יש הרבה חטיפים שיש בהם את זה..
ואני לא אוכל, כי הרבה נזהרים מזה, אבל עוד לא יודע מה הדעות בעניין.
אשמח אם מישהו שלמד את הדעות יעלה אותם לכאן
יש הרבה חטיפים שיש בהם את זה..
ואני לא אוכל, כי הרבה נזהרים מזה, אבל עוד לא יודע מה הדעות בעניין.
אשמח אם מישהו שלמד את הדעות יעלה אותם לכאן
אני רואה שהרב משה פיינשטיין כתב שאם יש חברה של חלב ישראל,
במקרה כזה להשתמש בחלב נוכרי זה רק בשעת הדחק.
השאלה היא, מה לגבי מוצר מסויים שמייצרים אותו רק עם אבקת חלב נוכרי שהוא לא הכרחי
(אבל לכאורה הרי גם חלב בעצמו לא כזה הכרחי.. נראה לי ככה)
אבל בכל זאת, לפי מה שהבנתי דנים בדעה שלו לגבי חלב נוכרי ומקישים ממנה לאבקת חלב.
רק התחלתי לקרוא את המקורות שבן מכיר הביא פה
אז אני לא מונח בעניין עוד.
זאת אומרת מבחינתם זה חלב.
לפחות לדעת החזון איש.. את דעת הרב מרדכי אליהו אני בספק אם הבנתי נכון
מה תהיה דעתו של הרב פיינשטיין
במקרה של מוצר שאין להשיג אלא רק חלב נוכרי או אבקת חלב נוכרי.
האם זה שעת הדחק ואז כאילו נאמר שהוא מצטרף למתירים בכל מקרה..?
(אולי הוא אמר את דעתו ואני סתם מתפלפל פה?)
בהנחה וזו לא א. חלב טהורה, אלא היא מעורבת במוצר יש הרבה סיבות להקל.
שלום. אני חדש בפורום..
יישר כח על הסיכום.
אני רק מיסב את תשומת הלב שהרב פיינשטיין בתשובתו שבה הוא מתיר חלב, הוא כותב שודאי לא לסמוך על זה לכתחילה. אלא שקשה להשיג חלב אחר, וזה המציאות שהיתה בחו"ל.
ושם מציין שבביתו לא סמכו על כך בכל זאת. וכך ענה גם בתשובה לישיבה ששאלו אותו על כך, שלא יסמכו על זה ויחמירו. שכל ירא ה' יחמיר בזה. (חלב. לא אבקה.)
לגבי אבקה - שמעתי מהרב משה כץ (כושרות), שמי שסומך על אבקה זה משהו אחד. אבל יש לשים לב שלפעמים ברכיבים יש "מי גבינה" וכדומה, שזה לא אבקה.. ואת זה הרב פרנק והרב ליאור לא מתירים.
לא הבנתי לגמרי. כי אם כך, למה הרבנות מאשרת. אבל כך הוא אמר. אם למישהו יש על כך מידע נוסף, אשמח לדעת.
הגאון האדיר רכב ישראל ופרשיו הרב משה פיינשטיין כתב את פסקו לבני ארה"ב ששם קונסים במיליונים פלוס כלא הרבה שנים מי שמחליף מחלב פרה לחלב אחר וכן מי שמערב חומר אחר בחלב והוא כתב שזה בדוחק!!!
ובהמשך ספרו כותב שחלב נכרי מטמטם את הנפש!!!
או איך לפתח בכללי סבלנות..
בכל יום, כשאתה בא ללמוד אל תתחם את הלימוד לפי שעות, אלא לפי פרוייקט, והשעות יבוא מאליהן.
לדוגמא, אם זה לימוד גמרא, אל תציב לעצמך יעד של וכך וכך שעות, אלא של כך וכך דפים וכד' באופן שאתה משער שזה ימלא את שיעור הזמן הרצוי. וכך בכל יום.
היתרון בזה הוא כפול: קודם כל זה הרבה יותר מדרבן בן אדם להשלים משימה מוגדרת מאשר 'למרוח' משימה בזמן מוגדר. יותר קל לאדם לומר לעצמו: אוקיי, למדתי דף אחד ונותרו לי עוד שניים, מאשר: למדתי שעה ונותרו לי עוד שעתיים.
