שרשור חדש
פעילות שטח אתגרית?יסמין56

אנחנו רוצים לארגן לקבוצה פעילות אתגרית O.D.T של טיפוס, חבלים, אומגה וכו', מישהו מכיר חברה טובה ומומלצת שעושה את זה?

הפעילות תהיה בצפון

למישהו יש קטעים יפים ארוכים עם מסר?א"י שלנו לעד


איזה מסר?יחידי
כל מסר...א"י שלנו לעד


יש את המכתב של ערן ושל אודישעות של אמת.

יש משו כזה עם מורה שאומרת לכתוב דברים וכולם שמרו את זה והראו את זה באזכרה של חבר. לא זוכרת איך קוראים לזה..

יש את סודו של אח

המכתבים של אודי וערן מתאימים לגיל תיכון! לא פחות!בוערת לא"י!!!
ילדים יותר קטנים גם לא יבינו וגם יצאו עם טראומה. מניסיון. לא מומלץ.
מומלץ לגיל תיכון ומעלה. אז הם יבינו וכן יש לזה מסר מהמם ומטורף.
ממש לא נכון!עמירם

פעם ראשונה ששמעתי אותם הייתה בכיתה ה' ושמעתי אותם לפחות 3 אם לא יותר פעמים, וגם לכיתה ה' זה משפיע מאוד.

לנו הביאו כשהייתי יותר קטנה ויצאתי עם טראומה.בוערת לא"י!!!
כתבתי מה שאני חושבת, בוודאי שאתה יכול לחשוב אחרת.
פהנפש חיה.

מכתב לאלוהים ותשובתו



אלוהים שלום. ערב טוב, 
מצטערת אם העשן שעולה מכדור הארץ מפריע לך לישון. פשוט עובר עלינו כאן למטה
לילה לא פשוט. לא משהו רציני, אתה יודע. לא איזו שיטפון גדול שמטביע רבבות
חיילים מצרים, לא איזה ניפוץ של שתי חתיכות אבן לשם הפאתוס , אלא משהו קטן,
שאנחנו קוראים לו פיגוע.

אלוהים, אתה יודע מה זה ילדים, נכון? ילדים זה מה שאנחנו אחרי שאתה מביא אותנו
לעולם ולפני שאתה מחליט לקחת אותנו ממנו. אז אתמול, 17 ילדים קטנים, כאלה שעוד הולכים לבית ספר, הכינו את עצמם לערב של כיף. הם התלבשו, הסתרקו, התאפרו ויצאו למקום שבו חשבו שיהיה להם הכי טוב. ואתה יודע מה? לשם שינוי הם לא חשבו על כל הבעיות שיש מסביבם, הם ידעו שיום שישי בערב ושהם הולכים למסיבה, וששם לא יקרה להם כלום. אבל הם טעו. כשהם עמדו בתור, עם הפלאפון ביד ושטר של 100 שקל מההורים בכיס, נעמד לידם אדם אחר, וברגע אחד החליט להרוג את כולם. ולהרוג את הנפש של עוד רבים אחרים שהיו שם. ושל הרבה משפחות.

אז תגיד לי אלוהים, נהנית אתמול? היה לך כיף לראות את כל הדם שנשפך על הרצפה
המלוכלכת של הדולפינריום? היה לך כיף לראות ילדים קטנים נגמרים עוד לפני
שהתחילו? היה לך כיף לראות 17 אמהות ו-17 אבות מאבדים את הניצוץ בעיניים לעד? 
אז נכון, הילדים רקדו ביום שישי בערב.

אז נכון, הבנות לבשו שמלות קצרות. ונכון, אולי כל זה היה כדי ללמד אותם לקח.
אולי אתה פשוט האבא המכה של כולנו בשמיים, שבמקום לחנך את הילדים שלו הוא מרביץ להם.

אלוהים, עשה לי טובה. קפוץ שניה לחדר ליד ותעיר את אללה. תגיד לו ששוב הצליח
לו, ששוב עזרת לו. אבל אולי פעם אחת גם תזכור לבקש ממנו טובה חזרה? ואני לא
מדברת על טובה של מטענים קטנים. אני מדברת על טובה של שלום. של שקט. של חיים.

אלוהים יקר, אולי אני, מהבית הקטן שלי, נקודה בגלאקסיית השמש, לא יכולה להבין
את התוכנית הגדולה שלך. אבל בכל זאת, אני רוצה לומר לך דבר אחד. אנחנו מתעייפים
פה. אנחנו כבר לא מאמינים, אנחנו כבר לא יודעים מה לעשות, ואנחנו מאבדים מהר
מאוד את כושר ההבחנה שלנו בין טוב לרע. ואם לא תשנה משהו לטובה פה, בקרוב תצטרך לברוא לך עוד עולם, כי פה כבר לא יהיה לך עם מי לשחק.

אלוהים, חיים זאת מתנה. ומתנות לא לוקחים חזרה.





תשובת אלוהים


ועכשיו בצר לך, את פונה אלי ..
בתי,

הילדים היקרים לא נהרגו בגלל שנסעו בשבת.
גם אולם השמחות לא קרס בגלל שרקדו ריקודים מעורבים.
הילדים שנמחצו במגרש הכדורגל, לא נפצעו בגלל שנסעו למשחק בשבת.
לעולם לא הייתי פוגע בילדיי האהובים בגלל סיבות כאלו שוליות.

אם הייתי רוצה שכל ברואיי יהיו אנשים אדוקים ושומרי מצוות, הייתי בורא אותם כאלה. הרי אני יצרתי אותם, זוכרת? לא. אני נתתי לכם את החיים במתנה, ויחד איתם נתתי לכם את הזכות לבחור, את היכולת להבחין בין טוב ורע, את האפשרות לעצב מתוך החומרים שאני יצרתי עולם משלכם. כל אלו שמתו בזמן האחרון, מתו בגלל הבורות, האנוכיות, העצלנות והחולשה שלכם.

מאוד קל לך לשבת ולכתוב מכתב תלונה , ולהטיח בי את מותם של הילדים החפים מפשע האלו. אני הבאתי לילדים האלו את החיים במתנה, יצרתי להם עולם עם פרחים ,טכנולוגיה ואהבה. מה את עשית למענם?

אם את רוצה שלא ירצחו ילדים חפים מפשע – צאי למלחמה או בחרי בשלום.
אם את רוצה שרצפות לא יקרסו – פעלי להחמרת התנאים להיתרי בניה.
אם את רוצה שגברים לא יכו את נשותיהם – הילחמי על ענישה יותר מרתיעה.
אם את רוצה שילדים לא ירמסו במגרש כדורגל – דרשי את הורדת הגדרות או חנכי את חברייך.

נתתי לכם פרחים – ואתם קוטפים אותם
נתתי לכם ים – ואתם מזהמים אותו
נתתי לכם מכוניות – ואתם נוהגים בהן בפראות
נתתי לנשים את היכולת ללדת – ואתם שוכחים אותם במכונית
נתתי לגברים חוזק פיזי – ואתם מכים את נשותיכם.

אני נותן לכם את הכלים – אתם יכולים לבנות בהם ארמונות או לנפץ קירות
הבחירה היא שלכם, התוצאה על אחריותכם בלבד.

נכון ילדתי, הבאתי לך את החיים במתנה
וכמו כל מתנה – את היא זו שתבחר מה לעשות בה ואיך להשתמש בה
בכל דרך שתבחרי, אני אביט בך מלמעלה ואוהב אותך.

יפה מאוד, המסר יפה.. אבל הסיפור פשוט מעורר כפירה (במחילה)..נער גבעות מצוי


שיש כעס/תלונה כלפי מעלה..נער גבעות מצוי


אבל שוב, אני באמת קצת קטנוני...נער גבעות מצוי

המסר באמת חשוב, וזו לא סיבה לא לומר לך שכוייח עצום על המסר.. 

 

כי זה באמת מעורר כל פעם מחדש תזכורת קטנה, שבסה"כ, בעוונותינו.. ואין לנו מה להתעצבן..

וזהנפש חיה.


לילה אחד חלם אדם

הוא חלם שהוא הולך על שפת הים,

מטייל עם אלוקיו מולו

בשמיים הבזיקו תמונות מתוך חייו

בכל תמונה שהבזיקה בשמים, הבחין בשניי זוגות

עקבות רגליים שהיו בחול:

זוג אחד שלו, והשני של אלוקיו.

הביט האדם לאחור על העקבות בחול.

הוא הבחין כי פעמיים רבות יש רק זוג אחד של פסיעות לאורך הדרך.

הוא גם הבחין כי דווקא בתמונות

האומללות והעצובות של חייו נשנה הדבר.



פנה האדם לאלוקיו ושאל:

"אלוקים, אתה אמרת לי שכאשר אחליט ללכת אחריך תלך איתי כל הדרך, אך הבנתי כי בתקופות הקשות ביותר של חיי יש עקבות של זוג רגליים אחד.

אינני מבין מדוע בתקופות הקשות ביותר צעדתי לבדי.

אינני מבין מדוע בזמנים שנזקקתי לך ביותר – עזבת אותי"!



