שרשור חדש
עזוב כשר, כמה זה עולה?הרש

וואו, מדהים.

 

יש מצב שזה כשר.

פסול למהדרין!הלוי מא

חלילה שזה יהיה כשר

למה?הרש
אז ככההלוי מא

כתיבת סתם חייבת להיות ע"י סופר בכח גברא בקושי התירו בארצות אשכנז הקרות לכתוב עם כפפות 

לחימום הידיים בעבודה.

 

חייב לקדש את הכתיבה בפיו וכן את שמות ה'

 

מציע באופן כללי ללמוד סימן לב' עם משנה ברורה באו"ח

מפסוט עליך...הרש
אתה מכריע כ"כ הרבה מחלוקות בהינף מקלדת....

שכוייח.

אבל מי אמר שככה אי אפשר לקדש? ומי אמר בצורה כזו כשמפעיל את המכונה אין וכתב?
זה פותר יפה את בעיית הכסדרן.

על מחשב אין הכרעה ככ נחרצת כמו שהכרזת...
הרש ללא כל כוונה להעליבהלוי מא

האם למדת דיני סופרות?

והאם נבחנת במשמרת סת"ם או כל גוף מסמיך אחר?

וכמה זמן עסקת בסת"ם?

 

מהי השכלתך בתחום הסת"ם?

 

אציג את שלי סופר מוסמך במשמרת סת"ם סוגר ומשפץ קלות בתי תפילין וובאמצע הכשרתי להגהת סת"ם

משמש בצורת האותיות את גדולי הרבנים בתחום.

 

האם זה מספיק בכדי שאוכל להכריע בהינף מקלדת שכתיבה ברובוט היא הכל למעט כשרה?

 

מה הבדל?אות והדר

בין זה לבין הדפסה (המכונה דפוס משי)?

הרי בכל מקרה אין בעיית כסדרן בספר תורה

הבדל גדול ר' אותהלוי מא

דפוס משי היו מי שהכשירו עיין בשו"ת עץ יצחק כמדומני 

בדפוס משי עדיין יש כח גברא מסוים כי המדפיס מעביר את הספוג הטבול בדיו

על גבי השבלונה וממלא שם דיו ובאמת הוא יכול לקדש שם את הסת"ם

ברובוט אין אפשרות לכח גברא!

על מחשב זה לא ככ מוחלט...הרש
אז מה ההבדל?

אני לא בא להכשיר. אני אומר שזה לא ככ פשוט...


אה. ההכשרה שלך מעניינת כמו....
לשפץ קלות בתים גם גידמים עושים את זה היום... ומבחן במשמרת עברתי בשביעית, ושל הגהה לא הרבה אחרי...
שאלה תאורתיתאות והדר

אם אדם מחזיק את הקולמוס ומניח אתו על הקלף בל להזיז אותו והקלף מוזז ע"י מכשיר חשמלי באופן שיוצא אותיות כשרות בכל פרטיהן, מה הדין?

לענד עדיין פסולהלוי מא

אין דין וכתב הכתיבה מבוצעת ע"י כח המכשיר שמזיז את הקלף ולא ע"י האדם

הלוי, אינך מעודכןhaim770
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך י"א בחשון תשע"ה 12:17

ב"ה

גם בדפוס משי כיום אין גברא שמעביר ספוג.

כל ההדפסה נעשית ע"י העברת מגב חשמלי. כך שגם כאן אין כוח גברא.

ההבדל בין דפוס משי לדפוס רגיל הוא החומר שעליו מדפיסים:

דפוס רגיל אך ורק נייר.

דפוס משי יכול להדפיס כמעט על כל חומר וצורה.

ישנו עוד דפוס, טמפון, שאיתו מדפסים על הבתי הגנה לתפילין.

ישר כח ר' חייםאות והדר

איזב הפתעה, שנים לא היית כאן. 

הארת את עיננו

בשות שהזכרתי אור ליצחקהלוי מא

לרב יצחק עבדי במקור מירושלים ועכשיו מכן כרב ראשי לליקווד בארה"ב מדבר על הדפוס משי הישן

שהמגב היה ידני ובכהאי גוונא ובעוד הגבלות מתיר אבל ברור שבדפוס משי החדש אין כל התר בדבר

לדעתי פסולאנונימי (2)

גם אם אדם מפעיל את המכונה זה פסול ואין פה עניין של כוח גברא, כי גם צריך דרך כתיבה, כמו שאם אדם כתב ברגלו, 

ועוד דבר , פשוט לי שאין פה כוח גברא כי בפועל האדם לא כותב, 

(חן קורקוס) 

