שרשור חדש
זה לא קשור לפורום אבל זה דחוף ליאנונימי (פותח)
אודה לכם אם לא תמחקו. (זה לא סקר)
 
אם את/ה לוקח/ת או לקחת כדורים נגד דיכאון אשמח אם תשלח/י לי מסר עם:
-מה השם של הכדורים?
-מרגיש/ה שזה עוזר/עזר לך?
-ממליץ/ה לאחרים?
 
תודה מראש!
 
תגידו:אנונימי (פותח)
זה כל ההיפראקטיבים או שרק לי כואב ממש בברכיים שאני יושבת הרבה זמן?
להרבה היפרקטיביםשרבוב
יש בעיות במוטוריקה ובמתח שרירים. ולכן זה יכול להיות קשור.
(אבל זה לא מחייב שלכולם יש)
אולי יש לך מתח שרירים נמוך, ולכן את לא מסוגלת להשאר באותה תנוחה הרבה זמן?
(או שלהפך- מתח שרירים גבוה).
 
קשה לך לכתוב במשך הרבה זמן?
מה זאת אומרת מתח שרירים נמוך?אנונימי (פותח)
זה קשור להיפראקטיביים או לא קשור? מה זה אומר?
וכן קשה לי לכתוב
זה לא קשורשרבוב
דווקא להיפרקטיבים, אבל להרבה היפרקטיבים יש.
זה לא כ"כ נורא,
אבל צריך לטפל בזה.
זה אומר שהרירים שלך יותר מידי רפויים.
ואני לא יודעת באיזה אופן מטפלים בזה, תשאלי פיזותרפיסטים, או בקופ"ח.
 
במתח שרירים נמוך מטפלים דרך ריפוי בעיסוקרות014
ההגדרה המקצועית למתח שרירים נמוך קוראים היפוטוניה..
בתור אחת שגם ADD וגם סובלת מזה עד היום..
יכולה להגיד שאכן יש קשר בין השניים.
תתיעצו עם מרפא בעיסוק.
לי היא ממש עזרה..
ומה זה מתח שרירים גבוהה?אנונימי (פותח)
מה ההבדל מבחינת התסמינים של זה?
 
ותודה לעונים...
>>שרבוב
מתח שרירים גבוה- כשהם מכווצים מדי
ולהפך
מתח שרירים גבוההה זה היפרטוניהרות014אחרונה
ומבררים את זה אצל נוירולוג..
ואז הוא ממליץ מה לעשות..
לרוב זה יהיה פיזוטרפיה..
 
ניורולוגאנונימי (פותח)
אם אני פונה בעצמי לניורולוג ששיך לקופת חולים שלי זה יעלה לי כסף? לא נכלל בביטוח?
בקפו"ח שלישרבוב
זה עולה עוד קצת משום שאלו רופאים לא שגרתיים.
זה כמו ללכת לקלינאית תקשורת מטעם הקופה.
(עד כמה שאני מבינה בזה)
 
אבל זה לא כ"כ משמעותי
 
נכלל בביטוח. לפעמים מבקשים הפניה מרופא משפחה.ד.אחרונה
אם רוצים לזרז - אפשר לבקש "ייעוץ אצל רופא מומחה", אך אז יש השתתפות עצמית מסוימת. אפשר להתקשר לקופ"ח ולשאול.
היי--שאלה:חיiש
עבר לי סוףסוף שמונה עשרה ואני רוצה לקבל מרשם לרטלין, מה אני צריכה לעשות? מה להביא איתי לקופ"ח? ועוד שאלה: מה עושים אצל הניורולוג? איך הוא בודק? זה קצת מלחיץ אותי...
תודה לעונים
הבדיקהשרבוב
היא ממש לא חטטנית..
הוא מן הסתם ישאל קצת שאלות ויראה קצת תפקוד שלך..
את צריכה להביא איתך כרטיס מגנטי של הקופ"ח, והתשלום לביקור.
 
בהצלחה!
ואין מה להלחץ
לא אמור ליגוע בך.ד.
"תלכי", "שימי שתי ידיים קדימה"וכד'.  אולי יציע לך לעשות "מבחן טובה", ממוחשב,  אולי יציע לנסות איך זה עם הריטלין במינון שיציע. 
שמעתי שמבחן טובהשרבוב
הוא לא ממש משקף.
יש איבחון די חדש עכשיו...מתו"שאחרונה
בס"ד
 
לא יודעת מה השם שלו..שאת יושבת מול מחשב ומופיעות אותיות באנגלית וכל פעם שמופיעה אות את צריכה ללחוץ אחריה על העכבר חוץ מעל X....הבנתי שזה יותר אמין מTOVA...
 
יש כזה דבר הפרעה ראייתית?בצי.ג
איך קוראים לה? איזה עוד סוגי הפרעות יש?
כן..שרבוב
ראייתית- דיסלקציה..
 
עוד הפרעות:
כתיבה- דיסרגפיה,
מת'- דיסקלקוליה,
הפרעת קשב וריכוז..
ועוד,
ועוד,
ועוד.
 
 
למה אתה שואל?
 
 
לא התכוונתי לזה בצי.ג
התכוונתי לבעיית קשב וריכוז שנגיד אני קוראת ויש אור שמהבהב ליד ואני לא מצליחה להתרכז (כמו שבהפרעה שמיעתית לא מצליחים להתרכז כשיש רעש/ (אצלי-) דפיקות ורעשים שחוזרים על עצמם)
אבל תודה בכל מקרה
(אם את/ מישהו אחר יכול לפרט סוגים של הפרעות קשב וריכוז זה יהיה נחמד)
יש מישהו?בצי.ג
אני שואלת כי- זה מעניין אותי, ואם יש כזה דבר יכול להיות שיש לי.
האור קשור לבעית קשב וריכוז...ימית1
האור שמהבהב ומפריע הוא מוציא הריכוז והוא כשור לבעית קשב וריכוז...
כן, אבל יש איזו הגרה או משהו?בצי.גאחרונה
טוב, זה לא באמת חשוב
מה זה בדיוק "קושי בשליפה"?אנונימי (פותח)
אולי את מתכוונתראו כי טובאחרונה
לבעיה בזיכרון שמקשה על שליפת המידע.
אם זו כוונתך, אז יש בהחלט קושי כזה.
למשל: שיודעים איך קוראים לחפץ מסויים ולא מצליחים להיזכר בשם שלו, ובלימודים זה מאוד בולט.
יש לכך עזרה ואסטרטגיות למידה וגם אפשרויות לטיפולים אלטרנטיבים (למשל: מגע בריאות (מח 1)).
אבחון דידקטי (או פסיכודידקטי)אנונימי (פותח)
שלום
אני חדשה כאן.
כנראה שהבן שלי צריך לעשות איבחון דידקטי (או פסיכודידקטי)(הוא בכיתה ג) האם מישהו יודע מה זה אומר? איפה עושים את זה? האם יש לכם המלצות על מקום או מאבחן טוב באיזור ירושלים או מודיעין? איך יודעים אם צריך איבחון דידקטי או פסיכודידקטי ומה ההבדל בינהם?למה זה חשוב?
תודה רבה.
אבחון דידקטי (או פסיכודידקטי)שיטת אלבאום

רכלש, שלום
אבחון דידקטי אינו אבחון פסיכודידקטי!

אבחון דידקטי נערך ע"י מאבחן דידקטי שהוכשר לכך ובעל ניסיון בהוראה ובטיפול בלקויות למידה.

אבחון פסיכודידקטי הינו אבחון משולב,הכולל אבחון דידקטי ואבחון פסיכולוגי.

האבחון הדידקטי מבוצע ע"י מאבחן דידקטי.

