בבית שלי זה קצת בעייתי מבחינת המשפחה, כי אין כל כך אפשרות לשמור מגע מוחלט, אבל די בטוח שכבר הדבקתי אותם האמת...🤦♂️🤦♂️
למישהו יש מושג אם ועד כמה כדאי ללכתhartkebhdxcrd
בבית שלי זה קצת בעייתי מבחינת המשפחה, כי אין כל כך אפשרות לשמור מגע מוחלט, אבל די בטוח שכבר הדבקתי אותם האמת...🤦♂️🤦♂️
לא מכיר. יש לך חברים שהלכו?אדם כל שהוא
אני מניח שאם כן, להיות ביחד איתם עשוי להיות נחמד יותר.
אין אף אחד שהיה בעצמוhartkebhdxcrd
נגיד מה יש שם מבחינת אוכל וכאלה
אם אתה רוצה תפילות ביו"כ(אהבת עולם)
אני יודעת שיש ביינישים בערד, אם זה עוזר.
תלוי מאוד במלונית..מקום בעולם
נניח כינרhartkebhdxcrd
זה נורמלי שם?
כינר מעולה מעולהסלט
מניסיון?hartkebhdxcrd
כן הייתי שם חודשסלט
וואוhartkebhdxcrd
חודש😮
ואיך זה שם?
כן...סלט
אין אפילו קליטה נורמלית של אינטרנט. זה היה ממש מבאס.
אבל אוכל טעים, עד כמה שאפשר להרגיש טעם, נוף מטורף, חדרים כיפיים אם אתה בן מזל (אני הייתי בת מזל של החיים), המון חבר'ה וצחוקים ואירועי תרבות שהם מארגנים לעצמם. היה מעניין.
ואווhartkebhdxcrd
וואו וואו
אני מקווה שאני אפול לשם...
אפשר כאילו לבקש מקום ספציפי?
תגיד להם שאתה חרדי ושאתה רוצה כינרסלט
גם ניר עציון מעולה.
למי זה להם?hartkebhdxcrd
לקופת חולים. ככה מקבלים הפניה למלוניתמקום בעולם
בקיצור מסיבה על חשבון משלם המיסיםאריך וייס
עריכה,. משלם המסים זה כולנו
המממ לא יודעת, להיפך, אנשים שם חיכו לצאתסלט
בגדול פשוט יש שם חדרים יותר נחמדים מהבתים של רוב האנשים בסגר, הקימו שם חיידר כולל וישיבה, יש ערבי נשים וכו'. אבל אף אחד לא מממן את זה, הכל בהתנדבות. הם מאלתרים ימי פעילות לילדים מדברים שיש להם בחדרים. הדבר היחיד שהמדינה מממנת זה את האוכל, וגם לא את כולו. רוב האנשים עושים הזמנות מהסופר ליד שעושה משלוחים למלון.
לדעתי אם אין לך תסמינים אז לא תהיה חודשתפוחית 1
לדעתי תחכה לתשובות של שאר הביתתפוחית 1
היי.מקום בעולם
וכנל, תדווח לחוקרים האפידמיולוגים שיצרו איתך קשר. אל תסלפו בעניין.. זה בשבילכם בלבד.
חברה שלי הייתהחיים של
משהו עם יערים
היא ממש נהנתה.
מקום יפה.
לא נוף או משו
אבל חדרים יפים ואוכל נורמלי ממש.
בערד נראלי שזה יותר בחורים חרדים
קריית יערים?נפש חיה.
מעלה החמישהחיים שלאחרונה
מי ממנה את הרב הראשי להיות רב ראשי?שלמי תודה
ואיך הוא זוכה למינוי?
וועדה כלשהי, ליקוק למקומות הנכונים.אריך וייס
תשובה עלומה וסודית או סתם לא ברורהשלמי תודה
איזה ועידה?, מה הכוונה למקומות הנכונים? ומה הכוונה ליקוק?![]()
יש אסיפה שבוחרת כל 10 שניםברגוע
הועדה הבוחרתהָיוֹ הָיָהאחרונה
70 רבנים ו80 אישי ציבור. או הפוך.
רק רציתי לעדכן שהשתתפתי בניסויאיש השקים
בערב החג קיבלתי את המנה הראשונה בקופ"ח "כללית". החיסון הוא ממכון המחקר הרוסי, עליו דיווח בזמנו פוטין ושמנכ"ל הדסה התגאה שהם מעורבים בפיתוח שלו.
חייב לציין שאני מяגיש מצויи ועד כה ללא שוό תופуות לсебяוואי ולяן אhי ממушиץ
χoρoshό я чувствую себя немного странно и я думаю, что вытащил ослиные уш!
התפנתה מיטה בברלין, שם היה מאושפז ראש האופוזיציה שהורעל.קרן-הפוך
רגע אתה רציני או שזה בדיחה?תפוחית 1
נשמע כמו בדיחהיעל מהדרום
תודה! אותי זה לא הצחיק אם ככה ;)תפוחית 1
חוש ההומור שלך נשלט ע"י שבב?חיים של
חחחח איזה קרועמבקש אמונהאחרונה
מישהו פה מבין במזלות? תאריכי לידה?משיח נאו בפומ!
מה השאלה?קרן-הפוך
כן, אני מביןימ''ל
הכל שטויות.
שמחתי לעזור 😌
תודה, עזרת
משיח נאו בפומ!אחרונה
שכנעו אותי( עם מספרים ועובדות כמובן) שמיחזור זה טובאריך וייס
אז יאללהחיים של
זה מאוד תלוי בשאלהימ''ל
מיחזור של מה, באיזו צורת מיחזור, וכמובן - טוב למי.
צודק, שמיחזור טוב לסביבה. לא ליפי הנפשאריך וייס
בעיקרון זה פשוט מאודימ''ל
שימוש חוזר = פחות אשפה בסביבה.
היגיון פשוט.
אוף, ממך ציפיתי ליותר. איש מבאסאריך וייס
לכן כתבתי שזה תלוי במיחזור של מה ובצורת המחזורימ''ל
התעלמת מהחלק הזה.
העיקרון של הפחתת שימוש חד פעמי ע"י שימוש חוזר הוא נכון, לפעמים זה לא מעשי או שהנזק שבזה עולה על התועלת - וזה תלוי בדברים שבכותרת.
טוב נו, לזרוק בקבוקים פלסטיק של 1.5 ליטר לפח?אריך וייס
תלוי איפה ומה עושים איתוימ''ל
בארץ זה מיותר. אני זורק לפח, למרות שיש לידו מיכלית מיחזור. חבל אבל זה המצב.
סתם הערהnobodyאחרונה
אני לא בטוחה שאתה במקום הנכון לזה
חופשיה לנפשי
חוסכים המון זיהום, המון אשפה, ויש כאלה שמרווחים גם כסף ...רויטל.
ראיתי שכן שאסף כמה שנים וקנה שס ממש ככה.
יש למישהו רעיונות?שואל שאלה
אהלן,אני זקוק לרעיונות שלכם אשמח אם תוכלו לעזור
רכשתי אחרי כמה שנים מכתבייה חדשה (שולחן עבודה למחשב נייח)
ופתאום שמתי לב שבשולחן הקודם שלי היתה צורה מעוגלת מקדימה,
ובשולחן הנוכחי,הכל מלבני וחד יותר. מה שיוצר לי תחושה מאוד לא נעימה בידיים ומשאיר לי סימנים .
זה גם כואב מעט ומאוד לא נוח. במיוחד כשאני משתמש במקלדת ..
..אולי בגלל שאני יושב בכסא מאוד נמוך והמכתבייה גבוהה בהרבה
אבל עדין אני חושב שהצורה המעוגלת היתה לי הרבה יותר אידיאלית.
מה ניתן לדעתכם לעשות כרגע בשביל לפתור את זה?
אשמח לרעיונות
רעיונותא34ב34
1.להשתמש בכסא יותר גבוה
2.להדביק משהו מבד לפינות(אולי סמרטוטים למשל)
בהצלחה
עריכה:
אולי משהו יותר קשיח מבד
כן עשיתי את זהשואל שאלה
אבל אני צריך פתרון קבוע יותר.
