שיכולים לעזור לי לחבר שיר לבת מצווה?!
זה אפשרי בכלל?!
ועוד משוו אני צריכה רעיונות למזכרות לבת מצוה!!
תודה רבה
שיכולים לעזור לי לחבר שיר לבת מצווה?!
זה אפשרי בכלל?!
ועוד משוו אני צריכה רעיונות למזכרות לבת מצוה!!
תודה רבה
שיחה אישית =]
*ברכת הדלקות נרות שבת
*מחזיק מפתחות עם תמונה+כיתוב
*תהילים
*סדר הפרשת חלה
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/223363
זה נושא שנורא נורא מפריע לי, נכנסתי ולא התחרטתי. (תשמעו את הרב יוני לביא, מדבר מעולה..
)
כיום, החתונה היהודית הפכה לאירוע מפואר שעולה המון כסף- פשוט הוצאות אדירות.
אם כל חתונה ממוצעת עולה לפחוות בין 50 אלף שקל למאה אלף, ולפעמים יותר--תתארו לכם מה זה לחתן 8 ילדים.
כן, זה הפך כחלק מתרבות. תמיד שטענתי את הטענה שאנחנו חיים בקטע הזה בלב ליבה של תרבות המערב, אמרו לי: "לך תגיד לחברה שתהיה לך שתתחתן איתה בבית הכנסת, כמו פעם...". שתקתי, חשבתי- מי יודע- אולי היא תסכים להתחתן לא בדיוק כמו וויליאם ומה שמה, הנסיכה...
תשאלו את סבא וסבתא, איך הם התחתנו, איך הוריהם...החתונות לא היו כאלה בומבסטיות, והן היו משמחות לא פחות- אני בטוח.
דיי הפלתי פה פצצה...כי, בל"חים שכמונו, בוודאי חולמים על היום הקסום שבו נתחתן, ורוצים שהוא באמת יהיה כזה.
אחד הדברים שלמדתי פה, מכם, שבל"חים טובים לא חולמים על החתונה, אלא חולמים על החיים שאחריה...
- -מה אתם חושבים?- -
אולי קצת מטומטם, אבל באמת שמפריע לי..
אני מאמינה שיש אלוקים, אבל יוצא לי כמה פעמים לחשוב, שאולי זה לא נכון..
אולי דת האיסלם צודקת, ואז אנחנו מתים, עולים למעלה, ו..אווץ..(!)
אולי דת הנצרות צודקת, ושוב..אווץ..
אמרו לי הרבה שזה לא הגיוני, כי גם באיסלם וגם בנצרות יש דברים שסותרים זה את זה..
אבל מאיפה לנו לדעת שאנחנו צודקים?!
אולי באמת האיסלם\נצרות צודקים..(?)
אולי אנחנו אלה שחוטאים?
מי אמר בכלל שהנצרות\האיסלם לא נכונים..?!
אם אתה רוצה, אז באישי.
ראיתי שיש כבר שרשור של צ'ופרים, אבל אני מחפשת צ'ופר קליל לילדים בכיתה א' לסיום הקייטנה..
ואם למישהו יש גם רעיונות איך לעשות אותו (מחזיק מפתחות וכאלה..) אז אני אשמח ממש!..![]()
בעיקרון, קבוצת האלופים.. אבל אנחנו לא ממש משתמשים בשם חח![]()
זה ממש דחוף לי..
אפשר לרשום איזה משפט כמו.. קבוצת האלופים עולה פה על כולם! אין כמונו בעולם! או משו כזה ולהדביק על החולצה..או לעשות סט כזה לשיער שיבלוט..זה לאיזה טיול או סתם סיום של קייטנה?!
מפתחות כמו שאמרת זה רעיון חמוד, אפשר רק לעשות למינציה וזה עושה את זה,
למשל לצייר חלק של פאזל ולרשום, גם אני הייתי חלק מקבוצת האלופים
זה לסיום הקייטנה.
הם בני 6-8.
מצטערת שאני חופרת.. חח
ליביאחרונההקבוצה שלנו היתה ''שמחה'' אז עשינו להם צמידים כאלה, עם סקוצ' וכתבנו ''בשמחה צמיד'' 
2. ללמוד דברים באינטרנט (כמו שפות, איפור, תסרוקות, בניית טיסנים,ציור,נגינה וכל העולה ברוחכם)
3. לסדר את החדר שלכם (באותו זמן את הארון)
4. לעזור בבית,
5. לצאת לטיול
6. להתנדב
7. לעבוד
8. ללמוד תורה,גמרא תנ"ך
9. לומר תהילים(מוזר שאומרים עליהם "לומר" כי זה להתפלל כזה)
10. לסדר אלבומים
11. ללכת לספריה ולקרוא ספרים (במיוחד בצום)
12. ללמוד על ביהמ"ק ולהכניס לראש להתאבל ולהתאבל.
13. לעשות משהו אהוב שהזנחתם.
14. לצייר,לכתוב שרים\סיפורים
15. להכנס לערוץ 7
16. לצאת לקניות(בלי לחדש שומדבר)
17.לשנות(\לחדש) את המראה שלך\של החדר
18.להעביר את תורת ישראל
19. לעשות משהו כדי שהמשיח יבוא.
20. להיכנס למשהו ששנים לא נכנסתם עליו (לאימייל)
21. לטפל בחצר.
22. למחזר
23. לעשות יצירות...
24. להפעיל את האחים (אני למשל עשיתי לאחי מבחנים)
25. להכין ארוחת גורמה ציורית למש'.
26. לנקות את המחשב מקבצים שלא צריכים
27. להיות סופרמן
אם ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש משעמם-

ותמיד תיזכרו שאפשר לפעמים להיות משועממים
אומרים שזה טוב... לא כל הזמן צריך לעשות משהו
ותזכרו- החיים אינם אוסף הדקות והשניות העוברים עלינו במהלך חיינו היומיומיים אלא התוכן והמהות שאנו יוצקים לתוכם
ב"הצלחה!
באהבה רבה שובבה- (תמר)♥♥♥
אם אחרי כל זה עוד משעמם לכם-תכתבו עוד רשימה כזאת (רואים עליה שהיא נעשתה מתוך שיעמום אמיתי
)
פשוט כולם בוכים שמשעמם להם אז כתבתי את זה! ממש לא משעמם לי ! אני עובדת
היום לא היה לי מה לעשות??
אז מה עשיתי?
לקחתי את האלבום שלי מגיל 0 עד 7 בערך ופשוט סידרתי אותו יפה והעתקתי לכתב יותר יפעע.. קיצרר-כולם צחקו עליי אבל זה אחלה תעסוקה,, באמת.. 
חזרזיר? בכייף 
בושה לאנושות...לא סתם כתבתי את זה!
שלא יהיה בדף שלוש...![]()
איכשהו היו לי רק בערך יומיים חופשיים לגמרי בחופש הזה- בלי שום דבר שהלכתי עליו (חוץ מכמה ימי שישי אבל זה לא נחשב).
אין לי שניי פנויה אפילו את היומיים שהיו לך לא היה לי!
הסיוט בהתגלמותו!
אבל החיים יפים תאמינו!