פשוט שפסול כיווןאמיר הסופראחרונה

 

שחייב לשמה בכתיבת הסתם ובשמות ה' חייב לקדש וחייב שיהיה מעשה כתיבה ועוד כתוב וכתבתם וקשרתם מי שישנו בקשירה ישנו בכתיבה ומי שאינו בקשירה אינו בכתיבה ופשוט

שירשור חומרות בתפיליןהלוי מא

ראיתי שו"ת מהרב מועלם שאין כלל נידור בתפילין "מיקשה"

פרנסה למוכרי בתים...אות והדר
תפירות מכוונות?הלוי מא
ע"פ יש בזה הידוראות והדר
איזה הידור?הלוי מא
עיין למטהאות והדר

בתשובה של הרב גרוס שהעתקתי

גם שאלתי אישית את הרב אליהו זצ"ל עם להוסיף על מכוונות עוד 200 ש"ח כתב לי שכן.  

אני יתן לך מכוונות בעוד 100 שח לא 200אמיר הסופר
הנה, פעם שאלתי את הרבאות והדר

וזאת תשובתו

 

בתים מכוונות הוא הידור (משמעות השו"ע, ובמשנ"ב הביא מהט"ז שאם לא עשה כן הרי"ז כשר בדיעבד. וכמובן אין הכוונה שהתפילין עתה נחשבים "דיעבד", רק על המעשה סופר, שעבר על הלכתחילה התכוין לומר עליו שעבר היינו דיעבד.
מקשה א' - אם ר"ל ללא שום תוספת עור בין התיתורות. זה הידור חשוב בתמיכה כספית ליצרן הבתים להחזיק בו לפרנס ביתו בכבוד!
לשון מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א: "מקשה? לא שמענו רק במנורה". ובגירסא אחרת : "ביתרת הכסף שהיה מוציא על מקשה - יקנה סוכריות לילדים...".
לא מצאתי בעוניי שום רמז לאיזה שיטה כזו או חומרה בהלכה הנקראת כיום מקשה, ואכמ"ל.
הרב אליהו אמר שיש עניין בזה.הרש
וכמו כל פסיקותיו, אינם הוראה כוללת...
מקשה זה ממש המצאהאות והדר

אין לדבר רמז לא בתלמוד ולא בראשונים (וגם לא באחרונים)

אולי הרב זצ"ל אמר כך בגלל שהבתים מקשה יותר איכותיים בד"כ (בגלל שהם יקרים)

 

אתה משתכנע ממה שכתבת? אני שמעתי ממנו...הרש
אז מה?אות והדר

אני משוכנע לגמרי שהרב לא היה ממציא הידורים וחומרות שלא היה להם שום מקור 

אני גם שמעתי מאנשים ששמעו מהרב, 

אף אחד לא שאל מה נימוקו

אי אפשר להמציא דבר שאין לו מקור כלל ללא נימוק טכני או לא יודע מה...

 

השבת בדקתי עם עוד אנשיםהרש
אחד בא לרב ושאל אותו על רר ואמר לו הרב שיקנה מקשה. וכן, שמעתי השבת מאחר שהרב אמר לו רר.

כמובן הרב לא המציא דברים.

וכמו שאנחנו יודעים הוא ענה לכל איש את מה שהתאים לו.
הרב מועלם פסק שאין בזה שום הידור!הלוי מא

זה הידור רק לכיס של היצרן

מה אתה אומר?אות והדר


אני אומר מחלוקתהלוי מא

בין המחייבים כוח גברא לבין אלא הסוברים שמכונה מספיק

 

יש לזה המון נפק"מ מצה חשמל בשבת וכד'

אם ראית איך עושים את הריבועאות והדר

יש ברזל שמסתובב שתפקידו לשייף - לאכול את העור, ויש אדם שמקרב ומרחיק את הבית

מה זה משנה מי מסובב את המכשיר הרי את הבית מחזיק יהודי?

לכאורה כאן הרבה יותר קל ממצה.

חזק אתה...הלוי מא

ראיתי עכשיו ביו טיוב

אז לכןאות והדר

אני אישית לא מקפיד בזה

נראה לי חומרא יתרה שאין לה שום משמעות. 

