שרשור חדש
רוצה לשתף במשהו מהמם שראיתיעברי אנכי

בבית של הרב נבנצל.

שאלנו אותו והוא הסכים לצלם.

אצלו בבית זה בתור תמונה וזה כתוב עם דיו על קלף.. משהו רציני..

 

הנה לפניכם:

 

שטר התנאים

בעזרת השם יתברך ובמזל טוב

 

המגיד מראשית אחרית הוא יתן שם טוב ושארית לאלה דברי התנאים והברית שנדברו והתנו בין שני הצדדים לשם ולתפארת.

דהיינו מצד האחד יחיד ומיוחד בורא כל חכם קדמון ומצד השני הלוא היא כנסת ישראל כלה קרואה בנעימה, ואל יבריחו ואל יעלימו לא זה מזו ולא זו מזה.

רק תמיד פניהם איש אל אחיו באהבה באחוה ורעות דלא מתפרשין דא מן דא לעלמין.

החתן הנ"ל התחייב את עצמו להכניס את עצמו כל אשר האציל ויצר ועשה הכל למענה ולמען התורה הקדושה וכו'...

הכלה הנ"ל התחייבה את עצמה להכניס כל אשר לה למסור לבבה ונפשה על התורה בדביקה וחשוקה בדחילו ורחימו וכו'...

 

ערב קבלן מצד החתן - כל צבא השמים ושרפים וחיות ואופני הקדש.

ערב קבלן מצד הכלה - צדיקי הדור ותינוקות של בית רבן.

 

והכל שריר וקיים

 

והכהנים והעם העומדים בעזרה פה במקדש מעט יענו ויאמרו מזל טוב.

 

 

 

פשוט מהמם. לא?

ספרדים קוראים משו כזה בשבועות, לא?חידוש


לא שזכור ליעברי אנכיאחרונה

קוראים אזכרות...

שזה בעצם כל תריג מצוות אבל בדרך של שיבוצים מהתנך, חרוזים. ... טוב. האזכרות האלה זה פשוט מהמם

כמו לכולם...--אסתריקה--

דבר ראשוווון! אני בת שמונה עשרה!!!

כן, זה קרה גם לי...

התאהבתי

עכשיו בטח תגידו לי כמה זה אסור וכמה זה לא טוב וכמה האהבה הזאת לא אמיתי

אבל זה לא נכון

כבר תקופה ארוכה שאני שואלת את עצמי - למה התאהבת בו? - 

אז אני עונה לעצמי - את יודעת למה, בגלל מי שהוא, זה מה שרצית תמיד שיהיה בבעלך... -

וכן, יש סיכוי לנישואים, באמת שאנחנו מתאימים

סתם ככה לא הייתי משתפת פה, הייתי מספרת לחברה הכי טובה שלי, בטוח שהיא הייתה עוזרת לי

אבל יש בעיה אחת קטנטנה פיצפונה...

החברה שלי היא

היא אחותו

זה אח של החברה הכי טובה שלי!

מה אני עושה תגידו לי? 

לשאול אותה?

איך היא תקבל את זה?

אם אני אחליט לפתח קשר, איך היא תרגיש?

 

הוא בן 19 אני סיימתי י"ב, ואני מרגישה שאני אישית בשלה לחתונה, השאלה שלי היא מה לגבי חברתי...

אתן חברות הכי טובות לא?עברי אנכיאחרונה

אוקי. אז זה מקרה הזוי - אבל בואי לא נשכח שיש בינכן הכלה (מלשון להכיל) מסויימת.

עם כמה שזה הזוי. היא לא תתקוף אותך ותתאכזב ממך. כי אתן חברות מדהימות (כך משמע ממך).

 

אז מה עדיף?

שתשמרי את זה בסוד ולא יצא מזה כלום?

אני חושב שכדאי לנסות.

 

מלפחד לא יצא כלום.

אם היא תגיד לא. ו..?אז? אז זה יהיה לא נעים אבל זה לא יהרוס את החברות שלכן. סתם לא נעים.

ואם היא תגיד כן? אז.. אולי החברות שלכן תיהרס? כי בכל זאת הוא אח שלה.. התשובה היא שאם אתן באמת חברות טובות, היא תבין ותכיל.

 

מהפחד הזה לא יצא כלום.

אתן לא זרות.

תלתלייםתלתלין
בנות- יש לי שיער הזוי.. כל פעם משתנה.. הוא יכול להיות קצת חלק ויכול להיות ממש מתולתל. הדבר היחיד שלא משתנה זה שהוא מנופח (חוץ מאחרי מים) קיצור באלי לעשות פזור (חצי כזה) ואנלא יודעת איך להשאיר אותו נורמאלי כל היום.. וקרמים לא עובדים עלי ואני לא מאמינה בהם אחרי המקלחת יש לי מתולתל, אבל בלילה נהרס לי התלתלים ומתנפח השיער.
קיצור מישי מזדהה ויכולה לתת עצות..
תקשיביזוהרת בחושך
תכלס לי יש שיער חלק שבחיים לא מתנפח. אני תמיד פזור
אבל יש לי חברה שבערך באותו מצב..
והיא גם.. ניסתה מלא קרמים וזה ולא עזר
ועכשיו היא שמה ג'ל ויש לה שיער מושלםם
זה עושה לה בקבוקים מאזה יפים!
קיצור תנסיי
אוקימשיח!!!

תקשיבי בכללי יש לי גם שיער נפוח כזה אבל גלי כזה משהו מוזררר אבל למדתי להתנהל איתו דבר ראשון יש לי משחה כזאת ממש לא רגילה שכולם נגעלים ממנה ותתפלאי היא בצבע ירוק כשהיא על השיער היא שקופה כמובן אבל היא עושה את השיער יותר שומני ובלי שוונצים בכלל ממליצה בחום אם תרצי אני יכולה להגיד לך את השם ודבר שני אני פשוט מתקלחת כל ערב וכל בוקר אפילו לפעמים בצהריים...ודבר שלישי אני עושה בתקופה האחרונה קוקס(איך שלא כותבים..קורץ) ישר אחרי המקלחת בבוקר ואני שמה קרם סיליקון תותח(אני יכולה להגיד לך גם את השם שלו אם תרצי..)במשך היום הקוקס מתפרק ואז השיער שלי סוג של פזור יפה כזה רטוב קצת אבל עם הסיליקון והוא שיא ה-לא נפוח...קורץ

וכמובןןןןןןן תפילות כי הכל בידי שמייםקורץ

קיצור אנחנו בנסיון...אני מחכה לכיסוי ראש...ליקוק

אז אם את רוצה שמות תגידי לי...

קיצור בהצלחה אחותיחיבוק

...ביחד ננצח

יש לי בערך אותו שיער כמו שלך...

קודם כל אפשר לישון בלילה עם קוקס\צמה ואז השיער נשאר רטוב בבוקר....

אפשר גם לעשות חצי קוקו (אם זה עוזר לך, אני חושבת שככה הוא יפה גם כשהוא נפוח,)

הפיתרון שלי זה אחרי המקלחת לתלתל את השיער למין בקבוקים כאלו ואז הוא לא מתנפח...

בהצלחה!

מוס! יש לי תלתלים הכי תלתליים שקיימיםבראבואחרונה

תנסי את של וולפלקס (wellflax) הכי טוב שקיים, מס שלוש

חברות (רומנטית): למרות הכל?!הילד מבגדי המלך
מה יכול להרתיע אתכם מלהיות חברים של מישהו\מישהי?
שזה לא שייך חבר לפני חתונהא"י שלנו לעד


ולמי שמתקשה להביןהילד מבגדי המלך
מתזומרת?א"י שלנו לעד

מי שמתקשה להבין שזה לא שייך?
אפשר לקרוא על זה במלא מקומות

בעיקרון,א"י שלנו לעד

חבר/ה לפני חתונה זה לא טוב, כי לרוב בסוף לא מתחתנים ואז אתה סתם בלי סיבה חבר כי זה כיף ובכללי אסור לדבר עם בנים/בנות 

לא הבנתי מה ההקשר של הציטוטהילד מבגדי המלך
איזה ציטוט?א"י שלנו לעד


זההילד מבגדי המלך
"בחיים אתה יכול לבחור להתעסק בעצמך - או לעשות דברים גדולים"

avid;">(הדר גולדין הי"ד)


אהא"י שלנו לעד

זה סתם החתימה שלי

אם החברות היא לא למטרת נישואין...אנונימי21

ובמידה והיא כן אז צריך התאמה מבחינת מטרות, אישיות מציאת חן וכו' 

אנחנו שומרים את עצמנו לחיי נישואיןnes

וכל הכבוד שיש לך אומץ להכנס לאתר דתי ולשאול שאלה כזאת דוגרי

תודההילד מבגדי המלך
וביי אני מניח
תרגיש חופשי לשאול מה שבא לךnes

אני אישית אנסה לענות.

פשוט לחזור להזכיר לעצמי כמה זה מטומטם.נחמיה17

ולקרוא בשם כל הזמן- זו קרבה! זה פלירטוט!  זו הסתכלות!

לא לדבר איתה עניינים שלא נצרכים. לא להתייחד. לשמור נגיעה כמובן.