(שמתי מגבת לכמה זמן,אם היה משהו מעוגל וארוך שמתלבש על זה והיה אפשר לקנות אותו זה היה טוב)
חשבתי על משטח נוחות כזה שמתחבר למקלדת ושמים עליו את הידיים אולי זה יעזור..
(בעבר היה לי משהו כזה)
ככללefraim37
חוץ מזה אם תשב מספיק קרוב כך שהמרפקים יהיו על השולחן, גם לא תהיה לך בעיה.
בקיצור, ישיבה נכונה תפתור לך את הבעיה ותחסוך לך הרבה בעיות נוספות בהמשך.
תודה רבה החכמת אותישואל שאלהאחרונה
אני שמח לשתף בנקודה חיובית שגיליתי בשעמום הלא נגמר הזה
בינייש פתוח
אבל אלה דברים שלא בהכרח שלא הייתי חושב עליהם בכלל בלי השעמום הקיצוני הזה (כמובן שלא באותה רמה...)
אבל היום מרוב שחיפשתי מה לעשות הסתכלתי להנאתי על הרהיט שקיבעתי על הקיר בשביל המחשב שקניתי, והתחלתי לחשוב לתומי איך אני יכול לחזק אותו (כי ממילא היה רופך קצת...)
קיבלתי רעיונות, קניתי ווים וברגים והתחלתי לעבוד. נחשפתי ללא מעט ברגים שכבר היו שם ולא בורגו כמו שצריך ולא עד הסוף. אחרי עבודה של 40 דקות קיבלתי רהיט מקובע לקיר הרבה יותר, ביטחון שמעתה והלאה אשן טוב יותר בלילה (הוא מקובע ממש מעל המיטה שלי...) וכמובן קפיצה במצב הרוח

נפלאבסדר גמור
באמת הטכנולוגיה המתקדמת משתלטת לנו על המוח והורסת לנו את החיים. אני לא מבין למה אנשים חושבים שזאת התקדמות.
כי זו התקדמות,האמיש בויאריך וייס
הרמת לי להנחתהבינייש פתוחאחרונה
עד שכמובן הגיע משבר הקורונה ואני עושה שיחות וידאו יום יום עם אבא שלי ופעם בשבוע עם אחותי וילדיה, התחלתי לתהות למה כשיש מרחק גיאוגרפי ממילא אז למה לא לעשות זאת יותר, אין מה להפסיד...
וכמובן שחינכו אותנו שמחשב מרגיל לא לחשוב והמח מתנוון. אבל כשסגר פסח הגיע והשבית הכל וחשבתי על אופציה לקרוא ספרים על מלחמת העולם השנייה אבל גם ספריות נסגרו, אפלקציה אחת פלוס לחיצה על כפתור וכל הספרים היו שמורים אצלי בסמארטפון. מאז הטכנופוביה שבי מתה.
אגב הגדרה של טכנולוגיה היא לא רק מסך, אלא כל עיבוד של חומר לצורך שמיש. נראה שאתה אכן מפחד מזה ומפחד מבן אדם שלומד לקבע רהיט על הקיר של הבית.
מכירים ביניישים נחמדים/ אנשים צדיקים?אין אני לי
תייגו אותם!
די הסתבכתי בהתחייבות להשלים קטע בגמרא ואני צריך עזרה,
שילמדו חלק מהדפים במקומי לשם אותה מטרה.
ויהיה להם פלוס גדול של "ואהבת לרעך כמוך"
תפנו אליי באישי אנשים טובים!
...אין אני לי
בדיוק באתי לפרסם שם. תודה על המידע
בשמחה.שחר אורן
טןב לי תורת פיךאין אני לי
תודה! עזרו לי (נערך)אין אני לי
תודה! עזרו לי (נערך)אין אני ליאחרונה
חנויות של מוצרי חשמלחיים של
ביררתיחיים של
בכולופן איפה שאני ביררתי..
חנויות למוצרי תקשורת מוחרגות44444
כל מה שקשורבינייש פתוחאחרונה
מה עושים עם התזזיתיות הזו של המוח?חיים של
ולא מצליחה להתרכז *רק* בו...
אני חייבת לקפוץ מידי פעם לדברים אחרים וזה משגע אותי .
רעיונות לריכוז חוץ מריטלין?
להתנתק מהטכנולוגיהדעתן מתחיל
לא התשובה שרצית אולי, אבל להשערתי זו הדרך היותר טובה והגורם מהצד השני.
אפשר להשתמש במערכות שעוזרות מעט ללא ויתור על היתרונות.
איך להתנתק?חיים של
הצעה1: אפ ניהול זמןדעתן מתחיל
להשתמש באפליקציית ניהול זמן עם סיסמא אצל חברה. כאשר את מתחילה משהו שדורש ריכוז את מבצעת נעילה כפויה לפלא' למשך מספר הדקות הנדרשות (ממליץ להתחיל מדקות).
אפליקציה לדוגמא: Digital Detox.
מה רע?הָיוֹ הָיָה
הגרי"ז מבריסק (ה"בריסקע'רב") סיפר שבצעירותו מיד אחרי החתונה היה לו שני סדרי לימוד, אחד במסכת ב"ב ואחד במסכת תרומות, כשהיה רוצה הרפיה מב"ב עבר לתרומות, מתרומות - עבר לב"ב.. וחוזר חלילה....
אם מנצלים את זה טוב, זה יכול להיות אפילו מעולה יותר ממי שלא...
אני מרגישהחיים של
מדיטציהסוג'וקאחרונה
באיזה מצווה או הנהגה טובה החלטתם להקפיד בעשרת ימי תשובה?חסדי הים
באמת איזה?נפש חיה.
לקנות מיהודיםJewice
מתפללת רק מהסידור, בתפילת 18....רויטל.
לפני כל ברכה עוצרת שנייה ורואה מה הברכה הבאה,
ככה יוצא לי להתפלל יותר בכוונה.
כולנו מקפידים כעת יותר על מצוה קסט בספר החינוך. תראו מענין:סוג'וקאחרונה
קסט. מצות עניין טומאת מצורע - ספר החינוך
משורשי המצוה
לקבוע בנפשותינו כי השגחת ה’ ברוך הוא פרטית על כל אחד מבני אדם, וכי עיניו פקוחות על כל דרכיהם, כמו שכתוב (איוב לד כא) כי עיניו על דרכי איש וכל צעדיו יראה. ולכן הוזהרנו לתת לב אל החולי הרע הזה ולחשוב כי החטא גרם אותו, וכבר אמרו זכרונם לברכה (ערכין טז ב), כי בחטא לשון הרע יבוא ברוב, ולא נקחנו דרך מקרה, ויש לנו לבוא אל הכהן, שהוא העומד לכפרת החוטאים, ועם חברת המכפר אולי יהרהר בתשובה ויסגר קצת ימים כדי שישיב אל לבו עניניו במתון ויפשפש במעשיו (ברכות ה א), ולפעמים יסגר שני הסגרים שמא הרהר תשובה ולא תשובה שלמה לגמרי, כאלו תאמר על דרך משל שחשב להחזיר מחצית גזלתו, ואז יחדש בו ה’ ברוך הוא קצת סימנין שיסגר שנית אולי ישלים תשובתו ויטהר לגמרי.
וכל עניין הסגרין אלו יורה השגחתו ברוך הוא על כל דרכי האדם אחת לאחת. ולפי שהדעות רבות בהשגחת האל על כל ברואיו, יבואו בה הרבה פסוקים במקרא והרבה מצות להורות על העניין מהיותו פינה גדולה בתורתנו.
שיש כיתות בני אדם יחשבו כי השגחת ה’ יתברך על כל המינין בפרט בין אנשים או כל שאר בעלי חיים.
ויש מהן כתות יחשבו כי השגחת ה’ ברוך הוא על כל ענייני העולם בין בעלי חיים או כל שאר דברים, כלומר שלא יתנועע דבר אחד קטן בעולם הזה, רק בחפצו ברוך הוא ובגזרתו, עד שיחשבו כי בנפל עלה אחד מן האילן הוא גזר עליו שיפול, ואי אפשר שיתאחר או יקודם זמן נפילתה אפילו רגע, וזה דעת רחוק הרבה מן השכל.
