בשם הרב ליאור, תקיפת הנתלים בשמו ולא שומעים להוראותיו:
בשם הרב ליאור, תקיפת הנתלים בשמו ולא שומעים להוראותיו:
@המקום הקדוש, @אוא"ר, לשכת הרב ליאור אומרת בפירוש: העולים להר הבית פועלים בניגוד לדעת הרב ליאור.
לא כולם
אבל יש יותר מעשר, כידוע לך......
ברור שלא ביטל את דעתו. למה שיבטל?
אני איתו, לא עם הרב כץ....
"הרב פרסם לאחרונה מפה מבוררת למסלול הליכה, בו יוכלו דורשי ה' ונאמני תורתו, לעלות ללא חשש איסור סמוך לכותלי הר הבית ובשמירה על מרחק רב מהרמה (שרבים מהעולים מתקרבים אליה תוך שהם נכנסים אף למקומות האסורים בספק כרת).
כל התנהגות אחרת בהר שלא במסלול שפורסם, וכן כניסת נשים להר, אינה על דעתו של הרב, מנוגדת אליה, ואין דעתו נוחה ממנה, והשומע ישמע".
לא כהתרסה
אחד האורחיםעידית בר טוב - הכותרת אומרת הכל:
איסור על נשים לעלות להר הבית? פטרונות מקוממת - כיפה
עוד אחד:
רבנים לפעמים לא בקיאים בחומר ונכנסים לעימותים וויכוחים בצורה מאוד מכוערת. במיוחד אם את אישה, את כבר בעמדת נחיתות, ולא משנה מה אמרת".
את נשמעת ממש נסערת.
"אלו נושאים בוערים ואני לא מוכנה לפטרונות הזו. צריך להציע לנשים את כל האפשרויות ושהן יחליטו איזו פסיקה הן מקבלות לעצמן".
את מרגישה שאתן רודפות אחרי הרבנים?
"בהתחלה היו קולות בתוך התנועה שביקשו לעבור ממש מדלת לדלת ולאסוף רבנים שיאשרו ויברכו. אני לא במשחק הזה, אני רואה שמזלזלים בנו. רבנים אמרו לי דברים כמו "מה אם בדרך להר הבית היא תפגוש שרץ ותיטמא שוב", או "אם היא תשטוף את כל הזרע כדי לטבול ולהיטהר היא תמנע הריון", דברים לא נכונים שגם לא כתובים בשום מקום. אני לא חושבת שצריך לחזר אחרי שום רב. בתוך התנועה יש לי מי שפוסק ועוזר לי להחליט מה ההלכה. גם באירופה הרבנים אמרו לא לעלות לארץ ישראל. העם מוביל את הרבנים, הנשים מובילות את הגברים, ובסוף יבואו כולם. אתה פוסק הלכה מול הקב"ה, אבל יש גם הרבה כוחות של פחד, צריך עזות ואומץ".
מקור: "בהלכות הר הבית, הנשים יובילו את הגברים" - כיפה
רינה אריאל: "הרב ליאור היה רב התנועה בשנים הראשונות ומכיר אותנו באופן אישי.
כרב עיר פסיקותיו ברורות ופתאום בתחום זה לא שמענו את קול ההלכה". מקור: נשים למען המקדש
ועוד כמה מטעמים: מי תעלה בהר ה
זו רק טעימה. בקיצור, הנשים העולות משתמשות בהר הבית כבמה לקידום אג'נדות פמיניסטיות, ומשתמשות ברב ליאור כתירוץ.
הסוגיות הנוגעות לעליית נשים חורגות מעליית רוווקות. - הר הבית
כתבתי: יש לי נתונים ואתה מוזמן לפנות באישי. - הר הבית
לא פנית. אל דאגה, נשים עולות גם עם גברים בתערובת. יש *גם* עליות לנשים בלבד (כמו אותו אחד שאוכל "גם כשר").
עולות גם בעליות שהן לא "עליות נשים". בסה"כ כמות העולים לא מאוד מאוד גדולה, אבל בתפוצה של נשים למען המקדש יש קצת יותר מ-30-40-10 נשים שהן מייצגות. אשאל כך: אתה מכיר ארגון אחר (שלא מונהג בידי הנ"ל) שמייצג נשים העולות להר? 'מטה ארגוני המקדש' מוקיע את הנשים המתריסות או רואה בהן שותפות נאמנות, חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מפעילותו ומחזק את ידיהן? ב. פנית לגורם הכי לא אמין שהכי מנסה לטייח את המתרחש.
היינו בהר הבית כמעט שעתיים - חדשות כיפה סרוגה
כ"ק הרבנית תליט"א.... מי זה בכלל הרב ליאור שיחלוק עליה?
הרב ליאור לא מעניין אותם בגרוש!
הוא יכול לצווח ככרוכיא - וזה לא מזיז לאהם.
"יש להם על מי לסמוך"
הרב ליאור הוא סתם נוצות להתהדר בהן..
לאחר מכן יש שאלה נפרדת האם נכון להתיר לנשים לעלות ובה הן אכן סומכות על רבנים אחרים.
