון לחיים מאושרים"

חחח אני גם..גלי היםאחרונה

מסכימה עם המשפט לגמרי! שנזכה

והתשובה...בינייש פתוח
שהם זהים. לכל אופניים סבירים יש גלגלים זהים, חוץ מגלגל שיניים מובנה בגלגל האחורי.
כמעט כל מי שרואה את האופניים בטוח שהגלגל האחורי גדול יותר, אבל בפורום הזה משום מה זה פחות עבד, כולל אנשים שחשבו שהקדמי גדול יותר... 
היו כאן ובצמ"ע שחשבו שהצמיג האחורי רחב יותר וזה תעתוע ראיה לכך שהקוטר שלו גדול יותר, וזה כמעט נכון. יש לצמיג האחורי שפיצים וזה תעתוע ראיה לגלגל רחב יותר ועם קוטר גדול אך הם זהים לחלוטין בגודלם
וואלה מענייןגלי הים


חח רק אני לא הבנתי?גלי הים


אני גם...14

יש סיכוי שהיא מחקה את מה שהיא כתבה..

היא באמת מחקהפלונטר19
?? שזה אומר...היי זה אני


אההה חחחגלי היםאחרונה


בלבול בזהות במגזר הדת"לירושלמית:)
היי! חדשה פה נעים מאוד.
לאחרונה אני מרגישה בלבול בזהות שלי במגזר הדת"ל. מצד אחד אני נחשבת "דוסה". ההלכה זה משהו שמאוד חשוב לי, יש לי קשר חזק עם הקב"ה, ככה גם רוב החברות שלי מגדירות אותי. מצד שני (לא יודעת אם זה מצד שני כי לא חושבת שזה בהכרח סותר), יש לי דעות שנחשבות "ליברליות" יותר. אם זה בעניין פמיניזם, להט"ב, ערבים, פתיחות לעולם שבחוץ, וכו'. הרבה פעמים כשאנשים שומעים את הדעות שלי בכל מיני נושאים הם מאוד מופתעים, היה גם סיפור מצחיק שמישהו שאני מכירה אמר לי "נו את דוסה, אני יכול להגיד עכשיו את הדעות שלך על כל נושא" (הבחור לומד בישיבה מאוד מאוד ליברלית אם זה רלוונטי). ואז כששאלתי אותו מה הדעות שלי על כל מיני נושאים התברר שהוא טעה ממש. כל העניין הזה מאוד מציק לי, אני לא מרגישה שייכות גמורה לשום חלק במגזר, לא מוצאת את ההגדרה שלי כל כך. וזה מבלבל ואפילו מעצבן לפעמים.
רציתי לשמוע את דעתכם לגבי כמה שאלות על הנושא:
א. יש כאן מזדהים?
ב. אתם חושבים שהעניין של ההגדרה הוא דבר הכרחי? האם יש משהו כל כך חשוב בזה שאדם מרגיש שייכות גמורה לקבוצה כלשהי?
ג. האם לדעתכם דוסה וליברלית (בגבולות ההלכה) זה שני מושגים סותרים? אני חושבת שלא, אבל מרגיש לי שעל פי אחוז גדול של המגזר דוס = מישהו עם השקפה "קוניקית". מסכימים?
וואו יצא ארוך
....תות"ח!

דבר ראשון, לא דיברתי עלייך חלילה.

כתוב שהיום אנחנו בדור של חוזרים בתשובה (לא זוכר איפה....).

בוודאי שהיום המצב שונה. פעם מי שדיבר לשון הרע הוא היה נחשב רשע שעלול לקלקל את החברה, ולכן היה צריך להרחיק אותו מהמחנה, והייתה לו צרעת, והיו קוראים לו ברחוב "טמא" כשהוא הלך לסגר שלו, "וטמא טמא יקרא". היום בוודאי שהמצב שונה, ולצערינו כולם חוטאים בדברים האלו, וזה לא משהו חריג, ולכן זה כבר לא שייך שתהיה צרעת, צרעת זה רק כשעם ישראל במצב מתוקן ומדברי לשון הרע זו מציאות קיצונית.

יש מושג שנקרא: "טומאה הותרה בציבור". אני לא אכנס לגדרים ההלכתיים של זה, מלבד זה שאני לא מבין בזה גם זה לא הנושא, אבל רק הבאתי אותו להראות שיש מצב שבו יש שינוי כאשר מדובר על טומאה של כל הציבור. במצב האידיאלי מי שטמא הוא יוצא דופן, כמו שכתוב על הטמאים שרצו פסח שני: "למה נגרע לבלתי הקריב את קרבן ה' במועדו בתוך בני ישראל", דהיינו שזו הייתה מציאות ייחודית ויוצאת דופן.

בקיצור, מה שרציתי להראות מפה שההגדרה של רשע היא איננה צריכה להיות הגדרה אישית של האדם, אלא הגדרה חברתית כללית. לעומת שאר בני ישראל, האדם הזה הוא רשע, כי יש לו הרבה פחות זכויות. אולם ביחס לשאר הגויים הוא נחשב צדיק, "אפילו ריקנים שבך מלאים מצוות כרימון". לא עסקתי בסוגיית ההגדרה העצמית, זה כבר כתוב בחז"ל שמצד אחד האדם צריך לדעת שבשבילי נברא העולם, ומצד שני ואנוכי עפר ואפר, יש את שני הצדדים, מכיוון שיש באדם דברים רעים שהוא צריך תיקון, שאז צריך להגיד לעצמו: "ואנוכי עפר ואפר", וכאשר חלילה זה יכול לגרום לייאוש, האדם צריך להסתכל על הטוב ועל הזכויות שיש בו, ולהגיד בשבילי נברא העולם, אלו שני צדדים שאסור להתעלם מאחד מהם, וצריך לזכור אותם.