ועוד יתרון - שלאחר שיושלם היעד, זה יתן לו אמון בעצמו ורוח גבית ליום והפרוייקט הבאים.
....מי שעסוק בהבלי העולם הגשמי חייב לקבוע עיתים לתורה. הווה אומר זמן התחלה וזמן סיום הלימוד.
לדוגמא אנו לומדים מסכת זבחים וזה בלתי אפשרי לסיים סוגיה שלמה בפעם אחת.
לי אישית מאוד עזר...
לקבוע הספקים שאסור לעבור (לדוג' - אני לא הולך לישון עד שסיימתי...)
אשריך! בהצלחה ממש!
מזכיר את מה שכתב אחיו של הגאון מווילנא בסוף ספרו מעלות התורה שאמר שצריך לקרוא את ספרו כל חודש
נהגתי משהו 3 פעמים, לא אמרתי בלי נדר, אבל אני מאוד שמח על זה... גרם לי להקפיד הרבה יותר...
ראיתי מי שכתב לברך העץ וראיתי מי שכתב לברך אדמה ושניהם לשיטת הספרדים. מה עושים??
או שתשאל את הרב שלך
לכן כשיש ספק איזו ברכה צריך, מברכים העץ על משהו שהוא וודאי פרי, מכוונים לפתור גם את החמוציות.
מברכים האדמה על משהו שהוא וודאי ירק, ומכוונים לפתור גם את החמוציות.
אלא אם כן יש לך מספיק ידע הלכתי שיכול להתיר את הספק.
והאם יכול להיות שיש בצקים שבהם זה לא קורה גם לפני האפייה?
כי ההשקפה היא הרבה פעמים כלי להבנת המציאות, ורק אחרי שמבינים את המציאות יכולים להחליט מה ההלכה לגביה.
חוץ מזה שיש הבדלי השקפה בנוגע לדרך פסיקת ההלכה (מטא הלכה) שגם הם משמעותיים.
(רמב"ם, רשב"ם) אז הם יהיו חייבים גם במיסים בארץ... (זה תלוי מה ההלכה לגבי זה. אין גזל גוי, אבל בגלל שהממשלה ישראלית וכולם כנראה יהודים שם, אסור גם להם להעלים מס...)
שנשארים תמיד אותו דבר, לא משנה מה...
אמנם, באמת השקפת עולם תשפיע על הלכות כמו א"י וכו', אבל הלכות כמו בשר וחלב, פחות שייך השקפת עולם (: דרך ההסתכלות של אדם על העולם)
אני אמנם לא מכיר (הרבה) מחלוקות בענייני בשר וחלב שנוגעות לשאלת היחס לציונות, אבל השאלה, נניח, עד כמה סומכים על מדענים היא שאלה השקפתית שמשפיעה על הרבה שאלות הלכתיות (החל מטריפות, דרך בליעה בכלים, ועד דג עם בשר).
בקשר להשקפה, אני לא יודע...
אבל נראה לי שלדעת כולם אסור להעלים מס בגלל דד"ד.
באופן גלוי הנגזרת ההשקפתית נובעת מההלכתית.
אחרי שאנחנו יודעים מה ההלכה אנחנו יכולים להבין מה היא אומרת לנו. איך היא משקיפה על העולם סביבנו.
העלמת מס או גזל תלויה בשימוש בכלים הלכתיים טהורים שנמצאים במקורות - משנה, גמרא, ראשונים, אחרונים.
מבחינת נורמה יכול להיות שבציבור שפחות רואה ערך בממלכתיות הוא לא מקפיד על זה על אף שהנושא הוא הלכתי לגמרי.
קיצר, זה עניין של נורמות בציבור החרדי/ציוני דתי/חילוני ולא בהלכה. חרדי שמעלים מס הוא כמו חילוני שמעלים מס. לשניהם לא אכפת מה ההלכה אומרת.
כתבת בעצמך 'גזל' אסור לגזול בכללי גם ממדינה שאינך מאמין בה...
אולי מהשקפתיו זה להציל מן הארי...
עונה בשם עצמי בלבד: הרבה.
