(אפשר לחגוג יומלדת..)
בכל אופן שנזכה לרדת פורום אחד למטה...
(אין צורך להגיב
סתם היה לי משעמם
או יותר נכון אני צריכה תירוצים לא לעשות עבודות...)
(אפשר לחגוג יומלדת..)
בכל אופן שנזכה לרדת פורום אחד למטה...
(אין צורך להגיב
סתם היה לי משעמם
או יותר נכון אני צריכה תירוצים לא לעשות עבודות...)
אני בעוד 3 ימים אחגוג שנה
![]()
אמן ואמן!
אני חוגגת שנתיים... עוד שבועיים אולי קצת יותר... אני לא ממש סופרת..
למרות שבכללי בערוץ אני כאן מכיתה ט'....
וגיליתי שבדיוק היה יומולדת 3 שנים להיותי בפורום!
|מתרגשת|
וואי! לא יאומן!
ואני עוד מסכימה עם מה שכתבתי אז! אפילו פעם -לא כתבתי שטויות!!!
הכי התחברתי למשפט-
"וגם לא הראשונים להכיר באינטרנט... יש רבים וטובים (ואוהבים!) לפניכם..."


היום לפי הלועזי בעוד 10 ימים בעברי
![]()
![]()
![]()
![]()
לאיפה הדרדרנו? 

ואפילו היה אמור לעבור לדף השני!!![]()
ו..נראה לי ש"החסר רמה" קצת תלוי ביחס שלך למטרת הפורום
כמו הדיון (ויכוח!!) שהיה כאן על ה"שרשורים החברתיים" נוסח מי ער
ושדעתי החיובית בעניין כבר נאמרה ![]()
שנזכה לגאולה שלמה ולבנין המקדש במהרה
(וגם לכח לסיים כבר את העבודות..)
טוב אני יודעת שאני קטנה ואני לא מגיבה פה אבל את זה אמרו לי לשים פה אז אני ממלאת הוראות 
שרשור שפורסם בנוג"ה בעקבות הסיפור שקראתי כאן על הסטייפלר:
מספרים על הסטייפלר שפעם באו אליו זוג שרצה להתארס וביקשו את ברכתו הסטייפלר אמר להם שלא יתארסו וכמובן לא נתן את ברכתו הזוג המופתע הקשיב לסטייפלר ונפרד כל אחד לדרכו לחפש בן\בת זוג לאחר 10 שנים שוב עלתה ההצעה שלהם והם עוד פעם הלכו לסטייפלר לבקש את ברכתו הסטייפלר בירכם ואחרי שנה נולד להם ילד הם ניגשו לסטייפלר ושאלו אותו למה הוא לא הסכים לאירוסיהם בפעם הראשונה?
אמר להם הסטייפלר: ידעתי שיהיה לכם יותר קל להיות רווקים 10 שנים מאשר לצפות לילד 10 שנים!.
הסיפור הזה מראה כמה אנחנו הקטנים לא מסוגלים להבין.
הזוג הזה סבל במשך 10 שנים! 10 שנים הם חיפשו 10 שנים הם לא מצאו. אבל בסופו של דבר נהפך עליהם הכל לטובה.
כמה אנחנו צריים ללמוד מזה לא כל דבר אנחנו מגלים ישר ולא כל דבר אנחנו נגלה אבל אנחנו צריכים להבין הכל בסופו של דבר הוא לטובה.
לא משנה באיזה נושא חתונה,לימודים או כל דבר אחר אני לוקת את החתונה כדוגמה כי זה יותר קל להבנה.
תחשבו באמת על מישהו שמחפש ולא מוצא את בת זוגו וכשהוא מוצא אותה הוא מגלה שהיא פשוט הייתה קטנה ממנו הארבע שנים ובגלל זה הוא לא מצאה אבל אחרי שהוא מצא ואחרי שהוא התחתן הוא מודה לקב"ה על כל רגע שהוא חיכה כי למרות הקושי בסופו של דבר היא הייתה האחת.
לא חסרים סיפורים על כאלה שפיספסו אוטובוס ובזכות זה ניצלו.
רק תשימו לב לא הכל אנחנו יודעים ולא הכל נדע אבל בדבר אחד אני בטוחה ואף אחד לא יצליח לשכנע אותי אחרת!
ה' איתנו! הוא אבא שלנו והוא אוהב אותנו ולעולם לא יעזוב!
כל מה שקורה לנו בסוף יתהפך לטובה! אני בטוחה בזה!
כל השאלות שמתעוררות פה עכשיו הן שאלות נכונות ולגיטימיות אבל אני וכל אחד מאיתנו צריכים להבין שלא על הכל יש תשובה ואם באים בגישה של אני רוצה תשובה ובלי התשובה כלום לא יעזור אז זה לא גישה נכונה כי יש שאלות שלעולם לא נוכל לענות עליהם אבל אם באים בגישה של באמת לברר ולבסס את האמונה, הו אז זה יתקבל בברכה.
ההסתכלות שאני מביאה היא קשה במיוחד בענין של מוות, שידוכים וכדומה אבל זו ההסתכלות הנכונה ומי ייתן ונצליח להסתכל בה ולא לחכות לרגע שנמצא ונתחתן כדי להודות על כל רגע (הדוגמה היא להמחשה בלבד). נזכה להבין שהדרך שאנחנו עוברים היא דרך שאנו זקוקים לה והיא נצרכת ואין מה לעשות אנחנו נעבור אותה
השאלה איך נבחר לעבור אותה האם בכעס על ה' יתברך או בהבנה שזה רק לטובתינו ושמכל הדרך הזאת אנחנו צריכים ללמוד משהו.
אני מאחלת לעצמי ולכולכם שתזכו להתבונן מתוך ההסתכלות הזאת ולהבין שהכל לטובה ושאבא שלנו הוא שלנו ולעולם לא יחליף את ילדיו!.
סוף חפירה תגובות יתקבלו בשמחה 
איזה יום שמחאיך הסטייפלר אומר לעבור על ההלכה (גיל 18 לחופה וכו') בגלל שקשה?
אני אומר או שהסיפור לא אמיתי או שיש בו דברים נוספים
אז איך אתה מסביר את הרב נבון (נדמה לי) שהתחתן בגיל מאוחר יחסית?
ואם זו הלכה אז איך יש מאמר של הרב מלמד שאומר שאפשר גם עד גיל 24?
לגבי הסיפור הסטייפלר הבין שאם הם יתחתנו הציפיה שלהפ לילד תייאש אותם יותר מאשר הציפיה שלהם למציאת בן הזוג וכנראה שהוא הבין שאם הם יתחתנו הנישואים שלהם יוכלו להתפרק בגלל זה אז הוא העדיף לא לברכם. ככה נראה לי בכל אופן.
"אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם, אל יתייאש מן הרחמים"
אבל תודה על הסיפור. בכל זאת זה מעורר מחשבה (:
על הסטייפלר
![]()
אנחנו צריכים קצת יותר לשמור על הפה שלנו בנוגע לגדולים מאיתנו....,
לא כל דבר אנחנו מבינים!
בן שמונה עשרה זה לאו דווקא, א. ישנם היתרים לדחות נישואים, ב. הרב יעקב אריאל אמר(מעשה כתב, יש לי את כתי"ק המקורי...) שמקובל לומר היום שעד גיל 20 אדם לא בשל, אז ניתן לאחר, עד גיל 26 זה סביר(זו דעת הרב אריאל), ג.לא פוסקים הלכה ממסכת ברכות...
