כל התנהגות אחרת בהר.... אינה על דעתו של הרב, מנוגדת אליה....הָיוֹ הָיָה

בשם הרב ליאור, תקיפת הנתלים בשמו ולא שומעים להוראותיו:

 

 

 לשכת הרב ליאור עונה לרב יהושע כ"ץ - חדשות כיפה סרוגה

מ.ש.ל.אחד האורחים
עבר עריכה על ידי אחד האורחים בתאריך כ"ב באלול תש"פ 16:16

@המקום הקדוש@אוא"ר, לשכת הרב ליאור אומרת בפירוש: העולים להר הבית פועלים בניגוד לדעת הרב ליאור.

העולים להר הבית?אליה פ

לא כולם

מעולם לא כתבתי כי אין כאלה שאינם הולכים ע"פ דעתו.אוא"ר
אך עלייה של עשר נשים שמגדירים אותה כ'עליית נשים' אינה מגדירה את רוב העולים. אדרבה זה שעולים רק בעליית נשים מוכיח שהרוב לא כאלה.

בנוסף יש לשים לב שהרב ליאור לא ביטל את דעתו בעקבות קבוצה קטנה שעולים בניגוד לדעתו. וכבר הבאתי בעבר מקור מהרדב"ז שכך פסק...
ברור.הָיוֹ הָיָה

אבל יש יותר מעשר, כידוע לך......

 

 

 

ברור שלא ביטל את דעתו. למה שיבטל? 

אני איתו, לא עם הרב כץ....

יש יותר מעשר, אך הם עדיין מיעוט ביחס הכולל של העולים להר.אוא"ר
ועוד שלדעתי רובן עושה זאת מחוסר מודעות לבעייתיות ולא כהתרסה נגד רב ליאור.

התגובה הנ"ל הייתה ל@אחד האורחים
לא ספרתי מי הרוב ומי המיעוט. אבל מדובר בכמות משמעותית.הָיוֹ הָיָה


ואגב, זה לא הדבר היחיד שהייתה לו התייחסות במכתב....הָיוֹ הָיָה

"הרב פרסם לאחרונה מפה מבוררת למסלול הליכה, בו יוכלו דורשי ה' ונאמני תורתו, לעלות ללא חשש איסור סמוך לכותלי הר הבית ובשמירה על מרחק רב מהרמה (שרבים מהעולים מתקרבים אליה תוך שהם נכנסים אף למקומות האסורים בספק כרת).

כל התנהגות אחרת בהר שלא במסלול שפורסם, וכן כניסת נשים להר, אינה על דעתו של הרב, מנוגדת אליה, ואין דעתו נוחה ממנה, והשומע ישמע".

לא כהתרסה אחד האורחים

עידית בר טוב - הכותרת אומרת הכל:

איסור על נשים לעלות להר הבית? פטרונות מקוממת - כיפה

A/%D7%90%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%A8-%D7%A2%D7%9C-%D7%A0%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A2%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%94%D7%A8-%D7%94%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%A4%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%9E%D7%AA/

 

עוד אחד: 

רבנים לפעמים לא בקיאים בחומר ונכנסים לעימותים וויכוחים בצורה מאוד מכוערת. במיוחד אם את אישה, את כבר בעמדת נחיתות, ולא משנה מה אמרת".

את נשמעת ממש נסערת.

"אלו נושאים בוערים ואני לא מוכנה לפטרונות הזו. צריך להציע לנשים את כל האפשרויות ושהן יחליטו איזו פסיקה הן מקבלות לעצמן".

את מרגישה שאתן רודפות אחרי הרבנים?

"בהתחלה היו קולות בתוך התנועה שביקשו לעבור ממש מדלת לדלת ולאסוף רבנים שיאשרו ויברכו. אני לא במשחק הזה, אני רואה שמזלזלים בנו. רבנים אמרו לי דברים כמו "מה אם בדרך להר הבית היא תפגוש שרץ ותיטמא שוב", או "אם היא תשטוף את כל הזרע כדי לטבול ולהיטהר היא תמנע הריון", דברים לא נכונים שגם לא כתובים בשום מקום. אני לא חושבת שצריך לחזר אחרי שום רב. בתוך התנועה יש לי מי שפוסק ועוזר לי להחליט מה ההלכה. גם באירופה הרבנים אמרו לא לעלות לארץ ישראל. העם מוביל את הרבנים, הנשים מובילות את הגברים, ובסוף יבואו כולם. אתה פוסק הלכה מול הקב"ה, אבל יש גם הרבה כוחות של פחד, צריך עזות ואומץ".

מקור: "בהלכות הר הבית, הנשים יובילו את הגברים" - כיפה

 

רינה אריאל: "הרב ליאור היה רב התנועה בשנים הראשונות ומכיר אותנו באופן אישי.

כרב עיר פסיקותיו ברורות ופתאום בתחום זה לא שמענו את קול ההלכה". מקור: נשים למען המקדש

 

ועוד כמה מטעמים: מי תעלה בהר ה

 

זו רק טעימה. בקיצור, הנשים העולות משתמשות בהר הבית כבמה לקידום אג'נדות פמיניסטיות, ומשתמשות ברב ליאור כתירוץ.

הוא מכחיש כל קשר אליהם, ואתה מתעלם ממה שלא נוח לך.אחד האורחים

הסוגיות הנוגעות לעליית נשים חורגות מעליית רוווקות. - הר הבית

 

כתבתי: יש לי נתונים ואתה מוזמן לפנות באישי. - הר הבית

לא פנית. אל דאגה, נשים עולות גם עם גברים בתערובת. יש *גם* עליות לנשים בלבד (כמו אותו אחד שאוכל "גם כשר").

מגיב גם על למעלה.אוא"ר
א. כתבתי בפירוש שישנן שעושות בהתרסה, אך אלו מיעוט. כמה נשים עולות בעליות נשים? 30?40? 10?

ב. לא פניתי כי כתבת שזה לא צנוע. במקום זה פניתי לעורך של 'חדשות הר הבית' ושאלתי אותו.
בוא אמר לי שלא מעודדים מכינות לעלות, יש ארגון אחד(שאינו נמצא בכוונה ב'מטה ארגוני המקדש') 'סטודנטים למען הר הבית' שגם הוא לא הולך לחילונים ומעודד לעלות. היו עליות בודדות שלא הוזכרו ב'חדשות הר הבית'.
א. הסברתי: אותן נשים שעולות ב"עליות נשים" ועוד רבות נוספות -אחד האורחים
עבר עריכה על ידי אחד האורחים בתאריך כ"ה באלול תש"פ 16:25
 

עולות גם בעליות שהן לא "עליות נשים". בסה"כ כמות העולים לא מאוד מאוד גדולה, אבל בתפוצה של נשים למען המקדש יש קצת יותר מ-30-40-10 נשים שהן מייצגות. אשאל כך: אתה מכיר ארגון אחר (שלא מונהג בידי הנ"ל) שמייצג נשים העולות להר? 'מטה ארגוני המקדש' מוקיע את הנשים המתריסות או רואה בהן שותפות נאמנות, חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מפעילותו ומחזק את ידיהן? ב. פנית לגורם הכי לא אמין שהכי מנסה לטייח את המתרחש.

בקושי עבר יום....הָיוֹ הָיָה

היינו בהר הבית כמעט שעתיים - חדשות כיפה סרוגה

 

כ"ק הרבנית תליט"א.... מי זה בכלל הרב ליאור שיחלוק עליה?

יש לה על מי לסמוךאליה פ


נו נו..... זה בדיוק מה שאני רוצה שיופנם..הָיוֹ הָיָה

הרב ליאור לא מעניין אותם בגרוש!

הוא יכול לצווח ככרוכיא - וזה לא מזיז לאהם.

