איזה רבנים מתירים עליה לרמה?ישי^
מה אתם אומרים?רץ לשום מקום
ב''האוהב אותך האחרונה
חוזרים להרבוערתלארץישראל
מותר להגיע לשם? יש לצפות בסרטוןגוזמבה
כנראה חסרה האות האחרונה בקישור שצרפת:אריאל יוסף
לראשונה מזה שנים: יהודים עלו לרמה המוגבהת בהר הבית - כיכר השבת
בכל מקרה, גדולי ישראל הורו שהדבר אסור.
האזור הזה נמצא מחוץ לגבולות מפת המקומות המותרים בכניסה בהר הקודש.
נצפים יותר מדי אנשים שיודעים את ההלכה בסרטוןגוזמבה
הרב אלי וובר, הרב שמשון אלבוים...
גם בכרוז שצרפתי נצפים הרבה יותר מדי אנשים שיודעים את ההלכהאריאל יוסף
הרב דוב ליאור, הרב נחום אליעזר רבינוביץ' ועוד 60 רבנים...
אז מותר/אסור?גוזמבה
תחשוב לבד מי יודע את ההלכה...אריאל יוסף
יש בזה חילוקי דעותמראה מקום
לפי זה, אכן אין בעיה להתקרב עד למרחק לא גדול מכיפת הסלע - ובאמת הרדב"ז בתשובה שלו מתיר להיכנס לעליות ופתחים בתנאי שהם רחוקים אחת עשרה אמה מכיפת הסלע מהמערב, וארבעים אמה מצפון ומדרום.
מסתבר שהעולים הסתמכו על תשובה זו.
אמנם, לדעת המהר"ם קזיס בפירושו למידות, רוחב החיל היה עשר אמות רק במזרח, ואילו בצדדים אחרים הוא היה רחב מזה בהרבה.
על פי דברים אלו כותב הרב זלמן קורן להחמיר בכניסה לכל שטח הרמה, ועל פי דברים שכתב יוסף בן מתתיהו, לא מעט מהעולים מחמירים אף יותר מכך - ושומרים טווח בטחון של 10-12 מטר מהרמה.
העולים בקבוצה מעלים טענה של מצות כיבוש -
שלפיה לדעת הרב ישראל אריאל מותר להיכנס כיום גם למקום המקדש עצמו.
גם הם עצמם לא סמכו על כך אלא רק כנגד מחלוקת בגבולות החיל שקדושתו מדרבנן, ולא בנוגע לקדושה ודאית - גם לא מדרבנן.
לפי הדעה המקובלת - מצות הכיבוש נוהגת רק על ידי נציגים רשמיים של המדינה הפועלים בשליחותה, מהסיבה הפשוטה שאז מתבצע כיבוש בפועל של המקום. מי שנכנס לרגע ומיד יוצא, לא בהכרח גרם לכיבוש. במקרה שלפנינו העולים תיאמו את כניסתם עם המשטרה - ועל כן יש יותר מקום לומר, שהם פעלו בשליחות המדינה. אולם האם בפועל התבצע כאן כיבוש? נראה, כי כל זמן שהאויב הערבי עדיין שם, זה לא נקרא כיבוש. בשביל להוציא אותו, ניתן יהיה להיכנס אף למקום קודש הקודשים.
ובכל אופן - גם אם יש חילוקי דעות, נדע תמיד לכבד אחד את השני ונזכור, כי מי שעולה להר הבית ומתקרב למקום השכינה, חביב מאוד בעיני ה'.
אשמח לדעת מי הפוסק בעל הכתפיים שהתיר זאתאריאל יוסף
נגד דעת כל רבני ההר [מזכיר קצת את ה"מחלוקת" בעניין סירוב פקודה בזמן הגירוש, ואכמ"ל].
גם אשמח לראות תמונה עדכנית של הרב ישראל אריאל שליט"א במקום המקדש עצמו או לפחות על ה'רמה'.
לדעת הרמב"ם (הלכות בית הבחירה ה, ג) החיל היה בגובה עשר אמות ולא ברוחב:
"ולפנים מן הסורג החיל, גובהו עשר אמות".
