שרשור חדש
תסמונת קדם וסתית שהופיע פתאוםמחכה להריון

לפני 7 חודשים הוציאו לי התקן נובה טי

החודשים הראשונים היו בסדר לאט התאזן המחזור עכשיו סדיר אבל כבר 4 מחזורים מהביוץ עד למחזור יש לי פשוט כאבי מחזור! זה ממש לא נעים! דקירות בשחלות! לפעמים בחילות עייפות כאבי בטן , מה שלא היה לי בעבר

זה טבעי?

מחר הולכת לרופאת נשים..

מתייגת לך את פרח חדש, היתה לה דלקת ברחםאמהלה

ותיארה תופעות דומות אחרי התקן

בטח תדע לעזור לך

@פרח חדש 

תודה רבה 🙏מחכה להריון
תודה על התיוגפרח חדש

אכן נשמע שיש לך מה שהיה לי

דלקת ברחם כתוצאה מההתקן.

צריך קוקטייל של אנטיביוטיקה כדי לטפל בזה כמו שצריך ולא חפיף כמו שעשו לי..

אני מזהירה אותך מראש שרוב הרופאים לא יתייחסו אליך ברצינות!

זה קרה לי פעמיים לצערי, אצל רופאות שונות

אין ברירה אלא לדרוש אנטיביוטיקה

וואו מה את אומרתמחכה להריון

אבקש מהרופאה מחר אנטביוטיקה מקווה שתתן

זה באמת מרגיש לי לא רגיל אף פעם לא היה לי ככה

אצלי זה ממש הפריע להיכנס להריון תקיןפרח חדש

ופעם השניה, לאחרונה

הדלקת לא טופלה כמו שצריך אלא מאוד בזלזול מצד הרופאה (היא אמרה לי מה את רוצה? אנטיביוטיקה? איזה? כמה ימים? אמרתי לה את הרופאה וצריכה להגיד ואז היא אומרת אבל את אומרת שיש לך דלקת.. אפילו לא טרחה לבדוק.. ) בקיצור אחרי טיפול חפיף ולא רציני הדלקת חזרה במלוא עוצמתה ואז הלכתי למוקד נשים כי כאב לי ממש ווהביאו לי טיפול רציני ב''ה מקווה שזה מאחורי

אז באמת מקווה בשבילך שתצליחי מהר לטפל בזה.

גם לי בפעם הראשונה והשניה לא היו כאבים נוראיים

אבל הרגשה מאוד לא נעימה ברחם ובשחלות

 

יואו באסהמחכה להריון

איזה זלזול עצוב לשמוע שזה מה שעברת

אני מקווה שהיא תיתן לי כי כן יש כאבים ודקירות

אני גם רוצה הריון

לא מצליחה בנתיים להיקלט

אולי זה מה שמפריע 🤷‍♀️

הבנתי מכמה חברות שכשהוציאו להן נתנו להן אנטביוטיקה ישר..מוזר שלא נתנו לי

רק לקחה משטח ופאפ

מעדכנתמחכה להריון

שהרופאה לא התייחסה באמת

היא אמרה שהכאבים האלה נורמליים וזה טבעי  לא מצביע על דלקת 

עשתה לי אולטרסאונד מהיר ואמרה שהכל בסדר ושאם כואב שאקח אדוויל

קבעתי תןר לרופאה אחרת 🤷‍♀️

באחוז מסויים מהמקרים היא צודקתפרח חדש
מתבקש ממנה להתייחס לזה ברצינות ואם צריך לעשות בדיקות (יש בדיקה שעושים ובודקת דלקת ברחם)
בגלל שכשהוציאו תהתקןמחכה להריון

עשו לי גם פאפ וגם משטח לדלקת ויצא תקין

ועברו כמה חודשים היא אומרת שהיא לא חושבת שמדובר בדלקת

היא ראתה גם גופיף צהוב אמרה שלפעמים זה עושה דקירות וכאבי מחזור

אין לי מושג באמת 

איך בודקים דלקת?

המשטח לדלקת זה בתוך הרחם או בצוואר הרחם??פרח חדש

חוץ מזה שזאת לא דלקת רגילה

זאת דלקת באנדומטריום, ברירית הרחם

הרירית מודלקת

ובגלל שלפני המחזור הרירית בשיא העובי שלה אז יותר מורגש והריון לא נקלט בכזאת רירית

או שנקלט אבל לא מתפתח תקין..

ככה זה היה לי

בצוואר הרחםמחכה להריון

אני מזה מקווה שזה לא התפספס

קבעתי לעוד רופאה מקווה שיתייחסו ברצינות

הזוי לי שהרופאה אמרה אם כואב תקחי אדוויל 🤦‍♀️ 

אז זה לא מספיקפרח חדש

הדלקת לא יושבת בצוואר

אלא בתוך הרחם..

ובאמת כואב ההתייחסות של הרופאה

לצערי אני כבר לא סומכת על רופאים 

אולי אם הייתי הולכת לרופא פרטי ומשלמת אלפי שקלים הייתי מקבלת יחס מתאים

 

😔מחכה להריון

מבאס ברמות

מקווה באמת שרופאה הבאה תתיחס יפה

קראתי על זה קצת זה באמת נשמע שאולי יש לי

ואני מוטרדת עכשיו

אני במקומך הייתי אומרת לרופאהפרח חדש

היה לי התקן

אני יודעת שיש נשים שמפתחות בגלל זה דלקת (דלקת שקטה, זה לא תמיד משהו חריף) ואת רוצה לקבל טיפול אנטיביוטי אפילו בשביל החשש הקטן שיש לך את זה. 

לא רואים חריגה במדדי דלקת בבדיקות דם?יראת גאולה
לא. זה לא דלקת כמו דלקת ראות/גרוןפרח חדש

יש לזה הגדרה ברפואה לא יודעת איך קוראים לסוג הדלקת הזאת

יראת גאולה
אז הדרך היחידה היא לנסות לקחת אנטיביוטיקה? או שרופא מומחה יותר יצליח לזהות?
אפשר לקחת דגימה מהרחםפרח חדש

לא יודעת איך עושים את זה

אם צריך בשביל זה הרדמה או שזה פעולה פשוטה

אני מרגישה שיש ברפואת נשים חוסר מודעות נוראית על זה

שמים התקנים כאילו מחלקים סוכריות, (יכולות להיות עוד סיבות לזה אבל התקן הוא טריגר רציני)

בעיני זה זלזול חמור בגוף האישה

פשוט לפלוש לתוכו וככה למנוע הריון בלי לחשוב על מה שזה גורם מסביב..

הבטן שלי מלאה על זה אז אעצור כאן כי זה יהיה לא נעים 🤐

האמת שגם בעיניאוהבת את השבת
גם התקנים וגם גלולות, הם התערבויות מאוד דרמטיות...
המזל הוא שהיום יש יותר מודעותפרח חדש

לשיטות אחרות למניעת הריון

הבעיה שזה לרוב לא מגיע מהרופאים, אלו שבעצם היו צריכים הכי להיות אכפת להם מהבריאות שלנו.

הם עדיין תקועים בגלולות והתקנים ומבחינתם זה סבבה לגמרי לגעת בהורמונים של האישה ולדחוף נחושת לרחם..

אמאלהרקאני

אז איך למנוע?

זה לא בגלל שזה צורך דתי?אוזן הפיל

הרי יש עוד אפשרויות שבחרנו לא להשתמש בהם כיהודים שומרי מצוות.

אני מאד בעד שיתקדמו וימשיכו לפח שיטות נוספות, או גלולות עם פחות השפעות

וכן יש התפתחויות ואפשריות נוספות

אני גם סובלת מאד מההורמונים, אבל אני גם סובלת מאד מההורמונים הטבעיים שלי

מה שאני מנסה לומר זה לא להוריד מהקושי והתסכול של אוזלת היד הרפואית, אבל גם להאיר קצת, שאנחנו אוכלוסיה קטנה יותר מהכלל ולכן חוות מחסור בצרכים הייחודיים שלנו

זה נכון. אבל למה הרופאים לא טורחים לספרפרח חדש

לנו את הסיכונים וההשלכות? לפחות שנדע לקשר בין הדברים.

רושמים אומרים איך לקחת ושלום...

את האמתתקומה

שלא כולם ככה.

אצלי הרופאה ממש פירטה על הכל, ובגדול יש טופס שאמורים לחתום עליו, עם הפירוט של כל תופעות הלוואי של התקן.

נכון שיש טופס, חתמתי עליופרח חדש

גם לפני שנכנסתי לניתוח קיסרי חתמתי על טפסים

יש ברירה אחרת??

אבל מעולם לא קיבלתי מהרופא פירוט על היתרונות והחסרונות של אמצעי המניעה לסוגיהם

רק איך זה עובד ואיך אני אמורה להשתמש בזה

בכנות, ניסיתי את שארממשיכה לחלום

האפשרויות, כולל דיאפרגמה

אף אחת מהן לא התאימה לי

ודווקא חששתי מאוד מהתקן אבל הוא כרגע הכי מתאים לי


מניעה זו התערבות

ויש לה השלכות

כל אחת בוחרת את ההשלכות שלה

זה לא מדויקאפונה

התקנים וגלולות הם אמצעי המניעה הכי נפוצים בעולם המערבי.


קונדום לא מקובל בשום מקום כאמצעי מניעה בזוגיות קבועה לטוול רחוק.


ואם התכוונת לדיאפרגמה, אז יכולה לספר לך שפעם שאלתי את הגינקולוגית מהקופה אם היא יודעת על קולגות שמתאימות, היא אמרה שלא מכירה. אז שאלתי אותה למה הקופה לא נכנסת לנישה הזאת? או במילים אחרות, למה אני צריכה לשלם מאות שקלים על התאמה במקום לקבל את השירות מהקופה?

היא ענתה לי במשפט הבא: "כי דיאפרגמה היא לא אמצעי מניעה".

ברור.. רק סירוס האישה (גם אם זמנית) זה בסדרפרח חדש

מטריף ומשגע אותי..

נכון שתכלס זה בא להגן עלי, שלא יתרחש הריון לא רצוי ולא מתוכנן

אבל אם יש פתרונות פחות פולשניים למה לא להנגיש את זה?? 

זה לא כזה קסם. זה לא באותם אחוזים בכללאורוש3

זה נחמד שיש כמה בנות בפורום שזה עובד להן פיקס. זה לא סטטיסטיקה מספקת.

הלוואי שזה היה מושלם. נגיד אחרי קיסרי ולמרות שלקח לי כמה שנים להגיע להריון הנוכחי, אני בחיים לא אבנה על זה. 

גם שאר המניעות זה סטטיסטיקותפרח חדש

הרופאים צריכים להעביר את המידע ולתת לאישה לבחור..

אני לגמרי חוששת מהשימוש בדיאפרגמה אבל כרגע זאת האופציה היחידה, אבל את האופציה הזאת לא קיבלתי מרופאת הנשים שלי, אלא מהפורום.

מה הייתי עושה אם לא הייתי בפורום כזה או אחר שנותן את המידע הזה?

כמה אופציות

-לא מונעת ונכנסת להריון שפחות מתאים כרגע

- נמנעת מיחסים

- ממשיכה עם מניעה שמזיקה לגוף שלי

....

נתקלתי במקרה בהודעתךירושלמית במקוראחרונה

ולא עקבתי אחרי מהלך הדיון

אבל חשוב בעיני שנשים יידעו שיש עוד אופציות הלכתיות גם אם לא לכתחילאיות. יש דעות שיאפשרו קונדום או לגמור בחוץ כל עוד זה במסגרת יחסים בין בעל לאישה, ובתנאים מסויימים

נשים נקלטות גם עם התקניםהמקורית

ושמעתי על כאלה שגם עם גלולות

וודאות במניעה זה דבר שלא קיים, עם כל הסטטיסטיקות שבעולם. זו השתדלות.

אני גם חושבת שעניין המודעות לסוגי המניעה כולם לוקה בחסר, על שלל תופעות הלוואי שלהם/ יתרונותיהם. וזה גם מאוד אינדיבידואלי

וגם דיאפרגמה זה לא קסם, ברור. אבל היא נותנת מענה לדעתי להשתדלות למי שלא מעונינת בגלולות/ התקן. ולבד לדעתי היא לא מספיקה,צריך להשקיע גם בקוטל שישלים ויעלה את האחוזים. לא הייתי משתמשת בלי

אפשר לקחת דגימה בהיסטרוסקופיהאורוש3
אבל נשמע הגיוני לנסות קודם טיפול אנטיביוטי. מעצבן החוסר הקשבה ומודעות. 
גרידהכמהה ליותר

לפי תאריך וסת אחרונה אני אמורה להיות היום בשבוע 13+0, אבל בערך בשבוע 8 הורידו לי את גיל ההריון בגלל שהעובר היה קטן מהמצופה, כך שלפי התיארוך המעודכן אני בשבוע 11+1.

 

לפני חודש היה עובר עם דופק, והיום בבדיקה לצערי לא נמצא דופק. והעובר תואם לשבוע 8+0.

 

הרופאה נתנה לי לבחור בין ציטוטק לגרידה, בעבר עשיתי עם ציטוטק, והיה לי איתו ניסיון לא כל כך טוב, אז בחרתי בגרידה.

