מה אתם אומרים על סיגריות?
שאלהשירגול
לא בבית ספרינוילדה של אבא
למי? למה? באיזה הקשר?..
רעל. ממכר. הורס את הבריאות. מסריח. מסוכן.חסרת טאקט
אגואיסטי ככ. מילא תהרוג את עצמך. אבל מה עם כל הסביבה שלך?רודף אהבה בימים
לא בריא אבל זה טוב מידי פעםאוהב לשנוא
לא טוב.ניק כמעט בלי ראש
בלי קשר לאיסור ההלכתי שיש על עישון סיגריות, זה ממכר והורס את הבריאות.
לא נכון לגמרי -ריק סאנצ'ז
אני מכיר רב גדול...ענק!
הוא מעשן קצת מידי פעם... ממש קצת
אבל זה כי מופעל עליו כמויות לחץ, עבודה , ואחריות ברמה שבן אדם נורמלי לא יכול לשאת - בן אדם יקרוס
אז הוא מעשן ממש קצת מידי פעם כדי להירגע מדי פעם.
אז לפעמים יותר בריא לעשן...
אבל בד"כ זה דבר רע מאוד .
עצם ההתמכרות למשהו מסוג זה היא רעה בלי קשר להשפעה שלו על הבן אדם
מעבר לבריאות וכו' שאני אגב מסכים עם כל מילהיוני קדוש
יש עוד בעיה.
עישון מתייג אותך בקבוצה מסוימת של אנשים ואת צריכה לחשוב אם את רוצה להיות חלק מהם.
יכול להיות שאת באמת לא משתייכת לקבוצה הזו אבל העולם ישייך אותך לשם בצורה כמעט אוטומטית כשיראו אותך מעשנת.
ממש לא בריאאסטלנית בפעולה
אמא לא מרשהה![]()
אבל מידי פעם עושים קצת שטויות![]()
![]()
😄😄😄אוהב לשנואאחרונה
חג שמחחחחח🥳🍩רודף אהבה בימים
חג שמח ומלא אור!!תגל הארץ
גם לך חג מאושררררסטלנית בפעולה
ומהחלת לכולנו שלא נשמין מהמטוגנים![]()
זה הכי חשוב, תאמיני לי😂נועה גבריאל
חחחח ממשששסטלנית בפעולה
![]()
אמן😅כתום עולה????אחרונה
משו יפההדס????
הרב יוני לביא:
להיות אני
**********
להיות אני נראה הדבר הכי קל בעולם. האמת היא שהוא מאד קשה.
מיליונים נולדים כאורגינל ומתים כהעתק.
בטוחים שהם קובעים ומחליטים אבל בפועל נורא מושפעים.
להיות אני זה לחשוב מה עבר לאלוקים בראש כשלמרות שהיו לו שבעה מיליארד אנשים בסטוק, כולל כמה ממש מוכשרים, הוא התעקש לברוא עוד תינוק קטן שקוראים לו אני.
להיות אני כרוך בלהבין ששום דבר בחיים שלי אינו מקרי.
לא סתם נולדתי עכשיו ולא לפני מאה או בעוד מאה שנה.
לא במקרה נולדתי למשפחה הזו ועם ההורים האלו והאחים האלו.
לא סתם זכיתי לכשרונות נהדרים אבל גם לחסרונות וקשיים.
להיות אני זה להאמין שכל אלו נחוצים כדי לעזור לי לממש את עצמי ולמלא את שליחותי בעולם.
להיות אני זה להבין שמה שהכי קשה לי – עשוי להיות התיקון שלי.
שהדבר איתו אני נאבק ומתייסר כל הזמן – הוא אולי הסיבה בגללה נשלחתי לעולם.
להיות אני זה לדעת שאני לא שלם בפני עצמי וזקוק לאיזון והשלמה מאחרים. שאני פרט חשוב העומד לעצמו, אבל גם חלק מפאזל ענק של משפחה וקהילה ועם ישראל.
להיות אני זה לעמוד כל יום מול המראה, להביט לעצמי בעיניים ולשאול בכנות:
האם אני לא דומה מידי לאיך שהייתי אתמול? ולפני שנה? וחמש?
האם לא נתקעתי בטעות על 'ריפיט' במקום לנסות להיות הגרסה הכי טובה של עצמי?
להיות אני לא מונע ממני להסתכל על אחרים. אבל המבט הזה אינו מוביל לקנאה קטנונית אלא להתבוננות פנימית שמגלה שגם אצלי יש אוצרות דומים המחכים שאחשוף אותם. "קינאת סופרים תרבה חוכמה".
להיות אני זה לזכור שבשמים לא ישאלו אותי בבוא היום למה לא הייתי אברהם אבינו או משה רבינו אלא למה לא הייתי אני. כמובן, לא סתם 'אני' אלא האני הטוב ביותר שיכולתי להיות.
להיות אני זה לדעת להעריך את עצמי אבל לא לעוף על עצמי. לשמוח במה שהשגתי אבל להאמין שאני מסוגל לעוד הרבה יותר.
להיות אני זה לאהוב את עצמי לא רק בגלל איך שאני נראה או מה שאני עושה, אלא קודם כל בזכות זה שנוצרתי בצלם אלוקים ויש בי נשמה עליונה שערכה אינסופי.
להיות אני זה ללמוד תורה כמו שמשליכים בומרנג. לקרוא סיפורים עתיקים על אנשים ואירועים מלפני אלפי שנים אבל להבין שבעצם מדובר עליי. שאני קורא עכשיו את המכתב האישי ששלח לי ריבונו של עולם ומסביר לי דרך הסיפור שלהם כיצד הסיפור שלי יכול להיות טוב יותר.
להיות אני זה להסתכל על עצמי בגיל מאה ועשרים ולומר בלב שלם: חייתי חיים שהיה שווה לחיות אותם. זה לעצום את העיניים בשלווה בפעם האחרונה ולדעת שיש לי תשובה טובה לשאלה: אז למה באמת אלוקים ברא דווקא אותי?
ממש יפהמשקפת
תודה
אני ועצמי:)אחרונה
עוד לא קראתי הכל אבל ההתחלה חמודה..
"אני רוצה לברוח רק חבל שאין לי לאן..."כתום עולה????
נמאס להבין אותה ולהבליג כי היא לא אשמה שהיא ככה
נמאס להפסיד דברים כי היא לא מוסגלת
נמאס שאני עוד לא בת 15 ויותר בוגרת ממנה בדברים מסוימים
נמאס לפספס דברים
נמאס להראות שאני בסדר
נמאס להכנס למיטה ולדפוק בכי של החיים
נמאס להתעורר למציאות כזאת
נמאס שאין לי חברות אמיתיות לשתף אותם
נמאס שכולם חושבים שאני בסדר בזמן שאני כבויה בפנים
נמאס להתמודד
פשוט נמאסססס
וואי פשוט נכוןתלמידה לחוצההה
חימשלי!!!!!!!!!!!!!!!! תוציאי את הכאב הזה! תוציאי!Love the world
כמה זמן שמרת אותו בפנים?
התחברתי כול כך לצעקה שלך!
רוצה גם לברוח ולצרוח לולם שהם סתומים שלא שמים לב למה שקורה סביבים!
חיימשלי! אוהבת אוהבת אוהבת!
אם באלך בואי לפרטי
חייםםםם❤כתום עולה????
נכוןהיי לכולםם
יאוו חיימשלייהטוב שבי ינצח!
תיהי חזקה לבנתיים
❤❤❤😍😍כתום עולה????אחרונה
❤❤❤משתדלת לשמוח
ענקקהכל עוד אפשרי
וזה ממש קשה,
לא יודעת מה לעשות
אז אין לי עצות..
אבל באמת חיבוק ענקק
מאמינה שתמצאי בסוף את המקום שלך (מקווה גם עליי)
❤❤❤❤כתום עולה????
הבדיחה היומית# 12

ריק סאנצ'ז




:


















מקבץ הבדיחות היומיות

- הבדיחות של החבר'ה!!!הראשונה טובההפילוסופית
(השניה פחות...... לא מתאים לצחוק על זה
)
טוב...אם לא רוצים בדיחות שחורות...סבבה,אני אשתדל להבאריק סאנצ'ז
אין בעיה עם בדיחות על מוות וכאלההפילוסופית
אבל בקטע של השואה זה מקום שאסור לצחוק עליו....
חמודילדה של אבא
ומסכימה עם הפילוסופית..
אני גם פחות בקטע לצחוק על השואהמטייס בשחקים
היהודים בשואה היו כל כך טובים בכדורגל שהיה להם 6 מליון אוהדים שרופים..
יש לי 2 בדיחות שואה אדירותתרודף אהבה בימים
2 ילדים רבים מכות ואחד הילדים זורק על השני חול, הילד השני צועק לו בחזרה- אהו אמרנו בלי לערב הורים
ילד אחד בא עם המבורגר ילד שני שואל אותו- מהזה מאיפה יש לך? הילד הראשון עונה לו- אבא שלי טחוןסורי אם יש פה כאלה שלא יכולים לשמוע אתזה..
אוי, זה נוראילדה של אבאאחרונה
איך אפשר לצחוק על זה?
מחילה אם אני קיצונית..
יאוו נמאס!פצלשית~
אנלא מבינה איך רוצים שאני ישים גבולות לעצמי
חופרים לנוער לא לעשות דברים אפילו טיפלה לא לראות לא לשמוע לא להיפגש ולא ולא ולא.....
היה לנו שיעור עם הרב ואז הוא שאל עם נראלנו שבגיל הזה אנחנו יכולים לשים לעצמנו גבולות
והתשובה חדמש שלא
אז מה הוא רוצה מימנו ??
שאני יגביל תצמי ?
שהיה במקום שלי ואז ידבר!!
