50 ערביםם ניסווו להיכנססס
ימחח שימםם
באיזה ישוב? 50 מחבלים? איך זה נגמר?
אין נפגעים?
ההפך, אני מאחלת להם שישלמו על המעשים שלהם!
טונה(לא דג)אחרונהוואו, חלמתי חלום והייתי ממש מפוחד ממנו, בקושי האמנתי על עצמי והייתי מזועזע...(בחלום הייתי בטוח שזו המציאות, ולא ידעתי איפה לקבור את עצמי).
עד שראיתי בגמרא על חלומות שזה דווקא טוב...!
וואו, איזו הקלה...
וואו, וזה גם כ"כ מתאים, כאילו ממש מבירא עמיקתא לאיגרא רמא...
שנזכה.
יש סיפור על הגר"א כמדומני שחלם חלום רע, וצם, חזר אותו חלום, וצם, ובפעם השלישית הוא אמר שזה יצר הרע שמנה להחליש אותו והפסיק לצום ובאמת החלום לא חזר...
יש מצב של תענית חלום שזה על חלום רע...
אבל לפעמים זה סתם מהרהורי לבו של אדם...
ושמעתי מרב חשוב שאם זה חלום רע, אז צריך לחזור בתשובה, כי זה חלום רע, ואם זה חלום טוב, גם צריך לחזור בתשובה...
בכל אופן, אם החלום הוא ע"י מלאך- אמיתי, אם ע"י שד- דמיונות. (הרב זצ"ל אמר שזה ראשי תיבות שכל דמיון).
אבל אם החלום הוא משהו שכתוב בגמרא נראה לי כן כדאי להתייחס אליו ברצינות...
וצריך להיזהר לא ללכת לפותרי חלומות שרלטנים, אני בספק כמה אנשים כיום יודעים באמת לפתור חלומות...
(אם חלמת חלום טוב, בעיקרון זה מצויין, כדאי לבדוק אם זה משהו מהגמרא בבבא קמא או בברכות על חלומות ולראות מה הפתרון של זה שם...).
זה קבוצה של נוער...
למה יש כאן אנשים בני 30+ נשואים?
זה לא הגיוני!!
"זה כמו שאני יהיה בקבוצת הריון.. אני לא קשורה". אם את לא קשורה לקבוצת היריון, משמע שלא היית בהיריון.
מגובלת-אחרונהסתם, אנערף
מה יש לאנשים מבוגרים (ומשום מה זה בעיקר אם לא רק גברים) לחפש בפורום של ילדים?
וזו הזדמנות טובה להזכיר: היזהרו מטיפוסים שפונים אליכם בשיחה אישית, ואם מישהו מדבר איתכם - שימו לב אם יש משהו חשוד או מוזר בהתנהגות שלו ודווחו למנהלים. מסתובבים כאן גם אנשים עם כוונות לא טובות.
כללים לגלישה בטוחה בערוץ, טרולים והדיווח עליהם
חשוב! - נוער וגיל ההתבגרות
נכתב כאן שם של ניק ספציפי של מבוגר שמגיב כאן תדיר, והגבתי שאכן.
אז עכשיו בלי להזכיר שמות - אני מבהיר שמה שכתבתי מתייחס לאף אחד ספציפי, ולכל אחד מהם בנפרד. כולם כולל כולם.
שמרו על עצמכם ותהיו עירניים.
בצמ"ע יש מלא נוער שמגיבים
א. גם לאנשים נשואים יש ילדים ובני נוער- והפורום יכול לסייע ולהבין את הלך רוחם, הדברים שמעסיקים אותם
ולנסות להכנס קצת יותר ל"ראש שלהם" וכו
ב. מאותה סיבה יכול להיות שיש פה גם כאלה שעובדים עם בני נוער (כמוני למשל) מחנכים, מורים וכו
ג. עוד סיבה זה שא/נשים פשוט נהנים להביע את דעתם בכל מיני נושאים מענינים- בלי תלות במי פתח את הדיון
אודותם. מה גם שהרבה פעמים הפורום מפורסם בראשי- כך שזה מושך לכאן אנשים.