יש לי כמה שאלות:

  1. מי שעברה מצב דומה – האם בדיעבד הייתן מרוצות מהבחירה בגרידה? האם יש סיבוכים או דברים שכדאי לקחת בחשבון?
  2. אני מאזור ירושלים/המרכז. התקשרתי לשערי צדק ואמרו לי שצריך קודם להגיע למיון ורק אחר כך לקבוע תור, כך שמדובר בשתי הגעות. 
    האם יש בתי חולים או מרכזים רפואיים שבהם אפשר לקבוע תור ישירות בלי להגיע קודם למיון? יש לכם המלצה על בית חולים מסויים שבו התהליך קצר?
  3. בכל בתי החולים ההרדמה היא מליאה? או שיש חלק שהמדיניותשלהם היא הרדמה אפידורלית מקומית?
קודם כל חיבוק💕Doughnut

1. הייתי מרוצה מאד מהבחירה בגרידה, ישנתי וכשקמתי הייתי אחרי הכל בלי חוויות קשות של כאבים וכו'. לא היו לי סיבוכים ברוך השם ו-4 חודשים אחרי נכנסתי להריון תקין.

2. עברתי באסותא ברמת החייל וקבעתי ישר תור לגרידה בלי להגיע קודם. התהליך היה בסדר גמור.

3. אני עשיתי בהרדמה מלאה ואני חושבת שזה כך בכל המקומות בד"כ.

תודה רבה!כמהה ליותר
הייתי בשיבא (תל השומר)כתבתנו

הרופאה אמרה לי לחכות שבוע ולהגיע אליה לעוד אולטרסאונד כשלא ראתה דופק (היה שק ללא עובר), בפועל הגוף התחיל להיפטר עוד קודם מההריון אז הגעתי לבית חולים ב'הפלה פעילה', בעצם לא הגעתי פעמיים ולא יודעת אם זה הנוהל שם. ועשיתי טעות, הלכתי קודם למוקד נשים כבר במצב של דימום אינטנסיבי, זה דחה את הזמן של הקבלה בבית חולים, הם הכניסו אותי לגרידה על הקשקש מצד הפעילות של חדרי הניתוח וגם השאירו אותי ללילה כי רצו להשגיח עלי למרות שמאוד ניסיתי שישחררו אותי באותו ערב. אז להגיע מוקדם לבית חולים, ובצום.

חיבוק אחותי, שיהיו בשורות טובות במהרה 🤍

חיבוק יקרה! ממה שזכור זה הנוהל תמידפרח חדש

להגיע להיבדק לוודא שאין דופקים

ואז קובעים תור לגרידה או שישר על המקום מקבלים ציטוטק

משתפת מניסיוניאנייי חדשה

קודם כל חיבוק על המצב הלא פשוט הזה.

❣️❣️❣️❣️

1. החוויה של הגרידה הייתה טובה(עד כמה שניתן לומר על מצב כזה)

לא הרגשתי כלום, הפרוצדורה בהרדמה ומהירה מאוד ללא כאבים

ודימום מינימלי ממש.

מה שכן ההמתנה לגרידה ךקחה כמה שעות טובות כי נכנסו בלי סוף דחופים כך שהמתנתי הרבה זמן בצום והייצי ממש מתוסכלת

2. אני הגעתי למיון כדי שאוכל לעבור בדיקת 2 רופאים מומחים שיאשרו שההריון לא מתפתח-מבלי זה אין אישור לבצע גרידה.

3. הרדמה הייתה מלאה(לא מכירה גרידה בהרדמה מקומית)

חיבוק ענק אהובה!!!!אוהבת את השבת
עונהשלומית.

1. כן, לגמרי

2. ממה שאני מכירה כן מגיעים קודם למיון כי הם רוצים קודם לוודא אצלם את הצורך בגרידה ולא להסתמך רק על קופת החולים

עשיתי בהר הצופים היה אחלה

3. ממה שאני מכירה תמיד הרדמה מלאה

האמת שאישית גם לא הייתי רוצה לעבור את זה בהרדמה מקומית לא נראה לי זה כיף לנכוח יותר מדי 

תודה רבה לכולכן!!כמהה ליותר

הלכתי בסוף למיון בשערי צדק, וקבעו לי תור לגרידה ביום חמישי.
לפי האולטרסאונד עלה חשד שמדוב בהריון מולארי חלקי, ולכן בכל מקרה צריך לעשות גרידה כדי לבדוק אחר כך את העובר והשיליה, אז יצא טוב

יש מישהי שהיה לה הריון מולארי חלקי ויכולה לשתף מה התהליך אחר כך?

היה לי מולרי מלאהמקורית

עשיתי מעקב בטא (עשיתי כל שבוע) כדי לוודא שהיא יורדת, צריך למנוע בזמן הזה

לא קיבלת הנחיות מהרופאים שם? תחזרי לרופא/ת הנשים שלך, אולי זה שונה בחלקי. ואולי בעצם צריך לחכות לפתולוגיה כי זה לא ודאי..? לא יודעת לומר האמת..


 

שולחת חיבוק♥️

וואו, מולארי מלא נשמע מלחיץכמהה ליותר

את צודקת, כרגע זה רק חשד בגלל כל מיני ממצאים שראו באולטרסאונד בשיליה, אז מחכים לפטתולוגיה כדי לוודא.
זה בטוח לא מולארי מלא, כי היה עובר עם דופק לפני חודש, החשד הוא לחלקי.

סתם עניין אותי לדעת מה יהיה התהליך אם כן....

וחיבוק!! נשמע חוויה מלחיצה ❤️

לי היה..אור.יאחרונה

אם זה מתברר בפתולוגיה כמולארי חלקי ההמלצה היא קודם כל לראות שהבטא העצומה מתאפסת. זה לוקח המון זמן, כמה שבועות טובים...

אח"כ צריך מעקב של פעם בשבוע אם אני זוכרת נכון לראות שהיא לא עולה בחזרה, נראלי 4 שבועות.

ההמלצה היא למנוע אח"כ הריון נוסף למשך זמן של בין 3 ל6 חודשים (תלוי לפי מי הולכים).

בעצם החשש הוא שיש עוד תאים מההריון המולארי שנשארו בגוף ויכולים להתפתח לסוג של גידול חס וחלילה. ואם בעצם האישה תיכנס להריון אז לא יוכלו לזהות את הגידול הזה לפי הבטא שעולה כי זה יהיה הבטא של ההריון החדש..

ככה לפחות היה אצלי, מקווה שיתברר אצלך כשום דבר בע"ה.

בכל מקרה חיבוק על כל התהליך עכשיו...

סקר על דיאפרגמהעם ישראל חי🇮🇱

1.מי מכן שהתנסתה וירדה במשקל מעל 4 קילו, הלכתן להתאמה חוזרת?


2.הייתן צריכות באמת התאמה מחודשת?


3.האם לוקחים את אותו הסכום כמו בפגישה הראשונה?

תודה לעונות !!

אני ירדתי ועליתי הרבה יותר112233445566

לא הלכתי להתאמה חוזרת (לא לוקחת אחריות כמובן)

כן אני מוודאת כל פעם שאני מכניסה את הדיאםרגמה שצוואר הרחם מכוסה ושהיא יציבה.

הלכתי לפגישת התאמה אחרי לידה, זה היה זול יותר כי התאמה ראשונה עשיתי אצל מישיהי שעושה ב2 פגישות,

תכלס לעתיד יכול להיות שלא אלך. היא בדקה מה שאני בודקת בעצמי כמעט (כן עברה גם על כל ההיקף ואני לא מצליחה לעבור ממש על הכל) ולא כמו המתאמת הראשונה שלי שממש עשתה התאמה הרבה יותר מקיפה.

עונהרק לרגע9

1. לא

2. לא יודעת, אבל אחרי לידות תמיד ביקשתי מהרופאה שתבדוק אם זה עדיין מתאים ואף פעם לא השתנתה במידה למרות שעליתי וירדתי הרבה במהלך השנים

3. אף פעם לא הלכתי למתאמת שעלתה כסף, רק רופאה בקופה.

כל רופאת נשים יכולה להתאים?עם ישראל חי🇮🇱
אני אגב מצאתי היום מתאמת שהיא גם פיזיותרפיסטיתפרח חדש

לרצפת האגן ודרך כללית מושלם אפשר לקבל החזר

היא מהרצליה

אם מעניין אותך תכתבי לי באישי

עונהאוהבת את השבת

לא הלכתי


לוקחים סכום מופחת


תלכי על מיינקס, זו דיאפרגמה טובה בפער מהאחרות

אמרה לי את זה המתאמת והרגשתי בעצמי


תקשיבי זה נשמע סכום עהק אבל לרוב זו השקעה חד פעמית

ושווה את ההשקעה בגוף כדי להיות בלי הורמונים...

עונהאפונה

אבל אל תלמדי ממני

1. לא

התאמתי לראשונה לפני 9 שנים ו4 לידות, מאז לא התאמתי שוב. משתמשת באותה דיאפרגמה.

3. בטוח שלא.

ואווועם ישראל חי🇮🇱
ולא נקלטת עם זה להריון ?
נקלטתי אבלאפונה

לא בגלל הדיאפרגמה.

מותק של ילדים, אגב.

רק רוצה להגיד^כיסופים^

שאני פה בזכות זה שאמא שלי לא הלכה להתאים😅

אז אם זה לא בתכנון שלך כרגע הייתי ממליצה לך בחום להתאים שוב ליתר בטחון


ותודה להוריי שהביאוני עד הלום😂

עונהאמא לאוצר❤

זה באמת החסרונות המשמעותיים של דיאפרגמה שאני מרגישה שלא מספיק נותנים עליו את הדעת, כי הרבה מאוד נשים עולות ויורדות בטווח של ארבע קילו לכאן ולכאן.

אני אישית ממש נדנד בהנקה וזה וואחד חיסרון!!


השתנתה לי המידה פעמיים

תלוי במתאמת

לא כמו אבל לא זול בכלל ממש סכום ואז את גם צריכה לקנות דיאפרגמה חדשה!🤦 קיצור סיוט

מעניין את הרגשת משו שונה או שפשוט הלכת למתאמת112233445566

בגלל המשקל?

היית בודקת כל פעם כשאת מכניסה עד כמה שאת יכולה לבדוק בעצמך?

לי פשוט כאבממשיכה לחלום

היא התחילה ללחוץ ושאלתי את המתאמת והיא ענתה שהמידה כנראה השתנתה..

התאמתי ממש אחרי הלידה ואז תשעה חודשים בערך אחרי רצםת האגן התחזקה והמידה השתנתה

ווא מעניין112233445566

אבל מרגיע שהרגשת את השינוי בעצמך ולא השתנתה המידה כשהכל הרגיש כרגיל

הרגשתי שלא יושב טובאמא לאוצר❤אחרונה
התייעצות חיפוש עבודהאנונימית בהו"ל

שלום חברות, אשמח להתייעץ איתכן

אני מורה, והמנהלת הודיעה לי שכנראה לא יהיו לה שעות בשבילי לשנה הבאה.

אני מורה למקצועות מאוד ספציפיים, שבד"כ צריך מהם מורה אחת בכל מוסד, ואני גם גרה בירושלים ורוצה ללמד רק בתיכון,

אז למרות שאומרים שחסרות מורות וכו - קשה למצוא עבודה בתחום שלי ובאזור שלי.

 

מישהי שאני מכירה אמרה לי שאיפה שהיא מלמדת יש 4 שעות פנויות במקצוע שלי, ועוד אופציה למילוי מקום של חל"ד באמצע השנה.

4 שעות לא עוזרות לי לוותק, שזה מבאס...

 

ומה העניין?

 

שהאישה הזו שאני מכירה משם (שבתפקיד רציני שם, ואמורה להיות בקשר רציף עם המורות כל הזמן) היא מישהי שכל פעם שאני לידה אני מרגישה שהביטחון העצמי שלי נוזל לשלולית.

גם בגלל שהכרנו באיזו תקופה שהיה לי בה ממש לא טוב, ואני לא יודעת איך היא תפסה אותי בה ומה היא חושבת עליי, וגם בגלל האישיות שלה.

אתן מכירות את האנשים האלה שלידן אתן נהיות נמלות?

פשוט אין לי חשק לעבוד איתה.

 

וגם כשדיברנו השבוע על המשרה היא זרקה לי משפט שפגע באחת הנקודות הכי רגישות אצלי בחיים (היא לא ידעה שזו נקודה רגישה אצלי...)

 

בקיצור - אתן ממליצות לי לעבוד שם או לא? (בהנחה שבכלל אתקבל חחח)

 

אגב, אני ממש ממש ממש אוהבת את העבודה שלי בהוראה, אז ממש רוצה להמשיך בה, אבל ב"ה מבחינה כלכלית אני בע"ה לא חייבת אותה...

 

אשמח לעצותיכן החכמות!

נשמע לי שהצירוף של אחוזי המשרה הנמוכיםרק רגע קט

והקושי שלך מולה, ממש כדאי להימנע.

את רוצה להצליח להביא את עצמך במלאות במקום שבו תעבדי, ואם את מכירה אותה ואת עצמך לידה ויודעת שזה יהיה מאוד קשה, למה לך להיכנס למצב כזה?


