שרשור חדש
אנחנו לא הולכים מכותא"י השלמה

אנחנו הולכים מכה.

אליכם עדה קדושהזה רק אני
צצה בליבי שאלה קשה המחבטת את ליבי זה זמן רב ואיני מוצא מנוח.

ידוע שעל גדולי עולם נאמר שהם "כמעיין המתגבר" אם כן כיצד הם יכלו לפסוק?

ואני כולי תקווה להשגת מענה ממקום נכבד ורב מעלה זה.
בחמילה ממעלת כבודואנו_נימי (G+)

לא הצלחתי לעמוד על רום קדושת שאלתו.

והנה ההסברזה רק אני
לפסוק כוונתו לעצור אך "מעיין המתגבר" פירושו שממשיך ועולה ללא מעצור.
אם כן, הכיצד?
שמעתי מרבותיי דאינן פוסקיםasd100

אלא 'הולכים מחיל אל חיל', וידוע דבהנדסה קרבית (מחוסר''י אצבעו''ת בלע''ז) ושיריון מיירי ואכמ''ל.

היא הנותנת שהם מעיין המתגבר,אניוהוא
דפשיטא דלבתר דפסק אי אפשר לפסוק שוב, וא'כ היכי מצינן פוסק שפוסק טפי מהלכתא חדא?
אלא לכן קרי להו 'מעיין המתגבר' דאע'פ שפסק התגבר ולכן יכול הוא לפסוק שוב.
ודו'ק וק'ל.
תשובה חדה קלה וברורהתמיםאחרונה

מעיין המתגבר נאמר במסכת אבות על רבי אלעזר בן ערך

במסכת עירובין מובא שרבי אלעזר בן ערך הוא רבי מאיר ונקרא רבי מאיר ע"ש שהיה מאיר פני חכמים בהלכה

לא נפסקה הלכה כרבי מאיר

ואין מקום לקושייתו כלל

חקירת חד קרן או רב קרןחוני המעגל פינות

בעודה זרה ח עא כותבת הגמרא

 

" שור שהקריב אדם הראשון קרן אחת היתה [לו] במצחו "

 

 

או לשון בני אדם חד קרן צלוי

 

אומנם יש לחקור את מוצאו של רב הקרן הצלוי

 

 

ונראה שתלוי בחקירה שור מהו?

כדכתיב "המקריב שור מגולח מהו?
אמר רבי אני מטיל מום בקודשין ועליו אמר הפסוק ואחות לוטם תימנע"

 

לפי מאן דאמר שור מגולח שניטלו שיערותיו לאו שמיה שור-

הכי דמי? בחד! ועליו אמר הפסוק "והקרן קיימת לו" קרן ולא קרניים.
 

ולפי מאן דאמר שור מגולח שנפלו קרניו לאו שמיה שור-

הכי דמי? ברב! ועליו אמר הפסוק "רב לכם בני לוי" והוקש ממונו לגופו על כן מה רב בני לוי אף שוריהם

 

 

ולי הקטן ניראה דיליף מהתם "שור ניקר בין עיניו"

 

אי אמרינן כקרא-בשערותיו דיבר

ואי אמרינן הוקש שור לתפילין-מה "בין" זה ממעל אף "בין" זה ממעל

  

 

 

וצריך עיון רב על כן קורא אני לכם הבקיאין בתורת אל ובתורת קרן שיבואו ויתפלפלו בדברי

[@הנסיך הקטן אל תפלפלי את השירשור החד רב קרני!]

@סביון

@בן ציון

@LightStar

 

תתייגו כבר את השאר...

שכל אחד יכתוב מה הוא חושב על זועבימשועמם...
תשתדלו להיות כמה שיותר ציניים
חסידת אומות עולםחוני המעגל פינות

בזכותה יודעים מה הערבים באמת חושבים


וכן ראיתי בספרים הקדושים

'טוב שבמצרים-הרוג

טוב שבנחשים-רצוץ את מוחו'

 

<צ>וכאן עולה קושיה עצומה

והרי זועבי היא גם מצרית במקור [ראה מקורם של הפעלעסעינים בלעז]

והיא גם נחש שקרן רמאי ולא עקבי בעליל

וידוע הריגה בסיף ורציצה בסלע

ובמה דינה של זאת? וצריך עיון <צ>

 

בברכת המושל במ.ש.ט יהיה בסדר....