יש לזכור שוודאי שמעיקר הדין נשים יכולות לעלות וכל הדיון הוא איך נכון להורות לציבור
אם עולים בצורה שמנוגדת לדעתו.
הוא לא מעניין אותכם.
תודו בזה.
יצא לכם פוקס שלגבי עצם הרעיון הוא חושב כמותכם.
ואתם מנפנפים בזה....
אני לא יודע מה "יש לזכור" אני יודע מה הרב פסק. ומה עושים החכמים בעיניהם.
אבל לא מחוייבים לשמוע דווקא לדעתו
מי שעושה מה שעושה נגד דעת הרב ליאור - שיהיה לו לבריאות, אבל שלא ינפנץ בצמד המילים "הרב ליאור".
זו צביעות.
לסמוך על מחקר זה נתון עובדתי.
לנפנף בשם של רב ולעשות היפך דעתו זה צביעות.
אם משיהו סומך על הרב ליאור בהר הבית הוא לא חייב ללכת על פיו בהלכות שבת.
אבל אם את עצם העליה הוא עושה בצורה שהרב ליאור אוסר, אז זה לא רק אחיזת החבל משתי קצותיו.. זה חוכא ואיטלולא מוחלטת.
לבין השאלה אם נכון להתיר לנשים לעלות?
א' כי שאלת העליה היא לא רק "אם יודעים את הגבולות", אלא מכלול של פרטים - כשהשורה התחתונה היא "מותר על פי הלכה" או "אסור על פי הלכה" לא "אם הארכיאולוגיה יודעת לשרטט", ולכן - מי שעושה מה ש"אסור על פי הלכה" שלא ינפנף ברב ליאור כראיה ש"מותר על פי הלכה"
ב' כי נשים זה לא הסיפור היחיד, כזכור בוודאי לכבודו הרב הוציא מכתב בו הוא מוחה על מסלול העליה המנוגד לגבולות לפי דעתו, וגם כעת - במכתב שהוציאו מביתו והבאתי בהודעה הפותחת - מוזכר שוב נושא הגבולות.
א' שאלת העלייה היא האם מותר לעלות לפי ההלכה ולא האם לנשים מותר ובזה אכן יכולות לסמוך על הרב דוב ליאור. בשאלה הנפרדת האם נשים יכולות לעלות הן אכן לא הולכות על פי הרב דוב ליאור ובזה עד כמה שאני יודע הן לא טוענות שהולכות על פי הרב דוב ליאור. בכל מקרה גם הרב דוב ליאור וודאי מסכים שתיאורטית נשים יכולות לעלות על פי ההלכה אלא שדעתו היא שלא נכון להתיר.
ב' זו סוגיה נפרדת ולא נכנסתי בכלל לדיון לגביה
א' הרב כתב בפירוש שהעולות נכשלות באיסורים ואסור להם לעשות זאת, הניסיון הפתלתל לעשות פלגינן לא יכול להסתדר כאן, ובטח שלא הקביעה שתיאורטית גם הוא מסכים.
ב' זו אותה סוגיה מהחל ועד כלה, האם העולים מוכנים לקבל עליהם מרות של תורה ודעת תורה, לעשות הכל ע"פ הלכה כראוי, או שאהבה מקלקלת את השורה ודוחקת את ההלכה ועולים בשם "המרד הקדוש" לא בגלל הרבנים אלא למרות הרבנים.
וטרם נכנסנו לעדו ועוד דברים שעושים בניגוד לדעתו..
אלא שצריך לאסור בגלל בעיות ומשמע שגם לדעתו מעיקר הדין מותר (מה שפשוט גם בלי לדייק בדבריו שהוא מסכים לו)
לא הבנתי למה אי אפשר לעשות פלגינן.
ב' הרב דוב ליאור הוא לא הרב היחיד שמתיר לעלות ומותר לחלוק עליו אפילו בענייני הר הבית.
אני לא יודע איך משמע לך מזה דברים כמו שכתבת, ואולי המשפט שכתבת "מה שפשוט גם בלי לדייק בדבריו" מסביר את זה, יש לך הנחת יסוד, ואתה מוטה במחשבתך להסביר כל דבר כתואם לה.
למה אי אפשר לעשות פלגינן? אני אסביר לך:
הרב ליאור חושב שמותר, ואפילו מצווה וזכות, לעלות לתורה.
הרב ליאור גם חושב, שחלילה וחס משנשים יעשו זאת.
עכשיו - תעלה אשה לתורה, ותגיד שהיא עושה פלגינן...
"הרי את עצם העליה לתורה (טון למדני ומתפלפ----ל) הרב מתיר (סימן קריאה) אאי, לנשים הוא לא מתיר (טון מתפלפל..) בזה אנחנו לא מחוייבים אליו"
נורמלי, נכון?
ב' רק אני נזכר בדמותו של מרן ר' אברום שפירא כשהוא עושה צחוק מה"רעבאלאך" שלא יודעים לפסוק בקורקבן אבל דוחפים את האף שלהם לשאלות של כלל ישראל?
מי בדיוק בר סמכא לחלוק על הרב ליאור? מי מתקרב לרמתו?