ב. זה הלכה בשו"ע אבן העזר סי' א' נראה לי סע' ג'.
רמב"ם הלכות אישות כ"א סעיף ג'
"וכן כל אישה רוחצת לבעלה פניו ידיו ורגליו, ומוזגת לו את הכוס, ומצעת לו את המיטה, ועומדת ומשמשת בפני בעלה, כגון שתיתן לו מים או כלי או תיטול מלפניו וכיוצא בדברים אלו"
אם אתה רוצה להתעקש על מכלול ההלכות שעוסקות בזוגיות, אתה חייב לקבל מספר הלכות שיגרמו לכולנו לנוע בחוסר נוחות. כאשר ילדות הובלו לנישואין בגיל 10, נורמות גיל הנישואין היו קצת שונות מהיום.
אלא אם כן בא לך לצטט גם את הרמב"ם הבא :
הלכות אישות פרק ג'
האב מקדש את בתו שלא לדעתה, כל זמן שהיא קטנה;
יד לפיכך מקבל האב קידושי בתו, מיום שתיוולד עד שתבגור; ואפילו הייתה חירשת או שוטה, וקידשה האב--הרי היא אשת איש גמורה.
טו ואם הייתה בת שלוש שנים ויום אחד, מתקדשת בביאה מדעת אביה; פחות מכאן--אם קידשה אביה בביאה, אינה מקודשת.
צדיקה לא ענית לי! לא כועסים על הפלישה נכון? |מפחד| 
קודם כל אני לא חייבת לענות על כל דבר
באמת שלא תמיד על כל דבר יש לי דעה (אולי על הרוב
)
גם אני לא אשת מקצוע יועצת או מישי שמבינה משו מהחיים שלה- אני סתם אישה... שכותבת. כמו כולם בעצם. אז קחי כל דבר שנאי אומרת- בעירבון מוגבל.
חוצמזה אם את רוצה תגובה אישית ממני- שלחתי לי לינק לאישי כדי שאני אדע למצוא את זה ולהתייחס
(ודרך אגב- אני לא הצדיקה אלא תגידי את זה לאחותך- ככה שאפשר לקרוא לי "צאדיקה" כשמתכוונים אלי. תודה)
עכשיו תגובתי הרישמית -
זה שאת צעירה לא אומר שאת לא יכולה לכתוב פה. ברוכה הבאה ומוזנמת להאיר לנו בדברי אמונה יפים שכאלו
ובאמת כתבת יפה (רק בחייאת תתפנקי על האנטר ועל סימני פיסוק!,.
) )
באמת אחד הדברים החשובים והקשיים בחיים זה לשמור על פרופורציות- גם כשאני בתור הקושי- הקב"ה מעליו- והוא מתווה את התוכנית הארוכה
ובסוף הכביש ריססו אותו הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים
רק אם אפשר בבקשה לדעת מי זה הסטייפלר?
בעל הספר "חיי עולם" (ועוד ספרים,זה מהמוכרים שלו..)
אשמח לשמוע מה המקור לכך
כמו שכבר כתבו כאן - המצווה להתחתן היא גדולה
וכבר אמרו חזל "בהדי כבשי דרחמנא למה לך- מה דמפקדת עביד"
כלומר איננו יודעים בסוד ד' וזה נאמר לחזיקהו המלך בגמרא - כך שסביר שגם על הסטייפלר
לעצם הדברים- כמובן יסורים נוראיים לחכות לילד וייסורים נוראיים לחכות לחתונה
לכל אחד ד' שולח כמובן מה שמתאם לו
כמובן פעמים רבות ד' שולח גם אפשרויות רבות לשיפור גם לרווקים וגם לפוריות ולעיתים יש להבחין בהם
שנשמע בקרוב בשורות טובות מכל עם ישראל
לגבי חזקיה כאן הוא כן רצה שיתחתנו רק אחרי 10 שנים כי עד אז לא יהיה להם ילדים.
הסטייפלר לא אמר להם לא להתחתן אלא לא להתחתן זה עם זו...
בעלי יחפש את המקור לסיפור...
ול בשל המקום האישי שלי אליו לקחתי את הסיפור הזה...
תודה לך
הסיפור הזה כ"כ תלוש מהמציאות....
הסטייפלער היה רב ליטאי ולא איזה בבא שמחלק מחיא ומחליט לזוגות האם הם מתאימים...
זה סיפור שכל מי שמכיר קצת את הסטייפלער מבין שהוא לא הגיוני.
ואפילו וקצת מדקא
הם עדיין סבלו עשר שנים
שיכול להיות שביחד עם עבודה ואמונה היו נשענים ועוזרים אחד לשני
לכן אם הסיפור אמיתי כנירא ייש בו הרבה יותר מאשר ממה הם היו יותר סובלים
יש הרבה נשים לא נשואות
נכון - יש גם הרבה גברים רווקים, אז במקום לצוד את הנשואים ולגייס לשם כך את ההלכה -
תנו מבט שני על הגברים הרווקים שמסביבכן 
(אגב מבחינת ההלכה, לא אחת שמעתי דברים דומים מפוסקים אחרים יחד עם המקורות.
חבר'ה יש לנו בעיה דמוגראפית לפתור!)
שמצד אחד מן הסתם משהו שמתחתן עם שתי נשים זה בגלל שיש לו הרבה תאוות ניאוף אז יכול להיות שזה עדיף ויכול להיות שלא.
אבל מצד שני זה לא בסדר שמזדעזים ממשהו שמותר על פי ההלכה
זה לא שמקבלים איזו הארה בבוקר בהיר אחד..
זה הרצון!!!
(כמובן אם את בגיל נורמלי..וכו'...)
בעזהי"ת.
זה אומר לחשוב מי את וכו'.
כשתשבי על זה יהיו לך תובנות בעניין שיוכלו לקדם אותך.
לגבי החתימה- תתקני: "הוא מאש ואני בשר ודם".
"קשה יש כבר געגוע חזק מדי לחצי השני"
וזה שחברות שלך מתארסות- סימן שהחיים שלך הגיעו לשלב הזה
ברוכה הבאה!!
כן, כן גילתי שגם אני בת ואני נכנסת לסרטים.
ב"ה העלם לא יודע מזה וטוב שכך.
זה בדרך כלל עובר אחרי שאנחנו מדברים וגםבזמן הסרט אני יודעת שזה יעבור. הבעיה היא שזה סוחט אותי נפשית , אני נהית חולה מזה!
איך מתמודדים עם זה? איך נהיים יותר רגועים נפשית (כי חיצונית אני מאוד רגועה) . איך לשדר יותר ביטחון בקשר ?
כי בקצב הזה אני ממש אסחט וזה מאוד קשה .
תודה
שבוע מבורך!
מה שכן אוכל להגיד לך - פעם זרקו אותי רק בגלל שהיא נכנסה לסרטים
(כשאני אומר סרטים - אני מתכוון לכך - את מוזמנת לפנות בפרטי בשביל לשמוע את הסיפור)
אל תחזרי על הטעות 
אם כן, אלו דמיונות. נסי להיפטר מהם.