אבל בכל אופן, מבחינה חברתית כללית חשוב לעשות את ההגדרות האלו, כי אנשים שבאופן יחסי יותר נמצאים במצב רוחני מסובך, עלולים לדרדר אנשים שנמצאים במצב רוחני יותר גבוה. כמובן, צריך להיות כללי ולדאוג לקרב את הרחוקים, אבל בשביל זה צריך להגדיר מי רחוקים ומי לא, מי צריך להיות מודל לחיקוי ואפשר ללמוד ממנו התנהגות וכו'....ומי צריך ללמד אותו, בלשון המעטה. (כמובן, מי שיש ללמוד ממנו הוא גם אדם וגם יש בו דברים לא טובים, ומהם אסור ללמוד, אבל באופן כללי ההתנהגות שלו ראויה לחיקוי, והוא אדם טוב שהרע שלו מצומצם וקטן, והוא משתדל לעשות טוב ככל יכולתו....). ויש כאלו שבאמת הנזק שייעשה אם ננסה לקרב אותם למי שמנסה לקרב אותם, הוא יותר גדול מהתועלת. וזה מה שכתוב: "בדרך שבה אדם רוצה לילך, בה מוליכין אותו". אם הקב"ה יש מצבים שבהם הוא לא מנסה לעזור לאנשים לחזור בתשובה, כי הם עצמם לא עוזרים לעצמם ובוחרים שוב ושוב ללכת בדרך הזו, למה שהקב"ה יעזור להם? אז גם אצלנו יש מצבים שבהם האדם בחר ללכת בדרך מסויימת, ואנחנו רק מנסים לשכנע, אבל בסוף יש כאלו שלא מקרבים אותם, ורק אם הם מנסים לשוב בתשובה מקבלים אותם כבנים, אך לא מתאמצים לשכנע אותם וכדו'....אני לא חקרתי את הנושא אז לא יודע להגיד לך בדיוק את הגדר מי ראוי לקרב אותו ומי לא וכו'.....אבל בוודאי שזו סוגייה לא פשוטה, ולא את כולם מקרבים, וגם אלו שמקרבים יש לנהוג בזהירות רבה ולא כל אחד יכול, ולא ללמוד ממנו וכו'....

 

לא הבנתי מה אמרת לגבי זה שלא הגדרת אלא הוכחת, אבל בכל מקרה לגבי הרבנים, כיום עדיין אין מספיק הבנה שהרבנים הם אלו שצריכים להיות בראש ולהנהיג את העם, כמו משל גן המבוכה של המסילת ישרים בסוף פרק ג', שהם מסתכלים מלמעלה ויודעים להכווין אותנו להגיע לסוף, והרבה אנשים לא שואלים רבנים שאלות ובעצם לא מתחברים לרב והולכים ע"פ הדרכתו בחיי המעשה, ולא מקיימים את המשנה "עשה לך רב והסתלק מן הספק", וחושבים שהם יותר גדולים מרבנים. בוודאי שצריך שהאדם יחשוב ולא יהיה בובה על חוטים של הרב, אבל מצד שני המצב כיום הוא שהבעיה היא הפוכה, ואנשים יותר מדי מתחכמים, ושוכחים את התמימות של האמונת חכמים הפשוטה. אז בוודאי שצריך להגדיר את זה, הלוואי שזה היה כ"כ פשוט. וחוץ מזה, כבר הבאתי לך את הדוגמא של משה רבינו, שאכן השתמש בסמכותו ההלכתית בתור סנהדרין כדי לבטל את דעת קורח (ואני רק מזכיר שהוא היה העניו מכל האדם אשר על פני האדמה....), אז גם לעיתים זה נצרך, כאשר באים רבנים צעירים ורוצים לחדש דברים, ויש רבנים זקנים שדעתם מיושבת שחושבים שזה לא נכון, אז הם משתמשים בסמכותם ובמה שהם יכולים כדי לבטל את דברי הרב השני, וזה לא סותר את העובדה שהם ענווים גדולים, פשוט הם חושבים שכך זה רצון ה', וזה מה שצריך, ולכן ההגדרות האלו מאוד נצרכות, וכבר השתמשו בהם הרבה דורות, ואין סיבה שעכשיו זה יתבטל.

ואמרתי, הכל יחסי. אם השכנים הם לא כאלו רעים, ויש בהם הרבה דברים טובים (כגון מידות טובות, נימוסים, ואולי אפילו חיבור מסויים לדת ולמסורת וכדו'....), אז הם לא מוגדרים כרשעים, אבל וודאי שיש להתחשב בעובדה שהם לא במצב רוחני משהו ויותר להיזהר ולהישמר, ולנסות לבוא בעמדה של משפיעים יותר ולנסות להחזיר אותם בתשובה.

אני באמת לא רוצה להיכנס להגדרות מדוייקות של מה זה רשע ומי עונה להגדרת רשע, כי אני לא ממש מבין בזה כ"כ, אבל נראה לי שמדובר על אדם שלא עושה עבירות ודברים לא טובים מתוך סתם בורות כי הוא תינוק שנשבה, או מתוך תאווה ונפילה, אלא אדם שעושה להכעיס, בחינת "יודע את קונו ומורד בו", יש עוד כל מיני חילוקים, אבל זה נראה לי חילוק מהותי ועיקרי שהוא בעיקר מה שצריך להסתכל על פיו, ואם אדם עושה דברים כי הוא נכשל, הוא לא נחשב רשע, כי זה לא רצונו לחטוא, אע"פ שיכל לא לחטוא, סוף סוף יצרו התגבר עליו, ואדם כזה בוודאי שהוא לא רשע והוא יכול לשוב בתשובה ואפשר לקרב אותו וכו'....(כמובן, לא שמכשירים את המצב הזה, זה לא מצב טוב ואידיאלי, אבל ישראל שחטא ישראל הוא, ומתוך המאור שבו יכול הוא לחזור למוטב ולחזור בתשובה......).

