שרשור חדש
מאמינים במשטרה?די"מ

בעקבות הכתבה הזאת

הייתי חייב לצרף את התמונה הזאת:

 

(צילום מסך ביום פינוי מגרון)

קודם שיפסיקו להתנהגיהודה סעדה

כמו איזה רובוטים מהאום, לפני שבוע ניסינו אני ועשרה מחבריי להפגין מול הסודנים בגן הורדים, עשינו זאת בצורה הכי חוקית שאפשר, ולמרות זאת השוטרים העיפו אותנו באכזריות, מי שמאמין בפרוייקט הזה הוא פתי.

זה בדיוק העניין.איזה משטרה אנחנו רוצים שתהיה לעמ"ידתי לאומי
משטרה לפי חוקי התורהי.ל.

ולא לשנות מבפנים זה לא עובד

השיטה הזאת נכשלה בגירוש שמלא חיילים ומפקדים חובשי כיפות פינו

שכחתי לכתוב קרדיט למצלם התמונה.די"מאחרונה
עבר עריכה על ידי מרדכי בתאריך כ"ג בשבט תשע"ד 13:55
מצלם התמונה היינו ישי דברת.
דברים שכתב הרב יוסי אליצור-יצהר-משה ר-


לאחינו הלוחמים

שלום וברכה.



אנחנו רוצים לחזק ולאמץ את ידיכם במלחמה על ארצנו הקדושה.

הארוע הקשה שחוינו, בו בחורי ישראל העזים הוכו על ידי רשעי הגויים, מתוך הכח שנותנים להם פריצי עמנו, אסור שיגרום לנו לרפיון וחולשה חלילה. נתחזק כולנו בעד עמנו ובעד ערי אלוקנו, וה' יעשה הטוב בעיניו.

עם זאת, ואחרי הדגשת ההערכה וההערצה לבחורי ישראל ששמים נפשם בכפם – תוך מלחמה הן באויבי ישראל מבחוץ והן בפריצי עמנו שרודפים אותם – נראה שהארוע צריך להוביל לאיזשהו חשבון נפש, כמקובל אצל יהודים שמבינים שהכל מה', ו"מה זאת עשה ה' אלוקים לנו".

נראה לנו שאם מסתכלים בעינא פקיחא הדבר מעורר אותנו לראות עד כמה אין לסמוך כלל וכלל על הממסד הקיים, וצריך להבין שאין ממסד ליהודים בארץ הקודש ואנחנו בחשכת הגלות ממש. וכמו שכתב הרבי מליובאוויטש שדוקא הדיבורים על "אתחלתא דגאולה" הם הגורמים לקרבנות מעם ישראל רח"ל. ובמצב היום הדבר פשוט שכאשר בונים על הממסד הקיים עושים מעשים מתוך מחשבה שמה שחסר הוא כל מיני פתרונות מקומיים, ואנחנו צריכים לדעת שמתוך הגלות אנחנו צריכים להקים – יש מאין ממש – ממסד יהודי, שבנוי על יהודים צדיקים. ממילא כל המעשים שלנו צריכים להיות כאלה שמתאספים לכלל בניית ממסד של יהודים (כאשר כל מעשה כזה יש לו משקל גדול בהיותו חלק מממסד הולך וגדל), ואסור לסמוך כלל וכלל על הממסד הקיים והזיקה שלו (ההולכת ומתרופפת) לאכפתיות מחיי יהודים.

כמו כן חשוב שלא לבנות על מסירות נפש "הרואית" – אלא לייקר מאד חיי יהודים. לפעמים נופלים בטעות שמגיעה מהרוח הציונית, שרק אם נמסור את הנפש נוכיח ש"מגיע" לנו להיות בארץ ולא לאויבנו כי הקרבנות והקשיים שלנו הם ההצדקה לקיומנו כאן. אבל באמת ההצדקה היא המתנה שקיבלנו מאבא שבשמים, ומוטב להרבות במעשים בטוחים ולהתקדם לקבלת המתנה באהבה ובשמחה (כמובן שכאשר צריך יש להיחלץ ולמסור את הנפש, ואין כאן שום רצון חלילה להחליש את רוח הגבורה של בחורי ישראל הצדיקים, כפי שפתחנו, אלא רק להשתדל לברר ולצרף את מעשי כולנו).

ושוב נסיים מעין הפתיחה שנזכה לגאולה וישועה שלמה, ולממסד קדוש שבו אויבי ישראל אינם מרימים ראש, ונצא מתוך הגלות המרה לאור גדול במהרה!

פעם הבאה שדהרב יוסי יצא מהבית ויפסיק ללהג מעלהיהלום שבכתר

המקלדת, אולי נתייחס לקריאות שלו לחשבון נפש.

כמה אהבת ישראל יש בך זה משו-משה ר-
<צ>
הוא כתב את הדברים מתוך דאגה אמיתית וכנה לנוער ולאנשים שהיו שם וכנראה גם חלק מהם היו או עדיין תלמידים שלו, אז אני משער שזו זכותו לכתוב להם את מה שהוא חושב..
אף אחד שם לא היה תלמיד שלו...אריאל דל"ת

דורשנים יודעים לחזל"ש בנחת..

 

מצחיק אותי כאלה שחושבים שכל נערי הגבעות העכשווים היו איי פעם ביצהר..

הבנת הנקרא! כתבתי שכנראה-משה ר-

וגם אם לא, זכותו לומר את דבריו!

לפחות אחד כן היה.מטבחון
חצוף.אלעד
למה חצוף?יש הרבה במה שהוא אמר.די"מ

לפחות יותר ממה שהרב יוסי כתב.

יש תוכן, שאולי בזה הוא צודק יותר ממנו, ויש ניסוח.אלעד


בתור אחד שמכיר את הרב יוסי.די"מ

זה אחלה ניסוח.

אפשר לחשוב מותר לאנשים להתעצבן,במיוחד על אנשים כמו הרב יוסי.

בתור אחת שמכירה את כל מי שמלהג פה וגם את הרב יוסיאלירז

די"מ והיהלום שבכתר - 

הזלזול שלכם בתלמידי חכמים הוא מעבר לכל ביקורת..

תסתמו את הפה שלכם לפעמים.. זה לא כזה נורא!!
 

ואם חנמאל - יש לך תלונות על מה שהרב יוסי עושה בחייו - 

אתה מוזמן ללכת לספר לו את זה..

או לשתוק כי אתה פישר שלא עשה כלום בחייו, חוץ מלתת כמה ראיונות טלויזיונים!!
וגם אני. נכון.

קצת ענווה לא תזיק לשניכם!!!

 

שוב - מבהירה, אין לי בעיה עם ביקורת עניינית ומכבדת על דברי רבנים

אבל הדיבורים השחצנים שעפים לכם בהינף יד מהמקלדת (וגם מהפה!) הם משהו לא רגיל!!

כשבן אדם כתוב מאמרים לא קשורים כשאנשים כמעט מתים.די"מ

הוא הבעייתי פה.

 

 

המאמר הזה עוד נסיון יצהרנקי גינזבורגרי לדחוף את הדעה שלך בכל מקום והתעלם מהציאות על הדרך. כשהיצהרנקים יתחילו לכבד אנשים אחרים ולקחת אחראיות על הדברים שהם תומכים ומעודדים אז נעריך אותם.

והרב יוסי הוא בין האשמים העיקריים בעניין.

כפי שאמרתי בעבר וגם היום - אין שום בעיה לבקר רב!אלירז

השאלה היא איך!!

כי בכל זאת, מדובר באדם שמחזיק תורה יותר ממני וממך.

ולכבד את דבריו שנאמרים באופן ברור מתוך מקום של קדושה - זה לכבד את התורה שלו!

אתה יכול לחלוק, ואתה יכול להביא נימוקים

ולהגיד שאתה חושב שעצם המעשה לא בסדר

רק ברגע שזוכרים את המקום שלנו - אנחנו מרשים לעצמנו להשתלח מילולית קצת פחות בבוטות.