במקום לשחק במשחק הניחושים- "מה הוא מרגיש כלפי הקשר? "
תשאלי אותו! תדברו על זה! תבהירו ת'עניין אחת לשני ואחד לשניה!
והכי חשוב- תתמקדי במה שאת מרגישה כלפיו וכלפי הקשר. (תעמידי כרגע את עצמך במרכז ולא אותו)
נסי לבחון את אישיותו, מידותיו ושאיפותיו.
כל השאר- הניחי לה' יתברך שכבר יוביל אתכם כפי שנכון לכם: לחתונה או לתיקון בדרך לחתונה.
אם היו לך 3 פעמים רצון לחתוך ת'קשר-
אני חושבת שאת מוכרחת לשאול את עצמך למה רצית לסיים ומה מנע ממך לעשות זאת?
האם זה בגלל שדיברתם על דברים שהפריעו וכעת הכל הסתדר?
או שמא הבחור "משתלט" עלייך ושולט על רגשותייך, פשוט מסיח ממך את הדעת לבחון אמת.
ואז דינג דונג- נדלקת נורה אדומה.
הצד השני חשוב מאוד וגם רגשותיו ובוודאי שקשר מחייב שתי נשמות.
אך, בתחילת קשר האנרגיה צריכה להיות מושקעת במקומות הנכונים.
אני כמוך. מחפשת. עדיין. וגם אומרת את הדברים האלה לעצמי. כי גם לי לעיתים יש נפילות ומחשבות זרות.
תצליחי! תצליחו!
metorafiאחרונה

עודדת!![]()
310 שכוייח כל הדברים
וזה גם יוצא מתאים לאירועים שלנו בשבוע הקרוב...
שהגיעו להר הצופים ביחד עם חכמים.
זה לא שהוא שכח את האבל, את הציפייה הגדולה, ואת החורבן
כן נכון, אחרי שברון הלב באה גם שמחה מתוך אמונה
אבל לא מביאים חצי מדרש
אם שוכחים את החלק הראשון- החלק השני מעוות ולא שלם
כי הוא בנוי על הראשון
זה נכון גם במקדש (בעז"ה שלא נצום יום שלישי...)
וזה נכון גם בציפייה לגאולה הפרטית של אדם
יש חובה לשברון לב, לציפיה, לדמעות המופנות לה'!!
שנזכה לציפייה נכונה ולגאולה שלמה
כשקראתי את השרשור שאלירז פתחה
יותר נכון את התגובות שלו
ממש הרגשתי ככה-
אנשים!!!
די לומר למי שעצוב/כועס/ בסרטים חפירות שהכל לטובה וכו' -
הוא יודע את זה את בעצמו, לפחות כמוכם
והוא יכול לפתוח ספר ולקרוא בעצמו, אם הוא רוצה לחזור על זה שוב
דדדדדדדדדדדדדדי-
לא מספיק הוא מרגיש רע, עוד מסבירים לו שהוא לא בסדר
(כן, אני יודעת בשיא הטקט ..)
פשוט תשתתפו איתו בצער, תנו חיבוק או עידוד או ברכה
תתפללו עליו
הוא יודע לבד מה הוא צריך לעשות
הוא פשוט צריך קצת זמן וקצת כוח כדי ליישם
"שוב פעם עלו לירושלים וכשהגיעו להר הצופים קרעו בגדיהם."
מדובר פה על "כולם" לא כתבתי מישהו מסויים.
כולם עלו לירושלים וכולם קרעו בגדיהם!
ואני לא חושב שהבאתי חצי מדרש.
עמך הסליחה!
"לא מביאים חצי מדרש" באמת טעיתי-
הייתי צריכה לכתוב - שלא התיחסת לחלק מהמדרש בהסבר/פירוש
רק רציתי שאנשים לא ישכחו את האיזון כי דווקה "שהכל לטובה" זה דבר ידוע
אבל אנשים הרבה פעמים נלחמים בצער שלהם במקום להפנות אותו לה'
וגם "נלחמים" בצער של אחרים
גם צער זו הרגשה שה' יצר בנו
יש זמנים שה' רוצה שנבכה
ו"שערי דמעה לא ננעלו"
אבל כתבת יפה ובעז"ה שנזכה....
metorafiאחרונה
קראתם את זה?
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/222317
מתחתנים מיד אחרי ט' באב ובכלל לא חשבנו על הנושא? בררתי על הבוקר והתברר לי שהאולם בכשרות רגילה.
ובגלל שזה בחיפה הורידו את כל התעודות ואין תעודה במקום,
למישהו יש רעיון מה אני עושה???
החתן שלי אמר שנחכה לראות איך זה מסתדר, אבל מבירור עם המשגיח נאמר לי :"זה רבנות, אם אתם מחמירים תזמינו לכם מנות בד"ץ",
אני בלחץ!!! מה עושים???
יש משגיחים שראוים שמם ולכסף שמשלמים להם.
ויש משגיחים שאפילו אינם אוכלים במקום שבו משגיחים.
קחי עצה לחיים - כל מקום שאת אוכלת בו קבוע או במקרה של אירוע - את צריכה לבדוק בעצמך מי המשגיח,
ובמיוחד - האם הוא אוכל במקום שתחת השגחתו - ואם לא - אסור לאכול מהשגחה שלו.
בחתונה באופן כללי - אם החתן הוא בני"ש - אפשר וצריך לבקש מהחברים שלו שעברו אופלן משגיחים שיהיו במטבח גם אם המשגיח נמצא שם מטעם הרבנות.
משגיח מטעם בד"צ בפני עצמו לא מבטיח לך בכלל שמה תאכלי הוא אפילו מותר באכילה.
זה כן מבטיח שהאכול יהיה יקר.
נוסף לכך - כל מערך הכשרות הנוסף (דוגמאת בד"צ) אינו יכול לתת הכשר למקום זה או אחר ללא משגיח מטעם רבנות.
סיכום: את המשגיח צריך לבדוק באופן אישי, ומוטב שיהיה אדם קרוב, מכירים אותו, ושעבר אופן משגיחים, מתלווה למשגיח הקיים מטעם הרבנות.
(אני אישית לא סומך על רוב הבד"צים, במקומות שאני אוכל בהם קבוע - אני תמיד מתקשר למשגיח לבדוק במי מדובר. הטלפונים מפורסמים באתרי הרבנות המקומית, אפשר גם לקבל את טלפון מבעל העסק).
ממליצה לך על אירגון "כושרות"
ההתמחות שלהם זה להשיגח על ולטבפל בבעיות של כשרויות באולמות אירועים -ולעשות את זה היטב, בהקפדה, ובנעימות.
ממליצה מאוד לפנות אליהם בהקדם -ולתת להם לסדר את זה
(לחכות לראות מה יקרה- זה מתכון בטוח לקטסטרופה ולחץ בדקה ה99... לא כדאי)
הכשרות זה רבנות, ובד"ץ זה החמרה.
מקומות שיש בהם רק בד"ץ, אינם כשרים ועוברים על חוק הונאת כשרות.
לדיין בלשון המחוקק
גם אם זה לא לשון ההלכה
וההלכה? צריך לברר עליה
יש בעיה עם כשרות, שהכל שם זה פוליטיקה.
מה שאומר שכבר ראיתי מקום שבו היתה כשרות בד"ץ אבל לא היתה כשרות רבנות בגלל פוליטיקה.
