שרשור חדש
בינתייםמנחםמנחםמנחם

2 חיילים נהרגו בפשיטה על שיפא ומי יודע כמה נפצעו.

זה לא היה קורה אם היו מפציצים מהאויר.

לפי החוק הבינלאומי מותר להפציץ מהאויר, גם בית חולים, אם יודעים שיש בפנים טרור.

עוד הרוגים ועוד פצועים נוספו בגלל הרשע המרושע ששמו ביבי שמחליט על הכל ושמנהל הכל

מתוך פחדנות, אפסיות ו-0 תעוזה וראייה אסטרטגית רחבה אמיתית.

2 אלו בנוסף לכל ההרוגים והפצועים שבגללו.

 

אתה מדבר על ראייה אסטרטגיתפשוט אני..

ומתעלם מכך שצה''ל עצר בשיפא מאות טרוריסטים, כולל בכירים מאוד בארגוני הטרור.

למעשה, העצורים הכי בכירים מתחילת המלחמה הגיעו מהפעולה האחרונה בשיפא.


המודיעין שהשבכ יכול להוציא מהאנשים האלה יכול לשנות את פני המלחמה, לא פחות. מידע על חטופים, על מפקדות, על נושאי תפקידים, על מיקומי מנהרות, וזה רק מה שאני (הדיוט בתחום) חושב עליו עכשיו. מן הסתם היריעה רחבה הרבה יותר.


בנוסף, איך אפשר לדבר על חשיבה אסטרטגית בלי לחשוב על מה שיקרה שעה אחרי הפצצת בית חולים מהאוויר?

ארצות הברית תפסיק להעביר נשק, שאר המדינות יטילו אמברגו, והמלחמה תסתיים תוך ימים ספורים.


עם לבדד ישכון ובגוים לא יתחשב זה יפה, אבל אם לא משלוחי הנשק מאמריקה, התחמושת של חיל האוויר הייתה נגמרת כבר לפני חודשים, וכיפת ברזל הייתה יוצאת לפנסיה מוקדמת כבר בחודש הראשון.

בגדול, אפ הולכים עם ההיגיון עד הסוף,חדשה בזה

לא צריך גם לתחקר את אלו שבתוך הבית חולים, יש מספיק ברחובות עזה שיש להם מידע בידיים, אז אפשר פשוט היה להפציץ תבית חולים על כל המחבלים שיושבים בו ונגמר הסיפור לא היה צריך לעצור אותם ולבזבז עליהם כח כסף וזמן בבית הכלא.. אהה ואחכ גם לשחרר אותם מתישהו כדי לתת להם לממש את יעודם ולרצוח עוד קצת

וכל הכמות של העצורים הזאת לא שווה אפילו שריטה שחייל יקבל 

לפי ההיגיון שלךפשוט אני..

סתם אדם אקראי ברחוב מחזיק באותו הידע כמו אחד מראשי הג'יהאד האיסלמי?


אם כן, אפשר לסגור את כל גופי הביון בעולם.

תעקבו אחרי אנשים אקראיים ברחוב, אולי ייצא מזה משהו טוב. אין טעם לעקוב אחרי אנשים מסוימים ולהפיק מודיעין דווקא מהם, לפי ההיגיון המוזר הזה.

וההיגיון שלי צודק, לא יודעת אם אתה יודעחדשה בזה

אבל זה לא משנה ככ באיזו דרך יעשו את זה אבל אם היו חונקים את עזה, הם לא היו יכולים לתפקד, לא החמאס ולא הג'יהאד והיתה כניעה כפולה ומכופלת ממה שאנחנו רואים עכשיו, והחטופים היו פה תוך חודש חדשיים מתחילת המלחמה, ולא היינו צריכים יותר מדי חקירות מיותרות.

כל הבעיה מתחילה כשמתנהגים איתם כאילו הם אויב אנושי.. לא הם חיות, והם כמו סרטן, מתפשטים במהירות וקיימים בכל מקום, ולכן המערכה הזאת עם כל הצער לא שווה יותר מידי, כל עוד מתכננים רק "למוטט את חמאס"- כאילו שכל התושבים שם תמימים. כולם שם מחזיקים באותה אמונה, שאנחנו צריכים להיות בים, שצריך להרוג אותנו, ולכן הילד בן ה14 של היום (שאגב כבר בגילו עושה פיגועים) יהיה הראש הבא של חמאס. (ובהתחשב בעובדה שבכל בית מצאו אמצעי לחימה וחומרים של רצח אז די ברור שזה יקרה)

דבר נוסף

התושבים בעזה היו שם כשהכניסו את החטופים, כדי להכות אותם, לחלק בקלאוות וכו, הם ראו את מה שקרה לפחות בהתחלה וידעו לאיפה החטופים נלקחו. אם היו פועלים כמו שצריך בזמן היו יכולים לעצור "סתם אדם אקראי מהרחוב" לתחקר אותו בלי יותר מידי מאמץ

 

ועוד דבר, אם אתה חושב ששם זה אותו דבר כמו במדינהחדשה בזה

נורמאלית ומסודרת, זו הטעות שלך, כי בצבא רגיל, יש מידע שלא יצא לשום מקום, אבל פה זה ארגון טרור וזה ההבדל העצום.  בישוב אחד בדרום, קילומטרים בודדים מהגדר, היה אדם שהעסיק עשרות עובדים מעזה בעסק שלו, והוא היה מחזיר אותם בהסעות.. ביום חמישי שלפני שמחת תורה, כלומר ב5.10 כל העובדים (אזרחים תמימים כן?) בקשו שיסיע אותם לי"וש ולא לעזה, חד פעמית.. מעניין למה, אולי הם ידעו מה עומד להיות? אבל איך זה הגיוני??? קיצער, קצת הכרות עם האויב, ותבין שערבים הם ערבים ופועלים בחפלאפ ולא כמו מדינה נורמאלית

אשמח לקרוא מקור אמין על הסיפור הזהפשוט אני..
לפי מה שפורסם גם בארץ וגם בחו''ל, חמאס שמרה היטב על הסוד הגדול, אפילו פעילים מאוד מאוד בכירים לא ידעו מראש מתי תהיה המתקפה. אז להגיד שסתם עזתי ממוצע ידע מה הולך לקרות זו חתיכת קונספירציה, ולכן אשמח לקרוא זאת במקום מהימן
אין לי מקור להביא לך זה שכן של מישהי שגרה ביישובחדשה בזה

הזה... אם היה מקור כתוב הייתי מביאה, וכמובן שאין לי שום עניין להביא סיפור כזה פיקטיבי.. פשוט מקווה שתאמין.. 

אוי נופשוט אני..

שכן של מישהי שראתה את דודה של הנהג שעמד ברמזור ליד מכונית עם 3 ערבים.


אני לא חושד בך שאת משקרת בכוונה, אבל אני בטוח שהסיפור הזה (כמו הרבה אחרים) לא קרה במציאות.


אממ נראלי שזה לא כ"כ ראוי הזלזול הזה. זו מישהיחדשה בזה

שאני מכירה אישית וזה שכן שלה.. אוקיי האמת אני לא כ"כ מצפה שתאמין כי אתה לא מכיר אותי, אבל זה מספיק לי כדי לדעת את האמת שלי

הפצצת בית חולים לא לגיטימית בשום צורהנפשי תערוג

אם צה"ל יפציץ את שיפא. נאבד את הלגיטימיות של המלחמה בעיניי העולם ברגע (שגם ככה כבר על הקשקש


ביבי באמת כשל (וממשיך עם זה)

אבל כאן זה לא קשור אליו.

יש חוק בינלאומי, וישראל לא מעצמה כדי שתוכל לזלזל בחוק הזה.

גם רוסיה הגדולה, שמזלזלת בחוק. חוטפת את זה כלכלית קשה מאוד.


אם ישראל תזלזל בחוק הבינלאומי. כנראה זה יוביל להשמדתה בטווח הקרוב/רחוק.


"החוק הבין לאומי" (במקרה הזה) הוא סתם עיוות מטומטםמשה

אבל אני מסכים עם המסקנות: המערב מחזיק מהעיוות של המפלצת שהוא יצר (ומשלם עליה מחיר יקר) וכרגע אין לנו בעיה אלא להקשיב לה אם אנחנו רוצים לקנות מהם תחמושת ושיתמכו בנו בעוד צורות.