ואבחון פסיכולוגי מבוצע ע"י הפסיכולוג שמוסיף את החלק המקצועי שבתחומו לאבחון.

המלצות נובעות משני האבחונים גם יחד .

{כיום, בודדים האנשים שהם גם מאבחנים וגם פסיכולוגים}

 

מתי יודעים למי לפנות?

1. כאשר, רואים שהילד מתקשה בלימודים אנו נפנה אותו לאבחון דידקטי.

    באבחון זה יבדקו את מיומנויות היסוד הבסיסיות כגון-קריאה,כתיבה וחשבון.

    בנוסף תיבדק יכולת העיבוד החזותי מרחבי, החשיבה המילולית ובלתי מילולית,

    הזיכרון,ויכולת הערנות המטא לשונית- (מרכיבי הלשון, מורפולוגית, פונולוגית , תחבירית),

    עיבוד לשוני (שטף ושיום), תפקודי קשב וריכוז ופונקציות ניהוליות.

2. אך כאשר מתלווים קשיים נוספים כגון,קשיים רגשיים וחברתיים אנו נפנה את הילד לאבחון

    פסיכודיקטי.

 

חשיבות האבחון:

במידה ובאבחון אותר קושי או לקות.

הדבר הראשון שהאבחון מעניק לנו הוא- תמונה כללית והמלצות לדרכי טיפול וסיוע.

בנוסף, האבחון מאפשר למערכת החינוך לבנות לתלמיד דרכי למידה יעילים התואמים את יכולותיו.
ומציע למערכת דרכי הוראה והיבחנות בהתאמה לקשיי הילד.

 

כמו-כן, האבחון הוא בעל חשיבות עליונה המהווה תנאי מקדים לתחילתו של כל טיפול מקצועי.
 

                               אורנה פרידמן
                    "מאבחנת ומטפלת בשיטת אלבאום"
התשובות שלך פשוט מעולות שרבובאחרונה
ומחכימות את כולנו...
 
 
רכלש-
שימי לב שבאבחון דידקטי הם מבאחנים רק דברים מסויימים, ולכן אם יש לילד בעיית קשב וריכוז למשל, לא יזכירו אותה בכלל...
לעזור גם למי שלומד תואר ראשון...איפה??אנונימי (פותח)
צהריים טובים,
חשוב לי להתחיל ללמוד (כנראה משפט) במקום שבו יהיו לי לעזר ויבינו את הבעייתיות שיש לי.
אני מצפה שמוסדות לימודיים יתנו תמיכה וליווי גם לאנשים שקשה להם, יתנו טיפים איך להתמודד במצבים מסויימים ובכלל שתהיה תחושה שיש מישהו שדואג ואכפת לו באמת.
מי מכיר מוסדות לימוד שיש להם תמיכה אישית כזאת? אני אשמח מאוד לתגובות. אז תודה מראש.
לעזור גם למי שלומד תואר ראשון...איפה??שיטת אלבאום
דרור, שלום
לא ציינת מהם הקשיים אך,אני מניחה כי כוונתך ללקויות למידה ו\או הפרעות קשב וריכוז ....
כיום, רוב רובם של המוסדות להשכלה גבוהה, בעלי מודעות לנושא לקויות למידה הפרעות קשב וריכוז.
מי יותר ומי פחות. לכן לא משנה לאן תפנה בכל אוניברסיטה או מכללה אמורה להיות מחלקה שמטפלת בכך.
אין סיבה לחשוש יש לברר ולפנות למחלקות הרלוונטיות.

* צרפתי לינקים למחלקות השונות.
  למנהלת הפורום מקווה שזה בסדר במידה ולא מחקו את ההודעה
 

בהצלחה רבה

בר-אילן- http://www1.biu.ac.il/index.php?id=569&pt=1&pid=568&level=4&cPath=10,568,569

בן גוריון-http://cmsprod.bgu.ac.il/Dekanat/News/matal.htm

העברית- http://studean.huji.ac.il/index-in.asp?id=179

טכניון-http://www.admin.technion.ac.il/dean/

הפתוחה-http://www.openu.ac.il/counseling/

זה בסדר גמור!שרבוב
שכוייח!
 
כל עוד אין לך מטרה לפרסם את החברה שלך אלא לעזור לאנשים זה בסדר..
(לא הסתכלתי על הלינקים אבל אני סומכת עליך)
ליווי אישי יש היום כמעט בכל פקולטהאנונימי (פותח)אחרונה
כמעט כל מוסד לימודים להשכלה גבוהה יש היום תוכנית עזרה והקלות לבעלי ליקויי למידה, אם זה יותר זמן בבחינות, הגשת עבודות במקום בחינה וכד. ראשית את צריכה לאבחן אצלך אם יש לך לקות למידה וגם אם אין לך תוכלי לקבל המלצות על תהליכי למידה נכונה. לשאלתך, מניסיון במכללת שערי משפט יש מסלול כזה שהם מצמידים לך סטודנט מצטיין שנה ג' שיעזור לך בכל תהליך הכניסה שלך לאקדמיה, קריאת חוקים, לימוד למבחנים וכל מה שסטודנט צעיר לא ממש יודע, מקווה שעזרתי.
שאלה לבעלי הנסיון-רצון הרצונות
הבת שלי בכיתה א'.
היא מאוד חכמה, ב"ה, אין לה בעייה להתרכז בסיפור, ובכלל בלהקשיב.
רק מה,
המורה אומרת שהיא לא מעתיקה מהלוח מה שצריך (אולי 8 מילים בחצי שעה)
וזה לא שהיא כותבת לאט,
היא פשוט "מתנתקת", חולמת.
זה קורה לה גם כשהמורה מבקשת להוציא ספרים ומחברות מהלוח, זה קורה לה כשאני מבקשת ממנה להיזדרז בבוקר והיא כאילו לא שומעת את הזירוזים שלי (מתסכל משהו...).
 
מוכר למישהו?
 
הילדה טוענת שאין לה כוח להעתיק.
כשעשינו לה "מבצע" עם פרסים זה השתפר פלאים ושוב יש נסיגה.
 
מה דעתכם?
אולי היא צריכה שיאתגרו אותה????ת.מ.
לפי מה שרשמת יכול להיות שזה פשוט משעמם אותה יש מצב שהיא פשוט צריכה דברים קצת יותר קשים שיאתגרו אותה ויתאימו לרמה שלה....
אני לא מבינה גדולה בענין אבל אני יודעת שיש מקרים..ת.מ.
ולפי מה שכתבת זה מאוד מתאים לי שזה הבעיה....
אין לה בעיה להקשיב ולהתרכז בסיפור אבל בשיעור היא לפעמים חולמת כשעשו לה מבצע היה מה שידרבן אותה אבל כשהוא הפסיק או שהוא כבר לא היה מיוחד בשבילה אז היא שוב לא מתעניינת....
אני גם יודעת על עצמי שמתי שמורה מסבירה (ואני נמצאת בשיעור...) נושא קל או שכבר קלטתי בהתחלה הרבה יותר קשה לי להישאר מרוכזת...(גם ככה קשה אבל זה לא קשור...)
מוכרשרבוב
אבל אם את יכולה תפרטי יותר איך ההנהלות שלה בבית.
(מתי היא מכינה ש"ב?
כמה זמן לוקח לה לקום בבוקר?
האם היא מסודרת?
אומרים לה שהיא יכולה להצליח יותר רק אם היא תתאמץ?)
 
כרגע יש חשש לבעית קשב וריכוז, אבל תפרטי יותר, כי יכול להיות שזה לא...
 
