
מה דין הז'אמיר הסופר

כשר .. אילן.אריק אלחרר
מה עם נון מנוזרת?אמיר הסופר
זה נון מנוזרת בדיוק ולכך זה סימן ולא אות ומחילא אילן זה פסול
אמיר מדוע כאן לא תשאל תינוק.. ?אריק אלחרר
תינוק קרא ז׳.. !!!! אילן.אריק אלחרר
כי זו נון מנוזרת קלאסיתאמיר הסופר
ומימילא זה לא ספק לכך לא שואלים תינוק אלא כשיש ספק תינוק הוא לא פוסק הוא רק מברר ספק אך כאן אין ספק זה נון מנוזרת והוי סימן ולא אות לכן זה פסול
הרב כחלון
הרב מועלם
יפהאות והדר
אתה צודק שזה נראה ממש נו"ן מנוזרת,
ישר כח
נראה לי:שלום 22
א- לא כ"כ דומה לנ' מנוזרת, תראו כמה גגה רחב, ולא ברור אם למטה זה שבירה או שיפוע. אבל אני מבין מה שאתם אומרים, ויכול להיות שזה נכון.
ב- לא שייך בזה ש"ת, כי אינו רגיל בנ' מנוזרת.
אין מה להיות רגיל בפסול לא שואלים תינוקאמיר הסופר
אלא בספק!
ובנון מנוזרת מפריע רוחב בגג ממתי? מה זה אות זה סימן! לא מפריע זה נון מנוזרת למהדרין
שלום 22 אני מסכים עם כל מילה שאמרת ..אריק אלחרר
אבל תהיה סבלני ואל תאמר לו את דעתך ראשון..! אילן.
אילן שאלתי ואמר פסולאמיר הסופר
כשאני אומר נראה לי אז זה אני אך שאני אומר דין בסתמא שכך הדין זה הרב מועלם ואם אני מוסיף את הרב כחלון זה מהשכן שלי
קיבלתי את ההבהרה ואת הדין ... אילן.אריק אלחרר
אריקאריק אלחרר
אריק מסכים איתך... אבל הרב מועלם פסל..!אילן ח.
אריקאריק אלחרראחרונה
לשם קדושהברקל
שלום,
אני סופר מתחיל.
התחלתי לכתוב מגילת אסתר ולאחר מספר שורות נזכרתי שלא אמרתי בפה שאני כותב לשם קדושה של מגילת אסתר. גם לא היתה אמירה במחשבה אלא רק כוונה כללית.
מה הדין?
האם יש מקור שמתייחס באופן ברור לכתיבה של מגילת אסתר?
תודה
אריקאריק אלחרר
אריק הוא מחפש מקורות ... אילן.אריק אלחרר
אילן - למה שלא תפתח ללך ניקאות והדר
תפתח לי אתה ...אריק אלחרר
אריקאריק אלחרר
אריק חזק !!!! אילן.אריק אלחרר
אריקאריק אלחרר
תודה רבה אריקברקל
אריקאריק אלחרר
מה זה יותר קנס מהלכה? מותר להורות ככה?שלום 22
אולי כדי לחנך אותואות והדראחרונה
צריך לראות באיזה הקשר הוא אמר כך,
הרב פרידלנדר הוא פוסק גדול ומובהק לא רק לענייני סת"ם, ראיתי כמה וכמה חכמים (גם ספרדים) שביטלו את דעתם מפני דעתו.
אריקאריק אלחרר
אריקאריק אלחרראחרונה
בעניין קליפת ד'אמיר הסופר
שימו לב למילים.. אפילו נשאר רושם ניכר!!!!אריק אלחרראחרונה
ואמיר תודה על העלאה...
שאלה באות ח דחטוטרתאמיר הסופר
אם נפסקה החטוטרת באמצעה בפירוד שאינו ניכר להדיא השו"ע בסימן לב אומר מותר לחבר ולא שואלים תינוק וזה ח' נכון? עד כה הכל טוב ויפה
אבל מה יהיה הדין שכתב מזזות והתגין של שני הזיינין קרובים בפירוד שאינו ניכר להדיא אך לא נוגעים יש הקף גויל של משהו מה הדין כשר זה לא ח' מה ההבדל? זה מזכה שטרא לביה תרי!