תתפללי שהקב"ה יכוון אותך למקום הנכון. אני התחתנתי סמוך אחרי סיום הלימודים שלי ועשיתי הפסקה של שנה מהוראה, ותוך כדי ההכנות לחתונה חברה מהלימודים ממש "נזפה בי" שאני לא מחפשת עבודה וזה כבר סוף שנה ואני צריכה לחפש מקום. אבל אני הרגשתי שתוך כדי ההכנות לחתונה זה יותר מדי, וב"ה חודש אחרי החתונה חברה סיפרה לי שאח שלה מחפש מורה שתעבוד איתו והגעתי לבית ספר מצוין.

נחתך לירק רגע קט
בקיצור, תחפשי עבודה, אבל תתפללי ותשימי לב אם את מרגישה שתצליחי להביא את עצמך בטוב עם האנשים שם.
תודה על התגובה! איזה כיף לראות כזו סייעתא דשמיאאנונימית בהו"ל

את צודקת.

אני צריכה להתחזק במידת הביטחון, כי אני פשוט חוששת לא למצוא...

 

אני מתלבטת אם לבטל את הריאיון שקבעתי שם, כי גם ככה עמוס לי עכשיו בטירוף, ולנסוע לשם זה יהיה ממש מאמץ...

מה את אומרת?

כן, תבטלי את הראיוןרק רגע קט

מה הסיכויים שאחרי הראיון תרגישי בנוח לעבוד עם האישה הזאת? נמוכים מאוד.

אז תקלי על עצמך עכשיו.

לא הייתי מכניסה את עצמי מראשוהרי החדשה

למקום שהייתי יודעת שיהיה לי מורכב בו

ונשמעת ממך שזה יכול ממש להשפיע עליך

אז אני לא הייתי עושה בכלל ראיון. בייחוד שזה גם לא מספיק שעות עבורך.

בדקת בתיכונים אחרים? מציעה לך לחפש במקומות אחרים ולחשוב אולי עדיף להתפשר על לימוד יסודי או חטיבה נניח, אם זה מקום טוב יכול להיות שתראי שזה דווקא בסדר לך

תודה רבה. בדקתי בהרבה תיכונים.אנונימית בהו"ל

כמעט לא מחפשים מורים למקצועות שלי

מסקרן מה את מלמדת...ממתקית
חחח מקצועות שיש בכל תיכון, פשוט לא עם הרבה שעות.אנונימית בהו"ל
מצאתי מקום שמחפשים בו לחטיבה (לשנה אחת, במקוםאנונימית בהו"ל

מורה שיוצאת לשבתון) ודווקא קרוב לבית שלי, אבל המשכורת נמוכה משמעותית מאשר בתיכון, וגם החומר שונה, אז אצטרך להתחיל להכין חומרים מהתחלה).

קרוב לבית הז משמעותיאוהבת את השבת

ולא הייתי בוחרת לפי משכורת.. אם תהני שם זה שווה את זה גם אם יותר נמוך..

להכין חומרים זה קורה ואת תסתדרי אם את אוהבת את העבודה..


השאלה היא איך האווירה שם, איך הצוות וכזה...


לגבי המקום השני לא נשמע כזה שווה להגיע למקום בשביל 4א שעות .. אבל תלכי לפי הלב שלך


לפעמים בדברים האלה כדאי לפתוח כמה שיותר אופציות..

מקסימום תגידי אחרי הראיון שאת לא רוצה..

אני בדעה שמכל התנסות לומדים משו, אז מקסימום הראיון שם יחדד לך יותר מה את רוצה...

אבל אם מרגיש לך שלא בא לך ללכת לראיון אז לא! לכי עם הלב, תתפללי לה' ובע"ה יישלח אלייך הדברים הכי נכון עבורך. בע"ה!

קודם כל חיבוקשמעונה
לא הייתי הולכת לשם, בעיני זה מאוד משמעותי להיות ליד מישהי שהבטחון העצמי שלך לא טוב לידה

זה גם לא מספיק שעות, הייתי ממשיכה לחפש אולי מתגמשת, במקצוע/ בגיל וכו...  


ומתפללת על זה. ספציפית.

תודה לכן על התגובות!אנונימית בהו"ל

אני נוטה לבטל את הראיון, 

אבל בעלי לא מבין למה...

הוא אומר שאני אתחיל לעבוד איתה והכול יסתדר...

גם ב"ה היום יש לי הרבה ביטחון עצמי, והוא לא מצליח להבין למה מישהי מהעבר גורמת לי לכאלה תחושות.

 

הוא לא חייב להבין, הם באמת לא מבינים הכל🤷המקוריתאחרונה
אני גם חושבת שכדאי לבטל
עוד בנושא השמות...מחכה עד מאוד

אז ככה אחד הילדים שלי הסכמתי לקרוא ע"ש סבא (אבא של אחד ההורים שלי)

אחריי שהפעיל קצת לחץ-דיי מהר הסכמתי,

לכאורה אם הסבא לא היה נפטר באותה שנה זה לא שם שהייתי קוראת...

שם תנ"כי של דמות מאוד טובה אבל עם אופי מאוד חזק.

וגם הסבא שהוא קרוי על שמו-

שהיה רב צדיק ממש אבל אישיות מאוד חזקה ועקשנית

שהשיגה בהחלט הרבה דברים טובים בזכות  העקשנות....

בכל אופן יש לבן שלי

גם שם שני של דמות מאוד רכה...דמות מסיפורי צדיקים

אופי הפוך לגמרי.


אז מה אני שואלת?

מאוד קשה לי עם הבן המתוק הזה..

מאוד עקשן

אם כל האחים שלו סה"כ מקשיבים למה שאני מבקשת

סדר יום וכו...הוא כל הזמן מתעקש איתי...

מתיש מאוד..מתסכל.

השאלה שלי אם זה נכון שהשם משפיע....

זה לא שהוא בעייתי יש מלא עם השם הזה

אבל אולי עליו

מה הייתן עושות?

לקרוא לו קצת בשם השני?

אוף קשה לי איתו...

מקודם אמרתי לו להכנס למקלחת

הייתי בחדר

פתאום נעלם...יצא מהבית..

יש לו קוצים עד שהוא הולך לישון יוצאת הנשמה..

כולה ילד בן כמעט 11

יצא פריקה



אני מאמינה שהשם משפיעממתקית

אבל לא ברמה הזו של התנהגות יומיומית.
ואם יש לו עוד שם, חשוב לקרוא לו בשני השמות לפחות פעם ביום

לא הייתי מפילה את זה על השם שלושקדי מרק

וגם אם כן, לדעתי זה לא משנה

בסוף זה הילד

עם האופי העקשן

והאתגר

אין פתרונות קסם בהורות לדעתי

בכל מקרה לדעתי כדאי לקרוא גם בשם השני, כי יש סיבה שקראתם לו כך

מה זה משנהאפונה

אם זה קשור לשם או לא...

יש לך ילד שיותר מורכב הקשר איתו

קשה להשיג שיתוף פעולה ממנו

ההשכבה שלו מאתגרת

הוא נעלם לך פתאום...


 

אני חושבת שלכל אמא עם שני ילדים ומעלה יש ילד (או כמה) שמאתגר יותר מהשאר.

אישית מאמינה גדולה בהדרכת הורים טובה.

אבל אם יעבוד לך לקרוא בשם השני - מעולה.

קודם כול חיבוק מתואמת

גם לי הייתה תקופה שבה חשבתי שיש משמעות לשם של אחד מהילדים שלי. (לכל הילדים שלנו יש שני שמות חוץ מלו ולתאומים. אז הרגשתי שאולי מכיוון שיש לן רק שם אחד הוא לא חברותי כזה, כי לתאומים יש זה את זה ולכל השאר יש שם שני...)

לאחרונה גילינו שהוא על הרצף האוטיסטי.

אבל לפני שהוא אובחן, גם הבת הקטנה שלי אובחנה באותה אבחנה - ולה כן יש שני שמות...


אז למדתי מזה שלשם יש משמעות גדולה לאדם, אבל לאו דווקא המשמעות שאנו מייחסים לו.

וברגע שיש לילד קושי - התפקיד שלנו הוא לא להתעסק בשם שלו, אלא לטפל בו לפי הקשיים שלו.

(דרך אגב, הוא הבן הראשון שלך? יכול להיות ש"פשוט" מדובר בהתנגדות שנובעת מגיל ההתבגרות?)

הרבה כוחות! ובהצלחה❤️

אני לא מאמינה שזה משנהנעומיתאחרונה

(סתם כי צורת החשיבה שלי רציונלית להחריד)

ילד נולד עם מטען גנטי, פוגש אירועים שונים ושוהה בסביבות מסוימות וכו'.

וזה לרוב גורם להתנהגות שלו ותו לא. 

ייעוץ גנטי אחרי קבלת שילוב תוצאות שקיפות ודםאורוש3

של הסקר שליש ראשון.

מישהי עשתה??

מרגיש לי בזבוז אנרגיה, פשוט יגידו לי לעשות מי שפיר בתכלס, לא? 

שלחו אותך לייעוץ גנטי?כורסא ירוקה

זה שלב בירוקרטי, לא מהותי. הרופא לא יכול להוציא הפניה למי שפיר, רק ליעוץ גנטי, אז הולכים ליעוץ ושם מוציאים לך הפניה למי שפיר. ככה הסבירו לי בזמנו.

אבל בפעם אחרת שעשיתי בגלל גיל ולא בגללל סיכון למום אז עשיתי יעוץ בפגישה וירטואלית כזה רק לסמן וי. וגם כדי לבחור מה אנחנו רוצים לבדוק ומה לא

כתוב לי בתוצאות כןאורוש3
לרופאה יש לי תור רק עוד כמה שבועות
בשביל לעשות מי שפירהשם שלי
צריך קודם יעוץ גנטי.

אם בכל מקרה לא תעשי, אז אין מה לעשות יעוץ.

ואם קבעתי פרטי, זה משנה ההפניה?אורוש3

אני עוד מתלבטת אבל אם כן אלך פרטי. 

לא יודעתהשם שלי
אולי תבדקי מול מי שקבעת.
אניתותית11

זה מה שיגידו לך

אבל רק אחרי זה הקופה תממן לך את המי שפיר 

הבנתי. טוב אז אם אני רוצה פרטי כנראה באמתאורוש3
בזבוז אנרגיה. תודה
ממה שהבנתיאנונימית בהו"ל

זה בעיקר בירוקרטי.

בתוצאות לסיכון גבוה בסקר שליש ראשון או שני, בכל אופן יפנו למי שפיר.

זה משמעותי בעיקר לעניין הזכאות לתשלום מהקופה, ויש מקומות שבהם מחייבים ייעוץ גנטי לפני מי שפיר.

אגב, יש בתי חולים שבהם אפשר לקבוע את הייעוץ לפני הבדיקה עצמה, וזה חוסך לך

תודה!! אנסה לבדוקאורוש3אחרונה
הנקה בהריוןעדי7

נושא חרוש אבל עדיין חדש לי 

אני בהריון בסיכון בגלל קרישיות

בלי הסטוריה של דימומים או התכווצויות 

זה עדיין נקרא בסיכון וצריך להפסיקה הנקה?

התינוקת שלי בת שנה וחודש ויונקת 3 פעמים ביום והרבה בלילה

 

מבולבלת ממש אשמח לכך מידע, תודה מראש

לא נשמע שזה קשורהשם שלי

כדאי לשאול את הרופא המטפל.

אבל אם לא קיבלת הנחיה להפסיק, אני לא חושבת שצריך.


לא כל הגדרה של הריון הסיכון קשורה להפסקת הנקה.

הבעיה שיש לי תור רק לעוד חודש וחציעדי7

אולי אתן יודעות יש בעיה עם אספירין בהנקה ?

אולי תתייעצי עם המכון הטריטולוגי?אורוש3
אנסה, תודהעדי7
אני הנקתי עם אספיריןהשם שלי
תודה רבהעדי7
מה ששכנע אותי להמשיך להניק בהריון,יראת גאולה

זה הידיעה שיחסי אישות גורמים להתכווצות הרחם הרבה יותר חזקה מאשר הנקה. אז כל עוד אין הנחיה להימנע מיחסים, להבנתי אין בעיה עם הנקה.

אבל אני לא גורם מוסמך או משו.

לא הייתי סומכת בזה לשאול כל רופא, כי רוב הרופאים מחזיקים בדעות מיושנות לגבי הנקה, ומה אכפת להם לומר לך להפסיק, הם לא מפסידים מזה כלום, בעיניהם אם לא יזיק לא יועיל...

מעניין מה שאת אומרתעדי7אחרונה
מחפשת המלצה למעצבת למטבחבארץ אהבתי

בעז"ה לקראת שיפוץ והחלפת מטבח, ואין לי שום ניסיון וידע בתחום.

צריכה מישהי שתעזור לנו בתכנון המטבח ותבנה את התכניות לנגר.

גרים במזרח בנימין.

(יש מישהי מהישוב שלנו שדיברנו איתה ונתנה לנו הצעת מחיר. אבל רוצה לשמוע עוד אפשרויות רק כדי שיהיה לנו בכלל מול מה להשוות)

לא מכירה, מקפיצהDoughnut
מכירה מישהי מעפרה, אם עוזרשומשומונית
אצלנו בנגריה עשו לנו תכנית למטבחאפונה

היינו בכמה נגריות

גם אטינגר וגם ויינשטיין ואני חושבת שהיה עוד מישהו, נראה לי בשער בנימין מעל החנות נעליים.

