מה גורם לכם/ן סיפוק?מזמור לאל ידי
יום שלם בלי הפסקות בספריה הלאומיתיהוקפץ
אריאלה?מזמור לאל ידי
לא , גבעת רםיהוקפץ
לא מכירמזמור לאל ידי
הפסד מאוד גדוליהוקפץאחרונה
ילדים שמחים ורגועים, בית מסודר וזמן לעצמיחולת שוקולד
חג שמח לכולםחולת שוקולד
לאלה ששומרים ולאלה שלא
לאלה שמתחברים ולאלה שלא
ספרו קצת מה קורה איתכם ואיך ההרגשה
סהכ נהנים... מה עוד יש לנו לעשות?חוני המעגל פינות
הווו, אז יש פה מישהו חי😝חולת שוקולד
חי זאת מילה גדולה...חוני המעגל פינותאחרונה
חח לנסות לשכנע מתחסניםsimple man
זה כמו לנסות לשכנע דתיים שייתנו לכל אחד לחיות איך שהוא מאמין
הרי זה בדיוק מה שהדת שלו אומרת, שאין לכל אחד זכות לחיות איך שבא לו, מה יש לנסות להשכין שלום?|ידפרצוף|
כל הסיטואציה הזאת של מתחסנים מול לא מביכה לחלוטיןחוני המעגל פינות
כשברור מראש שאף אחד לא ימיר את דתו, כן?1חולת שוקולד
תלוי באיזו דתחולת שוקולד
ברור שלא ברצחsimple man
זה נכון, חווה את זה על בשריחולת שוקולד
בגדול כל אמת גמורהsimple man
לכן אם אנשים יחזיקו משהו כאמת גמורה הוא ממילא אמור לחול על כולם
הסיבה היחידה שאנשים עוד מצליחים לחיות אחד עם השני זה כי לאנשים אין אמת מוחלטת לחלוטין או שמוכנים קצת לוותר על האמת שלהם למען שלום והמשך קיום העולם
או שהם מצליחים להבין שלא כולם מסכימיםחולת שוקולד
הכלה לאוו דווקא שווה נתינת לגיטימציה
זה לא משנהsimple man
כשזה ברמה כזאת באמת לא ככ אפשריחולת שוקולד
אבל כשזה רק ברמה שחושבים שהוא לא בסדר אפשר אםילו לחיות כזוג (אנחנו הדוגמה)
כל הכבוד לכםsimple man
תודה, מעבירה לבעלי😉 הוא המוערץ העיקריחולת שוקולדאחרונה
אולי יש לכם המלצה לרב תותח שאפשר לפנות אליוחולת שוקולד
אם יש לכם מניסיון, עוד יותר טוב
תודה רבהחולת שוקולד
חמודחולת שוקולדאחרונה
...כי רציתי..
צריכה מקום שניה לפרוק.
מחילה.
אז היה לו קשה להיות דוס. קשה לו שחנקו אותו אז הוא פרץ הכל. שבר את כל מה שאמרו לו.
ועכשיו הוא עושה הכל בגלוי, ושום דבר לא מזיז לו(ככה זה נראה)
וטוב לו. הוא לא צריך להסתיר יותר.
ודווקא השני, שהכי שומר ועושה מה שצריך סובל..
אני יודעת 'רשע וטוב לו, צדיק ורע לו'.
אבל אבל. אני לא מבינה.
..
וזה נראה שהם פיספסו את המטרה שלהם.
היה להם חלומות גדולים, מיוחדים.
התחתנו, ילדו ילדים. והכל נדפק.
והם מחנכים אותנו מוזר.
והכל מסובך פה.
#פריקהאחרישבת
ואוו יקרהחולת שוקולד
תראי, דבר ראשון ההסתכלות הזאת של "השני שומר ועושה מה שצריך" לא נכונה בעיני, מי קבע שזה מה שצריך? את חושבת שזה מה שצריך אבל אם הוא לא חושב ככה אז מבחינתו זה לא שהוא הלא בסדר ובכ"ז טוב לו יותר, אאכ הוא חושב שהוא באמת לא בסדר ואז תהיי בטוחה שלא ממש טוב לו עם זה
ובתכלס, ממש לא נראה לי שטוב לו מבפנים כשהוא רואה שלאחרים קשה בגללו
כן, משפחה מעורבת זאת מציאות מורכבת ביותר, אנחנו עכשיו בדיוק בתהליך של ניסיון להבין איך עושים את זה, איך מחנכים ילדים לאבא דוס טרור ואמא אנטי דת (אם יש לך תובנות אשמח לשמוע) החיים מורכבים ו עם כל החלומות והרצון הטוב אנחנו לא יכולים לתת לילדים שלנו כל מה שאנחנו רוצים☹️ זה לא משהו שתלוי בהם
חיבוק ענק, באמת לא פשוט
תודה לך.כי רציתי..אחרונה
ויכול להיות שבעינו זה הדבר הנכון ביותר.
