הפרדה בחתונה!!!!!אנונימי (פותח)

בס"ד

 

 אני חדש פה בפורם אז שלום לכולם... שלום השם יתברך.. 

 

רציתי לשאול שאלה עקרונית שנפוצה היום בקרב הציבור והיא: האם צריך חתונה נפרדת לגמרי?( יענו עם מחיצה?) האם מספיק הפרדה בין נשים לגברים? או שמותר שהמשפחה תשב באמצע ורק בין רווקים ורווקות תיהיה הפרדה(שזה רוב החתונות שעושים היום הציבור הדתי)    מה האמת בנושא הזה....

                                                תודה רבה.

הפרדה מוחלטת!אור77
כדי שחס וחלילה גם לא בני הדודים יגררו להוללות וקלות ראש, וזה קל מאוד להגיע למצב כזה (במיוחד אם שותים...)
יש כאלו המגדילים לעשותאור77
כניסות נפרדות! תלוי מה הסגנון שלך, ככל שנתרחק מאיסורים , מה טוב...
כמדומנימשה4
שאין שום היתר לישיבה מעורבת, כל שכן וכל שכן באירוע חגיגי.
רצוי ומצויעדי - בן
מה שרצוי זה חתונה נפרדת לגמרי
אבל תמיד צריך לשים לב
שיש גם את הצד השני מה שהוא חושב ומרגיש (= קרי בת הזוג)
סביבה קרובה - שלא צריכים להרגיש לא בנוח

כמובן,
יש קווים אדומים שאין לעבור עליהם כלל וכלל
אבל מאידך צריך איפה שניתן (דגש על איפה שניתן)
לדעת למצוא את דרך המלך
אני לא חושב שצריך להחמיר יותר מאבותנו ואימותנומשה
ריקודים (שם האיסור ההלכתי ברור) יש עניין להפריד. ישיבה משפחתית - חסר תועלת.


מנסיון - מוציא את כל החשק בחתונות כשמתחילה המשפחה להיעלם לפה ולשם.

אישית בחתונות כאלה אני מגיע לחופה ובורח באוטובוס הראשו ועל מדים, לא מחליף בגדים בשביל חמש דקות.
הדור של היום פרוץ יותראור77
אתה לא יכול להרשות דבר כזה היום...
פעם, בתימן מסיפורים ששמעתי- הגברים גם היו מנשקים את השכנות באירועים ורוקדים מעורב...
והם היו צדיקים...תמימים.
אז מה? אז נתיר היום גם?!? הדור לנו התדרדר, צריך לנהוג לפי הדור ולפי הרמה שהוא יכול להחזיק מעמד ולהתרחק מהאיסורים.
אנחנו לא יכולים להשוות את אבותינו ואימותינו אלינו.
דבר שני, למה אתה בורח מאירועים נפרדים?
אירועים מעורבים הם יותר מעניינים?!

(אני לא באה לפגוע רק להבין את הלך המחשבה..)
יש לי הרבה כאלו במשפחה הקרובה שטוענים כמוך, לי זה חורה! שהם לא מבינים שזה רק פוגע בהם. אבל אולי הם תמימים כמו אבותינו ואימותניו. אשריהם!!!
בתימן רקדו מעורב ?!עדי - בן
מניין לך
ככל הידוע לי (וגם לא יש צד תימני)
ממש לא רקדו מעורב

וצאי וראי מה כתב מארי קאפח נ"ע
שגם כשהיו הולכים לצוד חגבים ובעל פוגש את אשתו
בשוק לא היו מדברים ביניהם ברחוב מפני הצניעות הרבה שהייתה להם
אני הבנתי שפשוטי העם- כן...אור77
אבל יראי השמיים האמיתיים, המורים (במילעיל')- לא. כי הם ידעו שיש עם זה בעיה. אבל אני מוכנה לבדוק, בלי נדר. ממי ששמעתי או מסבתא שלי שתחי' ותבדה לחיים טובים וארוכים, אמן.
ד"א כותבים מאריעדי - בן
אע"פ שזה נשמע מורי
נכון.. (:אור77
תודה על התיקון....
עלק תימניה... (:
ונניח שפשוטי העם כן עשו כךעדי - בן
(מה שלא נכון לפי העדויות שקראתי)

זה גורם למנהג - הופך להיות מותר?
אתמול בדיוק הרב שלי אמר שהוא דיבר עם מישהו
וההא אמר לרב "אצלנו במשפחה לא נהגו להניח תפילין"

יש תוקף בכלל למנהג כזה ?
ובדר"כ סתם לידע
הגמרא בדיוק הפוך מביאה דוגמאות על גדולי ישראל
שפחות הקפידו בגלל שלא היה להם חשש הירהור כ"כ כמו ר' יוחנן שישב
בשערי טבילה ועוד
אתה מכוון אלי?אור77
לא אמרתי שזה הופך להיות מותר... ח"ו.. רק אמרתי זה מה שהיה. אני חושבת ההיפך! אם עשו זאת, אז אולי מבורות.
סליחה, מחוסר ידע...אור77
אין שום איסור בישיבה משפחתית בארועיםמשה
(המילה "מעורב" לא רלוונטית פה, פשוט כי אין כאן עניין של גברים ונשים אלא של משפחות).

כמובן שבריקודים הנושא שונה.
ממש לא!!mama
סבתא שלי ספרה לי הרבה על ההתנהלות שם בזמני חתונות ואיך הכל הולך וזו טעות איומה מה שנאמר כאן!
זה תגובה לשאלת עדי-בןmamaאחרונה
אני בורח כי אין לי מה לעשות שםמשה
אני לא רקדן גדול וחצי (או יותר) ולעיתים גם מסמר הערב מבחינתי (הכלה, במידה והיא קרובת המשפחה הרלוונטית) נמצאת מעבר למחיצה כך שאין לי ממש מה לחפש שם.

מבחינתי ארועים נפרדים הם סוג של "קו אדום", שגורם להתאדותי המהירה מהארוע לאחר החופה.
ואגב - גם משאיר מתנה בהתאם (ולא מבזבזים עליי מנה).
אני פשוט לא מאמינה למה שקראתי עכשיו!!!mama
מי גרם לך לחשוב שבתימן גברים היו מנשקים נשים זרות?
היתה הפרדה מוחלטת! יותר מכל החרדים בארץ ביחד!!!
על מה את מדברת בכלל?
עדיף מופרד לגמריעמית-טליה
מכ"כ הרבה סיבות אפילו סיבות טכניות סתמיות

וכל מי שחושש אז אצלנו אחותי הגדולה הראשונה שהתחתנה במשפחה בכלל וגם הראשונה שהתחתנה נפרד לגמרי
כל הדודים מרגע האירוסין שיגעו אותנו שנשכנע אותם לא לעשות ככה
כי מה לא נראה את הבעל ואת הילדים

בסוף הערב אחרי שהדודות שלי רקדו כמו שהן לא רקדו בשום חתונה
הן אמרו שזו החתונה הכי שמחה וכיפית שהיתה להם

אז לדעתי זה הכי נוח מהרבה סיבות.
אבל לא צריך להרחיק לכת ולפסול אולם כי השירותים קרובים וכדומה.
ל-adminמשה4
אולי בישיבה משפחתית אין בעיה. אבל ראית חתונה שהאורחים הם רק משפחתיים? הרי באים ידידים וחברים ולא כולם דתיים. אז איך בדיוק תושיב אותם?
אין מצב לחתונה מעורבת על פי כללי ההלכה.
באופן טבעימשה
חברים עם חברים, חברות (שלה) במילא ישבו ליד החברות שלה.


פשוט. לא?
בכלל לא פשוט. תסתכל על המציאות בשטח.משה4
הפרדה בחתונותיהודית פוגל
כמטפלת זוגית אני יכולה כאן להעיד כמה עגמ"נ נגרמת לזוגות עקב חוסר הפרדה. אינספור פעמים שמעתי את המילים:" אחותך הרביצה הופעה, עלי לא הסתכלת..." גיסתך כל הזמן עשתה לך עינים..." כולן רזות ואת שמנה..." תלמדי להתלבש מ..." וזה רק על קצה קצהו של המזלג, ורק התבטאויות כאילו "עדינות" לדעתי הפרדה מוחלטת תתרום להפחתת המתחים מסוג זה. לא חסרים מתחים בחיי הזוגיות ולא צריך להוסיף עליהם. הרי כל ענין ההפרדה נובע מסיבות מוצדקות לא?
איזו תמימה אני...אור77
בכלל לא חשבתי על רעיונות כאלו!!!
ה' ישמור....
ממש מזעזע!!!
ואם זה אומרים הנשואים....
מה עובר על הרווקים?!
הפרדה בחתונותיהודית פוגל
מוטב שלא תשאלי איזו בקורת ותחת איזו זכוכית מגדלת עוברות הרווקות, ואילו הערות נאמרות על חשבונן... קשה.
אמאל'ה...... ):אור77
בגלל זה כדאי נפרד! מצידי גם ללכת עם רעלה, שלא יבחינו בי... חבל שאין הלכה כזאת...
ס-ת-ם... (:
אשרכם ישראל....אנונימי (פותח)
בס"ד


שימחתם אותי על השירשור... מחזק לשמוע שיש אנשים שחושבים כמוני(גם אני בשם ההלכה חושב שצריך הפרדה מוחלטת....)

