בהקץ אדם משנתו מצווה שיטול ידו כדי שלא תחול על האדם רוח טמא.
כאשר האדם נוגע בנטלה גם הנטלה טמאה ולכן גם המים שנמצים בה טמאים אז יוצה שהאדם נוטל ידו עם מים טמאים. מה יש לאדם מזה הרי טמא אינו יכול לטהר (או שיכול?)?

טוב נחיה קצת את הפורום בכמה שאלות שעלו אצלי לאחרונה..
שאלה ראשונה..אדם שבולע את נזלתו(נזלת שלו) על מה הוא צריך לברך ומדוע??
ואדם שמחטט באפו(באף שלו) בשבת!! האם עובר על בורר או טוחן?? ואולי עוד כמה דברים??
דיון פורה ומהנה 
האם עלי ללכת בגרירת רגלים כמו שנא' "כתתו רגליכם לעיתים" או לא משום שנא' "רק רגליה נעות וקולן לא ישמע" נא לענות במילי דשטותא כראוי!
(סליחה על עיוות הפסוקים)
בס"ד
היום רבצתי על הכיסא מול המחשב ומתוך שיעמום טוטאלי שהגיע באמת לרבות אדירות החלטתי לענות לכבוד הרבנית הידועה מרן ורבנן כבודה אי'ילת לווין הלוא היא חוזר(ת) אליך ותוך כדי שיחה התפלח לו משפט שרשמתי מתוך המקלת ישר לצג בזו הלשון "משעמם לי" כבוד הרבנית ענתה אהה ואני עניתי חזרה אהה ובקיצור [ואני בהחלט מקצרת..] אני אמרתי שיש לעשות משהו שיועיל לאנושות כבודה ענתה שלשבת מול המחשב זה באמת מועיל אני ברוב חוצפתי לכבוד הרבנית עניתי שזה לא מועיל כלל וכלל. מה חושבים על כך הרהגי"ם המפורסמים היושבים במחיצתנו [הבנות כמובן מאחורי המחיצה]?? האם לשבת מול המחשב זה מועיל לאנושות???
אלעדבס"ד
האם יש צורך לשבת שבעה על פיצלו"ש שמת?
יותר נכון, נרצח בשחיטה נוראה ולאחר מכן בשריפה.
למי ששואל, זאת מומו הפיצלו"ש שלי בדמות פרה. נשחטה בה' אי'יר התשס"ח.
אשמח לתשובה מהירה.
זה פשוט לפורום!!!לוידעת למה...
הלכה א':
מאימתי נכנסים למקלטים? משיגיע שחר אדום. ר' יוחנן הגלילי אומר: משיכיר בין קטיושה לקסאם. ר' פרס השמעוני אומר: משיבחין ביו קסאם לשמסאם. אמר ר' אולמרט: אני משדרות אני בא ומעולם לא נפל עלי קסאם. אמרו לו: שוטה שבעולם! לא משדרות אתה בא אלא משדרות רוטשילד...
הלכה ב':
תקנו חכמים שלא ייקרא שחר אדום. ואמאי? דההוא זאטוט שנקרא שחר ולבש סודר אדום, ואמריה חבריה דאותו זאטוט: "תראו – שחר אדום", ויזעקו כולם זעקה גדולה ומרה ויקפצו למקלטיהם ולמרחביהם המוגנים ותחת כל משקוף רענן, והעיר שדרות נבוכה. אותה שעה תקנו חכמים שלא ייאמר שחר אדום אלא צבע אדום.
הלכה ג':
על מה קסאמים באים? על שום עוונות שרינו ויועצינו המתרברבים כי הם מוכנים להידבר עם מי שאינם רוצים לדבר ולעשות הודנא היא הבדיחה עם החמאס. וכל כך למה? משום שהיו שרינו שומעים בעצת יועציהם ומבצעים ספין הוא הגורל כדי שנשכח מבתי ועד של חכמים החוקרים הכיצד זה שבלבנון נתן הקב"ה רבים ביד מעטים, חזקים ביד חלשים ופלאזמות בידי לוחמי שטח פרימיטיביים.