הבנתי את זה וזאת חשיבה נכונה..
יש מצב שמבפנים קשה לו, לא יודעת.
כשהמשפחה מעורבת זה יכול להיות טוב.
שהילדים גדלים לתוך מציאות שיש גם כאלה וגם כאלה. הילדים יכולים לבחור צד.
יש להם בחירה כי הם רואים את הדרך של האבא ושל האמא..
זה לא שמישהו בחר להם איזה דרך הם ילכו..
ותודה..

ועכשיו בכיוון השני, מאתגרת אתכםחולת שוקולד
מישהו שמבין בענייני כפירה😏
יש לכם אדם כזה? השאלה רצינית כמובן
ובינתיים אני אכתוב פה כמה טענות בעד הדת שהייתי רוצה לשמוע אם יש לכם טענת נגד חזקה מולם
* ראיה למבול- מצאו מאובני דגים על הרים, איך הם הגיעו לשם?
* ראיה לקריעת ים סוף- מצאו אופני עגלות בקרקעית הים, וזה גם היה נס המוני, ואם היתה קריעת ים סוף זה אומר שהיה גם מעמד הר סיני?
*היו במשך ההיסטוריה הרבה רבנים שעשו מופתים, ראו דברים ברוח הקודש, היו סיפורים על אנשים ששמרו שמיטה ושנה אח"כ היה להם יבול מטורף, וסיפורים על קברים שנפתחו וגילו שהגוף לא נרקב (צדיקים) או שיש שם נחשים (מישהו שעבר עבירות שנאמר עליהן שזה מה שקורה למי שעובר)
*עם ישראל הוא העם היחיד ששרד במשך כל ההיסטוריה
אודה לכם אם תגיבו (לפחות אני קצת מפריחה פה את השממה)
ננסהחוני המעגל פינות
חוץ מזה שבני אדם וחיות מאז ומתמיד צדו דגים.
את יודעת כמה גלגלי עגלות מצאו בים?! חסרות סירות שהובילו מטען וטבעו?!
המיתוס על קריאת ים סוף הוא מיתוס מוכר בלא הרבה תרבויות אבל הוא החלט קיים. כמו הדרקונים הפיות והשדים.
להתעלם מכך שיש משו שמשפיע על העולם והוא "לא חומר" זה קצת מצחיק כשאת יודעת שיש לך בחירה.
אבל לרוע המזל רוחניות לא אומרת אל ואל לא אומר דת.
שקר. העם הסיני והפרסי שורדים יפה מאוד כבר אלפי שנים...
מה לדעתך המשמעות של היחיד בעולם בלי אלוהים?
ואוו, ממש תודה!חולת שוקולד
מה גם שבעיני אם הוא ברא עולם שמצריך תיקון- וזאת המדמעות בו, אז איזה מין משמעות זאת? הרי הוא יכל לברוא עולם ללא צורך במשמעות
אתה ממש לא מאמין בתורה ובפועל שומר מצוות ובסביבה אפילו לא יודעים את זה?? סתם אני שואלת מסקרנות, לא חייב לענות
אני מאמין שתורה מן השמים באיזור ה70אחוז ושומר מצוותחוני המעגל פינות
לא יודע. לחומר אין ממש משמעות, הוא כלי לרוח...
הבנתיחולת שוקולד
למה יש משמעות?חוני המעגל פינות
לכלום, אבל אם אנחנו כבר פהחולת שוקולדאחרונה
מסתברמי?
כי יש לי ברירה?
כן. יש.
אבל אני מפחדת.
אויש😔 למה מפחדת?חולת שוקולד
כי זה מפחידמי?
מפחיד ההתמודדות הפנימית או עם הסביבה?חולת שוקולד
גם וגםמי?אחרונה
וזה לא משהו יש ממנו דרך חזרה. לפחות לא בהתחלה.
...רצה לאש
חוני המעגל פינות
מה איתך?
היי גם לךרצה לאש
מה איתך?
חיים. צהל וזה...חוני המעגל פינות
צהל🤦🏻♀️🤦🏻♀️רצה לאש
לצערי גם סיכוי קלוש בסוף התגשם😕חוני המעגל פינות
רצה לאש
😂 חיתוך טישו זה באמת אחד הדברים שעושיםחולת שוקולד
מאז שהתחלתי לחתוך בשבת קלטתי עד כמה זה אולי החילול שבת שעושים הכי הרבה, זה סביב כל היום
דווקא שם יש היתרים אבל שוין...חוני המעגל פינות
זה מותר בדיעבדברסלברית
ולכתוב בפורןם בשבת מותר לכתחילה? 😂חולת שוקולד
רק דתלשים כותבים בשבת על הלכות שבת🤣
חחחח נכוןברסלבריתאחרונה
אנחנו בעד לשמור על תרבות דיון, ככה לתזכורת.משתדלת יותר
(צריך דיונים בשביל תרבות)חוני המעגל פינות
(ולהפך)משתדלת יותר
חחח, לגמריחולת שוקולד
יש לך שאלה מעניינת שאפשר לדון עליה?חוני המעגל פינות
בד"כ לא, וכנראה שגם לאחרים לא😬חולת שוקולד
העולם משמים...חוני המעגל פינותאחרונה
..=..=..=..על התפר
שירו לאהבה כל הארץ
ברכו
ברכו שמה
בשרו מיום ליום ישועתה
אדם חכם אמר פעםצ'יאל
שהמשפט "אלוהים הוא אהבה" הוא שליש אתאיסטי, שליש נוצרי ושליש ניו אייג'י (הרב חיים נבון, חווה לא אכלה תפוח).