תשובות עם מקורות בבקשה לא מ הבטן תודה.
תשובה מהבטןאות והדר
יש הבדל כשמדובר בין ב' אותיות קרובות לבין ב' חלקים של אותה אות.
כשמדובר בין ב' אותיות אחרות כמו ב' זיי"נין, הרי אלו ב' זי"נים כשרים עם הפסק ביניהם (ומספיק כחוט השערה)
כן אבלאמיר הסופר
כל זה טוב למשל בין כ לו קרובות הם כשרות מצד מוקף גויל בכל שהוא אך מ שנפרדה ל2 אוניות באינו ניכר להדיא אני עושה שאלת תינוק אבל בח' אותו ציור אני אומר כאן זה ח וכאן זה ב' דיינין יש מבין?
התשובה ברורה..אריק אלחרר
זה העניין הלא ברוראמיר הסופר
מה אכפת לי מה אני צריך אני צריך לדעת מזה מה שכתוב פה ח מופסקת או 2 זיינין ממה נפשך זה צריך להיות דבר אחיד לא לפי מה שאני צריך כל אות איפה שלא תהיה לא דנים מה אני צריך דנים מזה? אמר לי הרב מועלם שבגלל זה יש כאלו שפוסלים 2 זיינים בפירוד שאינו ניכר להדיא משתי זיינים אלא ח' מופסקת אני צריך להרחיב איתו את היריעה על זה אמרתי לשכן שלי שיביא מקורות גם מהרב כחלון נראה ה' יעזור נעדכן אתכם
השכן שלי אמר לי סברא תגידו מה אתם אומריםאמיר הסופר
אזלינן לפי המעשה באות ח' היתה ח' כשרה היה לה שעת הכושר ונפרדה אזי אני דן מדין פירודים אך שני זיינין שתמיד היו שני זיינין ולעולם לא היה להם שעת כושר של ח שנפרדה אזי אני דן מדין היקף גויל שבין אות לאות והוא בכל שהוא
זה לא מהרב כחלון זה מדעתו הוא אמר שיש לו שימוכין הוא יראה לי
מה אתם אומרים נשמע טוב לא?
ומה אם היא היתה כתובה מלכתחילה כך ...אריק אלחרר
כן זה משנה מה אנחנו צריכים כאן ..!!!!!אריק אלחרר
אילן.
אז זה לא היה ח'אמיר הסופר
ואריק חלילא וחססססססס לא זילזלתי מה קרא לך מה פתאום ח"ו
מה שאמרתי מה אכפת לי זה לא שלא אכפת לי ממנו אמרתי זאת על הסברא לא מזלזל מה פתאום למה
תקשיב
פעם הבן שלח לאבא מכתב מחול ואז כל אות היתה יקרה אז הוא צימצם במילים וכתב "אבא תביא כסף"
האבא התעצבן מזה וזה
הלך לרב אמר לו הרב למה אתה קורה בעצבים אתה תביא כסף!!!!!!!!!!!!
תקרא בעדינות אבא תביא כסף ברוגע בשווה
אותו הדבר תקרא את מה שכתבתי
נכון שכאן זה לא עולה כסף אבל זה בדיוק מה שהתכוונתי ואם נפגעת סליחה
ועוד אני עדיין לא תלמיד של הרב כחלון אני מתכנן אבל עוד לא בכל אופן אי"ה
אמיר תודה על התגובהאריק אלחרראחרונה
שאלה בנושא קדושת שם ה'שיזף
הובא אלי דף עיתון בו פורסמה מודעת דרושים מטעם מכבי שרותי בריאות, כאשר בטור הימני במשבצת אח/ות קשר בשורה השניה (מתחת לכותרת ) המילה השניה הינה שם הויה.
מה דין העמוד/מודעה
למיטב ידיעתי, כל השמות שאינם נמחקים דורשים גניזה..haim770
ב"ה
... חמורה גם אם הם כתובים על זכוכית.
בכל מקרא נראה לי שאין צורך לגנוז את כל המודעה, לגזור את שם ה' ולגנוז.
איך במודעת דרושים נכנס שם הויה? כנראה שהשם של איש הקשר יהודה והבחור הזעצער, שכך להקליד את ה"ד".
