הטענות נגד עוצמה ב"מקור ראשון" משבת האחרונה - לעיונכםאריאל יוסף
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך ד' בתשרי תש"פ 23:18

חצי עוצמה - מקור ראשון

אנחנו ממש לפני יום הכיפורים. לא מעניין אותנו כהוא זהדור רביעי
התירוץ של קמיל פוקס, מגוחך עוד יותר מהתירוצים של 'עוצמה'...הסטורי
נו באמת, אם הסקר שלך, הוא אמת לשעתה ולא מסוגל לחזות שינויים סבירים שמתרחשים בכל מערכת בחירות, אז מה הם שווים?!

מצד שני, פילבר הוא לא זה שלפני קצת יותר מחצי שנה, הבטיח לבנט ושקד 12 מנדטים, אם הם פורשים מהבית היהודי?!

בקיצור, כמו שכתבתי כבר כמה וכמה פעמים - סקרים הם שעשוע להמונים ולא יותר. אין שום סיבה להתחשב בהם לשום כיוון.
פחחח... כתבה שקרית ומגמתית שבאה להציג רק צד אחדמרדכי
בס"ד

לראיין את סמוטריץ', ממו פילבר (הסוקר שעבד עם ימינה) ולהביא נתונים שממזמן כבר התבררו כלא נכונים, זה להביא צד אחד בזמן שלעוצמה יהודית משאירים תגובה קצרה בסוף בלבד.

הכתבת, בתאל קולמן, נמצאת בקבוצת התקשורת של עוצמה יהודית שבה עדכנו את הכתבים, ובכל זאת היא מתעלמת מדברים ברורים ששלחנו שם שסותרים את הטענות שהיא כתבה. מכיוון שחלק מהדברים אני זה ששלחתי, אני יכול לראות בוודאות שהיא קראה את ההודעות האלו, ואם לא, אז חבל שהיא לא מבצעת את תפקידה כראוי.

גם הטענה כלפי הרב ליאור היא שיקרית. אני שוחחתי עם הרב פעמיים במהלך הבחירות, פעם אחת מיד לאחר סגירת הרשימות ובפעם השניה בשבוע של הבחירות והרב אמר לי שהכל על דעתו. יתרה מכך, מספר דקות לאחר שאני דיברתי עם הרב בפעם הראשונה, הגיע גם יצחק וסרלאוף למקום ושמעתי את הרב מורה לו בפירוש שלא ליכנע לשום לחץ וקריאות לפרוש, אלא להמשיך לרוץ עד הסוף. מה שגם אומר שבאותה הפגישה עם נציגי סמוטריץ' לא היה צריך את נציגי עוצמה יהודית שיביעו את התנגדותם, הרב היה הקול המוביל של הריצה עד הסוף (אגב, עוזרו של הרב ליאור היה מגיע באופן תדיר למטה על מנת שבכל פעם שיהיה צריך לתפוס את הרב ליאור, הוא יהיה שם בשביל לעזור).

אגב, מדהים לראות את הביקאות של פילבר בנעשה בעוצמה יהודית. הוא יודע לספר על קבוצות ווטסאפ שיש למפלגה בנוגע לסקרים שאפילו שלושת מנהלי כל הקבוצות ווטסאפ של המפלגה לא יודעים על קיומה. עוד טענה מדהימה היא שעוצמה יהודית הפיצה הודעות כוזבות נגד הבית היהודי. לא משנה שהראיה מבוססת על ההודעה בנוגע לפרופסור אומן שאפילו השופט מלצר קבע שבעוצמה יהודית לא סילפו את דבריו של אומן, אלא שמי שהתחילו עם משלוח הודעות הכזב היו ימינה (ההודעה מ 4KAVE שלכאורה נשלחה מעוצמה יהודית ובה הם טוענים שהתקשורת השמאלנית מנפחת את הסקרים).

וכמובן יש עוד את מה שהובא בתגובה של עוצמה יהודית שמצביאות על הבעיות בכתבה ועל השקרים הרבים שנכתבו בה. חבל שדווקא התקשורת הימנית שנאבקת על הזכות להשמיע את קולה, לא מסקרת בהוגנות שזה לא מתאים לה. אף אחד לא ביקש כתבות מפרגנות או לפרסם טור שבועי של בן גביר, רק הוגנות ושמיעה של כל הצדדים. (אגב, פעם קודמת שזכורה לי כזאת כתבה שקרית במקור ראשון היה לפני 8 שנים על הפורום השכן, אר"מ).

ועכשיו רק נותר לתהות עוד כמה זמן ילוו אותנו אותם הדיונים והשרשורים בפורום על עוצמה יהודית שבהם משחזרים שוב ושוב את אותן הטענות. תתעוררו, יש עוד עולם פוליטי עשיר בחוץ והרבה יותר מעניין. הסיפור של עוצמה יהודית נגמר כעת, לפחות עד שיכריזו על מועד ג', אם באמת יכריזו.
תלוי לאיזו מהטענות התכוונת...אריאל יוסף

הרב ליאור מוזכר בכתבה שלוש פעמים.

המשפט הזה, למשל, אכן יצא מפיו של הרב במפורש:

"לא אמרתי שהם הסכימו, אלא שהתייעצו".

היו בהחלט כמה וכמה מהלכים שנעשו נגד דעתו ואכמ"ל.

 

עד שאתה מתלונן על הבקיאות שמגלה פילבר בנעשה בעוצמה יהודית,

קשוט עצמך תחילה שאתה חוזר ומצהיר שאתה יודע בדיוק מה סוכם בין ראשי ימינה,

למרות שאתה גם יודע שאתה לא יודע, אבל העובדות לא רלוונטיות כשהמטרה היא להשמיץ:

הודה על דעת עצמו בלבד. - אקטואליה וחדשות

 

המשפט הזה:

"תתעוררו, יש עוד עולם פוליטי עשיר בחוץ והרבה יותר מעניין. הסיפור של עוצמה יהודית נגמר כעת" -

 

הוא משפט קלסי של אלו שחוזרים שוב ושוב על אותן טעויות ועל אותם תירוצים ולא לומדים שום לקח.

מי שלא ילמד את הלקח - ימשיך לחזור שוב ושוב על אותן טעויות.

טעיתי מספיק פעמים עם אנשי עוצמה כדי ללמוד ולשנות כיוון.

לטובת אלו שרוצים ללמוד, אני לא מתכוון להרפות מהנושא כ"כ מהר.

 

הוא גם משפט קלסי של אלו שטעו ומעדיפים שלא יעסקו בטעויות שלהם; לא נעים...

ארכז כאן חלק מהקושיות שנוח לך להתחמק מהן:

מגמות... אמרנו שאתם חיים מפייסבוק? - אקטואליה וחדשות

כן, מכיר... - אקטואליה וחדשות

אתה יודע מצוין שאם איתמר היה נענה לקריאתו של בצלאל - אקטואליה וחדשות

גם הסקרים שניבאו ליחד ועוצמה לישראל 6-7 מנדטים - אקטואליה וחדשות

אז איפה ה"קהלים החדשים" שלך? מה הבאתם חודש וחצי? - אקטואליה וחדשות

 

אתה מוזמן להתעלם מהן, לטעון שיש הפקת לקחים, ואז לחזור בבחירות הבאות על אותן טעויות -

בדיוק כמו שעושים אנשי עוצמה פעם אחר פעם. בהצלחה.

 

לא הבנתי, איפשרו לעוצמה תגובה מאוד מכובדתהסטורי
פעם, בעניין אחר לגמרי, כשביקשו ממישהו קרוב אלי תגובה לכתבה, הזהירו אותו שעיקר הדברים יופיעו בשני המשפטים הראשונים, כי אין לדעת מתי יחתכו.

אני בהחלט חושב, שצריך לתת צל"ש לתקשורת המגזרית, שמנעה שריפה של עוד מנדט. הרי ברור לכל בר דעת, שאין 60 אלף איש, ששינו את עמדתם בגלל התקשורת המגזרית (במיוחד שבתקשורת הכללית, היתה מגמה הפוכה, כדי לדפוק את הימין). כל השאלה היא, האם היו נשרפים עוד עשרת אלפים קולות.
רק צל"ש?! ישר פרס ישראל ביום העצמאותמרדכי
בס"ד

שכך נראה דף הבית של אתר (והיו מספר פעמים כאלה) זה לא צל"ש, זה ראוי לגנאי. לא זאת תפקידה של תקשורת ופתאום כל האטיקה העיתונאית נעלמת.