ויש כתות רעות יחשבו שלא ישים השגחתו ברוך הוא כלל בכל עניני העולם השפל, בין באנשים או בשאר בעלי חיים, והוא דעת הכופרים, רע ומר.
ואנחנו בעלי הדעת האמיתים לפי מה ששמעתי, נשים השגחתו ברוך הוא על כל מיני בעלי חיים בכלל, שכל מין מן המינים הנבראים בעולם, יתקיים לעולם, לא יכלה ויאבד כלו, כי בהשגחתו ימצא קיום לכל דבר. ובמין האדם נאמין כי השגחתו ברוך הוא על כל אחד ואחד בפרט, והוא המבין אל כל מעשיהם (תהלים לג טו). וכן קבלנו מגדולינו, וגם נמצא על זה הרבה כתובים יורו כי העניין כן.
ולכן הזהירתנו התורה כי בהגיע אל האדם החולי הרע, והוא הצרעת, שלא יקחנו דרך מקרה, רק יחשוב מיד כי עוונותיו גרמו, וירחיק מחברת בני אדם כאדם המרוחק מרוע מעשיו, ויתחבר אל המכפר המרפא שבר החטא, ויראה אליו ניגעו, ובעצתו ובדבריו ובפשפוש מעשיו יוסר מעליו הנגע, כי האל ברוך הוא שמשגיח עליו תמיד יראה מעשה תשובתו וירפאהו, וזהו עניין ההסגרין כמו שאמרנו.
מישהו יודע אולישואל שאלה
מכון המקדש?נפש חיה.
ראיתי את זה עכשיושואל שאלה
אני מחפש משהו בסגנון העיר העתיקה של בתים כזה ..
הבנתי שאפשר גם
להדפיס בעל מיני מקומות על קנבס עם תמונה שאני בוחר? מבינה בזה במקרה?
אפדר בכל חנות צילוםנפש חיה.
אפשר גם ללכת לגלריה ולבקש שיעתיקו בהגדלה
ואז מניחה שהתשלום הוא על זמן עבודה+תוצר
אה כאילו אם הבנתי נכוןשואל שאלה
אני חושבת שזה ממש ככהנפש חיה.
אפשר לעשות לבד
אה סבבה תודה רבה על העזרה!שואל שאלה
בשמחהנפש חיה.אחרונה
מה יהיה הסוף????הָיוֹ הָיָה
כל פעם שאני בטוח שכבר אין במה להפתיע עוד, אני רואה כמה טעיתי.
אין גבול? אין???
משפחה הותקפה באבנים - האבא נחקר - חדשות ביטחון
הלוואי שכל החוקרים האלו יסעו בעצמם ויקלעו למארב אבנים.... (לא שימותו חלילה.. רק שיחוו את זה.. ויעשו תשובה...)
מטורף, הזוי ומכעיסברוקולי
מכירה את המשפחה המתוקה הזו.
הבנאדם ירה באוויר, גם אם אני יורה המחבל אני ילך לחקירהאריך וייס
השאלה מה זה אומר חקירהadvfb
חקירה+ תפירת תיק + ה יעזור ויציל ויגן ויושיע. סדום כאן, כברנפש חיה.
חכי חכי...advfb
כל מה שאת אומרת זה מידיעה ברורה? את יודעת מה עשו לבנאדם?
כדאי קצת להרגע לפני שזורקים אפשרויות לחלל.
כתוב שם ששיחררו אותו ללא תנאיםברגוע
ראיתי חוזר ביadvfb
אם לא היו משחררים סה בערך מה שהיה קורהנפש חיה.
כשקראתי את הכותרת, ניסיתי להבין מה אני לא מבין כאן..והוא ישמיענו
לקח לי כמה שניות להבין שזה שוב פעם סיפור הזוי, על מדינה שלעיתים קרובות מתנהלת בצורה פשוט הזויה
והפוסט שאשתו פרסמה כואב מאוד. לגמרי לא נתפס
מה הפוסט שפירסמה אשתו? לא ראיתי.הָיוֹ הָיָה
תודה.הָיוֹ הָיָה
נורא.
שמישהו ינסה להסביר לי לא בצורה מגמתית מה כל כך רע בחקירה?די שרוט
בחקירה לאו דווקא מאשימים. חקירה זאת רק חקירה. ממה יש לפחד? אדרבא, אם הכל היה כשורה אפשר לשתף פעולה והכל בסדר.
חקירה זה לא רק חקריה של נאשמים. חוקרים גם עדים, שכנים, בני משפחה.
זה לא שעצם ההליכה לחקירה היא כי חושדים בהם או משהו.
הרי זה אירוע שגם אם 100% בדוק וברור שהיה כאן ניסיון פיגוע ורצח צריך להיחקר. לקחת הצהרה. לתת תיאורים.
יש סדר איך שהדברים עובדים לא?
כשמדובר ביהודים, לא תמיד...נפש חיה.
לא יודע, צריך דוגמאות קונקרטיות. ולגופו של המקרה הזה?די שרוט
למה לקרא ישר לחקירה בלי להודיע לפנינפש חיה.
בעולם הפלילי (לא מדבר ספציפית על המקרה הזה)די שרוט
יש מה שנקרא שיבוש הליכי חקירה.
הם לא שיבשו מין הסתם שום דבר אבל מבחינת סדר הדברים המשטרה חייבת לקחת בחשבון שיש מצבים כאלה.
נכון, אבל אם פונים למשטרה זה בשביל שתעזורנפש חיה.
אבל היא לא הפכה אותם לנאשמיםדי שרוט
שוב, חקירה לא בהכרח מטילה אשמה
אז למה הם הקפיצו את עוד נתי רום?נפש חיה.
גם חקירות מהסוג הזה טוב שיהיה עו"ד שילווהדי שרוט
כדי שהמשטרה עצמה לא תעשה מניפולציות ושלא תהיה הפללה עצמית.
אז בשביל מה היה צריך תביעת אצבע?נפש חיה.
אני חושב שזה חלק מהפרוצדורהדי שרוט
עד כמה שאני יודע לוקחים דגימות רק מחשודיםמישהו כל שהוא
זה לא נשמע לי חלק הגיונינפש חיה.
ומבקשים תביעצ אצבע וגם אומרים "יש לך משהו לומר לפני" בלי להזכיר את זכותו שיהיה עורך דין לצידו.
אין לי מושג מה באמת היה שםדי שרוטאחרונה
אם לשפוט לפי הפוסט של האישה זה פשוט מעליב קצת שלוקחים טביעת אצבע כי יש לזה סטיגמה שלילית ופלילית.
אגב, אם הייתי קורבן אני לא שולל שגם אני הייתי מרגיש ככה. זה פוגע באגו, אין ספק.
אבל אולי זה חלק מהפרוצדורה
יש מתן עדות ויש חקירהמישהו כל שהוא
חקירה זה אומר שיש ראיות כל שהם שאתה אשם במשהו.או לפחות חשד סביר. ואז לוקחים תמונות, טביעות אצבע, מביאים עו"ד וכל הסיפור.
זה ההבדל בין איך ששואלים קורבן לאיך ששואלים חשוד.
אם מגלים שהקרבן גם הוא חשוד במשהו אז הופכים את העדות לחקירה.
זה לא נכוןדי שרוט
חקירה זה הכל.
גם עדים חוקרים וגם בני משפחה ולא יודע איזה עוד טכניקות יש. מין הסתם.
חקירה לא בהכרח = אשמה.
הכל נכנס תחת ההגדרה של חקירה. גם כשחוקרים תאונות, חוקרים את מי שנפגע.
גם מי שנאנסה לא עלינו עוברת חקירה.
ראה למשל כאןמישהו כל שהוא
לא דייקתי במינוח
יש חקירה באזהרה ויש מתן עדות
נו, זה מחזק מה שאני אומרדי שרוט
הם נחקרו באזהרה?
ככל שידוע לי הם לא נחקרו באזהרה.
אמרו לו שהוא צריך לדבר עם עו"ד ולקחו ממנו טביעות אצבעמישהו כל שהוא
יתכן שאני לא מכיר מספיק טוב את הנהלים ואת הפרטים של המקרה.
אולי אתה צודק
חשבון נפש של ר"ה, ובקשה..אין אני לי
שלום אנשים טובים.