770 haimשיזף
מציע לך ללמוד מחדש והיטב את הלכות קדושת שם ה'.
צודק, זה לא נכתב לשם קדושת השם ואין זה מקומוhaim770
ב"ה
אולי ע"מ למנוע מראית העין, מסברה אין שום חיוב, לתלות "ד" בין ה"ו" וה"ה".
יש במשנת הסופר דיון ערוך ע"כ, בס"ת אם היה צריך לכתוב יהודה וכתב הויה, העיצה היא לתלות את ה"ד", למחוק את ה"ה", לכתוב שוב את ה"דה" ולמחוק את האות התלויה. (גם ע"כ יש דיון כי האות "ד" התלויה היא אות כשרה, לא התעמקתי).
מודה לך מאוד בזכותך נזכרתי והחכמתי.
צריך לחתוך מסביב השםאות והדר
ולשים בגניזה. כל השאר לפח.
נפלתם במלכודת ההלכתיתשיזף
כל הפוסקים שהראתי להם את זה, ביקשו עותק בכדי לבחון ידע הלכתי של המשיבים.
למעשה אין כאן חשש כלשהו שהיתה כוונה לכתוב את המודעה ו/או את המילה לשם קדושה, אי לכך מותר להניח בפח האשפה ללא חשש כלשהו.
תתחילו ללמוד הלכות קדושת שם ה' לפני שאתם מפגינים חוסר ידע בסיסי בנושא
דוקא עברתי עליהם לא מזמןאות והדר
אני לא חקרתי לשם מה נכתב שם הויה שם, הנחתי שהתכוונו לכתוב שם ה' כמו שכותבים בעתונים לפעמים "אלוהים יודע" וכדו'. ברור שכזה דבר מצריך גניזה אם רואים אותו ולא מעניין מה התכוון המשורר אם לשם קדושה או לא אלא כתב שם אלהים בידיעה שזה השם.
לו היית מציין שכתבו שם הויה ע"י טעות דפוס וכדו' תשובה היתה אחרת. לכן, אני מציע שלפני שכבוד גאונותו ילמד אותנו מוסר, ילמד בעצמו איך שואלים שאלה כמאמר הכתוב 'שאלת חכם חצי תשובה' וכן שאלת ההפך וגו'.
לשיזף, אתה יכול להיות מת"ח שבאר"י-שלום 22
המנעימים זל"ז בהלכה, לא חייב להיות חובלים.
למה לומר על אחרים: "תתחילו ללמוד...לפני שאתם מפגינים חוסר ידע" וכו'...
ב"ה הפורום הזה מצטיין בכתיבה בכבוד לכל אחד, והגם שיש פה ויכוחים...
(ועיין בהקדמה לר"פ בעניין הזה).
שבת שלום.
פעם בתחילת הדרך הסבירו לי מה ההבדל הבסיסי...haim770
ב"ה
... בין סופר למגיה, והוא שהסופר צריך לדעת מה הצורה הנכונה של האות והמגיה צריך לדעת את כל הצורות הנכונות והלא נכונות.
לדעתי על אותו משקל, סופר צריך לדעת הדינים השייכים לכתיבתו ולא את דיני גניזה של עיתון.
השאלה טובה לשעשוע או בנדון דידן להתפארות גרידה (דבר שלילי ביותר), אבל אין לא שום קשר למקצוע הסופרות, אף סופר בפורום זה וגם אחרים אינו חושב את עצמו כפוסק הלכה בעיניני סת"ם. מחליפים דעות ומקרים שונים ע"מ להחכים ולא להוראות. לכך יש רבנים מנוסים הרבה יותר.
אם כבודו (שיזף) כ"כ בקי בהלכות שם ה' וקדושתו, העלה לפניו שאלה שכבר קיבלתי עליה תשובה מכמה רבנים בבתי הדין לסופרות המפורסמים ונבחון מה דעתו:
במילה אלהינו במקום לכתוב "י" כתבתי את הראש של ה"נ" עם התגים, מה עושים? ולמה? בהצלחה, זה לא פשוט כפי שזה נראה.
בעוד כמה ימים בעז"ה אכתוב את התשובות שקיבלתי. היו חילוקי דעות מחשבותיות אבל למעשה כולם היו דעה אחת.
