להרבה היפרקטיביםשרבוב
זה לא קשורשרבוב
במתח שרירים נמוך מטפלים דרך ריפוי בעיסוקרות014
>>שרבוב
מתח שרירים גבוההה זה היפרטוניהרות014אחרונה
בקפו"ח שלישרבוב
נכלל בביטוח. לפעמים מבקשים הפניה מרופא משפחה.ד.אחרונה
היי--שאלה:חיiש
תודה לעונים
הבדיקהשרבוב

לא אמור ליגוע בך.ד.
שמעתי שמבחן טובהשרבוב
יש איבחון די חדש עכשיו...מתו"שאחרונה
יש כזה דבר הפרעה ראייתית?בצי.ג
כן..שרבוב
לא התכוונתי לזה
בצי.ג
)יש מישהו?בצי.ג
האור קשור לבעית קשב וריכוז...ימית1
כן, אבל יש איזו הגרה או משהו?בצי.גאחרונה

אולי את מתכוונתראו כי טובאחרונה
אבחון דידקטי (או פסיכודידקטי)אנונימי (פותח)
אבחון דידקטי (או פסיכודידקטי)שיטת אלבאום
רכלש, שלום 
אבחון דידקטי אינו אבחון פסיכודידקטי!
אבחון דידקטי נערך ע"י מאבחן דידקטי שהוכשר לכך ובעל ניסיון בהוראה ובטיפול בלקויות למידה.
אבחון פסיכודידקטי הינו אבחון משולב,הכולל אבחון דידקטי ואבחון פסיכולוגי.
האבחון הדידקטי מבוצע ע"י מאבחן דידקטי.
ואבחון פסיכולוגי מבוצע ע"י הפסיכולוג שמוסיף את החלק המקצועי שבתחומו לאבחון.
המלצות נובעות משני האבחונים גם יחד .
{כיום, בודדים האנשים שהם גם מאבחנים וגם פסיכולוגים}
מתי יודעים למי לפנות?
1. כאשר, רואים שהילד מתקשה בלימודים אנו נפנה אותו לאבחון דידקטי.
באבחון זה יבדקו את מיומנויות היסוד הבסיסיות כגון-קריאה,כתיבה וחשבון.
בנוסף תיבדק יכולת העיבוד החזותי מרחבי, החשיבה המילולית ובלתי מילולית,
הזיכרון,ויכולת הערנות המטא לשונית- (מרכיבי הלשון, מורפולוגית, פונולוגית , תחבירית),
עיבוד לשוני (שטף ושיום), תפקודי קשב וריכוז ופונקציות ניהוליות.
2. אך כאשר מתלווים קשיים נוספים כגון,קשיים רגשיים וחברתיים אנו נפנה את הילד לאבחון
פסיכודיקטי.
חשיבות האבחון:
במידה ובאבחון אותר קושי או לקות.
הדבר הראשון שהאבחון מעניק לנו הוא- תמונה כללית והמלצות לדרכי טיפול וסיוע.
בנוסף, האבחון
מאפשר למערכת החינוך לבנות לתלמיד דרכי למידה יעילים
התואמים את יכולותיו.
ומציע למערכת דרכי הוראה והיבחנות בהתאמה לקשיי הילד.
כמו-כן, האבחון הוא בעל חשיבות עליונה המהווה תנאי מקדים לתחילתו של כל טיפול מקצועי.
אורנה פרידמן
"מאבחנת ומטפלת בשיטת אלבאום"
התשובות שלך פשוט מעולות
שרבובאחרונה
לעזור גם למי שלומד תואר ראשון...איפה??אנונימי (פותח)
חשוב לי להתחיל ללמוד (כנראה משפט) במקום שבו יהיו לי לעזר ויבינו את הבעייתיות שיש לי.
אני מצפה שמוסדות לימודיים יתנו תמיכה וליווי גם לאנשים שקשה להם, יתנו טיפים איך להתמודד במצבים מסויימים ובכלל שתהיה תחושה שיש מישהו שדואג ואכפת לו באמת.