 

כמו הדרעק של המשאיות סיוע לעזה. זה רע, זה מזיק, אבל אם זה מה שצריך כדי שביידן ימכור לנו תחמושת אז זה מה יש....

נכון. מטומטם מטומטםנפשי תערוג

אבל עדיין צריכים לשחק לפי הכללים שלהם.

אחרת יוציאו אותנו מהמשחק

בלי סחורות. בלי יצוא. בלי יבוא. בלי נשק.

כנראה לא יהיה נעים 

ורוסיה שכל העולם יצא נגדה בהתחלהחדשה בזה

לא התייחסה לקולות רקע והמשיכה בשלה, ולאט לאט מהר מהר כולם השתתקו והיא עושה מה שבאלה.. אבל ישראל במקום להיות חזקה ולפעול בעוצמה, כל היום מסתכלת ימינה ושמאלה כדי לקבל אישורים מכל העולם על זה שהיא סבבה, והיא הומאנית וכו וכו.... יאללה חאלס, ברגע שמראים לכולם שהם יכולים לדחוף תאף שלהם- הם דוחפים תאף שלהם, ועם כל הכבוד ללגיטימיות- הקולות האלה על רצח עם בעזה כבר מתחילים להיות יותר ויותר חזקים

רוסיה לא צריכים נשק מארצות הבריתברגוע

יש להם את אירן צ. קוריאה וסין

אנחנו לעומת זאת כן צריכים.


והמצב הכלכלי שם קשה עכשיו, זה אולי לא מפריע לפוטין, אבל לאזרחים שלו זה מאוד מפריע

רוסיה בהחלט מתחשבת בקולות המערבפשוט אני..

כן, היא יצאה למלחמה למרות שהמערב תומך באוקראינה.

 

א-ב-ל

יש לרוסיה עוצמה צבאית שהייתה יכולה להכניע את אוקראינה תוך דקות (המדינה השנייה בעולם בכוחה הגרעיני), וגם בלי שימוש בנשק לא קונוונציונלי היא יכולה להרעיד את אדמת אוקראינה ולכבוש אותה תוך ימים.

 

למה בכל זאת רוסיה נגררת כבר שנתיים במלחמה הזאת?

 

נכון, כי היא מנסה לא להרגיז את המערב ברמה שתחייב את נאטו לתקוף אותה. להרגיז כן, אבל עד גבול מסוים.

עזבו את הנשק והכוח וכו'חדשה בזה

הכוונה שלי היא לא לקבל או לא לקבל תמיכה מהם, פשוט לא משנה אם הם תומכים או לא, אנחנו צריכים לפעול בצורה חזקה בלי להתעסק בכלל בסביבה, אגב במלחמות ישראל הקודמות היתה לנו עצמה כמו עכשיו? היה לנו כזה צבא? היתה פה בכלל מדינה?? צלא, ובכל זאת בששת הימים היו פה הישגים מרשימים במיוחד בהתחשב בעובדה שהיינו כלום לעומת הכמויות ערבים שהיו מסביבנו, זו פשוט היתה נחישות והחלטיות שלא משתמעת לשתי פנים... 

אין חוק בינלאומי נגד הפצצת בתי חוליםאחו

זאת הנפצה

 

RULE 7

The parties to the conflict must at all times distinguish between civilian objects and military objectives. Attacks may only be directed against military objectives. Attacks must not be directed against civilian objects.

 

RULE 8

In so far as objects are concerned, military objectives are limited to those objects which by their nature, location, purpose or use make an effective contribution to military action and whose partial or total destruction, capture or neutralization, in the circumstances ruling at the time, offers a definite military advantage.

 

RULE 9

Civilian objects are all objects that are not military objectives.

 

בקיצור שיפא זה military objective ולא נחשב כלל ל-civilian object

 

RULE 35 מגן על בתי חולים אבל צריך להבין מהי ההגדרה של בתי חולים

 

In time of peace, the High Contracting Parties and, after the outbreak of hostilities, the Parties to the conflict, may establish in their own territory and, if the need arises, in occupied areas, hospital zones and localities so organized as to protect the wounded and sick from the effects of war, as well as the personnel entrusted with the organization and administration of these zones and localities and with the care of the persons therein assembled.

Upon the outbreak and during the course of hostilities, the Parties concerned may conclude agreements on mutual recognition of the hospital zones and localities they have created. They may for this purpose implement the provisions of the Draft Agreement annexed to the present Convention, with such amendments as they may consider necessary.

 

כלומר בית חולים זה אזור שמוכר הדדית בהסכם כ"בית חולים" שאסור יהיה לפגוע בו, כלומר אם אין הסכם זה לא יותר מאשר מטרה אזרחית (שמוגדרת ככל מה שהוא לא מטרה צבאית)

 

ואיך כתוב בתורה, "מעם מזבחי תיקחנו למות"

 

=> לגבי דעת הקהל הבינלאומית - בעיה אחרת, אנשים מטומטמים יודעים רק מה שהתקשורת מפמפמת וכמובן יתלוננו על זה, אלא-אם-כן תפרוץ מלחמה יותר מעניינת במקום אחר בעולם

=> מה יקרה אם נזלזל בה - אתה חושב שמועצת הביטחון תשלח לכאן כוחות כדי להשמיד את המדינה? מבחינה כלכלית זאת תהיה בעיה חמורה אבל מבחינה צבאית בהחלט אנחנו יודעים יפה איך להסתדר. זה לא יהיה מבריק אבל זאת לא תהיה השמדה של מדינת ישראל

=> לא שאני חושב שצריך להפציץ את שיפא פשוט אני לא חושב שזה יהיה אירוע כזה אפוקליפטי, בלבנון הראשונה עשינו דברים הרבה יותר מטורפים

גם במלחמת העולם השנייה עשו דברים הרבה יותר מטורפיםפשוט אני..

(גם מדינות המערב).

 

אבל העולם השתנה מאז, המוסר השתנה מאז (לטוב ולרע), ומה שהיה מותר לפני 40 שנה כבר לא יעבור בשקט היום.

 

אגב, לא צריך שיתקפו אותנו בשביל שנסבול. מספיק שיוטל עלינו חרם, אמברגו, בשביל להחליש את המדינה בצורה דרמטית.

אם ארצות הברית לא תמכור לנו נשק - הצבא יחזור תוך זמן קצר לכוחו משנות הארבעים, בתקופה שהיו לנו מחתרות עם רובי קרבין ולא צבא עם תחמושת משוכללת.

אולי זה פשוט עניין של אמונהחדשה בזה

אני חושבת שבתקופה של הקמת המדינה היתה הרבה אמונה, ותעוזה, בער לאנשים העניין הזה של המדינה, ולא היה אכפת להם לעמוד מול כל העולם...

לא יודע אם לקרוא לזה אמונהנפשי תערוג

היתה הבנה שאין הדבר תלוי אלא בנו.

ומצד העולם היו הרבה רחמים אחרי שהתבררו ממדי הזוועות בשואה.

נראלי שאם לא היינו מייחסים יותר מידי משמעותחדשה בזה

למה שהעולם אומר זה גם לא היה תלוי אלא בנו.. 

חייבים תמיכה מהעולםנפשי תערוג
אחרת זה לא היה מצליח.
אמנת ג'נבה הראשונה אוסרת הפצצת בית חולים.נפשי תערוג
חצי אמתאחו
עבר עריכה על ידי אחו בתאריך י"ב באדר ב׳ תשפ"ד 15:47

תפתח את האמנה תראה מה ההגדרה של בית חולים "hospital zone"

זה שכתוב על זה בית חולים, או שמטפלים שם בחולים, לא הופך את זה לבית חולים מוגן / hospital zone

 

Article 4

Hospital zones shall fulfil the following conditions:

(a) They shall comprise only a small part of the territory governed by the Power which has established them.

(b) They shall be thinly populated in relation to the possibilities of accommodation.

(c) They shall be far removed and free from all military objectives, or large industrial or administrative establishments.

(d) They shall not be situated in areas which, according to every probability, may become important for the conduct of the war

Article 5

Hospital zones shall be subject to the following obligations:

(a) The lines of communication and means of transport which they possess shall not be used for the transport of military personnel or material,

even in transit.

(b) They shall in no case be defended by military means.

