שרשור חדש
"אין תורה כתורת ישראל"הדובדבן שבקצפת

בעז"ה גם השנה נחגוג יחד את שמחת תורה ויום ההקמה בעוז ציון!

בעזרת ה' יהיה מנין בגבעה.

מיועד גם למשפחות, נשמח להצטרפותכם.

לפרטים:
בנים- 0506792013 
בנות- 0549226946 
נשמח אם תעזרו להפיץ.

אספן מעוניין לרכוש פריטי יודאיקהjony111

יש לכם פריטי יודאיקה ישנים שאין לכם עוד צורך בהם? אספן ישמח לתת לכם הצעת מחיר עבורו. כנסו לאתר וקראו כל מה שצריך לדעת על אספנות ואספני יודאיקה, או חפשו בגוגל יוסף האוסף. http://www.yosefus.com/PAGE15.asp

יהודים טובים, בבקשה תקראו. זה חשוב לי... וגם לכם...אוזן קשבת

אני...

טוב.

פשוט נתחיל וזהו.

 

אז אני רוצה להעביר לכם מסר חשוב מאד מאד.

בעצם שניים.

אני לא יודעת אם אני עושה את הדבר הנכון... אולי אני מתנשאת, אולי עליונית, אולי סתם חצופה.

אבל זה חשוב לי.

אני בכוונה כותבת את זה מפצל"ש. אל תנסו לחקות אחרי.

 

אז יהודים טובים, אני מבקשת מאד שתקראו את השורות הבאות ותחשבו עליהן, ואיך אתם יכולים לצמוח מהדברים שכתבתי. בסדר?

אני בטוחה בכל ליבי שאלו לא סתם דברים... רק בשבילכם. אך ורק.

 

סוד החיים לדעתי -

א. שמחה, ותמיד. גם אם נורא עצובים \ כועסים \ ממורמרים \ מאוכזבים \ מדוכאים, גם בנקודת השפל הנמוכה ביותר, תמיד תמיד חיוך טוב יכול להציל את הנפש. וגם חיוך גרוע. ולא משנה אם החיוך הזה בא ממני או מאחר, ולא משנה אם חייכתי בכוח או באמת - חיוך קטן ודבילי יכול להצחיק ולגחך ולהרים את המצב רוח בהמון המון רמות.

מניסיון של המון פעמים, כי אני טיפוס עצבני קצת, ותמיד זה עזר לי מאד.

לא מזמן הייתי במצב רוח מדוכא, שונא, עצבני וממורמר. פסגת העצב. ואז החלטתי שאני לא מוותרת לעצמי. נכנסתי לחדר צדדי, נעמדתי מול מראה, וחייכתי בכוח. זה דרש המון כוח, אבל הצליח בגדול. התחלתי לצחוק על עצמי. צחקתי על כמה שאני מטומטמת, שעושה לעצמה פרצופים במראה. צחקתי על כמה אני טפשה, שנתתי ללב שלי ליפול בידי היצר הרע. ומצב הרוח שלי השתנה מהקצה אל הקצה. נהייתי עליזה ונעימה. באמת.

 

ב. עין טובה. זה נשמע חלומי וסיפורי, אבל זה כל כך מציאותי וכל כך חשוב, אתם לא משערים כמה.

מה זה אומר? זה אומר להסתכל על הכל (הכל!) בידיעה שבורא העולם ברא אותך בשביל שתחיה בשמחה ותעבוד אותו בשמחה.

וזה עוזר מאד. פתאום הכל מקבל אור חדש, שונה, טהור ואמיתי. פתאום כל המכשולים נהפכים לנסיונות שקל וכיף לעבור, פתאום כל הסבל - למסע אימונים שבסופו מחכה האושר האמיתי. בבקשה האמינו לי. אני לא סתם אומרת.

זה יוצא מלב, ואני מקווה שייכנס ללב.

 

זה נכתב כמעט בדמעות.

אשמח לדעת שקראתם, ועוד יותר אשמח אם למישהו יזוז משהו בלב.

רק תגיבו 'קראתי'.

ובבקשה בבקשה תחשבו ברצינות אמיתית על הדברים שכתבתי,

ותדעו שהקדוש ברוך הוא אוהב את כולנו מאד. אם הוא היה רוצה שנמות היינו מתים. הוא לא רוצה.

 

אתם חכמים.

הסיקו לבד את מסקנותיכם, קחו ללב את מה שצריך, ואם לא צריך - אולי תוכלו לעזור ולעודד אחרים.

 

 

אני מקווה שאני לא נשמעת מתנשאת או מזלזלת באף אחד. אני כותבת אך ורק מתוך רצף נסיונות.

כתבתי בכאב, קבלו זאת בהבנה.

 

ו... אם מישהו רוצה לפרוק, לשוחח מלב אל לב, או רק לקבל כותל לדמעות - הנני, אוזן קשבת.

אל תתביישו.

קראתי. יישר כחך...;)קול התו"ר
יישר כחך על פתיחת הלב...;)
קראתי. יישר כח גדול!אני77

שנזכה לקיים..

וואו. תודהאנונימי (2)אחרונה
לא נכנסתי לפורום הזה הרבה זמן ודווקא עכשיו זה התאים לי בול...
משל נפלא מהמגיד מדובנא - קיום מצוות בשמחה ממש כמו בחתונהקוראים תורה

 

לדבר התורה המלא:

 

 

יהיו דברי תורה אלו לרפואתה של שולמית שולה בת קמר, הקב"ה ישלח לה רפואה שלמה ויחזירה לאיתנה הראשון, אמן!

 

"תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב"

 

בחתונה יש הבדל משמעותי בין המחותנים (הורי החתן והכלה) לבין שאר האורחים והעוסקים במלאכת הארגון.

 

המחותנים שמחים בעצם העובדה שזכו להכניס תחת החופה את בנם וביתם ושמחה זו היא זו שגורמת לכל המשתה ולכל השמחה הגדולה.

 

לעומתם, שאר המוזמנים הם אינם שמחים מכח עצמם אלא תחילה משתתפים בסעודה ולאחר שאלו מכל טוב ושתו משקאות אז מתעוררת בהם השמחה.

 

כך גם הנמשל אותו הגדיל לתאר המגיד מדובנא זצ"ל – כאשר האדם מקיים את תורתו ואת מצוותיו של הקב"ה מכל ליבו ובשמחה גדולה דומה הוא לאותו המחותן השמח בעצם קיום המצווה. ואם חלילה הוא אינו שמח בעצם קיום המצווה הרי הוא כאורח לא קרוי-כאחד שאינו מוזמן, זר.