 

זה הכל.

 

ואחרי ששלחת לי את הדו שיח בינך לבין הרב יוסי - אני יכולה מאוד להזדהות עם הביקורת שלך.

כשנערי גבעות ויצהרניקים - יתחילו לכבד אנשים אחרים שלא נעצרו ולא בדיוק עשו מה שהם עשו בחיים שלהם - כל המצב ייראה אחרת..

נוער הגבעות ויצהר גם יחד הן חברות סגורות ושחצניות באופן זוועתי..

(אמרה זו שגרה ביצהר! כבר שנתיים..)

עד היום חשבתי שאתה יצהרניק גינזבורגר......י.ל.

עכשיו אני רואה שגם את זה אתה לא..........

 

אז מה אתה כן??

דוב ירחמיאל בן איתן יצחק וורדה דבורה מורל.די"מ
אני לא הולך לעשות לך מי שברךי.ל.

 

ועכשיו ברצינות?

ומה אתה?אריאל דל"ת

כהניסט? גינזבורגר? יצהרניק? בניצביק? ננח? חבדניק?

 

רוב החבר'ה לא מגדירים את עצמם ככה, רובם הם שילוב של כל הדברים האלה ביחד.. אבל אין מה לעשות, גם עם הכהנסיטים אני לא מסכים בהכל, וגם עם היצהרניקים, וגם עםהננחים, אבל זה לא עוצר אותי מלקבל מהם דברים כאלה ואחרים..

ברצינות זה מי שאני.די"מ
הוא שאל מה אתה לא מי אתה, למה ציניות?יהודה סעדה
אני זה אני.די"מ

זושא זה זושא ודוב זה  דוב.

חאלס להגדרות!

אוקיי סבבה.י.ל.

פשוט היה נראה לי מוזר שאחד שהתמונה שלו בכרטיס האישי היתה של הרב גינזבורג תוקף ככה יצהרניקים.......

אם לא שמת לב החלפתי.די"מ


לכן כתבתי היתהי.ל.

ואני הייתי בטוח שאליעזר זה אמא שלך...אריאל דל"ת

או שזה היה אייזנבך?

אלירז, את החוצפה והזלזול ב "רבנים" למדתי דווקא מיצהיהלום שבכתראחרונה

מיצהר...

 

הרב יוסי כתב על המקלדת, גם אני עניתי לו דרך המקלדת, האנשים שתמיד יודעים להגיד אמרנו לכם ותעשו ככה והייתם צריכים לעשות ככה וככה הם תמיד אלו שישבו בבית ולא היו קשורים לאירוע...

 

ואגב, דווקא כן עשיתי משהו בחמש השנים האחרונות, חוץ מלתת כמה ריאיונות טלוויזיוניים, בטח יותר מלהפגין עם חמש ילדים בכניסה ליצהר...

הדברים מרתקים מצד עצמם ויישר כח על הבאתםעוגי פלצת

אם כי כרגיל, החב"דניקים (היקרים ) מציפים אירועים שכאלה ומעצימים אותם

כדי לקרב לבית המדרש שלהם.

 

אני לא מבקר, כמובן שלשיטתם האירועים מתבארים אל נכון.

אבל כדי להשתכנע, צריכים לעצום עיניים בגדול, מכל החידוש של המעשה הציוני.

לשכוח מה באמת היה ליהודים לפני שהיתה כאן מדינה, וליהודים מחוץ למדינה.

כרגיל.

זה חידוש, שהציונים המציאו את המושג מסירות נפשזיז ספורדי

ולא יצחק אבינו, לא נחשון בן עמינדב, לא רבי עקיבא.

 

הוא שהרב יוסי טוען שגם הם היו ציונים, או סתם ליטוואקים שלא עשו פרברענגען ולא שתו כוסית משקה לפני התפילה ב-11 בבוקר?

זה לא מה שהוא טוען.די"מ

הוא מדבר על לבנות על מסירות נפש ולקדש את מסירות הנפש,ברור שעל פי היהדות עדיף כל אפשר לא למסור את הנפש."וחי בהם ולא שימות בהם".

יש המון מקורות ביהדות שמקדשים מסירות נפשזיז ספורדי

הגמ' בגיטין היא רק דוגמה אחת. ברור שזו גוזמא לנסות לפתור כל דבר במסירות נפש או ללכת עם הראש בקיר (אני יודע שזו טענה שנשמעת הרבה נגד כהניטים מצד יצהרניקים), אבל הטענה המפליאה של הרב יוסי היא שבכלל לא צריך מסירות נפש וכל הקטע של מסירות נפש זו המצאה ציונית. 

 

ואסור לשכוח שרבו של הכותב כתב מאמר די נלהב על מסירות הנפש של ברוך גולדשטיין הי"ד. 

מישהו פה יכול להסביר לי מה זה נחלה?משהו בעולם הזה
תנועה להתיישבות בראשות הרב לוינגר ודניאלה וייס.סתם אחת
(תקנו אותי אם טעיתי)
ומה קורה בה?משהו בעולם הזה
אתם יודעים, מי פועל בה, גילאים, עקרונות וכו'?

ואני ממש אשמח אם למישהו יש טל'
(:
נחלה- תנועה להתיישבות בכל מרחבי ארץ ישראלעמיחי
התנועה היא בעצם שדרוג של מה שהיה "נוער למען א"י" והיא הוקמה מתוך הבנה שיש צורך בגוף שיפעל גם ציבורית וגם מעשית להמשך ההתרחבות והבניה בכל מרחבי א"י.
יש הנהלה לתנועה שכוללת את הרב לוינגר, הרב עוזי שרבף, דניאלה וייס, ועוד כמה צעירים יותר. בנוסף יש כמה עשרות פעילי נוער קבועים ועוד מאות לקראת ארועים.
רוב הפעילים בגילאי 16-26.
השאיפה היא להגיע לבניה של כל מרחבי א"י אבל מתוך הבנה שמדינת היא ישראל היא אתחלתא דגואלה צריך למשוך אותה לכיוון חיובי.
בשנה האחרונה (בהנחיית הרב לוינגר)פנינו לכיוון ציבורי יותר במטרה לרומם את הציבור והממשלה.
כשהקריאה המרכזית היא "ישובים חדשים"
בימים אלו עובדים על צעדה של 10000 איש בעוד חודש למבשרת אדומים-E1 ביום חמישי י"ג אדר א׳.

יש מספר של המטה-052-262-2116 אם את לא מקבלת מענה שם תפני אליי במסרש ואשלח לך מספר אישי. ובחתימה שלי יש גם כתובת פייסבוק
זהו להערב יש עוד הרבה מה לפרט אם יהיה לי זמן אשתדל לפרט.
חלקת אדמה.די"מ
זה שם של בת, לא?אריאל דל"ת

ככה קוראים לבת של הרב מאיר, לא?

החמודהההההסתם אחת
דג מחיראחרונה
חחח! אין עליך!עצור בית
שכחתי את חוקי הפורום,אז אני מפרסם מחדש.די"מ

 בעקבות הכתבה 

הזאת-

לקראת הגירוש הבא? 'בשבע' צנזרו את ידידיה מאיר

מערכת הקול היהודי | י״ח בשבט ה׳תשע״ד (19/01/2014)

"כמה כואב. דווקא האיש שאחראי להקמתם של אינספור יישובים ביש"ע, אבי ההתיישבות, גרם לפגיעה כה קשה בציבור המתיישבים. לא, אני לא מתכוון לאריק שרון אלא לזמביש", כך כתב ידידיה מאיר בטור שצונזר בעיתון בשבע ומובא כאן במלואו

זמביש סופד לשרון (צילום מסך עוץ הכנסת)

זמביש סופד לשרון (צילום מסך עוץ הכנסת)

בתכנית הבוקר שלו ברדיו 'גלי ישראל' חשף הבוקר קלמן ליבסקינד מדוע נעלם מגליון "בשבע" האחרון טורו הפופולארי של ידידיה מאיר. "מה קרה? ובכן, מתברר שידידיה מאיר דווקא כתב השבוע את הטור שלו וגם העביר אותו לעיתון, וזה אפילו הודפס בהדפסה ראשונה", סיפר ליבסקינד, "אלא שאז, רק אז, גילה מישהו שידידיה מאיר הרהיב עוז למתוח בטור הזה ביקורת על זמביש, בעקבות דבריו באותו הספד.