ד. מאותם סיבה גם אנשים לא נשואים מגיבים למשל בפורום נשואיים טריים- לפעמים זוית שונה,
או דווקא מישהי חיצוני יכולים לתת עצה יותר טובה.
ה. אני לא רואה בפורום כזה שמיועד במובהק לבני נוער- כי אם זה היה המצב
היו יכולים לעשות פורום סגור ושלום על ישראל... זה פורום ש"עוסק בבני נוער" וזאת נקודת הבדל די גדולה.
להבדיל מצמ"ע ששם הכניסה היא בפירוש לבני עשרים ומעלה, ועדיין יש שם לא מעט פולשים...
ו. להפעיל שיקול דעת, לא כולם ברשת טובים ונחמדים- אך מנגד גם לא להיות פרנאויד יתר על המידה
כמו שחלק מהמנהלים נהנים להיות
מגובלת-פרסומת של "חו"ל זה כאן: המלצות לכריסמס בישראל" בערוץ 7!!!, עד עכשיו הייתי סקפטי לגבי כל אלה שיוצאים על ערוץ 7 עכשיו אני מאה אחוז איתם. מה זה?? לא אכפת להם מה הם מפרסמים?? אני בשוק. פשוט בשוק.
מפתיע שיש עוד כאלה שזה מפתיע אותם.
הוא משכיר משבצות לפרסומות באתר לגוגל, ומפרסמים שונים משכירים מגוגל משבצות לפי קהל היעד הכי מתאים למודעה או סתם ככה ברנדומליות.
בהחלט יש כאן בעיה, אבל זה ממש לא מכוון.
(תחשבו על זה מנקודת המבט של אותו מפרסם- הוא סתם מבזבז את הכסף שלו על קהל שממש לא מתאים לו.)
גוגל שומר את נתוני הגלישה שלכם ולפי זה מראה לכם את הפרסומות.
יש מצב זה קשור?
לפעמים זה באמת רנדומלי ודי ברור שזה המצב כאן.
למה יש שתי אותיות,
כשהופכים אותו יש להם שתים עשרה אותיות,
תמיד יש לו ארבע אותיות,
ובהתחלה יש לו שבע אותיות.
הזוכה המאושר יזכה מנשיקה ווירטואלית העשויה מהבהובי פנסי מסך LED. באהבה...
אם מישהוא עשה פה את העבודה בספרות של הספר בואי הרוח" של הרב חיים סבתו, וישלח לי את העבודה יהיה פצצה ממש! דברו איתי באישי..
עוד הרבה זמן??
מגובלת-אחרונהלקבל אותם. אז אומנם אני מקיימת אותם אבל לא בלב שלם.
אבל אין לי זמן עכשיו.
אז מגיב כדי לשמור לעצמי להקפיץ כשיהיה לי אפשרות..
לדעתי הצדק של התורה תמיד צודק, גם אם יש משהו שנראה לא צודק אחרי שאני מתעמק בו הוא כן צודק
מה השאלה בכלל? כול הערכים האמתיים באים מתוך התורה ואם זה לא בא מתוך התורה אז זה לא שווה כלום.
אבסולוטי הוא בכלל לא אבסולוטי. (רחל, את תאהבי לחשוב על המשפט הזה..)
ולכן גם אין סיכוי שנסכים כולנו על צדק אחד.
משום כך בתור יהודיים מאמינים, שמאמינים באבסולוטיות של התורה אנחנו מחוייבים לצדק שהיא קובעת.
גם אם זה לא מסתדר לנו בכלל.
לי למשל לא מסתדר שה' ברא אנשים שנמשכים לבני מינם והם אינם יכולים לממש את המיניות שלהם ע"פ ההלכה (בבקשה לא להיכנס לדיונים מיותרים על הנושא).
לא מסתדק לי בכלל. נראה לי לא צודק. האם אני בתור רב (לא הגיוני אבל תזרמו) יכולה להתיר נישואי זוגות חד מיניים רק בגלל שהתורה נראית לי מיושנת לא צודקת ולא רלוונטית?