בכל מקרה מוזמנת לשלוח לי את התכנית אם את רוצה עוד עין, אני אוהבת את זה...

מוסיפהאפונה
שנראה לי המיקום שלכם לא באמת רלוונטי... גם ככה היום עושים דברים כאלה בזום.
בשער בנימיןרקאני

יש את החרשיה 

הבנתי שהוא ממש מומלץ

שלחתי לך הודעה בפרטילומדת כעת

וגם את יכולה להגיע לחברת מטבחים שתעשה לך את כל התכנון בחינם, כמובן אם את קונה אצלם את המטבח. 

אבל זה (כביכול) חוסך את המעצבת לתכנון מטבח.

ממליצה לדבר ישירות עם הנגר עצמומלאג

הרבה פעמים הם עובדים עם מעצבות או יודעים לתכנן בעצמם וזה יחסוך לך.

בכל מקרה ממליצה מאוד על 'מטבחי עצמון', המפעל נמצא בעטרת, הם מקצועיים, אמינים, עבודה עברית ואיכותית מאוד. איתם אני יודעת בוודאות שאין צורך שתגיעי עם תוכנית מראש אלא יעזרו לך לבנות תוכנית למטבח שמתאימה בול לצרכי המשפחה שלך, בהתחשב במרחב שיש.

את יכולה למצוא את האתר שלהם בגוגל ולהתרשם..

אנחנו מאוד מרוצים! בהצלחה!

תודה! לך ולכולן!בארץ אהבתי
רק מעירה הערה צדדיתממתקית

הרבה מחברות המטבחים, מביאים באמת מעצבת וזה מתנה כחלק מהחבילה.
אך כדאי לקחת בחשבון שלא תמיד המעצבת עם ניסיון ולא תמיד זה מקצוע שלמדה...
אצלנו הייתה מעצבת של מטבח, שלא הבינה מה הצרכים שלנו והתאמות וכו, וכיוון שגם אני לא מבינה בזה, יצא מטבח על הפנים שלא תואם למשפחה שלנו.
לימים הבנתי שהיא הייתה בכלל סטודנטית לסיעוד ועבדה על הדרך עם חברת המטבחים שבה סגרנו מטבח ועיצוב.
(לא מדובר על"מטבחי עצמון" - לא מכירה...)
חברת המטבחים עליה אני מדברת לא מוזכרת בשרשור פה.
אז כדאי גם לברר עם חברת המטבחים, מי המעצבת שתלווה את המטבח שלך, ומה הכשרתה...

אנחנו גם עשינו מטבחכורסא ירוקה
ואמרו לנו שזה מטבח יחסית סטנדרטי אז מספיק המעצבת של החברה ודווקא מי שקיבלנו למדה משהו שקשור וזה היה המקצוע שלה אבל היא היתה גרועה. בכלל לא שאלה מה הצרכים שלנו אלא פשוט הסבירה לנו מה לדעתה הכי נכון לפי מה שמקובל היום ומה לא, והיינו די קלולס ולא הבנו מה המשמעות אז הלכנו איתה ואני ממש לא אוהבת את המטבח.

ואגב לגבי זה שזה מותנה בקניית המטבח אם אני זוכרת נכון אסור להם לקחת כסף על התכנית. זה מן שיטת מצליח כזאת, אבל שווה לברר מראש כי הם אמורים לתת לכם הצעת מחיר על תכנית קונקרטית וההצעה עצמה לא אמורה לעלות כסף גם אם יושבים עליה שעתיים עם המעצבחם שלהם. זו פגישת מכירות ולא שום דבר אחר

אני מבינה מה שכתבתם כי גם אנחנו חווינו את זה במטבחמלאג

הקודם שהיה לנו. המטבח הגיע כחלק מהדירה שקנינו והיה לקבלן הסכם עם חברת מטבחים מסוימת והיינו לקוחות שבויים שלהם.. שם באמת עיצוב המטבח היה לא מספיק מקצועי ולא מותאם לצרכים שלנו. וזה מבאס.

לכן אני חוזרת על ההמלצה שלי של מטבחי עצמון ששם יש אפשרות גם לשבת עם מעצבות מקצועיות (ממה שהבנתי, זה ממש תחום התמחותן) אבל ממש לא חייבים, לפחות לנו הספיק לשבת עם מנהל המפעל לפגישת תכנון המטבח שהיתה מאוד מקצועית וירדה לפרטים של הצרכים שלנו והתייחסה למרחב הקיים כדי לנצל אותו הכי בחוכמה והתוצאה יצאה מושלמת, גם מבחינת הנראות, הפרקטיות והאיכות.

אז בהחלט צריך לבחור למי ללכת ועל מי לסמוך, בין אם מדובר על מעצבת בחברת מטבחים, מעצבת פרטית או עיצוב דרך הנגר עצמו..

כן חשוב לי להגיד, אחרי הניסיון שלנו, שיש כאלה שמתקמצנים (לא מכוונה רעה אלא מעדיפים לבחור את ההצעה הזולה יותר כי מדובר על סכומי כסף גדולים) על ההוצאות של המטבח (כמו שאנחנו היינו בפעם הראשונה) אבל זה עלה לנו בסופו של דבר ביוקר כי המטבח, חוץ מזה שלא היה מספיק פרקטי, גם האיכות שלו היתה גרועה, המגירות נפלו והיה עקום ועוד כל מיני דברים מעצבנים, לכן בפעם השנייה החלטנו להשקיע יותר מבחינת המחיר ששילמנו אבל לקבל בתמורה מטבח איכותי שיחזיק בע"ה למשך שנים (בנוסף כמו שכתבתי לעיצוב מותאם אישית).

בכל מקרה, בכל החלטה שתבחרו, מאחלת בהצלחה רבה!

להבנתי הם לא לוקחים כסף על התוכנית אבל גםלומדת כעת
לא מביאים לך אותה ככה. מראים לך אותה אבל לא מביאים לך אותה כי אחרת תגיעי עם העבודה הזו לנגר לבד והנה חסכת מעצבת. הם מתמחרים לך במחיר של המטבח גם את התכנון שלו מה שלהבנתי נגר פרטי לא עושה 
באמת לא הביאו לנו את התוכניתמלאג

וזה הגיוני כמו שכתבת..

ולא הבנתי מה התכוונת על נגר פרטי שלא עושה. ברור שהוא מתכנן את המטבח (או המעצבת שעובדת איתו)..

אם הוא מתכנן את המטבח אז למה בכלל לשלם למעצבת?לומדת כעת
אני הבנתי שהיום זה טרנד לקחת מעצבת למטבחמלאג

ולכן הרבה נגרים פרטיים עובדים עם מעצבות, כדי לתת שירות ללקוחות שלהם כמו שהם מבקשים. אבל אל תתפסו אותי במילה כי זה בעיקר משמועות ולא מתוך ידע..

אבל, לפחות מהניסיון שלנו, הנגר- מנהל המפעל היה כ"כ מנוסה ומקצועי, הוא ישב אתנו ותכנן את המטבח בצורה כ"כ פרקטית, יפה ומותאמת לצרכינו שלא היה צורך בכלל להשתמש בשירות של המעצבת.

זה מה שכתבתי בהודעה הראשונה שלי ובהתאם לכך ההמלצה שלי..

ובכל מקרה כדאי לבדוק בכמה מקומות ולשמוע חוות דעת כי זה יעיד בצורה הכי טובה לדעתי על הצלחת המטבח מכל הבחינות..

בסדר אבל בסוף נותנים לך הצעהכורסא ירוקה
ואת זוכרת פחות או יותר מה היה שם, וקיבלת דגשים ומה שחשוב. אולי גם יאפשרו לצלם בטלפון. ואחכ איפה שאת קונה ממילא צריך לרדת לפרטים לפני ההורדה לביצוע
אורית לוימדברה כעדן.
אלופה
מאיפה?ממתקית
מתל אביבמדברה כעדן.
אבל שווה לברר איתה לגבי המיקום שלכם. 
ממליצה מראש לחשוב מה הצרכים שלכםרק טוב!

מה חשוב שיהיה במטבח..מי משתמש בו. האם עובדים כמה אנשים במקביל. האם גם אןכלים בו.

מכשירים שחשוב לכם- כמה תנורים והאם בילד אין ואיזה גודל, מיקרוגל, נינג'ה, בר מים, מדיח/ים, ייבוש כלים, אי גדול/קטן, מכונת קפה, מיקסר, מיחם, פלטה, מכשירים קטנים, מקום לפירות וירקות.

אחסון- האם יש לכם הרבה כלים? האם יש כלים שלא חייבים להיות  במטבח (כלים של שבת)? האם אתם גבוהים או נמוכים- עד כמה ארון גבוה זה פרקטי לכם, או שישמש לאחסון לא יוםיומי. האם תרצו לאחסן בארון גבוה כלי פסח.

כיורים- צמודים או נפרדים. גדולים?

כיריים- איזה סוג? איזה גודל?


כל זה תשובות שרק אתם תדעו לענות. עם המידע הזה אפשר לפנות למעצבת.


אנחנו עשינו בעצמנו. מדדנו את המגירות והארונות אצל ההורים, וציירתי תרשים לפי מה שחשוב לנו. אחכ הנגר שיפץ טיפה. 

לא מעצבתעוד מעט פסח

אבל המלצה על אתר שממש עושה סדר בכל מה שחשוב בתכנון בעיצוב מטבח.

לימון מטבחים - דף הבית


יש שם כמויות אינסופיות של חומר. מומלץ ממש ממש.

ואם בכל זאתעוד מעט פסח

את רוצה מישהי,

אני ממליצה על דבורה וישדסקי.

שמעתי עליה לראשונה כאן בפורום, נעזרתי בשירותים לתכנון פרט ספציפי במטבח, ולדעתי יש לה ממש ראיה כוללנית והבנה של מטבח במשפחה דתית.

אני ממליצה לך לקחת מעצבתד' הוא האלוקיםאחרונה

כי היא תתייחס לצרכים הספציפיים שלכם, 

ותבנה לכם מטבח לפי פרוגרמה שמתאימה לכם!

ואח"כ עם התכנון הזה את יכולה ללכת ולבקש הצעות מחיר ממי שאת רוצה, 

ולהשוות בין ההצעות, יכול לחסוך לך עשרות אלפי שקלים.

גילוי נאות: אני מעצבת פנים.

איך מכינים מרחב עבודה לילדים לקראת כיתה א'?אובדת חצות

האם קניתן שולחן כתיבה\עבודה לילדים או שהם עובדים בסלון?ולמי שכן מצא איפה מוצאים משהו מומלץ, חמוד ומתוק ולא יקר? ומה עושים עם תאומים? קונים שניים???

הילדים שלי עובדים בסלוןהשם שלי
על הרצפה/ ספה/ שולחן אוכל.

יש לנו בסלון גם שולחן כתיבה, שמשמש לאחסון ולא עובדים עליו.

אגב-למי שאין, למה לא? בגלל מחיר\פחד מפרטיות יתר?אובדת חצות
כי הילדים תמיד מעדיפים לעבוד בסלוןרוני 1234
יש לי ילדה בתיכון ואפילו היא עובדת בסלון/פינת אוכל
מה זה פחד מפרטיות יתר?אפונה

זה פשוט לא נצרך

הילדים שלי אמנם לא מרבים להכין שיעורי בית, אבל אם כן עושים את זה - אז זה בסלון/פינת אוכל.

ואני חושבת שזה מבורך.. חוץ מהפן הפרקטי שאני זמינה יותר לעזור להם, אחרי צהריים זה הזמן שלנו יחד, אצלנו חדרי השינה כשמם כן הם. משמשים בעיקר בלילה.

מקווה שבסדר לנצל"שדרקונית ירוקה
איך צריך להתארגן לאחסון ספרים, מחברות וכלי כתיבה? כמה מקום זה דורש?
זה תלוי אם שומרים בכיתה או בביתהשם שלי

אצל הבת שלי, מביאים לכיתה את כל הספרים והמחברות בתחילת השנה ושומרים שם.

מביאים הביתה רק כשיש שיעורי בית או כשמסיימים ספר.


אצל הבן שלי שומרים את הספרים שלא בשימוש בבית, וכל פעם מביאים לכיתה ספר חדש שמתחילים.


צריך שיהיה מקום למכשירי כתיבה ומחברות ספייר, שיהיו עוד למקרה הצורך.

זה תלוי כמה אתם קונים מראש, וכמה תוך כדי השנה.


לנו יש סלסלה עם כל הציוד. בינתיים זה מספיק לשני ילדים.


לנו יש בכיתה תאים. הכל שםחילזון 123
בתיק זה רק הדברים שצריך בשוטף כמו חוברת עברית או חשבון

יש לי מדף בארון לכלי כתיבה ספייר ומחברות וכד' של כל המשפחה 

אצלי השביעי בכיתה א'מתיכון ועד מעון

ואין שולחן כתיבה בחדר אלא כולם עובדים בסלון, גם הגדולות כולל תיכוניסטיות אוהבות לשבת בסלון ולעבוד

גם אצלינו אוהבים לעבוד בסלוןריבוזום

על הרצפה \ שולחן אוכל.

מבחינתנו פינת עבודה מיוחדת זה מיותר.

