בעז"ה גם השנה נחגוג יחד את שמחת תורה ויום ההקמה בעוז ציון!
בעזרת ה' יהיה מנין בגבעה.
מיועד גם למשפחות, נשמח להצטרפותכם.
לפרטים:
בנים- 0506792013
בנות- 0549226946
נשמח אם תעזרו להפיץ.
"אין תורה כתורת ישראל"הדובדבן שבקצפתבעז"ה גם השנה נחגוג יחד את שמחת תורה ויום ההקמה בעוז ציון!
בעזרת ה' יהיה מנין בגבעה.
מיועד גם למשפחות, נשמח להצטרפותכם.
לפרטים:
בנים- 0506792013
בנות- 0549226946
נשמח אם תעזרו להפיץ.
יש לכם פריטי יודאיקה ישנים שאין לכם עוד צורך בהם? אספן ישמח לתת לכם הצעת מחיר עבורו. כנסו לאתר וקראו כל מה שצריך לדעת על אספנות ואספני יודאיקה, או חפשו בגוגל יוסף האוסף. http://www.yosefus.com/PAGE15.asp
אני...
טוב.
פשוט נתחיל וזהו.
אז אני רוצה להעביר לכם מסר חשוב מאד מאד.
בעצם שניים.
אני לא יודעת אם אני עושה את הדבר הנכון... אולי אני מתנשאת, אולי עליונית, אולי סתם חצופה.
אבל זה חשוב לי.
אני בכוונה כותבת את זה מפצל"ש. אל תנסו לחקות אחרי.
אז יהודים טובים, אני מבקשת מאד שתקראו את השורות הבאות ותחשבו עליהן, ואיך אתם יכולים לצמוח מהדברים שכתבתי. בסדר?
אני בטוחה בכל ליבי שאלו לא סתם דברים... רק בשבילכם. אך ורק.
סוד החיים לדעתי -
א. שמחה, ותמיד. גם אם נורא עצובים \ כועסים \ ממורמרים \ מאוכזבים \ מדוכאים, גם בנקודת השפל הנמוכה ביותר, תמיד תמיד חיוך טוב יכול להציל את הנפש. וגם חיוך גרוע. ולא משנה אם החיוך הזה בא ממני או מאחר, ולא משנה אם חייכתי בכוח או באמת - חיוך קטן ודבילי יכול להצחיק ולגחך ולהרים את המצב רוח בהמון המון רמות.
מניסיון של המון פעמים, כי אני טיפוס עצבני קצת, ותמיד זה עזר לי מאד.
לא מזמן הייתי במצב רוח מדוכא, שונא, עצבני וממורמר. פסגת העצב. ואז החלטתי שאני לא מוותרת לעצמי. נכנסתי לחדר צדדי, נעמדתי מול מראה, וחייכתי בכוח. זה דרש המון כוח, אבל הצליח בגדול. התחלתי לצחוק על עצמי. צחקתי על כמה שאני מטומטמת, שעושה לעצמה פרצופים במראה. צחקתי על כמה אני טפשה, שנתתי ללב שלי ליפול בידי היצר הרע. ומצב הרוח שלי השתנה מהקצה אל הקצה. נהייתי עליזה ונעימה. באמת.
ב. עין טובה. זה נשמע חלומי וסיפורי, אבל זה כל כך מציאותי וכל כך חשוב, אתם לא משערים כמה.
מה זה אומר? זה אומר להסתכל על הכל (הכל!) בידיעה שבורא העולם ברא אותך בשביל שתחיה בשמחה ותעבוד אותו בשמחה.
וזה עוזר מאד. פתאום הכל מקבל אור חדש, שונה, טהור ואמיתי. פתאום כל המכשולים נהפכים לנסיונות שקל וכיף לעבור, פתאום כל הסבל - למסע אימונים שבסופו מחכה האושר האמיתי. בבקשה האמינו לי. אני לא סתם אומרת.
זה יוצא מלב, ואני מקווה שייכנס ללב.
זה נכתב כמעט בדמעות.
אשמח לדעת שקראתם, ועוד יותר אשמח אם למישהו יזוז משהו בלב.
רק תגיבו 'קראתי'.