ענה לו אלוקים:



"בני, אוהב אני אותך ולעולם לא אעזבך, באותן תקופות שבהן,

כה רב היה סבלך, כשאתה רואה רק זוג עקבות אחד

היה זה משום שנשאתי אותך על כפי ".

 

הרב פיירמן כותב בספר שלו "אמונה ברורה" שזה סיפור נוצרי...קופקליפטוס


אשמח לראות את המקור לדבריונפש חיה.


אמונה ברורה עמ' 44- 45.קופקליפטוסאחרונה

זה קצת ארוך בשביל שאכתוב...

אפשרי להסתכל שם.

תשעה באב זה לא(!) שיעור היסטוריהתמים

טוב, התיישבתי על הרצפה רגלי יחפות נו מה עכשיו? אה, מגילת איכה. אני לא מבין כלום... לפחות אני אחשוב על דברים עצובים: בית המקדש נחרב (העיניים שלי עוד יבשות) גלות (יבשות) פוגרומים (יבשות) שואה (הן עדיין יבשות)

איך? איך? איך?  איך מעוררים צער על מה שכ"כ רחוק ממני. החיים שלי דבש סוכר ונופת צופים.

אה, רק שנייה זה שבית המקדש נחרב זה אומר שהוא גם לא בנוי עכשיו! אוי, כמה הייתי רוצה מקדש ,קורבנות, השראת שכינה.(מה זה בעין  שלי?) בעקבות הגלות הארורה הזאת אחיי היקרים נטשו את האמונה בה' (היא רטובה).

איזה מן מציאות זאת שה' יתברך כ"כ בהסתר אני רוצה שתתגלה מלכותך.

(זהו דמעה אחת לכבודך ריבונו של עולם צרף אותה לדמעות כל ישראל)

בבניין ירושלים ננוחם

פששששה אובד.

מדהים!

תודה רבה

שיעור ששמעתי בדיוק על זה!תורה מעל הכל!

אבל אני לא זוכרת יותר מדי....

@רק שמחה! הייתה שם, אולי את זוכרת?

אין לי מושג על איזה שיעור את מדברת..לב סדוקאחרונה

אולי על זה שבגלל שאנחנו לא מתחברים לצער על ביהמ"ק אנחנו מנסים דרך השואה, גוש קטיף, עמונה וכו?

לזה התכוונת?

מזדהה!! בעזה"י ממש בקרוב!נער גבעות מצוי


ואי ריגשת אותי כ'כ!!א"י לעמ'י
צדיק. וואו.
תודה רבה לך .
ילד של אבאדת"י

כך נקרא שם הסרט.
נתקלתי בו במקרה ביוטיוב, צפיתי בו ולא הבנתי למה העלילה כלכך מוכרת לי...
נזכרתי שהסרט מבוסס על סיפור אמיתי שקראתי שקרה לפני הרבה זמן.
מרגש מאוד. מאוד מתאים למצב דורנו.
חובה צפייה.


 

לכל חברי הפורום, מפרסמת בשם @מישהו מהשטחיםנחל

כמובן שזה מופנה גם לחברות הפורום..

תעצרו שני'ה הכל. ותגידו ככה -"יהי רצון מלפניך ה' (י-ה-ו-ה) אלוהינו ואלוהי אבותינו שייבנה בית המקדש במהרה בימינו ותן חלקינו בתורתך ושם נעבודך ביראה כימי עולם וכשנים קדמוניות, וערבה ל-ה' (י-ה-ו-ה) מנחת יהודה וירושלים כימי עולם וכשנים קדמוניות."

זה מאוד יקר לה' יתברך כל אות ב"יהי רצון" הזה.

ומן הסתם סיום צום תשעה באב זאת שעת רצון פי כמה וכמה מהרבה זמנים אחרים!!!
אחרי שניים-שלושה קטעים בפורום הזה..נער גבעות מצוי

ראיתי שרשורים על בית המקדש והגאולה באמת מרגשים (איך אפשר שלא להתרגש), והרבה תגובות דומות, שאותי לפחות הם  עוררו..

 

אבל עוררו למחשבה שאני לא היחיד שאכפת לו מבית המקדש, ואני לא היחיד שבאמת רוצה שעם ישראל יחזור לד'. ואם אלו השאיפות של החבר'ה פה, הגאולה תבוא ממש בימינו, ובעזה"י עוד השנה ממש. ממש התנחמתי (אסור לשמוח היום) כשראיתי שבאמת אכפת פה לאנשים, ולהם זה פשוט למה צריך מקדש, וב"ה, זה מעיד על חיבור חי לד'. 

 

"נחמו נחמו עמי".. זו הנחמה של עם ישראל. אם ככה עם ישראל ייראה בעתיד הקרוב, מהרה ייבנה בית המקדש (העתיד הקרוב= גג שנה! כמה אפשר לחכות?!)..

ב"ה, החבר'ה פה רציניים, ואין ספק שאתם עושים הרבה נחת רוח לפניו. וד' יתברך יראה בעוניינו וברצוננו הטוב לעשות רצונו. ויגאל אותנו מהר!

 

אשריכם ישראל, תתפללו על אחינו התועים שישובו, וככה (ורק ככה) ייבנה בקרוב ממש ממש בית המקדש. אמן...

חיזקת. בעזרת ה' מהר מהר!!!!בוערת לא"י!!!
הורדת לי דמעות. בע'ה . אמןא"י לעמ'י
אשריך
אמן!!!!!!!!סניורהאחרונה


יש למשהו רעיונות לט' באב?????????כוסף

מספר מרגש ועד עלייה להר הבית דרך הרצאות מענינות?

פתוח לשמוע רק תכתבבבבבבו

אני חושב שהספר 'מקדש עולה בלהבות' מתאים למדייחידי
של גרשון בר כוכבא ועוד מישהו.
נדמה לי שכך קוראים לספר
"מקדש בלהבות"שחר אורן


יש ספר חדשחלל הפנוי
עד אמצא מקום
כל ספר על החורבןאח שלי גיבור

ממגילת החורבן ועד הספרים של הסטוריונים מהתקופה

'מלחמות היהודים ברומאים'(נראלי שקוראים לזה ככה)א"ש.

של יוסף בן מתתיהו

מלחמות היודיםאוהב אותך ה


ספרי גוש קטיףאני121


עלייה להר עם הכנה של שעה ליפני זה הדבר הכי טוב שאפשר לעשותאוהב אותך ה

מה הכוונה הכנה?לעשות עם ה' יתבודדות לשיר שירים על החורבן לדוג' אתה תקום של הרב גינזבורג תיתן אחרית ועוד לבכות על החורבן לדבר עם ה' ואז לעלות זה דבר מדהים 

 

הקב"ה ואבות העולם בחורבן המקדשמקיין

 

....בְּאוֹתָהּ שָׁעָה הָיָה הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בּוֹכֶה וְאוֹמֵר אוֹי לִי עַל בֵּיתִי, בָּנַי הֵיכָן אַתֶּם, כֹּהֲנַי הֵיכָן אַתָּם, אוֹהֲבַי הֵיכָן אַתֶּם, מָה אֶעֱשֶׂה לָכֶם, הִתְרֵיתִי בָּכֶם וְלֹא חֲזַרְתֶּם בִּתְשׁוּבָה. אָמַר הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְיִרְמְיָה, אֲנִי דוֹמֶה הַיּוֹם לְאָדָם שֶׁהָיָה לוֹ בֵּן יְחִידִי וְעָשָׂה לוֹ חֻפָּה וּמֵת בְּתוֹךְ חֻפָּתוֹ, וְאֵין לְךָ כְּאֵב לֹא עָלַי וְלֹא עַל בְּנִי, לֵךְ וּקְרָא לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב וּמשֶׁה מִקִּבְרֵיהֶם, שֶׁהֵם יוֹדְעִים לִבְכּוֹת...

 

הקב"ה רוצה להיות בתוך בני ישראל ואיננו יכול! אין בית מקדש!