כבר כתבו רבותינו שמענישים בעונש החמורפריד


קללה אשר לא כתובה בתורה (חכם מימון!!)משה אבואב

צריך לגזור לה את כל השער ואת הציפורניים ולשים אותה במעצר בית עד שתבכה חודש!!!

 

 

(אוי סליחה שכחתי שהיא לא יפת תואר)

 

הכלבה שלנו דווקא הייתה חמודהפוסעת


וכבר אמר איווטמשועמם...
"נילחם גם במחבלות ששטות בים והן חברות כנסת" אל תקרי שטות אלא שטו"ת.
ומכאן שאחד מבאי/באות פורום זה הינה זועבי בכבודה (אם יש לה ) ובעצמה
רגעחוני המעגל פינות
אז יוצא שיש לי דין רודף לעצמי!
ועיין בשרשור שלי שם שם
כבר אמר החכם מכל אדם (אני למי שלא ניחש )משועמם...
אם היו כל בעלי בשר שבעולם בכף מאזניים אחת וההוא משמו בשנייה היה מכריע את כולם. ואב"א אילו היו כל מיני מאכלים שבעולם בכף מאזניים אחת ופרפראות וגוזלות בכף שנייה היו מכריעים את כולם.

מכאן אתה לומד שגם זועבי שמנה ככל שתהיה לא תכריע לעולם פרפראות וגוזלות.

ואינני יודע מה הקשר אך חוששני שזהו המקום להביא דבר זה
אל תיקרי 'זועבי'אניוהוא
אלא 'זוועה בי'.
ויסודתו בהררי יו"ש.אנו_נימי (G+)


זה לך טוב!!נשואה+2
נציגת המגזר הטרוריסטי בכנסתתמיד בבטחהאחרונה

מייצגת נאמנה את תרבות הטרור העתיקה והנכבדה הנכחדת, שאנחנו צריכים לשמר פן תיעלם מן העולם (שם, שם)

נכתב בספרים הקדושיםמשועמם...

'פויה אני לא אוהב תות זה היה פשוט טעות כל העניין הזה עם התות!' (האריה שאהב תות, שם)

וגם נאמר: 'איזה פויה אוי ואוף אתה אופיר אתה חצוף' (בים בם בם תירס חם, שם)

 

ולתדהמתי הרבה לא ראיתי אף מפרש אשר התייחס לגזירה שווה זו! ואפילו לו האדמו"ר מסטלה זצוקללללל"הההה הי"ו שידוע בחידושיו בנושאים כאלה ואחרים!

לכן ראיתי לנכון לפנות למקום בו נמצאים כל פרשני העתיד ולשאול שאלה זו.

 

וכל מי שלא יענה סימן שהוא שייך לאותו גזע פורה רוש ולענה אשם אינם ניחנו ביכולות המופלאה של לחרטט את השכל ומוטב לו שיילך לפורומים רציניים יותר כגון חדשות ואקטואליה רח"ל

 

בברכת אמור מעט ואכול הרבה

ללמדך דאופיר נמי מתחרט הוהפריד


למה לא ישנים עם גוים?פריד

כי הם נוכ(ח)רים

למה לא משחקים עם גוי כדורגל?

כי הוא עכ(ק)ו"ם

עלו לפני שאלותאנו_נימי (G+)

אזר יש בהן מן הרצינות אך גם מין בדיחותא ורציתי להעלותן לפניכם:

בענייני תאומיים סיאמיים(שחולקים אברים מסויימים):

על איזה יד מניחים תפילין?

למי עושים ברית מילה?

כיצד עולים לתורה?(שאין מעלים שני אחים בזה אחר זה ק"ו זה עם זה.)

אם מותר לאחד לאכול חלב ולשני בשר בו זמנית?(ויש לדון אם חולקים אותה הקיבה.)

תשובותתמים

על השמאלית

למי שיש עורלה

הגבאי קורא בשם העולה ובשם אביו

כל מקרה לגופו...מתיישב בנשמה

אם יש ידיים נפרדות מניחים 2 תפילין של יד, אחת לכל יד כותבת.

ברית מילה- לכל מי שאפשר...

לא עולים לתורה משום כבוד ציבור...

תלוי אם הם חולקים קיבה, כל מקרה לגופות...

חבר'ה אני לא יודע אם אתם מודעים לכךאנו_נימי (G+)

אך זהוא פרוייקט השטו"ת-תשובות כאלו דחויות מעיקרן ע"פ דברי רבותנו:

@עברי אנכי

@אניוהוא

 

ורבותנו מישיבת כיף החיים:

האדמור מזרוני"ם

הרב נח שמייקל

הרב'ה מפוך

והבבא באלי

אוי לבריות מעלבונה של בדיחהתמים

תתבונן בדברי קודשי שנית ותמצא שתשובותיי אינן תשובות ותירוצי אינם מתרצות

אהה...הבנתיאנו_נימי (G+)

מצטער לבאס אבל קצת חלש...