ומילא אם זה היה רק הוא... אבל איך אמרת? "הוא לא הרב היחיד שמתיר לעלות"..... נכון מאוד, ישנם עוד רבים- ראשים וראשונים -מרנן הרב גורן והרב רבינוביץ', אשר יחד עם הרב ליאור הם ג' עמודי ההוראה שעלו להר,
ואת מרותם והוראותיהם קיבלו וקיימו אף - הרב אליעזר ולדמן, הרב יצחק שילת, הרב יעקב מדן, הרב מנחם מקובר, הרב זיני, הרב ישראל רוזן, הרב יאיר פרנק, הרב דוד דודקביץ', ועוד ועוד.
וכל אלו - יש בידם מסלול מסויים ללכת, ודינים מסויימים, ולגברים בלבד, וכו' וכו'
וכנגד כל אלו, באים כמה רבנים מכאן ומשם ומתירים ככל העולה על רוחם, ואתה טוען שזה לגיטימי? חורבן התורה......
ואתה יודע מה, נניח ומלאכם ליבכם לחלוק כדעתכם ולבוז להוראותיהם, לכל הפחות אל נא תעשו תורתינו פלסתר! אל תנפנפו השכם והערב בשמו של הרב ליאור, אך בבואכם בפועל לעלות תאמרו "ומותר לחלוק עליו אפילו בענייני הר הבית." מעט כנות!
התבססתי על הקישור שהבאת בתחילת השרשור.
לא ידוע לי שיש מחלוקת לגבי עליה לתורה כך שההסבר לא רלוונטי.
איני יודע מה דעת כל הרבנים שהבאת אבל לגבי הרב זיני אני יודע שמתיר כמו כן הרב ראם הכהן הרב ישראל אריאל והרב אליעזר מלמד (רק כמה שמות וודאי שיש עוד)
אני לא מנופף בשמו של הרב ליאור "השכם והערב" ועד כמה שידוע לי כך גם רוב העולים (חוץ ממי שעולה על פיו)
הרב דב ליאור: כך מותר לעלות אל הר הבית - סרוגים
הרב דב ליאור: זו מפת המקומות המותרים בהר הבית - חדשות כיפה סרוגה
ואלו רק דוגמאות..
צר לי לאכזב אותך, אבל יש נשים שעולות לתורה, וטוענות שיש להם על מי לסמוך....
ועוד משהו - אתה טענת לגבי העליה - כוונתי היא שפשיטות סוגית העליה היא להיתר - הר הבית ובכן, לידיעתך - גם עליית נשים לתורה היא מותרת מעיקר הדין, אז....
הרב זיני חתום על מכתב שאוסר לנשים לעלות. ושמצטרף להוראות הרב ליאור והרב רבינוביץ'
שאר השמות הזכרת - אם אתה חושב שהם ברי פלוגתא לרב גורן, הרב ליאור והרב רבינוביץ' - תהנה.. לצערך ולצערינו אף אחד מהם לא מהווה את השורה הראשונה של גדולי הדור ופוסקיו, היית סומך עליהם בהלכות שבת נגד הרב גורן והרב ליאור והרב רבינוביץ'?
אתה תומך במינוי דיינות, כמו הרב מלמד?
אני מניח ששוב קורה פה נפנוף בשמות שאתה לא באמת הולך על פיהם.
ביום שתתמוך במינוי דיינות - תעדכן אותי....
אני לא יודע מה אתה אישית עושה, אבל רוב ככל העולים וארגוני העליה מנופפים בשמו של הרב ליאור, וחלקם גם ברב גורן,
ולסיום - הנה לך אתגר קטן, הנה המכתב נגד עליית נשים ובעד המסלולים שהרב ליאור מדבר עליהם,-
אתה מוזמן לנסות להביא לי ולו מכתב אחד שתומך בעליית נשים,
זה תשובה מלפני חודש וחצי
הבאתי קודם מכתב מתשע"ז. אתה מכיר מישהו שמאז תשע"ז עד התשובה הזו הקפיד?
שוב אנחנו נכנסים לאותה נקודה - לא באמת סומכים על רבנים, משתמשים בהם כשזה נח.
ואגב, אם על כל מה שכתבתי בהודעה שלי זה מה שיש לך לענות - אז המצב טוב...
שוב,
במשך קרוב לארבע שנים,
הוא סבר שאסור.
זה עניין מישהו?
או שרק ברגע שהוא חזר להתיר הוא נהיה שווה משהו?
ורק בתשובה אחת שהייתה יום קודם הוא אסר וחזר בו מיד יום לאחר מכן
הוא אכן התיר בעבר.
ובתשע"ז חזר בו.
ולפני חודש וחצי חזר בו בחזרה.
השאלה מה היה בזמן שבין לבין, אם מישהו הקפיד, או שהמישהו אמר "אני לא פוסק מתוך מכתבים"
והשאלה היא שוב לא מה כתב במכתב אלא מה ההלכה
אז אל תבלבל את המח, הוא חתם על איסור. נ ק ו ד ה
וכמובן, כמובן, ההלכה לא קשורה בכלל למכתב.. מי זה היה הדביל הזה שחשב שכשרב כותב הלכה במכתב הוא מתכוון שזו ההלכה? מאיפה הוא הביא את השטות הזו? 
