אנחנו רוצים לארגן לקבוצה פעילות אתגרית O.D.T של טיפוס, חבלים, אומגה וכו', מישהו מכיר חברה טובה ומומלצת שעושה את זה?
הפעילות תהיה בצפון
אנחנו רוצים לארגן לקבוצה פעילות אתגרית O.D.T של טיפוס, חבלים, אומגה וכו', מישהו מכיר חברה טובה ומומלצת שעושה את זה?
הפעילות תהיה בצפון
יש משו כזה עם מורה שאומרת לכתוב דברים וכולם שמרו את זה והראו את זה באזכרה של חבר. לא זוכרת איך קוראים לזה..
יש את סודו של אח
פעם ראשונה ששמעתי אותם הייתה בכיתה ה' ושמעתי אותם לפחות 3 אם לא יותר פעמים, וגם לכיתה ה' זה משפיע מאוד.
מכתב לאלוהים ותשובתו
אלוהים שלום. ערב טוב,
מצטערת אם העשן שעולה מכדור הארץ מפריע לך לישון. פשוט עובר עלינו כאן למטה
לילה לא פשוט. לא משהו רציני, אתה יודע. לא איזו שיטפון גדול שמטביע רבבות
חיילים מצרים, לא איזה ניפוץ של שתי חתיכות אבן לשם הפאתוס , אלא משהו קטן,
שאנחנו קוראים לו פיגוע.
אלוהים, אתה יודע מה זה ילדים, נכון? ילדים זה מה שאנחנו אחרי שאתה מביא אותנו
לעולם ולפני שאתה מחליט לקחת אותנו ממנו. אז אתמול, 17 ילדים קטנים, כאלה שעוד הולכים לבית ספר, הכינו את עצמם לערב של כיף. הם התלבשו, הסתרקו, התאפרו ויצאו למקום שבו חשבו שיהיה להם הכי טוב. ואתה יודע מה? לשם שינוי הם לא חשבו על כל הבעיות שיש מסביבם, הם ידעו שיום שישי בערב ושהם הולכים למסיבה, וששם לא יקרה להם כלום. אבל הם טעו. כשהם עמדו בתור, עם הפלאפון ביד ושטר של 100 שקל מההורים בכיס, נעמד לידם אדם אחר, וברגע אחד החליט להרוג את כולם. ולהרוג את הנפש של עוד רבים אחרים שהיו שם. ושל הרבה משפחות.
אז תגיד לי אלוהים, נהנית אתמול? היה לך כיף לראות את כל הדם שנשפך על הרצפה
המלוכלכת של הדולפינריום? היה לך כיף לראות ילדים קטנים נגמרים עוד לפני
שהתחילו? היה לך כיף לראות 17 אמהות ו-17 אבות מאבדים את הניצוץ בעיניים לעד?
אז נכון, הילדים רקדו ביום שישי בערב.
אז נכון, הבנות לבשו שמלות קצרות. ונכון, אולי כל זה היה כדי ללמד אותם לקח.
אולי אתה פשוט האבא המכה של כולנו בשמיים, שבמקום לחנך את הילדים שלו הוא מרביץ להם.
אלוהים, עשה לי טובה. קפוץ שניה לחדר ליד ותעיר את אללה. תגיד לו ששוב הצליח
לו, ששוב עזרת לו. אבל אולי פעם אחת גם תזכור לבקש ממנו טובה חזרה? ואני לא
מדברת על טובה של מטענים קטנים. אני מדברת על טובה של שלום. של שקט. של חיים.
אלוהים יקר, אולי אני, מהבית הקטן שלי, נקודה בגלאקסיית השמש, לא יכולה להבין
את התוכנית הגדולה שלך. אבל בכל זאת, אני רוצה לומר לך דבר אחד. אנחנו מתעייפים
פה. אנחנו כבר לא מאמינים, אנחנו כבר לא יודעים מה לעשות, ואנחנו מאבדים מהר
מאוד את כושר ההבחנה שלנו בין טוב לרע. ואם לא תשנה משהו לטובה פה, בקרוב תצטרך לברוא לך עוד עולם, כי פה כבר לא יהיה לך עם מי לשחק.
אלוהים, חיים זאת מתנה. ומתנות לא לוקחים חזרה.
תשובת אלוהים
ועכשיו בצר לך, את פונה אלי ..
בתי,
הילדים היקרים לא נהרגו בגלל שנסעו בשבת.
גם אולם השמחות לא קרס בגלל שרקדו ריקודים מעורבים.
הילדים שנמחצו במגרש הכדורגל, לא נפצעו בגלל שנסעו למשחק בשבת.
לעולם לא הייתי פוגע בילדיי האהובים בגלל סיבות כאלו שוליות.