היה כשר 100%, אבל היה ויכוח עם הרבנות שגרם להורדה של ההכשר בגלל פוליטיקה פנימית.
אז.. אל תשפטו.
מה שכן - במצב כזה אסור שיהיה כתוב "כשר". כלומר אפשר שיהיה כתוב למהדרין/בד"ץ, אבל לא "כשר" 
אני אפילו לא סומך על אנשים שאוכלים בד"צ 
(סתם, לפעמים אני כן סומך
)
בד"ץ 'שמן המשחה' נמצא מתחת לקריטריונים של הרה"ר. כלומר, לא כשר. לא כל בד"ץ הוא בסדר, ממש לא.
כיום אין שום בעיה לאכול במקום שיש בו כשרות של בד"ץ מוכר ('שארית ישראל', 'חת"ם סופר', 'העדה החרדית - ירושלים' וכו'. יש רשימה אם אני לא טועה ברה"ר, שם תמצאו אילו בד"צים כשרים ואילו לא), כיוון שלפי החוק כל מוצר/עסק כשר חייב לקבל את ההכשר של הרה"ר. עם כל זאת, כשרות רגילה היא כשרות שלוקחת את כל הקולות למיניהן, ולפיהן קובעת אם המוצר כשר. למשל, לספרדים אסור לאכול בשר שאיננו חלק. אז איך כתוב עליו שהוא כשר בהשגחת הרבנות? לאשכנזים הוא כשר, לספרדים לא.
יש דבר שנקרא "רבנות - מהדרין", שזה הכי טוב. זה לפי כל החומרות.
האמת שהוא היה גר בירושלים, לא חוכמה. שם מאוד מאוד נפוצה "רבנות - מהדרין".
פעם אחת הגיע מוצש"ק, ורצו להבדיל. הביאו לרבנו הרצ"י זצ"ל את היין, והוא לא הסכים להבדיל. למה? היין היה כשר בהשגחת 'בד"ץ העדה החרדית - ירושלים' בלבד, כמדומני (כנראה שפעם החוק לעיל לא נחקק עדיין). לא היתה כשרות של הרבנות. בקיצור, ר' אברום זצ"ל הביא מהבית שלו יין כשר, ורבנו הסכים להבדיל.
בכל אופן, כדאי לברר באופן פרטני מה הבעיות- אחת לאחת.
ולנסות לפתור אותן באופן נקודתי.
ברור שאם אפשר לערב את כושרות- זה הכי טוב.
רק לא להילחץ.
במקום יש בעיות כשרות לא קלות.
בישול עכו"ם לכתחילה וירקות עלים מהשוק... זה עיקרי הבעיות.
הבעיה היא שכושרות לא מוכנים להיכנס למקום שאין בו רבנות בגלל ש"הם לא רוצים להיות בד"ץ אלא גוף שמפקח על נהלי הרבנות"(כלשונם)
בכל מקרה הם אמרו לי שבגלל שהבעיה היא לא סטנדרטית, הם ישאלו את הרב לבנון ויחזירו לי תשובה...
מקווה לטוב...
כושרות זה רק יקר מדי, מקווה שזה יצדיק את המחיר
בס"ד
מקום שאין בו תעודת הכשר של הרבנות הוא מקום לא כשר, נקודה.
לבד"צ אסור לתת הכשר למקום שאין בו כשרות של הרבנות, ולכן גם כשרות הבד"צ לא תקפה..
בע"ה
בוודאי שלא לדחות.
אני לא מכירה את הסיטואציה כי לא התחתנתי מעולם
אבל אולי אפשר לחפש פתרון יצירתי?
בטוחה שאפשר למצוא
לא משנה אם הוא מהרבנות או מהבד"ץ..
אני יכול להביא סיפור שקרא בבית מלון בים המלח שהגיעו קבוצה גדולה של חרדים והביאו איתם משגיח (בד"ץ)
מה שקרה הוא שאנשים התלוננו על זה שרואים את המשגיח מטייל במלון ויושב בכל מיני מקומות ולעומת זה המשגיח הקבוע מטעם הרבנות היה במטבח ועשה את העבודה..
אנשים אמרו פה שיש בעייה כי משגיח מטעם הרבנות לא נמצא תמיד.. אז זהו שאין בזה בעייה ויש לא מעט סיבות לזה וזהו גם ההבדל העיקרי בין הבדצי"ם לרבנויות..
אני אישית אוכל רק מהדרין כי אני ספרדי, כלומר, לא אוכל בשר שאיננו חלק ולא אבקת חלב נוכרי, אז אני לא יכול לסמוך על הכשרות הרגילה של הרבנות, בדר"כ.
כל הכבוד!
מאחלת הצלחה ושהכל יסתדר...
רק הערה אחת-
על המשפט "כושרות זה יקר מידי, מקווה שזה יצדיק את המחיר"
בכסף- יש סידרי עדיפויות בחיים
על השמלה- אמרת- יקר מידי?
על האיפור? הנעליים? המפיות?
מאחלת לך שעל כל ה"שטויות" האלו- באמת אמת יקר מידי והשגת משו במחיר שפוי.....
על דברים שהם יסודות הבית שלך- אין יקר מידי
אין יקר מידי להדרכת כלות וחתנים טובה
אין יקר מידי לכשרות של הבית שלהם (שמתחילה בחתונה כן כן!
)
ואין יקר מידי -להוצאות על מצוות
ומסכימה עם אדמין- רדו חזק על האולם על זה שהם "שוברים הסכם". תחייבו אותם לכסות את העלות של כושרות- או פיצוי הולם אחר
ולקבלת החזר (שכן חתמתם איתו חוזה על דעת זה שהאולם כשר)
כלומר לאולם יש עניין לטפל בבעיות הכשרות שלו, בלי קשר לבלגן ברבנות המקומית.
ראש מחלק ההונאה של הרבנות הראשית לישראל, תשאלי אותו מה עושים במצב כזה..
תחייבו אותו בכתב על הנושא הזה
כלומר- שיחתום לכם על דף שהוא מביא כושרות על חשבונו ושאר הפרטים
דברים בעל פה- אינם דברים!!
אם הרבנות הסירה ממנו את ההכשר- מסתבר שהאמינות שלו לא משהו,
ולא הייתי סומכת עליו שיכניס את כושרות.....
רצוי מאוד, כדברי צאדיקה, חוזה חתום, מישהו משלכם שיהיה שם ערב קודם וידאג שהדברים יתבצעו, לא תאמינו עד כמה נבזיים יכולים להיות בעלי אולם ברגע האחרון- כשהם יודעים שאין לכם ברירה.....
(בחתונה שלי, שכרנו אולם בהסכמה שמביאים קיטרינג המתאים לדרישות הכשרות שלנו, מכיוון שזה היה אולם פאר- אך ללא אירועים- כיוון שלא הצליח להתרומם ולשווק את עצמו- הם הסכימו והכל נחתם ונכתב.
בבוקר החתונה הוא מתקשר לאבא שלי- שהכל טוב ויפה, אבל את הקיטרינג הוא לא יכניס לתוך המטבח שלו, הוא מוכן שיגיעו- אך הם יהיו בחוץ- דהיינו- בלובי של האולם........
אבא שלי כמעט התעלף, לא יודעת מה סיכמו ולא זוכרת מה היה בסוף- אך מסתבר שבעל האולם הזה, לא סתם לא הצליח למלא את האולם שלו.....)