התיר בעבר ולא מתייחס למכתב הספציפי. אני מאמין יותר לדבר שהוא אמר אישית מאשר למשהו שמישהו אחר ניסח והוא רק חתם עליו
שוין, כפרת עוונות, אסביר בפעם השלישית:
הוא.
אכן
התיר
בעבר.
!!
נכון
מאוד.
גם.
אני.
מודה.
בזה.
הובן עכשיו שאין מה להתווכח על זה?
יופי.
נקסט:
אחרי שהוא התיר, הוא חתם על מכתב של איסור. רמת התירוץ שלך היא שמישהו אחר ניסח? ומה הרב זיני? חתם ככה סתם.. בלי לקרוא?
תגיד, אתה חושב שהרב זיני מטומטם?
(אגב, וטרם דיברנו על עליית רווקות...)
על הסתירה בדבריו אבל בתשובה הוא אומר שהוא תמיד התיר חוץ מתשובה אחת שנכתבה יום קודם וגם ממנה הוא חזר בו יום אחרי
טוב, אולי אני לא יודע לקרוא, כי אני לא נתקלתי במילה הזו שם.
אתה מוזמן לשאול אותו...
מעניין שהוא לא טורח לציין שהוא אסר במכתב.
והרי הוא יוצא חזק על אותו "מאן דהוא" שחושב בבורותו שהוא אוסר
מעניין - תתעניין. אל תפסוק הלכה מכל מיני נטיות לבב...
הוא יוצא על ההוא שהשווה אותו ללא יודע רמב"ם. לא קשור להוראה העקרונית.
אכן צריך לשאול את הרב זיני מה הייתה דעתו לאורך השנים.
בכל מקרה כרגע הוא אחד מהרבנים שמתירים
אתה מוזמן לשאול.
בנתיים יש לנו מכתב שבו הוא אוסר ולא ידוע שזה עניין מישהו שם.
לגבי היום - כבר הבעתי את דעתי בעניין דרכי המחלוקות והפסיקה, וטרם הושמע ציוץ מכיוונך בעניין.
שאוכל להגיב באופן מסודר
בלי להיכנס לסוגיית מי גדול ממי, במקרה שכולם מסכימים על עיקר הדין אני לא מבין למה אי אפשר לסמוך על תלמידי חכמים גדולים גם אם הם לא גדולי הדור
חורבן התורה.
קרא ושנה ולא שימש הרי זה עם הארץ.
יש דרך לפסוק הלכה.
אם אתה רוצה ללכת בדרך במובילה למינוי דיינות - תהנה לך.
הרב אליעזר מלמד, הרב ישראל אריאל, הרב זיני, הרב ראם הכהן, כל אלו עמי הארצות?
עם הארץ מי שלא מבין מדוע לא ניתן ללכת כפי הוראותם נגד הוראות הרב גורן, הרב ליאור, הרב רבינוביץ' ודעימייהו.
ולזה התכוונתי "שלא שימש".. כי מי ששימש, יודע איך עובדת מסירת ההלכה מדור לדור.
ואי אפשר שלא להבין ממה כ"כ חשש ר' אברום, הנה זה מתגלם לנגד עינינו.
שאפשר לסמוך עליהם
אדם שיודע איך פוסקים הלכה - יודע שלא זו הדרך ולא זו העיר.
למה לא תהא כהנת כפונדקית? בשום נושא שבעולם לא יסמכו על סטז'ר נגד מנהל מחלקה, בתורה מותר הכל?
ומה לעשות, יש אנשים שמורים הוראה בדברים שהם לא הגיעו בהם להוראה.
לא חדש, כבר היה לעולמים.
וכבר צווח על זה מרן ר' אברום ככרוכיא
וכמעט לית מאן דאשגח ביה.
עומד יהודי כמו הרב ליאור.
מאחוריו גב של הרב גורן.
וקורא "הר הבית כהלכה הוא ספר מכשיל"!!!
ובאים כמה רבנים אחרים
צעירים בשנים
מעטים במנין
קטנים בחכמה.
ונותנים הסכמות
לספר הזה
שחיברו ר"מ נחמד.
זה נקרא להכשיל את הרבים.
אין מקום לזה בהלכה.
אין!!
ומי שחושב שיש -
זה אך ורק בגלל שקרא ושנה ולא שימש ת"ח.
ועל אלה אני בוכיה.
על חורבן התורה.
על פלסתר מההלכה.
על עיוות הדין.
על שבר בת עמי.
וכן, אני אישית לא עולה להר, בדיוק בגלל דעתו זו.
(ולא, לא בגלל השיחה האחרונה, במחכ"ת.. אלא בגלל עמדות שהוא הביע קצת יותר מוקדם)
רמז:
ר' אברום מעולם לא התבטא על הרב ליאור כפי שהרב ליאור מתבטא על שאר המי ומי היום.
אני לא סובל את הדמגוגיה של ההשוואה בין הדברים, ושוב, כאחד שלא עולה. לא אני ולא אבי ולא אחיי.