אני יכול להתבכיין על כל כך הרבה דברים, אבל אני לא רוצה שזה יהיה שירשור כזה.
אני גם לא רוצה לעשות אותו ארוך, כי חשוב לי שיקראו אותו.
אז בקצרה: עברה על שנה בכלל לא פשוטה, וגם עכשיו אני די מתוסבך, והאמת, לא אכפת לי מכלום כמו שאכפת לי מהריחוק שנוצר אצלי מהשי"ת.
הייתי בתקופות קשות בחיים שלי ועברתי אותן בזכות הקשר עם הבורא.
עכשיו, אני רק "שורד". חי מת. ולא מצליח לצאת מזה.
אני לא יודע מאיפה להתחיל, אני מגדיר את עצמי כאדם שהאמונה נמצאת בנבכי נפשו! ועם זאת אני מרגיש שאיבדתי כליל את הרגש בעבודת ה'.
אני עושה מצווה, או עושה עבירה – זה לא משנה אצלי כלום בכלל. בכל מקרה אני נמצא בכאב, ולא מוצא נחמה באמונה.
אני אשמח לכל תגובה. ואנסה לקחת אותה ברצינות.
עצם זה שאכפת לך כבר מראה על קרבהאוהב כנות
ב"ה
זה שקשה לך עם הריחוק, מראה שיש שם עוד משהו בוער - כדאי לשמוח בזה ולפתח את זה עוד
מעבר לזה, מציע לך ללמוד חלקים בתורה שגורמים לך לשמחה
שנה טובה ומבורכת!
תודה רבה על התגובה אח יקראין אני לי
אני באמת אשמח אם תוכל להקדיש עוד כמה דקדות בשבילי.
כי אתה מבין, אני מכיר את התשובות האלה, ואפילו חוזר על עצמם לאוזניי שלי,
אבל הם לא משאירות שום רושם על הנפש, מרגישות ריקות מתוכן.
כי אכן אמרתי בשירשור שלא אכפת לי, אבל כן כואב לי, זה עצמו די מורכב כי,
קשה לי לקשר את הכאב למצוקה האמונית-רוחנית שלי. מרגיש לי, שאין סיבה שהתשובה תימצא שם.
וזה משאיר אותי כמעט בחוסר אונים מול הקושי.
קשה לי ללמוד תורה, קשה לי להתחבר לתורה! ולמעשה לאחר מילה או שניים מהספר - אני סוגר אותו בייאוש.
- וכל זה כל כך זר לי, כי התורה הייתה האור של חיי.
אני לא מעז להרחיק לכת יותר מזה, אפילו במחשבה, ולהגיד שאני... לא מאמין.
...האטורי האנזו
לא כזה טוב אז אל תצפה ליותר מדי
מי יכול לומר שהוא עובד את ה' ית'? מי יכול לצאת יד"ח בורא עולם שכזה?
הלא מלאכים ושרפים אינם יכולים להתפאר בכך גם הם, על אף שאין בהם פגם.
אלא הכל עניין של השתדלות ורצון.
כשאברהם אבינו קנה את המערה הוא שילם 400 שקל כסף
אומר הזוהר: ששילם ב400 רצונות.
יש מאן דאמר שאין בחירה לאדם אלא רק ברצון. וכל מה שנעשה ממילא לא שייך אלינו.
אלא רק ברצון, תרצה את הטוב והמסלול יסתדר לך לפי חוזק וכנות הרצון שבנית.
ואתה רוצה. אז יש לך הכל.
עברת שנה מטלטלת וכו.
בוא נלך על הדרך השניה, נניח שהיית עובר שנים מדהימות, וכל פעם
שהיית קורא לה' היית מקבל.
התפילות שלך היו מושלמות, התורה תורה מושלמת עם סדר והתמדה.
אתה יודע איזה בעל גאווה היית?
סביר שהיית צועק על אנשים ברחוב, 'איך אתם לא שומרים שבת, התביישו לכם'
אז ה' רואה את הרצונות המדהימים שלך, ואומר לך-
בן אהוב שלי, אני ככ אוהב אותך, אבל איך אני אקח לך את הגאווה ואתן לך מתנה מדהימה שהיא הענווה והפשטות?
מוכרח שזה יעבור דרך ייסורים, אין דרך אחרת לבטל גאווה.
ובפעם הבאה שתראה מישהו שמעשן בשבת או עושה כל עבירה אחרת,
אתה תגיד לו- אחי היקר, אני מבין אותך, הייתי שם, וזה מה זה לא קל.. וה' אתך, ולא יעזוב אותך אף פעם.
וזו המתנה שרוצים לתת לכולנו, תמיד. שנדע באמת לשפוט לכף זכות על אמת. להרגיש את חסרון השני.
ולא איבדת כלום, בונים אותך עכשיו. מכשירים אותך לקרבות..
שלא תשתבלל ותברח. שתעמוד ותלחם, ותגיד- רבשע, אין לי הרבה לתת לך, אבל יש לי לב
שהוא כולו אתה. ואם יש דבר אחד שאני רוצה בחיים האלו, זה אותך.
וכך מנצחים. כי טיפה..
ועוד טיפה..
ועוד טיפה..
מחוררים סלע.
הלל מחייב את העניים..
שאם תאמר לא עבדתי את ה' מתוך עוני, יאמרו לך- כלום היית עני יותר מהלל?
אומר הרב מודיאנו- אף פעם לא הבנתי את העניין..
אתה משווה אותי להלל? לאדם אחד יש מרצדס ולשני סובארו ישנה, ואתה אומר לי שבעל המרצדס מחייב את הסובארו?
וכי היא יכולה להגיע מעל 90 קמש בלי להתפרק?
(מצוות זה אור רוחני עצום, ואם אין כלים, מה שלעתים קרובות קורה, אז זה מכביד וקורסים. והתוצאה- עצבות וייאוש)
ועונה- לא ישפטו אותך לפי המעשים של הלל.. גם תחיה עוד 1000 לא תגיע לזה בדור שכזה
אבל למה לא רצית כמו הלל?. ואת זה אתה יכול לעשות.
לרצות ממש.
יש דבר אחד שליצר אין שליטה עליו, וזה הרצון.
תרצה לקיים את הכל. קלה כבחמורה.
ותתחיל מחדש עם צעד קטן כמו לנשק מזוזה. יש לך עוד קצת כח? אז תניח גם תפילין.
וזה דבר עצום. זה הכל בעצם,
כי מסתכלים על היעד ששמת בווייז. ושמת - כתובת: בורא עולם.
לא מסתכלים על הספק..
אתה צריך להגיע מרעננה לי-ם,
למה אתה מתעכב? יש פקקים, יש פנצ'ר בדרך, יש עליות.. אבל אני כבר לא ברעננה.
אני בדרך.
יש עוד המון מה לומר אבל נסתפק כאן בינתיים,
נראה אם אני בכיוון בכלל
(:
שנה טובה ומתוקה אח יקר,
וחייך. זה יגרום לאנשים לחשוב על מה אתה חושב (:
תודה רבה רבהאין אני לי
אין לי כל כך מה לומר.
גם אם זה לא בדיוק מכוון לאופי הנפש שלי,
אני אשמח לקרוא את זה שוב ושוב, כי אפילו אם מעט - זה מחזק,
ולכן זה שווה את זה.
שנה טובה!
קשה זה טובאוהב כנות
אחי, תיארת שיש לך קושי, ומקושי נבנים, אתה לא תינוק שהכל צריך לבוא לך לעוס ומוכן. זה שיש לך קשיים זה מראה על גדילה.
כשצומחות שיני בינה זה כואב אבל זה סממן של אדם שגודל,
מה שאני מנסה לומר הוא - כואב לך מבחינה רגשית אז זה מראה שיש רגש. וזה כבר דבר עצום.
ואולי הצורה שבה למדת/אתה לומד תורה היא לא הדבר הנכון עבורך ואתה צריך לשנות משהו? להתאים את עצמך לפן בתורה שיותר מתאים לך?
בהצלחה רבה
אח יקראין אני לי
לא נראה לי שהבנת למה התכוונתי כשכתבתי "קשה לי".