זה רק כי אתה קורא את זה בכאלה שעות מאוחרותתמים

תקרא שוב כשתהיה ערניכאילו מוציא לשון

עדיין...נסה שוב!אנו_נימי (G+)


חאלס עם הקיבהתמים

אין קשר בין הקיבה לשמירה של השש שעות

ויש לומר לכאורא מאן דכר שמיה גבי תאומים סיאמים-יהודיםחוני המעגל פינות
ונראה לעניות דעתי הקטן שההוא מעשרת השבטים שגלו

ולכך מספר נפקא מינות

גבי תפילין ודאי יניח ואין בכך שאלה
הרי הם בגדר ישראל
וכי ישראל פתור מן התפילין?!

ויש לומר כן! די להיות כל כך בטוח בעצמך!
שנאמר "רק מטומטמים בטוחים בעצמם. בטוח? בטוח!"

והלא דברים בקל וחומר
מה רחמנא הכא כתיב בפרשיותיו "מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ" כמובא בדברי הגמרא שם שס
והרי הוא אינו חדא נינהו! ועל כן פטור מטלית ותפילין

ותימא ניחא גבי תפילין שפטור טלית אמאי קמיפתר?! אגב תפילין גם מטלית פתור
ואימא אגב תפילין יפתר מכל המצוות! אין הכי נמי

ואי בעית אימא תיקו


ויש לומר כיוון שפטורין מן המצוות כקטן הרי גם הם מחוייבין בברית
דייקא מהא דחובת ברית לאו עליו/הם אלא על אביהם כתורת קטן ולכן באו להם בגיל יג שנים פטורין הם ואביהם מדין זה


אולם גבי תורה ודאי דיכולים לעלות
מיתיבי כיוון דפטורין מן המצוות אף מן התורה נפטרו!
אלא יהיו יושבין ובטלין מן התורה?! מאן דאשמיע הכי ילך ויזליף עפר לפומיה וישטוף פיו במים וסבון! ולכן כיוון דאיתחייבו בתורה וודאי דכשרים הם לעלות

ומדין עין הרע ושאר דינים רעים הכי יפטרו יקשרו שני בידם וכף יד דאיתקרי חמשה לצווארם ויאמרו קודם הברכות אנא מזרע דיוסף ולא שלטא בי עינא ננא בננא תעשו עין הרע כמה שתרצו

ודוק עד כאן לשוני

בברכת המושל במ.ש.ל חוני
דקטטור ודירקטור הפורום קדישתא
שברת ויישר כוח ששברתאנו_נימי (G+)

אבל עכשיו תשלם.

בעליו עימו זה בסדר, ואי בעית אימאחוני המעגל פינות
דין דקטטור כמלך ומלך פורץ גדר ואין מוחין בידו
וצ"ע בדברי מר.אנו_נימי (G+)אחרונה


רציתי לכתוב פה משהו עמוקאנונימי (פותח)
אבל פחדתי שתטבעו
רציתי לכתוב משהו מעיףasd100

אבל פחדתי שתהפכו לק''וניקים

רציתי לכתוב משהו רדודאניוהוא
אבל כבר השיגו אותי...
ממ. נקח לתשומת הלבלעשות רצונך!אחרונה


התעתקותמשתדל לאהוב

עלתה במוחי סוגייה הלכתית ברת השלכות מעשיות לימינו אנו:

כתוב בספה"ק בכתבי האר"י (פוטר), על מעשה ההתעתקות, היא זו היכולת לעבור ממקום למקום שלא באמצעות רכבים או מטוסים וכו', אלא באמצעות כוחות הניתנים לאנשים המסוגלים לכך מידי קודשה בריך הוא, בכך זה האנשים המסוגלים מסוגלים להעלם במקום אחד ולהופיע במקום אחר, שאלתי הינה בכמה עניינים:

א. לגבי תחום שבת, האם מותר להתעתק מחוץ לתחום שבת הרי הגברא אינו עובר 2000 מיל ברגל אך בפועל הוא עובר את המרחק ברצונו או שלא ברצונו?