ובבקשה בבקשה תחשבו ברצינות אמיתית על הדברים שכתבתי,
ותדעו שהקדוש ברוך הוא אוהב את כולנו מאד. אם הוא היה רוצה שנמות היינו מתים. הוא לא רוצה.
אתם חכמים.
הסיקו לבד את מסקנותיכם, קחו ללב את מה שצריך, ואם לא צריך - אולי תוכלו לעזור ולעודד אחרים.
אני מקווה שאני לא נשמעת מתנשאת או מזלזלת באף אחד. אני כותבת אך ורק מתוך רצף נסיונות.
כתבתי בכאב, קבלו זאת בהבנה.
ו... אם מישהו רוצה לפרוק, לשוחח מלב אל לב, או רק לקבל כותל לדמעות - הנני, אוזן קשבת.
אל תתביישו.
שנזכה לקיים..
יהיו דברי תורה אלו לרפואתה של שולמית שולה בת קמר, הקב"ה ישלח לה רפואה שלמה ויחזירה לאיתנה הראשון, אמן!
"תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב"
בחתונה יש הבדל משמעותי בין המחותנים (הורי החתן והכלה) לבין שאר האורחים והעוסקים במלאכת הארגון.
המחותנים שמחים בעצם העובדה שזכו להכניס תחת החופה את בנם וביתם ושמחה זו היא זו שגורמת לכל המשתה ולכל השמחה הגדולה.
לעומתם, שאר המוזמנים הם אינם שמחים מכח עצמם אלא תחילה משתתפים בסעודה ולאחר שאלו מכל טוב ושתו משקאות אז מתעוררת בהם השמחה.
כך גם הנמשל אותו הגדיל לתאר המגיד מדובנא זצ"ל – כאשר האדם מקיים את תורתו ואת מצוותיו של הקב"ה מכל ליבו ובשמחה גדולה דומה הוא לאותו המחותן השמח בעצם קיום המצווה. ואם חלילה הוא אינו שמח בעצם קיום המצווה הרי הוא כאורח לא קרוי-כאחד שאינו מוזמן, זר.
שבת שלום
שלחתי למדור דעות ולא פורסם אז אני מעלה פה:
בני עקיבא, הרב קוק ומה שביניהם / דעה
שלחתי למדור דעות ולא פורסם אז אני מעלה פה:
בני עקיבא, הרב קוק ומה שביניהם / דעה
פרשת עקב
בשבת הקרובה נקרא את פרשת עקב, הפרשה היא שלישית בחומש דברים. הפרשה מהווה המשך ישיר לפרשה הקודמת ופותחת בנאומו של משה רבנו. משה רבנו נושא נאום פרדה בפני בני ישראל. משה מדגיש את החשיבות בקיום מצוות שהאדם דש בעקביו שלכאורה נראות כפשוטות ובמידה ויקפידו בקיום המצוות על קלה כבחמורה ה' ידאג לכל צרכי עם ישראל החומריים. משה ממשיך ומזהיר את בני ישראל שלא לקבל את טובות ה' ואת השפע אותו משפיע על ישראל כמובן מאיליו. .
"ואכלת ושבעת וברכת את ה' אלוקיך על הארץ הטובה אשר נתן לך" (ח', י')
בעל ה"בינה לעיתים" זצ"ל, ביאר את הכתוב על פי קושיית הגמרא – (ברכות לה). שכן בפסוק אחד נאמר "לה' הארץ ומלואה" ובפסוק אחר "נאמר והארץ נתן לבני האדם".
לפני ברכת האוכל, "לה' הארץ ומלואה" שאין לך רשות לאכול. ולאחר הברכה "הארץ נתן לבני האדם", יש רשות לאכול. שאם לא ברך הרי שאין לו רשות לאכול וליהנות מטובה של הארץ.
מוזמנים להעלות חידושים נוספים
שבת שלום
שלום לכולם!
לצורך זיכוי הרבים ממליצה ממש על פאליקציה חדשה בתחום המזון הכשר:
האפליקציה על פי מיקום מאתרת לך את המסעדות/ קפיטריות/ מרכולים כשרים הפזורים לידך ובכשרות הרצויה!
ממליצה ממש!
