שרשור חדש
שוב התאהבתיילץ
הפעם באיזה נערת גבועת בביכ"ס שלנו..
היא ממש חמודה, חוזרת בתשובה, מגדלת עכשיו ילדים,
ואני רואה אותה בשבתות, אז היא מזה חמודה..
בקצור הבעיה היא שהיא נשואה..
אחמ אחמ..
מה עושים?
איך נפטרים מהבעלה (הוא ברסלבר) שלה?הוא גם איתי בביכ"ס כלומר
אז אולי אני אסגור עליו את הדלת של הביכ"ס אחרי תפילת ערבית
והוא ישאר שם לבד.. חחח
יש למישהו רעיונות איך להיפטר מאותו ברסלבר?
אה?ילץ
איך מזהים חתוונת של...שירו למלך

חתונה חילונית-הכלה בהריון

חתונה חרדית- האמא בהריון

חתונה רפורמית- הרבא (רב ממין נקבה) בהריון

חחחחחחחחחחחחחח

 

 

איזו הוצאת שם רע על עמ"י!!!רחלקה
למה??שירו למלך

הרב שלנו סיפר לנו את זה!! מה הבעיה ??

 

הוסבר באישי.רחלקה
זה כולה בדיחה! מה הבעיה?~~אני~~
גם בדיחות עלולות להחשב לשה"ר.רחלקהאחרונה
שוב התאהבתישירו למלך
והפעם באיזה ברסלבר בביכ"ס שלנו..
הוא ממש חמוד, חוזר בתשובה, מגדל עכשיו פאות,
ואני רואה אותו בשבתות, אז הוא מזה חמוד..
בקצור הבעיה היא שהוא נשוי..
אחמ אחמ..
מה עושים?
איך נפטרים מהאישה שלו?היא גם איתי בביכ"ס כלומר
אז אולי אני אסגור עליה את הדלת של העזרת נשים אחרי תפילת ערבית
והיא תישאר שם לבד.. חחח
יש למישהו רעיונות איך להיפטר מאותה בחורה?

40!!!ילץ
איך מזהים את החתן בחתונה?סלים וארזה

בחתונה חסידית- זה עם השטריימל הכי חדש.
בחתונה ליטאית- זה עם העניבה הכי צועקת.
בחתונה מזרוחניקית- זה עם הגרבים...

אחל'ה.....אולפנסטית גאה

פשוט אהבתי את הבדיחה...

כי היא כזאת נכונה....

מי שהמציא אותה- יש לו את זה!!!!!!!!!!!

גרביים?טל_טול
אע?
חמוד ממש, אבל אני מכירה חתן שהיה מתחת לחופהסמיילי!
עם שורש בלבד... D: 
כפרעליו...
הוא גם מסתובב יחף בד"כ?פרת משה רבינואחרונה

בחתונה חרד"לית - זה שלא מעיין בספר (הוא מתרגש מדי)..

שאלה חשובה-תיקי
עכשיו חודש ניסן, ואין עדין גשמים.. צריך לומר עדין "ועננו" בשמע קולנו בתפילה? למרות שכבר ניסן.?... אשמח לתשובה.. (אפילו שזה פרוייקט השט"ות..)תודה וחג שמח! אל תשכחו שאני תיקי!!!! שמחה ואור לכולם...
אימצתי לי משפחה מורחבתשירו למלך
כיוון שאנחנו רק 2 במשפחה החלטתי לאמץ לי אחים ואחיות גדולים וקטנים..
בינתיים יש לי אח אחד שקטן ממני מאומץ מהפורום, עוד אחות גדולה ג"כ מאומצת
מהפורום ואחות קטנה נוספת מאומצת..
אם מישהו רוצה להצטרף למשפחה המורחבת שלנו אפשרי ביותר, פשוט לכתוב שם,
מצב נפשי, ואם הם גרים בכפר\עיר..
ישנה אפשרות גם לאמץ בני דודים\סבתא\סבא וכו'..
אני פתוחה להצעות
               ילץ
שאלה... שעון קיץ...smile1

טוב-

אם אכלתי בשר ב-7 בערב,  וב 12 הזיזו את השעון ל- 1.  האם אני יכולה לאכול באחת חלבי?

כי זה יוצא כאילו 6 שעות....

תשאלי בשנה הבאה בזמן, כי כבר עברו מאז יותר מ6 שעותאלעד
חחחח..זבל..ילץ
ייבוש מספר 2-420mal
שאלו את זה כבר..
אווץ' לא ראיתי...smile1אחרונה
ש-א-ל-ה-!חני.

בס"ד

אם אכלתי חלבי בזמן שמעבירים את השעון קדימה שעה.. אני צריכה לחכות או לא?

תשובהאלעד
למען הסר ספק ולהרחיק מן האיסור יש להמתין יממה שלמה, ידע הציבור ויזהר.
אבל זה מראית עין!חני.

בס"ד

אנשים יחשבו שאני צמה ומסתגפת כדי לא להזיע לעבודות פסח או יחשבו שאני מסכנת את גופי על חתיכת גבינה.

חייב לעשות משהו בנידון!

מה אין לך אוכל אחר בבית?אלעד
תאכלי ירקות, לשם שינוי
כנסו לפורמים הבאים:מאיר ט.

בפורום "צעיר בראש" מתקים דיון מרתק תחת הכותרת "טיפים לקראת פסח"

בפורום "בראש יהודי" דיון נחמד בשם "דבר תורה לפסח"

בפשטעס-420malאחרונה

אם אכלת בדיוק בזמן שמעבירים את השעון, זה נחשב כאילו לא אכלת, כיוון ששעה זו היא משהו רוחני עמוק ולפי הפשט הוא בכלל לא נחשב כפרמטר של זמן.

לפי הסוד- בעצם אם אני יפרסם את זה, זה כבר לא יהיה סוד..אבל זה לא משנה, כי ההלכה זה לפי הפשט, ובכלל לבנות אסור ללמוד קבלה

"דבר בעיתו מה טוב", שאלה לכבוד החג הממשמש ובא:אלעד
מה דין פסח שעבר עליו החמץ?
אתה אמור לענות, כבוד הרב!ruthi
תשובהבין השמשות

ב"ה

אם עבר עליו במזיד - חייב, משום "לא תותירו"
ואם עבר עליו בשוגג - פטור.