חוצמיזה שיעור שלם הוא חופר לנו לעשות לעצמנו גבולות ולא לעשות אפילו דברים קטנים ובסוף המסקנה שלו (של כולנו) שהנוער לא יכול לשים לעצמו גבולות הוא עיצבן אותי ממש!
היי אנשים אתם יכולים להגיבפצלשית~
תרגישו בנוח
...אני ועצמי:)
מזדהה ברמות!!
''אנלא מבינה איך רוצים שאני ישים גבולות לעצמי'' אמרתי משהו כזה לא מזמן, כשההיתי במצב רוח עצבני..
אז אם זה עוזר לך, את לא לבד;)
עוזר תמיד כיף לדעת שתלא לבדפצלשית~
האמת שגם אני במצב עצבני
כנראה שהוא צודק...מה לעשות...
(לא שאני יודע)ריק סאנצ'ז
לא הבנתי, הוא פשוט סותר את עצמו?הָיוֹ הָיָה
הוא אומר שאתן צריכות לשים גבולות והמסקנה שלו שאתן לא יכולות?
על זה את מתעצבנת?
או על עצם הרעיון של לשים גבולות?
קצת התבלבלתי...
הוא לא בדיוק סתר תצמופצלשית~
הוא אמר לנו לשמור עלצמנו ולא לעשו אפילו משו קטן נגיד לראות סרטונים שלכאורה אין בהם בעיה (בסוגרים יש בהם)
ומה שהכי עיצבן אותי שהוא נתן לדוגמא תפורום זה הרתיח אותי
האמת שבדבריו הוא צדק אבל נמאס שהוא כל הזמן מטיף לנו בצורה נסתרת ושוטף לנו תמוייח
קיצור בעצם הוא כן אמר לשים גבולות אז הוא קצת סתר תצמו
ועוד משו שמעצבן סבבה תאומר שנשמור עלצמנו ולפחות נננסה לשים גבולות
אחלה אינלי בעיה שתגיד אתזה אבל
לפחות תגיד לנו איך לשמור עלצמנו תכוון איך לשים גבולות...
זה מה שמשגע כל היום אומרים מה לא לעשות אבל לא אומרים איכ לעשות או איך לא לעשות
יש מבין?
זה באמת מבולבל אני בעצמי התבלבלתי ...
ממ...הָיוֹ הָיָה
תראי, זה באמת מבלבל.
הייתי מציע לך לא להתמקד בדוגמאות שהוא נתן, אלא בעיקרון.
ובאמת צריך לשמור על עצמינו ולשים לעצמינו גבולות. חובה!
ואני לא כ"כ מבין למה הכעס על זה שהוא "שוטף תמוויח" כביכול, אנל'א מבין, בשביל מה הוא קיים? בשביל לשחק ששבש?
תפקידו לחנך, וזה מה שהאו עושה, וזה לטובתכם!
כשנער שם לעצמו גבולות - הוא לא עושה טובה לאף אחד, הוא עושה טובה לעצמו, והתפקיד של הרב זה לעודד אותכן לזה.
אממה, איך לעשות את זה? באמת שאלה קשה.
אני אגיד בסוד: גם אני לא יודע לומר איך..
ואני מקווה שלא תכעסי עלי כמו שאת כועסת עליו.. שאני אומר שצריך לשים ולא אומר איך..
אבל אני חושב שבאמת אין לך למה לכעוס.
כי אכן שלב ראשון הוא לדעת שצריך לשים, והבין את החשיבות
ועל גבי זה - השלב השני
כי ההבנה הזו - גורמת לנו לנסות באמת לחפש איך אפשר לעשות את זה.
ואני לא חושב שזו בעיה שהרב מסביר שזה חשוב, גם אם הוא לא נותן את הכלים.
וחוצמזה, לכן נאמר "לא הביישן למד", אפשר פשוט לגשת אליו בכבוד ולומר לו "הרב מסביר כל הזמן שצריך ושזה חשוב, אוקיי, הבנו, אבל אנחנו צריכים להבין איך!! אם רוציםש נשים גבולות - צריך ללמד אותנו איך עושים את זה! נשמח אם הרב יתייחס לזה ויעזור"
מקווה שהועלתי במשהו...
יפה יפה אמרתפצלשית~
ותצודק שאפשר לשאול ,אני הייתי על סף התפרצות עליו למרות שזה ממש חוצפה אבל תאמין לי שכדאי לי לסתום כי שאני מתחילה לדבר לא נגמר טוייב ואני גמככה מתוסבכת מעל הראש עם האולפנה אז פשוט עדיף שאני יסתום
תודה. אני ממש שמח לשמוע.הָיוֹ הָיָה
ובאמת לא חכם לדבר איתו מתוך העצבים...
אבל אפשר להמתין קצת, ואחרי זה לגשת ולשאול, באמת ממקום של שאלה ולא תלונה.
וחצמזה, ברגע שמפנימים באמת שזו שאלה ככל השאלות, שאולי לא עמד לו בראש הפרט הזה, וצריך פשוט לשאול, אז זה בכלל לא מעצבן מלכתחילה, ואפשר אפילו תוך כדי לשאול, בכנות " הבנו שזה חשוב, אבל איך הרב רוצה שנעשה את זה? שהרב יסביר לנו וייעץ גם איך עושים את זה"
בקיצר, זה לא שעדיף לסתום, אלא עדיף לדבר בצורה טובה...
בהצלחה, את יכולה!!
תודהפצלשית~
נתת לי חשק לשאול בעז"ה
איזה יופי!הָיוֹ הָיָהאחרונה
משמח מאוד. באמת.
תזכרי לספר לנו....
מובן ממשרוצה להשתחרר
בעניין הזה יש עקרון חשוב ועמוק:
החיים צריכים להיות משולבים משני דברים - 1.תוכן שנותן שמחה והרגשה טובה, 2.כלים שיכולים להכיל את התוכן הזה. (חסד וגבורה). אם יש רק צד אחד, זה לא טוב.
לדוגמא, מי שרוצה רק תוכן נעים, משמח וכו' בלי להציב גבולות, בסוף לא יצליח לשמור על התוכן הזה. תראי מה קורה לזוגיות של אחינו החילונים, שכשהם לא שמים לה גבולות היא לא שורדת לאורך זמן.
ומהצד השני, מי שרק עסוק בגבולות ולא בתוכן, מפספס את המטרה של הגבולות. ולא יהיה לו שמח בדרך הזאת, ולכן הוא כנראה יעזוב אותה.
צריך להבין שצריך גבולות, והמטרה שלהם היא לא בשביל להגביל את עצמנו, אלא בשביל שנוכל לשמוח בתוכן של החיים.
חשוב שתעסקי גם בלהבין מה הגבולות הנכונים, אבל לא פחות חשוב, שתנסי להפגש עם התוכן. עם השמחה העצומה שבחיי תורה. כמו בחנוכה לדוגמא

בהצלחה. השם ישמח אותך ויאיר לך בכל דרכיך.
אמן!פצלשית~
האמת שאני מבינה מה הגבולות ולמה צריך פשוט אני מרגישה שממש קשה לי לשים לעצמי כאלה
הכל מידי חזק וסוחף...
אז את בעצם אומרת שאין לך סיכוי להציב לעצמך גבולותאלי הבת????
ולכן את מתייאשת מראש, עושה לעצמך חיים קלים, וחושבת שאחרים ידאגו לחנך אותך בעצמם\ יסתדרו עם הבעיות שלך???
אני חושבת שזה גישה לא נכונה. זה אומנם קשה לעמוד בגבולות שקבעת לעצמך אבל זה אפשרי בהחלט. אדם שבאמת אין לו גבולות זה אחד בלי טיפת שליטה עצמית שלא מתחשב באחרים. כל אחד יכול לקבוע לעצמו גבולות הגיוניים ולעמוד בהם לפחות רוב הזמן.
את צודקת וברור שיש לי גבולותפצלשית~
ולפעמים לא יודעים גם איך
גבולות הגיוניים ישלי אבל גבולות שלרוב הנוער בימינו אין קצת קשה לי לשים לעצמי
כול בן אדם צריך לשים לעצמו גבולות בחייםסטלנית בפעולה
וואלה את צודקת שזה מעצבן ובאמת לא ברור
אבל זה הגיל פשוט
וגם הגבולות אפילו שאני שמה לעצמי
הם לא ברורים לי וגם אני ליפעמים עוברת אותם
מה לעשות גם אני נערה מיתבגרת [אולי מיתפגרת..?
]
וגם אני עוברת ניסיונות וקשיים
אבל אני מישתדלת מנסה...
ואף אדם בעולם לא יוכל לשים את עצמו במקום שלי
ולהגיד איזה גבולות לשים
ואם אני יכולה לשים אותם או לא...![]()
מיזדהה..?![]()
וואי ממשפצלשית~
יופיסטלנית בפעולה
![]()
יש לך ממד של צדקשושיאדית
אבל מה שנדרש הוא להנות מחדוות הנעורים ולנצל את הכוחות הנפשיים שהיא נותנת כדי לחשב את המהלכים במרץ הנעורים ולהחליט מהו טוב ואיך אפשר להגיע אליו בצורה יעילה.
זה קשה!
אפשרי.
תכלס נכוןתלמידה לחוצההה
כמה דברים:קרובה
-הוא רב. מלמד אתכן דרך חיים. הוא לא חופר.
-למה כזה מפתיע אותך שהוא מצפה ממך להגביל את עצמך? סורי שאני מעיזה, אבל לדעתי את, כמו כל יהודי, אכן צריכה להגביל את עצמך...
-אני מעלה אופציה לגבי הגבולות: יתכן והוא מתכוון שיש גבולות שבתור ילדים, צריכים שההורים ישימו אותן, ובתור נוער, כבר אפשר לצפות שישימו בעצמם.
לדוגמה- בתור ילדה כנראה העירו אותך בבוקר ללכת ללימודים, ולא איפשרו לך לישון עד מאוחר, ועכשיו בתור נוער, מצפים ממך להקים את עצמך.