"יש להם על מי לסמוך"

הרב ליאור הוא סתם נוצות להתהדר בהן..

הרב ליאור קובע שאפשר לעלות להר הבית ובזה אכן סומכים עליואליה פ

לאחר מכן יש שאלה נפרדת האם נכון להתיר לנשים לעלות ובה הן אכן סומכות על רבנים אחרים.

יש לזכור שוודאי שמעיקר הדין נשים יכולות לעלות וכל הדיון הוא איך נכון להורות לציבור

לאחוז את החבל משתי הקצוות...הָיוֹ הָיָה

אם עולים בצורה שמנוגדת לדעתו.

הוא לא מעניין אותכם.

תודו בזה.

יצא לכם פוקס שלגבי עצם הרעיון הוא חושב כמותכם.

ואתם מנפנפים בזה....

אני לא יודע מה "יש לזכור" אני יודע מה הרב פסק. ומה עושים החכמים בעיניהם.

זה לא שהוא לא מענייןאליה פ

אבל לא מחוייבים לשמוע דווקא לדעתו

מכבסת מילים.הָיוֹ הָיָה

מי שעושה מה שעושה נגד דעת הרב ליאור - שיהיה לו לבריאות, אבל שלא ינפנץ בצמד המילים "הרב ליאור".

זו צביעות.

אין זה נכון. הרב ליאור עצמו נסמך על מחקר של הרב קורן למרותאוא"ר
שהרב קורן עצמו אינו מתיר בעקבות זה.

יש כאן כמה צדדים בשאלה, על חלק פוסקים כשיטת הרב ליאור ועל חלק לא

הם אמנם טועות וכו' ואני לא מצדיק אותם כלל וכלל, אך הטענה שא"א לעשות זאת אינה נכונה שהרי בגמרא כבר מצינו שאמורא מסויים סבר בחדא כתנא אחד וחדא כתנא אחר.

אני בהחלט מסכים שבשביל זה צריך להיות פוסק בעל סדר גודל שאומר כמוך, ולא לפסוק ע"פ תחושות וסברות של כרס.
זה לא דומה.הָיוֹ הָיָה

לסמוך על מחקר זה נתון עובדתי.

 

לנפנף בשם של רב ולעשות היפך דעתו זה צביעות.

מצינו בגמרא כי אמורא סבר כתנא לעניין מסויים ובעניין אחראוא"ר
סבר כתנא אחר. ולכן חידש דין חדש בנושא בו התנאים חלקו...

אני מבהיר שאני מסכים שכאן זה לא שייך ואסור להן לעלות אבל לא בגלל הטענה של 'אחיזת החבל משתי הקצוות'.
ועדיין זה לא דומה.הָיוֹ הָיָה

אם משיהו סומך על הרב ליאור בהר הבית הוא לא חייב ללכת על פיו בהלכות שבת.

 

אבל אם את עצם העליה הוא עושה בצורה שהרב ליאור אוסר, אז זה לא רק אחיזת החבל משתי קצותיו.. זה חוכא ואיטלולא מוחלטת.

מה הקשר בין השאלה אם אנחנו יודעים את הגבולותאליה פ

לבין השאלה אם נכון להתיר לנשים לעלות?

תשובה:הָיוֹ הָיָה

א' כי שאלת העליה היא לא רק "אם יודעים את הגבולות", אלא מכלול של פרטים - כשהשורה התחתונה היא "מותר על פי הלכה" או "אסור על פי הלכה" לא "אם הארכיאולוגיה יודעת לשרטט", ולכן - מי שעושה מה ש"אסור על פי הלכה" שלא ינפנף ברב ליאור כראיה ש"מותר על פי הלכה"

 

ב' כי נשים זה לא הסיפור היחיד, כזכור בוודאי לכבודו הרב הוציא מכתב בו הוא מוחה על מסלול העליה המנוגד לגבולות לפי דעתו, וגם כעת - במכתב שהוציאו מביתו והבאתי בהודעה הפותחת - מוזכר שוב נושא הגבולות.

 

 

תשובהאליה פ

א' שאלת העלייה היא האם מותר לעלות לפי ההלכה ולא האם לנשים מותר ובזה אכן יכולות לסמוך על הרב דוב ליאור. בשאלה הנפרדת האם נשים יכולות לעלות הן אכן לא הולכות על פי הרב דוב ליאור ובזה עד כמה שאני יודע הן לא טוענות שהולכות על פי הרב דוב ליאור. בכל מקרה גם הרב דוב ליאור וודאי מסכים שתיאורטית נשים יכולות לעלות על פי ההלכה אלא שדעתו היא שלא נכון להתיר.

ב' זו סוגיה נפרדת ולא נכנסתי בכלל לדיון לגביה

פירכות...הָיוֹ הָיָה

א' הרב כתב בפירוש שהעולות נכשלות באיסורים ואסור להם לעשות זאת, הניסיון הפתלתל לעשות פלגינן לא יכול להסתדר כאן, ובטח שלא הקביעה שתיאורטית גם הוא מסכים.

 

ב' זו אותה סוגיה מהחל ועד כלה, האם העולים מוכנים לקבל עליהם מרות של תורה ודעת תורה, לעשות הכל ע"פ הלכה כראוי, או שאהבה מקלקלת את השורה ודוחקת את ההלכה ועולים בשם "המרד הקדוש" לא בגלל הרבנים אלא למרות הרבנים.

 

וטרם נכנסנו לעדו ועוד דברים שעושים בניגוד לדעתו..

א' הרב לא אמר שנכשלות באיסורים במכתב שהבאתאליה פ

אלא שצריך לאסור בגלל בעיות ומשמע שגם לדעתו מעיקר הדין מותר (מה שפשוט גם בלי לדייק בדבריו שהוא מסכים לו)

לא הבנתי למה אי אפשר לעשות פלגינן.

ב' הרב דוב ליאור הוא לא הרב היחיד שמתיר לעלות ומותר לחלוק עליו אפילו בענייני הר הבית.

לשונו של הרב: מהווים מכשול באיסורים שונים בפני ציבור העולות"הָיוֹ הָיָה

אני לא יודע איך משמע לך מזה דברים כמו שכתבת, ואולי המשפט שכתבת "מה שפשוט גם בלי לדייק בדבריו" מסביר את זה, יש לך הנחת יסוד, ואתה מוטה במחשבתך להסביר כל דבר כתואם לה.

 

למה אי אפשר לעשות פלגינן? אני אסביר לך:

הרב ליאור חושב שמותר, ואפילו מצווה וזכות, לעלות לתורה.

הרב ליאור גם חושב, שחלילה וחס משנשים יעשו זאת.

עכשיו - תעלה אשה לתורה, ותגיד שהיא עושה פלגינן...

"הרי את עצם העליה לתורה (טון למדני ומתפלפ----ל) הרב מתיר (סימן קריאה) אאי, לנשים הוא לא מתיר (טון מתפלפל..) בזה אנחנו לא מחוייבים אליו"

נורמלי, נכון?

 

 

 

ב' רק אני נזכר בדמותו של מרן ר' אברום שפירא כשהוא עושה צחוק מה"רעבאלאך" שלא יודעים לפסוק בקורקבן אבל דוחפים את האף שלהם לשאלות של כלל ישראל?

מי בדיוק בר סמכא לחלוק על הרב ליאור? מי מתקרב לרמתו?