ולא לחינם אמרתי לך שהשיחה ההיא היא *לא* הדבר שעליו אני מסתמך.
היא שווה מעט מאוד בעיני. מעט מאוד.
ר' אברום מעולם לא חשב שלצעירים ממנו אסור לחלוק עליו.
הוא צווח את *דעתו*. אבל לא צווח ש*להם* אסור לחלוק.
מה שאני הזכרתי, זה לא צווחות שבהן הוא צווח את *דעתו*
אלא את זה שיש אנשים שאסור *להם* בכלל להביע דעה.
ודו"ק בזה היטב.
ר' אברום שם את הדגש על רמת גדלות, ולא על גיל.
ובדיוק לכן, הוא כיבד את הרב ליאור עד מאוד, וכיסח כל מיני רעבאלאך....
הרב ליאור תמיד תמיד הקפיד שלא לשנות מהוראות הרב גורן, אתה יכול לראות מה קורה כאן בשרשור השכן...
לא מופקע שאני טועה, אבל אני לא מכיר דוגמאות.
אתה בפעם הרביעית מסתמך אך ורק על אותה קריאה,
אני מזמין אותך ברוב טקס לחזור על הודעותי. ולחשוב אם יש הגיון בדבריך.
הוא אשר אמרתי, אני איני עולה בגלל מה ששמענו ממנו במשך שנים, לא בגלל השיחה הזו.
אבל תמשיך לצטט אותה ולהשוות בין דעתו על הרב ליאור לדעתו על הרב ר. והרב ש. ועד כמה רבנים,
שוין.
כל מי שעקב אחרי הדיון הבין מה קרוה כאן...
הוא דיבר אישית נגד אנשים, ולעולם לא נגד הרב ליאור.
באירוע המדובר הייתה קריאה קולקטיבית, לכל הרבנים החותמים, לחזור בהם, זה הרבה הרבה יותר נחמד מלרדת אישית על אנשים...
מלבד זאת, אני תמה מתי כבר אוכל להפסיק לחזור על עצמי, שהאירוע המדובר לא רלוונטי מבחינתי, מאלף ואחת סיבות. אבל אתה חוזר ומתעקש לדון עליו. מבחינתי הוראות רר' אברום הן מה שהוא אמר שלושים שנה, לא האירוע הלז.
ואל תהיה בטוח.... אא"כ אתה 40+
אני לא פוסק הלכה ממכתבים אלא ממקורות ולכן האתגר לא רלוונטי.
אני אכן סובר שנשים יכולות לעלות ולא הבנתי את הקושיא עלי מזה שאני סובר שגם לגברים מותר לעלות להר הבית.
לגבי שנשים עולות לתורה לא הבנתי איך זה קשור?
מה שאמרת שהרב אמר שעוברות על איסורים זה הוצאת דברים מהקשרם. מה שהוא אמר זה לגבי הפרסומים ולא לגבי הנשים העולות.
א' כלומר, שוב, רבנים מעניינים אותך כהשלג דאשתקד. טוב שכתבת זאת מפורש, נזכור את זה.
ב' שוב - אנחנו חוזרים לנקודה "אתה" סבור, אתה ואתה ואתה, עודף יוהרא שגורם לכל צוציק מישיבה תיכונית לחלוק על גדולי ישראל, לכל הפחות שיודו בזה, ושלא יעשו מעשה זמרי ויבקשו שכר כפנחס.
ג איך זה קשור? תקרא שוב. זה קשור לזה שהפלגינן שלך מטופש וחסר תועלת.
ד מה? מה? מה??? הרב אמר שהפרסומים שמתירים לנשים גורמים לנשים לעבור איסורים. מה פה הוצא מהקשרו?
א' רבנים מעניינים אותי אבל מה שכתוב במכתב הוא לא משהו שנכנס לדיון הלכתי אלא רק דברים מנומקים.
ב' כשאני אומר אני כוונתי לדעה שאני מייצג.
ג' אם אישה עולה לתורה לא יכולה להגיד שהיא סומכת על הרב דוב ליאור כי אין שום מחלוקת לגבי עליה לתורה שהרב דוב ליאור הוא צד להקל בה.
ד' כלומר לא כל אישה שעולה להר הבית בטהרה עוברת על איסור אלא רק יש טענה כלפי הפרסומים
אין משמעות לאתגר להביא מכתבים. להביא רבנים הגיוני יותר.
א' כלומר, הוד מעלתו טוען שאך ורק אם יואילו הרבנים ברוב טובם לגשת אליו למבחן מקיף, ישקול בחיוב את ההקשבה לדבריהם?
אורתודוכסיה למהדרין.
ב' יפה, וזו הדעה שאתה מייצג.
ג' פרדוקס מגוחך: ניתן להשתמש ברב רק אם יש עליו מחלוקת? כלומר - ביום שיהיה רב שיאסור לגמרי עליה לתורה, גם לגברים, תוכלנה נשים לעלות לתורה ולומר שהן סומכות על הרב ליאור שמתיר עליה, וזה שהוא מדבר רק על גברים לא מעניין אותן כי פלגינן? ועכשיו יש גריעותא כי אין רב שאוסר?