חייב שכתוב: ואעבור עלייך ואראך מתבוססת בדמייךחשבשבתאחרונה
הווה אומר פסח שעבר עליו חמץ חייב שכתוב מתבוססת בדמייך
שאלה מאוד חשובה לי, בתור מנהל פורום ספורט...סלים וארזה

היום הייתי בתל-אביב, ונקלעתי לשיחת ערסים בנושא "איזו קבוצה אתה אוהד".
השאלה היא: האם מותר לי לשקר ולהגיד שאני אוהד בית"ר י-ם, רק כדי לצאת בחיים, או לומר אמת ולהגיד שאני אוהד מכבי חיפה, ובכך להסתכן במוות בטרם עת.

תשובות יתקבלו ברצון!

מותר לשקר מפני השלום.רחלקה
אמממ...שירושקי

אתה יכול פשוט לקבל שכל ולהתחיל לאהוד את בית"ר באמת ובתמים, וזה יפתור אותך מבעיות ערסים למיניהם...חחח

סתאאאםם..

למה סתאם תועד את ביתר וזהוyosef13אחרונה
קלאאאאאאאאאאאאאאאאאאאארההההההההאנונימי (פותח)

קלאררררה!!

נונונו..למי עוד בעולם הזה יש כינוי שקוראים לו קלארה?!

אז לאריי זאת בטייי.!!.באתי לומר לך שראיתי כאן את המשפחה שסיפרת לי עלייה..ממש נחמדה..אני אפילו אולי יחליט להיות העובדת סוציאלית שלכם..["גילה.." חחח]

אז שיהיה לכם כאן רק בכייף,ואני מאחלת למשפחה הטובה הזאת שרק תמשיך ותגדל..=]]

תהנוווו )

דרך אגב...

זה עם המלונה..רק שתידע שהגיע הזמן לנקות אותה לפסח..ויש לך מלא עבודה, הייתי מציעה שתתחיל לנקות

 

 

יוואוו סטלנית שלי]=]]]חחח..חכי מחר=]בקטנהאחרונה
משהו, חמוד...אחד מאלף

בס"ד

קובץ של עובדות לא חשובות על החיים, לקרוא ולא להפנים

................................................
1. נבדק! לארטיק רמזור אין טעם של רמזור

2. במסעדה מזרחית אין גבול לכמות הכלים שמלצר ערבי מסוגל להעמיס על עצמו

3. כל פעם שתנסה לבדוק אם המקלדת שלך כותבת בעברית, ייצאו לך האותיות כ ג י ע ברצף

4. אפילו הדוגמן על האריזה של ה- BlueTooth נראה טפשי עם הדבר הזה על האוזן

5. לא משנה איך, אבל בכל פעם שתשיר לתוך מאורר זה ישמע כמו קורין אלאל

6. באופן לא ברור, לחיצה חזקה על המקשים בשלט יפעילו אותו גם כשהבטריות גמורות

7. המיונז תמיד יהיה בצד של המקרר

8. בכל חתונה של דתיים תמיד יהיה אחד שירקוד במעגל עם m-16 על הגב

9. ערבי עם כבשים הוא בדואי

10. אף אחד בארץ לא מכיר שירים של ניסים גראמה, אבל כולם יודעים שיש לו תלתלים

11. ככל שהשם שלך יותר טיפשי וילדותי, ככה הסיכוי שיפרסמו את החוק שכתבת גדל

12. אנשים שצריך להרוג: אנשים שמחכים לחורף, כדי להתכרבל בפוך עם כוס שוקו חם

13. עוד אנשים שצריך להרוג: כאלה שמספרים לך איך "הנזיר שמכר את הפרארי שלו" שינה להם את החיים

14. זה לא דוכן שווארמה אם אין על הקיר תמונה של הבעלים מצולם עם כדורגלן

15. רק לנשים יש "רגשות מעורבים". אצל גברים זה או המצב סבבה או על הפנים

16. כל מה שמפריד בינינו לבין עולם נטול דו"חות חנייה זה שמישהו ימציא פתרון לווישרים ברכב

17. כששמן עושה התעמלות, תמיד תהיה לו תחבושת על הברך

18. ה'סגור דלת' במעלית הוא כפתור קטן שלא מחובר לכלום

19. כל בחורה, שתינתן לה ההזדמנות, תדבר עד שלא ישאר לה אוויר

20. לא משנה מה תגידו - תמיד, אבל תמיד, יש עוד מקום לצ'יפס

21. לא משנה איפה תעמוד וכמה זמן תחכה לה, הרכבת אף פעם לא תעצור עם הדלתות מולך

22. בכל כתבת טלוויזיה על אימוני המשטרה הפלשתינאית יראו שוטר קופץ דרך חישוק בוער

לא שזה שנון או משהו..אחד מאלף

בס"ד

אבל, נכנסתי לאתר שורש, לחלקים הסאטירים שבו..

שם, יש קטעים של משפחת ולדרומסקי (חיים ואחותו) מומלץ!

ושוב חבר'ה, השנינות האמיתית נמצאת בקישור שהבאתי...אחד מאלף
אני לא יכול להגיב שם אז..ולדימירסקי הזה פשוט ענק!!420mal
חמי שעוד לא קרא שיעשה את זה ודחוף!!אם מישהו יכול להגיב בשבילי אני ישמח..
מה שנכון אמת...אחד מאלףאחרונה
נחמד ממששירו למלך
> > >רחלקה

בעזהי"ת.

1. כנראה שמרוב התרגשות תאי-הטעם שלכם לא עבדו נכון.

2. אהבתי! אפרופוף ערבים ומסעדות, אני חייבת להביא בדיחה:
    שאלה:איך קוראים למקום שאוכלים בו? תשובה:מסעדה.
    שאלה: איך קוראים לאדם שאוכל שם? תשובה:סועד.
    שאלה: איך קוראים לזה ששוטף את הכלים? תשובה:סעיד.
  > ואחותי הוסיפה: ואיך קוראים למלצר? -מסעוד.

3. לא נכון!

4. כל דוגמן נראה טיפשי. עם או בלי השטויות..

6. מחקר פיזיקלי הוכיח את אי נכונות הדבר. פרטים אצל ציון...

8. צר לי לאכזב, אך זה גם לא נכון.

11. אז אם אני אמציא חוק יפרסמו אותו? ;)

12. לא אותם.. את האלה שנוסעים תחנה אחת באוטובוס עירוני.

13. ומה עם בזק? אותם שכחתם?

14. או להבדיל תמונה של הבבא סאלי..

15. שגוי, שגוי, ושוב - שגוי!

19. למה לא יישאר לה אויר? מי יחנוק אותה? ;)

21. כבר קרה לי שהרכבת נעצרה ממש לרגלי.

22. כן, כמו האימוני כלבים..

 

מ.ש.ל

 

 

לא הכול נכון...הירהורי הלב

אך זה חביב בכול זאת!