מי שרוצה לחזק דעתו בענין יש את הספר של הרב הבר"את הצנועים חכמה"
בחלק שני תחת הכותרת "הפרדה בין המינים" שם הוא כותב על הענין בעמקות שווה לעיין....

נקודה קטנה בנושא- עד כה מה שקראתי וראיתי אין רבנים שאומרים שמותר לשבת מעורב גם לא משפחה, השאלה מבחינה הלכתית אם צריך מחיצה או לא אז הרב הבר כותב בסיפרו שמעיקר הדין לא חייב במחיצה אלא מצד צניעות בלבד...
הפרדה בחתונותאנונימי (פותח)
שלום ערב טוב.
לגבי הפרדה בחתונות הדעות חלוקות. יש אומרים שחובה לשים הפרדה. יש אומרים שאין חובה בכך. אמת היא דבר המורכב מהאמת ההלכתית המשולבת עם המציאות. כל דבר צריך לבחון לפי הנתונים בשטח. אפילו הלכות שמן התורה יכולות להשתנות לכאן או לכאן (דוגמא קיצונית- לההרג ולא לעבור על עבודה זרה). בסיכום, השיקול הגדול ביותר הוא דרכי שלום- שלא לבוא לידי מריבה וכעס במשפחה, שזה בוודאי אסור, ורמז לדבר "ולא יהיה כקורח וכל עדתו". הרבנים האוסרים ידועים, מה שיותר צריך להודיע זה את המתירים- כדלהלן:
שו"ת שמש ומגן לרב שלום משאש זצ"ל (הרב הראשי של ירושלים ח"ג או"ח סי' סו. שו"ת תשובה מקובצת הרב יעקב אריאל אבה"ע עמ' 98. שו"ת רשו"ת הרבים, הרב יובל שרלו עמוד 89 וכן שו"ת בני בנים לרב הנקין ועיין בתחומין [כרך כ' נראה לי מאמר שלם על זה]).
לדןןמשה4
תרשה לי לחלוק עליך ובגדול.
התורה היא נצחית וההלכה לא משתנה אף פעם. זה חלק של אחד מיסודי האמונה "שהתורה לא תהא מוחלפת".
המציאות בשטח יכולה להשתנות ובהתאם לכך, תגיב ההלכה כפי שניתנה מסיני, אבל אף פעם לא תשתנה הלכה.
וודאי לא בתחום היצר הרע, שלא ידוע לנו על שינוי שחל בו באלפי השנים האחרונות.
אני חייבת לציין ש..סמדוש
די הפתעתם אותי!!! כשתפתחתי את הישרשור הייתי בטוחה שנאי הולכת לקרוא שמותר ישיבה מעורבת וכו ואכן יש מתירים. ומי שמקל יש לו על מי לסמווך.
בכל מקרה רוב הדעות כאן היו להפרדה מלאה.
אשריכם.
לא לכולם זה פשוט יש אנשים שבאיםם ממשפחות שאין להם רקע דתי אפילו, וזה קצת בעיה לקחת אוכלוסיה שאינה שומרת תורה ומצוות ולסגור כל אחד בצד נפרד. כמו כן יש גם הורים שמתנגדים בכל תוקף מה"בושות" שזה יעשה להם. ולא חסר סיפורים.
מה דעתי בעיניין?
הלוואי ובורא עולם יזכה אותי לעשות חתונה קדושה עם הפרדה.
אני פשוט מתפללת אליו לכך.
אני רוצה רוצה בכל ליבי ואין דבר העומד בפני הרצון אני יודעת.
אבל.
למה. למה אנחנו, הציבור הלאומי לא יכול להיות חזק כמו החרדים??? בעניין הזה לפחות. יש מה ללמוד מהם. אצלהם נפרד זה נפרד.
אנחנו יותר מידי מתחשבים.
ומה עם להתשב ברצונו של הבורא???
קל לדבר. קשה ליישם.
בכל מקרה. כל צעד שעושים חייב (!) בעיני להיות מלווה בפסק של רב.

פעם שאלתי את הרבנית שלי בעיניין הזה, ואמרתי לה שזוג שרוצה נפרד לגמרי כי הוא רוצה חתונה קדושה, אז היא אמרה שהצער של הזוג שהחתונה שלהם לא קדושה זה מכפר. הצער הזה חביב על בורא עולם. למי שזה מנחם אותו
מישיבה לא נפרדת יוכלים גם לצאת עוד חתונות.moson
את אישתי פגשתי בחתונה כך שברור באיזה צד אני נמצא.
לדעתי כל עוד יש רבנים שחושבים שזה מותר - אז אי אפשר להגיד באופן חד משמעי שזה אסור.
לעצם העניין בהרבה חתונות ישנו חלק נפרד וחלק שאינו נפרד (כך היה גם אצלי ואצל אחי).
לדעתי בשנים האחרונות חלה הקצנה בנושא הזה בציבור הדתי לאומי.
מצטרף חלקיתמשה
עדיף הקצנה כזו מאשר הקצנה אחרתהביצה שהתחפשה
בס"ד

ואני מכירה גם זוגות שהיו חברים בגיל 14-15 והתחתנו בגיל 17.
אז מה? זה מצדיק קשר בין בנים לבנות?
לא.
סמדושעמית-טליה
התשובה לשאלת החרדים היא פשוטה

כי אנחנו רואים את התורה בצורה מורכבת יותר
אין אצלנו כן לא שחור לבן
יש אמצע יש אפור
וכן זו דרכה של תורה!!!

אתה לא יכול לעשות משהו כי *אתה* רוצה לעשותו
אבל נניח ההורים והמשפחה ממש יכעסו
אתה צריך למצוא את דרך האמצע

אתה לא יכול להתחשב ב*צניעות* של עצמך
ולא להתחשב בצניעות של כלל עמ"י

צריך לצאת אל הכלל ולא לדאוג לעצמי.

לכן אצלנו זה מורכב
זו תורת ארץ ישראל תורה של בירור ועוד בירור ועוד בירור
וזה לא קשור לזהעמית-טליה
שאני חושבת שצריך מלכתחילה מופרד.
תגובה למשה4 בעניין ישיבה נפרדתדני-יהונתן
קודם כל יישר כוח על התגובה שלך (אני לא ציני), אתה הבנת שדןן מנסה לערער את יסוד האמונה שהתורה לא תהא מוחלפת. אמנם, לא לכך הוא התכוון, "התורה לא תהא מוחלפת"- הכוונה שהמצוות, בכלליהן לא יתחלפו, כגון יום כיפור, שבת, ציצית וכן הלאה והלאה, אך אין זה סותר שיכולות להיות מחלוקות בין חכמי התורה כיצד התורה באה לידי ביטוי בחיים שלנו. אדרבא, מתוך שהפוסקים מאמינים שהתורה לא תהא מוחלפת הם דנים בהלכה מתוך מחוייבות עצומה לפוסקים, ראשונים ואחרונים. בתוך הגבולות והמסגרות של ההלכה יכולים להיות הרבה ניואנסים (לדוגמא- לחיצת יד לאישה- היו שהתירו והיו שאמרו שזה בייהרג ואל יעבור).
ובעניין "תחום היצר הרע" שאמרת, כן ידוע לנו על שינוי שחל בו באלפי השנים האחרונות עיין במסכת סנהדרין סד עמוד א ובמפרשים שם וכן בדברי בעל ה"לבוש" על ישיבה מעורבת (מובא בתחומין) שאומר כי זה שאנו רגילים היום יותר לראות נשים זה דבר שמשנה את ההלכה בקשר לישיבה מעורבת.
וכבר ידוע שהרגש היצרי מתכהה כשאדם רגיל להיות בסביבת נשים. אין הכוונה שמותר להתרועע עמן, אלא שיכול להיות שינוי.
והכלל הגדול- זוהי פונקציה שמשתנה לפי מדרגת האדם.
לדוגמא, יש אומרים שקול באישה ערווה זה בא לאסור אפילו שמיעת הרצאה של אישה ויש אומרים שזה נאמר רק לגבי שמיעת קול זמר.
מה שברור- אדם שקול של אישה בלבד מגרה אותו- צריך להמנע, ואם לא- לא.
והוא הדין לעניין ישיבה בחתונות. אם תאמר שאסור- הרי אתה מוציא לעז ושם רע על כל הרבנים ובני תורה הנוכחים בחתונות כאלו, ואם תאמר שמותר- לימדת זכות על המתירים והאוסרים- מחמירים.
בברכה,
דני-יהונתן
דני יהונתןעמית-טליה
אם אומרים שאסור זה לא הוצאת שם רע
זה על סמך רבותייך שאתה סומך על למידתם ובקיאותם
וברגע שנאמר אסור אזי זה אסור

זו מלחמתא של תורה.