תגיד, אתה חושב לפני שאתה עונה?
ד' טיעון דבילי, אם הפרסומים מכשילים נשים אז הנשים נכשלות, לא?
לא יודע אם שמעת על התופעה
עפרא לפומייהו.
אם לא הייתי שומע על התופעה השרשור הזה לא היה נפתח.
הבאת את דברי הרב דוב ליאור לגבי זה שהפרסומים מכשילים.
עניתי שיש נשים שלא מסתמכות על הפרסומים אלא בודקות את ההלכה.
אם מדובר על פרסומים סתם, שמכשילים בענייני הגבולות וכו' - ניחא.
הוא טוען בפרטות על הפרסומים בעניין נשים - שמכשילים.
במה מדובר?
נכון מאוד. בפרסומים שמתירים לנשים עליה.
ובכלל, לא משנה מה עושה פלונית או אלמונית, יש מספיק טענה גם על אותם מפרסמי החומרים, שלושה ניחושים מי הם...
(רמז: המילה הראשונה בשמם היא "מטה" האחרונה היא "המקדש" והאמצעית מתחילה בא ונגמרת בי' ניחשת?)
אני לא חושב שהרב דוב ליאור סובר שאישה שעולה בטהרה ועל פי הגבולות שהוא טוען שצריך ללכת בהם עוברת על איסור
סביר יותר להניח שהוא מדבר על זה.
לא לחינם הוא אוסר.
ולא לחינם הוא מוציא מכתבים.
וענינינו הרואות כמה "יודעות הלכה" העולות לשם....
שככה יהיה טוב לכל צוררי ישראל כמו שהן יודעות הלכה...
המשנה בכלים אומרת: "הר הבית מקודש ממנו, שאין זבים וזבות נדות ויולדות נכנסים לשם"
ומשמע שמי שאינה נידה זבה או יולדת יכולה. ולא שמענו על גזירת חכמים שנשים לא יעלו אז איזה מכשול עוברות העולות בטהרה?
אתה טוען שר' אברום שפירא טועה בדבר משנה?
כי משמע שמי שלא זב וזבה יכול להכנס.....
אולי נדון לעניין?
וגם אם טען וודאי לא חשב כך
אף אחד לא אסר, מעולם, איזה שטויות אלו..
מאיפה הביאו את זה?
בטח הבונים החופשיים והאילומינטי גרמו לכולנו להאמין בהבלים האלו..
ר' אברום ממש תמך בעליה! ממש משמ! עודד בכל כוחו!
דיברתי לגבי עיקר הדין ולאחר ההנחה שיודעים את הגבולות
אם ר' אברום אסר - הוא אסר הוא אסר הוא אסר.
אם הרב ליאור אוסר לנשים - הוא אוסר הוא אוסר הוא אוסר.
פתלתלות של "כן התכוון לא התכוון" היא צחוק מההלכה ומההר ומהקב"ה.
ולנמק את זה ב"טועה בדבר משנה?" זה אוילח ומגוחך.
תנו רבנן: הכל עולין למנין שבעה, ואפילו קטן ואפילו אשה.....
הרי הן אלו שמוציאות את הפרסומים......
ואיפה הן בודקות? בספר "הר הבית "כהלכה" ".. שבדיוק עליו הרב ליאור יצא בשצף קצף..
עלון בית המקדש הוא עלון דיגיטלי המפרסם בחינם דברים הקשורים לבית המקדש ולהר הבית
לפרטים נוספים, שלחו מייל: alonbethamikdash@gmail.com
כל העלונים שיצאו עד עתה:
עלון בית המקדש 1 20251211044335.pdf
עלון בית המקדש 2 20251211044552.pdf
עלון בית המקדש 3 20251211044644.pdf
עלון בית המקדש 4 20251211044720.pdf
עלון בית המקדש 5 20251211044831.pdf
עלון בית המקדש 6 20251211044903.pdf
עלון בית המקדש 7 20251211044941.pdf
עלון בית המקדש 8 20251211045147.pdf
עלון בית המקדש 9 20251211045236.pdf
עלון בית המקדש 10 20251211045324.pdf
לכתובת: alonbethamikdash@gmail.com



אל הר הבית בשלושת הרגלים 🚍🚆



לכתובת: naimlamikdash@gmail.com
זו הלכה מפורשת שנוהגת גם כשאין בית המקדש בנוי.
למה לא עושים?
זה לא כל כך קשה, צריך שיהיה מספיק אנשים שבעניין להקדיש בישביל הקב"ה כמה שעות בשבוע בשביל זה ולעשות משמרות
איך דוד ניסך מים?
לפי הפשט דוד אמר לעצמו בקול רם שמתחשק לו לשתות מהמים מהבור אבל לא התכוון שמישהו יביא לו. הגיבורים שמעו זאת ולקחו ברצינות את זה והביאו לו. הוא לא אבה לשתותם כי הוא לא ישתה מים שנלקחו תוך כדי סיכון חיים , ולכן הוא ניסך אותם לה'
אבל אין סיבה לחשוב שהכוונה למצוות ניסוך המים בחג הסוכות.