מה תשובה?אות והדר
על פניו אסור למחוק את הקו ואפילו שאין ירך ליו"ד, גם קו פשוט יחשב גם ליו"ד בעניין שם ה'.
יש כמה רבנים בדורינו שיקלו למחוק את התגים כי הם לא מעיקר האות. ובמקרה הזה ולמחוק ע"מ לתקן מתירים (הרב אלישיב והרב אשר חנניה בעל שו"ת אמרי יושר), ואילו הרב עובדיה יוסף מחמיר בזה מכל וכל.
סברתי הדלה היא, להוריד רק את התג הימני ביותר ולעשות ירך ליו"ד
שאלה די מסובכת, אשמח לתשובה פסוקה.
נואות והדר
סבלנות, מאוד רציתי, שהמלומד, שיזף, יתן את דעתו !!!haim770
ב"ה
זה ששולח את כולם ללמוד שוב את ההלכות !
ובכן נחזור על השאלה בקצרה כדי שמי שיפתח ישר מכן ידע במה מדובר: בשם "אלהינו" במקום ה"י" התחלתי לכתוב רק את הראש של ה"נ" אם התגים.
לתומי חשבתי שאין כאן שום בעיה, אבל בשמות הקדושים אני לעולם , גם כשאני בטוח במ-100%, אינני פוסק לבד.
אעלתי את השאלה בפורום אחר ואחד החברים כתב שמרובע פשוט אומנם פסול ל"י" בסת"ם אבל יכול להחשב ל"י" בשמות הקדושים, והביא הסמכתא מהתלמוד, אני לא זוכר את כל הפרטים והסוגיא, אבל שם מסופר בגדול על מישהוא שזרק אבן ונהיה נקודה על הקיר והתלמוד או אחד המפרשים (רש"י אולי) משתמש בשם "י" לנקודה זו ולבסוף דוחה את זה, אבל הייתה הווה מינה שזה כן יקרא "י" לכן בשם השם מחמירים.
אם המידע הזה שאלתי כמה פוסקים, אני בכוונה לא אתן שמות, כי זה היה מזמן ויכול להיות שאינני מדייק דיו בתשובות, ובכן פוסק אחד דחה לגמרי את הסברה הזו ופסק למחוק את התגים ולהפוך את ראש ה"נ" ל"י".
כך הייתה גם התשובה של הפוסק השני.
ואני הקטן שואל: אם נקודה לא נחשבת ל"י" למה יהיה אסור למחוק את ראש "נ"?
בכל אופן זה מה שפסקו הרבנים וליתר בטחון (עוד לא עשיתי כלום בנידון) כשהגיע בעז"ה לזה התנהג כמו שכתוב בספרים כשאות מהשורה עליונה נוגעת בדיבוק קל בשם קדוש מהשורה תחתונה, להפריד ולהשאיר חלק קטן מהתגים ע"מ שח"ו לא למחוק את הגוף של השם הקדוש. אחר כך אפשר לעבות טיפה את ה"נקודה" להעלים את הקוצים הקטנים שלא נמחקו ובעז"ה הכל יבוא על מקומו בשלום.
תזכורת : ככל כל הדיונים על הלכות בפורומים לדעתי הם לעיון בלבד, ועאכו"כ כשמדוברים בשמות הקדושים, לכן אין לראות בשום אופן כל הנ"ל כפסק הלכה גם במקראים דומים. (אם הגאון והבקי בהלכות סת"ם, הרב שטרן שי', מחבר משנת הסופר, בהקדמת ספרו כותב שאין לפסוק ממה שכתוב בספרו ללא שאלת חכם, מה אנחנו נגיד?).
לסיכוםאות והדר
למחוק את התגים קצת מלמעלה (להשאיר קוצונים) ואז לעבות ולהפוך ליו"ד?
להשאיר את הקוצים זה הוספה שליhaim770
- אם אסור למחוק את ה"ראש", אז יש חשש שהוא "י" ובמקומו.
- הרבנים אמרו רק למחוק את התגים, לא אמרו איך ולמה, אבל אם חוששים ל-1.
- לדעתי יש להשאיר את החלק מהקוצים הנוגעים באות.