בהלכה 'היבשה' יש לפעמים הרבה 'מרחב משחק' שה' יתברך השאיר לנו. פעמים רבות הפסיקה הסופית חייבת להיות מבוססת על מה שנקרא 'רוח ההלכה' או הכיוון אליו שואף הפוסק. לאורך הדורות ראינו לא מעט פסיקות שסיבתן לא היתה הלכתית טהורה, אלא כדי להגן על ערך חשוב נוסף.
אישית, לפני שאני לומד סוגיה לעומק, אני משתדל לברר לאן מכוון רצון ה' בסוגיה הזו. כך אני מאמין שנכון לי ללמוד את דרך ה'. ע"פ הכלים שהבורא נתן לי וע"פ היהדות כולה אני משתדל להציב כיוון כללי לסוגיה, ומתוך כך ללמוד לעומק. פעמים וע"י ההלכה אגלה שטעיתי בכיוון, אך לרוב הכיוון יהיה אמיתי ונכון, ומשפיע קריטי על המסקנות.
יש בי תחושה שהרבה מהצורך להקל או להחמיר תמיד, תלוי בחוסר הכיוון ההשקפתי. כי פסיקה לענ"ד מתבצעת לרוב בהחלטה מסוימת מתוך מכלול אפשרויות, ולשם כך נראה לי שצריך כיוון יהודי מסוים.
לא כתוב בתורה לאכול עם הכשר כתוב לאכול כשר!!!!!
אז ככה ! ההלכה היא קובעת וההשקפה היא בעצם השבלונה הנתיב בו יהודי דתי הולך כלומר נתיב 1 לאשכנזי 2 ספרדים וכו
וממילא מה שכתב החזו"א שמותר לגנוב מהמדינה מכיון שעדיף שילך לכיס שלך מאשר שילך לטאטרונים ותח"צ בשבת ותשלום ללהטב וכיוצ"ב ממילא ההשפקה לתלמידיו היא שמכיון שזה ההשקפה אז אין דין גזל!!! (שיחה מתלמידו)
אז כאן בעצם רואים שיש הלכה דין תורה שאסור לגנוב ופה מרנא החזו"א הסביר שזה להציל ולא גזל. וכן בכל מקום הבדיקה היא מה כתוב ומה צריך לעשות כמו שבהכשר כל אחד שואל את רבו מה לאכול. עכל
"מציאות האמונה הוא סגולת כל העולם כולו,
אולם עכשו יוצא הדבר לפועל רק בכנסת ישראל, אבל בסוף יקויים "אלוקי כל הארץ יקרא",
שתוכן האמונה יתפשט בגילויו על כל העולם בכללותו...
וכל מגמת עבודתה של כנסת ישראל היא להוציא את כח האמונה ולבררו בפני כל האנושות כולה, באופן ברור ומבואר".
אז הוא אומר שעכשיו המצב שיש אמונה בעמ"י ואנחנו צכים לפרסם אותה לכל העולם?
תזכה למצוות
עמ"י צריך קודם "לדאוג לעצמו" - כלומר, לפתח את אמונותו, את כשרונותיו וכו', ואז יוכל להפיץ את האמונה למצב של "וראו כל העמים" וכו'...
מבקשת המלצות לספרים / שיעורים של רבנים/ סדרות שיעורים.. על אמונה.
משהו שייתן מענה אמיתי לשאלה על מהות הבריאה, ואם התשובה היא 'כדי להיטיב', אז למה יש כ"כ הרבה שהיו מעדיפים לוותר על זה? מוזר לברוא משהו כדי להיות צריך להיטיב לו.
אז לא כזו תשובה.
וגם: למה העולם בצורה כזו, של צמיחה וטוב דווקא מתוך הקושי ומתוך הכאב.
התשובה של 'נהמא דכיסופא', ושהטוב האמיתי בא רק אם אנחנו עובדים עליו בעצמנו וכו- לא מספק אותי.
הוא כל יכול, אז למה לא לעשות את הכל מושלם וטוב באמת, בלי הצורך בכאב האינסופי שיש בעולם?
