שרשור חדש
שלום, אני חדש פהאח של ארי1
זוכרים שדובר פעם על הסמסים של חבד?
ובכן, חוזר ובגדול... קניתי פלאפון חדש, ואעפ שאני חוסם אותם, זה מופיע באיחסון כהודעה חסומה, (אגב, מראה לי כל בוקר ששלחו לי, אז מה הקטע של "חסום"?



תראו ב8/23
איזה אומץ, שלחו בבוקר ובאו בערב לעשות ווידוי הריגה

קרציות מפוחלצות
איזה כיוני, שאפו😎ארץ השוקולד
אגב, לדעתי השאלה בסוגריים הכי חשובה
פעם חסמתי מישהו שנדנד ליהסטורי
ופעם בכמה דקות קבלתי - נחסמה שיחה, נחסמה הודעה... אכן לא יעיל.
גם יש כאלו שאפילו שמסומנים כחסומים - הם לא.

(אגב, מה עושים עם ההודעות ה'נדיבות' שיום יום מציעות לי הלוואות?)
אשלח לך קישור בפרטי מאוחר יותר...אח של ארי1
מישהו אמר לי שיש דרך, דרך גוגל.
אני מחכה שישלח קישור...
קצט חופרים. לא..מיכל318
שנתחיל שוב את הדיון? מחי
שלא יפה להכליל את כל חב"ד בגלל הבן אדם החופר הזה...
@סלט
לא כל חב"ד.מיכל318
אם היתכוונת אלי
אז לא כל חבד
אני יודעת.
^^^בוז
לענ"ד זה אותו אחד דיברו עליו אז.
אאל''ט, מי שהתחיל אותו אז היה @ארי1
וזה ניק בשם אח של ארי1,
מה שמחזק את התחושה שזה פצלש.
למה תייגת אותה??אח של ארי1
אני מחכה למישהו שישלח לי אתר, ודרך שם אני אצליח להסיר... אין אפשרות דרך המספרים...
א. אתה לא חדש פה.בוז
אתה פצלש של ארי, עם אותו סוג של חתימה מטומטמת בדמות קטע משיר עפוץ.

ב. דיברו על זה כבר, זה כנראה מישהו חפרן ולא קשור לתנועת חב"ד.

ג. המכשיר אולי חדש, אבל הסים לא- מה שמסביר את זה שהם עדיין שולחים לך הודעות. אתה במאגר שלהם.
פשוט תיזהר עם המספר שלך בפעמים הבאות, שלא יתגלגל לידי מספימים למינהם. אני בחיים לא מקבלת הודעות כאלה.

ד. נקנח בסיכומו של הויכוח שעבר, מבחינתי-
על הודעות פרסומת מחנויות בגדים לא תתלונן, נכון? מקבלים כל כך הרבה ספאם ופרסומות בימינו, לפחות משהו אחד מפרסם משהו שבאמת נחוץ לך, ודווקא על זה אתה מתלונן...
בחייאת, תגדל.

בברכת גדילה ללא כאבי גדילה, אני
הוא ארי1 ויש לי ראיות..😅מיכל318
אופסמיכל318
היתכוונתי לפורום ריק ומוסתר רק שלא הצלחתי להביא אותו לכאן.
בלשית שכמותך-קרימונולוגיה!!!!אח של ארי1
עבר עריכה על ידי אח של ארי1 בתאריך י"ז באלול תשע"ח 13:37
אותו פה ענק, אוף אין לי כח להתייחס.



זה מסקנה שלא הועלתה שם... אך אם עסקינן המסקנות, אל תשכחי את המסקנות שעלו שם לגביך.
הגבת לסלט?מיכל318
כן.אח של ארי1
את יודעת איך יודעים אם הניק הגיב לך?
(נשאל ברצינות)
כן כתוב "הגיב לך".מיכל318
אבל לא היה כתוב אז לא ידעתי..
היה כתוב "הגיב בשירשור"
את יכולה גם דרך הנקודות האדומים לדעת.אח של ארי1
או להניח את העכבר על הנקודה, (לא ללחוץ) ותראי למי שורשר התשובה,
או את האצבע בזווית מסויימת. (על מכשיר פלאפון...)
לא הבנתי איךמיכל318
לא משנה. לא כזה חשוב לי
יותר קל:ע מ
ללחוץ על הגיבומאי.
ללחוץ על "בתגובה אל".
והוא מסמן לך לאן זה שורשר.
לא זוכרת אותן.בוזאחרונה
בהצלחה עם ההסרה של המספר.
מישהו יודע - דברי שירתפוחית 1
מה השעות של המכירה חיסול היום?
עד 5 בצהרייםציף

אהההההההההנורמלית האחרונה
הלוואי יכולתי להגיע.
אם היית מגיעה הייתי חושבת על להגיע לשםציף
תודה רבה!!תפוחית 1
יוו מי שהולך קונה לי!איש השקיםאחרונה
איך? איך לא ידעתי????מחפשת^
והייתי שם😏
שאלה- (אם זה לא הפורום תכוונו אותי למקום הנכון)חותמת

האם כדאי לקנות דירה גדולה שתתאים לנו לאורך זמן ולקחת על זה משכנתא גבוהה או לקנות קטן בסכום שיש לנו + משכנתא נמוכה ועוד כמה שנים נצטרך להרחיב או למכור?
וכן- דירה על הנייר זה שווה?

