איך הרופאים? המלצה לרופא ספציפי ?
שאלתי גם בהורות
שלום לכולם,
אני נוטלת כשנה פומיניק, בשבוע האחרון התחלתי ליטול סרזט, עקב מחסור בפומיניק, אתמול בבוקר ההי לי סוג של דימום קל בניגוב, ושוב היום בבוקר. יש לציין שיש לי סוג של כאב בטן מוזר, כבר שכחתי מה זה כאב של מחזור, אבל סוג של...
שאלתי, יכול להיות שזה התחלה של מחזור עקב השינוי בגלולות שאני נוטלת או שמא כתמי השתרשות המופים בתחילת הריון?
מישהי נתקלה במקרה דומה?
כדאי לעשות בדיקה של הבטא?
אודה לעזרתכם.
מה שכן, לפני חודש ירדתי משתי גלולות לגלולה אחת.
יכול להיות גם קשור?
אתמול חזרתי ליטול שתיים.
בחודשים האחרונים התחלתי ללמוד באוניברסיטה. לא הכי רציתי, אבל השתכנעתי בסופו של דבר בעקבות המשפחה. חטפתי קצת שוק מהלימודים. המקצוע שבחרתי ללמוד הוא מקצוע לא קל, והרבה זמן עבר מאז התיכון.
בהתחלה ניסיתי להשקיע, להקשיב ולסכם, אבל מהר מאוד כבר לא הייתי בעניינים ברוב המקצועות.
קשה לי להקשיב ולסכם, וחלק מהקורסים גם קשים וגם לא מעניינים אותי.
מה שקרה זה שבשלב כלשהו פשוט לא נכנסתי לקורסים אלו ולא עשיתי את המטלות. בהתחלה אשתי ניסתה לעזור ולדחוף אותי, אבל ביקשתי שתתן לי לנהל את זה.
עכשיו הגיעה תקופת המבחנים ואני בבעיה רצינית. אז אני מנסה ללמוד, אבל הרבה לא מצליח לשבת ועובר לדברים אחרים שמעסיקים אותי ואני יותר אוהב לעשות.
אשתי לא יכולה לסבול את זה שאני לא לומד מספיק וטוענת שאני לא אחראי. היא גם אומרת שחוסר האחריות שלי באל ידי ביטוי בעוד תחומים - כגון שאני לא מספיק לוקח אחריות על מטלות הבית וכן שקשה לי לפעמים לקום בבקרים.
היא אומרת שהיא לא חשבה לפני הנישואין שזה יהיה כך ועל כן לא מוכנה להשלים עם זה.
ברמת העיקרון אני מסכים איתה שאני צריך להשתפר, אבל העובדה שהיא משדרת לי הרבה שאיננה מרוצה מההתנהלות שלי היא לא נעימה כלל.
אדגיש שהיא אומרת לי שאוהבת אותי, אבל הרבה פעמים משדרת לי שמאוכזבת.
קשה לי עם זה מאוד. אשמח לעצות.
עזרת גם לי מאוד!! כי אני מאובחנת אבל הקטע הוא שאני כל הזמן מאשימה את עצמי בזה וכועסת על עצמי שאני כזאת חסרת אחריות.. אז עכשיו הבנתי מחדש מה זה אומר. ומקוה להרגיש פחות דפוקה..
מצד שני הכדורים עושים לי בחילות ואיכסה, אז אני לא ממש אוהבת לקחת אותם.
ועל אוכל אני לא מסוגלת להסתכל ביחד עם זה.. אני יום שלם לא אוכלת ככה, אפילו מים לפעמים עושים לי בחילה. מאז שהפסקתי לקחת את הכדורים באופן קבוע אז עליתי ממש במשקל..
כלומר, שאשתך מדברת כך..
השאלה, קודם כל, האם יש לך משהו אחר שאתה עוסק בו, עובד בו.
אם לא - אז אפשר להבין שהיא רוצה שתהיה שותף בעניינים.
אבל אם כן - אז האשה אינה אמורה להיות משגיח. "קשה לך לפעמים לקום בבקרים", יש הרבה גברים כך. מטלות הבית, צריך להשתדל להיות שותף.
לומר, "לא חשבתי לפני הנישואין שזה יהיה כך ולא מוכנה להשלים עם זה".. זו בעיה. נראה חוסר הבנה שלה מה זה נישואין, משפחה.
אלא אם כן, המצב קיצוני, כנ"ל. שאין משהו חליפי ללימודים הללו.