(אני לא בטוחה שיש תשובה, כי אולי כל תשובה הגיונית, שכלית, לא תתקבל, כי שוב- הוא כל יכול אז כל דבר רע בעצם יכול היה להימנע, ומראש לא היה צריך לברוא את העולם בתוך המגבלות שלו).
בקיצור, בינתיים אני תקועה ותוהה אם יש בכלל תשובות לשאלות האלו,
ואם יש- אשמח להפניות.
תודה.
כי התחלתי את דרך ה' והוא לא מעמיק מעבר לנק' האלו שכתבתי.
כלומר, בסופו של דבר ככה ה' ברא את העולם, בתוך המגבלות האלו, ואת הרצון הבראשיתי הזה אי אפשר להבין.
אז אני מחפשת יותר מזה אם יש.
תודה רבה!
אני אנסה לראות אם אני מבינה שם משהו.
תודה.
ספר? מכון מאיר?
שאנחנו בתפיסה שגויה, ברצונות ובשיפוטים. חווית הכאב איננה בגלל העולם שבחוץ, אלא מתוך הדעת המסובכת שלנו.
הטוב האינסופי הוא בנשמה (ובגוף מזוכך), בהויה, בחויה. לא דרך הדעת (המדמה).
והטוב באמת קיים, אך תפיסותינו וגלות דעתנו מונעת מאיתנו לחוות,
אז לכן כואב,
על מנת לשוב פנימה, לשוב להווה
לשמור את דרך עץ החיים הנצחיים
לשוב מדי פעם מחיי שעה לחיי עולם.
וזה לא בשכל. זה בחויה (שהיא גם שכלית במובן אלוקי),
בהרפיה, בהויה,
בנשמה הטהורה,
כמו בשעת בוקר צלולה לפני רגשות הסבל
וגם יש תאתר לדעת להאמין לדעת להאמין
ישם כזה שאת נרשמת ושולחים לך יש סדרת סירטונים על האמונה ממש מסביר
לא כ"כ מצאתי שם תשובה לזה, אנסה שוב.
תודה רבה.
אף קדמה לעולם. רק צריך לדעת לשאול.
הרי היא נמצאת בעומק ליבנו.
(סליחה.)
למה סליחה?
שהגבתי ביקורתית במקום לענות.
האם מותר לי מבחינה הלכתית ללמוד משהו תורני עם גבר (מישהו שאני לא באמת מכירה, זום עם מצלמות סגורות, ובלי לדבר דיבורים בעלמא)?
לימוד תורה עם גבר יותר מפרה מכיוון שידיעותיו התורניות עולות שלי, אך ייתכן שאסור לי,
ואז אותו לימוד תורני שאלמד עם גברת יהיה עם הרבה פחות מקורות ועומק, ואני אשאר עם תורה רדודה ולא מאד תורנית...
אם תגידי מה הנושא שאת מחפשת אוכל בעזהי"ת למצוא לך מישהי עם "מקורות ועומק", ו"תורה תורנית ולא רדודה".
אגב, הלימוד הכי מוצלח שלי (כן, גם מבחינת מקורות ועומק) היה דווקא עם בנות, ולא עם בנים. ואני אומרת את זה בתור מישהי שובינסטית (שוב, במחילה, למה שבן ירצה ללמוד בדווקא עם בת ולא עם בן?)
ולא שונה בהרבה האם ידידים זה בסדר או לא.
אומר רק שני דברים שכדאי להוסיף לחשבון ההחלטה:
א. התורה יכולה להיות סם חיים וסם מוות. זה לא ספר חכם ומעניין אלא תורה נצחית שמעצבת את הלומד, לחיוב ולשלילה.
ב. לימוד תורה גברי לא בהכרח נכון עבורך. כאשר הגמרא מדריכה כיצד לבחור רב ללמוד ממנו תורה אינה אומרת אדם בעל ידיעות או תלמיד חכם, אלא צדיק דווקא, מלאך אלוקים.
בחירות טובות ולימוד פורה, מחכים ומרענן.
שלום ושבוע טוב!
אשמח רעיון לנושא שאפשר להעביר עליו שיעור?
עדיף שיעור שיפתח בשאלה (לדיון, סבב...) ויתפתח לשיעור
ממש תודה!
קדושה.
קביעות וחשיבות הלימוד
ענווה.