אשמח לשמוע על עוד אפליקציות בתחום,
ההורדה חינמית בחנויות האפליקציות השונות, מצ"ב גם קישור
אפרת
בס"ד.
לבקשת מס' חבר'ה, כדי שנוכל לדעת (פחות או יותר) מי זה שעונה, ביקשו לפתוח שירשור הכירות.
כל אחד יכול לענות (אם בכלל..) על איזה סעיף שהוא רוצה...
1) שם
2) גיל
3) עיסוק
4)טקסט חופשי (הערה, משהו שחשוב לך לומר וכו')
מי יהיה הראשון?
1. אלרועי
2. 16
3. תלמיד
4. חדש בפורום, משעמם בחופש 
"וכל אלו הימים כל ישראל מתענים בהם מפני הצרות שאירעו בהם כדי לעורר הלבבות לפקח על דרכי התשובה ויהיה זה זיכרון למעשינו הרעים ומעשה אבותינו שהיה במעשינו עתה עד שגרם להם ולנו אותן הצרות, שבזכרון הדברים האלו נשוב להיטיב" (שו"ע אור"ח תקמט, ע' במ"ב).
לדבר איתי בפרטי
אני לא יודע למה הספרדים אומרים שאסור לה אני רק יודע שבמשנה בחולין פרק ח' משנה א' כתוב בפירוש שזה מותר וגם בגמרה על זה (דף קג עמ' ב') וחוץ מזה זה ברור גם בדף קיא עמ' ב בחולין בסוגיה של הדגים שעלו בקערה כך שבשלב זה ברור לכול שמותר מעל לכל ספק. בשולחן ערוך יורה דעה סימן פז כותב הבית יוסף שבשר דגים וחגבים אינו נכלל באיסור בשר וחלב כך שלכולי עלמה לא פליגי!!!!
יש האומרים שאיסור זה הוא בבחינת חמירא סכנתא מאיסורה אבל גם בגמרה בחולין (אני לא זוכר איזה דף) בה מבוארים מקרים אלו מוזכר רק דג עם בשר ולא עם חלב.
וגם הרמב"ם גדול הרופאים בהלכות רוצח ושמירת נפש פרקים יא', יב' ברשימת הדברים של חמירה סכנתא מאיסורה לא מזכיר דברי אלו.
א משהו יודע מאיפה המקור של המחמירים בעניין זה שיפרסם תגובה.
שימו לב!!!!!!!!!!! אני לא פוסק ולא באתי לפסוק הלכה אני רק נער צעיר ואשכנזי שהנושא הטריד אותו וחלטתי לעיין בו כדי להבין את המקור לחומרה (עוד לא מצאתי)
והם עושים את זה הרבה זמן אז לא נראלי שיש להם אפשרות לפסוק ההפך
ובכל זאת כולם מקפידים על זה, וזה נפסק להלכה.
הרמב"ם מסביר את זה אחרת ובאמת לשיטתו אין בעיה.
לפי הגר"א ניתן להקל ברוח רעה כיוון שהיא נחלשה לאחר הקידוש השם של הגרף פוטוצקי
לא נזכר לא ברמב"ם ולא ברי"ף ועוד.
הרב ליאור מורה כך להלכה.
אך אם הוא עצמו מכנה עצמו בשם "נער צעיר ואשכנזי", מי אני שאסתור אותו ואותך?!. הוא כנראה לא מודע שאשכנזים זה לא יהודים. אשכנזים הם צאצאים של אשכנז הנכד של יפת. היה עליו לכתוב "אני נער יהודי מגלות אשכנז".
"יש להימנע מלאכול דגים בחלב או עם גבינה משום חשש סכנה. ורבנות הנותנת הכשר למסעדה המגישה מאכלי גבינה עם דגים, צריך שיכתבו מודעה שלענין זה אין לספרדים ועדות המזרח להקל".
אם אתה רוצה לדעת מה המקור של זה- תשלח שאלה לרב בן ציון מוצפי באתר שלו. הוא בטוח יענה לך.
כשם שבני ישראל במצרים אינם מצרים (זרע מצרים), כך יהודי גלות תימן אינם תימנים(זרע תימן), וכך יהודי גלות אשכנז אינם אשכנזים (זרע אשכנז) וכך היהודים בספרד אינם ספרדים.