אז אם אשתך היתה שואלת כאן - כך היינו אומרים לה. בהיות שזה אתה - וסה"כ אתה נשמע בחור טוב, מסכים עם מה שראוי לשפר, מבקש עצה כלפי מה שלא נעים לך.. -
נראה לכאורה שהכי טוב שתשב עם אשתך - ותסביר לה בעצמך את הדברים הללו.
שהיא תבחין בין הצורך הבסיסי שאתה תהיה שותף במטלות הבית, ובוודאי בפרנסה, לבין פרטים - מתי אתה קם כל יום, כמה אתה לומד, טענות על "אחריות"..
שתבין שקודם כל שניכם אמורים להרגיש נוח זה עם זה. לא לבוא ברישמת דרישות אחד כלפי השני.
השאלה היא איך אני מסביר לה את זה...
(ראה גם הבהרה והסבר למטה)
בנחת, ובצורה בהירה ונאה.
זו לגמרי טעות לחשוב כאילו אתה "במבחן" אצלה.. נישואין זה הדדי.
. תודה!מאן_דהו
ראשית, תודה רבה על הנכונות לעזור ועל העצות המחכימות!
כמה דברים:
א. ראשית, לגבי הלימודים:
מדובר במקצוע מדעי המחשב, שאני מאוד אוהב, ויש לי בו נסיון ע"י לימוד עצמי ועבודה עצמאית בתחום. אך בתחום הזה יש הרבה תחרות, וייעצו לי משפחתי שכדאי לקבל גם תואר בזה כדי לתת ביטחון לעתיד ולקבל יותר שכר בעז"ה. קיבלתי את עצתם. הבעיה היא שכחלק מהלימודים יש הרבה מתמטיקה, דבר שאיני מתחבר אליו יותר מדי והוא קשה.
הייתי אישית מעדיף להמשיך לעסוק במקצוע לבד, ללא תואר, אבל אני מבין שהתואר חשוב, מה גם שאני מכיר בערך של הלימוד האקדמי, שודאי יוכל לתרום לי.
ב. לגבי האפשרות של בעיית קשב וריכוז. איני חושב שאני סובל מבעיית קשב וריכוז ממש, לפי הספר. כשהייתי בתיכון כן התרכזתי וב"ה היו לי ציונים גבוהים. ייתכן שמאז התפתחו אצלי סימפטומים של בעיות קשב וריכוז - אם זה בגלל חוסר בשינה, או בגלל העולם הדיגיטלי המהיר בו אנו חיים וההרגל לעבור בין משימות באופן תדיר. לכן לא יודע אם אבחון זה מה שיעזור לי...
ג. לגבי אשתי:
אשתי כרגע אכן המפרנסת העיקרית של הבית, מכיוון שהיא כבר סיימה תואר. אני לא חושב שהיא חושבת שלא אצליח לפרנס את המשפחה בעתיד. יותר קשה לה שמההסתכלות שלה אינני מראה מספיק אחריות בהתקדמות האישית שלי ובנכונות לעזור בבית כמו שצריך.
מנקודת המבט שלי כן אכפת לי מהעזרה והשותפות בבית, רק שיש לי נטייה לדחיינות - ולכן אני דוחה את הקימה בבוקר כשאני גמור מעייפות, או דוחה את שטיפת הכלים עד כדי אי-עשייה, וכן דוחה את המטלות הלימודיות שלי...
יש פה כמה נושאים שצריך להידרש אליהם. אך שאלתי מלכתחילה היתה בעיקר האם אשתי מתייחסת כמו שצריך, והאם אין היא צריכה לשנות גישה ביחס שלה כלפי קשיי.
איפה עובר הגבול בין הכלה שנצרכת בזוגיות לבין חוסר השלמה עם המצב?
איזו גישה?
ולא הבנתי את "ונהוג שמי שעובד פחות בחוץ משקיע יותר בבית . במקרה שלכם זה כנראה אתה."
מסוג הדברים האלה שיושבים בראש אבל צריכים תזכורת
שאני לא עצלנית - פשוט יש לי בעיה של דחייה וארגון.
תודה תודה
מאן_דהואם יש לך עבודה בכך בלי זה, מה הבעיה..
לכל היותר, אפשר לקחת קורס מקצועי. למה דווקא "תואר"?
ב. אני לא חושב שאשתך אמורה להית ממונה על "אחריות בהתקדמות האישית שלך". אם אינה חוששת לכך שתפרנס כראוי - אז התחושה שלך לגבי לימודיך, היא שלך. גם לגבי קימה בבקר.