ולעומת זאת, יש גבולות שמתחדשים/משתנים/נוצרים רק החל מהנערות, ואז לא תמיד אפשר לסמוך על הנוער שישים לעצמו את הגבולות הנכונים.
לדוגמה-טרמפים/מתי להגיע בלילה.
אין לך מה להתעצבן. אני בטוחה שהוא רוצה בטובתך.
טוייב כולכם צודקיםפצלשית~
נכון סופו של דבר הוא רוצה לטובתנו אבל זה קצת קשה כל הדיבורים שלו גם של המורה שלי הם אומרים לנו דברים כילו זה מובן מאילו
ולא מסבירים איך לעשות
רוצים שנגיע לתשובה בעצמנו מחילה אבל איתי זה לא עובד זה עושה אותי יותר נגד
חברה ביקשה ממני להעלות, זה בשמה.Love the world
טוב אזזז שאלה לי(יותר נכון התייעצות)
אהה וסתם שתדעו שאני ניקית מוכרת...(ובדיוק בגלל זה אני לא כותבת מהניק שלי)
אז ככה:
אני ב"ה בחורה דוסית-חרד"לית.
בכיתה ט' ורוצה לעבור בית ספר בעז"ה השנה...
יש לי 2 אופציות לאולפנות-
אחת דיי בסגנון שלי(דת"ל-חרד"ל) והשנייה לא ממש(דת"ל).
באולפנה הדוסית יש כמה בעיות-
1.פנימיה- אני לא ממש רוצה פנימיה...הם אמרו שהם יבדקו לי אופציה לבלי פנימיה אבל שזה לא מומלץ, אני מפסידה הרבה מהפעילויות והחוויות באולפנה...
2.רצינות- אין רצינות בלימודים... מי שרוצה מבריזה והצוות לא אוכף את זה. ואני צריכה יד קשה בלימודים אחרת אני אבריז ואזלזל חופשי...
ובאולפנה הדת"לית-
1. סגנון- זה לא הסגנון שלי...מבחינת לבוש,שירים,סרטים וכו'
זה הדבר העיקרי שמפריע לי...
אני לא רוצה לבוא לבית ספר שנגיד יש בוקר כיתה ואני לא אגיע בכלום מהאוכל כי אני לא בטוחה 200% שזה כשר(לא טרף או משו אבל נגיד לא לברור אורז ודברים כאלה)...
ומה שכן טוב זה ש:
באולפנה הדוסית-
זה הסגנון שלי!(למרות שלדעתי יש שם בנות שמסתכלות עלייך מלמעלה)
באולפנה הדת"לית-
אחה"צ לא תפוס בדברים של בית הספר...
אין לי איזה מחויבות שכל יום בשש ואח"כ בשמונה יש פעילות...
אז מה לדעתכם עדיף?? אני ממש מתוסכלת כבר ולא יודעת מה עדיף....
באיזה סגנון דתי המסגרת שאת נמצאת בה עכשיו?קרובה
מזכירה לעצמי להגיב לך מחר בע"הענבל
אני הייתי בשי אולפנות..אנא ה'
ולפי דעתי לכי על האולפנה הדוסית יותר.
זה פשוט טובב! מימלאא סיבות!
אם באלך אני יכולה בכיף להסביר לך...
אולי תלכי לאולפנות עצמן ותראי מקרוב?הרמוניה
אני תומך נלהב של פנימייהפיקאראחרונה
(אמנם הבנתי שלבנות זה יותר קשה)
אם את כבר הולכת לפנימייה את לא מחויבת לאולפנה מסוימת כי הנסיעות זה משהו יחסית שולי אז שאר הבעיות שכתבת לא רלוונטיות
חברה שלי בגדה ביתלמידה לחוצההה
אני פשוט לא יודעת מה לעשות
היא לא חברה טובה ממש (אקרא לה לצורך העניין יעל) היא חברה של סיכנושים היא איתי בשבט בכיתה גרה די לידי ויושבות בהסעה ביחד אז מן הסתם אנחנו די מדברות ואני משתפת אותה בדברים..
אבל לאחרונה (ממש לאחרונה כאילו בשבוע האחרון) היא פשוט אמרה לבנות דברים שאני דיברתי עליהן איתה... ועוד בנוחכותי כאילו אנחנו יושבות בכיתה והיא פשוט אומרת להן את זה ! אין לי מושג למה? אולי כי היא רוצה למצוא חן בעינהן או אני לאידעת מה וגם היא אומרת לפעמים גם דברים לא נכונים בעליל!
הנה דוגמאות:
1) יש לי חברה שקצת התקלקלה היא הייתה איתנו בבית ספר ועזבה אבל יא עדיין איתנו בשבט מובן ש'טחנו' את הנושא בכיתה קיצר שלשום פגשנו אותה בחזרה מבת מצווה של חברה ודיברנו ופתאום יעל אומרת 'את יודעת רבקי (שם בדוי) עדימי אומרת עלייך כל מיני דברים שאת התקלקלת וכו" ואני מסמיקה ותוקעת לה מרפקים והיא ממשיכה בשלה
2) עשינו עיתון לכיתה וחברה שלי שלחה לנו בדיחות שנשים בעיתון אני טיפה התרגזתי כאילו זה העיתון שלנו והכל אז בהפסקה היא אומרת ' וואי נעה אין לך מושג איך עדימי התרגזה ששלחתם את הבדיחות' ושוב אני מנסה לרמוז לה והפעם זה באמת היה פדיחות כי נעה היא החברה הכי טובה שלי כאילו אנחנו צמודות ממש!
3) היום המדריכה שלנו באה למסיבת חנוכה והמדריכה כאילו אני איזה חודש שולחת לה הודעות והיא לא עונה...
קיצר פתאו היא באה אלי ואומרת חלי 'למה את חושבת שאני מסננת אותך ואני כולי מתרגזת רצח ורואה את חברה שלי מחייכת מאוזן לאוזן ואני פשוט מסמיקה ורוצה להיקבר באדמה!
נרשמתי לחוג כדורסל ומובן שכולם צחקו עלי ובחוג היו כמה בנות שאני מכירה והן בשבט שלי (אין לי מעמד גבוה בשבט אני די שולית כזה..) ואז יעל כותבת בקבוצה של הכיתה
-"עם לא הבנתם עדימי נרשמה רק בגלל החברות...!
🙃"
וזה שקר גס אני בכלל לא ידעתי שהן גם שם!
אז כמובן שרשמתי לה על זה מצרפת שרשור:
אני: לרבקי גלת
לנעה אמרת שאני התעצבנתי על שהיא כתבה בדיחות
ולנעמי אמרת שאני חושבת שהיא מסננת
!!!!!!!!!!!!!!!!!!
מה יש לך לומר להגנתך?
היא: מסכנה ממש!! מה הבעיה?
אני: את לא מבינה לבד?
מה שאני אומרת לך על אנשים לא אמור להגיע אליהם!!!!!!!!!!!!!!!!
היא:אז תחשבי פעממים לפני שאת אומרת לי משהו סגור?
אני:מה שרשמת בקבוצה היה פשוט פוגע
היא:
דבר ראשון זה היה ממש בצחוק!!!!!!!
דבר שני סליחה עם טעיתי..
דבר שלישי אני חושבת שזה לא בעיה להירשם רק בגלל החברות.... זה ממש שיקול!!!
סליחה עם נפגעת
ועם אמרת שלא נרשמת בגלל החברות אז מה את מתיחסת?? סתם אני נדפקתי... אמרתי את זה בגלל ששמעתי אותך אומרת את זה בהסעה עם את מכחישה אז סבבה
אני פשוט אובדת עצות אולי אני לא אגיד לה עוד דברים אבל על מה שכבר אמרתי לה אין לי עוד שליטה!
מה לעשות???????
אממ.. בהעתק של השיחה שעשית רואים את השם האמיתי שלה..רודף אהבה בימים
תג מחיר- אשמח לתגובות
אני ועצמי:)
שואלת כדי ''לבנות'' לעצמי דעה בעיניין..
בעד או נגד? למה?
התורה אומרת על זה משהו או שזה דעות שלא דווקא סותרות אותה?
תודה מראש לעונים ולעונות![]()
נכון, בגלל שאנחנו לא כובש אנחנו לא אמורים להתנהג באכזריותחושבת בקופסא
ולרצות שמי שלא עשה כלום ירעד מפחד מסוגר בביתו.
אבל אל תדאגו, אנחנו מאוד רחוקים בפועל מאיזשהי הפגנת סמכות משמעותית, ומרחק שנות אור מלהיות כובש אכזר.
אבל העניין שמה שאנחנו רוצים זו סמכות משמעותית, לא סתם להפחיד אזרחים תמימים.
מאמר חובה!הָיוֹ הָיָה
בדור שכזה, מלא בלבולים מערביים ופוסט-מודרניים, אשר משריצים צחנת כפירה בלבוש הומאני ומוסרי כביכול. ומחדירים קרירות וזלזול ב"יידישקייט", במסווה של שלום ו"דרכי נועם"..
כמה יפה וטוב שיש קול שפוי, אמיתי, שלא מתבייש להכריז על ערכי התורה וללמדנו פרק ב"צאי לך בעקבי הצאן"...
ממליץ ממש ממש ממש לכל אחד ואחת לקרוא את המאמר הקצר הבא:
אני קראתי וממש נהניתי. הוא מדהים, מלמד, מחנך ומעורר.
קדימה כנסו....
ואוווו הוא יפהLove the world
וממחיש לנו ממש את ההיסטוריה חוזרת
ממש יפההכל עוד אפשרי
וואו ממש מעורר ומחזק!עצמי החביבה
קראתי גם, כל כך מתאימה ההקבלה הזאת!
