

הרחמן יחזיר עבודת בית המקדש למקומה במהרה בימינו.


יפה!עוגי פלצת
גלויה
רחפת..
מחכים ומעשיר אותי ממש! תודה!רחפת..
ניצניםשנזכה שנזכה שנזכה שנזכה כולנו בע"ה
וגם את
פשוט יש לך את זה 
יאללה שיבוא הבחור שתוכלי להקריא לו את כל השירים המהממים שלך!
גלויהפתחתי את השרשור בשבילכן.
תודה על כל הפרגונים והאיחולים 
בחורים הם לא אויבים שצריך להינצל מהם.
התכוונתי שכל בחור מקדם בך עוד הבנה בדרך אל החתן.

תגידו, עדיין יש את העניין הזה שהגבר צריך/אמור לשלם על הבחורה?!
פשוט פעם אחרונה שזה קרה לי התווכחנו איזה 3 דקות שלמות, והיה לא כ"כ נעים...
נראה לי שאנחנו צריכים להשתחרר מה"מנהגים" המוזרים האלה..
וממש לא בקטע קמצני.
בעיקר מעניין אותי מה חושבות הבנות.
שכוייח! ![]()
בדייט ראשון-שני תשתדל להתעקש.. לא באלימות..
אם היא מציעה לשלם -סרב בנימוס ואמור לה שאתה רוצה וזהו, כך גם בפעם השניה (היה לי אחד שבפעם הראשונה ישר שילם אז אפילו לא הצעתי ובפעם השניה אמרתי לו שלא נעים לי ואשלם על עצמי, וזה סתם יקר והוא כבר שילם פעם שעברה ואז הוא אמר "אבל לי לא נעים לא לשלם..." יצא חמוד!)
לאחר מכן אפשר יותר לזרום
לא ציינת בן כמה אתה ועוד כמה נשאר לך לשירות (עדדד מתייי??!!
) שזה גם פרמטר שיש לשקול.. לא דומה מישהו בן 19 וחצי שהתגייס עכשיו לאחר בן 23 שנשארה לו עוד שנה...
לא יודעת אם זה ריאלי כי לא הייתי בצבא, אני משערת שכן כדאי לחכות עם זה קצת בייחוד אם אתה צעיר ובתחילת השירות שדורש הרבה כוחות, גם בפועל להיפגש פעם בשבועיים דיי מורח קשר ולא נראה לי שהכי כדאי..
ונכון, הסביבה באמת מאתגרת לפעמים (רק השבוע ביקרתי חברה שילדה ואיפה אני ואיפה היא
) אבל חשוב לזכור שאלו החיים שלך. והיו סיבות שהובילו אותך לשירות כזה ולהשתדל כמה שפחות "להסתכל לצדדים" ולהשוות עם אחרים (בתחום הזה בעיקר וכמובן גם לחיים) ולבוא מתוך מקום של 'אני מוכן להקים בית' ולא 'אני חייב לעמוד בלחץ החברתי'
ואחיינים זה חמוד ![]()
השיקול שלך אם לצאת צריך לבוא מנקודת מבט של עצמך- האם מתאים לך בשלב זה של החיים להיכנס לקשר, האם אתה מרגיש מספיק מוכנות כרגע להקמת חיי משפחה ואם כן אז גם לחשוב האם מתאים לך קשר שהפגישות שלו יהיו בתדירות יותר נמוכה ולכן יכול להימשך יותר זמן.
אתה לא צריך להיות מושפע מלחץ חברתי שחברים שלך מתחתנים-כל אחד בזמן שלו, מתי שמתאים לו והזיווג שלך לא תברח. וכמובן אין מה להילחץ מאמירות של הסביבה- זה שכיח ומעיק אבל מתמודדים וזה לא אמור להוות סיבה ותמריץ להתחיל לצאת.
ואם למרות זאת אתה כן מרגיש שאתה מוכן להתמסר לזה כרגע אז הבחורה שאתה יוצא איתה צריכה להפעיל את השיקול דעת שלה אם קשר עם חייל בצבא מתאים לה, היא צריכה לדעת למה היא נכנסת- זה התפקיד שלה ואתה לא צריך להכניס את עצמך לזה.
לא יודעת בן כמה אתה בדיוק אבל אם אתה בשנות העשרים המוקדמות ועוד בתחילת הדרך של הצבא אז במקומך לא הייתי יוצאת( ובתור בחורה גם לא יוצאת עם אחד כזה). בהצלחה בבחירות
אם הוא בחור תורני הוא יוצא למטרות חתונה ולא בשביל חברה לחיים, וגם אם הבחורה שתצא איתו תהיה רצינית אז היא לא תרצה שימרחו אותה. הוא לא צריך להתחיל לצאת במחשבה ש- "בכל מקרה בטח הבחורות הראשונות שאצא איתן זה לא יילך כי בדר"כ לוקח זמן..אז מה אני מפסיד? חבל לבזבז זמן.."- לדעתי זה לא עובד ככה.
אין סיבה להילחץ ולהתחיל לצאת בגיל 20,השמיים לא ייפלו אם יתחיל לצאת רק בגיל 23-24, בחורים עושים זאת והם ב"ה נשואים באושר ועושר.
זו דעתי הענייה.