לגבי מטלות הבית - בהיות שזה ענין של שניכם, אז אכן ראוי מאד להתאמץ שלא לדחות.. "תְפַקד על עצמך" בענין זה.
כדאי שתחליט בינך לבין עצמך, האם אתה מעונין להמשיך בלימוד ל"תואר", ואז גם להשקיע מה שצריך. או שאתה מעונין לבדוק אופציות נוספות: קורס מקצועי בענין (שמא שם לא צריך מה שדורשים באוניברסיטה. ואני לא בטוח שבמדעי המחשב באמת מי שלומד באוני' מרוויח יותר..), או עבודה עצמאית. העיקר שמה שתעשה - תעשה טוב ובשמחה.
יש הבדל בין להתעצל לבין קשיים בעשיית מטלות ודחיינות.
אבל אני מבין את מה שאתה אומר - שככה היא רואה את זה מהכיוון שלה.
תודה
התרשמתי מכובד הראש והענייניות של בעל השרשור והמגיבים אליו אבל הנושא כשלעצמו לא מתאים לפורום פתוח.
עימכם הסליחה, נאלץ לנעול.
NTC
). ברוך השם היה שווה את זה...
אי אפשר לשים לה איזה מיטה או מזרון בחדר נוסף או בסלון?
מאד הגיוני להביא חברה ולא להיות לבד בלילה אבל מרגיש לי ממש מוזר שחברה תישן איתי בחדר שינה הזוגי
בראיה יהודית ולפי השקפת התורה חדר שינה של זוג נשוי יש לו משמעות מעבר
בספר מלכים קודש הקודשים מכונה "חדר המיטות אשר בבית ה'"
אבל זה דיון עקר לחלוטין, אתה חושב ככה שיהיה לך לבריאות. העיקר שאשתך תרגיש כמוך ואם לא - אז תמצאו את דרך האמצע שלכם..
אני חושבת אחרת לגמרי אבל לא רואה טעם להמשיך בדיון...
מניחה שיש מפרשים שמתייחסים לפסוק שהבאתי מספר מלכים (אולי לא דייקתי לגמרי בלשון הציטוט)
ודיון עקר פירושו למשל דיון שבו כל צד מתבצר בעמדתו וחוזר על עצמו עד שהדיון פשוט ממצה את עצמו.... (יש עוד כמה אפשרויות)
מאוד מובן למה הוא לא רוצה שישנו לו במיטה ולמה הוא לא רוצה שיכנסו לחדר.
הרבה פעמים כשאנשים מביאים את הדירה שלהם לשבתות לשכנים שצריכים הם נועלים את החדר שינה.
וסתם ככה לי אישית לא ברור איך לחברה לא מפריע, אבל מילא כי כל אדם והרגישויות שלו.
וזה שהבעל לא רוצה זה סיבה טובה מאוד כדי להתאמץ לפתוח מיטה או מזרן.
ואם אין שום אופציה אחרת צריך לבוא להידברות בנושא, אבל האישה צריכה לבוא ממקום שמבין שהנורמה זה שיהיה לו איכפת והיא מבקשת התחשבות מיוחדת בגלל שהיא נמצאת בבית לבד. ולהיות פתוחה גם לפתרונות אחרים שאולי אפשריים.
גם הגבר מצידו צריך לבוא מתוך גישה שאמנם זה נורמלי לא לרצות אבל מאחר שיש לאשתו קושי והיא נשארת לבד בבית אז צריך למצוא פתרון, ואם הוא יכול לוותר על הענין שלא ישנו לו במיטה ולא יכנסו לו לחדר אז זה יהיה מצוין מצידו.
שינה וקל וחומר למיטה שלו. (זו דעתי, אבל זה נראה לי גם דעת הרוב)
האם זה באמת אמור להפריע? לדעתי כן, ולדעתך כנראה שלא.
ברור שצריך לשמור על גדרי צניעות, אבל לפעמים אני רוצה להוסיף משהו שאני מרגיש שהוא יותר ספציפי (לפעמים בנוסף לאמירה הפומבית). אז אני כותב, אגב, לא תמיד צריך תשובה. והאנונימיות מאד מאד עוזרת
פרטיות של שמיעה, לא של נוכחות פיזית.
המצב לא שונה פה.
בדרך כלל המטרה היא לקדם מהלך בעולם שלנו. וכשרוצים לקדם מהלך זה לא בקטגוריה של "קלות ראש" ודומיה.
(וזה נכון שבעבר הייתי יותר רציני בסיטואציות כאלה).
אתה לא מרבה שיחה עם אשתך?? מקווה בשבילכם שאתם דוקא כן מדברים הרבה.
