שרשור חדש
דברי תורה פרשת ויקרא.אחד מאלף

בס"ד

 

דבר תורה נקודתי

השבת אנו קוראים את פרשת ויקרא, המתחילה לעסוק בענייני הקורבנות. התורה מלמדת אותנו מהי הסיבה להבאת כל קורבן, החל מקורבנות הבאים על שמחה שהתרחשה לאדם, דרך קורבנות פחות שמחים, ועד קורבנות שמביא האדם בכדי לכפר על חטאיו. כשמתארת התורה את קורבנות ה"חטאת" – הקורבנות שמביא האדם שחטא, משתמשת התורה בלשון "וכי" או בלשון "ואם": "ואם נפש אחת תחטא" "נפש כי תחטא בשגגה" וכו'. אולם, כאשר מגיעה התורה לפרשה המדברת על מצב בו חוטא הנשיא, חורגת התורה ממנהגה, ומשתמשת בלשון "אשר נשיא יחטא". חכמינו ז"ל מסבירים לנו שהמילה "אשר" היא מלשון "אשרי". אשרי נשיא המוכן להודות קבל עם ועולם – שהוא חטא.

כל אחד מאתנו הוא נשיא. לכל אחד מאתנו יש גאווה או שררה מסוימים, והיכולת שלנו להודות בטעות, היא הכרחית כדי להתקדם הלאה, לתקן את מעשינו, להתקדם ולהשתפר. ואם נעשה כן, אשרינו!

שבת שלום!

 

 

 

דבר תורה מעמיק

השבת אנו קוראים את פרשת "ויקרא", הפרשיה המתחילה את החומש. כבר הזכרנו בעבר, שלשם הפרשה ישנו משמעות עליונה, ולא בכדי נבחר שם זה דווקא כדי להוות "הכותרת" של פרשה זו. כאשר מדובר במילה שהיא גם שמו של ספר, וגם שמו של חומש – בוודאי ישנו עניין רב במילה זו.

אם נתבונן במילה זו בצורה שהיא כתובה בספר תורה, נגלה תופעה מעניינת – האות א', המסיימת את המילה ויקרא, כתובה בכתב קטן יותר משאר האותיות המרכיבות את המילה. לצורת כתיבה זו ישנה חשיבות עליונה, עד כדי כך שייתכן שספר תורה בו האות א' במילה ויקרא נכתבה כרגיל – יהיה פסול. מקרה זה הנו חלק ממספר מצומצם של מילים בהם אותיות מסוימות נכתבות גדולות או קטנות מהרגיל. צורת כתיבה זו התקבלה מאת בורא עולם כחלק ממתן תורה, והיא מרמזת לסודות העמוקים ביותר והכמוסים ביותר בעולם התורה.

גדולי התורה שבכל הדורות הסבירו לנו כי צורת כתיבה מיוחדת זו מביעה על שני רבדים של קריאת המילה. כאשר הרובד הגלוי יותר הוא קריאת המילה בשלמותה, והרובד הנסתר הוא הגדלת/הקטנת האות השונה.

"ויקרא אל משה, וידבר ה' אליו". כאמור, האות א' המסיימת את המילה "ויקרא" היא א' זעירא, כלומר א' קטנה. המדרש מגלה לנו את הסוד הגדול מאחורי א' זעירא זו. ישנו כלל ידוע כי כל הנביאים התנבאו ב"מקרה". לנביאים לא הייתה יכולת "לזמן לעצמם נבואה". כאשר היה מגיע רגע מסוים, הם היו חווים חוויה מדהימה ומקבלים נבואה, אולם לאף אחד מהם לא הייתה יכולת לדבר עם ה' ולקבל תשובה בדרך הנבואה בכך עת שיחפוץ. משה רבנו, גדול הנביאים – אשר לא היה כמוהו ולא יהיה כמותו, אינו כן. "לא כן עבדי משה, בכל ביתי נאמן הוא, פה אל פה אדבר בו, במראה ולא בחידות". משה, שהגיע לדרגה הכי גבוהה שבן אדם יכול להגיע עדיה, היה מקבל נבואה בכל עת שיחפוץ.

משה כתב את ספר התורה הראשון מפי ה' ישירות. כאשר הגיעו ה' ומשה למילה "ויקרא", ביקש משה מבורא עולם לכתוב את המילה "ויקר" מלשון מקרה, לשון בו התורה משתמשת כשהיא מדברת על בלעם. משה רבנו, העניו מכל אדם, האיש השפל בעיניו – לא רצה שיראו עד כמה מדרגתו הייתה גבוהה מעל שאר בני האדם עשרות מונים, ואף מעל שאר הנביאים. משה חפץ היה שייכתב "ויקר" כדי לומר שה' דיבר אליו במקרה, ובכדי להבליט את המרחק הגדול בין ה' לבני האדם. משה עם כל גדלותו ידע את אפסותו לעומת ה' יתברך, ורצה להדגיש הבדל זה.

אולם בורא עולם לא הסכים. מעלתו של משה חייבת להיכתב, למען דעת כל עמי הארץ כי תורת משה אין לה הפסק. משה העביר את כל דברי הבורא אלינו בשלמות, לא החסיר דבר ולא הותיר. יסוד גדול זה של האמונה בה' ובמשה עבדו הוא אחד מי"ג עקרי האמונה המרכיבים את היהדות, ובין החשובים והמוכרחים שביניהם. אולם ה' קיבל את בקשת משה בצורה חלקית, ואת האות א' הורה לכתוב בכתב קטן.

לקח גדול ועצום למדים אנו מפרשה מדהימה זו. לקח הכולל שני רבדים: רובד גלוי ורובד נסתר. הלקח הראשון הוא הכרה בערך עצמנו. הידיעה בגודל מעלתנו וביכולת וחובת ההשפעה שלנו אל מציאותנו וסביבתנו, ומצד שני – הידיעה הברורה באפסות שלנו כבני אדם, ובמרחק האינסופי בינינו לבין השלמות והטוב האלוקי המוחלט.

לקחים אלו נבחרו, בתור ה"כותרת" לפרשה ולחומש המדברים על ענייני הקורבנות. עבודת האדם את ה' בעולם, עבודה שבאה לידי ביטוי בעבר ע"י עבודת הקורבנות, ואנו מקווים שתשוב ותחודש במהרה בימנו – מתבססת על עקרונות אלו, מצד אחד הידיעה הברורה באפסותנו, ומצד שני ההכרה ביכולת ובמחויבות שלנו להשפיע ולשנות את העולם. לקחים אלו חייב כל אחת ואחד מאתנו לקחת עימו כצידה לדרך. צידה שתשמש אותנו לאורכו של חומש ויקרא, ותהווה נכס צאן ברזל למסע חיינו כולו.

שבת שלום!

 

 

אנו מתחילים חומש חדש, ומתחדשים..

כולם מוזמנים להגיב ולהביע דעה:

http://www.facebook.com/topic.php?topic=13157&uid=160950736023

אשריך..669אחרונה
 
 
מלח זה למאכל כלב?קוגל ירושלמי
הממ..לא נראה לי..הוא ימות בדיוק כמונו אם יאכל יותרשיראל.
מדי..
השאלה באיזה הקשר.
הכלב שלי רעב...קוגל ירושלמי
סתם...
אני לא יודעת אם לזרוק מלח צבועני מכוער שנמצא בתוך זכוכית כזאת...
זה לא חמץ, נכון?
לא נראלי..כמו שלאף אחד עד היום לא התחשק לאכול אתשיראל.
זה,גם בפסח מין הסתם אף אחד לא ירצה (במיוחד שמעל כזית מלח-מתים..).
אממ.. לא נראלי שדזה חמץ- כי זה דקורטיבי..נדנדה כתומה.אחרונה
כמו שיש לנו בבית שיבולים לקישוט, שצבענו בספריי>> והן לא חמצ..
 
אבל>> אם זה מכןער אז למה את שומרתץ את זה??
הרצל הוא משיח בן יוסף?שמחה ואמונה
המורה שלי באולפנה אמר שהרב קוק אמר שהרצל הוא משיח בן יוסף, אבל אחר אמר לי שהוא אף פעם לא אמר את זה..אתם יודעים אולי?.. ואם אפשר מקור. תודה
דעתו של 'מרן' נשיא ברזיל:ההוא מהנוף
מי יקרא לבנו ע"ש הרצל ??....?אסף ט
לתלמידה שהמורה שלה לימדה אותה שהרצל היה משיח, שתגיד למורה שלה שתקרא לבן שלה על שמו, וכן תעלה לקברו להתפלל ש....ש... ה' ירחם מדעות כוזבות ומטופשות.
טוב אני אגיד.. בלנ"דשמחה ואמונה
קפץשמחה ואמונה
 
רק אל תסחף..
 