)
גמדיתלאגמדהבס"ד
שלושה דברים משולים לקריעת ים סוף (שקורית הלילה אגב
)
פרנסתו של אדם
זיווגו של אדם
ונקביו של אדם (בריאותו במילים אחרות)
סגולה ידועה למי שצריך ישועה באחד מדברים אלו הוא לסיים את ספר התהילים כולו בשביעי של פסח.
יהי רצון שנתבשר בשורות טובות, וחג שמח לכל עם ישראל!

כשתדעי מה התשובה תעדכני גם אותי, טוב?גמדיתלאגמדה
בע"ה, למה לא 
שבוע זה גם סבבה ;)
לקרוא בחצות (סביבות 00:40) את שירת הים ולאחריה 5 פרקי תהלים: לב, לח, ע, עא, קכד
שמעתי היום ברדיו... ישועות בקרוב חג שמח לכולם!!
אבל ה' לא עובד אצלנו ותפילות זה לא כמו כספומט.
אז התפילה צריכה להיות על דעת זה שאם הייתם יודעים מראש שהתפילה לא תיענה - עדיין הייתם אומרים אותה.
חג שמח
במחילה מכבודכם, קצת מכביד עליי כל השרשורים הכבדים כאן,
בואו נהנה קצת מתקופת הדייטים, אז מוזמנים ומוזמנות לשתף 
אני אתחיל:
לאחרונה יצאתי עם מישהי והכנו פונדו, מפה לשם, השוקולד היה חם ונתקע לי בגרון, התחלתי להשתעל ולבכות באמצע הדייט במשך איזה 10 דק', לא נעים 
לאבגוד הישנונהלשאלה כפי שהוצגה.
ברור שאין כל חיסרון עצמי באדם "מכוער" חיצונית, וגם לא במישהו שהמראה שלו אינו נראה לך.
לכן, לשאלה האם "הייתם יוצאים" אין כל השלכה.
אם אותך אישית זה "חוסם", אז מה אפשר לעשות. הבחור לא צריך לסבול מזה. אם לא מפריע לך, והאישיות טובה ויש הרגשה טובה זה עם זה - מה איכפת מה "אחרים".
יתכן שכוונתך היתה לקבל "חיזוק" האם להתעלם מכך. או האם יש סיכוי שהרגשה אישית טובה תגרום לכך שזה לא יתפוס מקום.
זה באמת ענין אישי שלך. אכן קורה שגם מי שאינו נראה חיצונית, מאד מוצא חן וכבר לא רואים את מה שהפריע. לפעמים, כן ממשיך להפריע.
שיקול שלך. באידיאל, כנ"ל,, בוודאי אין לכך משמעות. באופן מעשי - אם לא מפריע, מעולה. אם מפריע ומטריד, ביחוד גם כאשר נפגשים - אז מה אפשר לעשות.. לא מתחתנים "בכח"....
אליפלטר' אלעזר הוא לא בני"ש בן דורנו ש"מתפלק" לו להפוך לאוטיסט חלילה מרוב לימוד...
דווקא יש מוטיבים במדרש הזה שמאוד מזמינים פרשנות מעמיקה יותר: הירידה מהחמור, "כלי זה שעשית", וגם בני העיר שהזכרת - "טוב מושל ברוחו מלוכד עיר", זו לא הפעם היחידה שמצאנו שנפש האדם וכוחותיה נמשלים לעיר או למדינה. וגם העניין שסוגר את המדרש, שהמכוער מבטיח את ר' אלעזר "שלא יהא רגיל לעשות כן" בתמורה לסליחתו - הרי מובן שר' אלעזר למד את הלקח שלו...
אני לא טוען שגדולים מאתנו לא נפלו, אבל דווקא מפני שהם גדולים מאתנו הנפילות שלהם גם גדולות יותר - מבחינה "איכותית", אפשר לומר...
ושתי הערות בכל מקרה: האחת, אני לא בטוח שאני מביא את הרעיון כפי שהוא נוסח על ידי הרב גורדין, קראתי את זה מאוד מזמן. השנייה, שבאמת ייתכן שהפשט המוכר הוא גם ו/או יותר נכון מהפירוש הזה. שכל אחד ייקח מה שטוב לו ומחזק את אמונתו...
שבת שלום 
אם מישהו נותן הסבר מסוג זה, אז גם את מה שמסביב הוא מפרש על אותו אופן (למשל, אנשי עירו יכולים להיות הכחות השונים שבאדם שקיומם תלוי בכיוון הרוחני וכד').
אני שמעתי פעם הסבר שזו אליגוריה על הפגישה ממרומי האצילות הרוחנית, עם העולם בכיעורו (מעין רבי שמעון ורבי אלעזר כשיצאו מהמערה).