בתודה מראש-
וינוגרט אלכסנר.
|מקפיץ|
בס"ד
מישו יודע איך אפשר להשיג מפות בריטיות(יעני מימי הבריטים) של איזור ירושלים?
בס"ד
כנס לאתר עמוד ענן יש בצד ימין למעלה אפשרויות לבחירה, תלחץ על איפה שכתוב PEF-1880
זה מפות שהבריטים כתבו, להרחבה כנס לויקי ערך PEF .
למה כמעט בכל הפורומים יש אפשרות לכתוב כאנונימי,אבל כאן אין???
"כמעט"...
כי פה יש חבורה של נערים פוחזים שיעשו שטויות עם אפשרות כזאת... כמו שהיה עם "השם של כולם" לדורותייו...
אתם יכולים לנעוץ לכמה ימים שירשור שיהיה כתוב בו את הסיבה???
כל יומיים שואלים פה!!
הסיבה היא שככה החליטו המנהלים של הפורום וזהו, רוצה לכתוב ללא זהות-יש ניק כזה כמו השם של כולם..
ואני מבינה שכנראה לא ראית את זה או משו...שבוע טוב!!
[חעחע.. ואז כולנו נדע שזאת את (= ]
לכל הקרציות שנהנים להציק עם האנונימי והשם של כולם וכל החארטה הזאתי...
שם: אנונימי
סיסמא: אנונימי
זה שמשתמשים בו אלה שאין להם משתמש, ובא להם לכתוב, אז בלי סיבה מוצדקת, הם כותבים, (כשפתחו את 'אנונימי' לא ידעתי, וחשבתי שזה מישהו שקרא ככה לניק שלו מרוב שכתבו איתו דברים בלי שצריך אנונימיות!!!
וזה שיגע אותי!
בס"ד
יש דבר מצויין שקוראים לו..."פתח שם משתמש חדש"...איזה גאונות
תאמינו לי שזה הרבה יותר פשוט מלהכנס לצרות של "השם של כולם" ו"אנונימי"... רוצים שנפרט את הבעיות שהם יצרו? נחסוך ממכם...
יש עניין של אנשים לדלג בכל פעם על השרשורים הנועוצים, ככה שבכל מקרה יפתחו שרשורים חדשים על הנושא. אז אין טעם שאני אנעץ אותו, תקפיצו בעיקר...
מה הקטע? זה מגניב או נוח? אני אישית עוד לא הבנתי את הפוזה של זה... [הכוונה לצמודים ולאופנתיים , המכנסי עבודה של ג'ינס באמת טובים
]
הדבר האחרון שאפשר להגיד על ג'ינס זה שזה נוח.
[מדברת מניסיון של אחת שהולכת רק עם ג'ינס..]
אני כבר התרגלתי לג'ינס, ואני לא יכולה ללכת בלי. קל לי מידי על הרגליים>> אני צריכה להרגיש ת'חצאית.
אבל מניסיון של מכנסי ג'ינס שהלכתי איתם תקופה ארוכה--
א"א לקפל ת'רגליים.
זה לא נוח בעליל~
דגמ"ח ארווך עם מלא כיסיםזה פשוט יפהה
במיוחד צמודות מדי. יש דברים שאני לא מוכן לעשות בשביל "צו האופנה" (אגב, לא לבשתי כבר יותר מעשור ג'ינס בכלל...)
איך זזים עם זה?
אבל אני שוברת על זה תראש שנים כבר..ד- דגמ"ח..
ג- גם
מ- מאוד
ח-חמוד?????
ד- דגם
ג- גברים
מ- מלא
ח- חורים??
חחח..
איזו יצירתיות שורצת פה!! ![]()
![]()
![]()
במקור ר"ת של דגם חדש, אבל השתבש גם כ דיגום חיילים,
בשנות ה50 נכנס לצהל דגם חדש של מדים (עם כיסים לכל דבר שזז!)
ומשם, כמו הרבה מילים בשפה העברית, השם השתרש מהצבא לאזרחות.
זה לא נוח יותר פשוט זה יותר יפה... ואני לא מדבר על אלה שלובשים את הסקיני...
לך עםמ משהו שהוא נוח ושלא רואים לך איתו כל מיני מקומות... זה הכלל 
ג'ינס זה נוח יפה ונעים ולכן הולכים עם זה לא הולכים עם זה בגלל פוזות!!!...יש הרבה דוסים שחושבים שמי שלובש ג'ינס אז הוא ערס אזל זה כ"כ חארטה!!...![]()
אני ם לא מבין מה כל כך יפה זה סתם לוחץ וגם לא בריא אני אישית שם ג'ינס רק כשאני עובד ולא כשאני מסתובב
דגמח הכי יפה![]()
הכי נוח, הכי כייפי, הכי מאגניב..בקיצור אני לא מבינה מה הבעייה בזה ? בגלל זה אופנתי אז לא נלך עם זה ?!
ואם כבר מדברים על מכנסי עבודה..דגמ"ח זה ה-מכנסי עבודה..וזה אפילו לא ייפה XD
אבל אני אישית לא אוהבת מכנסי ג'ינס לבנים.. אולי רק כמה שהם ממש יפים והם על בנים שמתאיםם להם ג'ינס!
לבנים הכי מהמם זה דגמ"ח!!
ה' איתנו!!בס"ד
יש כאלה שהם באמת לא נוחים אבל יש כאלה שכן...בטיולים אני לובשת מכנס ג'ינס, כי זה נח לי...
ב'- מי שלובש את זה בשביל פוזות זה חבל, כי זה מוכיח שהוא שפוט של החברה החיצונית
כי אם הוא שם את זה פשביל פוזות, זה אומר שהוא חושב שהוא מרשים ואז הוא מרגיש עם זה טוב, והלבוש משפיע על ההתנהגות שלך וממילא אתה מתנהג יותר בנוחות...
ולדעתי, ג'ינס רק בגלל שהוא ג'ינס זה לא סיבה לא ללבוש אותו, תלבשו מה שהכי כיף לכם איתו, ואל תשימו על אפפחד...
השמאל הצליח בהפגנה שלו אפשר לנסות ולהוריד במיספרים אפשר לעשות הכל. אבל בשורה התחתונה הם הצליחו.
לא הערכנו אותם מספיק עד עכשיו ההיו בטוחים שהם שלושה אנשים וחצי שלא יכולים לעשות הרבה .
עכשו צריך להגיד כל הכבוד הצלחתם
כן.. היו שם אלפי אנשים.. אבל כל 100 אנשים הפגינו על משו' אחר... ככה זה כבר שבועיים..
אבל כן יש פה אמירה: המדינה עברה בעשור (ים?) האחרון שינוי מבחינת הניהול הכלכלי. היא נהייתה הרבה יותר ליברלית מבחינה כלכלית. וזה יוצר בפועל פה שוק נוראי. וצריך שינוי.
ברור שיש הרבה דברים מעוותים ומעצבנים במחאה הזו, בחלק מהמארגנים שלה, וכו'. אבל האמירה הכללית- חזקה ומוצדקת.
ויש שם גם ימין, ד"א.
.
את רוצה שנגיע למצב של יוון?של ארה"ב? - כרגע ביבי פועל מה שאפשר להורדת מחירי הדיור בדרכים שלא יחסלו את הכלכלה החופשית ואיתה את מצבה הכלכלי של המדינה.