הוא ממש לא נסחף..נצח לנצח!!!
הודעה הזו ממש חסרת תכלית.הסנה-בוער
מאוד קשור לפורום..אוהבת את אבאאחרונה
עלייה לקברות צדיקיםגבר מגן עדן
שלום,

אמא שלי רוצה ללכת לטיול של קברות צדיקים.

הבעיה היא שהטיול הוא יוצא ב א' בניסן, אמא שלי שמעה מרב אחד שאסור לעלות לקברות צדיקים כל חודש ניסן.

לסיכום:

1. והאם בכלל לאשא מותר לעלות לקברות צדיקים?
2. האם מותר לעלות ספציפי ב א' בניסן לקברות צדיקים?

אני צריך תשובה דחופה חברים,

דביר.
מה לדעתכם תפקיד/מקום הבנות בפורים יהודי(!)חילא דמשכנא
אין כזה דבר "רגש עליון".אוסנת
אבל סחטיין על המקוריות...
 
"שכל עליון" זאת אלוקות. אני יכולה לנסות להסביר את זה טיפה-טיפה, אבל באמת המושג הזה הרבה יותר רחב, ואני - קטונתי.
הקב"ה מנהל את העולם במעין 'הגיון' אלוקי. יש סדר לבריאה, יש הנהגה מסודרת, יש מהלכים ויש דרך ברורה שבה העולם הולך.
אבל ההגיון הזה, אינו מסתדר תמיד עם ההגיון שלנו. אנחנו חיים במציאות המצומצמת שלנו, וחושבים בעיניים הריאליות שלנו. ואז קצת קשה לנו להפנים שה' הוא לא מוגבל וב'הגיון' שלו הכל יכול להשתנות כנגד סיכויי ההגיון שלנו...
וזה נקרא - להתחבר ל"שכל העליון".
להתחבר להנהגה האלוקית שמתרחשת מעל המציאות, אבל יחד איתה.
 
לבנות זה מאוד קל.
לבנים לא ממש, הם הרבה יותר שכליים.
 
ואין מושג כזה "רגש עליון"...
 
["את השיבוש הזה שאמונה היא רגש, יש לעקור מן השורש...אמונה היא דבר שבשכל, היא השכל היותר גדול, האמיתי ביותר, שכל אלוקי, דעת אלוקים..." הרצי"ה]
מותר לשמוע שידור חוזר בשבת עצמה?אח..
אז למה משמיעים לנו אותו?! ועוד בבית הכנסת?!
אוי! שומו שמיים!!
 
תרומה, תצוה, כי תשא, ויקהל פקודי (השבת הבאה) - רוב רוב התוכן שבפרשיות האלה - עוסק בדבר אחד: במשכן.
עכשיו זה מזה מרגיז! אתה כזה שואל את עצמך, איפה אקשן? משהו? מלחמה? סיפור? מצוה מגניבה? מכות? התחדשות? 
אבל...לא. מספרים לנו על המשכן, ו...שוב, על המשכן. ו...שוב על המשכן.
ו - וואו! תעצרו רגע על המשכן הזה, מה יש לכם?!
 
                                                                   
 
קצת נתונים:         
בנושא בריאת העולם, נכתב בתורה 34 פסוקים. על המשכן, נכתב בסביבות 450 (!!) פסוקים.
בואנה, הזוי מאוד! על בריאת בעולם, 'שיא השיאים', כותבת התורה כולה עשרות פסוקים - בעוד שעל איזה צריף קטן - שאם
לא היו מעבדים ת'עורות שם זה היה בין המקומות הכי מסריחים בעולם, על זה כותבים מאות פסוקים?! אה?!
 
יודעים ת'תשובה? התשובה היא, שכל דבר בעולם, אם הוא בלי השראת שכינה - הוא חסר משמעות. העולם - מדהים ככל שיהיה - בבריאתו, לא הייתה בו השארת שכינה. לכן התורה לא סיפרה לנו עליו הרבה.
אבל המשכן - למרות שהוא איזה אוהל מוזר שתקוע באיזה חור מרוחק במדבר - הואיל והוא מקום להשארת השכינה, אז הוא בעל משמעות. ולכן התורה גם מרחיבה עליו ומספרת לנו עליו הרבה מאוד ואפילו יותר מאשר בריאת העולם...
 
 
המסר בשבילנו?
 
1) כדאי שנחזור ונשנן לנו שוב פעם בלב, שעולם בלי משכן - זה בעצם עולם חוסר. וכן - אנחנו באמת רוצים מקדש! מפחדים מה יהיה מהלא נודע? אז קודם כן, אם ה' אמר שיהיה אז שיא הכיף וההנאה - מותר לנו לעצום ת'עיינים ולומר: אבאל'ה, אמרת? סומכים עליך. דבר שני, בדיוק זה הזמן לשבת וללמוד על עניין המשכן, מה כל כך מיוחד בתוכו...
2) אמרנו השראת שכינה? אז זה לאו דוקא צריך להיות שנלך עם ציציות בחוץ או עם חצאית ארוכה עד הריצפה. זה מתחיל דוקא מהדברים הקטנים. כן - מהאוכל הטעים. מהמשחק עם החבר'ה בשכונה. שחנ"ש עם החברה. לכוון אז - גם אם אנחנו לא תמיד באמת עושים את זה רק בגלל זה, אבל הכוונה משפיעה הרבה - לכוון בשקט בשקט שאף אחד לא ישמע, שאנחנו אוכלים - בכדי שיהיה לנו יותר כח לעבוד את ה'. שאנחנו נחים, כי אנחנו צריכים את זה שנוכל אח"כ להתחבר יותר טוב לה'. שאנחנו עוזרים לחבר - כי זה מה שה' רוצה שנעשה. להכניס בכל מעשה - ואפילו הקטן ביותר - את השכינה. זה יהפוך את המעשים שלנו מכמעט כלום, להרבה מאוד...
 
 
 
 
נו, אז זה לא אומר שלא נישן בקריאת התורה (הבנים, אני מדבר אלינו . למה נראה לי הבנות או ישנות בין כה וכה בבית - ואם הן כבר באות לבית הכנסת, זה (רק?) נראה שהם מזה מתפללות בדבקות...) אם נהייה עייפים, אבל לפחות שנדע - השידור חוזר, הוא בעצם שידור חי. עם עומקים אחרים...
 
 
 
מי שיכול להקפיץ, יעשה הרבה עזרה.
 
 
 
יאלה, שתהיה בעז"ה שבת מבורכת ומלא אור של שמחה!
א-מ-ן!
 
 
 
חזק לחלוטין!-Rעות-
מקסים! הפצצת!שיראל.
מקסים ממש!אורושקושאחרונה
תוכנה לניהול מעשר כספים .אנונימי (פותח)
ב"ה בניתי תוכנה (אקסל) שעוזרת לנהל את המעשר הכספים החודשי
 
מזינים את נתוני ההכנסות,הוצאות מוכרות,אחוז למעשר, תרומות למוסדות
והתוכנה תתן את כל המידע שצריכים :כמה צריך לעשר, כמה תרמת עד עכשיו ועוד כמה נשאר לך לעשר עד סוף החודש.

 
כתובת האתר: http://sites.google.com/site/maaserk  להורדת התוכנה 
 
אוףף!!! אני ממש רוצה לעבוד את ה' אבל----------מתו"ש
בס"ד
 
לא, עמוק בפנים אני מרגישה שהכלל לטובה, וש-ה' הוא הכי טוב שיש, ושהאו מסתכל עלי ואוהב אותי, ושהוא האמת וזה....אבלל..........לא, זה לא יצר הרע או משהו כזה, אלא זה אני פשוט פוחדת, פוחדת להיות קרובה אליו, כי אז הוא ינסה אותי...פוחדת להשען עליו, כי פעם נשענתי והוא העלים את המשענת ונפלתי חזק חזק אחורה......(פוסט טראומטית)
יש למישו המלצות תגובות וכדומה?.......הובנתי בכלל??
אחד מגדולי החסידות אמרדני-יהונתן
אפשר להיות נגד ה'. אפשר להיות בעד ה'. אבל אי אפשר להיות מבלעדי ה'.
אם את מאמינה, ה' הוא קרוב אליך כל הזמן. השאלה היא אם את מגלה את הנתיב הזה ואת הצינור הזה.
ה' מנסה את כולם- דתיים וחילוניים. גויים ויהודים. אי אפשר לצאת מזה.
כמובן, שצריך להבין ולברר את מושג הבטחון בה' שלא סותר ואף מעודד את ההשתדלות האנושית. בטחון בה' לא אומר לסמוך על ה' שיעשה מה שנראה לי טוב.
 