הוא הקריב את התשוקות שלו לה', אתה יכול למצוא לזה הרבה הדים, גם ביהדות ואפילו בתקופות שהפולחן היה מאוד מוגדר!
אפשר לנסך מים בנדבה בכל ימות השנה בבמות. או שזו הוראת שעה של נביא
על ניסוך מים בבמות:
ויקבצו המצפתה וישאבו מים וישפכו לפני ה' ויצומו ביום ההוא ויאמרו שם חטאנו לה' וישפט שמואל את בני ישראל במצפה.
למרות ששם אפשר לפרש כמנהג שפיכת מים כסמל לתפילה וצום, ולא לניסוך על מזבח. בניגוד לדוד ששם כתוב ויסך
נסכים מוזכרים רק בקרבנות.
אתה לא יכול לשחוט פרה לשם קרבן סתם כך, ואםילו בכפרות לוקחחם תרנגולים שלא כשרים למזבח שלא יראה כמקדיש קדשים.
צריך לבדוק מה דין המנסך נסכים מחוץ למקדש.
רק לא הבנתי את הסיומת של המאמר.
הרי מפשט הפסוקים, ברור שלא זו הייתה המטרה. דוד מתאווה שישקו אותו מים, ואחר כך לא אווה לשתותם. וכי כולם היו אדיוטים או לא ידעו שצריך מים לניסוך המים? ודברי הרלב"ג שצוטטו, מוכיחים את טענתי דלעיל, שאין מדובר במצוה שגרתית שהייתה נהוגה לפני כן והתקיימה גם אז, אלא להיפך: מכך שדוד (ושמואל) ניסכו מים, הבינו שזו פעולה ראויה.
ועוד תמיהה על הרב שנדורפי היקר, שהוא השמיט את מסקנת הגמ' בתענית שאין מקור לניסוך המים, ואם כן עוד יותר תמוה למה לא הביאו אפילו מקור מהנביאים, ויאמרו שזו הלכה ודוד יישם אותה אותה (כמו שאומרים לגבי הרבה דברים אחרים, ראה כאן: פורטל הדף היומי: יחזקאל הנביא קבע הלכה? (זבחים יח ע"ב) ).
כך שלעניות דעתי, הרבה יותר פדוט לומר שדברי בר קפרא כמשמעם הם אגדה שיוצאת מפשוטו של מקרא, שלא מוכיחים כלום להלכה וגם לא הובאו בבבלי, ואין סיבה לראות בהם פרשנות לתנ"ך.
שניסוך המים הוא פעולה ראויה.
אלא שדוד ניסך כי כפי שהיה ידוע לו מחג הסוכות ששייך סוג כזה של קרבן. ייתכן שהיו עוד הרבה לפניו ואחריו שעשו כך.
עבורנו, זו הוכחה מהכתובים שקיים מושג כזה של ניסוך מים. עבור בני דורו ייתכן שזה היה דבר פשוט.
בין אם נפרש כבר קפרא, ובין אם נפרש כרלבג, אין לנו מקור לגבי השאלה מתי ניסוך המים נוהג. ובמילא, דברי בר קפרא לא ישמשו מקור לדיעה שניסוך המים כל שבעה, שאת מקורם מנסה הגמרא בתענית לברר, ובמילא אין ללמוד מכך שהגמרא בתענית לא הביאה אותם.
לגבי החלק הראשון של דבריך, אכן מבואר ברלבג שהסיפור עם דוד מוכיח שעוד לפני כן ניסכו (וזה לא רלוונטי לדיון שלנו ולשאלתי, כי גם כשמוכיחים מיחזקטל וכדו, זה אומר שזה היה תמיד ויחזקאל רק ניסח/יישם את זה).
החלק השני לא כ"כ נכון, כי הגמ' מחפשת מקור שניסוך המים הוא שבעה ימים של סוכות בדיוק, לא לפני ולא אחרי, והרלבג מסביר בטוטו"ד שאם יש דבר כזה ניסוך המים, הכי מתאים שהוא יהיה בסוכות. כך שזו עדיין ראיה טובה יחסית.
שאליהו הקריב בהר כרמל בשעת איסור במות. אחרי שהביאו לו את המים נחה עליו רוח הקודש ובנבואה נאמר לו לנסך מים עכשיו.
יש היגיון מסוים שזה היה אגב בסוכות, מה פתאום דוד נזכר בטעמם של המים בבור בית לחם אשר בשער דווקא עכשיו?
הדרך היחידה שמעוררת קושיא על דוד, זה אם מדובר במצוות ניסוך המים. אם סתם היה בא לו לנסך מים לכבוד ה', זה לכאורה גם אתה יכול בברז בבית שלך בכל עת ושעה. כך שלענ"ד אין כאן שאלה (אם לא מקבלים את דברי הירושלמי כפשטם, וככה"נ גם הרלב"ג לא קיבל אותם כפשוטם).