וד.א.
זה שהיא מקשיבה לסיפור זה לא חכמה- כי זה מעניין אותה..
וגם ילדים עם הפרעת קשב וריכוז מקשיבים לסיפורים.
 
ובקשר ל"מבצע"-
יכול להיות אין לה כח רצון והפרס מדרבן אותה
ויכול להיות שהפרסים עזרו לה בגלל שיש לה בעית קשב וריכוז, והבטחת פרסים זה אחד מדרכי הטיפול.
 
רצון הרצונותאנונימי (פותח)
רצון הרצונות,שלום, ציינת מעלות טובות וחיוביות אצל ביתך.
בכיתה א', חכמה,אינה מתקשה בקשב וריכוז (לטענתך).
אך, תארת בנוסף, שהיא מתנתקת ונהיית חולמנית.
תופעה זו כפי שתארת מוכרת ושכיחה בקרב לא מעט ילדים.
אך, ההבדל בינהם שאצל כל אחד המאפיינים מתעוררים על רקע שונה.

לכן, נשמח אם תוכלי להרחיב קצת על בתך.
{אפשר גם באישי}

ילד לא מתנתק ונהיה חולמני סתם, תמיד יש סיבה גם כשהיא אינה נראת לעין!!!!

ילדים שונים יכולים לגלות קשיים במסגרת הבית ספרית והמשפחתית\חברתית על רקע מס' סיבות:
אציין בעיקר גורם אחד משמעותי והוא :
הגורם הגופני:
מאפיינים שעלולים לגרום לקשיים כפי שתארת,

1. רגישויות יתר,
2. מוטוריקה עדינה וגסה לא בשלות מספיק,
3. קושי בתפקוד שרירי גלגל העין,
4. קושי במערכת ההצלבה הגופנית.
5. יציבה לא תקינה.
ועוד...

הגורם הגופני יכול להשפיע באופן ישיר על היבטים רגשיים וחברתיים.
מה שבסופו של דבר משפיע על התפקוד היום יומי.
ולכן, יש מקום לבחון זאת.

בהצלחה רבה

אורנה פרידמן
מאבחנת ומטפלת בשיטת אלבאום
יכול להיות שכן יש לה בעית ריכוז מסוימת,ד.
כי התופעה של ה"התנתקות" והספרים והבוקר מתאימה לזה.
יכול להיות סתם ענין של אופי, אולי קצת חולמנית, יש לה עולם עשיר פנימי משלה, יש לה קצב משלה.
יכול להיות שניהם, וכו'.
כדאי לדעתי בינתיים להיות סבלנים. לא להלחיץ ולא להילחץ. כל זמן שהיא בערך בקצב הלימוד של הכיתה, לא נורא אם יש פה ושם "חריגות".
"מבצעים" מדי פעם ברוח טובה זה טוב מאד, ובלבד שזה בעידוד משמח ולא בדאגה ולחץ.
ותראו איך הדברים מתפתחים עם הזמן, במשך שנה"ל הבאה ולקראת כיתה ג'.
אם כללית היא לומדת בסדר ולא מרגישה במודגש ש"מוותרים" לה, אלא פשוט אינה עושה מדי פעם, אך עומדת במטלות מינימליות (בשביל ההרגל של איזשהו מושג של מחויבות, אפילו קטנה) - לא יקרה שום דבר רע מההמתנה. ובינתיים - לכבד ולאהוב את אופיה הנחמד (יש צד מאד נחמד בכך שלילד יש את עולמו וחלומותיו ואיננו "רץ" לפי עולמם החפוז לפעמים של המבוגרים יותר. מותר לו לגמור את המחשבה/המהלך/החלום בראש שלו, למה לא?  גם אדם מבוגר לא אוהב שמפריעים לו באמצע שהוא שקוע במשהו.. רק מי יעיז להפריע לו...)
תודה על תגובותכםרצון הרצונות
ראשית,
שכחתי לציין שמבחינה אישית היא ילדה מאוד פעילה. לא תוססת מידי, אך גם לא פסיבית וחולמינית.
 
ושרבוב, לשאלותייך-
קשה מאוד לדרבן אותה לש.ב. בתחילת השנה הבנתי שזה תלוי בי ואני צריכה להיות איתה בהקניית ההרגל. בהמשך כשהייתי אומרת לה שתכין ש.ב.- היא הייתה רצה לתיק, לדעתי כי היא נהנתה מזמן האיכות איתי.
בהמשך ועד עצם היום הזה היא ממש מסרבת להכין שיעורים, אני ממש צריכה להתעקש. וגם אז- זה תמיד בשעות אחה"צ המאוחרות כשהיא סיימה לשחק בחוץ (פעם היא אמרה לבעלי כשהוא ביקש ממנה להכין שיעורים אחרי ארוחת צהריים- אני רוצה לעשות עוד דברים חוץ מללמוד... )
 
לגבי הבוקר- היא הישנונית של המשפחה... קשה לה לקום (אני תוהה איך זה קשור?).
אבל כשהיא חזרה לביה"ס אחרי חופשת פסח היא השכימה קום  והתלבשה לבד
-אני עצמי התעוררתי מקול גלגול העגלה של התיק שלה היא כמעט עמדה בדלת כשאני רק פקחתי עיניים...).
לגבי סדר- היא ממש לא מסודרת. בגדים יכולים להיות זרוקים על הרצפה בסלון, נעליים בכל חור אפשרי בבית.(וואו, זה קשור לבעיית ריכוז?). אבל כשהיא מחליטה לסדר את הבית- הסלון והחדרים, אין עליה!
 
לגבי ההצלחה- עוד לא הגענו ממש לשלב הזה, כי עד אמצע השנה היא הייתה תלמידה טובה, מכינה שיעורים יפה. חוץ מעניין הכתיבה וההעתקה מהלוח שזה לפעמים גרוע ולפעמים טוב.
 
 
ולאורנה- מה אני צריכה לפרט?
 
לכולם- ממש תודה על העזרה,
זה חדש לי, וקצת מלחיץ.
לא הייתי רוצה שהיא תגדל עם תוית על המצח (האם כך באמת חברי הפורום הזה מרגישים?)
ומצד שני, אני כ"כ רוצה לעזור לה להצליח!
 
בשורות טובות לכולם!
לגבי התויתשרבוב
צריך פשוט להתמודד עם זה בצורה נכונה, ואיך שאת תתמודדי עם זה כל גם היא.
אני אישית שלמה עם הלקות שלי, נהנת מהיתרונות, ומשתדלת לא להיות מתוסכלת מהחסרונות (ומקסימום לוקחים רטלין).
אני חושבת שחשוב להסביר לה (כשזה יהיה רלוונטי, והיא תוכל להבין) מה קורה במח של "אנשים רגילים" ומה בשלה, וזה מרגיע, מאוד.
ואם היא תקח רטלין- אז להגיד שזה כדור (לא תרופה!) שיעזור לה ללמוד יותר טוב, ואם הוא באמת יעזור לה את תראי שהיא מרוצה!
(וחשוב שגם את תלמדי על זה...)
 
לפי התיאור שלך אני חושבת שיש סבירות שהיא לוקה בבעית קשב וריכוז (בלי הפרקטיביות ADD).
זה אומר שלא מגיע מספיק חומר שנקרא דופמין לתאים הקדמיים של המח באונה הפרונטלית. הדופמין אחראי על כך שהמסרים יעברו בין התאים בצורה טובה, ומכיוון שאין מספיק "דלק"- דופמין, האונה מתפקדת פחות טוב.
 
ש.ב.
כשהיה לה דרבון וכח רצון להכין את הש.ב., היא הכינה מהר, כי ברגע שיש משהו שיוצר מוטיבציה נוצר יותר דופמין, ולכן מגיע מספיק ממנו לתאים הקדמים שבמח והיא מתכננת את הזמן בצורה נכונה.
לכן כדאי באמת להציע לה פרסים על הכנת ש.ב.
 