לגבי התגובה - בעיקרון לכלי תקשורת אסור לחתוך תגובה, אבל הוא כן יכול להגביל מראש על מילים כי זה קצת יהיה מוזר שעל כתבה של 250 מילים תהיה תגובה של 100 מילים (לדוגמה, כמובן). אבל עזוב את התגובה רגע בצד, הטענה העיקרית היא שהכתבת ידעה מראש שאלו טענות לא נכונות והיא כלל לא הייתה צריכה לפרסם אותה. אם היא הייתה נוהגת בהגינות ומציגה את הדברים באמת כמו שהם, גם קטע התגובה כבר לא היה נצרך.

אגב, בתקשורת הכללית לא הייתה שום מגמה הפוכה. עוצמה יהודית אכלה גם מהם לא מעט מרורים, אלא ששם היו מעט יותר הגונים וידעו להציג גם את הצד השני במהלך הסיקור שלהם.
מחילה, כשהאייטם הראשון בחדשות, במשך דקה וחצי מחמשהסטורי
הוא סקר שעוצמה עוברת, כשאח"כ כל יתר התוצאות של הסקר מובאות במהירות ובטכניות - אין דרך להגדיר זאת אלא תעמולה לטובת עוצמה.

כמובן, אני לא חושד בהם שעשו את זה מתוך דאגה לעוצמה, אלא הם ידעו טוב מאוד, שעוצמה רחוקה מלעבור. יצירת אווירת 'הווינריות' סביב עוצמה, באה מתוך רצון לבזבז לימין עוד כמה אלפי קולות.

אגב, מדהים אותי שמי שטעה בגדול בהערכות (התעקשת שעוצמה סביב אחוז החסימה, עוד לפני פרישת זהות), מעיז להמשיך להתווכח, עם מי שצדק בדיוק.
אתה קורא לזה רצונות מוטיםמרדכי
בס"ד

אני קורא לזה עבודה קשה של צוות הדוברות שברגע שידענו שעומד לצאת סקר שמפרגן לנו, אז הרמנו טלפונים לעורכים ולפרשנים על מנת לשכנע אותם לפמפם את זה. זה לא בא סתם כך מרצונם הטוב, או הרע, כפי שאתה תופס את זה. כמובן שגם דאגנו לפולאפים, שליחת הודעות והפצה ברשתות חברתיות, אבל כל זה אחרי עובדה קשה מאוד.

לגבי הזכות לדיון, לא זכור לי שהדיון פה נסוב על כמה עוצמה יהודית שווה, אלא על היחס של התקשורת לגביה. באותה מידה אני יכול לשלול את זכות הדיון שלך בכך שאני זה שדיברתי יום יום עם עיתונאים, בשעות לא שיגרתיות ומקומות לא שיגרתיים, אז אני יודע היטב על מה מדובר, וכל מי שרואה את זה מבחוץ בכלל לא יודע מה המציאות כך שהוא בכלל לא יכול לדון בנושא. אבל לא, אני משתדל לדון בכבוד ולתת תשובות למי שבאמת מוכן לקבל שיש גם צד שני למטבע.

אגב, כאן המקום לציין שלמרות הביקרות שלי על חלקים מהתקשורת, אני עדיין שומר איתם על קשרים כי בסופו של דבר הבחירות נגמרו ואני ממשיך להתעסק בתחום הדוברות כך שבסופו של דבר לי ברור שזאת העבודה ולפעמים כלי תקשורת יהיה בצד שלי, לפעמים נגדי אבל תמיד שנינו נצטרך אחד את השני. אבל לא פה המקום ולא זה הזמן לקורס בתקשורת

לגבי הטענות האישיות שלי אני עדיין עומד על כך שבשבוע שלפני הבחירות עמדנו מעל אחוז החסימה ושהסקרים האלו לא היו סתם. יש וידאו של קמפיל פוקס שבו הוא ממש מסביר את זה בתוכנית הבוקר של רשת 13 לפני שלושה שבועות. הוא מרחיב שם הרבה יותר ממה שהוא הסביר בראיון והוא מתאר שם את כל הפרוצדורה. מציע לחפש את זה ולראות (לי כבר אין לזה קישור כי ראיתי את זה עוד בזמן שהיינו מחוברים למערכת של 'יפעת' - שזאת מכרכת שריכזה לנו את כל הפעמים שעוצמה יהודית הוזכרה בעיתונות המודפסת או הזאת שמשודרת בטלוויזיה ורדיו).
אני אכן חושב שהדיון הוא על כוחה של עוצמההסטורי
בדיוק כמו הטענה של בן ארי על פלוויוס, שקודם הוא 'מכר' לרומאים קונספציה ואח"כ התעקש לכתוב את ההיסטוריה, כאילו זאת היתה המציאות.

לא היתה שום סבירות שמפלגה שמקסימום כוחה הוא שבעים אלף (לדעת המקסימליסטים) תקבל יותר ממאה ארבעים. הסקרים פעם אחר פעם שונים מהמציאות, לגבי מפלגות, לגבי בחירות אישיות (טראמפ-קלינטון), לגבי החלטות קריטייות (הברקזיט בבריטניה).

אתם בניתם קונספציה, לפיה יש לכם 70 אלף מצביעים, שילכו איתכם באשר תלכו ובעבודה על קהלים חדשים, תצליחו להשיג עוד 70 אלף. מחילה, אבל זה התפוצץ בפנים ואפילו אחרי פרישת זהות ואחרי הקמפיין המטורף שניהלתם ואחרי שרבים השתכנעו מהטענה ההזויה שהקול שלהם קריטי לארבעה מנדטים - עדיין חסרו לכם 60 אלף קולות לאחוז החסימה.

עכשיו אתם לא מאפשרים לעובדות לבלבל אתכם. במקום לקבל את זה שיש לכם פחות משבעים אלף קשים ושכמה שאכן הצטרפו אליכם כל מיני אנשים מכל מיני סיבות - לא היה סיכוי לגרד את אחוז החסימה, אתם מתעקשים שזאת הייתה המציאות, רק היא השתנתה. לזה בדיוק התייחסתי.

לגבי התקשורת, מצטער, אני באמת לא עוסק בתחום, אבל אני לא מסוגל לקבל שחדשות 'כאן', נותנים אייטם פותח, שתופס רבע מחדשות הבוקר, רק כי דובר מוצלח ככל שיהיה 'חפר' להם.
אתה מדבר על מקרה מאוד נקודתימרדכי
בס"ד

מדובר ביום אחד ספציפי, י' אלול (10 לספטמבר) שבו כאן חדשות עשו סקר לרדיו של שבוע לפני הבחירות ולכן הוא זה שהיה במרכזה של שלושה עד ארבעה מהמדורות חדשות ששודרו בבוקר. כמובן שהפרט המרכזי בסקר היה שעוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה, אז ברור שזאת הידיעה שבה ייעסקו (אגב, גם בהודעה לתקשורת שהם הוציאו הם הבליטו את הנקודות המרכזיות שעולה מהסקר שלהם, בין היתר את העובדה שעוצמה יהודית עוברת)

הסקר כמובן ניתן בתוכנית הבוקר של קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן והם אלו שערכו גם את הראיון עם הסוקר (עמנואל בקר) והם אלו שהובילו אותו להתמקד בעוצמה יהודית. אם הטענה הבאה תהיה שקלמןליברמן היו מוטים בשביל לרומם בכוונה את קרנה של עוצמה יהודית, אז בלשון המעטה הם לא התאמצו בזה יותר מידי לאורך כל תקופת הבחירות. אבל בהחלט מדובר באחת התוכניות הכי הוגנות ומגוונות שיש ברדיו (כלפי כולם, לא רק כלפי עוצמה יהודית).
הוא כתב רק בשורה (וחצי) האחרונה על מקרה נקודתיאריאל יוסף

ואתה מתעלם מתופעה רחבה שאליה הוקדשה רוב התגובה שלו (ועוד תגובות רבות)

וממשיך להתעקש על "עובדות" שהתפוצצו לך בפנים

(בנימוק שהסיפור הזה נגמר ומאחורינו, למרות שאיתמר כבר מצהיר שיתמודד שוב ולא מתכוון לחדול).

 

ניתוק מדהים מהמציאות.

גם אם היתה טעות בהערכת הסקרים וכו'חיובי

הטעות הקשה יותר היתה שאנשי הבית היהודי ותקומה העדיפו להתאחד עם אלו שפרשו על רקע ענייני הדת, וזלזלו בכוח של עוצמה, שהתברר בבחירות האחרונות שהוא הרבה יותר גדול מכל ההערכות שלהם.

השאלה אם כעת, שמתברר שכנראה הימין החדש לקראת איחוד עם הליכוד, או לפחות פרידה מוחלטת מהבית היהודי, הם ישכילו לעשות חשבון נפש, או ימשיכו רק להאשים את עוצמה שהם אשמים שלא היה איחוד.

אם היה יחס הוגן כלפיהם, זה לא היה קורה.