 

בְּאוֹתָהּ שָׁעָה אָמַר משֶׁה לְיִרְמְיָה לֵךְ לְפָנַי שֶׁאֵלֵךְ וַאֲבִיאֵם וְאֶרְאֶה מִי מַנִּיחַ יָדוֹ עֲלֵיהֶם. אָמַר לוֹ יִרְמְיָה אִי אֶפְשָׁר לֵילֵךְ בַּדֶּרֶךְ מִפְּנֵי הַהֲרוּגִים, אָמַר לוֹ אַף עַל פִּי כֵן, מִיָּד הָלַךְ משֶׁה וְיִרְמְיָה לְפָנָיו, עַד שֶׁהִגִּיעוּ לְנַהֲרוֹת בָּבֶל, רָאוּהוּ לְמשֶׁה וְאָמְרוּ זֶה לָזֶה בָּא בֶּן עַמְרָם מִקִּבְרוֹ לִפְדוֹתֵינוּ מִיַּד צָרֵינוּ, יָצְתָה בַּת קוֹל וְאָמְרָה גְּזֵרָה הִיא מִלְּפָנַי. מִיָּד אָמַר לָהֶם משֶׁה בָּנַי לְהַחֲזִיר אֶתְכֶם אִי אֶפְשָׁר שֶׁכְּבָר נִגְזְרָה גְּזֵרָה, אֶלָּא הַמָּקוֹם יַחֲזִיר אֶתְכֶם בִּמְהֵרָה וְהִנִּיחַ אוֹתָם. בְּאוֹתָהּ שָׁעָה הֵרִימוּ קוֹלָם בִּבְכִיָּה גְדוֹלָה עַד שֶׁעָלְתָה בְּכִיָּתָם לַמָּרוֹם, הֲדָא הוּא דִכְתִיב (תהלים קלז, א): עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ. כֵּיוָן שֶׁבָּא משֶׁה אֵצֶל אֲבוֹת הָעוֹלָם אָמְרוּ לוֹ מֶה עָשׂוּ הָאוֹיְבִים בְּבָנֵינוּ, אָמַר לָהֶם, מֵהֶם הָרְגוּ, וּמֵהֶם כָּפְתוּ יְדֵיהֶם לַאֲחוֹרֵיהֶם, וּמֵהֶם אֲסוּרִים בְּכַבְלֵי בַרְזֶל, וּמֵהֶם נִפְשָׁטִים עֲרֻמִּים, וּמֵהֶם מֵתוּ בַּדֶּרֶךְ וְנִבְלָתָם לְעוֹף הַשָּׁמַיִם וּלְבֶהֱמַת הָאָרֶץ, וּמֵהֶם מֻשְׁלָכִים לַחַמָּה רְעֵבִים וּצְמֵאִים, מִיָּד פָּתְחוּ כֻּלָּם וּבָכוּ וְקוֹנְנוּ בְּקִינוֹת

 

הם חשבו שהנה באה הישועה (משה רבינו) והנה התברר שכבר אין מה לעשות. יש גזירה. 

 

בסוף רחל אמנו נכנסת לתמונה והיא מצליחה לחולל מהפך שאף אחד מהאבות לא הצליח בזכות העין הטובה שלה. 

 

מִיָּד נִתְגַּלְגְּלוּ רַחֲמָיו שֶׁל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וְאָמַר, בִּשְׁבִילֵךְ רָחֵל אֲנִי מַחֲזִיר אֶת יִשְׂרָאֵל לִמְקוֹמָן, הֲדָא הוּא דִכְתִיב (ירמיה לא, יד): כֹּה אָמַר ה' קוֹל בְּרָמָה נִשְׁמָע נְהִי בְּכִי תַמְרוּרִים רָחֵל מְבַכָּה עַל בָּנֶיהָ מֵאֲנָה לְהִנָּחֵם עַל בָּנֶיהָ כִּי אֵינֶנּוּ. וּכְתִיב (ירמיה לא, יד): כֹּה אָמַר ה' מִנְעִי קוֹלֵךְ מִבֶּכִי וְעֵינַיִךְ מִדִּמְעָה כִּי יֵשׁ שָׂכָר לִפְעֻלָּתֵךְ וגו', וּכְתִיב (ירמיה לא, יד): וְיֵשׁ תִּקְוָה לְאַחֲרִיתֵךְ נְאֻם ה' וְשָׁבוּ בָנִים לִגְבוּלָם. 

 


זה שיחה גם מרגשת וגם מעניינת וגם לא מסובכת.

http://www.daat.ac.il/daat/toshba/eyha/0d-2.htm 

http://www.ateret4u.com/online/f_01640.html

 


 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כל ספרי אורנה בודרמן מתאימים .מלכה מהצפון


קרא ספרי מתחבעל כנפיים

אני אהבתי נחמן גרשנוביץ ומ. קינן

יש עניין גדול לא לעסוק בדברים שהם לא החורבן.כתר הרימון
אלא רק בדברי צער ואבל.
יש סיור וירטואלי בהר הביתשואל שאלות

אנחנו לפעמים מראים את זה לילדים אחרי חצות... וגם לעצמנו.

באנטרנט כמובן...

ספרים...יחידי
איכה רבה (מומלץ מאוד).
קדושת לוי על מגילת איכה.
לעבור בלי קשר על מגילת איכה.

אגדות החורבןטוווליי
יש באתר של מכון מאיר המון שיעורים לט' באב.
יש ספר, ירושלים בתפארתהניקיתוש
תשעה באב זה "פריים טיים" אצלנומשה
למה אינטרנט רימון חוסם את הדברים של גוש קטיף???????בוערת


זה תשאלי אותם...משה


בגלל המכות וכל זה..לעשות רצונך!אחרונה
קישור לשיעור על מגילת איכה של הרב שרלויחידי


פרק ג' באיכה
אגדות חז"לנושא כלים

יש במסכת גיטין

מדרש איכה רבה 

פרק שלישי במסכת מועד קטן

ובסוף מסכת תענית 

(וצריך לדלג על מדרשים שעוסקים בנחמה)

פניני הלכהנושא כלים

אני ממליץ ללמוד גם פניני הלכה תשעה באב. זה עושה סדר בראש לכל ההלכות והמנהגים  

שיעור חזק ממש על היחס לקינות (!) ולתשעה באבבצי.ג
יש את הספר 'עד שינוסו הצללים'אהבת עולם!

של הדסה קלוש

מדבר על התקופה של חורבן בימה"ק

סרט המרד הגדולסופרמן
איפה אפשר לראות אותו?כוסף


יש כאן כל מיני דברים שאפשר ללמוד:נפש חיה.
חלק מהספרים שניתן ללמוד בט' באב:
תנ"ך: איכה ומפרשיה. איכה רבה. קינות. מלכים ב' פרקים כ"ד-כ"ה. ירמיהו פרקים ל"ו-מ"ג. איוב – הדברים הרעים (כמעט הכל).
גמרא: שבת - נה. . תענית – חמישה דברים אירעו (כו.). מועד קטן – כל פרק "ואלו מגלחין". גיטין - אגדות החורבן (נה.). בבא בתרא – ס.
הלכה: שולחן ערוך, יורה דעה, שמ"א-ת"ג – הלכות אבילות. שולחן ערוך, אורח חיים, תקנ"ד-תקס"א – הלכות ט' באב.
אמונה: מהר"ל, נצח ישראל – אגדות החורבן, פרקים ד'-ט'.




ספרי חול: מלחמת היהודים עם הרומאים – יוסף בן מתתיהו. ספר האגדה עמ' ק"ו-קי"ג, קמ"ב-קנ"א, רצ"ה-ש"ב. ספרי היסטוריה של עם ישראל בזמן הגלות (למשל, קורות עם ישראל, הוצאת מסדה; תולדות ארץ ישראל, רפל). ספרי שואה.
יש גם..נועה מלכה

את הספר הצתה מאוחרת אבל הוא באמת מוריד דמעותתת

תכנסי לאתר אש התורה יש שם באמת דברים יפים ל ט' באב ולכל מינינועה מלכה

מועדים...

הנה קישור...

אש התורה - אתר עם חכמת חיים

^ תודה על זה!רכה כמים


קישורים ששלחו לנו במייל. תלת מימד- באמת ממחיש ומרגש!שואל שאלות

מספר קישורים לסרטונים לילדים ונוער על ט' באב. על ההורים לבדוק את התוכן ומה מתאים להם להראות לילדים ( בחלק מהסרטים יש תיאור של מלחמה) .

חלק מהילדים יהיו מול המסכים בט' באב אז לפחות לתת להם תוכן שקשור ליום הזה..

 

בנוסף יש גם את ערוץ מאיר לילדים‬

 

 

 

 

 

הכיבוש הבבלי וחורבן בית המקדש הראשון:

 

 

 

הישרדות העם היהודי - פרק 5 - חורבן בית המקדש

 

 

הישרדות העם היהודי - פרק 6 - הגלות

 

 

בית המקדש - סרט תיעודי מדהים

 

 

בית המקדש - סרט מאת מכון המקדש 

 

 

זבולון - חוקר המקדש

 

 

בית המקדש - סרטון חזק

 

 

בית המקדש - בתלת מימד

 

איך לחיות את בית המקדש. אשמח לתגובותשה אובד.

"היה לו מבט של שנאה בעניים הוא הסתכל עלי, צעק אללה וואכבר והתחיל לדקור. ראיתי אותו רוצח את אבא שלי ואת אמא שלי. אמא צעקה וצעקה אבל לאט לאט כוחותיה אזלו, והיא נפלה על הרצפה מתבוססת בדמיה. רצתי עם מי שהיה שם כמה שיותר רחוק והתקשרנו למשטרה. מרחוק עדיין הדהדו לי בראש הצעקות של אמי, אהובתי. הצעקות האחרונות שלה לפני שעלתה נשמתה. ראיתי את החיית אדם הזאת מכניס לה את הסכין פעם אחר פעם לתוך הבטן. איך הזרמי דם משפריצים מתוך הבטן שלי אמא שלי. וזהו, זה מה שאני זוכר."

חברים יקרים, עשרות אלפי יהודים, אחים שלנו, חוו דברים דומים ממה שתואר פה. מילדים קטנים שרואים את אבא שלהם נרצח לנגד עניהם, ועד לילדה בת שתיים עשרה שחוזרת בליל שבת אחרי פעולה הביתה ורואה את כל המשפחה שלה שחוטה לנגד עניה. רואה את אחיה הקטן שחוט על מיטתו ואת אחותה הקטנה גם כן, בתוך הערסל.