לא יודע אם אתה גם נוצרי, אבל שתי ההגדרות האחרות מתאימות בדיוק.
אדם חכם אמר פעםעל התפר
אפשרות אחרתצ'יאל
פשוט לזרוק כמה משפטים כאילו פילוסופיים,
כתובים
עם
הרבה
אנטרים
להוסיף סמיילי ולברוח 
או, אני מבין ששכללת את הדת שלךצ'יאל
עכשיו צריך לחוות משהו שלא יודעים שלא יודעים...
אין ספק שזה מאוד פתוח מצדך לפסול אוטומטית כל דבר, רק כי רב אמר אותו.
כרגיל, אתה לא רואה את הדבשת של עצמך.
לא מספיק לפזר משפטים חסרי תוכן.
ברור... אני פה זה שמגן על הדת שלי כמו מתאבד שמגן על פצצהעל התפר
אה ונצרות ואתאיזם וניואייג לא פסלת בזה שהגדרת אותם? ואגב, לגופו של משפט אלוהים הוא אהבה לא תשמע באתאיזם, הרב חיים נבון כותב לא נכון ומתוך מגמתיות ודמגוגיה זולה. כנ"ל בנצרות זה תלוי מאוד איפה ואיך ומה. והמשפט הזה כתוב גם בקבלה ובחסידות.
ג.נ קראתי את שלושת ספריו.
מבחינתי תוריד את התואר הרב מחיים נבון, או מכל רב בהיסטוריה, כי אין לזה משמעות בעייני. אתה חושב שזה נקרא לפסול? לא. זה נקרא להסתכל ישר. בלי להתעקם מתמונת מציאות של אנשים על כינויים לפני שמם, הן מבית המדרש הדתי (אתה) והן האקדמי (אתאיזם)
נכון. לא מספיק. בגלל זה אני אומר לך לך תחווה ואתה אומר שאתה רוצה תובנות שיכליות ובוחר להישאר במה שאתה מבין. זכותך.
כי הדת שליצ'יאלאחרונה
מתיימרת להגיד משהו. דת כמו שלך, שלא טוענת שום דבר, מן הסתם גם לא צריכה להגן על עצמה.
אכן קטע. הייתי מתרשם אם לא שכבר ראיתי מה יש לך להציע.
לא פסלתי שום דבר. הראתי עד כמה האמירה נאה לאומרה, זה הכל.
אתה יודע, לכתוב "הוא כותב לא נכון ומתוך מגמתיות ודמגוגיה זולה" בלי לנמק אמנם מאוד מתאים לקו הכללי שלך בפורום, אבל לא באמת אמרת פה כלום, כרגיל.
אל תסלף. כתבת במפורש פסילה של כל דעה שמגיעה מרב.
לא. לא ביקשתי תובנות שכליות דווקא. ביקשתי שלדת שלך תהיה אמירה או נפק"מ.
"אלוהים" - או כל מילה שנבחר.על התפר
"....האנרגיה שנמצאת ביסוד היקום - "בסיס ההוויה".... היא תבונית, .... צריך להיזהר מאוד, כיוון שעלולים לקפוץ למסקנה שגויה, למסקנה שהתבונה הזאת, שכוח התכנון הנפלא שמייצר את כל זה, הוא האל המקראי. היזהרו. מכיוון שהאל הזה, בניגוד לדִבְּרות שלו-עצמו, מעוצב בפסל ובתמונה של רודן אבהי, סמכותי ורב-חסד מהתקופה העתיקה של המזרח הקרוב, וקל מאוד ליפול למלכודת הזאת, משום שהכול מוכן לזה, ממוסד, בכנסייה הקתולית הרומית, בבתי הכנסת, בכנסיות הפרוטסטנטיות; הכול שם מוכן. ובלחץ של קונצנזוס חברתי זה טבעי מאוד להניח שכאשר מישהו משתמש במילה אלוהים, הוא מתכוון לדמות האב הזאת, מפני שאפילו ישו השתמש באנלוגיה "האב" כדי לתאר איך הוא חווה את אלוהים. הוא היה חייב. לא הייתה לו אנלוגיה זמינה אחרת בתרבות שלו.