שינה
שוב, כשיש מוטיבציה נוצר יותר דופמין, ולכן כשמתגעגעים לביה"ס או כשיש טיול שאת לא חכמה לקום מוקדם...
זה קשור משום שמרכז העוררות נמצא בסמוך לאונה הפרונטלית וחוסר הדופמין משפיעה גם עליה.
 
סדר
זה קשור לניהול ההתנהלות שלה, שגם על זה אחראית האונה הפרונטלית.
אני לא יודעת למה זה קורה בדיוק- אבל גם אני כשאני נמצאת ב"שוונג" של סדר, אני יכולה לסדר את כל הבית.
 
בקיצור, בלי לחץ,
תלכי איתה לנוירולוג.
 
וד.א.
אנשים עם בעיית קשב וריכוז הם אנשים מדהימים.
הם רגישים, אמיתים, חכמים...מוכשרים.
פשוט כדי שהם לא יהיו מושלמים יש להם דפקט קטן, שיאפשר את כל המעלות הנ"ל (ועוד.).
 
בהצלחה
 
אילו התאמות נותנים במבחנים לבעלי ADD ?נקדש את שמך..
-נקדש את שמך, שרק בסוף יב' מגלים שיש לה הפרעות קשב וריכוז -
האמתשרבוב
שלי גילו את זה אחרי שגמרתי את הבגרויות אז אני לא בדיוק יודעת, חוץ מהארכת זמן שנותנים לכולם.
kלא צריך שום "תוית"; תתייחסי אליה רגיל, כמו שד.
בלי יותר מדי "הגדרות" וכך גם היא תקבל את עצמה. בפרט שלא ברור אם ההגדרות נכונת לגביה. אופי זה דבר מורכב וזה חלק ממה שנחמד בו..
לרצון הרצונות - שלום - השם שלך הדבר הטוב והחשובאנונימי (פותח)
אהיה שונה מכל התגובות שקיבלת.
אם את רוצה לפתור את הבעיה ולסיים אותה במהירות - אני אפנה אותך לגישה ששונה לחלוטין מכל מה שכתוב כאן אני מדברת על פתירת הבעיה ולא המצאת / הרחבת הבעיה כפי שאני רואה אותה בתשובות שקיבלת. אני ממליצה לך בחום להכנס לאתר של "גישת שפר" ויותר מזה אני ממליצה בחום ללכת להנחיית הורים בגישה זו - ותצטרפתי לכל אותם נשים שפתחו את העיניים - והחזירו את השפיות.
באופן כללי אני יכולה לומר לך לבת שלך אין שום בעיה, וחבל על כל הסיבוכים - אבל צריך להבין זאת לעומק ולדעת על דרך התגובה על מנת שהיא כן תשתף פעולה ותהיה ילדה ככל הילדות. ולא תסתיר את הילדה הרגילה שבא.
בהצלחה מכל הלב
לרצון הרצונות - שלום - השם שלך הדבר הטוב והחשובשיטת אלבאום
רצון הרצונות, מצטרפת לדבריה של  sternt
אם כי אינני חושבת לפסול בירור מעמיק יותר.
sternt הציגה כיוון חשיבה ובדיקה בקשר בין ההורים לילדים. {לפני הכל, בהחלט חשוב לבדוק מה הסביבה משדרת לילדה)
אך, זה עדיין לא סותר בירור אובייקטיבי, האם ישנו קושי פיזיולוגי, פסיכולוגי, קוגנטיבי אשר משפיע על התפקוד היום יומי.

לא הייתי חלילה מכריזה על סמך דוג' אחת או שתיים שלך כי הילדה הינה בעלת ADHD או לקויית למידה.
אך, במידה ולא מעט דוגמאות כאן נשמעות לך מוכרות שווה לעשות בדיקה מעמיקה יותר ומסיבה אחת פשוטה,
והיה ויימצא שלילדה אכן יש לקות  {למידה, ADHD, רגישויות יתר ועוד...} מסויימת. דבר זה יסייע לכם כהורים לדעת מה ניתן לדרוש מהילדה ומה לא , על מה חשוב להתעקש ועל מה לא.
במה ניתן יהיה לסייע ולקדם את הבת כך, שעם השנים תוכל להיות עצמאית ככל האפשר ללא תלות בחברה ובפרט בהורים.
מה אנחנו כהורים ומה המערכת החברתית והלימודית יכולה לעשות כדי לתרום לחיזוק הדימוי העצמי והמוטיבציה.
לצערינו, ככל שהילד חווה יותר ויותר כישלונות ביחס לחברה דבר זה משפיע על הדימוי העצמי והמוטיבציה.
ולזה חלילה אין אנו רוצים להגיע.
לכן, אבחון מעמיק בסך הכל אמור להרגיע ולהבהיר את התמונה.
האבחון, יאפשר לכם להציב דרישות אופטימליות אשר יאפשרו לילדה לעמוד בהם.
אותו הדבר לגבי המערכת הבית ספרית.
 
רצון הרצונות, אני הייתי רוצה להפנות את תשומת ליבך לכך שאת נוטה לתאר את ביתך בקצוות ,
דהיינו, מצד אחד היא מאוד מבולגאנת ומצד שני מאוד מסודרת.
מצד אחד היא קמה מאוחר ומצד שני קמה מאוד מוקדם.
מצד אחד לא מעתיקה מהלוח מה שצריך (אולי 8 מילים בחצי שעה) אך מצד שני אינה כותבת לאט.

מי יודע אולי יש עוד דוגמאות...
אך, לדעתי אין להתעלם מכך ויש לתת על כך את הדעת ולבדוק מה העניין?
ישנו איזה שהוא קושי כאן והוא יכול לנבוע מכמה סיבות.
בירור הסיבות הוא רק באבחון.

לגבי, תווית אף גורם מקצועי לא ימהר להדביק תווית לילדה בסוף כיתה א'!!!

ש.ב- נסו למצוא את הזמן שהילדה מספיק עירנית ולא עייפה להכנת שיעורי בית.
אין ספק שילדה שכמעט מגיעה לסופו של יום לא תהיה עירנית וקשובה לביצוע מטלות בית ספריות.

בהצלחה רבה
         אורנה
"מאבחנת ומטפלת בשיטת אלבאום"




תודה לכולם!!רצון הרצונות
הארתם את עיניי בתחום שהוא תעלומה מבחינתי,
עזרתם לי מאוד בלהתבונן על כל העניין.
מה שקיבלתי כאן-
ייתכן שיש משהו ששווה לבדוק אותו כדי לא לעשות עוול לילדה אם אכן היא צריכה עזרה מקצועית כל שהיא.
אני לא מתכוונת לספר לה ש"אולי יש לה בעייה",
היא בע"ה צריכה להמשיך כרגע להתאמץ כרגיל.
 
בדיוק ראיתי עכשיו בערוץ 7 על מחקר שעידוד מילולי יכול להחליף תרופות לבעלי הפרעות קשב וריכוז. מדהים, לא? או שאתם כבר יודעים את זה.
 
בכל מקרה ממש תודה!
בבקשהשיטת אלבאוםאחרונה
אכן, מצטרפת להרגשתך.
להיות עם יד על הדופק.
ולדעתי, את פועלת נכון כרגע בגישתך לילדה.
במידה ואתם כהורים תבצעו בדיקה מעמיקה וימצא משהו השיתוף הינו צעד גדול בהבנה ובהתמודדות
גם שלכם כהורים וגם של ביתכם.