אם הייתי רוצה שכל ברואיי יהיו אנשים אדוקים ושומרי מצוות, הייתי בורא אותם כאלה. הרי אני יצרתי אותם, זוכרת? לא. אני נתתי לכם את החיים במתנה, ויחד איתם נתתי לכם את הזכות לבחור, את היכולת להבחין בין טוב ורע, את האפשרות לעצב מתוך החומרים שאני יצרתי עולם משלכם. כל אלו שמתו בזמן האחרון, מתו בגלל הבורות, האנוכיות, העצלנות והחולשה שלכם.
מאוד קל לך לשבת ולכתוב מכתב תלונה , ולהטיח בי את מותם של הילדים החפים מפשע האלו. אני הבאתי לילדים האלו את החיים במתנה, יצרתי להם עולם עם פרחים ,טכנולוגיה ואהבה. מה את עשית למענם?
אם את רוצה שלא ירצחו ילדים חפים מפשע – צאי למלחמה או בחרי בשלום.
אם את רוצה שרצפות לא יקרסו – פעלי להחמרת התנאים להיתרי בניה.
אם את רוצה שגברים לא יכו את נשותיהם – הילחמי על ענישה יותר מרתיעה.
אם את רוצה שילדים לא ירמסו במגרש כדורגל – דרשי את הורדת הגדרות או חנכי את חברייך.
נתתי לכם פרחים – ואתם קוטפים אותם
נתתי לכם ים – ואתם מזהמים אותו
נתתי לכם מכוניות – ואתם נוהגים בהן בפראות
נתתי לנשים את היכולת ללדת – ואתם שוכחים אותם במכונית
נתתי לגברים חוזק פיזי – ואתם מכים את נשותיכם.
אני נותן לכם את הכלים – אתם יכולים לבנות בהם ארמונות או לנפץ קירות
הבחירה היא שלכם, התוצאה על אחריותכם בלבד.
נכון ילדתי, הבאתי לך את החיים במתנה
וכמו כל מתנה – את היא זו שתבחר מה לעשות בה ואיך להשתמש בה
בכל דרך שתבחרי, אני אביט בך מלמעלה ואוהב אותך.
המסר באמת חשוב, וזו לא סיבה לא לומר לך שכוייח עצום על המסר..
כי זה באמת מעורר כל פעם מחדש תזכורת קטנה, שבסה"כ, בעוונותינו.. ואין לנו מה להתעצבן..
לילה אחד חלם אדם
הוא חלם שהוא הולך על שפת הים,
מטייל עם אלוקיו מולו
בשמיים הבזיקו תמונות מתוך חייו
בכל תמונה שהבזיקה בשמים, הבחין בשניי זוגות
עקבות רגליים שהיו בחול:
זוג אחד שלו, והשני של אלוקיו.
הביט האדם לאחור על העקבות בחול.
הוא הבחין כי פעמיים רבות יש רק זוג אחד של פסיעות לאורך הדרך.
הוא גם הבחין כי דווקא בתמונות
האומללות והעצובות של חייו נשנה הדבר.
פנה האדם לאלוקיו ושאל:
"אלוקים, אתה אמרת לי שכאשר אחליט ללכת אחריך תלך איתי כל הדרך, אך הבנתי כי בתקופות הקשות ביותר של חיי יש עקבות של זוג רגליים אחד.
אינני מבין מדוע בתקופות הקשות ביותר צעדתי לבדי.
אינני מבין מדוע בזמנים שנזקקתי לך ביותר – עזבת אותי"!
ענה לו אלוקים:
"בני, אוהב אני אותך ולעולם לא אעזבך, באותן תקופות שבהן,
כה רב היה סבלך, כשאתה רואה רק זוג עקבות אחד
היה זה משום שנשאתי אותך על כפי ".
זה קצת ארוך בשביל שאכתוב...
אפשרי להסתכל שם.
טוב, התיישבתי על הרצפה רגלי יחפות נו מה עכשיו? אה, מגילת איכה. אני לא מבין כלום... לפחות אני אחשוב על דברים עצובים: בית המקדש נחרב (העיניים שלי עוד יבשות) גלות (יבשות) פוגרומים (יבשות) שואה (הן עדיין יבשות)
איך? איך? איך? איך מעוררים צער על מה שכ"כ רחוק ממני. החיים שלי דבש סוכר ונופת צופים.
אה, רק שנייה זה שבית המקדש נחרב זה אומר שהוא גם לא בנוי עכשיו! אוי, כמה הייתי רוצה מקדש ,קורבנות, השראת שכינה.(מה זה בעין שלי?) בעקבות הגלות הארורה הזאת אחיי היקרים נטשו את האמונה בה' (היא רטובה).
איזה מן מציאות זאת שה' יתברך כ"כ בהסתר אני רוצה שתתגלה מלכותך.
(זהו דמעה אחת לכבודך ריבונו של עולם צרף אותה לדמעות כל ישראל)
בבניין ירושלים ננוחם
מדהים!
תודה רבה
אבל אני לא זוכרת יותר מדי....