בימינו אנחנו מורדים בדימוי של האב הסמכותי; אבל לדחות את הדימוי האבהי של אלוהים, זה לא בהכרח להיות אתאיסט, אף על פי שאני תמכתי במשהו שנקרא "אתאיזם בשם האלוהים" - כלומר חוויה, מערכת יחסים עם אלוהים, עם בסיס ההוויה שלך, שלא חייבת להתגלם או להתבטא בצורה מסוימת.
באופן כללי, תאולוגים לא אוהבים את הרעיון הזה. בשיח שלי אתם אני מגלה שהם מעדיפים להיות קשוחים קצת בנוגע לטבע של אלוהים. הם מעדיפים לומר שלאלוהים אכן יש טבע מוגדר מאוד. במונותאיזם מוסרי הכוונה היא לכך שלכוח השולט ביקום הזה יש דעות וחוקים ברורים מאוד, שהשכל והפעולות שלנו צריכים להתאים את עצמם אליהם, ואם לא תיזהרו, תלכו נגד הטבע היסודי של היקום ותיענשו. בדרך כלשהי. לפי תפיסה מיושנת, תישרפו באש הגיהינום לנצח. לפי תפיסה מודרנית יותר, תיכשלו במשימה להיות בני אדם אותנטיים; זו פשוט דרך אחרת לדבר על זה. אבל קיימת ההרגשה הזאת, שיש סמכות בעולם, והיא לא אתם, היא משהו אחר. לכן הגישה היהודית, הנוצרית והמוסלמית גורמת להרבה אנשים להרגיש מנוכרים לשורש ההוויה. יש הרבה אנשים שלעולם לא מתבגרים ותמיד יראים מדמות של סב.
עכשיו, אני סבא. יש לי חמישה נכדים! ולכן אני לא ירא יותר מסבים. אני יודע שאני טיפש בדיוק באותה מידה שהסבים שלי היו, ולכן אני לא מתכוון להשתחוות בפני דמות של אלוהים עם זקן ארוך ולבן. אמנם ברור שאנחנו, האנשים האינטליגנטיים, לא באמת מאמינים בסוג כזה של אלוהים. לא באמת. כלומר אנחנו חושבים שאלוהים הוא רוח, שאלוהים הוא חסר הגדרה ואין-סופי וכיוצא באלה, ואף על פי כן, לדימויים שלנו את אלוהים יש השפעה הרבה יותר חזקה על הרגשות שלנו מאשר לרעיונות שלנו על אלוהים, וכאשר אנשים קוראים את התנ"ך ושרים מזמורים הברנש הזה למעלה עם הזקן עדיין נמצא אצלם במעמקי הרגש.
......וכך אנחנו מגיעים לנוכחותו של האלוהים שאין לו דימוי. מאחורי דמות האב, מאחורי דמות האם, מאחורי הדימוי של אור בלתי נגיש ומאחורי הדימוי של חשכה עמוקה ונוראית, יש משהו אחר שאנחנו לא יכולים לתפוס בכלל.
דיוניסוס מאראופגוס קרא לזה החשכה הזוהרת.
נאגארג'וּנה קרא לזה "שוניָטָה" - "הרִיק".
שאנקארה קרא לזה "ברהמאן". זה שלא ניתן לומר עליו שום דבר. "נֶטי-נֶטי" (לא זה ולא זה). מעבר לכל תפיסה.
וזה לא אתאיזם במובן הרשמי של המילה. זאת גישה דתית עמוקה. זאת גישה לחיים של אמון מוחלט; של לשחרר. כשאנחנו יוצרים דימויים של אלוהים, הם כולם בעצם ביטויים של חוסר האמונה שלנו. משהו לאחוז בו; משהו לתפוס; "סלע קיומנו", "צור מבטחנו", "המבצר רב-העוצמה" או איך שלא תקראו לזה. אבל כשאנחנו לא נאחזים, אנחנו במצב של אמונה. אם תעזוב את כל האלילים, תגלה כמובן שהדבר הלא-נודע הזה שהוא אכן היסוד של הקיום, הוא בדיוק אתה.
זה לא האתה שאתה חושב שהוא אתה. לא. זאת לא הדעה שלך על עצמך, זה לא הרעיון או הדימוי שיש לך על עצמך, זאת לא התחושה הכרונית של המאמץ השרירי שאנחנו בדרך כלל קוראים לו "אני". אי אפשר לאחוז בזה. ברור שלא. למה שתצטרך לאחוז בזה? נניח שיכולת, מה היית עושה בזה? ומי היה עושה מה בזה? אתה אף פעם לא יכול להגיע לזה.nnאז קיים המסתורין המרכזי העמוק הזה, ואמונה היא בעצם להפסיק לרדוף אחרי זה, להפסיק לאחוז בזה, מכיוון שאם זה קורה, הדברים המדהימים ביותר קורים.
