שרשור חדש
ספר דברי ימי הטרולים/ חלק א׳.בנות רבות עלי
א׳. ויהי בימים הרבים ההם. ב׳. אמר בנות לא לריב בליבו, חשקה נפשי להתחזות בשנית לאחד מהניקים וגם כי זמן רב עבר. ג׳. ובנות לא לריב היה איש תם ירא אלוקים מנעוריו וילך לדרוש באורים ותומים. ד׳. כה יאמר בלכתו, ה׳ אלוקי האתחזה לאחד הניקים בשנית ויאמר אליו ה׳, תתחזה. ה׳. וישאל בנות לא לריב בשנית לאמר התצליח דרכי ויאמר אצליח. ו׳. וירא האלוקים כי מתאמץ הוא וישלחהו ה׳ להתחזות. ז׳. וכבוא בנות לא לריב למצוא שם חדש אשר בו יתחזה ויעל על לבו שם אחד מהניקים נשמה כללית שמו. ח׳. ויאמר בנות לא לריב בליבו החינם אתחזה אליו והוא את חובו שילם לא אעשה כן. ט׳. ולא עשה בנות לא לריב כדבר אשר חשב לעשות וינחם על הדבר אשר חשב לעשות ולא עשה ויחשבה לו לצדקה. י׳. ויעל על ליבו שם ניק אחר, אשר גם בו חפץ להתחזות לו תורם דם שמו. יא׳. ויהי תורם דם מסתלבט עליו בכל עת ויקראהו טרול למען התל בו. יב׳. ויאמר בנות לא לריב בלבו, למי יחפוץ האלוקים שאתחזה אם לא אליו? וילך בנות לא לריב ויפתח את חלון ההרשמה ויהי כהפתחו וירא אליו מלאך ה׳ ונוגה נגה סביבו. יג׳. ויאמר אליו מלאך ה׳ לאן פניך מועדות בני ויען ויאמר להתחזות ואם לא טוב בעיניך אסגור החלון ואלך להכין קפה. יד׳. ויאמר אליו המלאך אם חשקה נפשך לא אמנעך אך ראה כי רעה נגד פניך ויאמר בנות לא לריב בלבו מי הוא זה ואיזה הוא. טו׳. ויִדע המלאך את אשר הוא חושב בלבו ויאמר המנהל אשר מחק אותך ואת כל ניקיך מחפשך ועתה דע וראה מה תעשה . טז׳. ויתחכם, ויתכס עצה, וילך וישאל בכל הטרולים החל בגדול ובקטן כלה. יז׳. ויאמר אליו הקטן אשר היה מבני נביאי הטרולים, אם ימ״ל הוא אשר החלות לנפול לפניו לא תוכל לו כי נפל תפול לפניו. יח׳. ויאמר לו בנות לא לריב, הצחקתני במה יוכל זה להזיקני ויבזהו. יט׳. וישוב ויפתח את חלון ההרשמה ויחל כותב תורם דם (חדש) ויעש סיסמא וידלג מעל המייל ויחרבש תאריך וגם מגדר לא ציין. כ׳. וילחץ על מקש ההרשמה והינה שגיאה לפניו לא יותר מעשרים ואחת תיבות. כא׳. ויתעצב בנות לא לריב וירא כי סר מעליו ה׳ וגם עצת הקטן נעשתה לו. כב׳. וידע כי אחת עשרה תיבות בשם הניק ולא יותר ויבין כי סר מעליו. ב,א׳. ויפול וירדם כדבר אשר דיבר אליו הנער לאמר נפול תפול לפניו והינה תבנית יד שלוחה אליו. ב,ב׳. ויאמר קום האכל את הטרול כי רב ממך הדרך ויתעורר בבהלה. ב,ג׳. ויקם ויצעק מי אתה קראת אל המלך וילך וירדם שנית. ב,ד׳. והינה זה מלאך ה׳ נוגע בו ויאמר קום לך האכל את הטרול ויבין בנות לא לריב כי הגיע שעת ארוחת הצהריים. ב,ה׳. וירא בנות לא לריב כי האריך בכתיבה וילך להכין לו קפה עם וופל. ב,ו׳. ולא סר מכל תעלוליו אשר עשה ומחשבותיו אשר זמם להתחזות לכל ניק וניק. ב,ז׳. ובכל פורום מפורומי ערוץ שבע אשר יזכר שמו שם אימה נפלה עליהם ופחד רב. ב,ח׳. ויאמרו הרי זה הוא הניק המתחזה לכל הניקים ויכם בשרשורים. ב,ט׳. אז ראו והבינו כי מוטב הוא להם אשר לא יתגרו בו למען יטב להם ולבני בניהם עד עולם.
חחח תודה ..בנות רבות עלי
וואלה זה נתון לפרשנות.. כל אחד איך שבא לו
חחחחחחחחחחekselion

אהבתי

כתבת יפה ומצחיקultracrepidam

אבל בבקשה להימנע מהטרלות והתחזות. זה ממש מציק

אני?.. חלילה.. אני אזרח ישר שלא מעולל דבר.. 🙃בנות רבות עלי
חזק אתה!חידושאחרונה

ומעתה השמר לך פן תתחזה אתה וכל פצלשיך, פן יפגעו בכם אנשי מרי נפש ואספתה נפשך ונפש ביתך.

הוא פשוט גאון. גאון גאון גאון. עברי אנכי
יש פה מביני עניין בתורת המשחקים לשאלה?כבתחילה
אחותי ממש מבינה, ואני יכול לשאול אותהעברי אנכי


אני אשמחכבתחילה
אמ כן. מה השאלה?עברי אנכי


צריך לומר שזאת שאלה מאוד שאלתית שאלה שיש בה הרבה מן השאלתיותעברי אנכי

ואולי אפילו היא שאולה משאלה אחרת

מה.. מה.. מה הייתה השאלה

 

 

(גשש, שם שם)

כןsimple manאחרונה
מכיוון שאני בפורום ציוני🇮🇱😁הרמוניה
מעניין אותי מה אתם חושבים על לדבר עם הילד שלכם אנגלית (בהנחה שזו לא שפת האם שלכם)?
המטרה היא שילמד את השפה שיהיה לו לעתיד.
בעד או נגד ולמה?
נגדממלא כל עלמין

זא מבינה חבר'ה אמריקאים שזו השפה שלהם, אבל אני יהודיה משנת תשפ"ב שזכתה להיות כאן ולהתחיל לראות בשיבת ציון, ותחיית השפה היא דבר עצום ואיך אפשר לפנות לאיזו שפה ממקור לטיני?

גדולים בזמני הגלות באירופה הקפידו לפחות בשבת לדבר בלשון הקודש אפילו שזה מקשה בטירוף לדבר בשפה לא מדוברת... אז אצלי שזכיתי שלשון הקודש תהיה מדוברת? למה אני צריכה את אמריקה בתוך מעיי?

 

בכלל בואו נזכור שעמ"י הוא במצב הבריא והאידיאלי אור לגויים, אנחנו ממלכת כהנים וגוי קדוש, גויים מכל העולם במצב התקין פונים לביהמ"ק שהוא ליבו ונשמתו של העם היהודי... במצב הזה נראה לי שהשפה השלטת אמורה להיות עברית, ואם כבר עדיף לחתור לשם ולא להתקע בזה שכרגע במצב הלא בריא האנגלית עדיין תופסת מעמד...