אצלינו עובדים בפינת האוכלאן אליוט

גם ככה בכיתה א' הם יצטרכו ליווי צמוד ממך בשיעורי הבית, אז זה הכי נוח.

לדעתי כדאי מדף למחברות ולספרים, ומגירה עבורך למכשירי כתיבה ומשם כל פעם תתני להם (כל הזמן חסר משהו בקלמר)

אצלנו רק לבכורה (מסיימת שמינית) יש שולחן כתיבהמתואמת

קנינו לה כשהתחילה כיתה א'. אחר כך הבנו שבגיל הזה ממש אין צורך בשולחן כתיבה, כי נוח להם יותר לעבוד בסלון ליד אמא ולהיעזר בה...

אצלנו לבנים כמעט אין שיעורי בית בגיל הבוגר. בגיל הצעיר הם עובדים בסלון.

לבת השנייה יש שולחן מתקפל קטנטן ליד המיטה, ולבת השלישית (בכיתה א') יש שולחן ילדים מעץ שבעלי בנה לה פעם. היא דווקא אוהבת לפעמים לעבוד בו, לאו דווקא על שיעורי בית אבל גם עליהם. אבל היא חריגה לגילה...

אז לא צריך לקנות שולחן כתיבה (ואם קונים, אז אפשר לקנות אחד רחב), כן כדאי לחשוב כבר עכשיו איפה יאוחסנו הספרים והילקוטים שלהם (במקום שבהישג ידם).

אצלנוDoughnut
כשהגדולה עלתה ל-א' התארגנתי עם שולחן כתיבה מהמם שקיבלתי מקרובת משפחה. בסוף לקראת כתה ג מסרנו אותו כי בסוף תמיד ישבה בסלון...
לא קנינו. יושבים ליד השולחן אוכל ולרוב על הריצפהחילזון 123
עבר עריכה על ידי חילזון 123 בתאריך כ"ט בסיוון תשפ"ו 15:47

הבת שבכיתה ז לפעמים יושבת לעבוד לבד בחדר.

לפני זה, זה לא רלוונטי לדעתי

 

זה לא באמת כיף להם לשבת בחדר לבד

וגם בכיתה א לא עובדים ככ הרבה זמן רצוף בישיבה במקום אחד

לגדולים שלי היה ספרייה עם מכתבהממתקית

שולחן מסודר וכיסא וכו מעצמלה
בפועל- עבדו רק בשולחן בפינת האוכל.
עם הקטנים יותר שעכשיו בבית הספר, אין לנו מכתבה. הכל בפינת אוכל.
יש להם רק מדפים מסודרים לספרים ומחברות...

עונה כאמא לתאומות בא'- יש להן בחדר שולחן כתיבהאמהלה

ומגירות אישיות

אבל

שיעורי בית הן אוהבות להכין בשולחן של פינת האוכל (קניתי מפה שקופה-שעוונית, שמיועדת להכנת ש"ב ויצירות)

בגלל שהן שתיים ורוצות להרגיש שאני נמצאת עם שתיהן, יותר נח להן וגם לי בשולחן האוכל.

 

בניגוד לכולם - אצלנו כן עושים שיעורי בית במכתביהכולנה
לגדולים לא קנינו מכל מיני סיבות ולאחרונה קנינו אחד לכל חדר ועכשיו הם כן נהנים לשבת בחדר ללמוד, גם אם באים חברים זה יותר נעים שיש להם פרטיות.

אבל באמת הקטנים יותר שצריכים עזרה בשיעורים כן יושבים בסלון

אצלנועוד מעט פסח

רק לקראת כיתות ט-י הילדים עברו ללמוד בחדרים.

עד אז- רק בסלון.

אז בעיני מיותר לכיתה א'.


אחסון ספרי לימוד- אני גם מפנה לכל ילד מדף בסלון (מאחורי דלת, כי זה מתבלגן...).

שם שמים ספרים שלא בשימוש, מחברות ספייר, וכל מיני דפים במצב ביניים (כמו הטבלה של 'מבצע פסח' במהלך החופשה).

אני אוהבת שזה בסלון ונגיש, כי זה מקל עלי לארגן איתם יחד מערכת (בתחילת היסודי זה מאתגר לבד), ולדחוך לשם פריטים שונים ששייים להם ומסתובבים בסלון.

הייתי עם אחותי בחדר והיה לנו שולחן 1מנגואית

עם מדפים לספרי לימוד ומגירות לקישקושים וכלי כתיבה

אני רוב הזמן נהננתי ללמוד על הרצפה בחדר עד לכיתה ז

ואחותי היתה במטבח/סלון , היתה צריכה עזרה או נהננתה מהרעש


בכיתה א הבן שלי היה צריך אותי ממש צמוד ולכן היה הכי נוח בספה או במטבח

בכיתה ב בקושי שב וגם אז זה קריאה או טיפה דפי עבודה והוא במטבח או בספה 

בעיניי ממש אין צורך, מיותר לחלוטיןשיפור
רוב שיעורי הבית זה קריאה, אני יושבת להקשיב לו על הספה.
לדעתי זה רלוונטי יותר לחטיבה והלאהאורוש3אחרונה

אז יש ילדים שיותר צרכים שקט ויש את אלה שתמיד יהיו בסלון. יסודי ממש אין צורך.

יש שולחן מטבח, סלון, שולחן יצירות קטן, רצפה, כל אחד מתיישב איפה שהוא רוצה. בכתה א' זה בגדול בעיקר תרגול קריאה אז זורם לגמרי בספה.

יותר תחשבו על מקום לחוברות, תיקים, כלי כתיבה שאפשר לקחת כשחסר. 

סקירה מוקדמת, פנימי או חיצוני?זברה ירוקה

אני בעודף משקל רציני

בעלי לא יכול חבוא איתי לסקירה

פתאום אני נבהלת שזה יהיהפנימי?

לא באלי אני לא רוצה בדיקה פנימית לבד

אצלי היה חיצוני.מוריה

זה כנראה תלוי רופא.

וגם תלוי אם מצליחים לראות ככה או לא.

אצלי פנימי. תלוי גם ברופאיעל מהדרום
בשקיפותזריחה123

הרופא אמר לי שסקירה מוקדמת תהיה וגינלית

קבעתי תור במרפאה אחרת, לרופאה.

היא עשתה בטני והייתה עדינה ומתחשבת ואמרה שוגינלי גם בכלל לא יעזור.

היה לה קשה לראות את הלב מספיק טוב אז שלחה לאקו לב עובר.

אז ממש תלוי רופא

ממש תלוימתיכון ועד מעון

אני די רזה ולא פעם בגלל מנח של העובר היה צריך גם פנימי

לפעמים ככה לפעמים ככהשיפור
לי היה שלוש פעמים חיצוניחמדמדהאחרונה

ובשבוע 14

אבל אני נחשבת רזה ניראלי

אז אם זה קשור אולי זה למה

מה יהיה עם הסבבים עם איראן כל שני וחמישי???אובדת חצות
שיקבעו יום קבוע, ומראש נדע וזהו😅יעל מהדרום
בנתיים זה קבוע ראשון בערב🤦‍♀️טארקו
כן, לגמרי נראה שזה קבוע🤦‍♀️מתואמת
לפחות הפעם הספקנו לחגוג את יום ההולדת השבועי🤭 (בשבוע שעבר חגגנו "תחת אש"...)
יפה. גם הבת שלי חגגה היום בגןיעל מהדרום
לק"י

על כל אירוע שעובר בשלום, אנחנו נגיד תודה.

לגמרי! ועם כמות האירועים של סוף שנה -מתואמת
בהחלט יש על מה להתפלל...
לבן שלי יש מחר יום הולדת בגן🥴אמא טובה---דיה!
הלוואי שיחגוג בשמחה!!יעל מהדרום

לק"י


הבת שלי היתה אמורה לחגוג לפני יותר משבוע, אבל הגננת היתה חולה.

גם זה קורה מסתבר....

אני דווקא אשמח לגווןמתיכון ועד מעון

ימי שני בד"כ די עמוסים

אשמח אם אפשר מפעם לפעם ברביעי, נוח לי יותר

רביעי זה מעולה😂😂 יום ארוך בעבודהיעל מהדרום
שבוע שעבר ביטלו לנו טיול של כל בית הספרבארץ אהבתי

התלמידים הלכו לישון עם תיק ארוז ומוכן וקמו בבוקר להתרעה ואזעקה...

אחרי שחזרנו ביום שלישי קבעו מחדש את הטיול, למחר... 😬

הכל בגללכם😉יעל מהדרום

לק"י


לנו היה אמור להיות בשלישי שעבר. בוטל, למרות שחזרנו לשגרה.

הטיול נקבע לשלישי הבא. ימים יגידו מה יהיה....

חחח כנראה 🤭בארץ אהבתי
גם לבת שלי ביטלו טיול שבוע שעברמתיכון ועד מעון

עכשיו היא בלחץ שיבטלו לה עוד טיול

ביטלו לימודים מחר??רקאני
עדיין לא... אבל איראן מאיימת לתקוף או משהו כזהיעל מהדרום
בינתיים לא הודיעו שביטלובארץ אהבתי
אבל ראיתי הודעות שייתכן שיבטלו🙄
אני לא בעד בלאגן ומלחמהתוהה לעצמי
אבל אם אפשר ספיציפית מחר חופש זה יבוא לי ממששששש בטוב. רק מחר, לא מבקשת יותר מזה.
אני קובעת דברים ולא יודעת אם אכן יתקייםממתקית

ואם מתקיים יש לי תחושת סיפוק כזו, מסמנת וי
יש הצלחנו.
דור הגאולה. דור לא פשוט.

^^^ בול.קמה ש.
מצב הזוי. אבל יפה הראיה החיובית שלךיעל מהדרום
ממש ככה. הילדים בלחץ על החופש....אורוש3
אני מאז הקורונה משתדלת לא לדחות דבריםאוזן הפילאחרונה

ואני רק מתחזקת בזה יותר ויותר

לצאת

לחגוג

להיפגש

מי יודע מה ילד יום🤷‍♀️

הייתם טסות ללונדון?אובדת חצות
בעלי הפתיע בכרטיסים לשם אבל ממש חוששת מכל מה ששומעים, מצד שני בא לי חופשה. איפה בטוח שם מלון ולהסתובב? או שלוותר לגמרי?
יותר בטיחותי להסתובב בלונדון מאשר בירושליםפשוט אני..

עובדתית, יותר יהודים נרצחים בשל יהדותם בישראל, גם במספרים וגם באחוזים. 
 

פשוט מצניעים סימנים חיצוניים אם מרגישים חוסר נוחות, בפועל יש בלונדון רבתי כ-200 אלף יהודים, מתוכם כ-40 אלף חרדים, שבוודאי אפשר לזהות מקילומטרים שהם יהודים.

בלונדון אין כזו אנטישמיות.ממתקית

אני הייתי טסה לשם..
רק חבל שאין לי אפשרות...

הייתי בלונדון לפני שנהברונזה

הכל היה מעולה

תסעו ותהנו!

כמובן תזהרו במקומות חשוכים וממליצה לדבר עם הבית חבד לשאול אלו מקומות פחות סימפטים

אני הייתי טסהיהלוםנוצץ

אולי יהיה לכם נוח יותר לישון באזור היהודי שם בשביל ההרגשה (הוא לא במרכז אבל יש משם רכבת למרכז ואוכל כשר)

לא יודעת מה המצב ספציפית כרגע שם. תהנו!

כרגע לא.מוריה
כרגע לא הייתי יוצאת מהארץ אם יש חשש להיתקע בחו"ל.🙄
כן אין באמת סכנה שם יותר מבמקום אחרטארקו
תסעו ותהנוראשונית

הייתי שנה שעברה ונהניתי

אישית התארחנו בשכונה יהודית אז לא מפחיד בלילות ובימים חרשנו את לונדון

מוסיפה שהמשפחה שלי שם מלא והכל בסדרראשוניתאחרונה
מרחוק הכל נשמע מפחיד יותר

אנחנו הלכנו שם בחזות יהודית (כיפה וציצית) ורק כיבדו אותנו


סחרחורות חזקות וגלי חום בתחילת הריון- מישהי חוותה?מעיין34
בהריון הקודם חוויתי חשבתי שזה בגלל דימומים שהיו לי.

ועכשיו שוב, 

אוף אני מזדהה כל כךפומלה
זה יותר מאתגר מבחילות, אני מרותקת במיטהמעיין34
עלית על טיפול?
וואו קשה. אקנה שלוקים וקרטיביםפומלה
אני עם קוביות קרח לבחילות, אבל לסחרחורות?מעיין34
אוקיי יש לי עדכוןןןן סוכריות מציצה לימון!! וואופומלה
חובה!
לסחרחורות?? איזה קניתמעיין34
של עלית..פומלה
את מניקה במקביל?ממתקית

לי היה כך כשהנקתי עם ההריון..

כן והוא בתקופת שיניים אז הוא נדבק אליי גם שעהמעיין34
מה עזר לך? חייב להפסיק?
אני אישית הפסקתי להניק, כי הבנתי שהסחרחורות הן בשלממתקית

ההנקה.
כשהפסקתי להניק- עברו הסחרחורות.
אין ברירה...