המשמעות היא כנראה קצת שונה מפשט המקרא


ראוי להתייחס לרשת וירטואלית ממש כחיים האמיתיים,
מה שלא נכון לומר פנים אל פנים אין לומר בצא'טים למיניהם
חוץ מאשתך אני מבין
אם כבר כאן זה יותר קל כי אין כמעט סיכוי שתפגשו ואתם לא מכירים
"לדבר בכללי, כך שכולנו נוכל ללמוד מהשיח" - לבין "פרטי=משהו שהצניעות יפה לו"...
מה פתאום..
למה שאדם ירצה כל דבר שיש לו לומר לזולת, לומר לכולם?.. מה הסברה?
לפעמים יש הערה מקומית למישהו - אומרים לו. זה גם בחיים הרגילים. אין לכך כל קשר דווקא ל"משהו שהצניעות יפה לו"..
ובוודאי כאשר זה בין שוכני הפורום השכן (ששם בדרך כלל מוצאים חתימה כעין זו שהזכרת), שלעיתים מתעניינים בכשרות כי מחפשים שידוך. וכי זה שייך "לכולם"?..
אלא מה, שאכן ראוי לשמור על שיח הגון, רציני. מה שנצרך, אם נצרך, ותו לא.
אלה שכותבות "לא מדברת עם בנים באישי", מעוניינות לגדור - שמא זה ייסחף לשיחה קלה, או לדברים שאינם ראויים. יפה מאד.
אבל מכאן עד לומר ש"אין שום סברא שמותר להתכתב" וכו' - נדמה לי שזה קצת מוגזם. אם כי, אכן, צריך לנקוט בהחלט זהירות. קל וחומר כשלא יודעים במי מדובר. ואם עלולים להיסחף - אז אכן לא.
אלא שאתה, כנראה, מציע "גדר" כזה, בהנחה שכך יותר בטוח שזה מה שיעשה.
סביר שאכן כך, אבל אי אפשר לומר שזה כלל גמור. תלוי באדם ובמה שמדובר.
אי אפשר לומר שכל כתיבה למישהו מאחורי הקלעים, כבר גורמת לדיבור שאינו ראוי.
גם לגבי "חיבור רגשי", אכן צריך לשים לב. אבל לא כל כתיבה ישר גורמת ל"חיבור רגשי". כמו שאמרתי, אם מדובר על ענין נקודתי, לגופו של ענין - אינו קשור לחיבור רגשי. ובוודאי אתה צודק, שאם אדם רואה שזה עלול לגרום לכך, אז עדיף שיימנע ויגדור את עצמו.
לפעמים, עצם הקריאה לאיזו הערה מקומית שמישהו כותב, בשם "דיבור פרטי", היא עצמה יוצרת נפח שאין כל כוונה אליו. יש שוני בדברים אלו בין אדם לאדם. לפעמים גם יש שוני בין מסר לשיחא"ש. עדיף כשאפשר, במסר.
מי שכותבים לא מתכתב/ת באישי - זה אכן גדר נאה. בין אם זה בא לכתחילה ובין אם זה בא כי פלוני יודע שעלול להיסחף. אבל לומר שזה כלל מוחלט בכל ענין, חושבני שמעט מופרז.
הגולש האחרוןאחרונהמעמד אישי לא נקבע לפי חתימה בפורום....
ודווקא זה תמיד טוב, שתזכור שאתה לא מחפש באשתך את המושלמת אלא את המשלימה....
כי מליבי לא נעקרת!
לעולם את לי ילדת חן בת שעשועים!!!
אתגר מתמשךשתצליחי במה שאת עושה שם.
סוסה אדומהאז אל תשמעי "חדשות" כאלה.. אם באמת היה דבר כזה.
מה זה "כמו".. כאילו שזה איזה שטאנץ. לוקחים איזה פסיכופאט מקצה העולם, מפרסמים עליו ידיעה, ולפי זה כבר דנים את העולם? וכבר "אין אמונה באף אחד"?! ממש בלי קשר. מזיקה לעצמך בלבד, בידייך.
האולם אינו "רע, תאוותן ואכזר"..
זה שיש לך נפש רגישה, שאינה מסוגלת להכיל את הרוע - זה יפה. לא צריך "להכיל" רוע כזה. אבל הבחירה בידייך, אם לעסוק בזה, או לראות את הטוב, ולפעול כדי להרבות טוב.
"להיעלם מהעולם המגעיל הזה"?.. העולם אינו מגעיל. וירא אלוקים את כל אשר עשה והנה טוב מאד.