לדבר התורה המלא:

 

שבת שלום

בני עקיבא, הרב קוק ומה שביניהם / דעהיובל תל אביב

שלחתי למדור דעות ולא פורסם אז אני מעלה פה:

 

בני עקיבא, הרב קוק ומה שביניהם / דעה

במאמרו של אלדר לאו, נמתחה ביקורת על קביעת תקנות צניעות במחנות בני עקיבא. את הפוסט שפירסם בפייסבוק, הוא מסיים במילים אלו:
"אני כותב את הדברים האלה בכניסת יום ג' אלול, יום פטירתו של הרב קוק זצ"ל, המורה הגדול של בני עקיבא. התנועה שהכיר הרב קוק לפני שמונים שנה חינכה אנשים גדולים לקחת אחריות לעתיד המדינה ולתיקון החברה ולא עסקה בקליפות חיצוניות חסרות משמעות. אולי זה היום שתנועת בני עקיבא שלי תקבל על עצמה, כחלק מתהליך התשובה הכולל, להפסיק להפריד ולהרחיק בהרחקות חיצוניות בין בנים לבנות ולחנך לחברה משותפת שיש בה קדושה ויש בה צניעות"
 
ובכן, כנראה מעולם לא סיפרו לאלדר שהרב זצ"ל מעולם לא היה המורה הגדול של בני עקיבא. את בנו צביהודה הוא לא שלח לשם. הרב קוק היה בעל ראייה כוללת והוא השתדל להסתכל על הכול במבט של גאולה. גם על בני עקיבא, גם על התנועה הציונית וגם על האוניברסיטה העברית, וגם על הרצל. בכל הוא ידע גם ידע שקיימים גם דברים שליליים אך הוא העדיף להתמקד בטוב, ולטפח אותו. 
אבהיר את כוונתי. בוודאי שהרב אהב את תנועת בני עקיבא, אך הוא גם אהב את הקנאים ששנאו אותו וביזו אותו. הוא אהב את הכול. יותר מזה, הרב קוק מעולם לא היה שייך לציונות הדתית. הוא גדל בבית חרדי, ליטאי מצד אחד וחבד"י מצד שני, על אף שהציונות הדתית כבר הייתה קיימת כמה דורות. בגלל יחסו החיובי לציונות הדתית, קרו שני דברים:
מצד אחד הוא הוחרם ע"י חלק מהחוגים החרדים, שניסו להשניאו בפני כל אחד אחר, ומצד שני הציונות הדתית אימצה אותו כרבה ומורה דרכה, על אף שכאמור - הוא עצמו לא ראה את עצמו כחלק ממנה, אלא כאישיות כוללת המסוגלת לסבול ניגודים ולהכיל גם את הציונות הדתית (והחילונית) וגם את החרדיות לדבר ה'.
 
הרב זצ"ל היה מחמיר בענייני צניעות, הרבה מעבר למקובל בתנועת בני עקיבא, וגם מעבר למקובל אצל החרד"לניקים.
 
להלן מעט מן המעט שסופר על הרב זצ"ל והנהגותיו, שאינם עולים בקנה אחד עם הדברים שכתב אלדר. (הדברים לוקטו מן החוברת "שהשמחה במעונו", ושם מופיעות שיחות נוספות בנושא)
 
"עודנו ילד, היה נזהר אברהם איצל'ה שלא להתבונן בנשים. בלכתו ברחוב היה עוצם עינו כשראה אשה עוברת ומתוך כך לעיתים היה נתקל ונחבל"
(מפי ר"מ זידל, שבחי הראי"ה עמ' לג)
 
"פעם אחת בבויסק ערכו המשכילים נשף לטובת החברה 'צדקה גדולה' וקבעו בתוכנית גם מחולות של אנשים ונשים, משנודע הדבר להרב מיד שלח להודיע לעורכי הנשף שישנו את התוכנית, אולם הללו סירבו ונימקו שהתוכנית נקבעה במיוחד מטעם מושל הפלך וגם עשירי העיר הוזמנו לבא, מה עשה הרב הודיע להם שהוא יבוא לנשף, ולפי מצב הנמוס וכבוד התורה אז נתבטל מתוך כך הנשף הזה. ומוסיף רבנו גם ש"ס בכרך אחד הכין לו הרב לקחת איתו לבית האסורים עם יגיע להאסר מפני הפרעתו הזאת. ואת הפסדי ההוצאות שנגרמו ע"י ביטולו של אותו הנשף, סלק מתוך משכורתו".
[לג' אלול אות כ'] 
 
מספר מזכירו של הרב בתקופת לונדון: הרב היה רגיל להרכיב משקפים שחורות כשדיבר לפני ציבור שהיו בו גם נשים, אפילו שהדבר היה באמצע חורף לונדוני וכשבאה אשה לשאול ממנו שאלה היה מרכין את ראשו. [שבחי הראי"ה עמ' קכט]
 
מספר ר"א טייטלבוים שהיה גר בחדר אחד עם מרן הרב בשקדו בישיבת וולוזין שגם בלילות החורף היה ישן ללא שמיכה חמה, בכדי שלא יבוא לידי חמום. בהליכתו יום יום לישיבה, היו עיניו מושלות, שלא להסתכל באשה שתזדמן בדרכו. פעם הגישה לו בעלת הבית חשבון לתשלום, וחבירו עמדו על כך שהיא הפריזה בדרישתה, ועליו להעיר לה על כך, הרב לא הסכים להכנס לדין ודברים עם בעלת הבית באומרו: כדאי לי לותר על הסכום הנידון, ובלבד שלא לעבור על דברי התנא "על תרבא שיחה עם האשה". [טל ראי"ה עמ' סה]
 
הגרי"מ חרל"פ סיפר בהספד על הרב (ששמע מהרב בומבין אשר למד מרכז הרב) "שלא יודעים כמה גדולה היתה צידקתו של הרב, עד כדי כך שאפילו על אשתו לא הסתכל. דוגמא לדבר שדרכו של הרב פסיקת הלכה היתה תמיד להחמיר לעצמו ולהקל לאחרים וכן נהג בבדיקת נשים (מראות) פעם אחת עמדה אשתו של הרב בתור כדרך כל הנשים ושאלה את הרב שיפסוק, ולא שם לב שזו אשתו והקל, ושאלתו הלא מקודם החמרת לי". [מפי הרה"צ ר' יוסף לייב זוסמאן זצ"ל הובא בניצני ארץ ז' עמ' 222].
 
סיפר רבינו הרצי"ה שפעם ראיינה עיתונאית את מרן הרב. לאחר הראיון אמרה שנהנתה מאוד אך רק דבר אחד הפריעה לה, שהרב לא הסתכל עליה אפילו פעם אחת. [עטורי כהנים 219].
 