 

לגבי הדוגמאות שהבאת. אם יורשה לי להגדיר קצת אחרת, אז את אומרת שחטאים שבן אדם לחבירו יותר חמורות מחטאים של בן אדם למקום. יש בזה מן האמת, אך קודם כל כדאי להעמיד דברים על דיוקם, שנראה לי אלו דברים חשובים ומהותיים. בוודאי שמצד האמת חטאים של בן אדם למקום הרבה יותר חמורים, כתוב במפורש בספר שמואל: "כי איש לאיש ופיללו א-לוקים אם יחטא איש לה' לה' מי יתפלל לו", מקווה שציטטתי במדוייק. אני לא אאריך בסברה של זה כי נראה לי זה פשוט, אם את רוצה שאסביר יותר בשמחה, אבל בכל אופן ראיתי שכתוב איפשהו שהסיבה שחטא בן אדם לחבירו נחשב יותר חמור הלכתית, שהרי כתוב שחטאים שבן אדם למקום יוה"כ מכפר, חטאים של בן אדם לחבירו אין יוה"כ מכפר עד שירצה את חבירו (בלי להיכנס למחלוקת האם עיצומו של יום מכפר אפילו בלי תשובה או שצריך לפחות לשוב בתשובה....), זה משום שחטאים של בן אדם לחבירו הם חטאים "כפולים", גם הקב"ה שונא את מי שפוגע בבניו/בריותיו ומצווה לא לפגוע בהם, וגם זה חטא מצד בן אדם לחבירו, ואילו חטא של אדם למקום זה רק כלפי אדם למקום, והקב"ה הרבה פחות שונא את אותו אדם, ופחות אכפת לו שפוגעים בשמו ובכבודו, על כבודו הוא יכול למחול, אבל על כבוד בניו הרבה יותר חמור מבחינת ה' יתברך, וה' מעדיף שאנחנו נהיה מאוחדים ונאהב אחד את השני, מאשר שנשמור תורה ומצוות אבל נשכח את הדרך ארץ, את האחדות והשלום. (וכמובן, שאנחנו צריכים לשאוף שיהיו שני הדברים יחד, גם שמירת תורה ומצוות וחיבור לה' יתברך, וגם אחדות ואהבה בין כל חלקי העם השונים....).

 

עכשיו, חוץ מזה שמצד האמת החטאים של בן אדם למקום הם חמורים יותר (וכיום פחות מבינים את חומרת העבירה על רצון ה', אבל ה' רוצה שהלב שלנו יהיה שלו, וגם שנעשה את רצונו, ואם הלב שלנו באמת שייך לו ואנחנו אוהבים אותו, אז גם נרצה לעשות את רצונו ואת מצוותיו....), גם יש עוד עניין. חרדי ששכח את קומת הבסיס של דרך הארץ (וכמובן, שאני לא מכליל ולא שום דבר, זה היה פשוט ציטוט של הדוגמא, בוודאי שרובם ככולם של החרדים הם אנשים טובים וישרים, יש קיצוניים, כמו בכל מקום, שמתנהגים לא בצורה אנושית.....), אז אמנם הוא מצד אחד יותר חמור, כי הוא גם עובר על חטא של אדם לחבירו וגם של אדם למקום, אך מצד שני הסכנה שבהתקרבות לחילוני היא יותר גדולה. מדוע? כי מאדם שלא מתוקן מידותית אפשר להיזהר די בקלות ולא ללמוד ממעשיו, זה ניכר וגלוי לעין. אבל להתקרב לחילוני שנראה די אדם נחמד וחביב ובעל מידות טובות, ולזכור שיש בעייתיות בהתנהגותו וצריך לא ללמוד ממנה, זה הרבה יותר קשה ומסובך.

והדוגמא של המתנחל. קודם כל, אני לא נכנס לסיטואציות ספציפיות, אבל לדוגמא מתנחלים שהשוטרים באים ועוצרים אותם על לא עוול בכפם, ולא עושים כלום לפורעים הערבים, אני בהחלט לא חושב שצריך לנקוט באלימות ובדברים קיצוניים, אבל אני מבין את המתנחלים שמתעצבנים על המשטרה. (מבין את העצבים, לא מצדיק לרגע את ההתנהגות....). אז מכיוון שלא מדובר על סתם אנשים שמרביצים לאנשים מתוך רשעות, אלא אנשים צדיקים וישרים שרוצים לעשות טוב, והם מרגישים הקרבנות, מה שבאמת נכון, והם אלו שמותקפים על לא עוול בכפם, אז נראה לי שלהגדיר את אותם אנשים רשעים זה ממש לא נכון, מדובר על אנשים אידיאליסטים, שפשוט לקחו את הדברים צעד אחד קדימה ושכחו לפעול במתינות ולהיות יותר בוגרים וגדולים מהמשטרה. אותם נערים לא נראה לי שיסיתו אנשים אחרים להילחם במשטרה, ולא נראה לי שהם עושים פעולות חבלה ותגמול נגד שוטרים מיוזמתם וכדו'....בדר"כ הם אלו שמותקפים ורק משיבים בחזרה קצת אש על חוסר הצדק שנעשה כלפיהם, ולכן באופן אישי הרבה פעמים אפשר ללמוד מהם הרבה דברים, ומדובר על אנשים טובים וישרים שרק הסתבכו בדברים לא נכונים. (כמובן, יש גם קיצוניים, כמו בכל מקום, אני מדבר באופן כללי.....).

