כמעט בכל יום שעבר השנה חרשו חלקנו על לימודיהם בשקידה ,אבל כידוע לכולם השנה שנת שמיטה,
וחרישה היא איסור מדאוריתא.
ידוע שבימינו קמות הרבה נשות חיל מעמנו וטוענות שהנשים שוות לגברים, ושהפטור מהמצוות נובע מקרבה טבעית יותר לה' ועוד כהנה וכהנה, מה שמכונה בלעז פמיניזעע"ם.
קטונתי מלפסוק, אקדים בזה הסבר קצר: בויקרא כ"ז, פרשת בחוקותי, מופיעה פרשת ערכין-אדם האומר "ערך עצמי עליי" צריך לשלמו למקדש. מכיוון שאין בידנו קריטריון הערכה ודאי, קבעה התורה ערך לכולם. כאן אצטט את הפסוקים כלשונם, ואשאיר זאת לשיפוטכן/ם: "וידבר ה' אל משה לאמר: דבר אל בני ישראל ואמרת אלהם איש כי יפלא(למ"ד בחיריק) נדר בערכך נפשות לה': והיה ערכך הזכר מבן עשרים שנה ועד בן ששים שנה והיה ערכך חמשים שקל כסף בשקל הקדש: ואם נקבה הוא(ה"א בחיריק) והיה ערכך שלשים שקל:"
אנא להגיב בהתלהמות וזעם, ועם זאת לא לשמור לי טינה
יש לי שאלה ...
אדם שנוחר בלילה האם אני צריך להגיד את ברכת "משנה הבריות"?
מי בעל דברים וישיב אלי
על משכבי בלילות חלמתי חלום. ובחלומי אני רואה כלב חום גדול ושעיר שקופץ עלי ומנסה לנשוך ולנגוס בבשרי.
ברוב תושיה (בכ"ז רב הפורום במיל.) הצלחתי להשתלט עליו ולהכניעו, אל מאז הוא טורדני ולא הגעתי אל המנוחה ואל הנחלה..
הייתי רוצה שכבוד הרבנים החרטומים והחופרים/ניות ימצאו פתרון לחלומי ולמצוקתי.
תודה. פרעה
(סתם..אלעד)


*אריאל*
בימים אלו ממש, אני שוקלת ברצינות את עתידי הקרוב.
אני תוהה רבות על המקצוע שאבחר לעצמי.
החלטתי, שאין זה ראוי שאחת כמוני תהיה מורה לתנ"ך-תושב"ע. ומנגד - צריך להשתלב בכל תחומי החיים בארצנו... וכך להשפיע.
על כן, אני בודקת את האפשרות להיות פוליטיקאית.
מה הייתם רוצים לראות בנציג שלכם לכנסת?
אנא, דברו שטויות, ואל תהיו רציניים.
רוב ברכה, והצביעו "ב" לכנסת הבאה!
צופה מהצד2עלתה בראשי השאלה -
מה חברי הפורום [ורבניו] חושבים על העדה הקראית?
מייגעת את גופי ומכלה את כוחי וממוני כאחד..
הכיצד זה יתכן..שהמילה מלעיל נאמרת במילרע??
כל הוענה תשובה מספקת לשאלה זו הוא בן העולם הבא ועליו נאמר...
"הצבי ישראל על במותיך חלל איך נפלו גיבורים"..
ועוד אומר..הבל הבלים ורעות רוח אמר קהלת..
ועל מי שלא עונה עליו הכתוב אומר :
ויום עברה חימה וזעם ואין עברה אלא גיהנום
1. על חביתה?
2. על שממית?
אנא להביא מקורות
ט'אחרונהבעודי הולכת לתומי
נהייתה לי הרגשת מתיקות בפה
וכדי שלא יגרע חלקי לעולם הבא מרוב מתיקות בעולם הזה
לקחתי עלה של זית מאחד העצים שלידי...
ואז התעוררה השאלה-->
מה מברכים על עלה של זית???
*העתקתי את דבריה, שנאמרו בשרשור אחר.
הנני יוצאת בקריאה נרגשת-
אנא!
הפסיקו לפצח גרעינים בציבור!
- כשמפצחים מול מרצה, זה מאוד לא נעים וגם מרעיש.
- זה התגרות כלפי מי שלא יודע לפצח גרעינים כראוי. כנאמר- "איזהו המפצח? המפצח בדרכו". על כן, כל אחד יפצח לעצמו בצנעה.
- גרעיני החמניות כה קטנים, שלרוב הם חייבים ליפול על הרצפה. אם הנכם אוהבים את א"י, אנא! אל תלכלכו אותה!
- מצד הבריאות, גרעיני החמנית קלויים בהרבה מלח. לכן לא מומלץ לבעלי לחץ דם גבוה, ואנשים שלא רוצים שיהיה להם לחץ דם כזה. "ונשמרתם לנפשותיכם מאוד".
- התגרות בילדים קטנים, ובכך - הצקה להוריהם. הילדים מבחינים בגרעינים, ולכן הוריהם צריכים לפצח להם אותם.
- ובכלל, אינני מבינה מה כל כך טעים בדבר הזה.
על כן, סבורה אני, שניתן לקנות גרעיני חמניות מפוצחים- ולשבוע מטובם.
בברכת "ואכלת ושבעת וברכת",
אוסנת.
בעודי הולכת לתומי
נהייתה לי הרגשת מתיקות בפה
וכדי שלא יגרע חלקי לעולם הבא מרוב מתיקות בעולם הזה
לקחתי עלה של זית מאחד העצים שלידי...
ואז התעוררה השאלה-->
מה מברכים על עלה של זית???
בעקבות הצעתי החלטתי פה אחד (הפה שלי- בדיחה חפורה יותר מדי...) שאני אפתח פה שירשור כדורגל בהלכה. והרי כמה שאלות שנשאלו באיזה שו"ת עלום אי שם ברחבי הגלובוס:
האם מותר לשחק כדורגל (בראשי תיבות- כ"ג, כמו כהן גדול...) בשבת?
" " " " בכלל?
האם מותר לעבור מקבוצת כדורגל אחת לשנייה ללא גט וכתובה?
האם מותר לשמוע "שירים ושערים" במוצ"שקלהה?
האם מותר לקלל את אמא של השופט?
האם היה אופסייד?