בס"ד
תוכל בבקשה להגדיר במה ההפגנות האלה הצליחו? לדעתי מה שקורה פה זה שיש חבורת שמאלנים קיצוניים שמנסה להפיל את הממשלה, ומקבלת סיקור אוהד מהתקשורת שהיא גם שמאלנית. הצלחות גדולות אני לא רואה פה. אבל אם ידוע לך על השג קונקרטי של ההפגנות, אנא שתף עמנו.
לזה קוראים הצלחה.
מה שמזיז את הממשלה זה רק תזוזות בקואלציה.
לכן הרב עובדיה הקים את ש"ס.
רוב האנשים מוחים באמת כי באמת הם מרגישים את המצוקה שיש
אבל השמאל תפס על זה טרמפ וזה נראה כאילו זה הצלחה שלו... אני לא מאמין שבהפגנה היו יותר מ8-9 אלף שמאלנים...
בס"ד
אני עדין לא רואה "הצלחה" בהפגנות האלה. הימין הרים הפגנות ענקיות למען גוש קטיף למשל, וקשה להגיד שהן הצליחו.....
אאבל כשזה של הימין-למה שזה יצליח?????התקשורת לא שמה עלינו פס!!!...
נכון,בשבועות הראשונים בשמאל תפס טרמפ על מחאה לגיטימית.
אבל בי-ם הם נפרדו מהשמאל (באופן יחסי) כך שגם הימין יכל להצטרף.
ושלא תגידו שלא אומרים שאחד מהפתרונות זה יו"ש ! תיסתכלו על הפעילים של 'ישראל שלי' ..
גם הימין מפגין !!
ושהשמאל לקח מטרה והצליח זה רע
והפגנות... תלוי של מי הם
צודקים,הסיבה של ההפגנות וכל זה היא מוצדקת אבל כל הדרך שבה היא נעשת זה ממש חוצפה....
אשכרה חבורת אנשים שלא מבינים שום דבר מהחיים שלהם קמים ומנסים להפיל את הממשלה!!!!!והתיקשורת מנפחת ועושה מזה דבר גרנדיוזי וחסר כל פרופורציה!!!!
ומיספרים על פי ערוץ 22 אתמול בלילה היו 300 אלף ועוד כמה עשרות....
ועכשיו ליתרונות!!!!!!
בזכות כל ההפגנות האלו הוקמו באזור הנגב 11 מאחזים לישוב הנגב הכוללים דתיים וחילוניים!!!!!!
סוף כל סוף זה קרה!!!!בלי זה הנגב היה נישאר שומם כמו שהוא מהכרות אישית טובה מאוד....(וזה לא שאני לא פועלת לטובת הנגב...)
ההפגנות של השמאל לא מצליחות. זה פשוט המון רעש וצלצולים, שהתקשורת בטובה מביאה לידיעת הציבור. אבל הצלחה ממשית -אין.....
א שִׁיר, הַמַּעֲלוֹת:
אֶל-יְהוָה, בַּצָּרָתָה לִּי-- קָרָאתִי, וַיַּעֲנֵנִי.
ב יְהוָה--הַצִּילָה נַפְשִׁי, מִשְּׂפַת-שֶׁקֶר: מִלָּשׁוֹן רְמִיָּה.
ג מַה-יִּתֵּן לְךָ, וּמַה-יֹּסִיף לָךְ-- לָשׁוֹן רְמִיָּה.
ד חִצֵּי גִבּוֹר שְׁנוּנִים; עִם, גַּחֲלֵי רְתָמִים.
ה אוֹיָה-לִי, כִּי-גַרְתִּי מֶשֶׁךְ; שָׁכַנְתִּי, עִם-אָהֳלֵי קֵדָר.
ו רַבַּת, שָׁכְנָה-לָּהּ נַפְשִׁי-- עִם, שׂוֹנֵא שָׁלוֹם.
ז אֲנִי-שָׁלוֹם, וְכִי אֲדַבֵּר; הֵמָּה, לַמִּלְחָמָה.
אלה שהחריבו את בית המקדש השקיעו מאמץ גדול להרוס בנין. שלוש שנות מצור, מאות אלפי חיילים. עשרות אלפי פצועים והרוגים היו לרומאים במאבקם העיקש להחריב את בית המקדש. לא הרעב ללחם שפקד את רומא הניא את ראשיה להפר את 'ברית השלום' שהם כרתו עם יהודה, בני הברית היהודים התגלו כבני ברית נאמנים לממלכה הרומאית שהתפתחה באותם שנים. ה"תרבות מסוכנת" של היהודים- היא הייתה המניע. התרבות שהשפעתה החלה לחדור לממלכה הרומאית.
היהדות והיהודים שחונכו לנהוג על פי הכלל שהאדם נברא "בצלם אלוקים" הפיצו רוח שסיכנה את המשטרים שהיו בנויים על ניצול, כיבוש, רצח ושיעבוד. הרומאים שרצו לכבוש ולשעבד את כל העולם, וכמעט הצליחו בכך, ראו סכנה קיומית ל"מפעל שלהם" אם בני אדם יאמינו שכל אדם נברא בצלם אלוקים ומגיע לו כבוד. אם יקיימו "ואהבת לרעך כמוך". הרומאים חששו שרעיונות אלו יהיו הרסניים לשלטונם אם הם יחלחלו לתודעת ההמונים.
"התרבות שלהם מסכנת אותנו" כתב אחד הסנטורים למועצת החכמים שלהם. "הם משחררים את העבדים שלהם אחרי שבע שנים... אפילו עבד כנעני משתחרר אם אדונו פוגע בו... אם הערכים של היהודים יחדרו לחברה הרומאית - היא תתמוטט... זה ימוטט את כל המשטר שלנו הבנוי על עבדים, שבויים וכח עבודה זול" היה כדאי לרומאים לנהל לשם כך מאבק ארוך ועיקש.
[הרב שמואל אליהו - אתר שורש]
אני לא רוצה להביא את כל המאמר (כי אז תגלגלו הרבה למטה כדי להגיב לי) - אז מי שרוצה שיקרא:
עזר לילדים לרדת בזויתן, נפל ונמצא בתרדמת במצב קריטי
למה לא ראיתינעה*לפני זה?!?!?
חיים נועם בן חדווה
אמיתי נפתלי בן אביבה..
בעז"ה שנזכה לישועה ורפואה לכל עמ"י!
יש פורום מיוחד לדברים אלו.
http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/f89
בבקשה השתמשו בו!
נוג"ה לא יועד לדברים אלו!
נמנעתי מלהעיר לפותח השרשור מכיוון שנראה שזה דחוף להרגע ואם זה מקרים שאדם נגיד עובר ניתוח בשעה הקרובה אז אין בעיה לפרסם פה אבל מהרגע שזה כבר לא דחוף אנא העבירו זאת לתפילה וישועה שנועד לדברים מעין אלו.
הם מיודעים לשימוש ולא ליופי.
חוץ מזה שבגלל זה אמרתי שאם זה דחוף להרגע אז פרסמו גם פה אבל אם לא אני מבקשת לפרסם רק בתפילה וישועה.