@רק שמחה! הייתה שם, אולי את זוכרת?
אולי על זה שבגלל שאנחנו לא מתחברים לצער על ביהמ"ק אנחנו מנסים דרך השואה, גוש קטיף, עמונה וכו?
לזה התכוונת?
כך נקרא שם הסרט.
נתקלתי בו במקרה ביוטיוב, צפיתי בו ולא הבנתי למה העלילה כלכך מוכרת לי...
נזכרתי שהסרט מבוסס על סיפור אמיתי שקראתי שקרה לפני הרבה זמן.
מרגש מאוד. מאוד מתאים למצב דורנו.
חובה צפייה.
ראיתי שרשורים על בית המקדש והגאולה באמת מרגשים (איך אפשר שלא להתרגש), והרבה תגובות דומות, שאותי לפחות הם עוררו..
אבל עוררו למחשבה שאני לא היחיד שאכפת לו מבית המקדש, ואני לא היחיד שבאמת רוצה שעם ישראל יחזור לד'. ואם אלו השאיפות של החבר'ה פה, הגאולה תבוא ממש בימינו, ובעזה"י עוד השנה ממש. ממש התנחמתי (אסור לשמוח היום) כשראיתי שבאמת אכפת פה לאנשים, ולהם זה פשוט למה צריך מקדש, וב"ה, זה מעיד על חיבור חי לד'.
"נחמו נחמו עמי".. זו הנחמה של עם ישראל. אם ככה עם ישראל ייראה בעתיד הקרוב, מהרה ייבנה בית המקדש (העתיד הקרוב= גג שנה! כמה אפשר לחכות?!)..
ב"ה, החבר'ה פה רציניים, ואין ספק שאתם עושים הרבה נחת רוח לפניו. וד' יתברך יראה בעוניינו וברצוננו הטוב לעשות רצונו. ויגאל אותנו מהר!
אשריכם ישראל, תתפללו על אחינו התועים שישובו, וככה (ורק ככה) ייבנה בקרוב ממש ממש בית המקדש. אמן...
א"י לעמ'ימספר מרגש ועד עלייה להר הבית דרך הרצאות מענינות?
פתוח לשמוע רק תכתבבבבבבו
ממגילת החורבן ועד הספרים של הסטוריונים מהתקופה
של יוסף בן מתתיהו
מה הכוונה הכנה?לעשות עם ה' יתבודדות לשיר שירים על החורבן לדוג' אתה תקום של הרב גינזבורג תיתן אחרית ועוד לבכות על החורבן לדבר עם ה' ואז לעלות זה דבר מדהים
....בְּאוֹתָהּ שָׁעָה הָיָה הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בּוֹכֶה וְאוֹמֵר אוֹי לִי עַל בֵּיתִי, בָּנַי הֵיכָן אַתֶּם, כֹּהֲנַי הֵיכָן אַתָּם, אוֹהֲבַי הֵיכָן אַתֶּם, מָה אֶעֱשֶׂה לָכֶם, הִתְרֵיתִי בָּכֶם וְלֹא חֲזַרְתֶּם בִּתְשׁוּבָה. אָמַר הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְיִרְמְיָה, אֲנִי דוֹמֶה הַיּוֹם לְאָדָם שֶׁהָיָה לוֹ בֵּן יְחִידִי וְעָשָׂה לוֹ חֻפָּה וּמֵת בְּתוֹךְ חֻפָּתוֹ, וְאֵין לְךָ כְּאֵב לֹא עָלַי וְלֹא עַל בְּנִי, לֵךְ וּקְרָא לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב וּמשֶׁה מִקִּבְרֵיהֶם, שֶׁהֵם יוֹדְעִים לִבְכּוֹת...
הקב"ה רוצה להיות בתוך בני ישראל ואיננו יכול! אין בית מקדש!