אמר מרן הרב זצ"ל, ההבחנה בין יהדות שיסודה ברבוי תורה לבין יהדות שהיא מעוטת תורה היא במה שנאמר בוידוי הגדול לרבינו ניסים "את אשר הקלתה החמרתי ואשר החמרת הקלתי", ביחס לשני גופי הלכות, של חיוב פיקוח נפש ושל גדרי זהירות הצניעות לגבי נשים, שלזו הראשונה ריבוי הקולות הם בחיוב פיקוח נפש, וריבוי החומרות הם (חיוב) בגדרי זהירות הצניעות לגבי נשים". [ג' אלול, פס' נב] 
 
לסיום נביא מעשה ברבינו הרצי"ה שאנשים שוחחו איתו בדבר חברה מעורבת של גברים ונשים וניסו למצוא לה צידוק. אמר להם רבנו אתם מנסים לגרות את היצר הרע, אנו עמלים להלחם נגד היצה"ר. [עטורי כהנים 181]
 
בני עקיבא, הרב קוק ומה שביניהם / דעהיובל תל אביב

שלחתי למדור דעות ולא פורסם אז אני מעלה פה:

 

בני עקיבא, הרב קוק ומה שביניהם / דעה

במאמרו של אלדר לאו, נמתחה ביקורת על קביעת תקנות צניעות במחנות בני עקיבא. את הפוסט שפירסם בפייסבוק, הוא מסיים במילים אלו:
"אני כותב את הדברים האלה בכניסת יום ג' אלול, יום פטירתו של הרב קוק זצ"ל, המורה הגדול של בני עקיבא. התנועה שהכיר הרב קוק לפני שמונים שנה חינכה אנשים גדולים לקחת אחריות לעתיד המדינה ולתיקון החברה ולא עסקה בקליפות חיצוניות חסרות משמעות. אולי זה היום שתנועת בני עקיבא שלי תקבל על עצמה, כחלק מתהליך התשובה הכולל, להפסיק להפריד ולהרחיק בהרחקות חיצוניות בין בנים לבנות ולחנך לחברה משותפת שיש בה קדושה ויש בה צניעות"
 
ובכן, כנראה מעולם לא סיפרו לאלדר שהרב זצ"ל מעולם לא היה המורה הגדול של בני עקיבא. את בנו צביהודה הוא לא שלח לשם. הרב קוק היה בעל ראייה כוללת והוא השתדל להסתכל על הכול במבט של גאולה. גם על בני עקיבא, גם על התנועה הציונית וגם על האוניברסיטה העברית, וגם על הרצל. בכל הוא ידע גם ידע שקיימים גם דברים שליליים אך הוא העדיף להתמקד בטוב, ולטפח אותו. 
אבהיר את כוונתי. בוודאי שהרב אהב את תנועת בני עקיבא, אך הוא גם אהב את הקנאים ששנאו אותו וביזו אותו. הוא אהב את הכול. יותר מזה, הרב קוק מעולם לא היה שייך לציונות הדתית. הוא גדל בבית חרדי, ליטאי מצד אחד וחבד"י מצד שני, על אף שהציונות הדתית כבר הייתה קיימת כמה דורות. בגלל יחסו החיובי לציונות הדתית, קרו שני דברים:
מצד אחד הוא הוחרם ע"י חלק מהחוגים החרדים, שניסו להשניאו בפני כל אחד אחר, ומצד שני הציונות הדתית אימצה אותו כרבה ומורה דרכה, על אף שכאמור - הוא עצמו לא ראה את עצמו כחלק ממנה, אלא כאישיות כוללת המסוגלת לסבול ניגודים ולהכיל גם את הציונות הדתית (והחילונית) וגם את החרדיות לדבר ה'.
 
הרב זצ"ל היה מחמיר בענייני צניעות, הרבה מעבר למקובל בתנועת בני עקיבא, וגם מעבר למקובל אצל החרד"לניקים.
 
להלן מעט מן המעט שסופר על הרב זצ"ל והנהגותיו, שאינם עולים בקנה אחד עם הדברים שכתב אלדר. (הדברים לוקטו מן החוברת "שהשמחה במעונו", ושם מופיעות שיחות נוספות בנושא)
 
"עודנו ילד, היה נזהר אברהם איצל'ה שלא להתבונן בנשים. בלכתו ברחוב היה עוצם עינו כשראה אשה עוברת ומתוך כך לעיתים היה נתקל ונחבל"
(מפי ר"מ זידל, שבחי הראי"ה עמ' לג)
 
"פעם אחת בבויסק ערכו המשכילים נשף לטובת החברה 'צדקה גדולה' וקבעו בתוכנית גם מחולות של אנשים ונשים, משנודע הדבר להרב מיד שלח להודיע לעורכי הנשף שישנו את התוכנית, אולם הללו סירבו ונימקו שהתוכנית נקבעה במיוחד מטעם מושל הפלך וגם עשירי העיר הוזמנו לבא, מה עשה הרב הודיע להם שהוא יבוא לנשף, ולפי מצב הנמוס וכבוד התורה אז נתבטל מתוך כך הנשף הזה. ומוסיף רבנו גם ש"ס בכרך אחד הכין לו הרב לקחת איתו לבית האסורים עם יגיע להאסר מפני הפרעתו הזאת. ואת הפסדי ההוצאות שנגרמו ע"י ביטולו של אותו הנשף, סלק מתוך משכורתו".
[לג' אלול אות כ'] 
 
מספר מזכירו של הרב בתקופת לונדון: הרב היה רגיל להרכיב משקפים שחורות כשדיבר לפני ציבור שהיו בו גם נשים, אפילו שהדבר היה באמצע חורף לונדוני וכשבאה אשה לשאול ממנו שאלה היה מרכין את ראשו. [שבחי הראי"ה עמ' קכט]
 
מספר ר"א טייטלבוים שהיה גר בחדר אחד עם מרן הרב בשקדו בישיבת וולוזין שגם בלילות החורף היה ישן ללא שמיכה חמה, בכדי שלא יבוא לידי חמום. בהליכתו יום יום לישיבה, היו עיניו מושלות, שלא להסתכל באשה שתזדמן בדרכו. פעם הגישה לו בעלת הבית חשבון לתשלום, וחבירו עמדו על כך שהיא הפריזה בדרישתה, ועליו להעיר לה על כך, הרב לא הסכים להכנס לדין ודברים עם בעלת הבית באומרו: כדאי לי לותר על הסכום הנידון, ובלבד שלא לעבור על דברי התנא "על תרבא שיחה עם האשה". [טל ראי"ה עמ' סה]
 
הגרי"מ חרל"פ סיפר בהספד על הרב (ששמע מהרב בומבין אשר למד מרכז הרב) "שלא יודעים כמה גדולה היתה צידקתו של הרב, עד כדי כך שאפילו על אשתו לא הסתכל. דוגמא לדבר שדרכו של הרב פסיקת הלכה היתה תמיד להחמיר לעצמו ולהקל לאחרים וכן נהג בבדיקת נשים (מראות) פעם אחת עמדה אשתו של הרב בתור כדרך כל הנשים ושאלה את הרב שיפסוק, ולא שם לב שזו אשתו והקל, ושאלתו הלא מקודם החמרת לי". [מפי הרה"צ ר' יוסף לייב זוסמאן זצ"ל הובא בניצני ארץ ז' עמ' 222].
 