מתעלמת בהפגנתיות ממה שקורה בעולם ובארץ - ולכן שאלה חשובהט'

איזה מערכון אתם יודעים לדקלם בעל פה? או סתם קטע מצחיק שאפשר לשתף בו את הציבור?

 

*רק דברים צנועים ונקיים פליז

ואני אתחיל עם הדבר הגאוני הזהט'

שאני באמת יודעת בעל פה

 

 

 

חחחחחחח מה לעזעזל ראיתי הרגעekselion


לגמרי .איכה
מזעזע 😣
שם וכאןנחשון מהרחברון

צריך לעזור לילד...

וואי זה חופרט'


אבל מצחיק, נקי וקל ללמוד בעל פהנחשון מהרחברון


אוי זה גאוניבימאית דמיונות


החיים שלי זה אוסף של תקופות קשות,חופשיה לנפשי
ובין תקופה קשה לתקופה קשה, יש לי תקופה קשה
ג. נוימן
נגנזתי מצחוק...ממלא כל עלמין

אפשר לחשוב שהם היו אצלי בבית

הפורץקסם הקינמון
של ריבקי מיכאלי ויוסי בנאי. למיטב זכרוני הוא נקי נקי נקי.
כלומר, זוכר אותו כמעט בעל פה, ולא זוכר שום בדיחה או מילה גסה.
לא שיננתי את זה בעל פה, אבל זה קורע כל פעם מחדשחושבת בקופסא
חחחח גאוניekselion

ואנימציה ממש חמודה

אם כבר אנדרדוסברגוע
אם כבר בתוך אנדרדוס-חושבת בקופסא

לנדב נווה, יש ערוץ יוטיוב משלו שבו מעלה מערכונים עם הבן שלו. (בתדירות הרבה יותר גבוהה מאנדרדוס- פעם בחודש לעומת פעם בשנה)

 הנה רק כמה מהם:

 

 

 

צפצופית הביצותekselion

חחחחח ראיתי את זה הרבה יותר מדיי פעמים שהייתי קטן ממש 

כי המשפחה שלי היו חולים על זה אח שלי יודע לדקלם הכל בעל פה

גם אנחנו!קלמנטי

זה ואת "פרש הסיגריות מן הטבע"  

Watch | Facebook

 

 

וכמובן חידון התנ"ך:

 

נראה לי שזה המקור לזה שכל פעם שהיינו משגעים את אבא שלי הוא היה אומר "שמעעעתי אותך"

בעיקר הגשש החיוור, ואנדרדוס.בנש"ק

אין על הגששים!

😂😂😂הרמוניה
מקווה שזה לא זלזול בתפילה
נחנקתתתיייי

הם גדולים ראיתי פעם את סוגי אפצ'ים וסוגי צחוקים יואו הם באמת טובים
חחח כן קורעים אני מת עליהםמבקש אמונה
קצת חששתי אם זה זלזול, אבל נראה לי שלא כי הם צוחקים על תופעות שוליים.

אה כן, עם האפצ'י זה קורע רציתי להעלות את זה אבל ויתרתי בגלל הקללות בצחוק פה ושם חח
חחחח וואי אחלה צוות מנחוסחצילים
האמת לא אהבתי. וקצת צרם לי...נפש חיה.
גם ליekselion


למה חבר'ה?מבקש אמונה
תשאל את עצמך מהekselion

סנופקין היה אומר על זה

הקטע שמתכסים בטלית כמו שמיכה... נישט שייךנפש חיה.
וואי זה טוב מיונז


אחד מהמערכונים היותר מוצלחים של אנדרדוס לטעמירץ-הולך
דווקא קצת נמרח יותר מידי לדעתיחושבת בקופסא

לא שהוא לא מצחיק, אבל היה אפשר לחתוך חלק משמעותי מהזמן וזה היה משפר אותו.

 

(אותה בעיה בדיוק יש לי עם ברדק, בדרך כלל הם לוקחים בדיחה שמצאת את עצמה ב30 שניות ומורחים אותה על גבי 4 דקות.)

אני חושב שדווקא המערכון הזה היה בנוי טוברץ-הולך
ההתחלה הייתה מצחיקה ברמה נחמדה ואז הגיעו לפאנצ'ים הכבדים שפשוט שפכו אותי מצחוק.
חחח כן אחד הקורעיםממלא כל עלמיןאחרונה

קצת מסכימה עם @חושבת בקופסא שזה טיפה מרוח

יכל להיות יותר קצר וזה היה דווקא מעלה את האיכות שלו

מר' אושרסוג'וק


אל ישטה את עצמו לחשוב 
שאפשר לעשות איזה פשרה 
עם יצה"ר, 

 

ולכן אם יסכים לו באיזה דבר, 
אזי יניחנו ויחמול עליו 
ולא יכשילו ולא יפילו. 

 

כי בודאי יצה״ר
לא יחוס ולא יחמול עליו 
ויעשה כל האפשרות להאבידו 
בכל האופנים שהוא

 

ואדרבה עליו להתפלל 
בכל עת ובכל רגע,
שיעזור לו השי"ת 
שאל יפול ברע 
ולילך בדרך האמת

אמןנפש חיה.אחרונה
"מה טוב לנדוד אך טוב יותר לחזור..."🥳תילי חורבות
מי ער??

אימאלה כבר 1!
"אתה לא חייב לסבול"לא קריטי 234

הוא מסתכל עליי מלמעלה, במבט מרחם, (לא חומל).
"אתה לא חייב לסבול" הוא חוזר.
"אני מבטיח לך". (מתיימר להבין את גודל הכאב.)

 

נותן לרעיון לחלחל, מכיר אותי כל כך טוב, יודע לגעת בדיוק בעצבים החשופים...
אני נע מעט בחוסר נוחות, - והוא? מזהה את החולשה, קופץ על המציאה !
- "תבוא איתי" הוא אומר "אני אראה לך!!!"
אירוני, כמה הוא מלא אנרגיות, ואני ההפך הגמור.
"אתה יכול להיות שמח, אתה יכול להפוך ל..-כמוני!"


הפיתוי כל כך גדול,
כי, כי אני יודע! – יש אמת מעורבבת ברעיון ההולל.
ולסבול - אני באמת לא חייב, (אין חולק על זה),
ופתרון אחד? באמת בהישג יד!

 

מבעד לדלת המקרר...
בתוך בקבוק...
נוזל נודף ריח חזק...
שיקוי של שיחרור, שיקוי של שמחה.

 

אז למה?
למה אני לא שותה?

כי אתה ג י ב ו ר ר 🏆🏆🏆ברוקולי
אתה לא שותה כיעברי אנכי

כי אכפת לך מעצמך ואתה יודע מה יעשה לך טוב

אתה יודע מה יגרום לך לשמוח בבחירה שלך

אתה יודע מה יגרום לך להיות גאה בעצמך

מה הטוב ומה הרע פה

 

ואני בטוח שתה בצד הטוב!

 

בהצלחה רבה!!

כי אתה אלוףממלא כל עלמיןאחרונה

זה למה

 

 

הבחירה בתודעה היא כאב שמזמן שחרור אמיתי

אבל בשבילו צריך לגעת בכאב....

 

 

הערצה!!

אתם בעד השיר של עומר אדם או נגדו? או לא אכפת לכם?חסדי הים
לא שומעת עומר אדםחתולה ג'ינג'ית

אבל כן יודעת על איזה שיר מדובר.

נגד חד וחלק.

נגד תרבות נבובה וזולה כזו.