בְּאוֹתָהּ שָׁעָה אָמַר משֶׁה לְיִרְמְיָה לֵךְ לְפָנַי שֶׁאֵלֵךְ וַאֲבִיאֵם וְאֶרְאֶה מִי מַנִּיחַ יָדוֹ עֲלֵיהֶם. אָמַר לוֹ יִרְמְיָה אִי אֶפְשָׁר לֵילֵךְ בַּדֶּרֶךְ מִפְּנֵי הַהֲרוּגִים, אָמַר לוֹ אַף עַל פִּי כֵן, מִיָּד הָלַךְ משֶׁה וְיִרְמְיָה לְפָנָיו, עַד שֶׁהִגִּיעוּ לְנַהֲרוֹת בָּבֶל, רָאוּהוּ לְמשֶׁה וְאָמְרוּ זֶה לָזֶה בָּא בֶּן עַמְרָם מִקִּבְרוֹ לִפְדוֹתֵינוּ מִיַּד צָרֵינוּ, יָצְתָה בַּת קוֹל וְאָמְרָה גְּזֵרָה הִיא מִלְּפָנַי. מִיָּד אָמַר לָהֶם משֶׁה בָּנַי לְהַחֲזִיר אֶתְכֶם אִי אֶפְשָׁר שֶׁכְּבָר נִגְזְרָה גְּזֵרָה, אֶלָּא הַמָּקוֹם יַחֲזִיר אֶתְכֶם בִּמְהֵרָה וְהִנִּיחַ אוֹתָם. בְּאוֹתָהּ שָׁעָה הֵרִימוּ קוֹלָם בִּבְכִיָּה גְדוֹלָה עַד שֶׁעָלְתָה בְּכִיָּתָם לַמָּרוֹם, הֲדָא הוּא דִכְתִיב (תהלים קלז, א): עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ. כֵּיוָן שֶׁבָּא משֶׁה אֵצֶל אֲבוֹת הָעוֹלָם אָמְרוּ לוֹ מֶה עָשׂוּ הָאוֹיְבִים בְּבָנֵינוּ, אָמַר לָהֶם, מֵהֶם הָרְגוּ, וּמֵהֶם כָּפְתוּ יְדֵיהֶם לַאֲחוֹרֵיהֶם, וּמֵהֶם אֲסוּרִים בְּכַבְלֵי בַרְזֶל, וּמֵהֶם נִפְשָׁטִים עֲרֻמִּים, וּמֵהֶם מֵתוּ בַּדֶּרֶךְ וְנִבְלָתָם לְעוֹף הַשָּׁמַיִם וּלְבֶהֱמַת הָאָרֶץ, וּמֵהֶם מֻשְׁלָכִים לַחַמָּה רְעֵבִים וּצְמֵאִים, מִיָּד פָּתְחוּ כֻּלָּם וּבָכוּ וְקוֹנְנוּ בְּקִינוֹת
הם חשבו שהנה באה הישועה (משה רבינו) והנה התברר שכבר אין מה לעשות. יש גזירה.
בסוף רחל אמנו נכנסת לתמונה והיא מצליחה לחולל מהפך שאף אחד מהאבות לא הצליח בזכות העין הטובה שלה.
מִיָּד נִתְגַּלְגְּלוּ רַחֲמָיו שֶׁל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וְאָמַר, בִּשְׁבִילֵךְ רָחֵל אֲנִי מַחֲזִיר אֶת יִשְׂרָאֵל לִמְקוֹמָן, הֲדָא הוּא דִכְתִיב (ירמיה לא, יד): כֹּה אָמַר ה' קוֹל בְּרָמָה נִשְׁמָע נְהִי בְּכִי תַמְרוּרִים רָחֵל מְבַכָּה עַל בָּנֶיהָ מֵאֲנָה לְהִנָּחֵם עַל בָּנֶיהָ כִּי אֵינֶנּוּ. וּכְתִיב (ירמיה לא, יד): כֹּה אָמַר ה' מִנְעִי קוֹלֵךְ מִבֶּכִי וְעֵינַיִךְ מִדִּמְעָה כִּי יֵשׁ שָׂכָר לִפְעֻלָּתֵךְ וגו', וּכְתִיב (ירמיה לא, יד): וְיֵשׁ תִּקְוָה לְאַחֲרִיתֵךְ נְאֻם ה' וְשָׁבוּ בָנִים לִגְבוּלָם.
זה שיחה גם מרגשת וגם מעניינת וגם לא מסובכת.
http://www.daat.ac.il/daat/toshba/eyha/0d-2.htm
http://www.ateret4u.com/online/f_01640.html
|
אני אהבתי נחמן גרשנוביץ ומ. קינן
אנחנו לפעמים מראים את זה לילדים אחרי חצות... וגם לעצמנו.
באנטרנט כמובן...
יש הרבה תוכן מתאים
חורבן גוש קטיף - טלוויזיה, וידאו - ערוץ 7
המרד והחורבן - חדשות - חדשות - ערוץ 7
שותפים בבניין ירושלים - חדשות - חדשות - ערוץ 7
במהלך הצום נעלה לפה עוד דברים.
יש במסכת גיטין
מדרש איכה רבה
פרק שלישי במסכת מועד קטן
ובסוף מסכת תענית
(וצריך לדלג על מדרשים שעוסקים בנחמה)
אני ממליץ ללמוד גם פניני הלכה תשעה באב. זה עושה סדר בראש לכל ההלכות והמנהגים
של הדסה קלוש
מדבר על התקופה של חורבן בימה"ק
את הספר הצתה מאוחרת אבל הוא באמת מוריד דמעותתת
מספר קישורים לסרטונים לילדים ונוער על ט' באב. על ההורים לבדוק את התוכן ומה מתאים להם להראות לילדים ( בחלק מהסרטים יש תיאור של מלחמה) .
חלק מהילדים יהיו מול המסכים בט' באב אז לפחות לתת להם תוכן שקשור ליום הזה..