 

לגבי מה שהבאת, לא עיינתי שם, אבל לא מדובר עלינו, מדובר על אדם שעבריין במצווה מסויימת, דהיינו שהוא מומר לאותה מצווה ועובר אותה באופן קבוע לא מתוך נפילה והתגברות היצר, והורגל בה, כך שוודאי שמדובר על עבריין ועל רשע ולא על כולנו....

 

ולגבי מה שהבאת בליקוטי מוהר"ן, אני מכיר את התורה הזאת של רבי נחמן, היא תורה יפה מאוד, אבל שימי לב שהוא עצמו משתמש כל הזמן במינוחים של רשע, וגם הוא עצמו כותב שיש בו רק מעט טוב. באדם כזה שיש בו מעט טוב, אולי כדאי למצוא את המעט הזה ולא להגדיר שהוא כולו רשע ורע, כי זו לא האמת, ויש מצווה לדון לכף זכות, אבל בוודאי שמאדם כזה יש להיזהר ולא ללמוד ממעשיו הרעים, וזה שיש בו טוב לא סותר את זה שהוא רשע בכל שאר מעשיו, ורק בטוב המעט בזה הוא לא נקרא רשע, אבל עדיין הוא נחשב רשע...מה שרבי נחמן כותב זה כמו שברוריה אמרה בגמרא, שצריך להתפלל על הרשעים שישובו בתשובה, ולנסות להוציא אותם מהמצב שלהם, אבל לקרב אותם ממש או להתחבר ולהתקרב אליהם, או חלילה ללמוד ממעשיהם, זה וודאי שלא, וגם מי שמלמד זכות, זה רק מי שמסוגל להבין את המורכבות שבזה, ונמצא במקום ובמדרגה הזאת, לא כל אחד, יש פעמים שהאדם מלמד זכות ואז בכך הוא מכשיר שרץ והופך את העבירות למצוות ושוכח את ההבדל בין רשע לצדיק, שוכח את ההגדרות הבסיסיות, וזה יכול לגרום לבלבול, וגם אחרי שכן, צריך לזכור שזה לא פשוט, ולא מדובר על משהו טבעי רגיל.

 

ורציתי להגיד גם שאנחנו לא ברמה הזאת. זאת אומרת, הרבה פעמים לדוגמא השמלאנים מדברים גבוהה גבוהה על זכויות אדם ועל קוסמופוליטיקה, ובסוף יוצא שהם דורסים אנשים מהעם שלהם בשביל לדאוג לעמים אחרים ולקוסמופוליטיקה. הדבר הזה הוא דבר לא מאוזן, לא פרופוציונאלי, לא בריא, שהאדם מצד אחד דואג לכל העולם ואשתו אבל שוכח לדאוג לקרובים שלו ולעם שלו עצמו. ההלכה וודאי לא ככה, בהלכה: "עניי עירך קודמים", וכן: "אבידתך ואבידת רבך אבידתך קודמת", ר' עקיבא שנפסק להלכה אומר שאם יש לך בקבוק מים במדבר שמספיק או לך או לשני, אז אתה צריך קודם לדאוג לעצמך ולשתות אותו ולא שאף אחד לא ישתה ותמותו שניכם ח"ו. וכן היטלר שהיה צמחוני בסוף שחט בני אדם ושכח מהמוסר הבסיסי הטבעי, מה שהרב זצ"ל כתב מעט לפניו על זה שאדם שקופץ מדרגות ומדבר על חוסר הצדק כלפי החיות, אע"פ שמבחינה אידיאלית אנחנו כן אמורים לדאוג לחיות, אבל זה נוגד את המדרגה הטבעית של האדם, ואז האדם עלול לאבד את המדרגה הבסיסית שלו ולא לדאוג לבני אדם. האם נגמרו כל הבעיות וחוסר הצדק בקרב בני אדם, כשהאדם מדבר על מה שקורה אצל החיות? אין אנשים שמתים באפריקה או אנשים שמתים במלחמות וכו'....כשהאדם שוכח את הדברים האלו ולא מדבר וזועק עליהם ומנסה לשנות אותם, כשהוא עובר לדאוג לחיות?! הדברים האלו של הרב זצ"ל שמים אותנו קצת בפרופורציה.