ב. לגבי אכילת בשר וחלב במעבר בין ארצות אם לדוגמא אדם התעתק ממדינת ישראל עד לעיר ניו יורק שבארה"ב, בחילופי השעות הוא עבר הפרש של יותר מ6 שעות אך בפועל הזמן לא עבר האם מותר לו כבר לאכול חלבי כאשר אכל סטייק אנטריקוט לפני ההתעתקות?

ג. לעניין ברכת הגומל, מצד אחד לא עברו 72 דק' ולשיטת הרב עובדיה לא חייב בברכה אולם העלם עבר מרחק גדול ושהה בסכנת ההתגזררות מספר שניות, ועל כן אולי יש צד שיתחייב בברכה?

קיימות עוד שאלות רבות בנושא אך אלו העיקריות שהטרידו את מנוחתי שזמן האחרון ואותם הרגשתי צורך לשתף ואף אולי לקבל תשובת מחברי הפורום, מי שמטרידות אותו עוד שאלות מוזמן לשתף ואולי נצליח להתמודד עם מציאות מורכבת כזאת ולחיות אף עם מעשה ההתעתקות הנודע (בנתיים) לשמצה בעולם ההלכה...

בב"ח לתו"ע יו"ט : )      

לכבוד כ''ק המשתמשasd100אחרונה

ראיתי בספר תשובות ה''ר המו''ר התייחסות ארוכה לשאלותיך (אני הק' קיצרתי בדבריו):

א. הדבר בלתי אפשרי כיוון דכל יניקתו של כח ההתעתקות משמירת תרי''ג (או שבע) מצוות כמבואר באריכות בספר 'שר הטבעות' מעמ' 5749 ואילך (בנספח י''א) וכן בשמונה קבצים קובץ pdf.

 

ב. אם היה בראשו בשעת התעתקות - אסור - כיוון דדא היא מחשבת פיגול האמורה בזבחים. ואם לא היה - יהיה מותר באכילה כדאיתא בערוך ערך מהירות האור. ועיי'ש היטב.

 

ג. התעתקות - כוחא דניסא היא וכיוון דלית אתר דלא פנוי מיניה (בזימנא דהתעתק) א''א ליה לברך 'שעשה לי נס במקום הזה' ופשיטא דהגומל לא שייך (ניעש''ט שייע''ך. בלע''ז) והבן

אני צריך עזרהעברי אנכי

הפנו אותי לאיזה מבחן.... אמ... אני צריך להכשיר את השרץ מה"ת..

מישהו רוצה לעזור לי? (ועיינו סנהדרין יז סע"א ותחילה ע"ב)

ראיה לכשרות השרץ-תמיםאחרונה

ק"ו מנחש מה נחש שממית ומרבה טומאה טהור

כ"ש ששרץ שאינו ממית יהיה טהור

לעניין אילתורים אחר פתיחת השרשור.נחמיה17

מתני' סופ"ק דב"ב דמלכא  דאריותא.

"והיה עושה כן בשלושה- בגיחה ברחרוח ובנסיגה.

גיחה על שום מה? -על שום מקומו של כבודו שכבודו במקומו מונח

רחרוח על שום מה? - על שום ריח ניחוח שיעלה רצון המקום לפניו, אמרו לו- וכי רצון מקום עולה לפניו רצונו עולה לפני מקום, אלא איזהו מקום? זהו מקומו של מאקס

נסיגה על שום מה? - על שום שיהיה מוראו מפני צבועין עולה בכל פניותיו עד שלא תהיה פניה בלא פחד כענין שנא'  מפחד תמיד."

ומסקינן דג' הוה צריך-"לתני רחרוח וגיחה ממילא- אשמועינן דגיחה צריכה כונה, הקמ"ל דגיחה צריכה כונה ואין חפירה צריכה כונה (לשומרין)  ואי הוה תני גיחה ונסיגה לא הוי לי למשמע דרחרוח סיבה הוא והא קמ"ל דגיחה בפ"ע לאו סיבה היא. וכ"ת לא תגח ולא תסג- אמרינן לך- עד  דמייתי לשמירה שמירה בלא גיחה לא אפשר."

א"כ ג' דברים הללו יש לכל שונרא ברא  לידע.