בנוסף יש גם את ערוץ מאיר לילדים
הכיבוש הבבלי וחורבן בית המקדש הראשון:
הישרדות העם היהודי - פרק 5 - חורבן בית המקדש
הישרדות העם היהודי - פרק 6 - הגלות
בית המקדש - סרט תיעודי מדהים
בית המקדש - סרט מאת מכון המקדש
זבולון - חוקר המקדש
בית המקדש - סרטון חזק
בית המקדש - בתלת מימד
"היה לו מבט של שנאה בעניים הוא הסתכל עלי, צעק אללה וואכבר והתחיל לדקור. ראיתי אותו רוצח את אבא שלי ואת אמא שלי. אמא צעקה וצעקה אבל לאט לאט כוחותיה אזלו, והיא נפלה על הרצפה מתבוססת בדמיה. רצתי עם מי שהיה שם כמה שיותר רחוק והתקשרנו למשטרה. מרחוק עדיין הדהדו לי בראש הצעקות של אמי, אהובתי. הצעקות האחרונות שלה לפני שעלתה נשמתה. ראיתי את החיית אדם הזאת מכניס לה את הסכין פעם אחר פעם לתוך הבטן. איך הזרמי דם משפריצים מתוך הבטן שלי אמא שלי. וזהו, זה מה שאני זוכר."
חברים יקרים, עשרות אלפי יהודים, אחים שלנו, חוו דברים דומים ממה שתואר פה. מילדים קטנים שרואים את אבא שלהם נרצח לנגד עניהם, ועד לילדה בת שתיים עשרה שחוזרת בליל שבת אחרי פעולה הביתה ורואה את כל המשפחה שלה שחוטה לנגד עניה. רואה את אחיה הקטן שחוט על מיטתו ואת אחותה הקטנה גם כן, בתוך הערסל.
אין לנו בית מקדש.
ביום ט' באב, היום בו כולנו מתייחדים עם חורבן הבית, כולנו, אנו צריכים לשקוע במחשבתנו דווקא בדברים אלו. יכול להיות שזה ממש לא נעים, ואפילו כואב, אך אם זה מה שיגרום לנו לזעוק אל ה' באמת, להרים את הראש כלפי שמי-ה ולצעוק אליו יתברך, זה מה שמוטל עלינו.
יש כמה סוגים של אנשים בט' באב. יש אנשים שלא מבינים כלום. לא מבינים מה רוצים מהם, חושבים שצום זה מעמסה, זה לא מועיל וזה מיותר. אז יש להם רשימה של סדרות שאותם הם יראו בצום. את כל התוכניות של ארץ נהדרת ואת כל הסרטים שיש להם בדיסק און קי. ויש רמה אחת מעל. הם כן מבינים שזה חשוב, ואפילו נצרך, אבל הם לא יודעים איך להתחבר לזה, איך לחיות את זה. הם רוצים לבכות, רוצים להתחבר. אבל אן להם כלים. אז הם נכנסים ליו טיוב כותבים "גוש קטיף" ורואים את כל הסרטים על גוש קטיף. וזה יפה, שלא תבינו אותי לא נכון אבל זה עדיין לא זה.
בשביל באמת להרגיש את זה, ולחיות את זה, עלינו לעשות דמיון מודרך. כן כן, שמעתם נכון, דמיון מודרך. קחו הפסקה רגע לעצמיכם, כנסו לחדר, תפרסו סדין על הרצפה ותשכבו עליו (עבר כבר חצות היום אז מותר לעשות זאת על המיטה). תרפו את כל הגוף ותנשמו עמוק. אל תשאירו אף שריר מופעל, אפילו לא הקטן ביותר. תרפו את כל הגוף. ואז תטיילו בעולם שבו בית המקדש ניצב בהר הבית. בעולם שבו אם עשית עבירה אתה הולך לבית המקדש עם קורבן, הלווים שיודעים לקרוא פנים מבינים בדיוק איזה ניגון לנגן לך. ואתה מקריב את הקורבן לקול נגינתם של הלויים, ניגון מהנשמה, ניגון נשגב ונורא, בקדושה וטהרה אמתית. באש של אהבת ה' שיוקדת בליבך. ואחרי שהקורבן עולה לקודשה בריך הוא, אתה נקי. לגמרי לגמרי. טהור כביאתך לעולם. והלווים הקדושים, שרואים את פניך, מנגנים ניגון אחר. ניגון דביקות שמח, ואתה רוקד בשמחה עצומה, בהשתוקקות גדולה ובכיסופים גדולים לו יתברך.
תדמיין, שאתה ועוד מילוניי יהודים עולים להר הבית, הקרבת קורבן פסח. כוהנים בעבודתם, לווים בשירם ובזמרם. ואתה כורע משתחווה ומודה, לא-ל חי, בביתו שלו.