אני אדיש למצב שאני נמצא בו. אבל אני לא מאמין שזה המצב הנכון (אם תשאל אותי זה בגלל שמגיל קטן בכל צורה אמרו לי אחרת, לא בגלל ניצוץ נשמתי), לכן הקושי והכאב הוא עם הפער הזה. קושי נתון, לא קושי בעקבות עשייה לא מוצלחת.
אני משתמש בלשון מעודנת להגיד שאני לא לומד תורה כי אני לא מתחבר ללימוד תורה, כי ה"מצוקה" האמונית-רוחנית גורמת לי לא להאמין בערך של כל זה.
מבחינתי, תשובה לקושי הזה הייתה יכולה להיות באותה מידה ללכת עד הסוף, לוותר על כל אורח החיים הדתי, לשכנע את עצמי להפסיק להאמין שזה "לא המצב בנכון".
הפער בין המצוי לרצויadvfb
אני לא יודע מה נחשב מבחינתך "קשר לבורא" אבל ציינת משהו אחד - הקושי לפתוח ספר.
לפעמים אנחנו עובדים את ה' בדרך מסויימת ונתקעים. לא מצליחים להתחבר ובקושי לעשות משהו.
וכמובן העיקר בעבודת ה' זה הקשר עם הקב"ה שמגיע בעקבות המעשים "רחמנא ליבא בעי"
לכל אחד שיש דמיון מסויים בראש "איך עבודת ה' צריכה להראות?"
אחד זה להתפלל, אחד זה גמ"ח, אחד זה לימוד תורה וכולי וכולי..
דווקא עכשיו, בפתיחת השנה החדשה. היאוש שלך הגיע בזמן.
למה? כי יאוש זה דבר שיכול להיות מאוד מבורך.
רק היאוש שלנו מהדרכים הלא נכונות - מוביל לתיקון. לעזיבת הדרך הלא נכונה ולבחירת דרך נכונה שטובה לנו ולשמיים.
שמתבוננים קצת בסוגיית גדר מצוות ת"ת (האם לצאת י"ח בק"ש שחרית וערבית לעומת "...והגית בו יומם ולילה" - רואים שהגדר הוא מאוד מאוד אידוונדואלי. הוא מאוד מאוד מחייב אבל הוא מאוד אישי. יש אדם שמחוייב להשקיע את רוב יומו בעיסוק בתורה ויש אדם שקובע עיתים וכל אחד צריך לקבוע ע"פ הצרכים האישיים שלו.
הרבה אנשים תופסים דגם של עבודת ה' שלא מתאים להם.ויש כאלה שעוברים תהליכים טבעיים ולא נותנים להם לגיטמציה בגלל עבודת ה'. לדוגמא - יש כאלה שעולים להם הרהורי כפירה והם מרגישים בעקבות כך רגשות אשמה. אך זה טבעי להרהר הרהורים. גם הרהורי כפירה. ובחירה אמיתית באמונה היא אפשרית רק אחרי ששמים את כל הקלפים על השולחן.[
מקווה שעזר. שנה טובה ובהצלחה!!
מתייגת מישהו שטוב בתגובות לכאלה דבריםנופת צוף
תודה לךאין אני לי
אשמחאוי טאטע!
כרגע פחות יש לי זמן ויישוב הדעת לזה
אבל מבין ומכיר קצת את מצבך, ואולי אוכל לעזור
אולי רק בקצרהאוי טאטע!
אבל צריך שיהיה כלי
והכלי זה נפש בריאה
לפי מה שנשמע ממך הבעיה וממילא גם הפתרון לא נמצאים בתורה/תפילה
אלא בנפש שלך
לא יודע מה עברת, והגיוני שאין שום סיבה נראית לעין מה פתאום קרה שהתחיל השבר בקשר עם ד' והחוסר הצלחה להאמין ולחיות בעבודת ד'
אבל הרבה פעמים זה פשוט בנפש שלנו
טראומות, תבניות מקובעות, קשרים לא טובים או לא טובים מספיק עם החברה בעבר ובהווה או עם המשפחה, אנחנו לא תמיד יודעים מה קורה בתת מודע שלנו, והוא משפיע עלינו כ"כ הרבה
אי אפשר לדעת
אני מאוד מוצא את עצמי בדברים שלךאין אני לי
אבל מה מכאן?
אחרי שלכאורה "הבנו" מאיפה נובעת הבעיה,
- מה הלאה?
אני מבין שזה אינוודואלי אתה לא יודע.
אבל מה, באופן כללי, היית מציע?
מה זה "הבנו"?אוי טאטע!
או שזה רק נשמע לך הגיוני שזה נובע מהנפש?
אם זה משהו רציני
אז צריך ללכת לטיפול או לשיטות מודעות עצמית כמו ימימה וכאלה
לא תמיד צריך להגיע לשם
אולי סתם חבר טוב או דמות חינוכית או הורים או סתם אדם מבין יעזרו
לא יודע... לא מכיר
העיקרון הוא, קודם לזהות ממה זה נובע, ואז להצליח לשחרר את זה
זה בגדול...
המון המון סיעתא דשמיא!
ומוזמן לפרטי בשמחה אחרי ראש השנה
זה ממש דחוף?
...אין אני לי
חח לא, לא כל כך מהר אפשר לזהות רצף אירועים ספיציפי שהביאו לכך.
זה רק נשמע לי הגיוני שזה נובע מהנפש.
אני כן בטיפול, לא כזה שמתייחס במיוחד לפן רוחני.
הייתי ב"סרטים" האלה יותר מדיי זמן.
ואני אומר לך את האמת, אף פעם לא חשבתי על זה ככה אבל אני מרגיש שאני נמצא בצומת:
מה יותר קשה לי? לוותר על קשר או כל מחוייבות לתורה? או לחיות בתור אחד שפוסח על שני הסעיפים, להרגיש צבוע עם עצמי מבפנים יום יום?
תודה בכל מקרה...
מבין שלאאוי טאטע!
לא צריך התייחסות מיוחדת לפן הרוחני
מתייחסים לזה כמו להכל, זה חלק מהחיים והנפש שלנו
מבין...
זה ממש קשה... לסחוב את עצמך כ"כ הרבה זמןרק תזכור שיש אופציה שלישית
ואם אתה מרגיש שקשה לך לשרוד בדרך עד לשם
אז תמצא לעצמך דברים שיעזרו לך להמשיך ויתנו לך כוח ומוטיבציה
לא יודע, באיזה שיטה אתה עובד
אבל בחלק מהשיטות, זה חלק מהטיפול, למצוא משהו שיעזור לך לנוח ולהירגע
אם יש מספיק מודעות עצמית אפשר לבד פשוט להקשיב פנימה ולשמוע מה היא צריכה ומה יכול להרגיע אותה
זה יכול להיות דבר ממש קטן... זה יכול להיות גם בדמיון...
המון כוחות ושמחה!
ומוזמן לפרטי אם צריך
אתה לא צריך להגיב אם התעייפת
אין אני לי
לדעתי כן צריך התייחסות מיוחדת לפן הרוחני.
אם הייתה לי הדרכה, אפילו לא מאוד צמודה, מאדם ירא שמיים, אני מאמין שזה היה יכול להיות אחרת לגמרי.
מתייחסים לזה כמו הכל, נכון - אני מאמין בפן רוחני/מיסטי/סגולי של הכל, גם של הבחינה הנפשית שלי, ולכן מאמין שהכרחי לפעול במישור הזה. במילים אחרות, ריפוי הנפש הוא רק חלק מהדרך לרפא את הנשמה.
(זה האני "המאמין" שלי אומר. האני המיואש שלי חושב שזה בילבולי שכל).
תודה רבה על השאר, וכל הדברים שכתבת, אני אשמח לקרוא אותם שוב בתקווה לכוון את עצמי, בס"ד לדרך הנכונה בשבילי.
אני בסדר
אוי טאטע!
לא כ"כ הבנתי מה הכוונה שלך בזה שאתה מתייחס להכל בצורה סגולית
אבל לגבי כל העניין עם הנשמה
יש לנו מושג בכלל מה זה נשמה?