ומילא אם זה היה רק הוא... אבל איך אמרת? "הוא לא הרב היחיד שמתיר לעלות"..... נכון מאוד, ישנם עוד רבים- ראשים וראשונים -מרנן הרב גורן והרב רבינוביץ', אשר יחד עם הרב ליאור הם ג' עמודי ההוראה שעלו להר,

ואת מרותם והוראותיהם קיבלו וקיימו אף - הרב אליעזר ולדמן, הרב יצחק שילת, הרב יעקב מדן, הרב מנחם מקובר, הרב זיני, הרב ישראל רוזן, הרב יאיר פרנק, הרב דוד דודקביץ', ועוד ועוד.

וכל אלו - יש בידם מסלול מסויים ללכת, ודינים מסויימים, ולגברים בלבד, וכו' וכו'

וכנגד כל אלו, באים כמה רבנים מכאן ומשם ומתירים ככל העולה על רוחם, ואתה טוען שזה לגיטימי? חורבן התורה......

 

 

 

 

ואתה יודע מה, נניח ומלאכם ליבכם לחלוק כדעתכם ולבוז להוראותיהם, לכל הפחות אל נא תעשו תורתינו פלסתר! אל תנפנפו השכם והערב בשמו של הרב ליאור, אך בבואכם בפועל לעלות תאמרו "ומותר לחלוק עליו אפילו בענייני הר הבית."  מעט כנות!

אשמח אם תראה את המכתב שבו מובא הציטוט שהבאתאליה פ

התבססתי על הקישור שהבאת בתחילת השרשור.

לא ידוע לי שיש מחלוקת לגבי עליה לתורה כך שההסבר לא רלוונטי.

איני יודע מה דעת כל הרבנים שהבאת אבל לגבי הרב זיני אני יודע שמתיר כמו כן הרב ראם הכהן הרב ישראל אריאל והרב אליעזר מלמד (רק כמה שמות וודאי שיש עוד)

אני לא מנופף בשמו של הרב ליאור "השכם והערב" ועד כמה שידוע לי כך גם רוב העולים (חוץ ממי שעולה על פיו)

....הָיוֹ הָיָה

הרב דב ליאור: כך מותר לעלות אל הר הבית - סרוגים

 

הרב דב ליאור: זו מפת המקומות המותרים בהר הבית - חדשות כיפה סרוגה

 

ואלו רק דוגמאות..

 

צר לי לאכזב אותך, אבל יש נשים שעולות לתורה, וטוענות שיש להם על מי לסמוך....

ועוד משהו - אתה טענת לגבי העליה - כוונתי היא שפשיטות סוגית העליה היא להיתר - הר הבית ובכן, לידיעתך - גם עליית נשים לתורה היא מותרת מעיקר הדין, אז....

 

הרב זיני חתום על מכתב שאוסר לנשים לעלות. ושמצטרף להוראות הרב ליאור והרב רבינוביץ' 

 

שאר השמות הזכרת - אם אתה חושב שהם ברי פלוגתא לרב גורן, הרב ליאור והרב רבינוביץ' - תהנה.. לצערך ולצערינו אף אחד מהם לא מהווה את השורה הראשונה של גדולי הדור ופוסקיו, היית סומך עליהם בהלכות שבת נגד הרב גורן והרב ליאור והרב רבינוביץ'?  

אתה תומך במינוי דיינות, כמו הרב מלמד? 

אני מניח ששוב קורה פה נפנוף בשמות שאתה לא באמת הולך על פיהם.

ביום שתתמוך במינוי דיינות - תעדכן אותי....

 

 

אני לא יודע מה אתה אישית עושה, אבל רוב ככל העולים וארגוני העליה מנופפים בשמו של הרב ליאור, וחלקם גם ברב גורן, 

 

 

ולסיום - הנה לך אתגר קטן, הנה המכתב נגד עליית נשים ובעד המסלולים שהרב ליאור מדבר עליהם,-

אתה מוזמן לנסות להביא לי ולו מכתב אחד שתומך בעליית נשים, 

נו ו....?הָיוֹ הָיָה

זה תשובה מלפני חודש וחצי

הבאתי קודם מכתב מתשע"ז. אתה מכיר מישהו שמאז תשע"ז עד התשובה הזו הקפיד?

שוב אנחנו נכנסים לאותה נקודה - לא באמת סומכים על רבנים, משתמשים בהם כשזה נח.

 

 

ואגב, אם על כל מה שכתבתי בהודעה שלי זה מה שיש לך לענות - אז המצב טוב...

אני באמצע לכתוב תשובהאליה פ


והוא אמר שהוא מתיר לנשים לעלותאליה פ


והתיר בעבראליה פ


לא קראת מה שכתבתי?הָיוֹ הָיָה

שוב,

במשך קרוב לארבע שנים,

הוא סבר שאסור.

זה עניין מישהו?

או שרק ברגע שהוא חזר להתיר הוא נהיה שווה משהו?

הוא כתב שהתיר גם בעבראליה פ

ורק בתשובה אחת שהייתה יום קודם הוא אסר וחזר בו מיד יום לאחר מכן

אז על המכתב הוא חתם מתוך שינה?הָיוֹ הָיָה

הוא אכן התיר בעבר.

ובתשע"ז חזר בו.

ולפני חודש וחצי חזר בו בחזרה.

השאלה מה היה בזמן שבין לבין, אם מישהו הקפיד, או שהמישהו אמר "אני לא פוסק מתוך מכתבים"

זה לא מה שהוא אמר שםאליה פ

והשאלה היא שוב לא מה כתב במכתב אלא מה ההלכה

ראית את המכתב בעיניך, נכון?הָיוֹ הָיָה

אז אל תבלבל את המח, הוא חתם על איסור. נ ק ו ד ה 

 

 

וכמובן, כמובן, ההלכה לא קשורה בכלל למכתב.. מי זה היה הדביל הזה שחשב שכשרב כותב הלכה במכתב הוא מתכוון שזו ההלכה? מאיפה הוא הביא את השטות הזו?

הרב זיני אומר בתשובה שהואאליה פ

התיר בעבר ולא מתייחס למכתב הספציפי. אני מאמין יותר לדבר שהוא אמר אישית מאשר למשהו שמישהו אחר ניסח והוא רק חתם עליו

ליצנות אחת דוחה...הָיוֹ הָיָה

שוין, כפרת עוונות, אסביר בפעם השלישית:

הוא.

אכן 

התיר

בעבר.

!!

נכון

מאוד.

גם.

אני.

מודה.

בזה.

 

 

הובן עכשיו שאין מה להתווכח על זה?

יופי.

נקסט:

 

אחרי שהוא התיר, הוא חתם על מכתב של איסור. רמת התירוץ שלך היא שמישהו אחר ניסח? ומה הרב זיני? חתם ככה סתם.. בלי לקרוא? 

תגיד, אתה חושב שהרב זיני מטומטם?

 

 

 

 

 

(אגב, וטרם דיברנו על עליית רווקות...)

אפשר לשאול אותואליה פ

על הסתירה בדבריו אבל בתשובה הוא אומר שהוא תמיד התיר חוץ מתשובה אחת שנכתבה יום קודם וגם ממנה הוא חזר בו יום אחרי

הוא כותב "תמיד"?הָיוֹ הָיָה

טוב, אולי אני לא יודע לקרוא, כי אני לא נתקלתי במילה הזו שם.

 

 

אתה מוזמן לשאול אותו...

כך נשמע מדבריואליה פ

מעניין שהוא לא טורח לציין שהוא אסר במכתב.

והרי הוא יוצא חזק על אותו "מאן דהוא" שחושב בבורותו שהוא אוסר

איך נשמע?הָיוֹ הָיָה

מעניין - תתעניין. אל תפסוק הלכה מכל מיני נטיות לבב...

 

הוא יוצא על ההוא שהשווה אותו ללא יודע רמב"ם. לא קשור להוראה העקרונית.

אני מקבל את הטענהאליה פ

אכן צריך לשאול את הרב זיני מה הייתה דעתו לאורך השנים.