נכון. גיסתי גם חוותה את זה בהנקה בהריוןמחי
לי היו סחרחורות נוראיות בתחילת הריונות (בעיקר)...מתואמת
מתי עברו? ואין טיפול?מעיין34
לא ניסיתי יותר מדי לטפל... עבר אחרי שלושה-ארבעהמתואמת
שבועות בערך (אם אני זוכרת נכון). לפעמים הופיע שוב במהלך ההיריון, אבל לא ברמה יומיומית.
תודה רבההמעיין34
ממליצה גם על פריכיות!!! בלי תוספות.פומלהאחרונה
הבוקר הגיעפומלה

ואני בסדר

יותר בסדר

תן לנו כוח להיות ברוגע

להיות בטוב אמיתי

להתמקד במעשים שלנו

ולא בשל אחרים

בחיים שלנו

בניצחונות שלנו

בקשיים שלנו

לדאוג לעצמנו

ומתוך זה למי שסביבנו

מהממת 🤍קמה ש.
♥️מכחול
איך את עכשיו?
טוב💃פומלה
כיף לשמוע!מכחול
מקסיםאוהבת את השבת

את מזכירה לי את מי שהיתה שולחת כאן סיפורים פעם..

יש לכן ישירות מהממת.. ומדוייקת

💘פומלהאחרונה
מחשבות מבולבלות לאחר הפלהמבולבלת כרגע

מי שהנושא רגיש לה- עדיף שלא תקרא...

 

 

 

טוב, אז אנסה להסביר את עצמי.

יש 5 ילדים ב"ה.

נקלטתי להריון שישי בגיל 39.

ההריון הזה היה קשה בפער מהאחרים ממש.

חולשה מטורפת.

ימים שאני בקושי מתפקדת.

ממש לא מכירה ככה את עצמי מהריונות קודמים.

בשלב כלשהו אמרתי לבעלי- אם היית ייודעת שזה ככה הייתי חושבת פעמיים...

 

לפני 3 ימים, בשבוע 11, התחיל דימום.

נסעתי למיון.

האחות התחילה לתשאל אותי. וכשאמרתי שיש גם כאבי מחזור בנוסף לדימום- הבנתי מהפנים שלה שזה לא מבשר טוב.

היא אמרה: טוב, אני מקווה שאחרי שתיכנסי לרופאה תחזרי לבשר לי בשורות טובות.

ואז תהיתי לעצמי בלב- מה זה בשורות טובות?

אולי זה כבר טוב שיסתיים ההריון, ואיתו הקשיים המטורפים...

 

נכנסתי לרופאה.

אחרי תשאול קצר, עשתה אולטרסאונד.

ואז אמרה, ממש ברגישות ואמפתיה, שאין דופק.

ו.... ואללה, לא נעים לי לומר.

היו לי ממש תחושות מעורבות.

מצד אחד ריקנות מוזרה כזו- שההריון כבר הפסיק (מסתבר שהפסיק להתפתח כבר לפני שבועיים ומשהו).

אבל מצד שני- היתה לי תחושה מוזרה של הקלה, ואולי קצת שמחה.

שזה נגמר. ובעוד כמה ימים כבר לא ארגיש חולשה, עייפות, סחרחורות, קושי כל כך גדול בתפקוד.

 

 

וזהו, עכשיו אני מחכה לתור לגרידה.

 

 

מה שרציתי להתלבט אתכן-

אני ממש מתלבטת לגבי הריון נוסף.

מצד אחד- רציתי שישה ילדים.

ואולי עוד כמה נשים אתחרט על זה שלא הבאתי ילד נוסף.

 

מצד שני- אני לא יודעת אם יש לי כח לעוד הריון כזה.

אמנם אין לי וודאות שהוא יהיה קשה כמו שהיה- אבל בהתחשב בגילי, ובקושי של ההריון הנוכחי, אני חושבת שזה תרחיש אפשרי לחלוטין.

ואולי ההקלה הזאת שהרגשתי באה לומר לי- זה סימן שכדאי לך לעצור, את לא באמת רוצה את זה?

 

מצד שלישי- זה משהו שאני כן יכולה להתאמץ עליו אם הוא מספיק חשוב לי. זו תקופה עוברת, ובסוף הילד נשאר.

 

מצד רביעי- גם הילדים שבבית צריכים את ההשקעה שלהם, וזה גם יבוא על חשבון.

 

דבר נוסף- אני יודעת שתשאלו אם מתחשק לי עוד ילד.

חשוב לציין, שמעולם לא התחשק לי ילד.

ילדתי ממקום שכלי.

כי צריך.

כי אני רוצה משפחה בגודל מסוים.

אם אחכה שיתחשק לי- זה לא יקרה לעולם. וגם לא היה קורה מעולם.

ולכן זה לא משהו שאני יכולה להכניס ממש במערך השיקולים.

 

 

בקיצור, אני ממש מבולבלת.

וגם מרגישה שהרגשות שלי כרגע אולי לא הכי נורמליים. בעיקר השמחה שאין דופק.

 

כיווני חשיבה, עצות ועידודים יתקבלו בברכה

עוקבת כי מזדהה חלקית, גם עברתי הפלהמצפה88
לפני כמה חודשים, אמנם לא ילד שישי אבל בערך בגילך, רגשות מאוד מעורבים לגבי ילד נוסף, ההיריון עד להפלה היה קשה. גם אני הרגשתי הקלה בגלל שלא יכולתי לשאת את התחושות של ההיריון ואת כל הפן הרגשי שהגיע איתו. ההבדל הוא שיש לי רצון וחשק. פשוט לצד זה הרבה מאוד חששות ודאגות וגם פחד שלא יהיו כוחות.
לדעתי חכי קצתDoughnut

את בתוך המערבולת הרגשית כרגע, וזה ברור שהראש רץ לכל המחשבות האלה אבל זה לא רלוונטי כרגע. חכי קצת, תתאוששי, תנשמי, ואח"כ תעשי חושבים ממקום אחר.

וחיבוק על ההפלה❤️‍🩹, כל מה שאת מרגישה עכשיו נורמלי מאד❤️.

וואו חיבוק!! שיעבור בקלות...דיאן ד.

לדעתי המחשבות על עוד ילד כן או לא, זה לא הזמן עכשיו.

בכל מקרה כרגע את לפני גרידה ולהבנתי ייקח עוד כמה שבועות או חודשים עד שהגוף יחזור לעצמו

אני במקומך הייתי מניחה את זה.

תשקלו את זה שוב כשזה יהיה רלוונטי.

 

ואני חושבת שאת מאוד נורמלית עם התחושות שלך.

וזה קשר ישיר לקושי בהריון.

בעצמי עברתי בהריון הראשון הריון סיוט עם היפרמזיס קשוח

וכל פעם שהגעתי לאולטרה סאונד בהריון ידעתי שאם יגידו שהעובר בלי דופק או משהו כזה

יהיה בי חלק שישמח שהקושי המטורף הזה הסתיים.

ב"ה ההריון הסתיים בידיים מלאות אבל אני ממש מבינה את התחושה שלך.

האמת לדעתי שלב שלבאורוש3אחרונה

כרגע תיהי ממקודת במה שקורה עכשיו. את צריכה לעבור פרוצדורה. לעבד את הרגשות שעולים ויעלו לך את ההחלמה.

אחרי שתתאוששי תעשי שוב חושבים.

חיבוק! 

המלצה לאיפה לעשות מי שפירתותית11

לצערי יצא לי תוצאות לא תקינות בסקר שליש ראשון

וצריכה לעשות מי שפיר

אשמח להמלצות על רופא או רופאה מקצועיים מאוד ונעימים וסבלניים.

ואשמח גם לשמוע כמה זה כןאב

אני ממש חוששת 

באיזה אזור?כורסא ירוקה

בירושלים יש בהדסה עין כרם את נילי ינאי נראה לי ובהר הצופים את פרופ יגל אולי?

במרכז יש אסותא עם כמה רופאים מומלצים, מי יותר מי פחות.

מאמינה שגם בצפון ובדרום יש מקומות טובים. תלוי בעיקר איפה את 

תודה!תותית11

אזור השרון, קצת צפון,

אם יש משהו ממש מומלץ אסע בשביל זה גם לירושלים או למרכז

ד"ר שי פורת בעין כרםאפונה

אין לי למה להשוות אבל הוא היה ממש אחלה, נעים ואמפתי ומקצועי.

לא כאב במיוחד.

תודה לךתותית11
מה מרגישים? 🫣
דקירה בבטןאפונהאחרונה
לניאדואנונימית בהו"ל

עשיתי שם לא מזמן

קודם כל, זמינות תורים יחסית טובה, ביחס למקומות אחרים שבדקתי.

ביום שאני הייתי, נתנו לי שני רופאים שאני יכולה לבחור מביניהם:

ד"ר ניר דובדבני, מנהל היחידה

ד"ר יעל פסטרנק

שניהם אמורים להיות טובים ומקצועיים

על דובדבני גם מצאתי הרבה ביקורות חיוביות באינטרנט, על הרופאה לא ראיתי ביקורות בכלל.


בכל אופן, בחרתי לעשות אצלה פשוט כי היה לי יותר נוח אצל אישה. והיה ממש טוב, חששתי מאוד לפני כן

מבחינת כאבאנונימית בהו"ל

זה לא כל כך נעים, אבל באמת שבסך הכל זה היה ממש ממש בסדר.

עובדים בצורה סטרילית, אז בהתחלה עושים אולטרסאונד לבדוק את המיקום המתאים לדיקור. אחר כך מעבירים אלכוהול וחיטוי על כל הבטן, ואז לאורך כל הבדיקה הרופאה עם אולטרסאונד כדי לוודא את המיקום ובמקביל מבצעת את הדיקור. האחות תעשה את השאיבה של הנוזל.

הדקירה עצמה הרגישה לי כמו דקירה של בדיקת דם, אחר כך מרגישים מעט לחץ בגלל השאיבה. וזה נגמר תוך דקה. באמת באמת לא נורא. (אני גם פחדתי מאוד לפני כן)

ישאירו אותך לכמה דקות מנוחה, וזהו. חוזרים הביתה למנוחה בהתאם להנחיות שתקבלי. לי לא כאב אחר כך בכלל. 

ואי תודה רבה לך עזרת לי ממשתותית11
בשמחה!אנונימית בהו"ל

ובהצלחה!

מבינה אותך ממש, על כל החששות


אנחנו עשינו גם nipt אחרי התוצאות של סקר שליש ראשון, כדי לתת עוד אינדיקציה (זו גם בדיקת סקר, היא לא במקום מי שפיר). אפשר לקבל החזר מהסל הריון של הקופה אם יש לך ביטוח משלים.

אז למה גם ניפט?תותית11
כאילו אם התוצאה של מי שפיר היא ודאית? 
ניפט אפשר לעשות מוקדם יותרכורסא ירוקה
אז לא צריך לחכות המון שבועות למי שפיר בחוסר ודאות מוחלט אלא עם איזשהו כיוון
כי מי שפיראנונימית בהו"ל

אפשר רק משבוע 18 (או 17, אבל לנו אמרו שעדיף 18)

וזה הרבה זמן לחכות בחוסר וודאות

רופאים ששמעו שניפט יצא תקין, אמרו שרוב הסיכויים שגם במי שפיר הכל יהיה בסדר. אז זה לא אומר שאפשר לסמוך על זה, אבל זה כן מרגיע או נותן כיוון.

למשל, יש מקומות שמאפשרים לעשות מי שפיר כבר משבוע 17, אבל ממליצים מ18 כי זה נחשב בטוח יותר.

אם חס וחלילה הייתה יוצאת תשובה לא טובה בניפט, השיקול דווקא היה לעשות כמה שיותר מוקדם כדי לקבל תוצאות מוקדמות כמה שיותר, גם אם זה אומר לעשות כבר ב17. זו גם ככה בדיקה שעושים יחסית מאוחר, ולוקח לתוצאות זמן.

אני בשבוע 16תותית11

ואעשה השבוע חלבון עוברי..

תוך כמה זמן התוצאות של מי שפיר?

לנואנונימית בהו"ל

אמרו 3-4 שבועות

אבלאנונימית בהו"ל

אם את בשבוע 16 ועוד לא קבעת תור, ממליצה ממש להתקשר מחר ולנסות לקבוע.

את חלק מהמקומות היה לי קשה להשיג (חזרו אליי רק שבוע אחר כך)

לניאדו חזרו אליי תוך יום

אסותא היה גם ממש קל להתקשר ולהזמין תור, אבל זמינות תורים של חודש קדימה לפחות

עשיתי כמה פעמיםמתיכון ועד מעון

עשיתי בבלינסון וכל פעם היו שם רופאים בכירים שעשו את הדיקור

לגבי כאב- זו לא בדיקה נעימה, אבל לא כואבת, יותר הרגשה של אי נעימות ולחץ.

ממליצה ממש לדאוג למנוחה אמיתית אחרי, אני פשוט שכבתי או ישבתי במשך יומיים ולא עשיתי כלום.

החשש ממש ברור ומובן, אם יש עוד משהו, מוזמנת לשאול בשמחה

תודה על ההמלצה!תותית11

אני באמת ממש חוששת.

החשש מאוד מובןמתיכון ועד מעון
שולחת לך חיבוק, ובאמת אם יש עוד משהו שאפשר לעזור, אשמח מאוד!
חייבת את עזרתכןRen1

יש לי ילדה בת שנה ו 9 חודשים עד עכשיו לא הייתה עושה לי בעיות בשינה, הייתי שמה אותה בחדר לישון בשעה 7 וחצי בערב וישנה לי עד הבוקר ללא בעיות.