לדוגמא - מספר 5 באיחוד לפי כל הדעות היה שייך לעוצמה. האם לא היה ראוי לאחר הבחירות הקודמות שעידית סילמן והבא אחריה יתפטרו כדי לפנות מקום לאיתמר בן גביר נציג עוצמה? נכון שהם לא אשמים שבג"ץ פסל אותם, אבל אם היה יחס הוגן, הם היו נותנים להם את המקום שהגיע להם.

הגיע הזמן להפסיק את ההתנשאות והזלזול:

תנו להם את המקומות המתאימים להם על פי כוחם, ואחר כך אל תבכו שהם רצים לבד ושורפים קולות.

מעדיפים לא לתת להם? לפחות אל תתלוננו שהם רצים לבד.

ודי עם התירוצים שרק איתמר אשם בזה כי ניהל משא ומתן כושל.

הם "העדיפו" להתאחד עם מי שלא יגמרו איתו חצי מנדטאריאל יוסף

מעל אחוז החסימה (כמו בפעם הקודמת).

 

הם בהחלט הציעו לעוצמה לקבל מקום 4/5 משוריין עוד קודם לכן,

כך שברור מה הם "העדיפו".

 

ובמחילה, איתמר ניהל מו"מ עם שקד כבר בשלבים די מוקדמים,

ואפילו היה מוכן לרוץ עם פייגלין רק בשביל הסיכוי לקבל 2 מקומות ולא אחד.

אז אל תטיפו מוסר לאחרים על "העדפות" בענייני דת.

 

דווקא לאחר הבחירות האחרונות הוכח לפי פילוחים של אנשי מקצוע

שעוצמה היתה שווה אפילו פחות מההערכות שלהם.

 

אבל תמשיך לטעון שהיא שווה שמונים אלף...

 

מדהים איך אחרי שהתעקשת שעוצמה יכולה לעבור

וההערכות שלך התנפצו לך בפנים,

אתה עוד מדבר על הערכות של אחרים.

 

ההערכה שעוצמה שווה 20 אלף

קרובה לא פחות ל-80 אלף שקיבלה

מההערכה שהיא שווה 140 אלף.

המציאות שקיבלה 83 אלף.חיובי
אז זה מה שהיא שווה. זה העובדות כרגע.
אבל שאלה אחרת אליך בכנות: האם אנשי הבית היהודי ותקומה לא עשו שום טעות בכל הסיפור הזה? האם הם לא צריכים בכלל שום חשבון נפש?
לדעתי גם עוצמה צריכה לעשות חשבון נפש. אבל לדעתך מה עם הצד השני?
אנשי תקומה והבית היהודי טעודור רביעי
אבל בערוץ הזה הם לא יודו.
בכיפה היה הרבה חשבון נפש.
אל תדאג
אני מנסה להיות אופטימי..חיובי
אולי גם כאן יהיו מסוגלים להודות שגם מצידם נעשו טעויות..
כתבתי כבר כמה פעמים -אריאל יוסף

הבית היהודי (וק"ו הימין החדש) לא רצו את עוצמה.

זו זכותם. הם עשו ככל יכולתם כדי שלא תהיה איתם וגם הצליחו.

 

בצלאל ניסה לעשות ככל שיכל כדי שכן יהיו חלק.

במקום לעזור לו, הם שיחקו לידיהם של בנט ועסקני המפד"ל,

הערימו קשיים, פוצצו את איחוד הימין ואת המו"מ, ואפילו לא התביישו ללכת לבצלאל על הראש,

ועוד להתלונן שלא ויתר על חצי מהייצוג של תקומה בשבילם

(הוא עוד אמור לשלם את המחיר על הניהול הכושל שלהם...).

 

אח"כ הם מדברים על כפיות טובה.

 

אז האם הבית היהודי פגע באחדות?

הוא לא רצה אותה ולכן עשה כיכולתו כדי למנוע אותה. זו זכותו.

 

האם תקומה עשתה טעויות?

לענ"ד לא.

הטעות של בצלאל היא שהוא הסכים בכלל לנהל מו"מ עם אדם מלוכלך כמו איתמר,

שלא מתבייש לשקר שוב ושוב, "לתקן" הסכם חתום ועוד ועוד כמו שפירטתי כאן.

אחרי ההתנהלות של איתמר בסיבוב הראשון, כל הכבוד לבצלאל

שהתחנן בפניו להואיל בטובו לאשרר את הסכמי איחוד הימין.

 

הוא היחיד שבאמת עשה כל מה שיכל למען אחדות.

אני מעריך אותו פי כמה אחרי השנה הזו.

אז אם זה החשבון נפש שלהםחיובי
עוצמה כנראה תרוץ שוב לבד.
חבל.
חשבתי שכולם מבינים שאין ברירה אלא להתאחד. כנראה שעדיין לא.
שבת שובה שלום לכולם!!
תלוי מי.אריאל יוסף

הבית היהודי מסתדר בלי עוצמה. לדעתו היא גורמת נזק יותר מאשר תועלת.

 

בצלאל רוצה אחדות, אבל לא יכול להיענות לכל גחמה של איתמר.

 

איתמר יכל להיות היום בכנסת, אפילו אם היה מביא חצי ממה שזרק לפח גם ממקום 8.

 

הוא העדיף לשחק משחקי כבוד ("מזלזלים בי") ונשאר בלי כלום.

מילא אם בסוף היו לו 2 כמו שהוא חושב שהוא שווה,

אבל אפילו אחד אין לו.

 

אח"כ הוא מטיף מוסר לאחרים על אחדות...

 

אדרבה, שירוץ לבד.

במועד ג' (ה"י!) הוא יקבל חצי ממה שקיבל.

רק אל תצעקו איך טוענים שהוא שווה כ"כ מעט...

כלומר 'עוצמה' שוב תשרוף לימין עשרות אלפי קולותהסטורי
בשביל הכבוד ותסכן אותנו בממשלת 'אוסלו' נוספת.

טוב מאוד שכלי התקשורת המגזריים הזהירו מפנייהם. כעת יש לימין רק 55, יכלו להיות 56 ואולי אפילו 57. אם הם היו משיגים עוד עשרת אלפים קולות, סביר שהיו מאבדים עוד מנדט.
רק כשיהיה שכל להתאחד תפסק שריפת הקולותדור רביעי


מה בדיוק היא תרוויח מריצה לבד?אריאל יוסף

חוץ משרפת קולות בשביל אגו, זה לא יקדם שום ערך שהיא מאמינה בו (וכמובן, לא יכניס אותה לכנסת).

אבל כנראה זה^ דווקא ערך שהיא מאמינה בו...

סמוטריץ לא רץ לבד - והוא הולך לאופוזיציה...סודית

משם הוא לא יקדם כלום, תכלס תקומה ועצמה הופכות ללא רלוונטיות.

אני מבינה שתהיה חייב להגיב, בהצלחה 

 

תתפלאי, גם באופוזיציה אפשר לקדם דברים.אריאל יוסף


בעיקר לצעוקסודית

ממשלת אחדות זו קואליציה ענקית.

אז את באמת לא מבינה...אריאל יוסף

יש לא מעט חוקים והישגים שנזקפים לזכות חברי אופוזיציה.

מהשאני מבינה זה שטוב שהרב פרץ לפחותסודית
יגיע לקואליציה. גנץ ידידו והוא מגלה נאמנות לנתניהו.
ככה הוא יצליח להשתחל
ולדאוג למוסדות החינוך.
הנקודה מאוד פשוטהחיובי

יש עשרות אלפי קולות שלא מוצאים את ביתם במפלגות הקיימות, בגלל שלדעתם הם לא מביעות את עמדתם.

זה בכלל לא משנה אם מדובר על 50,00 או 83,000

אותם עשרות אלפים ימשיכו להצביע לעוצמה בכל מקרה.

הדרך היחידה למנוע שריפת קולות זה לכבד את עמדתם של אותם עשרות אלפים ולתת להם מקום ראלי המבטא את כוחם.

אם כל המאמצים של אחדים כאן בפורום להסביר כמה 83000 האנשים שהצביעו עוצמה עשו טעות,  יושקעו עכשיו בלחץ על הבית היהודי ותקומה לכבד סוף סוף גם את אלו שחושבים אחרת מהם - אולי תהא באמת אחדות.

ואם בבית היהודי ובתקומה לא ירצו לתת להם מקום - שלא יתלוננו ויבכו על שריפת קולות.

או שתכבדו דעתם של אלו שחושבים מעט אחרת מכם, או שהם ירוצו לבד. זה הכל.

אם זה חכם מצידם לרוץ לבד או לא? זה שאלה נוספת. אבל זה המציאות. ושום דיון בפורום לא ישנה אותה. 