זה מדבר על מישהו ספציפי/ משהו שקרה?הרמוניה
לא בטוח שהבנתי את השאלה..הָיוֹ הָיָה
אם מתתיהו החרד"לי מייצג מישהו מהמציאות שלנו?הרמוניה
אני לא חושב שזה נועד לייצג מישהו מסויים וספציפי, אלא-הָיוֹ הָיָה
הוא כן נועד לייצג דרך.
דרך שיודעת שיש עוד ערכים בתורה חוץ מלהיות נחמד...
דרך שיודעת שלפעמים הערכים האלו הם דוחים את ערכי הנחמדות...
דרך שלא מכניסה את כל סל התרבות המערבית לתוך החיים שלנו על ידי כמה "מאמרי חז"ל - מחמד" על שלום וקירבה ומידות טובות..
דרך שיודעת לעמוד על שלה, לסרב בגאון ובתוקף למנסים לערער אותה ולפגוע באלוהי'ה.
דרך שיודעת שמותר לומר לא. בתקיפות. באומץ. בחדות ונחרצות.
דרך שיודעת ללחום במזיקים לה, בעוז, בגאון, מתוך אמונה עמוקה ובטוחה
דרך שלא חושבת שמלחמה כזו היא פגם במידות, או מעשה גס.
דרך שיודעת ש"להיות נגד" זה לא מילה גסה.
דרך שיודעת להיות נאמנת לתורה, לתורה באמת, בלי לעשות בה כווצ'ים עד שהיא נראית כמו סחבה אחרי ספונג'ה..
דרך שיודעת להוקיע, כן, להוקיע. דברים פסולים מתוכה. ולא מרגישה "לא הומאנית".
דרך שיודעת לבוז, לבזות, להשפיל, את הלוחמים בה והמערערים עליה. הלוחמים באלקיה ומערערים עליו. ולא חוששת "אולי זה לא יפה?"
דרך שיודעת להניף בעוז ובגאון את הדגל "עברי אנוכי ואת ה' אלוקי השמים אני ירא"!!
ומי לה' - אליה!!
וואו כתבת ממש יפה!עצמי החביבה
תודה לה' שזכיתי להשתייך לדרך הזאת!!!
תודה..הָיוֹ הָיָה
אכן, יש להודות כ"כ הרבה..
נדיר היום, נדיר...
אני לא מסכימה איתך מכיון שהטענות שלך לא חפות מנגיעות אישיות.הרמוניה
לפעמים מרוב רצון להגן על התורה אבל לוקח את זה אישית, ופועל "דוך" בלי מעצורים, בלי רגישות, עם הרבה נגיעות אישית ולא מכוון לרצון השם נטו.
מלבד זאת, במאמר אכן ראיתי נאמנות לתורה... אבל דווקא לא בדרך עיוורת, אלא בדרך שתפעל, בדרך מחושבת ורגישה (הוא עשה כאילו הוא בא לשחוט את הערכים אבל בסוף- הפתעה...)
מעריכה את האמירה, וגם את הרצון שמאחורי זה, אבל יכול להיות שמאחורי הדבקות הזאת מסתתר גם חוסר ביטחון כלשהו שמצריך עמדת התגוננות והתקפה במקום נועם ודרך ארץ.
כמו שאמרתי פעם, אני בהחלט מעריכה אותך, אבל דווקא בגלל זה הציפיות ממך גבוהות הרבה יותר.
טוב נו...הָיוֹ הָיָה
אין לי אפילו כח להגיב..
משאיר לקוראים להחליט אם דברייך רלוונטיים או לא.
(וכן, אני תוהה אם לא היית אומרת בדיוק בדיוק את זה למתתיהו... לצערי אני משער שכן)
..הרמוניה
בסדר
שיהיה לילה טוב!

בסוף החלטתי כן להסביר.הָיוֹ הָיָה
ראשית, מאוד מוזר כל ההתמקדות ב"נגיעות אישיות שלי" והאריכות שלך בביקורת על "מה אני עושה". את חושבת שאני כתבתי את המאמר? שכותב המאמר מכיר אותי? יש כאן מאמר שנועד לתאר דרך של תורה. ומה אנו למדים בנושא ממתתיהו. למה רלוונטי כאן מה את חושבת עלי?
עכשיו אני מבין ששאלתך מראש למי זה מכוון לרמוז הייתה כי הנחת שאני מנסה לרמוז על עצמי, אז לא, גברתי, אני לא כ"כ מגלומן... הבאתי את זה כדי ללמוד על הדרך, אכן, דרך שאני רוצה ללכת בה ומשתדל ללכת בה, ומנסה גם להסביר אותה. אבל ממש לא "עלי" ולכן כל נאום המוסר לגבי לא ממש רלוונטי לדיון.
לעצם הדבר, נכון שאנו נבחרנו מלמעלה, ועל כך עלינו לשבח לפאר ולרומם. אבל זה לא סותר כלל שזה כן הרגשה של "הולך בדרך הנכונה" כי זו היא הדרך הנכונה!! כן כן, נבחרנו לדרך הנכונה!!
ומה שהמאמר מנסה להעביר לנו, ללמוד ממתתיהו - שאם אנו בדרך הנכונה, עלינו להלחם עליה ללא פשרות.
ללא גישה של "הכלה", ו"בואו נהיה נחמדים", ו"לא צריך להיות קיצונים", ו"למה כל דבר נגד"...
לא לא לא. זה אנחנו לומדים ממתתיהו, שזו לא חשיבה נכונה!
עלינו להגן ולשמור בקנאות על דרך התורה, דרך ה'. ולא לנסות להתייפייף ולהתעדן נגד גישות המנסות לקעקע אותה.
(וזה שהוא פעל בחכמה ועשה תרגיל, לא רלוונטי ולא זה הנידון. האם זה מה שראית כעיקר המאמר? כמדומה שמי שקורא אותו מתחילתו לסופו רואה בדיוק מה הוא בא לבטא - מלחמה עיקשת למען התורה, בלי התכופפות ופשרנות)
דווקא הגישה של "אל תפגע.." "אל תתגאה".."אתה רק שליח"... היא היא הגישה שנראית כביכול בשם התורה, אבל באמת היא נגד התורה! היא נשמעת מאוד יפה ומושכת, אבל על ידה מכשירים את כל השרצים, מרוב ענווה לא מעיזים להלחם ברוע.. ואז - גומרים כמו המתייונים..
מכיוון שלמעשה כן נכנסת לתקוף אותי על דרכי האישית, אני כן אענה על זה.
ותמצית תשובתי היא במה שכתבתי כבר לפני - שאת אותם הדברים היית אומרת גם למתתיהו.
זה בדיוק מה שבא המאמר לבטא - שתפסיקו כבר להתייחס לכל מי שמגן בקנאות על ערכי התורה כאילו הוא סתם אדם שאוהב מריבות ופועל מנגיעות אישיות, כשבכך אתם בעצם אומרים - הדרך הנכונה היא דרך של עדינות, "דרכי נועם" ושאר ציטוטים... צריך להיות מתקדם, נאור, לא להלחם בכל העולם ואשתו....וכו' וכו', וזה בדיוק הטעות!!
אלא מה, את אומרת "כן, זה מתתיהו, אבל אתה? אתה בטח פועל מעצבים ונגיעות אישיות" ובכן - תני לי סיבה אחת למה את חושבת שלא היית אומרת את אותו דבר בדיוק למתתיהו עצמו אם היית חיה לפני אלפיים שנה?
אם את חושבת שמי שמגיב בקנאות ותקיפות זה מתוך גאווה ונגיעות, זה כנראה מה שהיית חושבת גם עליו.
אבל משום מה ממרחק קל להעריץ אותו, ולחגוג את נצחונו, עד שזה מגיע אלינו, לדור שלנו, פתאום כבר מקדשים את הסובלנות... את הפרדוקס הזה בא לנתץ כותב המאמר! והוא זועק אל כל קורא וקורא: "אם אתה גבר, תלמד ממתתיהו, אל תחגוג סתם ותשאר בצד שנגדו, תלמד ממנו, תלמד איך לפעול ומה היחס לכל מי שמקעקע את יסודות התורה"!!
ולסיום, מה שכתבת על כך שזה מעיד על חוסר ביטחון עצמי, כבר האריך ידידי כאן: בלי להיכנס פה לויכוח - נוער וגיל ההתבגרות להסביר למה זה ממש לא נכון, וגם על זה יש לציין שמי שחושב כך על כל מי שתקיף נגד התורה - היה חושב כך על מתתיהו עצמו.... ומי שחוגג את חנוכה - מוזמן להבין את מה הוא חוגג, ולהפנים שלעיתים מלחמה עיקשת וחסרת פשרות נובעת דווקא מתוך ביטחון ואמונה עזה בצדקת הדרך, ולא הפוך. מתוך קנאות לשם שמים, ולא מתוך גאווה ונגיעות.
ובהקשר לכל זה, הייתי ממליץ לעבור על מה שהבאתי כאן: הנה דבר תורה נהדר, על יסוד מהותו של החנוכה: - נוער וגיל ההתבגרות שום דבר שמה אינו מדעתי האישית, אלא מתוך המבואר בספרים הקדושים על עניין החנוכה.
...הרמוניהאחרונה
בלי להיכנס פה לויכוחsomeone
רק דבר קטן בקשר למשהו שכתבת
"אבל יכול להיות שמאחורי הדבקות הזאת מסתתר גם חוסר ביטחון כלשהו שמצריך עמדת התגוננות והתקפה במקום נועם ודרך ארץ."
אני אוכל מרורים מהטיעון הפסאודו פסיכולוגי הזה כבר שנים...
חוסר ביטחון זה ממש לא ההסבר היחיד לתוקפנות, והוא גם לא ההסבר הסביר. רוב מוחלט של הפעמים הוא נובע מחוסר סובלנות לדעות של השני או לאי יכולתו להבין, או סתם בגלל המזג של האדם.