שמחה כבסיס לעבודת השם
וואי יש מלא, תמקד .
בְּחֶסֶד וּבְרַחֲמִים בְּצֶדֶק וּבְמִשְׁפָּט
ה' הוא המלך הוא מחליט על הכל
אז עכשיו
"כולם מעוררים את פמליה של מעלה"
בקריאת פרק תהילים
אם זה באמת בוער בך
לקריאת תהילים- לחץ כאן
ללימוד משניות- לחץ כאן
לכניסה לאתר לע"נ אהוביה סנדק ז"ל (כל העדכונים על אהוביה סנדק, לימוד משניות וקריאת תהילים לעילוי נשמתו)- לחץ כאן
נ. ב. אם אפשר נא להפיץ ברשתות החברתיות
זה הבסיס. במקביל לזהירות = סור מרע, הזריזות זה עשה טוב.
והידור מצווה הרמח''ל מכניס את זה בחסידות שזה כמה שלבים מעל..
שליחות זאת דרך בקיום המצווה. אדם יכול לקיים את המצווה עליו בעצמו ואם אינו יכול אז יכול לקיים את המצווה בשליחות של מישהו אחר.
יש שני סברות להסבר שליחות א. כיד המשלח - כלומר המעשה שהשליח עושה הוא עושה אותה ממש כיד המשלח כלומר כמו שיד המשלח הייתה עושה.
ב. כמשלח עצמו - כלומר השליח ממש נכנס תחת המשלח.
נ''מ זה האם השליח יכול שינויים מסוימים ללא דעת המשלח.
אך בכ''ז בשני הסברות ברור שהשליח אינו מקיים מצוות שליחות או משהו אלא עושה טובה לאדם אחר.
אולי יש לדון בשליח ב''ד האם זאת מצווה...
אתה אומר שבתכלאס הוא הוציא 2 ידי חובת המצווה ולכן יש לו גם מצווה או שאתה מחפש מצווה עצמית לשליחות?
אך בכל מקרה צריך להבדיל בסוגי שליחות - אם זאת שליחות שגם המשלח וגם הנשלח חייבים בה לדוג' צדקה, צריך לדון האם הוא גם מקיים מצוות צדקה בממונם של אחרים(לכאורה הוא גם מקיים מצוות צדקה) אבל הוא לא קיים כאן 'מצוות שליחות'..
אך אם זה שליח שרק המשלח מחויב לדוג' ביומו תיתן שכרו - אני לא יכול לשלם לפועל כרגע אני שולח אדם אחר לשלם לו או שליח קידושין מי שעשה את המצווה זה המשלח ולא השולח כי לא חלה עליו אף חיוב מצווה...
לדוג' בפדיון שבויים שנים יכולים לפדות שבוי אחד ושניהם קיימו מצוות פדיון שבויים אבל זה כבר לא בגדר שליחות
רק מצווה בו יותר מבשלוחו
בשליחות שיש עשייה וגם השליח מחויב וודאי שזו מצווה לשליח (שלא מועילה למשלח...)
עצם השליחות היא מצווה ולא האם מקיימים מצווה...
@אוהב אי והעם 2 תקן אותי אם לא הבנתי אותך נכון...
מעבר לחילוק בין חיוב שהמצווה תהיה מקוימת לבין מצווה שהאדם עצמו צריך לקיים כמו שהביא @נבוכי הדור.
צריך לחלק בין מצווה פרטית שאדם אחד צריך לקיים אותה ואז הוא יכול למנות שליח שיעשה אותה בשבילו.
למצווה כללית שמוטלת על כל אחד ואחד מעמ''י כגון צדקה פדיון שבויים קרבן התמיד קרבן פסח ועוד.. שבזה יכולים כמה להשתתף באותה מצווה.
במצווה פרטית לאדם השליח אינו עושה מצווה כי אינו שייך באותה מצווה. אמנם השליח מחוייב במשלוח מנות אך א''א לצאת יד''ח במשלח מנות שהוא שולח בשביל אדם אחר כי החיוב הוא שכל אחד ישלח משלוח מנות והשליחות בזה זה לא עושה שאתה הבאת..