אבל לא שאלתי חכם אף פעם 

אני יענה ברשותכם על הר"ר אין בזה עניין כלל כיווןאמיר הסופראחרונה

שזה במילא מגיע למרבע באופן של ריבוע כשר אזי לא משנה מה יעשו מכונה או גברא זה כבר כשר

לכן אם לא אמרו בר"ר לשמה לא מקפידים הבדצים כיוון שזה מימלא מגיע מרובע כשר כבר

ברור מקשה זה שטויות של סוחרים כיווןאמיר הסופר

 

שכל הסיבה שהמציאו את המקשה כיוון שהבית שלהם נמוך והפרשיות יורדות לתיתורא אזי רוצים שזה יהיה מעור אחד כך הכל יחשב בית אבל אם יקנו בית עם קציצה גבוהה שכל הפרשיה תכנס לבית אין שום שחר למקשה כי הרי כולם מודים שאם יהיה חור בתיתור העליונה שזה כשר א"כ אין טעם למקשה ולא לשטות של ללא כפלים אם לוקחים בית גבוה פותרים את כל הבעיה

איפה מוכרים (בירושלים) רצועות צרות לתפילין?די"מ

אבל אני צריך מקום עם מבחר כי אני די בררן (יש לי רצועות צרות אבל אני לא אוהב אותם)

 

זה ספריי.הרש
וכמו שאות אמר קונים את זה בטמבור.

הרב אליהו זצל ראה ומישש, אין בזה שום בעיה.

עובד מצויין. לא מורגש אחרי שמתייבש.

לא ניסיתי עם ווזלין.
עפציםאנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך ט"ו בתשרי תשע"ה 22:36

יש חידושים בענין העפצים

הרב מועלם והרב מאזוז פוסלים את הקלפים העפיצים (לשו"ע) 

 

:http://www.2all.co.il/web/files/Sites/or-lasofer/Files_12231_(7211).pdf

המאמר עצמו עדיין לא מתפרסם (הוא יתפרסם בקרוב) אבל יש כאן תקציר שלו (סיכום של הרב מועלם)
 
אפשר לפנות ל-רב כותב המאמר (בבקשה לפנות אך ורק בנושא העפצים/המאמר), עדיף בפלאפון 0556682264, אפשר להשאיר גם תגובות למאמר במייל
בסוף המאמר מצורפות הסכמות של הרב מאזוז (בכתב יד בתחתית המכתב של הרב אדיר הכהן) של הרב אדיר ושל הרב מועלם.
 
אות לא ראיתי בזה שום דבר נפלאאריק אלחרר
סוגיה סבוכה שצריכה הרבה ידע ונסיון מעשי

מי שרוצה להתעמק יש מאמר הכי רציני שראיתי של הרב מכאל חימי וכן הרב כרפס
מה שנפלאאות והדר

זה שמתחילים לדון בנושא. 

כמובן אלה פוסלים את אלה וההפך.

חכמי העפצים חושבים שחוץ מהם אף אחד לא עיבד עורות, וכל אלה שהכשירו סיד הכשירו ללא ידע מעשי. 

וחכמי הסיד משיבים מלחמה ופוסלים את קלף העפיץ ואפילו כמעט את הגוויל.  

אני אין לי כח יותר להתעסק בזה....

 

הנה המאמר של הרב חימי:

http://media.wix.com/ugd/4f0f93_c3bc7c10ae614755b7c47bceb0b822a9.pdf 

 

עיין כאן קונטרס של  בשלמותו:

https://app.box.com/s/bfuxze9yxcyehopau2x6

סיד זה לא עיבוד,די"מ

אפשר לראות את זה בעיינים.

 

קח קלף "מעובד" בסיד תשים במים חמים כל הסיד ירד וזה יחזור להיות עור של פרה (קצת יותר מעפן)

עפצים מעבד את העור באמת.

 

ולא שמעתי על אף אחד שפוסל עפצים.

כל מה שפוסלים עפצים זה כי מי שמעבד היום עפצים רמבמיסטים וזה קשור לסוגייא אחרת של מה קלף ומה דוכסטוס שהשו"ע מכריע שלא כמו הרמב"ם.

א. סיד זה כן עיבודאות והדר

כי כך כתב שו"ע, רשב"א ועוד מלא ראשונים ואחרונים 

ב. לא ברור בכלל שגאונים ורמב"ם פסלו סיד, עיין בתשובות שפסלו "ראק",  

 

 

א."מלא ראשונים" זה נכון שיש ראשונים כאלה,די"מ

אך זה לא "מלא".

 

הרמב"ם כותב "מִדְּבָרִים שֶׁמְּקַבְּצִין אֶת הָעוֹר וּמְחַזְּקִין אוֹתוֹ" סיד לא נכנס בהגדרה הזאת.

וההוכחה שלא מעבדים עור בסיד אלא בחומרים כימים שעושים את אותה פעולה שהעפצים עושים.

סיד לא מעבד את את העור,זה לא תהילך של עיבוד אלא של שימור.

