סיפו"ש!! (סיפור לשבת VI) בקצרה

ו..הבהרה חשובה אחת לפני-

אני מבקש מכם באופן אישי- בבקשה, אל תחמיאו לי על הסיפור. לא על זה, 

לא על האחרים, פשוט בלי מחמאות...

אני אשמח לענות על שאלות ספציפיות, לקבל הערות והארות, אבל בלי מחמאות.

תודה. 

 

 

"עוד סיפור אחד ודי"

 

"אבא! תקרא לי סיפור!" קראה הפעוטה בת החמש מחדר השינה שלה.
מבט אחד לכיוון אשתי הסביר לי בבירור- היא הייתה עד עכשיו עם הילדים, וחוץ מזה, היא מרדימה את הקטן, כתפיי הורמו בהתאמה מושלמת וחזרו למקומם באותה מהירות.שירכתי את רגלי פנימה בשקט, מנסה להתעלם משקי השינה האומללים שנמצאים מתחת לעיני כבדרך קבע.


"אבא, בבקשה בבקשה בבקשה תספר לי סיפור!" חזרה על הבקשה דרישה שלה.
איזה עיניים, איזה חיוך, איך אפשר לומר לא? זה כמו שאלון אמריקאי רק עם תשובה אחת.
"טוב, אבל סיפור אחד ודי, טוב חמודונת?" עיני נישאו עם זיק תקווה.
"טוב! טוב! אבל סיפור ארוך עם הרבה ציורים!".

 

ניגשתי לשידה, שלפתי את הספר הראשון שנקרה בדרכי-"עמי ותמי" כשציור של מכשפה מטרידה למדי, כאשר פלולה מטרידה עוד יותר מתנוססת לה בצד האף.
"לא אבא! מיקי מאוס שלי מפחד מהסיפור הזה! אחד אחר!"
הספר שב למקומו והספר הבא בשרשרת המלוכה יצאו החוצה.
"אבא, זה ספר לתינוקות! אני כבר גדולה! אתה יודע שכבר נפלה לי שן?" תוך אומרה חשפה בגאווה שתי שורות צחורות ומבריקות, ובמרכז הפה, עומד לו חור, צחור קצת פחות.
"אולי זה?" אני מנסה בשלישית. "לא!" נשמעה תשובה קצרה ברורה וחותכת.
"יודעת מה? תבחרי סיפור בעצמך, טוב?", אוח... כמה אני שונא את סינדרלה... לילדה לא נמאס, כל פעם היא מוקסמת מחדש! מדהים הזיכרון של הילדים.

 

הקטנטונת קפצה מהמיטה, ומיקי מצא עצמו מרחף באוויר ונוחת הפוף על משאית קוביות בפינת החדר,
"טוב!" אמרה בזמן שרגליה הקטנות והיחפות רצו את כל 150 הסנטימטרים עד לשידה, ולאחר סריקה של כעשרים שניות פסקה נחרצות "זה!".
העברתי את עיני לכל אורך ידה עד שהגעתי למטרה הידועה מראש- סינדרלה.
"מתוקונת שלי, אולי נבחר הלילה משהו אחר? תראי כמה ספרים יש פה, את רוצה את הספר החדש שקיבלת מסבתא?" ,"לא! אני רוצה אותו!".
היא תפסה בשתי ידיה את הספר ואמצה אותו אל חיקה, תפסתי אותה, הנפתי אותה באוויר, סיבוב אחד, צווחת אושר אחת ויחידה, וחזרה למיטה, עזרתי לה להתכסות ופתחתי את הספר איכנשהו באמצע.
"מיקי!" פקדה קצרות, תמכתי ברגלי, התרוממתי, וצעדתי בכבדות עד להוד רוממותו, הרמתיו, והשכבתיו ליד הקטנה. 
"לא אבא! מההתחלה!", "כן, ברור חמודה", והדף הראשון נגלה לעיני.