גם לגבי המקרה שלנו. האדם לא יכול לקפוץ למדרגה הזאת שאת מתארת. כשאדם מדבר על זה שאין רשעים וכולם צדיקים, הוא שוכח את המדרגה הבסיסית של העולם הזה, ואז הוא בא להכשיר שרצים ומגיע להיות מושפע ח"ו מרוע, בעוד שהוא לא מפסיק להגיד לכולם שזה לא רע וזה טוב. אבל מכיוון שזה לא המדרגה שלו, אז זה יכול להביא לכל מיני דברים לא טובים. השפת אמת מביא שנדב ואביהוא בני אהרון הם היו במדרגה הזאת של ה' אחד ושמו אחד, שאין צורך במדרגות וכו'....בשביל להתקרב לה', אין צורך בדעת ובפרטים, אלא להתחבר לה' מתוך הכלל. אך מכיוון שהעולם לא היה במדרגה הזו, נדב ואביהוא מתו, הם לא היו שייכים לעולם הזה שלא היה במדרגה הזאת, והיה להם לא לנהוג כך, אע"פ שהם כן היו במדרגה הזאת, כי העולם לא היה במקום הזה. וכמו שהבאתי את קורח, שבעלי הסוד אמרו שהוא יצדק ועתיד לבוא ו"כל העדה כולם קדושים", כמו שכתוב: "...על מצילות הסוס קודש לה'", הקדושה תתפשט אפילו בסוסים ובמציאות החומרית של החיות, אבל כרגע זה לא המצב, ואנחנו לא נמצאים במקום הזה ובמדרגה הזאת שאנחנו יכולים לראות את זה. (יש גם בחינה שזה לא נכון מציאותית, שכן לא כולם גילו את הקדושה שלהם, ומפסידים אותה, אבל לגבי כל האנשים ששומרים מצוות, בין האיש הכי פשוט לבין הרב הכי גדול, כולם כביכול אותה מדרגה....).

יש משפט של הרב זצ"ל באורות הקודש שמבטא את מה שאמרתי: " אורות הקדש ג עמ' שלד; ד עמ' תצו-ז; שמונה קבצים ח רכח) לדוגמא: 'כל מה שהאדם הוא יותר המוני, איננו מוכשר להפריד בין הנושא והנשוא. ועל כן למטרת התעלותו, כדי להכין לו דרך אל הטוב, מוכרח הוא לבסס את מעמדו על שנאת הרע... אע"פ שיש כאן קלקול, שמתוך שנאת נושאי הרע שונאים גם כן את הטוב שבהם, אי אפשר לתכונה אנושית להיות באופן אחר'".

כמובן, יש לרב גם משפטים אחרים שמדברים על אהבת כל האדם וכו'....אך לענ"ד החילוק הוא במדרגות. מי שנמצא במדרגה הזאת של אהבת כל האדם שינהג כך. בדר"כ רוב ככל האנשים לא במדרגה הזאת, ואעפ"כ היה חשוב לרב שגם מי שלא נמצא במדרגה הזאת, שלא יפתח שנאה לאומות העולם או זלזול ותיעוב לחשיבות החיות, כשיראה את המשפטים האלו, אבל בוודאי שאדם לא יכול לקפוץ מדרגות ולחיות בצורה כזאת לגמרי כשהוא לא נמצא שם, אין מה לעשות.

עכשיו, אפילו שכשהאדם שונא את הרע, הוא מפסיד, שכן בכל דבר רע יש גם מעט טוב שמתחבא בו, שהרי אי אפשר לשקר לגמרי להיות בעולם אא"כ יש לו נקודת טוב ואמת פנימית, אך מכיוון שהאדם צריך קודם כל להתעלות ולהגיע לאהבת הטוב, ושיבין שהטוב הוא טוב והרע הוא רע, ורק אם יתעלה מעל זה, ויבין כמה הטוב הוא טוב הרבה יותר מהרע ולשם האדם מתחבר והוא אוהב את הטוב, רק אז הוא יכול להתחבר ולברר את נקודות הטוב, וגם אז, לשנוא את הרע, והאהבה שלו תנבע רק משום הטוב הקיים.

וכן, כמו שכבר כתבתי קודם, יש אנשים שנלחמים נגד כלל ישראל שהם יצאו מכלל עמיתך, ועליהם נאמר: "הלוא משנאיך ה' אשנא...", כי כבר איבדו את הסגולה, כמו שהרב זצ"ל כותב באורות. אמנם, מדובר באנשים יחידים, רוב האנשים לא כאלו, אבל גם את זה צריך לדעת.

 

בקיצור, מקווה שהובנתי, וסליחה על האריכות....שכוייח

.....החיים מאושרים

חברות שלי לא עלינו בעד הומוים לסבים וכל השטויות האלה. (אני לבנתיים באולפנה אזורית..)

עכשיו חברה שלי הביא איזה ספר קומיקס של הדבר המזעזע אבל מזעזע ברמות מגיעלות וכו'... אני היום אחרתי הגעתי בעשר ואז הבנתי שהחרימו לה את זה ממש כמה דקות ליפני שהגעתי קיצור אני ב''ה מאד אוהבת תכיתה שלי ואני באמת חולה עליהם ברמות ואוו עכשיו דיברתי איתה בכיתה היא קצת התעצבנה ואז היא אמרה לי כזה איכסה את נגד זה ודיברנו ואמרתי לה שאני נגד ונכון אבל בעיקר היא התעצבנה על זה שהאולפנה לקחה לה תספר אז בעיקר על זה דיברנו ואמרתי לה תשמעי מותר לאולפנה לקחת לך את זה והיא אמרה שאסור להם לקחת חפצים אישים...(היא בכללי ילדה קורעת היא נראה לי קראה את כל הספרים של החוקים מה אסור למורים לעשות לתלמידים...חח) עכשיו לא זה מה שרציתי לכתוב כאילו לא זה העיקר העיקר זה שאחר כך נכנסו איזה שתי בנות לכיתה הם לא הכי דוסות אבל הם כן הולכות צנוע והם דתיות באמת באמת קיצור הם נכנסו ואיזה אחת התחילה לצעוק עלי אסור להם לקחת לה תספר זכותה לקרוא איזה ספר שהיא רוצה והכי עצוב היה שהיא אחר כך התחילה להקשיב למה מסופר בספר ועוד חברה שלי אמרה לי חצי צחוק חצי רציני שאני אמורה לעודד אותה ולא להתווכח איתה.