הרי אשכנזים הם מי שמצאצאי אשכנז הנכד של יפת בן נח, איך יהודי מעיז לכנות את עצמו בשם "אשכנזי" ?!?!.
כשם שאת בני ישראל אנו לא מכנים בשם מצרים (צאצאי מצרים הבן של חם), ואת יהודי גלות תימן איננו מכנים בשם תימנים (צאצאי תימן הנכד של עשו), כך מעתה ואילך אמור אני יהודי מגלות אשכנז.
גם אם אחרי האמירה הנחרצת כתבת בסוף שלא באת לפסוק הלכה.
לגבי מקור הדברים, והדעות בעניין - http://www.yeshiva.org.il/midrash/16304
אתה מכיר מישהוא שפוסק על סמך איזה פורום באינטרנט ? האם אתה מחליט על דרכי טיפול בחולה על סמך עצות פורומים ? ? ?
בת 30 ענתה טוב מאד קצר ולעניין בלי התפלספות
יישר כחך !
שציטטה ילקוט יוסף.
הגבתי לפותח השרשור. לא ברור לי האם הבנת אחרת.
[אם זה לא ברור, ראה כאן].
ב. ממה שאני רואה בפורומים [נניח בהתיעצויות בפורום] אני חושב שאנשים מסתמכים במידה מסויימת על מה שמופיע בפורומים, גם בדברים רפואיים.
ג. יש הצהרות מסויימות שלא נכון להצהיר אותם, גם אם לא יסתמכו עליהם למעשה.
אני רוצה סדר בדברים..
מטרתנו בעולם זה, הוא לעבוד את ה' יתברך , לקיים את רצונו כפי שציווה לנו..
אוקיי, אז אני מקיימת את ציוויו, מקפידה על סדר דברים אבל,
כשיש לי באמצע הדרך, אדם שמפריע לי. שלא לרוחי שהוא מול עיניי מחלל את השבת, ואומר לי בפנים "טוב לי עם זה-
לא רוצה להיות דתי.. בעיני זה סתם שטויות.."
איך, אני באותם רגעים יכולה לסלוח לו? הרי זה כואב לי שהוא הולך נגד ה'.. והוא ויודע על מציאותו..
אותו אדם נאיבי כלפיי .. ולא רק בגלל קיום מצוות. כי אני אדם שהולך בדרך יישרה בלי שקרים. כשרואה שקר אני אומרת זאת בפנים של אנשים. ואותו אדם שאני מדברת עליו הוא לא סובל אותי בגלל זה.. ואני באמת, לא אוהבת אותו בגלל שהוא אדם לא יישר והוגן, וגם בגלל שמחלל שבת בפניי..
קשה לי לסלוח לאדם כזה..
אז איזה קיום מצוות אני עושה כאן? איזו עבודת ה' אני עושה כאן? אני באמת דתייה? שומרת צניעות, כשרות, שבת, אבל בלב לא אוהבת את אותו אדם ולא רוצה להגיד שונאת אותו, הוא מפריע לי בדרך אמת..
אבל, ברגע שאסלח לו, כי זו עבודת המידות שלי.. אותו האדם הנאיבי שלא אוהב דת וחי חיי שקר אני אומרת לעצמי, אז אסלח! ואז יהיה איתי שוב פעם בקשר ויעשה לפניי את הדברים הכואבים לי (חילול שבת) ואראה אותו רק משקר.
ולמה, אני שואלת.. כי יש מישהי שרוצה להשלים בינינו ואני לא רוצה. אז היא אומרת לי: "את דתייה!"
אהה! בגלל שאני דתייה אני צריכה לסלוח? כאן, אני לא מבינה את הדברים.
אין לי רגשות? חוץ מזה אני אישה הוא גבר, אז מה לי ולו?
אבל בגלל שזה יוצר סכסוכים במשפחה אז מבקשים ממני לעשות סולחה. אבל אני נגד! אבל אני בעד להמשיך להתחזק בדת כמו תמיד.
יש תגובה?! (כבר שנה אני אוכלת את עצמי עם הכאב הזה.)