בהצלחה ובשעה טובה!!
הגעתי למסקנה,
שלא משנה מי הוביל את הפרידה,
לא משנה כמה אתה שלם איתה,
כמה היא התבקשה,
ואחרי כמה זמן היא נעשתה.
היא תמיד תשאיר בך תחושה לא נעימה,
ואף תציף בך תחושות של פרידות אחרות מעברך.
הכל לטובה,
שיהיה בקלות ובמהירות בע"ה...
(רק פרקתי..)
הגעתי למסקנה,
שלא משנה מי הוביל את הפרידה,
לא משנה כמה אתה שלם איתה,
כמה היא התבקשה,
ואחרי כמה זמן היא נעשתה.
היא תמיד רק לטובה ונכון לעכשיו כנראה היתה צריכה להיות,
בדיוק כמו שאר פרידות אחרות מעברך.
הכל לטובה,
שיהיה בקלות ובמהירות בע"ה...
לא נשמע יותר טוב?
ועיינו בחתימה
אבל יש רגש, והוא טוב ובריא שאין שום עניין שלהשבית אותו.
ויותר מזה, מי שישבית אותו יקבל אותו בהפוכה, הרבה יותר חזק- מנסיון!
סטודנטית23אחרונהפשוט העלת לי חיוך וכן חיזקת אותי..
אין לי ספק שהכל לטובה, ואני ממש שלמה עם זה ב"ה...
הלך אחד ויבוא ה-אחד בע"ה...
תודה לכולכם באמת שאתם מקסימים![]()
גם אני עוד מעטאלירז
לילה טוב!עדיין בדרך
ננשמה!אחרונה(פעם ראשונה שאני כותבת ד"ת בפורום. המסדר יעבור לדום.
דגלים לראש התורן!)
בעיקבות פרשיית השבוע הסוערת
ובייחוד בעיקבות ההודעה הזו > /Forum/Forum.aspx/t368825#4467706
ברצוני לומר כמה מילים בנדון
מורי ורבותי -קהל נכבד-
התורה אומרת לנו בספר בראשית-
כו וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, נַעֲשֶׂה אָדָם בְּצַלְמֵנוּ כִּדְמוּתֵנוּ; וְיִרְדּוּ בִדְגַת הַיָּם וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּבַבְּהֵמָה וּבְכָל-הָאָרֶץ, וּבְכָל-הָרֶמֶשׂ, הָרֹמֵשׂ עַל-הָאָרֶץ. כז וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם בְּצַלְמוֹ, בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ: זָכָר וּנְקֵבָה, בָּרָא אֹתָם. כח וַיְבָרֶךְ אֹתָם, אֱלֹהִים, וַיֹּאמֶר לָהֶם אֱלֹהִים פְּרוּ וּרְבוּ וּמִלְאוּ אֶת-הָאָרֶץ, וְכִבְשֻׁהָ; וּרְדוּ בִּדְגַת הַיָּם, וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּבְכָל-חַיָּה, הָרֹמֶשֶׂת עַל-הָאָרֶץ
וידוע לכל שפרשת הבריאה חוזרת בפרק ב בבראשית- עם תיאור מקביל לבריאה-
יח וַיֹּאמֶר יְהוָה אֱלֹהִים, לֹא-טוֹב הֱיוֹת הָאָדָם לְבַדּוֹ; אֶעֱשֶׂה-לּוֹ עֵזֶר, כְּנֶגְדּוֹ.
ובהמשך- כא וַיַּפֵּל יְהוָה אֱלֹהִים תַּרְדֵּמָה עַל-הָאָדָם, וַיִּישָׁן; וַיִּקַּח, אַחַת מִצַּלְעֹתָיו, וַיִּסְגֹּר בָּשָׂר, תַּחְתֶּנָּה. כב וַיִּבֶן יְהוָה אֱלֹהִים אֶת-הַצֵּלָע אֲשֶׁר-לָקַח מִן-הָאָדָם, לְאִשָּׁה; וַיְבִאֶהָ, אֶל-הָאָדָם. כג וַיֹּאמֶר, הָאָדָם, זֹאת הַפַּעַם עֶצֶם מֵעֲצָמַי, וּבָשָׂר מִבְּשָׂרִי; לְזֹאת יִקָּרֵא אִשָּׁה, כִּי מֵאִישׁ לֻקְחָה-זֹּאת. כד עַל-כֵּן, יַעֲזָב-אִישׁ, אֶת-אָבִיו, וְאֶת-אִמּוֹ; וְדָבַק בְּאִשְׁתּוֹ, וְהָיוּ לְבָשָׂר אֶחָד.
אנחנו רואים מהפסוקים פה שהמודל הזוגי הבראשיתי הגנעדני -
ככה נברא העולם- וזה האידאל לחזור אליו תמיד-
הוא של זוג
-![]()
-![]()
איש-אישה
אדם- חווה
זכר- נקבה
אביו- אמו
והיו לבשר אחד
וכן בתיאור תולדות ההיסטוריה התוריית של העולם-
א זֶה סֵפֶר, תּוֹלְדֹת אָדָם: בְּיוֹם, בְּרֹא אֱלֹהִים אָדָם, בִּדְמוּת אֱלֹהִים, עָשָׂה אֹתוֹ. ב זָכָר וּנְקֵבָה, בְּרָאָם; וַיְבָרֶךְ אֹתָם, וַיִּקְרָא אֶת-שְׁמָם אָדָם, בְּיוֹם, הִבָּרְאָם.
הפעם הראשונה בתורה שאנחנו מוצאים איש עם שתי נשים
(ובידוע שכל מקום שיש פעם ראשונה- שם אנחנו עומדים על מהות העיניין!)
(פרק ד) יט וַיִּקַּח-לוֹ לֶמֶךְ, שְׁתֵּי נָשִׁים: שֵׁם הָאַחַת עָדָה, וְשֵׁם הַשֵּׁנִית צִלָּה.
אומר רש"י- בשם בראשית רבה-
"שתי נשים" - (ב"ר) כך היה דרכן של דור המבול אחת לפריה ורביה ואחת לתשמיש זו שהיא לתשמיש משקה כוס של עקרין (ס"א אינו) כדי שתעקר ומקושטת ככלה ומאכילה מעדנים וחברתה נזופה ואבלה כאלמנה ....
"עדה" - היא של פריה ורביה ועל שם שמגונה עליו ומוסרת מאצלו (ס"א ממאכלו) עדה תרגום של סורה
"צלה" - היא של תשמיש על שם שיושבת תמיד בצלו -דברי אגדה הם בבראשית רבה
מורי ורבותי
אנחנו רואים כאן בדברי התורה הקדושה ובדברי חכמים
את עיקר מהות התורה בנושא הנישואין!
כמו שאנחנו מברכים כל חתן וכלה (בעז"ה בקרוב אצל כל הרווקים )- ![]()
"שַׂמֵּחַ תְּשַׂמַּח רֵעִים הָאֲהוּבִים כְּשַׂמֵּחֲךָ יְצִירְךָ בְּגַן עֵדֶן מִקֶּדֶם. בָּרוּךְ אַתָּה ה', מְשַׂמֵּחַ חָתָן וְכַלָּה."