תודה. לאיזה איש מקצוע כדאי לפנות כדי להבין את הנושא טוב?חותמת


לא צריך איש מקצוע, מספיק אקסלמשה

לראות כמה יעלה לך החדר הנוסף במשך הזמן שבו את לא זקוקה בו (קניה, ריבית, ארנונה, נקיון) ולפי זה להחליט.

צריך לקחת בחשבון עליית או ירידת ערךאיש השקים
נכון, ועלות הריביתמשה
כן. ואם יש סיכוי לתמ"א או לא.בן מערבא

(יעני, גם אני מבין בזה משהו...)

ועמלות והוצאות נלוות לרכישה וקניה שוב (זה המון המון כסף)נחשון מהרחברון

רק ההוצאות שמסביב לרכישה יכולות להגיע ל4-5 אחוז ממחיר הדירה (תיווך, עו"ד עמלות שונות) ואז שוב פעם כשמוכרים ושוב פעם כשקונים חדש. זה מגיע לסכומים גדולים מאד. גם אותם חייבים לחשב.

נכוןמשה

שבניירות ערך זה סביב החצי אחוז במקרה הגרוע

מלבד היכולת לממש חלק מן ההשקעה ולא הכל או כלוםנחשון מהרחברון

בנ"ע כל הפעולות קניה ומכירה ואחזקה בסה"כ עומדות על פחות מחצי אחוז. (אלא אם כן סוחרים בסכומים נמוכים ביותר)

כאן כל קניה ומכירה זה 4-5 אחוז מלבד תחזוקה שוטפת

כן. אתה לא יכול למכור 5% דירה כדי לקנות אוטו....משהאחרונה


בוקר טוב!גלויה
שיהיה יום מועיל ומבורך.

בוקר מצויין! "פנה אלי וחנני תנה עזך לעבדך והושיעה לבן אמתך.חסדי הים
עשה עמי אות לטובה".
בוקר טוב! קמתי מוקדם מדי והצלחתי לנצל את הזמן בבוקרמשה

עכשיו צריך לא לשקוע בהמשך היום.

כנ''לגלויה
קמתי ב7
התפללתי
אכלתי
עבדתי
כביסה
והלכתי לנוח.
חן,
(ותשלחי תוצרים )
עובדת על הספרגלויה
אולי יהיה משהו יצירתי יותר אח''כ
נפלאמשה


יז' אלולמשיח נאו בפומ!אחרונה
בוקר טוב! טז' אלולמשיח נאו בפומ!
תהילים מו, מז, מח

@אילת השחר
@פרח-אש
@מיכל318





אפשר גם תיוג?פה לקצת
תודה
זאת תזכורת טובה
בשמחה משיח נאו בפומ!אחרונה
החיזוק היומי מהבעש"טברגוע
שמעתי ממורי שרוב ענוותנותו של האדם גורם שנתרחק מעבודת ה' יתברך, שמצד שפלותו אינו מאמין כי האדם גורם ע"י תפלתו ותורתו שפע אל כל העולמות, וגם המלאכים ניזונין ע"י תורתו ותפילתו. שאילו היה מאמין זה, כמה היה עובד ה' בשמחה וביראה מרוב כל, והיה נזהר בכל אות ותנועה ומילה לאומרה כדקא יאות.
וגם לתת לב למה שאמר שלמה ע"ה, "אם תשכבון בין שפתיים", שהקב"ה שומר ושוקד על שפתי האדם לנושקה כשהוא אומרה בתורה ותפילה בדחילו ורחימו, ואם ישים אליו ליבו בוודאי מי זה האיש אשר לא יאחזנו רתת וזיע שהמלך הגדול ונורא שומר ושוקד שפתיו של אדם נבזה וחדל אישים וכיוצא בזה, והוא מעיין מה שאמרו חז"ל "ענותנותו של ר' זכריה גרם חורבן וכו'".
כך האדם ראוי לשום לב ולומר כי הוא סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמיימה, וכל תנועותיו ודיבורו והילוכו ועסקיו עושה רושם למעלה למעלה, ובודאי יזהר בכל דרכיו ועסקיו שיהיה לשם שמיים.
מה שאין כן כשחושב האדם מה אני ספון לפגום או לתקן למעלה ולמטה שיהיה נרשם כל עסקי למעלה, ובזה הוא הולך בשרירות ליבו ואומר אך שלום יהיה לי. ובאמת זה אינו, כי האדם ע"י מעשיו הטובים הוא דבוק בו יתברך ממש, וכמו שכתוב "והלכת בדרכיו", וע"י שהוא רחום מלמטה נתעורר מדה זו של רחום בכל העולמות.




@חיהל'ה @לעבדך באמת! @פרח-אש
משחק הדבק!לב טהור:)
בס"ד

@אורה2x עשית לי חשק..
אז קדימה- בלי לנצלש התחילו להדביק!

אצלי:
200₪- קניתי 2 חצאיות מאופנת שאול.

לינק שווה בפנים>>>פסידונית
החיזוק היומי מהבעש"טברגוע
יחשוב בכל עת שכל דבר שיש בעולם הכל מלא מהבורא יתברך שמו, כמו שאמר הכתוב "את השמיים ואת הארץ אני מלא". וכל הדברים שנעשים מכח מחשבות בני אדם ותחבולותיהם, צריך לידע שהכל מן הבורא יתברך שמו, ואפילו דבר קל שבקלים שנעשים בעולם הם כולם מהשגחתו יתברך שמו.