 

 

מעניין שפתאום פה כולם מתבטלים ללא שאלה לשו"ע ובעניין שקיעה הם לא.

 

אין שום הוכחה ממשיתאות והדר

שרמב"ם פוסל סיד, הכל הוכחות מדולדלות

גם אם נניח שכן, יש מספיק ראשונים שהכשירו לכתחילה.

אני אישית חיפשתי לא מצאתי אפילו אחד שפוסל במפורש 

הוכחה בעניין העיבוד לא נכונה, 

משתמשים בכימיקלים שמזרזים את נשירת השערות 

וחומר נוסף ע"מ לאטום אותו, ולא ידוע לי שמשתמשים מסוג עפצים כימיקלים.

היית פעם במפעל קלף? דברת אתם איזה חומרים משתמשים? 

וגם אם כן יש חומר כזה, יופי! 

זה לא אומר שבלעדיו אי אפשר לעבד בסיד.

לא היכפת לי איזה קלף יש לך בראש, רק מהשאלה שכתבת בסוף מובן איזה השקפה הלכתית מעוותת יש לך. 

עיין במאמר הזה ותראה שיש כמה ראשונים "רציניים" שכתבו במפורש על סיד.

 

 

הרמב"ם לא התייחס לזה כי לא הייתה לו הווא אמינאדי"מ

כזאת.

 

למה שיתייחס?

התוס' בא להסביר למה מה שעושים באשכנז זה בסדר.

 

ואפשר לדעת למה יש/ לי "השקפה הלכתית מעוות".

שקיעה ר"ת מובאת בשו"ע ללא עוררין ללא "יש אומרים" בלי השגה של הרמ"א ולמרות זאת כמעט כל עם ישראל לא נוהג ככה אפילו לא לחומרא.

 

 

רק התחלה של המאמר שהבאת מראה את הדמגוגיה של המאמר.

כשבאים לדון הלכתית אי אפשר לתת טענות דמגוגיות שכאלה-

 

כלומר לשיטתם:
רבינו תם ושאר בעלי התוספות, התרומה, אור זרוע, המנהיג, העיטור, הרשב"א, המאירי, הרא"ש, הר"ן, המרדכי, הטור, הסמ"ג, היראים, המכריע, האגודה,  מהר"ם, ר' אליעזר מטוך, ריקאנטי, ורוב הראשונים ...  וכן מרן המחבר, הרמ"א, הלבוש, הב"ח, צמח צדק (הקדמון), הגר"א, רבי עקיבא איגר, חתם סופר, שלחן ערוך הרב, משנ"ב, חזו"א וכל גדולי ישראל ראשונים אחרונים ופוסקים ב- 900 השנים האחרונות...
 
• הניחו תפילין "דיעבד"
• טעו והטעו את כלל ישראל ה' ירחם...
 
 
אין הכרחאות והדר

אתה לא יודע אם היה לרמב"ם הוה אמינא או לא, גם אני לא יודע. אלו השארות שאין להם בסיס...

מצטער, אין מי שפוסל עיבוד סיד במפורש, אפילו לא אחד!

לגבי ההשקפה הלכתית, 

א. אי אפשר לדון על הלכה ללא התייחסות למנהג הנהוג כבר אלף שנה, ולהגיד שזה פסול כאילו "כולם" פוסלים כאשר הרבה ראשונים לא פסלו עיבוד סיד. (אני מתיחס לדבריך הקודמים ש"סיד זה לא עיבוד")

(לגבי שו"ע בעניין השקיעה, אדרבא! זה שעם ישראל אינו נוהג כשו"ע אומר שהמנהג זה הקובע אע"פ שכתוב בשו"ע אחרת). 

ב. גם אם נניח שמבחינה המקצועית הבורסקית עיבוד סיד אינו עיבוד, אין זה מוכרח שגם מבחינה הלכתית כך. כי חכמים הכריעו מבחינה הלכתית עיבוד סיד הנו עיבוד ואין עוררין על זה עד לפני כמה שנים.

ג. אני לא שולל שאולי בעיבוד עפצים יש מעלה, אני רוצה שתהיה כנה ותבין את צד השני של המטבע.  

ד. מצטער אם פגעתי, לא מתכוון לפגוע בך אישית.

ה. כותב המאמר כתב בדם ליבו הכניס קצת דרמה וציניות. אני גם אוהב את הסגנון אבל תמשיך הלאה תתבונן בעצם הטענות שלו.   

אני לא מקבל את הטענה הזאת.די"מ

הרמב"ם כשמעבדים בעפצים אז לזה הוא התכוון.

