עבר עריכה על ידי על התפר בתאריך א' באלול תש"פ 10:29
אני אשלח לך בהמשך דיון איתו כדי שתבין למה זה טיעון כושל ומנותק. (זה נמצא במצוי הראשון 455 ואילך)
רק קדימון מההתכתבות עם מיכי, זה ממש אפילו לא מתקרב למה שכתבתי שם, אבל זה רק בשביל לשקף לך את מה שאתה טוען
"ברובד הכי פשוט זה טיעון שבהתחלה מאוד אוניברסלי ואז מצמצם את עצמו לממדים צרים מאוד מאוד, כלומר בהתחלה הוא שואל שאלות על היקום והאדם, ובסוף הוא מניח שכל זה נברא כדי שמספר מאוד מצומצם של אנשים יעשו פעולות רוטיניות טהורות בשעות מסוימות ביום, וזה תכלית הבריאה והקיום, ומסכנים כולם שפשוט לא היה להם מקום בהר סיני. אולי אלוהים יתגלה שוב מה הוא רוצה לכל האנושות באחרית הימים שתהיה באחד הימים."
"הכתיבה הזו לא נועדה לציניות אלא לשקף בראש ובראשונה שהטיעון הזה הוא מאוד מאוד צר, ומנוכס לאמונה מסוימת סגורה וכיתתית. הכתיבה הזו היא בעיקר שיקוף של מה שלא קרה מהציפייה שלי אחרי שקראתי את הטיעון - שאלוהים יתגלה לאנושות כולה להודיע להם את מטרתו, ולא לקומץ עבדים שברחו ממצרים במאה ה12 לפנה"ס. כנראה שזה "רציונלי רציונלי מדאי"."
"ברובד יותר עמוק זה עובד כך: סבתא שלי אומרת שלפני הרבה שנים אלוהים התגלה ואמר לאנשים שכל בוקר הם צריכים לרקוד על עמוד. היא משתמשת בטיעון שלך שלא יכול להיות שיש לנו רצון חופשי לעצמינו, ולכן חייבת להיות מטרה דתית נעלה שמתקנת את אלוהים ושייכת מחוץ לעולם, ולכן סביר להניח שאלוהים התגלה לתת לאדם מטרה דתית נעלה – לרקוד על עמוד.
טוב, אז במקרה שלנו לא רק סבתא שלי מאמינה שאלוהים התגלה - הרבה אנשים מאמינים, אבל הקטע הוא שהאלוהים לא אומר לרקוד על עמוד הוא אומר לרצוח תינוקות מעמים אחרים שחיו כאן לפני, ועוד שורה של דברים מעוותים. מילא היה אומר לרקוד על עמוד, או לקפוץ על רגל אחת עם אצבעות מורמות, אבל לרצוח ילדים?! איזה תיקון בדיוק? איזו מטרה דתית נעלה? אם תטען שזה אלוהים אמר, הוא לא שונה מאלוהי האצטקים."
זה רק דוגמית של ההתכתבות ואפילו לא התייחסתי לכשל בטיעון עצמו. אם תרצה אשלח לך בהמשך את הכל אם זה מעניין אותך.