אין לי בעיה עם אלו שיצביעו עוצמה בכל מקרה.אריאל יוסף

הם מעטים מאוד ואם רצונם לא להצביע או לזרוק קולות לפח - שיבושם להם.

 

אני מדבר על אלו שהצביעו לעוצמה "כדי עזור לה לעבור" למרות שאינם מזדהים איתה.

הם יכלו להצביע טב/ג/מחל/שס. אלו קולות שאבדו לחינם לגוש הימין.

 

בצלאל ותקומה כבדו מאוד את איתמר בהתאם לכוחו. הוא דרש יותר מכוחו.

אם תחזור שוב ושוב על המנטרה שלו ש"מזלזלים בו" - היא לא תהפוך לאמת.

תוצאות הבחירות הוכיחו שהם בכלל לא מעטיםחיובי

וכשמציעים להם מקום 8, גם אם זה בעקבות טעויות לדבריך של משא ומתן, זה זלזול.

 

אבל זה לא משנה הדיון על המספרים שלהם כרגע..

אני יוצא מנקודת הנחה שבאמת חשוב לך שריפת הקולות ולא שיש כאן משהו אישי נגד עוצמה,

אם יורשה לי, לדעתי עדיף לך להשקיע את המרץ שלך ביצירת מסגרת מאוחדת שתכיל את כולם. זה הרבה יותר יעיל מאשר לנסות בכל הכוח לשכנע אנשים לא להצביע למפלגה שהיא מייצגת אותם.

ובפרט שאנו כבר אחרי הבחירות..

שוב -אריאל יוסף

מי שרק עוצמה מייצגת אותו - שימשיך להצביע לה ולזרוק קולות לפח.

 

תוצאות הבחירות מוכיחות שהם מעטים מאוד.

מעטים יותר מאשר הערכתי לפניהן.

(מרזל, אגב, טוען שיש 15K שלא יצביעו אם לא ירוץ.

לענ"ד גם בנתון הזה הוא מפריז, אבל זו ההערכה שלו).

 

אם רשימה מקבלת 7 בלעדיהם - אין שום הצדקה לתת להם יותר מאשר מקום 8.

אם הם מביאים מנדט נוסף - ייכנסו. אם לא - יישארו בחוץ.

שאלת המיקום היתה שאלה של כבוד ואגו בלבד.

בבלוק טכני אין שום משמעות למיקום רגע אחרי הבחירות.

אף אחד לא שואל איזה מקום היית. אם נכנסת - נכנסת.

 

השקעתי די והותר כוחות "ביצירת מסגרת מאוחדת שתכיל את כולם".

מי שפגע במאמצים הללו הוא איתמר.

 

כבר כתבתי בעבר שאיני זקוק לייעוץ ממך.

 

(אני עושה זאת גם כיום במסגרות אחרות ואכמ"ל).

יעוץ בחינם.. מה אכפת לך..חיובי


אני מסתדר. תודה.אריאל יוסף


דוקא בגלל שאני מעריך את המרץחיובי

שלך.. אני מרשה לעצמי לייעץ לך..

חיילך לאיחודים ולא להמשך המחלוקת...

הוספתי כמה דברים בהודעה הקודמת, לעיונך.אריאל יוסף


אני פועל למען איחודים לא מעט.אריאל יוסף

ולכן אני גם יודע היטב מי זה שפוגע בהם ומי זקוק לחשבון נפש.

 

אתה מנסה להגן על איתמר בלי לברר את הדברים לעומקם,

וקובע שהוא צודק רק על בסיס הספינים שלו.

"אני פועל" לשון הווה. מצוין. המשך בקו זה ונקוה שתצליחחיובי

סוף סוף.

לעולם אין להתייאש.

זה לא איתמר הנקודה כאן, אלא 83000 מצביעים שצריך לדאוג להם לייצוג.

ואחדות זה ערך חשוב בתוך יראי ה'.

(לעומת ממשלת אחדות.. שמיותרת בהחלט)

הם יכלו להיות מיוצגים במקום 5 ברשימת ימינה.אריאל יוסף

מי שמנע מהם ייצוג, הוא זה שהם הצביעו לו ויכל להיות היום ח"כ (כן, אפילו ממקום 8).

לא תשכנע 83000 מצביעיםחיובי

המשך להשקיע את מאמציך בלחץ על ההנהגה. יותר יעיל.

 

חצי מהם כבר איתמר משכנע...אריאל יוסף

אני רואה ושומע איך ההתנהלות שלו אחרי הכישלון (-כולם אשמים חוץ ממנו),

מבריחה ממנו רבים מאלו שהצביעו לו.

עם או בלי קשר, גם בתוך מפלגתו יש הקוראים להדחתו.

 

את הלחץ צריך להפנות לחבריו להנהגת עוצמה.

אבל את החצי השני שלא ישתכנעחיובי

עדיף לעבוד לשכנע את ההנהגה (של הבית היהודי, תקומה, וגם עוצמה)

בהצלחה בעבודת הקודש

ביום שבו עוצמה תסכים לקבל מקום אחד ראליאריאל יוסף

ולא תתעקש על שניים - היא תקבל אותו

(בתנאי שהנציג שלה לא יהיה איתמר שהמאיס את עצמו על כולם).

אתה כמו כחול לבן..חיובי

רוצים להחליף את היו"ר של המפלגה השניה...

אני עדיין נאחז במה שכתבת שאתה פועל למען אחדות.

אם תפעל באמת - תצליח.

הוא לא היו"ר. מיכאל היו"ר.אריאל יוסף

והשאלה היא לא מי היו"ר אלא את מי מוכנים השותפים לקבל.

 

אם הוא יתעקש להיות הנציג - שירוץ לבד ויישאר בחוץ.

 

אם עוצמה רוצה ייצוג - שתשלח את ווסרלאוף.

שוב יש כאן גישה מתנשאתחיובי

במחילה מכבודך.. זה לא אישי.

ה83000 שהצביעו. הצביעו לרשימה הזו.

אותי אישית ממש לא מעניין אם זה יהיה איתמר או ווסרלאוף

אבל הגישה הזו רק מחזקת את המצב הנתון כרגע, שלא באמת רוצים באחדות.

 

טוב, כבר גלשנו יותר מידי כאילו אני ואתה מנהלים את המשא ומתן..

 

בא נסיים בטוב, גמר חתימה טובה לכל עם ישראל

ואחדות אמיתית אי"ה..

 

אני לא אשם בהתנהלות של איתמראריאל יוסףאחרונה

שהוציאה לכולם את החשק לעבוד איתו.

 

ואת זה שמיכאל היו"ר איתמר עצמו הכריז אחרי שמיכאל נפסל.

ואני עוד מחכה לתשובה ממך על השאלה -אריאל יוסף

אגב- כמה מתוך 83 אלף הללו הצביעו זהות ולא איחוד הימין? - אקטואליה וחדשות

 

כלומר, כמה לא הצביעו טב בסיבוב בראשון והוא לא סיפק את הסחורה?

אין לי מושגחיובי

מה זה גם משנה עכשיו?

כי השאלה העיקרית היא כמה איתמר הביא לאיחוד הימיןאריאל יוסף

אם לבד הוא מקבל 83 אלף, אבל בפועל מביא לאיחוד (מכל סוג שהוא) רק חצי מהסכום הזה - למה הוא דורש לתת לו 2 מקומות?

 

אם הוא לא מביא שני מנדטים - לא מגיעים לו שני מקומות.

השאלה העיקריתחיובי

אם יהיה רצון אמיתי וכן מכל הגורמים לאחדות

אן כל אחד יתעקש שהצדק רק איתו.

בפועל הוא קיבל 83000 קולות. אז נקודת המוצא שזה כוחו כרגע. כמובן שבאיחודים צריך לדעת קצת להתגמש.

השאלה אם באמת ירצו להתאחד. אם לא - אפשר למצוא הרבה תירוצים.

זו נקודת המוצא שלך.אריאל יוסף

השאלה היא מה נקודת המוצא של השותפים הפוטנציאליים.

 

אם הוא לא משכנע אותם שהוא מביא 2 - הם לא יתנו לו 2.

אם היה חותם בזמן - היה מקבל לפי כוחוהסטורי
בצלאל, גם בסיבוב הקודם וגם בנוכחי הציע לו לחתום, כאשר כל שאר הגורמים עוד לא היו סגורים על עצמם. אם היה חותם, היה מקבל כפי כוחו - אחד בפנים בטוח ושני במקרה של הצלחה משמעותית.