 

א.גם על זה אני חולק. פוסקים הלכה מהגמרא על פי הראשונים והאחרונים.מנהג אין בכוחו להקל (בדאורייתא,קרקפתא דלא מנ,זה אחד הדברים החמורים!וברכות לבטלה...).

ב.ייתכן.אך ברור מאד מהמקורות שעיבוד צריך להיות עיבוד "מִדְּבָרִים שֶׁמְּקַבְּצִין אֶת הָעוֹר וּמְחַזְּקִין אוֹת" וסיד לא נכנס להגדרה הזאת.

לא קמו על זה עוררין כי באשכנז לא ידעו לעבד בסיד ופסקו כמו התוס'.

זה שלא קמו על זה עוררין עד עכשיו זה לא הוןכחה לכולם,ההלכה זה דבר דינמי.לפני הזוהר אף אחד לא חשב שיש עניין לא להניח תפילין בחוה"מ.

ג.אני כנה,וחושב שזה באמת לא עיבוד,זה לא אומר כלום על היחס שלי למי שפוסק שזה כן.כמו שאני לא מתייחס למי שסומך על היתר מכירה כרשע.

ד.סבבה.

ה.בעז"ה,אבל אני חושב שזה לא רק טענה דמגוגית שלא משנה.

זה מראה על היחס שלו לדיון הלכתי.הוא מגיע לדיון עם מסקנה מראש, לא ככה ניגשים לסוגייא.

מנהג יש בכוחו להקלאות והדר

אפילו איסורי דאורייתא, כרת ועוד...

בעצמיך הבאת דוגמא, לא מקפידים על זמן ר"ת לא בצאת שבת ולא בצאת יוה"כ כי כך המנהג כגאונים

עיין בהקדמה לב"י על תוקף ההלכה ומנהג שהתקבלה לפניו, ואין סב"ל נגד מנהג. 

מיצינו את הדיון, לא מסכימים ואני צודק

 

  

פשש איזה סיכום...די"מ
אין הכי נמי.
הלכה לא תמיד כמו השו"ע כל סוגייא צריך לדון בה בפני עצמה.אני אישית כן עושה ר"ת ולא כחומרה.למרות שזה סוגייא שאני צריך לברר שוב במיוחד שהרב שלי פוסק אחרת. אך לבוא לסוגייא כשהחלטת מראש מה המסקנה זה לא בסדר.
די"מ התפילין והמזוזות שלך מעופצות?!הלוי מא

האם אינך מברך על ספר תורה מעובד בסיד?

התפילין כן.די"מ

המזוזות בישיבה בעפצים,בבית לא.כי אני אצל ההורים ולא נמצא שם יותר מ30 יום ככה שאני לא חייב.אך בעז"ה כשיתאפשר אני ישים בחדר שלי מזוזת עפצים.

 

ס"ת-אני אכן לא מברך על ס"ת מסיד,אם יעלו אותי אז מפני כבוד הציבור אני יסתמך על הרמב"ם שמתיר לברך על חומש.

פשששש סחטיין על העמידה על העקרונותהלוי מא

הרמב"ם לא התיר בשום מקום זה שהוא שתק למנהג חכמי איטליה לא אומר שהוא מודה להם

ולהלכה ביד החזקה פסק אחרת אז ההיתר של הרמב"ם לא כ"כ היתר

האמת שלא מזמן ראיתי את התשובה הזאתדי"מ
אבל אני לא ממש זוכר.
בכל מקרה ככה פסק לי הרב שלי.
אני עושה השתדלות שלא יעלו אות וברוך השם מצליח.ומאז שקבלתי את הרב שלי כרב לא עליתי לתורה (כי בספרי תורה עפצים יש בעייה של סדר הפרשיות בויקרא ז,כב)
הרמב"ם התיר במפורש בתשובההדרכהאחרונה
ואין פלא שלא בחיבור, כי בתשובה מדובר על שעת דחק ובחיבור פסקים עקרוניים.
וגם אם תגיד שהרמב"ם חזר בו הרי שבאותה תשובה הוא מעיד בשם הרי"ף והר"י מיגאש שהם עצמם בירכו על ספרים פסולים.
שולחן לסתם למכירהncnc6

חברים יש לי שולחן אחד חדש למכירה

שולחן כמו שמוכרים באתר אור לסופר רק בלי החלק המואר

באתר מוכרים ב2000 חדש   אני מוכר ב1700 חדש
אם משהו מעוניין שישלח לי הודעה פרטית 

או יתקשר אלי 0524232797

האם זה נכון שבינוני

יש הרבה רמאים בתחום הסת"ם שמוכרים תפילין ומזוזות פסולות לכתחילה בידיעה? 