במצווה כללית אני לא יכול לשלוח את פלוני לפדות שבויים בשבילי מהכסף שלו, אלא אם גם אני נותן לו כסף וגם הוא משתתף בעשיית המצווה אז שנינו עשינו מצוות פדיון שבויים כל אחד על החלק שהוא עשה במצווה
"מאי שנא הפרשת חלה שיכול לקיים מצותו על ידי שליח מכל המצות תפילין וציצית סוכה ולולב ואכילת מצה?" ומשיב: "ושמא שחיטה והפרשת חלה אין מצוותן אלא שתתקן העיסה מדכתיב גבי תרומה גם אתם אשמעינן שעיקר מצותה רק לתקן העיסה וליתן חלה לכהן. וכן שישחט הנשחט וכן קידושין עיקר המצוה שתהא לו אשה מקודשת. וכן בגירושין ובהפרשת תרומה ושחיטת קדשים ובקביעת מזוזה ועשיית מעקה. אבל בתפילין וציצית ואכילת מצה וסוכה ולולב אין שייך שליחות".
השאלה היא אם זה חובת גברא או מנא
אבל זה לא מגדיר את האם השליח מקיים מצווה...
המהר''ם מינץ בשות:
"הדעת מכרעת עתה בזמן הזה דקשה מזונותיו של אדם, מאן דקיים פריה ורביה ויכול להנצל מהרהורי עבירה, תלמוד תורה קודם. גם עתה בדורותינו אין לבטל ת"ת בשביל אשה, דאיתא בסוף חזקת הבתים משחרב בית המקדש דין הוא שנחמיר על עצמנו שלא לישא אשה ושלא להוליד בנים."
אמנם דבריו שם אמורים במי שמבקש ללמוד תורה וחושש שמא ייבטל מכך, אך אולי יש ליישם זאת גם באדם שקשיי הפרנסה ימנעו ממנו להשקיע בחינוך ילדיו, בלימודיהם ובתחומים חשובים נוספים.
גם בשו"ת אגרות משה (אבן העזר, חלק ד, סימן לב, אות ג) כתב כך מעיקר הדין:
"אפילו כשקשה לפניו מאיזה טעם ולא לפניה, כגון שהוא איש חלש בטבעו ויקשה לפניו לעשות עבודה שיוכל להוציא יותר להוצאתו וכדומה, מסתבר שמדינא יהא רשאי."
אמנם בהמשך דבריו (שם ) הוא מסתייג מהגבלת ילודה בשל קשיי פרנסה:
"אבל בזה יש לו לבטוח בהשי"ת שימציא לו פרנסתו בריוח אף כשיהיו הרבה בנים ובנות ואין להתירו למנוע מפו"ר דודאי מוכן מהשמים פרנסה גם על כל מה שיוליד, אבל כשקשה לפניה יש להתיר להם."
ובאמת עדיף לשאול רב על מקרה כזה שיפסוק מה לעשות..
"סיום תנ"ך לע"נ אהוביה ז"ל"
חברים יקרים! לאחר חשיבה הוחלט שלצד ההפגנות נקיים "סיום תנ"ך לע"נ אהוביה"
אשר יערך ביום רביעי ז' שבט (20.01.2021 למניינם).
מי שאינו יכול להכנס לקישור יכול לשלוח הודעה למספר (אי אפשר לשלוח מספרים בפורום, מי שרוצה את ההודעה המלאה עם המספר בפרטי.) ונחזור אליו עם פרק בעזרת ה'.
כדי לקחת חלק היכנסו לקישור וקחו פרק (אפשר יותר מאחד)
בבקשה להפיץ הודעה זו לפחות לעוד 10 אנשים.
האר"י הקדוש הזהיר על לקרוא פסוקים ללא פירוש בלילה כי זה מעורר את הדינים ששולטים בלילה.
משהו כזה.. נראה לי לפי הקבלה
פשט דברי האר"י מורים לאסור גם לאחר חצות, וכמו שכתבו החיד"א, הרב פעלים ועוד.
ההיתר לאחר חצות הוא רק לאמירת תהילים, מכיוון שיש משמעויות כאלו בספרי המקובלים, וגם מכיוון שקצתם פירשו את דברי האר"י לזמן שעד חצות.