מקווה שהבנתי.
בהצלחה
רחלי...אוסנת
אולי השאלה היא - מה יותר חשוב.
שיהיה קל ונוח בחיים, או לעבוד את ה'.
ואם מגיעים למסקנה שצריך לעבוד את ה', אז מתבטלים כלפיו ומבינים ש-כמו שאמרת- "הכלל לטובה וה' הוא הכי טוב שיש".
 
מקווה מאוד מאוד שתזכי להתקרב לה' בדרכים הנעימות והנוחות, ושהדרך הקשה כבר מאחוריך...
זה לא או שיהיה קל ונוח או לעבוד את ה',מתו"ש
בס"ד
 
אלא מה יותר חשוב לי, אני או ה'-וברור שאני
את צריכה להביןנועמיק
שה' לא ממלא את הפקודות שלך.
אם את 'נשענת' ומתפללת שמישהו לא ימות,זה לא שעכשיו ה' "מוכרח" שלא להמית אותו.

נפלת חזק חזק אחורה,בגלל שעברת משהו קשה.אם לא היית נשענת,אולי היית נופלת חזק יותר.

אין לי זמן כרגע,אז אני אכתוב עוד מאוחר יותר,או אם את רוצה באישי.
אש מחממת או שורפת?אחד מאלף
בס"ד
 
"כי ה' אלוקיך... אש אוכלה הוא"
 
לאש יש 2 תכונות:
 
אש יכולה לחמם, ואש יכולה לשרוף.
 
אז, אש היא טובה או רעה?
 
תשובה פשוטה, לשאלה פשוטה: תלוי באדם.
 
אם תתנהג בהתאם לאש, אם תלך ע"פ הכללים - האש תחמם. אם לא - היא תשרוף.. וואי וואי איך היא תשרוף...
 
רחלי, טוב ה' לכל!!!
 
לה-כ-ל!
 
ה' הוא טוב, ה' הוא טוב, ה' הוא טוב.
 
 
וכן.. הקירבה לה' היא טובה.. היא מחממת.. היא מלטפת.. מעניקה כוחות ותומכת.
 
ה' הוא טוב.
 
 
הוא ינסה אותך?!
 
"נס" זו מילה נרדפת לדגל.
"נתת ליראך נס להתנוסס". כל ניסיון מרים את האדם, מגדל אותו, עושה אותו קרוב יותר לעצמו..
עשרה נסיונות נתנסה אברהם.. תראי איזה נסיונות קשים.. תראי לאן הגיע...
 
והקשר עם ה' הוא טוב, מניסיון
יש לנו אבא רחמן בשמיים.
וגם כשהוא מייסר אותנו: "כאשר ייסר איש את בנו, ה' אלוקיך מייסרך". הכל באהבה. הכל בדאגה. הכל בטובה.
 
הוא הוא טוב, אמרתי כבר?
 
 
את בדרך הנכונה.
תמשיכי הלאה.
תעמיקי. תתקדמי. תלמדי. תשמרי. תשתפרי.
 
יש אור, לאורך כל המנהרה..
אור מחמם, לא אור שורף...
 
ב"הצלחה
התחלת לכתוב כמו אח.. |משועשע|פגזניקית גאה!אחרונה
2 קצרצרים ו - איך עמ"י חטא בחטא העגל??אח..

פרשת 'כי תשא'
תסתכלו ממש בפתיחת הפרשה, מוזכרות שתי המילים הבאות --->

 

 

 

1) המילה --->
                              >>  ו נ ת נ ו  <<
                                                                       אפשר לקרוא את המילה משני הצדדים.
                                                                       מלמד: שמי שנותן - מקבל הכל בחזרה.
                                                                                'עשר בשביל שתתעשר'

 

 

 

 

 

2)  המילה 'מחצית' --->       מ           ח            צ           י            ת
                                                            צ = צדקה        
                                                     
                                                                       מי שנותן צדקה - מי שקרוב אליה - חי.
                                                                       מי שלא נותן צדקה -  מי שרחוק ממנה - מת.       
                                                                                  'צדקה תציל ממות'                                    

 

 


אישית, אהבתי. חמוד (וקצר) ביותר. 

אם הגעתם לפה - בבקשה תקפיצו את זה לטובת כולם.

 

 

                                                                               

 
להגיד לכם ת'אמת? הייתי משאיר עכשיו את הד"ת כמו שהוא למעלה, שניים קצרים ומתוקים ו - זהו.
אבל - ברור שלא...  
מספיק הפרשה הזו מלא ד"ת חמודים ביותר, אבל יש נקודה שאני חייב לגעת בה, תתנו לי?!
וואי, מזה תודה. אשתדל לעשות אותה ממש קצרה.
 
חטא העגל. 'איך יכול להיות שבנ"י אחרי שיצאו לפני כמה זמן ממצרים וקבלו את התורה - דברו עם ה', איך יכול להיות שהם עושים עגל?' - את מי פה לא הטרידה השאלה הזו שירים את היד! אין, שאלה קשה בהחלט.
 
למה עמ"י עשו את העגל? אם כי באמת חשבו שהעגל אלוקים שלהם - אז הם אשכרה טפשים, כי מי יאמין שמה שנוצר עכשיו הוא האלוקים שלו והוא הוציא אותו ממצרים?! רק טפש. ואם הם טפשים, ה' לא היה צריך להעניש אותם בכלל!
אלא מה? משה מת - כך הם חשבו. ומי היה זה ששרתה עליו השכינה עד עכשיו? משה. הוא זה ששידך בניהם לבין הקב"ה. ו - עכשיו, אין משה. מת. אז מה כן הם רצו לעשות?! לעשות דמות שעליה תשרה השכינה. הם ממשיכים להאמין בה' האמתי שהוא זה שגאל ומחייה אותם! אבל חסר להם את 'משה', אז צריך לעשות משהו אחר בשביל שעליו תשרה השכינה - עגל (פני עגל הם ראו במעשה מרכבה כמדומני). הם לא האמינו בעגל שהוא אלוקים - שהרי הם יצרו אותו עכשיו, אלא רצו שישמש להם 'כמו' משה רבינו - שתשרה עליו השכינה.
והאמת? הם לא היו רחוקים מהאמת. אכן אחרי כמה זמן נבנה המשכן - שהכרובים - פני תינוק - מציאותם מאפשרת השראת שכינה במשכן. אז כך רצו לעשות בנ"י רק עם העגל.
אם הבנו כ"כ את הרצון הטוב שלהם - אז מה בעצם החטא כאן? א. הם לא שאלו (אלא אמרו להם) את גדולי הדור - שמשה אמר לשאול אותם בכל בעיה. ב. אתם אל תכתיבו לה' על מה תשרה השכינה. הוא יחליט.
 
                                                                 
 
זה, על קצה המזלג - 'חטא העגל', בצורה הרבה יותר מובנת.
אגב, מאוד מומלץ השיחות שלו כל שבוע. אני חותם לכם - 'בומבה' של שיחות. הנאה ממש.
 
 
 
וואו, יש עוד כמה דברים חמודים על פרשת השבוע. מי שרוצה - שישלח לי מסר (עדיף מסר, כי כנראה לא אהיה כאן מספיק זמן לפני שבת בשביל שאני אכתוב ואתם תחפשו ותקראו...) ואני בלנ"ד אשתדל להוסיף עוד איזה שני ד"ת מזה חמודים!
 
 
אגב, יש מישהו שלא איתנו בקבוצה בפייסבוק?!
חבר'ה, מאוד מומלץ. 'מתוק מדבש' - תרתי משמע.
 
 
 
אהה ואל תשכחו לומר לפחות ת'ד"ת הקצרים על שולחן השבת...
שתהיה בעז"ה שבת מבורכת ומלאה שמחה ואור!
א-מ-ן!


בראש יהודי?! ;)אח..
קראנו בנוג"ה..שיראל.
ואו מקסים..יפה מאוד שכוייח!!.-Rעות-
בס"ד
 
שבת שלוווום..
יפה מאוד. קבל ח"ח.אוהבת את אבא
בס"ד לק"י
שבת שלום.
כן כןתהילה=]...אחרונה
בדיוק כמו שאמרת, לא שכחתי לומר אתזה בשולחן שבת....
ומזה התלהבו על הרעיונות האלוו....
 