קיצור ועוד חברה אמר לי שהחא ראתה תםפר הראו לה וזה ספר מזעזע ברמות ממש!

מתסכל שדתים לא מבינים שיש בזה בעיה.

וחוץ מיזה פעם הייתי איפה שהוא והיה לי חברות בחוץ ואז יצאתי אליהם והם באמת זיעזו אותי והם אמרו לי כזה אני לסבית יש לך בעיה אם זה אמרתי להם שכן ואז היא אמרה לי כזה איכסה וזה היא שאלה אותי אם אני לא בעד מצעד הגאווה אז אמרתי לה שאני מהאנשים שבאים לשם... כדי להפגין...חחח

קיצור זה משהו שהייתי חייבת לפרוק זה ממש מתסכל אותי ואם יש למישהו חיזוקים כי יש לי חברה שזה ממש אבל ממש מתסכל אותה והיא באמת פיזית בוכה לי שאין לה כוח והם משגעות אותה וכו'... קיצור פתוחה לחיזוקים והיעקר פה זה שיתוף ושאני חייבת לכתוב את זה כי זה משגע אותי אז אם לא הבנתם מה כתבתי אז לא באמת פספסתם אבל פתוחה לחיזוקים!

לא שאני חושבת שהם צודקות אבל כאילו לא יודעת...

ואם חס וחלילה הבנתם משהו לא נכון אני חולה עליהם והם אני אומרת לכם הילדות הכי מתוקות שקיימות בעולם הם באמת מתוקותת ואני יודעת גם שאם אני יעבור לפנימיה אז יהיה לי ממש קשה לעזוב אותם...

סופריקה...

לילה טוב ובשורות טובות ישעות ונחמות!!

לא יודעת מה להגיד... היו לי חברות כאלה... עובר עםתולעת ספריםם

הזמן

הלוואי שיעבור גם להם

שמעתי על ספרי קומיקס כאלוחושבת בקופסא
היה סיפור בארה"ב על הורים שדורשים להוציא את הספרים האלו כי הם כוללים תוכן לא מותאם לילדים. (שמות של אתרי פורנו ואיור מעשיים מיניים)
לבית הספר מותר להחרים תכנים לא ראויים כאלו, בדיוק כמו שהיו מחרימים ספר על נצרות או כל נושא שהולך ראש בראש נגד הערכים של המוסד.
רק להגידלמה לא123

כל הכבוד על הבגרות שלך

לא פשוט לעמוד ככה מול חברות, במיוחד שזה מאוד להיט עכשיו להיות בעד כל הלהט"ב

ומי שלא הוא חשוך ופרימיטיבי

אל תתני לאף אחד לבלבל אותך

חזקי ואמצי!

אני גם חושבת ככה14

סחטטיןן

הייתי אומרת לה לעבור לאולפנה שליבת סוד
(לא מחרימים אצלנו לפי מה שראיתי)
וגם לי יש לא מעט חברות טובות שבעד...
מה שחשוב זה לכבד את הדעה של שני הצדדים למרות שזה נושא שיאה טעון
ולהיות יציבה בדעה שלך

וכל הכבוד לך על זה🏅
הייהיי זה אני

האמת שלא כל כך הבנתי מה כתבת... כתבת מקרה ולא תיאור כללי...

אבל אני אענה לפי מה שהבנתי.. מקוונה שזה יעזור

 

דבר ראשון יש כיום הרבה בלבול בדברים האלה ואנשים קצת התבלבלו בהגדרות...

אז כל הכבוד שאת עומדת איתנה

דבר שני הם חברות שלך ולפי מה שהבנתי הם מקסימות רק שיש להם דעה שונה בנוגע ללהט"ב...

אז לא כדאי סתם לריב על זה.. אפשר להתווכח ולנהל דיון אבל חבל לריב על דעה כל עוד היא רק דעה..

ו..לפי מה שהבנתי הם די מושכות בנות לדעות שלהן שזה חבל וכדאי להפסיק את זה.. ובזה יש עניין "להילחם"

 

בכל אופן בהצלחה,

מקווה שהעולם יחזור להיות מקום נורמאלי

כתבתי משהו מאוד ארוך ונמחק לי...החיים מאושרים

כתבתי על עוד מקרה שאין לי כוח לכתוב שוב פעם..

וכתבתי בהתחלה שאנחנו ממש לא בריב והיה לנו אחר כך שיעור מדריכה ואני ישבתי לידה ולגמרי זה ויכוח...

תגובההיי זה אני

א) אז אם ככה אז אחלה רק חבל שהם מחזיקות בדעות לא נכונות, וכדאי שהם יבינו את זה..

ב) מה זה שיעור מדריכה?

ג) רציתי שתכתבי בכללי על האווירה בכיתה בגלל זה ולא על מקרה ספציפי אבל לא משנה...

שיעור מדריכה= שיעור עם המדריכה שלי מהאולפנה...החיים מאושרים


וואו! (חלק א)הָיוֹ הָיָה
הפוסט שלך עורר בי כמה וכמה דברים לומר. היות שזה נהיה ארוך עוד ועוד, אחלק את תגובתי לכמה חלקים, כל אחד בתגובה נפרדת. כך יהיה קל יותר.

חלק א: את.
א. את ראויה להערכה רבה על העמדות הישרות והנכונות שלך. שהולכות לפי התורה ולא לפי מה שבאופנה... בדיוק ביום האחרון חשבתי בעצב על כך שיש כל כך הרבה נוער שממש שומעים בדיבור שלו שכל הערכים שלו מושפעים מהסיסמאות המערביות שנמצאות בכל מקום. לראות מישהי שיונקת את הערכים שלה מהתורה זה ממש משיב נפש. חילך לאורייתא!