בכל מקרה כרגע הוא אחד מהרבנים שמתירים

יופי.הָיוֹ הָיָה

אתה מוזמן לשאול.

בנתיים יש לנו מכתב שבו הוא אוסר ולא ידוע שזה עניין מישהו שם.

 

לגבי היום - כבר הבעתי את דעתי בעניין דרכי המחלוקות והפסיקה, וטרם הושמע ציוץ מכיוונך בעניין.

אתה יכול להביא את דבריך שוב?אליה פ

שאוכל להגיב באופן מסודר

תשובהאליה פ

בלי להיכנס לסוגיית מי גדול ממי, במקרה שכולם מסכימים על עיקר הדין אני לא מבין למה אי אפשר לסמוך על תלמידי חכמים גדולים גם אם הם לא גדולי הדור

אוקיי, תעדכן אותי כשתזכה למנות דיינת.הָיוֹ הָיָה

חורבן התורה.

קרא ושנה ולא שימש הרי זה עם הארץ.

לא ענית לכלוםאליה פ


חוששני שהבנת מה התכוונתי.. זה בסדר..הָיוֹ הָיָה


תסביר במקום לפזר ססמאותאליה פ


הסברתי היטב.הָיוֹ הָיָה

יש דרך לפסוק הלכה.

 

 

אם אתה רוצה ללכת בדרך במובילה למינוי דיינות - תהנה לך.

יש צליל קל של בזיון ת"חאליה פ

הרב אליעזר מלמד, הרב ישראל אריאל, הרב זיני, הרב ראם הכהן, כל אלו עמי הארצות?

לא.הָיוֹ הָיָה

עם הארץ מי שלא מבין מדוע לא ניתן ללכת כפי הוראותם נגד הוראות הרב גורן, הרב ליאור, הרב רבינוביץ' ודעימייהו.

 

ולזה התכוונתי "שלא שימש".. כי מי ששימש, יודע איך עובדת מסירת ההלכה מדור לדור.

 

 

ואי אפשר שלא להבין ממה כ"כ חשש ר' אברום, הנה זה מתגלם לנגד עינינו.

אני חושב שהם מסכימיםאליה פ

שאפשר לסמוך עליהם

שיורו לתלמידיהם מה שהם רוצים.הָיוֹ הָיָה

אדם שיודע איך פוסקים הלכה - יודע שלא זו הדרך ולא זו העיר.

 

למה לא תהא כהנת כפונדקית? בשום נושא שבעולם לא יסמכו על סטז'ר נגד מנהל מחלקה, בתורה מותר הכל?

 

ומה לעשות, יש אנשים שמורים הוראה בדברים שהם לא הגיעו בהם להוראה.

לא חדש, כבר היה לעולמים.

וכבר צווח על זה מרן ר' אברום ככרוכיא

וכמעט לית מאן דאשגח ביה.

 

עומד יהודי כמו הרב ליאור.

מאחוריו גב של הרב גורן.

וקורא "הר הבית כהלכה הוא ספר מכשיל"!!!

ובאים כמה רבנים אחרים

צעירים בשנים

מעטים במנין

קטנים בחכמה.

ונותנים הסכמות

לספר הזה

שחיברו ר"מ נחמד.

 

 

זה נקרא להכשיל את הרבים.

אין מקום לזה בהלכה.

אין!!

ומי שחושב שיש - 

זה אך ורק בגלל שקרא ושנה ולא שימש ת"ח.

 

ועל אלה אני בוכיה.

על חורבן התורה.

על פלסתר מההלכה.

על עיוות הדין.

 

על שבר בת עמי.

קצת מוזר בהקשר הזה להזכיר את הצווחות של ר' אברוםק"ש
תוך 'התעלמות אלגנטית' מהצווחות שלו ככרוכיא בשיחתו הציבורית האחרונה...
עם מעט שכל ישר ניתן להבין את ההבדל.הָיוֹ הָיָה

וכן, אני אישית לא עולה להר, בדיוק בגלל דעתו זו.

(ולא, לא בגלל השיחה האחרונה, במחכ"ת.. אלא בגלל עמדות שהוא הביע קצת יותר מוקדם)

בוודאי שהוא הביע דעתו אין ספור פעמיםק"ש
ולא רק הוא, גם הרב צבי יהודה, הרב ישראלי ושאר זקני הדור.

והרב ליאור, במשך כל אותם שנים, הראה שרב צעיר (עם כל גדלותו שחלילה איני מזלזל בה) יכול להורות כנגד זקני רבותיו בחייהם, בדיוק בנושא הזה.
ואחזור שוב: מעט שכל ישר יספיק להבין את ההבדל.הָיוֹ הָיָה

רמז:

ר' אברום מעולם לא התבטא על הרב ליאור כפי שהרב ליאור מתבטא על שאר המי ומי היום.

 

אני לא סובל את הדמגוגיה של ההשוואה בין הדברים, ושוב, כאחד שלא עולה. לא אני ולא אבי ולא אחיי. 

גם לא על אחריםק"ש
אבל הפעם היחידה שמעל במה ציבורית הוא קרה לרבנים לחזור בהם מפסק שהם פרסמו ושהם מכשילים בכרת - היתה בשיחה שהזכרתי.
על אחרים הוא דיבר ועוד איך....הָיוֹ הָיָה

ולא לחינם אמרתי לך שהשיחה ההיא היא *לא* הדבר שעליו אני מסתמך.

היא שווה מעט מאוד בעיני. מעט מאוד.

הבה ונחדד מעט:הָיוֹ הָיָה

ר' אברום מעולם לא חשב שלצעירים ממנו אסור לחלוק עליו.

הוא צווח את *דעתו*. אבל לא צווח ש*להם* אסור לחלוק.

מה שאני הזכרתי, זה לא צווחות שבהן הוא צווח את *דעתו*

אלא את זה שיש אנשים שאסור *להם* בכלל להביע דעה.

 

ודו"ק בזה היטב.

הבא נחדד הרבהק"ש
ר' אברום תמיד הבהיר שבענייני ציבור (בשונה משאלות הלכתיות אישיות) צריכה להיות הוראה של זקני הדור ולא יתכן שרבנים צעירים יורו נגדם.

כאשר הרב ליאור, במשך שנים הורה בעניין הזה נגד דעת זקני רבותיו מרנן הרב צבי יהודה, הרב ישראלי ור' אברום בחייהם (איני יודע אם כבר בחיי הרב צבי יהודה) ונגד פסיקות הרה"ר בשלב שהיא עוד באמת היתה מועצה של גדולי הדור - הוא אישית שבר את העקרון שאותו אתה לוקח מר' אברום.
(אגב, כל השנים הללו הוא חלק גם על הרב גורן, לא רק ב'למעשה', אלא גם בפרמטרים הלגיטימיים להלכה)
אתה טועה.הָיוֹ הָיָה

ר' אברום שם את הדגש על רמת גדלות, ולא על גיל.

ובדיוק לכן, הוא כיבד את הרב ליאור עד מאוד, וכיסח כל מיני רעבאלאך....

 

הרב ליאור תמיד תמיד הקפיד שלא לשנות מהוראות הרב גורן, אתה יכול לראות מה קורה כאן בשרשור השכן...

מה?! שנים רבות הרב ליאור הקלק"ש
הרבה יותר מהרב גורן.

ר' אברום כיבד מאוד את הרב ליאור (וגם רצה להכניס אותו לביה"ד הגדול) ועדיין לא החריג אותו מאלו שבאופן נדיר דיבר בפירוש נגד מכתב שהם חתומים עליו וקרא להם לחזור בהם ולא להכשיל בכרת.
יש לך דוגמאות?הָיוֹ הָיָה

לא מופקע שאני טועה, אבל אני לא מכיר דוגמאות.