דחוווףףף!!>> איסור נגיעה -מאיזה גיל...נדנדה כתומה.
האם מותר לי לגעית בילד בכתה ב' שאני מעבירה לו שיעור פרטי??
 
האם מותר שיהיה דלת סגורה בזמן השיעור??
 
(אני בת 13 וחצי...)
 
תודה..
זה דחוף למחר, אזז...
בין כמה הוא?אח..
 
ייחוד -
 
 
 
 
כמובן שעדיף שתשאלי את הרב שאתם הולכים ע"פ.
 
 
בהצלחה! יישר כל על המודעות.
בשורות טובות.
אם אני לא טועהנועמיק
מתחת גיל 9,אין בעיה לא של נגיעה ולא של ייחוד.

אלא אם כן את מרגישה שזה גורם לך לדברים לא טובים,שאז כדאי להחמיר גם מתחת גיל 9.
יש לי עוד שאלה.. שנובעת>>נצח לנצח!!!
מה עם חניכים עם פיגור?
 
רק נגיעה של חיבה אסורהנועמיק
לכן,אם את בטוחה שזו לא נגיעה של חיבה,זה מותר.
בכל מקרה,עדיף שבן יעשה את זה,כי הגבולות די מטושטשים וקל מאד להדרדר ולהחליט על כל מגע שהוא לא של חיבה.
לא נכון.golani
עדיף לשאול פוסק הלכה.
כן נכון.נועמיק
תקרא את השרשור הנעוץ השלישי.אני לא מתיימר לפסוק.גם אני חושב שעדיף לשאול פוסק הלכה.

ודרך אגב,יש לך איזו סיבה למה זה לא נכון?(או שאתה פוסק לפי מה שנראה לך?)
לפי תשובתו של הרב אבינרgolani
שלי השתמע ממנה כך.
נגיעהאחד מאלףאחרונה
בס"ד
 
נצח - לגבי ילדים עם פיגור, עייני בספרו החדש של הרב יעקב אריאל. להלכה- יש לשאול רב על כל מקרה לגופו.
 
מדרשה חסידית חדשהאנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי אוהבת את אבא בתאריך כ"א אדר תש"ע 16:02

נערך עקב פרסומת. 
ברוח ההלכה, עאלק.אוסנת
obsh, זו הפרסומת האחרונה שלךאחד מאלףאחרונה
בס"ד
 
כאן בפורום.
 
אין טעם לחסום אותך, נכון?
אתה פשוט תפסיק לפרסם את הרב אשלג באלגנטיות, ולא יהיה טעם בחסימה..
 
תודה על ההבנה ההדדית.
אני לומדת עכשיו בכתהאורושקוש
את פרשת חקת. על מי מריבה..
עכשיו-משו קשה לי בעונש שמשה קיבל... החטא היה כ"כ נורא שה' היה חייב להעניש כ"כ חזק???
בנות זרקו את המשפט-"ה' מדקדק עם צדיקים כחוט השערה.."
אז נגיד שאני מסתכלת על זה מכיוון של כמה פרשנים-שבכלל לא היה כאן לא חטא ולא עונש. אלא שמשה עד עכשיו היה באמת צריך להכות את הסלע...אבל עכשיו כבר יש דור אחר שצריך בדיבור ולא במכות.. אז הוא לא יכול להמשיך איתם.
אבל המשפט ההוא "שה' מדקדק עם צדיקים.." קשה לי איתו.
זה להגיד כאילו תהיו צדיקים יש הרבה זכויות וכו',וכו'.. אבל אם תעשו משו אחד קטן, זהו הלך עליך. זה כאילו מפחיד כזה. זה נותן הרגשה ש-בעצם למה שאני יהיה צדיק? בשביל שאם אני אחטא חטא קטן יענישו אותי בחומרה?
אני מקווה שזאת לא שאלה כופרת מדי..אבל זה מפריע לי.
זה דבר הגיוני מאד. -otk100
בדיוק כמו שאני יכעס על חבר טוב שלי אם הוא יעצבן אותי, הרבה יותר מאשר על סתם איזה אחד שאני מכיר. ולמרות זאת אני ירצה שהחבר שלי יהיה חבר טוב שלי למרות שאני יכעס עליו יותר מאשר על אחר

ככה המלך הרבה יותר יכעס ויעניש (בעוה"ז) צדיקים שהרבה יותר קרובים אליו מאשר על יהודים טובים אחרים שיותר רחוקים ממנו. ולמרות זאת רבינו של עולם מעדיף שהם יהיו צדיקים וקרובים עליו למרעות שהוא יכעס עליהם יותר מאשר על אחרים..

מקווה שהובנתי.
כן..אבל יש כאן באיזה שהוא מקוםאורושקוש
משו לא פיר..כי הוא עושה הרבה יותר מכל אחד אחר וככה מענישים אותו על דברים קטנים..
זה דווקא לטובתם!נועמיקאחרונה
תחשבי על כביש ליד הבית,שצריך ליישר.אם תהיה בליטה בגובה 2 מטר,זה מאד יפריע וניישר אותה.לבליטה של 5 ס"מ לא נתייחס בכלל.
בכביש מהיר, כל בליטה כזאת תסולק מיד.רק משהו של 1-2 ס"מ ישאר.
במסלול המראה,לא תמצאי בכלל בליטות.
 
מכיוון שהדוגמא שלי לא מי יודע מה,הנה עוד אחת:
בציור של אחותי הקטנה,אני לא אשקיע לתקן טעויות.
אבל אם על הציור של פיקאסו,תשפך טיפת צבע,מיד כל ציירי העולם,ינסו לתקן.
 
בקיצור,אצל צדיקים(שאהובים על הקב"ה) ה' רוצה לכפר להם גם על החטאים הכי קטנים.ושלא ישאר מהחטא כלום.אז הוא לא משתמש בסתם סבון.הוא משתמש במסיר שומנים חריף ביותר,ומעניש בעונש שנראה לא פרופורציונלי יחסית לבני אדם רגילים.   
 
 
 
כופרת מידי?!אח..
אם זה מפריע לך - שואלים. היהדות זו דת מאוד מיוחדת, כי שם - מותר לשאול שאלות בהגיון. כל מה שתרצי, את מוזמנת לשאול. ושאלה כמו זו, זה לימוד תורה ממש שאת מקבלת עליו שכר - אז איך הגעת לכופרת?!
מי שאומר שאת כופרת - טועה. אם זו שאלה כמו זו - אל תתיחסי אפילו אם זה אדם מבוגר אומר לך שאת כופרת.
 
 
שאלת שאלה טובה. אבל לפני שנענה עליה - קודם נבין את היחס של ה' אלינו.
ה' לא מבין לנו מכות עם שוט בכדי להכאיב לנו סתם כי בא לו כי לא שמענו לו. ממש לא.
אלא זה עובד כמשל כמשהו כזה:
עבירה - פירושה = לעשות כתם מעל הנשמה.
חולצה נקייה ולבנה מאוד - כל כתם קטן עליה נראה. אפילו אם הוא ממש זעיר. 
בשביל לנקות כתם על חולצה לבנה מאוד, זה דורש הרבה שפשוף. אפילו שהכתם הזה על חולצה פחות לבנה לא היה נראה כלל - הואיל והחולצה המדוברת היא מאוד מאוד לבנה, הכתם הפיצי הזה מאוד נראה.
 
"צדיקים, הקב"ה מדקדק איתם כחוט השערה", כי עליה - גם 'שערה' נראית כמלכלך אותם.
למה? משום שהם שיא הטהורים - שיא הלבנים = צדיקים.
 
 
אז אולי בעצם לא כדאי להיות צדיק?
 
אשאל אותך שאלה -
נגיד שמישי היום מתחתנת. היא באה עם השמלת כלה - מוכנה עלייה. שמלה לבנה ו...
מרהיבה ביופיה. אך ש - פתאום - היא מרגישה כאב ברגל. אוווך. דווקא עכשיו?!
היא מורידה את הנעליים ו...רואה שנכנס לך לנעל נעץ וזה פגע לה קצת ברגל. איי. זה כואב.
באים אלייה - ואומרים לך - תקשיבי , שני אפשרויות עומדות מולך:
א) אנחנו מוצאים לך את הנעץ עכשיו - שמים תחבושת עם חומר מחטה - ו...הופ! תוך שבועיים את כמו חדשה!
אבל - את לא תוכלי לרקוד היום! מצטערים, אבל זה המצב.
ב) או שאנחנו מוצאים את הנצץ -אבל לא חובשים את המקום - אבל תדעי לך - אם לא חובשים את
המקום עכשיו - הזיהום תוך כמה שעות מתפתח והואיל והנעץ היה מלוכלך ומזוהם - יתכן ויצטרכו לכרות לך את הרגל.