וזה בלי להכנס לפרטים הספציפיים של השיר הזו שמלא כולו בסטריאוטיפים,

שהם אולי נכונים,

אבל זה מגעיל.

להיות בעד אי אפשר כי זה זבל בכל מקרהמבקש אמונה
נכנסתי לפני כמה ימים מהסקרנות לשמוע על מה הרעש
רק מהטמטום נשרפו לי תאים במוח.
בכיינות מתייפיפת של פמנסטיות...תורם דם (חדש)

אין בו שום דבר נורא בטח ביחס לשירים אחרים.
מרגיש בעיקר כמו קנאה וגזענות כנגדו...

לא שומעת אותו..ממלא כל עלמין


את הזמר באופן כללי כוונתיממלא כל עלמין

אין לי מושג על מה הסערה ומעדיפה להשאיר את זה כך

לא שומע אותוekselion

בכללי המון מהשירים היום תת רמה..

 

 

 

 

לא שומעת את זהאלפיניסטיתאחרונה

לא באופן עקרוני. פשוט כמו שהגדיר פה אחד הניקים- אני מרגישה שמתנוונים לי תאים כשאני מקשיבה לטמטום הזה.

וגם ספציפית לא אוהבת את הזמר ואת הגוון קול שלו (גם בשירים טובים, נגיד מודה אני וכו')

 

אבל כמובן שעכשיו הלכתי לשמוע את השיר +לקרוא את התגובה של מיכאלי+ את התגובה של עומר אדם. 

נו נו בסה"כ הזבל הרגיל בארומת גזענות קלה

 

שבת שלום אנשים יפים😍 צולם בכביש של נבי מוסא ובחוף קליהmeir D





אימאלה!😨😳תורם דם (חדש)
לא מאמין לך!!
איזה ארץ יפה יש לנו ואיזה יהודי יקר יש שיזכיר לנו את זה!חצילים
אשריך אח שימחת פשוט יפה בטירוף!
יא אבאלההההחיים של
יואווו זה מטורףףףוהעיקר-לשמוח:)


וואו, תמונות מדהימותארץ השוקולד
ואוו ואוו ואוו... מדהים. תודה!!חתולה ג'ינג'ית


וואו!רץ-הולך
אין עליכםם בעולם! איזה כייף לראות את התגובות שלכם🤩😍meir D
כיף לראות את התמונות שאתה מצלם!ultracrepidam


^^^^מדרשיסטית20
@meir D
מהמפגש עם התמונות שלך הבנתי לראשונה איך גם צילום יכול להיות חתיכת שליחות. מטורף.
תודה רבה רבה🤩 איזה כייף לשמועmeir D
שיש מישהו שרואה את זה ואת כמה שהארץ שלנו יפה כל כך האמת שלפעמים לא נעים לי להציף יותר מידיי עם התמונות 😅
למה??משמעת עצמית
תעלה כמה שיותר.
זה פשוו יפהפה
ואתה חתיכת כישרון!

אני אישית פשוט לוגמת את התמונות שלך.
והיום העברה לי מחשבה שזה מהתמונות המושלמות כמו שיש בשומר מסך של windows 😅
מדהים
הלוואי שזה מה שהיה בשומר מסךרץ-הולך
נכוןמשמעת עצמיתאחרונה
אבל הבנת את הכוונה...
תודה רבה 😍 הלוואיי שאזכה להראות לכל יהודי ויהודיה באשרmeir D
הם כמה הארץ שלנו טובה ויפה עד מאוד
מהמם כמו תמידיו0י


שאלה בסגנון דומהאני הנני כאינני

לשאלה הקודמת ששאלתי פה. הרמב"ם באגרת תחיית המתים (בסוף) אומר שהתחיית המתים היא גמול לגוף (יש שם הערה של הרב שילת, כדאי להסתכל). אבל בשמונה עשרה אנחנו אומרים "מחיה מתים ברחמים רבים"! א"כ זה רחמים ולא גמול, שלכאורה שייך לנקודה של דין (אדם מקבל את מה שראוי לו, כפי שפעל ועשה)!

 

[רעיון שעלה לי תוך כדי כתיבה - לא מדובר על תחיית המתים העתידית אלא על מתים שמתוארת תחייתם בתנ"ך (ואז צריך להבין - האם כל המקרים שם הם רחמים?). הערה - אם תאמרו שכל המציאות של שכר לאדם על מפעליו הם בעצם רחמים, שכן הקב"ה גמל טוב עם האדם והוריד אותו לעולם הזה כדי שיעבוד ויקבל שכר (ולא בתורת נהמא דכיסופא) - א"כ זה חסד ולא רחמים (או שמא פה אין להבדיל בין שני המושגים, אבל אז יוקשה המשפט שלפני - "מכלכל חיים בחסד"!]

 

רעיונות?

אולי החִיוּת - שאמנם מובאת על ידי ה' ברחמיו, היא היא הגמולנפש חיה.
אם הבנתי נכוןאני הנני כאינני

התשובה לא תיתכן. רחמים הם הפך המושג גמול. לא יתכן שה' יחיה ברחמיו את המתים וזה הגמול. אם הוא מרחם - זה לא גמול.

1. יש מפרשים שהמשפט שציטטת מהתפילה, זה על הקימהחסדי הים
כל בוקר.
2. יש מפרשים שהרחמים רבים ש-ה' יחיה את האדם בלי מומים.
תשובות יפות.אני הנני כאינני

א"כ מה עניין ה"רבים"? למה זה לא רחמים פשוטים, רגילים? ועוד, למה אלו רחמים ולא חסד (כדוגמת כלכול החיים)?

כי הקימה כל בוקר זה חלק מעצם נתינת החיים שהואחסדי הים
לא בזכות אלא ברחמים רבים, במיוחד אם בן אדם חוטא ביום לפני ולא מגיע לו לקום בבוקר.
אני לא כ"כ מצליח לראותאני הנני כאינני

מה תשובות לשתי השאלות ששאלתי, מה לעשות, בורותי. תוכל להסביר?

תשובה לסגנון, קצת גם לשאלהultracrepidam

יש כמה דרכים להסתכל על טקסטים של חז"ל.

 

האחת היא בהכללה. זה לא משנה אם זה חסד או רחמים, הנקודה היא שזה משהו שנתנו לך במתנה (ההבדל בין חסד לרחמים הוא האם נותנים לך כדי לתת או נותנים לך כי טוב שזה יהיה אצלך - ההבדל בין לתת צדקה לכל מי שמבקש או לבדוק למי נותנים ולתת למי שהכי נכון). וכשנותנים לך במתנה, הנקודה היא שזאת מתנה ואתה חייב לומר תודה. וגם אם כבר נתנו לך וכבר אמרת תודה, אתה עדיין מחוייב לומר תודה.

ולכן אני לא מוצא טעם בפלפול האם אני חייב לומר תודה או לא, האם הקב"ה עוזר לי, האם זה מגיע לי...

הקב"ה לא חייב לך כלום. עצם זה שהוא מקיים אותך בחיים זה חסד, אז זה שהוא מקים אותך לחיים זה פחות? אולי באמת זה ההסבר - הוא שומר על קיומך, וזה חסד. הוא גם מקים אותך לחיים כדי שתחיה את חייך כראוי (הפירוש לפיו תחיה"מ נועדה ל"השלמה" של מה שפספסת בחיים הראשונים, מעין גלגול נשמות) - וזה רחמים, כי זה ניתן לך לפי מה שמגיע לך. אבל בגלל שהרחמים האלה מבוססים על חסד, אז זה כבר רחמים רבים.