 

 

אתה בפעם הרביעית מסתמך אך ורק על אותה קריאה,

אני מזמין אותך ברוב טקס לחזור על הודעותי. ולחשוב אם יש הגיון בדבריך.

דוגמאות למה?ק"ש
את זה שהרב אסר לעלות ולא הסכים לשום טענה שלכאו' מקלה - שמענו במשך שנים.

השיחה הזאת היתה הפעם היחידה שבאירוע ציבורי פומבי,הוא דיבר לא רק על נושא, אלא קרא לרבנים לחזור בהם מפסק שפרסמו ותלה בהם הכשלה בכרת.

בד"כ ביקורות על רבנים, גם כאלו שהוא הרבה פחות החשיב, נאמרו ברמזי רמזים, שרק מי שהיה מודע לעניין הבין שעל זה מדובר. למשל, כששנה קודם (אולי שנתיים) דיבר נגד הפקעות גיטין (אגב נידון אחר בפורום), זה היה ממש ברמז.
שחלק על הרב גורן.הָיוֹ הָיָהאחרונה

הוא אשר אמרתי, אני איני עולה בגלל מה ששמענו ממנו במשך שנים, לא בגלל השיחה הזו.

 

 

אבל תמשיך לצטט אותה ולהשוות בין דעתו על הרב ליאור לדעתו על הרב ר. והרב ש. ועד כמה רבנים, 

שוין.

 

כל מי שעקב אחרי הדיון הבין מה קרוה כאן...

לא בצורה הזאתק"ש
באירועים פומביים ביקורת על רבנים תמיד נאמרה ברמזי רמזים.

נ.ב.
כנראה שאני הייתי תלמיד שלו, כשלך הוא עשה חלק'ה.
בצורה חמורה הרבה יותר.הָיוֹ הָיָה

הוא דיבר אישית נגד אנשים, ולעולם לא נגד הרב ליאור.

באירוע המדובר הייתה קריאה קולקטיבית, לכל הרבנים החותמים, לחזור בהם, זה הרבה הרבה יותר נחמד מלרדת אישית על אנשים...

מלבד זאת, אני תמה מתי כבר אוכל להפסיק לחזור על עצמי, שהאירוע המדובר לא רלוונטי מבחינתי, מאלף ואחת סיבות. אבל אתה חוזר ומתעקש לדון עליו. מבחינתי הוראות רר' אברום הן מה שהוא אמר שלושים שנה, לא האירוע הלז.

 

 

ואל תהיה בטוח.... אא"כ אתה 40+

המשךאליה פ

אני לא פוסק הלכה ממכתבים אלא ממקורות ולכן האתגר לא רלוונטי.

אני אכן סובר שנשים יכולות לעלות ולא הבנתי את הקושיא עלי מזה שאני סובר שגם לגברים מותר לעלות להר הבית.

לגבי שנשים עולות לתורה לא הבנתי איך זה קשור?

מה שאמרת שהרב אמר שעוברות על איסורים זה הוצאת דברים מהקשרם. מה שהוא אמר זה לגבי הפרסומים ולא לגבי הנשים העולות.

תגובה:הָיוֹ הָיָה

א' כלומר, שוב, רבנים מעניינים אותך כהשלג דאשתקד. טוב שכתבת זאת מפורש, נזכור את זה.

ב' שוב - אנחנו חוזרים לנקודה "אתה" סבור, אתה ואתה ואתה, עודף יוהרא שגורם לכל צוציק מישיבה תיכונית לחלוק על גדולי ישראל, לכל הפחות שיודו בזה, ושלא יעשו מעשה זמרי ויבקשו שכר כפנחס.

ג איך זה קשור? תקרא שוב. זה קשור לזה שהפלגינן שלך מטופש וחסר תועלת.

ד מה? מה? מה??? הרב אמר שהפרסומים שמתירים לנשים גורמים לנשים לעבור איסורים. מה פה הוצא מהקשרו?

תשובהאליה פ

א' רבנים מעניינים אותי אבל מה שכתוב במכתב הוא לא משהו שנכנס לדיון הלכתי אלא רק דברים מנומקים.

ב' כשאני אומר אני כוונתי לדעה שאני מייצג. 

ג' אם אישה עולה לתורה לא יכולה להגיד שהיא סומכת על הרב דוב ליאור כי אין שום מחלוקת לגבי עליה לתורה שהרב דוב ליאור הוא צד להקל בה.

ד' כלומר לא כל אישה שעולה להר הבית בטהרה עוברת על איסור אלא רק יש טענה כלפי הפרסומים

אני אסביר את א'אליה פ

אין משמעות לאתגר להביא מכתבים. להביא רבנים הגיוני יותר.

....הָיוֹ הָיָה

א' כלומר, הוד מעלתו טוען שאך ורק אם יואילו הרבנים ברוב טובם לגשת אליו למבחן מקיף, ישקול בחיוב את ההקשבה לדבריהם?

אורתודוכסיה למהדרין.

ב' יפה, וזו הדעה שאתה מייצג. 

ג' פרדוקס מגוחך: ניתן להשתמש ברב רק אם יש עליו מחלוקת? כלומר - ביום שיהיה רב שיאסור לגמרי עליה לתורה, גם לגברים, תוכלנה נשים לעלות לתורה ולומר שהן סומכות על הרב ליאור שמתיר עליה, וזה שהוא מדבר רק על גברים לא מעניין אותן כי פלגינן? ועכשיו יש גריעותא כי אין רב שאוסר? 

תגיד, אתה חושב לפני שאתה עונה?

ד' טיעון דבילי, אם הפרסומים מכשילים נשים אז הנשים נכשלות, לא?

יש גם נשים שיודעות הלכהאליה פ

לא יודע אם שמעת על התופעה

בטח ששמעתי, הן רבניות דגולות שחולקות על הרב ליאור...הָיוֹ הָיָה

עפרא לפומייהו.

 

 

אם לא הייתי שומע על התופעה השרשור הזה לא היה נפתח.

מה הקשר?אליה פ

הבאת את דברי הרב דוב ליאור לגבי זה שהפרסומים מכשילים.

עניתי שיש נשים שלא מסתמכות על הפרסומים אלא בודקות את ההלכה.

אחד ועוד אחד:הָיוֹ הָיָה

אם מדובר על פרסומים סתם, שמכשילים בענייני הגבולות וכו' - ניחא.

 

הוא טוען בפרטות על הפרסומים בעניין נשים - שמכשילים.

במה מדובר?

נכון מאוד. בפרסומים שמתירים לנשים עליה.

 

 

 

 

ובכלל, לא משנה מה עושה פלונית או אלמונית, יש מספיק טענה גם על אותם מפרסמי החומרים, שלושה ניחושים מי הם...

(רמז: המילה הראשונה בשמם היא "מטה" האחרונה היא "המקדש" והאמצעית מתחילה בא ונגמרת בי'  ניחשת?)

יותר סביר שמדובר על הוראות ההיטהרותאליה פ

אני לא חושב שהרב דוב ליאור סובר שאישה שעולה בטהרה ועל פי הגבולות שהוא טוען שצריך ללכת בהם עוברת על איסור

בהתחשב בכך והוא אוסר על נשים לעלות, בכל תנאי.הָיוֹ הָיָה

סביר יותר להניח שהוא מדבר על זה.

לא לחינם הוא אוסר.

ולא לחינם הוא מוציא מכתבים.

 

 

 

וענינינו הרואות כמה "יודעות הלכה" העולות לשם....

שככה יהיה טוב לכל צוררי ישראל כמו שהן יודעות הלכה...