אין לנו בית מקדש.

ביום ט' באב, היום בו כולנו מתייחדים עם חורבן הבית, כולנו, אנו צריכים לשקוע במחשבתנו דווקא בדברים אלו. יכול להיות שזה ממש לא נעים, ואפילו כואב, אך אם זה מה שיגרום לנו לזעוק אל ה' באמת, להרים את הראש כלפי שמי-ה ולצעוק אליו יתברך, זה מה שמוטל עלינו.

יש כמה סוגים של אנשים בט' באב. יש אנשים שלא מבינים כלום. לא מבינים מה רוצים מהם, חושבים שצום זה מעמסה, זה לא מועיל וזה מיותר. אז יש להם רשימה של סדרות שאותם הם יראו בצום. את כל התוכניות של ארץ נהדרת ואת כל הסרטים שיש להם בדיסק און קי. ויש רמה אחת מעל. הם כן מבינים שזה חשוב, ואפילו נצרך, אבל הם לא יודעים איך להתחבר לזה, איך לחיות את זה. הם רוצים לבכות, רוצים להתחבר. אבל אן להם כלים. אז הם נכנסים ליו טיוב כותבים "גוש קטיף" ורואים את כל הסרטים על גוש קטיף. וזה יפה, שלא תבינו אותי לא נכון אבל זה עדיין לא זה.

בשביל באמת להרגיש את זה, ולחיות את זה, עלינו לעשות דמיון מודרך. כן כן, שמעתם נכון, דמיון מודרך. קחו הפסקה רגע לעצמיכם, כנסו לחדר, תפרסו סדין על הרצפה ותשכבו עליו (עבר כבר חצות היום אז מותר לעשות זאת על המיטה). תרפו את כל הגוף ותנשמו עמוק. אל תשאירו אף שריר מופעל, אפילו לא הקטן ביותר. תרפו את כל הגוף. ואז תטיילו בעולם שבו בית המקדש ניצב בהר הבית. בעולם שבו אם עשית עבירה אתה הולך לבית המקדש עם קורבן, הלווים שיודעים לקרוא פנים מבינים בדיוק איזה ניגון לנגן לך. ואתה מקריב את הקורבן לקול נגינתם של הלויים, ניגון מהנשמה, ניגון נשגב ונורא, בקדושה וטהרה אמתית. באש של אהבת ה' שיוקדת בליבך. ואחרי שהקורבן עולה לקודשה בריך הוא, אתה נקי. לגמרי לגמרי. טהור כביאתך לעולם. והלווים הקדושים, שרואים את פניך, מנגנים ניגון אחר. ניגון דביקות שמח, ואתה רוקד בשמחה עצומה, בהשתוקקות גדולה ובכיסופים גדולים לו יתברך.

תדמיין, שאתה ועוד מילוניי יהודים עולים להר הבית, הקרבת קורבן פסח. כוהנים בעבודתם, לווים בשירם ובזמרם. ואתה כורע משתחווה ומודה, לא-ל חי, בביתו שלו.

ואחרי הדמיון, שתפליג במחשבתך לעולם המדהים הזה, למציאות שהולכת ונרקמת, לדבר שקרב ובא, תתחיל לזעוק אל ה'. תתחיל לצעוק אליו יתברך. אבא! אני רוצה בית מקדש, אני רוצה הקרבת קורבן! אחרי שתבין ותחוש תצליח ממש לחיות את, וממש תצפה, תכסוף ותייחל לרגע הזה. שתדמיין את "תעלינו בשמחה לארצנו ותטעינו בגבולנו. ושם נעשה לפינך את קורבנות חובותינו, תמידים כסדרם ומוספים כהלכתם. את מוספי ראש החודש הזה נעשה ונקריב לפניך באהבה כמצוות רצונך". אחרי שנצליח לחיות את זה ו'להיות' בזה יהיה לנו הרבה יותר קל לרצות את זה.

מסופר על הרב הקדוש מאפטא זי"ע שנכנס אליו יהודי ותינה לפניו את כל צרותיו, והיה נראה לו שלא משתתף בצערו כל כך. וסיפר לו היהודי על בעיות בפרנסה, ובעיות בשלום בית והרב לא מסתכל עליו. ואז אמר לו הרב מאפטא, ומה עם זה שלא הקריבו היום את קורבן התמיד? על זה אינך דואג כלל??

 

"והראינו בבינינו ושמחינו בתיקונו. והשב כוהנים לעבודתם ולווים לשירם ולזמרם. ושם נעלה ונראה, ונשתחווה לפניך שלוש פעמי רגלינו"

 

 

וואו יפה ממש!טיפה של אור
|בוכה| מהר מהר!! בעז"ה יראה בצרותינו ויגאלנו.. דחוף!!!נער גבעות מצוי


מהמם!!!!!! בעזרת ה' בקרובבא"י השלמהה


יפה ממש. בעזרת ה' יתברך בקרוב ממש!!!בוערת לא"י!!!אחרונה
------תשעה באב------צמאה לך נפשי!!

אני מאוד רוצה להתחבר.

לתשעה באב, לכאב.

לכאב של עם ישראל, לכאב של ריבונו של עולם.

לכאב שלי.

רוצה להתחבר לחוסר,

רוצה להרגיש באמת.

אני רוצה למלא את היום הזה בכאב אמיתי, מוחשי.

אני רוצה ללמוד, להעמיק.

אני כל כך רוצה לבכות!

לבכות מעמקי הנשמה,לבכות כל כולי, בלי הפסקה. כל היום.

אני רוצה להבין באמת.

לפחות לנסות..!

אני רוצה לזעוק באמת.. וקשה. 

אני רוצה להיות קרובה.

קרובה לקב"ה, לשורשים, לעם ישראל, לתורה, לעצמי.

 

אז חיפשתי ביוטיוב שיעורים על תשעה באב, ומצאתי את השיעור שחיפשתי.

של הרב פנגר,

כמעט כל השיעור בכיתי! פשוט בכיתי! 

 

אמנם זהו יום שאין שמחים בו, אבל שמחתי שהצלחתי לחוש את הכאב. חד וכואב כמו שהוא.

אבל כמובן שלא מספיק.. בדרגתי השפלה והנמוכה לעולם לא אצליח לחוש את בית המקדש שחרב כמו שבאמת צריך לכאוב,

אבל בזכות ששמעתי את השיעור המדהים הזה, הצלחתי להרגיש קצת יותר.. 

 

מאחלת לכם שתצליחו לחוש כמו שאני חשתי, והרבה יותר מזה..

 

 

השיעור מתחיל בדקה הזו- 2:35

 

 

 

 

 

אני ממש ממש מתחברת למה שכתבת. תודה על השיתוף ותודה על הקישוראנייייאחרונה
קישור לסרטים שמתאימים לט' באב!הכל זה לטובה
מחשבות שעלו לי היוםבוערת לא"י!!!
בית המקדש.
מה זה אומר לי?
כלום.
בעצם כל כך הרבה.
עצם זה שהוא בית של ה' יתברך, שהשכינה שורה בו, וואו איך זה חסר לנו היום.
אנחנו כל כך צריכים שכינה שתשרה בנו.
שה' יתברך יהיה איתנו.
אנחנו צריכים מקום חיבור לה'.
צריכים את זה.
שואפים לזה.
כל כך רוצים!
בית המקדש נחרב.
נשרף.
מול העיניים של כל עם ישראל.
הדבר הכי גדול וקדוש לכולם, נחרב.
שכינה מסתלקת לשמים.
אוי! אבא!
תחזיר לנו את זה!
אנחנו כל כך רוצים את המציאות המתוקנת.
שאתה הוא המלך.
שכל אחד בעולם ידע את זה.
שיש לך בית.
והשכינה שורה בו.
ובאים מכל העולם להתפלל אליך בו.
שכולם ידעו שעם ישראל הוא עם קדוש!
שלא ירמסו אותנו.
וואו איך שזה חסר לנו!
כל כך רוצים כבר גאולה.
משיח בן דוד.
בית מקדש!
אבא!!!
תתן אחרית לעמך, תשיב מקדש לתוכנו.
זה כל מה שאנחנו רוצים אבא!
אמן . שנזכה שהשנה יהיה יום צום אחרון!נפש חיה.
אמן.תמים


אמןן בעזרתו יתברך!א"י השלמההאחרונה


אמנם אני מתחברת לזה אבל ממקום שונהמייפל.
מי לא יכול להתחבר לכאלה מילים?
אז כן יש חיבור ואני תוהה לעצמי כמה הוא טהור ואמיתי

החיבור בא ממקום אחר

אנחנו בהחלט רוצים את המציאות הזאת אבל
מעולם לא היינו בה
מעולם לא חווינו אותה
אז קצת קשה להתגעגע ולכסוף
כאילו כן אבל לא בתור משהו שהיה ונגמר ושוב אני רוצה אותו
בתור הדבר הטוב הזה שכולם מחכים לו
המציאות הזאת שנולדתי לחכות לה
הדבר הזה שיגמור לנו את המציאות הזאת שבה אנחנו חיים
אז כמובן שאנחנו רוצים את ביהמק ושהשכינה תשרה בו
שנרגיש את הקבה שיהיה חיבור
רוצים כבר את המציאות המתוקנת

אבל אני רוצה את זה כי זה מה שהרגילו אותי לרצות מאז שנולדתי
לא כי פעם זה היה והיה לי טוב
אז מי אמר שזה שאני רוצה את זה ומתפללת לזה כל יום מחדש זה לא כי ככה הורגלתי והבנתי שזה הדבר הכי טוב
זתומרת הכמיהה הזאת היא לא מגעגוע
ולי לפחות
זה מרגיש אחרת
פחות...פחות חזק
עדיין אמיתי וטהור אבל
שונה


כאילו מי שחווה את זה ירצה את זה כי אלו החיים הטובים
עולים לביהמק
יש קרבת אלוקים
מקריבים קורבנות
יש טוב ושפע בעולם
אין יצר הרע
אין מלחמה תמידית
הכל טוב!