אנחנו מבינים בכלל מה זה אומר חלק אלוה ממעל ממש? זה מפחיד ומבהיל!! (תעיין בהערות של חסידות מבוארת על התניא הם מביאים מקורות שמסבירים מה המשמעות של המושג הזה, ואיך יכול להיות חלק ב/מ הקב"ה וכו')
נשמה שנתת בי טהורה היא
הנשמה לא נפגמת מהמעשים שלנו והיא לא צריכה ריפוי
ואנחנו(לפחות אני, צדיקים אני לא יודע) גם לא חיים אותה ממש
היא כמובן משפיעה עלינו ומופיעה בתוכנו אבל זה לא משהו שיש לנו גישה אליו ו"דיבור"(לא במובן המילולי) איתו
לעומת זאת החלק שלנו בנפש שרוצה לעשות רצון ד' ולהתקרב אליו ולהיות טוב
אליו בהחלט יש לנו גישה ואותו אנחנו חיים ובו צריך לטפל
(אני לא בטוח שאני מבין נכון, אבל גם בתניא, נפש אלוקית זה נפש, לא נשמה
אם אני זוכר נכון, אז בתוך הנפש האלוקית יש 5 בחינות נר"נ ח"י, ואני חושב שהעבודה שלנו פה היא הדרגת הנפש של הנפש האלוקית, ואולי גם הבהמית...)
אם להתייחס למשפט שלך אז ריפוי הנפש הוא חלק מהדרך לתת לנשמה להופיע
ככה בעיניי...
לא יודע אם זה אותו דבר כמו אצלך, אבל הזכרת לי שפעם גם הייתי בגישה דומה שלך
וממש זוכר איך נעלבתי כשאמרו לי שאני לא חי את הנשמה שלי, אבל זה ממש לא מעליב ומנמיך, זה פשוט אנושי
ויהי האדם לנפש חיה
ואני לגמרי בעד לעבוד עם אדם ירא שמים, אבל זה פשוט כי הוא יכול להבין אותך הרבה יותר טוב
...תודהאין אני לי
איך שאני רואה את זה, כל מי שמאמין בעל טבעי ובקשר שלו עם הטבע, מאמין במישור מיסטי/ סגולי כלשהו. אבל באמת, אני מעייף את עצמי בדיבורים כאלה, שרק נעשים חלולים יותר ויותר מבחינתי... אולי בכל זאת, כדי להבין את ההקשר - תראה את התגובה של א-מ-ת. זה פחות או יותר מה שהתכוונתי. שאני עדיין מאמין שדברים שקורים בעולם קורים גם במישור הזה.
סליחה באמת אחי, אתה מדבר איתי "גבוהה גבוהה" על הנשמה. ואני מדבר על התפיסה הכי פשוטה שלי אותה. לכן אולי מושג כמו "ריפוי" ו"פגם" לא יתאים לדעתך. אבל בוא נעזוב את ההגדרות האלה, הלוואי שהייתי שם. לא יודע אחי... מרגיש לי שכרגע אני פשוט צריך את הדבר שיצית בי את הניצוץ הקטן קטן שחבוי עמוק עמוק, ואז לפחות יהיה לי מאיפה להתחיל.
מלמטה אפשר לעלות הרבה יותרדעתן מתחיל
בגלגולי הקודם כשעוד הייתי נשוי עם ותק לא קטן הגעתי למפח נפש. שנים בהם רבנו, שנים שפגענו אחד בשניה. כל הרצון, ההתרגשות, ואולי אודה בלחישה: האהבה, נעלמו ממני כליל. תחושת ייאוש מילאה את כל כולי. טיפת כח לא נשארה בי. אך דבר אחד לא שכחתי גם אז, הפרפרים והאהבה שהיו מנת חלקנו. אולי אינני חש אותה בלבי אבל אולי עוד היא פועמת יחד איתו?
אז הלכתי לחבר טוב לשחנ"ש אל תוך הלילה, עוד דבר שכה התגעגעתי אליו. החבר שמע והקשיב ושתק. ואז שאל קצת ואני עניתי. הוא מצידו חודר עוד עמוק פנימה ואני נכנס יחד איתו. וכך הוא שולה לאט ובנחישות מחסום אחר מחסום. אף לא האדישות הצליחה לעצרו. כה בטוח הייתי שאין עוד סיכוי שלא האמנתי לו, אך הוא בשלו. ואני, אני שותף הייתי מחוסר ברירה, פשוט כי לא היה בי כח להילחם.
לבסוף הוא סיים ואמר לי כמה מילים להמשך, מילים שליוו אותי שנים אח"כ. השיחה לא הייתה קלה, וכך גם הדרך שאחריה. אבל לאחר מעט עבודה עצמית התחושה נעלמה כמעט כליל, וכוחות הרצון והאהבה הגדולה חזרו למלא ולפעום מתוכי.
אתה יודע, לפעמים נראה לנו שאין לנו אפשרות אחרת. שכך אנחנו. שאין דרך חזרה וודאי שלא התקדמות. שניסינו, הכי הרבה שאפשר. שההתחדשות היא לאנשים אחרים, עמוקים כאלו, שההתגברות שמורה לחנוכה והאני הפנימי לפורים. ובאמת? באמת אפשר. הכי אפשר בעולם.
אבל אין אסיר מתיר עצמו כי כשאנחנו בתוך העצב אנו רוצים בטבעיות להמשיך עצמנו עמוק יותר לתוכו. והדבר נכון לצערנו לדיכאון ולייאוש באותה המידה. קשה לראות את הטוב והאור בשעה ארבע בלילה בסוף נסיגה קשה וארוכה, וגם אם חבר טוב יבטיח לנו שיש אור בסוף והוא יפהפה ומתוק לא נאמין לו. או לפחות לא נרצה, אם חלילה ימשיך לשכנע אותנו אולי הוא יצליח...
האושר והסיפוק שבאים יחד עם ההצלחה הם עצומים. כמו לעזור לחבר לעבור את הקיר בבוחן המסלול בפעם הראשונה, רק כ"כ הרבה יותר. ניסיתי, הוא זועק, מיום א' בטירונות, ומעולם לא הצלחתי. מה לעשות, לא כולם עוברים. אבל הפעם אני לצידך, אתה עונה ברוגע, ומנסה באומץ לשכנע אותו שהכל בראש. הכל בראש. הוא לא יכול לראות שהוא מסוגל. וזה קשה כל כך, אבל אתה מבחוץ רואה שחסר לו רק סנטימטר אחד והוא עובר. אז אתה מבקש ממנו רק בקשה אחת: סמוך עלי. אתה יכול.
אבל אני לא יודע, איך אני יכול לומר כאלו מילים חלולות? פשוט: כי אחר. אחר, אלישע בן אבויה. אין שום מצב בעולם ממנו לא ניתן לעלות. תשובה קדמה לעולם. ובתשובה אינני מתכוון דווקא לתיקון או עליה רוחנית, אלא לכל בסיס העולם של מטוטלת, של ירידה ועליה. כמה שנמתח את החוט, לעולם אינו נקרע. רק צריך מישהו שיאמר שאתה עוד קשור, ורק צריך להניח את הידיים שם למעלה. ולמשוך.
האמת היא שרציתי רק לומר שאתה מוזמן בחום לפרטי לנסות בעבודה מחודשת לצאת מהאפילה האופפת ללא כל נקודת אור, ללהבה גדולה המתמלאת מכל נשימה. ושתאמין שאפשר. כי אתה כאן עכשיו ואין הוכחה טובה יותר מכך.
אה, והסיפור לא אמיתי כמובן...
גם לך, תודה על התגובהאין אני לי
אני מנסה להפנים אותה, מנסה להבין את הנקודה המרכזית.
כי תקווה לא איבדתי, (אבל אולי אני כבר לא לגמרי מקווה דברים " הנכונים".)
לגבי עזרה חיצונית - העובדה היא שאין לי. ואני לא יודע אם אני יכול לקבל כזאת מנפש חיה.
אז נשארתי עם עצמי, עובד על "להתיר את עצמי".
אבל בתסביך כזה, שכל מה שאני רוצה זה משהו שיחזיר לי את האמונה, את הרגש.
ואין ספק שהתשובה נמצאת בתשובה - בתורה.