אכן, לא חייבים לשלול את הפשט. אבל הראש הבריא אומר שקשה מאד להבינו. ואדרבה, לחשוב שרבי אלעזר היה ב"מגדל השן", כאילו לא נבנו שם מידותיו, ויכול סתם לומר לאיזה אדם לא-יפה שהוא "מכוער".. (ניחא, אם תסבירי מכוער מאד במעשיו. שאז יש "קונטרסט" בין המציאות הנקיה שהוא חי בה, לבין ההיתקלות עם זה. ואז זה כבר שוב, לא ההסבר החיצוני ה"פשוט"), זה עוד יותר רחוק מהפשט. עצם החשיבה על גדולי עולם כאלו, כאילו זה "בגובה שלנו", ואנחנו מבינים את הרמה הרוחנית שיוצאים אחרי שנים כאלה של התעלות, ומהי ההתעלות הזו, וכאילו היא "בקלות" יכולה לגרום לההיפך מכל החינוך התורני, זה הכי לא "פשט בריא"...
[וגם "ביינישים" שלמדו הרבה - שזה בוודאי לא רבי אלעזר.. - זה לא "כלל" לגביהם. מכיר כאלו שלמדו שנים רבות, וזה כמובן העלה את מידותיהם, את היחס הלבבי לבריות, וכו'. בכל דבר שאדם "מתמקד" זמן רב, יש אופציה מסויימת של "בעיה בתקשורת" עם העולם שמעבר - אבל ככלל, במקרה זה, הרבה פעמים אלו דמיונות בעלמא. שהרי כאלו שלומדים בישיבה, לומדים בחברותות, והצד של הקשר בין בני אדם הוא חזק. אלא שלפעמים, אנשים שלא שייכים כלל לעולם שלהם, מרגישים כך, כי באופן טבעי אין להם מכנה משותף בכל מיני נושאים. ככלל, מי שלומד תורה כמו שרציך, ובגישה כמו שצריך, זה יעשה אותו טוב יותר - גם אם ייפגש עם אנשים שלא "מעולמו"]
אני הולך איתו הרבה זמן.
לא ראיתי אותו במפרשים, אבל נראה לי שהוא ממש פשט הדברים.
רבי אלעזר מאופיין בש"ס בדרישת הצדק הבלתי מתפשרת שלו (מה שנקרא "מידת הדין"). הוא בנו של רבי שמעון בר יוחאי ונכנס איתו למערה. אז היה רשב"י כמותו במידת הדין, עד שיצאה עליהם מחאת "שובו למערתכם". אחרי תקופה נוספת, נבנתה אצלם עוד קומה, ונאמר שכל מה שהיה רבי אלעזר מחריב רשב"י היה מתקן. שניהם היו כבר יותר מדויקים ויותר מעודנים, אך עדיין נשארו פערי מדרגות ביניהם. באופן כללי, הייתה ביניהם השלמה הדדית.
רבי אלעזר לא סתם קורא לו מכוער, אלא "ריקא", אדם ריק. את הכיעור צריך לייחס לכיעור פנימי. אחרי הכל, מדובר ברבי אלעזר, שהעולם הפנימי שלו מספיק עשיר כדי להסיט מבט מהממד החומרי (אולי יש רמז לדבר ברכיבה על החמור, שהמהר"ל ממשיל בכל מקום לשלטון על החומריות).
הביקורת על רבי אלעזר היא לא על שראה בו כיעור, גם הריקא לא מכחיש שזו המציאות. המחאה היא על כך שראה את מציאות החיסרון כבלעדית לאותו אדם, ולא לקח במידה מספקת את החשבון האלוקי שנטע בו את החיסרון. זו גם לא שלילה של המחאה, אבל אולי היה בזה עידון שלה - כפי שהריקא אומר בסוף: שלא יהיה רגיל בכך, אבל לא שיחדול מזה. (אם הסיפור הוא כפשטו, ממתי אפשר להעליב אדם מכוער "לפעמים"?).
גם היושר והקפדנות הם מדרגה גבוהה, שמאפיינות במיוחד את אליהו הנביא. מוצאים בש"ס הרבה מקומות שאליהו נמנע מלהתגלות לאמוראים כשלא עמדו ברף מוסרי שנדרש מחסידים כמותם. לכן אליהו הוא זה שישיב את עם ישראל בתשובה - בכך שיחזיר אותם למצב בו יוכלו לעמוד ברף המוסרי, המעשי והרוחני של התורה. (וממילא מידת הדין לא תפגע בהם, כי הם עומדים בה).
הביקורת החריפה היא כוח מניע ומחריב בעולם, בהתאם לתנאים משתנים.
ככה נראה לי.
---
נ.ב.
גם אם הפירוש הזה לא נכון, מעצם הדיון על רבי אלעזר - אני מעדיף להישאר בקושיה טובה מאשר לתת תירוץ גרוע. בהרבה מקומות עולם המושגים שלנו ושל חז"ל שונה מקצה לקצה, ואנחנו נוטים לשפוט אחרים על פי ההכרה שלנו את עצמנו. ככה שלנו דומיה תהילה, במקרה הזה...
(בדיוק יצא לי גם ללמוד שיחות של הרב טאו בנושא, אם את רוצה להרחיב
).
נפש חיה.אחרונה