אז הוא כמה לזה באמת כי הוא חש את זה

אני(אישית) פשוט רוצה שכל הצרות יגמרו כבר ויהיה טוב
לא רוצה סבל וצרות
וזה מה שגורם לי לרצון אמיתי
בשאר הפעמים זה כי הורגלתי לקוות לטוב



אז כן רוצים מקווים מצפים כמהים וכו

אבל למילים שכתובות למעלה אני מתחברת באופן שונה
כן רוצה והכל
אבל החיבור בא ממקום אחר



ובכל זאת
זה ממש יפה מה שכתוב פה




וכמובן אמן!מייפל.
אמן. מהר מהר מהר...נער גבעות מצוי


אמן! דמעות בעיניים..הכל זה לטובה


כן...נועה מלכה

ותחשבו על זה שאנשים שיוצאים שניה אחת מחוץ לבית מתבכיינים...

להקב"ה אין בית יותר מכ- 2,000 שנה!!!!! 

תתפללו!!!נועה מלכה

שבעז"ה עוד היום נעלה לביה"מק

בשמחה וביראה

ונקריב קרבנות בטהרה!!!

תכינו בגדים יפים כי המשיח כבר בא וכל מה שעמי"ש צריך זה - א   מ   ו   נ   ה   !!!!!!!!!!

ותדעו לכם שכשבית המקדש יבנה יהיה יום ט' באב יום שמחה גדולה!!!

אמן! אמן!! ממש מהר!!!נער גבעות מצוי


וואיי מהמם!!!א"י השלמהה


באתי להתייאש. היום הזה קשה....נפש חיה.
מה עושים?יחידי
לא יודעת. מחכה לכם שתספרו מה עושיםנפש חיה.
מאוד קשה. שד' יעזור...נער גבעות מצוי


תראונפש חיה.
זעקה קורעת לב

איך אפשר להתאבל על דבר שקרה לפני אלפיים שנה? סיפור אמיתי ומדהים שקשה להאמין שקרה במאה העשרים...

מאת קרן גוטליב

בכל שנה, כשהיה מגיע תשעה באב, הייתי קצת בבעיה.

מדובר היה ביום שבו אנחנו אמורים להתאבל על חורבן בית המקדש. יום שבו אנו לא אוכלים, לא שותים, לא נועלים נעלי עור, ונוהגים מנהגי אבל שונים ומיוחדים.

בכל שנה הייתי מגיעה לבית הכנסת לשמוע את מגילת-איכה, שמקוננת על חורבנה של ירושלים, אך בכל פעם מחדש הייתי מוצאת את עצמי מרחפת במחשבותי לאיזורים אחרים לגמרי.

בעוד החזן היה קורא על בית המקדש, אני הייתי מתנתקת לחלוטין, מתכננת את חופשת הקיץ שלי, שמחה על שנגמרה תקופת המבחנים, או סתם מקווה שהצום יעבור בקלות גם השנה.

בואו נודה בזה, קצת קשה להתאבל באמת על דבר שקרה לפני אלפיים שנה, שמעולם לא ראינו, ושלא כל כך חסר לנו בחיי היומיום.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

נקודת המפנה – "מבצע שלמה"

בתחילת שנות העשרים של חיי, עבדתי בתור מורה ומדריכה באתר-הקארוונים 'בת-חצור', שהיה ממוקם ליד גדרה. אתר שבו היו 700 קארוונים, שאיכלסו אלפי עולים חדשים מאתיופיה.

בבקרים עבדתי כמורה בבית-הספר 'יד-שבתאי' שבאשדוד (שם למדו העולים), ובשעות אחר הצהריים והערב עבדתי כמדריכה באתר עצמו.

היה זה זמן קצר לאחר "מבצע שלמה", מבצע שבו הובאו לארץ בערך 14,500 יהודים מאתיופיה, ברכבת אוירית. היה זה מבצע מרגש ומיוחד, וכל הציבור בארץ הופתע לראות שפתאום מסתובבים פה יהודים שלמעשה 'נתלשו' מהעם שלנו לפני שנות דור.

ניכר היה שהם יהודים. הם שמרו שבת, הכירו את רוב החגים, שמרו על מסורת יהודית באופן אדוק ושמרני, אך ברור היה שלא הכל היה ידוע להם. כנראה הנתק שעברו במשך כל השנים הללו, השפיע על עולם המסורת שלהם.

הם לא הכירו את יום העצמאות, לא את יום ירושלים, ואפילו לא את פורים או את חנוכה. כנראה שהאירועים ההסטוריים הללו התרחשו לאחר הניתוק בינינו לבינם, ולכן הם לא שמעו על הארועים או על ההלכות שנגזרו כתוצאה מכך לאורך הדורות.

כמורה ומדריכה, התפקיד שלי היה מורכב מכמה משימות. בראש ובראשונה, הוטל עלי כמובן ללמד אותם את השפה העברית. כעולים חדשים, התנאי הבסיסי ביותר לקליטה מהירה, הוא השיחה היומיומית עם נהג האוטובוס או עם בעל המכולת.

במהרה הסתבר לי שזו היתה המשימה הפשוטה והמשעממת ביותר מבין שאר המטלות שלי.

במהלך הזמן, גיליתי כל כך הרבה חסכים בידע ההסטורי והמסורתי שלהם, וחשבתי לעצמי שאם לא אשים דגש על השלמת הפערים הללו, הקליטה שלהם בארץ לעולם לא תהיה שלימה. הרי כיצד יוכל נער להשתלב בתנועת הנוער השכונתית, אם הוא לא ידע מהו סביבון, או דגל ישראל, או המנון 'התקוה'? כיצד תשתלב אישה בשיחת חולין עם שכנותיה, אם היא לא מכירה את השכלולים המודרניים של ההלכה, כמו שעון-שבת, פלטה, וכו'?

החלטתי שאקדיש זמן ניכר בכל יום בכדי ללמד על היהדות של ימינו. יהדות שבעבר נראתה בדיוק כפי ששמרו עליה יהודי אתיופיה גם היום.

אביב הגיע פסח בא...

הגיע ראש חודש ניסן, והחלטתי להתחיל ללמד בכיתה על חג הפסח.

היו לי בכיתה 20 תלמידים בכיתות ג'-ו' (הם שובצו על פי רמת הקריאה שלהם, ולא לפי גילם הכרונולוגי). התכנון שלי היה, ראשית, לקשור את חג הפסח לחגים האחרים, בכך שאזכיר להם את נושא שלושת הרגלים, את שלושת המועדים בשנה שעם ישראל נהג לעלות לירושלים. התכוונתי לקצר בהקדמה הזו, רק תזכורת קטנה, ומייד לפתוח בנושא חג הפסח.

"היום ראש חודש ניסן, וזהו חודש שבו אנו חוגגים את חג הפסח", פתחתי את השיעור. "פסח הוא אחד משלושת הרגלים. בפסח נהגו כל היהודים לעלות לירושלים, לבית המקדש".

אך בשלב זה, קפץ אחד התלמידים וקטע את דברי: "המורה, את היית פעם בבית המקדש?"

חייכתי אליו, מתוך הבנה שהוא קצת מבולבל. "לא, מה פתאום, זה היה ממש מזמן!"

התלמיד התעקש, ואליו נוספו כמה זוגות עיניים: "כן, בסדר, מזמן, אבל את היית שם? היית בבית המקדש פעם מזמן?"

שוב חייכתי, הפעם קצת מבולבלת. חשבתי לעצמי, מה הוא לא מבין? אולי העברית שלי קשה לו?

החלטתי להסביר בבהירות: "לא, מה פתאום, זה היה ממש ממש לפני הרבה מאד שנים. לפני הרבה הרבה זמן!", קיוויתי שהפעם הבהרתי את עצמי כראוי.

אך כעת שאר התלמידים הצטרפו אליו, ושאלו בהמולה ביחד: "אף פעם לא היית שם?", "המורה, איך זה להיות בבית המקדש?", "איך נראה בית המקדש?"