 

משעשעדינמית
אמנים.........................זכוכית מגדלת

בעודי מעיינת במקור חיים (כן,כן אני יודעת ,מה הוא מקור חיים לעומת שאר הספרים הקדושים,ואני לצערי יסתפק בזה,אבא שלי תמיד אומר לי ברחמים שראש של בנות לא הכי בנוי לגמרא ולדברים האלה , ואני מתנחמת במחשבה  שחוץ מספרי המתמטיקה האנגלית ושאר מרעין בישין ,אין לי עוד דברים על הראש...) נתקלתי בדיני עניית אמן , ונוכחתי לדעת שלאמנים המסכנות הדביקו שמות לא הכי אופטימיים ,אמן קטופה ,אמן יתומה,אמן חטופה וכו'.....אז חשבתי שכדאי להוסיף כמה סוגי אמנים (או שאומרים אמנות?)  בעלי שמות יותר משעשעים:

אמן מפוארת - יש אצלנו אחד בבית כנסת שכשהוא עונה אמן ,כל השכונה שומעת (ואולי אפילו כל העיר...).

אמן נרעדת - זוהי האמן של ילדי הבר  מצווה ,שכאשר הדודה מסיימת  לצבוט את הלחיים ולהגיד ,כמה שהוא גדל  לא להאמין.......,היא מאחלת בהתרגשות שנזכה לחתונה,והילד רועד מרוב פחד וכדי להשביע את רצון הדודה היקרה ,פולט בקושי אמן חלושה ונרעדת .(טוב ....כל אחד היה רועד למחשבה שמחכות בתור עוד 20 דודות כאלה לצבוט את לחייו ולאחל לו איחולים לבביים)

תוסיפו עוד שמות משעשעים כמיטב רוח השטות שנחה עליכם................

אמן מורעבת, אמן מבואסת.~~אני~~
אמן מורעבת- ה'אמן' שעונים אחרי הקידוש. כשהבטן מקרקרת ורוצה כבר את הצ'ולנט..
אמן יגונה- אמן של הבדלה. היא חלשה וקטנה וכמעט בלתי נשמעת. איש איש וצרותיו הוא, חוששים מהרגע של צאת השבת, והנה הוא ממשמש ובא. ע"כ עונים כולם 'אמן' קטנה וכמעט בלתי נשמעת, כי חוששים הם מרגע זה ומבואסים עד מאוד שהשבת יוצאת.
'אמן ישנונית'- האמן שלי בקידוש בבוקר. כולי שרעפים ומעירים אותי באמצע החלום, כשהשעה היא רק 10 בבוקר לערך. חוצפה שכזאת.
'אמן צווחנית'- האמן שעונים בברית, כשברקע יש את צוויחותיו את הרך הנולד הבעל"ט.
'אמן צייצנית'- האמן שבחופה, כשכולם מתרגשים אז הקול הופך להיות צייצני כמו ציפור..

האמן הכי מפורסמת...סלים וארזה

אמן מסולסלת - בהדלקת נר חנוכה, מי שלא ענה "אאה-אאה-מאאן" בקול עולה ויורד לסירוגין- לא יצא ידי חובה!

אמן דמנחה של ישיבה תיכונית - בחזרת הש"ץ, 'אמן' של אדם אחד בלבד שאינו עסוק בפטפוט וראשו פנוי לענות. בדרך כלל זהו הר"מ...

אמן קרואה - כאשר רב מברך, כולם עונים בצעקה "א-מן!"

או-או!טל_טול

שכחתי אמן מאוד-מאוד חשוב [או שמא חשובה?]--

האמן של המרוקאים.. כולל סילסולי גרון מרשימים ביותר-

א-א-א--א-א-ע-ע-ע-א-א-א--ע-א-ע-א-ע-א-ע-ע-א-ע----מ-ע-ע-ע--א-א-א-ע-ע-ןן..

אמן תימני:בקטנה
"אומן"...=]
אה, נכון.. אבל שמתם לב פעם איך הם מברכים?טל_טול

"ברוך אַתו אמאמאמאמאמממממממ--"

ואז פיתאום- "אומן!"

 

(איך אני רואה את כל התימנים פה זעים באי נוחות.. חי חי חי..)

חחח..זה כזה-אומאאאאןן,עם חתימה חזקה של ה'נון' בסוףבקטנה
אני מבולבל נורא [אין לי כותרת בקיצור!וזה ר"ת..]420malאחרונה

מ [כמו של הכבשים, רק בקיצור]- אמן ממוצעת בבית כנסת סטנדרטי

אומייייין- יוצא איפשהו מהזקן של החוסיד, בד"כ מלווה ב"שמווווויי", מרעיד סטנדרים, בטון אחיד- ואז מגיע האמן בניגון הנצחי:

מילים ולחן של השיר ראה מדור מילים לשירים

אוו[BM#] מייןן[A7}

הועלה ע"י DTK!! ד"ש לחבר'ה ולפלונית אני אוהב אותך אגב קבענו היום בשמונה אל תבריזי כמו פעם שעברה חתיכת ***
© זכויות היוצרים שמורות למחברים ולאקו"ם
MP3Music.co.il - פורטל מוסיקה>

שבעלהאמן-מבקיעת-שחקים-של-בייניש-שמנסה-לגרום-לקהל -לענות-שלא-יהיה-חשש-ברכה-לבטלה-אם-לא-יהיה-תשעה-עונים-כראוי: בד"כ מלווה ב"לענות, לענות"

אמן בכח: מי שבעלהאמן-מבקיעת-שחקים-של-בייניש-שמנסה-לגרום-לקהל -לענות-שלא-יהיה-חשש-ברכה-לבטלה-אם-לא-יהיה-תשעה-עונים התסכל עליו בטעות כשאמר "לענות,לענות" , בד"כ לא מחזיק יותר מאמן אחד אא"כ הבייניש נשאר להשגיח עליו.

אמן של מדריך [ליד החניכים בלבד]= אמממממממממאאן צאאדיק!!

זהו פור טודיי!!

משהו יכול לעזור ליאנונימי (פותח)
מצאתי עט בכיתה אני צרי לעשות השבת אבידה עליו או לא
זו שאלה רצינית?אחד מאלף

בס"ד

אם כן, אז זה לא המקום. אם אתה מעוניין לברר את הנושא, פורום "בראש יהודי" הוא הכתובת..

 

ולתשובה:

כן. צריך להכריז על העט..

