שרשור חדש
מה אומרים על הרפורמה בבגרויות?נעה ונדה

לדעתי זה זוועה.

מחיים קלים ומידי פעם תקופת מבחנים זה יעבור למרוץ נגד השעון עם עבודות ארוכות וקשות שלא נגמרות (חומר פתוח לא הופך את העבודה לקלה יותר!) וה' ישמור אין מילוניות באנגלית!

ב"ה שאני ניצלתי מזה, עוד פחות מחודשיים נפרדת לשלום מהבגרויות.

מסכימה ממשישראלית2❤🇮🇱
מזעזע..
כעיקרון הבעיה הפוכה- הקלה יתרה.סוזנה ושות'

אסביר: מדובר בכתיבת עבודה אחת בלבד(!)  הכוללת את המקצועות היסטוריה, ספרות, אזרחות, תנ"ך ותושב"ע (בחמ"ד). כיום מחוייבים לכתוב עבודה בכל אחד מהמקצועות הנ"ל, אז במבט כללי העומס יורד (עבודה אחת גדולה במקום 4-5 קטנות ו-7 שאלוני בגרות).

אין קשר בין הרפורמה הזו לאנגלית. (השינוי באנגלית היה אמור להתחיל לפני שנה, אבל הוא נדחה עקב הקורונה)

לא עשיתי אף עבודה במקצועות שהזכרת, חוץ מבספרותנעה ונדה
עבר עריכה על ידי נעה ונדה בתאריך ג' באייר תשפ"ב 19:40

רק באנגלית יש את D שזה כמה עבודות בספרות ויש עוד כמה הערכות חלופיות קטנות ממש בכמה מקצועות בשנים קודמות (בכיתה י' בעיקר). זאת אמנם עבודה אחת, אבל היא פרויקט מתמשך, תובעני ולא קל לדעתי (ככה זה נשמע. זה מתקשר אצלי ל"קטע שלא נלמד" בבגרות בתנ"ך, שלמרות שהוא עם חומר פתוח הוא ארוך, מתיש ולא קל יותר משאר הבגרות). ומה עם המקצועות מתמטיקה, אנגלית, מדעים, לשון וספורט?

 

וזה לא נראה לי כ"כ קריטי אם הורדת המילוניות קשורה לרפורמה או שלא.

תבורך הקורונה. הינה, יוצאים ממנה גם דברים טובים ב"ה.

עבודה- הכוונה להערכה חלופית.סוזנה ושות'

תלוי במורה, אבל אצלנו ההערכות החלופיות היו מושקעות, ולא מה בכך..

לגבי השאר: מתמטיקה ואנגלית יישארו. כנ"ל מגמות ולשון. ספורט- פנימי, כמו עכשיו..

כן, אני יודעת שזה אותו דברנעה ונדה

גם אצלנו העבודה בספרות (סליחה סליחה פתאום אני נזכרת שהיא הייתה באזרחות בכלל!) הייתה מושקעת מאוד כי היא הייתה חיצונית (המורה הייתה צריכה לשלוח כמה עבודות כמדגם מייצג למשרד החינוך). אני מנסה לחשוב שבשנים הבאות התלמידים יצטרכו לעשות עבודה כזאת לא רק באזרחות אלא גם בהיסטוריה, תנ"ך, ספרות ותושב"ע... זה כנראה הולך להיות פרויקט רציני מאוד, לא קל ומלחיץ. אני מקווה שהוא לא יהיה בקבוצות כי אז זה יהפוך את זה לסיוטי הרבה יותר.

בדקתי, העבודה תהיה בקבוצות של 2-3 תלמידים..נעה ונדה


90% מהביקורת על הרפורמה היא דווקא על כך שהיא מקלה.סוזנה ושות'

ואם ההמונים אומרים ככה- כנראה שיש סיבה..

שיגידו...נעה ונדה

זה באמת מוריד יח"ל, אבל זה פשוט נשמע לי לא כיף ומלחיץ... אולי אני סתם מוזרה שמעדיפה מבחניםאפאטי

כנראה.. לי זה נראה הרבה יותר קלסוזנה ושות'

בנוסף לזה שיש חלוקת עבודה וגם העתקות.. [לא באותה כיתה, אבל בין חברים מבתי ספר שונים למשל] פלוס ליווי/עזרה מהמורים

לא יכלו לעשות את זה כשזה היה רלוונטי לי?טונה(לא דג)

יש לי עכשיו כמויות של בגרויות.

 

סתם, אבל תכל'ס, זה מטומטם לגמרי.

השאלה היא גם מה האוניברסיטאות יגידו.סוזנה ושות'

הרי אם הבגרות נעשית קלה יותר- משמע שהיא משקפת פחות.. לכן תנאי הקבלה עשויים להפוך לקשוחים יותר. ימים יגידו..

מסכימה מאוד.ירושלמית:)
ובנוסף, לקבל 100 בעבודת בבגרות בבית ספר נחשב שידוע ברמה לימודית גבוהה, זה לא אותו 100 בבגרות של בית ספר שנמצא בשכונת מצוקה בדרום תל אביב.
ולכן אוניברסיטאות יעדיפו את מי שיקבל את ה 100 מהמוסד הלימודי הנחשב כי זה כביכול משקף יותר, ולכן יש סיכוי מאוד גבוה שכל המהלך הזה יגדיל מאוד את הפערים הסוציו אקונומים
הסתכלות מעניינת, נכון מאודנעה ונדה


דעתיזה רק אני
לא בקי מספיק ביתרונות ובחסרונות שבין עבודה לבחינת בגרות.
אבל אנגלית בלי מילונית ובלי מילון זה הרבה יותר טוב.
קשה יותר לתלמידים כמובן, אבל הרבה יותר טוב, תלמידים באמת יצטרכו לדעת את השפה. מצוין. אני בעד.
בכל מקרה יש בגרות בע"פסוזנה ושות'

שבה זה רק התלמיד [ואוצר המילים שלו]..

השינוי הזה בעצם הופך את שני השאלונים האחרים לכאלו של אוצר מילים בנוסף להבנת הנקרא (מי שלא מבין אנגלית בסיסית לא יוכל להצליח בזה, גם עם מילונית) ויישום.

בגרות בעפ זה טובזה רק אני
אבל גם היכולת להבין ולכתוב חשובה, וכשיש מילון בעצם התלמיד בסך הכל יכול לתרגם את כל המילים ולהפוך אץ הטקסט לעברית. זה מגוחך.
יש לי חבר שלא יודע ABC, אבל באמת לא יודע, אין אות באנגלית שהוא מזהה. שום דבר. ויש לו בגרות באנגלית, 3 יחל אמנם אבל מה שהוא עשה היה להסתכל על הצורה של האותיות על הדף, להקיש אותם במילונית וכך לתרגם מילה אחר מילה עד שהיה לו את כל הטקסט.
וזה מגוחך שאדם שלא יודע ABC יכול לעבור בגרות באנגלית זה לא יכול להיות ככה.