ה-צ-ל-ח-ה ר-ב-ה

              אורנה
"מאבחנת ומטפלת בשיטת אלבאום"
היי..-סתם מעניין אותי-מתו"ש
בס"ד
 
יודעים מה זה רספרידל? מה ההבדל בין זה לבין ריטלין? ראיתי שאת שניהם מביאים להיפרים....
 
רספרדל זה תרופה אנטי פסיכוטית,שלפעמיםדבירוש=]
נותנים את זה להרגעה. מתי ראית שנותנים את זה להיפרים??
אני רואה את זה מידי יום ביומומתו"ש
כן אבל לא נראה לי שנותנים את זה לאנשים שהם רקדבירוש=]אחרונה
היפריםXDD
היי,שאלה:אנונימי (פותח)
הקלות באוניברסיטה- מישו יודע מה זה אומר? איזה הקלות יש? האם זה טוב או שזה רק דופק ושעדיף לי לא לשלוח להם את האבחון?
תודה מראש לעונים=                         8חדשה8
יש הקלותשרבוב
אבל לא הרבה, אצלינו יש רק הארכת זמן...
 
ואני לא חושבת שזה משנה מתי מראים להם את האבחון, אפשר להראות אח"כ...
 
(אבל אני לא מספיק בקיאה..)
עד כמה שידוע לי, יש מקומות שאם לא מגישים בקשהצפורהאחרונה
בס"ד
 
להקלות בשנה א' אח"כ לא נותנים.
קיצר עדיף לברר את זה באופן ספצפי עם המקום בו את הולכת ללמוד.
 
 
 
 
היי..פרח532
מישו אולי יודע על כדורים שעוזרים לADD [לא רטלין..]?
תודה!
מה הכוונה לא רטלין?שרבוב
לתרופות טבעיות?
כל דבר!פרח532
יש כל מינישרבוב
סוגים לרטלין...
רטלין LA, קונצרטה....
 
ויש תרופות טיבעיות שאני אישית לא ממליצה עליהן...
 
תלכי לנוירולוג שאמר לך לקחת רטלין והוא יתאים לך את הסוג של הרטלין שטוב לך לקחת
(לפי התגובות הפיזיות שלך, הזמן שאת צריכה שהרטלין ישפיע עליך וכ"ו...)
אוקיי תודה!פרח532
מה יש לך?1hadar1
יש "סטרטרה" למי שהריטלין גורם לוד.
לתופעות לוואי קשות.
עדין בהרבה.
מסיבות מסחריות אין לו אישור שוטף בארץ (לא משתלם לחברות להשקיע מול הריטלין) ולכן מי שמקבל הפניה לכך מנוירולוג הולך לבית המרקחת והם שולחים למש' הבריאות טופס סטנדרטי ומקבללים אישור.
זה עולה הרבה (יותר מ600 ש"ח ל30 כדורים) אך למי שיש ביטוח מתאים בקופה יש השתתפות עצמית של 200 ש"ח "בלבד" (אם כי יתכן שאם הרופא נותן הפניה לחצי שנה למשל, אז אפשר להשתתף ב200 ש"ח על כך החצי שנה, כשמשלמים את כל הסכום ואז מקבלים את הכל כהחזר חוץ מ200 ש"ח. כך שמעתי באיזה בית מרקחת שיש אנשים שעושים. יש לברר עם הקופ"ח).
הסטרטרה נלקחת כל יום ואחרי זמן מה מתחילה להשפיע רצוף (לא כמו ריטלין שמשפיע מיום שלוקחים ורק למס' השעות שהוא פועל, ולא לוקחים בשבתות וכו'). כך אמרה לי רוקחת שבנה משתמש בזה.
מנסיון ספיציפי שאני ראיתי אצל מישהו שהריטלין גרם לו לתופעות קשות - אין בכלל מה להשוות (אם כי באותו מקרה גם היה קשה לדעת מה ההשפעה הפעילה על הריכוז, מנסיבות צדדיות). כך גם אמרה לי אותה הרוקחת. לבן שלה זה גם עזר אקטיבית, חוץ מהשוני הגדול בנושא תופעות הלוואי.
אפשר להתייעץ עם נוירולוג מומחה.
אגב, גם בזה - למי שיש ביטוח משלים מקופ"ח, הרבה פעמים שווה להזמין "התייעצות עם רופא מומחה" שזה ראש מחלקה או כד'. משלמים הרבה אך מקבלים את רוב הסכום כהחזר (בערך למעלה מ200 ש"ח השתתפות עצמית).  פשוט צריך לשאול בקופ"ח מתי אפשר לקבוע תור לנוירולוג.  אם רואים שזה רק עוד כמה חדשים - הרי שע"י פניה כנ"ל להתייעצות רופא מומחה מקבלים תור מיידית.  לפעמים זה שווה את ההשקעה..
יש גם דברים מצמחים שעוזרים במידה מסויימת להתרכז יותר. אך זה תלוי האם באמת מדובר בADD ומה רמת הקושי.
בהצלחה רבה.
ממליצה בחום על רסקיו אני אישית ADDהבורא אוהבאותיאחרונה
ואני משתמשת בזה וזה עוזר ב"ה
אמא מבקשת יעוץ...עוד כינוי
שלום לכולם.
יש לי ילד חמוד בכיתה ג', התחלנו השנה טיפול בקונצרטה...
אני משתדלת להמעיט בכדורים, ז"א לוקח רק בימי לימודים, כמובן לא בשבתות וחגים...
קשה לו להתרכז, ללמוד, לקרוא וכו'...
הוא לא 'היפר' אלא חסר כח ריכוז.
אחרי ליל הסדר תהיתי אולי כדאי היה במצבים מעין אלו לתת לו כדור..
מה דעתכם?
אם זה לא גורם לו לתופעות לווי והוא מרגיש טוב,ד.
לא קורה אסון אם לאירוע נדיר כמו ליל הסדר נותנים כדור. אם הוא מבין במה מדובר, אפשר גם לומר  לו: כדאי, שיעזור לך להתרכז. ובלבד שזה לא יהפך לפטנט קבוע בכל פעם שרוצים לא להתאמץ כדי שיתרכז בכל מטלה בבית...
אם זה לא גורם לו לתופעות לווי והוא מרגיש טוב עם זהד.
לא קורה אסון אם לאירוע נדיר כמו ליל הסדר נותנים כדור. אם הוא מבין במה מדובר, אפשר גם לומר  לו: כדאי, שיעזור לך להתרכז. ובלבד שזה לא יהפך לפטנט קבוע בכל פעם שרוצים לא להתאמץ כדי שיתרכז בכל מטלה בבית...
אישיתשרבוב
לקחתי רטלין גם בימים של הנקיונות
 
לפי דעתי אם זה לא גורם לתופעות לוואי מידי קיצוניות, והוא יוכל להשתתף בסדר בכיף ויהיה לו מצב רוח טוב (שלפי דעתי הזיכרון הטוב מליל הסדר יותר חשוב מאשר לשמוע את תוכן ההגדה) אפשר לתת לו טיפול תרופתי.
 
וגם- אם את יכולה להיות גלויה איתו ולהתייעץ עימו בעניין אני חושבת שזה ממש חשוב וטוב.
הוא יראה שסומכים על דעתו ולא כופים עליו לעשות דברים מסויימים, שהוא יכול להחליט על עצמו,
וכן, את תוכלי לראות מה הוא חושב על הנושא, אם באמת טוב לו עם התרופה והתפקוד בהשפעתה.
 
ואפשר גם לפעול בצורה נוספת כדי לגרום לו להיות מעורב בסדר (וזה לא סותר את הטיפול בקונצרטה)
ויש אנשים יותר יצירתיים ממני בנושא
 
אשרייך!!!
 