לא הכי רצינית!!!!!!!!!!!!!אנונימי (פותח)
תקשיב איך זה הולך:420malאחרונה

סתם ככה אף אחד פה לא שואל שאלות רציניות, אם זה קרה אז זה בטח איזה תייר שהגיע לכאן משיטוט אחרי תעסוקה באינטרנט, שבדיוק עלתה לו שאלה הלכתית כשהוא ראה אתר דתי. אבל מה- הוא לא שם לב שזה "שטו"ת" ולא" שו"ת"!!![אגב ניסיתם לצתת פעם משהו עם ר"ת?אל תנסו!!מניסיון] ב

אם קרה מקרה ומפספס-הטי"תים שאל שאלה רצינית, על אחת כמה וכמה שעלינו לבלבל לו את המוח בעשרות מונים כדי שיבים שזו הפעם האחרונה שהוא עושה ת'טעות הזו!!!

ולתשובה:

תשובה מעשית- אני לוקח כל עט שאני מוצא כי כולם נראים אותו דבר, מה לעשות? [לפעמים אני גם מחפש עטים מסתובבים כאלה, אחרי שמצאני עטים אחרים מצאואת שלי]כדי להשקיט את המצפון אפשר לתלות איזה שלט מצ'וקמק "מצאתי 7 עטים [מתוכם שרדו רק שניים] בחודש האחרון ועוד 5 עפרונות חודים [כולם נהרסו, תצפו לגלות את העט שלכם נעלם בזמן הקרוב.....................................מוהאהאהאהאהאאאאאא]

שאלה!!רננוש!

בס"ד

בת שהתחפשה לבן ושמה ציצית צריכה לברך על הציצית אם היא מתפללת איתה??? מדוע???

חח.... פשוט התחפשתי לשיעמל'ה... [איך שלא כותבים אתזה..=]] ותהיתי לעצמי....=]]

ובן שהתחפש לבת עדי'ין צריך לברך שלא עשני אישה???

לא יהיה כלי גבר על אישה11111
ובמקרה שהיא עוברת על זה חשש שהיא עוברת גם על כך שנשים לא צריכות להשתכר וחשש לכך שתפילת שיכור תועבה ולכן אסור לה להתפלל ולכן אסור לה לברך בשעת התפילה על הציצית,
ואני מבין שהתחפשת ממש טוב אם את לא צריכה ללכת עם שלט שכתוב עליו שימעל'ה (אחרת היית צריכה לדעת לאיית את זה, (אני לא יודע))

בן שהתחפ<שת לבת יהיה צריך להגיד עדיין להגיד שלא עשני אישה שהרי לפי מה שהוא מוכיח בעצם התחפשותו לבת הוא שהוא מעוניין להיות בת ולכן ודאי שלא עשהו כרצונו שהרי רצונו להיות בת. והרי לא עשהו המקום ברוך הוא אישה. ולכן יברך שלא עשני אישה!

"אמרו שתה רביעית אל יורה" מכיוון שכך שתיתי הרבה יותר מרביעית ולכן הינני יכול להורות!

לדעת הדרג"ש שליט"א אין לאשה צורך בברכת ציצית אםמאחורי הקו
התחפשה לשימעל'ה אך מצווה לשנן בקולי קולות "מודה אני לפניך.." בלחן הידוע כיאה לתחפושת, ואם למחנה הפמיניסטי ל"ע משתייכת תאמר "מודַה אני" אע"פ שהתחפשה לגבר לכאורה.
זו מיצבווה שתלוי בזמןנח נחמן מאומןאחרונה
ונשים לא חיבות במיצוות כאלה!!!
אחלת אותה אים בירכת כי בירכת ברך לבתלה!!!!TVTVTV
שאלה לי:אנונימי (פותח)

בס"ד

(אם) טיילתי לתומי בכפר ערבי ופתאום ראיתי כדור של רובה, לקחתי אותו וראיתי שמצויר עליו את דגל החמס (ימ"ש).

חשבתי אם אני צריך לעשות על זה השבת-אבידה וראיתי שיש כמה ספיקות בענין:

א. זה של ערבי או של יהודי.

ב. אם זה של יהודי-את הדגל צייר היהודי (ויש סימן) או שצייר ערבי (ואין סימן מבחינת המאבד והוא ויתר על זה)

ג. אם זה של ערבי-האם הוא ערבי חף מפשע (?) ואפשר להחזיר לו כי לא יהרוג עם זה יהודים, או שהוא יהרוג עם זה יהודים ואסור להביא לו.

ד. אם זה של ערבי חף מפשע (???) האם אפשר לתת לו כי לא יזיק עם זה, או שהחמסניקים יקחו לו את זה-ואסור להחזיר.

מה דעתכם בענין המסובך שאליו נקלעתי?

קלוע נקלעת בגלל קליע שכל מטרתו אותך להקליע~~אני~~

א. אומרים 'הגונב מגנב, פטור' וזה המשפט שיוציא אותך זכאי באם הכדור של ערבי בטוח. כי מהם הערבים אם לא גנבים, מושחתים? ובאם הכדור שייך לערבי, גנוב הוא 100%.

ג. באם ידוע לך ידיעה , ולא הקטנה ביותר- שמכדור זה יורה לעבר יהודי קדוש, אין אתה רשאי כלל וכלל להחזירוףץ באם תחזיר לו תקרא רוצח, וגזר דינך יהיה מוות, משום שברגע שהחזרת לו עזרת לרוצחים.

ד. כל חיי הארוכים לא שמעתי על ערבי חף מפשע. מה גם שאם הוא ערבי זורם בדמו דם רשע ובצע ושקע ותקע. אי לכך אין אתה חייב להחחזירו, גם משום 'מראית עיין' שיראו כולם שאין עושים עסק עם ערבים, ומה בכך שהערבים הרי אחינו המה, כי מזרע ישמעאל יולדו, והרי כתוב בתורה (?) ש 'אין עושים עסק עם בני משפחה'.

באם מחשבתך היא שרק בגלל הציור הקטן שמצוייר עליו החלו כל הספקות, הרי רשאי אתה לקחת 'מוחק' ולמחוקו על כלותו. כך תיפטר גם מסמל החמאס המאיים להשמידינו, וגם מספקות אשר באו עליך ביום בהיר של שמש בלי עננים.

אני אישית הייתי מגרדת את דגל החמאס ומחזירה לשכני הבדואי. כך ייזכה הוא בשללו, אך לא בחפץ להורגנו.

אין צורך להחזיר לגוינח נחמן מאומןאחרונה
ולכן אתה לא צריך לברר אים זה יהודי הוא גוי וזה גם פחות מישבווה פרותה
משנכנס אדר מרבין בשמחהאדרת

בס"ד

ומה עושים "משיוצא אדר"?