לאנשי "בשבע", צריך לומר, יש אינטרסים שונים שמפליגים אל מעבר למחוזות העיתון. חלק מהם קשורים בבית אל ו/או בענייני בניה שגם זמביש קשור בהם, ולפיכך היו שסברו שלא כדאי להרגיז את האיש. מה עושים אחרי שהעיתון כבר הודפס? פשוט מאד. זורקים לפח ומדפיסים מחדש. וכך נגרסו ביום שלישי האחרון מאה אלף גיליונות של המוסף "אתנחתא" של העיתון "בשבע", המוסף שבו הופיע המדור המדובר, העיקר שכמה מאות מילים פרי עטו של ידידיה מאיר ובהם ביקורת על זמביש, לא יראו אור".

הבוקר פרסם ידידה מאיר בדף הפייסבוק שלו את הטור המלא שצונזר. הרי הוא לפניכם:

1. כמה כואב. דווקא האיש שאחראי להקמתם של אינספור יישובים ביש"ע, אבי ההתיישבות, גרם לפגיעה כה קשה בציבור המתיישבים. לא, אני לא מתכוון לאריק שרון אלא לזמביש, זאב חבר, יבדל"א. אנחנו נמצאים בסופו של שבוע שידורים על "המנהיג האמיץ שידע לקבל החלטות כואבות". שבוע שכולו שמאלץ שמאלני (צירוף ששובר את השיניים, נסו להגיד אותו חמש פעמים רצוף). ובכל זאת, נדמה לי שמכל מה ששמענו, המשפט המסוכן ביותר הוא דווקא זה שבו חתם זמביש את ההספד שלו. כן, מסוכן. לא פחות.

למי שפספס, זמביש התחיל את דבריו בשבחו של המנוח. "היית לנו המורה הגדול של בניין ההתנחלות, המנהיג המעשי, אבי מפעל ההתיישבות", הוא פתח. כך הוא גם המשיך והמשיך. הכול נכון, כמובן, אבל ציפיתי, ואני מניח שאיתי ציפו גם נתניהו, פרס, ביידן, טוני בלייר ואפילו מרית דנון, לפואנטה. ל"אבל" הנוקב. היה ברור שזמביש יאמר משהו חד על התפנית התמוהה, על הבגידה בדרך, על העוול הנורא והמתמשך ששרון עשה לאלפי ישראלים. הרי מהרגע שנודע ביום ראשון בלילה שזמביש נעתר לבקשת המשפחה לספוד לשרון, גם התקשורת הישראלית החלה לבנות את המתח. מה יגיד זמביש עניין את הכתבים הרבה יותר ממה יגידו פרס ונתניהו. אני אישית ציפיתי לנאום שיעשה סדר. לטקסט שיאמר איפה אנחנו יחד עם אריק, ואיפה אנחנו נבדלים. איפה יש קרבה למרות חילוקי הדעות, ואיפה רב המרחק ואי אפשר לגשר על הפערים. ציפיתי לטקסט על הציונות החילונית ועל הציונות הדתית, על הקב"ה, על ארץ ישראל, על מדינת ישראל, על אמונה, על גאולה, על אורות וצללים בדרך. אתם יודעים, משהו מכונן כזה, שקומונריות בבני-עקיבא ידפיסו כבר בשבת הקרובה לדבר עליו עם החניכים.

אבל רגע, מאיפה זמביש אמור להבין בהספדים נמלצים? הוא הרי באמת איש של מעשים, לא של דיבורים. לכן הייתי בטוח שהוא מתייעץ עם מועצת גדולי הכתיבה של הימין הדתי. דמיינתי לעצמי איך הוא יושב עם אורי אליצור, חגי סגל ועמנואל שילה כל הלילה, ויחד עם "פורום החווה" הזה שלו (טוב, "פורום הקראוון"), הוא מלטש ומשייף ושוקל כל מילה. למה? כדי שהמסר ייצא בהיר וברור ונוקב, אבל כמובן גם חברי ואוהד ומכבד. זו הרי לא תהיה גוזמה לומר שמעולם לא דיבר נציג של נאמני ארץ ישראל מעל במה כה מכובדת כשכולם מקשיבים לכל מילה בשתיקה.

אז חשבתי. בסופו של נאום חם ואוהד שכאמור פירט את זכויותיו הרבות של שרון, קיבלנו רק את המשפט הבא: "קשה וכואבת הייתה התנתקותך בשנתיים האחרונות לכהונתך מן הדרך בה צעדנו יחדיו. השאלות נותרו ללא מענה, הכאב גדול, ועל הכול תכסה אהבה גדולה".

נדמה לי שהשגרירים הזרים חשבו בשלב הזה שיש תקלה בתרגום הסימולטני שמשרד החוץ סיפק להם במהלך האירוע. האם יכול להיות שזה, ורק זה, מה שאומר האיש הקיצוני הזה שעליו סיפרו להם, המתנחל מהמחתרת היהודית, מזכ"ל אמנה, שיחד עם אריק בנה את כל המאחזים הבלתי חוקיים?

תראו, אני לא יכול להתווכח עם האהבות של זמביש, ובטח שאני לא יכול לצוות עליו "ושנאת בכל לבבך ובכל נפשך את אריק הדורסני". אלה דברים המסורים ללב. ובלבו יש כנראה באמת אהבה רבה לחברו הקרוב והוותיק. אבל זמביש הרי לא הופיע בלוויה כאדם פרטי, בדיוק כמו שג'ו ביידן לא דיבר בהלוויה כאדם פרטי. כל אחד בא לספוד אבל גם להעביר מסר. ומה המסר שהמשפט הזה בעצם שידר לכל העולם? זה נורא פשוט: נו טוב, תפנו אותנו, תהרסו את בתינו, תעקרו את חממותינו, תסיתו נגדנו, אל תיתנו לנו אפילו להפגין, תעצרו קטינים, תפעילו מכת"זים, תפטרו שרים, תזיזו מתים, תגידו "יש פתרון לכל מתיישב" למרות שמה-זה אין, תלכו לבג"ץ בדרישה להרוס את בתי הכנסת שלנו – אבל בסופו של דבר, בסוף בסוף, האהבה שלנו תכסה על כל הפשעים. האמת? אפילו את המילה החריפה "פשעים" שמופיעה בפסוק המקורי בספר משלי, זמביש צינזר ואמר רק "על הכול תכסה אהבה". כנראה הוא חשב שזה בוטה מדי, פשעים.

אני חשבתי בזמן הנאום הזה רק על אדם אחד, על ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא הקשיב קשב רב, כאמור, והסיק את המסקנות שלו. ג'ון קרי הרי מחכה לו, וגם אבו-מאזן, וגם אובמה. ימים יגידו על מה חלילה תצטרך לכסות שוב האהבה.

 

זמביש בכפר מיימון (צ.ל חב''ד COL)

זמביש בכפר מיימון (צ.ל חב"ד COL)

2. גם השבוע המשכתי באובססיה שלי לשאול את מגורשי גוש קטיף על תחושותיהם ויחסם לאריק שרון. כן, כמו בטור הקודם. כן, זו אובססיה. יש לי תחושה שבסוף אגיע לכל עשרת האלפים המגורשים ואשמע אישית מכל אחד מהם איך הוא מרגיש וכיצד הוא מפרש את הכול.