מלאכת הקריאה התבצעה מההתחלה לסוף. זאת אומרת- כמעט מההתחלה לסוף, בהחלט התחלתי בהתחלה, ובהחלט סיימתי בסוף, אך לא אשקר ואומר שקראתי את כל הקטעים הבלתי נצרכים האלה באמצע.
יש קטעים שסתם הוסיפו כדי ליצור ספר ארוך ומייגע, ולפי דעתי האישית, אין שום צורך בשום דף מדפיו של ספר מטופש זה, אפילו השם המתנוסס על הכריכה ארוך מיגע מדי, ולא, אין שום סיבה להימצאותו בביתנו, בייחוד לא הסיבה שהוא עלה 9.90 ₪.


"כשאימא קוראת לי את הסיפור, הוא הרבה יותר ארוך !"
"אין מה לעשות, אמא קוראת יותר לאט, וחוץ מזה, ככה זה סיפור, כל אחד משנה אותו קצת, לפי זווית הראיה שלו, לפי דרך החיים שלו...עכשיו לילה טוב?"
"זה לא נחשב! עוד סיפור אחד ודי"
"אחד אחרון ודי? ואחרי זה לילה טוב בלי שום תירוצים?"
"כן, אבל תתחיל כבר!"
"תזכרי!. טוב, איזה סיפור? לא! לא לקום מהמיטה! לבחור מכאן, תצביעי על אחד.... הבריטניקה החדשה לנוער?,לא, לא נראה לי, משהו אחד? שלגיה??? וואו, כמה מקורי...."
שלגיה, פו הדב, ופיטר פן חלפו ביעף, "מספיק! אין לאבא כח! לילה טוב וזהו! לא, בלי אבל, לילה טוב! לילה טוב למיקי, עכשיו אצא ואכבה את האור, בסדר?"
"לילה טוב אבא"


רכנתי אליה והדבקתי לה נשיקה על המצח,קמתי וגירשתי את האור, יצאתי לסלון, הקטנצ'יק כבר ישן, אשתי עם כוס קפה , ואני עם חיוך קטן של ניצחון שהלך וגדל לו עם הזמן, שהקנא לפרצוף שלי מבט של אידיוט, אבל כבר לא היה אכפת לי, אשתי נדבקה בחיוך, המטרה הושגה? האם סוף סוף 'ניצחנו'? האם הגענו אל המנוחה והנחלה?


"אאאמממממאא!!!!, תקראי לי סיפור!"

 

 

סיפו"שים קודמים:

שבוע ראשון: "אהבה ממרחקים"

שבוע שני:  "בעזרת השם \ אות היא לעולם." 

שבוע שלישי: "אין שם עדיין, מוזמנים לתת רעיונות!"

שבוע רביעי: "חלומות של בוקר".

שבוע חמישי: "מיוחד כרגיל".

סיפור משעשע ביותר בן-ציון

מעולם לא הייתי במקומם של הדמויות אז אני לא יכול להזדהות, אבל נהניתי לראות את הדרך שבה הצגת את המצב

דוד גאה בקצרה


המ-נפתלי הדג

כתפיי חזרו למקומן..

 

חמוד.. קצת לאה..

הרגיש כאילו התאמצת מדי

אבל מטבעות הלשון מהנים כתמיד.

תודה!בקצרה

תיקנתי בסיפור המקורי.

 

אני אלחש לך שאני על סף קרקעית מכסת הסיפורים שלי, וזה סיפור מלפני... 5 שנים? משהו כזה.

 

 

לא מחמיאה! לא מחמיאה! נולאית
^^^^^^^^ ענבל
מרב.
כ"כ אחותי..

דג, דווקא הלאות זה מעביר את ההרגשה עוד יותר של האבא ה..לאה הזה..
חוזרת

אחלה סיפור, מציאותי לגמרי

איזו ילדה מתוקה(-:ארמונות בחולאחרונה
ממש מצטיירת לי תמונה שלה בראש(:
סיפור יפה.. נהנתי לקרוא!!
...אני הנני כאינני

@געגוע~ הרבה זמן שלא כתבת לנו..

משתוקקים

שברי חרס ואור יקרותחוזר

רפאל, ששמו נחצב בלב התפילה "רפאנו השם ונרפא", חש שחייו הפכו לבית מלאכה נטוש, שבו האור היחיד הוא נורה דולקת בחצי כוח, תלויה על בלימה. הוא היה איש תורה ומעשה, שהאמין כי בניין הנישואין הוא מקדש מעט – והוא גילה, באיחור כואב, כי המקדש שלו נבנה על חולות נודדים.