וכן בפרקי'-  "וכך היו אומרים- נחפור במרץ, מהר לפני שהצבועים  באין"

הנה פירט בכך ב' דברים עניין החפירה במרוצה ועניין ההספק טרם ביאת צבואין (כן משמע מלשון "מה קרה")

והנה דע, כי הג' ענייני שמירה הם אך למי שראוי לשמירה ואין בודקין לא שכלו ולא מזלו אלא גילו בלבד. ולכשמגיע תור בר שונרא-ברא לשמור- שומר ואינו עושה, היינו שפטור מן החפירה מפני שהוא שומר. אבל כשאינו שומר הינו חופר א"כ פרט ב' עניינים, 

"שומר" ו"חופר" חופר הוא תדיר ושומר הוא ארעי, חופר- במרוצה והספק. ושומר- בגיחה רחרוח ונסיגה.

והנה יש לדון במושג השומר, במצב החתול בהיותו שומר שכן בלא שמירה- חפירה- מה תהא עליה.

ובראשית ענייננו נקדים הבדל ח.פ.ר וש.מ.ר  הנה אותיות ח"פ נתחלפו בש"מ ח' בש' ופ' במ' ונקדים לבאר עניין הח' בש' (מפאת קוצר הזמן אאלץ לכתוב שאמשיך מחר, וכבר יש רעיון בראשי  ואכמ"ל)

לכבוד גדולי הדור שליט"אעברי אנכי

שאלוני, ולא ידעתי מה לענות.

על כן פונה אני בתחינת אליכם מרנן ורבנן - מה דעת ההלכה בעניין משפט זה?

האם נכון ותקני? או שמציין בתוכו דברי אפיקורוסיות??

 

"אף על פי ראיתי, אף על גב לא ראיתי - אם אראה, אברך משנה הבריות"

ונתקשתי רבות להבין זה הדבראנו_נימי (G+)

וכך נראה לי פרושו:

"אף על פי ראיתי"- אף, בחינת חורי וכעס, על פי -על פה שלי דהוא בחינת חכמה,ראיתי-העדפתי.

(הגהות הגרמ"א- העדיף כעסו על חוכמתו,והוא כדברי שלמה מלכא)

 אך,"אף על גב לא ראיתי"- הכעס כנ"ל,על גב-דהוא בחינת אחוריים,לא ראיתי- לא הבנתי.

 (הגהות הגרמ"א- כוונת מר"ק[מורנו רבנו קדושנו] שלא הבין על מה כועסים עליו כשהוא מפיח באחוריו)

"אם אראה,"-דהיינו אם אבין," אברך משנה הבריות"- ובו שני פרושים:

א. אברך על עצמי ששינה דעתי וחנני בדעת.

ב.אברך מלשון 'אב' בחוכמה 'רך' בשנים והוא משנה הבריות.

 (הגהות הגרמ"א- רבות נקשו גאונים על פרושא דא והוא ברזא עתיקא דלא ידעתי פרושו.)

ווע וע, מר"ק חריף איזה גאון (וטעים)עברי אנכיאחרונה


כשהיסיתי תלמיד שנראה יותר מדי מבסוטearthian
יחסית לנושא השיעור (אסימפטוטות וחורים של פונקציות מעריכיות) , הוא התחיל עם ההצדקות הרגילות ( זה לא אני, אבל זה על החומר וכו') אמרתי לו: " שששששש, עזוב,עזוב, אתה מכיר את הפתגם : אל תשאל מה המדינה יכולה לעשות בשבילך - פשוט תהיה בשקט"
ברוך החונן לשכוי בינהאנו_נימי (G+)אחרונה


בעניין דיגוג דגים ביום דג והנצלות מדגנחמיה17

כדברי התנא "האוכל דג ביום דג ניצל מדג ביום ראשון"

ובכן כידוע מקור עניין דיגוג הוא משורשא ד"דג" שהוא כעניין "יצור"/ מוזר/מסטול.

וידועים דברי דגותינו מ"קבר דגים" (קבר דוד) דאין דוכתא הדין הנ"ל כי אם אוקיינוס

ובביאור עניין מילת דג לקה (ולא עניין דג-לאקה דהוא שונה) בחסר...

דהיו שהכירו  מאי דג משום דג- גול הדג-ור גיבעוננח זצ"ל תובב"א שליט"א שהשריש מונח   זה והוא כזכור מושג של גבעונים והישיבות שבאיזור...

ובכן כבר הנה ידוע בפי' דברי אגדתא דרבה בר בר  חנה הן לפי' רבינו ר' נחמן מברסלב זי"ע והן לפירוש מרן הרב קוק זי"ע דשניהם אמרינן על ההוא דגא דהוא צדיק האמת (שם שם)
וכן נאמר "תנא- טונה" והטונה מתתא- היינו מצדיקים העובדים מלתתא

ןידןע הוא שדג הינו נגד מפורסמים של  שקר  וכן צדיק האמת. ועוד דלצדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, וכן דג.. ובלי צרות העין שכן ים מכסן ואין העין שולטת בהם.