וכי לחינם טבעו חז"ל מטבע של ברכות? כל מילה מדוייקת! כל ברכה מבטת רעיון חשוב ומהותי לנישואין!
כיצד ישמחו החתן והכלה הבונים ביתם? כמו בגן עדן!
שבגנעדן היו רק איש אחד ורק אישה אחת- וכן יזכו הזוג כל ימיהם שיהיו האחדים בעולם אחד בעיני השני.
אומר לנו רבינו שלמה מפרש התורה לפי הבראשית רבה הקדוש-
מאיפה בא העיניין הזה של שתי נשים?
מתפיסה ירודה ומקולקלת של בני קין! מתפיסה של -אישה לבנים ואישה ליופי. מתפיסה בהמית ירודה של ייצריות
והרי לנו בני אברהם - ברור וידוע
שאישה בת-בנים, אישה שאיתות לידותיה עליה- הרי היא היפה ביותר בעולם! הרי היא אישה של חיים מלאים, של יצירה משותפת
שרק בה יהיה מתקיים "והיו לבשר אחד"
ואם נמשיך להתבונן בדברי התורה הקדושה
בספר דברים- אומר לנו משה רבינו מפי השם-
"כי-תהיינה לאיש שתי נשים, האחת אהובה והאחת שנואה, וילדו-לו בנים, האהובה והשנואה; והיה הבן הבכור, לשניאה."
אומרת לנו התורה- יש לך שתי נשים?
מוכרח שאחת תהיה שנואה!! שאחת תהיה אהובה פחות מהשניה
(וכן רואים אפילו! אצל אימותינו הקודושות כמה רב היה סיבלה של לאה אימנו שכל ימיה על כל בן שנולד- אולי הפעם בעלי יאהב אותי, אולי הפעם יילווה אישי אלי...)
וברוך השם בדורנו- דור עיקבתא דמשיחא- שכל העולם מתמתק ומתקדם לגאולתו, וגם בחוקות אומות העולם יש בהם תיקון מוסרי גדול -של חוק שלא מונוגמיה- וגנאי הוא להם עיסקי הביוגמיה
וחס ושלום להם לישראל לאבד את מעמדם הרוחני וקדושת בית ישראל בטיעונים של הבל (או שמא- טיעונים של קין?)
להיות לעיני כל הגויים ירודים ופחותים מכולם, להיות מתירים בפרהסיה להיות שטופי זימה בריבוי נשים וצרות
מורי ורבותי
יש עוד נק' בסוגיה שלא דובר בה עד כה וחשוב לדבר
מיהם המפיצים של המודעה ההיא?
נשים רווקות- שנואשו מלקבל היתר עמ"נ להרות מתרומת זרע- והן מחפשות היתר לגבר שממנו יוכלו להרות.
האם בשל זה נתיר להן נישואי שתי נשים?
או שמא בשל זה ראוי לעודד ולרומם את קרנם של הנישואין התקינים המקודשים של איש אחד לאישה אחת כדת מושה וישראל כמסורתנו מזה דורי דורות----?
וראוי בזה גם להתבונן על הצד הרעיוני- בשביל מה להן רצון לבעל- בשביל אישיותו, מידותיו, בניית חיים שלמים איתו- או בשביל לממש דרכו את רצונן לילד?
(האם נישואין לגבר הן כביש-עוקף-מתיר-תרומת-זרע? האם זה כל תפקידו של גבר בבית???!?!?!)
ראיתי מתוך ניתוח השירשור שהיה פה בפורום![]()
ועוד שירשור שהיה בנושא זה בדיוק בעבר
שיש חלוקה מעניינת בין (>רוב<) תגובות הנשים לתגובות הגברים-
הנשים- אומרות איכס, שפל מוסרי
הגברים- מתחילים להתפלפל בהלכה מותר אסור מדין מה ולמה
(יש פה ראיה מעניינת לסוגיות הטון המיוחד שנשים מוסיפות ב"ה ללימוד תורה בדור שלנו, אבל זה נושא אחר...)
(ומוכח מילתא שכל הנשים מתנגדות -ואיזה שתאמר שרצונה בכך- ממילא דעתה בטלה אצל כל אדם)
וכאן אני רוצה להתייחס גם להודעתו של "ניק" -שהבאתי את הקישרית אליו בראש ההודעה הראשונה
למה בעצם חשוב לדיון בדבר הזה? האם כל הדיון הוא גיבובי מילים מודגשות?
אמירה יוצרת תודעה
דיון יוצר קונפורמציה חברתית
כל עוד ישמע ויחוזק הקול הטבעי השפוי של נשות ישראל הצדיקות-
שכן כן הן אלו שבזכותן ניגאל במהרה בימינו אמן-
שבית הוא איש אישה ושכינה- ותו לא!
ככה יתחנכו ותתיתחנכנה בני ובנות ישראל בדור הבא- דור הרווקים הכותבים פה בפורום
ובמיוחד הדור הצעיר מהם- דור המתבגרים הקוראים בשקט בפורום- ולומדים מוזגים בנישואין וזוגיות
(וכמובן לכל בר תורה שהמנהג הרווח המצוי -משפיע ביותר על מה הפוסקים יתירו להלכה. שנאמר "לא נהגנו ולא נהגו אבותינו ולא עלה על ליבנו להתיר")
ויהי רצון שנזכה כולנו לעבוד את השם בשמחה ואהבה
ויזכו כל הרווקים לבניין ביתם בקרוב
ויזכו כל הנשואים לשלום בית ושכינה
ולא יעלה על ליבנו דבר חטא ועברה ועוון מעתה ועד עולם
ונזכה לבניין המקדש והווסדות הסנהדרין מלשכת הגזית- כי מציון תצא תורה ודבר השם מירושלים
האמת והשלום אהבו
ממערכת אותו עלון-שבת נמסר שתוכן המודעות על אחריות המפרסמים בלבד- והם לא ראוי ולא אישרו מראש את הפירסום, ומתנגדים לו מכל וכל לאחר שראוהו...
אה ודרך אגב-
בעיניין התחזיות הדמוגראפיות הקודרות-
כמה בנים וכמה בנות יוולדו עוד, כמה ערבים יוולדו במזה"ת...
אולי הפעם תיישמו קצת את מה שאתם אומרים על לסמוך על הקב"ה? תתנו לו לנהל את העולם קצת?
אמנם לקח זמן אבל בסוף קראתי
ונפתח בכבוד האכסניה "ממש דרשה יפה"
הרעיון יפה מאוד ...............ועם המסקנה אני גם מסכים
אגב דיברת על ההבדל בין תגובות של בנים לבנות בנושא ההלכתי הזה
אז רק נזכיר שהסיבה היא ש "נשים דעתן קלה"
כלומר הן ישר מכניסות את "דעתן" לחומר הנלמד (בקלות)
האם זה טוב או לא? תלוי מתי ותלוי את מי שואלים
יש במאמר כמה נקודות שהייתי שמח לדון בהם אם היתה בזה תועלת
אבל............................................(נסתפק בנקודות כאלה)
שלוום לכולם,
אשמח לשמוע ממכם המלצות איך באמת מחליטים אם הבחור שאני יוצאת עימו הכי מתאים לי.
אני יוצאת עם הבחור שבועים, נפגשנו שש פגישות שבממוצא כל אחת הייתה שעתיים, אנחנו מרגשים שיש לנו את אותם שאיפות ומטרות בחיים, וכיף לנו ביחד.