וכשנודע סוד זה לאדם, צריך להבין שלא יהיה חילוק אצל האדם בדבר שהוא רוצה לעשות, בין שנעשה דבר זה כרצונו ובין שלא נעשה דבר זה כרצונו, כיון שהכל הוא מהבורא יתברך, והוא יודע שכן טוב לו שלא יהיה נגמר ונעשה כרצונך. ומכח זה לא יקפיד אדם לעולם לצער על איזה דבר שחישב לעשות ולא עלה בידו מכח לפועל, לפי שהוא יאמין שרצון הבורא הוא להיפך, ובודאי אם היה זה ישר לפני הבורא יתברך היה לי לסעד לגמור, ועכשיו שאין בידי לגמור, בודאי לא עלה דבר זה לרצון לפני הבורא, ומכח זה עשה לי טובה עוד מכח זה שלא עשה לי דבר זה.

@חיהל'ה @לעבדך באמת! @פרח-אש
תודהחיהל'האחרונה
רואים מישהו עם תפילין שמונחות נמוך מידי. מאירים לו?בסדר גמור
תלוי עד כמה הוא נראה מפחיד ימ''ל

בעקרון כן (אלא אם הוא חב''דניק).

בעיקרון כן, לגבי תפילין זה מאוד מצוי שמפנים תשומת לבסתם 1...
^^^סביון
רואים מישהי עם תפילין מונחות נמוך מדי, מעירים לה?
היא פטורה, לא חייבת אז יותר קל.סתם 1...
מעירים להדעתן מתחיל
השאלה על מה..
טרוללל!אחיתופל
אתה בעצמך טרולסביון
אני מטריל זה שונהאחיתופל
צוחקים עליה...הסטוריאחרונה
עד שהיא מנסה להיות גבר, שלפחות תעשה את זה כמו שצריך...
מצוה מהתורהחידוש

משנה ברורה (כז, לג):

 

 

"ורבים נכשלים באיסור זה וטועים לומר שהקצה העליון מתחיל ממקום השיער ועיקר התפילין מונח על המצח ועוברים על איסור דאורייתא דכל התפילין צריכין להיות מונחין במקום שיש קרחה דהיינו שיהיה אפילו קצה התחתון של התיתורא מונח על מקום התחלת עיקרי השער ... ויותר טוב להניח קצת למעלה משיעור זה דהא מקום יש בראש להניח שתי תפילין כדי שלא ישמט למטה על המצח. וכל המניחן על המצח הוא מנהג קראים ולא עשה המצוה וכל בעל נפש יזהיר לחביריו וילמדם שלא יכשלו בזה כדי שלא יהיו ח"ו בכלל פושעי ישראל בגופן דזהו קרקפתא דלא מנח תפילין וגם הברכה הוי לבטלה דתפילין שמונחין שלא במקומן הוי כמונחין בכיסן."

 

ובדר"כ לא מספיק להעיר, צריך להסביר לו מה בדיוק המקום. אם רק תעיר לו, הוא יזיז אותם שנייה למעלה ומחר ימשיך להניח כמו תמיד... זה לא תמיד נעים אבל צריך...

יצא לי לעשות את זה הרבה פעמים בחיים, וכמה פעמים גם הקטנתי להם את הרצועה של הראש, בדר"כ בלי זה ההערה לא תהיה אפקטיבית...

הרב זצ"ל כותב ב"חבש פאר" שאם רואים מישהו כזה ואתה באמצע שמונה-עשרה ועד שתסיים הוא כבר ילך, מותר וצריך להעיר לו אפילו כשאתה באמצע שמונה-עשרה, וזה עדיף מאשר יפסיד מצות תפילין (אולי כל החיים). (וגם את זה יצא לי לעשות כמה פעמים..)

 

כל ישראל ערבין זל"ז, וצריך שבאמת יהיה אכפת לך ממצות התפילין שלו כמו שאכפת לך משלך.

 

התופעה הזו מצויה בעיקר אצל זקנים, ולך תסביר להם עכשיו שאיך שהם ואבא שלהם וכל מי שהם מכירים לא הניחו תפילין במקום... לפעמים אני מזהה מראש שאין סיכוי, ומוותר...

פעם מישהו העיר לזקן אחדכתר הרימון
והזקן נפגע והסביר לו שהוא ניצול אושוויץ.
הוא הראה לו צלקת במקום הנחת התפילין - דבר שהסביר למה התפילין לא שם...
בקיצור, פתח תיבת פנדורה לא נעימה בכלל.
נו, מה לעשות..חידוש

חבל שכך היה אבל לא נראלי שבגלל חשש למקרה כזה אז בטל הצורך להעיר... ומעירים בנעימות ונימוס, זה לא צריך לפגוע

לגבי זהאילת השחר
זה באמת לא נעים הסיפור.
אישית, חושבת שיש דרך להמנע מזה וזו דרך לתקשורת טובה יותר בין אנשים, וגם מופיע בהלכה בהקשר של כיבוד הורים. לענ"ד, זו גישה שיכולה גם לקרב בין אנשים במקום לתת הרגשה של 'אני טוב ממך', פשוט לפנות בשאלה על העניין ולא להעיר כמשהו לא תקין שהשני עושה.
זו גישה שדורשת הרבה עבודה פנימית ותשומת לב.
(א. זה סיפור חריגצריך עיון
ב. גם במקרה כזה לא ברור למה להניח לא במקום, ולכאורה אם אי אפשר במקום אז כבר לא מניחים בכלל)
כל הכבוד...ד.