בשבוע האחרון הילדה כאלו בטראומה לא מוכנה לישון במיטה שלה בחדר, אני,רק שמה אותה והיא מתחילה לצרוח צרחות כמו של טראומה היא אומרת לי שהיא רוצה כיסא, אני לוקחת כיסא מחכה עד שתירדם ויוצאת, אבל כשהיא מתעוררת באמצע הלילה שוב פעם צרחות היא רוצה. לראות אותנו שנשב לידה ולא נזוז, וכמה שננסה לדבר איתה שום דבר לא עוזר, בסופו של דבר לוקחים אותה אלינו והיא נרדמת, אני באמת אובדת עצות זו לא נתקלתי בכזה דבר אני כבר לא יודעת ממה זה יכול לקרות לה? אולי היא עוברת משהו שאני לא יודעת, יש לציין שאצל המטפלת היא ישנה ללא בעיות , אשמח לשמוע מכם ממה זה יכול לקרות ואיך אפשר לעזור לה בזה .

אולי יש תמונה או בובה שמפחידה אותה?דרקונית ירוקה

להשאיר אור קטן בחדר

אולי חם לה?

לנו עזר אצל כמה ילדים לצאת דווקא לפני שנרדמו. לחזור כל כמה דקות לתת נשיקה וחיבוק. ככה הם לא מפחדים שיעלמו להם. כמובן, לא השארנו אותם צורחים. נכנסנו ממש כל פעם שהם ירגישו צורך. עם הזמן התארך פרק הזמן עד שהם רצו שניכנס.

רק זה עזר במצב כזה, של חיפוש גם באמצע הלילה.

מה שכן, אם יש אירוע נקודתי של מחלה או סיוטים אני מרשה להם לבוא לישון במזרון ליד המיטה שלנו

לא שידוע ליRen1
אין לה איזה משהו מפחיד בחדר עברתי איתה על כל הבובות והחפצים שיש אין שם משהו שהפחיד אותה, אני רק רוצה לוודא שזה משהו שהוא הגיוני וקורה , היא הבכורה שלי ולא נתקלתי בזה בחיים גם לא אצל אחיינים שלי 
אז כן, זה קורהדרקונית ירוקהאחרונה
קרה לי בדיוק אותו דבראוזן הפיל

ובהתחלה נבהלתי, אבל חקרתי את הנושא, גיליתי שזהו שלב התפתחותי.

החלומות והפחדים מתחילים להתפתח, ההבנה של הפרידה בשינה מתחילה בגיל הזה, ועכשיו צריך לפתח הרגלי הרדמה חדשים תואמי גיל והתפתחות.

האמת שאצלי זה בא בזמן ממש גרוע של אזעקות אז נתתי לה לישון איתי, ואחכ היינו צריכים לעבור גמילה נוראית.

הטיפ שלי - להיות שלמה ורגועה בעצמך שזה בסדר. לשבת איתה בזמן ובצורה שאת מחליטה להקדיש לזה,  ואז לשחרר. לתת בה אמון שהיא מסוגלת להרגע ולישון. כן, אפילו שהיא קטנטונת.

אני גם הייתי קמה אליה בלילה, מדבררת מה שקרה "התעוררת ונבהלת ועכשיו חוזרים לישון" וחוזרת למיטה.

תמצאי את הדרך שלך, שלכן, מחדש

אבל זה בסדר גמור שזה קורה, נורמלי מאד וגם מראה שהיא מתפתחת כמו שצריך

בהצלחה רבה!

מקווה שמתאים בפורום פה.. מרגישה פה הכי בנוחאור מאיר
הזוגיות שלנו קצת עלתה על שרטון, אנחנו כבר אחרי 3 סוגי טיפול, והאמת אני מיואשת ממש. אשמח אם למישהי יש המלצות על פודקאסט טוב על זוגיות ומיניות... )יודעת שה לא מה שיפתור את הבעיות. אבל בתקופה שאנחהו רחוקים אני רוצה לנסות לשמוע...(
ממליצה בחום על התכנים באתר של מרכז יה"לאלישבע999

מרכז יהל - מרכז ייעוץ והדרכה לחיי אישות


ארגון ותיק ופעיל בתחום שאת מחפשת - עם עשרות פודקאסטים ומאמרים מצויינים

תודה! הסתכלתי קצתאור מאיר
ואני רואה שזה דברים פחות פרקטיים. מחפשת ממש משהו ללמוד, ולא סתם.ךהרחיב אופקים )למרות שזה נחמד. אבל פשוט לא כרגע..(
הייתי הולכת לטיפול אישינעמי28

לדעתי הרבה יותר יעיל, ואם גם בעלך בקטע לטפל בעצמו, אז בכלל.

בסוף המון הקונפליקטים הזוגיים סובבים סביב פצעי ילדות אחד של השני שנפגשים. לכן לנו טיפול אישי עזר הרבה יותר.


בקשר לפודקאסטים יש של אסתר פרל ( באנגלית)

יש את הפודקאסט של פאולה וליאון ( לא יוצאים פרקים חדשים אבל יש שם אוסף של הקלטות טובות)


וכל פודקאסט של התפתחות אישית יעזור.

היינו בטיפול אישי..אור מאיר
אנגלית פחות אבל אנסה את השני
ולמה לדעתך לא היה שינוי?נעמי28
לא אומרת שלא היה שינוי..אור מאיר
היה שינוי והיינו מאוד מרוצים. אבל כרגע פחות טוב... מאמינה שטיפול זה לא קסם לכל החיים בסוף..
לא יודעת אם תתחברישומשומ

יש פודקאסט שנקרא מטהרת לעצמי- פודקאסט בכל נושאי הבית היהודי, זוגיות, נשיות, טהרה ומה לא…

אולי תמצאי שם תכנים גם בשבילך.


ובהצלחה רבה! 

תודה! אבדוקאור מאיר
קיבלתי המלצה בפורום המקביל לקורס של יוני אנטמןכולנה
מתלבטת בעצמי אם להירשם אליו, אבל אותי יהיה לך רלבנטי.. מתחיל מחר, שזה בעצם היום 😬
אולי התכנים של מרים קליין? תבדקיאביגיל ##
איך מגיעים אליהם?אור מאיר
איפה מוצאים?שמעונה
ביוטיוב אני רואהאביגיל ##אחרונה
יש תוכנית של שנה של רחלי אנקרי ורוחמה בן יוסףאהבה.

זה נקרא מעוררות אהבה, יש שיעור פעם בשבוע על זוגיות מאנשי מקצוע /רחלי ורוחמה. שבוע אחרי זה זום הרחבה עם שאלות.

אבל ההיילייט של התוכנית זה קבוצת עבודה בוואטספ, הם קוראות לזה חדר מיון של זוגיות. את מגיעה עם הבעיה בזמן אמת ויש שם נשות מקצוע מדהימותתתת שנמצאות איתך ומפרקות איתך ביחד לפי הלימוד.

גם שמעתי מלא המלצות וגם הייתי  בעצמי ואני מרגישה את השינוי.

ממליצה 

חיבוק ❤️שאלה גנים

אני אישית מאוד מתחברת בנושא זוגיות לפודקאסטים של:

- שושי זליקוביץ  

- רחל בולטון

- נחמי בצון

הן מדברות הרבה על להתמקד בהתקדמות אישית

הלוואי שתתחברי ויעזור גם לך ❤️

יןדעת איך מכיעים לפודקאסטים?אור מאיר
חיפשתי את הראשון. לא מצאתי בספוטיפיי
קוראים לו 'אשה ללא מאמץ'שאלה גנים

יש בספוטיפיי

אשה ללא מאמץ


 

את רחל ונחמי אני מוצאצ דרך יוטיוב 

רוצה לחזק אותךאבי גיל

גם אנחנו היינו אחרי טיפול ארוך

שנראה שלא צלח

ועכשיו אנחנו בטוב ב"ה

לפעמים לוקח לדברים זמן לשקוע


כל עוד יש רצון

לא לוותר

עוד יבואו ימים טובים

תודה!אור מאיר
האמת שאנחנו כבר שנתיים אחרי הטיפול. יודעת שצריכים למצוא זמן )וכסף( לחסור לזה. אבל חשבתי לבינתיים..
ליאת פייןאיך?איך?

קפצו לי סרטונים שלה בפייסבוק ונראה לי שהיא גם עושה קורסים

יש לה תכנים מדהימים שמשנים את החשיבה

תודה!אור מאיר
חיפשתי יותר פודקאבט. פחות ץכנים בתשלום. אבל לאט לאט מבינה שבתחום הזה זה פחות קיים
יש לה המון תכנים חינמייםאיך?איך?
אם יש לך פייסבוק את יכולה לחפש שם
אחפש תודה!אור מאיר
אנחנו רוצים לגוון בשבתותבכינוי אחר

בשבתות יוצא שאנחנו מתארחים רק אצל ההורים שלי, בערך פעם בחודש.

להורים של בעלי פחות מתאים לארח.

נמאס לנו להיות הרבה בבית,

אז חשבתי על כיוון לפנות לבני דודים שלי או של בעלי ולשאול אם אפשר להתארח שבת ואנחנו נכין גם חלק מהאוכל.

ביום יום אנחנו לא בקשר,

אז מתלבטת אם שייך. (רק ל2 משפחות לא עכשו לפנות לכל הבנים דודים..)

וגם אם יש לכן רעיונות לשבת הצימר או בית הארחה שמתאים עם ילדים גם אשמח לשמוע.

אנחנו עם 4 ילדים 

מה עםנעמי28
להתחיל להזמין אליכם קודם?
אצלנו זה קצת יותר מסובךבכינוי אחר
כי לא בטוחה שנמצא דירה לארח ואצלנו בבית אין מקום
תזמיני אותם בכלליותחילזון 123

ובשבת שכן תהיה דירה רלוונטית תזמיני אותם

 

מניחה שבהמשך הם גם יזמינו אתכם

הבעיה שמאוד מלחיץ אותי לארחבכינוי אחר

בעיקר מבחינת הבישולים, השאלה אם מתאים לבקש שחלק הם יכינו וחלק אנחנו?

ומבחינת להזמין זה לא נשמע מוזר שפתאום אנחנו מזמינים אחרי שהרבה זמן לא היינו בקשר?

למה מוזר?חילזון 123
לא הייתם בקשר ועכשיו אתם רוצים לחדש את הקשר.

זה יותר מוזר להזמין את עצמכם אליהם אם לא הייתם בקשר לא?

גם לי נשמע מוזר להזמין את עצמכםנחת-רוח

אם הקשר נורא זורם וקרוב ואת מכירה אותם ככאלה שיזרמו על זה -אז זה מעולה


אבל ככה האמת נשמע לי מאוד מוזר

ואולי גם מסבך

כי לרובנו לא קל לסרב..

ולארח משפחה לשבת שלמה גם אם תעזרי קצת בבישול זה עדיין טרחה..למצוא מקום לינה.לארגן את הבית לבשל דברים שברגיל לא תכננת.ובעיקר שבת שלמה אין שקט או פרטיות ולא לכולם זה תמיד זורם


זה לגמרי סבבה כשיש כבר קשר כזה ומכירים


כשרוצים לייצר קשר

היתי מזמינה אלי

את כולנו עלול להלחיץ לארח אז לא הגיוני להפיל עליהם

או יוזמת מפגש בימי חול

בחגים ,בחופשים


נראה לי יותר הגיוני להזמין קודםאורוש3

ואז לקוות שיזמינו בהמשך.

פחות לבקש להתארח...

כמו שיש דברים שמלחיצים אותך (אני ממש מבינה אני גם ככה) אז יכול להיות שגם להם לא מתאים...

לקחת בחשבון מקום לינהאמאשוני

להתארח עם 4 ילדים יכול להיות טרחה גדולה לא רק בקשר לאוכל, אלא אם יש להם מקום שאתם יכולים לישון.

אולי תנסו להזמין שכנים?

נראה לי הכי מציאותי כי לארח ארוחה זה לא דומה לאירוח של שבת שלמה.

תנסו גם החלפת בתים (סאבלט)


רעיונות נוספים לגיוון:

לגוון ארוחות חלבי/ פרווה/ בשרי


(בערב שבת אפשר להכין מרק פרווה ודגים עם סלטים, ומנה אחרונה חלבית)


לגוון לפעמים קידוש בבוקר ואז ארוחה מלאה בשרית

לפעמים ישר בשרי ואז סעודש חלבי מפנק יותר.


לגוון במשחקים, להזמין חברים של הילדים/ לשלוח לחברים

תנועות נוער אם הם בגיל


מה עם אחים שלך/ של בעלך? יש לכם סבא וסבתא?

נראה לי יותר שייך מאשר בני דודים, אלא אם אין לכם הרבה אחים אז בטח הבני דודים בקשר קרוב יחסית.

עם האחיםבכינוי אחר
של בעלי פחות מתחברת לסגנון והאחים שלי עוד לא ניסנו, הם עם ילד אחד, שניים אז מתלבטת אם זה יתאים 
אם אין לך קשר איתם זה יכול להיות מביך, לא?זמינה
או שזו תקשורת לגיטימית במשפחה שלכם?