אני רוצה להחליט ואני לא יודעת אם זה מוקדם מידי...
אשמח לשמוע תגובות...



כמו שכבר כתבו כאן
חשוב לא לצפות ל"משהו שאמור לקרות"
אם טוב לכם אחד עם השני ואכן אם לשניכם טוב זה עם זו- אז זה סמן נהדר שגם לקב"ה יהיה טוב שתתחתנו....
ראשית, יכלת לשרשר רת עצמך ולקחת פרקים כאוות נפשך.
בינתיים לקחו את כולם אבל לא נורא - אין איסור לקרוא פרקים מעבר לספר אחד ;)
אז תבחרי לך משהו שאת מעוניינת בו וזה יצטרף לכולם.
אם קשה לך לבחור (בצדק..) אז תאמרי קי"ט לפי האותיות של "לקראת נישואין וזוגיות" (:
אהבתי את הרעיון עם קי"ט אפשר לשפץ אותו מעט עם תהילים החיד"א לפי האותיות הנ"ל 
נניח שה"הובלה והמנהיגות" בבית הם 100% כמה מתוכם אתם חושבים שהגבר מוביל כמה האישה וכמה שניהם יחד
לדג' הגבר מוביל ב70% האישה ב20% ויחד 10%\
אותה חשיבות. אותו משקל.
אבל אם לשר החוץ יש גם אמירה לפנים- כבר האחוזים השתנו.
אני לא קובע, אני מבהיר את השאלה.
לכן זה 100% שיתוף. ו100% כל אחד בתחומו
כי השיתוף נעשה. אבל הקביע הסופית עומדת אצל מי שקובע בתחום.
כך שאני חושב 100% ביחד.
אם לא כך, אז יש פיצול אישיות וזה בעיה!![]()
כל דבר בבית צריך להעשות בדיבור משותף ובהסכמה משותפת.
אין בדברים האלה שררות ושלטון!
ראיתו את השרשורפלצת שהיה כאן שרוחקטנה כתב " עלג לרש".
ואני חייבת לציין שהייתי בשוק!!!
כלומר ברצינות להתחתן עם 2 נשים במציאות של היום???
אני יודעת שאני לא אוביקטיבית כי אולי אני מהצד של הבנות אבל היום אני לא רואה את זה מסתדר...
אני לא יודעת בני כמה היו הבחורים שהסכימו אבל ברור שאף אחד מהם לא היה נשוי לאישה אפילו לא אחת..
(נשואים אתם מוכנים לעזור לי כאן הצילו!!)
אבל תכלס להיות נשוי לאשה אחת זה כאב ראש אחד גדול!!!(ואני אומרת את זה בתור אשה!) אז תחשבו 2?? לכול אחת יש את הרצונות שלה לכול אחת יש את השריטות שלה...
והיתרונות והחסרונות ואי אפשר להשוות בין אשה לאשה...
אבל שיש שניים במציאות של היום...
אין מה לעשות גם אם לא נתכוון נתחיל להשוות, לקנא, להתגאות, לכעוס וזה לא שלום בית!
יש תמונות בפורום של ארץ מולדת!
- לגבי הערבים..~א.לעל השריפה זה היה ברוך ה' בגלל שמברכים את ה' על הכל גם על טוב וגם על רע
חוץ מזה היא קצת נסגה ושרפה כמה עצים של ערבים ואני אמרתי שכמו שיש חרם על מוצרים שלנו ככה אני בחרם על העצים אני לא מכבה בעיה שלהם שהם הדליקו את זה אני מתכוון את העצים רק מה שהיה קשור ליהודים כיביתי
יש לי סרטונים של זה !
וגם אתם רואים בזכות זה שלא התעצבנתי אז וקרו היום מלא ניסים!
ורצו לתת לו אופציה למחוק את כל הזמן היום וויתרתי להם פה אז לא כתתבי שוב ושוב שהוא צדיק ארחי שמחקו לי את הז כל פעם! אבל עכשיו לפנות בוקר אז אני יכול לכתוב מה שבא לי 
רפי צדיק וקדוש בעצמך
בחייאת תתפנק על מקש אנטר
ותכיר במקלדת עוד כמה לחצנים כמו- , . : - ? (הם נמצאים שמה מצד ימין... מעלים אבק!)



metorafi
metorafi/Forum/Forum.aspx/t369971#4477861
נסה להיזכר, הצעת למישהו הצעה לא מוצלחת לאחרונה?
metorafiברוך הוא וברוך שמו 
תתחיל לפסק, בנאדם! זה מעצבן!!
metorafiאחרונה
ננשמה!כ"א לוקח כמה פרקים שיכול להשתדל להתחייב לומר.
אפשר לומר מהיום ועד מוצ"ש!
יישר כח ושבת שלום.
חברה טובה שלי שגילו לה גידול והיא עוברת היום ניתוח..
תודה
ננשמה!
))דיצה וחדווהאחרונהבס"ד
מבוסס על הספר "הגיוני משה" של הרב משה בוצ'קו זצ"ל
בסוף פרשתנו אנחנו פוגשים את ציווי הקרבת הקרבנות: קרבן התמיד וגם הקרבנות השונים של המועדים. כל יום מקריבים שני כבשים לעולה, בשבת מוסיפים עוד שני כבשים לעולה, ולכל חג וחג יש הקרבנות משלו. ננסה להבין מה מסתתר מאחורי הקרבנות האלה.
לכאורה מקומה של פרשת הקרבנות הזו, צריכה להיות בספר ויקרא עם שאר הקרבנות, ולא בספר במדבר: חלק גדול של ספר ויקרא זה פירוט של קרבנות שונים! אז למה הפרשה נכתבה כאן?
בספר ויקרא מדובר בקרבנות יחיד המובאים בשל נסיבות מיוחדות כמו נדר, נדבה, קרבן חטאת, וכו... בפרשתנו מדובר על קרבנות ציבור, קרבנות של כלל ישראל, המובאים כל יום תמיד בלי הפסק.
אפשר לחלק את הקרבנות שבפרשתנו בשני סוגים: קרבנות התמיד של ימי חול ושבתות, והקרבנות של המועדים.
כל יום, מקריבים שני כבשים: “את הכבש אחד תעשה בבקר, ואת הכבש השני תעשה בין הערבים” (במדבר כח, ד). הביטוי מיוחד: הכבש אחד, בלי ה' הידיעה לפני אחד. ללמדנו ששני הקרבנות האלה הם בעצם קרבן אחד, המובא גם בבקר ובגם בבין הערבים. קרבן התמיד מקושר לראשית הבריאה כשהכל היה מושלם, לפני כל מחלוקת וחטא: “ויהי ערב ויהי בקר יום אחד” (בראשית א,ה). בן אדם יחיד אינו יכול להגיע למדרגה הזאת של שלמות, “כִּי אָדָם אֵין צַדִּיק בָּאָרֶץ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה טּוֹב וְלֹא יֶחֱטָא” (קהלת ז, כ). לעומת זאת, כלל ישראל מגלה את שלימות הבריאה, ובזכות זה, בזכות קדושת עם ישראל ככלל, יכולים להקריב את הקרבן הזה המייצג את השלמות. אנחנו גם רואים שלא מוזכר שום קרבן חטאת המראה מה שמראה את השלמות הזאת.