- לעבות (ליופי, אין "י" אם שערות - ועשיו היה שעיר, יעקב "י" משמע שלא) ולהפוך ל"י".
לסיכוםאות והדר
אתה אומר שהרבנים אמרו לך שאפשר למחוק את התגים.
כן כולם פה אחד, במייל אוכל לתת לך את השמותhaim770
נכון נקודה בעלמא לא אות היאאמיר הסופראחרונה
שלום 22 יישר כח על ההערה..! אילן.אריק אלחרר
מה דין הל'אמיר הסופר

שאלה יפה ..אריק אלחרר
מה דעתכם ..אילן.
כן מותר זה לא נקרא ל בשתי רגלייםאמיר הסופראחרונה
מה דין הי'אמיר הסופר

ש״ת.. ובטוח יקרא יוד .. אילן.אריק אלחרר
בכיף למה לא להגדיל תורהאמיר הסופראחרונה
מה הדין באות ה הראשונה של שם האמיר הסופר
תראו את הפסיעה מלבר שהוא עשה

לענ"דאות והדר
שאלת תינוק
צודק כך ההלכהאמיר הסופר
תינוק קרא ה׳ ... אילן.אריק אלחרר
בעיה כזאת דוגמא קלאסיתשלום 22אחרונה
לבעיה הנובעת ממהירות ופזיזות בכתיבה...
תעלו גם אתם קצת שימושאמיר הסופר
אמיר..אריק אלחרר
אז כל מי שמעוניין ...כל תמונה שיעלה בה הדיון ויוזכר למאן דהוא ש״ת.. אני ישאל מיד ויעלה את תשובתו...רק תשתדלו תמונות ברורות ככל האפשר..ואם אפשר שאות והדר ינעץ תגובה זו בהתחלה שידעו כולם שמי שירצה ש״ת.. יקבל מיד...
כנ"לאות והדראחרונה
ספק גדול אם אפשר לשאול תינוק דרך המסך, אני חושש שמאן דהוא יסמוך על זה.
ם מה הדיןאמיר הסופר

לדעתיאות והדר
זה ש"ת חמורה (כלומר שגם אם התינוק יקרא טוב זה יהיה בדיעבד)
זה שאלת תינוק אך..אמיר הסופר
תסתכל ביריעות שלמה שמביא שבאופן של שאלת תינוק ותינוק קראה כראוי היא כשרה בדיעבד אך אחר שיתקנה (כשקראה התינוק כראוי) זה עולה בחזרה לרמת לכתחילה ע"ש
לפי דעת הרבאות והדר
שאני מתייעץ אתו הרב גרוס, ש"ת בנדון חמור כזה (שלמטה לא רק יותר צר גם נוטה לכיון למעלה כסמ"ך ספרדי) לא בטוח שיחשב לכתחילה אבל בלי"נ אשתדל לשאול (אני גם ככה לא בטוח לגבי הש"ת)
ואללה עכשיו בכלל הגזמת....אמיר הסופר
למה?אות והדר
אתה יודע את כל הנימוקים של הרב?
אם יר"ש כתב אז זהו?
הנה תשובת הרב גרוסאות והדר
סמ"ך כשרה אבל לא מהודרת (מיסודו של תשו' דרכי נועם, בהבדל בין סמ"ך ומ"ם דתלוי באורך המושב ביחס לגג, ובשיפועו, ואכמ"ל).
תסתכל ביריעות שלמה חלק גאמיר הסופר
אות ם מביא בדיוק ציור כזה ואומר שאלת תינוק
ההבדל בין ס לם הם ג דברים
א.אורך המושב והגג
ב.גודל השיפוע
ג.התעגלות
ואין ספק שאני מסופק מה זה הלכך לעניות דעתי הרב מועלם צודק
אות והדר, עיין ביר"ש ח"ג ע"מ רסאשלום 22
שם הביא ציור דומה, ולענ"ד הציור שהביא שם יותר דומה לס מהנדון שפה.
וכתב שהדין הוא ש"ת.
ועוד עיין שם בע"מ רנז אות ב, שבכדי לפסול לגמרי ללא ש"ת, לא די שיהיה מושבה קצר מגגה, אלא צריך שיהיה עגול ולו מצד אחד.