ואחרי הדמיון, שתפליג במחשבתך לעולם המדהים הזה, למציאות שהולכת ונרקמת, לדבר שקרב ובא, תתחיל לזעוק אל ה'. תתחיל לצעוק אליו יתברך. אבא! אני רוצה בית מקדש, אני רוצה הקרבת קורבן! אחרי שתבין ותחוש תצליח ממש לחיות את, וממש תצפה, תכסוף ותייחל לרגע הזה. שתדמיין את "תעלינו בשמחה לארצנו ותטעינו בגבולנו. ושם נעשה לפינך את קורבנות חובותינו, תמידים כסדרם ומוספים כהלכתם. את מוספי ראש החודש הזה נעשה ונקריב לפניך באהבה כמצוות רצונך". אחרי שנצליח לחיות את זה ו'להיות' בזה יהיה לנו הרבה יותר קל לרצות את זה.
מסופר על הרב הקדוש מאפטא זי"ע שנכנס אליו יהודי ותינה לפניו את כל צרותיו, והיה נראה לו שלא משתתף בצערו כל כך. וסיפר לו היהודי על בעיות בפרנסה, ובעיות בשלום בית והרב לא מסתכל עליו. ואז אמר לו הרב מאפטא, ומה עם זה שלא הקריבו היום את קורבן התמיד? על זה אינך דואג כלל??
"והראינו בבינינו ושמחינו בתיקונו. והשב כוהנים לעבודתם ולווים לשירם ולזמרם. ושם נעלה ונראה, ונשתחווה לפניך שלוש פעמי רגלינו"
אני מאוד רוצה להתחבר.
לתשעה באב, לכאב.
לכאב של עם ישראל, לכאב של ריבונו של עולם.
לכאב שלי.
רוצה להתחבר לחוסר,
רוצה להרגיש באמת.
אני רוצה למלא את היום הזה בכאב אמיתי, מוחשי.
אני רוצה ללמוד, להעמיק.
אני כל כך רוצה לבכות!
לבכות מעמקי הנשמה,לבכות כל כולי, בלי הפסקה. כל היום.
אני רוצה להבין באמת.
לפחות לנסות..!
אני רוצה לזעוק באמת.. וקשה.
אני רוצה להיות קרובה.
קרובה לקב"ה, לשורשים, לעם ישראל, לתורה, לעצמי.
אז חיפשתי ביוטיוב שיעורים על תשעה באב, ומצאתי את השיעור שחיפשתי.
של הרב פנגר,
כמעט כל השיעור בכיתי! פשוט בכיתי!
אמנם זהו יום שאין שמחים בו, אבל שמחתי שהצלחתי לחוש את הכאב. חד וכואב כמו שהוא.
אבל כמובן שלא מספיק.. בדרגתי השפלה והנמוכה לעולם לא אצליח לחוש את בית המקדש שחרב כמו שבאמת צריך לכאוב,
אבל בזכות ששמעתי את השיעור המדהים הזה, הצלחתי להרגיש קצת יותר..
מאחלת לכם שתצליחו לחוש כמו שאני חשתי, והרבה יותר מזה..
השיעור מתחיל בדקה הזו- 2:35

מייפל.ותחשבו על זה שאנשים שיוצאים שניה אחת מחוץ לבית מתבכיינים...
להקב"ה אין בית יותר מכ- 2,000 שנה!!!!!
שבעז"ה עוד היום נעלה לביה"מק
בשמחה וביראה
ונקריב קרבנות בטהרה!!!
תכינו בגדים יפים כי המשיח כבר בא וכל מה שעמי"ש צריך זה - א מ ו נ ה !!!!!!!!!!
ותדעו לכם שכשבית המקדש יבנה יהיה יום ט' באב יום שמחה גדולה!!!
אני ממש ממש רוצה להתחזק,להיות דוסית אמיתית חדורת אידאלים ומוטיבציה.
אחת שמתפללת כי ככה היא מרגישה קרובה לאלוקים,אחת שתלמד ספרי קודש כי הם הספרים שהיא הכי אוהבת.
שתדבר עם אלוקים בזמנים הכי קשים שלה,ממש להרגיש קרבה לאלוקים.
שתשמע שירים טהורים תמיד,שלא תלך אחר כך בסתר להקשיב לשירים לא מתאימים.
לא רוצה ללכת עם חצאית ארוכה ולדבר כמו עובדת ה' אמיתית כי וואלה מרגיש לי לא אמיתי,צבוע נקרא לזה.
רוצה להיות אחת כזאת שאלוקים הוא מרכז חייה,שאת כל כולה היא מקדישה לו
בלי "אחד בפה אחד בלב".
אינלי מושג מה לעשות עם זה,אני קוראת מידי פעם ספרי אמונה ומקבלת קבלות על עצמי
אבל זה לא זה,עדיין לא השתנה משהו בבפנים.
שגם אני פועלת ככה, ובחלק זה עבד וחלק עדיין בתהליך.