 

hospital zone זה משהו מיוחד שצריך "להקים" (establish) ולא מעמד שמקבלים כברירת מחדל. הרעיון הוא שבמלחמה בין מדינות (או אם תרצה, בין קבוצות בתוך מדינה), יש הסכמה להקים אזור הומניטרי / "אזור בית חולים" (יש עוד כמה סוגים של אזורים, יש אזור נייטרלי, מפורז, כל אחד זה הגדרה קצת שונה), לרוב הוא אמור להיות מרוחק מלחימה, כדי לטפל שם בחולים, וזה נעשה בהסכמה של שני הצדדים

לא זכור לי שחמאס יזם פנייה לישראל להפוך את שיפא ל"hospital zone" בכך שהוא יעמוד בכל התנאים של hospital zone

 

Article 7

The Powers shall communicate to all the High Contracting Parties in peacetime or on the outbreak of hostilities, a list of the hospital zones in the

territories governed by them. They shall also give notice of any new zones set up during hostilities.

As soon as the adverse Party has received the above-mentioned notification, the zone shall be regularly constituted.

If, however, the adverse Party considers that the conditions of the present agreement have not been fulfilled, it may refuse to recognize the zone by

giving immediate notice thereof to the Party responsible for the said zone, or may make its recognition of such zone dependent upon the institution of the

control provided for in Article 8

 

עריכה: אני לא מדבר על מה שצריך לעשות בפועל, אני חושב שלהפציץ את שיפא (בינתיים) זה לא רעיון טוב

אבל העניין של אמנת ז'נבה מראה עד כמה מפמפמים שקרים וחצאי אמיתות עד שכולם משתכנעים שזה נכון מבלי לבדוק

זה רק במלחמה נגד מדינהנפשי תערוג

נגד ארגון טרור אוטומטית כל התושבים שלא נושאים נשק נחשבים לא מעורבים וזה בעיה שהם יפגעו.

גם לא מדויקאחואחרונה

בכל מאבק, בינלאומי או לא, תושבים שלא נושאים נשק, נחשבים לא מעורבים

האם זאת בעיה שהם ייפגעו? לא כשלעצמה אם זה collateral damage סביר

 

דווקא מלחמות לא-בינלאומיות הן יותר "קלות" בחוק הבינ"ל כי לא כל הסעיפים של האמנות חלים אוטומטית

 

השאלה הייתה האם מותר לפגוע בבתי חולים

התשובה היא ש"בית חולים" זה מונח מאוד ספציפי שצריך לעמוד בתנאים מאוד ספציפיים

אחרת ההגנה שלו נובעת מכך שהוא "אובייקט אזרחי", כמו אזרח שמסתובב ברחוב, חנות נעליים, מכונית אזרחית

בתנאי שהוא אכן אובייקט אזרחי קרי אינו עונה להגדרה של RULE 8

לא נכון. ההגנה על בית חולים, היא בתנאי שאינו צבאיהסטורי
בשום צורה. ברגע שיש שם אפילו נושא נשק אחד ובוודאי ברגע שהוא כולו מפקדה ובסיס צבאי - ההגנה של החוק הבין לאומי פגה.


אתה צודק, שלאנטישמים בכל העולם, החוק הוא רק כיסוי לשנאת ישראל שלהם מכל הדורות.

לא מדויק. במיוחד אם נושא הנשק הוא טרוריסטנפשי תערוג

ולא מטעם המדינה.

במיוחד שעזה איננה מדינה


בכל מקרה. גם זה אינו החוק, כמו שאמרת. מחפשים אותנו. לכן צריך להזהר שבעתיים.

עזרה בניווטבן21בערך

שלום עליכם.

 למי שמכיר.

מה הדרך הגי טובה להגיע לאוניברסיטת בר אילן מרחובות ?

המוביט מראה לי 164 עד כביש 4/מחלף בר אילן והליכה של 11 דקות אבל לא ממש ברור לאין הולכים

וזה לא נראה כ"כ קרוב. אשמח לכיוון אם מישהו יודע, תודה!

164 זה הפתרון היחידפשוט אני..
והוא מגיע ממש קרוב לאוניברסיטה, אתה תמצא את הדרך בקלות (זה ממש בגשר מחוץ לחומת האוניברסיטה).


זה לא 11 דקות הליכה עד הכניסה אלא הרבה פחות, כנראה מוביט מכוון אותך לאיזו שהיא נקודה עמוק בתוך האוניברסיטה ולכן הוא כותב שייקח לך 11 דקות להגיע לשם.

תודה רבה!בן21בערך
בר אילןמשה
זה בערך 15 דקות ברגל מצד לצד. נורא סביר שיקח זמן להסתובב בתוכה.
שתגיע למחלף בר אילן לא יהיה לך ספק איפה האוניברסיטנפשי תערוג
הקושי אולי יהיה בהתמצאות בתוך באוניברסיטה
אני בכלל טוענת שצריך אוטובוס בתוך האוניברסיטהמבולבלת מאדדדד
כי זה גדול מדי והולכים לאיבוד וכל מקום רחוק מהשני😅🙈🙈
יש שאטל, לא?ריבוזום
האמת שאין לי מושגמבולבלת מאדדדד

אני לא מגיעה לשם...

אבל בכללי...

לפי מה שהבנתי יש שאטל בפניםבן21בערך
בבר אילן יש קפיץ
שימושי😌😌מבולבלת מאדדדד

בעברית לא נראלי שיש. אני הולכת פה ברגל ממקום למקום😅

אבל אני לא צריכה גם ככה. אני בבניין קרוב לשער😌😌

בעברית אין שאטל אבל יש אוטובוסים שנכנסים לבפניםבוקר אוראחרונה
בבר אילן אין לכן השאטל קריטי יותר
באטמן על הקסדה...רועישםטוב

 

מתוך הסרטון -

 

 

 

 

קריאת מחשבותבינייש פתוח

כל הסרטונים ביוטיוב של הרבה אמני חושים שבמצטבר יש בהם עשרות עוברי אורח שהאומן ידע את השם של הקראש או האקסית המיתולוגית או התאריך לידה או כל דבר שתחשוב עליו

האם הכל מזויף?

ואם לא, מה עומד מאחורי זה?

כישוףJewice
אני חושבתהפי

שיש מיעוט של אנשים שיש להם יכולת לדעת יותר דברים על אנשים .. משהו באנרגיה שונה ..

אינסטגרםחסדי הים
אבלבינייש פתוח

הם קוראים מחשבות לעוברי אורח וגם מצליחים להיכנס לסיסמא של הפלאפון. ורוב האנשים לא משתפים את השם של הקראש.

כך ששוב, כנראה הבחירה היא בין זיוף של המון סרטונים לבין כוחות מיוחדים.

יש אפליקציות שמראות אינסטגרם של מי שבסביבהחסדי הים
ראיתי אחד שמדגים איך עושים.
ואיך הוא מגלה את השם של הקראש והקוד לפלאפון?בינייש פתוח
קראש זה ברור מי שהוא עוקב אחריה הרבה ועושהחסדי הים

לה הכי הרבה לייקים.

קוד לפלאפון הרבה פעמים כתוב במפורש או ברמז.

צריך להיות מאוד מוכשרבינייש פתוח
בלנתח חשבון אינסטגרם
א‍ני חכמה שכנתי ערמה ודעת מזמות אמצאחסדי היםאחרונה
טריק שעולה כסףיואב גל

יש חנות באלנבי שמוכרת קסמים ואת המרצ'נדייז הנדרש לה.

בכל אופן שים לה שכל הסרטונים מתחילים מהאמצע

יש אינטרקציה שקודמת לזה בין הקוסם לאותו אדם.

מומלץ לקרוא את הספרעשב לימון

"אתה בטח מתלוצץ מיסטר פיינמן" של ריצ'רד פיינמן

הוא אדם ממש מעניין שבירר קצת את העניין הזה ואפילו נפגש עם אורי גלר

 

המסקנה שם היא שזו אחיזת עיניים מסוג כלשהו

בתור מי שיודעמאגודתהקוסמים

בתור חבר, אפילו בכיר, באגודת הקוסמים, אז מבלי לגלות את הסוד בדיוק, אז התשובה טמונה

במה שיואב גל כתב לפני כמה שורות.

תמיד יש איזשהי אינטראקציה קודמת, גם אם אתם בטוחים שלא.

ובאינטראקציה הזאת הקוסם מקבל את האינפורמציה בדרך מסויימת 

שאם אכתוב מה היא זה כבר יחשוף את הסוד, אבל זה מאד פשוט.