אז הפעם, עוד שני משתתפים בסקר, עם מסקנותיהם יוצאות הדופן. "זה גדול עליי", אמר לי הראשון במפגש אקראי ברחוב. "אני חושב ששמונה שנים זה לא מספיק זמן כדי לעכל. אנחנו רגילים להסביר אירועים תוך חצי שנייה אבל אם מאמינים שעם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, אז אולי שמונה שנים זה באמת הרף עין, ואנחנו עוד לא ממש מבינים. בכל מקרה, כל מי שמדבר על שינוי בעמדתו של שרון ממש מצחיק אותי. מבחינתי תמיד הוא היה איש צבא שמתמחה ב'הזזת כוחות'. זה מה שהוא עשה כל חייו, הזיז כוחות מפה לשם. ובסוף חייו הוא גם הזיז כוחות משם לפה. לא הייתה כאן משנה סדורה. סברה, שתילה, ימית, סואץ, נווה דקלים, חומש. דין נצרים כדין סברה ושתילה. הוא ידע לרכון על המפות ולסמן לכוחות מה לעשות, וזה מה שעשה. גם בבינוי וגם בפינוי. אבל שוב, זה עוד מוקדם מדי. מה זה כבר שמונה שנים בפרספקטיבה של נצח?".

את המפונה השני פגשתי ליד הכנסת, ביום ראשון. הציבור נקרא לעבור על פני הארון ולחלוק כבוד אחרון, אבל הציבור, למרות הדיווח התקשורתי שהיה למעשה קמפיין תקשורתי, לא ממש הגיע. היו שם כמה אלפים בלבד לאורך היום כולו. עד כדי כך, שבשש בערב הודיעו בכנסת, ממש כמו ביום בחירות, על הארכת השעות שתוכננו מבעוד מועד, כך שגם אנשים שחוזרים מהעבודה יוכלו להגיע להיפרד מהמנהיג האהוב, עד שמונה בערב. באוזניי הדהד קולו של שרון בבחירות ההן כשהוא אומר "אני קורא לכולם: לכו להצביע". לכו לחלוק כבוד אחרון. למחרת בחוות השקמים היו עוד כמה מאות אנשים וזהו. ההודעות החוזרות והנשנות בתקשורת על הסעות חינם ממכללת ספיר לא עזרו.

בן שיחי פגש אותי בכניסה למתחם הכנסת, ליד עשרות מתקנים של שירותים כימיים. כן, עשרות. בדרך כלל נהוג להתרחק מאזור כזה. יש מקומות יותר נעימים לנהל בהם שיחות נפש. אבל ביום ראשון בכניסה לכנסת עמדו עשרות תאים חדשים, נקיים, ישר מהניילון. כך הם גם חזרו בערב לאיזה מחסן ממלכתי. כמוהם שבו לבסיסם בסוף היום הזה עשרות מתקנים מבריקים וחדשים של מים מינרליים שהוצבו שם בכל פינה, יחד עם אלפי (!) כוסות חד פעמיות שנרכשו מבעוד מועד ועוד כמה מאות נרות נשמה. הכול היה כל כך מאורגן ומתוקתק ומופק ומנוהל, רק עם ישראל, נעבעך, לא בא להשתמש בכל השפע הזה.

"טוב, אתה לא מבין את הראש שלנו," אמר לי המפונה, "תפסיק כבר לכעוס על אריק. אני רואה את זה ככה: אם אריק נפל – אנחנו נפלנו. הוא בסך הכול הבין את רוח האומה. הוא קלט את הלך הרוח הציבורי. אם הוא לא הצליח להחזיק מעמד בעמדות שלו, סימן שמשהו בנו לא היה בסדר. אנחנו לא צריכים לחשוב מה קרה לו, אלא מה קרה לנו, לעם ישראל. לכן אני לא כועס עליו בכלל. אני מצטער מאוד, אבל מנסה להבין מהשורש מה התחולל כאן. אנשים קטנים עושים טעויות קטנות. אנשים גדולים עושים טעויות גדולות. אריק עשה טעות גדולה, זה ברור, אבל תעזוב רגע אותו ובוא ננסה לחשוב: מה גרם לו לטעות? אתה לא רואה שהוויכוח בין ימין לשמאל הוא כבר ויכוח של מיעוט? רוב העם לא נמצא שם, הוא בוויכוח בין מועמדים בריאליטי. הלוואי שבשמאל היו מתווכחים איתי היום יותר, אני מתגעגע לזה. אריק קלט שלא הימין ולא השמאל הם הסיפור, אלא האדישות. הנה, תראה כמה מעט אנשים יש פה. גם זה חלק מהעניין, פשוט לא אכפת להם. הם לא בעדו ולא נגדו, רק תעזוב אותם בשקט".

3. עם המסר המהדהד הזה על מצבנו חזרתי הביתה. רציתי לחפש פרט מסוים על ההתנתקות, בשביל הטור הזה, ופניתי לגוגל. היום, צריך להקדים, גוגל משלים באופן אוטומטי את החיפוש שלך, לפי החיפוש הנפוץ ביותר. כשאתה כותב "הכותל" הוא מיד משלים בשבילך וכותב: "הכותל המערבי". כשאתה כותב "שלג" הוא מודיע לך שאתה בטח מחפש, כמו כולם השנה, את המילים "שלג בירושלים". זה ממש מדד פופולריות שמעיד על טעם ההמונים.

ופה גיליתי דבר שאולי מספר את הסיפור כולו. כנראה לא זמביש ולא אריק הם העניין, אלא משהו גדול יותר. הקלדתי את המילה "התנתקות", וקיבלתי מיד השלמה אוטומטית למה שהכי מעניין את עם ישראל: "התנתקות מהוט".

מתוך הטור (שלא פורסם) ב"בשבע"

 

מה אתם אומרים?

הגרוש הבא קרוב?

ערוץ 7 הם באמת סותמי פיות לא פחות מווינט וNRG?

במה ערוץ 7 שונים מהשר אהרונוביץ' שהורה לחקור "גילויי שמחה"?

בלי להצדיק את ערוץ 7:מרדכי
בס"ד

א. מה הקשר של הכותרת בקול היהודי 'לקראת הגרוש הבא' לכך שהושמט הטור? כותרת ממש מוגזמת לדעתי.

ב. נא להפריד. מדובר בעיתון בשבע, וכן יש הבדל משמעותי מאוד בין השניים.

לפי הבנתי זה לא מדובר בהשמטה של העורך (הרי העיתון כבר עבר את אישורו והודפס) אלא בהתערבות גבוהה יותר. ידוע לי על לפחות עוד התערבות אחת של אישיות בחירה במערכת בתוכן של העיתון ומניעת כתבות בגלל אינטרסים ומריבות אישיות. חבל שכך העיתון מתנהל!
זה לא כזה מסובך.schk

השתקת הביקורת כנגד המפנים, גורמת שהם יחשבו שהציבור תומך בהם ושאין להם התנגדות.

זה מחזק אותם לקראת הגירוש הבא.

זה הפוך על הפוךמושיקו

הם לא בדיוק רצו להסתיר את זה אלא פוליטית לא יכלו לפרסם את זה - אז לא פרסמו זאגו להסביר למה ועכשיו כולם קוראים את הטור

 

וכולם מרוויחים

אינטרסים של מוסדות הישיבהי.ל.

זמביש היה שותף לכסף שקיבלו מוסדות הישיבה בהסכם האולפנה ומן הסתם הוא דואג להם לעוד כסף אז אם יכתבו נגדו בעיתון ששייך לישיבה הוא יכעס ואם זמביש יכעס אז לא יהיה כסף

 

ובגלל שכסף יותר חשוב מאידיאלים אז לא פרסמו את הטור נגד זמביש 

אם הם יצאו נגד זמבישalezish

הם יכולים לשכוח מה90 דירות(תחשבו עלזה בתור 90 מיליון!)