אולם- יש להזהר! שכן דג איננו יצור המים דג כי אם דג אנושי, שכן בראש  השנה כל הדגים באים אל ר' נחמן (בשפת חלקם- נ נח נחמ נחמן מאומן, וכן י רי ירי רירי ברירי שברירי") אבל אם תנסה לאכול אזראש של דג אנושי תראה שאכן נהיית לראש של דג.....

ויש עוד והרחיב ולא  כאן המקום...

וע""כ יש לומר שכיון שהחילוק הוא בין גברא לחפצא- הדיגוג הוא בגברא  ומכיוון שזה מלאכה לצורך גופה של דג- הרי שמחת גרף של  ראי מותר ובפרט אם הדג הנ"ל הינו בלאדי....
ועוד ציי"ע ודו"ק....

הפוך גתהקמנו ונתעודד

בס"ד

 

שברירי ברירי רירי ירי רי [י]*

 

*ס"א ל"ג

בסדר, בשביל ההשוואה....... אה"נ... שכוייח!נחמיה17


הג"האנו_נימי (G+)

"האוכל דג ביום דג [דיהווה לה ל-] *שניצל מדג *ליום ראשון"

היינו שניצל דג...נחמיה17


עברי אנכי

האוכל דג ביום דג ניצל מדג

אז תאכל דג ואל תדאג

תיחשת תלייףnoamrewq1אחרונה


האם יש לאסור אכילת חמין בשבת-אנו_נימי (G+)

מפני הכנה מקודש לחול?(בעניין הגאזים ובלשוננו פלועצי"ם)

כבר שמעתי שיצאו נגד אכילת חמין משוםאניוהוא
אוושא מילתא.

ושמיעא ליאנו_נימי (G+)

דהיא חומרא יתירה ולא ידעתי פרושא.

בהוו'א חשבתי ששמיעא לךאניוהוא
את האוושא מילתא...
אה...זו פחות נשמעתאנו_נימי (G+)

אבל היא בבחינת קטלא בהסתרא

צע"געברי אנכי

והמעיין בדברי המפרשים ז"ל יראה כי מה שנקרא בלעז פלועצי"ם אין בו משום מכין מקודש לחול.

וראה מה שכתב הרכב"ל בשו"ת אי שם מעבר לקשת בעניין זה. ודו"ק.

ולא מצאתי הכתב שציין מראנו_נימי (G+)

ואם יוכל להעתיק דבריו תנוח רוחי בקרבי

כןעברי אנכי

ודע, כי כלל גדול אמרו רבותינו זיע"א. ואין לו עוררין בכל השס כולו (עיין תוספות ברכות סה ובבא בתרא קעז)

שבעניין צורכי הגוף לא גזור רבנן עליהו.

ועוד דקיי"ל ספק גזים להקל. וכן לימדוני רבותי

אמת ויציב וארמון הנציב.אנו_נימי (G+)אחרונה


אני יש לי רק שאלהאריק מהדרום

למה במבה אסם יש גם באריזה כתומה וגם באריזה עם התינוק, אין הבדל בטעם, בדוק.

שאלה יותר חשובהמשועמם...

למה יש גם במבה בולי וגם פח זבל, אין הבדל בטעם, בדוק.

לא לנצלש!!!!!אריק מהדרום
זה אותו נושא אז מותרמשועמם...


חח dvirm1


בעבר היה אחד עם בדץ ואחד בלי בדץ יוני
נראה לי שזאת הסיבה

ונשאר בשביל לבלבל את האויב
ונראה לי לומר...נחמיה17

שכתום הוא בדינים ותינוק הוא בדינים.

שכן תינוק הוא הוא הווצרות הכלי ויציאת האור אלא שהאור יכנס לכלי בגלוי במאוחר יותר ומכיוון שהכלי נועד לגלוי הרי הוא כלי לכל דבר (כלי שלישי, כמובן..) וכלי הוא בדינים.

וכתום הוא יוצא מאדום שהוא סמל הדינים והבהמיות. (עיין הגירוש.... ...)

ומכיוון כל זאת הרי יש "צווי דינים"...