שנית האם אסור לקרוא לרבי מילובביץ משיח?
אני חושבתם שמאות יגידו שכן אעפ"י שיש רבנים שאומרים שלא וזו מצווה.
לדני-יהונתןמשה4
א'- אם יש מחלוקות זה לא אומר שההלכה גמישה, זה אומר שחז"ל מנסים למצוא את ההתאמה המדויקת בין המציאות לבין ההלכה כפי שניתנה בסיני.
ב'- אם אתה חושב שבימינו כהה היצר, קרא את מה שכתבה יהודית בשרשור זה, מתוך ניסיון של עבודה עם הציבור.
תגובה למשה4 בעניין התכהות היצר בימינודני-יהונתן
משה היקר שלום!
לגבי ההערה השנייה שלך- אפילו אם נגיד שכהה היצר זה לא כל כך משנה לעניין הדיון. כי אם מצד ההלכה, אין לחתונה מעורבת הגדרה של איסור (כמו שראינו שיש כמה וכמה רבנים שניתן לסמוך עליהם בזה) ממילא חל כאן הכלל ההלכתי האומר "אין שליח לדבר עבירה". זאת אומרת, שאי אפשר להטיל את האחריות על בעלי האירוע המעורב אם המשתתפים בו תרים אחר עיניהם ואחר לבבם. ואם הם לא יכולים שלא לתור- אז חל עליהם הדין הפרטי של "לא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם". בדיוק כמו שלא תצפה מאורי לופליאנסקי (ראש עיריית ירושלים) שידאג למדרכות נפרדות לגברים ולנשים- למה? כי זה דבר המותר, ואם אדם הולך במדרכה ומסתכל על נשים זו בעייה שלו ולא של מי שבנה את המדרכה.
נכון שחתונה מעורבת יכולה ליצור בעיות, אבל קשה מאוד לתת כלל הלכתי לכל החתונות, כי יש מלא סוגים של ציבורים, וכל אחד צריך לעשות בחוכמתו.
לכן, לעניות דעתי, אדם שיודע שהולך לחתונה מעורבת של קהל שאינו שומר כלל על דיני צניעות יהא דינו אחר מאחד שהולך לחתונה מעורבת של ציבור תורני חזק.

(ולגבי ההערה הראשונה שלך- אני מסכים איתך בגדול. זה סתם משחק מילים של הגדרות: 'גמישות' ו'התאמה', בתוכן הדברים שנינו מסכימים ברוך השם.)

ותודה על ההערה.
דני-יהונתןמשה4
השאלה היא אם אתה מחפש מקור להיתר שאפשר לסמוך עליו או שאתה מחפש מה דעת רוב רובם המוחלט של הרבנים. (אם יש לך רב שהוא הרב שלך ומתיר, זה משהו אחר) ואם רוב הרבנים אוסרים אז זה ממש לא דומה ללופוליאנסקי, פה מדובר על אירוע חגיגי-חברתי, שכל כולו ביוזמתך, וכל הצביון שלו נבנה על ידך.
בשורות טובות!
באמת שלא ברור לי על אלו איסורים אתם מדבריםדודי25
קודם כל אם זו שאלה הלכתית נטו, לא כאן המקום לשאול אותה.

בחתונות מעורבות שאני נמצא אני לא ממש נתקל באיסורים.
הדבר היחיד הוא להקפיד שהרווקים יהיו בנפרד מהרווקות (רצוי להפריד את האולם ל-3 חלקים, וזה הכי פשוט. אבל אפילו זה לא נראה לי הכרחי) והמשפחות יישבו יחד. מה הבעיה בזה?
כשהמשפחות שלכם נפגשות סתם כך - יש הפרדה?

בתור בחור רווק ברור שגם אני מעדיף חתונות נפרדות, אבל כבעל משפחה יהיה לי הרבה יותר נוח בחתונה מעורבת. אין לי ספק.
אני הקטן הייתי בכמה חתונות ולדעתי לא ראיתי........בנדא מצוי!!
שום בעיה בחתונה מעורבת=שהמשפחות יושבות ביחד!!
כמובן הרווקים ישבו בנפרד. ברוב החתונות שהייתי אם האולם היה בשני קומות אז את הבנים הרווקים שמו למטה ואת הבנות הרווקות שמו למעלה!!.....ככה שבמילה לא ראו אותם, אם לא אז הבנים בקצה אחד והבנות בקצה השני ככה שיש הפרדה מלאה!!
אתם אומרים מה הבעיה לשבת עם המשפחה מעורב......ראיתי כמה חתונות..המשפחה ישבה מעורב וכל השאר ישבו בנפרד בנים מצד אחד בנות מצד שני ובאמצע יש מחיצה!!!
המהירות של שוק השידוכיםadvfb

ברגע שהוואטסאפ נכנסל חיינו דברים עוברים מהירות האור כמעט.

לחכות כמה ימים להצעה זה נראה משהו שכמעט לא אפשרי,

מה דעתכם על זה?

למה אתה מתכוון ב"לחכות להצעה"?לגיטימי?
מישהי כתבה ליadvfb

אשלח לך הצעה ביום ראשון, ביום רביעי שלחה לי את הפרטים, וזה כבר לא היה רלוונטי..

כאילו זה נשמע לי הכי הגיוני לחכות קצת, אבל בגלל שהפלטפורמה של הוואטסאפ היא כל כך מהירה הקצב מתאים בהתאם.

קלטתי שמבחינתה זה כנראה לגיטימי לכתוב "אשלח לך הצעה" ואז לשלוח עוד 3 ימים.. ומבחינתי זה לא. לא בגלל איזו תפיסת עולם, אלא פשוט כי השוק מאוד מהיר.

אין לי שום סיבה לחכות להצעה 3 ימים ואני יודע שגם היא יכולה להגיד לי "אה היא בדיוק נתפסה" או סתם אגלה שאני לא חושב שאנחנו מתאימים.

העניין הוא שאנשים נתפסים ונפרדים בצורה מהירה מאוד ולכן גם ככה המהירות שאנשים מפגינים.

ברור לי שלפני הפלטפורמה של הוואטסאפ הדברים זזו הרבה יותר לאט ולאנשים היה גם יותר סבלנות

 

 

אני לא בטוחה שזו הפלטפורמהלגיטימי?

אולי זה יותר הצורה.

מי שהציעה לך - ידעה שהבחורה בכלל פנויה ביום ראשון? יכול להיות שמלכתחילה היא לא ביררה את זה איתה?

 

ממה שאני יודעת אין נוהל מסודר. נכון שמקובל יותר שקודם הוא אומר "כן" לפני שהיא מודעת לעניין בכלל, אבל זה ממש לא תמיד ככה. יש בנות שמעדיפות להישאל קודם. הרבה פעמים אם משדכים מכרים, את הצד שמכירים שואלים קודם.

 

באופן אישי אומר שאני לא מרגישה יותר מידי ככה. לא זכור לי שקרה לי מה שאתה מתאר.

לפעמים קורה שפתאום יש מבול של הצעות, ואז אני אומרת - שאני בדיוק מבררת, או בדיוק בתחילת קשר, ואולי בעתיד הקרוב זה יהיה רלוונטי.

 

 

ואני קצת נרתעת מה"שוק". המילה הזאת לא באה לי בטוב בהקשר הזה..

 

אין נוהל רישמי, יש נורמותadvfb

אני אומר שזאת הפלטפורמה, בגלל שלעשות "העבר" בוואטסאפ זה לוקח חצי שנייה ולהתקשר בטלפון זה לוקח יותר זמן, אנשים צריכים להתפנות לזה ריגשית.

ובלי קשר לאם היא ידעה או לא ידעה (במקרה הזאת אני מניח שהבחורה לא קיבלה פרטים שלי אבל נעשה בירור אם היא פנויה) - הקצב שפרטים עוברים דרך מיזמים, קבוצות וואטסאפ, שדכנים הוא קצב מסחרר. יש לי חבר שהתחתן לפי כמה שנים משידוך שנעשה ע"י 4 שדכניות וואטסאפ שונות שכל אחת שלחה לחברה שלה. וואטסאפ זאת תקשורת מאוד מהירה, תקשורת איטית כמעט ולא היתה מאפשרת לדבר כזה לקרות.

 

ובאמת, בדרך כלל אני מעדיף שלא יבררו אם הבחורה פנויה, כי אם היא לא פנויה יהיה לי דרך לדעת אם אני רוצה לחזור לי שהציע שינסה לאחר זמן שוב לבדוק לי אם התפנתה. וגם, זה לוקח זמן ואין לי סבלנות לזה. מעדיף לגלות שהיא תפוסה, מאשר לחכות עוד את הזמן הזה שיכול לקחת יומיים גם.

 

אולי את חווה את זה אחרת כי יש לך יותר סבלנות ממני, גם יכול להיות. אולי כי לפעמים מציעים לך אחרי שהבחור אישר, מה שכמעט בחיים לא קרה לי. לכן הניסיון במקרה כזה הוא לא הסבלנות, כי הבחור כבר אישר.

 

 

אסביר את ההקשר בו אני אומר את המילה "שוק". 

אני לא מתייחס לשידוכי וואטסאפ בתור דבר עמוק ולכן אני מרשה לעצמי להביא ביטוי מאוד שיטחי שלדעתי די תואם את השיטה הזאת.

כן, אני חושב שזה כלי, שברגע שיודעים את היתרונות והחסרונות שלו, אין סיבה שבעולם לא להשתמש בו בעת הצורך.

לרגע לא התכוונתי חלילה לדמות את כל מחפשי הזוגיות למיניהם כמוצרים בשוק. מה לעשות שבשיטה של כרטיסים זה חלק מהעניין וכמובן, חלילה אסור להשליך את זה על האנשים עצמם. 

השימוש בכלי הזה לא גורם לזלזל באנשים, הוא כן בעיני מבטא מגבלה אינטגרלית בשימוש בו.

 

וואו. מעניין.פצלשי"תאחרונה

אצלי אני לא מרגישה ככה

הכל איטי מאוד, ותמיד לוקח כמה ימים..