אכן. וכדאי מאד. הוא מפסיד את המצוה אם התפילין למטה מידי.ד.

"כמונח בכיסו".

 

לא מדבר אם אתה ודע שחוץ מלגעור בך, לא יעשה דבר....

 

 

[אפשר לומר בעדינות: התפילין ירדו לך למטה מידי..]

בעיקרון כןע מ
בפועל, רוב האנשים שאגיד להם דבר כזה ינסו לשכנע אותי שאני טועה..
מדהים שמאירים לו!אורח כלשהו

שמעירים זה נורא.
סיפור מהרב יהושוע שפירא שליט"א:
באו הורים לרב אדלשטין ושאלו אותו אם לתת לביתם כסף לקנות בגדים לא צנועים או שזה לפני עיור.
הוא ענה שיתנו, וכמובן שהם שאלו למה.
הוא ענה שהיות וכרגע היא כבר הולכת עם בגדים לא צנועים המצווה שלה כרגע היא מצוות התשובה. ואם לא יתנו לה כסף זה לא יקדם את התשובה אלא יעכב אותה, וזה הלפני עיור.
וזה התאים לי ל'מאירים', לקונוטציה.
וכמו שהרב יהושוע אמר: לא הלכה למעשה,הכל בהתאם למקרה הנידון.

 

טוב. מי שיכול בבקשה אם אפשר לקרא את הפרק הזהנפש חיה.
לישועת הנצרך לכך

תהילים פרק נז
א לַמְנַצֵּחַ אַל-תַּשְׁחֵת, לְדָוִד מִכְתָּם-- בְּבָרְחוֹ מִפְּנֵי-שָׁאוּל, בַּמְּעָרָה.
ב חָנֵּנִי אֱלֹהִים, חָנֵּנִי-- כִּי בְךָ, חָסָיָה נַפְשִׁי:
וּבְצֵל-כְּנָפֶיךָ אֶחְסֶה-- עַד, יַעֲבֹר הַוּוֹת.
ג אֶקְרָא, לֵאלֹהִים עֶלְיוֹן; לָאֵל, גֹּמֵר עָלָי.
ד יִשְׁלַח מִשָּׁמַיִם, וְיוֹשִׁיעֵנִי-- חֵרֵף שֹׁאֲפִי סֶלָה;
יִשְׁלַח אֱלֹהִים, חַסְדּוֹ וַאֲמִתּוֹ.
ה נַפְשִׁי, בְּתוֹךְ לְבָאִם-- אֶשְׁכְּבָה לֹהֲטִים:
בְּנֵי-אָדָם--שִׁנֵּיהֶם, חֲנִית וְחִצִּים; וּלְשׁוֹנָם, חֶרֶב חַדָּה.
ו רוּמָה עַל-הַשָּׁמַיִם אֱלֹהִים; עַל כָּל-הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ.
ז רֶשֶׁת, הֵכִינוּ לִפְעָמַי-- כָּפַף נַפְשִׁי:
כָּרוּ לְפָנַי שִׁיחָה; נָפְלוּ בְתוֹכָהּ סֶלָה.
ח נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים, נָכוֹן לִבִּי; אָשִׁירָה, וַאֲזַמֵּרָה.
ט עוּרָה כְבוֹדִי--עוּרָה, הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר; אָעִירָה שָּׁחַר.
י אוֹדְךָ בָעַמִּים אֲדֹנָי; אֲזַמֶּרְךָ, בַּלְאֻמִּים.
יא כִּי-גָדֹל עַד-שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ; וְעַד-שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ.
יב רוּמָה עַל-שָׁמַיִם אֱלֹהִים; עַל כָּל-הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ.

בתוך כלל הנצרכים בעם ישראל
לישועה
גאולה
רפואה
כוחות
שמחה
יודע תעלומות יודע
והלוואי שיהיה טוב כבר!


תודה.
הרבה טוב שיהיה לכם.
תודה ה' ישמור אותךנפש חיה.
תודה ה' ישמור אותךנפש חיה.
תודה על ההקפצה. ה' יברך אותך.נפש חיה.
אוי זה הצחיק אותי, קפץ לי לראש 'מרגלת'אח של ארי1
קראתי.מיכל318
תודה ה' ישמור אותך.נפש חיה.
אמן. גם אותך.מיכל318אחרונה
אני רוצה.לעבדך באמת!
אני רוצה לכתוב,
אבל הנפש מלאה מידי.
אני רוצה לכתוב.
אבל לא יודעת מאין להתחיל לאן.
באלי לשפוך על הדף כי נפשי מלאה ..
ואני..
אנא אני.
אנה אני.
אנא עני.
ענ-ני.
לב טהור:)

בס"ד

 

קחי לך דפים, עט שנוח לך לכתוב איתו, ובלי לחשוב פשוט תכתבי ותוצאי את הכל.