מה היא תעדיף?
לסבול עכשיו - ובהמשך יהיה לה טוב - או שיהיה לה טוב עכשיו - אבל אחר כך....??

אני מאמין שאת יודעת את התשובה טוב טוב.
 
 
אדם נכנס לניתוח - "האאא?" הוא צועק.
"מה אתם משוגעים?! אתם רוצים לחתוך לי את הבטן?!"
"כן". אומרים לו - "איש, אם לא נחתוך, המחלה תגמור עלייך סופית".
יכאב עכשיו - רק בשביל שאחר תהיה - ב-ר-י-א.
 
 
 
האלה שפחות צדיקים - לא יצליחו לברוח מהעונש, פשוט יצליחו 'לרקוד' פה בעולם הזה, אבל שם, יכאב...
הצדיקים, כאן יתנקו מאוד. יהיו לבנים - ולנצח נצחים, הם יהיו טהורים ולבנים...
 
 
 
מקוה שהובנתי. אם יש דבר להרחיב, בשמחה.
יישר כח על השאלה - למדת תורה ממש וזכית בשכר. את בדיוק ההפך מכופרת.
שבוע טוב ומבורך!
 
כנסו! כבר שאלו שאלה זו מס' פעמים פה בפורומים.ב.ש.
השאלה:
אחשורוש מצווה להביא אליו את כל הבתולות טובות המראה..
אז אם אסתר היתה נשוא למרדכי היא לא היתה בתולה..אז למה היא באה?
תשובה:
קודם כל למי ששואל אז כן. אסתר היתה נשואה למרדכי. המדרש לומד זאת מהכתוב "ובמות אביה ואמה לקחה מרדכי לו לבת" אל תקרי לבת אלא לבית ובית זה אשה. גם הלשון "לקחה" זה קניה. קנה אותה. אז את כל זה באמת המדרש אומר לנו כאילו בשקט בשקט. אולם לכולם היה ברי שאותו מרדכי היהודי שיושב בשער המלך אימץ את אסתר לאחר שמתו אביה ואמה בהיותה קטנה ולכן שליחי המלך הביאו אותה מתוך הנחה שהיא בתולה. וזהו פשט הכתוב "לקחה מרדכי לו לבת". דרך אגב, על מה שכתוב בהמשך המגילה "ובהגיע תר אסתר בת אביחיל דד מרדכי" למה כתובה המילה "דוד" ללא ו'? אומר המדרש: דד = שד. מלמד שנעשה נס וגדלו למרדכי דדים כדי שיוכל להאכיל את אסתר. בכולופן אפילו אם תרצו להגיד שהעם ידע שמרדכי ואסתר נשואים, אם כן מהי כוונת הכתוב "לא הגידה אסתר את עמה ואת מולדתה"? הרי ברור לכולם שאם היא נשואה למרדכי אז היא יהודיה או לפחות התגירה. ועוד: כתוב בהמשך המגילה "ומרדכי בא לפני המלך כי הגידה אסתר מה הוא לה" קרי: אמרה שהוא קשור אליה בקשר של בעל ואישה. ואם היה ידוע עד עכשיו שהם נשואים אז מה חידשה כאן אסתר?
א פרייעלכן פורים!   
בהתחלה אחשוורוש ציווה להביא את הבתולות ורק אח"כotk100אחרונה
גם את הנשואות ולומדים את זה מהפסוק - "ויאהב המלך אחשוורוש את אסתר מכל הנשים ותשא חן וחסד לפניו מכל הבתולות..." - ומפרש רש"י במקום - " מכל הנשים - הבעולות שאף נשים הבעולות קבץ "


אני מחפש חברותא לבין הזמנים.אנונימי (פותח)
אני בשיעור א בישיבה גבוהה ואני ישמח מאוד מאוד אם יש מישהו בלוד שמעוניין שנלמד יחד בבין הזמנים.
 
שמעו וורט נחמדשירס
יודעים למה אסתר היתה כל כך צדיקה וזכתה שיש עליה מגילה!?(לא בטוחה בדיוק.. שחכתי..)
כי היא מכיוון שהיתה יתומה בחיים לא נכשלה בכיבוד הורים...
בדיחה לא מצחיקה...רציתי
בסוף המגילה כתוב שאסתר ומרדכי כתבו את המגילה.
רציתי> מה הקשר?!נצח לנצח!!!
......  אמרה משו נכון! אסתר היתה צדיקה!
גם בגלל ה"תרוץ"שהביאה..
זה לא קשור מי כתב תמגילה..
>>>רציתי
היא זכתה שיש עליה מגילה בגלל שמרדכי היה מנהיג הגולה באותו זמן, ובגלל ששניהם כתבו אותה. לא בגלל סיבות אחרות.
ואיפה כתוב שאסתר הייתה צדיקה? או איפה זה נרמז? כל מה שיודעים על אסתר שהיא מצאה חן בעיני אחשוורוש ושהיא הייתה קרובת משפחה של מרדכי.
טוב.. לומשנה מה כתבתי יש באמת תיקוןשירס
התבלבלתי זה לא למה היא זכתה במגילה וכו' אלא הוורט הוא שנשאלת השאלה מדוע ציינו שאסתר המלכה היתה יתומה? והתשובה שמתוך זה שנאמר שהיא יתומה אז מכאן שהיא לא נכשלה בכיבוד הורים בחייה ולכן זכתה להיות גואלת של עמ"י
^^^ נכון.. וד"א-נצח לנצח!!!אחרונה
טת החתימה שלך (.....) אמר קולי (שהיה פסיכולוג..) בכולופן.. כתבי את זה..
כי כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם
מגילת אסתרצ.מ.צ
בס"ד

נכון במדרש למגילת אסתר כתוב שמורדכי ואסתר היו נשואים, ונכון שבמגילה כתוב שחיפשו למלך אחשוורוש אישה יפה ובטולה. אז איך אסתר יכולה להיות גם בטולה וגם נשואה בו זמנית?
זה אפשרינועמיק
אם הם בדיוק התחתנו.
 
בכל מקרה,אני אחפש שיש תשובה יותר טובה.
רש"י מפרש שחיפשו גם נשים נשואות.יהודי מרמ"ג
אלא שמלכתחילה רצו בתולות.
אבלב.ש.
התוצאות כתובות במפורש.
"ויקבצו את כל נערה בתולה"
ב.ש- אבל מה כתוב בהמשך?אוהבת את אבא
בס"ד לק"י
 "וַיְהִי בְּהִשָּׁמַע דְּבַר הַמֶּלֶךְ וְדָתוֹ וּבְהִקָּבֵץ נְעָרוֹת רַבּוֹת אֶל שׁוּשַׁן הַבִּירָה"

לענ"ד-
א. היועצים אמרו לקבץ נערות בתולות. אבל בסופו של דבר, כאשר קיבצו באמת, השמיטו את התואר "בתולות".
אפשר להבין מכך, שגם לא רק נערות בתולות נלקחו. ובפרט אסתר, מי שלקח אותה פחד להסתבך שלא יביאה, כי אמרו להביא נערות יפות גם, ולאסתר היה חן מיוחד, ופחד שיכעסו עליו שלא הביא אותה, לכן הביאה.

ב. רבקה היתה גם נשואה והיתה בתולה 10 שנים. 

ג. לפעמים הפשט והדרש באמת לא הולכים יחד. והדרש רק אגדה. 

תודה...צ.מ.צ
נראה לי שזה ענה לי על השאלה.
אוהבת את אבא - אם הדרש ופשתט לא הולכים ביחד, אז למה וחכמים סיפרו\כתבו את הדרש?
במגילת אסתר,הפשט והדרש הולכים יחד!נועמיקאחרונה
בגלל שהדרשות(שמצוטטות כאן)היו בתקופה כ"כ קרובה למגילת אסתר,אם איזה רב היה אומר משהו לא לפי המציאות הפשוטה,כולם היו אומרים:"סבא שלי היה שם,והוא סיפר לי שזה לא היה ככה"


שאלה על מגילת אסתרזית שמן ודבש
ליקטתי את השאלה הזו מפורום נוג"ה:
אסתר היתה נשואה למרדכי לפני ששליחי אחשורוש הגיעו?
ונהפוך הוא, אשר ---> פורים + תצוה = אח..
יכתבו, הקוראים, המה את דבריהם.   (שימושי הליצן הזה, הא? )
 
נו, שוין - אתם יודעים - 'שבת זכור', זה כבר נהפך להיות מושג ענק מאשר 'סתם' שבת.
אז בואו נעשה השבוע קצת 'נהפוך הוא', שכל אחד יכתוב את הד"ת שיש לו בלב.
בין אם זה קשור לפורים, שבת זכור, שבת תצוה או סתם ככה ד"ת נחמד שקשור למשהו אחר...
 