עקב הנושא הנפיץ, בבקשה הקפידו להתייחס לנושא באופן כללייעל מהדרום
הרוזן!מישהו התארס פה ב3-4 חודשים האחרונים?
משיח נאו בפומ!
שאני מקווה שהצדיקה הזאת מתפללת כמו שצריך, כי אם זה תלוי בתפילות (או בזכויות) שלי, אז... 
מעניין איפה הזיווג שלי עכשיו,אם הוא מתפלל ,בוכה,מרגיש בודד,מצפה ומחכה לי כמו שאני מחכה לו.. ![]()
אני קטן אמונה במחשבה שזה באמת ישפיע,
אז אני פונה לקהל המצומצם של קוראי הודעה זו.
כולנו עוברים תקופות ומאורעות לא נעימים בזמן הפגישות, תוך כדי, אחר כך, ובין לבין, והמקום הזה הוא בדיוק המקום לבטא את אותם קשיים,
אבל
גם אם קרה משהו
קשה,
מרגיז
או משפיל
כל הביטויים בסגנון "תפנימו", "מה יש לכם", "תלמדו", "תפסיקו", "אתם תמיד...", "למה אתם...?", "תבינו ש..."
מיותרים לגמרי!
הכעס שלכם לא יתמתן אם תפזרו אותו בין יותר אנשים. אדרבה, החיים למדו אותי שהכאב שלך הוא לא הזדמנות לעשות מה שאתה רוצה, אלא הזדמנות להזדהות עם הכאב של האחר.
זה לא הוגן להשליך על היושבים בפורום את התסכול שלכם ממפגש כושל עם בחור/ה ולהאשים את כל הגברים/ נשים/ ליברלים/ חרד"לים/ לייטים/ ספרדים/ אשכנזים/ חסידים/ ליטאים/ חייזרים ירום הודם.
ואם תחליטו כן לעשות זאת, לכל הפחות אל תצפו שימחאו לכם כפיים או שיתייחסו אליכם בסלחנות, כי יש אנשים משני הצדדים של המסך ואין צד שווה יותר. (לדעתי, זה גם לא יוביל אתכם לשום מקום, אבל זה עניין שלכם).
אני לא כותב פה כמנהל או אחראי, אלא כחבר מן המניין, כי אני לא חושב שצריך איזו סמכות חיצונית כלשהי כדי שהדברים יהיו ברורים.
אם קראתם עד כאן,
תודה רבה
וספירת עומר שמחה לכולם! 
שיראל.
לך דומיה תהילה
תודה שכתבת את זה.פה לקצת
געוואלדשלום לכולם..
אם בחורה התגיירה שהייתה בת 12 בערך עם המשפחה, משפחה תורנית לכל דבר , עשתה מסלול רגיל של אולפנא-הדרכה-שירות לאומי שנתיים וכו'..
מתי צריך לספר את זה? מרגישה שזה יכול להרתיע בהתחלה ולגרום לדעות קדומות שלא נכונות ...
ואין רגש?
מישו יכול למצוא לי את זה?לא מצליחה..