במצב כזה מומלץ לתת כדור קסםאנונימי (פותח)
כעקרון, עדיף לתת את הכדורים רק בזמן הלימודים ולא כל השנה, כדי לתת לגוף להתנקות וגם בריטלין למשל, שגורם לחוסר תאבון, לתת לגוף גם אפשרות לגדול בלי הפרעה. אבל, אם הכדור עוזר לילד להשתתף בחוויה ובלי הכדור הוא לא יהיה במיטבו, רצוי לתת את הכדור, אבל לשים לב לא לתת בשעה מאוחרת מדי, כדי שהוא לא יקשה עליו להרדם בשעת ההשכבה.
כמו כן, כדאי להקפיד לתת ויטמינים במקרה שהתרופה גורמת לחוסר תאבון כדי שלא תהיה האטה בגדילה.
אפשר להבין איך הוא מטפל?שרבובאחרונה
---אנונימי (פותח)
יוואו הפורים הזה מת!
איזה באסה!!
כך זה כולם בבעסה אחרי פורים...המלך!!!!
אבל כמעת שוכחים שיש שנה הבאה מה לעשות...
 צריך לחכות 
* הפורוםאנונימי (פותח)
חחח...
אההה חחחחחהמלך!!!!
אתם מוזזמנים להחיות אותושרבובאחרונה
בדברי טעם
 
זה תלוי בכם...
איך אתם מתמודדים עםשרבוב
איחורים?
 
 
אני כבר די התייאשתי מעצמי, ואני פשוט מאחרת...זהו
(חבל שלא המציאו "התאמות" לאיחורים)
אישית אין לי את זה אבל טיפים:אפוש
בס"ד
אני מכירה מישו כזה...
1.שעון על היד כל הזמ!
2.תזכורות בפלאפון
3.לכתוב על דף את מה שאת צריכה לעשות עם לוח זמנים! כשכותבים ומסתכלים על זה הרבה זה נכנס עמוק ומטריד אותך עד שתסיימי.
ב"הצלחה!
איך איחורים קשורים לHDAD?~~אני~~
כישרבוב
עבר עריכה על ידי שרבוב בתאריך כ"ז שבט תש"ע 23:53
תפקוד ניהולי (שכולל בתוכו ניהול זמן נכון) מתבצע באונה הפרונטלית-קדמית,
זאת שלא מפותחת מספיק אצל בעלי הפרעות בקשב וריכוז,
ובה לא מגיע מספיק דופמין לתאים כדי שהקשרים בינהם יעברו כמו שצריך.
ולכן קשה לבעלי הפרעות בקשב וריכוז לנהל את הזמן נכון בצורה שם יגיעו בזמן...
 
 
 
מתאמצת לא לאחרילדה זיגזג
מנסה לתכנן מראש ,
ושוב ושוב מאחרת..
אמא ל3 בכר יש לי ילדים במסגרות וזה כזה קשה ומתסכל!!
לעבודה יש לי הסעה אז אני יותר מצליחה לשים לב לזמן , אבל זה כזה מבצע בשבילי, כל בוקר מחדש!
והסייעת של הבת שלי מ'זה מתעצבנת שאנחנו מאחרים. לפעמים אפילו לא פתחה ת'גן כשבאנו.
זה לא נעים, שכועסים עליך על משהו ולא מבינים שזה קושי אמיתי.
הפתרון הוא עדיין די חידה בשבילי אבל הכיוון שנראה לי זה לנסות לחשוב מראש מה רוצים להספיק נגיד בבוקר ,מה מכינים ומתי ומתי קמים (כל יום!! גם אם היית ערה בלילה עם התינוקת!!)
 
אני מאחרת ומתנצלת...אני ירושלמית
שרבוב בואי נקבע פגישה...
משפחתו הדיקנית של בעלי התחילה להודיע לי על מועד מוקדם יותר בחצי שעה מן המועד המתוכנן לארועים.... אני כבר עמדתי על הטריק, ומטריקה טריק משלי... פשוט מאחרת...
מתמודדים...קינמון
עושים את כל ההשתדלויות שבעולם- יש היום המצאה גאונית שנקראת "תזכורת בפלא' " שעוזרת..
תיכנון זמן יומי\שבועי מראש- מאד עוזר (כולל לרשום על דף ולתלות מעל המיטה..)
וכמובן, מקבלים בסלחנות את האיחורם\הברזות שיש כי אנחנו כאלה...
ומנסים להשתפר.
אני לא חושבת שרק מי שיש לו הפרעות מאחר*פרח*
יש המון אנשים שקשה להם להגיע בזמן למקומות זה לא דווקא כאלה עם בעיות קשב!!
 
למשל לנו זה עובר בגנים...... וכשממש חשוב לי להגיע בזמן אני יוצאת פוווול לפני הזמן שצריך (בשיעורי נהיגה הייתי מגיעה 2 שיעורים לפני שלי לעפמים....)
 
לדעתי יש אנשים שקשה להם לא להגיע בזמן למקומות! וזה גם בעיה.... אז איך מתמודדים איתה?!?! ;) 
בעבר - שעון מעורר אלים ומעורר מתיםמשה
ועדיף עם מוסיקה שאני שונא ע"מ שאצטרך לקום ולכבות אותה.
 
 
היום - מסגרת זמן חופשית יותר, שכוללת לעיתים עבודה בערבים במקום בשעות הבוקר.
קצת קשה....ימית1
תאמת אני עד לפני חצי שנה הייתי קמה ב - 5:30-6:00 (כשהאוטובוס שלי ב-7:35) כדי שאני לא יאחר אבל היום אני פשוט מאחרת מתנצלת ואומרת שכך אני.... בשנה האחרונה אני בקושי מאחרת לאולפנה בגלל שכבר אני די התרגלתי לקום (היום אני קמה יותר מאוחר) אבל אם אני מאחרת יום אחד כל שאר הימים שאחרי כמעת מאה אחוז שאנייאחר כי כל סדר הזמנים שלי מתהפך....
שורדים עם זה איך שהוא....
רעיון ששמעתיאמא ל-5אחרונה
מתכננים להקדים ב-20 דק' ומכינים איתי ניירת שצריכים לעשות, או סריגה, או דו"ח שצריך למלא. כך שזמן הציפייה אינו מתבזבז- להפך, עושים דברים שממילא יחכו שנעשה אותם.
איזה פורום יבש....ימית1
אנשים קומו היתעוררו לעבודת הבורא.....
למה אף אחד לא מגיב?...
מה קרה לפורוםהזה?....
אנשים-

בוקר טוב!!!!

הגיעה הזמן להיתעורר...

 

אני יגיד לך מה קרה להם....ת.מ.
אחד התופעות שיש לפעמים בהפרעות קשב וריכוז היא שעון ביולוגי הפוך אז הם ישנים עכשיו (:
http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t123835#1179893
זה קישור לשרשור שהיה על זה פה....
נ.ב. הודעה נכתבה בציניות....אין לי הסבר אמתי לתופעה....
הסבר אמיתישרבוב
לא הייתי פה בדיוק שבועיים!!!
|ספרתי|
 
 
כדי שלא נזגזג לכיוון המחשב בנקיונות פשוט כיבינו אותו
(ככה זה כשיש בית מלא בADD, וצריך להספיק לנקות....)
 
וברור שאם הייתי רוצה להתעקש- הייתי יכולה להיות פה
אבל היה לי ממש נחמד להתנתק
ולחזור...
 