לענין שמיעת 'שערים ושירים' במוצאי (משחק) שבת קודש נשמע לעניות דעתי השפלה שתלוי אם אתה חרש (לאפוקי חרשת) או לא. אם אתה חרש אז מותר לך ואם אתה לא אז אסור. ולתמיהתך האם היה אופסייד נשגב מבינתי להבין את המושג, אך כמדומני שראיתיו באחד מספרי הקבלה (קבלת גול) שפירושו 'גילגול'. ולכן זה תלוי (על החבל) אם הכדור התגלגל (יעני פס) או שהיתה בעיטה לגובה שאז פשיטא שלא יהיה דכתיב 'בעיטה אחישנה' ו'אחישנה' בגימריא בינונית 'גילגול'. 



)והאמת היא שהופתעתי שעוד לא דנו בנושא...
אנא הגיבו בניחותא
)
סתם... אחרי יום- יומיים היא יצאה מההלם הקשה שהיא חטפה...]
לכאורה שני מקורות סותרים! מצד אחד "כל האוכל חמין חייב מיתה" (יש גורסים: מיטה), ומצד שני - כתוב שמי שאוסר אכילת חמין, חוששים שמא הוא אפיקורוס.
*אריאל*אני תולעת ספרים מה אני צריך לברך על הספר??
אלעדבס"ד בסד השני
חברשלי, היה בבר-מצווה...של חבר מסורתי (ואפילו פחות) אה, החברשלי הוא דתי!!!
קיצר, היה ריקדודים, והבנים היו במעגל נפרד, אבל קרוב לבנות (פחות ממטר, ובלי מחיצה)
החברשלי לא ידע מה לעשות!!! לרקוד/לא!!! אם הוא ירקוד זה יראה כאילו הוא רוקד עם בנות (לא-עלינו!!! גאוועלד!!!)
מצד שני אם הוא ירקוד הוא גם ישמח ת'חתן ברמצווה....
מה הוא היה צריך לעשות?
שלומות
הנני העני ממעש נרעש ונפחד לכתוב לראשונה בפורום דנן
מי יתן ובעוונותי לא אכשל ח"ו בחירופים וגידופים, הוצאת שם רע, ערבוב מין שאינו מינו והטלת ביצה ביום טוב.
ולהלן נפשי בשאלתי:
ידוע לכל דרדק כי משה רבינו נולד ביומא טבא, ז' אדר.
קמ"ל שנכנס בבריתו של אברהם אבינו ח' ימים מאוחר יותר, ביום י"ד באדר.
נחלקו פוסקי אותו דור: האם יש לקרוא את המגילה ולאחר מכן להכניסו בבריתו מפני טורח הציבור, אותו ציבור שהתאפיין ב"קוצר רוח ועבודה קשה"?
או שמא להכניסו בברית ולאחר מכן לקרוא את המגילה למען יזכה במצוותו הראשונה וידפוק על הסטנדר של הביתכנסת ובאקדח קפצונים כאחד הטף?
מי שידע יקבל הגבהה במנחה של יו"כ
נראלי לי לתרץ...מאמין בן מאמיןhttp://www.planetnana.co.il/agp/
זה קשה.. אבל תנסו=]