והלא כבר נאמר במסכת קידושין:ישי ויזנר
"ויצאה והייתה"- הקיש הכתוב יציאה להוויה...
ובתור אחת שלא ממש יצא לה לפתוח גמרא לאחרונהאדרת

בס"ד

לא הבנתי מה כתבת.

חח רק אסביר את דבריו -אח..

מסכת קידושין - מניין לומדים שיש שליחות בקידושין?
אומרת הגמ' - כתוב בפסוק לגבי גירושין - "ויצאה מביתו [גירושין] והלכה והיתה לאיש אחר [קידושין]"
קיצר - הוקש [במילי "עמך" זה = הוצמד] גירושין לקידושין , כמו שבגירושין יש שליחות [לומשים ש] כך גם בקידושין...

אוקצור - זה מה שהוא בא להגיד - מקיש הויה ליציאה!
יעני - כמו שבכניסה שמח - כך גם ביציאה שמח!
קפיש?


חח חודש מלאור!!

קפיש וחצי.אדרת

בס"ד

חן חן על הפירוש.
אם יש למישהו עוד משהו להוסיף - אשמח להחכים עוד.

מה, את לא יודעת?!? (פינגיסלים וארזה
אופס קפץ...סלים וארזה

"מה, את לא יודעת?!?" פינגי, פרפר נחמד)

ידוע שהיום השמח בשנה הוא כ"ט תמוןז, ואילו היום העצוב בשנה הוא ל' שבט! שהרי כבר נאמר: "משנכנס אדר מרבין בשמחה" וממתי ממעטין? רק משנכנס אב! "משנכנס אב ממעטין בשמחה", ומתי מרבין? רק משנכנס אדר!

הי. זה משפט שאהבתי...משה
נישארים אים אותה שימחה וכחה לא ממעתיםנח נחמן מאומן
וכול המרבה הרי זה משובח
השאלה לא נכונה!אבא שמואל
אדר לא יוצא...
מישנכנס אב(אבא) ממעתין בסימך(:נח נחמן מאומן
משיוצא אדר נכנסים לדיכאון.מאחורי הקו

בע"ה

חס וחלילה!!!!!!!!!!   חודש אדר הוא רק להגברת השמחה!!!!! נשארים שמחים תמיד!!! אין כזה דבר דיכאון!!!

(יצאתי מהציניות!??! תודה אבא)

משיצא אדרdrizt05אחרונה
קיבלתי מה ששלח בעניין שנהגו האמהות להבריק הבית לכבוד הפסח.
והנה נהגו אימהותינו הק' זצוקלהההה"ה נבג"מ דמין הרגע שייצא אדר מתחילין בנקיונות הפסח. ומצינו בספר "שואב אב"ק" הלכות נקיון הפסח, פרק פורים ד"ה "משיצא הפורים" דיש המחמירין, ומתחילים בניקיון כבר בשושן פורים, מוקפות חומה למחר,וכן מצינו בשו"ת "מטאטא ויע"ה" קי"ט. ויש סוברים  דמלכתחילא יש להתחיל בהנקיון בעש"ק אשר מתריעין בו על השקלים, ואלו הם מן הטועים ויחבוט המטאטא בראשם.וקיבלתי מסבתי ע"ה נבג"מ הנני כפרת משכבה על אשר נהגו להחל הנקיונות כבר בט"ו בשבט, ונראה דע"פ שכל ישר אין לנהוג כן,  ונראה לענ"ד דיש להתחיל בהנקיון כבר בר"ח אדר בבחינת שלושים יום קודם החג עוסקים בעניינו של חג, וכן כתב המהר"י סעפנוג'אה בספרו הח' "הסמרטוט והדלי" והמחמיר תבוא עליו ברכה.
ונזכה לראות בהברקת הבית וציחצוחו,
אני בן לאאמ"ור אבא

ראיתם את החוצפה של משרד הרישוי ??otk100

כל אחד שהוציא רשיון אפשר למצוא את התמונה שלו כאן

(גם אם הכרתם את זה...)

ישן, אבל בהחלט משודרגמשה
עשו שימוש ב-CSS
מוכר! אבל חמוד כל פעם מחדש...בהרניסטית!
אמורים לראות משו'? או רק "שגיאה!"???מישי' מאפושו'
חמוד לחלוטין....~*דוד*~

לק"י

תכנסו...חזק ביותר....אהבתי..

את אמורה ללחוץ על "חזרה לדף הרשי ואז תראי"..בהרניסטית!
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחזק..אליעד.
בהחלט מוכרשירו למלך

יצאה לי תמונה של חזירה

איזה לא נעים..

לא פייר..

 

חזק!!!זלמן לוי

אהבתי חמוד ביותר!!!

נחמדדדצביה:]
גאאד><מרב.
לא הכרתי אצת זה לפני.
תארתי לעצמי שזה לא באמת יראה לי ת'תמונה של אבא שלי, אבל מה זה הקוף הזה שאוכל בננות?!
דווקא עשיתי את אחותי.יורבית
חשבתי שזה בטח יהיה דומה לכל המצגות-שרשרת המעצבנות האלה ששולחים במייל.
חח,יורבית
אבל אין סיכוי שיהיו 200,000 רשיונות נהיגה ביישוב שלי. הכי הרבה 200.
עשיתי פעמיים אני שים מאותו יישובהללושי
אנשים מאותו יישוב,וזה עשה מספרים אחרים של רשיונות!הללושי

סתם שגיאות כאלה

 

חחחחח....=]]]רננוש!
ישששש- עברתי את הטסט על כדור פורחחובשת

לא ידעתי....

יש לי רישון על F-16, מסוק יסעור וכדור פורח....

ולי על בימבה.יורבית
[לעע, מגיל שנתיים אני דוהרת במורד השביל. תשאלו את אמא שלי. אז שאני לא אעבור ת'טסט?!]
אני עברתי טסט א-מ-י-ת-י על בימבה!רחלקה

עם טסטר וטופס ירוק מגעיל!