מה שלומכם?
חג שמח!!
אני מבין שבא לך על בלאגןאנונימי (פותח)אחרונה
האם נתלה אישור אבחנת AD[H]D על הקיר?שרבוב
קראתי מאמר באתר בית חב"ד, בו הכותבת טוענת כי כיום:
"אחוז הילדים בני הנוער והסטודנטים בישראל המאובחנים מדי שנה כסובלים מהפרעות קשב וריכוז רק הולך וגדל, עד כי נראה שהפרעת קשב וריכוז הפכה למותג היוקרה החדש אותו מנסים להשיג בני נוער וסטודנטים רבים. אם יש לך הפרעת קשב אתה IN."
כך הם יכולים להתחמק מאחריות, "להאשים" את בעית הקשב ולקבל התאמות בבגרויות.
 
בנוסף, היא כותבת שכיום גם ילדים עם בעיות רגשיות מאובחנים בדרכים לא נכונות, טוענים שיש להם הפרעת קשב והם נוטלים רטלין שבעצם לא עוזר להם להתגבר על הלקות.
"חשוב לדעת ולזכור שלא כל ילד או מבוגר חסרי סבלנות שעונים על הקריטריונים הנ"ל הם בעלי הפרעת קשב וריכוז.(...) כמעט כל תסמין של הפרעת קשב יכול להופיע גם כתוצאה מסיבות אחרות שאינן נוירולוגיות. התסמין יהיה זהה לחלוטין לתסמין של הפרעת קשב."
 
רציתי לשמוע מה דעתכם (גם מי שאין לו הפרעת קשב מוזמן לענות):
1) האם אתם מרגישים שאתם יכולים לספר על הלקות שלכם בחופשיות, והחברה תקבל אותכם כמו שאתם ואפילו במקרים קיצוניים יקנאו בכם? האבחון הוא באמת "מותג יוקרה"?
2) אתם חושבים שחבריכם מנסים להשיג אבחון שיגדיר את בעיה שלהם (למרות שאין להם באמת לקות), בשביל להקל מעצמם עומס, קושי ותסכול?
3) האם אתם לא מתאמצים להתמודד עם הלקות, ואתם משתמשים בה בתור "פטור מאחריות"?
4) ושאלה אחרונה , אין לי נתונים וידע מספיק, אבל קצת הרמתי גבה לשמע הטענה שכיום יש המון ילדים שסתם מאובחנים עם בעיות קשב וריכוז למרות שיש להם בעיות רגשיות. יש כ"כ הרבה טעויות?
 
והנה הקישור למעוניינים:
הכותרת^^שרבוב
למי שיש רעיון יצירתי יותר, יכול להציע בכיף..
 
נגמר לי הכח לחשוב
יש בזה משהו....קינמון
1. הרבה פעמים נותנים רטלין לילדים שהיו יכולים להסתדר בלי.. (אני לדוג' התחלתי אבחון ולא גמרתי למרות שרוב הדברים הצביעו על ADD, מסיבותיי שלי בחרתי להתמודד עם החיים ללא אבחון וללא רטלין, אם היו שולחים אותי לאבחון בגיל מוקדם הייתי מן הסתם מקבלת למרות שב"ה בסופו של דבר הסתדרתי בלי..)
 
2. אני מכירה הרבה אנשים שהופכים את העובדה שיש להם AD[H]D למקום לברוח אליו- לא הסתדרתי עם אנשים? זה בגלל זה. איחרתי? בגלל זה! לא הייתי אחראית? בגלל זה!
אנשים במקום לעבוד על המידות שלהם בורחים להאשים את הAD[H]D
אבל זה קיים בכל בעיה\מחלה אחרת.. קל לאנשים לברוח ולהאשים את הבעיות שלהם במקום להתמודד עם החיים...
 
3. לגבי ה"מיתוג"- זה תלוי בבנ"א.. יש אנשים עם ביטחון עצמי גבוהה שיכולים לספר לך שהם חולי נפש לגמרי ואת  תקנאי בזה רק מהדרך שבה הם מספרים את זה..
נוער בד"כ יכול לקנא- כי יש הקלות בבגרויות וכו'
 
סורי על הבלבול... וב"הצלחה!
לענ"ד:חילא דמשכנאאחרונה
1.) אני מספרת על הלקות ממש בחופשיות ולא נראה לי שמקנאים בי אלא סתם עושים על זה מלא צחוקים (יחד איתי כמובן.) כל דבר שקורה זה בגלל הADD...בקשר לאבחון זה קצת נכון שמי שיש לו יותר כסף או יכולת לעשות אבחון 'מרוויח' כביכול (לדוג' בנות שבבירור יש להן בעיה ואם היה להוריהן כסף הן היו עושות אבחון ומקבלות את ההקלות שהן צריכות אך היות ואין להם כסף הן נאלצות להתמודד לבד..)

2.)אני לא חושבת אפילו סתם מעצם העובדה שלכל אחד יש כבוד עצמי ולעשות את עצמך עם בעיה כשאין לך זה ממש מוריד מהכבוד.

3.)אני מתייחסת ללקות כחלק ממני אז אין לי מה להאשים אותה אלא רק את עצמי - יש לי בעיה שקשורה לADD? יאללה להסתער...

4.)אני ממש לא מסכימה עם האמירה הזאת. לדעתי באמת שפשוט יש המון ילדים עם ADD ויש המון מאבחנים שלא כ"כ טובים בלהגדיר את הבעיה של הילד. הי לי עוד משהו להוסיף כאן אבל שכחתי מהו..
במה אתם עובדים?שרבוב
בתור AD[H]Dס'טים...
 
שקשה להם להתרכז במשהו שממש דורש ריכוז רב
שיצרתיים
שעבודה שיגרתית וחוזרת על עצמה משעממת אותם
שקשה להם עם לוח זמנים נוקשה
שצריכים עבודה מגוונת ומעניינת
ש....
ש....
 
להמשיך???
קומונרית בשכר...קינמון
זה עבודה שמשתנה כל הזמן.. אני קובעת לעצמי את הלו"ז. אני הבוסית של עצמי (פחות או יותר..) ויש הרבה אקשן ושינויים...
בכללי- חינוך לא פורמאלי זה ממש טוב... אין מסגרת, יש הרבה תנועה והרבה סיפוק..
וחוצמזה גם אומנות על כל סוגיה זה ממש התחום של אנשים עם בעיות קשב וריכוז...
עו"ד עצמאיתאני ירושלמית
שעובדת משעה 13:00 בצהרים עד 4:00 לפנות בוקר..
ואין לה בוס...
אבל יש לה טונות של ניירת
והמון חוקים וכללים...
ומשרדי ממשלה שנסגרים ב12:30!!!! ולוחות מועדים!!!
 
ובכלל היא רצתה להיות אמנית בסוגי אומנות כפיים/ אומנות הבמה סופרת/ משוררת ובכלל משהו גדדדדולללל!!!
 
 
 
אין לי שרות לאומי!!!*פרח*
בגלל כל הסיבות שכתבת למעלה.......
תרפיה באומנויותילדה זיגזג
בעצם עוד לא עובדת בזה רק לומדת..
זה עושה שימוש ביצירתיות, ביכולת להיות גמישים לאנשים אחרים ולזרום איתם ולקבל את המשהו המיוחד- שונה שיש בכל אחד.
כדאי לי ללמוד את זה?שרבובאחרונה
גם אותכם הרטלין עושה אנטי חברטי עצבני מתוח??The Juggler
בערך....ימית1
לא אנטי חברתי אבל באזור...
אני לא בולעת כל יוםשרבובאחרונה
אם אני יודעת שבאותו יום אני חייבת להתרכז ביזה משהו אני לוקחת, ואם לא, לא..
(ככה שיש לי גם ימים נורמאליים להיות עם חברה)
 
וחוצמזה, שחברות שלי יודעות שאני בולעת (ואם אני בולעת)
אז הן מתחשבות.
 