מי מכיר מוסדות לימוד שיש להם תמיכה אישית כזאת? אני אשמח מאוד לתגובות. אז תודה מראש.
לעזור גם למי שלומד תואר ראשון...איפה??שיטת אלבאום
לא ציינת מהם הקשיים אך,אני מניחה כי כוונתך ללקויות למידה ו\או הפרעות קשב וריכוז ....
כיום, רוב רובם של המוסדות להשכלה גבוהה, בעלי מודעות לנושא לקויות למידה הפרעות קשב וריכוז.
מי יותר ומי פחות. לכן לא משנה לאן תפנה בכל אוניברסיטה או מכללה אמורה להיות מחלקה שמטפלת בכך.
אין סיבה לחשוש יש לברר ולפנות למחלקות הרלוונטיות.
* צרפתי לינקים למחלקות השונות.
למנהלת הפורום מקווה שזה בסדר במידה ולא מחקו את ההודעה
בהצלחה רבה
בר-אילן- http://www1.biu.ac.il/index.php?id=569&pt=1&pid=568&level=4&cPath=10,568,569
בן גוריון-http://cmsprod.bgu.ac.il/Dekanat/News/matal.htm
העברית- http://studean.huji.ac.il/index-in.asp?id=179
טכניון-http://www.admin.technion.ac.il/dean/
הפתוחה-http://www.openu.ac.il/counseling/
זה בסדר גמור!שרבוב
)ליווי אישי יש היום כמעט בכל פקולטהאנונימי (פותח)אחרונה
שאלה לבעלי הנסיון-רצון הרצונות
אולי היא צריכה שיאתגרו אותה????ת.מ.
אני לא מבינה גדולה בענין אבל אני יודעת שיש מקרים..ת.מ.
אין לה בעיה להקשיב ולהתרכז בסיפור אבל בשיעור היא לפעמים חולמת כשעשו לה מבצע היה מה שידרבן אותה אבל כשהוא הפסיק או שהוא כבר לא היה מיוחד בשבילה אז היא שוב לא מתעניינת....
אני גם יודעת על עצמי שמתי שמורה מסבירה (ואני נמצאת בשיעור...) נושא קל או שכבר קלטתי בהתחלה הרבה יותר קשה לי להישאר מרוכזת...(גם ככה קשה אבל זה לא קשור...)
מוכרשרבוב
רצון הרצונותאנונימי (פותח)
בכיתה א', חכמה,אינה מתקשה בקשב וריכוז (לטענתך).
אך, תארת בנוסף, שהיא מתנתקת ונהיית חולמנית.
תופעה זו כפי שתארת מוכרת ושכיחה בקרב לא מעט ילדים.
אך, ההבדל בינהם שאצל כל אחד המאפיינים מתעוררים על רקע שונה.
לכן, נשמח אם תוכלי להרחיב קצת על בתך.
{אפשר גם באישי}
ילד לא מתנתק ונהיה חולמני סתם, תמיד יש סיבה גם כשהיא אינה נראת לעין!!!!
ילדים שונים יכולים לגלות קשיים במסגרת הבית ספרית והמשפחתית\חברתית על רקע מס' סיבות:
אציין בעיקר גורם אחד משמעותי והוא :
הגורם הגופני:
מאפיינים שעלולים לגרום לקשיים כפי שתארת,
1. רגישויות יתר,
2. מוטוריקה עדינה וגסה לא בשלות מספיק,
3. קושי בתפקוד שרירי גלגל העין,
4. קושי במערכת ההצלבה הגופנית.
5. יציבה לא תקינה.
ועוד...
הגורם הגופני יכול להשפיע באופן ישיר על היבטים רגשיים וחברתיים.
מה שבסופו של דבר משפיע על התפקוד היום יומי.
ולכן, יש מקום לבחון זאת.
בהצלחה רבה