יש לאדם בחירה, וזה חלק מתפקידו, לדאוג שהעולם יהיה טוב.
הרוע לא תופס מקום הרבה יותר מהטוב זו בחירה אם להסתכל כך.
הבעיה אינה בעולם - אלא ב"ראש".
כדאי לשנות מבט - ויפה שעה אחת קודם.
"מבחינה עובדתית" זה לא נכון. הכל ענין של צורת מבט ובמה בוחרים.
זו גישה רגילה, של אנשים שמסיבות שונות בוחרים לראות כך, להאשים את האחרים ב"מבט אופטימי מלאכותי ע"י התעלמות" - ולכנות את מבט-עצמם כ"מבט רחב וכנה".
אבל זה לא מייצר את המציאות.
המבט הזה הוא פסימי - לא פחות מאשר המבט השני אופטימי. המבט הזה מתעלם, לא פחות ממה שהוא טוען כלפי הצד השני.
הענין הוא בפירוש בחירה. ולפעמים גם כל מיני נסיבות. לא סתם יש כאלה שמסתכלים כך וכאלה שמסתכלים כך.
ואף אחד לא דן אם עדיין "הרוע ממשיך להתקיים" במקומות רחוקים.
מי שבוחר - במקום לראות שהוא נמצא בארץ ישראל, אחרי אלפיים שנות גלות, במדינה שיש לה צבא, כלכלה טובה, רפואה מעולה, לימוד תורה איכותי ובהמון, אור ואויר ופריחה בחינם.., מלא אחוה וגמילות חסד וכו' וכו' - לראות דווקא מה כותבים באיזה ערוץ על משהו שקרה עם פסיכופאט אי שם, או אפילו להתמקד בדברים אכן נוראיים שהזכרת - זו בחירה שלו. הוא מזיק לעצמו, וזה גם יגרום לו אכן להוסיף פחות אור, גם אם יגיד את זה.
רוב האנשים בעולם, חיים ברעב, או יש להם מה לאכול? סטטיסטית - לרוב יש מה לאכול. אע"פ שזה נורא שיש כאלה שאין להם.
רוב האנשים בעולם, נפגעים בטרור/טרוריסטים או לא? לא.
רוב האנשים בעולם, נמצאים בטבח בסוריה או במלחמות עקובות מדם? לא.
רוב הנהגים, נפגעים מתאונות דרכים, או חוזרים לשלום? חוזרים לשלום.
אז "סטאטיסטית", אם כבר, זה ההיפך.
אז ה"לברוח מהמציאות", בגלל רצון מאיזו סיבה שתהיה לשקוע בפסימיות, זה ה"ליצור במלאכותיות" רע מופרז.
חבל על מי שניגש כך.
אפשר גם לחשוב על האור והטוב שבאים עם כל תינוק שנולד, לכל הסביבה.
לא צריך להתעלם ממה שלא טוב. צריך להתפלל שיהיה יותר ויותר טוב.
כשילד בריא נולד, כשאנשים חיים ומתקיימים, זה דבר גדול ועצום. לא פחות מאשר ההיפך חס ושלום.
מעשה טוב, לא "מכסה" על ילד שעובר רע ח"ו. אבל כנגד ילד שחלילה עובר דבר כזה במשפחתו - יש הרבה לאין ערוך כלל, שהוריהם מוסרים נפשם עליהם, קבוטע, בתור דבר טבעי לגמרי. לא ישנים לילות - הכל בשמחה ובאהבה.
שלא לדבר על האמונה ביד ה' המנהיגה את הכל.
כמובן, לא מקלים ראש באף דבר שאינו רצוי. צריך להתפלל שיהיה אך טוב.
אבל כמו שאמרתי, זה ענין של בחירה איך להסתכל. לעיתים גם של נסיבות.
והבוחר יבחר.
אם מישהו היה כותב על עצמו - מי היה משיג. היו מנסים לעודד ולחזק (וזה מה שעשיתי בתגובה על ההודעה הראשונה בשרשור, כשהיה נראה שזה על משהו אישי).
[ולא נכון שלרוב האנשים קורה משהו ממה שכתבתי - ומכל מקום רוב חייהם לא כך]
רוב האנשים במדינת ישראל מרגישם בכללי מאושרים ומרוצים מחייהם. זו סטטיסטיקה מאד ברורה.