וכן..אולי אני לא במרכז החברה כמו במצב הטיבעי,
אבל אני לא ממש אנטי חברתית..
 
חברים שלך יודעים שאתה בולע?
איזה בעסה....ימית1
שאת נזכר בערב שיום למוחורת צריך להגיש עבודה ענקית (שהיא חלק מהבגרות שלך) שהמורה נתנה לפני יותר מחודש (כך שאין לך תרוץ של לא היה לי זמן....)ועדין לא התחלת ....
זה בעסה ענקית ובדיוק בגללה אני עכשיו על המחשב....
הסתדרת בסופו של דבר?שרבוב
אם...=(ימית1
בערך....
חלק מהעבודה לא עשיתי והגשתי למורה לא מספיק מלא ואני מקווה שאני יקבל יותר משבעים...
בסוף הלכתי לשון ב-4:30 לפנות בוקר...
וקמתי ברבע לשבע....
בקיצור חיים קשים...
למה לא העתקת עבודה מהאינטרנט??(ויקיפדיה)The Juggler
\ה מקצועה חדש שאין לו עבודות...ימית1
זאת אומרת שעדיין לא עשו עליו עבודות(תורת חיים...)ימית1אחרונה
מישו יודע>>נדנדה כתומה.
מה ההבדל בין אבחון דידקטי לאבחון פסיכודידקטי?
 
ממש חשוב לי לדעת...
אופס,קפץ לי,,,שיטת אלבאום
לרבבה בנשמה.
אבחון דידקטי
- הדגש  על קשיים ברכישת מיומנויות היסוד של קריאה, כתיבה ו\או מתמטיקה.
ואבחון פסיכודידקטי- מרחיב את הדגש גם להיבטים רגשיים וחברתיים.

בהצלחה רבה!

 
             אורנה.
"מאבחנת ומטפלת בשיטת אלבאום"

עוד דבר...שיטת אלבאום
ששכחתי להדגיש הוא:
שהאבחון פסיכודיאגנוסטי הוא למעשה אבחון פסיכולוגי.
דהיינו, בוחן את התיפקוד השכלי והתיפקוד רגשי כפי שכבר ציינתי.
אך, מי שמבצע את האבחון הפסיכודיאגנוסטי הוא הפסיכולוג.

בד"כ, אם יש חשד ללקויות למידה פונים למאבחן דדאקטי,
אך, אם מתלווים לקשיים היבטים רגשיים וחברתיים פונים לאיבחון פסיכודידקטי.


             אורנה.
"מאבחנת ומטפלת בשיטת אלבאום"
בהצלחה רבה :-שיטת אלבאום
שרבוב
|עוקבת בהנאה|
 
[ויש הסבר במונחון שנעוץ]
אינשם אבחון פסיכודידקטי...נדנדה כתומה.
דווקא חיפשתי...
שרבוב
את צודקת...
 
|ADDסטית|
לא שמתי לב
(ראיתי אבחון פסיכולוגי וזה הספיק לי)
 
 
ונכון
לא אומרים אוף על גשם
גם אם אתה בטרמפידה
|מודה|
שנזכה
את חמודה...נדנדה כתומה.
חח... אם היית מכירה אותי היית מבינה למה כתבתי תמשפט הזה...
|סקרן|שרבוב
חח..נדנדה כתומה.
סתם, כשיש גשם, אני הראשונה שיהיה בחוץ.. בלי מטריה, בלי כלום... מאושרת עד הגג!!
 
יש ימים שאני ממש מעוצבנת, עייפה, לא רגועה מבפנים וכו'.. ואז יורד גשם, ופתאום אני מאושרת... אבל לא אושר חיצוני.. אלא אושר אמיתי, פנימי....
ישלי עוד משפט שאני תמיד אומרת כשאני רואה מישי מסתובבת באולפנה עם מטריה...>> מטריה זה בזבוז של גשם!!!  (ותמיד יש תזו שתשתיק אותי- לא כולן אוהבות גשם כמוך...)
אבחון דידקטי לעומת אבחון פסיכודידקטיאנונימי (פותח)
אנשים לא תמיד יודעים את ההבדל בין אבחון דידקטי לאבחון פסיכודידקטי ויש הרבה הבדלים.
 
ראשית באבחון פסיכודידקטי יש מבחן אינטליגנציה. בהקשר של לקויות למידה העניין דיי מיותר משום שאין שום קשר בין אינטליגנציה ללקות למידה. אדם מסויים יכול להיות טיפש ולקוי למידה או חכם ולקוי למידה.
 
למעשה אבחון דידקטי הוא האבחון המומלץ לאיתור לקויות למידה והפניה לאבחון פסיכולוגי צריכה להיעשות כהשלמה רק ובמידה ויש צורך בכך. לרוב - יצויין בפרק ההמלצות של האבחון הדידקטי אם יש צורך בהשלמה של אבחון פסיכולוגי.
 
בנוסף למדידת אינטליגנציה אבחון פסיכולוגי נעשה ע"י פסיכולוג ובוחן גם היבטים רגשיים, חברתיים ודברים דומים הקשורים לבריאות הנפש.
 
לבסוף. משום שעד היום אין חוק מאבחנים - כלומר אין חוק שמגביל את המאבחנים הדידקטים להיות בוגרי תואר שני ואין "אגודת המאבחנים" בדומה ל"אגודת הפסיכולוגים" המנפיקה רשיונות לעסוק באבחון התחום הפך דיי פרוץ. בשל החשש של משרד החינוך כי מאבחן דידקטי כזה או אחר אינו מוכשר מספיק הם הגבילו את יכולתם של מאבחנים דידקטים לתת התאמות מסויימות שנחשבות התאמות מדרגה גבוהה. כלומר מאבחנים דידקטים מורשים לתת אך ורק המלצות מדרגה 1 ו-2 ואילו פסיכולוגים יכולים לתת גם המלצות מדרגה 3 המיועדות למקרים מאוד קשים ויש בהן שינוי בתוכן המבחן כמו למשל המרת בחינה במתמטיקה לבחינה במקצוע מדעי אחר - ביולוגיה, כימיה או פיזיקה ברמה של 3 יחידות. 
(לפירוט מלא של ההתאמות מהדרגות השונות ראה http://cms.education.gov.il/EducationCMS/applications/mankal/arc//sd4bk4_3_25.htm)
כמובן שגם התאמות אלה שעלולות להינתן ע"י פסיכולוג עדיין חייבות לעבור תהליך אישור מול ועדה של משרד החינוך.
 
מקווה שזה עוזר
רונית
נכון,שיטת אלבאוםאחרונה
שכיום, באבחון אצל ליקוי למידה אין מסתמכים על מבחני אינטלגנציה.
ובכלל יש ויכוח מהי אינטלגנציה?

אך, כן נעזרים במבחנים אלו.
 כיוון , שבמבחנים אלו בודקים מס' תחומים {שונים} ניתן לעלות על תנודות הצלחה\כישלון בתחומים השונים.
לדוג'- ילד שהוא דיסקלקול {דיסקלקוליה- לקות במ"ת} יכול להראות בבחינה זו ציונים מאוד גבוהים בקריאה, הבעה, תפיסה מרחבית ועוד ואילו בחשבון יראה ציונים מאוד נמוכים.

כלומר, אנו למעשה רואים כאן פער מאוד משמעותי בין יכולותיו השונים של הילד.

לגבי, המאבחנים כיום יש מגמה לחייב לתואר שני ואף בשנים הקרובות יחמירו ויגבילו את התחום.