קדושת החיל - יש אומרים שהיא מדאורייתא.
כתב הרמב"ם (הלכות בית הבחירה ז, טז):
"החיל מקודש ממנו שאין גויים וטמא מת ובועל נידה נכנסים לשם".
וכתב מהר"י קורקוס שם:
"ובודאי שמלשון רבינו כאן נראה שסובר שאיסור תורה יש בו".
ועיין מנחת אברהם ח"א סימן כג.
בכל מקרה, ההכרעה בשאלות בנושאים חמורים כאלו
מסורה בידי גדולי ישראל ולא בידי "אנשים שיודעים את ההלכה", ועי' רמב"ם הלכות תלמוד תורה ה, ד.
הרדב"זמראה מקום
קצת עזות מצח לומר על רבנים מומחים העוסקים בנושאים אלו שנים רבות, שאין להם רשות להכריע בנושאים אלו - ולהתלונן שהם הולכים נגד "דעת רבני ההר" -
שלא ידוע על גורם כלשהוא שמינה רבנים מסוימים להיות "רבני ההר" -
ואם אתה מתכוון לעצומה של הרב ליאור וההולכים אחריו, הרי שהדברים מגוחכים עוד יותר, שהרי פרט לכך שמהחתומים שם היו שהבהירו שהם התכוונו רק לתמוך בעלייה ולא בהכרח לתמוך בכל פרט -
הרי שעצומה זו מסתמכת על הרב זלמן קורן שבעצמו מתנגד לעלייה, ולפי מאמר שפרסם לאחרונה,
הוא גם לא מקבל את האפשרות להקיף את מקום המקדש בהר הבית לפי המדידות בטענה החדשה שלו.
צריך הרבה ענוה כשניגשים לעסוק בנושאים אלו,
ואתה צריך ללמוד לכבד את דעת החולקים על רבותיך.
הרב ישראל אריאל מאריך בביאור בנושא בחוברת בית ה' נלך - ואני לא חייב לך תמונה, אתה יכול לקרוא מה הוא כותב - אם כי תמונת הרב שלמה גורן בקודש הקדשים כבר התפרסמה.
אז נכון, הרב אריאל והרב גורן הם לא הרב ליאור והרב רבינוביץ אבל הם גם מבינים משהו בעניינים האלו.(ואם אתה שואל אותי מי מבין יותר בעניינים אלו, בעיני זה ברור שהראשונים, גם אם בפרט הנידון אני דווקא נוקט כמו האחרונים).
אז אם אתה רוצה לדון בעניין, תתייחס בכבוד למי שאתה לא מסכים אתו.
בנוגע לרוחב החיל, הדעה המקובלת הוא שהוא 10 אמות.
תסתכל בכל המפרשים על המשנה במידות - רא"ש, רע"ב, מאירי, גר"א.
ההבנה של הרמב"ם שזהו גובה - אינה ההבנה המקובלת.
גם ההבנה שקדושת החיל היא מן התורה, אינה ההבנה המקובלת.
תראה שהראב"ד משיג על הרמב"ם וכותב שזה מדרבנן, וכך כותבים התוספות והרא"ש והרמב"ן והרשב"א והריטב"א, וגם בדעת הרמב"ם כותבים הכסף משנה והרדב"ז שזה מדרבנן.
וכתבתי להבהיר את העניין לטובת הציבור שאינו מכיר כל כך, אבל הסגנון הלא נעים שלך באמת לא עושה לי חשק לדון אתך.
שוב אתה מציג עיונים בנושא כהלכה למעשהאריאל יוסף
גם אם הרב ישראל אריאל שליט"א העלה אפשרות כזו - הוא אינו נוהג כך ולא מורה כך למעשה
וגם הרב גורן זצ"ל לא הורה כפי התמונה הנזכרת - גם לשיטתך בדבריו.
הניסיון להביא ראיה ממלחמת ששת הימים - מופרך מתוכו.
הרבנים החותמים חיים עמנו, ב"ה, ואפשר לשאול אותם למה כוונתם והאם התירו לעלות לרמה.