בס"ד ובהשתדלותי
אדם כזה, שהוא לא דתי, ואומר שטוב לו עם זה - אז באמת אין מה לכעוס עליו. הקב"ה ברא אותו, כמו שהוא - עם הכוחות שלו, והסביבה שאליה הוא נולד. הוא ברא אותו עם הקשיים שלו, והדברים שקלים לו. הוא ברא את המכלול הזה - שהוא האדם שאת רואה לפניך. לא רק שהקב"ה ברא אותו - אלא, הוא נתן ועדיין נותן לו חיות - בכל רגע ורגע מהחיים שלו. ולא רק זה, הוא זימן את כל האירועים שקרו ויקרו לו בחיים, והוא דאג, ודואג, וידאג שאותו אדם ילך במסלול שהוא צריך, כדי למלא את רצונו של הקב"ה ולהגיע למטרה שאליה הקב"ה רוצה שהוא יגיע. ולכן, הקב"ה שם את אותו אדם בסביבה מסוימת, ונתן לו לחוות חוויות מסוימות - שגרמו לכך שאותו אדם מרגיש טוב עם זה שהוא אינו דתי. אז למה שתכעסי עליו? המקסימום שאולי אפשר להרגיש - זה חמלה כלפיו שזה המקום שהוא נמצא בו, לעומת המקום הטוב יותר שהוא היה יכול להיות בו, לו היה דתי. בוודאי שלכעוס עליו - לא יגרום לו להבין מה לא בסדר עם אורח החיים שלו.
אותו אדם, יודע - אולי - שקיים בורא לעולם, אבל האם הוא באמת מבין - האם הוא באמת הפנים ומכיר בכך שאותו בורא ציווה עליו, ורוצה שהוא באופן אישי ישמור שבת כמו שאת מכירה את שמירת השבת? ברור שלא! הרי לדבריו אלו "שטויות" (ח"ו). אז למה אפשר לצפות ממנו? לכן, אין לך מה לכעוס עליו. יש על מה להצטער שהוא במצב הזה. אבל אין על מה לכעוס עליו. אפשר לבקש בנועם, אם יוכל להתחשב בך, היות ואת שומרת שבת, אם יוכל להימנע מדברים מסוימים בנוכחותך. זה דרך ארץ בסיסית - גם אם הוא לא מזדהה עם הצורך שלך.
ריאליסטהקדמה:
ישנם 2 סוגי חוטאים:
הסוג האחד - "תינוקות שנשבו" - אלו החוטאים מחוסר הכרות עם תורת ישראל תוך שהם סופגים את ההיפך מהאמת מהמדיה, או אלו שאינם מסוגלים להתגבר על יצרם והם כמו תינוק שלומד לזחול, נופל וקם ושוב נופל וקם.
הסוג האחר - "חוטאים ומחטיאים להכעיס" - אלו כן מכירים את תורת ישראל ברמה כלשהיא, ומתכוונים בזדון למרוד בה ועושים פעולות כדי שגם יהודים אחרים ימרדו בה' ובתורתו.
שלמה המלך כותב במשלי "כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם" - דהיינו - כפי שהאדם יפנים בלבו את זולתו - כך זולתו יפני אותו.
ולכן:
ככשמדובר על סוג החוטאים הראשון - מצווה עלינו לאהוב אותם, הטמיעי בלבך אהבה עצומה אליהם ולו רק כי הם יהודים שבאמת לא יודעים ולא מסוגלים - ואז תראי בחוש שגם האדם שמולך - יתחיל לאהוב אותך בצורה זהה.
בדוק ומנוסה.
כשמדובר על חוטאים ומחטיאים אחרים בזדון ובכוונה כדי למרוד בה' - כאן כבר כתב דוד המלך בתהילים "הלא משנאיך ה' אשנא ובתקוממיך אתקוטט, תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי". מצווה לשנוא אותם ולרדפם עד חרמה.
נסי את עצתו של שלמה המלך ותראי פלאים.
זה לא קל...
תוספת חשובה:
כאשר מדובר על סוג החוטאים הראשון - האהבה שלנו אליהם היא אהבה כאל יהודי פרטי, אולם כציבור חילוני עלינו להתנגד לדרכם ולהציב חומות הגנה והדפרדה בינם לבינינו.