             ל-א ליבש!                                     
 
אני אתחיל במשהו לפרשת תצוה, משהו קצרצר --->
 
 
בכל הפרשיות (מאז שהוא נולד) מוזכר שמו של משה רבנו חוץ מפרשת - תצוה.
נשאלת השאלה - למה לא נזכר שמו? ועונים: בפרשת 'כי תשא' (שבוע הבא) משה רבינו מבקש מה' -
'ואם אין, מחני נא מספרך אשר כתבת' = אומר משה לה', אם לא תסלח לעמ"י, תמחוק אותי מהספר.
בסופו של דבר ה' סלח, אבל קללת צדיק אפילו על תנאי 'מסוכנת', וה' מחק את שמו מפרשת תצוה.
סבבה. הבנו למה ה' מחק את שמו, אבל למה דוקא מפרשת תצוה?! (שאגב היא לפני שמשה אמר לה' שימחוק אותו)
וכאן ישנם שני תירוצים -
א) הגר"א > ברוב השנים יוצא ז' באדר בשבוע של פרשת תצוה! ז' באדר = יום פטירת משה רבינו.
לכן הנה לנו רמז ליום הסתלקותו של משה רבינו. באיזו פרשה הוא לא מוזכר? בפרשה שבשבוע שלה, הוא נפטר = פרשת תצוה.
ב) איזה תימני מבוגר אחד () אמר > 'מחני נא מספרך' = מספרך'. כ' = 20.
פרשת תצוה היא הפרשה ה - 20 בתורה. לכן דוקא בפרשה זו לא מוזכר משה, כי כך בקש משה, "מחני נא מספר (מס' 20) אשר כתבת" = פרשת תצוה.
 
[הרב יהודה יוספי שליט"א]
 
 
כ-ל ד"ת שיש לכם, לא משנה איזה אפילו שאין לו קשר לכלום - תכתבו בקצרה.
העיקר, אל תיבשו. מספיק אנחנו עכשיו בצום ו - 'מתים' ככה לאיזה כוס מים...
 
 
 
הוווווווווווווווווווווווופה! שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת מלאה אור ושמחה!
פ-ו-ר-י-ם ש-מ-ח לכל עם ישראל. הא, ואל תשכחו לשלוח לי גם איזה כמה חבילות וופלים!
א-מ-ן! (על הוופלים, כן?)
* תיקון קטן --->אח..אחרונה
מפרשת שמות, עד סוף ספר במדבר משה רבינו מוזכר חוץ מפרשת 'תצוה'.
 
 
 
שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל!
שאלה בקשר ל13 עיקרי האמונהgolani
האם ייתכן שדברים שהתורה התירה - יאסרו? כגון אשת יפת תואר?
...ב.ש.
גם דעת התורה לא היתה נוחה מאשת יפת תואר. אולם חכמים כבר אמרו שהקב"ה ידע שאי אפשר יהיה בנסיון ולכן התירו אשת יפת תואר.
תשובהדני-יהונתן
כל עוד לא הגענו לתקופת אחרית הימים בה נאמר שמצוות בטלות לעתיד לבוא- כל המצוות תקיפות. ההתירים והאיסורים. לכן, לא ייתכן שמה שהתורה התירה התורה תאסור. מה שכן ייתכן הוא, שמה שהתורה גילתה בדעתה שלא ראוי לעשות - יבואו חכמים ויאסרו ממש. כגון להתחתן עם שתי נשים. שהתורה (ראה רש"י) אומרת שההמשך של "כי יהיה לאיש שתי נשים" זה "בן סורר ומורה" לכן התורה מגלה בכך שזה לא טוב ולכן יכולים חכמים לבוא ולאסור. וכך עשו הגאונים. במילים אחרות, לחכמים ניתנה רשות לעשות סייג לתורה.
תודה רבה לעונים.golaniאחרונה
זנות- אז איפה הבעיה בעצם?the_forgotten
החלטתי שעד סוף השנה יש כמה נושאים שהייתי רוצה ללבן לחלוטין. אשמח אם מישהו כאן יוכל לעזור.
 
ובכן כמה שאלות:
 
1) למה זנות זה דבר גרוע אני מבין ויודע. אני מנסה להבין איפה הבעיתיות הגדולה מבחינה הגיונית. וגם, לא מצד "הלקוח" אלא מצד האישה. אני לא מסכים עם אנשים שעובדים מבוקר ועד ערב בשביל כסף, ועם עוד כמה מקצועות שנועדו למען רווח של כסף, ובכל זאת אף אחד לא רואה בזה ניצול, שהרי העובד מעוניין בכך.
-
יש אנשים בשביל כסף מוכנים לעשות הכול, לעבוד מבוקר ועד ערב, חיים שלמים. למכור את הנשמה שלהם לבוס. למה, זה נחשב ניצול ופגיעה אם אדם הולך לאישה זונה? למה "במקצוע" הזה זה פתאום נחשב פגיעה וניצול. נניח שזונה מרוויחה 400 שקל ב4-5 שעות עבודה. זה רווח נאה מאוד. ונניח שהיא כמובן מקבלת את התנאים הראוים. ולא, אני לא מדבר על אנשים שמכים אותם או מתעללים בהם או מבזים אותך. סתם אנשים שפשוט... מה הבעיה שיש אישה שרוצה לעבוד בזה?
 
2) מה אתם אומרים על הטענה שאם לא יהיו נשים זונות מספר מקרי האונס יעלה בצורה דראסטית? האם עדיף להשאיר את זה כך ולפחות בנתיים בשביל לתת לכל האנשים האלה אפשרות להתרוקן עם נשים שמוכנות ורוצות לעשות את זה, מאשר הילדים שלנו?
 
3) אם רוצים להילחם בזנות, צריך להליחם בכולם? מהלקוח לאישה ועד הבוס? או שאולי לא צריך להילחם בלקוח? או אולי באישה? אם כן בבקשה לנמק ולהסביר מדוע.
 
זהו לבנתיים. אשמח לתשובות מוסברות- אם יש מקורות על זנות, מדרשים או סיפורי חז"ל, אני אשמח מאוד.
 
רואי.
אממ...אח..
קודם כל בוא לא נשכח אחי, שזה נושא שקצת בעיה לפתוח אותו בצורה רחבה ברבים כאן..
[מסתבובבים כאן גם ילדים 'רכים' שעדיף שלא יחשפו לדברים האלה. לפחות לא עכשיו. ועוד כל מיני אנשים שזה לא בדיוק מתאים בשבילם.]
לכן, אענה לך בקצרה וברמזים, ותבין מה כתוב 'בין השורות'. אם יש עוד משהו שלא הובן, בשמחה דבר איתי.
אני מדבר כאן בנתיים מבחינת המדינה, שהרי מבחינת התורה זה איסור מלכתחילה מוחלט, וכמו שאסור לעבוד כגנב, או כרוצח, כך אסור לעבוד בדבר הזה.
 
 
הגיונית >
 
1) ה - בעיה הגדולה כאן, זה לאו דוקא האשה הזאת. אלא, שזה נותן הסתכלות לבני אדם ופותח את זה כמוכר רשמית ע"י המדינה - שאישה, זה חפץ. לשימוש. לסיפוק תאוות. כמו שיש כדור-רגל, יש אישה. ואז, זה פוגע  במיוחד בנשים אחרות-ב'מושג' אשה. זה שיא הזלזול ביחס אליהם. עקרונית > את רוצה לברוח לאי-מבודד ולעשות שם מה שתרצי? תעשי כרצונך. גם אם נהיה שם, לא נעניש על זה. [לעומת זאת, בגנב - נעניש גם היא רק שם לבד עם עוד מס' אנשים. אלא אם כן אלא אדם שלא אכפת להם שיגנבו מהם...]
קיצור, הכרה רשמית בדבר הזה כחוקי וכו' - זה הרס החיים של האנושות בכלל ושל האשה בפרט. את זה, אנחנו ממש, אבל ממש לא רוצים לעשות. אשה, זה לא חפץ - נקודה! וכל מי שמנסה להראות את זה ככה, יענש. כי הוא פוגע בזכויות וכבוד של אחרים. וברור שלא נכיר בזה רשמית.
 