מאבחנת ומטפלת בשיטת אלבאום
יכול להיות שכן יש לה בעית ריכוז מסוימת,ד.
תודה על תגובותכםרצון הרצונות
לגבי התויתשרבוב

אילו התאמות נותנים במבחנים לבעלי ADD ?נקדש את שמך..
-האמתשרבוב
kלא צריך שום "תוית"; תתייחסי אליה רגיל, כמו שד.
לרצון הרצונות - שלום - השם שלך הדבר הטוב והחשובאנונימי (פותח)
לרצון הרצונות - שלום - השם שלך הדבר הטוב והחשובשיטת אלבאום
אם כי אינני חושבת לפסול בירור מעמיק יותר.
sternt הציגה כיוון חשיבה ובדיקה בקשר בין ההורים לילדים. {לפני הכל, בהחלט חשוב לבדוק מה הסביבה משדרת לילדה)
אך, זה עדיין לא סותר בירור אובייקטיבי, האם ישנו קושי פיזיולוגי, פסיכולוגי, קוגנטיבי אשר משפיע על התפקוד היום יומי.
לא הייתי חלילה מכריזה על סמך דוג' אחת או שתיים שלך כי הילדה הינה בעלת ADHD או לקויית למידה.
אך, במידה ולא מעט דוגמאות כאן נשמעות לך מוכרות שווה לעשות בדיקה מעמיקה יותר ומסיבה אחת פשוטה,
והיה ויימצא שלילדה אכן יש לקות {למידה, ADHD, רגישויות יתר ועוד...} מסויימת. דבר זה יסייע לכם כהורים לדעת מה ניתן לדרוש מהילדה ומה לא , על מה חשוב להתעקש ועל מה לא.
במה ניתן יהיה לסייע ולקדם את הבת כך, שעם השנים תוכל להיות עצמאית ככל האפשר ללא תלות בחברה ובפרט בהורים.
מה אנחנו כהורים ומה המערכת החברתית והלימודית יכולה לעשות כדי לתרום לחיזוק הדימוי העצמי והמוטיבציה.
לצערינו, ככל שהילד חווה יותר ויותר כישלונות ביחס לחברה דבר זה משפיע על הדימוי העצמי והמוטיבציה.
ולזה חלילה אין אנו רוצים להגיע.
לכן, אבחון מעמיק בסך הכל אמור להרגיע ולהבהיר את התמונה.
האבחון, יאפשר לכם להציב דרישות אופטימליות אשר יאפשרו לילדה לעמוד בהם.
אותו הדבר לגבי המערכת הבית ספרית.
רצון הרצונות, אני הייתי רוצה להפנות את תשומת ליבך לכך שאת נוטה לתאר את ביתך בקצוות ,
דהיינו, מצד אחד היא מאוד מבולגאנת ומצד שני מאוד מסודרת.
מצד אחד היא קמה מאוחר ומצד שני קמה מאוד מוקדם.
מי יודע אולי יש עוד דוגמאות...
אך, לדעתי אין להתעלם מכך ויש לתת על כך את הדעת ולבדוק מה העניין?
ישנו איזה שהוא קושי כאן והוא יכול לנבוע מכמה סיבות.
בירור הסיבות הוא רק באבחון.
לגבי, תווית אף גורם מקצועי לא ימהר להדביק תווית לילדה בסוף כיתה א'!!!
ש.ב- נסו למצוא את הזמן שהילדה מספיק עירנית ולא עייפה להכנת שיעורי בית.
אין ספק שילדה שכמעט מגיעה לסופו של יום לא תהיה עירנית וקשובה לביצוע מטלות בית ספריות.
בהצלחה רבה
אורנה
"מאבחנת ומטפלת בשיטת אלבאום"
תודה לכולם!!רצון הרצונות
בבקשהשיטת אלבאוםאחרונה
להיות עם יד על הדופק.
ולדעתי, את פועלת נכון כרגע בגישתך לילדה.
במידה ואתם כהורים תבצעו בדיקה מעמיקה וימצא משהו השיתוף הינו צעד גדול בהבנה ובהתמודדות
גם שלכם כהורים וגם של ביתכם.
ה-צ-ל-ח-ה ר-ב-ה

אורנה
"מאבחנת ומטפלת בשיטת אלבאום"
היי..-סתם מעניין אותי-מתו"ש
רספרדל זה תרופה אנטי פסיכוטית,שלפעמיםדבירוש=]
אני רואה את זה מידי יום ביומו
מתו"ש
כן אבל לא נראה לי שנותנים את זה לאנשים שהם רקדבירוש=]אחרונה
היי..פרח532
תודה!

מה הכוונה לא רטלין?שרבוב
כל דבר!
פרח532
יש כל מינישרבוב
אוקיי תודה!פרח532
מה יש לך?1hadar1
יש "סטרטרה" למי שהריטלין גורם לוד.
ממליצה בחום על רסקיו אני אישית ADDהבורא אוהבאותיאחרונה
אמא מבקשת יעוץ...עוד כינוי
אם זה לא גורם לו לתופעות לווי והוא מרגיש טוב,ד.
אם זה לא גורם לו לתופעות לווי והוא מרגיש טוב עם זהד.
אישיתשרבוב

במצב כזה מומלץ לתת כדור קסםאנונימי (פותח)
כמו כן, כדאי להקפיד לתת ויטמינים במקרה שהתרופה גורמת לחוסר תאבון כדי שלא תהיה האטה בגדילה.
אפשר להבין איך הוא מטפל?שרבובאחרונה
איך אתם מתמודדים עםשרבוב

אישית אין לי את זה אבל טיפים:אפוש
איך איחורים קשורים לHDAD?~~אני~~
כישרבוב
מתאמצת לא לאחרילדה זיגזג
אני מאחרת ומתנצלת...אני ירושלמית

אני כבר עמדתי על הטריק, ומטריקה טריק משלי... פשוט מאחרת...מתמודדים...קינמון
אני לא חושבת שרק מי שיש לו הפרעות מאחר*פרח*
וכשממש חשוב לי להגיע בזמן אני יוצאת פוווול לפני הזמן שצריך (בשיעורי נהיגה הייתי מגיעה 2 שיעורים לפני שלי לעפמים....) בעבר - שעון מעורר אלים ומעורר מתיםמשה
קצת קשה....ימית1
רעיון ששמעתיאמא ל-5אחרונה
איזה פורום יבש....ימית1
בוקר טוב!!!!
הגיעה הזמן להיתעורר...
אני יגיד לך מה קרה להם....ת.מ.
http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t123835#1179893
זה קישור לשרשור שהיה על זה פה....
נ.ב. הודעה נכתבה בציניות....אין לי הסבר אמתי לתופעה....
הסבר אמיתישרבוב