הלכה ד':
תחילה נהגו ישראל עם בוא הקסאם לצאת מבתיהם להיכנס לרכביהם ולנסוע בשיירות לשדרות. משנפלו חללים בשדרות פסקו ישראל מלבוא, והחלו תושבי שדרות לצאת מבתיהם, להיכנס לרכביהם ולנסוע בשיירות אל מחוץ לשדרות. מעשה בר' עקיבא ור' טרפון שהיו נוסעים באוטובוס של גאידמק לאילת, עד שבאו תלמידיהם ואמרו להם: רבותינו הגיע זמן בחירות, ויאמרו להם: הצביעו גאידמק.
הלכה ה':
משפונה קטיף וניצח חמאס, החלו מחבלים לקצות בישראל ולשלח בהם את הקסאם. תקנו חכמים: אם נפל קסאם בשטח הפקר - מבליגים. אם נפל בתחום העיר ולא גרם נזקא כלל - שותקים. אם גרם נזקא לממונא – מצקצקים בלשונם. אם נפל קסאם וגרם נזקא לנפשא, הרי שאם קטל נפשא דעובדים זרים או מתנחלים – הרי זה כאילו נפל בשטח ההפקר ולא גרם נזקא כלל, ואם קטל נפשא דבני שדרות – מסכלים באופן ממוקד. אם קטל נפשא דבני הכרך הוא אשקלון, כובשים. ר' אולמרט אומר: ומייד מחזירים.
הלכה ו':
פדיון שבויים בכמה? אמר ר' אולמרט: בכלום. שמא ישבו מישראל עוד. ור' אולמרט אומר: ב 1,400 אסירים. שמא לא יחזירו כלל. ואם תאמר: קשיא דר' אולמרט על דר' אולמרט? אלא לא קשיא – דספין הווה, שקודם סברי בכלום, ויסובבנהו הספין, וסברי ב 1,400 אסירים. אמר ר' אשכנזי: אסירים המשוחררים חייבים בנטילת ידיים, שמא מלוכלכות ידיהם בדם...


ישי ויזנר
-עצמי-
ישי ויזנרבס"ד
אמא שלי, לומדת גם עם חילוניות (אנחנו דתיים, וואלה...)
קיצר... היא צריכה להגיש עבודה... עכשיו בשביל העבודה 4 נשים התחלקו ל 2 קבוצות.... כל קבוצה (בת 2 נשים, אומנם חופש אבל 4:2= זה עדיין 2) קיצר היא הייתה צריכה לעשות חצי עבודה עם חברה שלה (החילוניה) והקבוצה השניה (בעלת 2 נשים, חילוניות אף הן) היו צריכות לעשות את החצי השני של העבודה...
בכל אופן 2 הקבוצות (בעלות 2 הנשים כל-אחת) סיימו,והן קבעו מפגש מרובע (יענו בן ה 4) של 'חיבור חצאי העבודות'
אבל הבעיה,שהן קבעו בשבת... הן יודעות שאמא שלי דתייה ולכן 'פטרו אותה' מלהיות איתן בחיבור העבודה...
אבל זאת לא הבעיה היחידה... הבעיה המסובכת יותר היא ששלושת הנשים (החילוניות) קבעו את המפגש ליום שבת בשעה 6:00 ושבת יוצאת רק ב8:00 (בערך)....
מה אמא שלי צריכה לעשות...אחרי הכל גם השם שלה מופיע על העבודה (שחלקה נעשה בשבת!!!)
אשמח לתגובה בהקדם האפשרי...

אנחנו אומרים (לפחות חלקנו) כל שבת את המשניות של במה מדליקין
ולא שמים לב למשו מאוד חושב ולא מובן...
ציטוט: ולא בזפת ולא בשעוה ולא בשמן קיק ולא בשמן שריפה ולא באליה ולא בחלב נחום
אני לא מבין מה זה חלב נחום??
ועוד שאלה שאולי פחות חזקה אבל גם עליה אני רוצה תשובה..
מי זה המדי שמוזכר בהמשך המשנה??? מעולם לא ניתקלתי בתנא ושמו המדי!!
