אושר עד
אושר עדצילום: יח"צ

רשת 'אושר עד' מצטרפת למאבק נגד עליית המחירים והודיעה כי לא תשווק את מוצרי 'יוניליוור' שמחירם התייקר.

במודעות שנתלו בעשרות סניפי הרשת נכתב: "תאגיד 'יוניליוור' המשווק את מותגי 'תלמה', 'קנור', 'בייגל בייגל', 'בדין', 'פינוק', 'דאב', ועוד, ייקר את מוצריו ביחס למחירי המוצרים המתחרים ברמתם ובאיכותם".

הנהלת הרשת פונה לציבור הקונים: "לאור זאת, החלטנו בשלב זה להימנע מלהציגם למכירה". את המודעה חותמת הרשת בסלוגן: "כולם מוכרים לך, אנחנו קונים בשבילך".

בתוך כך, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד קרא בשבוע שעבר לחרם צרכנים על חברות הענק שסטוביץ', דיפלומט וקימברלי. זאת, בעקבות עליית המחירים ויוקר המחיה.

בהצהרה בנוגע לגל ההתייקרויות ולעליית המחירים במשק אמר בר דוד כי "יש ניסיון ציני לנצל את הכאוס הפוליטי, וחברות הענק מנסות לעשוק את אזרחי המדינה ולהעלות מחירים. אני מניע היום מהלך שהתלבטתי עליו רבות. אנחנו, אזרחי מדינת ישראל והעובדים, לא שבויים של אף אחד".

''אמרתי שאם החזירות תימשך, לא נהסס לפעול. חברה שתתחזר על האזרחים תצטרך להתמודד עם ההשלכות של המהלכים שלה על ידי חרם צרכנים שנפעיל עליה החל מהיום".

עוד אמר בר-דוד: "שסטוביץ', דיפלומט, קימברלי, נגמרה החגיגה. אלה שלוש החברות הראשונות. כל חברה שתנצל את המצב ותעלה מחירים לא פרופורציונלית, אנחנו נלך לה על הראש. אני קורא לאזרחי מדינת ישראל להפסיק לקנות את המוצרים של החברות הללו. יש תחליפים לכל דבר. אני מצפה שנהיה צרכנים נבונים, ונקנה את התחליפים. עלינו לקנות חכם ולהפסיק את יוקר המחיה. אני קורא לוועדים לא לקנות את המוצרים של החברות הללו בחבילות לחג. בואו נחזק את התעשייה הישראלית".

יו"ר ההסתדרות הנחה להקצות 40 מיליון שקלים למלחמה ביוקר המחיה, וציין כי בימים הקרובים תעלה ההסתדרות בקמפיין בנוגע ליוקר המחיה. "קונים חכם, ונלחמים בעושק המחיה" יהיה הסלוגן שילווה את קמפיין החוצות. "כלו כל הקיצין. אי אפשר להמשיך להתנהל כשהכול עולה כלפי מעלה", אמר.

יו"ר ההסתדרות התייחס גם למאמצים לייצר שיח עם הדרג הפוליטי. "נפגשתי עם ראש הממשלה יאיר לפיד, ואני מטיל גם עליו את האחריות לפתרון המצב. אמרתי לו שבמשמרת שלנו נפל התהליך הזה, ואני מצפה ממנו להוזיל את יוקר המחיה. לשמחתי, זה נפל על אזניים קשובות".

לדברי בר-דוד, על הממשלה לדאוג להוריד המחירים גם בדיור, בחשמל, בחינוך ועוד. "אם לא אקבל תשובות מהמשלה, אני מתקרב להחלטה לצאת לרחובות ולסגור את המדינה על הרקע של יוקר המחיה. אני רוצה פתרונות לעובדים, אני רוצה תוספות לעובדים כפיצוי על יוקר המחיה. גם כך שכר המינימום נתקע לנו".

עוד ציין: "אמרתי בוועידת ההסתדרות: לא אתן שתהיה מדינה עשירה עם עודפי גביה ואזרחים כורעים תחת הנטל. בסוף צריך לעשות מעשים ואף אחד לא עושה מעשים. אני מכתת את רגליי לירושלים כדי לחפש פתרונות, אני איש של פתרונות, אני רוצה להביא כספים כדי לתת לאנשים. ואני נתקל בקירות".

ההצהרה התקיימה במסגרת ישיבה מיוחדת של הנהגת ההסתדרות שעסקה במאבק ביוקר המחיה בישראל.