"שקט!", ניסיתי להרגיע את הרוחות, "תקשיבו, אין בית המקדש! היה מקדש לפני הרבה מאד שנים, אבל היום אין! הוא חרב! הוא נשרף! אני לא הייתי שם, אבא שלי לא היה שם, סבא שלי גם לא! כבר אלפיים שנה אין בית המקדש!".

אמרתי את המילים שוב ושוב. מה הסיפור? זו מציאות שנולדנו כולנו לתוכה, למה הם כל כך מוטרדים מזה?

ההמולה בכיתה רק התגברה יותר ויותר, כשכעת הם התחילו לדבר ביניהם באמהרית, מתווכחים, מתרגמים, מסבירים, צועקים, ואני כבר לא מצליחה להשתלט על הסדר בכיתה.

כשצלצל פעמון בית הספר, הם אספו את חפציהם ורצו הביתה.

אני יצאתי מבית הספר מותשת ומבולבלת לגמרי.

למחרת...

בבוקר שלמחרת, עמדתי באוטובוס שהביא אותי אל בית הספר, כשאירועי יום האתמול כמעט ולא הטרידו אותי. למעשה, כמעט שכחתי לגמרי מכל הסיפור. תכננתי היום ללמד רק מקצועות כמו חשבון והנדסה, כך שלא חשבתי על נושאים אחרים.

כשהגיע האוטובוס לתחנה שלי, ירדתי ממנו והתחלתי לצעוד בשלווה לכיוון שער בית הספר.

השומר שעמד בשער קיבל את פני במבט קצת מבוהל. "תגידי", הוא פנה אלי, "מה קורה פה היום? יש לך מושג?"

ניסיתי להיזכר אם יש איזו פעילות מיוחדת, או טקס מסוים ששכחתי ממנו, אך לא הצלחתי להיזכר במשהו חריג.

"למה?", שאלתי אותו, "מה קרה?"

הוא לא ענה לי, ורק הצביע לכיוון פתח בית הספר.

הרמתי את מבטי, וראיתי שם התקהלות לא קטנה של עולי אתיופיה מבוגרים, כנראה הוריהם של התלמידים שלי. מה הם עושים פה? ועל מה כל הצעקות שלהם?

ניגשתי אליהם, מנסה להבין מתוך מעט האמהרית שהבנתי, על מה כל הרעש.

כשהתקרבתי אליהם, פתאום השתרר לו שקט גמור. אחד המבוגרים שידע עברית ברמה טובה יותר, שאל אותי: "את המורה של הילדים שלנו?"

"כן", עניתי, "מה קורה פה, אדוני?"

"הילדים חזרו אתמול הביתה, ואמרו לנו שהמורה שמלמדת אותם, סיפרה להם שאין בית-המקדש בירושלים. מי יכול להגיד להם דבר כזה?", הוא הביט עלי במבט כועס.

"אני אמרתי להם. דיברנו על בית המקדש, הרגשתי שהם קצת מבולבלים, אז הבהרתי שבית המקדש נשרף לפני אלפי שנה, ושהיום אין לנו שום בית-מקדש. זה הכל. על מה כל המהומה?"

הוא הביט עלי במבט לא מאמין. "מה? על מה את מדברת?"

עכשיו הייתי עוד יותר מבולבלת. "אני לא מבינה. על מה כל הכעס? פשוט הזכרתי להם שבית המקדש הוחרב, שאינו קיים היום".

האיש פנה לשאר חבריו, ותרגם עבורם בגמגום ובקול רועד את דברי.

פתאום ההמולה התחדשה, אך אפילו בטונים גבוהים יותר מאשר קודם.

הנציג שלהם השתיק את רעיו, ושוב פנה אלי. "את בטוחה?"

לא הבנתי על מה הוא מדבר. "מה בטוחה? אם בית המקדש חרב? ברור שאני בטוחה!", לא הצלחתי להסתיר את החיוך מעל פני. איזו סיטואציה מוזרה, חשבתי לעצמי.

האיש שוב פנה לחבריו, ובטון דרמטי תרגם את דברי.

נראה היה שבשלב הזה סוף סוף הובן המסר, אך כעת התחיל מחזה שונה; אישה אחת נפלה על האדמה, השניה פרצה בבכי קורע לב, גבר שעמד לידם הביט בי כלא מאמין. קבוצה של שלושה גברים התחילו לדבר ביניהם בשקט, מילים מהירות, מבולבלות ומתקשות להאמין; הילדים עמדו בצד, הביטו במתרחש במבוכה ניכרת; עוד אישה פרצה לפתע בבכי נרגש; בעלה ניגש וחיבק אותה.

עמדתי מולם, והייתי המומה.

הרגשתי כאילו הבאתי אליהם בשורת איוב שהיתה קשה מנשוא. כאילו בישרתי להם על מותו של אדם אהוב. עמדתי מול קבוצת יהודים שממש התאבלו על חורבן בית המקדש שבירושלים!

תשעה באב

לאחר כמה חודשים, שוב הגיע תשעה באב. עמדתי בפיתחם של הלימודים באוניברסיטה, והתקופה בה הייתי מורה ומדריכה נראתה לי אי שם רחוקה בתוך ההסטוריה.

הגעתי כמו בכל שנה לבית הכנסת, כולם כבר ישבו על הרצפה (כפי שנוהגים בבית האבלים), וחיכיתי לשמוע את מגילת איכה. כבר ציפיתי שכמו בכל שנה, זה יהיה זמן שבו 'ארחף' למחשבות רחוקות, ואקווה לא להיות רעבה מדי בצום הזה.

קריאת המגילה החלה, ופתאום קראתי את הפסוקים הראשונים:

"איכה ישבה בדד... היתה כאלמנה... בכו תבכה בלילה, ודמעתה על לחיה, אין לה מנחם מכל אוהביה, כל רעיה בגדו בה, היו לה לאויבים".

לא יכולתי שלא להיזכר באותו ראש חודש ניסן. במבטים של הילדים הכועסים. בצעקות של ההורים. בבכי של האימהות. בשקט האומלל של הגברים. בהלם שהשתרר לשמע בשורה כל כך קשה. כאילו בישרתי להם שכרגע מת אדם שהיה יקר ללבם.

באותו הרגע הבנתי.

הבנתי שכך, בדיוק כך, אנחנו אמורים להתאבל על המקדש בתשעה באב. אנו אמורים לבכות על אובדן האחדות והשלום בעולם כולו. להצטער על היעלמות השכינה והקדושה מחיינו בארץ ישראל. לכאוב את חורבנו של המרכז הרוחני והתרבותי, שאיחד את כל העם סביבו.

מאז, בכל שנה כשמגיע תשעה באב, אני חווה מחדש את המקרה ההוא, את אותם האנשים שמצד אחד אני לימדתי אותם על היהדות שבארץ ישראל של היום, אך מצד שני, הם לימדו אותי שיעור משמעותי ביותר על יהדות עמוקה, יהדות שנמצאת מעל מושגי הזמן והמקום. יהדות אמיתית.
יפה מאוד! יש לך עוד מהסוג הזה?נער גבעות מצוי


בינתיים לא אשתדל לחפשנפש חיה.
ואוו יפהרוצה לעשות טוב!אחרונה


אנחנו נצליח! בע'ה. עוד קצת כוח.א"י לעמ'י
.. ט' באב ..א"י לעמ'י
בית המקדש , בית המקדש , בית המקדש ..
מוצאת את עצמי ממלמלת את המילה הזו יותר מ10 פעם שבעודי שומעת את מגילת איכה ויושבת על הרצפה .
למה בעצם צמים על משו שלא ראינו? שלא היינו חיים בו?
הרי הרב קוק בעצמו אמר שאנחנו דור הגאולה! אז למה זה לא קורה? למה?
אחים שלנו מתים כל יום על ימין ועל שמאל . נמאס לנו, נכון? אני בטוחה שכמעט לכולכם.
עד אתמול לא הבנתי מה ככ הגדולה שבתשעה באב .
כל שנה מחדש הייתי מסתכלת על השעון ואומרת- עוד שעה עברה, עוד דקה חלפה.
אבל לא!! כי שהצום יגמר כבר לא יהיה אכפת לי מכלום חוץ מלאכול ולאכול ולאכול.
אז הקב'ה נתן לנו רגע לא להתעסק באוכל ובאמת לשבת ולבכות על החורבן .
אנחנו דור חסר . יש את האנשים שאומרים (וגם אני לפעמים מוצאת את עצמי אומרת אתזה) שלמה בעצם צריך את ביהמ'ק? הוא חסר לי בכלל?
כן!! הוא חסר . ואפילו מאוד. מרוב כל הטכנולגיות שיש לנו היום אנחנו כבר שוכחים ממנו
אנחנו פשוט לא מאמינים באמונה שלמה שיום יבוא, והוא יגיע!
שבע'ה נמצא את עצמנו עוד השנה מקריבים קרבנות בבית המקדש השלישיי!! אמן. צום קל ומועיל.
חיזקת! תודה! צום מועיל!!הכל זה לטובה


מדהימה!טיפה של אור
חיזקת ממש!!
בע"ה במהרה בימינו!!!!
כל הכבוד אמן ואמן..נועה מלכה


מהר מהר בדחיפות שיבוא!! פיקוח נפשות ממש.. אמן ואמן.. תזכונער גבעות מצויאחרונה


מתוסכלת..כי בא אורך

אני ממש ממש רוצה להתחזק,להיות דוסית אמיתית חדורת אידאלים ומוטיבציה.