דוגמא לשרשור שהיה פה והעדכונים עברו לתפילה וישועה כשנגמרה הדחיפות:
http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t371469#4493398
אני מקווה שתסיקו מזה חשוב\לא חשוב אני לוקחת על עצמי לברר על כל שרשור שאראה בנוג"ה.
ואם יש יותר אנשים שיכולים להתפלל אז למה לא?
אנחנו רוצים שכל אחד ייכנס לשם לפחות פעם ביום כדי להתעדכן וזאת המטרה של ההערות שאני מעירה.
את צודקת שלנוג"ה נכנסים יותר ובגלל זה אמרתי מה שאמרתי על המקרים הדחופים.
לתפילה וישועה אף אחד לא נכנס בשביל הכיף אלא בשביל להתעדכן ולמה? כי אנחנו רוצים קודם כל שתפילה וישועה יחזור לתפקידו ושהפורומים האחרים יחזרו לתפקידם
ראשית-כשערביה זקנה עיוורת תבקש ממכם שתעבירו אותה את הכביש, ולא תסכימו-זה באמת יהיה מתוך שיקול דעת נבון, והחלטה שכך אתם חושבים שצריך לעשות, או מתוך שנאה עיוורת?
ועוד שאלה: באותה סיטואציה-לו הייתם שוקלים האם אכן התועלת במעשיכם גדולה מהנזק-הייתם מעבירים אותה או לא?
ענו בכנות.
דבר שהציק לי הרבה זמן גם...
תחדדו עוד יותר-
אתה מתנדב במקום עם ערבים- מה תעשה?
רואה ערבי מתעלף ברחוב- תחיה אותו?
תחשבו על זה...
ברור שהייתי מעבירה, ברור שהייתי עוזרת בכל דרך אפשרית.
בדיוק כמו שהייתי עוזרת ליהודי, או נוצרי, או סתם לגוי- או ערבי.
וזה כ"כ לא משנה מהו, מיהו, או..
(כנראה שהתחילה בנוג"ה תקופת ה"ערבים"...
)
אני לא הייתי מעבירה אותה ת'כביש, אני לא יעזור למישו שמשתייך לעם הערבי...
רוצים-תעזרו, אני לא יעזור לה.
ואת השאלה השניה לא בדיוק הבנתי...
אם יש שם עוד אנשים אני אנסה להתחמק בנימוס!
א'- כי זה מגעיל אותי (לא יודעת בדיוק להסביר למה, כשערבייה נוגעת בי יש לי צמרמורת מגעילה כזאת...).
ב'- כי זה יכול להיות מאוד מסוכן! במיוחד אם היא עיוורת שמכל האנשים (במיוחד אם יש גם ערבים) פונה אליי!!!
אין בזה תועלת ואין בזה נזק, וגם אם כן- אי אפשר לדעת!
לא בגלל שיקול דעת נבון אבל בגלל המוסריות שלי כבנאדם
שניהם מקומות של חינוך מיוחד
בראשון זה היה ילדים, והילד הערבי (בן 5) עם פיגור, מאוד התחבר אליי והייתי סבבה איתו
בשני זה היה יותר מבוגרים והיתה שם מישהי בת 21 שהיתה חברה של חניכה שלי.. ורק אח"כ גילתי שהיא ערביה.. כשגיליתי, קצת שיניתי את היחס.. כי לא היה לי פיגור, רק בעיה ברגליים.. אז נניח היא ביקשה ממני איזה משהו ואמרתי לה שעוד מעט אני אביא לה ואז "בטעות" שכחתי להביא לה..
אני לא חושבת שהייתי מעבירה את הערבייה את הכביש, סתם כי זה מזכיר לי את הערבי הזקן מהסיפור של הל"ה
נראה לי שכן הייתי מעבירה.
וגם אם בטוח אין סכנה- אם יש שם עוד אנשים הייתי מתחמקת!
לא מתוך אכזריות חס וחלילה, אלא מתוך פרנציפ! ולא, זה לא תינוקי להגיד את זה! אני רוצה להבהיר שלדעתי היא לא אמורה להיות פה!
שאלה אחרת אליך: אם זקנה חילונית עיוורת הייתה מבקשת ממך שתחזיק לה ת'יד ותעבור איתה את הכביש, היית עוזר לה?
למה לא?
(אם אתה לא שומר נגיעה אז השאלה גם ככה לא קריטית...)
אם יש שם עוד אנשים אני אפנה אותה (את הערבייה) למישהו אחר!
אבל זה באמת לא מתוך אכזריות, אם לעומת זאת ערבייה תתעלף לי מול הפרצוף, ברור שאני אעשה הכל כדי לעזור לה!!! פשוט חציית כביש, כשלא בטוח שהיא עיוורת, ולא בטוח שהיא נחמדה כמו שהיא נראית, ולא בטוח שהיא לא יכלה לבקש ממישהו אחר, זה לא קריטי! אני לא רוצה לוותר על עקרון שחשוב לי בגלל זה!
אם אין עוד אנשים מסביב אז לענ"ד מותר לעזור לה.
וברור שאם הייתי רואה חילוני\ה והייתי לבד ברחוב אז הייתי עוזרת!
אם לא- פי אלף יותר מסוכן!!! זקן שמבקש טובה מנערה לבד ברחוב?.....
אהה, הבנתי נכון?!
לבת מעמ"י לא הייתם עוזרים כי יש עוד אנשים ברחוב, ולערביה-כן...
אוקיי, שניה, תנו לי לעכל....
![]()
רפואה שלימה!!!
אם הייתי רואה בן לא משנה מה הוא (כאילו לא אחד צעיר כי אז הייתי בורחת אבל בעיקרון) ולא היו אנשים אז הייתי עוזרת לו אבל אם יש אנשים אני לא אעזור כי אז אני באמת אעבור על שמירת נגיעה.
אפחד..
אז אם יש לכם כזה דבר שמירת נגיעה-תקיימו אותו.
אבל מה שהייתי עושה הייתי עושה משיקול דעת ולא מתוך שנאה עיוורת.
גם אני לא ממש הבנתי את השנייה ברור שאם יש יותר תועלת אז כן הייתי מעבירה אבל לא יודעת גם אותי זה קצת דוחה.
בגלל המוסריות שלי כאדם.
בכל אופן, זקן/ה מבקש/ת ממך להעביר אותה את הכביש תעזור לה!!!!
למה לא?![]()
כי זה איסור נגיעה??????
ככה אתם מראים לה את הדת שלנו -ככאלה שלא מעבירים אותה את הכביש כי ביא בת ואתה בן (או להיפך)..
כאילו זה אשמתה שהיא זקנה וקשה לה לבד??
הייתם רוצים שככה יעשו לסבתא / לסבתא רבא שלכם??
תחשבו על זה שניה בהיגיון!!
אבל חייבים להיזהר! "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם"! וזה יותר חשוב מ"ונשמרתם מאוד לתדמיתכם"...
אני לא שונא תינוקות ערבים, או זקן ערבי, או ערבי שהולך ברחוב.
אני שונא את הלאומיות הערבית, את המחשבה ההזויה שא"י שלהם.
להתאכזר ללאומיות שלהם זה דבר אחד, להתאכזר אליהם זה דבר שני.