אתה טוען שהרב דוב ליאור טועה בדבר משנה?אליה פ

המשנה בכלים אומרת: "הר הבית מקודש ממנו, שאין זבים וזבות נדות ויולדות נכנסים לשם"

ומשמע שמי שאינה נידה זבה או יולדת יכולה. ולא שמענו על גזירת חכמים שנשים לא יעלו אז איזה מכשול עוברות העולות בטהרה?

מצחיק בקושי.הָיוֹ הָיָה

אתה טוען שר' אברום שפירא טועה בדבר משנה?

 

כי משמע שמי שלא זב וזבה יכול להכנס.....

 

 

אולי נדון לעניין?

אני לא חושב שר' אברום טען שזה איסוראליה פ

וגם אם טען וודאי לא חשב כך

בקיצור, כל הרבנים בכלל התירו...הָיוֹ הָיָה

אף אחד לא אסר, מעולם, איזה שטויות אלו..

מאיפה הביאו את זה?

 

בטח הבונים החופשיים והאילומינטי גרמו לכולנו להאמין בהבלים האלו..

 

ר' אברום ממש תמך בעליה! ממש משמ! עודד בכל כוחו!

לא דייקתיאליה פ

דיברתי לגבי עיקר הדין ולאחר ההנחה שיודעים את הגבולות

ומה הרווחנו עכשיו?הָיוֹ הָיָה

אם ר' אברום אסר - הוא אסר הוא אסר הוא אסר.

 

אם הרב ליאור אוסר לנשים - הוא אוסר הוא אוסר הוא אוסר.

 

פתלתלות של "כן התכוון לא התכוון" היא צחוק מההלכה ומההר ומהקב"ה.

ולנמק את זה ב"טועה בדבר משנה?" זה אוילח ומגוחך.

כל רבני הדור טועים בדבר משנה?הָיוֹ הָיָה

תנו רבנן: הכל עולין למנין שבעה, ואפילו קטן ואפילו אשה.....

ואיך בדיוק הן בודקות? ומה המסקנות שלהן?הָיוֹ הָיָה

הרי הן אלו שמוציאות את הפרסומים......

 

ואיפה הן בודקות? בספר "הר הבית "כהלכה" ".. שבדיוק עליו הרב ליאור יצא בשצף קצף.. 

אני מבין שפיהם של כמה אנשים נאלם דום.הָיוֹ הָיָה


עלון בית המקדש - עלון בפורמט דיגיטלינ א

עלון בית המקדש הוא עלון דיגיטלי המפרסם בחינם דברים הקשורים לבית המקדש ולהר הבית

לפרטים נוספים, שלחו מייל: alonbethamikdash@gmail.com

 

כל העלונים שיצאו עד עתה:

עלון בית המקדש 1 20251211044335.pdf

עלון בית המקדש 2 20251211044552.pdf

עלון בית המקדש 3 20251211044644.pdf

עלון בית המקדש 4 20251211044720.pdf

עלון בית המקדש 5 20251211044831.pdf

עלון בית המקדש 6 20251211044903.pdf

עלון בית המקדש 7 20251211044941.pdf

עלון בית המקדש 8 20251211045147.pdf

עלון בית המקדש 9 20251211045236.pdf

עלון בית המקדש 10 20251211045324.pdf

מי שמעוניין/ת לקבל את העלונים במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: alonbethamikdash@gmail.com

מיזם נעים למקדש - AI. מה דעתכם על זה?נ א
תמונה 1נ א
תמונה 2נ א
תמונה 3נ א
כמעט תאונהזיויק
מיזם נעים למקדש הוא מיזם להקמת מערכת תחבורה אל הרנ א
עבר עריכה על ידי נ א בתאריך י"ח בכסלו תשפ"ו 22:59

אל הר הבית בשלושת הרגלים 🚍🚆

לא יודעת אם הוא עוד מסתובב כאןקפיץ

אבל 

@צחקן 
לא רצית פעם תמונה בדיוק כזאת?

תכתבו מה דעתכם על התמונות... אהבתם?נ א
תמונה 4נ א

תמונה 5נ א

תמונה 6נ א

התמונות לא עובדות לי בכלל.צחקן
אוכל לשלוח לך את התמונות במיילנ א
כתוב לזה פסוק:קעלעברימבאר
"כי נעים נאווה תהילה"
יפה! 👍נ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונות במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: naimlamikdash@gmail.com

למה אין בימנו משמר המקדש?ירחמיאל

זו הלכה מפורשת שנוהגת גם כשאין בית המקדש בנוי.

 

למה לא עושים?

 

זה לא כל כך קשה, צריך שיהיה מספיק אנשים שבעניין להקדיש בישביל הקב"ה כמה שעות בשבוע בשביל זה ולעשות משמרות

האם היה אפשר לנסך מים בבמות בשעת היתר במות?קעלעברימבאר

איך דוד ניסך מים?

מה המקור שלך שגוד ניסך מים?שלג דאשתקד
הגשש החיוור שם שם🎶קעלעברימבאר
סתם, כתוב במפורש בפסוק שדוד התאווה למים מבור בית לחם, והביאו לו הגיבורים מים והוא ניסך אותם לה'. כמובן אפשר לתרץ שזה היה בסוכות והוא הביא את זה למשכן בגבעון שהכהנים ינסכו, אבל זה דחוק
שתהיה לי בריאשלג דאשתקד
אין הכוונה שם למצוות ניסוך המים, גם לפי הפשט של הפסוק (מי *ישקני* מים מבור בית לחם) והן לפי האגדה המסובכת בבא קמא דף ס
הנה הפסוק:קעלעברימבאר
ויבקעו שלשת הגיבורים במחנה פלשתים וישאבו מים מבאר בית לחם אשר בשער וישאו ויבאו אל דוד ולא אבה לשתותם ויסך אתם לה'


לפי הפשט דוד אמר לעצמו בקול רם שמתחשק לו לשתות מהמים מהבור אבל לא התכוון שמישהו יביא לו. הגיבורים שמעו זאת ולקחו ברצינות את זה והביאו לו. הוא לא אבה לשתותם כי הוא לא ישתה מים שנלקחו תוך כדי סיכון חיים , ולכן הוא ניסך אותם לה'


נכון נשמהשלג דאשתקד

אבל אין סיבה לחשוב שהכוונה למצוות ניסוך המים בחג הסוכות.

הוא הקריב את התשוקות שלו לה', אתה יכול למצוא לזה הרבה הדים, גם ביהדות ואפילו בתקופות שהפולחן היה מאוד מוגדר!

לא בסוכות. אבל משמע שבהיתר במותקעלעברימבאר

אפשר לנסך מים בנדבה בכל ימות השנה בבמות. או שזו הוראת שעה של נביא

עיינתי וראיתי שיש עוד פסוקקעלעברימבאר

על ניסוך מים בבמות:

 

ויקבצו המצפתה וישאבו מים וישפכו לפני ה' ויצומו ביום ההוא ויאמרו שם חטאנו לה' וישפט שמואל את בני ישראל במצפה.

 

למרות ששם אפשר לפרש כמנהג שפיכת מים כסמל לתפילה וצום, ולא לניסוך על מזבח. בניגוד לדוד ששם כתוב ויסך

אם אתה מדבר על תופעהשלג דאשתקד
של ניסוך מים לה', אז כל המקורות שלך אחלה מקורות וזה לא קשור להיתר במות. זה קשור חזה שבא לי לפתוח את הברז בבית לכבוד ה' יתברך.


אם כוונתך למצוות ניסוך המים, אז אצל שמואח זה במצפה, בעוד אין שום מקור או סיבה לחשוב שמזבח ה' היה אי פעם במצפה...

לנסך מים לה' נשמע כמו ניסוך על המזבח. לפחותקעלעברימבאר
אצל דוד.