תשובות יתקבלו בברכה 

מרן ורבנן, שמתם לב איזה סרט יהודי זה מלך האריות?ולמרות שאין ראיה לדבר, זכר לדבר:
1. הפיוט דסימבה ונלה מפייטים כאשר הם פוגעים זה בזו בפעם הראשונה אחר דסקר עולה לשלטון: "הוא מנסה לסגת ומלך לא להיות/אם כי מתוך עיניו ניבט לי מלך החיות"- וכן איתא אצל עמ"י המנסה "לסגת" ולא להיות ראש לכל העמים, אבל בין אם ירצה ובין אם לא- מתוך עיניו ניבט לי מלך החיות- הוא לב העמים.
2. טימון ופומבה(וי"ג פומבא, ונראה דהא דלפני דקיבל עליו עומ"ש והא לאחר דקיבל עליו עומ"ש, ואיכא דאמרי הא והא לבתר דקיבל עליו עומ"ש והא בפי עצמו והא בפי ההמון)- האשכנזי(טימון) והספרדי(פומבה- כל הספרדים דאזיל עוד שניה לאכולני- גם אני ספרדי, חכו קטנה)טימון מנסה תדיר לעשות עצמו חכם אך בעצם כל ההברקות מגיעות מפומבה [וקשה לברוכים, דהרי פומבה הוא חזיר ואיתא בסה"ס "כי תועבת ה'" וכן איתא "ראש לטומאות חזיר"(המצאה שלי,אל תנסו לחפש את זה...) וי"ל בשם הר"ר ישי בן הר"ר אהרון ויזנר דהכא מיירי בחזיר יבלוט דכשר הוא ולא נרא לר"י, דהא לא מפרש חזיר יבלוט, אלא כלל כל החזירים כטמאים מחמת גועל נפש, ואיכא למימר דהא הא היופי, דמלבר נראה פומבה כטמא אבל מבפנים הינו חיה כשרה כדאמרינן "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו", וקשה, דהא מיירי בשם הר"ר דסממני הכשרות בחזיר הם מלבר, אך מלפנים הוא טמא, ואיכא למימר דאמר "הפוך על הפוך"]
3. נלה מדברת עם סימבה[וקשה דהא אמרינן "כל המרבה שיחה עם האישה בוטל מדברי תורה ומרבה דברים בטלים..." ואיכא למימר דסימבה בטלן היה, כדאיתא "אקונא מטטה" דמשפט בטלנין הוא, ועוד איכא למימר דלא מיירי בחיות ועוד איכא למימר דבחברתו שאני, שהרי איכא פעילות "קירוב לבבות"(וע"ע ביטול תורה לצורך החזרה בתשובה בפסגת זאב) ועוד איכא למימר דלא חייש ל"אל תרבה"] ואומרת לו "הוא(סקר) נתן לצבואים זכויות על אדמותינו, הכל הרוס...", וזה בדיוק מה שקורה כיום בארצנו הק', נותנים לצבויים(הערבים) זכויות על א"י והם הורסים את הכל
*אריאל*בימים טרופי חום שכאלה, נשאלתי ע"י תלמיד יקר וחשוב- האם מותר לו ללכת לים ולשחות כאוות נפשו-בשבת.
ואם לא ניתן להרטיב את הגוף במים- אז רק להתהלך על חוף הים.
יש לציין שהחוף הוא חוף נפרד.
מה ההלכה במקרה זה?
(אם אפשר להגיב לעניין, בהתאם למטרת הפורום...)
והפעם שאלה רצינית... (לשם שינוי) (רק הכותרת לא)
לכבוד הרב הדגול מרבבה תוכו רצוף אהבה כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים תאב בצע ושונא את הבריות הי"ד זצוקללל"ה
האם כשאדם מתפלל מנחה קצרה והש"ץ מתחיל חזרת הש"צ ומגיע עד לאתה קדוש האם היחיד צריך להתחיל מתחילת התפילה או מאתה חונן?
נ.ב. נא לענות רציני ולא בהתאם לכותרת. להביא מקורות.
מניש?
טוב יש לי שאלה:
מה הקטע של הפרוייקט הזה?
ספרו לי...הגעתי לכאן בהמלצה מחברה....