גם ככה בסוף התלמידים מגיעים לפסיכומטרי ומקבלים את ההלם של החיים מהאנגלית ששם, כי האנגלית ברמת הבגרות בתיכון היא מגוחכת לגמרי, גם 5 יחל.
אתה צודק, אבל זה מובן להתעצבן על זה, לא?נעה ונדה


אפשר להתעצבן ממה שרוציםזה רק אני
אבל זה ילדותי.
הסתכלות בוגרת יותר מחייבת בדיקה אם השינוי אכן ייתן לתלמיד ידע נוסף ואם התשובה לכך חיובית יש לעודד את השינוי למרות האתגר שהוא יביא.
נכון, אבל השאלה היא האם זה באמת יביא תועלת.ירושלמית:)
א. שינוי כזה הוא מאוד משמעותי ודורש תוספת של השקעה מאוד גדולה, זה יהיה הרבה יותר מאתגר ולחוץ להיות בחמש יחל כשיש דרישה בנוסף לכל ההשקעה הרגילה ללמוד עוד כל כך הרבה מילים. מההכרות שלי עם תלמידי תיכון, אני בטוחה שהשינוי הזה מאוד יצמצם את מספר התלמידים ב5 יחל אנגלית, כי זה דורש כל כך הרבה. וכתוצאה מזה, הרמה באנגלית (חוץ מהעניין של אוצר המילים) הממוצעת תרד, כי הרמה ב4 יחל נמוכה יותר.
ב. בנוסף לכל זה, אני חושבת שיש מקום להתחשב בתלמידים. בלי קשר לזה שזה ישפר את אוצר המילים שלהם, הוספה של דבר כזה זה דבר מאוד מלחיץ. כרגע, אני מאוד לחוצה מכל התקופה הזאת, וככה גם רוב החברות שלי. אני חושבת שלהפיל דבר כזה יוסיף על התלמידים עוד הרבה מאוד לחץ, שלא ישפיע עליהם לטובה, וגם לא ממש הכרחי. אני חושבת שיש מקום גם להסתכל על זה, כי חוץ מהתועלת שאתה אומר שזה יביא, זה יביא הרבה מאוד לחץ ויכול לגרום נזק לשלווה הנפשית.
צודק. עם זה אין לי ויכוחנעה ונדה


נוראית.בימאית דמיונות

אתם לא תלמדו כמעט כלום ככה, מה זה?

 

 

 

אתם יודעים כמה הסטוריה ולשון וספרות ואזרחות טחנו?

 

והרבה הרבה מעל זה-

איך תגרמו לאנשים ללמוד תנך אם אין בגרות????

 

 

 

(נכתב בידי בוגרת שמיניתחושף שיניים)

...נעה ונדהאחרונה

לדעתי אם העבודה הייתי אישית זה היה אפקטיבי יותר.

ואני מקווה שהעבודה מקיפה את כל החומר שטחנו, הוא חשוב.

קמפין מעשים טובים לרפואת הפצועים משנה שעברהבימאית דמיונות

https://charidy.com/yeshuot

 

הכול זוכרים את ארבעים וחמישה ההרוגים.

 

לא הכול זוכרים ששני נערים שחולצו במצב אנוש מהאסון, עדיין נמצאים במצב קשה.  

 

  *אלעזר ברגר בן ה 13 ויוסי רייט בן ה 16,* שניהם עדיין מאושפזים בבית חולים לשיקום אלי"ן. 

 

 שניהם עדיין אינם מדברים, עדיין לא קמו ממיטת חוליים, וכמעט ואינם מזיזים את איבריהם.            

 

מאז האסון המשפחות נעקרו מחייהן הקודמים. 

 

בני המשפחה נמצאים לידם כל העת, מטפלים בהם במסירות, ולא מפסיקים להתפלל ולייחל שבניהם יקומו חזרה על רגליהם, ישובו לדבר, לאכול, ללמוד ולשמוח ככל שאר בני גילם.

 

*אנחנו יוצאים בקמפיין שמטרתו לא לאסוף כסף אלא להרבות זכויות למען החלמתם של יוסי ואלעזר.* 

 

אפשר להצטרף בלימוד תורה, תפילה, בגמילות חסדים ובכול מעשה טוב. אנחנו מאמינים שכול מעשה טוב מצטרף ונותן כוח ליוסי ולאלעזר להתמודד ולהחלים. 

 

אנחנו מבקשים מכול מי שיכול, שיקבל על עצמו לימוד, תפילה או מעשה טוב וירשם בקישור המצורף.

 

 מודים לכולם על העזרה התפילות והשותפות, ובעזרת ה' נזכה לבשורות טובות לכול עם ישראל.

 

לרפואת:

 

*אלעזר בן ראומה*

 

*יוסף עזריאל בן חיה מיכל*

 

 

שנזכה בקרוב לבשורות טובות, גאולה שלימה, ישועות ונחמות!!!!

 

 

אשריכם ישראל❤

 

תפיצו

כל הכבוד!תולעת ספריםם


ואוו שכועיחחבת סודאחרונה
תהילים לרפואת לוחם היממ שנפצע קשהישראלית2❤🇮🇱
קריאת תהילים משותפת
נועם בן חווה🙌
יהי זכרו ברוךתולעת ספריםם


מה הוא נפטר??😧נעה ונדה


טוב למות בעד ארצנוהיי זה אני
בעד עמנו..קולמוס הנפש.


צודק אחי..היי זה אני


גם בעד ארצנו...הָיוֹ הָיָהאחרונה
נורמאלי?אני לא רובוט

יש לי 2 שאלות...
בעיקרון אני אדם שאוהב להגיד לאנשים בוקר טוב ערב טוב וכד'...
אז אלו השאלות..

א) זה נורמאלי להגיד לאנשים באוטובוס בוקר טוב?
ב) בנות.. אם נער אומר לכם ערב טוב ברחוב..
זה מוזר? איך אתן מפרשות את זה?

סורי אם השאלות קצת מוזרות מקווה שתבינו

איזה בנאדםאשרינו שזכינו!צריך אנשים כמוךבימאית דמיונות

א) נראלי זה ממש סבבה להגיד בוקר טוב לאנשים באוטובוס או שעוברים לידך ברחוב בנחת, אבל לא אחד-אחד, כאילו רק מי שהמבטים שלכם ניפגשו...

 

ב) זה ממש מביך. וקריפי.

(לפחות מבחינתי)

וזה גם לא ממש ראוי...

 

אבל הי!

חצי מהאנשים ברחוב הם לא בנות!!!קורץ

הפגנה!!! בימאית דמיונות

מחזקים את הישוב היהודי בחברון!!!

 

רשימת דברים שצריך לארגן:

 

פוסטרים

אנשי קשר מישיבות ואולפנות וכוליכולי

הסעות

תרומות-מומלץ ביותר

רמקולים

 

 

 

(ו--מטריות.לבואש.)(אני צוחקת) (או שלא?)