נסכים מוזכרים רק בקרבנות.


אתה לא יכול לשחוט פרה לשם קרבן סתם כך, ואםילו בכפרות לוקחחם תרנגולים שלא כשרים למזבח שלא יראה כמקדיש קדשים.


צריך לבדוק מה דין המנסך נסכים מחוץ למקדש.


בימי שמואל היו במות מותרות, והיה במה בכל עיר, בספר שמואל מוזכר שמקריבים בגלגל, בית לחם, במזבח שאול במחנה הצבא בפלשת, ברמה, ובעוד הרבה מקומות

יישר כח!שלג דאשתקד

רק לא הבנתי את הסיומת של המאמר.

הרי מפשט הפסוקים, ברור שלא זו הייתה המטרה. דוד מתאווה שישקו אותו מים, ואחר כך לא אווה לשתותם. וכי כולם היו אדיוטים או לא ידעו שצריך מים לניסוך המים? ודברי הרלב"ג שצוטטו, מוכיחים את טענתי דלעיל, שאין מדובר במצוה שגרתית שהייתה נהוגה לפני כן והתקיימה גם אז, אלא להיפך: מכך שדוד (ושמואל) ניסכו מים, הבינו שזו פעולה ראויה.

ועוד תמיהה על הרב שנדורפי היקר, שהוא השמיט את מסקנת הגמ' בתענית שאין מקור לניסוך המים, ואם כן עוד יותר תמוה למה לא הביאו אפילו מקור מהנביאים, ויאמרו שזו הלכה ודוד יישם אותה אותה (כמו שאומרים לגבי הרבה דברים אחרים, ראה כאן: פורטל הדף היומי: יחזקאל הנביא קבע הלכה? (זבחים יח ע"ב) ).

כך שלעניות דעתי, הרבה יותר פדוט לומר שדברי בר קפרא כמשמעם הם אגדה שיוצאת מפשוטו של מקרא, שלא מוכיחים כלום להלכה וגם לא הובאו בבבלי, ואין סיבה לראות בהם פרשנות לתנ"ך.

הרלב"ג לא אומר שלמדו מדוד..אדם כל שהוא

שניסוך המים הוא פעולה ראויה.

אלא שדוד ניסך כי  כפי שהיה ידוע לו מחג הסוכות ששייך סוג כזה של קרבן. ייתכן שהיו עוד הרבה לפניו ואחריו שעשו כך.

עבורנו, זו הוכחה מהכתובים שקיים מושג כזה של ניסוך מים. עבור בני דורו ייתכן שזה היה דבר פשוט.

 

בין אם נפרש כבר קפרא, ובין אם נפרש כרלבג, אין לנו מקור לגבי השאלה מתי ניסוך המים נוהג. ובמילא, דברי בר קפרא לא ישמשו מקור לדיעה שניסוך המים כל שבעה, שאת מקורם מנסה הגמרא בתענית לברר, ובמילא אין ללמוד מכך שהגמרא בתענית לא הביאה אותם.

צודק ולא צודקשלג דאשתקד

לגבי החלק הראשון של דבריך, אכן מבואר ברלבג שהסיפור עם דוד מוכיח שעוד לפני כן ניסכו (וזה לא רלוונטי לדיון שלנו ולשאלתי, כי גם כשמוכיחים מיחזקטל וכדו, זה אומר שזה היה תמיד ויחזקאל רק ניסח/יישם את זה).

החלק השני לא כ"כ נכון, כי הגמ' מחפשת מקור שניסוך המים הוא שבעה ימים של סוכות בדיוק, לא לפני ולא אחרי, והרלבג מסביר בטוטו"ד שאם יש דבר כזה ניסוך המים, הכי מתאים שהוא יהיה בסוכות. כך שזו עדיין ראיה טובה יחסית.

אולי דוד ניסך מים בהוראת שעה של עצמו כנביא, כשםקעלעברימבאר

שאליהו הקריב בהר כרמל בשעת איסור במות. אחרי שהביאו לו את המים נחה עליו רוח הקודש ובנבואה נאמר לו לנסך מים עכשיו.

 

יש היגיון מסוים שזה היה אגב בסוכות, מה פתאום דוד נזכר בטעמם של המים בבור בית לחם אשר בשער דווקא עכשיו?

לא הבנתישלג דאשתקד

הדרך היחידה שמעוררת קושיא על דוד, זה אם מדובר במצוות ניסוך המים. אם סתם היה בא לו לנסך מים לכבוד ה', זה לכאורה גם אתה יכול בברז בבית שלך בכל עת ושעה. כך שלענ"ד אין כאן שאלה (אם לא מקבלים את דברי הירושלמי כפשטם, וככה"נ גם הרלב"ג לא קיבל אותם כפשוטם).

למה לא נראה לי (ולרלב"ג) שדוד מראש רצה לנסך את המים משום מצווה? כי כתוב שהוא התאווה לשתות, והוא ניסך כי הוא לא אווה לשתותם. אם הסיפור היה לניסוך המים, הוא היה מתאווה לנסך והוא היה מנסך בדיוק כי לזה הוא התאווה.

לא בטוח שמותר לנסך מים בברז שלי. האם מותרקעלעברימבאר
לי להקריב צבי לה' על מזבח בחצר הבית שלי?
לכן דחוק שזה קרה בסוכות. אני מסכים שהואקעלעברימבאר
התאווה לשתות ואז ניסך. אז אולי היה אפשר לנסך בנדבה ביחיד בבמה כל השנה, או שהיתה זו הוראת שעה על פי נבואת דוד עצמו
הגמרא אומרת שזה הלכה למשה מסיני כיקעלעברימבאר
דברי נביאים הם רק אסמכתא והרי לא לומדים מדברי נביאים לעולם מה גם זה לא כתוב שם במפורש והאוקימתא של בר קפרא דחוקה שזה קרה דווקא בסוכות.


ניתן להציע שדוד שמר את המים האלו (מים חשובים כי 3 אנשים סיכנו את עצמם עליהם) עד חג הסוכות והקדיש אותם לה' והכהנים ניסכו על המזבח, אבל זה גם קצת דחוק בפשט.


אבל בפשט בפירוש מוזכר ויסך אותם לה' כלומר ניסך את המים כקרבן. נסך לה' זה תמיד לשון קרבן, כמו הקטרה לה'

לגבי הטענה שבכוונה נמנעים מדברי נביאיםשלג דאשתקד
ראיתי במקרה לשון יפה של ה"בן יהוידע", ברכות מח,ב: "אף על גב דילפותא מפסוקי תורה עדיפה, עם כל זה כיון דילפותא הנזכרת אינם מתיישבים בפשט המקראות, לכך אמר אינו צריך למילף בדרשה דחוקה, כי הדבר מפורש להדיה בפסוק של נביאים".
עדיין מה שיש לו מקורקעלעברימבאר
רק בנביאים זה עדיין נקקרא הלכה למשה מסיני
נכון מאודשלג דאשתקד
לצערי לא זכרתי איפה בדיון כאן היה צריך להכניס את הקטע הזה, הרעיון הוא שהגמ' בתענית מחפשת מקור ואין לה מקור טוב, אז היא כותבת בפשטות שזו הלכה למשה מסיני. אם המקור מדוד היה נראה לה טוב, סביר להניח שהיא הייתה מביאה אותו (ועדיין זה היה בגדר הלמ"מ ).


בכל מקרה כיף להקדיש זמן בליל הושענה רבה, לדיונים תורניים, וקצת להניח להתבכיינויות המוצדקות על עסקת החטופים...