הדין הא'- הוא האריזה הכתומה שהיא הבהמית יותר כמוכר בהנ"ל.. ולכן ממילא היא הגדולה יותר והוא שהקונה אותה הוא בהמה טמאה? ועליו הכתוב אומר "ואיש כי יאכל בגפו, ערירי ימות. אם יאכל בפו בגפו ימות". (ולא כאותם הטועים לומר כן על במבה "באלעי" שהיא מן הגיהנום ומלאך המוות שבולי גימ' "ס"מ" (אחרי כמה כפות צ'ולנט...) שב"בולי"- הדבר הוא פשטו שהאוכלו לבד- מת לבד! ואין כן משמע בפסוק וכן בפרשתנו "ואכלת את כל העמים..." אין פשט "אכילה" אכילה ממש...)
וע"כ היא אף הסמל לביד"ץ- שהוא כל כולו דינים לחלוטין! (בית דין צדק)


והדין הב'- הוא הבמבה באריזה הכחולה עם התינוק, שבתינוק מתגלים רחמים שהן חסד עם כלי דין (והוא כמאמרם ז"ל "הכועס יראה פרצוף תינוק" או משהו כזה..)

והכחול יוצא מתכלת הדומה לים וים לרקיע וכו'...
והוא הקטן, משום שאז הדינים מתפחתים אף בגשמי וגלוי! שכן במבה היא דינים טובים אלא שהיא צריכה לבוא עם חסד אשר בועל לגבורה. (ויש אף "המתקת הדינים" שהוא אף יותר קטן ופחות והוא בחי' במבה מתוקה)

וע"כ הוא המסמל רבנות שהיא חסד ה' עליון בשובו שבות עמו בהכנסה לכלי דינים (הארץ, פרטי הלכות שבה ובציבור פרטי הלכות שבו)

 

וע"כ בא ב"עת הזמיר הגיע" שהוא עם הכולל בגימ'

"בתיאבון"!

 


[כ"ז כתבתי לענ"ד הקצרה בעזר החונן לאדם דעת ולסכל סיכלות נתן.]
וכמנהג ראשונים גמרתי אומר ב- "צ"ע"....

וודאי שישסמיילי...

נודע עניין הציפוי שבכתום נמצא ואין נמצא בתינוק.

אומנם דעת יחיד היא שאין הבדל והיא דעת רבנו הגיפלטע פיש שכתב שאין הבדל,ואמר שלא משנה לנו לעסוק בכך, כי במבה מאכל אשכנזי ואנו עוסקים אך ורק במאלכים אשכנזים, והוכחה לדבריו שאין זה מאכל אשכנזי הביא שאין האשכנזים אוכלים את זה בפסח. אומנם הקשו עליו גדולי ההרינג שבמבה זה דווקא אשכזי מטעמים שונים והקיגל הציא פשרה שהבמבה שייכת לכולם אבל לדברי הקיגל טענת הגיפלטע פיש נשארת במקום שאין זה מאכל אשכנזי כי הוא מאכל יהשייך לכולם. ועיין גם בדברי הצונט והריבת שזיפים למחלוקת.

נציין שרוב העם נטה לדעת הגיפטלע פיש למרות שגדולי החרטטנים חלקו על דבריו. (הוא דעת חרטטן יחיד)

 

בכבוד רב

סמיילי

רב עם הסטנדר בבית מדרש

יש הדבל גדולעברי אנכי

יש במבה ויש שוש.

וידוע שמה שמכונה 'במבה שוש' אין זה במבה כלל. אלא חטיף בטעם במבה.

ובמבה לולו?אריק מהדרום
ושומר נפשו ירחק מזהעברי אנכיאחרונה


"ואהבת לרעך כמוך"שאג

האם מותר לאדם להכין מאכל שהוא שונא לחברו מצד "ואהבת לרעך כמוך" ומצד "מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך"?

לכאורה כןחוני המעגל פינות
הבעיה מתחילה כאשר הוא מגיש לו
פשיטא שכןשחר אורן

כי שונא הוא כשמגישים לו מאכל ששנוא עליו  ואילו לחברו מגיש מאכל אהוב על החבר

והרי המאכל שנוא עליו!(המגיש)!!שאג
לא קשיאנפש חיה.

מצד "ואהבת לרעך- כמוך"- פוטר עצמו
ומצד- "מה ששנוא עליך לא תעשה לחברך"- פוטר את חברו ובכך מראה לו חיבתו....

שב ואל תעשה עדיףעברי אנכיאחרונה


שאלה בענייני קידושין.אנו_נימי (G+)

האם המקדש את האישה בשטר חמישים סגול קידושיו קידושים או לא?