שמעו,זה יפה והכל שביום השואה דואגים להיזכר בניצוליישראלית2❤🇮🇱
ם אבל דוגרי,כמה באמת זוכרים ביומיום?
(לא מתכוונת לחשוב על השואה כי זה קשה מידי ולא ממש הגיוני להתעמק בזוועות כל הזמן) בקטע שבאמת יש מלא קשישים ניצולי שואה ששיא הבודדים..
קיצר אתמול כזה דיברתי עם חברה ותכלס לא באמת מנצלים את זה שאנחנו אשכרה הדור האחרון שיזכה לראות עדות חייה אזז אם מישהו יודע במקרה איך אפשר להגיע לניצולים שמוכנים לדבר על הסיפור שלהם (עדיף אפילו כאלה פחות מוכרים) אני אשמח ממש שתשלחו לי בפרטי/כאן
תודהה
וואו נכון ממשהיי זה אני

לא מכיר..

אפשר לפנות לכל מיני מקומות של הנצחת שואהעברי אנכי

ולהתקשר אליהם פשוט

כמו יד ושם

כמו בית העדות בניר גלים

כמו שם עולם

 

קטגוריה:ישראל: מוזיאונים להנצחת השואה – ויקיפדיה

בעיקרון לפי מה שאני זוכרתישראלית2❤🇮🇱
דיברתי פעם עם יד ושם והם אמרו שהפרטים חסויים אז לא נותנים פרטים על אנשים..
תודה רבה
..קולמוס הנפש.

כפי שכבר כתבתי בעבר, אני די אובססיבי לנושא..

אז למרות שאין לי זמן להאריך שוב.

אבל לא חושב שהמשפט הזה נכון, אפשר להסתכל בשרשור שפתחתי בנושא לא מזמן..

 

''(לא מתכוונת לחשוב על השואה כי זה קשה מידי ולא ממש הגיוני להתעמק בזוועות כל הזמן)''

לא ממש הבנתי..אתהישראלית2❤🇮🇱
מצפה שכל יום כך היום נחשוב על הזוועות? זה לא אנושי
..קולמוס הנפש.

לא כל יום וכל היום, אבל אצלי בחיים לדוגמא [ושוב, אני אולי אובססיבי יותר מהרגיל, אבל עדיין אני חושב שזה צריך להיות קרוב לזה] הנושא הזה הוא די 'חי' ובזכרון שלי פעמים רבות מאד, והרבה מהזמן.

איך?ישראלית2❤🇮🇱
ספרים סרטים וכזה?
אני חולק עליך..היי זה אני

לדעתי צריך להיות מודעים למה שקרה אבל לא צריך להתעסק בזה כל הזמן או חלק מכובד ממנו...

זה כמו שיש מחבלים אבל לא צריך כל הזמן לחשוב על זה ולפחד.. צריך להיות מודעים לזה.

 

 

[צריך לדעת שהיה שואה. לדעת באמת. לדעת מה קרה שם. לדעת מה היה הרצון של אותם רשעים.]

 

אבל לא צריך כל שנייה וחצי לבכות שחלק מהעם שלנו מת..

מסכימה🙃ישראלית2❤🇮🇱אחרונה
וואלה אין לי מושג14אחרונה

אבל נראלי שכן

דבר תורה לפני שביעי של פסח...תות"ח!

שביעי של פסח. שבע זה מספר של הטבע, בשביעי של פסח ה' מופיע דרך הטבע. הים נקרא לשניים, יש עמוד אש ועמוד ענן, ברור מאוד שיד ה' מתגלה פה לעין כל.

אך עדיין, זה ע"י הטבע. היו כאלו בעם ישראל שגם אחרי שנקרע הים טענו שזה לא הקב"ה, אלא איזו תופעת טבע נדירה שבמקרה הייתה כשמצרים רודף אחרי ישראל ועם ישראל לא יכול לברוח.

מופיע במדרש שיש כאלו שעברו עם ע"ז בתוך הים. איך יכלו? והרי ה' התגלה שם לפי מה שאמרנו מובן, מי שמתעקש שהקב"ה אינו משגיח, ואינו מאמין בה', לא יכול להגיע למדרגה שבאה לידי ביטוי בשירת הים: "ויאמינו בה' ובמשה עבדו", לא ידיעה, אמונה. 

לכן מיד אחרי קריעת ים סוף הייתה עוד עלייה במדרגת האמונה. הים לא רק קפא ואפשר לעם ישראל לעבור, אלא היה את נסיון מרה. במרה עץ מר הפך מים מרים למתוקים. פה כבר יש ממש משהו כנגד ההגיון, לא תופעת טבע נדירה שאפשר להסביר אותה בכל מיני דרכים, אלא מר שהופך למתוק. הדבר הזה הראה שהקב"ה מופיע לא רק במדרגת הטבע, שיכולה להיות מוסברת, אלא גם בדברים שאינם מסתדרים בהגיון, "שם שם לו חוק ומשפט ושם נסהו". ואחרי שהאדם מבין שהשכל שלו לא יכול להסביר הכל, ומתבטל לגבי הקב"ה, הוא מבין שגם הטבע, קריעת ים סוף, גם זה היה א-לוקי.

הקב"ה לא מעמיד בנסיון אלא אם כן אפשר לעמוד בו, ורואים את העלייה המדורגת בנסיון באמונה, ממדרגת הטבע למדרגה העל-טבעית.

מצרים הייתה הבסיס לבניין החומר של עם ישראל, כמו שהרב זצ"ל מאריך בעין אי"ה על ביזת הים, שהייתה הבסיס לחומר של עם ישראל.

עד סוף קריעת הים, עם ישראל ברוחו עדיין היה במצרים, במדרגת הטבע הזאת, עד ש: "וירא ישראל את מצרים מת על שפת הים", ורואים שהטבע הוא א-לוקי ולא נשלט בידי אדם, כמו שהמצרים חשבו שהטבע תחת שליטתם.

זאת אומרת, הייתה שבירה של הטבע, המצרים מתו, הים נקרע. עם ישראל ראה שהטבע נשבר, כי הוא הביא לקלקולים, המצרים הגיעו לקלקולים רבים בגלל התפתחות בניין החומר וגדילתו, עד שהגיעו לשיא הגאווה של: "לי יאורי ואני עשיתיני", שכל כוחות הטבע בידיהם, תחת שליטתם. לכן גם אלוהיהם היו הכבשים, הכבשים הם תחת ידי אדם, תחת שליטתו, ומשרתות אותו, והאדם הוא זה שמוליך ומוביל אותן.

ובקריעת ים סוף מגיעה התובנה שהטבע לא בידי אדם, אלא בידי הקב"ה, הוא זה שיכול לשדד מערכות הטבע ולהטביע את המצרים שחשבו שהכל בידם.