[סתם כי המורה שלי קראה לאוטו שלה 'בימבה'... ]

ווואי אחותי זה גדול!!!!@אנונימי (פותח)
נבהלתיאנונימי (פותח)
חיפשתי את השם ואז ראיתי את התמונה(לפני שקראתי) ופשוט קפץ לי הלב. אח"כ צחקתי הרבה....
זה ממש רעיון חמוד אהבתי..~~אני~~אחרונה
שמעו נא רבותיי דיינים מומחים11111
שִׁמְעוּ נָא רַבּותַי דַּיָּנִים מֻמְחִים, כָּל נֶדֶר או שְׁבוּעָה או אִסָּר או קונָם או חֵרֶם, שֶׁנָּדַרְתִּי או נִשְׁבַּעְתִּי בְּהָקִיץ או בַחֲלום, או נִשְׁבַּעְתִּי בַּשֵּׁמות הַקְּדושִׁים שֶׁאֵינָם נִמְחָקִים..., וְכָל מִינֵי נְזִירוּת שֶׁקִּבַּלְתִּי עָלַי וַאֲפִלּוּ נְזִירוּת שִׁמְשׁון...
(על מנת שלא להכנס חלילה לחודש אדר בנזירות ואפילו נזירות שמשון)

ומכיוון שהחל פורס עלינו אדר הבא עלינו ועל כל ישראל לטובה הן בגשמיות הן ברוחניות,
החלה נפשי תוהה מדוע ולמה וכיצד ולשם מה מצווים אנו על מצוות פורים בפורים ועל מצוות כיפורים בכיפורים והרי אין הצר שוה בנזק הממלכה,
שהרי לאחריו של ר"ה הרי אנחנו צריכים להשתחרר קמעה, ואחרי שעלבנו במורינו ורבינו עטרת ראשינו בהכתרת אדמורינו הרי אנו צריכים להתבייש קמעה,
ונוסף לכך אדר שזמן גשמים הוא נקבע לנו שעת התחפשות לדורות, ותשרי שזמן בצורת הוא נקבע לנו עת התכנסות בבתי כנסיות?!
אתה החילות להראות את עבדך את מקלדתך ואת ידך החזקהישי ויזנר
עבר עריכה על ידי ישי ויזנר בתאריך ח' אדר תשס"ט 18:28
אשר מי מקליד בפורום הזה אשר יכתוב כשאלותיך ומאמריך.
אעברה נא ואנסה לענות על שאלה זו, אולם אין אני בטוח כלל וכלל שאצליח בכך, כיוון שגרוני ניחר, ראשי סחרחר- וחושבני שאמות מחר.

אמנם אמרו חז"ל "חכם משיב על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון", אולם מכיוון שאינני חכם הנני פטור מזאת מכל וכל
ולכן אענה לך קודם על שאלתך השניה ואח"כ אעבור לראשונה.

חשוב, אם לא היו צריכים בחורי ישראל לצאת אל הגשם השוטף והקור העז בפורים, כלום היה מישהו מביניהם מעריך את הקיץ?
ולהיפך, אם לא היו יושבים ספונים בבית הכנסת במזג אויר נאה בתוך חלל סגור ומשמים, האם היו יודעים להעריך את הזמן שאחרי הצום? ומה היה מגרה אותם לצאת החוצה אל גן המשחקים?
כיוון שכך תקנו חז"ל ברוב גאונותם את החגים הללו דווקא בזמנים האלה...

ולשאלתך הראשונה:
אמרו חז"ל: "מגלגלין זכות על ידי זכאי וחובה על ידי חייב" .<שבת ל"ב.> משמע- שבעצם עשיית עבירה אדם נכנס לגדר "חייב" מכיוון שהוא מטמא את נפשו ומטמטם את עצמו (שנאמר: "ונטמתם בם" <ויקרא י"א אאל"ט>. אל תקרי ונטמתם, אלא ונטמטם <ציטוט לא מדוייק מיומא לט., נדמה לי> ) ובכך הוא בעצמו מכניס את עצמו למצב שבו הוא יעבור עוד עבירה.
אם כך הרי אדם יאמר- הרי יש לי זכות לבחירה חופשית ואוכל לעבור עבירה ולהשתמש בה כדי שלא לעבור עוד עבירה. לכך סמכה תורה כיפורים לר"ה ופורים להכתרה, כדי שלא יאמרו תלמידי ישראל "אחטא ואשוב" אלא יראו שכמו שאין ביכולתם לשנות את זה שכיפורים אחרי ר"ה ופורים אחרי ההכתרה (הבעל"ט היום בערב באולם ז'ראר בכר. כולם מוזמנים.. ) כך גם בזה "גזירה היא מלפני ואין לכם רשות להרהר אחריה".
ואם כן יאמר אדם "ומה אעשה שכבר נגזרה גזרה?!", לכך הצמידו דווקא את פורים וכיפורים, להראותך שכמו שבכיפורים אפשר לחזור בתשובה ובפורים אפשר לקלקל את כל הטוב שעשית- כך אין לך להתייאש ולוותר / לשמוח ולשבת בשקט, אלא עליך "להתגבר כארי לעשות רצון אביך שבשמים" <או"ח סי' א' סע' א'>.
...11111
מכיוון שגם אני הנני חכם גם אני אינני פטור מלשמור על אמירת ראשון ראשון ואחרון אחרון.
ועכשיו נעבור לתשובותיך על ראשונה שנייה ועל שנייה ראשונה

תימה לי עליך וכי אינך יודע מה שכתוב: "אלה מועדי ה' מקראי קדש אשר תקראו אתם בין בזמנן בין שלא בזמנן אין לי מועדות אלא אלו",
מכאן וודאי שניתן לנו לשים פורים בתשרי וכיפורים באדר, ואיך מכך תוכל למד דברים שאינם ברי שינוי?
ועוד תימה עליך שהינך אומר שבפורים ניתן לקלקל,
שהרי אם אדם שותה ומתנהג בצורה נאותה ודאי שזה בזכות צדקותו הרבה,
ואם חלילה יתנהג בצורה שאינה נאותה ודאי שזה באשמת היין שפג תוקפו,
ומכאן היכי תמצא לומר שבפורום אפשר לקלקל?


ועכשיו לתשובתך הראשונה

וכי מה הועילו חכמים בתקנתם לעניין לבוש תחפושות,
והרי בצאת ישראל למצוות שילוח מנות יתקיים בהם מה שנאמר: "למטר השמים תשתה מים"
וכיוון שכך יתקיים בתחפושותיהם מה שנאמר: "וחם השמש ונמס" (שפסוק זה בגימטריה כ"וישבו המים מעל הארץ")
והוקשו תחפושות שנוצרו לשם "מן הוא" למן שמקור שמו "מן הוא".
ומכיוון שכך ראינו שאין כל טעם בלבישת התחפושות וצער הבריות הוא,
מוטב יניחו התחפושות בשדה מאכל לעוף השמיים ולחיית הארץ כנאמר: "הנשאר בשדה נמוח ונעשה נחלים, ושותין ממנו אילים וצבאים, ואומות העולם צדין מהם וטועמין בהם טעם מן, ויודעין מה שבחן של ישראל."