אני יודעת שזה לא יפה ובלה בלה בלה- האמת שגם אני לא חשבתי על זה ככה פשוט פתאום עמד לנגד עיני הסיפור של שיירת ל"ה שכולם מתו בגלל אישה אחת מסכנה! אין איפה לרחם! כל דבר יכול להיות חשוד! ואם אני יאמר לה בעדינות שאני יהודיה ואני לא מעבירה ערביות ולא נוגעת בהם אולי היא תבין משהו ותפנים שזאת הארץ שלי!
נראה לי הייתי צריך לשאול מה הייתם עושים אם היה מתעלף לידכם ערבי זקן, ויש לכם בקבוק מים ביד....
בזה בטוח אין סכנה...
שיהיה קידוש ה'
אבל לא בשבילו..בשבילי...שיבואו להרים לי את הרגליים...
ואז אם הם היו רואים אותו-היו עוזרים גם לו.
אני לא מבינה, אתם כאילו אומרים שצריך לעזור לערבים?אם כן-קודם תעזרו לקרובים אליכם ולעמ"י...אח"כ לערבים ימ"ש!!
מה זה קודם לעמ"י?! ערבי התעלף לידך!! תתני לו למות?! |מזועזע|
ותלוי מי זאת הערביה...
אם היא שכנה שלי ואני מכירה אותה(זה לא שנאה עיוורת זה שנאה מתוך זה שאני מכירה אותה..סתם..) שתיחנק!!!ואם לא אולי..
אבל אני יודעת שאני לא הייתי מסכימה להעביר אותי( נראלי ) כי מבחינתי היא פוגעת בעמ"י (א ל תתחילו להתווכח על זה פה, אין לי כוח ! )
לכל אלה שאמרו שלא יעבירו את הזקנה אז אתם באמת מתעוורים בעקבות השנאה.
לי יצא כבר לעבוד עם ערבים וכן זה בהתחלה הרתיע בכל זאת ערבי. אבל עם הזמן לומדים שלא כל הערבים רוצים בהשמדת מדינת ישראל ויש כאלה שרוצים לחיות בשקט ללא מפריע.
אותה זקנה עיוורת שיצא לה להיוולד ערבייה לא אשמה בכך ולכן אני אישית אעביר אותה את הכביש.
בקשר לשאלה השנייה אני לא מוצא נזק בלהעביר אישה זקנה את הכביש אלא רק טוב כי עצם העובדה שאתה יהודי העביר אישה זקנה את הכביש יכול לשנות אף את תפיסת עולמה כלפי יהודים

אבל אם אתם מדברים על ערבי-אז אני מבינה שהמשפט לא נכון כי הם לא בני אדם או כלשון מי שלא מוכן לפגוע בצלם האנושי שלהם- אדם שאיבד את האנשויות..(תסבירו במה זה שונה...)
ואם הם לא היו רוצים "לריב" איתנו הם מזמן היו עפים מהארץ כי היא שייכת לנו!!!!
וכבר נאמר המשפט-ערבי טוב זה ערבי מת!!!!
הם בני אדם ואת לא יכולה להתווכח עם זה. נכון יש חלק לא קטן שאיבד צלם אנוש אבל זה לא סיבה להכליל את כולם
תשאל תיירים (גויים!לא יהודיים!!)...
תראה מה הם יענו לך...ואח"F נדבר...סבבה?(בתור אחת שעשתה את זה כבר..)
בס"ד
כי אף פעם לא קרה לי דבר כזה...אבל...
אולי הייתי מעבירה, אבל ההרגשה בלב הייתה די מבואסת...
אני די לא מחבבת ערבים, יש לי משהו נגד כולם, כן, גם נגד תינקות וזקנים.
היה לי מקרה שהתנדבתי בבית חולים והיה ילד בן פחות משנתיים שהיה חולה בסרטן והוא רצה בלון, הבאתי לו, אבל אחר כך כל הזמן חשבתי מה יקרה אם בעוד 20 שנה, הוא לא יעשה משהו? משהו כמו פיגוע, משהו כמו רצח...
כן, זה עושה משהו בפנים, למרות שהוא תינוק ולמרות שהוא חולה בסרטן!
אבא שלי מכיר את כל הערבים מהכפר הסמוך, הוא יכול לנסוע בכביש, לראות ערבי, לעצור ולהגיד לו שלום (כאילו, הוא יכיר אותו...).היה פעם שנסעתי איתו באוטו והוא עצר ליד ערבי שרכב על חמור... הוא היה ניראה מה זה סבא זקן וטוב כזה, חמוד, עם חיוך של 3 שינים אולי....זקן, זקן... ששאלתי את אבא שלי מי זה הוא ענה לי:
"אה, זה פואד, בן 60, אולי... אה! ולפני 20 שנה הוא היה חבלן של הפתח..."
אז אני חושבת פעמיים לפני שאני מסתכלת על ערבי, מצטערת, אני נזכרת בדברים שערבים עשו לי, ושעשו לחברות שלי, ושעשו לעמ"י בכלל...וקצת קשה לי עם זה...תזכרו מה היה במחברון בתרפ"ט...חיפוש קצר בויקיפדיה יכול לעזור...
ואסביר בקצרה מה זה אומר "חבלן בפתח", למי שלא הבין
- הוא מכין את הפצצות של המחבלים וכ"ו..=]=]
ואם לא, איזה פרסומת היתה משכנעת אותכם לקחת את זה?
|זקוק לתשובות בשביל פרויקט מסוים, אשמח לשיתוף פעולה|![]()
אבל מה השאלה היצורה הזאת???
צריך תשוובת של בני נוער בגיל העשרה (לכן זה לו בילדודס
)בשביל פרויקט מסוים
חבילה וניכנסים להגרלה על חופשה מישפחתית
ואומרים מציצה לא סוכריה על מקל!!
ירושלמית שכמותי
והפרסומת:
אם זה היה סוכריה עם גלי' כזה בפנים
תן חיוך....=)אמא שלי שמה לי..
אם היא שמה-בכיף, אם לא-עוד יותר בכיף!!!
ומה שהיה משכנע אותי, זה-
אם הייתי על סכנת התעלפות (וזה קורה לצערי...), אז הייתי צריכה משו מתוק ואז כזה- "צריך משו שיעשה לך מתוק?!קח ...."
חח..פלצני, פלצני, אבל זאת המציאות!
לא הייתי לוקחת,
פרסומת שתשכנע אותי |חושב|
אממ... לאיודעת, למה שפרסומת על משו שאני לא אוהבת תשכנע אותי? |תוהה|
ודבר שישכנע אותי - אם יהיה לי חששק באותו רגע חעחעח |מייבש|
אז לא הייתי לוקחת..
נדנדה כתומה.איכס.. זה עושה בחילה..
אם היו תוקעים לי בתיק הגיוני שזה היה נשאר שם.. אבל לא הייתי משתמשת..
יאק.. גמככה יש לי בחילה..
יענו דברים כמו הגרלה או סתם פרסומת מגניבה?
יש אנשים שזה פונה עליהם אבל אני גם ככה אפעם לא זוכה..
פרסומת יותר כזאת שנונה או מצחיקה או משהו
אני יושבת בבית, בתוך המזגן, ואני מזיעה כמו פרה~
מה הבעיות של הטמפרטורות האלה???