ולהקפיד שאנחנו לא במרחב אינטימי.

 

כמובן שזה אחרי שלמדתי וחשבתי בשכל למה זה אסור ולא טוב.

אחי אתה צודקהיוש לכולם

חבר/ה זה דבר טוב! כמובן בלי כל הדברים שמסביב(מיניות) אבל חברה זה מישהי שכיף לך לדבר איתה. שמבינה אותך, וכן אפילו אוהבת אותך!! וזה לא בושה לומר כן. לי יש חברה ואני אוהב אותה והיא אוהבת אותי!! בקיצור חבר'ה חברה זה דבר טוב אבל כמובן צריך להיזהר מכל מיני דברים...

זה שבעיניך זה טוב, לא אומר שבהכרח זה טוב ונכון לכל אחד/אחתשנזכה לשמוחאחרונה
השלבים של בניית האישיות הינם שלבים כ"כ קריטיים להתפתחות.

כמובן שצריך שיהיו גדרות, אבל אם אפשר לא להיכנס לזה מלכתחילה, עדיף.

זה סתם מוביל לצער כשזה לא בזמן הנכון.
כולם פה דתיים (בלי לפגוע)הילד מבגדי המלך
אני פשוט לא רגיל לאורח החיים הזה שהוא אולי שונה אולי לא? לא יודע. אני חילוני ואני לא רוצה לפלוט מתוך אי ידיעה משהו שנוגד את כללי הנימוס האלה, (במידה והם שונים) אגב חשוב לי להבהיר שהיכולת התנסחות שלי טובה אך לפעמים ללא כוונה אני פוגע לא במודע ולכן ברצוני להבהיר שאין פה כוונה נסתרת הכול כמו שהו בדיוק
שבוע טוב, דתיים זה מושג רחב...אנונימי21
עבר עריכה על ידי אנונימי21 בתאריך כ"ג בניסן תשע"ח 00:12

יש רמות שונות של כמה ואיך אנשים עובדים ה', לפעמים הם עובדים על עצמם ו/או את עצמם, אז השאלה למי אתה מכוון את השאלות.. אבל תוכל לפגוש פה מכלול לדעתי.

בעיקר תשמור על שפה נקייה, ייתכן ודברים שמבחינתך לא בעיתיים הם כן מבחינת אחרים, ואם אתה מרגיש שמישהו נפגע אז תגיד לו שזה מחוסר ידיעה ושאינך בקיא בכל וכו' , אנשים נוטים להיפגע גם מעודף ידיעה אז אל תיקח את זה קשה...

צודקהילד מבגדי המלך
תודה רבה מעומק הלב על ההארה
וכדאי גם לקרוא את התקנון שנעוץ למעלה.רוצה מעבראחרונה
גם בנות יכולות לבוא ליריד ספרים של מוסד הרב קוק?בלון הליום
תודהבלון הליוםאחרונה
למה אנשים תופסים (רק) מהחיצוניות? פיצוחית

חייבת. להבין את זה.

כי זה אחדד הדברים שהכיי מחרפנים אותי.

 

איך שרואים את האדם ככה מחליטים מה הוא ולאיזו קטגוריה הוא נכנס.

לפי הלבוש בחוץ, השמיעה בחוץ, הדיבור בחוץ, וכן חמוד. אתה יודע איך הוא בפנים?

 

לעזאזל, אישיות זה אישיות חיצוניות לא אומרת על האישיות כלום.


ובואו תגידו לי שזה לא נכון.

מסכימה לכל מילהדתית לאומית


לא נכון.yoyod

את בקשת.

אסביר את דברי.yoyod

א. אנשים לא תופסים רק מהחיצוניות, אני מכיר מספיק אנשים שלא ישפטו אותך רק לפי הלבוש. אמנם אני מסכים אתך שכך רוב האנשים מתנהגים.

ב. כאשר אדם בוחר להתלבש בדרך מסוימת הוא בדרך כלל מבקש להביע בכך משהו, אם זו אישיותו ואם זה דבר שהוא מזדהה אתו.

 

אני כן מסכים אתך שאין הלבוש החיצוני אומר בהכרח משהו על האישיות. גם אני כשאני רואה שאנשים שופטים ישר לפי המראה החיצוני אני מתעצבן, אולי אפילו אכעס קצת, אבל אני לא אומר שהם לא בסדר (בדרך כלל) שהם שופטים אינסטינקטיבית לפי המראה, כיוון שמי שבחר להתלבש בדרך זו יודע מה תלבושת או מראה זה מביע בדרך כלל, וגם אם הוא לא מתכוון להביע בכך משהו עליו לקחת אחריות על כך שהוא נראה בצורה מסוימת לפי בחירתו. 

לא מסכימה איתךמתופפת

אם מישהו מתלבש בצורה מסויימת ישר תשפוט מהו מבחינת מגזר?

זה ככ לא נכון כי יש אנשים שמתלבשים לפי המגזר שלהם אבל זה ממש לא מה שהם רוצים להביע נכון שיש כאלה שמתלבשים איך שהם רוצים אבל ממש לא כולם מתלבשים לפי מה שהם רוצים להביע אלא לפי מה שהם חושבים שיפה או צנוע או כל דבר אחר אבל לא בגלל שזה מה שהם רוצים להביע

אגב ברור שזה אומר עליו משהו אבל זה ממש לא הכלמתופפת

ואי אפשר לשפוט אדם לפי לבוש

אסביר את דברי.yoyod

לא אמרתי שזה בסדר לשפוט על פי לבוש, אך אי אפשר לבוא בטענות למי שעושה זאת אינסטינקטיבית.

ברור שאי אפשר לבוא בטענות אבל זה עדיין רעמתופפת

זה רע לשפוט משהו לפי מראה חיצוני

לדעתי לא צריך להקצין.yoyod

יש אנשים שאני בהחלט אשפוט לפי המראה החיצוני, ויש אנשים שלא. שפיטה על פי מראה חיצוני היא כלי חשוב שעוזר לנו להתמודד בחברה.

יש קו דק שעובר בין סוג האנשים שאשפוט אותם (וגם אז לא באופן מלא, בדרך כלל אשאיר מקום לאפשרות שהם לא באמת כאלה) לבין אלה שלא, תלוי עד כמה חזק המראה החיצוני שלהם משדר, כי אם הם מתלבשים ככה זה כנראה מסיבה מסוימת. אין צורך לעצום עיניים בכח ולומר לעצמך שאי אפשר לשפוט את הבן אדם שמולך גם אם מראהו זועק. 

את צודקת, אבל לדעתי גם מפספסת משהודעתן מתחיל

כי אדם שמתלבש בצורה מסויימת, מדבר בצורה מסויימת, מראה את עצמו בצורה מסויימת - משדר משהו מבפנים כלפי חוץ.

לא?

 

אז זה כן אומר משהו על האדם, לפעמים אפילו הרבה

אבל זה עדיין לא האישיות שלו כלל אלא רק צורת הבעה

אתה שולל או מסכים- תכלס🤔פיצוחית


אם לא היו סוגריים בכותרתדעתן מתחיל

והמשפט שלפני אחרון לא היה נכתב.. הייתי מסכים לחלוטין.

בדיוק כתבתי על זה היום משהו:...קופקליפטוס

בעקבות מקרה לא נעים שראיתי הערב ישבתי וכתבתי משהו, אשמח לקבל תגובות:

 

תפסיקו לתייג!#

"החרדים האלה סתם מסריחים!"

"הדתיים לאומיים האלו ממש פשרניים!"

"החילונים האלה כאלו כופרים..."

עם השנים כבר התרגלנו לדבר במשפטים כוללניים "כל החרדים הם..." "הדתיים האלה..." וכו'...

פשוט כי זה הכי נוח, הרגל ישן...

אך יש בעיה במשפטים הללו, הם כוללניים... מבלי להכיר את מי שמולנו אנו מתייגים אותו:

חרדי? מפגין מסריח!

דתי לאומי? פשרן!

חילוני? כופר בה'!

אולי חאלס?!

אולי נתחיל באמת לפגוש את האדם, נפסיק להסתכל על החיצוניות שלו! נפסיק לפגוש מגזר, נתחיל לפגוש בני אדם!

מתי נפסיק לתייג אדם לפי המראה?

אני לא אומר להתעלם מהמראה, אך חשוב לזכור שמאחורי החיצוניות יש בנאדם. בנאדם שחי. בדיוק כמוך וכמוני.

שימו לב אל הנשמה. היא נמצאת שם.

תפסיקו לתייג#!