גם מהכיוון השני, רוב מוחלט של הפעמים כשמישהו לא בטוח במשהו, הוא מהסס ומרסן, לא תוקף.
אני לא אומר שזה המקרה פה, אבל בד"כ הייתי שומע אותו אחרי שקטלתי אנשים בוויכוחים, ואז מה שנשאר להם בארסנל היה "אתה תוקף משמע אתה לא בטוח בדעותיך משמע אתה טועה" במקום לענות עניינית.
מאז אני פשוט מתעב אותו...
זה מדבר עלsomeone
מתיתיהו בן יוחנן כהן גדול החשמונאי...
ועכשיו תקראי את הכל שוב
לא נכוןהרמוניה
מה הקטע אם זה לא היה 'מתתיהו' של ימינו
אה נו..someone
לוקחים סיפור מפעם ומדביקים עליו מציאות של היום.
והרעיון הוא להעביר את המסר שכך הוא היה פועל אילו היה חי היום...
פשוט חשבתי שאפילו את הרפרנס לא הבנת
מישהושושיאדית
אני לא מצליחה לקרוא....
זתומרת...
לאמשנה שמישהו יסביר לי בבקשה.
לא יודעת אם אני אסביר את זה טובהרמוניה
והוא כותב על ארץ ישראל שמתדמה לתרבות המערב והליברליזם שולט, כולם רוצים למצוא חן ולהחשב נאורים וזה (בשם הממלכתיות...), ואז מזמינים את "ממתיהו החרד"לי" לכנס שחיטת הערכים שממומן ע"י קרן ברברית- גרמנית כמובן, ומצפים שהוא סוף סוף שהכי מייצג את העולם הישן והלא נאור להצטרף אליהם ולהביע את האמירה שלו אבל הוא עומד שם מול כולם ובסוף אומר להם לא. ואומר את דעתו העצמאית וחותם ב"מי לה' אלי" והאמת מנצחת... העם מסכימים איתו והליברל נשאר אבק
ואז בפסקה האחרונה כתוב את העניין של "בימים ההם בזמן הזה" שנרות חנוכה מספרים גם את הסיפור הזה
וזה בעצם לדעתי המסר שלו שאנחנו צריכים להבין את התפקיד שלנו ושאנחנו יכולים לגרום לזה אם נקח אחריות ונהיה נאמנים לאמת כי השקר יכלה בסוף, ומי שהיה פעם נחשב מיושן כי היה נראה נאמן, בסוף ירוויח
וכשיודעים מה הסוף פתאום זה עוזר להסתכל על המציאות המבט אחר ולראות מה האמת, ולרצות להיות אלה שיביאו את הגאולה גם כשזה לא נראה...
פשוט עדיף להעתיקsomeone
מתתיהו החרד"לי
אירוע זה, של מלחמת תרבות יהודית עיקשת, נצרב בהיסטוריה ונחרת לדורות. הנרות הקטנים, הדולקים מאז בפתח כל בית - נשארו כדי לספר
תגיות: הרב אביעד גדות חנוכה
הרב אביעד גדות , כ"א בכסלו תשפ"א 07/12/20 11:15
הרב אביעד גדות
הרב אביעד גדותצילום: רעות קורנברג – ראות טובה
ההיסטוריונים אוהבים אותה. אוהבים לחקור את התקופה המרתקת ההיא: צמיחתה ושקיעתה של האימפריה הפרוגרסיבית.
הפוך בה והפוך בה – ותמיד תמצא פן חדש למהפכה העולמית החדשה שהתרחשה אי שם במאה העשרים ואחת למניינם, חבקה את המערב, עם שלוחות משמעותיות למזרח התיכון.
מרתקת מכולן, היתה מדינה זעירה, אי שם בפריפריית האימפריה. חלוקות הדעות, אם המדינה היתה מרדנית או רק קבוצות מסוימות, אשר בלמו את הגזירות שהתפשטו ברחבי האימפריה. בלמו, חרף הכספים הרבים, בדולרים וביורו שנשלחו מעבר לים על בכדי לעצב את זהותה.
לא. זה לא קרה ביום אחד. להפך, בתחילה היה נראה כי אותה ישות הולכת ונבלעת אל קרבו של התהליך הגלובלי, אך בהחלט ניתן להצביע על תהליך ברור: אי קבלת מרות, ואפילו חשיבה עצמאית, בקרב מספר מצומצם של יודעי ספר ומסורה – אשר שאבו משנה ממקורה, הפוכה להכעיס מכל מה שגדולי הפילוסופים הפרוגרסיבים התוו.
אסכולה אחת אף טענה כי ניתן להצביע על אדם אחד כמחולל המהפכה – אשר העניקה עצמאות לאומית, מחשבתית ותרבותית למדינה ההיא: מתתיהו החרד"לי.
הוא לא נשא באף משרה רשמית, ועל אף שיוכו לזרע הכהונה, שכנו הוא, בניו ומשפחתו באזור הכפרי הנחות, ולא בעיר הבירה. בעבר נשא במשרה רמה אך נחסם על ידי הפקידות המקומית. בניו ששירתו בצבא ביחידות הקרביות ביותר נתקלו תמיד בתקרת זכוכית אטומה. לנגד עיניו חוללה עבודת הקודש הממלכתית, עליה חינך את תלמידיו: תחילה באקדמיה החד-גונית, בתעמולה התקשורתית, ובבתי המשפט המוטים, אך בהמשך גם בבית המחוקקים, במשרדי הממשל השונים, בחומרי הלימוד, ואף ברשויות המקומיות. הכל באיצטלה ליברלית, כביכול.
בעלי השררה לא היו פרוגרסיבים להכעיס אך מי בשוגג ומי במזיד, רצו למצוא חן בעיני נציבי האימפריה ולחוש ליברליים ונאורים. הם שחו עם הזרם, בשם הממלכתיות ושלטון החוק. כך נצבעה המדינה כולה בצבע אחיד ושינתה פניה, לבלי היכר.
ואיפה היה העם בתקופה ההיא? הסקרים, הלמ"ס, וגם הבחירות שנערכו כל כמה שנים, הראו כי רוחו נאמנת ללאומיות ולשורשים. אולם תמיד בקצה, התקבלו תוצרים שונים - ברוח האימפריה, וזאת מפחדם של נציגי הרוב להתעמת או לנסות למשול ברוח מגילת היסוד של המדינה.
האירוע, או השיא, כך אומרים, אשר הוביל את המרד לכדי נקודת התפרצות, התחולל במעמד "שחיטת הערכים" בו התבקש מתתיהו להשתתף, דווקא בגלל דמותו האותנטית. מעמד שחיטה זה, היה החביב ביותר על ידי נציגי האימפריה, היות וביטא יותר מכל את מהות הפרוגריסבים – שחיטת כל הקדוש והיקר, והתפוררות הערכים המיושנים, בעיניהם - למען גילוי "האור". מיותר לציין כי את הטקס כולו מימנה קרן ברברית-גרמנית.
ויהי היום. מתתיהו קרב בנונשלנטיות אל המזבח, ולרגע היה נראה כאחד משלהם. זקנו הלבן ומראהו הלהיב את נציג האימפריה, הלבוש במיטב מחלצות התקופה: הנה, מתתיהו המיושן, הולך עוד רגע קט לשחוט בעצמו - את הערכים.
בחיוך רחב הגיש הנציג לזקן ההדור את הסכין, ופקד: "שחט!". הנה, תכף ערך לאומי ושורשי נוסף יתמוטט תחתיו, כפגר מובס.
אך מתתיהו הישיר מבט אל הנציג. משם שטו עיניו אל הקהל העצום אשר נשא עיניו בחזרה בחזרה, והמתין למוצא פיו (הם העריכו רבנים).
מתתיהו פתח ואמר: "לא אשתף פעולה. אני חושב אחרת, אני נאמן לתורה מפיה אנו חיים, אשר קדמה לעולם. אני נאמן לזהותי. ממלכתיותך הסלקטיבית – אינה ממלכתיות. חוקיך המוטים – שמים ללעג את החוק. אני בז לרוחות הזמן להן הינך כורע, ויודע אני לברור בין טוב לרע. אינך ליברל – כי את דעותינו אינך סובל ואת פינו אתה סותם בכל הזדמנות. לא עוד!" הוא פנה אל העם וזעק כמשה למרגלות סיני: "מי לה' אליי!" (שמות, לב)
הנציג הליברלי התמוטט תחתיו, הוא לא היה מסוגל לשמוע דעה כה עצמאית. עיני הקהל ברקו בהזדהות: "כי הם חיינו!" העיתונאים נאלמו, והרשתות החברתיות געשו.
אירוע זה, של מלחמת תרבות יהודית עיקשת, של רעיון ומעש, נצרב בהיסטוריה ונחרת לדורות. הנרות הקטנים, הדולקים מאז בפתח כל בית, מחממים משפחות ומאירים את הלב - נשארו כדי לספר. בימים ההם – בזמן הזה.
לא לא...שושיאדית
תודה על השקעה אבל אני צריכה משפט אחד או שניים. זהו.
בקיצורsomeone
השוואה של מתיתיהו המכבי לשמרן הנלחם בפרוגרסיבים בימינו...
אהה... ולמה דוקא חרדל?שושיאדית
כן אבל מה הקשר חרדלי,שושיאדית
חחח חשבתי שלא הבנת אז ניסיתי להסבירהרמוניה
וכן זה קטע שלי... אני לא יודעת לסכם..
אמ כי הוא חרד"לי והוא פונה לחרד"לים מה השאלה
אני הבנתיsomeone
שהקשר הוא שהיחידים שבאמת ילחמו בפרוגרסיבים אלו החרדלי"ם. הלייטים מקבלים אותם מחד, והחרדים מאידך, פשוט לא מעניין אותם כי הם סגורים בתוך עצמם, וכל עוד זה לא נוגע אליהם, הם לא יילחמו בזה (זו לפחות דעת הכותב לפי הבנתי...)