אחת שמתפללת כי ככה היא מרגישה קרובה לאלוקים,אחת שתלמד ספרי קודש כי הם הספרים שהיא הכי אוהבת.

שתדבר עם אלוקים בזמנים הכי קשים שלה,ממש להרגיש קרבה לאלוקים.

שתשמע שירים טהורים תמיד,שלא תלך אחר כך בסתר להקשיב לשירים לא מתאימים.

לא רוצה ללכת עם חצאית ארוכה ולדבר כמו עובדת ה' אמיתית כי וואלה מרגיש לי לא אמיתי,צבוע נקרא לזה.

רוצה להיות אחת כזאת שאלוקים הוא מרכז חייה,שאת כל כולה היא מקדישה לו

בלי "אחד בפה אחד בלב".

 

אינלי מושג מה לעשות עם זה,אני קוראת מידי פעם ספרי אמונה ומקבלת קבלות על עצמי

אבל זה לא זה,עדיין לא השתנה משהו בבפנים.

אחרי המעשים נמשכים הלבבות... יכולה להגיד לך על עצמיתורה מעל הכל!

שגם אני פועלת ככה, ובחלק זה עבד וחלק עדיין בתהליך.

בהתחלה זה באמת מרגיש הכי צבוע בעולם, אבל העניין הוא להתמיד...

אחד הדברים שממש עוזרים לי זה להיות במסגרת כזאת, שכולם ככה, או שלפחות ברעיון גם אם לא כולם.

לכן הלכתי לאולפנה דוסית, ולכן כל חופש העבודה של כל השנה לפניו הולכת לפח...

אבל נראה לי שמסגרת זה ממש עוזר...

ב"הצלחה...

תתפללי. תבקשי באמתהפואנטה
ותנסי להמנע מדברים שמושכים למטה
כמה עצותיחידי
ר' צדוק מלובלין כותב בתחילת "צדקת הצדיק" "תחילת עבודת ה' בחיפזון". (מקווה שלא עברתי על איסור לימוד תורה...).
הכניסה לשגרת העבודה חייבת להיות בנמרצות חד פעמית. תקבלי איזושהי החלטה בנושא מסויים שבו את באמת באמת עובדת. זה יכול להיות עבודה על הזריזות. להגיד לעצמך בבוקר מיד אחרי 'מודה אני' שאני עושה הכל בזריזות ובחריצות. ובתחילת כל מעשה שאת צריכה לעשות, בין מכורח ובין מבחירה שלך, את מזכירה לעצמך את זה בראש.

אגב, אני ממש מזדהה עם התחושות שלך. אני הרבה כועס על עצמי על דברים שאמרתי או שכתבתי שהם לא באמת מייצגים את העולם הדתי האמיתי שלי. לכן אני משתדל לשאול את עצמי במשך היום האם אני אמיתי, האם אני באמת באמת חושב ככה.

לדעתי, כדאי לך מאוד למצוא דמות שאת מתחברת אליה. דמות כזו יכולה לשמש מקור כח חיוני להמשך ההתקדמות. תחפשי איזושהי דמות דתית שאת תתחברי אליה והיא תחבר אותך לקב"ה. זה יכול להיות ר' נחמן, האדמו"ר הזקן, הרב'ה מליובאוויטש, הרב סולובייצ׳יק וכו'. בעיקר מומלץ על דמות מהדורות האחרונים (יכול להיות גם מישהו/י שחי/ה) שתמקד אותך ותכוון אותך בסיטואציות של הדור שלנו.

מקווה שתרמתי קצת, וגם לעצמי.
בשורות טובות וצום משמעותי


אה ועוד משהו...יחידי
אני חושב שהיום החינוך של הציונות הדתית מעמיס על התלמיד בקשר לאמונה וכו'.
במקום לשאוף לעבודת ה' אמיתית, שלמה ופשוטה באמת, השאיפה היא לעולם מסובך של אידיאלים ותורות גדולות. חבל. חבל שלשם דוחפים. קודם כל צריכים את הקשר המוכרח לקב"ה, בסוף תדברו על אידיאלים.
בעולם שלנו, דיבור רחב מדי על אידיאלים, מרחיק גם מעולם של דו-שיח עם הקב"ה.

^^^החסידות זה עבודת ה' מדהימהאוהב אותך ה


לא עברת. ציטטת דברי צדיק. לא דברי תורה ממשנפש חיה.
תראי..יחידי
ציטוט מצדקת הצדיק א', א'.
מה זה אם לא "פקודי ה' ישרים משמחי לב"?

אבל אם ציטטת רק את דבריו, זה אומר שציטטת פס'?נפש חיה.
אסור גם הרהור בד"ת...יחידי
כי לכל העם בשגגה.נפש חיה.
סיפור בקשר לענייןיחידי
סיפר הג"ר אברהם שפירא שהרוגצ'ובר היה לומד תורה בתשעה באב כי לא היה יכול להתאפק. ובאבלות על אמו הוא "הידר" לא ללמוד, אבל באבלות על אביו הוא לא "הידר" ולמד. והסביר זאת כך, משום שאמו היתה אשה פשוטה והיא תקפיד אם הוא לא יהדר וינהג כהלכה הקבועה לרבים, אבל אביו שהיה תלמיד חכם, יודע שללמוד זה יותר חשוב... ראש דברך מהרב יצחק דדון עמ' רכה. ועיין בספר דרך שיחה בשם הגר"ח קניבסקי ח"א עמ' תפז: "שהגאון הרוגאצ'ובר למד בתשעה באב, וכשנשאל על כך ענה כי רוצה לטעום טעם גיהנום על לימוד תורה. אכן הטעם האמיתי שלו היה על פי מה שאיתא בירושלמי [מו"ק פ"ג ה"ה] שמי שלהוט אחר התורה מותר ללמוד בזמן האבילות, רק שלא רצה לומר כן על עצמו, ולשואלים אמר תירוץ אחר.
(מתוך שו"ת של הרב אבינר).
וואו ממש מזדההבאה והולכת

דבר ראשון תשני את החיצוניות, תלכי עם חצאיות ארוכות וחולצות שמכסות את המרפק, כמה שזה נשמע צבוע זה באמת עוזר, האנשים שמסביבך יראו שאת משתנה וישנו את הגישה שלהם אליך.

דבר שני לקבל על עצמך קבלות זה עוזר אומנם לאט לאט, אך עוזר אני יכולה להעיד על עצמי שקיבלתי על עצמי להגיד שמע ישראל לפני שאני הולכת לישון או לברך אשר יצר שאני יוצאת מהשירותים, וזה משנה לי משהו, שהדבר האחרון שאני אומרת לפני שאני הולכת לישון זה לדבר עם הקב"ה והרבה פעמים אחרי שמע ישראל אני פשוט חושבת על היום שהיה לי, האם התקדמתי במשהו, האם משהו ישתנה בי?. וכך גם יוצא שבמהלך היום אני חושבת על זה , שלא יקרה מצב שבו אחרי שמע ישראל אני אחשוב עם עצמי ואגיע למסקנה שלא עשיתי / התקדמתי בכלום [במיוחד עכשיו בחופש זה יותר קשה].

לי אישית זה עוזר, תמשיכי לנסות לקבל על עצמך דברים קטנים אולי זה יעזור.

עוד משהו, תנסי פעם אחת שמישהי תפגע/ תעלב אותך [חס וחלילה],לפנות אל הקב"ה ולנסות להבין למה זה קרה לך, אני שואלת אותו ממש שאלות כאילו הוא מולי, למה זה מגיע לי? [כמה שזה לא מכבד], אומנם זה קצת מוזר אבל תנסי לי זה לפעמים עוזר במיוחד שאין לי כוח לדבר עם אף אחד והוא באמת מקשיב לי, על כל הדברים שאני רוצה להגיד.[גם אם קטנוני ותינוקי]

ודבר אחרון, אף אחד לא מושלם תמיד יש לאן להתקדם ולשאוף וזה שאת יודעת מה את רוצה ולאן את שואפת זה כבר שלב בתהליך. 

בהצלחה וצום מועיל!

התבודדותהגיגים בע"מ


לא יכולה..לא מרגישה ככ קרובהכי בא אורך


מהמקום שלךנפש חיה.
נראה לי...יחידי
שזה מתאים רק למי שזה מתאים.
אין מצווה להתבודד ולהיות ברסלבר. זה טוב לאנשים מסויימים
ומה אנחנו נאמר?נער גבעות מצויאחרונה


צריכה עזרה ממישהי בפרטיבאה והולכת

קרה לי משהו ממש מביך ואני אשמח לפרוק למישהי.

תודה לעוזרות!

אני בשמחה, אבל אני לא אהיה פה בזמן הקרוב.. רק מחר.לב סדוק

תשאירי מסר\ הודעה אם את רוצה, בשמחה

אם עדיין רלוונטי אני יכולה..מתארחת בעולם


אני גם פה אם צריך בהצלחה!!הכל זה לטובה


מוזמנתבמחשבה


יכולה גם בכייף הכל מאת ה'
מוזמנת בשמחהשים לב לנשמה
יותר ממוזמנת ♥תורה ועבודה


פה בשמחה ממש(:אוהבת לאפות...