אגב, יש עוד נקודה, שבקריעת ים סוף יש: "ה' יילחם לכם ואתם תחרישון", שה' פועל ונלחם בשביל עם ישראל, כי מצד הטבע עם ישראל אמור להפסיד, אך דבר אחד הקב"ה לא עושה, וזה צריך שהאדם יעשה: מסירות נפש. נחשון בן עמינדב שיקפוץ למים. ורק אחרי שהאדם מוסר נפשו, אז הקב"ה מסייע ועושה הכל, אך צריך את ההשתדלות של המסירות נפש, של הביטחון הגמור בה'.

אך במרה התגלתה המדרגה שמעל זה, אחרי שהטבע הביא לקלקול וה' שבר אותו, אז יש מקום לבנות קומה של החומר מחדש, אחרי שהמצרים מתו אז יש מקום לביזת הים, ולמדרגה שמתגלה במרה.

במרה מתגלית המדרגה של החומר, שאפשר להשתמש בו לטוב. כתוב בגמרא שאחד מהתנאים שצריך כדי להיכנס לבית מדרשו של המשיח הוא להפוך מר למתוק. המשיח זה בדיוק עניינו, שאפילו שיש חומר, שיש גללים של חמור, שיש מרירות, זה הדבר שהוא כלי כדי להגיע למתיקות, ורק אחרי שיש מרירות, שיש קשיים, שיש נסיונות, רק אז יש מתיקות- "לולי נפלתי לא קמתי, לולי ישבתי בחושך לא היה ה' אור לי". רק אחרי שיש את החושך, רואים את האור של עמוד האש. (עניין זה גם מתגלה בליל הסדר, שהמרור, הוא פתיח לסדר, רק אחרי שיש את המרור, את הקשיים, רק אז אפשר להגיע לחירות אמיתית ואפשר להרגיש את היציאה מהמצרים לחירות).

והמדרגה שמתגלה במרה היא הכנה למדרגה שתהיה בא"י, שבא"י עם ישראל צריך לגלות את הקדושה גם בחול, ולגלות גם את בניין החומר בקדושה. וכן המים, שעניינם הטבע, כמו שהארכנו לגבי קריעת ים סוף, מופיעים גם במרה וגם בא"י. בא"י: "למטר השמים תשתה מים", ובמרה, אחרי שעם ישראל היה צמא, הייתה את השבירה של החומר, אז יש מקום למים להגיע, אך המים מגיעים ע"י ה', ע"י נס, ע"י התפילות. ואותה מדרגה של הטבע שמתגלה בעם ישראל אינה כמו של המצרים, שהיא מנותקת מהקב"ה, אלא מחוברת אליו, "למטר השמים תשתה מים", לא מים שמתחילים, מהקרקע, מלמטה, מהאנושיות, אלא כל מדרגת הטבע של עם ישראל מתחילה מהא-לוקות. וממילא, כשעם ישראל לא חוטא אלא עושה רצונו של מקום: "אם שמוע תשמע בקול ה' א-לוקיך...", אז לא נגיע לקלקולים ולשבירה שהייתה אצל המצרים: "כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך", אך אם יהיו קלקולים ונהיה כמו המצרים אז חלילה נצטרך עוד פעם שבירה של החומר. (וזה מה שקרה בגלות, עם ישראל כשהיה בא"י לא קידש את החומר אלא הגיע לקלקולים, ואז היה צריך לצאת לגלות...).

"כי אני ה' רופאך". אחרי שיש קלקולים, שיש שבירה, אז עם ישראל צריך להבין שה' הוא המקור לטבע והוא משפיע את כוחות הטבע, והוא לבדו יכול לרפא את עם ישראל. ורק אחרי ההבנה הזאת יש מקום לשימוש בחומר בעבודת ה'.

חג שמח!

...רחל יהודייה בדם
מעניין ומעורר מחשבה.

כל הכבוד לך על ההשקעה
....תות"ח!

תודה רבה....

בשמחה....

את האמת, שחלק כתבתי בזמן שחיכיתי בתור בסופרמרקט....😅

...רחל יהודייה בדם
וואי ..
איזה יכולת ריכוז לכתוב את זה באמצע קניות עם כל הרעש..
בכללי כשבנים עושים קניות הם יותר חושבים עלכלי פשוט

דברים אחרים מאשר על הקניות (ביחס לבנות)

.....תות"ח!

אה, זה לא מפריע לי הדברים האלו, ב"ה....

כבר יצא לי פעם אחת בנסיעה לשים דף על הרגליים ולכתוב קטע כתיבה ארוך....

ועשיתי גם בנסיעה לאילת פעם אחת תשחץ.....

קיצור, ב"ה יש לי ראש גם בנסיעות, אפילו לפעמים יוצא שאני לומד יותר בריכוז בנסיעות, כי זה הדבר היחיד שאני יכול לעשות ואין לי הסחות דעת.... (ברור שאני יכול סתם לשמוע שירים, אבל אם אני פותח ספר אין לי תירוצים להתעסק בכל מיני דברים אחרים.....)

מעניין מה שאתם אומריםרחל יהודייה בדם
יפה..
סחטייןהיי זה אני

כל הכבוד

....תות"ח!

תודה...

מעלף תודה רבה!הרמוניה
....תות"ח!

תודה רבה...

בשמחה.

...לראות בטוב
ממש יפה! תודה רבה..(:
....תות"ח!

תודה רבה....

בשמחה.

....תות"ח!

הוספה קטנה:

בסוף רואים את העניין הזה בקריאת התורה שאנחנו קוראים כל שבוע בשני, חמישי ושבת במנחה. זו תקנת עזרא וזה נלמד מהפסוק: "וילכו שלושת ימים במדבר ולא מצאו מים", שמכאן שלא יעברו שלושה ימים על יהודי בלי שישמע קריאה בתורה....רואים את העניין שהטבע של עם ישראל הוא טבע קדוש, ואחרי שעם ישראל היה בלי מים, בלי הטבע, המים ששתה היו מים שהומתקו ע"י נס, מים א-לוקיים

 כי כל הטבע שלנו הוא טבע א-לוקי, ואחרי שיש את השבירה של הטבע של המצרי שהביא לקלקולים, אפשר לבנות טבע חדש, טבע שבסיסו הוא בא-לוקות. (הרב זצ"ל במאמרי הראי"ה מסביר ש: "לא הספיק בצקם של אבותינו להחמיץ עד שנגלה עליהם מלך מלכי המלכים וגאלם" זה העניין, שישר כשנולדנו בתור אומה נולדנו כאומה א-לוקית, לא הייתה לנו הקמה של אומה בגלל סיבות טבעיות ואז על גבי זה הקב"ה נתן לנו את התורה, אלא כשהוקמנו ישר הפכנו להיות א-לוקיים, לכן הזהות הלאומית שלנו מתאחדת עם הזהות הא-לוקית, הארץ שלנו, שהיא לכאורה סממן של עם רגיל, סממן של חול, היא ארץ הקודש. השפה שלנו, השפה העברית, היא שפת הקודש....).