הוא התעקש על הרבה יותר מכוחו - ונשאר בלי כלום.
אגב- כמה מתוך 83 אלף הללו הצביעו זהות ולא איחוד הימין?אריאל יוסף
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך ו' בתשרי תש"פ 20:26

@חיובי

אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

עוד הוכחה לאפסיות של ביבירועישםטוב

פשוט לא נתפס

 

 

 

 

ביבירועישםטוב

ביבי מתנהל *בדיוק* לפי התפיסה השמאלנית שאומרת - 

יש בעזה מיליון-2 חפים מפשע, אנשים ממש טובים.

למרבה הצער קבוצה טרוריסטית איכשהו השתלטה עליהם.

בגלל 7.10 ישראל נאלצה בלית ברירה לצאת למלחמה וחבל על כל הרוג ופצוע "לא מעורב".

עכשיו שחמאס כמעט נעקר אז ישראל כמובן תעזור לעזתים, האנשים הטובים והאיכותיים, להשתקם חזרה.

 

אתה קורא את מה שאתה מעלה כאן?!הסטורי
אין כאן שום דבר על ראש הממשלה. ארה"ב דורשת, נו שוויין. היו גם כותרות כאלו, רק לפני קצת יותר מחודש, על המחבלים ברפיח ש"ארה"ב דורשת שניתן להם לצאת" וכל שונאי נתניהו חגגו כאן. היא דרשה, הוא סירב. היום המחבלים הללו מתים או בכלא.
אתה קורא את מה ששלחת?ארץ השוקולדאחרונה

כי נראה שלא.

מדובר פה על דרישה אמריקאית, לא על מה שישראל עושה או מבצעת, אז אין פה הוכחה לכלום על נתניהו.


אפשר לנסות ללחוץ שלא יקרה אם באמת אכפת לך.

עכשיו אפשר להיות בטוחבינייש פתוח

חוק הגיוס לא יעבור בשום מתכונת. אלא אם כן יחליפו ממשלה (לא חייב בחירות, אבל זה תלוי במרכז הפוליטי שיפסיק להחרים את נתניהו) ויביאו לחוק שבאמת יגייס חרדים.

אני מקווה שכולם הבינו מזמן שלעולם לא נשיג שינוי בהידברות, שיתוף פעולה ובאופן הדרגתי.

במיוחד שהחוסר בחיילים די גדול וקריטי, אבל הוא קטן מאוד ביחס למיצוי המקסימלי של החרדים הבריאים בגיל גיוס.

אף אחד לא רוצה ולא צרייך לגייס את כל פונוביץ וכל מיר וכל ישיבת חברון ואת כל חסידות סאטמר ותולדות אהרון.

הסברתי את דבריך לנקדימון, לא כתבתי מה דעתיהסטורי

לגופם של דברים:


א.אני לא מדבר על 'שוויון בנטל' והמושג שוויון כשלעצמו לא מעניין אותי.

אין שוויון ולא היה שוויון. אי אפשר שיהיה שוויון - לא בין לוחמים ביחידות קרביות לג'ובניקים, לא בין אנשים עם מסוגלויות שונות ותפקידים שונים. הכי מביך זה לשמוע עיתונאים בוגרי גלי צה"ל, שהשירות הצבאי שלהם היה חסר כל סיכון, חסר כל מאמץ אמיתי והתרומה של השירות שלהם לבטחון ישראל היתה 0 עגול במקרה הטוב ובעיקר מקפצה לג'ובים הבאים בתקשורת, כזאת שאין לבוגרי שירות צבאי אמיתי - מדברים על הנטל והשוויון בו.


ב. צה"ל צריך להבנות מחדש, ליישר את המטרות, לחזור להיות צבא שמשימתו הראשית היא בטחון ישראל, שהקוד האתי שלו הוא כזה שעמינו וחיילנו קודמים לאוייב וקודמים לכל מיני ניסויים חברתיים של שוויון מדומה וקדמה עקומה. כחלק מזה, הצבא גם יתעדף את הצרכים של הלוחמים בקדושת המחנה, על פני דחיפת נשים לכל מיני מקומות, תוך הורדת הרף והעמדת שרפרף בבוחן מסלול.


ג. חלק מהבניין מחדש הזה, הוא צורך בהרבה יותר חיילים אמיתיים. הצורך הזה מצדיק גם גיוס חובה. צריך לוחמים בשדה הקרב, צריך בשביל שהם יוכלו להלחם תומכי לחימה בהתאם וצריך אנשי 'חזית שבעורף' כמו אנשי מודיעין וכד'.


ד. שאר משימות שאינן צורך ביטחוני ממשי, בין אם עושים אותן על מדים (גלי צהל, מורים חיילים, בדיקות קורונה, סיוד מעונית של מסתננים וכד') ובין אם לא (מה שמוגדר היום שירות לאומי/אזרחי לסוגיו) - אינן  אמורות להיות באחריות הצבא (למעט אולי מצבי חירום ממשיים) ואין שום סיבה להתייחס אליהן כשירות צבאי משום בחינה.


ה. זה נכון גם הלכתית - למחלמת מצווה הכל יוצאין, למשימות אחרות גם אם הן חשובות - מי שנדבו ליבו.


ו. ממילא איני רואה שום מקום להשוואה בין אחי החרדים, לאויבים הערבים.

את הערבים (למעט יחידים מהם שחפצים להיות בצד שלנו על מלא לשמוח בשמחתינו ולהצטער בצרתינו) צריך לגרש מהארץ. גם אם לא בשלו התנאים לכך - חובה להרחיק אותם מכל הקשר ביטחוני לא לאמן אותם בנשק, לא לתת להם להתקרב לנשק, לא לשפץ בסיסים של צה"ל (השתגענו לגמרי?!).

שירות לאומי למי שנשאר כאן? לא יודע, אולי זה יכול להיות סוג מודרני של ה'יהיו לך למס ועבדוך' של התורה. אין לזה קשר לחובה ההלכתית והלאומית של יציאה למלחמת מצווה.

חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
דביל.ימח שם עראפת

הרתעה היא דבר דינמי, ואפשר להחזיר אותה בקלות.

עונש מוות למחבלים זו הרתעה מצויינת למשל.


לא כל הערבים הם אוייבים, נכון. כל אלה שנמצאים בישראל- הם אוייב נקודה. לא כולם פגעו בנו, נכון. אבל כלל האוכלוסייה הפלסטינית מחפה על הפשע, ולא מוקיעה מתוכה את המחבלים. להיפך, הם מרוממים אותם ומגדלים אותם ומחנכים את ילדיהם על ערכיהם.


הוי שוטה, ערבי אחד באוסטרליה הציל מטבח גדול יותר. חסיד אומות העולם. מליוני ערבים אחרים רצחו אותנו שוב ושוב בשנים האחרונות, תקפו אותנו באין ספור מלחמות, והערבי הבודד ההוא ישנה את המאזן?!?!

תיפח רוחך רשע אדיוט ושקרן!

שאלות שכל אדם חושב צריך לשאול את עצמו על כיפת ברזלסביר11

💡שאלות שכל אדם סביר צריך לשאול את עצמו לגבי כיפת ברזל וטיל החץ:

1. האם ראיתם אי פעם בעיניים שלכם- כשנאלצתם להיות בחוץ בזמן אזעקה -יירוט אמיתי של רקטה או טיל שעף בצורה אופיינית, וכיפת ברזל שמזנקת אליו ואכן פוגעת בו באמת? לא ראיתם.


ואם ראיתם סרטון כזה- כל איש מולטימדיה שעוסק בעיבוד סרטים ובפוטושופ יכול להראות שהסרט הוא מפוברק, אולי ברמה מקצועית יותר מהסרט המפוברק של שדה תימן, אך נוצר במסך המחשב ולא במציאות.

( יש ברשת כמה סרטים מפוברקים של פגיעה ,עם הסברים משכנעים של איש מקצוע שמראים שהם מפוברקים והפגיעה לא קרתה)


2. טילי תמוז ,גיל ,וכל טיל מכובד,  מראה צלב שהטיל מצלם בעצמו כיצד הוא מתקרב למטרה,

שהולכת וגדלה, עד שהמסך שחור כשהוא מפוצץ אותה.

האם ראיתם אי פעם סרטון כזה מכיפת ברזל?

אני בטוח שלא ראיתם.

ואם כן, איש מקצוע כנ"ל -יוכל להראות לכם שזה סרט מפוברק.


וכן לגבי יירוט של טיל על ידי טיל חץ.


האם לדעתכם קיימים סרטים של יירוט, אלא שמסתירים אותם מהציבור?

לא הגיוני לחשוב כך, כי סרטים כאלה יכולים רק להועיל ולהגביר את אמון הציבור במערכות.


3. 📢מדוע ,כשמתפרסם שהגיע טיל=רקטה לאיזור מסוים, ושהוא יורט בהצלחה, נשמעים באזור כמה פיצוצים .למה יותר מפיצוץ אחד,

כמה פעמים יכולה רקטה של האויב להתפוצץ?