@שושיאדית
אפשר אבל...שושיאדית
הפגנת בורות...
אצטט מויקיsomeone
פרוגרסיביזם (באנגלית: Progressivism; נגזרת של המילה progress, עברית: קִדמה) היא פילוסופיה המבוססת על הרעיון כי התקדמות מדעית, טכנולוגית, התפתחות כלכלית וארגון חברתי חיוניים לשיפור מצב האנושות. הקידמה הפכה לרעיון רב-משמעות בתקופת הנאורות האירופית, שדגלה בהתבססות על ידע אמפירי כיסוד לחברה. במרוצת הזמן השתנו משמעויות המושג בהתאם לתקופות ולנקודות מבט שונות.
וכעקרוןsomeone
ההפך משמרן
והנה הדוגמה ההפוכה: כנראה נראים מתיונים גירסת עשרים עשרים...הָיוֹ הָיָה
נאמני תורה ועבודה בקריאה חדשה: מחנכים מגוונים - חדשות כיפה סרוגה
למה שתלמיד ישמע רק עמדות תורניות? בואו נחשוף אותו לכל הזבל! נהיה חלק מהעולם המתקדם והנאור...
זה, זה המודל לחוסר היכולת לעמוד עם עמוד שדרה.
זו הדוגמה לעולם שמקבל את כל מה שהיונים רוצים שהוא יקבל...
ואייי חנוכה היום!!סטגדיש
הכנתי לכבוד זה ספינג׳יםאופטימית:-)
חמחמיםשטות_ניק_בנשמה
היי, איזה כיף שחנוכה(:ילדה של אבא
יש לי משהו על הסביבון
את הסביבון מחזיקים מלמעלה-
מרמז שבחנוכה הגזרה הייתה על הנשמה היהודית, על התורה, על הרוח של עם ישראל.
ולעומת הרעשן בפורים שמחזיקים מלמטה-
כי בפורים הגזירה הייתה על הגוף, להשמיד את העם באופן פיזי.
ואו יפה!!סטגדיש
הנה דבר תורה נהדר, על יסוד מהותו של החנוכה:הָיוֹ הָיָה
בעיקרון זה דבר תורה ממש ארוך, זו מערכה שלימה שאמר אחד מגדולי הצדיקים, אבל אני אביא את תמצית הדברים, ואמנם זה עדיין קצת ארוך, אבל מומלץ מאוד לקרוא בכל זאת, אפילו בצורה של שלבים שלבים. (ולא נורא קצת להתרגל לסגנון דברי תורה כאלו, שהם מערכות בנויות לתלפיות, מורכבות חוליות חוליות הנשזרות באופן מופלא):
אנו מוצאים בחנוכה ענין מיוחד שאינו בשום חג, ש"קבעו להודות ולהלל", וצריך להבין - מה המיוחדות הזו.
ובכן, הנה על הפסוק "לא מרובכם מכל העמים.. כי מאהבת ה' אתכם.." מסביר הרמב"ן שהאהבה היא למי שמוכן להתמסר עבורו בשלימות - וזה ייחודי לכלל ישראל, ומביא את המדרש "מה לך יוצא להסקל? [כלומר: על מה אתה נסקל] - על ששמרתי את השבת, מה לך יוצא להשרף? - על שמלתי את בני, מה לך יוצא להרג? - על שעשיתי סוכה, על שנטלתי לולב, על שעשיתי רצון אבא שבשמיים" ומסיים הרמב"ן שעל זה נאמר "ישראל עזין שבאומות" שהם עזים על שמירת יהדותם ונאמנותם לה'.
***
בנבואת דניאל אנו מוצאים שדימו את יוון לנמר, ומסביר המהר"ל שזה מחמת שהם עם עז, ונמר הוא החיה שמתייחדת בעזות, "הוי עז כנמר", והסיבה שיוון היא עם של עזות - היות שעניינם הוא בחכמה, בשכל, ושכל - בשונה מכל המידות, אינו ניתן להכנעה, אדם שכועס יכול לכבוש את כעסו, אדם שמקנא יכול לכבוש את קנאתו, אבל אדם שמבין הבנה מסויימת - אינו יכול "להחליט שהוא מבין הפוך", והוא עז בנאמנותו ומלחמתו. ולכן - יוון שגידלו ושיבחו את עניין החכמה, שהוציאו את כל הפילוסופים, הם מתייחדים בעזותם. ומולם התייחדו ישראל במלחמתן - בתור ה"עזין שבאומות"
ודקדקו צדיקים במהר"ל - שאינו מציג את העזות כדרך של "בדיעבד" ש"טוב, אין ברירה, נהיה חייבים להיות עזים" אלא שזו תנועה חיובית בנפש, שכשנתקל אדם מישראל בהתנגדות לערכי התורה - יגיב בעזות.
***
בפתיחת הלכות חנוכה מתאר הרמב"ם "בבית שני כשעמדה מלכות יוון", וידוע ההסבר בכך שהדגיש את "בית שני" - היות שמהותו של בית שני הוא בהארת תורה שבעל פה, כמבואר במדרש הקבלי "היכלות" - שבבית שני אמר הקב"ה לישראל שהוא רואה שהשתוקקותם להרבות תורה בקושיות ותירוצים - להאיר את אור תורה שבעל פה.
עומק עניין תורה שבעל פה נובע ממידת החכמה, שמתוך חכמת התורה והעיון בה - מוציאים חידושים ועיונים, מתוך שכלו של האדם העמל בתורה.
ועיקר מלחמת היוונים - שעניינם, כאמור, הוא בחכמה. הייתה להחליף את חכמת התורה בחכמת יוון, שבשונה מחכמת התורה שמכוונת להתאים ולהשפיע על המציאות, חכמת יוון היא באופן נבדל, כמו אותו פילוסוף שהתנהג בצורה מגונה והסביר: "וכי מתמטיקאי חייב להיות משולש?". וזו עיקר מלחמתם - הם רצו לעקור את חכמת התורה המשפיעה על הגוף, ולהעמיד את השכל כדבר נפרד ואת תרבות הגוף כדבר נפרד.
לא לחינם אמרו חז"ל "ארור מי שילמד את בנו חכמת יוונית" - כי היא שורש הרע ששם, להפריד את המושכלות מהמעשה, ולכפור בחכמת התורה.
***
במאבק זה, של יוון בעזותה המנסה להחדיר את תפיסת החכמה שלה, אל מול ישראל העזין שבאומות שהתעקשו לשמור על תפיסת החכמה של התורה. חכמה מול חכמה, עזות מול עזות. ניצחו ישראל בעזותם. והותירו את עוז חכמת התורה על מכונה.
לכן מתבטא נס החנוכה במנורה, ואת החג קבעו בעיקר על נס פך השמן ולא על ניסי המלחמות - כי המנורה היא הביטוי המרכזי לכל המלחמות כולם - שהתנהלו סביב המאבק על החכמה, והמנורה היא סמל החכמה, כמו שנאמר "הרוצה להחכים ידרים - שמנורה עומדת בדרום". היא סמלה של תורה שבעל פה, הנקראת במדרש "הארת תורה שבעל פה" - אור, הנובע מן החכמה.
ולכן אף אנו מדליקים לדורות את החנוכיה - שהיא היא זכר למנורת המקדש, כסמל לחכמה ולהארת תורה שבעל פה. ועל זה אמרו צדיקים שהתבוננות באור הנרות היא סגולה לשפע בתושבע"פ ולהארתה.
***
אלא, שלאחר שמקדשים כל כך את העזות, יש חשש שיחשוב האדם שמידה זו בפני עצמה מקודשת, וישחית את מידותיו כשיהפוך את עצמו לחוצפן.
לכן הדגישו במיוחד את ההודאה - שהיא האנטיתזה לעזות, כי מהותה הוא בהתבטלות, בהכרה במשהו עליון ומשפיע והיכנעות לפניו.
כשבכך אנו מדגישים: קידשנו את החוצפה והעזות אל מול הרוע והרשעה, אל מול הדעות המנוגדות לחכמת התורה. אבל אין זה בגלל שבפנימיותינו אנו חצופים, כי הנה אנו פועלים בנפשינו פעולה של היכנעות לפני אדון העולם, ורק מכוח נאמנותינו לו - אנו מעיזים פנינו כנגד הנלחמים בו.
וסיכום בקצרה למי שקשה לו לקרוא הכל:הָיוֹ הָיָה
בחנוכה יש קביעה מיוחדת של מצוות הודאה, צריך להבין למה.
ברמב"ן מבואר שהסיבה שה' אוהב את עמ"י - זה כי הם עזים במלחמתם למענו, ועל זה נאמר "ישראל עזים שבאומות" שמתנהגים לגבי זה בעזות.
גם יוון עניינה בעזות, והטעם - כי הם סמל החכמה האנושית, ובשונה משאר מידות - אדם לא יכול להכניע את השכל שלו. ולכן הוא עז בחכמתו.
והעזות של ישראל - שהם נלחמים מנגד על חכמת התורה - היא דבר מבורך, לא "דיעבד" אלא תנועה חיובית בנפש - להגיב בעזות לכל דבר שהוא התנגדות לתורה.
בבית שני האיר אור תורה שבעל פה, שעניינה הוא "החכמה", ודווקא אז קמו היוונים להלחם - לנתק את חכמת התורה ולהעמיד תחתיה את חכמת יוון, שהיא חכמה שלא מתיימרת להשפיע על הגשמיות, אלא מקדשת את הגוף בפני עצמו ועוסקת בחכמה בפני עצמה.
עם ישראל נלחם בעזות נגד זה, ושמר בקנאות על חכמת התורה. סמל המלחמה מתנקז לנס המנורה - שהמנורה מסמלת את החכמה ותורה שבעל פה, שאותה הצליחו עם ישראל לשמר בעזותם כנגד עזות יוון המנסים להחדיר את חכמתם במקום חכמת התורה.