אמיר שלום, הקדמת אותי בחצי דקה, וברוך שכיוונתי....שלום 22
לא נראה שזה יר"ש...אמיר הסופר
למה? אולי יר"ש שהוסחה דעתו?שלום 22
ש״תאריק אלחרר
אני שאלתי את השאלה הספציפית הזאתאות והדר
כלומר את התמונה שהועלה לכאן, והרב אמר שזה פסול ולא מועיל ש"ת.
אסור לפסוק כזה שאלה על סמך ספר, רק ע"י שאלת חכם.
וכן לא שואלים תינוק לפני ששואלים חכם . שאלתי את הבן שלי (רק בשביל כיף כי הוא כבר תינוק חכם מדי ב"ה וגם לא היו לי אותיות מאותו כתב להרגילו וגם לא בטוח שמועיל ש"ת דרך מחשב) והוא קרא סמ"ך.
ספר או חכם?שלום 22
ודאי שחכם עדיף, אבל:
א- הספר נותן כללים והגדרות, והחכם צריך לקבוע מה מתאים למה. ולעתים החכם חולק על הספר.
ב- מנסיון, הרבה פעמים חכם חולק על חכם אחר, והכל תלוי בטביעות העין ובשימוש.
נכוןאות והדר
הרב גרוס פעם סיפר לי ששאל שאלה ל-5 חכמים (גדולי הדור בתוכם הרב אלישיב הרב קרליץ וכו') קיבל 5 תושובות שונות (מפסול עד כשר וכל מה שבאמצע)
הבעיה בספר היא, שהמציאות יכולה להשתנות כחוט השערה וזה כבר לא מתאים לציור במאה אחוז אלא ב-99 ואילו ההלכה משתנה לגמרי.
אני ישאל תינוק ויעלה תגובה ..אילן.אריק אלחרר
לדעתי צריך שהתינוק יראה ממש האות על הקלףשלום 22
ואין די בלהראות התמונה.
כפי שכבר נכתב, הצילומים אינם תמיד ברורים ונהירים, ולעתים מילימטר אחד (או מעלה- בזויות) קובע.
שלום 22 גם אני מסכים איתך..אריק אלחרר
ש"ת דרך המסךאות והדראחרונה
ספק גדול עם אפשר
ת של לטטפת מה הדיןאמיר הסופר

אםאות והדר
אם יש ברגל ימני של ת"ו אורך כירך של יו"ד באותו כתב זה כשר, אם לא אז פסול.
לי נראה שזה פחות מעובי קולמוס ונוטה לחשוב שזה לא טוב.
צודק זה פסולאמיר הסופר
פסול ,..אילן.אריק אלחרראחרונה
ריח מה הדין של היודאמיר הסופר

נראה ממש כמו דל"ת קטנהאות והדר
נראה לי שוב ש"ת ונראה לי שתינוק יקרא יו"ד
זה פסול זו ד גמורה ואפילו יפה שאלתי חכםאמיר הסופר
נכון,אות והדר
גם הגג עובר לצד השני וגם הרגל ישרה לא משאיר ספק שזה שינוי צורה לדל"ת
כן גם בלי שיעבור אחורה העקב לא מעכב...אמיר הסופר
בלי זוית לא היתה דל"תאות והדר
אמת היתה אולי ר ...אמיר הסופר
פסול...! ד׳ ... אילן.אריק אלחרראחרונה
ו של מזזות מה הדין?אמיר הסופר

נראה לי שכשראות והדר
נראה שכשר, אבל צריך תמונה יותר ברורה וגדולהשלום 22
אות והדר לא מתאים הדין הואאמיר הסופר
שאלת תינוק
חשש לרי"ש?אות והדר
יותר דומה לך', לא? צריך לצלם קצת יותר מרחוק...שלום 22
נכון ספק ךאמיר הסופר
זהו,אות והדר
אם זה ו"ו ארוכה אפילו יותר ארוך בעובי קולמוס זה לא פוסל וגם כך כתבו פעם באשכנז.
אבל לגבי רוחב הגג מאוד קשה להבחין מתמונה קרובה כזאת שרואים רק אותיות בודדות.