וגם אחרי קשר לוקח לי מלא זמן עד שמתחילה משהו חדש

אולי עכשיו היא כבר החזירה תשובה?חרמון

 

עדיין לא.

טוב מן הסתם היא עסוקה, 

בטח בערב היא תברר ותחזיר תשובה.

מבאס, אבל עדיין היא לא החזירה. 

בטח מחר.

משום מה גם מחר היא לא החזירה.

'תגיד, יצרו איתך קשר לברר עלי',

אני שואל את החבר שלי אחרי שלושה ימים.

'האמת שלא..'.

התסריט הזה חזר אצלי לא פעם ולא פעמיים, לצערי זה חזר שוב ושוב. כל פעם מחדש אני אומר לעצמי 'אולי הפעם היא תחזיר תשובה מהר. אולי יקרה נס, והיא תחזיר תשובה אפילו היום..'. אני לא יודע מאיפה זה מגיע, אולי אין מספיק מודעות שיש מישהו שמחכה בצד השני. 

אז בנות, כשאתן מקבלות הצעה שימו לב שיש מישהו שיושב ומחכה בצפייה ממש לתשובה שלכן. יתכן מאוד שזה מעסיק לו את המחשבה כל היום, וכל כמה דקות הוא מציץ בטלפון בתקוה שהיא כבר החזירה תשובה. זה אלף בית של בין אדם לחברו. 

אני מרגיש ככה עם השכינה הקדושה.חסדי הים

אני רוצה "בחלום אדבר בו". תשובות לכל השאלות העמוקות שלי.

אני מתפלל על זה וכלום בחלום. אני שואל את ה' שהדוד רבא שלי הרב פנחס מפרנקפורט בעל ההפלאה יתגלה אלי וכלום. אין תשובות.

אבל אז כשאני קם, אגב העיון הרגיל שלי בתורה בסדרים הרגילים, אני מגיע ל'הפלאה' ו'לפנים יפות' ומבול של תשובות והדרכות לחיים העכשוויים שלי.

כן. זאת התגלות השכינה דרך ספרי הצדיקים.

תשובות. תשובות. תשובות.

"קול דודי דופק פתחי לי אחותי רעיתי". כמו ששמעתי בילדותי מר' אברום שפירא זצ"ל, הספר דופק לפתוח אותו ועם זה השכינה הקדושה.


אל תחכה למשהו מבחוץ, בחורה שלא רודפת אחריך תעזוב אותה. זה לא שווה את הזמן שלך. תתרכז בלהתענג על ה' וימלא משאלות לבך. תנדב את לבך ל-ה' ולעם ישראל. תתן תתן תתן, אל תצפה לקבל כלום. בסוף, הכל יסתדר. "יִרְוְיֻן מִדֶּשֶׁן בֵּיתֶךָ וְנַחַל עֲדָנֶיךָ תַשְׁקֵם. כִּי עִמְּךָ מְקוֹר חַיִּים בְּאוֹרְךָ נִרְאֶה אוֹר. מְשֹׁךְ חַסְדְּךָ לְיֹדְעֶיךָ וְצִדְקָתְךָ לְיִשְׁרֵי לֵב."

...advfb

מאוד מזדהה עם מה שאתה כותב.

הצפייה תלויה לפי תקופות בחיים. תקופות שונות בכל התקופה המתמשכת של הדייט וגם איך קמתי היום..

לגמרי רגישות צריכה להיות בנושא הזה. מסכים מאוד מאוד וליבי איתך.

 

עם זאת, בלי קשר לצד השני שצריך להיות רגיש - חשוב לשמור על איזון. 

אם כל דבר קטן מטלטל אותי, כדאי להתבונן למה זה קורה.

מה דפוסי המחשבה שמניעים אותי?

מה החששות, פחדים, דחפים, רצונות שקיימים בתוכי והאם אני מנהל אותם או שהם מנהלים אותי. ואם אני מנהל אותם - איך אני בוחר לעשות את זה.

וזה מפחיד גם לשאול את השאלות האלה, כי זה לא כיף לגלות שאני במקום שלא רציתי להיות בו, אך בד בבד, זה אנושי וזה קורה. אפילו אפשר לומר שאין אפשרות שזה לא יקרה.

 

ומאזן את מה שאני כתבתי הרגע - זה בסדר להיות לחוץ. בסדר גמור. רק כדאי לשים לב לזה.

האמת לדעתי מי שמציע צריך להיות על זהתפוחית 1

ולא לתת להצעה להתמרח ככה

גם, לא רקadvfb
....אילת השחר

חושבת שזה נכון בכללי לכל מי שאומר כן להצעה, וכשאני אומרת 'אומר כן להצעה' הכוונה ששמעו שיש הצעה, קיבלו מספר לבירורים ויודעים שיש מישהו בצד השני שמחכה.

ולא משנה אם מי שמחכה זה מי ששידך או המשודך.


ברשותך, פונה לצד השני:


דרך ארץ בסיסית...

גם אם עסוקים כל כך ברמה שאין זמן לברר תהיו הגונים ותגידו.

''אין לי פניות לברר'', ותשלחו מישהו שסומכים עליו שיעשה את זה.

''אין פניות ברמה שאין זמן לנשום, אז לברר?", סליחה ששואלת... אבל איפה תכניסו גם פגישות? אם יש זמן לפגישות יש זמן לברר, במיוחד אם זה ימשיך או יקרה בהמשך, זה הרושם שאתם משאירים.

לא עונים לכם בצד שמבררים איתו? תעדכנו בהקדם את מי ששידך שיוכל לעדכן את הצד הממתין. וגם לברר מה קורה שם... יכול להיות שהתקשרו ולא ענה החבר, או שמשהו בקליטה לא עבד או כל סיבה שהיא.

התחרטתם מכל סיבה שהיא? זכותכם... רק תודיעו.


ולך שמחכה -

תברר עם המשדכים, בפרק זמן שמרגיש שזה מספיק זמן לבירור, מה קורה עם הצד השני.


הלוואי ודברים יתוקנו בשורשם ונהיה טובים.


^^צעאחרונה
בין אדם לחברו זה בהחלט חשובלגיטימי?

ובאמת מבאס כשקורה רצף כזה.

אבל לא יפה להוציא שם רע על כל הבנות..

[וקרה לי גם הפוך - מישהו פנה אלי באתר, ביקש לברר, ולקח לו כמה ימים. שאלתי את החברה שלי אם הוא דיבר איתה, ואמרה שלא. שאלתי מה קורה, ועדיין לקח לו כמה ימים..]

 

אני רוצה להגיד שבאופן אישי - 

לפעמים הבירורים לוקחים זמן. שולחים הודעה לחבר, הוא לא זמין, מחפשים אולי מישהו אחר שמכיר, והוא בדיוק במילואים וכו וכו'.

מעדיפה לקחת עוד יום בבירורים מאשר לצאת עם מישהו ולהתבאס שזה יכל להיות ברור מהטלפון שלא שייך.

אבל אם זה מתעכב - נראה לי נימוסי להגיד משהו כמו - אני בתקופה עמוסה, צריכה עוד זמן, סליחה.

 

ועוד משהו קטן - כמעט תמיד, אם קיבלתי הצעה ביום מסוים, וכבר באותו יום ביררתי - לא נתתי תשובה באותו היום. רציתי לישון על זה לילה.

להתחיל קשר חדשראובן255

שלום לכולם לאחרונה יצאתי מקשר די ארוך שלא צלח לצערי

אני מעוניין לחזור לדייטים

מישהו מכיר שדכן או מקום שאפשר להתחיל בו את עולם הדייטים?

אני יודע שיש את הטבלה של השדכנים אבל מישהו מכיר חלק מהם שאפשר לסמוך עליו שיעזור לי?

תודה לכולם תזכו למצוות

מה הסגנון שלך?ברוקולי
לא.לגיטימי?אחרונה

יש כאלו שיותר מכוונים לסגנון מסוים.

אבל מעבר לזה, 

הייתי ממליצה לפנות לכמה שדכנים,

אבל לא רק.

להירשם לכמה מיזמים\אתרים\אפליקציות\קבוצות וואטסאפ,

ככל שיש לך כח להתמודד..

אתה צריך לדעתי להודיע לעולם (כולל חברים ומשפחה), שאתה פנוי ומחפש - ומה אתה מחפש.

לפעמים עצם הגעגוע לזיווג העולם יותר מענגחסדי הים

מקשר ריאלי מעשי.

זה מפחיד ומנחם כאחד.

אני חושבתדומיה תהילה
שיש כאן מגמה של בריחה יותר מאשר עונג אמיתי...
"דּ֤וֹם׀ לַה' וְהִתְח֪וֹלֵֽ֫ל ל֥וֹ" רש"י:חסדי הים

דום ליי' - המתן לישועתו; כמו "אם כה יאמרו אלינו דומו" דיהונתן (ש"א יד , ט)


לפעמים הדממה מצמיחה עוצמה.

בדיוק עכשיו למדתי את הקדמת הזוהר כשרבי שמעון אומר לרבי אלעזר לשתוק, ואז מתגלה להם סוד מאליהו.

כשכתבתי לפני שבועיים על מזמור לז שיש בו את הפסוק בכותרת, אז עברתי על כמה מהמקומות בזוהר שיש את התופעה הזאת.


לא תמיד צריך להיות במרדף אחרי הזיווג.

