עבר עריכה על ידי תות"ח! בתאריך כ"ד בטבת תשפ"ג 23:48
אבל הגמרא במכות עומדת בעינה, והזוהר שהזכירו פה.
ברור שעור פני משה קרן בגלל הדיבור עם השכינה, אך זה לא בהכרח נבע ממדרגתו המיוחדת. טוב, אני מסכים שממשה אין הוכחה, אך משאר המקורות וודאי שיש הוכחה.
(בדיוק היום למדתי בליקוטי מוהר"ן תניינא תורה ה"א אות ט"ו שאמר ש"והיו עיניך רואות את מורך" זה מדבר על "הצדיק", על רבנים, וזה גם לא סותר, שהרי הדרך להידבק בה' היא ע"י ת"ח, כך לפי הגמרא, "את ה' א-לוקיך תירא", לרבות ת"ח, וכמו מלכותא דארעא כעין מלכותא דרקיעא, כך הרב הוא מייצג את האפשרות לדבוק בצדיקותו של ה', מה הוא צדיק, אף אתה צדיק ואכמ"ל.....).
וודאי לי שזה לא עיקר היהדות ולעינינו הטרוטות זה לא מאה אחוז, ובסופו של דבר: "כי האדם יראה לעיניים וה' יראה ללבב", וגם שמואל שנקרא "הרואה" טעה בזיהוי מלך ישראל, אבל מכיוון שאנחנו בני-אדם וזה נכון באמת לצדיקים אמיתיים, וגם לעינינו לפעמים זה נגלה, אז אפשר לשאוב מזה קצת, וכמובן, להיזהר, כי אנחנו לא יכולים להיות בטוחים בזה באמת, וגם אם מבחינה טבעית-רוחנית הכל נראה טוב, אל לנו לבטוח על זה אלא רק על ה' יתברך, אבל אי אפשר להתכחש לזה שזה קיים ולהתעלם מזה, צריך להכיר את זה ולדעת את זה, ומנגד לא להישען על זה יותר מדי.
נראה שבהחלט היה לך אירוע מורכב מהבחינה הזאת ומבין מאוד מדוע את לא רוצה להאמין בזה, אבל אפשר להבין שזה קיים, רק לא לסמוך על זה....
נ.ב. נראה לי זה אותה סוגייה כמו "מופתים". יש אנשים בעלי כוחות טומאה שיכולים לדעת עליך דברים וכו'....וזה שזה קיים, לא בגלל זה נפסיק להאמין לסיפורי צדיקים שעשו מופתים. אלא שזה לא המדד היחיד, אבל אם אנחנו יודעים על מישהו שהוא צדיק וקדוש, אז מה שהוא עושה מופתים, זה עוד יותר מראה את גדולתו. אגב, לפי הרמב"ם יש חילוק ברור בין מופתים שקריים לכאלו אמיתיים. לפי הרמב"ם העובדה שכאלו מצליחים לחזות את העתיד היא כי יש להם דמיון מאוד מפותח, והם יכולים לצרף הרבה נתונים וכך לנחש מה יקרה, אך זה לא נובע מהשפע הנבואי, אלא מההגיון האנושי שלהם. לעומת זאת, הנביא מתחבר לשפע נבואי מאת ה' שמגלה לו את העתיד. וההבדל הוא בדיוק, מכיוון שהכשרון של האדם לנחש הוא אנושי, אז הוא לא תמיד יהיה מדוייק במאה אחוז, לעומת הנבואה שהיא אמת צרופה והכל מתקיים לפי הנבואה. (מלבד הגדר שנבואת פורענות יכולה להתבטל, נגיד לדוגמא נבואה טובה....). וכך אפשר לבחון אם הנביא נביא אמת או שקר, האם זה מדוייק או לא מדוייק, ואם זה לא מדוייק, בהכרח שהוא נביא שקר.