האם נתלה אישור אבחנת AD[H]D על הקיר?שרבוב
):
, אין לי נתונים וידע מספיק, אבל קצת הרמתי גבה לשמע הטענה שכיום יש המון ילדים שסתם מאובחנים עם בעיות קשב וריכוז למרות שיש להם בעיות רגשיות. יש כ"כ הרבה טעויות? הכותרת^^שרבוב

יש בזה משהו....קינמון
לענ"ד:חילא דמשכנאאחרונה
2.)אני לא חושבת אפילו סתם מעצם העובדה שלכל אחד יש כבוד עצמי ולעשות את עצמך עם בעיה כשאין לך זה ממש מוריד מהכבוד.
3.)אני מתייחסת ללקות כחלק ממני אז אין לי מה להאשים אותה אלא רק את עצמי - יש לי בעיה שקשורה לADD? יאללה להסתער...
4.)אני ממש לא מסכימה עם האמירה הזאת. לדעתי באמת שפשוט יש המון ילדים עם ADD ויש המון מאבחנים שלא כ"כ טובים בלהגדיר את הבעיה של הילד. הי לי עוד משהו להוסיף כאן אבל שכחתי מהו..
במה אתם עובדים?שרבוב

קומונרית בשכר...קינמון
עו"ד עצמאיתאני ירושלמית




!






אין לי שרות לאומי!!!*פרח*
תרפיה באומנויותילדה זיגזג
כדאי לי ללמוד את זה?שרבובאחרונה
גם אותכם הרטלין עושה אנטי חברטי עצבני מתוח??The Juggler
בערך....ימית1
אני לא בולעת כל יוםשרבובאחרונה
)
איזה בעסה....ימית1
הסתדרת בסופו של דבר?שרבוב
אם...=(ימית1
למה לא העתקת עבודה מהאינטרנט??(ויקיפדיה)The Juggler
\ה מקצועה חדש שאין לו עבודות...ימית1
זאת אומרת שעדיין לא עשו עליו עבודות(תורת חיים...)ימית1אחרונה
מישו יודע>>נדנדה כתומה.
כן...שיטת אלבאום
אופס,קפץ לי,,,שיטת אלבאום
אבחון דידקטי- הדגש על קשיים ברכישת מיומנויות היסוד של קריאה, כתיבה ו\או מתמטיקה.
ואבחון פסיכודידקטי- מרחיב את הדגש גם להיבטים רגשיים וחברתיים.
בהצלחה רבה!
אורנה.
"מאבחנת ומטפלת בשיטת אלבאום"
עוד דבר...שיטת אלבאום
שהאבחון פסיכודיאגנוסטי הוא למעשה אבחון פסיכולוגי.
דהיינו, בוחן את התיפקוד השכלי והתיפקוד רגשי כפי שכבר ציינתי.
אך, מי שמבצע את האבחון הפסיכודיאגנוסטי הוא הפסיכולוג.
בד"כ, אם יש חשד ללקויות למידה פונים למאבחן דדאקטי,
אך, אם מתלווים לקשיים היבטים רגשיים וחברתיים פונים לאיבחון פסיכודידקטי.
אורנה.
"מאבחנת ומטפלת בשיטת אלבאום"
תודה...נדנדה כתומה.
בהצלחה רבה :-שיטת אלבאום
שרבוב
]אינשם אבחון פסיכודידקטי...נדנדה כתומה.

שרבוב


את חמודה...נדנדה כתומה.


|סקרן|שרבוב
חח..נדנדה כתומה.



)אבחון דידקטי לעומת אבחון פסיכודידקטיאנונימי (פותח)
(לפירוט מלא של ההתאמות מהדרגות השונות ראה http://cms.education.gov.il/EducationCMS/applications/mankal/arc//sd4bk4_3_25.htm)
נכון,שיטת אלבאוםאחרונה
ובכלל יש ויכוח מהי אינטלגנציה?
אך, כן נעזרים במבחנים אלו.
כיוון , שבמבחנים אלו בודקים מס' תחומים {שונים} ניתן לעלות על תנודות הצלחה\כישלון בתחומים השונים.
לדוג'- ילד שהוא דיסקלקול {דיסקלקוליה- לקות במ"ת} יכול להראות בבחינה זו ציונים מאוד גבוהים בקריאה, הבעה, תפיסה מרחבית ועוד ואילו בחשבון יראה ציונים מאוד נמוכים.
כלומר, אנו למעשה רואים כאן פער מאוד משמעותי בין יכולותיו השונים של הילד.
לגבי, המאבחנים כיום יש מגמה לחייב לתואר שני ואף בשנים הקרובות יחמירו ויגבילו את התחום.