זה מסוג הקסמים שאחרי שאתם יודעים איך זה נעשה אתם לא מבינים

איך לפני זה האמנתם לזה (מרוב שזה פשוט. זה "פטנט להשגת

אינפורמציה" שאנשים לא חושבים עליו אבל מי שבעולם הקסמים 

מודע אליו).

James Randy השפיל את גלר בשידור חי.חסדי הים
הוא המגלה המרמות הגדול.
יש תחבצ בפורים?צע
צריך להגיע לסעודת פורים ואין לי רכב..
כן. הכל כרגיל. כמו כל יום עבודה שגרתיאחת מכאן
תמצא לעצמך חיים יא משועמם. ותפסיק להתחזותבינייש פתוח
מסכנה נפלת עליהחדשכאן
כנס לכ"א
לא אח יקר, ההודעה המתחזה נמחקהבינייש פתוח

לכן זה נראה שזה שורשר אליה, להודעה אחת שמעילה, אבל זה לא.

אם תלחץ על השלוש פסים של כל הודעה יש כפתור "בתגובה אל" ותשים לב שבתגובה ההיא לא מופיעה האופציה הזו.

 

 

👌🙏חדשכאןאחרונה
קטע חשוב שבטח קיבלתם תקבלו בווצאפצע

בית מדרש מגדל עוז , הרבנית אסתי רוזנברג כתבה לקראת פורים:

"על דעת המקום ועל דעת הקהל אנו מתירין לשמוח, מתירין לפורים להיות ולנכוח, להיכנס בשערים , לענות לדוד הדופק. וכל פצועי ושבויי, חטופי ונופלי, פגועי וחיילי מיום הפורים שעבר ועד יום הפורים הזה מתייצבים מולי ואני מבקשת מהם שיתירו לי התרה בחסד, התרה ברחמים, התרה ומחויבות.

וכמו רשות לתפילות שחיברו פייטני ספרד ואשכנז אני מבקשת רשות - רשות לשמוח, ואפילו רשות לצחוק, רשות לא לדעת בין ארור המן לברוך מרדכי, רשות להודות בלב שבור, רשות לבוא לפני כסא המלך בלבוש שק ואפר ולצעוק צעקה גדולה ומרה, לשמוע את אודליה ולטהר את הלב כאילו אין מלחמה בעולם כלל.

רשות מהנופלים, מהאלמנות ויתומים, רשות מההורים השכולים, האחים והאחיות, גיסים וגיסות. רשות מהפצועים והחטופים, מהמשפחות בכיכר, ומהלב הדואג. רשות ממפוני קריית שמונה ומשורדי בארי וניר עז, מתושבי העוטף ומופגזי הצפון. רשות מהחיילים טרוטי העיניים, מלוחמי חאן יונס ורפיח, מחיילות המודיעין – רשות לקבל כח ולתת כח, להתפלל על ניסים ונפלאות בימים האלו בזמן הזה, רשות להיות ביחד בשמחה ובפשטות, רשות להתכנס ולרקוד גם אם לא תצטרפו אלי, ולא תמיד יתאים השיר והצחוק.  

ואיתי אסתר ומרדכי, הנס והמלך, לבוש המלכות והיפוך השליטה, מבטיחים ומרגיעים שלא נימלט בית המלך מכל היהודים – שנתכנס ונצעק, שלא נחריש ולא נשקוט עד שיתהפך.

הכל מותרין לך, הכל שרירין לך, אין כאן לא שכחה ולא איסור. כשם שאנחנו מתירים בבית דין של מטה כך מתירין בבית דין של מעלה.


הריני מוסרת מודעה לפניכן שכל ריקודינו יהיו לטובה, לתפילה, לזעקה , לגעגוע לגילוי שכינה, לישועה ולנחמה,

לעם ישראל ולגאולת ישראל"

ליהודים היתה אורה ושמחה, אורה ושמחה ובנות רבות עלי

וזהו. לא היה יקר וששון

אחרון בעניין הגיוס של אחינו החרדיםפיטר קראוץ

יצא לי לחשוב על זה.

הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

הרב שך זצל

הרב מאזוז שליט"א

הרב אלישיב זצל.

הרב וואזנר. זצ"ל.

הרב אויערבך זצ"ל.

הרב אליהו זצ"ל.

הרב רצאבי שליטא

וכו וכו נראלי שהבנתם..


 

הם אמרו/אומרים לתלמידים שלהם להתגייס לצהל?


 

אם לא, אז מה אנחנו רוצים מהחרדים? כל הרבנים שלהם אומרים להם לא להתגייס...

 

אנחנו רוצים לחיותארץ השוקולד

ולשם כך צריך חיילים.

השאלה היא: האם ההחלטה לפעול לפי הרבנים שלהם גובר על חיינו?


 

וכמובן שצריך נימוק איך אותם רבנים חורגים מהפסק בחז"ל וברמב"ם שבמלחמת מצווה (ועזרת ישראל מיד צר היא כזו כמבואר בהלכות מלכים ומלחמותיהם) כולם חייבים להתגייס וטרם הובא נימוק הלכתי אחד לפטור. 

(במסורת נהגו לפסוק לפי חז"ל והפוסקים ולא רק כי הרב אמר)

 

שלא בשולי העניין: היועמ"שית ובג"צ בצו על תנאי הציעו כיוון אחר:

נניח שהם מחליטים לא להתגייס כי הרבנים שלהם אמרו, אבל הרבנים שלנו אמרו שחובה עליהם להתגייס, באיזה זכות הלכתית ומוסרית ניתן לכפות עלי לשלם להם לא להתגייס?

עם השאלה הזאת תפנה לרבנים ולא לציבוראני:))))
האמת היא שההלכה היא לא כךארץ השוקולד
עבר עריכה על ידי ארץ השוקולד בתאריך ג' באדר ב׳ תשפ"ד 12:21

אם אדם יודע שהסנהדרין טועה ומקל וחומר לכל רב אסור לו לפעול כמו שהרב הורה.

 

"הורו בית דין לעבור על אחת מכל מצות האמורות בתורה והלך היחיד ועשה שוגג על פיהם בין שעשו ועשה עמהן בין שעשו ועשה אחריהן בין שלא עשו ועשה פטור מפני שתלה בב"ד הורו ב"ד וידע אחד מהן שטעו או תלמיד והוא ראוי להוראה והלך ועשה על פיהן בין שעשו ועשה עמהן בין שעשו ועשה אחריהן בין שלא עשו ועשה הרי זה חייב מפני שלא תלה בב"ד זה הכלל התולה בעצמו חייב והתולה בב"ד פטור:" (המשנה הראשונה במסכת הוריות)

 

הרמב״ם מסייג זאת בתנאי שלא מדובר בעם הארץ (הלכות שגגות פרק יג הלכות ה-ו), אז זה בסדר שבחורי הישיבות יפנו את השאלה לרבותיהם ולא ירגישו מחוייבים לענות אם הם מאמינים שבשמיים הם יכולים לענות שהם עמי ארצות אבל אם כן עולה השאלה מה הם קיבלו מהישיבה אם הם עדיין עמי ארצות.

ההלכה היא כן כך.עברי אנכי

אם אתה יודע שהסנהדרין טועה אסור לך לעשות ככה. כמו שכתבת.

אבל רוב הבחורי ישיבות לא יודעים. הם תולים בדעת בית הדין ולא בדעתם. זה המוטו של הציבור החרדי, שאני לא יודע ואני עושה מה שהרב שלי אומר.

אתה יכול לחלוק על הגישה, גם אני חולק על הגישה. אבל התלונה צריכה לבוא על הרבנים בהחלט

א. לא ברור שאם מחוייבים להקשיב לסנהדריןארץ השוקולד

זה נכון לרבנים.

ב. אם אדם לא יודע מה פסקו הפוסקים וחז"ל אז הוא בור. (וטרם הובא נימוק הלכתי אחד למה זה לא ההלכה שבמלחמת מצווה {עזרת ישראל מיד צר זה מלחמת מצווה} גם כל תלמיד חכם מחויב לצאת)

ג. הראיתי שאי אפשר סתם כך להסתמך על רב ויש משמעות הלכתית לידיעת ההלכה והיא לא בהכרח כמו שבית הדין מורה, אלא אם כן מדובר בעם הארץ.

א. אתה צודק במה שאתה כותבעברי אנכי

אבל זה עדיין לא שההלכה היא שהם מחוייבים לעשות אחרת. כמו כל מי שלא יודע, הם מסתמכים על הרב. כמו שאני בחיים לא למדתי הלכות טריפות, ואני אביא לרב תרנגולת ומה שיגיד זה מה שאעשה. אז כנל. ככה מתנהל הציבור שלהם.