בברז במים הכי קרים, במקרה הטוב הם פושרים.
בפחות טוב הם חמים או רותחים.
היום היו 37 מעלות! בצל!
מקווה שציטטתי נכון..
מישהו מוכן להסביר לי את המשפט הזה? זה נשמע כאילו המציאו אותו רק בשביל לעודד אנשים עצובים...
אני אשמח להסבר אמיתי, מאיפה המשפט הזה ומה הוא אמור לומר?...
זה רק מה שאני יודעת.. סורי...
אבל לא שיש לי מושג מה זה אומר, אנני רק יודעת שזה משפט יפה.
ואני גם לא יכול כל כך להסביר
התברר שטעיתי. רבי מנחם מנדל מקוצק אמר את זה, ולא רבי נחמן
אבל חיפוש אצל הרב גוגל העלה שאמר אותו רבי מנחם מנדל מקוצק.
הרעיון הכללי הוא שרק שכשיש שבר (רק מתוך השבר) אתה מסוגל להגיע לשלמות הפנימית.זה בערך... יכול להיות שלא ממש הבנתי נכון.
זה לא כ"כ נשמע הגיוני...
ותודה רבה לכולם על הנכונות לעזור! (למרות שבינתיים אפחד לא יודע מה הפירוש בדיוק כמוני...
)
אין לי מושג מי אמר את המשפט המדהים הזה, אבל אשתדל לעזור בכיוון של הרעיון שלו.
קטע מהספר שלם יותר מלב שבור של אבי רט והודיה בונן:
נריה שתק כמה רגעים, מביט בירח המלא, שהיה תלוי גבוה בשמים, מלא הוד ושופך אור על סביבותיו.
"אין שלם מלב שבור", הוא אמר.
זוהר הרימה את ראשה. "מה?"
"אין שלם מלב שבור", חזר נריה.
"משפט דיי אבסורדי", היא אמרה.
הוא הניד בראשו. "זה משל".
"למה אתה מתכוון?"
"תחשבי על זה רגע," אמר נריה, "אדם בעל לב שבור, שמרגיש שאבד לו משהו, שחסר לו משהו, באמת ינסה להתעלות. הוא ינסה להגיע לשלמות."
"אוקיי", אמרה זוהר.
נריה נשם נשימה ארוכה. "לפעמים יש דברים שמונחים מחוץ ללב שלנו, ולא בתוכו. כל מיני דברים שאנחנו מנסים ללמוד, להבין, להפנים.." הוא בלע אוויר, "ואז, רק כשהלב שלנו נשבר, הם מצליחים לחדור פנימה. הם מחלחלים בין הסדקים ויוצרים משהו חדש...הם יוצרים לב שלם יותר."
צל חלף בפניה. "זה מוכרח להיות כל כך כואב?"
"מה זאת אומרת?"
היא משכה בכתפה. "אנחנו צריכים משברים כדי להתקדם? אין דרך אחרת?"
"אני לא יודע", אמר נריה באיטיות, "אולי. אולי השבר הוא בלתי נמנע".
זוהר שתקה.
הקטע הקטן הזה מסביר הרבה.
ובכ"ז - לא, את לא צריכה לשבור את הלב בשביל שהוא יהיה שלם.
אבל המשפט הזה אומר שכשהלב שבור יצא מזה טוב, כמו שאומרים "אחרי כל ירידה יש עליה", כי את לומדת, את צומחת, את לא רוצה להשאר תקועה למטה.
כך גם לב שבור. אולי הוא שבור אבל הוא נהיה בזכות השבר שלם וטוב יותר.
שברים ונפילות הם לפעמים בלתי נמנעים. אבל, הם יכולים לבנות מש'ו טוב יותר -שלם יותר.
בהצלחה! מקווה שלא שכחתי כלום..

וכמו שאמרו פה כבר בערך,
אדם בעולם התפקיד שלו להתקדם,
אדם שירגיש שלם לא ישאף להתקדמות ישאר במקום,
בשביל לתקן את עצמנו צריך להרגיש חסרים.
ואם נחבר את שני העקרנות של החובה להתקדם וזה שהיכולת להתקדם שייכת רק למי שמרגיש חסר נבין שרק מי שמרגיש שלם יכול לבצע את חובתו בעולם ובזה להיות אדם שלם-
אדם שלם ביהדות זה אדם מטפס ולא אדם שהגיע למעלה(ולו רק בגלל שאין דבר כזה להגיע למעלה תמיד יש עוד משימות) המטרה שלנו זה הדרך ולכן מי שעולה הוא קולע למטרה!
הרב באורות התשובה כותב ממש שאנחנו לא רוצים להיות צדיקים גמורים אלא בעלי תשובה אנשים עם שאיפות!
שבת שלום
"אין שלם מלב שבור, אין זעקה גדולה מהדממה, אין יש מסולם עקום"
זה המשפט המלא שהרבי מקוצק אומר..
כאילו פעמים רבות קורא שהלב שלנו נשבר מכל מיני דברים שקרו, ובעצם המשפט הזה אומר שרק מהשבר הזה אפשר להגיע לשיא השלמות [ואני חייבת לומר מנסיון אישי שזה כ"כ נכון המשפט הזה בצורה מטווווווורפת] רק ברגע שאתה עובר את זה אתה מגיע לשלמות יותר אתה מתעלה יותר וכו'..
המשפט הזה לא בא רק לעודד, אלא בא לומר כאילו מהקושי הזה אתם תצמחו מהשברון לב הזה אתם תצמחו ככה לכל אחד ואחד מאיתנו!
אוהבתותכם אחים יקרים שלי! אהבת ישראל ב-נ-ש-מ-ה-!
בס"ד
כל לב מתישהו נשבר. וזה לא סוף העולם... לא צריך לקחת קשה מידי ולהתייאש...
כל לב נשבר מתישהו, כל אחד עומד בניסיונות.. אדם טוב יותר מחוזק יותר, זה אדם שעבר ניסיונות, זה שנשבר לו הלב כמה וכמה פעמים ובכ"ז ידע להתגבר ולהחזק וככה בעצם לתקן ול'השלים' את הלב שלו...
בס"ד
אני בעצמי לא הבנתי מה רציתי לומר מעלה.. אז אני אנסה שוב עד שיצא טוב
מה שניסיתי לומר זה שזה הדבר הכי נורמלי ונכון והגיוני שיקרה, שהלב שלנו ישבר לפעמים ונעבור ניסיונות וכאלה.. ואדם שמתחזק ועובר את התקופות הקשות בעצם הופך את הלב שלו לשלם וחזק יותר..
מקווה שהובנתי
שדווקא כשהלב שבור- אז יש שלמות. יש קריאה אמיתית לה' מתוך צער.
בע"ה,
שקראתי פעם שמתוך שברגע שמשהו נשבר באדם, יש מקום למשהו חדש לצמוח.
תדמיינו מכסה קשה שמתחתיו אדמה מלאה בזרעים, בוויטמינים ובדברים טובים שמבקשים לפרוץ,
אבל רק כשמשהו נשבר, נקרע, יש מקום לנבט אחר, שלם וטוב לעלות ולצמוח.