הרי לאחר הפיצוץ הראשון הרקטה כבר לא קיימת יותר. אולי זה חתול בעל תשע נשמות?


4. ידוע שארהב השתתפה ומשתתפת בפיתוח  כיפת ברזל והחץ . האם אין לה אינטרס להגן על עצמה? הרי היא נמצאת בסכנת ירי טילים מכל ספינה רוסית שמתקרבת לחופי ארה"ב גם ממרחק גדול, כגון אלף/ אלפיים קילומטר.

אם כן ,למה ארה"ב לא רוכשת טילי כיפת ברזל או חץ מישראל?

ולהיפך, היא ביטלה עסקאות רכישה של הכיפה מישראל. למשל חפשו בגוגל : "ארה"ב לא תרכוש את מערכת כיפת".

מה שאומר שאין לארה"ב אמון 🤏 בטילים שהיא מייצרת על ידי ישראל.

🐣אבל לקידום מכירות- למה לא? כלומר ארה"ב, שמושקעת בכיפת ברזל וב- חץ,  יש לה אינטרס שמדינות שונות ירכשו מישראל את המערכות הללו, והיא תגזור קופון ברווח , מה שיכול להסביר מדוע גרמניה רכשה לאחרונה חץ3,

ומי יכול לשלול את הטענה שזהו תרגיל של איש העסקים טראמפ , שנתן לגרמניה את הכסף לרכישה?

אגב, גם סינגפור, שסיכמה שתרכוש מערכת כיפת ברזל מישראל- חזרה בה ולא ולא רכשה. חפשו בגוגל "סינגפור לא תרכוש כיפת".



כן ראיתי. פיזית.נקדימון
ולא אכפת לי איך קוראים לזה - זה פוגע ומציל חיים.
ראיתי מלאזוזיק העכבראחרונה

גם אתה היית רואה אם היית גר באיזורים מסויימים בארץ.

ראיתי כיפת ברזל רודף אחרי טיל ופוגע בו לפחות שלושים פעמים. ראיתי שיגורים של כיפת ברזל יוצאים מהקנים. ראיתי והחזקתי בידיים המון רסיסים - גם של מיירטים.

אולי מישהו השתיל לי שבב עם דמיונות לתוך הראש, כשנכנסים לעולם הקונספירציות אפשר להיות מאד פוריים ואין גבול לאפשרויות. 

ענין טכני פשוט -למה כדאי ליועמשיט והחבר'ה למרוחסביר11


לעיל בדקה 24:00 בימים אלה של  תחילת ואמצע דצמבר  מתבצע מהלך רוחבי של מחיקת כל השיחות וההתכתבויות

ביניהם ,כנראה כולל נשיא העליון והיועמשית,

פרט לכך שבווטסאפ הרבה התכתבויות מוגדרות למחיקה אוטומטית אחרי חודש עד שלושה , ולזה בדיוק הם מחכים ,שיעברו חודש עד שלושה חודשים מאוקטובר

ממילא לא ימצא שופט חוקר להחליף את היועמשיתכמו🐌תמס

שעומד בדרישות של השר לוין ושל בגץ גם יחד

כך או כך הפרשה ירדה מסדר היום הציבורי

מקווה שהפצר החדש יעשה ניקיון בפצריה

או לפחות תשתנה שם רוח המפקד

אבל תודה שהחזרת את הנושא החשוב הזה לדיון

ספוילרזיויק
לא יקרה
כבר קורה הם מגלגלים כולם אחריות על הפצריתכמו🐌תמסאחרונה

ומתנערים מזה.

עכשיו יש להם מפקד חדש

שימו לב: התרמות לישיבת פוניבז'שלג דאשתקד

חברים, אני מבקש לתאר כאן תופעה שנרמזה בכל מיני כתבות מוזרות שגוגל מעלה לי, אך על מימדיה לא פיללתי. אלמלא ראיתיה בבית כנסת אצלינו - לא האמנתי:

כידוע, לפני תקופה קצרה התקבלה הכרעה סופית - לכאורה - בנוגע למריבת רבת השנים בישיבת פוניבז'. המריבה הייתה, כזכור, בין הרבנים הוותיקים והיורשים הישירים של הישיבה, ובין הרב שמואל מרקוביץ' שראה בעצמו יורש אולטימטיבי לחלק גדול מהסמכויות בישיבה. הפסק של השופט חעשין, הדהד סברות של הרבה אנשים, ודרש מהרב מרקוביץ לסגת מכל הנכסים והסמכויות שהוחזקו על ידו, ולהסתלק עם תלמידיו מהישיבה לקראת סוף שנה"ל הנוכחית.

בפניבז', כצפוי, מריבה לא מסתיימת מהר כל כך. כבר יש דיבורים על ערעור (בפעם המי יודע כמה), וכן על דינר להקמת ישיבה חדשה, ועוד. ההפתעה שחיכתה לי מחוץ לבית הכנסת השכונתי, הייתה שני תלמידי ישיבה חינניים, שסיפרו שהם מישיבת פוניבז' ו"כידוע" רוצים לזרוק את הישיבה שלהם לרחוב,  ולכן הם מבקשים את עזרת הציבור. כמובן שהם לא סיפרו מי זה פוניבז', ואת מי רוצים לזרוק ולאן (הרי אם נער רוצה ללמוד תורה, לא תחסרנה ישיבות שתכלנה אותו ולא יחסרו רבנים שילמדו אותו בבחינת "ספי ליה כתורא"). ובכלל, ממתי בחורים צריכים לאסוף כסף לישיבה שלהם, הרי כל מטרת הישיבה היא כדי שיוכלו ללמוד תורה ללא טרדות (למעט זריקת סטנדרים/ לבנים/ ג'ורה, כתיבת גרפיטי, גניבת פראק או למצער, חסימות כבישים ברחבי הארץ).

כך או כך, ובאמת לא מתוך נקודת מבט של צד מסוים. דומני שרוב הציבור לא רואה בעין יפה את ההיאחזות של הרב מרקוביץ בקרנות המזבח, ודווקא הוא שבכל כך הרבה הזדמנויות היה יכול לסגת ולכבד את עצמו ואת התורה, ותמורת זאת הותיר את המריבה המסריחה הזו באוויר. כך, שגם אם הוא צודק ובאמת מגיע לו הכבוד המפוקפק הזה של "יורש ראשות ישיבת פוניבז' על פי פסק בית משפט", הרי שמרב ומרביץ תורה הציפייה היא אחרת.

לכן, אני מבקש ליידע את הציבור, שהתרומות הללו אינן לישיבת פוניבז' (אם מישהו כ"כ משתוקק לתרום לה), אלא לרב מרקוביץ, שעדיין מנסה לשוות אווירה של מלחמה, וגם אם יילך - רבים היו מצפים ממנו לעמוד בכוחות עצמו, כמו כל ראש ישיבה אחר (ואולי זו הבעיה התמידית, שבמקום לקבל דברים בזכות, מנסים לקבל דברים בכוח הירושה), ולא לשלוח את תלמידיו לקבץ נדבות.

מפליא אותי שאתה בכלל מביא את הסיפור/ידיעה הזו כאןזמירות
כי מה לציבור שלנו, דתי לאומי - ולחרדים של פוניבז'?
ביטלתי את הוראת הקבע לצדקה למוסד חרדיסודית
ונותנת לדתי לאומי שלומד בישיבה ועשה למעלה מ250 ימים בצבא 
הבאתי את הידיעהשלג דאשתקד

כי פגשתי אותם בבית כנסת באזור שלי, שהוא כללי, לאו דווקא חרדי.

הם אוספים כסף במקומות שאנשים תורמים, וזה לא בהכרח מקומות של חרדים. אז מחר אתה יכול לפגוש אותם מתחת לבית שלך.

הם הסכימו לקבל את הבורר הזהנקדימון

ועכשיו כשפסק נגדם, פתאום זה לא מתאים.

הם עושים חילול השם של הרמה השפלה ביותר.

בפעם הבאהברגוע
תגיד להם שלפי הפסק אסור להם לקרוא לעצמם פוניבז'.


ד"א זה לא כ"כ חריג שבחורי ישיבה מתרימים לישיבה שלהם

אולישלג דאשתקד

באמת לא מעניין אותי מי צודק ולמי מותר לקרוא לעצמו פוניבז'. בעיקרון מהמעט שאני מבין, רק מתחילת שנהל תשפ"ז יחול עליהם האיסור הזה, אבל זה באמת לא משנה.