תאמין, שיש מי שאם באמת אתה לגמרי לא שם (וחשוב מאד שאתה תהיה בטוח שאתה לחלוטין לא קשור לכך כבר), תקבל אותך וגם תעריך את המדרגה החדשה והענוה שקנית.
ב. אולי תמצא מישהי שגם חושבת שעשתה "משהו רע ממש" - והיא גם לחלוטין לא שם..
בכל מקרה,
תזכור שכל הדיבורים היפים על בעלי תשובה וכו'
לא מתייחסים לדברים הקטנים שנפלטים לנו במקרה,
אלא לקשיים הגדולים באמת. זכית ויש לך הזדמנות
ליישם.
ובקשר לאחת: הרבה חשבו כמוך, הפחד הזה לא אמיתי,
אז אל תתן לו להשתלט עליך. אדרבה, מי שתרצה אותך
תדע להכיל אותך עם כל "התיק" שלך, מה שאומר שהיא
מציאה מיוחדת.

בס"ד
{מגיע הבייתה אחת לחודש פלוס] וכן שירות לאומי, אם את רוצה לבנות בית שלך זה כבר משהו אחר.
אצלי זה קרה לא בדרך הכי נכונה כי היה לי קשר מהילדות עם מישהי בערך שנה כאשר בשנה השנייה היינו אמורים להתחתן.{לא הלך} הקשר הזה בנה בי עוד ועוד הבנות על חתונה, ועל הרצון להתחתן ואחרי הדיכאון של איזה חודשיים הרמתי את הכפפה פשוט שוב, ומחפשים
אבל תנסי לשים להבדל בין הלצאת מהבית ללבנות בית. לא מתחתנים כדי לברוח כפי שאמרו לי אלא כי רוצים יותר רוצים להקים עולם חדש, בית חדש.
שוב קשה לי להסביר איך בדיוק מבינים את זה אבל
ועם הישיבה פשוט לומדים יוצאים לדייטים כשיש הצעה, וכשנזכה להתחתן כרגע אהיה אברך כנראה[נמצא אולי עבודות קטנות] וכשאסיים את הלימודי הוראה אהיה ר"מ בע"ה.
. להתחתן זה (בין השאר) לעלות קומה במציאות שבה אני חי, ולהוסיף עוד עומק (וקושי) כדי להגיע לגבהים חדשים.כשאת בתנועת הנוער - בראש סדר העדיפויות נמצאים החניכים.
כשאת בשירות הלאומי - בראש סדר העדיפויות נמצא השירות.
כשאת מתחתנת - בראש סדר העדיפויות נמצאת המשפחה שלך.
זה לא שאת מפסיקה לעשות דברים אחרים, ותמיד יש מה לעשות,
אבל מה שלא יצוץ - הוא תמיד יהיה מס' 2 אצלך.
כשאת יכולה לשים את המשפחה בראש מעיינייך - רק אז תתחילי
לצאת. כשלך ולבעלך יש אפשרות להתמסרות הדדית. אחרת דברים
עלולים להתפספס.
---
כמו שאת מבינה מעצמך, זה לא כזה פשוט להתחתן "מוקדם".
זה מורכב מכמה סיבות:
א. לא תמיד מוצאים מישהו. כולם רוצים להתחתן, אבל חלק מהזוגיות
זה להבין שלא הכל תלוי בך.
ב. עברת הרבה, ועדיין תעברי. את ממשיכה לעצב את האישיות שלך.
לכן תתמקדי בזה,
ג. פרנסה. זה לא מחסום ח"ן, אבל זה גם לא דבר שמקלים בו ראש.
סיבה ד' היא הכי חשובה:
מוקדם ביחס למה? למי?
לא משנה מה הסיבה, אל תשתמשי במושג הזה "להתחתן מוקדם".
זה מושג שיוצר אווירה של תחרות, ביחס לעצמך, ביחס לחברות וזו
לא גישה בריאה לצאת לפגישות ככה. את באמת מוכנה? ישבת עם
עצמך, התייעצת עם אישיות בוגרת? אז יכול להיות שאת רוצה להתחתן,
או מוכנה לשמוע הצעות,אבל זה שזה עשוי להיות "מוקדם" לא רלוונטי
בכלל מבחינתך!
--
אני לא מכיר אותך, אבל על פי רוב לזוגות צעירים מהרגיל יש גם
התמודדויות שונות. הגיל הוא לא תמיד יתרון. לכן אני מציע לך
לחכות עוד שנה-שנתיים, להתפנות מכל העיסוקים, ולגשת לבניין
הבית שלך כשאת יכולה להתמסר כולך ולשים את בעלך בראש סדר
העדיפויות.
גם גיל 22 זה עוד צעיר וזה מצוין להתחתן. 
(וזה לא הרבה זמן כמו שזה נשמע! החיים עוברים מהר!).
מה שלא יהיה,
בהצלחות. ![]()
הכי טוב לא לקבוע לעצמך רף שאת צריכה להגיע אליו.
בטח לא בשלב הזה.
תחליטי שאת רוצה להיפגש, ומשם תמשיכי.
החיפושים הם שלב שיש בו מספיק לחץ, גם בלי לחצים
שאנחנו יוצרים לעצמנו.
הרבה נחת.