בהתחלה זה באמת מרגיש הכי צבוע בעולם, אבל העניין הוא להתמיד...
אחד הדברים שממש עוזרים לי זה להיות במסגרת כזאת, שכולם ככה, או שלפחות ברעיון גם אם לא כולם.
לכן הלכתי לאולפנה דוסית, ולכן כל חופש העבודה של כל השנה לפניו הולכת לפח...
אבל נראה לי שמסגרת זה ממש עוזר...
ב"הצלחה...
דבר ראשון תשני את החיצוניות, תלכי עם חצאיות ארוכות וחולצות שמכסות את המרפק, כמה שזה נשמע צבוע זה באמת עוזר, האנשים שמסביבך יראו שאת משתנה וישנו את הגישה שלהם אליך.
דבר שני לקבל על עצמך קבלות זה עוזר אומנם לאט לאט, אך עוזר אני יכולה להעיד על עצמי שקיבלתי על עצמי להגיד שמע ישראל לפני שאני הולכת לישון או לברך אשר יצר שאני יוצאת מהשירותים, וזה משנה לי משהו, שהדבר האחרון שאני אומרת לפני שאני הולכת לישון זה לדבר עם הקב"ה והרבה פעמים אחרי שמע ישראל אני פשוט חושבת על היום שהיה לי, האם התקדמתי במשהו, האם משהו ישתנה בי?. וכך גם יוצא שבמהלך היום אני חושבת על זה , שלא יקרה מצב שבו אחרי שמע ישראל אני אחשוב עם עצמי ואגיע למסקנה שלא עשיתי / התקדמתי בכלום [במיוחד עכשיו בחופש זה יותר קשה].
לי אישית זה עוזר, תמשיכי לנסות לקבל על עצמך דברים קטנים אולי זה יעזור.
עוד משהו, תנסי פעם אחת שמישהי תפגע/ תעלב אותך [חס וחלילה],לפנות אל הקב"ה ולנסות להבין למה זה קרה לך, אני שואלת אותו ממש שאלות כאילו הוא מולי, למה זה מגיע לי? [כמה שזה לא מכבד], אומנם זה קצת מוזר אבל תנסי לי זה לפעמים עוזר במיוחד שאין לי כוח לדבר עם אף אחד והוא באמת מקשיב לי, על כל הדברים שאני רוצה להגיד.[גם אם קטנוני ותינוקי]
ודבר אחרון, אף אחד לא מושלם תמיד יש לאן להתקדם ולשאוף וזה שאת יודעת מה את רוצה ולאן את שואפת זה כבר שלב בתהליך.
בהצלחה וצום מועיל!
קרה לי משהו ממש מביך ואני אשמח לפרוק למישהי.
תודה לעוזרות!
תשאירי מסר\ הודעה אם את רוצה, בשמחה
בהצלחה!!הכל זה לטובה
הכל מאת ה'
שים לב לנשמה![]()
בואו נדבר דוגרי: למה אנחנו לא אוהבים את תשעה באב? כן, עובדה, לא אוהבים! מי שאוהב את תשעה באב, שיקום! אף אחד לא קם. כן, זה יום בכלל לא נחמד וממש לא פשוט. מחכים שהוא יעבור ונחזור לנשום בשלווה בחווה, בים או בסקי.
אבל למה? למה אנחנו כל כך לא אוהבים את תשעה באב? למה כל כך קשה לנו ביום הזה? למה אנחנו מתאמצים ללכת לבית הכנסת? מתאמצים לבכות? מתאמצים לשקר שזה כואב? למה אנחנו רק מחכים שהוא יעבור ושעוד שעה תחלוף, ובסתר בסתר מצפים לחזור למוזיקה, לשירים, לשמחה, לחופש... למה?
מה יש ביום הזה שעושה לנו כל כך לא טוב בלב, שמרחיק אותנו מהשם ומכניס בנו עצב גדול? מה יש ביום הזה "תשעה באב"? למה ביום אחד בשנה, שמתבקש מאיתנו להיות בו בעצבות, אנחנו רוצים שמחה? למה קשה לנו להיות עצובים ולהרגיש את הצער? מהו הדבר הזה שמרחיק אותנו שנות דור מתחושת הגלות?
כי היצר הרע חיבר לנו בין בכי על החורבן לבין אשמה; כי למדנו שנחרב הבית בגלל שמישהו היה שם אשם - ומאז ועד היום אנחנו אשמים, כאילו יד רודפת אותנו ומאשימה 'בית המקדש לא נבנה, בגללך. אתה רשע ולא צדיק, אתה חיללת, אתה החרבת, הכל בגללך!'.