בואי אלי בכיףבוערת

חיוך

מוזמנתלא נשברים!
בואי בשמחה!רוקדת בגשם
הסתדרתי תודה לכולן!באה והולכתאחרונה


משהו שקבלתי1973

בואו נדבר דוגרי: למה אנחנו לא אוהבים את תשעה באב? כן, עובדה, לא אוהבים! מי שאוהב את תשעה באב, שיקום! אף אחד לא קם. כן, זה יום בכלל לא נחמד וממש לא פשוט. מחכים שהוא יעבור ונחזור לנשום בשלווה בחווה, בים או בסקי.

אבל למה? למה אנחנו כל כך לא אוהבים את תשעה באב? למה כל כך קשה לנו ביום הזה? למה אנחנו מתאמצים ללכת לבית הכנסת? מתאמצים לבכות? מתאמצים לשקר שזה כואב? למה אנחנו רק מחכים שהוא יעבור ושעוד שעה תחלוף, ובסתר בסתר מצפים לחזור למוזיקה, לשירים, לשמחה, לחופש... למה?

מה יש ביום הזה שעושה לנו כל כך לא טוב בלב, שמרחיק אותנו מהשם ומכניס בנו עצב גדול? מה יש ביום הזה "תשעה באב"? למה ביום אחד בשנה, שמתבקש מאיתנו להיות בו בעצבות, אנחנו רוצים שמחה? למה קשה לנו להיות עצובים ולהרגיש את הצער? מהו הדבר הזה שמרחיק אותנו שנות דור מתחושת הגלות?

כי היצר הרע חיבר לנו בין בכי על החורבן לבין אשמה; כי למדנו שנחרב הבית בגלל שמישהו היה שם אשם - ומאז ועד היום אנחנו אשמים, כאילו יד רודפת אותנו ומאשימה 'בית המקדש לא נבנה, בגללך. אתה רשע ולא צדיק, אתה חיללת, אתה החרבת, הכל בגללך!'.

 

וכמו עיניים רושפות שנאה מביטות בנו בכעס, ואנחנו מתחננים מולן ומבקשים סליחה, אבל זה לא עוזר. כי נולדנו אשמים - ואשמים נמות! אין כפרה למכתנו! אנחנו מנסים לכפר, מנסים להתגלגל ברחובות, להיות בצער, בעצבות, בעניות ובדלות, גוזרים על עצמנו גלות מדי יום והולכים עם פנים של אבלים, מסכימים עם הלא טוב והאשמה שנצמדו אלינו ומענישים את עצמנו רגע-רגע, כי אולי רק אז תהיה לנו כפרה קטנה... וגם אז עדיין לא.

לא יעזור שעשינו תשובה אתמול, ולא תעזור תשובה של מחר. הפנמנו שאנחנו רעים ולא טובים והכל בגללנו. לא משנה כמה שנתחנן שאנחנו באמת טובים ולא רעים, שאנחנו כן אוהבים את השם ורק מפחדים.

אז למה שנרצה את תשעה באב? למה שנבכה באמת אם יש לנו תחושה כואבת כל כך שהכל בגללנו ואשמים אנחנו ואין לנו תקווה, הרי אנחנו מתחננים יום יום שאנחנו לא אשמים, מנסים לבקש סליחה, מרגישים רדופים אשמה, ופוחדים עד אימה...

מי מאיתנו מאמין שמחר, אם השם יבוא לכאן, הוא יקבל את פניו בשמחה, בלי קמצוץ של כעס ואכזבה על הפנים? מי מאתנו מאמין שמחר, כשיבוא גואל, הוא יהיה הראשון שיעמוד לידו על הסוס?

אף אחד! למה? כי ככה גדלנו: לא משנה כמה מצוות עשינו, כמה צדקות נתנו, כמה ויתורים ויתרנו, כמה התגברויות התגברנו ואלו הורים טובים אנחנו משתדלים להיות. לא משנה כלום. כי גדלנו באמונה שאנחנו אשמים, שחורבן הבית בגללנו ושכל הבכי היום ברחובות הוא באשמתנו. אז למה שנתחבר, אם כל הזמן אומרים שזה אנחנו.

נדמיין לעצמנו ילד קטן שמאשימים אותו בחורבן של משחק יקר שעלה מאות שקלים. מה יותר סיכוי שיקרה, שהוא יתחבר לאבל על המשחק או לפחד מאשמה? ברור שלאשמה. זה בדיוק מה שקורה לנו.

"בנים אתם להשם". זאת עובדה. ומה אנחנו מרגישים? "אבל אשמים אנחנו". כך לא ניתן לבכות או לעשות תשובה, אי אפשר. וזה לא בגלל הצום. ימים שלמים עברנו בלי שאכלנו כלום.

אז מה עושים? בוכים על החורבן. על החורבן הזה בדיוק: על איך שהחריבו לנו את האמונה באהבת השם אלינו ועל איך שנחרב לנו האמון בטוב שלנו.

מסתכלים לאבא בשמים ואומרים לו: ''אבא, היום חורבן! אני יודע. אבא, היום אתה עצוב, אני יודע, אני רואה, אני מרגיש! גם אני עצוב, אבא. אבל אבא, אתה יודע, אני מרגיש אשם. אני מרגיש שאני לא בסדר, שאתה כועס עלי, שאתה לא מרוצה, שאני רע וכל החורבן הזה בגללי. לא יכול להתחבר לעצב הזה כשאני אשם בכל הסיפור הזה. אנא אבא, תנקה אותי מאשמה. תן לי להבין שאני טוב! שאני רוצה טוב! שהחורבן הזה הוא לא בגללי, הוא מהקליפות שמסתובבות כאן מסביב".

"אבא, ביום הזה של החורבן אני מרים דגל לבן. מרים דגל שקוראים לו 'אני טוב'. אני רוצה טוב ואני הולך לטוב. מכאן - שנינו ביחד נבנה את בית המקדש השלישי בקרוב".

התרגשתייחי המלך - גאה

יש בזה משהו מאוד אמיתי.

מאוד נכון.

יש בזה משהו נכון, אבל כל דור שביהמ"ק לא נבנה בימיו... כאילותורה מעל הכל!אחרונה

החריבו...

אשמח לעזרהתמיד ב=]
שלום אשמח לדעת אם יש למישהו את השיר "יפה נוף" שהלחין שגב פניאל הי"ד
או לדעת איפה אפשר להשיג את הדיסק נועם הנשמות שבו מופיע השיר?
שנזכה בבניין בית המקדש בקרוב בעז"ה !
יש אותו בדיסק רק..שעות של אמת.

תחפשי באינטרנט איפה מוכרים אותו.

אם אני זוכרת נכון אולי בגל פז. אבל לא בטוחה בכלל.

תודה לךתמיד ב=]אחרונה


מחפשת מדרשה או משהו בצפון שיש שם לימוד או שיחות בתשעה באב.לב סדוק

מישהו מכיר?

אולי תכלת בצפת?נפש חיה.


אולי בצפת באמת?קול דממה

גם יכול להיות שלאולפנת תפארת יש משהו. כדאי לבדוק

תודה לשתיכן! אני מאולפנת תפארת.. לצערי אין משהו.לב סדוק

תכלת לא מתחשק לי, כי מורה שלי רבנית שם ואין לי כוח לזה

תודה!

כנראה שבסוף אני אסע לירושלים וזהו...

אז בואי למאהל של חוזרים להר קול דממה


זאת בדיוק ההתלבטות שלי..לב סדוק

זה: חוזרים להר\ חומש- אם יש משהו\ בית

תלוי באמא בעיקר..

מה יש בחומש?קול דממה


אני מנסה לברר אולי יש עליה ואם יש קריאת מגילה יותר נחמדה ממהלב סדוק

שיש אצלינו..

עד כמה שקריאת איכה יכולה להיות נחמדהחצי חיוך

וואלה. עדכני אותי.קול דממה


נה יש במהאל של חוזרים להר?בוערת


חוזרים להר!גאיושאחרונה

נשמה זה היה אתמול היום ומחר, זה מחאה שאם לה אין בית אז גם אנחנו נצא ונהיה למאהל, כדאי לבוא.... לחזק,להיתאחד...דוס

חברה' מישהוא פה מהמרכז נוסע לירושלים מאד מוקדם בבוקר?אוהב אותך ה


שאלה אמיתית, מתאים שהפורום יפעל בט' באב?אוהב אותך ה


אם התוכן הוא של ענייני דיומא למה לא? יש הרבה שיעורים ושיחנפש חיה.אחרונה
עזרה מהירה... תודהטהר

יש משפט בסגנון הזה... אשמח אם תביאו לי את המלא...

יש דברים שלא מספיק לחושבם, צריך גם להעלותם לכתב

יש דברים , שלחשוב אותם לא מספיק. צריך לומר. צריך לכתוב. צריךרוקדת בגשםאחרונה
להשאיר חותם.

זה זה?