שנתחיל שוב את הויכוח על 'שפת הקודש'?קולמוס הנפש.

אני שמח ששינית מילה אחת, והבנת שמה שבטוח, 'לשון הקודש' זה לא..

אבל היה מומלץ כדי למנוע בלבול, שתקרא לזה 'שפה קדושה'.. כדי שיהיה ברור למה אתה מתכוון.

ועל זה שאתה קורא לזה 'שפה קדושה'. . אולי נתווכח בפעם אחרת..

 

קורץ

....תות"ח!
וואי, וואי...
רבינו, כתבתי פה דבר תורה, אל תנצל"ש את השרשור לויכוח על זה....
ולא, אני מאחורי כל מילה שכתבתי, כולל המילים "שפת הקודש", ואתה יודע את זה...
כן, בעז"ה בלנ"ד נתווכח בפעם אחרת....
ומה הסיבה ששיניתקולמוס הנפש.

ל'שפה' במקום מה שהשתמשת בעבר 'לשון'?

 

....תות"ח!

לא משהו מהותי...(סתם עכשיו דיברתי על ההגדרה הלאומית יותר, ורציתי להדגיש שאפילו שפה, שזה מרכיב זהות בסיסי של עם, הוא בעצמו קודש. לשון זה מילה שפחות מתאימה לבטא את הרעיון הזה, ופחות מדגישה את זה, זה הכל.....).

....תות"ח!
יודע מה?
תשלח לי לאישי, ואענה לך כשאוכל בלנ"ד.
שכוייח
מה לשלוח לאישיקולמוס הנפש.


...תות"ח!אחרונה
על הדיון שלנו על שפת הקודש...
אוףף אני לא רוצה לקרוא את זה כי נגמרהחיים מאושרים

שביעי של פסח ואז אני יתחרט על זה שלא קראתי את זה ליפני החג ואני יתבאס...

....תות"ח!

וואי, איזו באסה....

מחילה ששלחתי יחסית סמוך לחג....

בסדר, שתזכרי לשנה הבאה....

האאא ברור רק הזיכרון שלי (צוחק)החיים מאושרים


אויי לא עבד לי...החיים מאושרים


....תות"ח!

יש או (בוחק ), או : D (בלי רווח, כמובן...)....

שניה מנסה החיים מאושרים


האהאה עבד ליייהחיים מאושרים

תודהה

@תות''ח!

 

ולא עבד לי לתייג או ששחכתי איך עושים את זה

טובב אבל ברור לי שכתבת יפה (בגלל הקודמים) אז אשריךהחיים מאושרים


...תות"ח!
עבר עריכה על ידי תות"ח! בתאריך כ"ג בניסן תשפ"ב 22:49

תודה....


עכשיו כשאני חושב על זה, אי אפשר להיות בטוחים בכלל....
זה שכתבתי משהו יפה, לא מבטיח ששאר הדברים שלי יהיו אותו דבר....(חוץ מזה, שלפעמים כותבים דברים בסגנונות שונים, אז יכול שהסגנון שכתבתי את הדבר תורה הקודם אהבת, אך את זה פחות....).
סליחה על ההתפלספות....😅
....תות"ח!
ב"ה, תודה לה' יתברך, רק כדי להראות שמה שכתבתי נכון ואמת ולא סתם פרי המצאתי, זכיתי לכוון לדעת גדולים- ראיתי את הרעיון שכתבתי, לעומת פה שהיה יותר בהרחבה, שם הוא נכתב יותר בקצרה, תשובה של הרב יהושע שפירא בעלון 'קרוב אליך', היה באיזור פסח העלון.
מי שיוכל למצוא את זה ולשלוח פה, מאוד אודה לו. תודה רבה ואשריכם ישראל
בנות שיודעות על מדרשות קיץ לשביעיסטיות?סטגדיש
שהן לא רק הרובע
יש מחנה צמאה ממש שווההההה תבואיהילת ההילות


מדרשת אפיקיםירושלמית:)אחרונה
שמעתי על זה הרבה דברים מדהימים מחברות, יש על זה פרטים באתר שלהם
כמה אתם יודעים על השואה?קולמוס הנפש.

כמה היא 'נושא' אצלכם?

אם התשובה היא 'הרבה', למה?

ואם לא, האם זה מפריע לכם?

אתם רוצים שיהיה יותר?

 

[פשוט חשבתי על זה, שהיום הידע על השואה אצל הרבה מהנוער, שואף לאפס.. וזה די  עצוב.. אז אולי אתעודד מהתוצאות פה. - כמובן מחכה לתשובות לא רק מנוער.]

 

[אם שאלתם, אצלי זה אחד הנושאים.]

אולי ארחיב בהמשך, אם יתפתח השרשור.

למישהו יש סרטים של טלי אברהמי ויכול לשלוח?לאהיעקבי

למישהו יש את הסרט נגד הסיכויים של אילת איינהורן?

..נעה ונדה

יכול להיות שיש עם זה בעיה הלכתית של גזל

בעקרוןהחיים מאושריםאחרונה

זה כאילו אמא שלי קנתה תסרט הזה כי בהתחלה זה הגיע אלינו איכשהו מחברה של אחותי ואמא שלי אמרה שזה גזל אז היא קנתה תסרטים לא בטוחה שיש לנו את זה אבל גם אם כן אז רק לבנות וזה גם גזל היא כתבתה את זה בסוף הסרט...

אבל כדי לך לבדוק כמה זה עולה...

שביעיסטיםירושלמית:)
איך אתם מתמודדים עם כל הלחץ הלימודי הזה? זה כל כך משפיע עלי מבחינה נפשית, ומאוד מפריע לי ללמוד בצורה נורמלית. ברמה שזה כבר לא בריא. יש לכם טיפים לאיך להתגבר על זה?
שמיניסטים סובלים לא פחות...טונה(לא דג)


נכון בהחלט, גם שמיניסטים!נעה ונדה

אני חושבת שארגון וחלוקה מסודרת והגיונית של זמני הלימוד של החומר לפני המבחן מאוד עוזר להוריד מהלחץ. פעם כתבתי כאן אני שמיניסטית - נוער וגיל ההתבגרות פירוט מדויק למי שזה יעזור לו... כמו שכתבתי שם בהמשך, הפרטים המדויקים הם לא קדושים כמובן וכל אחד יכול להתאים אותם לעצמו. מניסיון - זה הכי יעיל שיש (ואפילו כיפי🙈).

כמו שאיש אחד חכם אמר פעם- מי שטרח בחורף, יהנה בקיץסוזנה ושות'

ברצינות. את עיקר הלמידה שווה לעשות בחורף, ואז בקיץ נשאר לעשות קצת חזרות על החומר..