כי זה הגיוניהגיגים בע"מ

כשרואים דבר כלשהו אנחנו מנסים לגלות עליו כמה שיותר מידע. וידע שיש לנו בסהתחלה זה מראה חיצוני. וזה באמת מקור ידע חשוב. וזה חשוב כי כך אתה יודע איזו אמירה תהיה חסרת טאקט. לדוג': אם אתה פוגש אדם עם חליפה שחורה. שטריימל. פאות וזקן. מן הסתם לא היית מזמין לאכול חזיר בצוותא. אתה לא יודע יותר מהסטריאוטיפ ולכן אתה נאלץ להשתמש בסטריאוטיפ. הוא לא יכול לצפות ליותר מזה. ודווקא אם לא תשתמש בסטריאוטיפ. לאחר מכרן כדאי לדבר איתו וכך לגלות אם הסטריאוטיפ נכון. לדוגמא. ייתכן שהוא בכלל שחקן חילוני. שמשחק תפקיד של חרדי. ואז יתברר שהסטריאוטיפ בכלל לא נכון. ואחרי שדיברת איתו, אם תמשיך להשתמש בסטריאוטיפ, אז באת תהיה לא הצדקה לכעוס אליך. אבל מלכתחילה אתה צודק כשאתה משתמש בסטריאוטיפ. באמת רוב אלו שלבושים כך הם חרדים שלא ירצו לאכול חזיר. ודווקא אם כן תזמין אותם מתוך סירוב עקרוני לקבוע על פי מראה חיצוני. אז זה יהיה חסר טאקט למדי. ותהיה לו הצדקה לכעוס עליך

חיצוניותחתולה פרסיתאחרונה
חיצוניות לא אומרת כלום על הבן אדם. לא אומרת עם הוא בן אדם טוב או רע.
מין הסתם שאם מישהו מתלבש במותגים הוא יוצר רושם על החברה , לפעמים אפילו רושם מוטעה שמסתיר את "האני האמיתי" שלו
שלום ציבורשה אובד.
באנו בזאת להזכיר לכל גבר באשר הוא על הפורום הנפלא שלנו "שלא עשני אישה".
אם אתה בין 15-19 אתה מוזמן בשמחה לפנות אלי ואצרף אותך לפורום.
נראה אותך
ביוש
שלום באיזה נושא הפורום?משקפת


בעיקרון בלי נושא, מדברים על הכלשה אובד.
עם דגש על ענייני צניעות
אשמח שתכניס אותיאהבת ישראל בנשמה


אשמח להיכנסמשקפת


מקפיץמבשר שלום
אולי תפרסם בנסיופ גם?
סבבוששה אובד.


עד 19?!ירא שמים!
עוד חודש אני צריך לצאת כאילו? ⁦
לא מקפידים על הדקה...שה אובד.
ומזל טוב,,
מזל טוב.. חודש..ירא שמים!
אשמח להצטרףyoyod


חדש פה ומסתבך. אשמח להצטרףאדם חביב סך הכל

לא הצלחתי לשלוח לך הודעה פרטית...

איך פותחים פורום?דתית לאומית


צריך לדבר עם האדמיןאהבת ישראל בנשמה


מי זה אדמין?דתית לאומית


מנהל הפורמיםאהבת ישראל בנשמה


אז אני נמצא בפורום באופן לא חוקימתיישב בנשמה

14.5...

אבל זה תמיד קורה לי...

זה קרה לי גם עם נוג"ה...

אשמח גםעבד ה'..


חוץ ממי שכבר דיברתי איתו באישישה אובד.אחרונה
אחרי שביקש להצטרף, מי שרוצה להכנס לפורום מוזמן בשמחה לשלוח לי מסר בעניין
ממש לא מבטיח להכניס כל אחד. לצערי בזמן האחרון ניסו כמה אנשים ממש לא קשורים (בלשון המעטה) להכנס לפורום. לכן, כרגיל, יש לפנות אלי באישי.
שוב, נשמח ממש לראות את כולכם.
שאלהחיוךך

האם מותר לבנות (חבב) להופיע בטקס שעושים לקהילה,

כשהבנות מקריינות או מנגנות?

לא ריקודים או משו עם שירה.

הקהל זה כל מי שרוצה מהקהילה.

החזרות להופעה הן רק הבנות בלי הבנים (זה בסניף נפרדדחצי חיוך)

ואם אני לא טועה- יהיו גם בנים שמופיעים (לא בטוחח)

תודהה

מישוווו?חיוךך


תשאלי את הרב של הקהילהכבתחילה
אבל זה קצת מסובך..חיוךך

יש למישו תשובה?

עקרונית נשמע שכשהבנות צנועות ורק מנגנות ללא שירה או הצגה,נפש חיה.

לכאורה אין בעיה.
אבל אני לא רב, לכן ממליצה לשאול רב.

ככל הנראה אין בזה בעיה הרבה נשים מדברות ומקרינותפסגות

בארועים גדולים לפני קהל מעורב ןנגינה זה לא ריקוד או שירה לפי מה שידוע לי זה בסדר...

אבל לא הולכים דווקא לפי הרובמשיח!!!

אם כולם יקפצו מהגג גם אני אקפוץ?

נכון רק אמרתי את דעתי בענין...פסגות
אה אחלהמשיח!!!

גם יכול להיות שאת צודקת..אני לא סותרת אף דעה אני לא איזה רב או משהו בסגנון אני שיא ה-ממליצה לשאול את הרב יוני לביא הוא תותח ועונה מהר אני אישית שואלת אותו מלאמלא שאלות כמעט כל דבר שאני עושה אני מתיעצת איתו גם אם בסוף אני לא עושה מה שהוא אומר יש לי עוד חוות דעת...ממליצה לכולם בחוםקורץ

אם כולם קופצים מהגג כנראה יש להם סיבההגיגים בע"מ

 כדאי לך לברר למה ולשקול את המשך דרכך. לא סביר שאתה השפוי היחיד

כןרוקדת בגשם
כי הסיבה היחידה שכולם יקפצו תהיה שרפה או משהו בסגנון
חיוךךמשיח!!!

לדעתי פחות שייך אבל אם את ממש רוצה תשאלי רב 

אפילו תשאלי את הרב יוני לביא בהודעה הוא עונה ממש מהר..אם את צריכה את הפלאפון שלו אז יש לי..

ואשרייך שאת בודקת!!זה לא מובן מאליו בדור שלנו..קורץחיבוק

אשמח למספר!!ה' רצה
הערה לכולם!!סיבה לשמוח

יש שאלות שעדיף לשאול רב.. כי זה נטו הלכה..

אשריך הערה נכונה בהחלט!!משיח!!!

אנחנו צריכים לחיות את ההלכה לא בדברים ספציפיים אלה תמידד

ההלכה אמורה להיות חלק מהאורח חיים שלנו..

בשמחהמשיח!!!

0546702313-הרב יוני לביא 

ממליצה להיתיעץ איתו על כל דבר..הוא תותח!!!לפעמים הוא מפנה לחברים מקשיבים דיברתי איתם פוללללל פעמים הם ממש עוזרים ממליצה בחום!!!

וואו תודה!!ה' רצה
בשמחה אשרייך צדיקהתעשי בו שימושמשיח!!!


נעשה אל דאגהה;)ה' רצה
מותר.יאירוש
ממה שאני יודעת- רב שמואל אליהו שליטא מתיר.האלן


אפשרי. ב ניתן גם לשאול באתר כיפההעני ממעש
לא. אסור.כהנא צדק!
ערוך השולחן, או''ח סימן ע''ה סעיף ח'פתח האוהל

''...ונראה דדווקא שכשמשוררות בפיהן הווה איסור...ולא כשמנגנות על כלי, דבזה לא שייך הרהור וערווה''

בעיה באופן כללי שבת מקריאה בפני בנים.כהנא צדק!
הלכתית לא נראה ליפתח האוהלאחרונה

אולי חינוכית כן

אין צורך לאסור אוטומטית כשאנחנו מבינים את כלל פרטי הענייןנפש חיה.
מה דעתכם על החינוך?נגרינסקי

יש לי מנהג בשבתות לקרוא במאחורה שלעלון 'עולם קטן' את מדור 'רשות הדיבור' (מדור שבו אנשים מפרסמים קטעים שכתבו, הגיגי לבם וכל זה... למי שלא מכיר...) וקראתי שם בעלון שלשבת האחרונה קטע שלאיזו שמיניסטית שמתוסכלת מהחינוך שהיא מקבלת במוסד הלימודים שלה, שם היא טוענת שהיא לא מקבלת חינוך שבאמת מכין אותה למה שחשוב אלא לדברים נספחים, וגם את הדברים האלה מחנכים בצורה לא נכונה...

 

הנה מה שהיא כתבה:

 

מ', שמיניסטית מתוסכלת

אין לי כוחות יותר, די! מרגישה שאני רצה סביב הזנב של עצמי וזה לא נגמר. עוד בגרות ועוד בגרות ועוד מתכונת ועוד מבחן. ה', תעזור לי, תכניס בי חיים. אני בת 17, רוצה להיות נערה באמת, לנער את העולם, לעמוד מול תרבות המערב ולצרוח שאני לא נכנעת. רוצה להוסיף תורה בעם ישראל, בעיקר בעצמי, ללמוד תורה לשם שמים - לא לשנן את החומר לילה שלם ולהקיא אותו בבגרות.

רוצה להכין את עצמי להקמת בית יהודי בארץ ישראל! כל הרצונות, כל השאיפות, כל החלומות – וכלום. אני יושבת פה ולומדת למתכונת במתמטיקה כמו רובוט כי גם אם אני נגד, בסוף אני עוד קרבן של מערכת החינוך, ובלי תעודת בגרות של לפחות 21 יחידות אני לא שווה כלום!