ברגע שהכרזתי שאני מאמינה באבסולוטיות של התורה, ברגע שאקרא על הצדק שלה תיגר- גם עירערתי אוטומטית על על האבסולוטיות שלה. הא בהא תליא. וברגע ששללתי את אחד מהם כתוצאה נגררת גם השני נשלל אוטומטית.
אם נראה שיש עונש כזה או אחר זה לטובת האדם שלא יחטא,
ואני לא רואה שזה עניינים נפרדים,כי התורה היא נצחית ולא
תשתנה לעולם,ואם כולנו היינו הולכים על פי התורה הכל
היה ברור ונפלא,שאלת שאלה ממש יפה, אולי תשאלי את זה
באור לנוער נראה שיתנו לך תשובה יפה בהצלחה לך.
למהר"ל בנתיבות עולם יש נתיב שלם שמוקדש לזה, "נתיב הצדק".
שם המהר"ל אומר שלעומת העקמימות והסטייה מן היושר, הרשעות, שיש הרבה דרכים להיות רשע ואפשר לסטות בזה או לסטות במשהו אחר, ואילו הצדק הוא אחד, היושר הוא אחד.
ב"ה יש לנו את התורה שהיא מגדירה לנו את היושר המוחלט והצודק, ומי שבתוך גבולות התורה הוא בגבול ה"צדק", מי ששומר תרי"ג מצוות ונאמן לכל התורה, כולל המצווה "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל", דהיינו להישמע לחכמים בתורה שבע"פ, הוא בתוך הגבול, ואילו מישהו שמחוץ לגבול, לא רק שהיום הוא יכול להיות מוסרי ומחר לא, ולא רק שגדול המצווה ועושה ולא מישהו שבכל רגע "עושה טובה" ו"מתנדב" להיות מוסרי", אלא שאין משמעות באמת למוסר שלו, זה מוסר אנושי מוגבל ואין למוסר הזה משמעות נצחית אובייקטיבית, ולכן רוב הפעמים המוסר הזה הוא רק כדי להשקיט את המצפון, או במילים אחרות מוסר שלא בא בגישה של נתינה אלא של קבלה, מה הכי טוב לי, איך אני אהיה הכי מסופק, ולכן הרבה פעמים זה לא מחזיק מים כי לפעמים "וואלה, דווקא משהו אחר יכול לספק אותי, אולי היצר שלי, לפעמים זה יותר זורם ואני "יותר מקבל", אע"פ שלא בטוח שזה מוסרי ובוודאי שזה לא ע"פ ערכי התורה.
וזה לא סותר את זה ש"שבעים פנים לתורה", כי יש את הבסיס של התורה, תרי"ג מצוות וכו'...ועל גבי זה יש הבנות של הפרטים ומחלוקות נקודתיות על איך להבין דברים מסויימים, אפילו הרבה מחלוקות, אך יש בסיס שהוא מוסכם, ומי שזה לא מוסכם עליו ובוחר בארחות עקלקלות, הוא "סוטה" מן היושר, סוטה מדרך הישר, עוזב את דרך האמצע, דרך הזהב, שמובילה את האדם לטוב ולחיים ("ראה נתתי לפניך...את החיים ואת הטוב ואת המוות ואת הרע : ...ובחרת בחיים למען תחיה אתה וזרעך"), בשביל להשקיט את המצפון שלו ולהתנהג בחופשיות משולחת רסן שתספק את תאוותיו, שכמו שאמרתי, זה גם יכול להיות שהוא יתן הרבה, אבל הכל שיקול של "כמה אני אקבל", אינטרסים...
שנזכה.
נ.ב. לגבי עונשים, בוודאי שהקב"ה פועלו תמים: "הצור תמים פעלו כי כל דרכיו משפט א-ל אמונה ואין עול צדיק וישר הוא", וכן הרמב"ם גורס בגמרא: "אין אדם ניקף באצבעו מלמטה אלא אם כן מכריזים...מלמעלה", דהיינו, שלא דוקר את האדם קוץ, בלי שזה הוגן ומגיע לו לקבל את זה. (לא בתור "עונש", או ייסורים ממרקין, או ייסורים של אהבה...((או שזה יחנך אותו ויחזק אותו וכדו'...))).