אבל כל הרעיונות האלה של הרוחני, האלוהי, בגישה של חובה, של חוקים שאנחנו מחויבים לציית להם, היא לא הדרך היחידה להיות דתי ולהתחבר למסתורין הבלתי ניתן לתיאור שנמצא ביסוד שלנו ושל העולם."
אלן ווטס ציטוט מ"טבע התודעה"
טבע התודעה - אלן ווטס
@חולת @חולת שוקולד
@צ'יאל זה עונה על מה שהבטחתי לשלוח?
מדהים. אני שמח שאתה שמח.
על התפר
משהו שראיתי היוםצ'יאל
בנוגע לסימני טהרה, האם הידע הגיע מהמדע של אז או מהמסורת.
באגרת אריסטיאס (אריסטיאס קנג) כתוב שסימן הטהרה השימושי, כלומר זה שעל פיו בודקים, הוא הפרסת פרסה, והעלאת גירה הוא הסימן הנוסף, כי- "כי כל מפריסי פרסה הם גם מעלי גירה"
(חוץ מחזיר, כמובן, שמפורש עליו בתורה שאינו מעלה גרה למרות שמפריס פרסה).
זה מתאים לברייתא במסכת חולין:
"תנא דבי ר' ישמעאל ואת החזיר כי מפריס פרסה הוא שליט בעולמו יודע שאין לך דבר שמפריס פרסה וטמא אלא חזיר לפיכך פרט בו הכתוב הוא".
כלומר, דברי ר' ישמעאל הם מסורת שהייתה ידועה כבר בזמן כתיבת אגרת אריסטיאס, כשלוש מאות שנה קודם!
יתכן, הראיה אינה צריכה להיות מכך שר' ישמעאל ידע, אלא מהמקרא.הָיוֹ הָיָה
ר' ישמעאל הוא זה שמסביר את המקרא, בפועל אנו רואים במקרא שפירט רק את החזיר, והנימוק לזה הוא דברים אלו, ולא ממש משנה אם ר' ישמעאל עלה עליהם או כבר מישהו אחר עלה על זה וכבר לפני כן בדקו על פי זה.
בפרט שאנו מאמינים שתושב"ע גם היא נמסרה מראש. א"כ ר' ישמעאל לא היה הראשון שאמור לעלות על זה.
...צ'יאל
דרשות יכולות להיות בדיעבד לידע שהגיע ממקור אחר.
יש כמה אפשרויות איך להבין את מסירת תושב"ע מסיני.
..הָיוֹ הָיָה
שוב - ההסבר כאן הוא לכך שהתורה פירטה רק חזיר. יש לך הסבר אחר?
בנוסף, אותה אגרת עצמה מספרת על מנהג היהודים לבדוק כך, כלומר - זוה יתה הוראה הלכתית בעקבות הידע, האגרת עודנה מאוחרת לגילוי ההלכתי, שכן היא מעידה עליו.
זה בדיוק כמו אגרת אחרי ר' ישמעאל שהיתה מספרת על המנהג בעקבות ר' ישמעאל.
ונכון שיש ביאורים שונים, אבל כאן אנו רואים את הביאור הזה חי ממש, שוב - מאחר וכאמור - העדות היא על המנהג ההלכתי.
החזיר הוא דוגמא מצויהצ'יאל
ונמנה כי שייך לטעות בו, כי הוא מצוי באזור, או כי פושט טלפיו.
זה בדיוק מה שהתכוונתי בהודעה הראשונה.
..הָיוֹ הָיָה
אולי,
אבל כאמור, העיקר כמבואר.
ואוקיי, לא הבנתי אותך בתחילה.
לא הבנתיחולת שוקולד
(כי יש עוד כאלה)
פירטו את החזיר כי רק לגביו היה חשש טעות.הָיוֹ הָיָה
אז זאת האפשרות השניה שכתבתי?חולת שוקולד
הראשונה לכאורה.הָיוֹ הָיָה
הוא (לסוגיו השונים) היחיד שמפריס פרסה ולא מעלה גרה.
אבל הוא לא היחידחולת שוקולד
כתבתי "לסוגיו השונים", ורק במינים שונים של חזירים זה קיים.הָיוֹ הָיָה
לא, זה קיים גם לא בחזיריםחולת שוקולד
איזה חיה את מכירהצ'יאל
מפריסת פרסה ולא מעלת גירה, חוץ מחזיר לסוגיו?
קראתי על זה ואני לא זוכרת איזהחולת שוקולד
בכל מקרה לדעתי המדע יותר אמין מהתורה גם אם אפשר להסביר את זה בדרך כלשהי (התורה "התכוונה" ש... כוונות נסתרות פחות אמינות ממדע)
מעניין מה יש ל@על התפר לומר על זה
נו...הָיוֹ הָיָה
כשתמצאי תאמרי.