סקרנות טבעית? זה של פעם, בתקופה שאבא לימד אותי תורה בשבת וגלשנו להיסטוריה ומדעים ולשון; היום בשבת אני סתם חורשת. למה יש לי 6 שעות מתמטיקה בשבוע ושעתיים לחינוך לחיי משפחה? משרד החינוך, אתם מדהימים. גרמתם לי להבין שלפתור תרגילים חשוב פי שלושה מאיזו אישה אני אהיה לבעלי. ואמון בין תלמיד למורה? זה של ימי הביניים. בתקופה הזאת שמורה לא היה צריך מבחן כדי לבחון אם התלמיד מקשיב ברצינות.

וכן, אני רוצה לקבל את עצמי איך שאני גם אם קיבלתי רק 78 באנגלית וחרשתי לבגרות שבועות! "השאיפה של כולן היא 100, מי שהכי קרובה הכי טובה". זוהי התחושה שלי. טובי הפרופסורים יבואו וישאלו: "אבל איך נבחן לאוניברסיטאות ללא תעודת בגרות?!" בשביל זה המציאו את הפסיכומטרי! אני בישורת האחרונה, לי זה כבר לא ישנה, ולצערי אני אצטרך ללכת לשנת מדרשה כי לא קיבלתי מספיק תורה בשביל להקים בית. אבל אולי סוף סוף ייתנו לי לגדול בשקט!

 

ע"כ...

 

 

מה אתם חושבים? היא צודקת?

יש גם מנהג כזה רק לומר מה לא טוב, אז אתם גם מוזמנים להמציא חלופה אם יש משהו שאין רוחכם נוחה הימנו בחינוך...

 

תיוגים לאנשים שישמחו לראות:

@Admin

וואו אמאלה לא מגיבה בעיקרון אבל הייתי חייבתשמחה גדולה

כל מילה בסלע, מילים כדרבנות!

עלאק משרד החינוך.

משרד החינוך, שכל כולו מטרות נעלות כדי לחנך את הילד ולהכין אותו לחיים,

לא עושה שומדבר חוץ מבזבוז זמן פסיכי ולחצים נפשיים סתם, סתם.

ילד מהטבע שלו אוהב ורוצה ללמוד, לדעת, ותראו כמה הנוער היום משתוקק להיות בנוכחות בשיעורים.

וחוצמיזה, רבנן מה זה יעזור לי כשאני ישכיב את בנותיי עם הצמות (ובתקווה שיהיה להן צמות) מה אני יספר להן?? איך מחשבים שטח של משולש?? על גזרת הנליה נפא סנא ווטאבר??

זהו

עזרה ועצותשחורי

לפני שנה בערך מישהי (מוסמכת) לקחה אותי לשיחה ואמרה לי שבנות לא רוצות להיות חברות שלי ושאני חסרת טאקט.

 

המקרה הזה היה הפעם הראשונה שאמרו עלי משהו לא טוב וחמור והייתי הרבה זמן בשוק מזה והסתגרתי.

מאז אני מנסה באמת לראות איפה אני לא בסדר ולחשוב על כל מילה שיוצאת לי מהפה אם היא לעניין ואני מנסה למצוא חברות חדשות.

הבעיה זה שכרגע אני לא מצליחה למצוא את האיזון.. לדוג' מישהי ממש מתחברת אלי ואני מרגישה שאנחנו באמת נהיות חברות אני לא יודעת אם עדיין לשקול כל דבר שיוצא לי מהפה ולהיות עדינה ביותר (ואז אולי היא תחשוב שאני לא רוצה להיות חברה טובה שלה כי אני לא נפתחת אליה) או להתחיל לדבר רציני ולפתוח את הלב (ואז אולי היא תחשוב שזה מוגזם ושאני קצת חסרת טאקט)

אני לא מוצאת את השיטה.. וחוצמזה שאני כבר ממש גדולה ופתאום חשבתי כאילו "אני עדיין לא יודעת איך נהיים באמת החברים הכי טובים" תכלס חשבתי על זה שמעולם לא היתה לי אחת- שאני חברתה הטובה וגם היא לי.

איך מוצאים את האיזון? איך צריך להתנהג? האם צריך להיות כל הזמן נחמד או להיות מי שאתה?

איך בונים קשר אמיתי (אני צריכה לדעת את השיטה לפני התקופה של השידוכים..)

 

שכחתי לומר שאני גם בנאדם שנון ממש, יש לי הערות כל הזמן ואני לא יודעת מתי לומר אותם שזה לא יחשב חוסר טאקט ושהערה לא תשפיל את עצמי.

ועוד שאלה-זה בסדר לרדת על עצמך\להשפיל את עצמך או שזה רק מבזה אותך בעיני אחרים.

מרוב הדברים האלה שאומרים לי תהיה את אני לא יודעת מי אני.. (ההיא הנחמדה בהגזמה או ההיא הבדרנית שצוחקת לפעמים על עצמה)

אני באמת באמת רוצה לשמוע ולקבל עזרה ועצות!

 

ועוד משהו- בזמן האחרון אני כל הזמן מחקה אחרים וזה משגע כישחורי

אני לא יודעת מי אני ואת מי אני צריכה לחקות (קשה לחקות כמה בו זמנית..)

תודה על העזרה.

וואו קשה!עציץ
שוכט"ס.yoyod

דבר ראשון ישר כוחך שאת מודעת לכך. אני מכיר כמה אנשים שלא מודעים להתנהגותם ומתנהגים בצורה שאת מתארת.

אין צורך להסתגר, זו מי שאת ותקבלי את עצמך כפי שאת.

בכל זאת אי אפשר להשאר כך, לכן אני מציע שתעזרי בחברה (תנסי להפתח למישהי שאת חושבת שיש לה מספיק בגרות נפשית) שאת בוטחת בה או מישהי בעלת סמכות קרובה אליך שתוכל לומר מה נראה בעיניה כחוסר טקט ומה לא, שתפי אותה בנושא זה, גם לגבי הירידות על עצמך.

אני בטוח שחברה טובה באמת תהיה מוכנה לקבל אותך כפי שאת, אך את מצדך תצטרכי לעשות מאמצים למתן ןלעדן את מה שאת חושבת שאנשים פחות אוהבים בהתהגותך. אם את פותחת את הלב, אל תכבידי עליה יותר מדי, עשי זאת בהדרגה... מנסיון.

לסיכום אני חושב שאסור לך לדכא את עצמך לחלוטין הקב"ה ברא אותך כך מסיבה מסוימת. זו מי שאת ותשמחי בתפקיד שקבלת בעולם, אך אין זה אומר שאין אנו צריכים לעבוד על עצמנו, נסי למצוא את הנתיב שעובר בין אישיותך לבין החברה.

 

מקווה שעזרתי, בהצלחה בכל אשר תפני חיוך.

תודה ממש!שחוריאחרונה
שרשור דברי תורההגיגים בע"מ

כל אחד יכתוב דבר תורה לפסח

 

נ.ב. בבקשה אל תייבשו אותי כמו בכל השרשורים שפתחתי עד היום.

אני יודע שאין לי וותק למרות שאני בפורומים כבר כמעט שנה 

פשוט אני לא מצליח להבין איך משיגים

(הלואי שהייתי יודע איך עושים סמיילי מתחנןהגיגים בע"מ

זה מוזר שהנ.ב. יותר ארוך מההודעה עצמה

משהו שכתבתי בפורום אחר-תמים

הגישה הבסיסית לכל מועד בלוח השנה העברי היא שאותם התהליכים שעם ישראל וכל יחיד ויחיד עבר מתרחשים גם היום.

כלומר גם מחרתיים (ט"ו ניסן) נזכה לצאת כולנו ממצרים.

מה צריך כדי לצאת ממצרים? כמה דפי גמרא צריך לדעת? וכמה קדושים וטהורים צריכים להיות?

ובכן אם נתבונן נראה שבנ"י שזכו לצאת ממצרים (יצא רק אחד מחמש כידוע) ועמדו על ים סוף טען הים לפני ריבונש"ע "הללו עובדי ע"ז הם והללו עובדי ע"ז הם" הים כביכול טען שאין הוא צריך להיבקע כי אין שום הבדל בינם לבין המיצרים. עד כדי כך מצבנו היה ירוד אז ואף על פי כן הוציאנו הקב"ה ממצרים. מוכח שאין צורך בשום נתוני פתיחה על מנת לצאת ממצרים. אבל אם כן מפני מה נשארו 80% מהעם במצרים במה הם היו כ"כ גרועים שהם לא זכו לצאת עם כולם? ר' נתן עונה על כך שמי שזכה לצאת ממצרים הם אלו שרצו לצאת ממצרים, אלו שהאמינו למשה רבינו שאמר להם שהם יכולים לצאת.

עכשיו זה ברור בפסח הקרוב יצאו ממצרים כל מי שירצה לצאת, שתהיה לו הנכונות להשתנות. שנזכה.