סיפר רבינו הרצי"ה שפעם ראיינה עיתונאית את מרן הרב. לאחר הראיון אמרה שנהנתה מאוד אך רק דבר אחד הפריעה לה, שהרב לא הסתכל עליה אפילו פעם אחת. [עטורי כהנים 219].
 
אמר מרן הרב זצ"ל, ההבחנה בין יהדות שיסודה ברבוי תורה לבין יהדות שהיא מעוטת תורה היא במה שנאמר בוידוי הגדול לרבינו ניסים "את אשר הקלתה החמרתי ואשר החמרת הקלתי", ביחס לשני גופי הלכות, של חיוב פיקוח נפש ושל גדרי זהירות הצניעות לגבי נשים, שלזו הראשונה ריבוי הקולות הם בחיוב פיקוח נפש, וריבוי החומרות הם (חיוב) בגדרי זהירות הצניעות לגבי נשים". [ג' אלול, פס' נב] 
 
לסיום נביא מעשה ברבינו הרצי"ה שאנשים שוחחו איתו בדבר חברה מעורבת של גברים ונשים וניסו למצוא לה צידוק. אמר להם רבנו אתם מנסים לגרות את היצר הרע, אנו עמלים להלחם נגד היצה"ר. [עטורי כהנים 181]
 
הפצת הרעיון היהודי!!אש להבה
❓❗
שבת .. ארץ ישראל .. עם ישראל .. כל אלה נשמעים לכם כמושגים בעלמא ??

לא עוד 📢 !!

בואו הצטרפו אלינו לתנועת "המכבי" לזכרו של מורנו ורבנו הרב מאיר דוד כהנא זצ"ל הי"ד והבינו את הרעיון היהודי שעומד מאחורי כל דבר

🔴הקבוצה על גל שקט תמידי ללא דיונים וללא דיבורי סרק .. רק דברי אלוקים חיים מתוך ספריו של מו"ר הרב הי"ד .

🔴מדי יום ישלחו כמה קונטרסים על ידי הוגי הרעיון היהודי.

🔴כל שבת,חג וכל אירוע יהודי אחר פתאום יקבלו צבע ומשמעות

🔵רוצים להצטרף לקבוצות ההפצה שלנו??
שילחו - הודעה למספר -‏‪054-486-2999 ‬‏ ‬‏או למספר - ‏‪ 050-478-2164‬‏עם המילה "המכבי" ונצרף אותכם ותקבלו מדי יום ושבוע את הגיגי הרעיון היהודי

בשם ה' נעשה ונצליח !
הפיצו !
פרשת עקב - שבת שלוםקוראים תורה

פרשת עקב

בשבת הקרובה נקרא את פרשת עקב, הפרשה היא שלישית בחומש דברים. הפרשה מהווה המשך ישיר לפרשה הקודמת ופותחת בנאומו של משה רבנו. משה רבנו נושא נאום פרדה בפני בני ישראל. משה מדגיש את החשיבות בקיום מצוות שהאדם דש בעקביו שלכאורה נראות כפשוטות ובמידה ויקפידו בקיום המצוות על קלה כבחמורה ה' ידאג לכל צרכי עם ישראל החומריים. משה ממשיך ומזהיר את בני ישראל שלא לקבל את טובות ה' ואת השפע אותו משפיע על ישראל כמובן מאיליו. .

להמשך קריאה

"ואכלת ושבעת וברכת את ה' אלוקיך על הארץ הטובה אשר נתן לך" (ח', י')

בעל ה"בינה לעיתים" זצ"ל, ביאר את הכתוב על פי קושיית הגמרא – (ברכות לה). שכן בפסוק אחד נאמר "לה' הארץ ומלואה" ובפסוק אחר "נאמר והארץ נתן לבני האדם".

לפני ברכת האוכל, "לה' הארץ ומלואה" שאין לך רשות לאכול. ולאחר הברכה "הארץ נתן לבני האדם", יש רשות לאכול. שאם לא ברך הרי שאין לו רשות לאכול וליהנות מטובה של הארץ.

להמשך קריאה

 

מוזמנים להעלות חידושים נוספים

שבת שלום

ביני לנדאו במעוז אסתר כולם להירשם.. חשוב להגיע!שונאת ערבים
מצאתי אפליקציה מעולה וחינמית לאוכל כשר בארץ ובחולאפוש

שלום לכולם!

לצורך זיכוי הרבים ממליצה ממש על פאליקציה חדשה בתחום המזון הכשר:

האפליקציה על פי מיקום מאתרת לך את המסעדות/ קפיטריות/ מרכולים כשרים הפזורים לידך ובכשרות הרצויה!

ממליצה ממש!

אשמח לשמוע על עוד אפליקציות בתחום,

ההורדה חינמית בחנויות האפליקציות השונות, מצ"ב גם קישור

אפרת

http://bit.ly/1HKYxky

"למה זה תשאל לשמי?" - הכירות...אחד מאלף

בס"ד.

לבקשת מס' חבר'ה, כדי שנוכל לדעת (פחות או יותר) מי זה שעונה, ביקשו לפתוח שירשור הכירות.

כל אחד יכול לענות (אם בכלל..) על איזה סעיף שהוא רוצה...

1) שם

2) גיל

3) עיסוק

4)טקסט חופשי ‎‎‎‎‎‎(הערה, משהו שחשוב לך לומר וכו')

מי יהיה הראשון?

הייא-לרועי

1. אלרועי

2. 16

3. תלמיד

4. חדש בפורום, משעמם בחופש

קצת התעוררות..צור היצור

 "וכל אלו הימים כל ישראל מתענים בהם מפני הצרות שאירעו בהם כדי לעורר הלבבות לפקח על דרכי התשובה ויהיה זה זיכרון למעשינו הרעים ומעשה אבותינו שהיה במעשינו עתה עד שגרם להם ולנו אותן הצרות, שבזכרון הדברים האלו נשוב להיטיב" (שו"ע אור"ח תקמט, ע' במ"ב).