ערב טוב לכולם.
בהמשך לדיון משבוע שעבר היום נעסוק במצוות תוכחה.
כל מי שיש לו שאלות/הארות/הערות על המקורות הנ"ל- מוזמן בכיף 
[מצטער על האיכות של הדף.. סבירה סה"כ, אבל קצת מציקה].
לשרשור הצעות לנושאים בביהמ"ד: נושאים לדיון בביהמ"ד הווירטואלי - נוער וגיל ההתבגרות
למפגש הקודם: *ביהמ"ד הווירטואלי פתוח!* - נוער וגיל ההתבגרות
נ"ב: בשלב כלשהו צריך לבחור ראש ישיבה שינהל את העסק.. כרגע זה אני משום מה.. אם תרצו, אפשר אפילו היום.
דיון בעניין יקרה בשרשור מקביל (בע"ה אשלח אותו בתגובה הבאה)
לימוד פורה ובהצלחה!
כתוב במפורש: "אין אם אין תורה -אין דרך ארץ", מצד שני כתוב בהמשך: "אם אין דרך ארץ - אין תורה". (משם המשפט: "דרך ארץ קדמה לתורה").
יש מצבים שהאדם שלומד ומתנהג "ע"פ" התורה, הוא דוחק את המוסר הטבעי ואת האנושיות והמידות הבסיסיות, וזה לא טוב, האדם צריך שיהיה לו הבסיס ואז שילמד תורה שהיא מעלה.
מצד שני, המוסר והמידות אינם עומדים בפני עצמם, הם כולם שאובים מן התורה, עיין מסל"ש ודומיו, והברייתא של ר' פנחס בן יאיר שהמסל"ש מביא, שלפני "זהירות מביאה לידי זריזות וכו'..." עד רוח הקודש וכל המידות האחרות, כתוב: "תורה מביאה לידי זהירות", התורה היא בסיס הכל.
ועיין מהר"ל נתיב התורה.
לגבי תוכחה כתוב: "הוכח תוכיח את עמיתך ולא תישא עליו חטא", דווקא במצב שהדברים נשמעים והוא יפרוש מהאיסור ויקבל הדברים, אבל אם לא ישמע, מצוות תוכחה לא שייכת. וא"ת לא יועיל - לא יזיק, כתוב כבר: "כשם שאומרים דבר הנשמע כך אין אומרים דבר שאינו נשמע", שזה סתם יחריף ויעשה לו "אנטי" ורק במצב שבאמת זה לא יגרום לו אף השפעה ולא יזיק יש לדון האם אומרים שיש עניין להוכיח או לא.
בס''ד
ליום י"ג טבת |
||||||||
כשמעמידים פנס - מתקבצים החפצים באור, כי "אור ממשיך" - אור מושך אליו
|
תברר אולי יש קרוב לאיפה שאתה גר..
אני רציתיי לבוא! אבל ההורים שלי..
כי אם יישוב אז יש סיכוי ענק שהייושב שלך מוציא אוטובוס...
או ישוב קרוב אליך...

תהנוו מיי שהולך!!!
אנחנו לא הולכים להינות שם. שיהיה ברור. זה עצוב.
אוקיי, חברה שלי מתחתנת ואני המלווה שלה לחתונה,
זאת פעם ראשונה שלי,
יש למישו רעיונות מה לעשות איתה ביום הזה?
(אני בת 15.5 אז לא דברים כבדים מידי)![]()
טונה(לא דג)
)תראה ליברמן מה אנחנו מוכנות לעשות למען חברותינו!!
שנים מחפשת אחד כזה![]()
אני קומונר באריאל ובשבט "עוז"...
שלחו לי מכתב הזמנה לזה ממשרד החינוך, אבל למרות שהסתכלתי באתר אני לא סגורה על מה זה, ואם יש בעיה לדתיים... מישהו יודע?
לשאול אותי בפרטי