תודה רבה . זה יפה מאודהגיגים בע"מ


פעם ראשונה שאני רואה שרשור שלך..א"י לעמ'י
באמת לא כתבתי במדויק כשאמרתי שאני כבר שנה פההגיגים בע"מ

 תכנית זה נכון אבל היו חודשיים בערך שלא כתבתי בהם מפני שאחרי שראיתי שאף אחד לא מגיב (כלומר, היה אחד שהגיב לי כמדומני, וגם זה היה אחרי שתייגתי אותו) ושאני לא מצליח ואין לי מושג איך משיגים וותק או משתמשים בשיחה אישית ומסרים ושרוב חברי הפורום מתקשרים אם חברים אחרים ברכים נוספות לפורום. החלטתי לעזוב אבל גם אם לא הייתה פה תמיכה הייתה פה חכמה גדולה מכדי שאוכל לעזוב אז באמת ייתכן שלא ראית בחודשים האחרונים

גם אני יכתובהגיגים בע"מ

 בהפתרת שבת הגדול כתוב: "הֲיִקְבַּע אָדָם אֱלֹהִים כִּי אַתֶּם קֹבְעִים אֹתִי וַאֲמַרְתֶּם בַּמֶּה קְבַעֲנוּךָ הַמַּעֲשֵׂר וְהַתְּרוּמָה. בַּמְּאֵרָה אַתֶּם נֵאָרִים וְאֹתִי אַתֶּם קֹבְעִים הַגּוֹי כֻּלּוֹ. הָבִיאוּ אֶת כָּל הַמַּעֲשֵׂר אֶל בֵּית הָאוֹצָר וִיהִי טֶרֶף בְּבֵיתִי וּבְחָנוּנִי נָא בָּזֹאת אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת אִם לֹא אֶפְתַּח לָכֶם אֵת אֲרֻבּוֹת הַשָּׁמַיִם וַהֲרִיקֹתִי לָכֶם בְּרָכָה עַד בְּלִי דָי". יקבע משמעותו יגנוב, יגזול, וכדומה. וזה קצת לא מובן. האם אפשר לגנוב דבר מה מה'? ועוד הבאת מעשר זה מצווה יחידה מבין התרי"ג, האם דווקא עליה ניתן שכר כה גדול של "והריקותי לכם ברכה עד בלי די"? גם דרשת חז"ל ("עד בלי די" עד שיבלו שפתותיכם מלומר די) לא בדיוק מובנת. בהפטרה זה ברכה - במדרש זה קללה, בהפטרה אין לזה גבול - במדרש יש לזה, וכן הלאה. בוא נעבור להגדה, לשיר "כמה מעלות טובות למקום עלינו". אם תשימו לב, עולה פה שאלה נוספת. בשיר, אנחנו מבלים שפתינו בלומר די על הברכה שמורקת עלינו! (די דיינו די דיינו די דיינו דיינו דיינו דיינו) האם אנחנו רוצים שהברכה תפסיק!? כמובן שלא! פה השאלה היא עצם התשובה לכל השאלות. בשיר רואים ש"די" זה דווקא מילה שמבטאת הוקרת תודה. ועכשיו אפשר לראות פה עיקרון רוחני שהברכה של פסח מגיעה מהוקרת תודה. והמעשר מביע הוקרת תודה  (ידיעה שאחנו צריכים להודות לה' על מה שנתן וממילא צריך לתת לא חלק) ולכן מגיעה עליו ברכה. שהיא תימשך עד שיבלו שפתותתיכם מלהקיר תודה (לומר די)  כלומר כל עוד אתם מוקירים תודה (נותנים מעשר) תהיה לכם ברכה. את העיקרון הזה רואים לאורך כל הסדר. החל מ"אפילו כולנו חכמים..." שמלמד שהחכמה שלנו לא משנה למצוות הזכירה. המשך ב"מלכתחילה עובדי עבודה זרה..." שמלמד שלא בגלל שעובדי ה' היינו נגאלנו  אלה להיפך (בגלל שנגאלנו אנו עובדי ה' נגאלנו) וכלה בזה.

 

 

זה גם מתקשר למה שתמים כתבהגיגים בע"מ

 שלא היה צריך זכויות כדי לצאת ממצרים כי אין להם זכויות. אלא רק צריך שירצו. ואלו שרצו, למה הם רצו? הרי הם ידעו שאין להם זכויות שיצילו אותם ואין להם סיכוי בדרך הטבע. אלה שהם הוקירו תודה על כל המכות שקרו וככה ידעו שה' עושה לא בזכות אלא בחסד. בלי תלות במעשיהם, זה החירות האמיתית של פסח.

חג שמח

אחי אין מה להתלונן שלא מגיבים לך בנוג"ה, אין פה כמעט אנשים..מתיישב בנשמה


אני לא כותב רק בנוג"ההגיגים בע"מ


אין לי דבר תורה בראש אבל תפתחו את מה שכתבתי ותסבירו אם אפשרמילי דשטותא

מה זה נוג"ה, ומה יש עוד חוץ מנוג"ה הזה?

זה אחד מהדברים שאני בחיים לא יבין

חג שמח!

נוג"ה= נוער וגיל ההתבגרות, יש עוד אלף פורומים.מתיישב בנשמה


תודהמילי דשטותא

נסיופ זה נסיונות פעילים?

 

כןמתיישב בנשמהאחרונה


...שוב פולחת בשדהפסיפס

הנה הוא בא!

כולם באים!עמירם

זה מעניין מאוד! מנסיון.

קפיץ קפוץ קפיץ!עמירם
עבר עריכה על ידי עמירם בתאריך י"ח בניסן תשע"ח 08:45

יש לך תחביב הקשור ביצירה? תבוא!

קפיץעמירם


מה זה בדיוק?פצלושש
פסיפס זה קבוצת יצירה יהודית פה בערוץ, מיועד גם למי שלא עוסקעמירם

באומנות כלשהיא, יש סדנאות בכל מיני נושאים ומכירים אנשים חדשים כך שיש קבוצה שמכירים אחד את השני.

לו"ז למפגש מחר: אז- זה הלו"ז למפגש פסיפס! - נסיונות פעילים

 

אם אתם חובבים אומנות כלשהיא מוזמנים לשתף יצירות באתר פסיפס https://www.inn.co.il/Mosaic/

אז בעקבות הרבה אנשים ששאלו! אני מסביר מה זה פסיפס! - בעין העדשה

9:30 במרכזית 10:30 במקום בואו בהמוניכםפסיפסאחרונה


עצה קטנהחידוש

לא לשכוח ספירת העומר - להתרגל לספור שוב (בלי ברכה כמובן) יחד עם ק"ש על המיטה

גם אם ספרת כבר בטוח באותו לילה - בשביל ההרגל והקביעות, כך שבמקרה ואכן שכחת לילה אחד - תיזכר\י אז, ואז אפשר לספור בברכה (כל הלילה)

 

יעיל בעיקר לנשים, מומלץ גם לגברים

 

ובעניין דומה - בתפילת עמידה בחוה"מ יש 3 שינויים: אחד בהתחלה (מוריד הטל) אחד באמצע (ברכת השנים) ואחד בסוף (יעלה ויבוא)

סימן שעוזר לזכור (ומחייב להיות 'ערנייים' כל התפילה..).

תודה רבה!נגרינסקי
שינוי בברכת השנים זה רק לספרדיםתמים

אז אפשר לעופף מ"מחיה המתים" עד "רצה"?

תודה רבה!

??חידוש

גם אשכנזים אומרים ותן ברכה במקום טל ומטר, וזה קריטי עבורם כמו לספרדים!!

(לא ידעת??

ברור ברורתמיםאחרונה

חשבתי שאתה התכוונת שכל הברכה משתנית באופן משמעותי (כמו יעלה ויבוא) וזה אכן קיים רק אצל ספרדים. אחרי זה נתתי ליבי לעובדה ש"מחייה המתים" לא משתנת כל כך ואף על פי כן מנית אותה כברכה שצריך להתרכז בה...

100% פאדיחה שלי.

צדיק! תודה😆א"י לעמ'י
אשריך צדיק!משיח!!!


פגיעות זה קשה.פצלושש
עבר עריכה על ידי נגרינסקי בתאריך י"ח בניסן תשע"ח 18:20
מי שבן פגע בה, לא תשכח את לעולם
בנות תזהרו.
היה עדיף לא לומר כלום ..א"י לעמ'י


עכשיו בלי לעקוץ....אופס...עקצנו

חבר שלח לי משפט חזק ביותר

"הלוואי והיינו רגישים לחבר כמו שאחיינית שלי רגישה לבובה שלה"

כשקיבלתי את זה הבנתי על המקום עד כמה זה חזק. וכשעקבתי קצת אחרי אחיינית שלי הבנתי עד כמה זה עוצמתי המשפט הזה.

כמה סיטואציות שתפסו אותי. ביום שישי  ירדנו לשרוף חמץ וירד גשם על הבובה...והים ביקשה לעלות למעלה כי "קר לבובה יורד עליה גשם".

זה מינימום של להרגיש את החבר. קר לו? חם לו? לא מדברים על הרגשות הפנימים שלו. על המינימום להסתכל על המזג האוויר ולראות מה הוא לובש. להביט על האוכל בשולחן ולנסות להיזכר מה החבר של אוהב לאכול.

"קדימה מעיין למקלחת...אבל אמא אני רוצה עם הבובה" עשר דקות של מריבה עם היא הולכת להרוס את כל הבגדים של הבובה או להשאיר אותה שלמה מהצד שרק תסתכל איך היא מתקלחת.