אם יש לה רגש נוסטלגיאניוהוא
בההיא הנאה דנוסטלגיה מיקדשה ליה
וכי הנאה בעיא?אנו_נימי (G+)

ועל מה יעמיד מר את דבריו?

בהנאה ששווה כסף אפשר לקדשאניוהוא
ואם זו הנאה נוסטלגית אז משלמים על שכזו במוזיאונים וכו'
אין מוכיחין מין החול אל הקודש!אנו_נימי (G+)


לאו חול הוא, אלא קודש שבחול!!asd100

כדמצינן בכתבי הרב זצ''ל, ואמרינן התם דקודש שבחול גבוה מקודש בקודש! (וע''ע בפסקה שמעל המאמר של הרב אבינר ב'באהבה ובאמונה' של שבוע שעבר)

משה שפיר קאמר.אנו_נימי (G+)


אווטינג?אניוהוא
עיין סוכה דף נו ע"באנו_נימי (G+)


צחקתי... אני יודע מה זהאניוהוא
(שונא להסביר בדיחות)
קידושיו קידושין, ועל כגון דא נאמר "על טעויות- משלמים"נפש חיה.


כשחושבים על זה...אנו_נימי (G+)

אהבתי!

נו נו אשרי הגפרור שנשרף והצית להבות....נפש חיה.


הוי...עברי אנכי

טוב... זה כבר מסובך.. וממליץ לפנות לרב שלמד אבן העזר לעומק קצת...

אבל יש לי 2 דברים לומר:

 

1 - אל תעשו דברים מטומטמים כאלה!!!!!!!!

2 - אם באותה שניה שאמרו לאותה ילדה "הרי את מקודשת..." היא אומרת לא! אני לא רוצה! הקידושין לא תופסים.

אהמ...פורום פרוייקט השוט"ת...אנו_נימי (G+)


כן.. גיליתי אתזה יותר מאוחר, פדיחה....עברי אנכיאחרונה


אני כ"כ שמח שגיליתי את הפורום הזה.. (השטו"ת בפנים)תמים

אם למלך מותר לשאת רק 18 נשים אפשר לקרוא לו בעל ח"י?

ברוך הבא...asd100

ודאי דא''א, כיוון דבעל לאשה אחת קרוי מת (וכ'ש במרוקנית) פשיטא לי דח''י נשים הוי צרה טובא וקרי מת מן המתים!!

על דרך הפשט כןאנו_נימי (G+)

ונתקשו במפרשים האם ניתן לקרוא לבנו "בן איש חי".

מקבציאלנפש חיה.
מכיון שלבעל חי אין שום משמעות ולמלך יש הרבה משמעות נראהנחמיה17

דאסור.

היינו- שכל עוד לא מצינו שאי אפשר- אזי אפשר לקרוא לו כרצוננו אולם נראה שיש בזה מן הביזוי של כבוד המלך וחלילה יהיה מורד במלכות.

 

בעל חי- הינו בעל (ע"ז או בועל באופן קבע .שני הראשונים עניין אחד ואכמ"ל. או אדם שיש ברשותו דבר) של חי או לחילופין שהוא עצמו חי.

 

מה שטועים בני עמנו בלשון יהודית לאמר על בעלי חיים כל אחד באנפי נפשיה "בעל חי" זו טעות גמורה וחרפת דורנו.

שכן הכונה בבעלי חיים לומר שיש ברשותם חיים. יש בהם חיים. ובכל אחד מהם יש חיים. על כן כל אחד מהם הינו בעל חיים. בדומה לזה תלמיד חכמים אלא שזה כבר השתרש ואכמ"ל.

שאלה קשה...!!אנונימי (פותח)

האם אפשר לבנות את בניין בית המקדש (שייבנה במהרה בימינו אמן) בתשעת הימים, או שזו בנייה של שמחה ואסור?

ברור שאפשר! וביכלל - תישע באב לא יהיה עצוב אלא שימחה גדולהזה פיצלוש

אז תשעת הימים לא יהיו עצובים

עיין בפניני הלכה בעניין הליכה לכותל ונראה שם דמצדדנחמיה17אחרונה

שמותר ופשוט וברור שמותר.

יבוא אריה במזל אריה ויבנה אריאל.

היי מחפשת גלופה לטיול משפחתי גלופה שנונה וקצרה דחוף ממש אשמחאנונימי (פותח)
משפלה לא בוחרים, אבל לנו דווקא יצא סבבה...משתדל לאהוב


גדול!!אנו_נימי (G+)אחרונה