זה כח השימוש...אמיר הסופר
נכון, בדיוק, זה כח השימוש,שלום 22
ולכן, כיון שאות והדר שימש הרבה בזה, הוא יכול לחלוק על דעתך או על אחרים בזה. כי לו הדין נראה שונה...
אריקאריק אלחרר
גם אני מסכים ... אילן
אני רוצה להבהיראמיר הסופר
אם אני אומר נראה לי אז זה דעתי אך שאני אומר בהחלטיות זה עבר לפחות 2 חכמים שהם הרב שלמה מועלם שאני משמש אצלו כבר שנתיים ואת הרב יעקב כחלון שנשאל על ידי שכני ישר כח
יש עוד חכמים שמותר להם להביע דעתם....שלום 22
תינוק קרא ואו׳ .. אילן.אריק אלחרראחרונה
נון של שם ה' מה הדיןאמיר הסופר

ש,תאות והדר
תמונה לא ברורה בשביל לחוו"ד. צריך לצלם יותר מרחוק.שלום 22
הדין הוא שאלת תינוקאמיר הסופר
מה לא ברור בזה מה אתה רציני...
אי אפשר לחוו"ד ככה. כך גם ראיתי אצל מוצי"ם שונים..שלום 22
אם אני אומר בהחלטיות אז זה עבר חכםאמיר הסופר
לא הבנתשלום 22
הכוונה, שלא מספיק לראות צילום (מהסוג שהבאת) ע"מ לחוו"ד הלכתית.
עיין לעיל בפורום ותראה שהתמונות הרבה יותר ברורות.
וכן ראיתי אצל מוצי"ם שונים (ואצל רבנים גדולים חלקם בחיים) שלא תמיד הסכימו להביע דעה ולפסוק על צילום
ולמשל, הבאת פה שאלה על איזה יוד שגופה עבה, ולא ברור לי אם גופה עבה משחרורית בעלמא או מדיו. ועוד כיו"ב.
ש״ת אילן.אריק אלחרר
תינוק קרא כ׳ ... אילן.אריק אלחרראחרונה
ר מה הדיןאמיר הסופר

קטן מדי. לא רואים!!! (וממה שרואים- כשר)שלום 22
טעות! שאלת תינוקאמיר הסופר
כשר.. אילן.אריק אלחרר
שאלת חכם? החכמים אמר לי לא ככה אשמח לשמוע דעת חכםאמיר הסופר
לפי התמונה כאן אין שאלת חכם זה נראה ריש . אילןאריק אלחרר
שאלתי תינוק וקרא ר׳ ... !! אילן.אריק אלחרראחרונה
מה הדין של היודאמיר הסופר

כשרהרש
טעות שאלת תינוק היא גדולהאמיר הסופר
תינוק יקרא אותה יוד.שלום 22
שיקרא מה שיראה לו אבל כך הרבי אמר...אמיר הסופר
כשראריק אלחרר
וכן דעתי נוטה להכשיר ללא ש״ת..!
הגגהה בעצמך - אילו היית צריך כאן אות ריש ודאי היית פוסל כי ניראת יוד רבתי מעט ..ולא מצריך ש״ת כלל הוא הדין להיפך..!
ויישר כח על התמונות המחכימות..
אילן.
גם אני חשבתי כמוךאמיר הסופר
עד שהראתי אותה ל2 חכמים הרב מועלם והרב כחלון ושתיהם אמרו פה אחד שאלת תינוק מי אני שיחלוק?
אמיר חזק ..אילן.אריק אלחרר
תינוק קרא יוד.. אילן.אריק אלחרראחרונה
נראה לי מספיק להיום לא ??אמיר הסופר
נביא עוד בע"ה יום אחר אבל תביאו גם אתם... למה רק אני?.....
ישר כחאות והדר
תודה רבה על שאלות המעניינות
נביא גמנחנו.. אבל אתה .. אל תפסיק ..אריק אלחרראחרונה
נו"ן, מה דינו?אות והדר
אם יש שבירה זה כשר קשה לראותאמיר הסופר
לפי מה שנראה בתמונה שאין שביר לכך זה פסול אך אם אתה רואה שבירה בקו זוית זה כשר ואפשר לתקן