וחשבתי על מה עם קצת לריב בשביל החבר. קצת .טיפה. גם אם זה לא יעזור ואת החבר לא יכניסו ל...או שהוא לא יצטרף ל... שיהיה בשביל ההרגשה הטובה שלו שלמישהו אכפת ממנו ומישהו מוכן לריב למענו.

ואז הגיע הפאנץ האמיתי בלילה היא שוכבת בלול ופתאום היא קמה ואני מתחיל לפחד מעוד ליל סיוטים היא שואלת: איפה הבובה? "בחדר פה בצד".אבל היא לבד ובודדה....

אז איפה אנחנו עם החברים הבודדים. שהם לא בחושך ולא בצד .אלא בבית יושבים בחדר ומחכים לחבר שיחשוב אליהם וירים צילצול ישלח הודעה מההמצב? מה קורה איפה אתה. רוצה לצאת.

בואו נהיה קצת יותר רגישים לחבר.לפחות כמו ילדה קטנה לבובה...

 

אשמח להערות על הכתיבה והצורה והכל.אופס...עקצנו


צודק ממשתמים

זה ממש טבעי לרצות בטובת החבר שלי אבל נראה לי שהתקלקלנו מכל מיני סרטים בסיגנון "טום וג'רי" שמשם קלטנו שאם מישהו ניפגע זה מצחיק הדברים האלה הופכים אותנו לאדישים לסבל של אחרים

 

אנחנו בשבוע החסד של ספירת העומר כדאי להתחזק בזה בעז"ה

איזה מבאסים אתם!אופס...עקצנו


יישר כח על הכתיבהחידוש

באמת נושא חשוב

כמה שאתה צודקnes


זה מעלףףףףףף!!!!!!א"י לעמ'י
ממש אהבתייי!!
צודק ממש אין דברים כאלה.א"י לעמ'יאחרונה
המשהו חשוב!!!! (חגיגית)נחמיה17

סליחה על זה שזה בא בצורה הזו.

כתבתי את זה בין 00:00 ל2:40 (עם הפסקות) בלילה כך שאיך שזה יצא בהתאם.

יצא אורך ולא ערוך (ואם היה ערוך זה כנראה גם לא כ"כ היה ארוך) אבל זה מה יש.

[יש איגרת של ר' שמשון מאסטרופולי (העיר של ר' הרשל'ה- המשב"ק השנון והחריף של ר' ברוך ממעז'יבוז', שמעתי שמייחסים את הרשל'ה לר' שמשון אבל לא מצאתי מקור) שיש לו מאמר שם בקבלה על דצ"ך עד"ש באח"ב והוא אומר שמי שיקרא אותה בער"פ- מובטח לו "שינצל באותה שנה מכל מכשול וממיתה משונה, ושום אדם לא ימשול בו, וכל אויביו יפלו תחתיו, והוא על במותימו ידרוך, ובכל אשר יפנה יצליח ובכל עסקיו ירויח, עד ביאת הגואל אמן סלה"- אני לא יכול להבטיח הבטחות כאלו אבל ללא ספק- לא  תפסידו מזה]

 

מתיישב לכתוב.

|שואף|

|נושף|

פסח פסח…

מה צריך בשביל פסח?

הרבה פעמים הסוף הוא השיא, אבל פסח?

פסח השעה הראשונה שלו היא מתחילה בקידוש וישר הקידוש עצמו הוא כוס מארבע כוסות…

אז שלושים יום לפני כבר לומדים את ההלכות (אני עוד לא גמרתי…).

למעשה- זה לא נכון שהשעה הראשונה שלו ישר אנו בעניין. אנחנו מתחילים עוד לפני.

ערב פסח כבר אסור לאכול חמץ מחצות (משעתיים לפני מדרבנן), מקריבים קרבן פסח וחגיגה וראיה ושלמים ומה לא?

טוב. אני לא בא לעסוק בציור של בית המקדש.

 

הנושא הפעם הוא מה עושים במצבנו כעת?

אז חוץ מהלכות, מצוות מעשיות ומנהגים. (לימוד הלכות, השבתת חמץ, אמירת קרבן פסח).

נו- איך אני בא בתחושה של פסח! של ליל הסדר!

 

איי איי איי.

קודם כל- מנסיוני הדל וכן מעצת זקנים- להירגע!

 

מרן רה"י אמר לי הרבה פעמים שתמיד אומרים "פורים שמח" ו "פסח כשר" אבל באמת צריך חיזוק בכשרות של פורים ובשמחה של פסח…

 

להירגע. לשמור על המצוות, שלא להחמיץ. בלי סערות וגעשים, בלי לתפוח. ברוגע. בנחת…

 

טוב. אחרי שנרגענו.

מה פסח? אוירה משהו?

(שני המחשבים בבית פנויים באחד מהם יש לי המון שירים, אני אשים לנו כמה, בעיקר לכם, לכם יש אוזניות ולי אין וכולם ישנים…)

 

טוב. כל בייניש (וגם אולי קצת ביינישיות, אבל זה סיפורים לפעם אחרת) מכיר את העסק הזה…

 

[אנחנו, מברכים לעסוק בדברי תורה, כמו אנשי עסקים. החליפה שלנו זה הפיאות/ הסנדלים והגרביים/ העת בכיס/ החזות התורנית משהו שיש לנו בלי סממן ספציפי.

ולפעמים- אנשים רואים איש בחליפה- וישר רוצים ביזנעס]

 

עולים על טרמפ- "שלום שלום" "מה אתה עושה" "באיזו ישיבה" ו… "נו! תן לנו איזה חידוש!" וורטאלאך!

וורטים לטרמפים.

אז קודם כל- תמיד כדאי להסתובב עם משהו בכיס (מטאפורי, אבל  אפשר  בהחלט גם פיזי) לשלוף (אם זה פיזי- שלפו לפני, תלמדו כשאתם מחכים לטרמפ, אל תקריאו, זה מייבש!) …

 

כי- גם באמצע זמן- מה תגיד לו? ספק ספקא מתהפך אליבא דתוס' והמג"א?

אז אומרים רש"י על הפרשה, משהו. ובבין הזמנים- אווה! בקושי שניים מקרא אתה עושה וכבר ההוא נופל עליך  אחרי שאתה שפוך מהדרך למעיין והשריצה בו…

 

אבל הפעם- הטרמפ נחת עליי כשאני בשרעפיי… שרעפים שלקראת פסח בבין הזמנים.

"רחלים!"

-"רחלים!" הכרזתי ברשמיות נחרצת כמודיע לכל שאר הטרמפיסטית שהיתה בתחנה בחזמא.  לא עלתה.

"אפשר עד עפרה?"

"כן, בטח"

"שלום שלום" וכו' איפה לומד? לאן נוסע?

 איפה זה "הביתה"? אז למה לעפרה? אה, מנחה…

-"כן, אתה יודע מתי שקיעה?" "ברחלים מנחה בעשרים ל?" "סבבה. ארד בעפרה תודה.."

 

"נו! תן לנו איזה…" המארח שלי בקש… סוף- סוף! (לא יודע מה איתכם ביינישים- אני אוהב את זה!)

 

"קשה לבוא לא מוכנים לפסח" התחלתי להגיד לו.

"כלומר" מהרתי להסביר, שלא יחשוב שאני מתחיל להשמיס שצריך להתכונן- "פסח הוא בעקרון סיפור של 'וגם צידה לא עשו להם' כל העניין שלו- זה שלא מוכנים.

זה עניין שאנחנו לא מסדרים  את הדברים שלנו לפי הסדר שאנחנו רואים. השם משמואל   (ע"פ המהר"ל, ככמדומני )  אומר שליל הסדר- זה  סדר עליון. בסדר הזה, אמר לי הרב אוהד קרקובר-

ה"קדש" לפני ה'רחץ'- איך יכול להיות? ' טהרה מביאה לידי… קדושה'?!

אלא פה יש סדר עליון.

העניין האלהי מתגלה בעולם דרך עמ"י.

יש פה הופעה של קדושה עליונה. לא משנה מה נעשה או יעשו לנו.

אנחנו בתוך מ"ט שערי טומאה- הקב"ה מצילנו וגואלנו.

זה עניין שלא משנה כלום."

 

כאן היתה שתיקה, ציפיתי שהמארח שלי יעיר לי משהו, אבל או שהוא היה עסוק בנהיגה, ולא שם כ"כ לב או שלא היה לו משהו להוסיף, ואני- אני כבר הייתי בטראנס, על שעתיים שעות שינה אחרי  שהתרוצצתי איזה 10 שעות על הרגליים לסדורים וקניות. אז המשכתי, לא הרגשתי חוסר נעימות גם לא הרגשתי שהוא מרגיש. פשוט המשכתי, ואני לא עומד לכתוב שוב  על אותן השתיקות אבל תדעו שמדי פעם הם היו כי  בכל זאת, יש תודעת שירות מסויימת ומותאמת למצב- אני אורח שבקשו ממנו וורט...

 

"ולכן- בלילה הזה העניין שלו זה להתחבר לעמ"י.

הרב קוק אומר שהגאולה הראשונה והגאולה האחרונה- זה תהליך אחד ארוך של בירור והופעת שם ה' בעולם. יש עליות, יש ירידות. אבל הכל זה תהליך אורגני הסטורי אחד."