 

פעם אחת שהיה לי ממש קשה עשיתי את זה ופשוט כתבתי וכתבתי בלי לעצור ובלי לחשוב. מלאתי איזה כמה עמודים טובים ואז נהיה לי ממש טוב.

 

 

לפעמים גם עוזר מוזיקה או ניגונים שמתחברים אליהם. פשוט שמים באזניות ושומעים שוב ושוב בלי לחשוב.

 

 

תרגישי טוב!

תודה יקרה.לעבדך באמת!
אבל בשביל זה..
צריך להעיז.
וזה בעיה...
אני חושבתלב טהור:)

בס"ד

 

שלברוח מלהתמודד, ולהתכחש למה שקורה, רק מעצים את התחושות הקשות..

 

אל תתני למצב לנהל אותך אלא את תנהלי אותו!

את לא חייבת לפתוח הכל בבת אחת, אם קשה תעשי את זה לאט לאט. יש לך בחירה וכוח להחליט מתי ואיך להתמודד עם כל דבר. 

תודה אחות קדושה!לעבדך באמת!
ב"ה כבר הרבה יותר טוב!
אנחנו מתנהלים בצורה טובה
מוזמנת לפרוק בפרטי בשמחה נפשי חיכתה לה'


תודה נשמהלעבדך באמת!אחרונה
מי ער?אורה2x

ורוצה להצטרף אלינו ל  שבוע נטול סוכר - חכם הרזים ?

 

עוד בפורום:

 מי /לא/ אכל היום תפוח? (יום א) - חכם הרזים

 שרשור היכרות זה דבר סביר - חכם הרזים

 

 

*זוהי אינה פרסומת. זהו שירשור לגיטימי ונטול אינטרסים.

ערהשמן פשתן

החיים זורחים!

הצטרפתי ממחר! ןאם אצליח לעמוד במשימה, והיה זה שכרך!

ער וערנימדרון
חייב להסתפר.

והפורום סגור
עשית ממני פרסומת בסוף ע מ
תתבוששי לך.

ער עד.... עכשיו!
ער וערניקוד אבל פתוח
כל הערב הייתי באופוריה, ועדיין לא מעכל שהוא נשוי...
וואי מזל טובבבבמדרון
אתה הרביעי שאני שומע שהיה בחתונה היום..
מעניין אותי אם יש סינכרונים בין השמועות
טוב, נמאס לי לא להצליח לפתוח את הקישורים שלך!פה לקצת
תעשי עם זה משהו!
@אורה2x
אל תיכנעי!ימ''ל
אבל אבלפה לקצת
למה לא??
דווקא נראה מעניין ומועיל
זה בדיוק מה שהיא מנסה לעשות...ימ''ל
ואז כשאת כבר בפנים זהו, את שלה ואין לך איך לצאת.
טוב נוו. שיכנעתפה לקצת
תגיד לה שלא תכניס אותי
ידעתי. לכן אמרתי לו שיגיד לך פה לקצתאחרונה
מה מגדיר חידוש כחידוש ו-וורט כוורט? איפה עובר הגבול?פסידונית


חידוש זה ההסבר שליטיפות של אור
וורט זה ההסבר שלך
המוקד בוורט הוא המתיקות והיופי שבדבריםפעם הייתי עוגי

המוקד בחידוש הוא הפשט

חידוש זה הבנה חדשה בפסוק/משנה/גמרא וכו'סביון
וורט זה רעיון יפה שמולבש על פסוק/משנה/גמרא וכו' באמצעות משחק מילים
הגבול עובר כששוחטים פרות קדושותרגע תמידי

מגניב

אני מנחשת שאני ההשראה שלך לשאלה הזואלף מחשבות

אני צודקת?

 

@פסידונית

יכול להיות... באופן כללי זה עלה לי מהשרשור ההואפסידונית


וורט הוא יפה ולא נכון, חידוש הוא נכון ולא יפה...עוד סתם אחד
פסידונית
משפט מגניב, במחשבה שנייה לא סגורה לגבי כמה הוא נכון
אז זה וורט...עוד סתם אחד
הרב ברויאר אמר פעם, שמה שרוב העולם אומרים זה לא יפה ולא נכון, מה שהרש"ר הירש אמר זה יפה ולא נכון, מה שהוא (הרב ברויאר) אומר זה נכון ולא יפה, ומה שהרב עמיטל אומר זה גם נכון וגם יפה...

משם לקחתי את הרעיון
הכותרתפסידונית
תשובת רבנו פלוני מפונפן שליט'אאניוהוא

וורט זה בד"כ רעיון שיש בו אמת ע"פ התורה, אבל המקור שמביאים
http://ch7.io/qPK02

@פלוני מפונפן
זה קשה להגדיר, כי יש רובד אמתי של דרש ורמז בתורה,חסדי הים
ולפעמים לא יודעים להבדיל בין דרש ורמז לוורט.
נגיד, מי שקורא את בעל הטורים או הרוקח על התורה, זה נראה לו כמו וורטים, אבל יש בהם עומק אמתי.