אז למה כל פעם כשאני פותח ספר אני לא מסוגל לעבור עמוד אחד בלי לחשוב -
"במה (לעזאזל) אני מתעסק?". אני מנסה כיוון אחד והוא גבוה לי מדיי, כיוון אחר והוא רדוד לי מדיי. נסחף בלא פחות ממחשבות כפירה ולא מוצא את עצמי בשום מקום.
אני כמהה להתמסר, אבל אני לא מסוגל לעשות זאת בצורה עיוורת, ולצערי היא נראית לי כל כך מוכרחת!
להפך- פקח אותםדעתן מתחיל
יש לי תחושה שאתה מחפש משהו במקום הלא נכון. אישית אני לא חושב שהאמונה בהכרח נמצאת בלימוד תורה. בטח לא בלימוד סתמי. אני לא חושב שהרגש מופיע רק מתוך הספר. אולי להפך, לפעמים הספר מעט מכבה אותו. האמונה והרגש מגיעים הרבה מתוכנו, מהעולם, מהחוץ, מהיופי, מהיציאה מעצמנו. ואז גם מלימוד.
יש דרגה של אמונה עוורת, ויש דרגה של אמונה מתוך בירור והגעה לאמת. לפעמים בשביל לחזור לעצמנו צריך לצאת קצת החוצה. הכרחת הישיבה מול הספר לא תועיל לדעתי אלא תרחיק. צריך קודם לפתוח קצת.
כי אנחנו בתסביך. לפעמים נכון להתעלם ממנו. ולפעמים נכון להתמודד מולו. לדעתי עכשיו צריך להתמודד. וקשה לנסות לדייק כשאני באפילה...
פתח זום התוועדות. הצטרף לתפילה מרוממת. לך ליער לדבר קצת. קח גיטרה וצא לגבול ה-500 מטר. תשיב מעט את הנפש, רק מספיק כדי לפתוח מחדש את סוגיית האמונה. רק כדי לפתוח פתח לרגש לחזור. כי הוא שם, רק צריך לעורר אותו מעט.
אל תעבור את זה לבד.
את העזרה הקטנה שלי אני מציע בשמחה.
או שתבחר במישהו אחר...
תודה, אבל רק אמרתי את מה שמההיכרות שלי עם עצמיאין אני לי
הצית בי את האמונה בעבר.
לא מוצא את עצמי בדברים האחרים שבנדיבותך הצעת...
למען האמת, עזרת לי לברר נקודה שמאוד חשובה לי - כל מה שאני רוצה לעשות הרגע זה למצוא את הכוח להכריח את עצמי דווקא לשבת מול הספר.
תודה...
משברים נועדו להתנתק מהמקום הקודם כדי להתקדםשובאל
באמת שואל, מה אכפת לך לנסות? אתה מתעקש ללכת בדרך מסוימת למרות שאתה רואה שהיא לא מוציאה אותך מהבור... רק תנסה, לא יקרה שום דבר רע...
אני באמת מעריך את התגובה שלךאין אני לי
אני מאוד משתדל לגבי עצמי, להישאר עם ראש פתוח ולא לסגור דלתות, כי כמו שאתה אומר, אף פעם אתה לא יכול לדעת איפה בסוף תמצא את התשובה...
אני רוצה לנסות את מה שאתה אומר, אבל כואב לי אפילו לדמיין את עצמי הולך בדרך הזאת. אני כל כך חסר סבלנות ועצבני (בעיקר על עצמי) ביום יום, מרגיש שהעולם כבר לא "מדבר" אליי. כל יציאה מהבית קשה לי. - אחי! אני לא יודע איך להגיע לזה! ובבקשה, נכון, אולי אני צריך טיפול מעמיק יותר, אבל עדיין אני נמצא עכשיו במצוקה ואני מחפש לשמוע כל דבר, כל דבר, שיוכל להועיל לי.
מה שאני מתכוון לומר, מבחינתי, לחפש להתחבר למקום חדש, לא רק שלא יותר קל, אלא מצריך ממני אנרגיות של "להכריח" את עצמי באותה מידה של ניסיון להתחבר למקום ה"ישן"/ מוכר. ואני אומר, אם אני כבר עושה את המאמץ, אני פשוט מפחד מעוד כישלון, חוסר הצלחה - זה עוד משקולת על הלב, עוד כירסום של ייאוש, וזה הדבר האחרון שהייתי רוצה להביא על עצמי. אז זה למה אכפת לי לא לנסות...
הציעו לך דבר שיכול להועיל, לא ביקשו ממך 'להכריח'שובאל
זה לא מצריך מאמץ ואין שום חשש להיכשל, אז לא הבנתי ממה אתה חושש?
וד"א, מחילה, חשבתי שאתה ו"דעתן מתחיל" זה אותו אחד.אין אני לי
מזדהה אתך אחיא-מ-ת
@@אין אני לי מכיר את התחושה. האדישות הארורה. מתמודד.
רציתי רק לומר נקודה, אולי כבר אמרו אותה-רגש הוא רק חלק מהנפש, חלק חשוב מאד! הוא אמור לזהות מה נכון לי ומה לא, אנו מאמינים שה' שברא אותנו יודע מה טוב לנפש שלנו וברא אותה כך שבצורתה הטבעית היא תרגיש את זה, אבל: 1. הוא יכול להתקלקל- יש כל מיני דברים שמקהים את הרגש בעבודת ה', הדבר העיקרי זה עריות ("אם היו בני אדם מרגישים את מתיקות וערבות שבתורה.."-אז למה לא מרגישים?? אורות התורה ז',ד'-"מיעוט מתיקות נעימת התורה בא מחסרון בטבע הישראלי", ואז מתחילות שאלות באמונה, כי כמו שאדם בריא לא שואל למה לאכול, יהודי עם טבע שלא נפגע לא אמור לשאול למה ללמוד תורה/לקיים מצוות, זה מתאים וברור לו, הוא מרגיש את זה , זה הכוונה שה' כרת עמנו "ברית"-שהוא שם את זה בטבענו. ועיין מידות הראי"ה בערך "ברית"-"פגם הברית מחליש את כח הטבעיות שבמוסר, על כן הוא מוליד חרדה ורפיון בעומק הנפש..") ובדורנו לא חסר פריצות לצערנו.. אבל יש עוד דברים וכל עבירה "שוחקת",אל תקרי"ונטמתם בם" אלא "ונטמטם"-עבירה "מטמטמת"=אוטמת את הלב מלהרגיש!
2. הוא זמני- גם אם "התחברת" לתורה ומצוות או חלק מהם-אל תצפה שזה יימשך לעולם ועד.
אני יודע שזה מבאס כי מה שאתה מחפש עכשיו זה רגש, אבל תסתכל עכשיו על הרגש כ"בונוס", אנחנו עושים מה שנכון כי הוא נכון, גם אם לא מתלהבים.
והכי חשוב-זה מה שה' רוצה ממך! זה העבודה שלך! זה הניסיון! למשל אני בבידוד בראש השנה, והתבאסתי-זה לא בדיוק היו התוכניות שלי.. אבל ה' רוצה שנמליך אותו כמו שהוא רוצה! "לעשות רצונך כרצונך", אם היו אומרים לי בנבואה-"הניסיון שלך השנה יהיה להיות בראש השנה בבידוד, זה מה שה' רוצה ממך" אז הייתי מחכה לזה בקוצר רוח! אם למשל יש לי אפשרות להיות במקום שאני אוהב להתפלל, עם הרבנים שכשהם מתפללים אני מרגיש מלאכים מתעופפים לידי-רק בעיה קטנה-אין שם שופר.. ולעומת זה יש מקום אחר שיש בו שופר ספק כשר, מניין מעפן ומהיר שלא מזיז לי ת'רגש-אני חייב ללכת למקום שיש בו "ספק שופר"! כי זה מה שה' רוצה ממני!
שוב-לא אומר שהרגש זה כלום ושלא צריך לעבוד עליו. יש השתדלות, מנגינות, סליחות לפני ר"ה, וצריך שיהיה לנו "ציור" משלנו "איך ממליכים את ה'", אבל צריך גם לדעת אח"כ שהוא יותר מזה.
אז אם תסור מהרע שמסתיר את הנשמה והרגש שלך, ותעשה טוב אפילו קצת, ברמה שלך, אפילו שקשה-אתה במדרגה גבוהה מאד מאד, אתה בעל תשובה אמיתי, "עובד ה'" בא-מ-ת.