אולי אם מה שאת רוצה זה "רק" לצאת מהבית השירות יספיק...?

כי זה נראה שזאת הסיבה שכתבת להתחתן..
בס"ד
שלא כל קשר טוב מוביל לחתונה ואני לא יודע מה ההוא/היא חושבים.
יחד עם זה את צודקת שזה טבעי אישית אני נותן לזה גם להיות באופן הכי טבעי, לפעמים התלהבתי בצורה קצת יותר מידי ויתכן שפסלו אותי על זה אבל אישית אני מעדיף להיפגע ולקחת כמה ימים בין הצעה להצעה כדי לתת ללב להירגע אבל להיות כנה עם הרגשות ולהתאהב כזה בטבעיות
{כמובן במקום הנכון ובזמן הנכון,{קרי בדייטים הצעות ולא סתם בחורה שיצאה להכיר איכשהו.}}
לך דומיה תהילה
קן ציפורבס"ד
אתם מכירים יחסית הרבה מוסודות של בני המין השני? איך?
ובאופן כללי למה שואלים על זה?
ברור לי שיש סגנונות שונות של מדרשות וישיבות, אבל הרי קיבלת פרטים על הבחור/ה שאומרים לתת לי את הכיוון של ההשקפה ואם כל הכבוד למה ששמעתי על מדרשות שונות, אני לא מבין במדרשות אז זה מרגיש לי מוזר.
זה בערך שנגיד אומרים לי למדה בבהר"ן אז אני יודע שאני יכול לשאול את הרב שלי שישאל את אשתו שהייתה מחנכת שם, אבל מעבר לזה רוב המסודות לא אומרים לי כלום.{בעיקר לא במדרשות ישיבות שזה עניין של עבודת ה' אצל כולם השאלה איך להתקרב לה', ואם היא מתקרבת טוב לה והיא מתקדמת אז אחלה{אני בכל מקרה בגישה שמכל מלמדי השכלתי והעיקר להיות קרוב לה' בנושא הזה]
דעתכם/ן?
לא כל אחד יודע הכל, ומקסימום תשאל.
לכל מוסד יש שפה ומפת ערכים שהוא מטביע בתלמיד.
אז זה לא שאין קשר בין המוסד לבחור/ה,
וזה לא שכל תלמידי המוסד הם רובוטים נטולי מחשבה,
אלא שצריך לקחת את הנתון הזה בערבון מוגבל ולהישאר פתוח.
בס"ד
שואלים כדי לקבל רקע כללי גם אם הוא לא מדויק.
כמובן שיש יוצאים מן הכלל אבל חייבים לסנן איכשהו את הרשימה.
אז כן, אני אפנה לשדכן בגוש לפני שאני אפנה לשדכן בהר המור.
אני אעדיף הצעה מהגוש לפני שאעדיף הצעה מהר המור.

בהשתדלותי

)


בום טראח

הרחמן יחזיר עבודת בית המקדש למקומה במהרה בימינו.