ביני לנדאו במעוז אסתר!שונאת ערבים
חברים רציתי לשאול..אנונימי (פותח)
מי אמר שיש דבר כזה תכונות אופי?
איך אפשר להוכיח את קיומם של תכונות אופי?
כל מי שמכיר יותר משני אנשים בעולם.הדרכהאחרונה
היי אני פותחת קבוצה בווצאפ לפורום ערוץ 7 מי שמעוניין ...10שילתוש

לדבר איתי בפרטי

גם לספרדים מותר דג עם חלבאורי8

אני לא יודע למה הספרדים אומרים שאסור לה אני רק יודע שבמשנה בחולין פרק ח' משנה א' כתוב בפירוש שזה מותר וגם בגמרה על זה (דף קג עמ' ב') וחוץ מזה זה ברור גם בדף קיא עמ' ב בחולין בסוגיה של הדגים שעלו בקערה כך שבשלב זה ברור לכול שמותר מעל לכל ספק. בשולחן ערוך יורה דעה סימן פז כותב הבית יוסף שבשר דגים וחגבים אינו נכלל באיסור בשר וחלב כך שלכולי עלמה לא פליגי!!!!

יש האומרים שאיסור זה הוא בבחינת חמירא סכנתא מאיסורה אבל גם בגמרה בחולין (אני לא זוכר איזה דף) בה מבוארים מקרים אלו  מוזכר רק דג עם בשר ולא עם חלב.

וגם הרמב"ם גדול הרופאים בהלכות רוצח ושמירת נפש פרקים יא', יב' ברשימת הדברים של חמירה סכנתא מאיסורה לא מזכיר דברי אלו.

א משהו יודע מאיפה המקור של המחמירים בעניין זה שיפרסם תגובה.

 

שימו לב!!!!!!!!!!! אני לא פוסק ולא באתי לפסוק הלכה אני רק נער צעיר ואשכנזי שהנושא הטריד אותו וחלטתי לעיין בו כדי להבין את המקור לחומרה (עוד לא מצאתי)    

זה נראלי נפסק להלכהאנ"ת

והם עושים את זה הרבה זמן אז לא נראלי שיש להם אפשרות לפסוק ההפך 

שיכנוזון. תהיה חזק. לא כל הלכה שלא נראית מתבטלת...הרש
יש נסתר...
יש עוד פוסקים...

אני פעם הפסקתי לעשות דברים שאני לא מבין. ולאט לאט הבנתי שאני גם כופר וגם דביל...
הסיבה שהיום זה מותר היא פשוטה-אביחי מנחם
לפני 500 שנה היו כל מיני מחלות אצל הגויים והרופאים דאז חשבו שזה בגלל שאוכלים גבינה עם דגים. לכן הם אמרו לא לאכול את זה ולכן הביאו את זה כמה מהפוסקם שסכנתא חמירא מאיסורא. כל המקור של זה זה רפואי ולא הלכתי (לא מוזכר בגמרא ובראשונים כלל, ההפך, בגמרא מוזכר שאוכלים דג וגבינה) וגם לא "קבלי".
בימינו תשאל כל רופא והוא יגיד לך שזה לא מסוכן בכלל. הרופאים שחשבו ככה לפני 500 שנה פשוט טעו. ואין מה להאשים אותם כי המדע של אז היה הרבה פחות מפותח משל ימינו..
והיום הרופאים חושבים שמסוכן לאכול בשר ודגים ביחד?בת 30

ובכל זאת כולם מקפידים על זה, וזה נפסק להלכה.

באמת לדעת הרב ליאור אין בעיהאביחי מנחם
אבל הוא דעת יחיד. ואפילו הרב עובדיה אומר שיש דעה כזאת שאין איסור של בשר ודגים ומביא אותה בתור סניף להקל בעניין שלא צריך היכר בין בשר לדגים.
אבל דגים ובשר ודגים וחלב זה בכלל לא אותו דבר ואני אסביר.
דגים ובשר המקור של זה עוד בגמרא, וכן נפסק בשו"ע והתפרש בכל תפוצות ישראל. אבל דגים וחלב אין לזה מקור לא בגמרא (ההפך, בגמרא כתוב שאוכלים חלב ודגים יחד), לא ברמב"ם, ולא בשו"ע. המקור היחיד של זה זה בבית יוסף שגם שם הוא כותב שאסור לאכול דגים וחלב כמו שנפסק בשו"ע סימן ** (לא זוכר), ובאותו סימן בשו"ע כתוב שאסור לאכול דגים ובשר יחד!! לכן החיד"א ועוד אחרים כתבו שבאמת מה שכתוב בבית יוסף זה טעות סופר ואין איסור חלב בדגים.
ועוד, שיש דברים שאסורים מפני סכנה בגלל כלמיני עניינים קבליים שאני לא מבין בהם (כמו לשים אוכל מתחת למיטה, לאכול בצל שעבר עליו לילה ועוד) אבל חלב ודגים זה בכלל לא בקטע קבלי זה נטו עניין בריאותי שחשבו (בטעות) לפני 500 שנה בערך שגורם לצרעת. אבל היום הרפואה הרבה יותר מפותחת וגילו שאין בחלב ודגים יחד שום בעיה בריאותית.
**אני לא פוסק או משו כזה, רק אומר את דעתי**
"רוח רעה" זה לא ממש "קבלי" זה מופיע בנגלה.די"מ

הרמב"ם מסביר את זה אחרת ובאמת לשיטתו אין בעיה.

 

לפי הגר"א ניתן להקל ברוח רעה כיוון שהיא נחלשה לאחר הקידוש השם של הגרף פוטוצקי

ולדעת הבא"ח יש בזה בעיהאביחי מנחם
ובכלל זה לא קשור לדיון. אמרתי שיש דברים שאסורים מהצד הקבלי שבהם כמו שפוסק הבא"ח על הדוגמאות שהבאתי. אז ציינתי שדגים וחלב זה בכלל לא בעניין הזה..
באמת אין בעיה.די"מ

לא נזכר לא ברמב"ם ולא ברי"ף ועוד.

הרב ליאור מורה כך להלכה.

הרש, הייתי גוער בך עקב כך שכינית אותו "שיכנזון" אך אם הוא עצyehiel

אך אם הוא עצמו מכנה עצמו בשם "נער צעיר ואשכנזי", מי אני שאסתור אותו ואותך?!. הוא כנראה לא מודע שאשכנזים זה לא יהודים. אשכנזים הם צאצאים של אשכנז הנכד של יפת. היה עליו לכתוב "אני נער יהודי מגלות אשכנז".