הגר"א הגדיר שכל עוד הדרש והרמז מתאימים לעומק הפשט אז זה אמתי, ומה שלא אז לא.
הרב שליאהבה=נתינה
הסביר לי מתי וורט נחשב וורט?
אם בסופו כולם עושים פשששש
ומהנהנים קלות...
וורט זה משהו מאולץ ומלאכותי, חידוש זה תובנה אמתית לחייםמתן תורה
שבסוף הוורט שוברים צלחת ג'ון
#סליחה
חיכיתי בסבלנות...הייזל
רמת הגלותיות של הדוברבעוז ובענווהאחרונה


למה חרדים אומרים להתפלל "בנץ" ומזרוחניקים ותיקין?צבי רון
מכירה חרדים שאומרים ותיקיןמחפשת^


ספרדים?צבי רון
לא חוכמהצבי רון
אצל הספרדים יש כאלה שהגבולות בין הדתי לאומי והחרדי לא ברורים
יותר הגיונימחפשת^

שאם יש שני מושגים, החלוקה המקורית בינהם היא לפי מוצא ולא לפי מגזר (המגזר נוצר אחרי המוצא)

 

 

-אינדיקציה לכמה משעמם לי עכשיו

להתפלל בנץ?משה
 
צילום: Andy Morffew, CC-BY-02

     
שאפו על הקרדיט סתם 1...
באמת תמונה יפה
זה רעיון של אבא שלי במקורמשה

שמכיר את שעות הקימה החביבות עליי.

*בהנץימ''ל

הנץ החמה, כמו ''הנצו הרימונים''. זו לא ה' הידיעה, לכן אין דבר כזה 'נץ החמה' או 'בנץ'.

שמעתי פעם טענה מאיש לשון שאני מעריך מאד,עוד סתם אחד
ש'נץ' הוא שם עצם זכר הקשור בפריחה (וההקטנה שלו היא 'ניצן', וכנראה אליו מתייחס הפסוק 'והיא כפורחת עלתה נצה' - אם כי לשון הנקבה שם בפועל בעייתית, אבל זה בכל מקרה. מהמפיק משמע שמדובר על ה'נץ' של הגפן). ולכן בהחלט יכול להיות שיש דבר כזה 'נץ החמה', המתייחס לא לפעולה, אלא לתופעה (שהשמש כבר פורחת = זורחת. יש קשר נרחב בין השדה הסמנטי של פריחה ושל זריחה בעברית המקראית, ואכמ"ל).

תעשה עם המידע הזה מה שאתה רוצה... אני הפסקתי לתקן אחרי ששמעתי את זה.
מסתמא זה יכול להתקצר בצורה דקדוקית, כדכתיב "לביא אותו בבלה"כלמנסע

"לביא אותו בבלה"  במקום "להביא"

וכן "בנץ" לא "בְהַ-נּץ" אלא בְ-הָנץ"

ה' הידיעה משמיטים בסמיכות, כמו עורך דין, בית ספרסתם 1...
כאן אני לא בטוח שזה המקרה.
אוקיי? מה שאמרתי זהכלמנסע

שזה לא צריך להיות ה"א הידיעה כדי להגיד "בנץ החמה"

לא "בְהַ-נּץ" =בַּנּץ=ה"א הידיעה שנבלעת

אלא "בְ-הָנץ" =בָּנץ=ה"א של הבניין הפעיל שנבלעת

כמו "לָביא"=לְ-הָביא=ה"א של הבניין הפעיל שנבלעת

אתה מדבר על דיבור והגייה או על המילה עצמה?סתם 1...
אם על דיבור, יכול להיות שאתה צודק, שבאמת ככה יוצא בפועל- משמיטים.

בכתיבה ובכללי השפה במילה הזו האות ה' איננה ה' היידוע אלא חלק מהמילה עצמה. כמו שלא תשמיט את האות ה' מ-"הסתר פנים" למשל.
אכן כוונתי להגייה אבל זה כלל דקדוקי "חוקי"כלמנסעאחרונה


ברור שזו לא ה' הידיעה אבל גם לא ה' שורשיתסתם 1...
אין שורש ה.נ.צ אלא זו ה' של הפועל.
אז להשמיט אי אפשר כי משמיטים ה' הידיעה בסמיכות אך להטות אפשר כמו מי ש"ירד לטבול אם יכול לעלות ולהתכסות ולקרות עד שלא *תנץ* החמה, יעלה ויתכסה ויקרא".
^^^סתם 1...
כמו ערבית ומעריב
אבל זה פשוט עניין של השפעה של אידיש מול עברית בהגייה ספרדיתמשה


מעניין, בכל מקרה לא קיימת בתנ"ך או בש"ס המילה מעריבסתם 1...
נראה לי, כמובן "מעריב ערבים בחכמה" אבל עדיין...
לא רקאפויה


כי הספרדים מתייחסים לזמן ולתופעה והאשכנזים להלכהנפש חיה.
הנץ- הנץ החמה= הזמן שבו היא מנצה (מופיעה בתחילתה , כמו "הנצו הרימונים")

ותיקין= מארמית , כינוי לזריזים, אלו המשכימים למניין הראשון , המקדימים, שזהו הזמן לעיתים המובחר/מועדף הלכתית לתפילה. משום "זריזים מקדימים למצוות".