 

בקיצור: הרושם שאני מקבל מדבריך היא גישה שאתה נמצא באיזה משא ומתן עם הקב"ה, וכל דבר שאתה "זוכה" בו, ש"מגיע לך" - מבחינתך הא יורד מהשולחן, ואתה ממשיך לדון עם הקב"ה לגבי מה שעדיין נתון לדיון. לא אוהב את הגישה הזאת.

ובכל זאת, אני חושב שהצלחתי לתת תשובה טובה לשאלה שלך.

 

יש דרך שניה, והיא להניח שכל מינוח חז"לי הוא מדויק ומתאר דבר אחד בדיוק. חסד זה משהו אחד, רחמים זה משהו אחר וכו'. גישה כזאת נפוצה במיוחד אצל המקובלים. אז בשביל זה פשוט צריך לחפש בכוונות האר"י למה כאן כתוב חסד וכאן כתוב רחמים.

ראשיתאני הנני כאינני

לא כ"כ התחברתי לנימה התוקפנית במה [מחילה אם אני לא טוב בזיהוי נימות ].  שנית - אכן, אני דוגל יותר בשיטה השניה ולא בראשונה, אני חושב שחז"ל לא כתבו סתם מילים שנשמעו להם יפות והתכוונו לאותו דבר במילים שונות, במיוחד לא בתפילה. אולם, אני לא חושב שחייבים להיות מקובלים כדי לענות על שאלות כאלו - ראה את שאר התשובות בשרשור (ותשובה שבעצמך אמרת).

 

שלישית - אני לא בא להתחשבן עם הקב"ה. להודות לו - נישט שייך כשמדברים על ברכות שבח ולא על ברכות הודאה. בברכות האלו באנו לספר בשבח ה' ולא רק להודות לו. אכן בהודאה יש מקום לכלליות מסוימת (שמשווה רובד של עמימות) אבל בשבח, השבח חייב להיות מדיוק, ק"ו ממה שלמדונו חז"ל שאין לומר שבח שמשה לא אמרו (ונזהר בזה ירמיה, אני לא זוכר היכן הגמרא על זה במדויק). נכון, במקום שאני בא להודות ההודאה שלי לעולם לא נגמרת, כי החסד לעולם מתמיד ועוד שאין די באמירת תודה שלי "לשלם" על טוב אחד של הקב"ה, על רגע אחד של חיים. ודאי.

את השיטה שהבאת לעניין תחיית המתים - לא הכרתי, אשמח לשמוע על מקור. כמו כן את העניין שרחמים המבוססים על חסד (שזו מילתא דתמיהא, אילו רחמים לא מבוססים על חסד?) קרויים רחמים רבים (כמו כן לא הבנתי למה הביסוס הזה נותן לרחמים רובד של "רבים" [לכאורה הערה כמותית]). הבחנה שכן מצאתי מעניינת סברתית היא שתחיית המתים היא עניין גדול יותר מקיום החיים הנוכחים וא"כ הרחמים הרבים גדולים בעצם מן החסד, נקודה מעניינת למחשבה.

 

(לא מפריע לי שאתה לא מקבל את הדבר שזיהית כ"הגישה שלי" (שאני לא חושב שעמדת עליה כלל, אולי על הרובד הפרקטי המאוד נמוך שלה), זה לא פספוס שלי בנושא) אני מקווה שהדברים נופלים על אוזן קשבת, וגם אם לא, תנוח דעתי מכך שאחרים קוראים, נהנים ומשכילים. העיקר להגדיל תורה ולהאדירה.

תודה על התגובה המכבדתultracrepidam

וזאת מכיון שאכן היתה נימה תוקפנית. זה בגלל הגישה שאני מייחס לך, שלא אהבתי.

 

מפאת קוצר הזמן אתייחס ממש בקצרה

 

הרמב"ם כבר הקדים שמי שיחפש משמעות לכל מילה הוא "משתגע שגעון גדול" או "הזיה גדולה". אז מותר להתייחס כך.

האם מותר לשאול? בוודאי. אבל השאלה תהיה "האם למישהו יש רעיונות מעניינים על ההבדל/קשר" ולא "מה החסד/רחמים/גבורה במעשה של הקב"ה/הצדיק שמתואר כאן"

 

השבח אמנם צריך להיות מדויק, אבל לא חייב להתקמצן ולהתחשבן. "איה גבורותיו" נאמר כאשר נחרב המקדש, והוחזר כאשר התגלה ש"הן הן גבורותיו". זה לא בהכרח שאתה מבין מה הן גבורותיו, אלא אנשי כנסת הגדולה הבינו.

 

לענין תחיה"מ - שיטה קיימת למיטב זכרוני, אינני זוכר כרגע מהיכן.

רחמים תמיד מבוססים על חסד - חלילה. אלו שני דברים שונים לגמרי.

מאפיין כמותי - לא מסכים עם ההבנה שלך.

אני מרגיש שאתה קצת זורק הרבה מידע ומנסה לשחק איתו ושיצא משהו מוצלח, אבל לא מנסה להבין שיטתית. זה ההבדל בינך לבין שיטת המקובלים, ולכן הם מצליחים לבנות שיטה מסודרת. בלי זה זה לא יעבוד.

 

אם תרצה להרחיב בענין הגישה שלך לדברים אלה אתה מוזמן. בשמחה

טוב, אז חידוש שלי...חתולה ג'ינג'ית

"רחמים רבים" בפרשנות שלי זה תיאור לאופן שבו ה' יחייה את המתים, ולא תיאור למידה בה ישתמש.

כן, להעיר מת מקברו צריך ברחמים, בעדינות, בטל תחיה.

לא פשוט לחזור לעולם הזה...

בדומה למכלכל חיים בחסד- חסד זו יכולה להיות מידה וזה יכול להיות אופן, תיאור של איך הוא מכלכל אותנו...

(לא מתבסס על כלום, אז אל תתווכחו איתי על זה... נטו פרשנות אישית וקריאה שלי את הטקסט).

(לא מתווכח, רוצה להבין ולברר)אני הנני כאינני

מה ההסדל בין מידה אלקית לבין האופן שבו הקב"ה מבצע דברים? זה לכאורה לא אותו דבר? הקב"ה משתמש במידות האלקיות כדי להנהיג ולנהל את העולם, לא? (המידות הן צורת ההופעה בהן הקב"ה מתגלה ופועל בעולם, מנהיג אותו. לפחות ככה אני מכיר את זה). זה רק במישור של המושגים. ברובד הפשט - לא כ"כ הבנתי, תוכלי להרחיב את ה"אופן" הזה של כלכול חיים בחסד מול הקמת לתחייה ברחמים רבים? (ומה עניין הרבים).

היחס בין חסד לרחמיםadvfb

הרבי מלובביץ' אומר את מה שאתה אומר ביחס לרחמים ולחסד ועל בסיס זה אנסה להסביר את ההבדל בינהם.

רחמים היא ביטוי רגשי של אהבה (הקב"ה נקרא 'רחמנא' זה דומה ל'רחמיה' שפירושו 'אוהבו').

חסד הוא ביטוי מעשי לרחמים, החסד ניתן בעקבות תחושת הרחמים.

"מכלכל חיים בחסד" - כלכלת החיים היא עניין מעשי, ע"י זה מחיים את המתים בסופו של דבר.

"מחייה מתים ברחמים רבים" - התוצאה שבאה על ידי כלכלת החיים היא תחיית המתים שהיא מראה עד כמה רחמיו של הקב"ה רבים כלפינו.