ה"לדעתי" הזה הוא לא כלי מדעי... אגב.
זכותך לחשוב ככה (וזה גם נובע הרי מנטיית לב מסויימת)
אבל את העובדות זה לא משנה..
ממה יש לעל התפר לומר? שהכל זה בחוויה.. את מוזמנת לחוות שלכל החיות יש הפרסת פרסה ולא העלאת גרה ואז תוכלי לחוות שהתורה היא בלוף.. זה מה שיהיה לעל התפר לומר...
גם התורה היא לא כלי מדעיחולת שוקולד
ו-לחוות שלכל החיות יש הפרסת פרסה

מה זה אומר כלי מדעי?צ'יאל
יש פה טענה עובדתית על המציאות, השאלה היא אם היא נכונה או לא, לא אם היא מדעית.
אז המציאות היא שיש עוד חיותחולת שוקולד
איןצ'יאל
תראי פה: https://daf-yomi.com/Data/UploadedFiles/UserFilesCK/ruminant1.jpg
אני מצאתי בויקיפדיהצ'יאל
שרק החזיר לסוגיו הוא מפריס פרסה ולא מעלה גרה. אפילו באתר חופש, שמפורסם בסילוף של הנתונים כדי לתקוף את התורה והיהדות (כמו בדוגמא של הצלופח מהדיון הקודם), אפילו הם לא הצליחו להביא חיה כזאת.
המדע אמין יותר מהתורה - לא הבנתי למה את מתכוונת.
על התפר לא מאמין במציאות אובייקטיבית, מבחינתו הדיון לא רלוונטי. הוא כתב במפורש כמה פעמים, שגם אם התורה אלוקית וניתנה משמים זה לא משנה לו.
אני מראש לא כל כך הבנתי את הקטע של השרשורעל התפר
טוב, שערי תירוצים לא ננעלו - הכל חוץ מלהסביר שהארנבת והשפן עושים תנועות של לעיסה כדי לשמור על טריטוריה - ולכן כותבי החוקים שהסתמכו על זיהוי אנושי מוטעה - טעו בזה.
עוד טעות בחוקים -
יש חוק שנקרא טענת בתולים. דברים כב יד.
בהנחת היסוד של החוק על פי התורה של בורא עולם - מישהי שיש לה בתולים לא שכבה, ומישהי שאין לה בתולים שכבה.
אבל זו טעות. והטעות המהותית הזו היא אנושית, כי פעם לא הכירו את מה שאנחנו מכירים היום.
שקר הבתולין
ההסתמכות על הבתולים הייתה קיימת בחוקי העמים השכנים גם, לא רק בישראל, והטעות האנושית הזו קיימת גם בחוקיהם.
לדוגמא
בדיני לפת-אשתר 500 שנה לפני אברהם התנכי כתוב כך
סעיף 33 (סעיף 32 מחוק)
כי יטען איש כי בת איש בתולה ידעה משכב זכר, והוכח כי לא ידעה משכב זכר - 10 שקלים כסף שקול ישקול.
נ.ב. יש כאלה שיגידו ש"ופרשו השמלה" זה זה משל לחקירה ודרישה של הדיינים - אבל ההנחת יסוד נשארת - כי הם חוקרים אם היא בתולה.
מילא שאתה כופר, אבל אתה גם בור...הָיוֹ הָיָה
@חולת שוקולד קחי לך כדוגמה, את היכולת להאמין לטענות כאלו....
הרי בדיני התורה יש התייחסות רחבה מאוד לאפשרות של "מוכת עץ" - כלומר - אשה ללא בתולים, שלא שכבה.
ומאידך - על אשה שיש לה בתולים וכן שכבה - בביאה ללא גמר ביאה, או בביאה דרך איברים, וכו'.
בחייאת, מילא לא לסמוך על התורה בלי לברר, אבל על סרטון מדובל כן אפשר לסמוך?
תראה עד כמה אתה יוצא חסר ידע, בגלל זה..
לאיזה גיחוך הגעתם...
(וכבר אמר מי שמאר: רצינו לגדל דור של אפיקורסים, יצא לנו דור של עמי ארצות..)
מה?? אתה חי בסרט.על התפר
אתה כמעט ואף פעם לא מבין על מה אני מדבר לכן אתה מגיב ככה.
אני אכתוב לך ברחל ביתך הקטנה
הוא אומר הבתולים אבדו
ההנחה היא שאם היא לא מוכת עץ והם אבדו היא שכבה, ואם הם לא אבדו אז היא לא שכבה. ובסרטון מראים שזו טעות.
בהצלחה עם השמיניות באוויר הבאות שתעשה תוך כדי גמגום אמירות של אני ואפסי ורבני עוד.
לא חביבי, מי שחי בסרט זה לא אני.הָיוֹ הָיָה
ודווקא הבנתי אותך טוב מאוד גם בלי ה"רחל בתך הקטנה"...