אין קשר למזרוחניקים או חרדים
זה הכל עניין של טרימינולוגיה.
חשבתי פשוט שהלייטים התעניינו בעומקהצבי רון
של ההלכה המבאסת הזו @Admin והרבנים באו לקראתם וקראו לזה ככה
אתה צוחק או רציני? לא מצליחה להבין אותךנפש חיה.
דווקא ניראה לי שהפוך...אפויה


שהרי כידוע לוט תיקן תפילת ותיקין כרמוז בשמואניוהוא
ועל כן החרדים רוצים להתרחק ממנו, אבל למזרוחניקים לא אכפת להזכירו
אשת לוט תיקנה 'נצ'יבחסדי הים
מי זה בנץ? אולי בהנץ החמה?בסדר גמור
עיין בתגובתי . וכן.נפש חיה.
חבר של אריקאניוהוא
לא אומרים 'נץ' כדי לא להזכיר עוף טמא חסדי הים
אצלנו גם אומרים נץחופשיה לנפשי
(אצלנו שני הגברים מתפללים בתפילת עובדים בכלל.)
אורות החיזוק היומי- מהראי"ה זצ"לחיזוקיומי
"אי אפשר כלל להתוות מציאות של פרט בצורה עומדת לעצמה. תיכף כשהפרט יסגר בגבולו תפוג כחניותה של מציאותו, וישוב לאפס. וכל כחו ואדירתו של הפרט הוא מפני שהוא תמיד נזקק, עורג, וצריך לכלל"

(עולת ראי"ה, ומפרט שהוא צריך לכלל)

תיוגים
@אמונהל'ה
@והוא ישמיענו
@חיטה קדומה
@פסידונית
@לעבדך באמת!
@חן,
@נפש חיה.
@ארץ השוקולד
@מבשר שלום
@פרח-אש
מה מגדיר#2פסידונית
מה מגדיר חידה כחידה?
איפה עובר הגבול בין בעיה מתמטית/לשונית/מהשלאיהיה לחידה?
בלשוננו?עוד סתם אחד
נראה לי שההבדל הוא המטרה: אם השואל מבקש לדעת משהו אז זו בעיה, אם הוא יודע את התשובה ורוצה לגרום לך לאמץ את המחשבה / לחשוב מחוץ לקופסה וכדו' - זו חידה
זה טריקי נורא בשאלות פסיכומטרי לדוגמהפסידונית
הייתי צריכה לגלות את התשובה פשוט כדי לענות עליה, אבל על חלק מהשאלות אמרתי היי, זאת חידה.
אז יש פה כנראה הבחנה שהיא מעבר למטרה שלשמה שואלים
היסק מידע שאינו נתוןבסדר גמור
##מחפשת^

חידה לדעתי משלבת כמה תחומים:

כאילו לא נותנים חידה מתמטית,

אלא חידה ואת צריכה להשתמש בכלים ובידע שיש לך מכל התחומים כדי לפתור.

ולכן היא לא בודקת ידע בתחום מסוים, אלא ידע כללי או סתם שעשוע

 

בעיה, 

שואלת שאלה בתחום מסוים ומצפה לתשובה מאותו התחום

מעניין!פסידונית
ההבדל הואשני צדדים למטבע

ששאלה/בעיה היא ישירה, כלומר מסגנון השאלה אתה יודע באיזה כלי חשיבה להשתמש בשביל לענות את התשובה

חידה בנויה בצורה כזאת שאתה צריך למצוא את התשובה על סמך כלי חשיבה נסתרים שעליך לגלותם בעצמך, כלומר אתה צריך לגלות בעצמך לא רק את התשובה אלא גם את כלי החשיבה הרלוונטיים, בדרך כלל חידות בנויות בצורה כזאת שאתה יודע לפי הסגנון שאתה אמור למצוא בעצמך את כלי החשיבה, חידה שמוצגת כשאלה רגילה היא בעצם 'רמאות', כיוון שהיא מטעה אותך באשר לסוג הבעיה הניצבת לפניך. יש כאן בפורום ניקים שאוהבים לעשות זאת.

חידהימ''ל
היא שאלה של חידוד - לשוני או הגיוני, כלומר שכדי להגיע לפתרון לרוב צריך להבין קודם את השאלה עצמה (בדומה לחידת שמשון לפלשתים) ו/או באיזה תחום מדובר.

פתרון בעיה מתמטית או אחרת תלויה בידע קודם או בשיטת פתרון מסוימת (תלוי תחום).

ככה נראה לי.
אם זה כיף אז זה 'חידה'חסדי הים
בעיה חדשה פסידונית

עניתם תשובות נורא נכונות, כולכם, ועכשיו אני לא יודעת מי צודקת בתכלס.

אני חושב שאני יכול לפתור לך את הבעיהכלמנסע


תקראי את זה:כלמנסע

בחידה צריך להבין קודם את השאלה עצמה חידה - צעירים מעל עשרים, ומבחינה זו הכלים לפיתרון נסתרים ההבדל הוא - צעירים מעל עשרים, ובקצרה: היסק מידע שאינו נתון - צעירים מעל עשרים, או במילים אחרות: חיפוש אחר תחום הידע או התחום המחשבתי שבו בעצם נמצאת הבעיה ## - צעירים מעל עשרים, ואת כל התרגיל הזה עושים בשביל מטרות כמו לתרגל מחשבה מחוץ לקופסא בלשוננו? - צעירים מעל עשרים, שזה מה שהופך את התרגיל לבעל תכונה של אם זה כיף אז זה 'חידה' - צעירים מעל עשרים

 

עזרתי?

פסידונית

וואו!