ב. נקודה בפני עצמה שראויה להערכה, זה שלא רק שאת מסדרת את הערכים שלך לפי התורה ולא לפי התרבות, אלא שאת מחזיקה בזה גם מול חברות טובות שחושבות אחרת, נואמות ומשכנעות אחרת, ואפילו צועקות עלייך בגלל שאת חושבת ככה! לא מובן מאליו.
לפעמים יש נטיה כזו בנפש, שאם מישהו שאנחנו אוהבים יאמר משהו, אנחנו נעבוד על עצמנו שהוא צודק, כי ככה יותר נעים. בטח אם הוא גם כועס עלינו שאנחנו חושבים אחרת, וטוען שזה אומר עלינו דברים רעים... אנחנו עלולים להתקפל ולרמות את עצמינו, כדי להרגיש שהכל טוב איתנו. זה שאת לא נוהגת כך אומר שיש לך עמוד שדרה רציני ועוצמתי. תמשיכי ככה! כל הכבוד!
חלק ב: מה עושים תכלסהָיוֹ הָיָה
חלק ב': מה עושים תכלס.
א. תראי, אנחנו לא מכירים אותך, לא את האולפנה שלך, ולא את אופי החברות שלך. אז קשה לענות תשובה נחרצת.
כדאי שתתייעצי עם מישהו שמכיר אותך ואת החברות.
יכול להיות שהתגובה הנכונה מצידך זה להתעלם, לברוח מהנושא. אולי הן לא בוגרות מספיק כדי להבין, כדי לדום ברצינות, כדי ללמוד מה התורה אומרת ואת האמונה שלנו בדבריה. במצב כזה - דיון איתם רק יזיק.
ויכול להיות הפוך: שהן מסכנות, מבולבלות, ושאם תסבירי להם בצורה ראויה - זה יעזור. ואם כן - אז צריך לדעת איך להסביר, ומה לומר, צעד אחרי צעד בצורה חכמה שיוצאת מהלב ונכנסת ללב.
צד נוסף שיכול להיות הוא שויכוח ודיון דווקא יזיק לך. בסוף - אף אחד לא חסין לחלוטין. כמו כן - יכול להיות שזה יזיק לך מבחינת החברה, גם זה מחיר שצריך לשקול בתבונה.
לכן צריך שתתייעצי ותקבלי החלטה חכמה.

ב. בכל מקרה, אל תחלישי את עצמך ואל תרגישי רע! הפוך! תשמחי שאת חושבת בצורה ישרה ועל פי התורה, ולא חיה בסילופים וסיסמאות שמנוגדים למה שהקב"ה אמר. תשמחי שאת מספיק חכמה ואמיצה להחזיק בדעתך גם כשזה לא נעים, גם כשכועסים, גם כשצוחקים...
החפץ חיים כתב במשנה ברורה: "ואל יבוש מפני המלעיגים עליו בעבודת ה'". תמיד היו מי שצחקו על מי ששמר תורה כראוי. תמיד. והוא קורא לנו: אל תפחדו! שזה לא יחליש אותכם!
הפוך. נשמח שזכינו, ונודה לקב"ה שזיכה אותנו להיות קרובים אליו ונאמנים אליו, ישרים ולא מבולבלים.

ג. נקודה שמאוד חשובה לחדד: כל הכבוד שאת אוהבת אותן ומתייחסת אליהן יפה. צודקת @בת סוד שהזכירה לשמור על כבוד. אבל צריך לדייק: לשמור על כבוד לשני הצדדים, לא כבוד *לדעות* של שני הצדדים. אנחנו לא איזה ליברלים שאומרים "כל אחד והאמת שלו". אמת יש רק אחת - והיא מה שכתוב בתורה. צריך לכבד את מי שטועה ודעתו אחרת, את הבן-אדם. אבל לא את הדעה. מקווה שההבדל ברור
חלק ג': מסקנות כלליות שאנחנו צריכים ללמוד מהסיפורהָיוֹ הָיָה

חלק ג: מסקנות כלליות שאנחנו צריכים ללמוד מהסיפור.
למרות שכולנו יודעים ושומעים את זה, אין כמו הדגמה חיה כדי להפנים את זה.
תסתכלי, ולא רק את - אלא כל מי שקורא כאן, איך התרבות הזרה מחלחלת ומשפיעה עלינו! איך נערות דתיות, בנות אולפנה, מסוגלות לדבר בצורה נוראה כזו. כאילו אין אלוקים, כאילו אין תורה..
הן לא מרשעות. הן פשוט "תינוקות שנשבו".. נשבו בידי התקשורת, נשבו בידי התעמולה הפוסטמודרנית, נשבו בידי התרבות המערבית. שבויות. מדברות את הסיסמאות שהכניסו להם. מסכנות.
מה אנחנו אמורים ללמוד מכאן?