גם בברכת ההודאה - "הטוב כי לא כלו רחמיך והמרחם כי לא תמו חסדיך" אנחנו רואים את הטוב של ה' יתברך על ידי כך שאנו רואים את הרחמים הרבים שלו כלפינו ואנחנו רואים את הרחמים הרבים שלו כלפינו בעזרת החסדים שהוא מעריף עלינו.

וואואני הנני כאינני

האבחנה של הרבי מרתקת. את המשפט האחרון שהבאת מברכת מודים - שנים חפשתי איך להסביר אותו. מצאתי הסבר אחד שהניח את ליבי ואבל זה ג"כ פירוש יפיפיה (הוא כותב אותו בעצמו? באיזה מאמר אוכל למצוא את החילוק הזה? [רוצה להביא אותו כמקור במקומות אחרים]).

 

לא הבנתי מספיק את הקשר בין כלכלת החיים שעל ידיה מחיים את המתים (?)

סליחה אם הטעתי אותךadvfb

התכוונתי לומר שהטענה שהבאת בהודעה שלך - " אם תאמרו שכל המציאות של שכר לאדם על מפעליו הם בעצם רחמים, שכן הקב"ה גמל טוב עם האדם והוריד אותו לעולם הזה כדי שיעבוד ויקבל שכר (ולא בתורת נהמא דכיסופא) - א"כ זה חסד ולא רחמים" - זאת טענה של הרבי! ועל בסיס זה אמרת "או שמא פה אין להבדיל בין שני המושגים, אבל אז יוקשה המשפט שלפני - "מכלכל חיים בחסד"!" - לכן הסברתי בעצמי מה ההבדל בין חסד ורחמים. לא נעזרתי במקור לגבי זה אלא מתוך סברה אישית.

כלכלת החיים = פעולה שהקב"ה עושה.

תחיית המתים = תוצאה של אותה פעולה.

ככה מפשוטי המילים

אם הבנתי נכוןאני הנני כאינני

(לבורותי)

א. זכיתי בשאלה לכוון לדברי הרבי (?)

ב. ההסברה שרחמים זה רגש וחסד זו פעולה (שנובעת מה"רגש" האלקי) היא שלך.

ג. את זה באמת עדיין לא זכיתי להבין - למה תחיית המתים היא תוצאה של כלכלת החיים? (האם הכוונה ע"פ דברי הרב זצ"ל ב"לנבוכי הדור" שהאנושות תגלה בבוא העת את הדרך להחיות מתים? [כמדומני שכך ראיתי בשמו]))

...advfb

א. כן

ב. כן. אתה מסכים? סה"כ נראה לי שזה הפירוש הפשוט של המילים.

ג. כלכלה להבנתי זה אספקה לצורך החזקה קיומית וממהקשר של הברכה אני מבין זה אספקת החיים זה מה שנותן חיים למתים. אולי מדובר פה גם על החיים?

הרעיון שבאות ב' יפה מאוד.אני הנני כאינני

אבל כמו שאומרים - יש מרחק גדול בין "אמת ויציב" ל"וטוב ויפה"..

ג. ממה שכתבת עכשיו הבנתי ממך ש"חיים" להבנתך אין זה אנשים חיים (כמו שמתים זה אנשים מתים) אלא עצמות החיים, החיים גופם, נתינתם היא בפעולת חסד והמתים זוכים לפעולת חסד זו של נתינת עצמות החיים בהם בזכות הרחמים הרבים, האהבה האלקית הגדולה (לצדיקים). אמת?

(לגביי א' - אשרי! איפה הרבי שואל זאת [אם זכור לך]?)

ג. אמתadvfb


יפה אבל מעלה קצת תמיההאני הנני כאינני

המושגים חיים ומתים בעלי משמעות שונה: חיים - עצמות החיים. מים - אנשים מתים. (לכאורה אין מושג כזה עצמות המוות, שכן המוות הוא חסרון אז אין לו עצמיות ממשית, אבל היה נראה לומר שיש השוואה, שכמו שמתים הכוונה אנשים מתים, כך גם חיים הכוונה אנשים חיים, אבל אני בהחלט אוהב את ההסבר).

זה בדיוק הנקודהadvfb

הקב"ה הוא היחידי שיכול לתת עצמות חיים. ודבר זה הקב"ה יכול לעשות אפילו באנשים מתים.

כמו כן, אפשר לומר שהטבע של הגוף בלבד עצמו הוא מת. הנשמה היא מחייה את הגוף אבל החומר כשלעצמו הוא מת, מתכלה ללא החייתו ע"י הנשמה.

יפה הוורט בתחילת דבריךנפש חיה.
אני בכל אופן , לא הכרתי אותו. מאיפה זה?נפש חיה.
אחד מהרמי"םאני הנני כאינני

שפגשתי במהלך חיי. ת"ח עצום, הוגדר בפי ראש הישיבה התיכונית שלי כ"מחנך הדור".

וואוו.נפש חיה.
זה די מוכר בעולם הישיבותultracrepidam


מעניין... פעם ראשונה שאני שומעת את זה.מצא חן בעיניי.נפש חיה.
שאלה חזקה ממשekselion

אני חושב שאפשר להגיע לעומקים מטורפים בברכות של 18 

אתן לך דוגמא לגבי מחיה המתים איך אפשר להגיע לרוזולוציות פסיכיות 

כמובן שזה על דרך הדרש אבל חושב שיש לזה גם משמעות

אז כידוע אדם שלא שומר מצוות/רשע/שורף תזמן שלו נקרא מת על פי התורה 

שנאמר "לא אחפוץ במות המת"

אז אני חושב שזה מתקשר לכאן

יש המוווווווווווווון אנשים שנמצאים בסקאלה הזאת 

ואעפ"כ השם מחייה אותם כל יום ויום!!

אז כן כמובן שהפשט של הברכה שביכולתו של השם להחיות מתים כמובן, חשוב מאוד לדעת את הפשט של הכל.

אבל רק עם פשט בקלות אפשר להשתעמם ולאבד את זה אחרי כמה זמן, אם מנסים להבין באמת את העומקים של התפילה ואת החיבור של כל אחד מאיתנו לעם ישראל אפשר להשיג דברים עצומים.. זה ממש יכול להיות מדהים, לצערי אני נופל בזה הרבה אבל יש לי שאיפה לדעת להתפלל כמו שצריך

@הרמוניה בהקשר לשירשור שלך קצת

 

וסורי שלא ממש עניתי על השאלה שלך חחננה-בננה אבל שאלה יפה שוב

אשריך

מוסיפהנפש חיה.
יש הרבה פירושים על תפילת עמידה .
יש קונטרס שאינני זוכרת את שמו , שבהחלט מוסיף עומק לפשט התפילה.
👍🏼הרמוניהאחרונה
גם אתם מרגישים את הדלילות בכבישים ? תענוג.בן מערבא

 

באסה לאלה שבבידוד אבל תופעת הלוואי הזאת של הקורונה נעימה בהחלט. 

חח גם על בעלי זה החלק האהוב בקורונהפה לקצת
זה לא רק בגלל בידודים, מקומות עבודה רבים עברו לעבודה מהביתפשוט אני..