גם אני נבהלתי מהזוהר על פרשת השבוע על חשיבות החתונה והולדת ילדים, אבל הכל בהשכל ודעת.

תתאר איך זיווג העולם נראהadvfb
מבט כלל עולמית רחב ומקיף של שלום והרמוניהחסדי הים
ואיך זה בא לידי ביטוי במציאות החומרית?advfb

הכרובים בדמות ואיש ואישה כאשר פניהם איש אל אחיו

קודם כל חיבור הנשמותחסדי הים
אתה עשוי מבשר ודםadvfb

להזכירך

תוכן הפיוט "נתנה תוקף" וכו'

 

המצוות נעשות בגוף והאדם אחראי על הגוף

הנשמה היא בידו של הקב"ה ולכן האדם אחראי עליה רק במסגרת הגוף

"אָכֵן רוּחַ הִיא בֶאֱנוֹשׁ וְנִשְׁמַת שַׁדַּיחסדי הים

תְּבִינֵם. רוּחַ אֵל עָשָׂתְנִי וְנִשְׁמַת שַׁדַּי תְּחַיֵּנִי."

"א"ר יצחק אמר רב אחא מאי דכתיב ונשמת שדי תבינם אלא הנשמה היא מביאה לאדם להכיר את קונו ולהכניסו בתורה ובמעשים טובים ואשריהם אותם שנכנסין בדרך התורה בדרך הנשמה שבשבילה יזכו לחיי העה"ב ולמעלת הקדושים. א"ר יצחק א"ר אחא כל העוסק בתורה הוא קונה הנשמה מעצמו. היינו דתנינן בא ליטהר מסייעין אותו. אוי להם לרשעים שהם נדבקים בכח האדמה שהיא נקראת נפש חיה הנבראת מן האדמה שבשבילה יכלו לעולם ולעולמי עולמים". (זוהר חדש בראשית יט ע"א-ע"ב)

בלי להעליב אבלכְּקֶדֶם

היית "בקשר ריאלי מעשי"  שאתה יודע?

ואני הבנתי במובן כמו של בעל ואישה על כל משמעיו.


אם לא אז רק wannabe וזה לא באמת ולא חושב שהשוואה במקום. בכולופן אהבתי תכיוון של הדום לה' וכו

הייתי בהרבה קשרים אבל אף פעם לא הרגשתיחסדי הים
את הדבר האמתי. הדבר שמעיף אותך כניצוץ בשלהבת להיכלל באש היוקדת של מדורת האורות העולמית.
חחחחחח הזכרת לי תפרק הזה בהמומיניםכְּקֶדֶם
שהשמנטפים  מתקבצים ביחד באי ומנסים לבצע לינץ' בפרופסור המיולין 
לא הבנתי כלום. חוץ מקרבן בעל מום שרועחסדי הים
שאבר אחד גדול ושמן בצורה מובהקת משאר האיברים.
לא תמיד צריך לעוף כניצוץ בשלהבתadvfb
נכון. לפעמים כמו: "והאיש גבריאל אשר ראיתי בחזוןחסדי הים
בתחלה מעף ביעף".
יפה שאתה משווה בין בנאדם למלאךadvfb
אני מלאך בלילותחסדי הים
עבר עריכה על ידי חסדי הים בתאריך כ"א בכסלו תשפ"ו 15:07

וכבר חז"ל השוו בכמה וכמה מקומות.

אני לא מכירהדומיה תהילה

הרבה ציטוטים.

אני חושבת מהיגיון בריא

ואני יודעת שיש תופעה של אנשים שקצת מתייאשים מהדבר הזה, לכן הגיוני שאתה תשתמש בציטוטים כדי להצדיק את עצמך...

חדמ"שזיויק
אז נתחיל מענייני דיומא זוהר פרשתחסדי הים
עבר עריכה על ידי חסדי הים בתאריך כ"ב בכסלו תשפ"ו 5:29

השבוע וישב קצא ע"א:

"ההוא דיוקניה דבר נש זכאה איהו מלאכא ממש" (הדיוקן של אדם מזוכך הוא מלאך ממש) ועייני שם ההסבר בדניאל שניצל מגוב האריות לא בגלל מלאך כפשט הכתוב, אלא כי הוא היה מלאך.

נביא את תחילת ה'ויקרא רבה' שמציין מלאכים על בני אדם התחתונים:

"רבי תנחום בר חנילאי פתח (תהלים קג) ברכו ה' מלאכיו גבורי כח עושי דברו וגו' במה הכתוב מדבר אם בעליונים הכתוב מדבר והלא כבר נאמר ברכו ה' כל צבאיו הא אינו מדבר אלא בתחתונים עליונים ע"י שהן יכולין לעמוד בתפקידיו של הקדוש ב"ה נאמר ברכו ה' כל צבאיו אבל תחתונים ע"י שאינן יכולין לעמוד בתפקידיו של הקב"ה לכך נאמר ברכו ה' מלאכיו ולא כל מלאכיו".

נעבור לגמרות- שבת כה ע"ב: "כך היה מנהגו של ר' יהודה בר אלעאי ערב שבת מביאים לו עריבה מלאה חמין ורוחץ פניו ידיו ורגליו ומתעטף ויושב בסדינין המצוייצין ודומה למלאך ה' צבאות".

נדרים כ ע"ב: "מאן מלאכי השרת? רבנן".

קידושין עב ע"א: "הראני תלמידי חכמים שבבבל דומים למלאכי השרת".

מועד קטן יז ע"א: "א"ר יוחנן מאי דכתיב (מלאכי ב, ז) כי שפתי כהן ישמרו דעת ותורה יבקשו מפיהו כי מלאך ה' צבאות הוא אם דומה הרב למלאך ה' יבקשו תורה מפיו ואם לאו אל יבקשו תורה מפיו".

ספרי האזינו שכ"א: "גבורים אלו גבורי תורה כענין שנאמר (תהלים קג כ) ברכו ה' מלאכיו".


 

יש גם שיר קצר שנכתב: "בלילות נפרדת נשמתי מגופי, מתרפקת במתק אהבים על דודי. אשיר וארונן אל השכינה בלילה כמלאך, בכל משמרת ומשמרת אני דבק רק בך. אמתיק סוד איתך אל עליון, נשתעשע יחדיו אשלח דורון. אמלא כל שליחות שאתה מצווה, מתורתך פיקודיך אני קורא. נפשי משתוקקת ומתאוה לאורך, להתעלס ולשמוח בחסד שמך".


 

אני אישית לא תמיד מלאך והרבה פעמים רחוק מכך, אבל יש זמנים ש-ה' מזכה אותנו להתעלות.

הרגש קובע? גם נוצרי מרגיש את יש"ו.זיויק
הרגש שלי בא מהמוח שלי כדברי האר"י בפריחסדי הים

עץ חיים שער עולם העשייה פרק א: "גם יכוין  בר"ת  'בבית  'אלהים 'נהלך 'ברגש. שהוא ר"ת גימטריא - ג' וב"ן. ויכוין לעשות  ג' מוחין חב"ד אל הנוקבא מלכות מנה"י דז"א, והם ר"ת ג' וב"ן, כי ג' הם חב"ד, וב"ן היא המלכות כנודע".

לא יודעת אם אני היחידהדומיה תהילה

אבל קשה לדבר איתך בהגיון כשאתה לא עונה על זה

(מבחינתי להביא ציטוט בארמית זה לא תשובה)

"יֹשֶׁר לִבִּי אֲמָרָי וְדַעַת שְׂפָתַי בָּרוּרחסדי הים

מִלֵּלוּ"

אניח לך כלל גדול להבנת כל מטרת תגובותיי בפורום. נִ֝צְּרֶ֗הָ!

מה שאני מנסה לעשות זה להזיז אנשים מהכסאות שלהם, לקחת אותם אל מקום לא מוכר להם, ואני יודע שזה יכול לעורר אנטגוניזם או אי הבנות, אבל דווקא האנטגוניזם והההסתר וההעלמות הם הסמים הסודיים לסקרנות.

אני לא רוצה להיות echo chamber שכל אחד רק מהדהד את השני.

אני רוצה שאנשים יזיזו מהכסאות שלהם.

אני חושב שאני מוביל למקום טוב חדש ומועיל בעיני ה' ובסוף בעיני הבריות.

לא משנה לי שיש אנטגוניזם: "אמר אביי האי צורבא מרבנן דמרחמין ליה בני מתא לאו משום דמעלי טפי אלא משום דלא מוכח להו במילי דשמיא" (כתובות קה ע"ב) [תרגום: התלמיד חכם הצעיר שאוהבים אותו בני עירו לא משום מעלתו, אלא משום שהוא לא מוכיח אותו בדברים שנוגעים לשמים-ליראת שמים]

אני לא ראוי להוכיח, אבל אני כן מנסה להשפיע ולרומם.

יש לך מטרה גם להקשיב?advfb

לצאת מאיזור הנוחות שלך?

אתה חושב שיש לך מה ללמוד ממה שאנשים אחרים חושבים?

אם היא אומרת לך משהו ואתה בכלל לא מתייחס למה שהיא אמרה לך - זה בהחלט מעורר תהיה ביחס לאנטגוניזם מצידך. 

"הִנֵּה שְׁמֹעַ מִזֶּבַח טוֹב לְהַקְשִׁיב מֵחֵלֶבחסדי הים

אֵילִים"

בוודאי שאני קורא ומקשיב. אני כל הזמן בחיים מנסה לשמוע ולהפנים דעות של אחרים: "וּתְשׁוּעָה בְּרֹב יוֹעֵץ".