אני חושב שלא שייךקעלעברימבאר
לדבר על הצער בעסקה כל חול המועד מפני שמחת החג. אבל גם אני נכשלתי בזה הרבה מפני שעמום
הוא אשר דיברתישלג דאשתקד

שזה היה צריך להתחיל הפוך. מטרת המועדים הם ללמוד תורה, ואז לא משעמם ואז לא מדברים על העסקה

וכמובן אתה (ואני) לא החוטא היחיד, וכבר רבי אבא כאב על כך, בירושלמי מסכת חגיגה...

מטרת המועדים זה לשמוח מצווה דאוריתאקעלעברימבאר
בבשר ויין כשיש מקדש. דבאי רבי אבא הם דרשה בלבד, עובדה שהוא לא התיר מלאכה בסוף. וגם הוא דיבר על פוחזין כלומר חוטאים  . לבזבז את הזמן זה לא פוחזים אלא סתם בזבוז
אני לא בטוחשלג דאשתקד

ששמחת הרגל חוץ מבשר קרבנות, אינה דאורייתא. נדמה לי שיש דיון לגבי "במה משמחן", אם השמחה בבגדי צבעונים וכו מתקיימת בה מצוה דאורייתא.

מה שכן, לא ברור בכלל אם איסור מלאכה בחול המועד הוא מדאורייתא או מדרבנן.

 

ולגבי למה רבי אבא לא באמת ביטל, זו שאלה מאוד גדולה שנידונה בלא מעט ספרים... הלוואי שזה היה כזה פשוט.

כי יש עניין עצמי לשמחה ברגל ללא קשרקעלעברימבאראחרונה
ללימוד תורה. כמו שבשבת יש עניין עצמי
ניקים משועממים בגיזרת ההר והבית-ימח שם עראפת
ברגעים אלה אני מוכר דגלי בית המקדש ביציאה מהר הבית, מוזמנים לבוא לקנות ולפטפט
אפשר להגיע/לקנות מעוד סיבותשלג דאשתקד
לא רק בגלל שמשועממים.
אמת ויציב, ברוך אומר ועושהימח שם עראפתאחרונה
אבל כוונתי למשועממים הייתה למטרת פיטפוט
מה אומרים על הקמת מערכת תחבורה להר הביתנ א

מה אתם חושבים על הקמת מערכת תחבורה מסודרת להר הבית בשלושת הרגלים?

יש לכם רעיונות כיצד כדאי שזה יפעל? אשמח שתעלו כאןנ א
מערכת תחבורה להווה או לעתיד?קעלעברימבאר
לעתיד, כשייבנה בית המקדש בעזרת ה'נ א
בטח יהיו טכנולוגיות מתקדמות יותר מימינו,קעלעברימבאר

אז זה לא יהיה ברכבת או אוטו

וואי, אתה נוגע שאלה שמאוד הטרידה אותישלג דאשתקד

כבר בתור ילד...

כל התיאורים המרגשים בסוף מסכת ביכורים, שהשור הולך לפניהם וקרניו מצופות זהב ועטרה של זית בראשו. האם כל זה יהיה גם כשנוכל לעלות בשיירת לימוזינות?

כילד חשבתי שלעתיד לבוא נעלה עם לימוזינות מקושטות. היום אני חושב שדווקא היופי הנקי והטבעי יותר מרגש, גם היום.

מי יודע מה תהיה הטכנולוגיה שביתקעלעברימבאר
המקדש יבנה? אולי ההנדסה הגנטית תיצור סוסים מעופפים שנטוס עליהם ויהיו חסכוניים יותר ממכונית?
לא זה מה שהטריד את מנוחתישלג דאשתקדאחרונה
יותר הסתפקתי מה יהיה יותר מגניב/מרשים
צריך לקחת בחשבון ענייני טומאה וטהרההסטורי
אולי איזה גלאי טמאים, שלא יתן להם להכנס לקרונות שמיועדים לטהורים🙄😏🫣
או ספסלים פשוטים מעץ, בלי שום בית קיבול.הסטורי
אני חושב שצריך יהיה מתחם של טבולי יוםים התכלת

לפני שייכנסו יטבלו, אחר־כך יעריב שמשם ולמחרת בבוקר ייכנסו

כתבתי על זה ספר שלםrrinaa

בית חדש ישן - רינה אזולאי - נוריתה ביקורות והמלצות על ספרים 

איך מגיעים לאזור ירושלים עם סוג של "פס אלקטרוני". (או עם רחפנים). 

 

הנה ציטוט של קטע מתוך הספר: (לא גרסה אחרונה אולי, אבל נותן טעימה). 

 

"פנחס חיפש את שער היציאה. שם, ליד השער, היה שלט גדול ועליו הכיתוב: לישראל, פנה ימינה.

שתי דרכים יש לך להגיע לירושלים, הסבירה לו רובוטית אדיבה. אחת קצרה שהיא ארוכה, והשנייה ארוכה שהיא קצרה. 

את מתכוונת, דרך הפס או דרך הרחפן? שאל פנחס.

כן, בדיוק. אמרה הרובוטית. 

אני אמור לחזור עם הרחפן, אמר פנחס, מחכים לי בירושלים.

הפס האלקטרוני מגיע אל מתחם שמואל הנביא, הסבירה הרובוטית, משם תוכל לקבל הדרכה איך להיטהר ולהגיע לירושלים.

פנחס הוציא את פנקסו והראה לה שהוא בקיא בהלכות טהרה. הרובוטית הנהנה בראשה ותוך חמש דקות הופיע במקום רחפן שייקח אותו אל ביתו. 

 

תהליך הטהרה הוא מורכב, לכן מוגדר מסלול מיוחד המקל על העולים לישראל לבצע את התהליך כולו, תוך כדי נסיעה בצורה בטוחה, מרווחת, בלי פקקים. הנסיעה היא דרך פס מיוחד, שאליו נכנסים עם יחידות הדיור שלהם, בואכה מרכז הטהרה במתחם שמואל הנביא ומרכזי טהרה נוספים. שם, במרכז הטהרה, מקבלים העולים הדרכה מפורטת, ושם הם עוברים את תהליך ההיטהרות. אבל אנשי ירושלים עצמם, הבקיאים בהלכות הטהרה, יכולים לחזור ישירות לבתיהם ולהקפיד על כללי ההיטהרות שהם בקיאים בהם ומנוסים ביישומם לאורך השנים."

 

 

 

 

איך מערכת התחבורה תראה?נ א

האוטובוסים, הרכבות ועוד...

מה לגבי התחבורה מכל רחבי הארץ - הלוך וחזור? איך זה צריך להראות?

בהנחה שיהיו אוטובוסים ולאקעלעברימבאר
מכוניות מעופפות מבוססות ai
רכבותshindov
לדעתכם, יהיה צריך מערך הסעות כמו למירון בל"ג בעומרנ א

או אפילו יותר מזה?

 

איפה צריך שייבנו את החניונים? מסביב לירושלים?

צריך שאטלים (אוטובוסים הלוך-חזור) שייסעו לעיר העתיקה?

האם הכהן שהניף את 2 הלחם סמוךקעלעברימבאר
למקום המזבח המשוער, חייב כרת, או שטומאה הותרה כשכל הציבור טמאים גם לשתי הלחם?


האם הוא חייב מיתה בידי שמיים על עשיית עבודה ללא בגדים תקינים, כאשר אינינו יודעים בוודאות מהי תולעת השני שבאבנט? 

אני רואה שהשרשור די ישןניב שטרן

אבל רק עכשיו ראיתי אותו...

בלי להכנס לדיון שהיה כאן לגבי ההכשר של העבודה, כרת הוא ודאי לא חייב כי הוא אומר מותר שזה שוגג.

גם קרבן הוא לא חייב כי הוא טועה בדבר מצווה.

שיר וקליפ לירושלים והר הביתElad Mukades

אולי יעניין אותך