אני אצטרך שעה אחרת בשביל לבדוק אם זה נראה לי הגיוני, אבל כל הכבוד על העבודה!

ניראה לי שהשאלה שלך היא התשובהaipaipai
כמו מה שאמרו לעילפעם הייתי עוגי

ניסוח החידה סתום ומעורפל,
אבל הבעיה מנוסחת היטב, בהירה

וכל מה שנתון נתון.

בחידה יש "קטש", בבעיה פשוט צריך לחבר את הנתונים שישארץ השוקולד
בכוונה חרוז?נפש חיה.
את האמת שלא, אבל יפה ששמת לב (שמתי לב אחרי ההודעה שלך)ארץ השוקולד
עדין בכושרנפש חיה.אחרונה
סקר פסידונית

אתם נוסעים לאי בודד למשך חודש, ויכולים לקחת אתכם רק ספר (*פרוזה*) אחד.

מה הוא יהיה?

(במילים אחרות: אני זקוקה לרשימת קריאה חדשה, המלצותיכם בבקשה)

חידת הבצל הכבוש (מוקדש למייק ווזובסקי)בן מערבא

שלושה עוברי אורח יגעים מגיעים לפונדק בשעת לילה מאוחרת, ומבקשים מבעל הבית להכין להם אוכל.

"כל מה שיש לי זה בצל כבוש" הוא אומר. בלית ברירה עוברי האורח מסכימים להצעה, אולם עד שבעל הבית מביא את הצנצנת

שלושתם נרדמים, בעל הבית מניח את הצנצנת על השולחן והולך לישון גם הוא.

עובר האורח הראשון מתעורר, הוא לא רוצה להתנהג כמו חזיר, ואיננו יודע אם מישהו מחבריו כבר אכל, הוא פותח את הצנצנת, זורק בצל אחד שנראה לו מקולקל, אוכל שליש מהבצלים שנשארו, סוגר את הצנצנת וחוזר לישון.

עובר האורח השני מתעורר, הוא לא רוצה להתנהג כמו חזיר, ואיננו יודע אם מישהו מחבריו כבר אכל, הוא פותח את הצנצנת, זורק שני בצלים שנראים לו מקולקלים, אוכל שליש מהבצלים שנשארו, סוגר את הצנצנת וחוזר לישון.

עובר האורח השלישי מתעורר, הוא לא רוצה להתנהג כמו חזיר, ואיננו יודע אם מישהו מחבריו כבר אכל, הוא פותח את הצנצנת, זורק שלושה בצלים שנראים לו מקולקלים, אוכל שליש מהבצלים שנשארו, סוגר את הצנצנת וחוזר לישון.

בשלב זה חוזר בעל הבית ולוקח את הצנצנת, שמכילה עכשיו שישה בצלים כבושים.

 

כמה בצלים היו בצנצנת מלכתחילה ?

 

(מייק, חידה פנימית נוספת בשבילך היא להבין מדוע החידה הזאת הוקדשה לך).

 

 

*לקוח מהספר מטמון האוצרות המתמטיים של פרופסור סטיוארט.

אני רקבוז
וואו, איזה צנצנת ענקית!
31 בצלים נכנסו בה פלוס נוזלים של כבישה...
ROCKET LEAGUE זה משחק מגניב ברמות!!מבקש אמונה

וואו!!

מה נראה לכם-חותמת+

אנחנו מוזמנים לשבת לחברים (לכל השבת) וקיבלנו את ההזמנה כי בעלי מרגיש ממש קרוב שלו, וזה הקרובים היחידים מצד בעלי שנמצאים בארץ, והוא רצה להרגיש קצת משפחה. וכן כי אני לא הייתי מסוגלת לחשוב על לבשל. 
איך זה יראה שנבוא לשם בלי שום מנה? אני מהבוקר מקיאה ומסוחררת ואין לי כח לעמוד להכין כלום.
אבל זה נורא מוזר לי לבוא להתארח בלי להביא כלום. מה אתם אומרים?

לא צריך להביא כלום.סתם 1...
במיוחד במצב כזה. אם המזמינים הם חברים הם רוצים שתבואו, לא צריך לחשוב על זה. בכל מקרה תמיד אפשר לעצור ולקנות כמה דברים בדרך.
להביא מתנה קנויהימ''ל

עציץ או משהו כזה יכול להיות מאוד נחמד, לא חייבים להביא אוכל.

אולי תקני מנהאיש השקים
או משקאות וכד
תודה לכם- אם זה קנוי,חותמת+

מה עדיף?- פאזל לילדים בני 2.5 ו-4 או סוג של אוכל?

נראה לי שאם לא ביקשו ממך להביא אוכל אז לא מצפים לזה, ולכןאלף מחשבות

עדיף משחק לילדים/ זר פרחים וכד'

אם נהוג להביא אוכל אז אוכלאיש השקים
ואם לא, אז משחק
שבעלך יכין או אפשר לקנות אוכל מוכןבסדר גמור
את יכולה לקנות יין או שוקולד או עוגהשוקולד לבן
ממש לא צריך להכין משהו..
ופזל לילדים נשמע נחמד מאד
תקנו גלידה פרווה יקרה. של לה-פרוטה או משהו כזהאניוהוא
נורמה חברתית מעצבנת.בן מערבא


אתם יכולים להביא ייןאביגיל.אחרונה
או שהוא יכין עוגה, סלט פירות