הקשבה זה דבר שבחשאי.

מילותיה יורות כחץ למעין לבבי ומעין לבבי פורץ כמי נהר החוצה ברחובות פלגי מים. נסיתי לענות לה כפי הבנתי ומורשי לבבי.

לפעמים בין ומתחת השורות נמצא החותם והפיתקא שמעבירים לאחר-"וְכַמַּטְמוֹנִים תַּחְפְּשֶׂנָּה" את האוצר החבוי שיעורר את הלב.

כבר אמר החכם: "יותר ממה שכתוב נמצא במכלול המנגינה, החודר מבעד לשכל ללב השני פנימה".

 

[אני חס ושלום לא העליתי בדעתי שלה יש אנטגוניזם כלפי, אלא סוג של חוסר נוחות.

מה שכתבתי היה בכלליות ולא על מישהו ספציפי שזה כבר אינני יודע כלל: "ואין אדם יודע מה בלבו של חבירו" (פסחים נד ע"ב)]

אז אולי כדאי לך להתייחס למה שהיא כתבה לךadvfb
אני מתייחס רק לאבות אבותיי. "ההואחסדי הים
ליחס זרעו אחריו" (זבחים קא ע"ב)😂
כן. ציניות ממש עוזרת להקשבהadvfbאחרונה

עיין מה שהרמחל כותב במפסידי מידת הזהירות לגבי השחוק והלצון שהם כמגן משוח בשמן.

 

חחח אין בעיה להשתמש בציניות, אבל אם אתה נתלה באידיאלים גבוהים אז אולי כדאי גם להתייחס בצורה עניינית.

אחד התנאים ללימוד אר"יהסטורי
זה שהלומד יהיה נשוי.


נכון שעל חלק מהתנאים שהוזכרו בדורות קודמים, יש קצת פחות הקפדה היום, אבל על התנאי הזה ראיתי גדולי עולם שמקפידים ממש. אדם צריך מקום יציב בעולם כדי להיות מסוגל לעסוק בדברים הללו בזהירות הנדרשת (לדוגמא: לא לבסס עליהם תשובות מעשיות בפורום...)

אני מכבד את דעתך אבל חולק. כנראהחסדי הים

יש מחלוקת יסודית בינינו מה נקרא סוד ומה לא, וכנראה עוד מחלוקת בעניין המקום של הסוד בעבודת ה' אבל זה נושא לשרשור אחר.


האמת מה שיותר מדאיג אותי, זה שבכלל גיבשתי דעה, ואתמול גם בעקבות עיון בהלכה מסויימת, שהאר"י כלל וכלל לא פוסק, והוא רק צדיק נשגב, מקובל ענק ומדריך בעבודת ה', לכן זה מעולה לקחת הנהגות וחומרות ממנו לפי מה שמתאים למדרגת האדם, אבל במקרה של הכרעת הלכה ובמיוחד כשזה שינוי הלכה או לקולא אין לו משקל, וכך סבר אחד מרבותיי הגדולים. במיוחד, אם הפוסק שכנגדו הוא גם היה מקובל, כמו אתמול שזה היה מחלוקת בינו לבין הב"ח פוסק עצום כותב ספר בקבלה בעצמו (וגם מדרש קדמון שהראשונים מצטטים להלכה מסייע לב"ח).

פחות מדאיג אותי מה שיצאת לערער עלי בענין עצות בעבודת ה', יותר מפריע לי שינוי הלכה לפיו כנגד גדולי הפסוקים.

אבל שכל אחד יעשה לפי רבותיו, אני קטן מלהכריע בנושא גדול כל כך, יש לי את דרכי 'רגלי עמדה במישור'.

טוב מודהדומיה תהילה

איבדתי את זה חחח

מילים מפוצצות מדי..

בניסיון לרומם אותי פשוט ייאשת אותי..

אבל לא נורא

אני לא מוותרת חח

מה בעצם נשאר מהאמירה "העיקר זה לב טוב/מידות"?צע

מניח שיצא לכם להתקל ולשמוע את המשפט הזה לא פעם..

והרהרתי בשאלה  האם נכון שרוב העולם , כולל אני, לא חי ככה?!

כאילו, מניח של90 אחוז מהרווקים יש לב טוב, ואיזה קטע הם עדיין רווקים, וכנראה למרות טוב ליבם נפרדו מהם.

לכל תגובה בנושא אשמח, חנוכה שמח חברים!!! 

מקומות סגורים ושקטים באזור ירושלים, מודיעין, מרכז?ארץ השוקולד

או אפילו מודיעין עילית או אלעד, מקומות עם אוכל זה יתרון 

קפית במודיעיןנפש חיה.

יש במודיעין עילית במרכז קסם-


חומוס אליהו

בית קפה (לא זוכרת את שמו .... סליחה)

ביגה בקניון גנים פ"תadvfb
בהצלחההפי
שולחת הודעה שפרסמומבולבלת מאדדדד

לא עברתי עליה, אז רק מוסיפה שיש בירושלים את קפה תמרה ליד הגן הטכנולוגי, יש שם חניה ליד, ואפשר לשבת בבית קפה, והוא בתוך מבנה שיש בו גם ספות ומקום לשבת. נחמד שם לדעתי.


חברים יקרים!

לקראת הסופה הקרובה☃️

הכנו לכם רשימה של *מקומות סגורים* או מקורים לחורף❄️ *באיזור ירושלים*

בהצלחה!!!❤️


*"מקומות יפים לדייטים"*🥰🥇🇮🇱

לקבוצת ווצאפ:

"מקומות יפים - לדייטים"⁸ 🥰🇮🇱🥇

לערוץ:

מקומות יפים לדייטים 😍


*מקומות סגורים לדייטים באזור ירושלים:*


▪️אולם המתנה בקומה העליונה בתחנה מרכזית ירושלים

מהרציפים בקומה 3 עולים במדרגות קומה נוספת

חינם

נסגר לקראת הערב

יש פינת הטענה (בתשלום)

(יש ג'מבורי קטן באותה קומה)


▪️בניין כלל, ירושלים (מרכז קניות ועסקים)

ליד תחנת רכבת קלה הדוידקה

כניסה מרח' יפו, כי"ח או אגריפס

חינם

נסגר באזור 23:00

(המקום קצת שומם, בלי בעיה של יחוד, לכן לא מומלץ להתחלה)


▪️סינמה סיטי, ירושלים

חינם

יש חנויות אוכל או מקומות ישיבה במרכז

הקומה למעלה שקטה ורגועה, עם ספסלים

חניה חינם לשעתיים בחניון הלאום


▪️החווה בגיא

מתחם עם ספסלים, חיות, צמחים

לפעמים יש במקום הופעה או בימי שישי קבלת שבת

אפשר לשבת באוהלים הגדולים במקרה גשום

חינם


▪️תאטרון ירושלים

בבניין התיאטרון יש אולם תצוגה של תערוכות מתחלפות ובקומה מעל יש מסעדה ואזור ישיבה יפה ושקט עם ספות ותמונות, לרוב גם אין הרבה תנועת אנשים.

דוד מרכוס 20 ירושלים. לא רחוק מגן הפעמון.

הכניסה חינם- אומרים בכניסה שבאים לתערוכות.


▪️באולינג תלפיות

מתחם עם באולינג, משחקים, מקומות ישיבה וקצת חנויות אוכל

המיקום חינם, הבאולינג בתשלום 35₪ לאדם


▪️לובי הבניין של הרב נבנצל, הרובע היהודי ירושלים

בירידה מחניון הרובע יש מצד שמאל חניות נכים, ועלייה קטנה שיש בהתחלה שלה שער מברזל, נכנסים ואפשר לשבת שם על האבן בפנים.

חינם

מקום שמגן מעולה מגשם ורוח אבל לא כל כך מקור.

סמוך לבתים- לא להרעיש

צמוד לכותל


▪️מלון פרימה פארק (המלון שנמצא הכי קרוב לתחנת רכבת 'קרית משה')

צריך לקנות משהו

יש לובי מימין עם כורסאות נוחות. התאורה מוחשכת קצת.


▪️מלון גני ירושלים (המלון הבא אחרי פרימה פארק, לכיוון הר הרצל)

צריך לקנות משהו

לובי נחמד אבל קטן יחסית ייתכן שישימו מוזיקה ברקע


▪️מלון רמדה (הבא אחרי גני ירושלים)

צריך לקנות משהו. יקר יחסית.

לובי רחב שמכיל הרבה כורסאות נוחות (הרבה פינות ישיבה)

אווירה נעימה


▪️סנטר 1, ירושלים

סמוך לתחנה מרכזית

ספסלים פזורים

שולחנות וכסאות ליד חומוס אליהו

חינם

פתוח עד 22:00


▪️תחנת רכבת יצחק נבון (תחנת רכבת ישראל שצמודה לתחנה מרכזית)

חינם

צריך להיכנס עם רב קו, אבל לא משלמים על כך.