[ואת כותבת "רוב האנשים" לשלילה, ואח"כ, "לאדם מן השורה קשה לדמיין" - כלומר, שהרוב לא כך. ואכן, מאד מצער מה שמרגיש מי שרע לו. ה' יעזור ותן כחות והתגברות]
לגבי הסוף - זה לא דווקא "אנשים שקל להם בחיים". לפעמים ההסתכלות הזו עצמה, מקלה על החיים, בצדק.
וחלילה, לא שקשה להבין איזה סבל עובר על אנשים.. וגם לא דנים למה מישהו "רואה את הרע". הרי בעצמי ציינתי בכמה הודעות שזו יכולה להיות סיבה. אבל כשכותבים כאילו זו "עובדה אובייקטיבית" חלילה - אז צריך להעיר שהרבה בא ממה ש"בראש". זה מה אמרתי, וזה בעצם גם מה שאת אומרת.. וגם - כדאי גם למי "שיש לו סיבות", להתאמץ לאמץ מבט אחר קצת, חיובי יותר (לא אומר שזה כ"כ קל), זה יכול להיטיב לו עצמו.
לא טוב בנישואיהם. מאיפה זה לקוח? ההסתכלות המרה הזו?
[ואם קורה משהו "בסדר גודל" - הרי קורים הרבה יותר דברים טובים]
ב. מה שבארץ - זה מה שצריך יהודי בארץ להודות עליו ולשמוח בו.
אם הקב"ה משמח את עם ישראל בארץ אחרי אלפיים שנות גלות - ומישהו בוחר דווקא לחפש דווק למה "לא טוב" כי בחו"ל עדיין יש דברים רעים, בעיני יש בכך צד של כפיות טובה. כתוב על האיה שמוזכרת בתורה, שנקראת גם "ראה". למה? כי "עומדת בבל ורואה נבלות בארץ ישראל".
ג. תכל'ס - אנשים כן מאושרים. כך ענו על השאלה הזו רוב הנשאלים כאן בארץ. כאן אנחנו חיים. ובהחלט יש שעובדים על זה. מסגלים לעצמם צורת מבט. בבחירה.
רבי מנשה מאיליא, תלמיד הגר"א, אמר שכל זמן שיש איזו תולעת בנקיק סלע שלא נוח לה, הוא עדיין לא יכול להרגיש לגמרי טוב. זה מבט "קוסמי" כזה. אבל לא קשור להסתכלות על מרה על המציאות.
הרי היית יכולה לכתוב בדיוק ההיפך: "ויש טוב. הרבה".
למה בחרת לכתוב דווקא כך? זו בדיוק שאלה של בחירה והסתכלות. אם את מרגישה טוב עם זה - אין לי אלא להצטער עבורך (ואף אחד לא אמר שההסתכלות על הטוב, הופכת את הרע שיש בכל מיני מקומות, לטוב. אם כי בוודאי שהיא מסייעת להוסיף טוב).
והאמירה ש"לרוב האנשים לא טוב" בנישואין (אני לא מכיר בדבר הזה "זוגיות". או שנשואים - או שלא), היא לא "עובדה" אלא שקר.
הרי את לא בדקת מה "לרוב האנשים". ואין לך היכולת לבדוק את זה. וכבר את וקבעת "זו עובדה" - שקר.
ולדעתי, אכן ברור שדווקא לרוב האנשים טוב בנישואיהם. היום גירושין זה כבר לא כ"כ דבר בלתי אפשרי, והרוב נשארים נשואים, כי טוב להם כך. כמובן, צריכים גם לתחזק.
כחוט השערה - שמבדיל שמיים וארץ - יש בין להצטער ממש על הרע שהזכרת, לבין להסתכל כך על העולם.
זה ממש לא נורמלי, "הורים חולי נפש" וכו'.. העולם מלא בהורים נפלאים שמוסרין את הנפש על ילדיהם, וזה מה שאת "רואה"..
[כעת אני רואה שאת אומרת, "נכוויתי אישית בתור נערה". זה באמת מאד מצער. אולי זה מסביר ומלמד זכות למה את רואה כך. אמרתי שאלו דברים שמתחילים מהראש. אבל זה ממש לא בריא. חבל שתתני למנוול כזה לנהל לך את ההסתכלות על מכלול החיים]
הבחירה היא של כל אחד. מאד ממליץ לנסות לעלות מעל מה שגורם להסתכל כך - בלי לאבד את הרגישות לכל שמץ חוסר צדק.
זה טוב מאד שכואב לך שיש רוע.
וזה לא סותר שאת חזקה נפשית.
אבל כדאי לסגל מבט חיובי בעיקרו, זה גם יותר בריא, בלי סתירה לזעזוע מהרע. כך גם אפשר יותר להוסיף טוב.