האם זאת התנהלות של עמי הארצות? כן.. די.. מסכים. אני לא אוהב את הגישה. אבל אין עליהם הלכה לא להקשיב לרבנים שלהם.

ב. הם בורים. סבבה. לא אכפת לי אם אתה תחשוב שהם בורים או לא. הם מסתמכים על הרב ים שלהם. ולכן אם אתה רוצה לחלוק - תפנה לרבנים שלהם ולא אליהם. תדון בזה בבית מדרש ולא בעיתון. זאת הדרך לשנות אותם.

הבעיה שברוב המקרים אין עם מי בכלל לדברadvfb

הפוליטיקה והמגזריות השתלטה על ההלכה ושנתה את פשוטה שהכל יוצאים למלחמת מצווה.

גם כיום, אין מי שרוצה לדון על זה בצורה רצינית.

רשימה אחת, אבל כל אחד וטעמיופתית שלג

יש בגלל שהמדינה היא איכסה- ואצלם זה כנראה לא ממש פתיר.

יש בגלל שערך לימוד תורה גובר- אז זה שייך רק לתורתם אומנותם, ואם זה נעשה ביושרה, אז זה לא בהכרח מאיים על המערכת הצבאית..

ויש בגלל האוירה הפתוחה בצה"ל- ועם הכלה והתגמשות של המערכת הצבאית אפשר לפתור את זה. נצח יהודה\חץ\תומר וכו' לא באמת עונים על זה, והיום קשה לשמור על יידישקייט חרדי בצה"ל. גדוד טוביה לא ממש היה 'שוויוני' אבל הוא עדות לאיך נראית התגמשות של שני הצדדים כשצריך.

הדיבורים על קיצוץ תקציבים לא בהכרח מביאים טוב יותר. ואפילו עודף תקציבים למי שיתגייס לא אמור להזיז משהו. זה ציבור שאורח החיים שלו (וה'שידוכים') חשובים לו יותר מהרבה דברים אחרים. המפגין החרדי: "תירו בי, יותר קל לכם מאשר לקחת אותי לצבא" (הוא לא באמת משקף את כולם, אבל הוא מראה עד היכן הדברים מגיעים..)

נראה שפתרון יגיע רק מהתגמשות של המערכת, והידברות עם ההנהגה החרדית [=לא העסקנים].

[אגב, גם מהצד השני- יש דורשים להוציא את כל האברכים מבית המדרש, יש דורשים שהפטור לחרדים לא יהיה גורף, ויש שמעניין אותם רק החוסרים של המערכת הצבאית]

סיפור נחמדפתית שלג
תודה על הסיפורפצל"פ

שמעתי אותו פעם בצורה כללית

בלי כל הפירוט 

לא רוצים ולא מבקשים מהם כלום.מי האיש? הח"ח!

לפחות מי שמפעיל ראש.

רוצים מהמחוקקים בבית הנבחרים של מדינת ישראל לקלוט ולתפוס מהן זכויות אזרח, מהי דמוקרטיה ומהו שוויון בפני החוק.

יש די והותר דרכים לממש את הסייגים שציינתי גם בלי לגייס בכפייה אף אברך.

חלק גדול מהרשומים - בהחלט אמרו שמי שלא לומד צריךהסטורי

להתגייס. בשם הרב שך אומרים שבטלן שרשום בישיבה, הוא רודף של עולם הישיבות.


המציאות היא שמזמן זה כבר לא דיון על לומדי תורה.

אלא ציבור שלם באופן כמעט מוחלט, נרשם בישיבות כדי להפטר מגיוס, בין אם זה מתאים לו ובין אם לא, בין אם הוא לומד בהם ובין אם לא.


אני לא מצפה מאף אחד, שילך נגד רבותיו. אני כן מצפה מכל אחד - שיגש לרבותיו ויברר איתם, כמובן מתוך כבוד והערכה את הסוגיות המשמעותיות. אני יודע בוודאות, שלפחות חלק גדול מהאנשים, אם ייגשו לרבותיהם עם שאלות טובות - יקבלו תשובות שונות מהנדפס, כביכול בשם הרבנים, בביטאוני ההשקפה הטהורה.

ועכשיו גם אמרו להם שירדו לחו"ל אם יגייסו אותם..נוגע, לא נוגע

בוא נראה אם יעשו את זה.

המסקנה- לא בהכרח שהשמיעה לרבנים זה מה שמוביל את העסק, לפחות אצל חלק מהתלמידים.


עניתי לעצם הטענה. לעצם העניין, האמת היא כמו שכתב הסטורי.

אתה רוצה לשמוע את דעתו של רב מסויים? תשאל אותו.


ובאופן כללי (בלי קשר לשמות שהבאת), אדם צריך לדעת לבחור לו רב. מכמה בחינות.

לדוג', צריך שיהיו לרב מידות טובות כגון הכרת הטוב. חיבור לעמ"י. וגם שיבין את המציאות. זה הרי הבסיס.

אם לדוג' רב אומר דברים כדלעיל על עזיבת א"י, ואפילו לא חושב קצת על הצד המעשי- שאין שום מדינה בעולם שתתן כסף ותקציבים ללימוד תורה כמו שעושה מדינת ישראל, זה מעיד על חסרון בדברים הנ"ל (וזו לא פעם ראשונה לצערנו). ולכן זו טעות לבחור בו כרב.

וגם בדעות- צריך לברר סוגיות יסוד כאלה (שקשורות גם להשקפה) לעומק ולא להסתמך רק על "הרב אמר" (וצריך גם לדעת מה הוא באמת אומר, כדלעיל). אני לדוג' מכיר אנשים ימנים כמו בן גביר שמצביעים למפלגות חרדיות רק כי "הרבנים אמרו". אי אפשר לעשות מישמש- לקחת את דברי הרב כשאתה לא מסכים לעקרונות שמאחורי הדברים.

דווקא ממה שקראתי והבנתי הוא מפרש את זה כחולשההמקורית

שלנו

שהצבא שלנו חלש וקטן צריך עוד מתגייסים אז מבקשים גם מהחרדים, שעד עכשיו לא התגייסו

תגגלי ' נאום קורי העכביש'הסטורי
נסראלה כבר שנים טוען שכל האמארג היציב של מדינות ישראל, הוא 'קורי עכביש' שאם עוד קצת מאמץ - יקרעו.


כל דיבור על ירידה מהארץ, הוצאת השקעות מהארץ, הוצאת דרכון זר וכד' בין מכיוון מי שהזכיר זאת עכשיו ובין מכיוון כאלו שלא התביישו לצאת נגד עכשיו, למרות שהם דיברו באותה שפה לפני חצי שנה - מחזק אותו שהוא ח"ו צודק.

גם וגםברגוע

בגדול הוא משתמש בכל דבר כחולשה שלנו, כל עוד זה ישמע הגיוני בעיני הציבור שלו ושלנו. הוא בעצמו יודע שהחרדים מעולם לא התגייסו וזה לא שעכשיו פתאום החרדים לא רוצים להתגייס.

לא צריך להתרגש מהנאומים שלו.

אני רק אוסיף שגם ת"ח שלימדו/מלמדים בישיבות הסדרדג כחול

כמו

הגרז"ן זצל

הרב נבנצאל שליטא

הרב אשר וייס שליטא ועוד.

 

גם לא ידוע לי שסוברים שת"ח צריכים להתגייס..

 

 

הרב נבנצל שירת בצה"לנפשי תערוג
מה זה בדיוק מוסיף?מי האיש? הח"ח!אחרונה

מי שקובע זה המחוקקים. מי שבוחר מחוקקים זה הציבור. האם הציבור אמור לקבל כגזירה את מה שחושבים רבנים מסוימים? האם מה שקובע לבוחר הציוני דתי זה מה שיחשוב רב מסוים? אם זה כך, איך בכלל ציונים דתיים מתגייסים? מה, הם שמים פס על מה שחושבים הרבנים? אתה קולט שלא הועלת לנושא, אלא רק סיבכת?

לא מצליח לשנות סיסמאנעים לי

מי יודע איך אפשר לעשות את זה 

אשמח מאוד

יש פורום משובפצל"פאחרונה
פעם היהודי הקדוש אמר לתלמידים שלו לאכול דג מסריח.חסדי הים

הם שאלו אותו למה?