לכן גם תיקנו את הדלקת נרות חנוכה - כהמשך למנורת המקדש וכביטוי לחכמת תושבע"פ, ולכן התבוננות בנורת היא סגולה לקבל הארת תושבע"פ וחכמה.
ועל מנת שלא יהפוך להיות מצב שנשחית את מידותינו בגלל העזות הזו - תיקנו מנגד את ההודאה, שהיא תנועה של הכנעה בפני ה' - ובה אנו מראים - אין לנו טבע של חוצפה, כלפי ה' אנו כנועים, אלא שמכח כניעה זו אנו עזים כנגד הנלחמים בו.
וואו יפה מאוד!! אשרייךהיי לכולםם
יפה ממשסטגדיש
כשהנרות דולקות זה שעת רצון גדולה בשמייםרויטל.
ולכן לבקש מה שצריכים מהשם הן ברוחניות והן בגשמיות.
חפש באתר מילה טובהכתום עולה????אחרונה
מומלץ בחום!!
🥵רעיונות לפעולה סניפית לחנוכה??קוואלה
אולי -ריק סאנצ'ז
יש את המשחק הזה עם הסביבון והמטבעות...לא זוכר איך הוא עובד...
אפשר לעשות חידון חנוכה לכל הסניף (עם תחרות פרטית, שבטית, או איך שבא לכם...) - מחלקים חומר לא ארוך ללמוד...(עם פרסים כמובן)
אולי חלוקת סופגניות לאנשים ברחוב...אם יש לכם תקציב...
תכינו סביבונים מדיסקים וגולותרודף אהבה בימיםאחרונה
איזה באסה...אודה ה' בכל לבב
עד לפני כמה שעות הייתי שבועיים בישיבה, קפסולות מסכות וכו...
ואז הראש ישיבה הודיע "לצערי לא תהיה היום הדלקת נרות ומסיבת חנוכה בישיבה עקב החוק החדש להתקהלויות".
אני רק שואל, למה?! מה יש למדינה נגד חגים יהודיים???
טוב,
שיהיה לכולם חג שמח מלא השפעות ושבעזהי"ת כל אחד ואחת יגלה את האור הגנוז החבוי ונסתר בדור שלנו!
(נ.ב - מיועד לבנים, ידוע שמנהג חסידים להסתכל ללא לחץ וקוצר זמן על אש הנרות, דבר אשר מתקן את פגם שמירת העיניים! אני חושב שכדאי מאוד לכל אחד לנצל את ההזדמנות!)
חג שמח ומלא אור!תגל הארץ
למדינה אין כלום נגד חגים... ביחוד לא יהודים
- רק חוששים מהריק סאנצ'ז
מההתקהלות של החגים...
למדינה אין כלום נגד חגים יהודיים...ניק כמעט בלי ראש
בחגים אנשים בדר"כ מתקהלים, אז עשו חוק שאסור להתקהל בחנוכה כדי לא להפיץ את הקורונה.
למה כל דבר שהמדינה עושה אתם רואים כמו גזרות שמד?
אגב, אתה יודע מה המקור של המנהג חסידים שכתבת?
על האחרון.. למה רק בנים?
רודף אהבה בימיםאחרונה
חנוכההההיי לכולםם
אנשים אתם קולטים? היום בערב חנוכה.!!
בואנה לא הייתי בעיניינים, לא הבנתי למה כבר מוציאים חנוכיות, ואז אמרו לי שהיום בערב חנוכה
וואי וואי איך הזמן טס
חנוכההה מתה על החג הזהמתנחלת אמיתית
וואי באמת אחלה חגהיי לכולםם
חג מהמםםהכל עוד אפשרי
חחח וואי נכוןןן גם אני הייתי ככהסטלנית בפעולה
אין על חנוכההרודף אהבה בימיםאחרונה
שמתם לב?הכל טוב:-)

אוי גדול..היי לכולםם
חחחהכל טוב:-)
וואו יפה עכשיו ראיתייסטלנית בפעולה
הם משנים לפי החגיםהכל עוד אפשריאחרונה
אבלי משהו שיקפיץ פה את כולם כי אני אוטוטו נירדמתLove the world
אז ככה
ממה יש לכם סיפוק? ולמה?
אלו דברים ספציפים או כול מיני? ובכול מיני זמנים?
בגדול- יש לי סיפוק כשהצלחתי לעמוד ביעד שהצבתי לעצמיאלי הבת????
גם כשאני מצליחה לשמח מישהו אחר או לשלוט בעצמי.
סיפוק ש...אמרלד
בכל תחום שהוא
(האמת כשמישהו מציב לעצמו זה כבר מספק, לא?🙈🙂)
כי בא לי להתקדם בחיים, להתבגר
אמממ -ריק סאנצ'ז
אני מרגיש סיפוק אחרי שהתאמצתי ממש ויצא לי טוב
אני גם מרגיש סיפוק אחרי שהבנתי משהו ממש מסובך... תוספות קשה במיוחד בד"כ
אני מרגיש סיפוק לפעמים אחרי שמשהו הולך לי גם בקלות
...ניק כמעט בלי ראש
כשאני מצליח לנגן יצירה קשה.
כשאני לומד (ומבין) גמרא קשה.
כשאני מצליח לסיים את הדף היומי, הרמב"ם היומי, המשנ"ב היומי (המצאה שלי) ושניים מקרא ואחד תרגום.
וואו, אחי, אתה לומד את כל זה? אשרייך!!! הלוואי עלי... תותח!ריק סאנצ'ז
מנסה...
ניק כמעט בלי ראש
ברמב"ם היומי אני בפיגור ענק...
אתה מנגן?הפילוסופית
במה?
בחליל צד.ניק כמעט בלי ראש
תן כיףמתנחלת אמיתית
מתנחלת את גם מנגנת???הפילוסופית
וואו יש לי הרבה:מתנחלת אמיתית
סיפוקי הרבים:
- להצליח במבחן שהתכוננתי אליו הרבה
- כנל שלא התכוננתי אליו הרבה
- חקלאות זה אחד המספקים ביותר
- להצליח לעשות את כל המטלות של הלמידה מרחוק
- להצליח לכתוב דברים מספקים
- לנצח בחידון
- עוד ועוד
....-רודף אהבה בימים
חח סתם
כשאני משקיעה במשהו והוא הולך טוב. (עבודה, מבחן וכו..)
..הפילוסופית
כשאני מצליחה לעודד חברה עצובה
כשאני נותנת
כשאני מצליחה לנצח את היצר הרע
כשאני מצליחה להתמיד במשו שקבעתי לעצמי
כשאני רואה מישו שעזרתי לו מצליח
כשאני מצליחה להציב לעצמי יעדים וליישם אותם
וכו וכו וכו
אני אוהבת לשיר שירים...לצאת עם חברותסטלנית בפעולהאחרונה
להיפגש ..לצאת..ליקנות בגדים
ועוד דברים כאלא..
פגועהמשתדלת לשמוח
ניחס לי את כל היום. ממש אבל.
פגועה ומאוכזבת.
יואווהכל טוב:-)
קודם כול שולחת לך חיבוק ענק..![]()
אני חושבת שאולי כדאי לך לדבר איתה ולומר לה שזה נקודה ממש רגישה אצלי וכו..
שיהיה בהצלחה..
אם את צריכה משהו בפרטי![]()
...אני ועצמי:)
קשהה..
חיבוק ענק![]()
את ענקית.
וואי מיזדהה איתך זה ממש מעצבןסטלנית בפעולהאחרונה
מקווה מאוד שהצלחת להעביר את זה..
ושעבר לך בטוב..
בואי אני יגיד לך משו..
אל תתעצבני מטימטום של אנשים זה שלהם זה לא שלך![]()
![]()
מה אתם חושביםסטגדיש
ברור שלא כולם כאלו וכאלו אבל מה למשל בכללי המצב?
גם וגםהפילוסופית
לומד לעצמו ולסביבתו הוא לומד למען כלל ישראל ולמענו....
לדעתי קבוצה שלומדת רק לעצמה למען העולם הבא שלה היא כמו התלמידים של רבי עקיבא, שהיו גאונים וצדיקים ואנחנו לא מגיעים לקרסוליהם ואסור לחשוב עליהם בתור לא יודעת מה, אבל היה חסר להם משו. היה חסר להם האהבה לזולת. וזה חוסר עצום.
לדעתי (הנוספת
) הלמידה למען עם ישראל ולמען החזקת העולם גם משפיעה על העלה"ב שלנו.. אנחנו מרבים אהבהת חינם וחסד בעולם....
אין איך לדעת.קרובה
מקווה מאוד שהתורה נלמדת ע"י עם ישראל לשם שמיים.
חדמש כל אחד שונהריק סאנצ'זאחרונה
תראו תראו!!אני❤
![]()
אעעעע ויש עוד מיליון
תראוואני❤

אהבתי תאחרון😂רודף אהבה בימים
רוצים עוד?אני❤
יאא איזה מאמיייסטלנית בפעולה
אויש הוא חמודיקרודף אהבה בימים
נכוןןאני❤
עכשיו הבנתי מאיפה מביאים הכל...
וואו יש שם פשוט מלא הי אנחנו משקיעים ומכינים כאלה ייחודייםהוד444
תודה שידעת אותי לאתר הנ"ל
אפעם לא הבנתי איך מעלים אותםהפילוסופית
חחחאני❤
אם מישו יכול להסביר....הפילוסופית
עושים העתקת כתובת תמונה ואז מדביקים בחלונית של התמונההוד444
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
מנסההפילוסופית
![]()
יש הצלחתיייייהפילוסופית
![]()
![]()
התלהבתייי
![]()
![]()
חחהוד444
אווווו מזדהה איתו!!!!שושיאדית
אווו כל כך קררררר
חחהוד444
יחחח אף פעם לא ידעתם מאיפה זההאני❤
עד שמצאתי את זה באתר פונטים נראלי 
נכון בזכותך הגענו לאתר ההואהוד444אחרונה
שאלה...כתום עולה????