חושבת שלפעמים רק כשמשהו רק קורה ושובר אותנו ממש, לרסיסים,
קל ופתוח לנו יותר לדבר עם ה', להתקרב, לצעוק אליו.
זה על אותו עיקרון. כל החיים. שלפעמים אנחנו צריכים דווקא את המכה,
שתעורר אותנו להסתכל למעלה ולאפשר למשהו אחר וחדש לצמוח.

אני רוצה לעמוד קצת על משמעות הביטוי שציטטת שאמר אותו הרבי מקוצק אגב. "אין דבר שלם יותר מלב שבור.." באמת מה משמעות הדברים? איך אפשר להבין כזה פרדוקס? כזו מציאות הפוכה??
ובכן, רק החסרון אומר הרבי מקוצק, מביא אותי לשלימות רוחנית. ולמה זה?
כיון שאם אין חסרון במציאות, אזי אין מקום לקב"ה להופיע ולהשפיע.. אם היינו מושלמים, והכל היה טוב- אז מתי היינו זוכרים להתפלל?! מתי היינו נזכרים שבעצם לא אנחנו בעלי הבית פה, כי אם בורא עולם? אז הוא מכאיב לנו קצת כדי שנתפלל אליו ונשאף לקרבתו.
כעת הקב"ה רוצה אותך הכי קרבה אליו. רוצה את תפילותייך. מבקש שתפני את כל הכאב אליו. את כל האנרגיות לתילות ותחנונים שישמח אותך
נראה לי שיש נקודה חשובה שלא הזכירו כאן:
כדי להיות עם לב שבור לא צריך ליפול, לרדת יותר עמוק ממה שאנחנו נמצאים עכשיו.
צריך רק לפתוח את הלב ולכאוב את מה שעדיין לא תיקננו, את מה שעכשיו הוא בגדר חסר, ואע"פ שגם לפני זה אולי אף פעם לא הגיע לתיקון.
יישר כח על השאלה שמרימה את רמת הדיונים בפורומים בכלל!
המשך פירט והסבר בעז"ה בקרוב!
הקדמה:
משנה סוטה פרק ג' משנה ד'
"הוא (ר' יהושע) היה אומר חסיד שוטה ורשע ערום ואשה פרושה ומכות פרושין הרי אלו מבלי עולם"
תלמוד בבלי מסכת סוטה כ"ב, ב' (באדיבות תורת אמת)
"ת''ר שבעה פרושין הן: ...פרוש מה חובתי ואעשנה ... הא מעליותא היא? אלא דאמר מה חובתי תו ואעשנה"
פירוש: יש מספר אנשים שבמעשיהם והתנהגותם מבלים/מכלים את העולם. אחד מהם הוא פרוש מה חובתי ואעשנה. הגמרא מבינה שהכוונה שמי ששואל מה הוא אמור לעשות (בעולם) הוא בין ה"מבלי עולם" ותמהה על כך: הרי כך ראוי לנהוג? ומתרצת שאותו אחד שהמשנה התכוונה לומר שהוא ממבלי העולם הוא זה ששואל (בנימת התרסה): 'מה אני חייב עדיין לעשות (ולתקן) שלא עשיתי כבר', מתוך ביטחון שהוא עשה הכל.
כל אחד ואחד שנמצא בזה הרגע בעולמנו כולל אני ואת וכל הקוראים, נמצאים באמצע מילוי תפקידנו בעולם. "מי שסיים יכול ללכת" זה משפט שנכון לא רק בבית הספר, אלא גם בבית הספר של החיים.
לא תמיד אנחנו יודעים מהו תפקידנו המדוייק, וזה חלק מהעבודה שלנו: מתוך ההבנה הבסיסית הזאת לחשוב תמיד מה עדיין צריך לקדם. מי שבטוח שסיים את התפקיד שלו כופר בהבנה היסודית הזו וממילא בכמה וכמה מעיקרי האמונה, ונכנס לגדר "מבלי / מכלי עולם".
עד כאן דיברנו לשכל, אבל מהלך מקביל יש גם בלב - ברגש.
גם אם הבנתי שלא סיימתי את מה שיש לי לשפר, לפעמים הלב מרגיש "טוב לי ככה, המצב טוב וחבל לשנות אותו". האמירה הזו של הלב בעצם מבטאת מצב של "לב שלם", והיא יכולה לגרום לאדם להפסיק להתקדם ולשפר, שהרי הרבה מכוחות הנפש תלויים בלב.
בשלב זה אמור להכנס ה"לב שבור": אם הגענו למצב הזה צריך לעצור רגע ולתת ללב להרגיש את החוסר שיש לו, לדמיין את המציאות השלמה והמתוקנת, ולהרגיש את ההבדל בינה לבין המצב עכשיו. זוהי שבירת הלב. לא צריך ליפול בפועל כדי לקלוט שלהרגיש שאנחנו במצב של חוסר, צריך רק לצאת משאננות הלב, ולפתוח אותו שיכיל את החוסר והמרחק מהמטרה.
מתוך הלב השבור הזה אפשר להתחיל לצמוח, להציב מטרות חדשות וגבוהות יותר, ויחד עם כוחות הנפש שנצברו מראיית החוסר אפשר באמת להתקדם יותר ל"שלם" - מתוך הלב השבור
בכל מצב לזכור ח"ו לא להתייאש בשום אופן!
למשוך הלאה בעוז ועוצמה, ולא להחלש מראיית החוסר
מי שמסכים עם זה יכול לראות קישור לימים אלו ולעבודת התפילה בהערה הבאה בעז"ה
(מחולק למספר תגובות כדי להקל על הקריאה ולא ליפול כבד מדי על הציבור)
אומרים על ימי בין המצרים שהם תחילת תהליך התשובה ולכאורה אין קשר בין ימים אלו לחודש התשובה - חודש אלול. האמת היא שימים אלו הם בדיוק עבודת הלב שבור שדיברנו עליה!
בימים אלו ה' רוצה שנשב ונתבונן ונרגיש את החיסרון הגדול של העולם שלנו - עולם בלא מקדש ועם השראת שכינה בהסתר בלבד!
איפה הנבואה! לדמיין שאני יכול לקבל מה' מסרים ישירים? מה יותר מתוק מזה!
איפה הקרבה לה' והאהבה! כשאני הולך/ת בבית ה' ורואה את הכרובים ופניהם איש אל אחיו (בזמן שישראל עושים רצונו של מקום) וכדברי רש"י שם: "כאן בזמן שישראל עושין רצונו של מקום. הם הופכים פניהם זה לזה דוגמת חבת זכר ונקבה האוהבים זה לזה, סימן שהקב''ה אוהב את ישראל"
לאחר שמרגישים את החוסר הזה מגיעים לימי הרחמים והסליחות קצת יותר מוכנים, ועם לב שבור שעומד ומבקש בתחנונים: גאולה! מקדש! השראת שכינה!