אני מאלה שעזרתי לתופעה..חיים שלאחרונה
שמחתי לעזור לכם
מי ער?אין לי הסבר
מה אתם הכי אוהבים בשבת?
ערהמדרשיסטית20

את זה שפתאום יש לי מלא זמן חופשי כדי לישון וללמוד🤭

ושאפשר להתעורר בנחת בבוקר ולהתפנק במיטה(:

אני המוזרהאיכה
היחידה שבשבת חייבת להזדרז לקום?

זה לא כזה מוקדם, אבל יותר מיום חול בנחת.



ולא, אני לא מתפללת במניין.
השאלה היא מתי את קמה ביום חול?אין לי הסבר
ביום שאין לי כלום בבוקראיכה
בין שמונה וחצי לעשר וחצי בערך.
אוייש, רחמיי עלייך🤭🙈מדרשיסטית20

למרות שלא יודעת אם מישהו היה רוצה להתחלף איתי עם השעות שאני קמה בהם בימי חול..

נערךאיכה
ערהברוקולי

נחת
שקטטט
לישון
ללמוד
לקרוא
ערהמתאמנת

את הניתוק

את הלילה של שבת

ערהחופשיה לנפשי
שאין לי הסחות דעת ואני מצליחה לקרוא
וואי כל כך.איכה
ערה(אהבת עולם)
את התפילה
ערהאיכה
הרבה.

נחת, זמן לחברות, משפחה ולהתמלא בכוחות.
ערהבת שמיא
את קבלת שבת
ואת המשפחתיות והנחת

וגם שאפשר לישון בלי שזה בא על חשבון דברים שצריך לעשות..🙃
ערהסתרי המדרגה
וואו, פשוט את הנחת של שבת
רוגע כזה, כל טרדות העולם נעלמות ל25 שעות
ויש שלווה פנימית מדהימה כזו!
המון פניוּת לאנשים שאני אוהבת, זמן לעצמי, ללמוד תורה, לקרוא..
עררץ-הולך
את האווירה ואת המרק עוף
ערמישהו איתי
שאפשר לנוח
לקרואחושבת בקופסא

לא יוצא לי לקרוא בימי השבוע.

היית צריכה להוסיף שאלת המשך איך כל המקורננים מרגישיםברוקולי

זה נראה שהרבה ניקים וניקיות חולים 😔
ערהאנמונימי
יש לשבת אור
ומשפחה
ערהחיים של
בעיקר את השלווה של ליל שבת אחרי הדה"נ כשאנחנו בלי אחיינים ושקט ורגוע כאן.
(כשהם כאן, לא שקט ולא רגוע)

כשהאחיינים כאן, אני אוהבת לשחק איתם בזמן הסעודה, ולראות איך הם נהנים מהאוכל שהכנתי במיוחד בשבילם.

אני אוהבת גם את החלק של אחרי הסעודה בליל שבת בחורף, שיש ערב שלם לשבת עם המשפחה ולחוות את המשפחתיות הזו.

** הפסקה האחרונה שלך- שלמותברוקולי
הקטע שהיא באידיאולוגיה נגד שלימותרב שמואלאחרונה
לא פתרת את הבעיה
עריוני כמוני
אוהב הכל בשבת. האוכל, התפילה, השינה, הקריאה והדיבורים... לא בהכרח בסדר הזה
אבל הדבר שאני הכי אוהב, שאותו הכי הייתי רוצה גם בשאר השבוע, זה הפניות והנקיות המחשבתית, שכל כך נדירות בימות החול עם השגרה וטרדות החיים.
ערהחתולה ג'ינג'ית

ואוו שאלה טובה.

בדיוק היום בצאת שבת אמרתי לחברה שלי שמבחינתי כל השבוע יכול להיות שבת...אז מעניין לפרק את זה יותר לפרטים...

אני חושבת שהתחושה של: "כל מלאכתך עשויה"

כלומר העצירה הזו, שלא בבחירתנו לכאורה, היא ממש תרגול טוב לשחרור שליטה, התמסרות, אמונה...

ערהוהעיקר-לשמוח:)

את הניתוק מהעולם וההתחברות פנימה

ואת המנוחה

ער משום מהיו0י

סעודה שלישית. רעווא דרעווין..

כמה קדושה!

ערחצילים
את ערבית של שבת על כל הכלולות בה משיר השירים ועד יגדל אלוקים חי

ואת ההתכנסות פנימה
ערה{ר}צינית
ולישוןןןןןן!!!!!
אין מחויבויות חוץ מלימוד תורהחסדי הים
את הרוגע והשלווה...נועה.
שלא צריך למהר לשום מקום.
ושאין מסכים...
ואת האוכל והמשפחתיות
מצטערת בשביל אנשים שלא שומרים שבת.
אפשר לשתף? תודה!תורם דם (חדש)

רציתי להטריל. אני מתאפקנחשון מהרחברון

אבל לא מתאפק לגמרי אז אני כותב שרציתי

רציתי לנצלש. אני מתאפקאניוהוא
אבל לא מתאפק לגמרי אז אני כותב שרציתי
רציתי לקפיפייסט. אני מתאפקכבר לא ישיבישער

אבל לא מתאפק לגמרי אז אני כותב שרציתי

רציתי לא לענות, אני מתאפקתממלא כל עלמין

אבל לא מתאפקת לגמרי אז אני כותבת שרציתי

רציתי להגיד לך שזה לא יפה להטריל. אני מתאפקפשוט אני..
אבל לא מתאפק לגמרי אז אני כותב שרציתי
אני היחיד שלא הטרילנחשון מהרחברון

לא התאפקתם ועשיתם מה שרציתם

 

אני לא הטרלתי

מבאס ומאכזב שרמות הציניות בפורום שוברות שיאים.תורם דם (חדש)
אחרי זה מתפלאים למה הפורום כזה גרוע...😒
אני לא חושב שמישהו כאן ציניפשוט אני..
פשוט לא כל כך יודעים איך להגיב על מה שכתבת... זה הרי לא טקסט שאמור לפתוח דיון או משהו כזה, אני מניח. ואם כן ציפית שיתפתח כאן דיון, אשמח אם תתאר איך בדיוק (כלומר מה התוכן) ואני מבטיח לנסות להשתתף בו.
אפשר להגיב חמוד, תודה על השיתוף, איזה מתוקתורם דם (חדש)
מבאס שכל פעם שרוצים לשתף משהו זה חייב להיות רק בנסיו"פ- ולקבל תגובות מילדים...
זה פורום, לא עמוד פייסבוק פרטי של מישהופשוט אני..
לכן מן הסתם הציפייה היא יותר לדברים שמעוררים דיון, או שיתוף/פריקה/דברים מיוחדים וכו', ופחות דברים שמתאימים יותר לדף פייסבוק פרטי כמו ''הייתי עכשיו במסעדה והיה לי טעים'', או ''תראו את הילד המתוק שלי ותביאו המון לייקים''...

חלילה אל תבין אותי לא נכון, אני באמת לא מדבר בציניות או ממקום שופט/ביקורתי/פוגע, רק מנסה לתאר למה *לדעתי* קיבלת תגובות כאלה.
אני מצטרף ומוסיףנחשון מהרחברון
עבר עריכה על ידי נחשון מהרחברון בתאריך ה' בשבט תשפ"ב 15:05

אתה אפילו לא כותב את זה כאן.

 

אתה מצלם מסך ממה שכתבת בפייסבוק/טוויטר...

 

ובנוסף לזה שזה צילום מסך זה... משהו שאין מה להגיב עליו.