האם זה נכון שמוכרים דברים מזוייפים?

כן. ו...הרש
לצערנו כןהלוי מא

עצוב

עיין כאן, זיוף מקצועיאות והדראחרונה
סקר קטן...הרש

מה אתם אומרים...

 

1. מי שטוב באמת  - יהיה לו הרבה עבודה ופרנסה?

 

2. מי שיש לו הרבה עבודה ומתפרנס טוב - זה אומר שהוא טוב?

 

3. מי שרבנים קונים (ולא רק ממליצים) אצלו - זה אומר עליו משהו?

 

תגובה לסקר2448

1.   לא

2.   לא

3.   זה אומר שיש עליו רושם טוב , אם זה נכון ? לא מחייב !

 

התשובות הם מנקודת הבנה שהשואל התכוון במילה "טוב"  לאדם טוב .

אם כוונת השואל במילה "טוב" שהוא ברמה גבוה בעבודה, אז שאלה 3 התשובה היא : כן . 

 

 

.....אות והדר

1. לא תמיד 

2. לא תמיד 

3. לא תמיד 

לא תמיד אבל רוב?הרש
לא ספרתיאות והדראחרונה

הרבה תלוי בכמה הסופר זריז וכמה הוא משקיע לשווק את עצמו (לאו דווקא בכסף)

לא פעם פוגש סופר עם כתב מדהים אבל בקושי מתפרנס כי הוא כותב רק לסוחרים וכותב מזוזה בחמש שעות

וסופר עם כתב בינוני משקיע בשיווק וכותב ללקוחות פרטיים ומתפרנס יפה מאוד.

יש כאלה שרבנים קונים מהם, והם מוכרים לרבנים את הכי טוב ומי שלא מהרבנים מוכרים את הכי דרעק

יש כאלה שרבנים לא מכירים אותו אבל כתב בשמים.  

מערכת הפורומים של ערוץ 7 מאחלת שנה טובה ומתוקההנהלת הפורומים

שנה בה נדע לדבר, להקשיב, להעניק ולהכיל

שנה בה נוכל לנצל את האתר לצרכים טובים

שנה בה נכיר חברים חדשים ונעמיק קשרים קיימים

שנה בה יתגשמו כל משאלותינו לטובה.

"אדם כי" מה אומרים על כ"ף?אות והדר
גם קו"ף של קרבנו שאלה...אות והדר
תעבה מה הבעיה?הלוי מא
את מה?אות והדר

 

 

את רגל הק'הלוי מא
ברור שאפשר לעשות הכלאות והדר

השאלה היא תמיד בשבת, 

כשאי אפשר לתקן, רגל בחוץ, מה עושים?

קרוב לפסול,אות והדראחרונה

ראש קצר קולמוס ומשהו, כשר לנו"ן

איזה עצוב!אות והדר

מזוזה יפה שנקנה בהרבה כסף, אבל הסופר/המוכר לא טרח לצפותה בניילון 

וזאת התוצאה, חבל!

 

 

וואו איזה כתב! 12?15? 10? (קשה לי להאמין 10... )נחשון מהרחברון
לא נורא, זה אר"י...הרש
התורה גזענית...הרש
תלוי באיזה כתבאות והדראחרונה
מישהו מכיר?אליאב
מישהו מכיר אולי איזה מומחה או קישורים למאמרים בנושא ישיבה נכונה לסופרי סת"ם?
כן.הרש

 

1. אליעזר אדם כתב ה'ילקוט סתם' כמה עיצות.

2. יציבון - יש על זה באתר של 'דובל'.

3. תשאל מורה טוב.

4. שמעתי ממורה מסויים שבין המושב של הכסא לבין הקלף צריך להיות כ30 ס"מ.

תודה..אליאב
איפה אפשר להשיג את הספר הזה?
יש אצל מנדלוביץ' גםאות והדר

אם יהיה לי פנאי אסרוק ואעלה לכאן 

בכל חנות סתם...הרשאחרונה
מתענינים ברכישת ספר תורה "גויל" משומשlias

(מקווה שזה המקום המתאים להתענין)

אם יודעים על בית-כנסת שירצה למכור וכד', גם משהו פסול שראוי לתיקון,

נשמח לשמוע בבקשה, תודה רבה!

מחפשים תימני?אות והדראחרונה
בחותם המלך2448
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך ג' באלול תשע"ד 00:03

מחדד קולמוסים 

 

וקולמוסי פלסטיק קשיחים

 

stampking.net

 

ברכה והצלחה !