בחירתו ברחל (כך נקרא לה), הייתה פעם ככוס יין משובח בקידוש של שבת: נוצצת, מבטיחה, ובריח משכר של אושר נצחי. כעת, לאחר עשור, נדמה היה שהיין החמיץ, והכוס עצמה הפכה לכלי חרס סדוק, שכל ניסיון למזוג לתוכו רגש נוסף גורם לנזילה איטית וכואבת אל תוך האדמה הצחיחה.

 

כשהיה מחפש את דרכו בין קפלי הגמרא, היה מוצא את "עץ החיים" – עץ יציב, מעוגן באדמת יראת שמיים. אך כששב הביתה, הרגיש כאילו נכנס למבוך קנים יבשים שכל מגע בהם מפיק רק קולות חריקה צורמים ודקירות קטנות. רחל הייתה עבורו כשמיים מעוננים בעונת גשמים שבוששו לבוא: הבטחה לרוויה, אך בפועל – רק אפור אינסופי החוסם את אור השמש.

הוא ניסה, שוב ושוב, "לשקם את הקירות". כל שיחה איתה הייתה עבורו כניסיון לחבר חלקי פאזל של שני עולמות שונים: הוא הגיש לה את הפינה שלו, המשוישת והחמה, והיא הניחה מולה קטע מתכת קר, חד ובלתי תואם. לא הייתה התנגשות גדולה, אלא חוסר מגע מוחלט, כמו שני נהרות הזורמים במקביל – קרובים מאוד, אך המים שלהם לעולם לא יתערבבו.

 

הציפייה שלו לבית מלא שלווה ותורה הייתה כאנייה עוגנת בנמל בטוח. הנישואין, לעומת זאת, הפכו לספינה המטלטלת בין גלי תשרי סוערים, גם כשבחוץ שרר שקט מוחלט. היא הייתה עבורו מפת דרכים הפוכה: כל צעד שלקח על פיה הוביל אותו הלאה מן המטרה, אל תוך שממה רגשית גדולה.

כשהיה יושב בבית המדרש, הלימוד היה לו "נר לרגליי" – בהיר, קרוב, ומאיר את הצעד הבא. בבית, ההרגשה הייתה כניסיון ללכת לאורו של כוכב רחוק מאוד, שאינו נותן אור ממשי אלא רק תזכורת כואבת למרחק הבלתי ניתן לגישור. המטפורה החדה ביותר שריחפה מעל ראשו הייתה זו: הוא חי חיים של צדיק במרתף, מוקף בקדושה פנימית, בעוד חלון המרתף שלו נפתח היישר אל רחוב סואן וריקני, שהוא אינו חלק ממנו, אך הוא כבול אליו.

 

בכל בוקר, כשענד את התפילין, הרגיש רפאל שהוא "קושר את עצמו לשמיים" באהבה ויראה. ובכל ערב, כשהתיישב ליד שולחן הבית, הרגיש שהוא "משחרר חבל" שאמור לחבר אותו לאדמה, רק כדי לגלות שאין שם קרקע יציבה לאחוז בה. זו הייתה הדילמה המרה שלו: הרצון להמשיך לבנות על יסודות רעועים, מתוך אמונה בכוחה של הקדושה, מול ההכרה שאהבה אינה רק "חיבור נשמתי" אלא גם "התאמה ארצית", ושלושתה אבדה מזמן.

 

כאשר הלך רפאל בדרכו הביתה, משתרך בין הבתים הירושלמיים, ליבו היה כמנורה שבורה בחדר חשוך: היא עדיין זוכרת את יעודה להפיץ אור, אך הלהבה הפנימית שלה רועדת על קנה, מסרבת להתרומם.

הוא נזכר ברחלי, זו שהייתה לו כאילן פורח לפני שנים, ימים בהם כל מילה שלה הייתה ניגון טהור באוזניו. היא הייתה עבורו "זהב טהור" המופיע בתיאורי המקדש, מבטיח שלמות ויופי שאין שני לו. אך החיים, כפי שגילה, הם לא תמיד מזהב.