הוא אמר להם שיש בדג נשמה של תלמיד חכם שסרח.😂

זה סיפור שראיתי באחד הספרים עליו.חסדי הים
מה מצחיק?ראשיתך
זה הצחיק אותי. לא בקטע רע, אלא משעשע. כשקראתיחסדי הים

קצת בספרים סיפורים עליו הייתי צריך למנוע מעצמי להתפקע מצחוק בספרייה.

אולי אקרא יותר היום. דמות מאוד מעניינת.

איכססהפי
הורדת לי את החשק לאכול
למה את אוכלת דג מסריח?אני:))))
לאהפי

אבל המילה מסריח עושה לי בחילה

אכלתי סושי

את כנראה לא אוהבתאני:))))
גבינות מסריחות
חח לא הבנתי כלוםהפי
גבינה מסריחה מה לא הבנת?...בנות רבות עלי
אז התכוונת לתקן את האשה בשם 'סושי'?חסדי היםאחרונה

מוכר לך השם משו"ת בת עיני סוף סימן ג'?

מסכנה קיבלה גט. אתה דואג לנשמה שלה?

בכמה דקות שהסתובבתי במרכז מסחריריבוזום
ראיתי שני בחורים ללא כיפה עם ציצית, ושמעתי אשה אחת עם חזות לא דתית מדברת עם מוכר שחבש כיפה על ההתחזקות שלו ומספרת על הבן שלה שהתחיל עכשיו עם ציצית.
את באה לספר לנו על מגמה שיש לפי הרושם שלך?בינייש פתוח
אני מכיר כמה נערים עם ציצית אבל בלי כיפהנפשי תערוג

כיפה זאת אמירה יותר מחייבת

סיפר לי מישהו מרב"צמשה

בצה"ל היה מחסן עם 30 אלף ציציות. זה מה שהם צריכים להחזיק בשוטף.

הביקוש מתחילת המלחמה היה 300 אלף.....

תשמע. היה גיוס מילואים של כ350 אלף חייליםנפשי תערוג

בערך שליש/רבע חובשי כיפות

מספיק שכל אחד מהם משתמש בציצית לחודש. זה כבר מעל הכמות הזאת.

שלא נדבר על הסידירים. המתחזקים וכו'

בירושלים יש הרבהחופשיה לנפשי
תמיד היו?ריבוזום
בסביבה שלי לא ראיתי בעבר בכלל
כבר כמה שנים שאני רואה כאלהחופשיה לנפשי
אני חושבת שזה התרבה בעקבות המלחמהיעל מהדרום
לק"י


נדמה לי שככה שמעתי.

זהו, זה מה ששאלתי את עצמיריבוזוםאחרונה

כי ממש לא יצא לי להיתקל לפני כן בתופעה כזו, אז זה הפתיע ושימח אותי. 

ואם לא היה מדובר בגבר אולי אולי הייתי אפילו שואלת אם זה בעקבות המלחמה... מצד שני, לא היה לי אז על מה לשאול

זה קשה מאודהפי

גם להיות אדם

וגם לזכור שהכל פה מה' ומדויק והוגן

בורא עולם נתן בחירה חופשית. יש דברים שכןפ.א.

 מכוונים על ידי בחירה שלנו - והתוצאות בידי שמים. 
 

מפורש כזכור בספר ויקרא:

אִם-בְּחֻקֹּתַי, תֵּלֵכוּ; וְאֶת-מִצְוֺתַי תִּשְׁמְרוּ, וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם.  ד וְנָתַתִּי גִשְׁמֵיכֶם, בְּעִתָּם; וְנָתְנָה הָאָרֶץ יְבוּלָהּ, וְעֵץ הַשָּׂדֶה יִתֵּן פִּרְיוֹ.  ה וְהִשִּׂיג לָכֶם דַּיִשׁ אֶת-בָּצִיר, וּבָצִיר יַשִּׂיג אֶת-זָרַע; וַאֲכַלְתֶּם לַחְמְכֶם לָשֹׂבַע, וִישַׁבְתֶּם לָבֶטַח בְּאַרְצְכֶם.  ו וְנָתַתִּי שָׁלוֹם בָּאָרֶץ, וּשְׁכַבְתֶּם וְאֵין מַחֲרִיד;


 

וְאִם-לֹא תִשְׁמְעוּ, לִי; וְלֹא תַעֲשׂוּ, אֵת כָּל-הַמִּצְוֺת הָאֵלֶּה.  טו וְאִם-בְּחֻקֹּתַי תִּמְאָסוּ, וְאִם אֶת-מִשְׁפָּטַי תִּגְעַל נַפְשְׁכֶם, לְבִלְתִּי עֲשׂוֹת אֶת-כָּל-מִצְוֺתַי, לְהַפְרְכֶם אֶת-בְּרִיתִי.  טז אַף-אֲנִי אֶעֱשֶׂה-זֹּאת לָכֶם, וְהִפְקַדְתִּי עֲלֵיכֶם בֶּהָלָה אֶת-הַשַּׁחֶפֶת וְאֶת-הַקַּדַּחַת, מְכַלּוֹת עֵינַיִם, וּמְדִיבֹת נָפֶשׁ; וּזְרַעְתֶּם לָרִיק זַרְעֲכֶם, וַאֲכָלֻהוּ אֹיְבֵיכֶם.

כן יש דברים שלא קשורים לזה (:הפי
ואוליחתולה ג'ינג'ית

זה קשה מאד להיות. נקודה.

נכוןהפיאחרונה
אתם דו-חיים?כְּקֶדֶם

לא הצפרדע

יעני מבחינה של כמו לפסוח על 2 הסעיפים אבל בקטע אידיאלי

נו למה אתה מרים לדי שרוט להנחתה?פשוט אני..

באמת מזמן הוא לא תייג אותי...

חחחחח מתנצל אם זה לא לעניין.די שרוט
אם זה מביך אותך אז לא אתייג. רק תבקש ותיעש.


ולשאלת הפותח, כולכם צורת חיים דו-רגלית מבוססת פחמן. חוץ ממני. אני נטו צורת חיים דו-רגלית מבוססת חשיש. לפעמים אני גם מרגיש צורת חיים ארבע-רגלית מבוססת חשיש. תלוי בחומר.

אפשר קצת מהחומר שלך?ruthi
ברור! כדאי לך. את אפילו תרגישי מרבת-רגליים.די שרוט
ככל שמשתמשים יותר, כך עולה מספר הרגליים.


אני השתמשתי כל כך הרבה שנהייתי אפילו תמנון מרבה-רגליים. הוצאתי 4 ספרי תורה בנגלה אחת בראש חודש שיצא ביום שבת בחנוכה בתענית אסתר.

אתה טוב אתה🤣ruthi
די עם זה כבר.בינייש פתוח

חנוכה לא יוצא בתענית אסתר.

הוא יוצא בראש חודש אלול שלפני שנת שמיטה של יציאת מצרים 

אני לא מתחזה למישהו אחר כמוךבינייש פתוחאחרונה
אלא רק מתבדח
די נמאס ליעלמת חן
למה אנשים מסוימים יכולים להגיד דברים דרמטים ואחרים לא יתיחסו לזה אפילו ואני כשאני אומרת כולם ממש מתייחסים לזה כמשהו רציני ודרמטי , זה מעצבן אותי ממש 
כנראה את דרמטיתחדשכאן

את עושה דרמות מכל דבר - הכל נשמע דרמטי

כל דבר אצלך הוא דרמה - כולם נשמע דרמטי

מי מתחזהעלמת חן
לא הבנתי
יואו אי אפשר להבדיל בכללעלמת חן
זה הפוךהרמוניה

מי שהגיב לך ראשון הוא הניק המקורי

אין ברירה אלא להכנס לכרטיס האישי

(בהתראות של התגובות את יכולה לראות לפי התמונה)

צריך לעשות פה סדרעלמת חן
עם הפצלשים והמתחזים
אם את על מחשב, אפשר גם להצביע עם העכבראני77

על שם המשתמש, ובקישור שמופיע בפינת המסך אפשר לראות למי מהם יש מספר נמוך יותר - והוא זה שנוצר קודם...

וואו מגניב תודה!הרמוניה
חחח בכיף...אני77

האמת שמה שכתבתי עכשיו גרם לי סתם לנסות לעבור על משתמשים פה ולבדוק כמה הם ותיקים, ואתם כולכם צעירים חבל"ז...