קולמוסים מעוליםאות והדר

ניסיתי אותם ונשחקים לא במהרה

מחדד נראה גם טוב

בהצלחה

תודה רבה2448אחרונה

ניתן לקבל דוגמאות בחינם להתרשמות.

 

רק צריך להשאיר פרטים :

 

שם, כתובת , מיקוד וכו'..

דין גיפלאסיןאות והדר
נקה. אין נגיעה אות באות ואין שינוי צורהמ. שלום
מסכים.. נקה.אילן ח.אחרונה
מחפש יציבון / כסא ברכיים יד 2חסוי123

מחפש לקנות יציבון יד 2 עם גלגלים של דובל.
אם יש לך אשמח שתפנה אלי.
תודה רבה 0542077159 (אם אפשר להתקשר- כי אני לא נמצא בפורום- האינטרנט שלי חוסם אותו)

מידי פעם יש ביד 2אות והדראחרונה
מישהו מוכר שולחן כתיבה אולי...אליאב
התחילו לי כאבי צוואר נוראים לאחר רק שנתיים של כתיבה ואמרו לי שזה בגלל שאין לי שולחן מקצועי קודם כל האם זה נכון? וכמה עולה שולחן כזה? והאם יש יד שניה למישהו שמעוניין למכור?..
אולי זה גם קשור לכסא.הרש


כדאיאות והדראחרונה

שתקנה שולחן עם זווית עדיף מתכווננת אבל לא חייב. 

תוכל גם לקחת זווית קבוע ולהתרגל

וכן להתאמן כל בוקר כדי לחזק את שרירי הצוואר 

אם כבר יש לך כאבים כדאי ללכת לפיזיוטרפיסט  אפילו באופן פרטי ולקבל ממנו הנחיות 

אני מצרף בלינק תרשים של שולחן עם זווית קבוע מהספר של מנדלוביץ, לדעתי כדאי קצת להוריד את הזווית ל24 מעלות כי 33 חדה מדי. פעם עלה לי 400 ש"ח להכין כזה אצל נגר במאה שערים.

אם תרצה יש לי אחד כזה שמניחים אותו על שולחן רגיל, יכול למכור לך.

 

20140815084006.jpg

אילו ספרים חובה על שולחנו של כל סופר?אלישע יהודה

האם יש ספר/ חוברת המסודרת לפי טעויות נפוצות וכדו'?

תודה!

מסילת ישריםהרש
תתחיל משנה ברורה ישר והפוךאריק אלחרר
מה יעזור לו הפוך?הרש
הרש הכוונה דיני כסדרן חחחאריק אלחרר
הוא לא כתב את זה...הרש
לא יעזור לסופר שיהיה על שולחנו יריעות שלמה ג, משנת הסופר, שינויים בצורת האותיות, וכו' - אם לא יהיה לו מסילת ישרים. לוקח שניה לתקן תיקון טוב שאחכ לא רואים שהיה משהו....
גם מסילת ישרים לא יעזוראות והדר

אז מה אם יש לו את הספר והוא קורא בו

יש בטחון שמי שקורא מסילת ישרים יהיה ירא שמים?

 

אולי חובת הלבבות שער הבטחון לרבינו בחייהלוי מא

בנוסף לספרות ההלכה!

אז מה אתה בא לומר?הרש
אני בא לומראות והדר

ששואל שאל על ספרים הקשורים לענייני סת"ם 

מה אתה מציע לו מנסיונך?

את הספרים כולם יכולים לענות.הרש
אני באתי לומר עיקרון לא פחות חשוב שלא הייתי בטוח שמישהו יכתוב.
שלום... תגובות מאד מאכזבות לשאלתי הפשוטהאלישע יהודה

שאלתי מנסיונכם על ספרי טעויות נפוצות שחובה על שולחנו של כל סופר וזכיתי לתגובות זלזול והתנשאות...

תהיו בריאים. אגב תודה על החיזוק המוסרי בזכותכם אכן לראשונה בחיי זכיתי לשמוע על 'מסילת ישרים' ו'משנה ברורה'.( בציניות כמובן...)

אל תתאכזב אחיאות והדר

זה הרש, אתה עוד תכיר אותו, ככה הוא...

קודם כל תלמד משנה ברורה ל"ב ל"ו

אח"כ תרחיב עוד ותלמד קסת הסופר על הסדר עם משנת הסופר

אני אישית נהנה מאוד ללמוד דעת קדושים ומקדש מעט.

 

מומלץ לעבור על יריעות שלמה חלק גהרשאחרונה

וכן על שאר החלקים.

 

משנת הסופר.