אצלנו במשפחה מזמינים לפחות פעם בשבוע... והאמת פשוט נמאס ליייי!!!!! גם כמה אפשר לאכול פיצה וגם זה שיא לא בריא ומשמין...
להורים שלי זה נוח שלא צריך להתאמץ לבשל וזה אבל פשוט לא בא לי... ואל תגידו תגידי תודה ובלה בלה כי משי שאוכלים כל שבוע נמאס כבר.. ובאמת זה מאוד לא בריא כמו שכתבתי..אבל אחים שלי כן אוהבים פיצה.. הקיציר מה לעשות..? אם משיהו ירשום לדבר עם ההורים אשמח לפירוט...
פעם בשבוע..הכל טוב:-)
רק במקרים מיוחדים...מתנחלת אמיתית
נגיד ערב פסח, מפגש של המשפחה המורחבת, יומולדת, ימים שאין זמן אבל זה יוצא מקסימום 10 פעמים בשנה
אני לא אוהבת פיצה,משבצת
וכשהיינו מזמינים לא היה לי מה לאכול, אז פשוט אמרתי לאמא שלי שאני לא אוהבת פיצה והתחלנו להזמין פחות. וכשאנחנו כן מזמינים, אמא שלי מזמינה גם לחם שום או משהו כזה או שאני פשוט אוכלת משהו אחר שאני מכינה לעצמי.
בכל מקרה, נראה לי באמת הכי פשוט לדבר עם ההורים.
תגידי להם שפיצה זה ממש לא בריא, ואת רוצה להתחיל לאכול טיפה יותר בריא, אז אם אפשר להזמין בתדירות נמוכה יותר...
או שתעשו שפעם בשבוע הילדים מכינים את האוכל, ככה זה יהיה משהו שאתם אוהבים, וגם לא ההורים שלך יצטרכו להתאמץ ולבשל
ואיי מגניבכתום עולה????
בכיף
משבצת
תשובה יפה בדיוק מה שבאתי לכתוב ^^^אמרלד
ואם מידי פעם כן בא לך פיצה כשמזמינים
אפשר להניח על המשולש מפיון ולספוג את השמן טיפונת
ואז זה בערךךך כמו טוסט.🤔
לא הרבההכל עוד אפשרי
בעיקרון רק בהזדמנויות מיוחדות-אני :)
נגיד ערב פסח/כשעושים מבצע לאחד הילדים אבל עכשיו בקורונה התחלנו להזמין יותר 🙈
בדרכ יש בלנו בבית כאלו שלישיות של פיצות קפואותLove the world
וכול אחד שרוצה מוזמן להכין
ורק בזמנים כאילו מיוחדים אנחנו מזמנים- בתור פינוק או משהו
אם אין כח להכין אוכל מזמינים פיצה...שושיאדית
זה קורה פעם בחודשיים בערך.
תכיני א. ערב שווה במקום
רודף אהבה בימים
פעם אבא שלי הכין פיצה כל יום שישי.ניק כמעט בלי ראשאחרונה
עכשיו הוא מכין פעם בכמה שבועות...
באלי גם לשמוע מפה,ניצוץ.
תגידו, אתם אוהבים שמחמיאים לכם? שמשבחים אתכם בפני אנשים? שמספרים בקול על התכונות הטובות שיש בכם?
כשזה קורה איך אתם מגיבים?
(*נכתב בלשון זכר מטעמי עצלנות וזה, מיועד לכולכם\ן;)
מתלבטת אם לענות שוב🤔רודף אהבה בימים
אני בתניצוץ.
למה צריך?
אופס.. סליחהרודף אהבה בימים
וואישיעמום 2000
אני ממש אוהבת שמחמיאים לי
אם שוכחים להחמיא לי אני מחמיאה לעצמי בסגנון:
איזה גאונה אני או כל הכבוד לי (סורי שנשמע קצת חי בסרט פשוט אנשים אצלנו לא יודעים להחמיא)
כשמשבחים אותי בפני אנשים זה מאוד תלוי באיזו סיטואציה ובפני מי,בכללי זה ממש נחמד שמשבחים אותך אבל לפעמים לא ממש...
כשזה קורה אני מגיבה רוב הפעמים תודה
(תתעלמו מהשם של הניק ולמי שתהה אני בת)
תודה שעניתניצוץ.
ודווקא זה חמוד שאת מפרגנת לעצמך, זה גם חשוב (:
חחחחחשושיאדית
מאוד לא אוהבת את זהחושבת בקופסא
(לגבי הסוגריים, זכר זה גם לשון סתמי בעברית!
כשפונים בלשון זכר ברבים זה כש-מדברים לזכר, לא יודעים את המין של הנמען, או שפונים לכולם! באמת נמאס מהפמיניזם המטופש הזה שמוחק כללי שפה בשביל לדחוף לשון נקבה כאילו שכל הנשים יכלאו בתוך מטבח אם לא יזכירו אותן כל שנייה.
בטח לא נעשה בכוונה, אבל סתם לידע כללי)
לא שזה קורה הרבה, אבל אם כן, אני נבוכה אומרת תודה ומנסה להעביר נושא.
בעיקר קרה לי עם המחברת ציור שלי.
פעם אמא שלי דברה עם סבתא שלי בטלפון וסתם היא אמרה שאני מציירת במחברת, אז סבתא שלי בקשה שאני אשלח לה צילום של כמה עמודים, אחרי הרבה שכנועים מאמא שלי עשיתי את זה.
וגיליתי שהיא שלחה את התמונות לחברות שלה!
הן כולן התפעלו מאוד והציעו שאני אעשה אתר שצריך לשלם כסף כדי לראות את התמונות ודברים הזויים אחרים. אני בחיים לא אשלח לה תמונות של כלום.
בפעם אחרת המחנכת ראתה את המחברת ואמרה לי "אנחנו נשתמש בכישרון שלך" זה אפילו לא היה מחמאה, כאילו היא רואה אותי בתור איזה משאב כמו נפט או משהו שאפשר להשתמש בו לתועלת, לא בן אדם.
למה בעצם? מה כ"כ הבעיה?הָיוֹ הָיָה
ההתנסחות הסוערת שלך על הסיפור עם הציורים.. וההבטחה הנחרצת "יותר לא אשלח לה"... וואו, מה? מה כל כך מפריע לך בזה עד כדי כך?
קשה להעביר טון בכתיבהחושבת בקופסא
אני בסך הכל מובכת מזה, אני לא כועסת על סבתא שלי, הכל בסדר, זה קרה לפני כמה חודשים.
ומה אפשר להסביר?
דבר א' גורם למישהו להרגיש ב'- למה? כי ככה זה גורם לו להרגיש, אין מה להרחיב על זה.
מזדהה עם הכותרת...שושיאדית
ואז אני צריכה לתמרן עם אימוגים לא קיימים....
תודה, ענית מענייןניצוץ.
(מחילה, לא הייתה לי שום כוונה לעצבן חלילה, האמת שלא חשבתי בכלל על הכיוון הזה, אני חושבת שזה היה מאינסטינקט שצריך בפנייה לכתוב גם לבנים וגם לבנות.. אבל תודה, החכמת אותי)
כןןן חח תכלס כולםםם אוהביםם, לא?כתום עולה????
חחח...נכון ^^^^ריק סאנצ'ז
תלוי (:ניצוץ.
תודה שענית
אם מישהו מחמיא בכנות והערכהאלי הבת????
לי זה מאוד נעים ומחמם.
אם מחמיאים מקנאה זה כבר לא נעים...
מה הכוונה? התחנפות?ניצוץ.
לא דווקאאלי הבת????
לא כתבתי ברור. התכוונתי שלפעמים אני מתביישת כשמישהו מחמיא לי ואני יודעת שהוא ממש היה רוצה להיות כמוני בקטע הזה...
אני אשמח שתחדדי לי, אם את יכולהניצוץ.
זה לא טוב שהוא מתגבר על הרצון הזה ועל הקנאה ובכל זאת מחמיא לך? או שזו פשוט מחמאה שמרגישה מזוייפת?
זה יכול להיות מחמאה אמיתיתאלי הבת????
אבל אני פשוט מרגישה לא נעים שאנשים מקנאים בי. זה לא אשמתם, זה הגיוני למדי, סתם לי לא נוח עם זה...
הבנתיניצוץ.
תודה לך (:
אמממ..קראו לי תילוש!
לא כזה אוהבת..
מעדיפה לוותר..
ואם אומרים אז אני נבוכה ומעבירה נושא מהר...
את לא רוצה שיחמיאו לך אף פעם?ניצוץ.
שלא יעריכו את המאמצים שאת עושה? או שיפרגנו לך?
אוה... אוהבת לשמוע שמחמיאים לישושיאדית
תלוי במוזה שלי איך להגיב...
לפעמים אני נבוכה ממש ולפעמים אני לא מתייחסת
אני אוסיף עוד סעיף!
כשלא מחמיאים לי ואני מרגישה שאני צריכה עידוד אני מעודדת אנשים להחמיא לי! 🤣
נו... מה יש לך תראי איזה יפה זה!! תגידי משהו!!
או
יואו השם תודה על השכל שלי... פשוט לא עומדת בזה...!
או
זהו אני הגעתי למסקנה שאין עלי בעולם!!! אין כמוני!! וטוב שכך!
מצבי נואש אה?...
חחחחח
סתםסתם.... נו באמת...
לזה קוראים מודעות עצמית ......🤣🤣🤣
תודה (:ניצוץ.
חח ממש לא נואש, אחלה סעיף
אממ..אנא ה'
אבל אני ממש מתפאדחת ומתביישת..