ואתה זה שלא הבנת את דברי, או, לחילופין, שדילגת שורה בפזיזותך,
למענך אצטט את עצמי שוב:
"הרי בדיני התורה יש התייחסות רחבה מאוד לאפשרות של "מוכת עץ" - כלומר - אשה ללא בתולים, שלא שכבה.
ומאידך - על אשה שיש לה בתולים וכן שכבה - בביאה ללא גמר ביאה, או בביאה דרך איברים, וכו'."
תקרא טוב, במטותא.. מילה מילה..
לא שמיניות ולא באויר, ולא אני ואפסי עוד, פשוט צחוק גדול מנאיביות של בחור שכדי לכפור מאמין בדת הסרטונים בלי לבדוק לשניה אם אין איזה טמטום במה שנאמר שם, ויוצא פשוט מגוחך.
אתה טועה. אני מכיר את הנושא.על התפר
ראית את הסרטון בכלל שאתה כותב?
אני אעשה את זה יותר קל - כשכתבתי שכבה הכוונה גמר ביאה בסדר?
אתה חושב שאתה מכיר...הָיוֹ הָיָה
למה אין קשר? הסברתי מה הקשר.
נו, אתה מוזמן לטעון שוב איזה קביעה אתה מוצא בתורה והיא לא נכונה...
אם מישהי לא מוכת עץ, על פי התורהעל התפר
אם מישהי שכבה בביאה דרך איברים זה לא נחשב ביאה מהתורה. זה לא תקרבו.
והערה ללא גמר ביאה על פי הפרשנות שנפסקה להלכה האיבר נכנס.
עוד מעט תשעיות באוויר
לא נכון.הָיוֹ הָיָה
מפורש ש"מוכת עץ" זה כינוי לכל מצב של איבוד בתולים שלא על ידי משכב, ו"דיברו בהווה".
אבל למה לך לבדוק.. בא ניכנס בתורה חופשי על הבר....
זה משעשע עד כמה אתה אפילו לא מבין כמה מגוחך אתה יוצא...
גם כשהאיבר נכנס יש אפשרות שישארו הבתולין, ויש לזה שם ביאה גמור כמעט לכל הנפקותות.
אבל אתה בור, ומתעקש ללכת בבורותך ראש בראש עם המציאות..
וכעע, זה אני פה עם השמיניות באויר, אני, רק אני... 😅
זה לא נכון בכלל כבר הסברתי למהעל התפר
אין,
ולא יהיה מצב,
שאין לדתיים תשובה למה הדת שלהם צודקת.
בגלל זה כתבתי שתעשה שמיניות באוויר ותברח להסברים משלך על בסיס מונחים בתושב"ע.
זה הכי קל.
אגב, זה לא רק אתה, זה לא רק היהדות, זה
כ.
ל.
ד.
ת.
זהו.
לא הסברת כלום, חזרת על מנטרות שאתה לא מבין וזה הכל.הָיוֹ הָיָה
הדברים מפורשים ו"זיל קרי בי רב הוא"
אלא מה, שאתה פשוט בור ומעולם לא למדת אותם ברצינות.
זה הכל. פשוט וקל.
במקום ללכת לבדוק מה אומרת ההלכה, אתה בוחר להאמין למה שמצטטים בשמה, ואז "לפרוך" את זה...
מותק שלי, אתה מתפרץ לדלתות פתוחות. טוחן קמח טחון.
הסיבה שאין מצב שלא תהיינה תשובות. היא כי פשוט באמת יש תשובות.
לפי ההגיון שלך יש פרדוקס: מה שיש לו שתובות להכל הוא בהכרח לא אמת,
אז מה כן אמת? מה שאין לו תשובות?
אם אין תשובות - הרי גם הוא לא אמת..
תכל'ס לפי זה - אין יכולת שתהיה אמת. בכלל.
וכן, זה סבבה עם הקו הקבוע שלך, שאין אמת.. הכל תלוי בחוויה... 

ואגב, לא נכון שכל דת, ממש לא. שתי הדתות המונותאיסטיות הגדולות דוגלות ב"להאמין כי אתה מאמין" וזהו, וקושיות לא מפריעות להם.... היהדותה יא היחידה שדנה לוגית.
אבל אתה, כרגיל, מבכר את המנטרות על פני בחינת העובדות..
תהנה חומד, תהנה, אם רק זה מה עוזר לך להרגיש חכם - תעוף על עצמך...
הקטע של השרשור הוא להראותצ'יאל
שהכללים במסכת חולין מבוססים על מסורות, ולא על חכמי הטבע של אותה תקופה. בניגוד למה שרצית לטעון פה: לא. - תכף נשוב
בנוגע להעלאת גרה בשפן וארנבת, עוד לא הסברת מהי העלאת גרה. בשרשור הקודם בנושא הראתי לך, והסכמת, שהשורש גרר משמעותו ריכוך. וריכוך חוזר של האוכל בהחלט קיים בשפן וארנבת.