2) יעלו? לא בטוח בכלל. אולי בהתחלה זה יהיה ככה, כי זה יהיה השפעה של 'הדור הקודם' שבו כן היה המצב המגעיל ההוא - והם יחפשו לפרוק את התאוות שלהם... אבל אחרי כמה זמן, בדיוק ההפך לדעתי - המקרים האלו רק ירדו בצורה ענקית. וזאת למה? כי יתחילו להבין כולם, שאשה, זה לא חפץ. ממילא, לעשות לה את המקרה הזה, מה? אתה דפוק במוח?!
[לעומת זאת, היום - לעשות לה את המקרה הזה, זה לא כ-ז-ה (אם בכלל) גרוע ע"י חלק מהאנשים. מה הבעיה, הרי היא חפץ לשימוש! אחלה הנאה (לכולם) - הם יטענו...]
 
קיצור --- לא פותרים בעיה לא רק בסימנים שלה,  כי אז השורש ממשיך להיות מנוול. ובמיוחד לא פותרים את הבעיה ע"י זה שהולכים ומרקיבים יותר את השורש...
 
3) כן, בכולם. אחרת, מכאן ומכאן אפשר תמיד לעקוף את הדבר הזה וכו'. [יטענו שזה לא היה ברצון, אלא בכפייה ועוד כל מיני שטויות כאלה.] קיצור: להכריז מלחמה. ובמלחמה, נלחמים מול כל מי שקשור למעשה הנבלה שנעשה.
 
 
 
----
 
שים לב שבנתיים לא דברנו על החלק של היהדות. אלא, רק חלק הגיון נורמלי ואמיתי.
על כל זה, עם כל ההגיון הזה וכו' - הולכת היהדות עד הסוף. מדרשי חז"ל וכדו' >
מספיק רק להיות בשיעור של הר"מ שמלמד קידושין:
כמה הוא מדגיש ש - 'אשה זה לא חפץ'. כמה הוא מדגיש ש - 'אשה זה שיא הקדושה'.
או סתם ככה, להתחיל לתפוס את עקרון היהדות בנושאי הבנים-בנות וכדו'.
 
 
 
אחי, אם יש משהו להרחיב, דבר איתי באישי.
בשורות טובות. טו' בשבט שמח.
שבת שלום ומבורכת לכל בית ישראל!
 
 
שלום...the_forgotten
אח, תודה על המענה המושקע.
 
אני מבין שיכולים להיות כאן ילדים, ולכן ליבון הסוגיה נעשה באמצעות ההיבט המוסרי ולא הגועלי של הדבר. בכל מקרה, כמובן שדרושה זהירות.
 
1) אתה טוען שלא ייתכן להפוך אישה לחפץ. האם אדם שחורש את האדמה ומעניק למעסיק שלו משכורת, הוא בעצם מחרשה? האם נציגת שירות היא חפץ? העולם פועל במתכונת של אני צריך- אתה נותן. אני צריך אוכל אז המכולת נותנת וכשהבעלים שלה צריכים תכשיטים אז אני נותן. ככה עובד העולם. גם כאן, האישה רוצה כסף, ואני רוצה להגיע לפורקן, תן וקח. מה הבעיה בעצם? היא הרי רוצה את הכסף ואני רוצה להשתחרר.. למה שהם לא יעשו את זה? זאת הבחירה שלהם!
 
2) גם אם אנשים יבינו שאישה זה לא חפץ, היצר שלהם ימשיך להשתולל ובסופו של דבר זה הרי יקרה. ענישה אינה מחנכת ולכן הרצונות והתאוות נשארים אותו דבר.
 
3) אני מבין שאתה לא רואה בנשים האלה קורבן?
 
היי ממש תודה לך! באמת! חג שמח!
 
הרועה, שלום!
 
1) אתה חושב שזה בעצם הגיוני אבל יש בזה פגם. אני בדיוק מנסה להבין את הנקודה הזאת, איזו בעיה יש לחברה שלנו עם זה? היא הרי רוצה בכך! זה מפרנס אותה, וזה קצת עבודה וזה טוב בשבילה. למה זה שונה ממקוע אחר?
 
2) אז אתה חושב שלא צריך להילחם בזנות?
 
תודה על כל הדוגמאות!
 
שבעס! חג שמח!
בשמחה אחי.אח..
1) בבקשה תסתכל שוב במה שכתבתי למעלה. הודגש שם ש - היא רוצה? שתעשה את זה במקום אחר שלא יפריע ויהפוך את המעמד (!) הנשי - לחפץ. להרחבה, למעלה. עבודה שעובדים, זה בשביל לקבל כסף. סבבה, זה לא מזיק לאף אחד. לא עושה מישהו אחר נחות יותר או מושפל יותר - כאן, זה לא כך. זה פוגע באחרים ממש.
 
2) ההא. אז אם יש רוצח שאוהב לראות דם - אל תעניש אותו, יש לו יצר רציחה...
לא. ממש לא כך. מחניכים --- אכן. אבל בנתיים, צריך להשבית את המשחיתים. כן, אפילו ע"י אילוף - אחרת, הם עד שתחנך אותם יפוצצו אותך ואת כל העולם. 'כי יתחילו להבין כולם' = על ידי החינוך. ואף על פי כן, מי שבנתיים משתולל, יקבל וואחד אחד לפנים, שגם אם הוא רוצה לעשות מעשה מגעילים - הוא לא מסוגל לזה.
 
3) במי שמפקירה את עצמה?! היא מסכנה. ברור שהיא קורבן, אבל זה לא סותר שגם עליה צריך להכריז מלחמה. למה הדבר דומה בענין הזה - לגנב. הוא קורבן - הרי מסכן, אין לו כסף. ובכל זאת, אם יפגע באחרים, נכריז עליו מלחמה חזקה.
 
 
 
אם יש עוד דבר להרחיב, ארחיב.
בשורות טובות. שבת שלום ומבורכת לכל עם ישראל!
ממ..the_forgotten
1) ובכן, אם אדם אחר גונב אתה הופך לגנב? אם אדם אחר רוצח, גם אני רוצח? אם אישה הופכת את גופה לכלי עבודה, זה אומר שכך כל הנשים? ממש לא! אדרבה, יהיו נשים שיכבדו את גופן ויהיו נשים שישתמשו בו לפרנסה. מה הבעיה? זה לא מלמד כלום על הכלל!
 
2) חוששני שלא הבנת אותי, לא התכוונתי לא להעניש אותם. התכוונתי שאם לא יהיו זונות זה לא אומר שכולם פתאום יראו באישה משהו קדוש ויותר לא יהיה אונסים. להיפך, הם עדיין יראו באישה חפץ ועדיין ירצו פורקן...! אם כך, לא עדיף כרגע להשאיר את הזונות על מנת שזה לא יצא על הילדים שלנו באונס?
 
3) מקובל.
 
תודה!
-----אח..
1) קודם כל אחי, לפני שאומר סיבה, נומר שה - 'ממש לא!' - כנראה, מה לעשות - הוא עצמו לא נכון. לא אני אמרתי עדיין, אלא - המציאות מדברת אחרת...
איזה מציאות אתה שואל? תגיד, לפני כמה זמן זה נכנס גם ליהדות - זה שעושים מעשים מוגנים כאלו, הא?? בזמן שסבא שלך היה במרוקו - לדוגמא, זה היה?! בקהילה היהודית באשכנז, נשמע דבר כזה?! בתימן - הנשים הפכו לכזו 'מותג'?! וכו'. עכשיו אני לא מדבר על דבר שנשים רוצות לעשות - אלא משהו שעושים להם בכפייה...איך זה פתאום קם כאלו רמות?! כאלה שיש 'אש', הם מתפשטת לכל המקומות. גם מי שלא רוצה להיות שם, נכבה ממנה...
אז, זו בעקרון כבר תשובה שעונה על השאלה ששאלת. כן - זה מלמד על הכלל.
ועכשיו נסביר את זה הגיונית: רוצח, גנב וכדו' > אלו דברים: א. שלא קשורים למעמד מסוים - זה גם נשים, וגם גברים. וכו'. ב. אלו לא תכונות של 'תאוה' כמו שיש באדם 'תאות' לעריות = ישנם הרבה פחות אנשים שיש להם תאוה לגניבה מאשר האלה שיש להם לעריות. ואז...אם יפתח הענין של הגניבה, אז 'חפיף', יש פה איזה אחד משוגע, אני?! אפילו לא חושב על גניבה. לעומת זאת, ענין העריות [או שלא שלא תרצה תקרא לזה] - ברגע שהוא נפתח, הוא כמו נהר שותף - שקשה לאדם להשתלט על זה. ממילא, זה פוגע בכל האנשים שבסביבה לזה - שהם 'בעל כורחם' כאילו, רוצים לעשות את זה. מי הנפגעות העיקריות מזה? כמו שאמרנו, הנשים. אז...לאפשר כזה דבר?! זה הופך את המעמד הנשי - לחפץ. מה לעשות, זו המציאות. וחוץ מזה, הגיונית, זה מאוד מובן. יש הבדל ענק בין גניבה שזה דבר 'פרטי', למצב כמו ההוא שהופך להיות מעמדי.
 