בהקשר זה אני רוצה לצטט מדברי הרב זצ"ל לעניין עבודת התפילה (מעין הקדמה ל'מוסר אביך' פסקה ג')
(מומלץ לקרוא לאט):
"כל זמן שלא ילמד לעצמו שתתברר לו מעלת נשמת האדם ומעלת ישראל[7] ומעלת הארץ הקדושה[8] וההשתוקקות הראויה לכל איש ישראל לבנין המקדש וגדולת ישראל והתרוממותם בעולם, כמעט שאי-אפשר לטעום טעם עבודה. שהרי כיון שחז"ל אמרו[9] על פסוק "ולעבדו בכל לבבכם" : "עבודה בלב זו תפלה", אם כן התפלה היא בחינת העבודה ואינו ראוי לעבודה כ"א כשיהי' במצב דעת יראת ד' כ"כ עד שיהיו עניני התפלה קרובים אל לבבו[10]. ואם לא ידע מעלת נפשו איך יתפלל ברצון שלם והרגשת חסרון שיחנהו השי"ת דעה בינה והשכל, כיון שאינו מכיר, אחרי שיש לו עושר וכבוד וכל טוב, מה חסר לו אם ח"ו לא ישכיל ויבין, א"כ צריך ללמוד ולהעמיק עד שיצויר לו בבירור וידיעה שלמה גודל חסרונו לדעה בינה והשכל יצמא לזה ויתפלל באהבה מקירות לב שיחנהו השי"ת בזה, וד' הטוב לא ימנע טובו להולכים בתמים[11]. ואם לא ידע מעלת ישראל איך יתפלל בלב שלם על גאולתם. שודאי אין הכונה הרצויה בתפלת ברכת גואל ישראל רק על מכאובי נפשו שמרגיש מצד עצמו מעול הגלות, כי ענין הברכה מעיד שהרצון בה מצד מעלת ישראל וקדושתם[12]. ואם לא ישכיל מעלת הארץ הקדושה וסגולתה וקדושתה[13] איך יתפלל על בנין ירושלים, והתפלה היא דוקא מקירות הלב[14] כשמרגיש שהוא חסר בדבר. והנה התפלה היא בדיקה גדולה לאדם אם הוא מטהר נפשו באמת כרצון יוצרו ית' ואם הוא קרוב רצונו כרצון קונו[15."
(מעובד בחלקו על בסיס שיעור של הרב וויצן
תודה לויקיטקסט על הציטוט מ'מוסר אביך')
מעין המשך למשפט
"בעולם שבו הכל זמין, אין משמעות רבה לשום דבר" (מרגרט אטווד)
אנו חווים אושר אמיתי כאשר אנו מגיעים לשלימות מסוימת.
שים לב, שכאשר אתה מתגבר על דבר מסוים, פותר קונפליקט, יוצא ממצב קשה -
אתה מרגיש מאושר.
האושר מגיע אחרי שיש אצלנו בנפש הרמוניה, רוגע, שלימות.
בשביל להשיג עוד ועוד אושר ושלימות, אנחנו צריכים להמשיך להתקדם ולהתאמץ -
ולכן צריך לב שבור...
כדי לתקן אותו...
המשפט הזה גם מבהיר ששלמות ואושר לא משיגים בדרך אחרת, קצרה, של חיפוש ריגושים.
ובעצם, מהי השלימות הזאת שאנחנו מנסים להשיג?
ריבונו של עולם.
המשפט הזה מעודד אותי דווקא בגלל הדרישה שלו - להתמודד עם הלב השבור פעם אחר פעם.
שע"י זה האדם מתקרב ומתחבר להשי"ת...
נשברות איתו ביחד גם הרבה קליפות שיש בחוץ ורואים את הלב האמיתי השלם שיש לנו.
ישר מסולם עקום.
משהו כזה.
כבוד לזולת
"ותקרבון אלי כולכם..." (א, כב)
בשעת מתן-תורה, נהגו ישראל במידה של דרך-ארץ וכיבדו איש את רעהו: הילדים פינו דרכם לזקנים, אלה מחלו על כבודם ושלחו את הראשים. לעומת זאת, בעת ההכנות לכבוש את הארץ וחלוקתה לשבטים, נעלמה מידת דרך-ארץ: ילדים דחפו את הזקנים, וזקנים דוחפים את הראשים. ומוסיף ה"כלי יקר", כך הוא, למרבה הצער, עד היום הזה: בעניינים שברוח נוהגים בצניעות ומכבדים זה את זה, אך כאשר מגיעים הדברים לעסקי ממון, מיד נאבקים אחד בשני.
אז בואו נכבד אחד את השני, לא משנה מה נושא הדיבור ומיהו השני וככך נקרב את הגאולה במהרה בימינו, אמן.
אני רוצה להתיעץ איתכם לגבי חצאית פרניס שקניתי השבוע והאיכות שלה מזעזעת.
שטפתי אותה ביד והצבע שלה ירד בצורה מטורפת,
לא כמו הרבה בגדים באיכות לא טובה שיורד להם הצבע אלה כל הבית שלנו התלכלך בצבע כחול מזוויע,
אפילו הידיים והאצבעות שלי צבועות בכחול.
אני בטוחה שיש כאן הרבה בנות עם חצאיות פרינס, גם לכן האיכות ממש גרועה?
אני רוצה ללכת לחנות לדרוש החזר על הכסף שלי [החצאיות האלו יקרות יחסית..]
מה?!! את יודעת כמה חצאיות פרינס יש לי?!
לאפחד לא יורד הצבע!! אני מכבסת אותם בכביסות רגילות!!
אינמצב!!!!!
נראלי שתלכי לחנות...
ב"הצלחה!!
אבל לא יודעת אם זה המקום... לא שזה נראה לי כ"כ משנה... אבל יש איזה פורום בנות כלשהו....
איפה קנית אותה?
אולי כדאי לך לכתוב גם בפורום אולפניסטיות.
תבקשי החזר כספי/זיכוי.. רוב החצאיות שלהם ממש יפות וטובות.. ולא נהרסות ככה..
איך ניקית את זה??יעלולהמהחצאיות שיש לי...אבל נראלי כדי לך לבקש החזר כספי....
יש לי חצאית של פרינס, אף פעם לא קרה לה שום דבר.. ובחיים לא שמעתי תלונה של מישהי על החצאיות שלהם..
מה עובר??? ![]()
זה כנראה דפקט, מעולם לא היה לי דבר כזה...
החצאיות שלהם ממש טובות בדר"כ.
תלכי לחנות ותתלונני!
ב"הצלחה...
שמי תכלת2משו משו..
(אני הולכת הרבה עם פרינס... =) )
נכון מעצבן שכולן כותבות את זה ולא
הם סוג של "מותג" בציבור הדתי, גם לי היה ממש מוזר שהחצאית שלי נוטפת צבע..
הלכתי אליהם היום להחליף והיה סגור. נלך עוד פעם אני מקווה שהוא יחליף לי.
בס"ד
ראיתי כזה לא מזמן, הדביקו עליו ברוב חוצפתם תוויות של פרינס וזה בערך באותם הדגמים אבל זה ממש לא האיכות הבד ןהתפירה של פרינס.. 
אז לא נראה לי זה זיוף
וזה גם עלה כמו פרינס..![]()
הבאתי את החצאית לחנות, והם שלחו אותה לבדיקה במפעל והסכימו להביא לי חצאית אחרת במקום.

הסנה-בוערהאיכות שלהם סוף הדרך!
אנחנו מוכרים כאלו כבר 3 שנים ללא תלונות...
צריך כמה כביסות ראשונות ביד במים קרים