אפשר לרדת לחלק התת קרקעי ולשבת על הרצפה.. לא הכי מפנק אבל זה אחלה פתרון כל הזמן


▪️קפה גרג בסינמה סיטי

צריך לקנות משהו

▪️ספריה הלאומית

חינם

▪️כנסת ישראל

חינם


▪️אוניברסיטה העברית

חינם


▪️מוזאון ישראל

חינם לחיילים ובנות שירות ומדריכי ירושלים

▪️מתחם רכבת התחנה הראשונה

מתחם אוכל, חנויות ואומנות

פתוח 24/7. החנויות נסגרות סביב 22-23

חינם

אוהלים סגורים ומחוממים


▪️קניון פסגת זאב

חינם

סגור בערב

בקומה העליונה בצד שמאל יש ספסל שקט


▪️הגן הטכנולוגי

מול קניון מלחה

חינם

לובי חמוד שאפשר לשבת בו בנחת עם ספסלים וספות

חניה חינם


▪️קרדו המקורה בעיר העתיקה

חינם

סגור בערב


▪️'מדעי הלוח' - משחקיה במרכז העיר (ההסתדרות 3, רחוב קינג ג'ורג משמאל)

קרוב לתחנת רכבת 'יפו מרכז'

20 ש"ח לאחד.

יש שם עשרות משחקי קופסא  מגוונים, אפשר לשבת ולשחק שם יחד כמה זמן שרוצים, כולל עזרה והדרכה על כללי המשחק מבעלת החנות הנעימה.

כדאי לתאם מראש – גילי 0506611365

כדאי להביא מזומן


▪️שערי העיר (צומת שרי ישראל ויפו)

קומה 5

קרוב לתחנה מרכזית

יש ליד פינת עישון אז לא תמיד נעים לשבת שם


▪️סיטי קורט (ליד שערי העיר)

בין תחנת רכבת קלה 'הטורים' לתחנה מרכזית, בבניין הפינתי מצד שמאל (מכיוון תחנה מרכזית)

יש בצד חנויות של אוכל ויש שלט של 'טרם'- צריך להיכנס בדלת ויש בפנים אחלה פינות ישיבה.

חינם

פתוח עד 23 בלילה. סגור במוצ"ש

▪️קומה שניה בפלאפל ברובע היהודי

צריך לקנות משהו.

בעלים חמוד ממש ומפרגן, יש לפנות שמאלה באריות שלפני הירידה לכותל


▪️קפה נאמן בצומת האיקסים

צמוד לתחנת רכבת 'יפו מרכז'

צריך לקנות משהו

יש קומה שניה שאפשר לשבת בנחת ובשקט


▪️הר חוצבים

חינם

הרבה בנייני משרדים עם לובי שאפשר לשבת בו חופשי

ירושלים


▪️תחנה של קו 400 בתחנה מרכזית

חינם

בשעות הפעילות הוא עמוס, אבל בשעות המאוחרות של הערב הוא ספסל שומם, מבודד ומקורה


▪️מאפה נאמן בקניון רמות, ירושלים

צריך לקנות משהו

מקום מאוד נחמד לשבת בו, יחסית צדדי


▪️אקווריום ישראל

בתשלום

מקום חמוד וכשלא עמוס יש שם אחלה אווירה


▪️שער בנימין

הרבה מקומות בתשלום: קפצת, שיפון, אינגליש קייק, פיצה אורי, יקב פסגות

נוח להגיע בתחבורה ציבורית


▪️קרני שומרון

המאפייה בקרני. משמשת גם כבית קפה עם מתחם סגור לשבת, באחת הכניסות של היישוב

צריך לקנות משהו

פתוח 24/6

כשרות מהודרת


▪️בית אל, ביטוח לאומי

חינם

לא מתאים לדייט שלם, אבל אם אתם צריכים רק כמה דקות עד שהאוטובוס מגיע או שאתם כבר מאורסים, זה אחלה מקום לשבת בו


📍חשוב להבין שבחורף אין פיתרון קסם לדייטים, ולכן אפשר לנסות לשבת בחוץ כרגיל כל עוד לא מאוד קר ולהביא תרמוס/פק"ל כדי להתחמם...

או לשבת באחד המקומות הבאים🙃

*מקומות כלליים ומומלצים:*

☘️ רכב🚗  אופציה נוחה לכל מזג אויר

☘️בתים של אנשים שלא נמצאים

☘️חניונים של בניינים

☘️כל מסעדה שיש בה מקום לשבת

☘️בתי מלון


בהצלחה💫

*מקומות יפים לדייטים*🥰🥇🇮🇱

לקבוצת ווצאפ-

"מקומות יפים - לדייטים"⁸ 🥰🇮🇱🥇

לערוץ-

מקומות יפים לדייטים 😍

ובהצלחה רבה! תהנהמבולבלת מאדדדד
אמן, תודה רבהארץ השוקולד
תודה רבה!ארץ השוקולד
איזור מודיעיןזה רק אני

בליקרס בייקרי בתוך קניון עזריאלי

ביגה בצומת שילת

תודה רבהארץ השוקולדאחרונה
מה זה אומר "אצילית"?advfb
לא סתם פשוטת עם. בן איכרים שכמותך😜דרייב
בעינייריבוזום

בעיקר ענווה, צניעות, עם יכולת להתעלות מעל עצמה כמו לתת למישהו אחר להנות מקרדיט על משהו שהיא עשתה. לא לחפש כבוד או תשומת לב מאחרים, אבל להעניק אותם לאחרים באותנטיות. לשים לב לזולת.

מצד שני כן לכבד את עצמה בעצמה, לא לזלזל בצרכים וברצונות שלה ולתת להם מקום ראוי- לא להיות מרצה.

נימוס ואיפוק, דיבור מתון, שקול ונעים.


זה מה שהמילה הזו אומרת לי, אבל היא ודאי אומרת דברים אחרים לאנשים שונים. 

אני אוהבת מה שכתבתברוקולי
הסבר יפהארץ השוקולד

אישית, לרוב אני עושה בירורים כשיש תיאורים שלא ברור מה הם.

המלצה שלי: תשיג מספר לברר ותשאל מה הכוונה ולפי זה תחליט אם בהינתן השאר יכול להצליח או שמיותר.

@advfb 

אני אוהב את ההגדרה שהיא מצליחה להתרומםחסדי הים

מעל הקטנוניות ולחיות בגדלות בהתמקדות על מטרת נשמת ההויה.

(מסכת כלה רבתי ב, ג ורמב"ן בהעלותך יא, יז)

במילים פשוטות אהבתי את הגדרת @ריבוזום "יכולת להתעלות מעל עצמה".

מכירה בערך עצמה, בצניעות.בחור עצוב
יש בה מעין ניסכותיותהפי

החל מהנראות ( עיניים טובות אור בפנים)ועד העין טובה על החיים

עדינות ביחד עם חוזק פנימי

מאירת פנים וחייכנית .. עם נסיון חיים ועצות טובות

וכמובן לב טוב יודעת להעניק בלי לחשוב על קבלה..

ככה פשוט

ויחד עם זאת יודעת את ערכה

אם נגיד אם זה בדייטים.. לא תתחנן לאף בחור שיחזור

לא רוצה מתלבט / לא שלה .

יודעת את ערכה

עדינות וחכמההרמוניה
תודה רבה לכולם על התשובותadvfb

נותן לכם התייחסות בהתכתבות שלי עם gemini. מתכתב מאוד עם הדברים היפים שנכתבו פה. אממ.. למען הסר ספק, אני לא חושב שזה דיון בעל משמעות מיוחדת ;)

(ואם אתפלסף קצת על העניין הזה אז אגלה שאולי יש פה מתח בין טבעיות להתעלות מעל הטבע. דהיינו, מתי ההתגברות על הטבע היא מזיקה לטבע ומתי היא משכללת אותו)

 

בכרטיסי שידוכים לעיתים כתובה מילה המתארת בחורה כ"אצילית". מה לדעתך מבטא כינוי זה?

 

זהו נושא מעניין, ותיאור כזה בכרטיס שידוכים יכול לבטא מספר תכונות חיוביות.

בדרך כלל, הכינוי "אצילית" מתאר תכונות הקשורות להתנהגות, מראה, ואופי מכובדים וראויים.

🧐 מה עשוי לבטא הכינוי "אצילית"?

התנהגות ונימוסים:

מכובדות: בחורה שיש בה כבוד עצמי ופועלת בכבוד כלפי אחרים.

עידון: סגנון התנהלות מרוסן, מנומס, ושקט יחסית (לעומת רועש או בוטה).

טקט ודיבור: יכולת לדבר בצורה שקולה, מנומסת, ובטוב טעם.

אופי ומידות:

רוחב לב ונדיבות: אדם שאינו קטנוני, מחזיק במידות טובות, ופועל מתוך מקום של כבוד לזולת ולערכים.

יושר ועקרונות: אדם ישר, בעל עקרונות ברורים, שאינו פועל ממניעים נמוכים.

עומק: אישיות שיש בה תוכן פנימי, עניין בנושאים עמוקים, ולא רק התמקדות בחיצוניות או רדידות.

מראה וסגנון:

הופעה ייצוגית: לבוש צנוע, מוקפד ומכובד.

יציבה והדר: הופעה חיצונית המקרינה יציבות, ביטחון ושלווה.

יופי פנימי: לעיתים הכוונה היא ליופי הנובע מהשילוב של כל התכונות הנ"ל, שאינו בהכרח "יופי קלאסי" אלא נוכחות כובשת ומכובדת.

לסיכום, סביר להניח כי הכינוי "אצילית" בכרטיס שידוכים נועד להדגיש כי מדובר בבחורה מכובדת, מנומסת, בעלת מידות טובות, ונושאת את עצמה בהדר.