וכמו עיניים רושפות שנאה מביטות בנו בכעס, ואנחנו מתחננים מולן ומבקשים סליחה, אבל זה לא עוזר. כי נולדנו אשמים - ואשמים נמות! אין כפרה למכתנו! אנחנו מנסים לכפר, מנסים להתגלגל ברחובות, להיות בצער, בעצבות, בעניות ובדלות, גוזרים על עצמנו גלות מדי יום והולכים עם פנים של אבלים, מסכימים עם הלא טוב והאשמה שנצמדו אלינו ומענישים את עצמנו רגע-רגע, כי אולי רק אז תהיה לנו כפרה קטנה... וגם אז עדיין לא.
לא יעזור שעשינו תשובה אתמול, ולא תעזור תשובה של מחר. הפנמנו שאנחנו רעים ולא טובים והכל בגללנו. לא משנה כמה שנתחנן שאנחנו באמת טובים ולא רעים, שאנחנו כן אוהבים את השם ורק מפחדים.
אז למה שנרצה את תשעה באב? למה שנבכה באמת אם יש לנו תחושה כואבת כל כך שהכל בגללנו ואשמים אנחנו ואין לנו תקווה, הרי אנחנו מתחננים יום יום שאנחנו לא אשמים, מנסים לבקש סליחה, מרגישים רדופים אשמה, ופוחדים עד אימה...
מי מאיתנו מאמין שמחר, אם השם יבוא לכאן, הוא יקבל את פניו בשמחה, בלי קמצוץ של כעס ואכזבה על הפנים? מי מאתנו מאמין שמחר, כשיבוא גואל, הוא יהיה הראשון שיעמוד לידו על הסוס?
אף אחד! למה? כי ככה גדלנו: לא משנה כמה מצוות עשינו, כמה צדקות נתנו, כמה ויתורים ויתרנו, כמה התגברויות התגברנו ואלו הורים טובים אנחנו משתדלים להיות. לא משנה כלום. כי גדלנו באמונה שאנחנו אשמים, שחורבן הבית בגללנו ושכל הבכי היום ברחובות הוא באשמתנו. אז למה שנתחבר, אם כל הזמן אומרים שזה אנחנו.
נדמיין לעצמנו ילד קטן שמאשימים אותו בחורבן של משחק יקר שעלה מאות שקלים. מה יותר סיכוי שיקרה, שהוא יתחבר לאבל על המשחק או לפחד מאשמה? ברור שלאשמה. זה בדיוק מה שקורה לנו.
"בנים אתם להשם". זאת עובדה. ומה אנחנו מרגישים? "אבל אשמים אנחנו". כך לא ניתן לבכות או לעשות תשובה, אי אפשר. וזה לא בגלל הצום. ימים שלמים עברנו בלי שאכלנו כלום.
אז מה עושים? בוכים על החורבן. על החורבן הזה בדיוק: על איך שהחריבו לנו את האמונה באהבת השם אלינו ועל איך שנחרב לנו האמון בטוב שלנו.
מסתכלים לאבא בשמים ואומרים לו: ''אבא, היום חורבן! אני יודע. אבא, היום אתה עצוב, אני יודע, אני רואה, אני מרגיש! גם אני עצוב, אבא. אבל אבא, אתה יודע, אני מרגיש אשם. אני מרגיש שאני לא בסדר, שאתה כועס עלי, שאתה לא מרוצה, שאני רע וכל החורבן הזה בגללי. לא יכול להתחבר לעצב הזה כשאני אשם בכל הסיפור הזה. אנא אבא, תנקה אותי מאשמה. תן לי להבין שאני טוב! שאני רוצה טוב! שהחורבן הזה הוא לא בגללי, הוא מהקליפות שמסתובבות כאן מסביב".
"אבא, ביום הזה של החורבן אני מרים דגל לבן. מרים דגל שקוראים לו 'אני טוב'. אני רוצה טוב ואני הולך לטוב. מכאן - שנינו ביחד נבנה את בית המקדש השלישי בקרוב".
יש בזה משהו מאוד אמיתי.
מאוד נכון.
החריבו...
תחפשי באינטרנט איפה מוכרים אותו.
אם אני זוכרת נכון אולי בגל פז. אבל לא בטוחה בכלל.
מישהו מכיר?
גם יכול להיות שלאולפנת תפארת יש משהו. כדאי לבדוק 
לצערי אין משהו.לב סדוקתכלת לא מתחשק לי, כי מורה שלי רבנית שם ואין לי כוח לזה
תודה!
כנראה שבסוף אני אסע לירושלים וזהו...
קול דממהזה: חוזרים להר\ חומש- אם יש משהו\ בית
תלוי באמא בעיקר..
שיש אצלינו..
עד כמה שקריאת איכה יכולה להיות נחמדה![]()
נשמה זה היה אתמול היום ומחר, זה מחאה שאם לה אין בית אז גם אנחנו נצא ונהיה למאהל, כדאי לבוא.... לחזק,להיתאחד...![]()
יש משפט בסגנון הזה... אשמח אם תביאו לי את המלא...
יש דברים שלא מספיק לחושבם, צריך גם להעלותם לכתב