ממה שאני מכיר בעולם החרדי, בחורים שאוספים כסף לישיבה, זה או לת"ת (תומכי תורה - עזרה של הישיבה לתלמידים וחתנים מעוטי יכולת) או אסיפת כספים נקודתית לבניית ספרייה וכדו' (כשהייתי בישיבה קטנה חרדית, היו אוספים לפני פורים לספרייה של הישיבה. אבל היה סתם בכמה רחובות ליד הישיבה, בעיקר כדי להעסיק את הילדים). וגם זה, בדרך כלל באזור מסוים או לפי כתובות של בוגרים. ככלל, תלמידים לא עומדים כמו בבית כנסת קבצנים ומתרימים בשביל האחזקה השוטפת של הישיבה שלהם.

לא הבנתיאוהב כל יהודי

נראה שאתה מזדהה כנראה עם צד אחד, ומעמיד פני תם כאילו אין לך דעה בעניין,

אני יושב בבית כנסת שאליו מגיעים המון בחורים לא פעם ולא פעמיים, לא בהכרח אוהב את זה,

אבל לא רואה בזה דבר כזה הזוי,

מה שאתה כותב זו דמגוגיה זולה במיטבה,

כמובן שיש הרבה ישיבות, אבל יש משפחות רבות שמבחינתם זו הישיבה שמייצגת את תפיסת עולמם, כמובן שזכותך המלאה כפי שנראה עשית לא לתרום, אבל כזו צרות עין, שאכפת לך שחלילה מישהו יתרום להם כמה פרוטות,

עוד לא ראיתי

אסביר לךשלג דאשתקד

אבל אני חייב לפתוח בזה שאתה משתמש בהרבה מילים שיפוטיות (מעמיד פני תם, דמגוגיה זולה במיטבה, כזו צרות עין). זה לא תמיד נעים לקרוא את זה. אבל זו הערת אגב.

לגופו של עניין:

אין לי דעה לגבי מי צודק בדיון עצמו. אין לי מושג על סמך מה הרב מרקוביץ חושב שמגיע לו והרב פלוני חןשב שלא מגיע לו. באמת אין לי מושג.

ברמה האישית, מבחינתי יש אנשים טובים בכל צד ובימים שהייתי בחרדי היו לי חברים משני הפלגים והערכתי מאוד את הנחמדעם והחכמים שביניהם, ללא הבדל. מבחינת קשר לצד מסוים בפוניבז' - צר לי ידידי, אין לי חיבה לישיבה הזו ולא למגזר שהיא מייצגת, משום כיוון.

מבחינת התנהלות, כתבתי בצורה ברורה בהודעה הראשונה, שלטעמי הרב מרקוביץ לא נהג בהגיון ובאחריות בכך שהוא לא עזב את פוניבז' מזמן והקים לו ישיבה משלו. הוא אדם אחד ועד כמה שהוא ראוי, הוא יוכל לבסס טת מעמדו בעצמו. בצד השני יושבים הרבה אנשים שנמצאים שם הרבה שנים וחלקם אינטגרליים בישיבה (כמו המנהל ואוספי הכספים וכו'), אז טבעי שהציפייה תהיה ממנו, לקום וללכת, לא מתוך צדק אלא דווקא מתוך אחריות לכבוד התורה (אתה לא תאמין, אבל ממש לאחרונה אמר לי את זה בדיוק, אדם שמאוד מחובר ושותף בהגיונות הפלג הירושלמי וכו).

עד כאן דברים שלא מאוד רלוונטיים לפתיחת השרשור, אבל הוצהרו בפירוש בפתיחת הדברים.


אני מדבר על תופעה שרב מבוגר רוצה לפתוח ישיבה, אז שיילך ויפתח ישיבה. למה הוא שולח בחורים לקבץ נדבות בבתי כנסת? קורה שישיבה עושה אירוע התרמה גדול והיא פונה לציבור, אבל זו תמיד ישיבה קיימת שפונה בדרכים יחסית מכובדות, לבוגרים, שכנים ומקסימום בפרסומות באינטרנט, ובוודאי לא שולחת תלמידים לשוטט ולקבץ נדבות. מה גם, שתמיד סרטון הישיבה וההיסטוריה שלה חשוף לציבור כפרסומת.

כאן מדובר בפנייה לציבור שמבזה את התלמידים, במצג שווא לציבור התורמים ובכלל בהקמת מוסד שלא ברור למה הוא מוקם. הרי אם מדובר בישיבה שנפתחת, למה שלא יסדרו את ההיבט הכלכלי בדיוק כמו כל ישיבה שמוקמת. הרי לא מדובר באנשים טיפשים או חסרי ניסיון.


זה מה שאני מבהיר, וכמובן מי שבא לו - שיתרום לאן שבא לו.

עוד מילה, אם זה חשוב ככשלג דאשתקד

אני לא בא להצדיק שום צד מבעלי המחלוקת. למעשה, כמעט מאז שהתחיחו המחלוקות היו אנשים טובים שניסו לשבת על הגדר או אפילו לפשר. המציאות היא ששני הצדדים דחו והפריעו לכל גורם כזה, וזה ממש לא כבוד גדול לאף אחד.

כן אציין שהתופעה הזו חוזרת על עצמה הרבה. גם במחלוקת היעב"ץ והרב אייבשיץ, היו רבנים שניסו לפשר וכמדומני הרב חיים רפפורט כתב אז בכאב שחבל שאף צד לא מוכן להקשיב ולהגיע להבנות.

ההסבר יותר פשוטארץ השוקולד

כשלא עובדים, כסף הופך לאישיו ובסוף פועלים באופן לא ראוי להשיג כסף.

כך כבר פירשו רבותינו על המשנה במסכת אבות:

"רַבָּן גַּמְלִיאֵל בְּנוֹ שֶׁל רַבִּי יְהוּדָה הַנָּשִׂיא אוֹמֵר:


 

יָפֶה תַּלְמוּד תּוֹרָה עִם דֶּרֶךְ אֶרֶץ,

שֶׁיְּגִיעַת שְׁנֵיהֶם מְשַׁכַּחַת עָוֹן.

וְכָל תּוֹרָה שֶׁאֵין עִמָּהּ מְלָאכָה,

סוֹפָהּ בְּטֵלָה וְגוֹרֶרֶת עָוֹן.

וְכָל הָעֲמֵלִים עִם הַצִּבּוּר,

יִהְיוּ עֲמֵלִים עִמָּהֶם לְשֵׁם שָׁמַיִם;

שֶׁזְּכוּת אֲבוֹתָם מְסַיַּעְתָּן,

וְצִדְקָתָם עוֹמֶדֶת לָעַד.

וְאַתֶּם,

מַעֲלֶה אֲנִי עֲלֵיכֶם שָׂכָר הַרְבֵּה כְּאִלּוּ עֲשִׂיתֶם:" (מסכת אבות פרק ב משנה ב)

 

רש"י שם:

"שיגיעת שניהם משכחת עון. שמתוך שהוא לומד ועוסק בתורה ובסחורה להתפרנס אינו חומד וגוזל ממון אחרים:"
 

הרמב"ם שם:

"רוצה לומר בדרך ארץ הנה - העוסק בפרנסה.


 

ואמרו וגוררת עון - כמו שבארנו במקום אחר, אמרו "סופו, שהוא מלסטם את הבריות"."


 

הרב עובדיה מברטנורא שם:

"דרך ארץ - מלאכה או סחורה:


 

שיגיעת שניהם משכחת עון - שהתורה מתשת כחו של אדם, והמלאכה מפרכת ומשברת את הגוף, ומתוך כך יצר הרע בטל ממנו:


 

וכל תורה שאין עמה מלאכה - ואם תאמר יהא עמל בתורה תמיד ויגיעתה תהא משכחת עון, ומה צורך למלאכה, לכך הוזקק לומר וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה, לפי שאי אפשר לו בלא מזונות, ומלסטם את הבריות ומשכח תלמודו:"

 

הטור:

"ואחר כך ילך לעסקיו, דכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עון, שאם אין לו מה יאכל העוני יעבירנו על דעת קונו.

ומ"מ לא יעשה מלאכתו עיקר אלא עראי ותורתו קבע, כמו שמצינו בחסידים הראשונים שהיו עושין מלאכתן עראי ותורתן קבע וזה וזה נתקיים בידן, כי אין מעצור לה' להושיע ברב או במעט.

וישא ויתן באמונה, ויזהר מלהזכיר שם שמים לבטלה, שבכל מקום שהזכרת השם מצויה מיתה מצויה.

ומאד מאד יזהר אדם בענין השבועה, שהרבה הפליגו רבותינו בענין שבועת שקר, ואפילו לישבע באמת, כמו שאמרו אלף עיירות היו לו לינאי המלך וכולם נחרבו מחמת שבועת אמת.