 

(לי אישית מאד מאד מפריע בעין כשאתה כל פעם בפוסט החודשי כותב  "למרות שאני לא אוהב להחשף/לשתף/ לא זוכר מה הנוסח המדוייק אתה משתף וחושף כאן בלי סוף. פוסטים שלך עם שם ותמונה ומציע לכולם לקבל את המספר שלך שתצרף אותם לוואצאפ ולבוא להיות איתך במאהל ההוא ובכללי... מרגיש קצת... קצת לא אותנטי.)

 

רציתי להטריל באמירה של  "שכחת לכתוב טריגר פגיעה מינית חיים וולדר"

 

כי לאחרונה ממש הצפת בהודעות מסוג זה את הפורום

 

והסברת שאתה מעדיף לכתוב גם על מה שלא קשור שמא זה כן קשור....

 

אז רציתי להטריל ולהגיד שצריך גם כאן (בכל זאת מבוגר ילד חיבוק חזק...)

 

אבל לא רציתי לפגוע... אז מחקתי שניה לפני שלחצתי 'שלח' ושיניתי למה שכתבתי כאן.

 

אבל כן... לא יודע להגדיר מעבר למה שכתבתי (אבל ברור לי שיש מעבר) משהו בהתנסחות/נושאי שיחה שלך מזמין איכשהו הטרלה וניצלוש... לרוב  אתה לא פותח דיון. אתה זורק אמירה. או פריט מידע שלך מאד משמעותי ולאחרים לא. ולא מוכן לקבל כשחולקים עליך בנושא או בחשיבות שלו. (אני גם כזה לפעמים) 

 

לא יודע. שאלת. ניסיתי להסביר מה התחושה שלי ולמה זו היתה התגובה שלי

 

נחשון בפרץ כנות 😍חדשכאן
מממ לא הבנתי מה אתה מנסה להגיד...נחשון מהרחברון


שיש לך אומץ כמו לנחשון בן עמינדבפשוט אני..
כמה קדיחות וחפירות.תורם דם (חדש)
מנהלים אם אינלכם כוונה למחוק את ההספמה פה
לפחות תנעלו- או שגם זאת דרישה מוגזמת ממכם/ן?😒
טען המספים הראשי כאן...משמעת עצמיתאחרונה
חברים יקרים ומתוקיםהרמוניה
בעקבות הרבה סערות שאנחנו מרגישים שאנחנו נמצאים בתוכן יש נקודה שרציתי להזכיר...

התקשורת היא תקשורת.
אבל אנחנו צריכים לזכור שיש תקשורת ויש מציאות
ולא לתת לה את כל הכוח בידיים
בזה שאנחנו בולעים חי את כל מה שהיא אומרת
ונותנים לכל מידע לפעול עלינו...
אנחנו נבהלים, נסערים, מדברים...
שניה.
כל המציאות שמגיעה לאוזניים ולעיניים שלנו היא מציאות חלקית.
אנחנו לא יכולים לתת לכל סערה שהתקשורת מיטיבה לביים
להרעיד את החיים שלנו.
זה נכון שצריכים להיות מעודכנים בדברים חשובים.
אבל רגע, לא כל מה שהקריין מוציא מפיו קדוש.
לא כל מה שהכתבה בחרה להראות הוא סגור וחתום.
תמיד תזכרו שיש מישהו מעלינו, שמה שקורה עכשיו נועד לקרות, הוא בשליטה, ושהתפקיד שלנו הוא להיות שליחים לטוב.
לזרום בתוך מציאות החיים שה' שם אותנו ושמה שלא בידיים שלנו יסתדר לטובה.
יש כל כך הרבה טוב לעשות, לשים לב אחד לשני
ואנחנו כל כך עסוקים בלדבר ולהשמיע את דעתנו
עד שאף אחד לא באמת שם להקשיב.
ובאופן אישי, אולי אם נחשוב יותר על המטרה של הדיבור שלנו הוא יהיה יותר משמעותי...
השיח ביננו יהיה יותר כנה וקשוב ונכון, וגם, נדע לסנן את מה שאנחנו שומעים.

💞 🙌 ❣

שבוע טוב שיהיה
תודה!! מילים מדוייקות!!חתולה ג'ינג'ית


--- ---רב שמואל
את יודעת מה מיוחד בקול 'מיאו' שעושה חתולה? - וזה אגב - דומה קצת בתכונה מאפיינת שישנה גם בקול של האריה - גם כשהוא שואג - ודומה גם לשאר ה'חתוליים'.

את אמרת 'צריך לסנן את מה שאנחנו שומעים'. אם תשימי לב - בקול של החתולה - וכאמור גם בקול של שאר ה'חתוליים' - הקול לא יוצא בנחת 'בשופי' כמו שאומרים בלשון חז"ל. הקול גם לא יוצא ישר, וגם לא ברור וצלול מאוד. לא צלול במידה ממשית.

הקול שלה 'מסונן' עוד לפני שהיא מוציאה אותו. בשביל לשים לב בצורה בעלת ערך, לקול של כלב, או זאב - את צריכה לסנן תשומת לב לרעשי רקע. בשביל לשים לב בצורה בעלת ערך לקול של חתול - או נמרים, או 'חתוליים' אחרים - את צריכה לסנן את המחשבות הלא רלוונטיות, מתוך כלל המחשבות האפשריות של החתולה -עצמה-. אם את לא מבינה מה היא חושבת - מה מעסיק אותה - כמעט אין משמעות ל'לשמוע' - וגם כמעט אין משמעות ל'סינון רעשי רקע'. יש שם קול של מישהו עם מחשבות בכל מיני דברים - ואת פשוט צריכה לשים לב - מה רלוונטי יותר. ומה שפחות - שפחות. צריך לשים לב, בכל דבר - מה כן, ומה לא. אחרת, אין משמעות כמעט ל'סינון' שאת עושה.
כתבת טוב. תודה!מתאמנתאחרונה


רק שתדעוחתולה ג'ינג'ית

שהחיים הרבה יותר יפים במקומות שאין בהם ריחוק חברתי.

לא, לא כזה של קורונה.

כזה של סנוביות יהירה שמאפיינת מקומות אחרים.

בקיצור, חום.

לבביות.

מאור פנים.

וריקודים.

מדהים לגלות מקומות כאלה.

רק שיתפתי. מותר לי לפתוח שרשורים אופטימיים לפעמים...

ממש ממש. שנזכה לחמם את עצמנו ואת העולם..מישהו איתי
וכיף לגלות מקומות כאלה.
אני גם מחפש כמה
חד משמעית ברוקולי

איפה ביקרת?

וחוץ מזה שזה הלב הגדול שלך שרואה בעין טובה את המציאות
תודה על המחמאה 💕חתולה ג'ינג'ית

אבל זה לא...

מנוסה מספיק בלנסות להיות חלק ממקומות שבהם אני מרגישה מבוקרת ונשפטת.

לא אגלה איפה ביקרתי, מחשש לאאוטינג

אבל מאד מנסה לאחרונה למצוא לי פינות אחרות.

עם פחות ביקורת

ופחות שיפוטיות

ויותר פשטות

וחיות

ועממיות

ואתמול מצאתי אחת כזו.

וזה היה כיף גדול.

לגמרי! מדהים כמה שזה עושה את ההבדלתפוחית 1
שמח לקרוא שמצאת מקום כזהארץ השוקולד
^^^מיונז

תגלי לי בפרטי?