[גילוי נאות: אני שמיניסט. לא מרגיש שעמוס מדי, מבחינתי עד שבועות אני רק "סוגר פינות" (את הבגרויות שנותרו+עבודות אחרונות) וזהו..]

כל אחד ומה שנוח לונעה ונדה

אני נגיד לא טרחתי בחורף וגם עכשיו אני ברוגע, לומדת למבחנים אבל בחיים לא אתאמץ מידי. והציונים טובים ב"ה.

גם אני לא ממש.. אבל זו אמירה כללית.סוזנה ושות'

שווה להזיז דברים לחורף [עבודות להגשה, למשל] כדי להפחית בעומס בקיץ. אבל כל אחד ומה שנוח לו.

תודה רבה על התגובותירושלמית:)
וצודקים, שכחתי גם מהשמיניסטים פשוט השביעיסטים יותר חדשים בכל זה ככה שעוד לא התרגלנו ככה שהכל הרבה יותר מלחיץ.
והתכוונתי בעיקר לא מבחינת הלימודים עצמם לבגרויות, אלא להרגשה הכללית סביב הכל. כתבתי את זה לפני שבאמת עשיתי בגרות ועד עכשיו כבר הספקתי לעשות כמה, ןגיליתי שזה באמת לא כזה גרוע כמו שחשבתי, ב"ה הצלחתי להירגע
ב"ה!נעה ונדהאחרונה


מה דעתכם על נוער כותב?ג'ורג

סתם מעניין אותי

מה זה?בן מכיר


מה שמצאתי מגוגלחושבת בקופסאאחרונה

http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=484422

נוער כותב (@noar_kotev) • Instagram photos and videos

 ממה שהבנתי, סוג של עלון לנוער שנכתב ע"י נוער וכנראה לא ממש פופולרי או פעיל כי אלו שתי התוצאות הרלוונטיות היחידות.

אשמח להמלצה לנוקיה איכותי בלי וואטסאפ. תודה!תולעת ספריםם


תודה רבה לכל העונים! כנראה אלך על דור 3 ואקנה חדשתולעת ספריםם

עוד כמה שנים

הכשל הלוגי הגדול ביותר של הציבור הדת"לי תורניבינייש פתוח
מחנכים בהמון בתים שהתקשורת כולה אבי אבות הטומאה וצה"ל קודש קודשים.
פעם אחת אבא הסביר למה התקשורת בוגדת מדרגה ראשונה, כי היא טוענת שעזה היא העיר הצפופה ביותר בעולם. הוא הוכיח שזה לא נכון. הסברתי להם שגם בצה"ל אמרו לנו את השקר הזה וזה לא עשה כלום לאף אחד.
עוד הוכחה טובה לבגידה של התקשורת אצלם היא שהם קוראים לגירוש מגוש קטיף התנתקות במקום בשם האמיתי. למרות שזה לא התקשורת שנתנה את השם, ולמרות שהרבה האנשים האלו עושים את אותה רטוריקה ואגיע לזה עוד רגע.
מי שמספר על הבעיות בתקשורת עושה מצווה גדולה של מחיית זכר עמלק.
מי שכמוני מספר על הבעיות בצבא (בעיות צניעות חמורות, חיילים שקיבלו טיפול רפואי כושל שיוצא מנקודת הנחה שכל החיילים שקרנים ואז חוו פריצת דיסק, מ"פ שלי שניסה להכניס אותי לכלא על משהו שהוא עשה, רופא שנתן למ"פ ימי חופש בכסות של ימי מחלה, חוקים לא הגיונים בגלל קיבעון שגורמים לבזבוז זמן ועוד ועוד ועוד) אומרים לו שאסור לומר ביקורת על הצבא. ואיפה אותה הרטוריקה שהזכרתי קודם? פשוט ממירים את המילה "ביקורת" במונח "לשון הרע". אסור לומר לשון הרע על הצבא.
מסקנה: כולנו מאמינים בדברים עם כל מיני בעיות ומסרבים לראות את הבעיות ובכח רואים את הדברים בצורה שהכי תתאים לאמונות שלנו. לא משנה אם אנחנו דת"לים או אתאיסטים או חרידים או שמאלנים או מתנגדי חיסון, מי יותר מי פחות.
הערה: אני יודע שלהרבה דת"לים תורנים אין את הבעיה בגישה שאני מתאר, אבל זה נפוץ.
אצלי במשפחה המורחבת יש משפחות שאסור לומר שיש בעיות במערכת הרפואית הצה"לית ויש כאלה שזה בסדר גמור.
....באולפנה...
הציבור התורני מתחלק להרבה קבוצות, אם זה להכי קיצוני גם. ולצערנו יש הרבה אנשים ומשפחות, שחושבות שהצבא, זה קודש קודשים ואין כמעט בזה חסרנות, וזה העשייה שלנו בעבודת ה', ויש גם משפחות תורניות שדוקא לימוד התורה ועמל אליה, הרבה יותר חשוב.
ולא חושבת שכול כך חשוב לספר בעיות בתיקשורת, כמו הדוגמא של הצבא שנתת שזה יותר להזהיר.. צריך מודעות למה שקורה נכון, אבל מלכתחילה עדיף שביכלל לא להיכנס לכול הנעייס הזה של התיקשורת, זה ליכלוך.. ומביא בילבול להרבה אנשים, לכן חשוב באמת למי שניכנס לדברים האלה, ליישר אצלו את מה שהתיקשורת עקמה לו. וכמובן אני חושבת שמאוד חשוב לדבר על זה באולפנות ובישיבות, ובני נוער, על איך לא לאמין למה שהתיקשורת אומרת, ולא להיות תמים אחריה, ולהבהיר יותר מה האמת של עמי..
מקווה שהבנתי אותך נכוןבאולפנה...
הבנת אותי נכון. ואוסיףבינייש פתוחאחרונה
שמאוד חשוב לדוגמא בתור עובד בתן ביס, לומר לך ולכולם לא להאמין לכלום ממה שמספרים עלינו בכאן 11 או כל ערוץ תקשורת אחר
הייוש לכל השביעיסטים (וגם שלא)הילת ההילות

מה אתם עושים עם כל העומס של הבגרויות? אני בלחץ ולא התחלתי ללמוד...

אין לי מוטיבציה וגם לא עמי 

אשמח לעצות ועידודיםם

 

אני שמיניסטיתנעה ונדה

אבל עמוסה בלימודים בדיוק כמו בשנה שעברה.

 

אני בעד שמחת חיים לפני הכל!!

לימודים זה חשוב. שמחה, בריאות, יחסים בינאישיים זה הרבה הרבה יותר חשוב.

השיטה שלי היא כזו: לפני כל מבחן לחלק את החומר לחלקים בגודל סביר ולפזר את הלימוד של כל חלק בזמן סביר. כל חצי שעה הפסקה של 5 דקות ולא יותר מ4 שעות ביום (לא ברצף).