חוץ ממשה כמובן (שמופיע באיזה שרשור פה למטה)... מספר 1...

אני לא צעירה אני מהותיקים פההרמוניה

אממ כן אתה קצת יותר...

עם משה זה גדול😂

אני לא מגלה, אני מגלה.אני77
אופס. צודק. לא נוראאני77
נו ואז?הרמוניה

אני לא אשמה שאתה מגזים עם השטות-ניקיות

מה רע בזה? למה מעצבן אותך?הרמוניה
נגיד כולם אומרים לפעמים שנמאס להםעלמת חן
מהעבודה הזו שאני עובדת בה וכולם ראו את זה רק כפריקה ואני כשאמרתי שאני רוצה לעזוב כבר ונמאס אז כולם כזה ממש התפלאו ופתחו עיניים 
..הרמוניה

אולי הדיבור שלך מכל הלב

 

 

באמת מעצבןהפי
למרות שתחשבי שאם זה עובד הפוך זה טוב .. כולם בהאזנה את יכולה לייעל דברים .. אנשים מקשיבים מה טוב ..
פשוט וקל.. כי יש אנשים שלא רגישים כמוני וכמוך..אודלייי

אני גם חושבת כמוך.. יש לפעמים בחיים התנהגויות שמרתיחות לי את הדם.. ואני משתגעת איך בן אדם יכול לעשות כזה דבר או כמו שכתבת לומר דבר כזה.. וחברות שלי אומרות מה את צריכה להתייחס בכלל ?

 

למה?! כי זה לא אנושי שיתנהגו בצורה  X 

 

אבל מה אגיד לך .. אני למדתי בחיים להבין שלא כולם כמוני.. ויש אנשים פחות רגישים ..

חח.. תקרא שוב ותביןאודלייי
חחחח, אין על מהאודליייאחרונה
דבר תורה לפרשת פקודי!!כְּקֶדֶם

בס"ד


הפרשה שלנו היא האחרונה בספר שמות. והיא מתארת את סיום תהליך בניית המשכן. דוגרי, כל הפרשיות האלו של בניית המשכן נתפסות כמשעממות. התורה חוזרת על תיאורים משעממים של דברים שאין לנו הכרות איתם וזה ככה לפרטי פרטים פעם אחר פעם אחר פעם - משעמם! חס ושלוםם!!

יש המון דברים חשובים שזכו לתיאור מאד קצר בכתובים, אבל המשכן קיבל תיאור ככ מפורט וארוך משמע שהשם רומז לנו שזה יסוד חשוב מאד בתורה !ואכן דברי חז"ל הידועים שהתאווה השם לדירה בתחתונים. הסיבה שהשם ברא את העולם היא כדי לשכון כאן למטה אצלנו בתוכנו. שימו לב לדבר מעניין כל יום בבריאת העולם מסתיים בחותמת  ויהי ערב ויהי בוקר יום x  היום היחיד שלא מסתיים בזה הוא יום שבת נשאלת השאלה למה?? אז מסביר המהר"ל שזה משום שבאמת 7 ימי הבריאה לא היו מושלמים. היום השביעי לא נגמר הוא נשאר פתוח. עם ישראל הם אלו שהשלימו את הבריאה בבניית המשכן שהוא כידוע נבנה בא' בניסן שהוא היום הראשון לבריאה. מכאן אנחנו מבינים עוד קצת איזה יסוד עצום הוא בניית המשכן!! בע"ה שכולנו נזכה לבנות משכן להשם בלב שלנו שבת שלוםם

יפה מאוד! שבת שלום!הרמוניה
יפה! תודה רבה!אני:))))אחרונה
מודה לחברו בהלכהפיטר קראוץ

שלום וברכה.

ייתכן שיש מאות דוגמאות כאלו אבל איני בקיא לכן שואל.

יש דוגמא בספרות השו"ת  (ראשונים ובפרט באחרונים) שרב פלוני סבר x ורב אחר y ולאחר משא ומתן בניהם הודה אחד מהם לשני?

איפה למשל?  תודה רבה. 

מהגמראבן מערבא

 

״ אמר רבא תניא כוותיה דר' אמי בן ולא טומטום בכור ולא ספק בשלמא בן ולא טומטום כדר' אמי אלא בכור ולא ספק לאפוקי מאי לאפוקי מדדרש רבא דדרש רבא שתי נשים שילדו ב' זכרים במחבא כותבין הרשאה זה לזה א"ל רב פפא לרבא והא שלח רבין דבר זה שאלתי לכל רבותי ולא אמרו לי דבר ברם כך אמרו משום ר' ינאי הוכרו ולבסוף נתערבו כותבין הרשאה זה לזה לא הוכרו אין כותבין הרשאה זה לזה הדר אוקי רבא אמורא עליה ודרש דברים שאמרתי לכם טעות הן בידי ברם כך אמרו משום ר' ינאי דהוכרו ולבסוף נתערבו כותבין הרשאה זה לזה לא הוכרו אין כותבין הרשאה זה לזה״בבלי בבא בתרא קכז ע״א)

לפני שפתחתי. חשבתי שתביא את הגמרא בגיטיןחסדי הים

מג ע"א:

דרש רבה בר רב הונא כשם שהמקדש חצי אשה אינה מקודשת כך חציה שפחה וחציה בת חורין שנתקדשה אינה מקודשת א"ל רב חסדא מי דמי התם שייר בקנינו הכא לא שייר בקנינו הדר אוקים רבה בר רב הונא אמורא עליה ודרש (ישעיהו ג, ו) והמכשלה הזאת תחת ידיך אין אדם עומד על דברי תורה אלא אם כן נכשל בהן אע"פ שאמרו המקדש חצי אשה אינה מקודשת אבל חציה שפחה וחציה בת חורין שנתקדשה קדושיה קדושין מ"ט התם שייר בקנינו הכא לא שייר בקנינו.

בסוף פרק ראשון בעדויות, יש כמה דברים...אדם כל שהוא

שנחלקו בהם בית שמאי ובית הלל, ולאחר משא ומתן חזרו בית הלל להורות כדברי בית שמאי.

הכוונה דווקא ראשונים והלאהפיטר קראוץ
בעלי התוספות בכמה מקומות. למשל לגבי פרוזבול שבספרחסדי הים

הישר כתב ר"ת שלא כותבים בזמן הזה כי אין בית דין חשוב ואז חזר בו:

ורבינו תם ז"ל כתב בספר הישר דשביעית נוהגת בזמן הזה והביא ראיה מדחזינן לכל הנהו אמוראי שמואל ורב נחמן רבה ואביי ורבנן דבי רב אשי שהיו נוהגין שמטת כספים בבבל ואין לכתוב פרוזבול בזמן הזה שאין אנו מומחין כרב אמי ורב אסי ושוב חזר בו רבינו תם וכתב הוא בעצמו פרוזבול כי היה אומר דלא בעינן אלא בית דין חשוב שבדור

(רא"ש גיטין ד, יג)


כל מי שלמד לרבנות יגיד לך רבינו תם לגבי היתר קבלנות בית על ידי גוי בשבת, אבל שם זה לא בטוח בדיוק חזר בו ותלוי בנוסחים בראשונים.

אבל באותו ענין ר"י חוזר לדעת ר"ת בענין איסור השכרת תנור בשבת שבהתחלה ר"י התיר: "וגם ר"י חזר בו והביא ראיה לדברי ר"ת דאין חילוק בין תנור לשדה" (תוספות עבודה זרה כב ע"א ד"ה לא יאמר לו ישראל לעובד כוכבים כו'.)


שיש מלא דוגמאות

יש גם בברכות לז. לגבי הכוסס חיטהנוגע, לא נוגע

שר"ת חזר בו ממה שסבר שמברך ברכה אחרונה על האדמה ועל פרי האדמה.

 

אבל אני מבין שהוא מחפש שמישהו חזר בו אחרי ששמע סברא של מישהו אחר

בדוגמא של שמיטת כספים זה נראה מהקשרחסדי הים

כל הרא"ש שהוא חזר בו בין השאר בגלל שיטת הקדמונים שכותבים.

בתוספות בעבודה זרה ר"י מודה לרבינו תם.


לגבי רבינו תם בכלל הוא היה חדשן גדול, ולפעמים הוא לא רצה ללכת יותר מדי רחוק עם החידושים.

מה המקור לדרך הלימוד של בעלי התוס' אגב?נוגע, לא נוגע

דרך מקורית שלהם?