מוזמנתחתולה ג'ינג'יתאחרונה


זה חסום לי, אבלJewice
אני תמיד אמרתי שיהודים לא צריכים משטרה. לנו יש שויימרים / שמירֶה. ואין בכל מקום אז צריך שיהיה כבר!!!
מה זה שוויימרים ? אתה מחו״ל ?בן מערבא


יש גם בארץ, רק בכמה מקומות לצערינוJewice
ירושלים, אשדוד, ועכשיו מקימים אחד בלוד

ויש גם בבני ברק אבל שם ראש הארגון שם הוא גם כן עבריין
הבעיה שארגוני פשיעה לא אוהבים מתחריםבן מערבאאחרונה

וכידוע משטרת ישראל היא ארגון הפשע הגדול בארץ, אז זה בעיה להקים ארגון כזה. 

וששוטרים מקבלים משכורת וגיבויחידוש


עבריינים הרבה יותר.תורם דם (חדש)
וואחד גיבוי...טיפה של אור


תראה את סדרת התחקירים בהצינור.תורם דם (חדש)
פשוט מפחיד.
שמעתי שהבחור החרדי שחטף מכות אושפז פעם שניהתורם דם (חדש)
מחכה לעדכון על כך שהעבריינים שפגעו בו מאושפזים.בן מערבא


תמשיך לחכות...תורם דם (חדש)
יש בעל בית לעולם. בוודאי שאמשיך לחכות.בן מערבא


--- ---רב שמואל
באיזה חדר של "בעל הבית" הם מאושפזים?
גם שם הערתי ואעיר גם פהארץ השוקולד
תיזהרו מקבוצות כאלה.

למדנו מהסיפור של ולדר שגם מטפלים יכולים לפגוע ולנצל.
פשוט תשמרו על עצמכם ותחשבו טוב טוב אם כדאי להצטרף לקבוצות כאלה
ואצרף לך את אותה תגובה.תורם דם (חדש)
אכפת לך להפסיק לנסות להרוס כל דבר טוב בעולם הזה?? - צעירים מעל עשרים

בושה וחרפה שמנהל מרשה לעצמו לנהוג בבריונות איומה שכזאת.
תקשיב אולי תרגע?אן#שרלי
זה שהדבר בנפשך לא אומר שאסור לאנשים להתנגד לדעתך
פה זה לא פינת הביטוי האישית שלך.
ובאופן כללי אולי תניח לנו עם הנושא
לא יקרהתורם דם (חדש)
לא טוב לך? מוזמנת לדלג לפוסט הבא.
עוד קצת הסברים😊תורם דם (חדש)
הקבוצה נפתחה בהמשך לשיח ב"אוהל אבל ונחמה"
על שם שפרה הי"ד בירושלים. (הייתה אחד מקרבונתיו של הארור ולדר)

הקבוצה מנוהלת על ידי עוד מנהלים/ות חוץ ממני.
ומיועדת להמשך השיח

מוזמנים ומוזמנות
אוקי עדכוןתורם דם (חדש)
עבר עריכה על ידי ימ''ל בתאריך ז' בשבט תשפ"ב 00:47

חברי הקבוצה ביקשו שהקבוצה תשאר קטנה
ואינטימית אז כרגע היא מיועדת רק למי שהיו באוהל.

אבל במקביל פתחנו קבוצה חדשה שמיועדת לנפגעים/ות
ויש גם קבוצת פייסבוק.

מוזמנים/ות

קישור נמחק

ועוד קבוצהתורם דם (חדש)
עבר עריכה על ידי ימ''ל בתאריך ז' בשבט תשפ"ב 00:46

 

 

קישור נמחק

הודעה מאוד חשובה ימ''לאחרונה

 

בלי קשר לתוכן ונושא השרשור - צריך להיזהר מחשיפת פרטים אישיים.

אתם לא יודעים מי מצטרף לאותן קבוצות ומה הכוונות שלהם, ולא תרצו לגלות בדרך הקשה.

 

אני מסיר את הקישורים ונועל את השרשור.

 

ותזכורת:
כללים לגלישה בטוחה בערוץ - צעירים מעל עשרים

"טוב להודות לה'"יעל מהדרום

לק"י

 

הספקתי הרבה בחמישי בלילה, כך שבשישי היה יותר קל.

יצא אוכל ממש טעים לשבת!

מזג האוויר היה מעולה ונהננו לטייל בחוץ.

קיפלתי הלילה ערימות כביסה+ שידכתי גרביים , חלקם עוד מחכים לבני זוגם

 

שבוע טוב ומבורך!!

תודה לך על השירשור הזהוהעיקר-לשמוח:)

הוא ממש ומרגש ומשמח אותי כל פעם מחדש!

 

משתדלת לעשות את זה כל יום לעצמי ככה סתם בפנקס וזה ממש עושה טוב וגורם להעריך את יומינו ולתת לו משמעות.. ממליצה

 

 

ואוייי הגרביים.. מכה קשה אצלינו, במיוחד בחורףמטורלל

אני רק ממשיכת דרכו של "איזה טוב ה'", הוא היוזםיעל מהדרום


אשרייך ואשריווהעיקר-לשמוח:)אחרונה


שבוע טוב ובשורות טובות בעזרת השםmeir D
תקופה לא קלה, קחו משהו קטן וטוב להתנחם מעט
יהי רצון שבורא עולם יגאל אותנו בקרוב ממש





ואואואוואואואאו‍ נשמה ‍כללית
פצצה!!! אחי באיזה מצלמה צילמת את זה???
יאו זה מוטרף!!!!
תודה, איזה כייף לראות כזאת תגובה❤️meir D
זה צולם בפלאפון OnePlus 6
תמונות יפיפיותחיים של
אדייירררררר‍ נשמה ‍כללית
תודה רבה 😊meir D
תודה רבה☺️meir D
וואו!והעיקר-לשמוח:)

פשוט מהמם! מה רבו מעשיך ה'!

התמונות שלך יפות ומושלמות כל הזמן!! מדהים מדהים

הוא תמיד מביא תמונות יפות‍ נשמה ‍כללית
זכור לי ממזמן מזמן. יש לו רכב שטח הלוואי עלי
תודה רבה,איזה מחמם את הלב ❤️meir D
תמונות מדהימותארץ השוקולד
תודה ששיתפת
אמן
תודה רבה ☺️ שנזכה בקרובmeir D
למה אתה לא בא לפורום בעין העדשה?יהודה224
אם אתה אומרmeir D
אני בא
ואוו מדהים!!!!! וממש עשית לי חשק לבוא קצת למדבר...🏜חתולה ג'ינג'ית


תודה!😊 שווה ממשmeir D
עכשיו זאת תקופה יפה למדבר. ממש מקבל חיות וצבעים מדהימים🥰
איזה כיף למצוא שרשורים שלך שפספסתי 🤩רץ-הולךאחרונה
זה יכול לשגע אותי...יו0י

https://www.inn.co.il/news/536558

במחילה, אבל למה לבזות ת"ח? ובית דין? גם אם אתה לא מסכים וחושב אחרת?

אתה מכיר את כל העדויות שהגיעו לבית הדין?

חקרת את הנושא? או שאתה רק יודע שיש לו שונאים?

 

למה בצורה כל כך תקשורתית לרמוס כבוד של ת"ח?

(וחוץ מזה שב'סיפור האחרון של חיים ולדר' הוא מודה שמשהו כן היה.)

ברור שזה לא קשור לסיפור של ולדרארץ השוקולד
כי מערכת המשפט לא התייחסה לסיפור הזה וזה הגיע ממתנגדי מערכת המשפט.
ולכן ברור שכאן הטענה שטותית