ואכן, מי שחש כמותך, עדיף שיעשה לעצמו גדרים בשמיעה על "דברים רעים". הרי לא מדובר על משהו שהוא יכול לעזור בו - למה להזיק לעצמו.
אדם ממילא אינו יכול לדעת כל מה שקורה בעולם. בחדשות וכד' מביאים מה שאטרקטיבי. אז עדיף, לטובת עצמך והסביבה, שתשמעי פחות דברים כאלה, תבני אישיות יותר שמחה - וממילא גם תקריני מזה על אחרים. "תרומתך הצנועה" למאבק ברוע, ולהוספת טוב...
החיים יקרים. אם לא היית, לא היית מרגישה טוב יותר, כי לא היית...
ומה שאסור, מצביע גם על המציאות האמיתית, שחיי האדם נמשכים מעבר לעולם הזה, ולפעמים מה של"ע הוא מתייסר, הוא בגדר "יסורים ממרקים" ויזכה לעתיד לבוא.
אבל עם כל זה, בוודאי שצריך להיעזר ככל האפשר, כדי להתגבר על מה שלא טוב ואכזרי. לעשות כל מאמץ להרגיש טוב, הן מבפנים והן מצד הגורמים הסביבתיים.
חזק ואמץ!
שה' יעזור לך להרגיש טוב, לשמוח, לראות אור - וממש לשמוח שאת חיה וקיימת..

"שם קוד" - משחק של אסוציאציות של מילים.
בעיקרון הוא מיועד ל3 אנשים לפחות, ועדיף 4 (זוג מול זוג)
אבל זה משחק שכיף שיהיה בבית, ואפשר לשחק את ובעלך נגד "כאילו" שחקן אחר שמקדם את התור שלו כל פעם ב-1 - ולראות איך אתם מנצחים בכמה שפחות תורות.
איזה כיף שבעלך אוהב לשחק.. אי פשוט חיכיתי שהילדים יגדלו כדי שאוכל לשחק איתם משחקים שווים, אבל אני לרוב מגיעה לזה רק בשבת וגם זה לא תמיד..
זה משחק שכיף שיהיה בבית בלי קשר.
אפשר גם רברסי, זה נחמד אם לא מכירים - עד שמכירים את השיטה.. xo, אשכול ענבים - כל מיני משחקים שמציירים על נייר - גם הם עד שמכירים את השיטות.
מעבר לזה, אני גם אשמח לשמוע על משחקים שווים וחדשים לשניים, בשביל הילדים המתחילים להתבגר...
דמקה, שש בש, סט - כבר חורשים את זה. וקאטן, אסטרטגיה וכאלה - זה מאוד ארוך. מחפשת משהו ביניים.
ע"ע למטה/גוגלהעוגב
נתנאל וייס
נתנאל וייס

כיף גם ב-2 וגם ב-4, ובכל פעם המשחק שונה אז זה לא נמאס מהר.


מאושרת(=נראה לי שהרעיון שלך יותר מתאים למתנה שאישה תרצה לקבל ולא למתנה שגבר ירצה לקבל.
גבר לרוב יעדיף משהו אחד שהוא יותר שימושי בשבילו.
נסי לחשוב אם יש משהו שהוא צריך/רוצה, שיקל/יפנק את השהות שלו בבית או שיכול לשפר את הזוגיות שלכם.
אני יכול לתת רעיונות, אבל לא אתאמץ אם את חושבת בכלל בכיוון אחר..
זה קשור להבדלים בין טבע האישה לטבע הגבר באופן כללי
וזה קשור להבדל בין הצרכים שלך לצרכים שלו באופן פרטי - חלק מהטיפול זה ללמוד למצוא את דרך האמצע שתהיה טובה לשניכם.
הוא צריך להבין שאין פה צודק/ת או טועה אלא מה טוב לך מה טוב לי ואיך אנחנו מוצאים את שביל הזהב - ובשביל זה כל מטפל יכול להתאים, גם דתי וגם לא דתי.
מדברייך, נראה שהבעיה העיקרית היא ששניכם שמים את עצמכם ורצונותיכם לפני בן-הזוג שלכם..
וגם כשאתם עושים משהו בשביל השני, זה מגיע מתוך תחושת אילוץ, ולא מתוך רצון כנה להעניק תחושת אושר לבן-הזוג.
זה לא משנה של מי הרצון יותר לגיטימי או יותר נורמלי (גילוי נאות, הרצונות של שניכם לגיטימיים ונורמליים).