 
2) כמו שהוזכר למעלה > ה'דור הקודם' שהיה רגיל (ושעשה את זה) למצב הזה של ההפקרות, יהיה במצב של 'רצון לחזור לזה'. מה שעם הזמן, ירד עם הזמן. אבל הדור הצעיר שיגדל - לא רוצים שיגדל על המצב שיש היום. אז ---- קודם כל, בשביל לבנות את הדור החדש נורמלי - סוגרים את הגז. מי שצריך גז? לא נותנים לו גז. מה אתה רוצה שנעשה, שנפתח 'גז' רק לאלה מעל גיל 18? נוו, באמת - הפאבים הוכיחו שזה לא בדיוק עובד. חוץ מזה - שזה עוד יותר עקרוני ---- לא! לא בגלל שיש רוצחים, נראה לילדים שלנו שיש כזה דבר שנקרא רצח ונעמיד אותם בנסיון. אז מה כן נעשה עם האלה שכבר דבוקים לזה?? נכריח אותם [אפילו ע"י מכות] שיפסיקו עם זה. ואם הם לא מסוגלים, מאחורי סורג ובריח. ואם זה כבר עובר גבולים מסוימים (מה שהמדינה כאן מסתבר שלא תעשה) אולי צריך להגיע גם לרצוח אותם.
 
תראה אחי, את השורשים, צריך לעקור.
מה, אתה רוצה להשאיר רעל ולצפות שאף אחד לא יגע בו רק בשביל שמורעלים יחיו עם רעל?
אז זהו שלא. לא מאמינים שאף אחד לא יגע בו, כי זה נראה רעל מאוד מפתה. מה עוד, שאת המורעלים אנחנו גם רוצים להציל. ו - יודע מה, אפילו אם אף אחד לא יגע בו, הוא יתפשט מאליו. ואז - הפסדנו הכל וחזרנו לגועל נפש...
 
 
 
מקוה שהובנתי. אם יש דבר להרחיב או להסביר, דבר איתי.
שבוע מבורך לכל עם ישראל!
מצטער על העיכובהרועה
1) זה כמו תרומת איברים, זה לא נורמלי שאדם מגיע למצב בו הוא צריך למכור דברים שלפי נורמות חברתיות לא אמורים למכור, וחוץ מזה שזה פוגע בשלמות משפחה וכאלה ובסופו של דבר יפגע גם באישה גם אם היא מסכימה.
ולכן הוחלט שזה אסור זה פחות חמור מלפגוע באחרים ולכן יש גם מקומות שזה מותר.

2) מצד ההלכה כן, מצד המדינה גם.
זנות זה בסיס מעולה לעולם תחתון, ניצול, אלימות, סחר באנשים, חינוך לקוי לחברה ופגיעה בצלם אדם שכל אדם רוצה לחשוב שיש לו, חוץ מהמלחמה בזנות (לא מלחמת חורמה בכל זאת, האנשים לא רצחו אף אחד והכל נעשה מרצון) יש ערך הרבה יותר גדול לחינוך ועזרה לאשנים לצאת מהמצב הזה.

שלום ורעות
לענ"דהרועה
1) מצד המדינה הבעיה היא לא תמיד קיימת ולכן יש מקומות בהם זה מותר זה יחסית הגיוני.

הבעיה האמיתית היא מצד ההלכה, ומצד ה"מוסר" מה הבעיה בלמכור איברים? יש לחברה המודרנית שנועה לסוציליסטיות בעיה עם מכירה של הגוף.

2) יכול להיות אבל זה לא דרך לפתור את זה, הבעיה והפתרון הם בחינוך.

3) כרגע נלחמים בעיקר בלקוח ובבוס ואת האישה מצגים כקורבן של המצב, והיא באמת קורבן של המציאות אבל אני לא חושב שנגיד את זה על גנב (כן יש גם כאלה שגונבים כדי לחיות) כי אז הרבה היו גנבים ככה לא נגיד את זה על אישה שמוכנה למכור את עצמה.

אממ.. יש המון בוא נראה מה אני זוכר.

-טיטוס עבר עבירה עם זונה בבית קודשי הקודשים.
-אלישע בן אבויה קיבל את הכינוי שלו מזונה.
-יש את הסיפור על אותו אחד שהלך לזנוה מעבר לים ובסוף בגלל הציצית הוא לא עבר עבירה והיא התגיירה (מעניין לראות את המקבילה הנוצרים של הסיפור, היא מראה בצורה יפה את ההבדל ביננו לבינם)
- יש המלצה בגמרא לא לעבו ליד פתח בית של זונה.

יש עוד מלא, התורה מתיחסת לתופעה כאל קיימת גם אם היא לא בסדר.
רואי היקר מאודדני-יהונתן
אתה מדבר בסגנון של פרטים, שחור לבן, יבש. אתה רוצה. האישה מסכימה. אז מה הבעיה.
החיים הם לא רק מה שרואים בחוץ, יש גם רובד פנים-פנימי. ושם, ברובד הזה, מעשה הזנות מנוגד לכל השקפת העולם התורני הרואה בעולם דבר בעל ערך עצמאי ולא אמצעי. יחי ההבדל בין מחרשה לבין אישה!!! גם אם האדם לא מודע לערך שלו ומתנהג כמו בהמה, זה לא הופך אותו לבהמה. כתוב בתחילת הגמרא מסכת יומא- עשה אדם עבירה - הותרה לו. שואלת הגמרא, מה פירוש? מי שעשה עבירה, מעתה מותר לו לעשותה שוב? מתקנת הגמרא ואומרת - הכוונה, שמי שעשה עבירה, עכשיו מבחינה פסיכולוגית, העבירה נהפכה לו להיתר. יראת השמים שלו התקררה והוא לא רואה כל פסול במה שהוא עושה.
אומרת התורה "לא תחל את בתך להזנותה" כמדומני.
המקום שבו אדם צריך לפרוק את המתח המיני הוא בין איש לאשתו בצורה טהורה וקדושה.
בהצלחה
נושא כאוב מאוד יוקטנהאחרונה
השאלה כואבת לי, כי בתור אישה, אני יודעת שאף אחת לא עושה דבר כזה "מרצונה החופשי" באמת. זה תמיד אילוץ, גם אם לא כלכלי או פיסי (לדוגמא, יש תעשיה של יבוא נשים מארצות חלשות לישראל, על ידי אנשי פשע, לכאורה לעבודות נקיון, ואז מחזיקים אותן כלואות בלי הדרכונים שלהן ומאלצים אותן ממש באיומים לעבוד בזנות). 
ויש גם אילוצים נפשיים. אף אחת מבית נורמטיבי, שגדלה עם הורים אוהבים, לא תגיע למקצוע כזה
מי שנופלת לעבודה בזנות, בהכרח היה לה חוסר גדול, או ארוע כואב מאוד בעברה, שהביא אותה לחולשה נפשית שגרמה לכך שתדרדר לזנות. 
ועל כן כל הנוגעים בנושא בהכרח מנצלים את החולשה שלה לטובתם: הלקוחות, וה"בוסים". לאישה צריך לעזור, כמובן. ישנם אירגונים שעוסקים בכך (אירגונים גתיים רבים בארצות אחרות, למשל). 

לגבי הטענה המוזרה וההזויה של עליה במקרי האונס - לא שמעתי אותה. נשמע לי כמו טענה של המרוויחים מהזנות (ה"בוסים", נגיד). אלו אוכלוסיות שונות, והאנסים יאנסו כך או אחרת. זונות רבות נאנסות במקרים רבים על ידי לקוחות (ואני מקווה שברור לך מתי זה אונס, גם אם זו זונה שנאנסת). 

למרות הכאב השתדלתי להתבטא בעדינות, ואם נכשלתי איפשהו בין השורות אני מתנצלת! זה באמת כואב לי שמישהו יחשוב שמישהי עוסקת בכך מרצונה ה"חופשי".  
(מצד שני אני מניחה שאתה בחור צעיר)