פשוט היה זכור לי מאיפשהו באורות הקודש שהאיסור ללמוד סתרי תורה בלילה הוא עד חצות, והשלכתי גם על מקרא, כי חשבתי שזה נובע מאותו מקום (אולי זה באמת נובע, והרב בדעה שמותר ללמוד מקרא אחרי חצות, לא התעמקתי)
בכל אופן, נראה שתהילים וודאי מותר מחצות שדוד עצמו היה אומר בחצות: "חצות לילה אקום להודות כו'" ואמרו "עד חצות לילה היה עוסק בתורה, מכאן ואילך היה אומר שירות ותשבחות כו'"
אורות הקודש ג דרכי חצות (פרישות מא):
"...אף על פי שאין ללמוד סתרי תורה בלילה קודם חצות, מכל מקום אם נפשו עגומה והוא צריך לשמחה דוקא באור העליון של פנימיות התורה, נראה שיש להקל, ומצוה נמי איכא..."
מדברי שאר המקובלים
אלא שהקולא שנוהגים להקל אחרי חצות היא בעיקר לתהילים משני סניפים: א. יש מי שהתיר לקרוא מקרא לאחר חצות אף לדעת המקובלים. ב. יש ראיות להתיר תהילים.
ידוע לך על הסבר פנימי כלשהו לחילוק בין מקרא לתהילים? כי לכאורה לפי טעם האיסור אין כ"כ חילוק, לא?
שתהילים נאמר דרך תחינה.
הזמן מהשקיעה עד חצות הלילה זה זמן של דין בעולם לכן לא קוראים תהילים בלילה.
מחצות הלילה זה משתנה כי יש כבר הנהגה של חסד. (זה הטעם שאני מכירה לפחות)
אבל נראה שיש רבנים שמתירים אם בשעת צרה וכו' אולי כן לקרוא.
בְּחֶסֶד וּבְרַחֲמִים בְּצֶדֶק וּבְמִשְׁפָּט
ה' הוא המלך הוא מחליט על הכל
אז עכשיו
"כולם מעוררים את פמליה של מעלה"
בקריאת פרק תהילים
זה באמת בוער בך
לקריאת תהילים- לחץ כאן
ללימוד משניות- לחץ כאן
לכניסה לאתר לע"נ אהוביה סנדק ז"ל (כל העדכונים על אהוביה סנדק, לימוד משניות וקריאת תהילים לעילוי נשמתו)- לחץ כאן
נ. ב. אם אפשר נא להפיץ ברשתות החברתיות
חוץ מאצל חכמי ירושלים כלפי מרן הרב זצ"ל...
א' בשבט (מחר) יום שמירת הלשון שע"י ארגון 'שפתי חכמיםיוני קדושמוסיפים אהבה-יום שמירת הלשון ארצי
לפרטים נוספים: באישי.
ובעיקר @ימ''ל -
אולי נחזיר את הסוגיה השבועית?
מחילה דאנא לאו בלישנא דארמיתא קא עני לך.
למה הם היו צריכים להיות זוגות?
מספיק זוג אחד, וכל השאר לא משנה אם זכר או נקבה
ומהר"ן וג"א כתבו בזה דברים אחרים והרואה יבחר:
מי זה מהר''ן?
בעל האמרי שפר
מה היו המינים של שבעה הזוגות והם הם היו מגוונים בהתאם לסוגי הקרבנות.
אם אכן כך - אפשר לומר שלקח זכר ונקבה מכיוון שלא ידע כמה זמן יימשך המבול (וגם ד"ז טעון בדיקה), ורצה להבטיח שבמקרה של מיתה טבעית או לא טבעית, יישאר לו ממינים אלו ולדות להקרבה.
מזבחים (פט.) ;).
ואגב, המלבי"ם מסביר אמנם מה טעם הקדמת בהמה לעוף לגבי קרבן, אך לא מסביר מה הטעם שבטמאים הקדים את העוף.
)(אז החיזקוני מתיישב יותר טוב עם המלבי"ם, למרות שאפשר ליישב גם את התירוץ השני עם המלבי"ם בסדר גמור...)
התירוץ שלך דחוק לי קצת בגלל עצם הלימוד...