אתה מוזמן לפנות לרב ליאור שליט"א - כמו שאני עשיתי - ולשאול לעמדתו בנושא
במקום להציג את החותמים כמי שאינם יודעים על מה חתמו - דבר שלא ממש מכבד אותם, בלשון המעטה.
אם אתה מנסה לנהל דיון כזה תוך התעלמות מוחלטת מדעת הרמב"ם - לענ"ד יש כאן בעיה קשה.
מותר לכבד גם את דעתו...
אחר שהתעלמת מדעת הרמב"ם
תוך הצגה חלקית של הסוגיה לציבור שלדבריך אתה חפץ בטובתו,
פרסמתי את הדברים לטובת אותו ציבור בדיוק
תוך ציון מפורש: "יש אומרים".
כלומר: יש דעות נוספות בסוגיה מלבד הדעות שהבאת.
עמדת הרב דוב ליאור שליט"א בנושא עליה לרמה>>>אריאל יוסףאחרונה
התנצלות ותיקון טעות
הרה"ג דוב ליאור שליט"א אוסר מכל וכל, עליה למתחם העליון של הר הבית!
שלא כפי שנכתב ב'שביעי' בשבוע שעבר (פרשת מקץ) העולים למתחם העליון של הר הבית,
עשו זאת שלא ע"פ פסיקתו של הרב ליאור, נגד דעתו, וללא כל אישור, תיאום או הכוונה ממנו.

חוזרים להרבוערתלארץישראל
מה אתם אומרים על תדירות העלייה המומלצת?מתיישב בנשמה
כשהנפש משתוקקתמבשר שלום
לענ"ד יש שתי סיבות מרכזיות לעלייה להריהדות=דרך חיים
מצד הקרבה האלוקית לה' הכיסופים והשתוקקות והקשר האישי המיוחד שיש דווקא בהר ה'
ומצד שני, יש חשיבות יותר טקטית מאבקית, שקשורה בנופך העלייה הן מצד אומות העולם והן מצד עצמנו,
מצד הסיבה הראשונה ראוי לעלות פעם בתקופה, על מנת שהחוויה תורגש כמה שיותר, ומהצד השני עדיף לעלות כל יום כמה שיותר.
על כן לעניות דעתי לסתם אדם ממוצע כדי לעלות כפעם בחודש, כך העלייה עדיין מורגשת כחוויה, וגם זה תדירות שעוזרת למאבק.
מו"ר הרב ישראל אריאל נוהג לעלות פעם בחודש, וכששאלתי את הגר"ד ליאור שליט"א לגבי עיניין זה (בהתחשב בכך שאני תלמיד ישיבה ברובע היהודי) הוא אמר לי לעלות פעם בחודש על מנת שזה לא יפגע בסדרי הלימוד שלי. חזק ואמץ בעד ארץ קודשנו ובעד בית חיינו ותפארתנו!!!
מורה נבוכים ג, מז:אריאל יוסף
"כל המטרה הייתה במקדש להביא את הפונה אליו להתפעלות,
ושייראוהו וירהוהו, כמו שאמר: 'ומקדשי תיראו'.
וכל דבר מרומם, כשיתמיד האדם להמצא בו,
ימעט מה שיש בנפש ממנו,
ותמעט ההתפעלות שהייתה באה על ידו.
וכבר העירו חכמים ז"ל על עניין זה ואמרו,
שאין רצוי להכנס למקדש בכל עת,
והסמיכו את זה לאמרו: 'הוקר רגלך מבית רעך, פן ישבעך ושנאך'".
תשובה הלכתיתמראה מקוםאחרונה
חוזרים להרבוערתלארץישראל
ארועי מקדש בחנוכה מישהו יודע??????גוזמבה
>>>>אריאל יוסףאחרונה


חשוב מאוד לתרום למאבק!!!!!!!!!גוזמבה
עבודה עברית אהבת ישראל אמיתית!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
מישהו יודע מתי הרב דב ליאור שליט"א עולה בחנוכה להר??????????גוזמבה
מחר(ראשון)גושניק מצויאחרונה
מטה ארגוני המקדש-מבנה ארגוני,הנהלה ודרכי פעילותגושניק מצוי
אני עולה להר הבית מזה ארבעה חודשים.