כן יכול להיות, סתם חשבתי שזו יכולה להיותבכינוי אחר

אופציה כדי ליצור איתם קשר,

אבל יכול להיות שזה פחות שייך

לשעתי כדאי להתחיל בלהזמין בעצמך אלייךהמקורית

לבקש להתארח נשמע לי פחות מתאים לפעם ראשונה עם 4 ילדים האמת.. וגם בכלל עם לינה

אולי אפשר לפני כן ליצור מםגשים באמצע שבוע כדי לראות אם אתם מתחברים בכלל

בעיני זה קצת מוזר לשאול סתם ככה פתאום אם אפשרקופצת רגע
להתארח אצלם.

אם הייתה איזו סיבה הגיונית (נניח אתם מוזמנים לשבת שבע ברכות בסביבה ורק מחפשים מקום לינה) זה היה נראה לי יותר מתאים.


מה לגבי לנסות למצוא משפחות בסביבתכם שמתאים להיפגש לארוחה בשבת? 

זו גם יכולה להיות אופציהבכינוי אחר

אבל השאלה אם מקובל להתחלק באוכל?

כי אם אני מזמינה אלי מלחיץ אותי להכין כמויות של אוכל ואם מתחלקים 2 המשפחות אז זה יותר קל

לדעתי לא כככורסא ירוקה

אם מישהו מגיע מקרוב אז הגיוני להתחלק באוכל אבל מישהו שמגיע מנסיעה לא הייתי מצפה/מבקשת שיביאו אוכל. גם התארגנות לבוא לשבת זה בפני עצמו הרבה התעסקות לפני ואחרי.

אבל אתם כבר עם 4 ילדים, בעיניי זה יכול להיות נקודת זמן טובה ליצר לכם ביחד משפחתי בלי אנשים חיצוניים. שבתות בבית יכולות להיות גם טובות.. 

אצלנו מקובל..טארקו

להציע לחברים לאכול יחד

ואז מחליטים איפה יותר נוח(אצלנו או אצלם) ומה מכינים כזה או איך מתחלקים

זה לא ממש לארח רשמי כזה אלא יותר זורם כייפי.. 

אבל באמת לא אם מגיעים מרחוקטארקו
זו האופציה הכי רלוונטית בעיניהבוקר יעלה

אבל למה כמויות של אוכל?

אפשר לבקש להכין מנה או קינוח. להתחלק לגמרי, פחות מקובל אצלנו.. 

נראה לי את מדמיינת משהו מוגזם מדינחת-רוח

להכין כמות זה לא כמו שזה נשמע

אם לא מגזימים בלעשות רושם


פשוט

להכין דברים שקל להכין בכמות


נגידלא דברים של אחד אחד בהכנה ..כמו קציצות טיגונים וכו


אבל נגיד להכניס לתנור 2 -3 מגשי עוף זה לא יותר עבודה

להכין אורז או קוסקוס בכמות זה אותה העבודה

לשים מגש גדול של תפו''א בתנור כנ''ל

ותמיד אפשר לקנות שעועית ירוקה -ברוקולי-כרובית- כתוספת פשוטה

חזה עוף קל להכין מוקפצים

וכדומה


לא תמיד צריך כמויות ענק

ואומרת את זה כמשפחה גדולה


ולא צריך לעשות כדי להרשים.בפשטות...לשדר פשוט כיף להפגש וזאת המטרה


אם את מזמינה לארוחה אחת לא חושבת שנעים לבקש להתחלק

אם היא תציע אז סבבה

אבל מקובל שמי שמזמין לארוחה זה כי סבבה לו לארח

ובעיני כדאי קצת לפתח מיומנות כזאתבחיים..כי זה כיף לארח ולהפגש עם אנשים..וזה נטו להתיידד עם הסיטואציה ולא להתרגש ממנה יותר מדי..


ולגבי שבתות בבית- למה בעצם זה משעמם? אולי אפשר לחשוב איך אתם ממלאים את השבת בהתרחשות שטובה לכם?

נכון עם ילדים שבת היא גם אתגר והשקעה

אבל אפשר לייצר אוירה מתוקה ושמחה ברגעים מסוימים

ולייצר יחד הוויי של בית


וכמובן לא סותר שכיף לגוון ולהפגש עם אנשים


פשוט בעיני הדרך היא להזמין

לא לבקש שיזמינו..זה יכל להיות כשיש הדדיות וקשר קיים בעיני


או להרים טלפון לחברה שגרה לידך ומרגישה במח.. ולומר וואי בא לנו לאכול יחד אתכם השבת בסעודה בבוקר בא לכם שנאכל יחד אצלינו או אצליכם? ושכל אחד יביא איתו אפילו את האוכל ונעשה משהו כזה בזרימה בלי שאף אחת תצטרך לטרוח..


לדעתי זה לא שייך, במיוחד שיש לכם 4 ילדיםרוני 1234
אפשר לארח משפחה מהיישוב/שכונה שלכם לארוחה אחת ואז זה פחות כבד מאירוח של שבת שלמה.
2 דבריםשלומית.

קודם כל לגבי אחים שלך: מרגיש לי הכי בסיסי להתחיל מלהזמין אותם. מה זה משנה כמה ילדים יש להם? או אם הם רווקים בכלל? הכי משמעותי לדעתי קודם כל קשר עם אחים. וחושבת שכן שווה גם לפתוח את הראש לכיוון אחים של בעלך. כמובן לא מכירה את ההקשר המשפחתי אבל אולי זה כן אופציה אפילו אם הם קצת שונים וכרגע לא זורם.

לגבי הבני דודים מצטרפת לקודמותיי שאמרו שזה לא כ"כ יפה להזמין את עצמכם. לגבי מקום לינה, אולי יש באזור שלכם משפחות שנוסעות לשבת ומוכנות שישנו בבית שלהם? אצלינו זה מאוד מקובל.

באמת יש משהו מלחיץ בלארח אבל שווה לקפוץ למים... גם פעם ב3 חודשים נגיד לארח זה כבר מגוון.

דווקא לגבי לבקש מאורחים להביא חלק מהאוכל בעיניי זה סבבה לגמרי. לא חצי- חצי אבל משהו אחד או שניים שיעזור לך, לגמרי לגיטימי בעיניי 

עונהאורוש3

כבר עניתי בגוף השרשור שפחות מתאים בעיני הרעיון לבקש להתארח אצל בני דודים, אבל רוצה להעלות לך רעיונות יותר קלים ליישום:

כמו שהציעו להזמין לארוחה. כי ארוחה אחת זה פחות מאיים מבחינת בישולים. אנחנו כן לפעמים עושים עם חברים ארוחות משותפות ומתחלקים ממש באוכל. אבל זה רק עם חברים ממש טובים שמחליטים כזה שישי בצהריים להצטרף וכל אחד מביא את שלו. זה קצת שאלה של דינמיקה. אבל בכל מקרה ארוחה אחת זה יותר קליל מאוכל לשבת ארוכה פלוס מקום לינה.

אפשר להתחיל מלהזמין חברים לקידוש אחרי התפילה אם את מרגישה שיותר קל לך. ואז זה להכין עוגה, עוגיות. לחתוך פירות בשבת ולהכין קפה. וזה קליל וזורם. דרגה מעל- להזמין לסעודה שלישית. ואז להכין ביצים להוציא טונה ולחתוך סלט ירקות. ומבחינת הכנה ממש אז נגיד משהו אחד כמו לזניה או פשטידה.

מתחברת למה שאמשוני הציעה על ארוחות זורמות משתנות. אנחנו ממש עושים ככה שבא לנו גיוונים. לצאת לגני שעשועים משתנים גם מגוון. אפשר גם לתאם שעה עם חברים.

אם את אוהבת להשקיע ויש לך אנרגיה אפשר לעשות שבת לפי נושא, קישוטים וקינוחים בהשראת הפרשה, העונה, החג בחודש.

משחק קופסא משפחתי חדש.

ספרים מספריה לגוון בהקראה או בקריאה, תלוי בגילאים. אם הן גדולים אולי לקנות ספר שמתאים לגיל וללמוד ממנו יחד. יש פניני הלכה ילדים שזורם למשל מגיל יחסית צעיר.

לעשות שבת של פתיחת אלבומים, ממש כיף ומגבש. עוברים על החיים שלהם כזה, הם ממש אוהבים. אפשר גם מזכרות אם יש לכם מהילדות שלכם.

אולי יש בת דודה או אחינית צעירה לא נשואה? אם יש מישהי זורמת שווה להזמין. זה ברמה של לתת מזרון לישון וממש יכול לגוון אווירה.

אפשר לצאת לשבת מדי פעם. נגיד גיסתי כמה פעמים לקחה אייר בי אנד בי בירושלים לשבת, הביאה הרבה חד''פ וקנתה בשישי שם באיזה קייטרינג או מקום שמוכר לשבת. זה כן מאמץ והוצאה אבל מאוד כיף ומגוון.

תודה, מה זה מה שכתבת בסוףבכינוי אחר
אייר בי אנד? נשמע מעניין
זה אפליקציה שמגיעים דרכה לדירות אירוחאוהבת את השבת

של אנשים פרטיים

יש שם מגוון אפשרויות גם מבחינת המחיר גם מבחינת הרמה וגם מבחינת מיקומים...

לא הייתי מציעה להתארח..שירה_11
קודם יוצרת קשר ושיח מציעה להתארח לפחות בימי חול
ננעל לבקשת הפותחתבארץ אהבתיאחרונה
אמא מורידהמעיין34

כמעט כל שבת של אירוח, אמא שלי מורידה אותי בפומבי

מקצינה את המגרעות שלי

ואני יודעת שזו לא בכוונה רעה

וגם דיברתי איתה והתנצלה

אבל תמיד זה חוזר על עצמו


מול בעלי,  הילדים, האורחים

אאוצ' . כואב ממש! חיבוק גדול ❤️באתי מפעם
תודה🫶מעיין34
אתם באים אליהם הרבה?בכינוי אחר

אולי לנסות לבוא פחות.

מכירה סיטואציה קצת דומה שאמא שלי מעירה הרבה ובעיקר לי.

אני פעם שלחתי לה הודעה שקשה לי עם ההערות וזה עזר עכשו היא מעירה פחות.

בכל מקרה ממש מבינה אותך!

באים פעם בחודשיים כי אוהבת בבית , בלי קשרמעיין34

ובגלל זה עד עכשיו הבלגתי

אבל זה מאתגר כי תמיד ההערות האלה כל כך מורידות, מה שנאמר ואיך שנאמר.

גם הסכמים שלי ושל בעלי שמטבע הדברים ידועים לכל- היא מגנה את ההסכם ומזלזלת למרות שהיא יודעת כמה ההסכם הזה לטובתי.


ודיברתי איתה, וגם קרה היא לבד התקשרה והתנצלה כי שמה לב שזה לא בסדר להתערב.

אבל זה באמת הורס

אולי פחות לשתף אותה בענינים האלו..?זמינה

אני לא יודעת באיזה הסכם מדובר ולמה לגיטימי שהוא ידובר מחוץ לזוגיות שלך עם בעלך

אבל אם קשה לאמא שלך לקבל את זה והיא פורקת את זה בכל מיני מצבים שמביכים אותך אז אולי לשתף אותה פחות בעניין ? אלא אם זה זה מצב שאין לך ברירה..

נשמע שלאמא שלך קשה לקבל את זה והיא ממש כואבת בשבילך, אני משערת שזה נובע מדאגה עבורך,

כואב לי בשבילך שזה מתבטא ככה 

משתפת פחות, כמעט מינימוםמעיין34

אבל יש דברים שאי אפשר להסתיר

נגיד אני לא נוהגת ובעלי לוקח ומחזיר אותי למקומות (באמת באסה, אבל מדובר בטראומה של שנים)

או שאני בבית עם הילדים חינוך ביתי והוא מפרנס.


אפשר להסתכל על זה ככל הכבוד ואפשר להוריד ולהגיד שמסכן הילד ו"אני כמו מלכה בבית ובעלי עובד כמו חמור"

כשאצלינו זה קרה, הורדנו קצת מינון של פגישות עםנפש חיה.
המשפחה (כולל ההורים)                              לפעמים דיברנו על הסיבה ולפעמים לא. 
🫶מעיין34אחרונה
אויש כואב ממש.. לפעמים הכי טוב זה לתפוס קצת מרחק..אוהבת את השבת

לבוא קצת פחות עד שהגבולות יהיו יותר ברורים...

חיבוק גדול!!!


ולהיכנס בינך לבין בעלך זה קו אדום.

זה ממש לא שייך.

שלום בית קודם לכל

כשאתן רוצות לצאת לערב בנות / הופעה -רבותבנות

מה תעשו?


סבתא שלי רוצה שנצא ביחד להופעה

בסגנון של הצגה / מחזמר / זמרת

אבל אנחנו פשוט לא מוצאות משהו רלוונטי 😯


אולי יש לכן רעיונות בשבילנו??

סגנון דתי לאומי דוס

(עדיפות לראשלצ ודרומה אבל תכלס נזרום)

אה... וצריך להיות רלוונטי לגילאי 16-76

יש לנו סיכוי?? 🥴

ההצגה על נעמי שמרעוד מעט פסח

לא מתאימה לדוסים.

יש בה קטעים בוטים מאוד.