חח אהבתי !~~אני~~
שמרתי במועדפי.
תמה אנוכי על דבריך,ישי ויזנר
אולם כיוון שכבר פעמיים פה ענינו על ראשון שני ועל שני ראשון, ותרי זימני הוי חזקה לדעת רבי, אענה אף אני על שני ראשון ועל ראשון שני.


לשאלתך השניה:
קודם כל מבין אני משאלתך שקיבלת את תשובתי לעניין כיפורים, ועל אמרתך זאת שש אנוכי כמוצא שלל רב.
ואמנם, אם מודה אתה על ההגיון שיש בדבר לעניין כיפורים, יכול אני לומר לך שמסורת היא בידינו ללמוד גזרה שווה "פורים" "כיפורים" שהרי "כי" משמש ב-4 לשונות (אי, דלמא, אלא דהא) ואבע לשונות דכי כנגד 4 כוסות דליל הסדר, שלומדים גזרה שווה "יין" "יין" מיין פסח ליין פורים, וזוהי גזרה שווה שאין עליה תשובה, כיוון שהיא כפולה- החלק הראשון והחלק השני.

אולם, מכיוון שאינני אוהב לענות בלימודים סתמיים ואוהב אני להבין טעמם של דברים, ישבתי וחשבתי עד שיצא קיטור מהגייזר כמאמר השיר: "משוך בגייזר, משוך בגייזר, אין כמוהו גייזר". לפתע נזכרתי לי שאני בכלל בישראל ואין לידי גייזר, אז החלטתי לוותר על הרעיון ופשוט לכתוב לך כזאת:
אמנם, במדבר היה עניין להשאיר את התחפושות בשדה, כיוון דשכיחי אילים וצבאים, אולם בימינו דלא שכיחי אילים וצבאים- מוטב ילבשום בחורי ובנות ישראל ויהא סבלם כפרתנו. ואם נימוח- יימוח, שלבישה עושה מצוה ולא הליכה עושה מצוה, למרות שהליכה צורך לבישה (כמו שאמרנו בנרות חנוכה ועי"ש).


ולשאלתך הראשונה:
יודעני באימרתך אשר אמרת, אולם דברים אלו נאמרו לעניין זמן המועדות, לא לעניין סדר המועדות וסמיכותם, שהרי דבר זה נאמר רק על הפרשים קטנים של כמה ימים בודדים, אולם אם הפרש זה מערבב סמיכויות וסדרי בראשית- ודאי וודאי שאין לו תוקף, שהרי כך עקרת את כל התורה כולה, שהרי אם כך למה נאמרה תורה?!
אלא מוכרח אתה להגיד שלא על הזמן דיברה תורה, כי "אלה מועדי ה' מקראי קדש אשר תקראו אתם בין בזמנן בין שלא בזמנן אין לי מועדות אלא אלו", אלא על סמיכויות וסדר המועדים.
וזה שאמרה התורה תאריכים כגון "בחודש הראשון" ודומיו, אינו אלא כיוון שרצתה להגיד לך סביבות הזמן שבו החג מיועד להיות, שאחרת לא היינו מוצאים את ידינו ואת רגלינו בלוח השנה שלנו, שגם כך מסובך הוא עם השמש והירח ואחד עשר כוכבים.
וראיה לי לכך- שהרי בשבועות ראינו שאמרה התורה "שבעה שבועות תספור לך" <דברים ט"ז, ט'> ולא פירשה תאריך, כי עיקר דבריה הוא המרחק בין שבועות לבין הפסח שלפניו.
ואם תקשה שאם כך מדוע לא דיברה תורה על המרחק בין שבועות לבין יום העצמאות? הרי יום העצמאות קרוב יותר לשבועות מאשר פסח, אומר לך שאין הבדל גדול בין יום העצמאות לבין פסח, כיוון ששניהם באו על יציאה לחירות, ועל כן אין לך לצעוק כ"כ על ההבדל ביניהם.


אסיים בקריאה נרגשת לכל הנוכחים:
אנא! הגיבו! אל נא תשאירו אותנו להתווכח לבדינו, כי "מי שאוכל אותה לבד- מת לבד"!


ישי ויזנר,
רב דשרמן ב',
חדר 43 כבוד!
תלתא ודאי הוי חזקא11111אחרונה
תגובתי בנידון חלקה השני של תגובתך על תגובתי שנכתבה לגבי תגובתך באשר לתגובתי:
באשר לטענתך שאין אף פוסק שתוקף את האפשרות של עירוב סדרי בראשית, איך הינך יכול לטעון כך והרי לא שמענו על כל הפוסקים ויכול להיות שאחד מהם עלול חלילה וחס לחלוק על זה,
ולגבי מה ששאלת על עקירה, הרי נפסק שעקירה על מנת לנטוע במקום יותר טוב בשביל הנטיעה מותרת אף ע"י יהודי (עיין: http://www.yeshiva.org.il/ask/?id=25362)
ומה שנאמר "בחדש השני" וכן הרבה בא ללמדנו שכמו שאנחנו יכולים גם לקבוע זמנם של החודשים שהוקשו למועדים.
ועוד נאמר: "החדש הזה לכם ראש חדשים ראשון הוא לכם לחדשי השנה" שבא ללמדנו מעין מה שלמדנו ב:"אשר תקראו אתם..."


ונעבור לחלק הראשון של תגובתך
אומנם מסכים אני איתך אך לא לעניין כיפורים אלא לעניין גזרה שווה, ומכיוון שכך לא ראיתי צורך להכביד על קוצר היריעה במילי דשטותא אודות כיפורים,
ואם הינך מתעקש על תשובה באשר למה שיוציא את בחורי ישראל לחוג ברחובות לאחר פורים כפורים, עיין במאמרו של רבינו סיני ועוקר הרים בעל קול התור שאמר: "אפילו שלוליות קטנות..." וד"ל

ע"פ שו"ת בעל הכיפה גם בארץ הקודש ישנו גייזר (עיין http://www.kipa.co.il/bikorim/show_art.asp?id=20615) כך שהינך יכול לחכות לכך שיפרוץ ממנו קיטור,
אומנם בימינו לא שכיחי איילים וצבאים אך כן שכיחי אדם שנמשל כבהמות נדמו, והוקשה חיה לבהמה.

רבותי משנכנס אדר מרבים בשמחהיצ. יאיר
ואין מקום יותר טוב לזה מהפורום הזה של פרוייעקט השטו"ת בהצלחה לנו.
נו, ו-?סלים וארזה
עליך, כמשתתף הפורום (אם הנך אכן כזה), מוטלת החובה להרבות בשמחה ככל אחד מאותם גולשים משועממים אשר כותבים הודעות לא קשורות...
אם זה לא קשור זה לא קשור אז איך תקשור?ruthi
רגע, לא הבנתי. מה הקשר?אדרת
זהו, שהקשר נקשר וקישוריו קשורים לא קשורים.ruthi
וכל זה רק בגלל שגולשים משועממים אמורים  לכתוב הודעות לא קשורות.
אם כךאדרת

בס"ד

מזל שאנחנו לא משועממות, אחרת גם אנחנו היינו כותבות הודעות לא קשורות.