מתוך דיבורים עם אנשים ובעיקר מתוך גלישה באינרנט ראיתי שהגוף המרכזי שמתעסק בעלייה הינו 'מטה ארגוני המקדש'
הייתי שמח אם מישהוא יוכל להסביר לי מעט על המטה...מעט שאלות:
מה תפקידו של המטה , מי הקים אותו? , האם המטה הינו גוף דמוקרטי?האם ישנה מועצה עליונה ונבחרת שמקבלת החלטות?מה דרכי הפעולה של המטה? , כמה אנשים הוא מונה? כמה ארגונים כלולים בתוכו? כמה זמן הוא קיים?
יש להם אתרמתיפדיה
יש דובר שיכול להסבירמראה מקוםאחרונה
בגדול, הפעילות של המטה המשותף מתבצעת כבר הרבה שנים ביחד.
לפני שש שנים ישבו מספר בולט של פעילים יחד והכריזו על הקמת המטה המשותף לתנועות המקדש.
לפני למעלה משנה היתה התפקדות של קרוב ל-1200 פעילים, והיו בחירות להנהלת המטה.
נבחרו תשעה נציגים מתוך למעלה משבעים שהגישו מועמדות.
בין הנבחרים - הרב ישראל אריאל, ארנון סגל, הרב שמשון אלבוים, בנצי גופשטיין, אסף לרנר
מחר בישיבת המקדש ברובע היהודי. מוזמנים
קול הנבואה
שלחתי בטעות גירסה בלי מספר לפניות...קול הנבואה
0556631598קול הנבואהאחרונה
עליית נשים. ואיסורים נוספים שאינם עיקר הדיןנחשון מהרחברון
יש כאן 2 נקודות.
א טקטית אמיתית. אם הרב ליאור והרבה רבנים אחרים אוסרים קצת קשה להתיר (גם אם הלכתעת לדעתנו מותר לכתחילה) כי אחד הטיעונים שנשמעים כאן הרבה הם"סומכים על הרב ליאור/הרבה רבנים בקשר לעצם העליה וחולקים עליהם באיך לעשות זאת. " אז גם אם הלכתית מותר טקטית זה בעייתי.
באם יש ספקות הלכתיים שלגביהם רוב המתירים עליה אוסרים את הדבר הספציפי הזה אך אנו נעשה אותו יווצר מצב בו נתנו פתח למתנגדים להראות שמביאים לידי עבירה.
נקודה שניה, אז אולי לא נעלה בכלל להר?הרי זה המצב שהיה בהתחלה. שהרבה רבנים אסרו את העליה אך תמכט בבניית ביתכנסת במקום מסויים. אם היינו הולכים עפ מה שכתבתי קודם אז לא היו את כל הרבנים שמתירים היום.
עצם השאלה היא האם בפסיקת הלכה יש להתחשב בהשלכות הטקטיות של המאבק... (לא האם זה יגרום לאיסורים, אלא האם זה יביא ליותר או פחות עולים)
בעיני יש הלכה ויש למעשה. ונראה לי נכון להפריד בניהם.
(אגב לפני מספר שנין דיברתי עם הרב ליאור לגבי עליה לרמה בצםון להתיר והוא אמר לי נכון להלכה אך לא למעשה)
וכאן זו מחלוקת עקרונית כללית.
החשבונות שעשו כאן בספירת רבנים לכל צד הן אינם נכונים.
אם סופרים רבנים אז תכלס אסור לעלות להר... מה פתאום סופרים רק את הרבנים ש"איתנו"? אז האחרים לא סופרים רבנים אחרים שאוסרים עליית נשים.