1. כמה חשוב לא לשקוע בתרבות המערבית, הגויית, ולצערינו גם רוב זו החילונית. לא לרדוף אחריהם, לא להעמיד אותם כדמויות לחיקוי, לא להעריץ אותם, ולא למלא בהם את החיים...
2. עד כמה חשוב שגם מה שאנחנו כן שומעים, צופים, לומדים ונחשפים, יהיה באופן ביקורתי. אנחנו לא בור ביוב, ולא כל מה ששופכים עלינו אמור להכנס לתוכינו. תהיו ביקורתיים! תפעילו מחשבה עצמאית! "האם זה הגיוני? האם זה טענה נכונה? האם יש כאן תוכן אמיתי או שזה סיסמא חלולה? האם אני באמת מסכימ/ה עם זה או שרק כי אמרו לי אז אני לוקח/ת את זה כאמת?"
3. להשקיע בלימוד תורה, מתוך מחשבה וחיפוש - מה זה מלמד אותנו? מה זה אומר לנו? איפה זה פוגש אותנו בהתמודדויות הנוכחיות? מה התורה אומרת על כל מיני שאלות? מה עמדתה? מה היא שוללת? מה היא מקדמת?
4. לנהוג בענווה גדולה כלפי הורינו ומורינו, ורבותינו הגדולים! לשאול, לברר, להתייעץ... לזכור ולדעת שהם גדולים מאיתנו, מנוסים מאיתנו, חכמים מאיתנו, וכן הלאה. שמענו דעה מעניינת? אפשר וצריך לדון איתם עליה!
5. וכמובן כמובן, הדבר שממנו נובעים כל הדברים האחרים: חיזוק גדול באמונה! בלי גבול! תמיד להוסיף עוד ועוד! להתבונן ולהפנים ולהעמיק את התובנה והחוויה, על אמיתות התורה, על הנאמנות לה', על הידיעה שמה שהוא מסר לנו בתורתו זה האמת!! בלי לפחד, בלי נחיתות... מתוך אהבה ויראה גדולות, המביאות לזהות אמיתית ונאמנות עמוקה!
את קוראת מהר 😉הָיוֹ הָיָה
קראת מהתחלה או שהתחלת מהשלישי?
...רחל יהודייה בדם
כתבת יפה.


וכו'.
חזק וברוך!פלונטר19
כמו תמיד
עונה על הכל...החיים מאושרים

צודק במאה אחוז (פעם ראשונה שאני לא חולקת עליךחצי חיוך)חח

חברות שלי שלחו באיזה קבוצה בווצאפ (ראיתי מהטלפון של אמא שלי..) לא הבנתי מה זה זה היה כתוב באנגלית אבל היה שם את דגל הגאווה ואז הם כתבו ''*תשם של המדריכה* שלי זה בישבילך'' (כאילו בשביל לעצבן אותה כי היא גם שונאת את זה..) ואז כתבתי להם מה זה? הם כתבו לי ''משהו נגדך'' ואז כתבתי להם משהו בסגנון שזה לא רק נגדי זה נגד כל מי ששומר תורה כי זה נגד התורה אז מי שהוא ...''בעד'' התורה אז זה גם נגדו.. *המשך ועוד בפעם הבאה שאני יסתכל בווצאפ ..*

 

הזכרת פה משהו שאני נראה לי ישאל את זה בשירשור חדש כי זה סיפור בפני עצמו..

 

 

...הָיוֹ הָיָהאחרונה
בעזרת ה' לאט לאט תסכימי איתי גם בשאר הדברים

ועצוב מאוד מה שאת מספרת. מציענשבאמת תתייעצי עם אמא שלך או עם מישהו באולפנה (הרב?)
ה' ישמור מזעזע!! פשוט כואב לקרוא.נעה ונדה

אני חושבת שיש כאן שתי בעיות:

1. קושי בקבלת מרות, שזה מאוד נפוץ ומתסכל ברמות. תלמידים חושבים שהם יכולים לחנך את המורים שלהם ולהחליט מה מותר להם ומה לא. לרוב (לא תמיד) - זה שטויות! רוב מה שתלמידים אומרים בביטחון מוחלט שאסור למורים לעשות - הוא מותר. אני לא חושבת שזה שקר מודע ומוחלט, אלא יותר עיוות של לשון החוק והתעלמות מהדבר הבסיסי שיש לכל בית ספר נורמלי - תקנון (שהוא חוקי דרך אגב). יש היום תלמידים חצופים!!! דבר כמו זה הוא לא לגיטימי וצריך למחות נגדו בתקיפות, כמובן רק במקום שהדברים נשמעים. אם את יודעת שהן לא רוצות להקשיב לך, לא משנה כמה הגיוני תדברי - למחות זה לא יועיל אלא רק יזיק. החובה היא לשכנע רק מי שמוכן לקבל. שהן ימשיכו לחיות בטעות שלהן והעיקר שאת תהיי שלמה עם עצמך. וואו אשרייך! ודרך אגב, אין מה לנסות לדון אותן לכף זכות (ע"פ ההלכה, עייני כאן). צריך להתפלל עליהן שזה רק מרד נעורים שיעבור.

2. בלבול אמוני ועיוות מוסרי, שזה גם מאוד נפוץ ומתסכל אפילו יותר. נטייה הפוכה זאת בעיה נקודה. גם בלי קשר לאיסור הדתי - מזוגיות כזאת אין המשכיות. במונחים אבולוציוניים זאת יריית סרק אבולוציונית שדינה להיכחד. עכשיו כמו שאף ממושקף לא ייעלב אם אני אגיד לו שיש לו בעיה בראיה, ככה גם הגדרת הנטייה ההפוכה כבעיה לא אמורה להעליב. צריך לתמוך במי שמתמודד עם זה, ולנסות לעזור עד כמה שאפשר. לדתיים במיוחד זה לא קל בכלל, זה ניסיון קשה!!! מי שעומד בו ראוי להערצה! הזלזול בגישה השמרנית הבריאה הזאת הוא מקומם ולא מוצדק. הוא עמוס ברגש וסובל מהעדר קריטי של טענות ענייניות.

אני באמת מעריכה אותך על העמידה על העקרונות שלך! בהצלחה!