וזה גם לא רלוונטי מה מותר לך ומה מותר לו.
לא נראה שייעוץ הלכתי קשור כלל לבעיות שלכם.
אתם צריכים ללמוד איך לאהוב את השני לפחות כמו את עצמכם (ועדיף יותר),
וכדי ללמוד את זה, אתם צריכים ללכת ביחד לסדנאות זוגיות ו/או לייעוץ זוגי (מישהו/י ירא-שמיים עם השקפת עולם דומה לשלכם).
בעלך היקר חייב שיהיה לו גבולות
וכן, גם להבין ולהפנים שאת לא המשחק שלו
ושלך יש גם רצונות .שמה לעשות הרבה פעמים את לא מעוניינת ברצונותיו,
רק אחרי שהוא יפנים את זה יש סיכוי לזוגות טובה
מאחלת לך המון סיעתא דשדמיא בקבלת החלטה נכונה
אולי תתייעצי עם בת מלך - ארגון שעוזר לנשים עם בעל אלים, יש להם הרבה נסיון ספציפי ואנשי מקצוע
מקשרת לך לאתר שלהם
עמותת בת מלך - סיוע לנשים דתיות וחרדיות הסובלות מהתעללות על ידי בעליהן.
מנסיון אישי והתמודדות עם נפש כזו נשמע כי בעלך עובר משבר .
וכמו שאמרו קודמי מדובר בסימפטום ולא בשורש.
לטיפול יש כוח אדיר ואת עוד תהיי מופתעת מהמקום בו בעלך יכול להגיע . התחלתם רק לפני חודש אמרת כמה מפגשים זה בכלל יוצא ? טיפול בטוח לא התחיל בזמן הזה , לטיפול לוקח מינימום זמן של חצי שנה! אם כן, לאן את רצה .
ממליץ לך בחום לתת לבעלך צאנס ולהבהיר לו את הקווים האדומים מחדש,שוב .
ובטח שאלימות היא לא בבית ספרנו אבל אנחנו לא בורחים מהר כל כך!
אוי ואבוי לי למשמע הקלות בה אנשים אומרים לאישה לעזוב כך את ביתה. הם לא יודעים על מה הם מדברים מניסיון אישי .
בהצלחה!
(לא טעמתי)גם האוכל נחשב טוב מאוד
נחשב אולם ברמה גבוהה יחסית
מחיר מנה לדעתי באיזור 220 ש"ח אבל לא יודעת אם זה פחות מזה או יותר מזה
אמנם לכאורה אין הבדל בין מטפלת קבועה בשעות הבוקר למטפלת קבועה בשעות הערב
אבל - ילדה בת שנתיים שנמצאת כל יום במעון עד 16:00 עוד צריכה פעמיים בשבוע גם מטפלת קבועה בערב??? מתי היא תקבל "שעות אמא"?
מכירה משפחה אחת כזו שהאמא אחות ועובדת משמרות כולל לילות/שבתות/חגים ואצלם האבא מטפל בילדים כשהאמא לא נמצאת (וזה לא שעות של מוסדות הלימוד כמובן)
במקרה כזה זה לא בעייתי בעיני - לא חייבים שדוקא האמא תטפל, גם האבא זה מעולה.
אבל לא ביביסיטר על בסיס קבוע
לא מכירה מספיק בשביל לקבוע מה נחשב נורמלי ומה לא
זאת אומרת לעשות משמרת ערב במקום משמרת בוקר או לעבוד כל הבוקר ולעבוד בנוסף לכך גם ערב?
בגדול אני יותר מסכימה עם ההרגשה שלך. אינטואיציה של אמא. זה לא קשור למגוננת ומפחדת לשחרר. ילדה בת שנתיים צריכה את אמא או אבא. ביביסיטר זה פתרון כשאין ברירה אבל פתרון שמאד מאד לא אהוב עלי בלשון המעטה. במיוחד לא להשכבה.
נעזרתי לא מעט בביביסטריות אבל תמיד השתדלתי שזה לא יהיה לזמן ארוך מדי ועדיף מאד בלי השכבה. בטח לא כשגרה קבועה פעמיים בשבוע באופן קבוע.
אבל בזוגיות צריך לדבר על דברים, בכל קונפליקט שמתעורר צריך לדעת לדבר על דברים - שיחה, דיון. לא מריבה והטחת האשמות.
לא הבנתי את ההתבטאות "אינו מוכן להתחייב לשמור על הבת שלי במידה ו" - זה בת שלך או בת שלכם?