מהסכם האולפנה

הכתבה בעין השביעית מסבירה בדיוק מה זה ערוץ 7זיז ספורדיאחרונה

http://www.the7eye.org.il/8736

 

זה ביזנס אפור שמגלגל הרבה מאוד כסף. הם לא יתנו לידידיה מאיר לדבר על אמנה וזמביש בזמן שהם עובדים על הפרוייקט הרווחי שנפל לידיהם בעקבות הפינוי המוצלח של האולפנה

 

 

אני בעניין לעשות שבתאלעזר נאור123
בגאולת ציון או ב904 מתלבט מאוד אפשר עזרה? תודה רבה !!
יש מספיק שבתות בשביל גם וגםעמיחי

מתפלפל

נראלי עדיף 904 גאולת ציון זה גבעה מבוססת יחסיתי.ל.אחרונה

עם משפחות

מבצע אזעקהנוער קוממיות
עבר עריכה על ידי נוער קוממיות בתאריך כ' בשבט תשע"ד 21:06

לאחר הגירוש מגוש קטיף הגיעו הטילים לכל ישובי הדרום(ואף מעבר).אם המשא ומתן יצא לפועל,זה מה שיקרה בכל ישראל..

בואו נמחיש לעמ"י מה יקרה כאן..

ביום חמישי הזה(כב שבט) יום גוש קטיף במערכות החינוך

1.בשעה ארבע בתחנה מרכזית ירושלים יסתובבו פעילים עם אזעקות 'צבע אדום' פועלות ושלטים

2.יסעו רכבים ברחובות ערי ישראל עם אזעקת 'צבע אדום' ושלט 'נתנו את גוש קטיף קיבלנו גראדים בדרום.ניתן את יהודה ושומרון נקבל גראדים בכל הארץ'.
מי שיכול להגיע לת"מ  עם פלאפון ,M.P., מגברים, לנהוג, ליסוע, להשאיל רכב, לתרום, ולעזור נשמח מאוד!

יהודים בואו ננצח!

לפרטים-0542031910

http://www.noar-komemiut.022.co.il/BRPortal/br/enter

חידושי תג מחירא"ר יצהר

תושב חוות גלעד נעצר בידי השב"כ

מערכת הקול היהודי | י״ח בשבט ה׳תשע״ד (19/01/2014)

תושב חוות גלעד, נשוי ואב למספר ילדים נעצר הבוקר בידי שוטרים ואנשי שב"כ בשומרון. בהמשך הגיעו כוחות גדולים של שב"כ ומשטרה לביתו שבחוות גלעד, ערכו במקום חיפוש מדוקדק והחרימו מחשב נייד. ככל הנראה הוא נלקח לחקירה במתקן שב"כ. עו"ד מעמותת חננו מנסה לברר במה הוא חשוד.

 

מתנחל בן 25 נעצר; החשדות נגדו נאסרו לפרסום

מאת: יהושע בריינר, מערכת וואלה! חדשות

בית משפט השלום בפתח תקווה התיר היום (שני) לפרסום כי מפלג הפשיעה הלאומנית של מחוז ש"י והשב"כ עצרו אתמול את יהודה לנדסברג, בן 25 תושב המאחז חוות גלעד שבשומרון. החשדות החמורים נגד לנדבסברג עדיין אסורים לפרסום. במהלך המעצר נערך חיפוש בביתו וכן הוחרם מחשבו האישי. מעצרו הוארך עד ליום רביעי ובצעד חריג הוצא צו האוסר עליו להיפגש עם עורך דינו עדי קידר המייצגו מטעם עמותת 'חננו' שאמר: "אנו מוחים על השימוש הלא ראוי במקרה הזה במניעת המפגש. התחושה היא כי כמו ברוב המקרים גם כאן ההליך יסתיים בלא כלום, הגם כי בית המשפט הדגיש כי החשוד מכחיש את המיוחס לו"

 

ו

איסור מפגש עם עו"ד לתושב חוות גלעד העצור בשב"כ

אלחנן גרונר | י״ט בשבט ה׳תשע״ד (20/01/2014)

בצעד חריג ביותר הוציאו אנשי המחלקה היהודית בשב"כ איסור מפגש עם עו"ד לתושב חוות גלעד שנעצר אתמול בחשד להצתת כלי רכב של ערבים. העצור, נשוי ואב לילדים כלוא במתקן שב"כ בתנאים קשים ביותר, ויובא היום להארכת מעצר

פשיטה משטרתית בחוות גלעד. ארכיון (הקול היהודי)

פשיטה משטרתית בחוות גלעד. ארכיון (הקול היהודי)

אתמול בבוקר (א') נעצר בכביש גלעד שבשומרון, תושב חוות גלעד כבן 26, נשוי ואב למספר ילדים. כוחות בילוש ואנשי המחלקה היהודית בשב"כ הציגו בפניו צו מעצר, הובילו אותו תחילה לחטיבת שומרון, ומשם בשיירה גדולה של כוחות משטרה, לביתו בחוות גלעד שם ערכו חיפוש והחרימו מחשב.

תושבים מחוות גלעד סיפרו כי לפחות אחד מאנשי המחלקה היהודית היה רעול פנים בזמן הפשיטה על הבית. השוטרים ואנשי השב"כ אף ניסו למנוע מהתושבים לצלם את מעשיהם.

בהמשך נלקח התושב למתקן השב"כ בפתח תקווה, שם נחקר ככל הנראה בחשד להצתת כלי רכב של ערבים בכפר פרעתה לפני מספר חודשים. באופן חריג ביותר הוציאו חוקרי השב"כ צו איסור מפגש עם עורך דין לעצור, והודיעו לעו"ד עדי קידר מעמותת חננו כי הוא אינו יכול לפגוש את העצור. הצו הינו ל-72 שעות.

עמותת חננו הגישה ערר על השימוש בצו, המונע ייצוג של העצור וייעוץ משפטי. הבוקר ידון בית המשפט בפתח תקווה בבקשת המשטרה והשב"כ להאריך את מעצרו של הצעיר, וככל הנראה גם יתקיים דיון בערר שהגישה עמותת חננו על איסור המפגש.

צו איסור מפגש הינו צעד חריג שמונע כל ייעוץ משפטי לעצור, ובמיוחד נועד בכדי לבודד אותו לחלוטין מהעולם שבחוץ, וכך לנסות לשבור את רוחו, גם במקרים בהם אין כל ראיות כי הוא קשור למעשים המיוחסים לו. בעבר השתמשו בשב"כ בצו שכזה בעת שנעצר חיים פרלמן, תושב כפר תפוח, שישב במעצר במשך 30 יום כאשר השב"כ ניסה לתפור לו תיקי רצח ערבים.

 

יבנה המקדש השלישי!

 

הי! מי כאן גבעוני?כתר הרימון

גבעוני.

סתם סמיילי חדש לכבודםכתר הרימון
חמוד שלי הסמיילי הזה...סתם אחתאחרונה
הוא בכ"א שלי כבר שנה בערך
על יישוב וחיבת הארץ, מאת החזון אי"ש זצ"ל:אלעד

אגרות חזון איש [ס' קע"ה]: ...מצב הארץ נפרז מרחוק כידוע ואינו גרוע מן הגלות בחו"ל חלילה ומצות ארץ ישראל הוכרעהע"י הרמב"ם והרמב"ן וש"פ [= ושאר פוסקים], וידוע עד כמה שאף ה"חפץ חיים" זללה"ה לעלות.

 

בפאר הדור [ח"ב, עמוד מ"ב]: באו אצלו בחורי ישיבות שעלו מן הגולה ללמוד תורה בארץ ישראל כשהם שואלים מה דינם בנוגע לשמירת יום טוב שני של גלויות מאחר שדעתם לחזור, השיב להם החז"א - וכי זו היא דעת בכלל? איזה יהודי יש בדעתו לחזור מן הארץ...?