ילקוט יוסף...פשוט מאוד.בת 30

"יש להימנע מלאכול דגים בחלב או עם גבינה משום חשש סכנה. ורבנות הנותנת הכשר למסעדה המגישה מאכלי גבינה עם דגים, צריך שיכתבו מודעה שלענין זה אין לספרדים ועדות המזרח להקל".

אם אתה רוצה לדעת מה המקור של זה- תשלח שאלה לרב בן ציון מוצפי באתר שלו. הוא בטוח יענה לך.

ספרדים?! הרי ספרדים בכלל לא יהודים?! מה שייך דג וחלב?!yehiel

כשם שבני ישראל במצרים אינם מצרים (זרע מצרים), כך יהודי גלות תימן אינם תימנים(זרע תימן), וכך יהודי גלות אשכנז אינם אשכנזים (זרע אשכנז) וכך היהודים בספרד אינם ספרדים.

חחח, הרגת אותי, "אני נער צעיר ואשכנזי", חחח , הרי אשכנזים איyehiel

הרי אשכנזים הם מי שמצאצאי אשכנז הנכד של יפת בן נח, איך יהודי מעיז לכנות את עצמו בשם "אשכנזי" ?!?!.

כשם שאת בני ישראל אנו לא מכנים בשם מצרים (צאצאי מצרים הבן של חם), ואת יהודי גלות תימן איננו מכנים בשם תימנים (צאצאי תימן הנכד של עשו), כך מעתה ואילך אמור אני יהודי מגלות אשכנז.

לא נכון לצאת הצהרות הלכתיות באופן הזה..אדם כל שהוא

גם אם אחרי האמירה הנחרצת כתבת בסוף שלא באת לפסוק הלכה. 

 

לגבי מקור הדברים, והדעות בעניין - http://www.yeshiva.org.il/midrash/16304

שום בעיהריאליסט

אתה מכיר מישהוא שפוסק על סמך איזה פורום באינטרנט ? האם אתה מחליט על דרכי טיפול בחולה על סמך עצות פורומים ? ? ?

בת 30 ענתה טוב מאד קצר ולעניין בלי התפלספות 

יישר כחך !

א. לא הגבתי לבת 30..אדם כל שהואאחרונה

שציטטה ילקוט יוסף.

הגבתי לפותח השרשור. לא ברור לי האם הבנת אחרת.

[אם זה לא ברור, ראה כאן].

ב. ממה שאני רואה בפורומים [נניח בהתיעצויות בפורום] אני חושב שאנשים מסתמכים במידה מסויימת על מה שמופיע בפורומים, גם בדברים רפואיים. 

ג. יש הצהרות מסויימות שלא נכון להצהיר אותם, גם אם לא יסתמכו עליהם למעשה. 

 

עובדת את ה'- אבל מנגד לא רוצה לסלוח!!!רות22

אני רוצה סדר בדברים..

 

מטרתנו בעולם זה, הוא לעבוד את ה' יתברך , לקיים את רצונו כפי שציווה לנו..

אוקיי, אז אני מקיימת את ציוויו, מקפידה על סדר דברים אבל,

כשיש לי באמצע הדרך, אדם שמפריע לי. שלא לרוחי שהוא מול עיניי מחלל את השבת, ואומר לי בפנים "טוב לי עם זה-

לא רוצה להיות דתי.. בעיני זה סתם שטויות.."

 

איך, אני באותם רגעים יכולה לסלוח לו? הרי זה כואב לי שהוא הולך נגד ה'.. והוא ויודע על מציאותו..

אותו אדם נאיבי כלפיי .. ולא רק בגלל קיום מצוות. כי אני אדם שהולך בדרך יישרה בלי שקרים. כשרואה שקר אני אומרת זאת בפנים של אנשים. ואותו אדם שאני מדברת עליו הוא לא סובל אותי בגלל זה.. ואני באמת, לא אוהבת אותו בגלל שהוא אדם לא יישר והוגן, וגם בגלל שמחלל שבת בפניי.. 

קשה לי לסלוח לאדם כזה.. 

אז איזה קיום מצוות אני עושה כאן? איזו עבודת ה' אני עושה כאן? אני באמת דתייה? שומרת צניעות, כשרות, שבת, אבל בלב לא אוהבת את אותו אדם ולא רוצה להגיד שונאת אותו, הוא מפריע לי בדרך אמת.. 

 

אבל, ברגע שאסלח לו, כי זו עבודת המידות שלי.. אותו האדם הנאיבי שלא אוהב דת וחי חיי שקר אני אומרת לעצמי, אז אסלח! ואז יהיה איתי שוב פעם בקשר ויעשה לפניי את הדברים הכואבים לי (חילול שבת) ואראה אותו רק משקר. 

 

ולמה, אני שואלת.. כי יש מישהי שרוצה להשלים בינינו ואני לא רוצה. אז היא אומרת לי: "את דתייה!"

 

אהה! בגלל שאני דתייה אני צריכה לסלוח? כאן, אני לא מבינה את הדברים. 

אין לי רגשות? חוץ מזה אני אישה הוא גבר, אז מה לי ולו? 

אבל בגלל שזה יוצר סכסוכים במשפחה אז מבקשים ממני לעשות סולחה. אבל אני נגד! אבל אני בעד להמשיך להתחזק בדת כמו תמיד.

 

 

יש תגובה?! (כבר שנה אני אוכלת את עצמי עם הכאב הזה.)

איך אפשר לסלוחבועית מחשבה

בס"ד ובהשתדלותי

 

אדם כזה, שהוא לא דתי, ואומר שטוב לו עם זה - אז באמת אין מה לכעוס עליו. הקב"ה ברא אותו, כמו שהוא - עם הכוחות שלו, והסביבה שאליה הוא נולד. הוא ברא אותו עם הקשיים שלו, והדברים שקלים לו. הוא ברא את המכלול הזה - שהוא האדם שאת רואה לפניך. לא רק שהקב"ה ברא אותו - אלא, הוא נתן ועדיין נותן לו חיות - בכל רגע ורגע מהחיים שלו. ולא רק זה, הוא זימן את כל האירועים שקרו ויקרו לו בחיים, והוא דאג, ודואג, וידאג שאותו אדם ילך במסלול שהוא צריך, כדי למלא את רצונו של הקב"ה ולהגיע למטרה שאליה הקב"ה רוצה שהוא יגיע. ולכן, הקב"ה שם את אותו אדם בסביבה מסוימת, ונתן לו לחוות חוויות מסוימות - שגרמו לכך שאותו אדם מרגיש טוב עם זה שהוא אינו דתי. אז למה שתכעסי עליו? המקסימום שאולי אפשר להרגיש - זה חמלה כלפיו שזה המקום שהוא נמצא בו, לעומת המקום הטוב יותר שהוא היה יכול להיות בו, לו היה דתי. בוודאי שלכעוס עליו - לא יגרום לו להבין מה לא בסדר עם אורח החיים שלו.