אוהב -א-מ-ת. ![]()
אח יקר! תודה רבה גם לך על התגובה.אין אני לי
אני גם רוצה להגיב על הדברים שלך, פשוט בתור עצמי, לא בתור אחד שמייצג את הסרוג המתרופף.
1. אתה אומר דברים נפלאים, ושמחתי לקרוא אותם, אבל אתה מדבר איתי בשפה שכבר לא מדברת אליי (והלוואי שהייתה).
אני לא נקי מכישלונות בעריות, ובשאר עבירות, עדיין, אני לא מוצא בזה תשובה לקשיים שלי. ה"סיפור" היפה הזה (באמת), על הנפש/ הנשמה היהודית, חסר מבחינתי ואני מתקשה לקבל אותו. (- גם זה כתוצאה מהחטאים שלי?). אני לא חושב שיש טעם שאכנס לסתירות בפרטים, או לוויכוח לוגי-רעיוני על הדברים, היו לי לא מעט סאגות כאלה - ובדרך כלל זה לא מוביל לשום מקום.
זאת גם הסיבה שאני כבר לא מחפש את ההיגיון או "ההיגיון הרוחני" שעומד מאחורי כל מה שעובר עליי, אלא פשוט רגש פשוט בעבודת ה'. אני רוצה להיות מוכן "לזרוק את השכל" מתוך אהבה צרופה לה' יתברך - זה יותר מדאי לבקש?.
2. אני לא יכול להסתכל על הרגש כבונוס. וגם פה אני מעדיף לא להיכנס לפרטי הטענות, רק אולי לומר, שנראה חבל לוותר על "מנוע טורבו" כזה, כשמתוודעים מעט לכוח שלו.
ושאר הדברים... אמונה טהורה שמדברת מגרונך. אין לי איך להגיב, כי כמו שאתה מבין, אני פשוט לא שם, והמשמעות שלהם מתחילה להגיד לי פחות ופחות... בשלב שבו אוותר על ההקדמה הפיוטית של "אמונה טהורה וכו'" , כנראה שהאדישות שהזכרת כבר תכריע את הכף. ולומר את האמת, אני לא יודע כמה אני רחוק ממנו.
את המשפט האחרון ( "אם תסור מהרע וכו' ") אנסה בכל אופן אנסה לשמור קרוב אליי. בראש ובלב.
כשם שמצווה לומרדעתן מתחיל
כך מצווה שלא לומר.
אז אכתוב משהו אחר במקום.
כשנתקעים בחומה בצורה מנסים את כל הדרכים לעבור אותה. לא מתווכחים בשעת מלחמה. אדם מיואש במים לא דן עם מי שזורק לו גלגל הצלה. עזוב את ההצעות שלנו, שאגב היו רק דוגמאות למען תמצא בעצמך מה טוב לך בכיוון, פשוט לך על משהו. לך על הסיכוי הטוב לפתוח את לבך. לא הצלחת? לך לכיוון שונה.
כן, אני יודע, יש לך מה לענות. רק שלדון בנושא לא יקרב את התשובה אליך, כל שהוא עושה הוא ההפך, מרחיק אותה ממך. חיפוש רגש בדרך רציונלית ללא מוכנות לצאת מעצמך לענ"ד לא זו דרך מנצחת.
ושם הניק שבחרת מדייק מעולה: לפעמים אנחנו לא המתאימים להוציא עצמנו מבית האסורים.
אאחל רק בהצלחה בדרך.
תודהאין אני ליאחרונה
אני חושבצהרים
תראה...ד.
הרי בתוך המילים שלך אתה אומר, שמה שהכי מכאיב לך זה הריחוק מה' יתברך..
זה עצמו בא מקשר פנימי. אחרת, זה לא היה חסר.
אז קודם כל, תתחזק בזה. במצב לא קל - יש ערך גדול לכך שחסר לאדם הקרבה לה'. זה דבר גדול.
ו"תשקה" את זה.
הרגש הוא נייד. אינו חזות הכל.
תחַיה אותו מחדש ע"י השכל.
תתבונן בנחת, שמצוה זה טוב, זה קישור לטובו של ה' - גם אם לא "מרגיש" באותו רגע. ועבירה - ההיפך.
תשתדל מחדש לבנות תבנית של חיים כאלה.
תקדיש כל יום קצת זמן לשימת לב של משהו טוב שיש לך. אפילו האור שמסביב, שמיים.. איכפתיות מהקשר עם ה'.. תיתן איזשהו חיוך על זה. עם הזמן - גם תודה.
ותצמח מחדש. עם כחות גדולים יותר.
אנשים לפעמים מגיעים למצב כזההפי
אל תספר לה'
וכאן הטעות ישמחו לשמוע משמיים איך אתה מרגיש..
אתה כועס על משהו? תספר להם!!!!!!!
תדע לך שעל אמונה מתפללים היא לא באה לבד ..
רק תאר לך שלמרות כל הקושי שעברת השנה , ורק אתה יודע
כמה זה היה לך מסובך..
אתה עדיין רוצה קשר עם ה' , אתה רוצה שהוא יאיר לך יעזור לך לשנות.
תגיד לו אני יודעת שזה קשה אבל גם אם אתה כועס או מאוכזב תספר .
אין עניין לא לתת לגיטימציה לרגשות שעולים בך ואז להיות כמו אבן .
תספר לו...
תהיה עקשן אל תוותר על הקשר שלכם חוץ מזה לא משנה כמה אתה תברח .. האמונה תמיד שם והרצון לקשר..פשוט עכשיו יש לך תהיות ועברת דברים בחיים..
זה בדיוק הזדמנות לעלות באלף רמות את האמונה כי הפעם היא באה ממקום הכי כואב ואמיתי שלך.
תודה רבה לך חיזקת אותי בתגובהאין אני לי
בשמחה רבההפי
מחפשת שירים יפים להליכה.058
דתיים בלבד...אשמח אם מישהו ישלח לי עם אופציה להורדה
מה הסגנון?נועה גבריאל
חנן בן ארי?
הראל טל?
עקיבא תורגמן?
בול הסגנון ...058
את כל אלו אני אוהבת
אז לשלוח לך שמות של שירים?נועה גבריאל
האמת אני מעדיפה שירים עצמם.058
אני יכולה לשלוח מהיוטיוב,יעני לא שיר מורדנועה גבריאל
זהו שחסמתי את האפשרות של היוטיוב.058
אהה אני לא יודעת להוריד,אני אנסה לבקש פה מניקים אחריםנועה גבריאל
תודה צדיקהה.058
נגיד זהנועה גבריאל
https://a7.org/im/XzAKegiBMxqMnA0GO6OfWg==/186084/%D7%90%D7%9E%D7%99%D7%A8%20%D7%93%D7%93%D7%95%D7%9F%20%D7%95%D7%A9%D7%95%D7%9C%D7%99%20%D7%A8%D7%A0%D7%93%20-%20%D7%91%D7%99%D7%9F%20%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%A9%20%D7%9C%D7%97%D7%95%D7%9C.mp3&dwn=1
את זה יש לי דווקא.058
קרדיט ל..נועה גבריאל
זריזהטונה(לא דג)
מי מלכותת ??!.058
![]()
![]()
חחחחטונה(לא דג)
בכיף לכולם.... תהנו...
תודה.058
אגב מה יכול להיות טונה שהוא לא דג ?לא ירדתי לעומק השם שבחרת לעצמך![]()
יש ראפר שמכנה את עצמו טונה...טונה(לא דג)
ואני אוהבת את שיריו....
שימי לב שיש פורום ייעודי להורדת ובקשת שיריםכבר לא ישיבישער
חחח מה מביא אדם לכנות את עצמו בשם טונה ?.058
ותודה לא ידעתי שיש פורום כזה
הי אפשר בבקשה הישרדות מפרק 55 [כולל} עד סוף העונהאסף123אחרונה
בוקר טובחיים של
והמזג אוויר היום אנושי בחלקו
בוקר טוב !משה
אמן שרק ישאר ככה. אתמול בלילה היה ממש נחמד לטייל אפילו במרכז החנוק.
יפה!