 

"נו, ואני? מה אני קשור לזה? למה אני לא צריך לעשות משהו בשביל זה?" שאל המטרמפפ היקר שלנו.

 

"ברור שצריך לעשות כמה שאפשר כדי למהר את התהליך ולהוסיף כמה שניתן משלנו" מיהרתי לפני שיחשוב עליי שאני מקמעאקמעא את עמ"י. "אבל אנחנו קשורים אליו בעל כרחינו, לא יעזור לנו כלום. הקב"ה ברא אותנו ככה.

זה קצת מזכיר את פורים.

כמו שניסח יפה הרב דוד אמיתי

'היהודי הכי צדיק והיהודי הכי רשע- 90% הם אותו הדבר ההבדל הוא זה מה הם עשו ב10% ההבדל'

אנחנו, עמ"י בריאה קדושה מטבענו. לכן בפורים אנחנו בלי דעת. להראות את קדושת הגוף הישראלי"

 

-"רגע, אז מה ההבדל בין פורים לפסח?"

 

"טוב, באמת צריך עיון. אבל זה נראה לי פשוט. פסח זה דוקא ראשית עמ"י, ראשית כל התהליך של הגאולה. זו הופעה עליונה וגדולה, משהו חד פעמי. אבל פורים? 'מה השחר סוף הלילה אף אסתר סוף כל הניסים' זה דוקא אפי' הכנה לגלות. להסתר פנים, זה כאילו לומר לנו שלמרות הגלות יש בכל אחד מאיתנו עוד קדושה אבל פסח- פסח זה הראשית של הכל. זה הגילוי הראשוני הבהיר והכולל יותר של כל זה"

 

"אז אתה אומר שזהו, לא משנה מה קורה אנחנו חלק מזה"

 

"כן, אבל צריך לזכור שאפשר להוציא את עצמנו מן הכלל, וזה 'לכפור  בעיקר' כמו שאנו אומרים בהגדה על הבן הרשע 'אילו היה שם לא היה נגאל'. לכן בפסח אנחנו דוקא מגלים את העניין הזה בתוכנו, אנחנו  חלק  מהתהליך הזה, מהבריאה הזו שנקראת עמ"י, זה עניין של עם, אנחנו מתקשרים לעם הזה כל דור כאילו עכשיו העם נברא ונקרא עליו השם הזה של עמ"י.- איך שקבלנו את השם "עם" נגאלנו כמו שאומר המהר"ל שהיה צריך שנהיה לשישים ריבוא (גברים בלבד)וישר אחרי זה נהיינו עם,

ומזה זה די מובן למה דוקא אז זה הזמן להתקשר לאמונה בבורא כמו שאומר הרמב"ן שליל הסדר זה להזכיר את האמונה שנובעת מזה שעמ"י ראה עין בעין את יד ה' על העולם, שעשה שפטים נסיים למצרים במצריים והכה אותם על הים וכלכל אותנו 40 שנה במדבר והרג מפננו את סיחון ועוג והשעין לנו את הרי האמורי לגבול מואב. אנחנו נקשרים לזה כאילו אנו בעצמינו הולכנו במדבר וראינו נסים ונפלאות- זה חלק מהיותנו עם ה' ובזה שאנחנו כל שנה מתקשרים להיות חלק מהעם- אנו נקשרים ממילא לאמונה הזו של ראיית בעל הבירה איך הכל מונהג"

 

"רגע רגע" הוא שאל, איזה כיף שהוא עוד איתי, ואין לו צליל של 'שנזכה'... אנחנו כבר עוברים את תחנת הדלק  "מה העניין של פסח האמונה או ההקשרות לעמ"י? מה הקשר"

 

"זה בא ביחד, כמו שגם מסביר יפה הרב אליעזר מלמד בפניני הלכה" (תמיד תקשרו למקורות עיקריים) "עמ"י הוא הדרך לגילוי ה' בעולם 'אתם עדיי' 'עם זו יצרתי לי תהלתי יספרו'.

ויוצר מזה! עצם קיומנו הוא גילוי של השגחת ה'.

הרבה פעמים יצא לי לראות ממה שמדברים עם נוער וכותבים בספרים לנוער על הוכחות לתורה וקיום הבורא וכו', בד"כ, מבאים את טיעון העד שעיקרו הוא העניין של ליל הסדר.

אבל לאחרונה מתרבה גם העניין של הגילוי של ה' בולם בגאולה אחרונה. זו תופעה חד פעמית שעם שלם נופל לגמרי,  גולה ממקומו, חסר ממלכה וכו' ו- קם! קם לתחיה מעפר ממש, אין לזה עוד דוגמה, אימפריות קמות ונופלות וזהו ,והעם הזה- חוזר לחיים. שוב- זה אותו תהליך שבו ה' מתגלה בעולם ועצם הקיום של עמ"י זו נקודה מרכזית בו"

"כמובן, יש הרבה מה  להרחיב בזה, גילוי ה' בעולם הוא דבר שבעצם כולל את כל המציאות וישלו הרבה סעיפים ונחלים ודרכים, זה דבר שיש לו המון פרטים ובאמת כל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח, בין אם זה על מכאן ועד קיום מצוות ומה זה התורה בתוך כל הסיפור הזה, ושבת וחגים- ואיך ה' מתגלה? ומידה כנגד מידהץ וכמובן ואולי הכי חשוב-

סיפור יציאת מצרים!

איך ה' התגלה. ההשרשה היא העיקר, התיאור של גילוי ה' הנסיי שהיה שם."

"ונקודה עקרית בכל זה סוף סוף- איך אנחנו מקבלים את ההתרשמות שלנו מכל זה? בתור 'דור אשר לא ידע' לכאורה. ואיפה אנחנו נמצאים בתוך התהליך הזה שהתגלה אז? ומה התפקיד שלנו?

 

באמת, הרב אוהד אמר, שלכל דור יש את ה"יחץ" שלו. את איפה המצה האמצעית נחצית, איפה אנחנו?"

וכאן נהייתי כמעט ניאו קונסרבטיבי, והוספתי משהו משלי- שבמבט לאחור הוא ממש לאו דוקא

"וסתם משהו שאני חושב עכשיו- החלק הגדול, בסופו של דבר, תמיד יהיה הצפון"

 

"?" תמה מארחי.

 

"הרצי"ה אומר שאנחנו בתוך תוך תהליך הגאולה וזה נראה מוזר כי הגאולה השלימהף נביאים בקרבנו, זה נראה רחוק, לפי קצב ההתקדמות שלנו, אבל באמת זה כמו איילת השחר- היא הולכת ורבה ואז מגיע הנץ החמה ו'בום'"

 

'טלמונים' כיתוב הענק על השלט ליד עפרה סימן לי את ה'שנזכה'  שלי עצמי…

 

"בכולופן- עדיין, יש מה להתבונן באותו הלילה, אבל הכל זה מאותה נקודה שאנחנו עמ"י אנחנו חלק מזה גם אם לכאורה אנחנו לא ראויים- על כרחנו אנו חלק מזה עם ה'."

 

[הערה אני יושב וכותב שורות אלו ולא בטוח שזה כל העניין, וכמו תמיד אני אומר לעצמי- טוב, זו בחינה מסויימת מה  שאמרתי אבל תכל'ס יש גם בחינה של להתכונן- ואז הגעתי לשורה של המצה וזה, טוב די שכנע אותי-]

 

"זה גם טעם של המצה, כמו שאומר הזוהר שהיא רק חומרי היסוד שלה, זה סמל לענוה, לחוסר הוספה משלי, למה שאני עשוי ממנו- זה מה שאני. וגם כמובן רואים, שהיא היא סמל האמונה כמו שגם אומר הזוהר"

 

והנה אני רואה את האנדרטה החדשה והיפה שעשו לאלחי טהרלב

והשנזכה מגיע מכיוון המטרמפפ

באדיבות של 'תודה רבה'

 

"נו, אז הנה הכנת אותי- אני  לא מוכן.... יישר כח"

הוא  עוצר בתחנה

ואני אומר לו "בשמחה, תודה רבה, חג שמח!" כולי מאושר מתיר את החגורה ומוריד את  רגל ימין לכיוון המדרכה, מתלבט את ההתלבטות הקבועה אם להגיד בשבילו את היעד שלו לטרמפיסטים בתחנה. והאיש הנהדר מקדים אותי

"רחלים"

אני יורד

רואה את מבטי התמיה ומכריז ברשמיות נחרצת "רחלים" לשאר הטרמפיסטים שהיו בתחנה.

 

וכמו הרבה פעמים, למרות שהפטפטן שכמוני הוא מי שאמר את רוב המילים-הרגשתי שהשיחה הזו (כמעט הרצאה יא חפרן!) הכינה אותי אולי אפילו יותר ממנו.

 

פסח שמח וכשר!

 

האגרת של ר' שמשוןנחמיה17

למעוניינים.

אל תצפו להבין מילה.