 

אותו אדם, יודע  - אולי -  שקיים בורא לעולם, אבל האם הוא באמת מבין - האם הוא באמת הפנים ומכיר בכך שאותו בורא ציווה עליו, ורוצה שהוא באופן אישי ישמור שבת כמו שאת מכירה את שמירת השבת? ברור שלא! הרי לדבריו אלו "שטויות" (ח"ו). אז למה אפשר לצפות ממנו? לכן, אין לך מה לכעוס עליו. יש על מה להצטער שהוא במצב הזה. אבל אין על מה לכעוס עליו. אפשר לבקש בנועם, אם יוכל להתחשב בך, היות ואת שומרת שבת, אם יוכל להימנע מדברים מסוימים בנוכחותך. זה דרך ארץ בסיסית - גם אם הוא לא מזדהה עם הצורך שלך.

יפה מאד ! אחלה השתדלות ריאליסט


יש..דבש חריף
זה באמת מצב מתסכל. אבל אם נתבונן..
אדם עושה מה שטוב לו. הוא לעולם לא יסכים לשמור שבת בגלל שעם ישראל נצטווה.. זה שזה אמת זה לא אומר שזה מחייב. זה הטעות הגדולה של הרבה אנשים שמנסים לדבר עם אנשים שלא שומרים תורה בשפה שלהם. הוא לא מקיים מצוות הוא בשפה אחרת ממך. הוא רואה הכל במושגים של טוב לי אז אני עושה, גם אם זה אמת, זה לא חכמה שאת מקטנות הורגלת למשהו וגילית שהוא אמת. לבין אדם שלא הורגל לשמור שבת.. ואת באה אליו בדרישה להגביל את עצמו בגלל שזה אמת.. אז מה!? מה זה מענין שזה אמת.. זה טוב לי או לא. ככה הוא חושב וככה כל אדם שלא התחנך מקטנות חושב
אל תסלחי לו. פשוט תביני אותו.
אסביר לך היכן את טועה:נר האמת

הקדמה:

ישנם 2 סוגי חוטאים:

הסוג האחד - "תינוקות שנשבו" - אלו החוטאים מחוסר הכרות עם תורת ישראל תוך שהם סופגים את ההיפך מהאמת מהמדיה, או אלו שאינם מסוגלים להתגבר על יצרם והם כמו תינוק שלומד לזחול, נופל וקם ושוב נופל וקם.

הסוג האחר  - "חוטאים ומחטיאים להכעיס" - אלו כן מכירים את תורת ישראל ברמה כלשהיא, ומתכוונים בזדון למרוד בה ועושים פעולות כדי שגם יהודים אחרים ימרדו בה' ובתורתו.

 

שלמה המלך כותב במשלי "כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם" - דהיינו - כפי שהאדם יפנים בלבו את זולתו - כך זולתו יפני אותו.

ולכן:

ככשמדובר על סוג החוטאים הראשון - מצווה עלינו לאהוב אותם, הטמיעי בלבך אהבה עצומה אליהם ולו רק כי הם יהודים שבאמת לא יודעים ולא מסוגלים - ואז תראי בחוש שגם האדם שמולך - יתחיל לאהוב אותך בצורה זהה.

בדוק ומנוסה.

 

כשמדובר על חוטאים ומחטיאים אחרים בזדון ובכוונה כדי למרוד בה' - כאן כבר כתב דוד המלך בתהילים "הלא משנאיך ה' אשנא ובתקוממיך אתקוטט, תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי". מצווה לשנוא אותם ולרדפם עד חרמה.

 

נסי  את עצתו של שלמה המלך ותראי פלאים.

זה לא קל...

 

תוספת חשובה:

כאשר מדובר על סוג החוטאים הראשון - האהבה שלנו אליהם היא אהבה כאל יהודי פרטי, אולם כציבור חילוני עלינו להתנגד לדרכם ולהציב חומות הגנה והדפרדה בינם לבינינו.

כפרטיים - אוהב אותם.

כציבור - נדיר עצמנו מהם.

 

מקווה שהדברים הסתדרו לך.

 

 

אנסה לענות..סתמישוו
עבר עריכה על ידי סתמישוו בתאריך כ"ט בסיון תשע"ה 11:44
עבר עריכה על ידי סתמישוו בתאריך כ"ט בסיון תשע"ה 11:44
לפני שהרבי מלובביץ' נהפך להיות הרבי מלובביץ' הוא היה עדיין רק החותן של הרבי. כלומר, של הרבי שלפניו.
הרבי הקודם סיפר לרבי מלובביץ' ככה:
כשנולד ילד להורים ההורים אוהבים אותו אהבה אין סופית, עד אין קץ. כשנולד ילד שני משמע שצריך לחלק את האהבה האין סופית הזאת ל-2. כלומר, כל אחד מקבל חצי אהבה אינסופית. בפועל, אומר הרבי, זה לא קורה, אלא כל ילד מקבל אהבה אינסופית. ממשיך הרבי ואומר שכשנולד ילד עם מום, גופני או נפשי אזי ההורים שלו אוהבים אותו כפליים מהאהבה האינסופית הזאת. וזה למה? לכאורה, מה מגיע לה את אותה אהבה מכופלת? אלא שההורים שלו אוהבים אותו וזה גורם לסביבה כולה לאהוב אותו.. החברים, המשפחה וכו' ומתוך כך יוצא שהילד מקבל הרבה חום ואהבה מהסביבה וזה עוזר לו להתגבר [ יכול להיות שזה לא יגרום לו להתגבר על הבעיה, אבל הרעיון מובן .. הוא יקבל כוחות גדולים מכך].
כך ממשיל את זה הרבי, ואומר שלקב"ה יש אהבה אינסופית לכל ילד שלו.. ה' אוהב כל יהודי !! ויותר מזה, אם יש יהודי בעל מום, הקב"ה אוהב אותו כפליים, ומתוך כך הוא חוזר למוטב.. יהודי שלא מניח תפילין - יש לו מום. יהודי שלא שומר שבת - יש לו מום. כך אומר הרבי לחתנו, תאהב כל יהודי וע"י כך , אפשר לקרב אותם.
מתי אותו יהודי בעל מום יחזור מקלקולו? אם נזרוק עליו אבנים בשבת ונצעק שיקסעע? הוא יחזור לאמת רק בדרך שלימד אותנו אהרון הכהן, רק ע"י הבאת שלום.
חוץ מזה, ממליץ לך לעיין בתניא פרק ל"ב.. בקצרה, מסופר שמה על מצוות הוכח תוכיח. אומר האדמור הזקן שמה הפירוש ל"הוכח תוכיח את עמיתך" משמע רק את עמיתך אפשר להוכיח, מי זה עמיתך? מי שעימך בתורה ומצוות. וגם אם אותו אתה מוכיח, צריך לדעת שלא את הבן אדם אתה מוכיח, לא אותו אתה שונא, אלא את הצד הרע שבו, את הקילקול שבו!! את הבן אדם , בפנימיותו, צריך לאהוב הוא חלק מעם ישראל!!
עכשיו, אני לא אומר שצריך לסלוח. למה לסלוח על זה?! יש פה חילול שבת!! אבל אפשר לאהוב , ומתוך כך אולי הוא יזכה בעז"ה לשוב בתשובה.