 

הבחירה ברחל הנוכחית הייתה כהנחת אבן פינה של בניין – צעד חד-משמעי שאי אפשר לשנות. אך רחלי הראשונה, זו שאבדה, נותרה עבורו כתוכנית אדריכלית מושלמת שנגנזה, עליה הוא שב ומעיין בדמיונו, יודע שהיא לעולם לא תצא אל הפועל.

היא הייתה עבורו כבריכת מים צלולים במדבר צמא, מקור חיים שאותו החמיץ ברגע של עיוורון. כעת, כל מגע מחשבתי בו הוא בגדר "הצצה לגן נעול": יפה להפליא, אך אסורה לחלוטין. הוא למד לחיות עם הזיכרון הזה כעם "מכתב קודש" חתום: תוכן יקר וקדוש, אך שאי אפשר לפתוח ולקרוא שוב.

 

רפאל הרגיש כי הנישואין שלו הנוכחיים הם כ"שדה קוצים", שכל צעד בו דורש זהירות וכאב. רחלי האבודה הייתה "כוכב הצפון" שלו – מגדלור יציב שהראה לו תמיד את הדרך הביתה. כעת, אותו כוכב שקע מעבר לאופק, והותיר אותו לבדו להתמודד עם "שמיים שחורים" שבהם אין נקודת ייחוס אמיתית.

 

הוא הכיר בכך שאהבתו הישנה היא "חוב ששולם בדמעות": אין דרך להחזיר את הזמן לאחור, וכל ניסיון לחזור אל אותו רגש הוא כ"הפעלת שעון ישן" שאין בו עוד מחוגים. הוא יכול לשמוע את קול הטיקטוק של הזמן שאבד, אך השעה הנוכחית – והמציאות הנוכחית – כובלת אותו בהווה.

 

היה זה מאבק מתמיד בין "האמת הגדולה" של מחויבותו הדתית והמשפחתית, לבין "האמת הקטנה" של ליבו, שעדיין שמר על גחלת קטנה עבור אותו חלום ישן.

חברה הראתה לי. מה חושבים?שלום לך ארץ

משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ 
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן

ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
 

אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך 
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.

נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר

היא כתבה, שומרת על זכויות יוצריםשלום לך ארץאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

 


 

מדבראני הנני כאינני

מחפש מוצא, אולי איזו דרך

פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?

שוב נפלתי, מי יקימני?

וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני


מאמין בהסתר, בכל התפאורה

ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה

ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה

וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה


נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור

רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור

שדים וקליפות, פרשת אחרי מות

מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.


והנפש במנוסה, מאלקים התביישה

המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה

והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר

שכחה זהותה, בשטטה במדבר.

"ולמוות לא נתנני"תמהון לבב
עבר עריכה על ידי תמהון לבב בתאריך י"ד בכסלו תשפ"ו 18:16

ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,

קרבן על מזבח מולדתו.

שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.


 

"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!

והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"


 

ואני מהרהר...

הרי בחייו היה כה שחור,

ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"

"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"

"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"


 

ואני??

אלוהים, יודע תעלומות

– האין אני כופר, פושע וסורח??

ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח

בשבט עברתך מזדעק וצורח?


 

אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים

בגופה מחוללת

– לכזאת נפשי מייחלת.

ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים

– הנה כל סעיפיי משתוקקים.


 

אלוהים אתה ידעת,

גופי ונפשי – כבר שבורים...

אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,

קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.


 

אם זו המשמעות, להיות רק שלך,

טהור, נקי, דבוק בשלימות

– אני כבר לא יכול לחכות למות...

...רחל יהודייה בדםאחרונה
יש בזה משהו שמעביר רטט
חיפוש קוראים לסיפור קצראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

 

...רחל יהודייה בדם

והפחד.

הפחד מהריק הזה.

הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.

שאבלע בתוכו.

שאבלע את עצמי.

הפחד שיחזור.

הפחד שהוא שם.

אורב. עדיין מחפש אותי.

איזה נאמנות.

אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.

ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.

ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.

והפחד הזה נמצא שם.

ואני מרימה את הראש.

וממשיכה.

לתפוס מקום. שאני אני.

יפה. נסתר. גבוה.טויוטה

תודה.

יפייפה וכל-כך נכוןידידיה ג
...רחל יהודייה בדםאחרונה
תודה..

אולי יעניין אותך