למה לא נראה לי (ולרלב"ג) שדוד מראש רצה לנסך את המים משום מצווה? כי כתוב שהוא התאווה לשתות, והוא ניסך כי הוא לא אווה לשתותם. אם הסיפור היה לניסוך המים, הוא היה מתאווה לנסך והוא היה מנסך בדיוק כי לזה הוא התאווה.
ניתן להציע שדוד שמר את המים האלו (מים חשובים כי 3 אנשים סיכנו את עצמם עליהם) עד חג הסוכות והקדיש אותם לה' והכהנים ניסכו על המזבח, אבל זה גם קצת דחוק בפשט.
).שזה היה צריך להתחיל הפוך. מטרת המועדים הם ללמוד תורה, ואז לא משעמם ואז לא מדברים על העסקה 
וכמובן אתה (ואני) לא החוטא היחיד, וכבר רבי אבא כאב על כך, בירושלמי מסכת חגיגה...
ששמחת הרגל חוץ מבשר קרבנות, אינה דאורייתא. נדמה לי שיש דיון לגבי "במה משמחן", אם השמחה בבגדי צבעונים וכו מתקיימת בה מצוה דאורייתא.
מה שכן, לא ברור בכלל אם איסור מלאכה בחול המועד הוא מדאורייתא או מדרבנן.
ולגבי למה רבי אבא לא באמת ביטל, זו שאלה מאוד גדולה שנידונה בלא מעט ספרים... הלוואי שזה היה כזה פשוט.
מה אתם חושבים על הקמת מערכת תחבורה מסודרת להר הבית בשלושת הרגלים?
אז זה לא יהיה ברכבת או אוטו
כבר בתור ילד...
כל התיאורים המרגשים בסוף מסכת ביכורים, שהשור הולך לפניהם וקרניו מצופות זהב ועטרה של זית בראשו. האם כל זה יהיה גם כשנוכל לעלות בשיירת לימוזינות?
כילד חשבתי שלעתיד לבוא נעלה עם לימוזינות מקושטות. היום אני חושב שדווקא היופי הנקי והטבעי יותר מרגש, גם היום.
לפני שייכנסו יטבלו, אחר־כך יעריב שמשם ולמחרת בבוקר ייכנסו
בית חדש ישן - רינה אזולאי - נוריתה ביקורות והמלצות על ספרים
איך מגיעים לאזור ירושלים עם סוג של "פס אלקטרוני". (או עם רחפנים).
הנה ציטוט של קטע מתוך הספר: (לא גרסה אחרונה אולי, אבל נותן טעימה).
"פנחס חיפש את שער היציאה. שם, ליד השער, היה שלט גדול ועליו הכיתוב: לישראל, פנה ימינה.
שתי דרכים יש לך להגיע לירושלים, הסבירה לו רובוטית אדיבה. אחת קצרה שהיא ארוכה, והשנייה ארוכה שהיא קצרה.
את מתכוונת, דרך הפס או דרך הרחפן? שאל פנחס.
כן, בדיוק. אמרה הרובוטית.
אני אמור לחזור עם הרחפן, אמר פנחס, מחכים לי בירושלים.
הפס האלקטרוני מגיע אל מתחם שמואל הנביא, הסבירה הרובוטית, משם תוכל לקבל הדרכה איך להיטהר ולהגיע לירושלים.
פנחס הוציא את פנקסו והראה לה שהוא בקיא בהלכות טהרה. הרובוטית הנהנה בראשה ותוך חמש דקות הופיע במקום רחפן שייקח אותו אל ביתו.
תהליך הטהרה הוא מורכב, לכן מוגדר מסלול מיוחד המקל על העולים לישראל לבצע את התהליך כולו, תוך כדי נסיעה בצורה בטוחה, מרווחת, בלי פקקים. הנסיעה היא דרך פס מיוחד, שאליו נכנסים עם יחידות הדיור שלהם, בואכה מרכז הטהרה במתחם שמואל הנביא ומרכזי טהרה נוספים. שם, במרכז הטהרה, מקבלים העולים הדרכה מפורטת, ושם הם עוברים את תהליך ההיטהרות. אבל אנשי ירושלים עצמם, הבקיאים בהלכות הטהרה, יכולים לחזור ישירות לבתיהם ולהקפיד על כללי ההיטהרות שהם בקיאים בהם ומנוסים ביישומם לאורך השנים."
האוטובוסים, הרכבות ועוד...
מה לגבי התחבורה מכל רחבי הארץ - הלוך וחזור? איך זה צריך להראות?
או אפילו יותר מזה?
איפה צריך שייבנו את החניונים? מסביב לירושלים?
צריך שאטלים (אוטובוסים הלוך-חזור) שייסעו לעיר העתיקה?
האם הוא חייב מיתה בידי שמיים על עשיית עבודה ללא בגדים תקינים, כאשר אינינו יודעים בוודאות מהי תולעת השני שבאבנט?
אבל רק עכשיו ראיתי אותו...
בלי להכנס לדיון שהיה כאן לגבי ההכשר של העבודה, כרת הוא ודאי לא חייב כי הוא אומר מותר שזה שוגג.
גם קרבן הוא לא חייב כי הוא טועה בדבר מצווה.
ימח שם עראפתאחרונה