אז הפתרון הפשוט הוא לקשור את זה, לא?ruthi
או לחילופין- שני קשרים הקושרים זה את זה יבוא הקשר השלישי ויתיר ביניהם...
בכל מקרהאדרת

בס"ד

רצוי שלא לקשור את זה חזק מדי.
אחרת כל הקישור ייצא מהקשרו.

כן, ומותר רק קשר אחד.רחלקה
כפי שלמדנו מהלכות שבת.
אז נקנה לו במתנה את הספר " קשר גורדי"ruthi
וכמובן שנתקשר אליו לפני כן,s/m/d/4
שלא יחשוב שקושרים עליו קשר. ושרק ינסה להתנגד! נקשור אותו לקקטוס!!!
אני מעדיף את "קשר הגנרלים", אם אפשר.סלים וארזה

ונקשר לזה שקשר קושר ביני לבין הקושר הכשר שדבריו הוצאו מהקשרם ונקשרה נגדו קשירת קשר והוא המפורסם שמקושר לכל מיני מקושרים שיכולים לקשור אותי לקשר הכנון והקשור.

מבולבלים? גם אנחנו.

בכל מקרהruthi
כלי התקשורת קשרו קשר לקשור ללא קשר את החותכים קשרים.
ובכללאדרת

בס"ד

מי שרוצה להיקשר לכל הקשור לקישור המקושר הזה, מוזמן להיקשר לכאן:
Forum/Forum.aspx/t89969#872449

וכפי שנאמר:רחלקה
"הקשר קשור בנו"!!!
ובקשר לקשר החדשruthi
נקשור קשרי תהילה לאדרת ורחלקה, מחזירות אתרת (לש' את) החפירות ליושנה!
מה אתם קשורים לעזאזל?!אנונימי (פותח)
(סתאאאם.. סחטיין עליכם. תהיו בריאים.)
הי הי אתה 0.5...s/m/d/4
אל תגיד לנו מה לעשות! מבין?!
בדיוק!! גם אם החלטת לפרום לנו את הקשרים!ruthi
לפרום... דו משמעי או שרק אני שמתי לב לזה?סלים וארזה
כנראה שרק אתהruthi
תסביר לי למה התכוונתי?
את התכוונת כנראה לפרום,סלים וארזהאחרונה
אני התכוונתי לפ(ו)רום...
איזה באלגן עשיתם.. יאלה..המלכה של העולם
שאלה מאתגרת למביני עניין!אנונימי (פותח)

הנה שאלה שמסכמת את כל החומר בבחינות להסמכה לרבנות של הרה"ר. מי שעטנה נכונה, מקבל זימון ישיר לדיינות:

מה דין אשה נדה, אבלה, שנפלה לסיר חלבי בשבת? האם עלתה לה טבילתה?

 

תשובה מאותגרת למביני עניין!סלים וארזה
אם הוטבלה בילדותה, הרי שהטבלתה עלתה לה בטבילתה. אם לא הוטבלה, אז כיוון שזו אישה כשרה, ואין דרכם של נשים כשרות ליפול לסיר חלבי, הרי שאם היה הסיר בחום שהיד סולדת בו, יש כאן קושייה על השאלה, כיוון שמה עושה סיר חלבי בחום שאין היד סולדת בו בשבת? אבל מעצם הקושיה עולה התירוץ, שאם זו אישה כשרה, בוודאי מקפידה היא על כשרות בשר וחלב, ודינה כדין אישה שמנה שנפלה לסיר חלבי.
וואי חברה אתם חופרים.. לא הבנתי כלום..אנונימי (פותח)
אפשר איזה תרגום לבנות שבנינו..
הי הי...הסנה-בוער

בס"ד

למה נראה לכם שאם אתם עוטפים את זה במילים אחרות מותר לכם לדבר על עניינים כאלו בפורום כזה?!

^ שימו לב...אוסנת
אני בעד לנעול את השרשור הזה.
מצדדת בדעתן של אסנת והסנה הבוער.מרב.
סתמו ת'פה.
מנהלים- פליז תנעלו[[=
טוב.ישי ויזנראחרונה
התלבטתי הרבה זמן אם לנעול או לא, פשוט זה די גבולי.
אבל בינתיים אני לא רואה שיוצא מזה משהו מצחיק במיוחד ולעומת זה אני רואה שזה מציק להרבה אנשים, אז:

~ננעל~
גילוי דעתאלעד

הנה נדרשתי לעניין הסבוך שבא לפנינו, ואע"פ דלא צנוע הוא, הנה נגמרינן בלשון הגמר' וכך אינשי ואיתתות דלא מעלי לא יכוונו ליבם לשמוע ולהבין אמרי קדשי והוסר המכשול ולית חששא ביה כלל.

והנה ידוע לנו דנדה לא שריא לטבול אלא במקווה דמכיל ארבעים סאה מי גשמים או מים שאובים, ובסיר לא יתכן כך דאין בנמצא כלל סיר בגודל כזה. ואף אם ימלאנו ליבנו לבוא להקל ולומר דמה שאמרה תורה מקווה כוונתה היתה לעניין טהרה ואי הכי אף סיר שבת קדש הוא ומהני, לכך לא נחשוש להתיר, כיוון דמהסיר חלבי מסתמא אף התבשיל חלבי, וכל דאכל בשבת תבשיל חלבי חייב מיתה ואכמ"ל.
ואם נדיינידן ליה במילי דגמרא נחתי לעומקא דדינא דבשבת אף לטבול אסור כמפורש במסכת נדה והכי נהוג ופוק חזי וכו', ועל כן אין להתיר אשה זו לבעלה, ואף לאוכלה עם בשר אסרינן ליה בהכי.
ואי אתינן להכי נדמה מילתא למילתא מעניין קישקע בחמין, דלא עלתה לו טבילה הואיל ואינו ראוי למאכל, ואילולי דמיסתפינה הייתי אוסרה עולמית. וק"ל.

המשך נצרךאלעד
והואיל והיא אבלה כדמוכח משואל השאלה שוב אין כאן מקום להתיר הואיל ודין מפורש הוא ומבואר בש"ס ובפוסקים דאין לאשה אבלה לטבול, וממילא נפלה כל הקושיא מאליה.