 

וכן שם [עמוד מ"ד בשם "האיש וחיזונו" עמ' לה, לו]: איך יתכן בכלל שאיש אשר חונך על ברכי התורה לא ירגיש חיבה והשתוקקות לארצינו? הלא מוטבע דבר זה בחינוכו של הילד הרך עד שאין למחות את הרשמים שהוא מקבל, הנחרתים כצפורן ברזל ושמיר על לוח לבו, הנה לומד הילד חומש, לומד על משה רבינו שלא קם כמוהו (דברים לד י), אדון הנביאים אשר קרע לנו את הים-סוף והביאנו לפני הר סיני, - ועל שנותיו האחרונות, והנה משה העומד לפני פטירתו ושערי גן עדן פתוחין לפניו, והוא שיזכה להתענג מזיז שכינתו, יתברך לעילא מכל דרגין, בקשה אחת יתירה יש לו: (דברים ג כה) אעברה נא ואראה את הארץ הטובה..." איזה רושם כביר על ערכה של ארץ זו סופג לתוך נשמתו ילד זה הלומד את התורה, והלומדה לא כאחרים, אלא בקדושה ובטהרה, הנה הוא רואה לפניו את משה רבינו, אשר חין ערכה גבה בעיניו עדי שחק, וגדולתו בל תשווה לשאר בשר ודם, והוא משתוקק אל הארץ וקדושתו - ואיך הוא לא יאהב את ארץ ישראל?!

קצת להתחזק בימים טרופים אלו....המצב חסה
תודה רבה! זה מאוד חיזק אותי!!!!הגמדההמיסתוריתאחרונה
בשבע צינזרו את ידידה מאיר!די"מ

לקראת הגירוש הבא? 'בשבע' צנזרו את ידידיה מאיר

מערכת הקול היהודי | י״ח בשבט ה׳תשע״ד (19/01/2014)

"כמה כואב. דווקא האיש שאחראי להקמתם של אינספור יישובים ביש"ע, אבי ההתיישבות, גרם לפגיעה כה קשה בציבור המתיישבים. לא, אני לא מתכוון לאריק שרון אלא לזמביש", כך כתב ידידיה מאיר בטור שצונזר בעיתון בשבע ומובא כאן במלואו

זמביש סופד לשרון (צילום מסך עוץ הכנסת)

זמביש סופד לשרון (צילום מסך עוץ הכנסת)

בתכנית הבוקר שלו ברדיו 'גלי ישראל' חשף הבוקר קלמן ליבסקינד מדוע נעלם מגליון "בשבע" האחרון טורו הפופולארי של ידידיה מאיר. "מה קרה? ובכן, מתברר שידידיה מאיר דווקא כתב השבוע את הטור שלו וגם העביר אותו לעיתון, וזה אפילו הודפס בהדפסה ראשונה", סיפר ליבסקינד, "אלא שאז, רק אז, גילה מישהו שידידיה מאיר הרהיב עוז למתוח בטור הזה ביקורת על זמביש, בעקבות דבריו באותו הספד.

לאנשי "בשבע", צריך לומר, יש אינטרסים שונים שמפליגים אל מעבר למחוזות העיתון. חלק מהם קשורים בבית אל ו/או בענייני בניה שגם זמביש קשור בהם, ולפיכך היו שסברו שלא כדאי להרגיז את האיש. מה עושים אחרי שהעיתון כבר הודפס? פשוט מאד. זורקים לפח ומדפיסים מחדש. וכך נגרסו ביום שלישי האחרון מאה אלף גיליונות של המוסף "אתנחתא" של העיתון "בשבע", המוסף שבו הופיע המדור המדובר, העיקר שכמה מאות מילים פרי עטו של ידידיה מאיר ובהם ביקורת על זמביש, לא יראו אור".

הבוקר פרסם ידידה מאיר בדף הפייסבוק שלו את הטור המלא שצונזר. הרי הוא לפניכם:

1. כמה כואב. דווקא האיש שאחראי להקמתם של אינספור יישובים ביש"ע, אבי ההתיישבות, גרם לפגיעה כה קשה בציבור המתיישבים. לא, אני לא מתכוון לאריק שרון אלא לזמביש, זאב חבר, יבדל"א. אנחנו נמצאים בסופו של שבוע שידורים על "המנהיג האמיץ שידע לקבל החלטות כואבות". שבוע שכולו שמאלץ שמאלני (צירוף ששובר את השיניים, נסו להגיד אותו חמש פעמים רצוף). ובכל זאת, נדמה לי שמכל מה ששמענו, המשפט המסוכן ביותר הוא דווקא זה שבו חתם זמביש את ההספד שלו. כן, מסוכן. לא פחות.

למי שפספס, זמביש התחיל את דבריו בשבחו של המנוח. "היית לנו המורה הגדול של בניין ההתנחלות, המנהיג המעשי, אבי מפעל ההתיישבות", הוא פתח. כך הוא גם המשיך והמשיך. הכול נכון, כמובן, אבל ציפיתי, ואני מניח שאיתי ציפו גם נתניהו, פרס, ביידן, טוני בלייר ואפילו מרית דנון, לפואנטה. ל"אבל" הנוקב. היה ברור שזמביש יאמר משהו חד על התפנית התמוהה, על הבגידה בדרך, על העוול הנורא והמתמשך ששרון עשה לאלפי ישראלים. הרי מהרגע שנודע ביום ראשון בלילה שזמביש נעתר לבקשת המשפחה לספוד לשרון, גם התקשורת הישראלית החלה לבנות את המתח. מה יגיד זמביש עניין את הכתבים הרבה יותר ממה יגידו פרס ונתניהו. אני אישית ציפיתי לנאום שיעשה סדר. לטקסט שיאמר איפה אנחנו יחד עם אריק, ואיפה אנחנו נבדלים. איפה יש קרבה למרות חילוקי הדעות, ואיפה רב המרחק ואי אפשר לגשר על הפערים. ציפיתי לטקסט על הציונות החילונית ועל הציונות הדתית, על הקב"ה, על ארץ ישראל, על מדינת ישראל, על אמונה, על גאולה, על אורות וצללים בדרך. אתם יודעים, משהו מכונן כזה, שקומונריות בבני-עקיבא ידפיסו כבר בשבת הקרובה לדבר עליו עם החניכים.

אבל רגע, מאיפה זמביש אמור להבין בהספדים נמלצים? הוא הרי באמת איש של מעשים, לא של דיבורים. לכן הייתי בטוח שהוא מתייעץ עם מועצת גדולי הכתיבה של הימין הדתי. דמיינתי לעצמי איך הוא יושב עם אורי אליצור, חגי סגל ועמנואל שילה כל הלילה, ויחד עם "פורום החווה" הזה שלו (טוב, "פורום הקראוון"), הוא מלטש ומשייף ושוקל כל מילה. למה? כדי שהמסר ייצא בהיר וברור ונוקב, אבל כמובן גם חברי ואוהד ומכבד. זו הרי לא תהיה גוזמה לומר שמעולם לא דיבר נציג של נאמני ארץ ישראל מעל במה כה מכובדת כשכולם מקשיבים לכל מילה בשתיקה.

אז חשבתי. בסופו של נאום חם ואוהד שכאמור פירט את זכויותיו הרבות של שרון, קיבלנו רק את המשפט הבא: "קשה וכואבת הייתה התנתקותך בשנתיים האחרונות לכהונתך מן הדרך בה צעדנו יחדיו. השאלות נותרו ללא מענה, הכאב גדול, ועל הכול תכסה אהבה גדולה".

נדמה לי שהשגרירים הזרים חשבו בשלב הזה שיש תקלה בתרגום הסימולטני שמשרד החוץ סיפק להם במהלך האירוע. האם יכול להיות שזה, ורק זה, מה שאומר האיש הקיצוני הזה שעליו סיפרו להם, המתנחל מהמחתרת היהודית, מזכ"ל אמנה, שיחד עם אריק בנה את כל המאחזים הבלתי חוקיים?