ו.. אני בכלל לא חבדני"ק
זה מה שאמרת לי אז שכתבת...??נחל
ואתה בטוח לא חב"דניק?
יפה, כתבת יפה..
חח זה זה תודה!סתמישוו
יש משהו שאני לא מבינהבת 30

למה את צריכה לסלוח לו?

הוא פגע בך בצורה אישית במשהו?

למה את מרגישה שזה חלק מעבודת ה' שלך?

 

רק בשתי מילים: סליחה אמיתית, אם אכן נדרשת פה, היא לעולם לא תוכל להיות מאולצת.

סליחה אמיתית וכנה תגיע, אם וכאשר תביני בעומק דבר אחד: ה' הוא המסבב הכל. ה' הוא המסבב שאת תיפגעי ממישהו. והוא גם סובב שתיפגעי בשל דבר מסוים. ומכיון שהוא המסבב אז יש לכך סיבה.

 

 

חזקריאליסטאחרונה


בואי נתחיל מזה שזה לא בגלל הדתיות שלךריאליסט
  1. על פי התורה יש לאדם בחירה והוא עושה מה שהוא רוצה. את בחרת וזכית לשמור תורה ומצוות וזכית לשמור את השבת. אשרייך ! יש אנשים שעדיין לא זכו ואת בעצם נוכחותך משפיעה אור ושפע חיובי על האנשים שמסביבך.
  2. את לא אמורה להכנס פה בכלל לעניין לסלוח או לא לסלוח זה לא קשור אלייך ! כן , זה לא קשור אלייך.את צריכה להצטער ולהרגיש כאב על חילול השבת ואף למחות במקום שזה יכול לעזור 
  3. בוודאי הוא לא אמור להפריע לך בדרך האמת מה עם ואהבת לרעך כמוך ? זו מצווה מהתורה ... אל תשכחי שדרך התורה היא בנועם ובנחת קחי זמן ותראי שהכל מסתדר.

לדעתי את מרגישה סוג של צדקנות שאת כל כך טובה וכל כך קרובה להשם עד שכל מי שלא כמוך הוא לא שווה. ובמקרה שלך זה אף מגיע לכעסים על הזולת... 

 

זה שלב התפתחות רוחנית וזה לגטימי 

 

בהצלחה בדרך העולה בית השם.

 

וכדאי ששאלות כאלה יופנו לרב במדרשה/אולפנה בו את ומדת ולא בפורום. זה יגרום לך לבלבול.

שיעור תורהTamimTihyeh

שלום. אמא שלי גרה בחו"ל  (ישארלית) ונמצאת אצלי לביקור לשבועיים. רציתי לקחת אותה לשיעורי תורה מרוממים ומחזקים במהלך הביקור. האם מישהו יכול להמליץ על שיעורים שווים בירושלים (בעברית)? היא (עוד?) לא שומרת מצוות אז משהו עם תוכן עמוק אך לא כבד מדי או שמצריך ידע קודם מסוים. תודה! שבוע טוב ומבורך.

אולי במכון מאיר יש שיעורים מתאימים..יהודי


מכון מאיר - שיעורים של הרב שרקיריאליסטאחרונה


האם האתיופים יהודים???yehiel

 

למיטב ידיעתי, לא זו בלבד שהם לא יהודים, אלא הם אף לא חלק מעם ישראל, דהיינו הם לא בני ישראל, דהיינו הם לא ישראלים, כלומר: הם לא מזרע ישראל אבינו. בכלל שמעתי שאתיופים הם צאצאים של מלכת שבא

החשיבות להגיע לרבי נחמן מברסלב.o112o12

שָׁמַעְתִּי בִּשְׁמוֹ שֶׁאָמַר
אֲנִי אֵין לִי מַה לַּעֲשׂוֹת בְּזֶה הָעוֹלָם כְּלָל
כִּי בִּשְׁבִילִי אֵינִי צָרִיךְ לַעֲשׂוֹת כְּלָל
רַק בָּאתִי לְהָעוֹלָם לְקָרֵב נַפְשׁוֹת יִשְׂרָאֵל לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ.
אֲבָל אֵינִי יָכוֹל לְקָרֵב
כִּי. אִם מִי שֶׁבָּא אֶצְלִי וּמְסַפֵּר לִי חֶסְרוֹנוֹ
אֲנִי יָכוֹל לְתַקְּנוֹ וְכוּ'

 

רבי נחמן הבטיח תיקון נצחי לכל מי שיבוא אל קברו באומן, ייתן פרוטה לצדקה ויאמר את התיקון הכללי.

 

הוא גם סיפר מה הכוח שהוא זכה לו:

אָמַר לְאֶחָד, שֶּׁהַכּחַ שֶׁהָיָה לְדָוִד הַמֶּלֶךְ עָלָיו הַשָּׁלוֹם לוֹמַר שְׁמוֹנֶה פְּעָמִים אַבְשָׁלוֹם בְּנִי בְּנִי וְעַל יְדֵי זֶה הֶעֱלָה אוֹתוֹ מִשִּׁבְעָה מְדוֹרֵי גֵּיהִנּוֹם וְהִכְנִיסוֹ. לְגַן עֵדֶן, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה
זֶה הַכּחַ יֵשׁ לוֹ גַּם כֵּן
שֶׁהוּא יָכוֹל זאת גַּם כֵּן לְהַעֲלוֹת בְּדִבּוּרוֹ בְּעָלְמָא אֶת הָאָדָם
מִכָּל הַשִּׁבְעָה מְדוֹרֵי גֵּיהִנּוֹם
וּלְהַכְנִיסוֹ לְגַן עֵדֶן.