מה שאני בא להגיד זה שאם הרב ליאור ורבנים אחרים הין אומרים שאסור לעלות הךכתית היה לטיעון הזה הרבה מקום. אך כשהטיעון הוא רעיוני טקטי אני מבין (גם אם לא מסכים. לגמרי) את מי שהולך אחר הרבנים המקלים. כי תכלס זה בדיוק הסיבות של רוב האוסרים (הרב עובדיה ודעימיה) לאסור עליה להר. אז אם הסיבה הזו לא חזקה אז היא לא חזקה.
עליית נשים להר הבית - בין הלכה לאג'נדהאריאל יוסף
מה לעשות שרבנים אוסרים על נשים באופן גורף במקום לתת הנחיותדי"מ
מאמר מגמתימראה מקום
לא את הנשים יראות השמים העולות.
לא את הרבנים העולים להר הבית ותומכים בנשים אלו (שבהחלט סביר שזה רוב הרבנים העולים).
ולא את ההתפתחויות סביב נושא העלייה להר הבית במהלך השנים האחרונות.
נקווה שערוצי תקשורת שומרי תורה ומצוות ישתדלו להקפיד יותר להפיץ רק דברים נכונים ולא לפרסם מאמרים שיש בהם ללבות שנאת חינם ולהרחיק אנשים או נשים מהר בית ה'.
"מאמר מגמתי" - והתגובה הזו^^, מה?אריאל יוסףאחרונה
מדריך הלכתי לעולה גוימראה מקום
הרב הלל בן שלמה חיבר מדריך הלכתי מעשי מקוצר המדריך גויים בעלייה להר הבית.
ניתן לקבל את המדריך בהרשמה בקישור הבא:
סתם אתגר, לימים הקרובים.כתר הרימון
מוזמנים להציע שמות נוספים המתקשרים
(ולא הרגילים של - נווה, דביר, אריאל...)*לא מתחייבת לקרוא בשם קשור לנושא, אבל תעלו רעיונות.
@שמואלג
מזל טוב!!!מראה מקום
ואפשר גם שילובים עם דוד, שלמה, עזרא, נחמיה, בצלאל...
אפשר גם להוסיף בן - בן ציון, בן דוד. אפשר משיח...
תודה, בינתיים התחברתי רקכתר הרימון
מזל טובגוזמבה
מעון,גלעד,מעוז,נצח,יראה,לבנון,ידידיה,הוד,גאון-עוז,משכן,לב,שורק...
מחפש עוד
תודהכתר הרימון
מה השם בסוף?גוזמבה
משהו עם אורכתר הרימוןאחרונה
מזל טוב! בשעה טובהאביגיל.
סיבובי שערים מודרכים של סובו ציון בחנוכה. מומלץ מאוד!קול הנבואה
סיבובי שערים מודרכים של סובו ציוןקול הנבואה

חשוב ממש לפרסם את סובו ציון כדי שיגיעו המון אנשים לסיורים שלהם!!
מי שיכול שינסה להביא את הישיבה/אולפנה משפחה וכו.
אני מחפש עכשיו שני בנים ושתי בנות שיחלקו פלאיירים שלהם מחר בסיבוב שערים החודשי. יש מתנדבים?
יש לנו סיור שלהם מטעם האולפנה.. ביום שלישי
א"י השלמה!!
ואיי איזה כיףףף !! הייתי כבר בסיבוש שלהם והיה מהמםםם!אהבת עולם!
צום קל נשמה![]()
נפגש בשני בע"ה...
ייווואאאאא.... גם לך!!!

שיהיה בעזרת ה צום מועיל
א"י השלמה!!
אמןןן ונתראה בבית המקדש בקרוב ממש ממש!!אהבת עולם!
מוזמנת לבוא שוב ולהביא חברות משפחה סניף אולפנהקול הנבואה
ב"ה אשריכן!!
איזה אולפנה?קול הנבואה
טהר המלך!!
א"י השלמה!!
איך היה? עכשיו תדאגי להביא גם את המשפחה והסניף
קול הנבואה
כןןן... בלי נדר אלוואי והם ירצו האבל לא מטעם הארגון...א"י השלמה!!
סתם סיבוש בלעדי שום אארגון.... אבל יש מצב שאמא שלי תירצה שזה יהיה מאובטח אז...