“וביום השבת שני כבשים בני שנה תמימים” (במדבר כח, ט). בשבת מוסיפים עוד שני כבשים - המסמלים האדם עם הנשמה היתרה שלו, האדם המתעלה ליום שכולו שבת, הכח התמידי והכח העליון, ביחד הכח של מטה עם הכח של מעלה!
לעומת זאת, מערכת קרבנות המועדים שונה: מקריבים שעיר עזים לחטאת: כל המועדים קשורים לראש חודש: כמו שהלבנה משתנה,ישגם כח לאדם להשתנות ולחזור בתשובה, ולכן לכל חג וחג יש חלק של תשובה (תשובה ביראה בימים הנוראים או תשובה באהבה בשלוש הרגלים).
מקריבים בכל ימי המועדים (פרט לסוכות שבו יש עוד יותר פרים כנגד שבעים אומות העולם) שני פרים כנגד שני היצרים, יצר הרע ויצר הטוב, אבל תמיד מקריבים איל אחד המסמל שליבו של האדם (עם שני יצריו) אחד הוא ולאביו שבשמיים מכוון. זה מלמד שגם ליצר הרע יש מקום בעבודת ה'. שדברים כמו אכילה ושתייה שבצד אחד הן תאוות של הגוף, גם יכולות להיות לשם שמיים (כדי להזין את הגוף כשהוא יהיה חזק ללמוד תורה, וגם לשמחה של החגים, וכו...).
שבע כבשים שמקריבים בכל מועד, באים כנגד שבע חלקי הנפש – הכוחות של יצירה ופעולה הסמלים את ההתחייבות של האדם בעולם הזה. האדם צריך להיות פעיל ולא פסיבי.
לעומת זאת במערכת של הימים הנוראים (ראש השנה, יום הכיפורים וגם שמיני עצרת) מקריבים רק פר אחד! בראש השנה, יום הזיכרון, זכר לבריאת העולם שעדיין היה אז רק מידת הדין ללא פגם ובלא חולשה. גם ביום הכיפורים שבו כל העם עומד כמלאכים, אין מקום לשטן. וגם בשמיני עצרת אחרי כל העליה של חגי תשרי מתאחדות מידות הדין והחסד, בכל המקרים האלה די בפר אחד!
שנזכה לגאולה שלמה בקרוב ולהקריב שוב את כל הקרבנות!
שבת שלום!
דבר תורה לפרשת פינחס
"ונתתה מהודך עליו למען ישמעו כל עדת בני ישראל". פרש"י: "מהודך - ולא כל הודך, נמצינו למידן, פני משה כחמה, פני יהושע כלבנה".
בזכות ההבדל בין החמה לירח ננסה להבין את ההבדל בין משה רבנו להושע תלמידו.
ידוע שהשמש היא מקור של אור, בניגוד לירח הנוטל את אור מהשמש. באותו אופן שהקב"ה נתן אור לשמש, הוא נתן את תורתו למשה, וכמו שהירח מקבל את אורו מהשמש, יהושע קיבל את התורה ממשה רבנו, הוא לא מש מאוהלו של משה ובכל רגע למד ממנו. כתוב במסכת בבא בתרא (עה.) על הפסוק שלנו:"זקנים שבאותו הדור אמרו: פני משה כחמה פני יהושע כלבנה. אוי לה לאותה בושה, אוי לה לאותה כלימה!" ופרש"י: "שהרי יהושע היה נביא ומלך כמשה ולא היה יכול להגיע לכבודו".
אבל יש עוד הבדל בין השמש לירח: צורת השמש לעולם לא משתנה בניגוד ללבנה המתחדשת כל חודש. השמש מסמן את השלמות והירח מסמן את ההשתלמות, כך גם היה עם משה רבנו והושע: משה מראה מעין שלמות. רק אדם שלם יכול לקבל את התורה, לדבר חופשי עם ה´, ולהיות שקול כנגד כל העם. יהושע אינו שלם כמשה אלא שואף לשלמות. אליו משה אומר פעמיים "חזק ואמץ" בסוף ספר דברים וה´ אומר לו עוד ארבע פעמים בפרק הראשון של ספר יהושע. הוא לא שלם כמשה, הוא צריך להתאמץ כדי להיות המנהיג החדש של העם. וזה המנהיגות של יהושע המבוסס על מוסג ההשתלמות - התקדמות. המושג הזה היה קשה למשה להבין. כתוב בספר שמות "החודש הזה לכם ראש חודשים" ופרש"י שהוא התקשה להבין באיזה שיעור יש לקדש את הלבנה - איך אפשר לקדש משהו שלא מושלם, עד שה´ הראה לו בדיוק את צורת הלבנה בחידושה. מה שגם מסביר את התמיה של משה רבננו ( ע' ברש"י) כשה´ הודיע לו שזה לא בנו הבכור שימשיך את דרכו אלא יהושע. הוא חשב שרק מהנהיגות המבוסס על שלמות יכולה להנהיג את עם ישראל, מה שהיה נכון בדור של נסי נסים כמו דור המדבר החיי עם המן הנופל מהשמיים כל יום, בארות מיים וענני כבוד. אבל כשנכנסים לארץ, כשחוזרים לחיים טבעים, צריכים מנהיג אחר המבין את חולשת האדם שלא מקבל את מזונותיו ישר מהשמיים אלא צריך להתאמץ, לטרוח, לחרוש, לזרוע ועוד לעשר כדי לאכול את לחמו.
שבת שלום!
בס"ד
שלום לכולם,
חזק וברוך על דברי התורה.
שנזכה תמיד להתקדם לרצונו של הקב"ה.
בתודה ובברכה
שיבנה בית המקדש במהרה
בדרך כלל אני לא קורא ד"ת אבל הפעם הרגשתי שאני חייב...היה שווה
שנזכה לאחדות ישראל!!!
לחיים לחיים!
איזה טוב ה'!!!!מקורות יודעי דבר גילו לי שחצי מחברי הפורומים נמצאים כרגע במסיבות אירוסין שונות ברחבי הארץ.
מזל טוב לכולם.
בס"ד
אפילו שהייתי צריכה אבל הברזתי, עקב מסמורטטות יתר ועייפות כרונית...
![]()
ערב שבת קודש מתחיל עכשיו!!
תחייך=][אני באוטובוס? קורה גם לי]

חזרתי לי גם מאירוסין מקסימים.
מזלל טובבב לזוג הכי מדהים בארץ!!! 
![]()
מזל טוב - בקרוב אצלך.
metorafiלקראת נישואים וזוגיות לפאנטיים?????
זה לא ראיון שלי(זה אולי ראיון של אלירז.....)רק רציתי לשמוע מה כאן יאמרו על הראיון הזה......
כך זה יותר מעניין!
יש לנו דעות שונות משלכם גם בנושא הזה......ולפעמים זה מעצבן להתווכח על דברים בסיסים.....האמת שגם אני לא הכי מתלהב לכן רציתי לשמוע את הדעה שלכם.(אני חושב שברוב הדברים אנחנו בדיוק אותו דבר!)
לא לפצל בשביל זה עוד פורום!!
הם מוזמנים לכתוב כאן..
רק שיציינו שהם משתייכים לציבור הזה 
ככה יהיה לי יותר קל לבחור.. 
מצחיקולה..........כל הזמן שמחאחרונה