בזמן שבו לא לומדים לא חושבים על הלימודים! חיים! שמחים! נהנים! אפשר גם לצ'פר קצת את עצמנו אחרי יום שבו עמדנו בהספקים שקבענו לעצמנו.

בקשר למתמטיקה - אני בעד להתחיל 3 ימים לפני המבחן. לעשות 2 תרגילים מכל נושא (לא יותר מנושא אחד בכל פעם שמתיישבים ללמוד), ואח"כ לבדוק איזה נושא צריך דגש ואז לעשות 5 תרגילים מכל נושא כזה. הכלל של כל חצי שעה הפסקה + לא יותר מ4 שעות ביום עדיין תקף כמובן.

את באה למבחן לא מרגישה מוכנה? תנשמי! הכל טוב! מקסימום תקבלי 80 מה יקרה? את טובה ותותחית בלי קשר, אל תתני לזה להוריד אותך! תסמכי עליו, בע"ה עם הרבה תשומת לב בזמן המבחן, דיוק, ובמבחנים של זכירת חומר - קצת מניפולטיביות - את תצליחי!

בהצלחה

❤❤❤❤היי זה אני


גם כן שמיניסטיתחושבת בקופסא

ואני בדיוק עושה הפסקה קצרה מלימוד לבגרות מחר.

בשביעית זה הכי מלחיץ כי לא יודעים איך זה עובד, אבל זה בסך הכל מבחן. מבחן מאוד חשוב, אבל רק מבחן. לא מצפים ממך לעשות משהו בלתי אפשרי ומיליוני תלמידים מצליחים לעשות את זה כל שנה.

 

הכי חשוב כמו ש @נעה ונדה אמרה זה לתכנן את הזמן, אבל אני לא חושבת שאפשר לומר לך חלוקה ספציפית כי כל אחד עובד אחרת ועם צרכים אחרים. העיקר לתכנן מראש חלוקה הגיונית שנותנת לך מספיק זמן לקלוט את החומר ולתרגל אותו, וגם לא הפסקות ארוכות מידי שקשה להתפקס מהן בחזרה.

חשוב גם לברר איך בדיוק בנויה הבגרות ותרגל את החומר בדרך הזאת. נגיד בלשון נותנים הרבה טבלאות של פועל בניין זמן וגוף, ובמבחן עצמו זה רק חלק ממש קטן ממה שצריך. אז כדאי לא לבזבז את הזמן בתרגול שלא עוזר לך, וגם זה עוזר נפשית לדעת מה בדיוק יהיה שם.

 

מסכימה איתךנעה ונדה

לגבי החלוקה הספציפית: את צודקת שכל אצל כל אחד זה עובד אחרת, אבל אני פגשתי יותר מידי אנשים שכשאתה אומר להם "תתכנן את הזמן שלך!" הם מבינים ורוצים, אבל אין להם מושג איך לעשות את זה. לכן הרגשתי צורך לרדת לפרטים שכמובן אין בהם שום דבר קדוש, שכל אחד יקח אותם ויתאים אותם לצרכים שלו, אבל עצם העזרה הראשונית אני חושבת שהיא עוזרת מאוד. לפחות לאנשים כאלו. אין לי מושג אם פותחת השרשור היא כזו, בכל אופן הדברים שלי לא מכוונים רק אליה ספציפית.

הדבר היותר חשוב הוא דווקא להגיע מוכן למתכונת.סוזנה ושות'אחרונה

מי שמוכן למתכונת- הוא מוכן ב-95% לבגרות עצמה.. לכן שווה להשקיע מוקדם. אם צריך להשלים פערים- שווה לעשות את זה בימים שאין לכם בגרויות בהם. בהצלחה לכולנו!

"חג" העצמאותנעה ונדה

מה אומרים? אני תוהה לפעמים למה חילונים מרגישים צורך להכניס ממד דתי ליום הזה.

מילא דתיים, לפי תורת הרב קוק ביום הזה אין רק ממד דתי אלא כולו חג דתי, אבל חילונים?

תשובההיי זה אני

יש לך בלבול עם ההגדרה של חג..

 

חַג - זכר

תאריך קבוע שבו מציינים אירוע משמח, היסטורי, דתי, לאומי וכד', באמצעות טקסים, חגיגות, תפילות ומנהגים שונים כמו תחפושות בפורים, סופגניות בחנוכה ועוד; יום טוב; מועד

 

במקרה של יום העצמאות זה חג לאומי... אין קשר ישיר לדת..

 

ו..אפשר לומר גם יום עצמאות וגם חג עצמאות

 

..נעה ונדה

עזוב הגדרות מילוניות בעברית הבן-יהודית, חג זו מילה בעלת קונוטציה דתית בעגה העממית, ולדעתי זו גם משמעותה המקורית בלשון הקודש

משמעות המילה חג בלשון הקודש:נעה ונדה
חגהיי זה אני
עבר עריכה על ידי היי זה אני בתאריך ה' באייר תשפ"ב 16:41

בהתחלה קראו חג לתאריכים שבהם מקריבים קרבן חגיגה

ולפי ההגדרה הזו גם פורים לא נחשב חג..

אבל כיום קוראים חג לתאריכים שבהם חוגגים, ששמחים בהם, תאריכים שבהם קרו דברים טובים
כמו חג פורים שבו ניצלנו מהגזירה של המן או חג העצמאות שבו הוקמה מדינה ליהודים..

 

ו..אפשר גם לומר יום העצמאות 

אבל אם נקרא לו חג זה לא נחשב שטעינו..

 

[כמו שכתבת בכותרת זה משמעות המילה חג בלשון הקודש אבל לאו דווקא בכללי]

לא חושבת שזאת טעותנעה ונדה

לדעתי יום העצמאות הוא לגמרי חג, אבל אני עדיין עומדת על כך ש"חג" זהו מושג דתי, בעיקר בגלל שלשון הקודש זוהי שפה דתית מעיקרה.

אני אצטט מתוך הקישור שהבאתי: "המונח חג במקרא חל רק על שלוש רגלים - פסח, שבועות וסוכות - אבל בשימוש רחב יותר הוא מצוי גם לגבי יום קדוש בכלל".

מה הקשר?החיים מאושרים

גם נוצרים אומרים חג המולד (להבדיל)...

וגם חג הרמאדן...

קיצור חג זה לא בהכרח משהו של דתיים...

חג זה גם תאריך מסוים... 

חוץ מיזה שיום העצמאות זה לא בהכרח של דתיים דווקא לצערנו יש הרבה חרדים שלא חוגגים את אז יום העצמאות...

ושים לב שאפילו במילה ''חוגגים'' יש את המילה חג כי לדוגמא ''חוגגים יומולדת זה משהו שיש פעם בשנה וזה תאריך...

קיצור חג זה לא מילה רק של דתיים

 

מקווה שמספיק ברור

הדוגמאות שהשתמשת בהן לא נכונותחושבת בקופסא

חג המולד וחג הרמדאן אלו חגים דתיים, רק לא של הדת שלנו.