ומה הקשר של טענת בתולים לנושא? אתה סתם מתחמק מלענות.
1. לפי התושב"ע, האשה נהרגת רק עם יש עדים שהיא שכבה, אין קשר לבתולין עצמם.
2. אפילו לפי פשט הפסוק זה לא קשה. זה מורכב ואני קצר בזמן, אכתוב בהמשך אם אתה או @חולת שוקולד רוצים.
ומה אתה רוצה מהחוק שהבאת? שגם הם הבינו שעלילת שוא היא משהו שמצדיק קנס?
ובנוגע להעלאת גרה בשפןצ'יאלאחרונה
מפשט הפסוק אפשר להבין את שתי האפשרויותצ'יאל
או שהחזיר הוא דוגמא, ויש עוד. או שהחזיר הוא היחיד.
ר' ישמעאל בברייתא בחולין מדייק מכך שכתוב "הוא" (החזיר כי מפריס פרסה הוא), שהחזיר הוא החיה היחידה שמפריסה פרסה ולא מעלה גרה.
אני הבאתי מקור מאגרת אריסטיאס כדי להראות שהידע הזה הוא ממסורת, ולא מידיעת הטבע של אותה תקופה, כמו שעל התפר טען בעבר.
יפהצ'יאל
מסכים עם שלוש השורות הראשונות, בשביל אהבה לא צריך אמונה (כלומר, תפישת עולם מחשבתית), אלא רגש.
רגש מגיע מחיבוריהיה בסדר....
זה לא מחייב, אבל בהחלט תורם משמעותית.
כמו כן, אמונה זה גם אחד בשני.
אמונה דתיתצ'יאל
היא בעיני שכלית, לא רגשית.
בבסיסה כןיהיה בסדר....
באופן כללי המושג אמונה הוא לא שכלי והוא גם לא רגשי, הוא כמו גשר בין הרגש לשכל.
נראה לי שלא הבנתי...צ'יאל
איזה חלק?יהיה בסדר....
שני החלקיםצ'יאל
אז אולי גם אני לא הבנתי..יהיה בסדר....
אלא מה, אתה מבין בצורה שמתיישבת לך על הדעת ולשאר אתה מאמין שתהא תשובה מספקת.
לא הבנתי את המשפטצ'יאל
את גשר בין רגש לשכל.
אה, המצאתי אותו עכשיויהיה בסדר....אחרונה
צריכה לחשוב על זה.
...רוח סערה
מישהו כלשהו שאני מאמינה בו או עובדת על עצמי שאני מאמינה בו
וכן כרגע אמרתי המלאך הגואל עם יד על העיניים כי אני מבועתת מסרט מזעזע שראיתי
יופי.
לא טוב להשאר עם ספקותחולת שוקולדאחרונה
ההשערה המדייניתצ'יאל
קראתי קצת על הממצאים בנושא, ואם כבר, הם מאשרים את הכתוב בתנך, לא דוחים אותו. המקדש בתמנע והאזכור בכתובות מצריות הוא מתאריך מאוחר ליציאת מצרים. כך שהרבה יותר הגיוני לומר שעמ"י השפיע על המדיינים (קיינים?) מאשר הפוך.
באתר של מזבח יהושע בהר עיבל, נמצאו חרפושיות של תחותמס השלישי - תקופה מוקדמת בשלושה או ארבעה דורות לאזכור של שסו יהו.
ודבר נוסףצ'יאל
איסור אכילה על הדם - מויקרא יט.
רותים לקבל שירים יפים ואיכותיים בחינם???
מזמור לאל ידי
לכל מי שרצה לראות ולעקוב אחרי השירים שאני כותב ב משורר מדורות אבל אין לו פייסבוק- פתחתי קבוצת ווטספ חדשה שאעלה אליה את שיריי.
*קבוצה שקטה- רק אני יכול לכתוב בה*
מוזמנים להפיץ ולפרסם
️משורר מדורות
אמיתות התורהחולת שוקולד
קראתי בהידברות שאין מצב שאת התורה כתב אדם כי יש בה כל מיני צפנים (צופנים? איך אומרים את זה?) ודברים כאלה שבן אנוש פשוט לא מסוגל לעשות, וואלה, זאת הטענה היחידה עד כה שהתישבה על ליבי ומאז אני הרבה פחות מסופקת
מה דעתכם? אני ממש רוצה לשמוע דווקא לא מאנשים עם אמונה תמימה (=נאיבית?)
רש"י כבר מביא חילוקצ'יאל
יש גם רמז לחילוק כזה בגמרא עצמה - הקשקשים נקראים "לבוש" ומתורגמים לארמית "קלפי" - קליפות.
בנוסף, צלופח נזכר בגמרא כדג טמא (כנראה), מה שמוכיח שהקשקשים שלו לא נחשבים.