ויזהר מלהשתתף עם העו"ג, דשמא יתחייב לו שבועה וישבע בשם יראתו ועובר משום לא ישמע על פיך. מיהו אם נשתתף ונתחייב לו שבועה, יכול לקבלה. ומיהו אין כל אדם יכול לעמוד בזו, וגם רש"י התירם שאין עכשיו עו"ג." (טור אורח חיים סימן קנו)

 


הבית יוסף:

"ואח"כ ילך לעסקיו וכו' כלומר ולא תימא למה אתה אומר ילך לעסקיו יותר טוב היה לו שילמוד לעולם בתורה לכך אמר מדה טובה הוא שילך לעסקיו כדתנן (פ"ב דאבות) כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה כלומר שיכלה ממונו ואח"כ יצטרך לחזור אחר פרנסתו ולא יוכל אפי' לקבוע עתים לתורה וגם יגרום לו עון כי העוני יעבירנו על דעת קונו." (על הטור באורח חיים סימן קנו וכך הוא פסק בשולחן ערוך)

 

"ואחר כך ילך לעסקיו דכל תורה שאין עמה מלאכה מה שהביא רבינו הסיפא ולא הביא הרישא יפה ת"ת עם ד"א וכו' הוא לפי דנראה דהתנא מדבר בשתי כתות מישראל הא' הם התגרים דפורשין בספינות הים והולכים בסחורות בדרך רחוקה וארז"ל ולא מעבר לים היא לא תמצא תורה בתגרין ועליהם אמר יפה תורה עם ד"א דאצל כת זו ד"א עיקר והתורה טפלה ולכן אמר יפה הוא דיהיה יודע מה שכתוב בתורה שיגיעת שניהם משכחת עון וכת אחרת הם לומדי תורה ויושבים בביתם שהתורה אצלם הוא עיקר אמר עליהם וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון דבכת זו צריך שיתפרנס במלאכה והוא יושב בביתו ועוסק בתורה כי בזה יש לתורה קיום אצל כת זו. ורבינו מדבר כאן בכת זו שיושבי' בביתם ומתפרנסים במלאכה או בשאר עסקים כגון רבית וכיוצא כדי שיוכל לישב בביתו וללמוד תורה על כן הביא על זה הסיפא נ"ל אמת וצדק:" (על הטור באורח חיים סימן קנו)

 

רבותינו היו חכמים, מי שמשנה ופועל נגדם בסוף משלם מחיר.

מי אמר שהוא לא עובד? ראשות ישיבה זה עבודהקעלעברימבאר

בפני עצמה, ניהול חינוכי של המוסד.

 

אחרת גם הטענה שלך צריכה להיות מופנת לראשי ישיבה/רבני עיר/ר"מים בציונות הדתית שמקבלים על זה משכורת.

 

חוץ מזה שכל ישיבה זקוקה לתקציב, כמו שתיאטרון הבימה זקוק לתקציב או כל מוסד

מי אמר שדיברתי עליו?ארץ השוקולד

לגבי ראשות ישיבה והיתר להתפרנס מלימוד תורה - זה אכן נושא השרוי במחלוקת בין הפוסקים.

(בכלל, זה קצת עצוב שכל כך הרבה לומדים תורה בישיבות ובודדים מהם למדו הלכות תלמוד תורה מהתחלה ועד סוף ברמב"ם או בטור או בשולחן ערוך...

זה כמו שאנשים לא ילמדו הלכות חגים לקראת החגים.)


 

זה שהטענה נכונה על רבים בציונות הדתית זה לא סותר את נכונותה.


 

לא הבנתי איך הטענה שלך בסוף רלוונטית להלכה או לדברי רבותינו.

(ואגב, אפשר לוותר על התקציבים לשניהם)

לא מצדיק רק מסבירדרור אל
לגמרי מחוץ לעניין, אני דתי לאומי, ולא הייתי תורם לאף צד שם.


אבל ממה שאני מבין, זה הרבה יותר מסכסוך פרטי בין גיסים. זה הפך לוויכוח מגזרי בין פלגים אידיאולוגים ליטאים.


הנקודה היא לא למצוא מקום ללמוד. באמת שיש הרבה מקומות. הויכוח הוא מיהו הפלג האידיאולוגי שממשיך את המותג "פוניבז', אם הישיבות". לכן זה לא סתם לפרוש ולהקים במקום אחר.


כמובן שמבחינתי זו בדיוק הסיבה לא לתרום, רק מסביר למה זה לגיטימי מבחינתם.

זה בערךדרור אל
כמו שאם בישיבת מרכז נגיד, היה קם פלג אידיאולוגי שמתנגד להנפת דגלי ישראל וגיוס לצבא. ומצליח משפטית לקבל את הזכויות על הישיבה.


ברור שלא הינו בקלות מוותרים.

אני נתקלתי גם, אבל בעיקר בעולם החרדימשה

שאני קצת עובד בו.

אני לא חושב שאתה מציג את הרב מרקוביץ בצורה נאמנה.ימח שם עראפת
ניכר שיש לך דעה אישית אודותיו ואתה דוחף אותה. אני מזכיר שמי שהתחילו את האלימות לא היו תלמידי הרב מרקוביץ.
צר לישלג דאשתקד

אין לי שום דעה אישית עליו. כעיקרון למדתי בבני ברק בשנים קשות וחוויתי את האלימות שהייתה בעת הפילוג עצמו (לפני כ21 שנה, לאחר פטירת הרב ברמן זצ"ל). היו לי חברים משני הצדדים, כולל בנו של הרב מקרוביץ עצמו.

עדיין אני חושב, שאם אדם אחד חושב שמגיע לו משהו ובכדי להשיג את זה הוא יצטרך לבלגן סדרי בראשית, הייתי מאוד מעריך אם הוא היה מוותר - וכל עוד מדובר בתלמיד חכם ובבלגן כל כך עוצמתי, בפירוש הייתי מצפה שהוא יעשה את הצעד הזה - זה לא אומר שהוא טועה או שהוא לא בסדר, הבהרתי את זה קודם ואני חוזר ומבהיר את זה שוב.

אני לא בטוח שאת האלימות הפעיל צד פלוני או אלמוני, המריבות הראשוניות בפוניבז' התחילו עוד לפני הרב מרקוביץ (כמדומני שגם אז צד "המחבלים" היה אלים ומחלל שם שמים גדול בהרבה מ"השונאים", ואכן השונאים הבינו את משמעות המחלוקת ולקחו צעד אחורה כפי שראוי לנהוג). לכן כלל לא הזכרתי את האלימות בדבריי (רק לגלגתי שיש לזה לגיטימציה בישיבת פוניבז', אבל לא התכוונתי בהכרח לצד מסוים).

כדי להבין איך כן אמורים להתנהג במצב כזה, אני מציע לך להסתכל על מריבות דומות שאירעו בישיבות שונות: במרכז הרב, הרצי"ה לא הסתדר עם הרב אריאלי, אז הרב אריאלי עזב והמשיך את הרבצת התורה שלו באופן שכולם היו מרוצים; הרב שפירא לא הסתדר עם הרב טאו, אז הרב טאו עזב והקים לעצמו ישיבה משלו, היה קצת מריבות הם לא הפכו את הישיבה לזירת קרב ואת התלמידים ללוחמים/קבצנים; בישיבת חברון היו לא מעט מריבות - עם הרב חיים סרנא (ובכלל זה עם הרב פרבשטיין), הרב אזרחי, הרב זקס ועוד ועוד - איכשהו הישיבה הצליחה להישאר שפויה, ומקסימום הלך תלמיד חכם ומימן בעצמו ישיבה למי שאוהב אותו ורוצה לשתות את דבריו בצמא (ולא תמיד זה קל, תבדוק כמה היה קשה לתחזק כלכלית את ישיבת עטרת ישראל, וכמה כסף וזמן ודיני תורה היו עד שישיבת כנסת הגדולה עמדה על הרגליים). גם אם היו מריבות קטנות, הן הסתיימו מהר, ובוודאי שלא ציפו שהתלמידים יסתובבו ברחובות כדי לגייס כסף. בישיבת גרודנא, איך שהתחילו מריבות, הרבנים המבוזים הודיעו שכל התלמידים הולכים הביתה עד להודעה חדשה, ואכן קבוצת התומכים שלהם פתרה את הבעיה תוך שבוע-שבועיים.

נתתי לך רשימה די ארוכה של אנשים לא פחות יפים, חכמים וצודקים מהרב מרקוביץ, ואתה רואה ארסנל של פרקטיקות שמשאירות את המריבות במקום מכובד ופותרת את הבעיה בלי להפוך את התלמידים ל"מוציאים לפועל" של הרב שלהם. על זה אני מדבר, ופירוש לא על צדק ויושר ולמי מגיע.

תמונה AI של סופת ביירון. מה דעתכם על זה?נ א

אהבתיסודיתאחרונה

אולי יעניין אותך