 

וראיתי עוד ספר שקשה להשיג אותו - 'כתיבה תמה' שכתב אותו רב ממנצ'סטר. ספר מצויין.

כדאי לשלם לסופרים טובאריק אלחרר
"תני רשב"י: אם ראית עיירות נתלשות ממקומן בארץ ישראל, דע שלא החזיקו בשכר סופרים ובשכר משנים, שנאמר 'על מה אבדה ארץ? ויאמר ה' על עזבם את תורתי'" עכ"ל (תחילת פתיחה למדרש איכה רבה).
והמתבונן יראה דבר פלא והואאריק אלחרר
שכל ישראל מתפללים שלוש פעמים ביום
ועל פליטת בית סופריהם
יהמו נא רחמיך
ותן שכר טוב

מצטער להשבית שמחות ולוואי שזה היה מדובר עלינוהלוי מא

זה מדובר על מלמדי תינוקות שנקראו סופרים גם

הלוי יש מקום כך ויש מקום כךאריק אלחרר
עבר עריכה על ידי אריק אלחרר בתאריך כ"ב בתמוז תשע"ד 20:26
עבר עריכה על ידי אריק אלחרר בתאריך כ"ב בתמוז תשע"ד 20:25
ראה בגמ למה נקרא שמם סופרים שהיו סופרים האותיות
ואם אינו עניין לפשטו למדרשו מיהא איכא
תהיה טוב - ישלמו לך טוב...הרש
לא תמיד - אבל העקרון נכוןאות והדר
עידן הדפוסyuvaLEeviאחרונה
אל תשכח גם שמקומם של הסופרים לפני עידן הדפוס היה מרכזי הרבה יותר... הם כתבו את כל ספרי הלימוד, החל מחומשים וגמרות, וכלה בפרשנים על התורה. כיום אנו הרבה פחות מרכזיים. כמובן שעדיין יש לנו תפקידים חשובים. אבל לא מתקרב למה שהיה אז. וגם זה יכול לשנות עם המדפסת החדשה ממציאים שתדפיס ספרי תורה בצורה כשרה.
מה אתם אומרים?מתחברת=)

מצאנו את אלה ליד הפח ניירות עם כמה ספרים ביידיש. 

כשר? לא כשר? ומה זה הכתוביות האלה מאחורה?

בתומ"ר

תגנזי אותןאות והדר

השני בוודאי פסול

הראשון, אולי אפשר להכשיר אחרי עבודה, אבל כבל מקרה רמה קטסטרופה.

ניתן לשלוח את השני לגמ"ח המזוזות שליהלוי מא

אבדוק ואתקן אם אפשר ואמסור לנזקקים

 

ואם גוי כתב? יש זיופים בשוק וצריך לדעת מי הסופרחיה רוז
לגבי הכיתוב מאחורה:בתאל1

תקחי אות אחת אחורה מכל אות ותקבלי שם ה'.

 

לגנוזאנונימי (2)

אולי הוא לא כיוון בשם ה'? אולי היה חק תוכות? אי אפשר לסמוך..  אולי ערבי מעזה כתב את זה למרות שהוא לא יודע אידיש...

^^^^^די"מאחרונה


בהזדמנות לסופר!!!קנקנתום

למכירה מגילת אסתר 21 שורות גובה שורה 8 ממ
 לא ה מ ל ך!!

כתבתי 3 יריעות ולאחר כמה חודשים שהכתב בס"ד השתפר מעט לא מוצא עניין להמשיך 
לא מתויגת ויש כמה מחיקות בודדות אולי 3-4 שצריך לעשות 
ואז לכתוב עוד 2 יריעות ויש לכם מגילה
במחיר סמלי של 990 ש"ח כולל 2 יריעות ריקות להשלים המגילה 
הקלף של קנינגסברג
עלה לי 490 כולל משלוח (כמה שזכור לי)
נכתבה עם נוצה
כל הקודם זוכה
המלאי מוגבל
ל 1 בלבד ^_^
שבוע טוב 
אפשר לקבל תמונות למייל
 
hilel1981@gmail.com
 
חינם להורדה - שו"ת משנת הסופרדני-יהונתן

חומר למבחן סופרי סת"ם על ספר "משנת הסופר" לרב שלמה גנצפריד זצ"ל בעל קיצור שולחן ערוך. מבוסס על החומר הנדרש עבור בחינה במכון "משמרת סת"ם".20140726233329.pdf

מעולה, ישר כחאות והדר

אני רואה רק שאלות, נכון? 

הערה חשובה... הרב גנצפריד לא כתב את משנת הסופר...הרשאחרונה