תראו, אני לא יכול להתווכח עם האהבות של זמביש, ובטח שאני לא יכול לצוות עליו "ושנאת בכל לבבך ובכל נפשך את אריק הדורסני". אלה דברים המסורים ללב. ובלבו יש כנראה באמת אהבה רבה לחברו הקרוב והוותיק. אבל זמביש הרי לא הופיע בלוויה כאדם פרטי, בדיוק כמו שג'ו ביידן לא דיבר בהלוויה כאדם פרטי. כל אחד בא לספוד אבל גם להעביר מסר. ומה המסר שהמשפט הזה בעצם שידר לכל העולם? זה נורא פשוט: נו טוב, תפנו אותנו, תהרסו את בתינו, תעקרו את חממותינו, תסיתו נגדנו, אל תיתנו לנו אפילו להפגין, תעצרו קטינים, תפעילו מכת"זים, תפטרו שרים, תזיזו מתים, תגידו "יש פתרון לכל מתיישב" למרות שמה-זה אין, תלכו לבג"ץ בדרישה להרוס את בתי הכנסת שלנו – אבל בסופו של דבר, בסוף בסוף, האהבה שלנו תכסה על כל הפשעים. האמת? אפילו את המילה החריפה "פשעים" שמופיעה בפסוק המקורי בספר משלי, זמביש צינזר ואמר רק "על הכול תכסה אהבה". כנראה הוא חשב שזה בוטה מדי, פשעים.

אני חשבתי בזמן הנאום הזה רק על אדם אחד, על ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא הקשיב קשב רב, כאמור, והסיק את המסקנות שלו. ג'ון קרי הרי מחכה לו, וגם אבו-מאזן, וגם אובמה. ימים יגידו על מה חלילה תצטרך לכסות שוב האהבה.

 

זמביש בכפר מיימון (צ.ל חב''ד COL)

זמביש בכפר מיימון (צ.ל חב"ד COL)

2. גם השבוע המשכתי באובססיה שלי לשאול את מגורשי גוש קטיף על תחושותיהם ויחסם לאריק שרון. כן, כמו בטור הקודם. כן, זו אובססיה. יש לי תחושה שבסוף אגיע לכל עשרת האלפים המגורשים ואשמע אישית מכל אחד מהם איך הוא מרגיש וכיצד הוא מפרש את הכול.

אז הפעם, עוד שני משתתפים בסקר, עם מסקנותיהם יוצאות הדופן. "זה גדול עליי", אמר לי הראשון במפגש אקראי ברחוב. "אני חושב ששמונה שנים זה לא מספיק זמן כדי לעכל. אנחנו רגילים להסביר אירועים תוך חצי שנייה אבל אם מאמינים שעם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, אז אולי שמונה שנים זה באמת הרף עין, ואנחנו עוד לא ממש מבינים. בכל מקרה, כל מי שמדבר על שינוי בעמדתו של שרון ממש מצחיק אותי. מבחינתי תמיד הוא היה איש צבא שמתמחה ב'הזזת כוחות'. זה מה שהוא עשה כל חייו, הזיז כוחות מפה לשם. ובסוף חייו הוא גם הזיז כוחות משם לפה. לא הייתה כאן משנה סדורה. סברה, שתילה, ימית, סואץ, נווה דקלים, חומש. דין נצרים כדין סברה ושתילה. הוא ידע לרכון על המפות ולסמן לכוחות מה לעשות, וזה מה שעשה. גם בבינוי וגם בפינוי. אבל שוב, זה עוד מוקדם מדי. מה זה כבר שמונה שנים בפרספקטיבה של נצח?".

את המפונה השני פגשתי ליד הכנסת, ביום ראשון. הציבור נקרא לעבור על פני הארון ולחלוק כבוד אחרון, אבל הציבור, למרות הדיווח התקשורתי שהיה למעשה קמפיין תקשורתי, לא ממש הגיע. היו שם כמה אלפים בלבד לאורך היום כולו. עד כדי כך, שבשש בערב הודיעו בכנסת, ממש כמו ביום בחירות, על הארכת השעות שתוכננו מבעוד מועד, כך שגם אנשים שחוזרים מהעבודה יוכלו להגיע להיפרד מהמנהיג האהוב, עד שמונה בערב. באוזניי הדהד קולו של שרון בבחירות ההן כשהוא אומר "אני קורא לכולם: לכו להצביע". לכו לחלוק כבוד אחרון. למחרת בחוות השקמים היו עוד כמה מאות אנשים וזהו. ההודעות החוזרות והנשנות בתקשורת על הסעות חינם ממכללת ספיר לא עזרו.

בן שיחי פגש אותי בכניסה למתחם הכנסת, ליד עשרות מתקנים של שירותים כימיים. כן, עשרות. בדרך כלל נהוג להתרחק מאזור כזה. יש מקומות יותר נעימים לנהל בהם שיחות נפש. אבל ביום ראשון בכניסה לכנסת עמדו עשרות תאים חדשים, נקיים, ישר מהניילון. כך הם גם חזרו בערב לאיזה מחסן ממלכתי. כמוהם שבו לבסיסם בסוף היום הזה עשרות מתקנים מבריקים וחדשים של מים מינרליים שהוצבו שם בכל פינה, יחד עם אלפי (!) כוסות חד פעמיות שנרכשו מבעוד מועד ועוד כמה מאות נרות נשמה. הכול היה כל כך מאורגן ומתוקתק ומופק ומנוהל, רק עם ישראל, נעבעך, לא בא להשתמש בכל השפע הזה.

"טוב, אתה לא מבין את הראש שלנו," אמר לי המפונה, "תפסיק כבר לכעוס על אריק. אני רואה את זה ככה: אם אריק נפל – אנחנו נפלנו. הוא בסך הכול הבין את רוח האומה. הוא קלט את הלך הרוח הציבורי. אם הוא לא הצליח להחזיק מעמד בעמדות שלו, סימן שמשהו בנו לא היה בסדר. אנחנו לא צריכים לחשוב מה קרה לו, אלא מה קרה לנו, לעם ישראל. לכן אני לא כועס עליו בכלל. אני מצטער מאוד, אבל מנסה להבין מהשורש מה התחולל כאן. אנשים קטנים עושים טעויות קטנות. אנשים גדולים עושים טעויות גדולות. אריק עשה טעות גדולה, זה ברור, אבל תעזוב רגע אותו ובוא ננסה לחשוב: מה גרם לו לטעות? אתה לא רואה שהוויכוח בין ימין לשמאל הוא כבר ויכוח של מיעוט? רוב העם לא נמצא שם, הוא בוויכוח בין מועמדים בריאליטי. הלוואי שבשמאל היו מתווכחים איתי היום יותר, אני מתגעגע לזה. אריק קלט שלא הימין ולא השמאל הם הסיפור, אלא האדישות. הנה, תראה כמה מעט אנשים יש פה. גם זה חלק מהעניין, פשוט לא אכפת להם. הם לא בעדו ולא נגדו, רק תעזוב אותם בשקט".

3. עם המסר המהדהד הזה על מצבנו חזרתי הביתה. רציתי לחפש פרט מסוים על ההתנתקות, בשביל הטור הזה, ופניתי לגוגל. היום, צריך להקדים, גוגל משלים באופן אוטומטי את החיפוש שלך, לפי החיפוש הנפוץ ביותר. כשאתה כותב "הכותל" הוא מיד משלים בשבילך וכותב: "הכותל המערבי". כשאתה כותב "שלג" הוא מודיע לך שאתה בטח מחפש, כמו כולם השנה, את המילים "שלג בירושלים". זה ממש מדד פופולריות שמעיד על טעם ההמונים.

ופה גיליתי דבר שאולי מספר את הסיפור כולו. כנראה לא זמביש ולא אריק הם העניין, אלא משהו גדול יותר. הקלדתי את המילה "התנתקות", וקיבלתי מיד השלמה אוטומטית למה שהכי מעניין את עם ישראל: "התנתקות מהוט".