אגרת רבי שמשון מאוסטרופולי – ויקיטקסט

נחמיה. נחמיה!נפש חיה.
מה עשית לי


אשריך.
יפה מאוד!! חג שמח יאירוש
שכויח רבנו! היה שווה לחכות! כתוב מעניין ומדוייק.נצח
וואו.לעבדך באמת!אחרונה
זה מתוק ויפה..
תודה על זה, שכוייח ו..שנזכה.
דחוף דחוף דחוף מתנחלת גאה!

אבד לי אתמול פלאפון שחור ללא סים באזור קרית גת- אשקלון.

אשמח שכל מי שמכיר מישהו באזור הזה שישאל אותו אם הוא מצא ויבקש לשאול בקבוצות וואצפ. זה ממש חשוב לי!!! יש על הפלאפון הזה קרוב ל900 שירים. בבקשה להפיץ את ההודעה הזאת. מי שמוצא שיתקשר ל029960872. תודה.

לאמתנחלת גאה!אחרונה
יש היתרים לכתוב בחול המועד?א"י שלנו לעד

לכתוב סתם. סיפורים, שירים. דברים לעצמי

אם זה עוזר לי

אולי מותר משום דבר האבד...נגרינסקי

אבל אני לא פוסק הלכה ולכן איני יודע...

מזתומרת? כאילו אם זה מזיק לי ?א"י שלנו לעד


לא...נגרינסקי

משום שיתכן שאם לא תכתבי, לא תנוח עלייך הרוח לכתוב אותו הדבר בזמן אחר ויצא שאיבדת כאן דבר (במיוחד אם מדובר על שירים או סיפורים הנושאים עימם עניין רגשי חוויתי)

זה ההיתר לכתוב חידושי תורה בחול המועד...

 

אבל שוב, איני פוסק ולכן אין לקחת את דברי כהלכה אלא כרעיון לדון עליו...

אההא"י שלנו לעד

כן כן ברור, אל דאגה

אני הבנתי שלהקליד מותרה' רצהאחרונה
כצו להקליד בהודעות בפל וכו..
מותר במחשבghgh

הרב אבינר אומר שמותר במחשב בגלל שזה דבר שאין בו ממש

כן אבל אני רוצה כאילו באמיתי. על דףא"י שלנו לעד


התייעצותעברי אנכי

טוב. אנחנו לא ככ דוסים.

אצלי הייתה בעיה. איכשו יצאתי כן.

אמנם לא כמו שצריך. יש יותר מידי מה לעבוד בשביל באמת להיות גאה בעצמי. אבל..

בגדול. ביחס לבית. לסביבה. אני דוס.

 

אחי הקטן עוד מעט ברמצווה.

בחודש האחרון התחיל קצת להניח תפילין.. מה שמחייב אותו להתפלל שחרית (כן. זה מצוות נפרדות אני יודע. לא הנושא כרגע)

ו.. נניח יום אחד חזרנו מאפיית מצות והוא הודיע שהוא לא יקום למניין של 8

היום, חבר שלו ישן אצלנו והם הודיעו שהם לא יקומו.

והיו עוד פעמים.

 

כשאני מנסה לשדל אותו.. בקטע טוב. אמא שלי צועקת עלי לחנך את הילדים שלי. לא את שלה.

ו.. לצערי לפעמים אמרתי לו לבוא להתפלל ערבית והוא כמעט בכה לי.

הוא יודע שזה חשוב. זה לא שנוא עליו. אבל הוא עצלן.

 

מה עושים? מישו?

אי אפשר לצפות שתוך שניה הבחור יסכים לדעתך וילך איתך לתפילותנגרינסקי
ואמא שלך גם צודקת, הוא לא הבן שלך, אל תחנך אותו...
תמשיך בדרכך שלך, תגדל ותהיה תלמיד חכמים בעל מידות טובות ואם תעשה את זה טוב, אחיך ירצה להיות כמוך וילמד ממך... וזה לוקח זמן...
הרב שלי בישיבה נוהג לומראריאL

שבעניין הזה יש רק דרך אחת להצליח: פשוט תאהב אותו!

תדבר איתו,תשחקו,תצחקו,תטיילו. אבל:

לא בשביל שהוא בסוף יהיה צדיק כמוך ולא בשביל שהוא יתחיל להתפלל במניין וללמוד כל היום תורה .

אלא פשוט לאהוב אותו כי הוא אח שלך..!

אם תהיה עסוק כל הזמן רק בלהיות השומר שלו אז זה לא יגדיל במיוחד את אהבת התורה ומצוות שלו.

אתה נציג התורה בשבילו ואם נציג התורה בעולם נותן לו אהבה היא תיתפס לו בתור משהו חיובי וזה יפעל מתי שהו כן,צריך המון סבלנות..)

רבנו הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל היה נוהג להזכיר את המשנה באבות : "אוהב את הבריות ומקרבן לתורה". והיה מדייק: אוהב את הבריות בשביל לאהוב, לא בשביל שום דבר אחר! ומתוך כך הוא גורם לכך שהוא מקרבן לתורה בעז"ה!

 

ועוד דבר, תתפלל עליו! סייעתא דשמיא אף פעם לא מזיקה 

 

בהצלחה גיבור! 

כל מה שלא ינבע ממנו גם לאyagel

שווה הרבה. וגם לא אמיתי ככ. כדי שישמור מרצון לע"ד תעזור לא במצווה ספציפית אלא תלמד איתו משו. שיאהב את התורה ומתוך כך תורה מביאה לידי זהירות וכו' עד לידי רוח הקודש! ותחיית המתים!

זה שתכריח אותו לבוא לתפילה לא יעזור לו ללכת לשוליים עלייכםם

לתפילה.. זה לא נראלי התפקיד שלך...(אמא שלך קצת צודקת..) תחשוב על דרך לגרום לו לבוא להתפלל אם זה ממש חשוב לך בדרך שבאמת תגרום לו לבוא לבית כנסת.. ולא בדרך שתגרום לו רק לא לרצות לבוא לבית כנסת..

אני לא מכריח!!! שלא יהיו ספקות!!! פשוט אומר לו בוא.עברי אנכי

פעם אחת אמרתי לו לבוא לערבית כי הוא היה עייף ובדיעבד בסוף בכה מזה.

כבתחילה
תגובה יפה!! @אריאL
נראלי שבקטע הזה אז הדבר הכי טוב- זה דוגמא אישית. וכשהוא שואלהאלן

אותך שאלות ומתעניין- תשבו, תדברו, תסביר לו וכו'...

תנסה לקרב אותו- אבל לא בצורה לוחצת.

וכמו שאמרו- אז תראה לו שאתה אוהב אותו, ושהוא חשוב לך!

 

אשרייך!!!!! ובהצלחה

 

אני מסביר לו תמיד על תפילה, איך מניחים תפילין. הכל.עברי אנכי

אם יש לו שאלות הוא שואל אותי. וזה טוב.

אבל.. כל הסביבה והחברה שלו פשוט לא מגיעה לתפילות

הוא כנראה לא רואה את זה כבעיה..

מרן הרב שטיינמן זצוק"לתכלית הכוסף

היה רגיל לומר, שבדורנו אין להורים(לענ"ד במקרה הזה גם נכון לגביך) תפקיד לחנך.  התפקיד היחיד הוא- להעריף אהבה. רק אהבה אהבה אהבה.

לדעתי,משיח!!!

אתה תעשה את ההשתדלות שלך בתפילה עליו ותראה לו שזה כיף ושאתה ממש אוהב אותו בזה אתה עושה את ההשתדלות שלך וכל השאר הכל בידי שמיים!!!

 

אשריך!!!

בירוקרטיה.yoyod


בירוקרטיה.yoyod

יש דבר שנקרא הבירוקרטיה של ההלכה. יש מצוות שצריך לקיים בין אם הן מוצאות חן בעיניך ובין אם לאו. כשזה מגיע לתפילה, אם זה לא מגיע מתוך רצון ומהלב, זה לא שווה הרבה. (לא אומר שאין חובת מצוות תפילה, אך הערך המהותי שלה תופס מקום הרבה יותר גדול). הייתי בסיפור דומה, ללחוץ עליו זה לא הפתרון. תרעיף אהבה כמה שתוכל ומתוך כך יתכן ויימשך לתפילה.

חזק ואמץ חיוך

אתה לא אחראי עליומתופפתאחרונה

אני ממש מבינה אותך איך זה קשה לראות אותו מפספס תפילות אבל תחשוב שאתה לא אחראי עליו וזה אומנם כאב לב להסתכל עליו ככה אבל אין מה לעשות אתה לא אבא שלו ואתה לא ממונה על החינוך שלו אז אל תעיר לו ואולי אפילו אל תסתכל עליו בתור אח שמפספס תפילות אלא בתור בנאדם או חבר רחוק זה יכול לעזור.

חופש..בת-מלך!

כל חופש זה קורה אני כל הזמן אומרת שאת החופש הזה אני מנצלת עד הסוף ובסופו של דבר אני יושבת בבית חצי ממנו..עצוב

בבקשה חייבת רעיונות מה לעשות החופש.. אתם יכולים גם לספר מה אתם עושים בדרכ בחופשים שלכם, תזכרו שעכשיו אנחנו בעומר אז אי אפשר ים, בריכה, קניות.. 

תציעו כל דבר- עם משפחה, עם חברות, לבד.. תודה לעוניםחיוך