האם תרצה שאחפש לך מונחים נוספים שמופיעים בכרטיסי שידוכים ואסביר את משמעותם?

 

האם אתה יכול לתת סיבות לסלידה מתיאור כזה כאשר הוא נמצא בכרטיס שידוכים

זו שאלה טובה ומורכבת. בעוד שהכינוי "אצילית" נתפס בדרך כלל כתיאור חיובי ומכובד, ישנן סיבות שבגללן אנשים מסוימים עשויים לפתח סלידה או הסתייגות ממנו בכרטיס שידוכים:

❌ סיבות אפשריות לסלידה או הסתייגות

1. תחושת ריחוק או התנשאות:

החשש: המילה "אצילות" עלולה לשדר תחושה של ריחוק חברתי או התנשאות. האדם הקורא עלול לחשוב שמדובר בבחורה קפדנית מדי, שקשה לגשת אליה או שאינה זורמת ומשוחררת.

מה זה מבטא: חשש מכך שהקשר יהיה רשמי מדי או חסר חמימות וטבעיות.

2. הדגשת יתר על חיצוניות ומעמד:

החשש: המונח נשען לעיתים על קונוטציות של מעמד חברתי, מראה ייצוגי או יוקרה. אדם המעוניין בשידוך המבוסס על אופי ופנימיות עמוקה עשוי לחשוב שכרטיס זה שם דגש יתר על הופעה חיצונית או התנהלות "כמו-מלכותית" במקום על מידות פנימיות פשוטות ואמיתיות.

3. חוסר גמישות או נוקשות:

החשש: "אצילות" עשויה להתפרש כהיצמדות חזקה מדי לכללי נימוס והתנהגות רשמיים, מה שמרמז על חוסר גמישות או נוקשות יתר בחיים.

מה זה מבטא: חשש מבחורה שאינה יודעת לצחוק, להיות ספונטנית, או להקל ראש כשצריך.

4. מילה כללית וריקנית:

החשש: כמו מילות תיאור כלליות אחרות ("מיוחדת", "איכותית"), המילה "אצילית" עשויה להיות כללית מדי ולא לספק פרטים קונקרטיים על המידות, הרקע או האופי המדויק של הבחורה. אנשים מסוימים מעדיפים תיאורים ספציפיים (כמו "בעלת חסד", "שמחת חיים", או "צנועה").

5. סגנון כתיבה מיושן:

החשש: אצל חלק מהאנשים, הכינוי נשמע מיושן או מליצי מדי, ומעיד אולי על סגנון ההתנסחות או האווירה שמחפשים מציעי השידוכים.

לסיכום, בעוד שהכוונה מאחורי התיאור חיובית מאוד, הסלידה נובעת לרוב מהפרשנות השלילית האפשרית שהקורא נותן למילה – בעיקר בהקשרים של ריחוק, התנשאות, או חוסר טבעיות.

האם תרצה לדון בתיאור אחר שמופיע לעיתים קרובות בכרטיסי שידוכים?

 

תן לי ביטוי אחר שמתאר תכונה טובה שהפוכה או מתנגדת לביטוי אצילית

בהקשר של כרטיסי שידוכים, אם "אצילית" מתייחסת לעידון, רשמיות והדר, ניתן לחשוב על ביטוי הפוך שמתאר תכונה חיובית של פשטות, חמימות וטבעיות.

ביטוי מתאים שעשוי להתנגד ל"אצילית" במובן הרשמי שלה, תוך שמירה על קונוטציה חיובית מאוד, הוא:

"בת-עַם"

🌟 "בת-עַם" – תכונות נגדיות וחיוביות

הביטוי "בת-עם" או "עממית" (במובן החיובי של המילה) יכול לבטא את התכונות הבאות, המנוגדות לאלו שמיוחסות לעיתים ל"אצילות":

תכונה המנוגדת ל"אצילית" (הרשמית)

פירוש חיובי

פשטות וצניעות

אינה דורשת יוקרה, מסתפקת במועט, חיה בפשטות מבורכת.

טבעיות וזורמת

אינה מעמידה פנים, מתנהלת בטבעיות, משוחררת מגינונים רשמיים.

חמימות וקרבה

קל לגשת אליה, יוצרת קשר בקלות, חמה ופתוחה יותר.

חיבור לשורשים

מחוברת לציבור הרחב, לקהילה, ולערכים מסורתיים-עממיים.

כאשר משתמשים בביטוי "בת-עם" בכרטיס שידוכים, הכוונה היא לרוב להדגיש את הפשטות המבורכת, החמימות האישית וההתנהלות הטבעית של הבחורה, כתכונות חיוביות.

למה 'אצילות' מעוררת סלידה? ):פצלשי"ת
לגמרי חיוביזיויק
זה עניין של אסוציאציהadvfbאחרונה

שום דבר פה לא קדוש. אני טועה?

זה שם אמורפי אז אפשר לקחת אותו לכל מיני מקומות.

 

לדעתי, התנהגות מכובדת ועדינה.פצלשי"ת
אוקי חברים לא חשבתי שאי פם אשתף את זה כאןכְּקֶדֶם

~אני אוהב מזרחית~

ספק אשכנתוז שתמיד עלתה לו בחילה מהשירים האלה ותמיד שמע בעיקר לועזי ולא ירד לפשוטי העם

פתאום חולה על מזרחית. נו טוב כנראה אחרי מי יודע כמה פרידות ולב שרוף שרוט ושבור לחתיכות, ימים ולילות במ'חנה עשו את שלהם

@צדיק יסוד עולם

סלח לי, אנא

זה המחנההרמוניה

השפעה חיובית;)

 

כתבת בפורום הנכון?

את חושבת? כע גמלי נראה שזה בעיקר זהכְּקֶדֶם
כל פורום שאני נמצא בו הןא הפורןם הנכון
מבולבלת מאדדדד
בהצלחה רבה!


אל תתייאש. בע"ה שלך תבוא כמה שיותר מהר🙏

פפפפפכְּקֶדֶם
לפעמים אצ מדיי מבוגרת
ימח שם עראפת
כמה חפרת לי ברחוב יפו, שאיזו חנות שם הפעילה מזרחית, שאתה לא מסוגל לשמוע מזרחית, שזה משגע אותך
נ.ב. סליחה על חוסר הטאקט🙈ימח שם עראפת
חחחחחחחח אכןכְּקֶדֶם
איך נפלו גיבורים אייי


אוח ישע למתולתל ואני יש דודא אליך 

חחחחח, הגיע הזמן שתבואו לבקרימח שם עראפת
אתה? חחח אוקי. אצלי זה דווקא הפוך לאחרונה.בנות רבות עלי

סליחה @הרמוניה 

לטובת מההרמוניה

בגדת ככה בשירי נשמה? (כן, ככה אני קוראת למזרחית😛) 

 

 

אהה אליסיה משהו מה שמה

כן?

חח כן לטובת אליסיהבנות רבות עלי

נהייתי קצת אובססיבי לשירים שלה ולאחרונה התחלתי לשמוע את כל האלבומים שלה מהעבר, אפילו נרשמתי לTIDAL רק בשבילה.

היא ממש מיוחדת. למען האמת זה בעיקר בגלל הפרסונה... יש לה לב טוב והפרסום לא גרם לה לאבד את זה.

 

האמת שמאז הנערות לא שמעתי מזרחית קלאסית רק מזרח חסידי חח .. האייל גולן זה היה יותר נוסטלגיה בשבילי אז שמעתי תקופה מסוימת.

מה שאני שומע עכשיו זה בעיקר את אליסיה וחסידי קלאסי. (חח רק אני מסוגל לעשות את השילובים האלה 🤣🤣)

מה זה TIDAL?הרמוניה

לבריאות

למה, זה הגיוני. אתה גם: יהודי, גם ישראלי, גם מזרחי, גם בן אדם בעולם, גם ילד לשעבר, גם .... הרבה זהויות.

בואי.. אין לי כל כך הרבה פצלשים..בנות רבות עלי

TIDAL זה כמו ספוטייפי רק באיכות גבוהה יותר ...HiFi .. אני משלם רק 20 ומשהו שקל בחודש..

חחח וואלה תודה לא הכרתיהרמוניה
אני אוהבת את פאר טסיהפי
וזה מוזר כי רוב השירים שלי זה של ארץ ישראל של פעם
בסדר נוכְּקֶדֶם
מביך....צדיק יסוד עלום

אשכול פריקה חושפני ופוטוגני לא יעזור לך לשחזר את הכבוד האבוד שלך. יש דברים שקשה מאוד לתקן. אפילו הייתי אומר ביזיון...

אני אחזור לי למוזיקה החביבה עלי ואתענג על החברה שאני מארח לעצמי


אפ ששהרמוניה

יום אחד גם אתה תחזור בתשובה

כְּקֶדֶם
מקווה שאתה מתמוגג לך בתענוגים
ברבורים ושליו ודגיםצדיק יסוד עלום
אתה מתכוון לשירי עגבים?אני:)))))
ואי ואי ואי....בנות רבות עלי

🍿

..הרמוניה

זה לא יפה אם את אומרת שמזרחית= שירי עגבים...

יש הרבה שירי עגבים וגם סתם שירים מטומטמים שהם לא מזרחיים

לא אמרתי את זהאני:)))))
שאלתי ספציפית אותו 
👍הרמוניהאחרונה

אולי יעניין אותך