מתוך הטור (שלא פורסם) ב"בשבע"

נעילה: חוקי הפורוםמרדכיאחרונה
תגובה לאריאל וליהודה סעדהבחורצ'יק

לאריאל שכתב שהתייחסתי לשני משפטיו האחרונים,תראה לי את שאר מה שכתבת,שכחתי.

וליהודה סעדה,הרב אבינר הוא זה שבמקרה עונה על מאות סמסים ביום,תשובות לשאלות בכל הנושאים.הכל אצלו בנוי ומסודר ובהיר.

שרשור זה פוצל מהשרשור הזה-מרדכי
בס"ד

http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t607949
הציבור מתבקש להפסיק את הדיבור על רבנים או על אנשים שיש כאלה שטוענים שהם רבנים ואחרים חולקים עליהם.
אני אביא אם "באלי"בחורצ'יק

כמו שלא אמרתי "בבקשה שלא יגיב לי בונה הקרטונים המתפרקים שונא הצבא והעם (הרי העם ברובו עוד לא שומר מצוות,נכון?) החכם העניו בונה ארץ ישראל השלימה בתגובות בערוץ אריאל דל"ת שליט"א הי"ו נר"ו נ"י..) וממש לא חשבתי להביא..אבל בזכותך,הזכרת לי ,ואביא "דווקא".. אתה יודע,אולי אם יקראו הרבה מדבריו (ולא רק מדבריו..יש אתר מלא תוכל -מכון מאיר)

תהנו ותלמדו מאתר ספריית חוה (וכי מציון,(הרב) אבינרפדיה ואתר ישיבת עטרת ירושלים)

http://www.havabooks.co.il/article_ID.asp?id=317

(אני רציני,וגם שאריאל דל"ת יהיה שמח.)

תביא ,זה דוקא יכול להיות מענין....י.ל.

מעניין שהתיחסת רק לשני המשפטים האחרונים שלי..אריאל דל"ת

בכ"מ, אני לא נגד העם, הצבא כן, העם לא..

 

 

אולי נפתח לך פורום שם תוכל להעלות את כל הקישורים של רבך, ותשאיר אותנו לרשותנו?

 

 

אם יש לך אומץ, לך תתוכח עם חבר'ה בלמעש, שם יהיו יותר אנשים שיענו לך, פשוט פה אם אני אכתוב משהו על (הרב) אבינרפדיה, יחסמו אותי.

זו דרכו בקודש, הוא לומד הכל מרבויהודה סעדה

להתעלם מהטענות ולענות רק מה שבא לך.

תיזהר, אפשר לחסום אותך פה על אמירות כאלה..אריאל דל"ת

 

 

הם מוזמניםיהודה סעדה

לי אף אחד לא יסתום את הפה.

בספר "יוסף לקח" הרב בדיחי מביא 15 מכתבים שהוא כתב לרב אבינר על עיוותים שעשה בדבריו של הרב צבי יהודה, והתגובה שלו הייתה באורך שתי שורות ובסגנון:"אני מודה לך על שכתבת לי, איני יודע מדוע הייתי ראוי למכתב ממך וכו'" כפי שאני אומר לדברי תמיד יש ביסוס ואיני זורק דברים באויר.

אני רוצה להיות נערת גבעות!! מה הצעדים שאני צריכהשני!!

לעשות?!

מלשון "תעיתי כשה אובד?"אריאל דל"ת

כי הנוער פה באמת קצת אבוד, אם מה שמעניין אותו זה הופעה של ג'סטין ביבר יותר מאשר המצב של עמ"י בא"י..

 

 

אבל אם אתה מתכוון לטועה, שאינו בדרך האמת- אני חושב שגם פה אתה צודק, הם יגיעו ללמעש ובעז"ה יתחברו לאמת..

מה דעתכם?י.ל.

לדווח על מתכנני 'תג מחיר'

רבה של רמת גן תוקף את תופעת 'תג מחיר' ולא חוסך בביקורת על רשויות אכיפת החוק. ''אדם צריך למנוע מחברו לעבור עבירה''.

אבל זה חלק מהעניין של תג מחיר.די"מ

"למנוע מחברו לעשות עברה" 

בכדי להציל את הציונים מהערבה של פגיעה בארץ ישראל דואגים שזה לא יהיה שווה להם.

חחחחחחחחחחחחחחי.ל.אחרונה

הלואי שזה מה שהיה עוצר אותם

זקוק בדחיפות לדגל או חולצה "לא נשכח לא נסלח"בנימיני

בתשלום או בהשאלה

באזור בנימין/י-ם

מישהו יכול לעזור?

במוזיאון גוש קטיף בירושלים אמור להיות.יוני
אין שם.. עדיין מחפש..בנימיניאחרונה
ט"ו בשבט באנדרטת הרב מאיר חי הי"דחנה צוריה
.

!בס"ד

שלום לכולם!

בהמשך לקשיים שנערמו בימים האחרונים
מצד הצבא וגורמים מדיניים אחרים- לא אושר
לקיים טקס נטיעות באיזור האנדרטה, מכיוון
שהשטח "לא שלנו" לטענתם.
לאחר חשיבה עם גורמים בעניין, הוחלט בכל
זאת לקיים אירוע במקום- כרגע ללא טקס
נטיעות - )עדיין מנסים עד הרגע האחרון לקבל
אישור לנטיעות(, זאת על מנת להראות נוכחות
יהודית במקום ובאיזור.
האירוע מאושר ומאובטח ע"י גורמי הביטחון.
נודה מאוד על הפצה רחבה ככל האפשר
והשתתפות כל מי שיכול באירוע זה.

תודה רבה
יישר כוח! רק לא כתבת באיזה שעה זהמרדכי
לא מצליחה לצרף קובץ..חנה צוריה
הנה,הצלחתי לצרף:
עכשיו אמרו לי שזה בכלל מחר ולא היום...מרדכיאחרונה
לכל אנ״ש החבריםאלעזר נאור123
הצדיקים אני סתם שואל ומתעניין אם יש מישהו שהולך לנטיעות ברמת מגרון או בגבעה או מאחז אחר?!
חומש,נקרא?איש_בנימין
יש היום משהו בחומש?מרדכי
בס"ד

אתמול היה שם ביקור של ראשי מועצת יש"ע, אבל זה לא היה קשור לט"ו בשבט אלא סתם ביקור.
כן,יש עלייה,נטיעה וכאלה של בנ"עאיש_בנימיןאחרונה
לא נשכח ולא נסלח!דג מחיר
לבכות ולבכות. רשע. ורשע.שִׁירָה

תפסיקו לבכות על דברים שגויים עשוהמצב חסה
ט' באב היום?כתר הרימון
במקום שאנשים יבכו על רשעים, שיבכו על הרשעהguest
לא שזכור לי..דג מחיראחרונה

העלתי כדי לעורר אחרי כל החנפנות אליו

אזכרה לאברהם "יאיר" שטרן.די"מ

.

מקפיץדי"מ
למה אני גרה רחוק???כתר הרימון

אני מתגעגעת לחבריי מהלח"י

מי יביא לכאן פירוט?עוגי פלצתאחרונה
שרון עשה לטובת המולדת ובסוף נתן מולדת לאויב.דעתך ?שונרא

וסתם כדאי לזכור:

   מקור ראשון 25.12. 2009 שרון גוי בן  גויה רוסיה . אמו ורה מכת הסובותניקים שבאו לארץ ישראל התגיירה בתרפ"ח ,  שנתיים אחרי לידתו , אך אריק לא גוייר איתה.

אריק דחה את בקשתו של האלוף הרב גורן להתגייר, אחרי מלחמת קדש , בטענה:"לי מספיק להיות ישראלי" וכך נשאר גוי. ( מיכאל בן חורין)

 

ממ.. בטוח שאתה רוצה לפתוח את זה...?משהו בעולם הזה

ניראלי נושא קצת מסוכן קורץ

תודה רבה. עזר לי ממש!! מאיפה?שִׁירָהאחרונה