המסקנה שלך נכונה בכל מקרה.

כן שמתי לב לזה תוך כדי שכתבתי...החיים מאושרים


זאת בדיוק השאלה- למה ההצמדה של "חג" ל"עצמאות"..סוזנה ושות'

לגבי יום הולדת- ראית מישהו שחוגג את "חג יום ההולדת"? לא נראה לי.. כדאי להפריד בין "חגיגה" (שמשמשת לכל דבר שהוא קצת יותר שמח מהשגרה..) לבין "חג" (שאכן יש לו קונוטציה דתית משהו).

 

סופסוף מישהו שמסכים איתי נעה ונדה


שמחתי לעזור.. סוזנה ושות'אחרונה


זה מעניין, כי נתת רק דוגמאות דתיותנעה ונדה

חג המולד הוא חג דתי - של הדת הנוצרית.

חג הרמאדן הוא גם חג דתי - של הדת המוסלמית.

חג זה לא סתם תאריך, זהו תאריך מקודש מסיבה כלשהי.

יש הרבה חרדים שלא חוגגים את יום העצמאות - ולכן הם לא קוראים לו "חג", אם הם יקראו לו חג זה יהיה בזלזול, כי גם הם מבינים שלמילה חג יש משמעות דתית ולדעתם ליום העצמאות אין שום משמעות דתית.

יש קשר בין המושג "חג" לשורש ח.ג.ג וזה לא במקרה (ראי בקישור שהבאתי למעלה), אבל עדיין זה לא מוציא מהמושג חג את המשמעות הדתית שלו.

פשוט וקל.שפרינצא בוזגלו

חילונים חוגגים גם פסח ושבועות וסוכות, אמנם בצורה חילונית, אבל עדיין זה זמן משפחתי וחגיגי.
משפחתיות זה ערך שחשוב לכולם.

לא לכולם לצערנו אבל לרובם...החיים מאושרים


ערך דתי-קאנטיאני לדעתינעה ונדה


ה' רחם עלינו , אירוע פח"ע באלעדרחל יהודייה בדם
כמה נרצחים. ועוד פצועים קשה.

תפילות.

איפה להיות עם חופשי בארצנו.
ברור שיש להיות עם חופשי בארצנוהחיים מאושרים

כי אם זה היה פעם לכי תדעי עם כמה הרוגים זה היה נגמר...והיה את זה בכמויות הרבה יותר גדולות...

 

בכל זאת ברור שצריך להתפלל וזה נוראייי ברמות לא הגיוניות וחס וחלילה לא זלזתי בשושלה הרוגים שנרצחו!

 

''בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו''

מסכימה מאודתולעת ספריםם


זה לא בדיוק חופשי.רחל יהודייה בדם
ובלי להיכנס לדיוקים תסכימי איתי שהשורה הזו ששרו היום מול הפיגוע היא כואבת.
מה? לא הבנתי...החיים מאושרים


מפחידדנעה ונדה

תמיד שנאו וישנאו, פגעו ויפגעו בנו, אבל ההבדל הגדול הוא שהיום אנחנו ריבונים על עצמנו ולא תחת שלטון זר

הבעיה שיש לנו בשלטון רוחות זרות..קונז


עדיין, אין בכלל מה להשוותנעה ונדהאחרונה


מוזמנים להגיד פרקי תהילים בקישורירושלמית:)
לרפואת הפצועים בפיגוע ולעילוי נשמת הנרצחים-
https://new.tehilimyahad.com/mr.jsp?r=BQXRWSFZXDo

מקפיץהוד444


מקפיצה, הפרשת חלה מצרפת פלאיירישראלית2❤🇮🇱אחרונה

היייייי.. טוב אני חדשה..אני זאת מי שאני
וסתם.. רציתי לשמוע מה שלומכם? בתוך כל הטירוף הזה..
פטירת הרב קנייבסקי
פיגועים.
קורונה ( שכבר לא מרגישים)
או סתם מה נשמע?
אני קצת מבולבלת.. כאילו האמת חבל שבחרו לעשות
את כל הטירוף הזה( חלק יקראו לזה ימות המשיח) דווקא על גיל ההתבגרות שלי..
זה ממש מבלבל.. קשה למצוא את עצמי..
עדיין מחפשת
וואונעה ונדה
עבר עריכה על ידי נעה ונדה בתאריך ג' באייר תשפ"ב 18:24

מכירה את התחושה המבלבלת הזאת, אי אפשר לברוח ממנה.. אבל דווקא היא, ורק היא, יכולה לבנות ולבגר אותנו הכי טוב שאפשר. תמיד קורים דברים קשים, אין שום דבר מיוחד בתקופה הזאת ספציפית, אבל רק עכשיו בגיל ההתבגרות אנחנו לומדים להיחשף אליהם יותר, להפנים יותר, לתהות יותר על מה נכון ומה לא, מה עדיף ומה פחות, מה טוב ומה לא, ואיך מתמודדים עם כל זה..

שאלות כמו: מי אני? מה הדעות שלי? מה השאיפות שלי? הן שאלות שדורשות בירור מעמיק, יסודי ומקיף, שרק את בדרכך שלך יכולה לענות עליהן. תמיד אפשר, וגם מומלץ, לשאול אחרים לדעתם כדי לעזור בבניית תפיסת העולם האישית.

לכן אני אשמח להתייחס לנושאים שהעלית:

פטירת הרב קיינבסקי: עצוב. כואב. מבלבל. מכניס לפרופורציות ולמחשבה מחודשת על החיים ועל האמונות שלי (לגבי היחס לתלמידי חכמים והיחס הבין-מגזרי). היה כאן דיון מעניין לגבי זה לא מזמן.

פיגועים: מפחיד. פשוט מפחיד. במיוחד עכשיו, עם כל הפיגועים הנוראיים עם נשק חם בערים מרכזיות וההצפה המחודשת של הפיגועים הקודמים ביום הזיכרון. אני חושבת שמי שהצמיד בין יום הזיכרון ליום העצמאות הוא פשוט גאון. זאת ההסתכלות הנכונה לדעתי על המציאות הזאת: לכאוב על הנופלים, לא להתעלם מהקשיים (מדהים אותי כל פעם מחדש לשמוע על מיזמים מדהימים חדשים שמוקמים בעקבות פיגועים, וגם כאלה שלא בעקבות פיגועים), אבל לשים הכל בפרופורציות! אנחנו במרחק שנות אור מאיפה שהיינו לפני 80 שנה בזמן השואה, מעם של מוזלמנים ותתי-אדם הפכנו בחסדי השם לעם חזק בארצו שמפיץ את מלכות ה' בעולם. יש עוד מלא מה לתקן, אבל קודם כל - פרופורציות.

משתדלים לחיותטונה(לא דג)אחרונה