כל לימוד תורה יש לו שורשים והתפתחותחסדי הים

היו תנאים ואמוראים שהיו דומים לרש"י והיו לרבינו תם או לר"י הזקן.

אבל ברור שהכל התפתחות.

לפי"ז אם ניקח את התנאים והאמוראיםנוגע, לא נוגע
שבד"כ נפסק כמוהם (לדוג' פשוטה רבא מול אביי), נדע גם בראשונים איזה מהם יותר מכוונים לקו ההלכתי המעשי שהגמרא נקטה בו.
הקו איך לפסוק משתנה לפעמים עם הדורות.חסדי הים
הלוואי שגם בדורנו דברים יתחילו לזוזנוגע, לא נוגע
ויש לכם דוגמאות מהאחרונים??פיטר קראוץ
מלא. אבני נזר אה"ע קפט:חסדי הים
דבר אשר הוקשה לו הנכתב בסידור הגט וכן המנהג שהבעל מקרב ידו סגורה נגד ידי האשה ואח"כ מניח ליפול הגט לתוך ידי'... אודיעהו כי פעם או פעמים הייתי משנה המנהג מטעם זה, ואח"כ חזרתי בי לעשות כפי המנהג
כןעברי אנכי

האם מברכים על גלידה בתוך הסעודה. הרב עובדיה בעבר אמר לא לברך. ואחכ כשראה מה כתוב בספר ברכת ה' חזר בו ואמר לברך.

אמנם הרב יצחק מכחיש את הסיפור, אבל הרב דוד אומר אותו, וכך גם תלמידי הרב משה לוי.


בטוח יש עוד, פשוט לא עולה לי כרגע כי אני גמור מעייפות

עוד דוגמאעברי אנכי
הרב אוירבך פעם אסר מדין בורר להשתמש במלחיה שיש בה אורז בגלל הצלחות. וכשהור ראה שהרב עובדיה התיר הוא השתכנע מהטעם שלו
איפה שמעת/ראית שהוא חזר בו בגלל דברי הרב עובדיה?נוגע, לא נוגע
הרב עובדיה בחזון עובדיה כתבעברי אנכי
שהוא חזר בו אחרי שהוא ראה למה הרב עובדיה אמר.


האמת שפתאום הזיכרון מתעתע בי, ואולי אני טועה. שווה לבדוג

הסתכלתי עכשיו והוא לא כותב את זה (ח"ד, רי"ז)נוגע, לא נוגעאחרונה
מה ההבדל בין אגואיסט ללא אגואיסטבקבוקמים

למה אגואיסט נחשב אגואיסט ומי שלא אגואיסט לא?

 

הרי גם מי שלא אגואיסט שעושה דברים למען אחרים / החברה בסופו של דבר מקבל מזה, לפעמים אפילו יותר ממה שאגואיסט מקבל על דברים שהוא עושה לעצמו.

 

למשל - מי שיש לו ילדים, מקבל מזה משפחה שזה אולי הדבר הכי גדול בחיים האלו.

מי שעושה גמילות חסדים - מקבל מזה סיפוק, הרגשת שייכות, הוא מכיר אנשים חדשים איפה שהוא מתנדב ועוד.

וכך אפשר לכתוב על כל דבר שאדם לא אגואיסט עושה.

אני חושבת שמהות

למרות שגם מי שעושה חסד נהנה מזה, ההנאה היא ממקום יותר מתוקן בנפש, ז"א היא הנאה רוחנית ולא איגואיסטית הרבה יותר מאשא הנאה מאוכל או ממשהו שאדם עושה עבור עצמו.

נראה לי שיש רצף ודרגות בזה, ז"א שזה לא מתחלק רק לאגואיסטי/ לא אגואיסטי אלא באחוזים ,ז"א אדם למשל שעוזר לבן משפחה יש לו גם הנאה עצמית שמעורבת בסיוע יותר מכאשר הוא עוזר למשהו שאינו מכיר, ולכן אולי מעורב בזה אחוז אגואיסטיות יותר גדול וכו וכך זה הולך ומזדכך עד לרמות הגבוהות יותר של חסד נקי יור ויותר עם כמה שפחות אחוזי אגואיסטיות מעורבת בזה.

..הרמוניה

אולי המבחן זה אם יהיו לו 2 אפשרויות לעשות את הדבר הנכון או לדאוג לעצמו כאן זה יראה מה הוא מוכן לעשות באמת.

 

 

^^^אני77אחרונה

אני סבור שההבדל המהותי בין נסיון העוני לנסיון העושר, 

זה שבנסיון העוני אתה צריך לבחור הרבה פעמים באופציה שקשה לך יותר, אבל אם עמדת בנסיון המעשי אז ניצחת. 

אבל בניסיון העושר, ההתמודדות המעשית היא קלה יותר, אבל ההתמודדות פשוט עוברת לרובד המחשבתי - לזכור מה העיקר ומה הטפל.

ולכל ניסיון יש את היתרון והחסרון שלו...

תלוי מה המטרהפתית שלג

גם גמילות חסדים אפשר לעשות רק בשביל שעות התנדבות (בשביל בגרות\מלגה), או בשביל שכר בעולם הבא וכו'.

השאלה היא אם האחר\המשימה היא העיקר והסיפוק האישי נספח ומחזק.

או שהאדם עצמו הוא הדבר היחיד שמעניין, והשאר רק נספח.

 

"אמר להם הקב"ה במאי עסקתם אומרים לפניו רבש"ע הרבה שווקים תקנינו הרבה מרחצאות עשינו הרבה כסף וזהב הרבינו וכולם לא עשינו אלא בשביל ישראל כדי שיתעסקו בתורה אמר להם הקב"ה שוטים שבעולם כל מה שעשיתם לצורך עצמכם עשיתם תקנתם שווקים להושיב בהן זונות מרחצאות לעדן בהן עצמכם וכו'" (ע"ז)

 

לא מבין מאיפה הגיעה האמונה הזאת שאם אדם מרגיש סיפוק ממשהו טוב שעשה, זה מוריד מהנקיות של המעשה.

אולי בדיוק לצורך זה הותקנה מתיקות במעשים טובים.

נחמדים מזהב ומפז רב, ומתוקים מדבש ונופת צופים.. ואם צריך אז אפי' פת במלח ומים במשורה.

^^^advfb

השאלה אם הנעימות הזאת מתלווה ובכך מקבלת משמעות רוחנית או נשארת אך ורק גשמית.

האם זה מעצבן אנשים חילונים אם אומרים להם בעזרת ה'אמרלד

ב''ה וכדומה?

שואלת כי הבוסית הנחמדה שלי אמרה שהיא בטוחה שאצליח במשהו, אמרתי לה תודה כמובן והתלבטתי אם להוסיף בעז''ה כי זה היה ממש נדרש.

 

😅מתואמת
באמת מזכיר לי שהרוקח (הערבי) אצלנו גם אומר לאנשים אילו תרופות כשרות לפסח...
חדש פהנעים לי

מה המצב חברים?

ברוך הבא אחינו, נעים שבאת 😏מבקש אמונה
נפלתי בפח של פצל"ש? 🤔מבקש אמונה
אה-אהוכְּקֶדֶםאחרונה
תרומת ספר תורה - עזרהבן מערבא

יש לי קרוב משפחה שמחפש מקום להשאיל לו ספר תורה על מנת שיקראו בו תדיר, הווה אומר, לא בית כנסת שמוציאים אותו בשמחת תורה או בשבתות עם כמה ספרי תורה. מכירים מקום כזה שזקוק ? לי באופן אישי יש העדפה לכוון אותו ליישוב ביהודה ושומרון, אבל לא חייב. 

אין לי מקום להציעמתנות באדם

ומחילה אם לא קשור לעניין, אבל אני לא יכול להתעלם כבר אמרתי לך פעם המשפט שלך צריך להיות בכל בית בישראל

"בביאת ג"צ ובחורבן בג"צ ננוחם" 

פשוט וואו חחחחחח

תודה אלה אכן דברים מאוד רלוונטיים ובועריםבן מערבא
כי שורש הסטרא אחרא בימינו הוא שם, מקום המשפט שם הרשע. 
אולי כדאי לדבר עם נחלהפתית שלג

או השומר יו"ש.

(אם בכלל מתאים שיגיע לגבעות\חוות)

נתת רעיוןבן מערבאאחרונה
אחפש ליצור קשר דרך הטוויטר ולשאול.