כפרטיים - אוהב אותם.
כציבור - נדיר עצמנו מהם.
מקווה שהדברים הסתדרו לך.

תודה!סתמישוולמה את צריכה לסלוח לו?
הוא פגע בך בצורה אישית במשהו?
למה את מרגישה שזה חלק מעבודת ה' שלך?
רק בשתי מילים: סליחה אמיתית, אם אכן נדרשת פה, היא לעולם לא תוכל להיות מאולצת.
סליחה אמיתית וכנה תגיע, אם וכאשר תביני בעומק דבר אחד: ה' הוא המסבב הכל. ה' הוא המסבב שאת תיפגעי ממישהו. והוא גם סובב שתיפגעי בשל דבר מסוים. ומכיון שהוא המסבב אז יש לכך סיבה.
לדעתי את מרגישה סוג של צדקנות שאת כל כך טובה וכל כך קרובה להשם עד שכל מי שלא כמוך הוא לא שווה. ובמקרה שלך זה אף מגיע לכעסים על הזולת...
זה שלב התפתחות רוחנית וזה לגטימי
בהצלחה בדרך העולה בית השם.
וכדאי ששאלות כאלה יופנו לרב במדרשה/אולפנה בו את ומדת ולא בפורום. זה יגרום לך לבלבול.
שלום. אמא שלי גרה בחו"ל (ישארלית) ונמצאת אצלי לביקור לשבועיים. רציתי לקחת אותה לשיעורי תורה מרוממים ומחזקים במהלך הביקור. האם מישהו יכול להמליץ על שיעורים שווים בירושלים (בעברית)? היא (עוד?) לא שומרת מצוות אז משהו עם תוכן עמוק אך לא כבד מדי או שמצריך ידע קודם מסוים. תודה! שבוע טוב ומבורך.
למיטב ידיעתי, לא זו בלבד שהם לא יהודים, אלא הם אף לא חלק מעם ישראל, דהיינו הם לא בני ישראל, דהיינו הם לא ישראלים, כלומר: הם לא מזרע ישראל אבינו. בכלל שמעתי שאתיופים הם צאצאים של מלכת שבא
שָׁמַעְתִּי בִּשְׁמוֹ שֶׁאָמַר
אֲנִי אֵין לִי מַה לַּעֲשׂוֹת בְּזֶה הָעוֹלָם כְּלָל
כִּי בִּשְׁבִילִי אֵינִי צָרִיךְ לַעֲשׂוֹת כְּלָל
רַק בָּאתִי לְהָעוֹלָם לְקָרֵב נַפְשׁוֹת יִשְׂרָאֵל לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ.
אֲבָל אֵינִי יָכוֹל לְקָרֵב
כִּי. אִם מִי שֶׁבָּא אֶצְלִי וּמְסַפֵּר לִי חֶסְרוֹנוֹ
אֲנִי יָכוֹל לְתַקְּנוֹ וְכוּ'
רבי נחמן הבטיח תיקון נצחי לכל מי שיבוא אל קברו באומן, ייתן פרוטה לצדקה ויאמר את התיקון הכללי.
הוא גם סיפר מה הכוח שהוא זכה לו:
אָמַר לְאֶחָד, שֶּׁהַכּחַ שֶׁהָיָה לְדָוִד הַמֶּלֶךְ עָלָיו הַשָּׁלוֹם לוֹמַר שְׁמוֹנֶה פְּעָמִים אַבְשָׁלוֹם בְּנִי בְּנִי וְעַל יְדֵי זֶה הֶעֱלָה אוֹתוֹ מִשִּׁבְעָה מְדוֹרֵי גֵּיהִנּוֹם וְהִכְנִיסוֹ. לְגַן עֵדֶן, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה
זֶה הַכּחַ יֵשׁ לוֹ גַּם כֵּן
שֶׁהוּא יָכוֹל זאת גַּם כֵּן לְהַעֲלוֹת בְּדִבּוּרוֹ בְּעָלְמָא אֶת הָאָדָם
מִכָּל הַשִּׁבְעָה מְדוֹרֵי גֵּיהִנּוֹם
וּלְהַכְנִיסוֹ לְגַן עֵדֶן.